(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 18 تیر 1391 - شماره 20250

حديث دشت عشق
پرسپوليس، استقلال و 6 تيم ديگر حق حضور در ليگ را ندارند
ميلياردرهاي بدهكار!
ماجراي سرمربي يكي از تيم هاي ملي و انتقال 4 بازيكن به پرسپوليس
فدراسيون فوتبال بازهم دسته گل به آب داد !
جمله عجيب سرمربي پرسپوليس در نخستين نشست خبري
مانوئل ژوزه: قول قهرماني نمي دهم قول مي دهم دوازدهم نشويم!
تعطيلي اردوي المپيكي هاي دوچرخه سواري
اردوي ركابزنان المپيكي به خاطر برگزاري رقابت هاي قهرماني اميد كشور تعطيل شد.
سفر زيارتي فرنگي كاران به مشهد مقدس
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران
واريز 18 ميليارد به حساب كميته ملي المپيك
اخبار ادبي و هنري
نماينده مردم كهگيلويه در مجلس: وزارت ارشاد اهميت زيادي به مقابله با تهاجم فرهنگي نمي دهد
2 دانش آموز مارندراني مقام اول مسابقات قهرماني شطرنج آسيا را كسب كردند
آيت الله مكارم شيرازي: مسئولان بايد كاهش اختلافات طبقاتي را در جامعه جدي بگيرند
نماينده مردم ايلام در مجلس: ايجاد فراكسيون مقابله با ريزگردها در مجلس پيگيري مي شود
هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان برگزار شد
استانداردهاي صنعت نفت ايران بالاتر از كشورهاي اروپايي است
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور: توليدات صادراتي محور بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد
نماينده ولي فقيه در مازندران: ملت ايران با قدرت در مقابل تحريم مي ايستد


حديث دشت عشق

به ياد شهيد «محمد كشاورز»
از خون شما شهر چراغان شده است
پس از پيروزي انقلاب، شركت تعاوني و بسيج محل را تشكيل داد و چندي به عنوان فرمانده پايگاه مقاومت بسيج مسجد موسي بن جعفر(ع) محله بوزان و با عشق به پير خدا به فعاليت هاي انقلابي خويش ادامه داد. مدت زيادي از آمدن خميني كبير(ره) نگذشته بود كه جنگ نابرابر ايران و عراق درگرفت.
او نيز مردانه چون عاشقان رهوار، گام در «خرمشهر» مظلوم نهاد و مبارزه و ايستادگي را وجهه همت خويش قرار داد و سياهدلان ناجوانمرد را در خونشان غلتاند و با انگيزه پيروزي اسلام و براي رضاي خدا و اسلام، پس از 10 روز اين بزرگ مرد كه عاشقانه در غبطه نوشيدن شهد شهادت بود، در عمليات بيت المقدس در خردادماه 61 و در منطقه خونين شهر به آرزوي ديرينه خويش رسيد.
بسيجي شهيد «محمد كشاورز»، سال 1329 در خوراسگان متولد شد و در 2/3/1361 در عمليات بيت المقدس (آزادسازي خرمشهر) به شهادت رسيد.
 


پرسپوليس، استقلال و 6 تيم ديگر حق حضور در ليگ را ندارند

ميلياردرهاي بدهكار!

سرويس ورزشي-
در حالي كه برخي تيم هاي ليگ برتري در فصل نقل و انتقالات دست به خريدهاي ميليوني و بعضاً ميلياردي زدند؛ رئيس كميته انضباطي از بدهكار بودن هشت تيم خبر داد و تهديد كرد به آنها اجازه حضور در ليگ برتر داده نمي شود!
فصل نقل و انتقالات به روزهاي پاياني خود نزديك مي شود؛ در اين مدت بسياري از تيم ها با انديشه تقويت خود وارد بازار خريد و فروش بازيكنان شدند و نسبت به خريد برخي فوتباليست ها اقدام كردند. نكته مهم در اين جابجايي ها، پول هايي بود كه توسط مديران باشگاه به بازيكنان پرداخت مي شد. برخي مديران فوتبال ما براي جذب ستاره هاي مورد نظر خود رقم هاي ميلياردي را پيشنهاد كردند؛ اين روند تا آنجا ادامه داشت كه صداي اعتراض اهالي ورزش و حتي نمايندگان به گوش رسيد. آنها يكصدا روي اين موضوع تأكيد داشتند كه به چه دليل يك بازيكن فوتبال بايد رقمي در حدود يك ميليارد تومان را دريافت كند؟!
اما ولخرجي در فصل نقل و انتقالات يك طرف ماجراست زيرا روز گذشته از سوي فدراسيون فوتبال اعلام شد 8 تيم ليگ برتري كه اتفاقاً برخي از آنها در همين يكي دو ماه گذشته حسابي بريز و بپاش داشتند جزو بدهكاران ليگ برتر به حساب مي آيند و اگر تا چند روز ديگر نتوانند رضايت شاكيان خود را جلب كنند حق شركت در مسابقات ليگ برتر را ندارند.
22 تير پايان مهلت باشگاه هاي بدهكار براي تسويه حساب
اسماعيل حسن زاده رئيس كميته انضباطي روز گذشته در گفت وگو با خبرگزاري ايسنا درباره وضعيت باشگاه هاي بدهكار و اينكه كميته انضباطي در برخورد قاطع با تيم هاي ليگ برتري بدهكار چقدر مي تواند آزادانه عمل كند؟ اظهار كرد: خوشبختانه در اين زمينه رئيس و اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون از كميته انضباطي خواسته اند تا در اين زمينه سخت گيري كنيم و ما هم قصد داريم در احكام انضباطي احتمالي كه صادر خواهيم كرد، اجازه فعاليت باشگاه هاي بدهكار را در ليگ برتر ندهيم. تا جايي كه مي دانم طبق زماني كه پيش از اين سازمان ليگ به باشگاه ها اعلام كرده بود، آخرين مهلت باشگاه هاي بدهكار براي تسويه حساب با شاكيان و تعيين و تكليف درباره بدهي هاي انضباطي كه هر كدام احكام جداگانه دارد، پايان مهلت نقل و انتقالات (22 تير) است و در غير اين صورت اقدام قضايي لازم در قبال آنها صورت مي گيرد. در حال حاضر 40 باشگاه در رده هاي مختلف بدهكارند و تا زمان تعيين و تكليف درباره بدهي هايشان هيچ كدام نمي توانند در ليگ هاي مربوط به خودشان بازي كنند.
سرخابي ها صدرنشين بدهكاران!
حسن زاده با بيان اينكه 8 باشگاه از ميان بدهكاران ليگ برتري هستند، در بيان اسامي تيم هاي بدهكار گفت: باشگاه هاي بدهكار ليگ برتري عبارتند از: پرسپوليس، استقلال، تراكتورسازي تبريز، صباي قم، صنعت نفت آبادان، پيكان، مس كرمان و راه آهن. البته باشگاه شاهين كه فصل گذشته در ليگ برتر بود هم از جمله بدهكاران است اما براي حل اين موضوع اقدام كرده است.
باشگاه هاي بدهكار به برگزاري جلسات عمومي ترغيب شوند
وي با تأكيد بر اينكه كميته انضباطي آمادگي دارد تا چنين جلساتي را براي ساير باشگاه هاي بدهكار برگزار كند، اظهار كرد: علاوه بر برخورد قاطعي كه ما با باشگاه هاي بدهكار خواهيم داشت، بايد اعلام كنم بنابر اطلاعات قانوني كه مسئولان فوتبال ايران بايد براي AFC ارسال كنند، بدهي هاي موجود، تراز مالي باشگاه را منفي مي كند و اين مسأله تحت هيچ شرايطي قابل پذيرش كنفدراسيون فوتبال آسيا نيست. اگر باشگاه ها با برگزاري چنين جلساتي موافقت كنند، ما هم از تمامي شاكيان شان درخواست مي كنيم جانب باشگاه را هم در نظر بگيرند.
فقط كفاشيان مي تواند مانع اجراي قانون كميته انضباطي شود!
رئيس كميته انضباطي در پاسخ به اين سؤال كه چه تضميني براي اجراي صحيح مقررات و اجازه ندادن به فعاليت تيم هاي بدهكار در ليگ برتر وجود دارد و به تعبير ديگري چه كسي مي تواند مانع اجراي دستورالعمل هاي كميته انضباطي شود؟ گفت: ما با اجازه قانوني كه از هيأت رئيسه فدراسيون گرفتيم سعي مي كنيم مقررات را قاطعانه اجرا كنيم. تنها شخص علي كفاشيان رئيس فدراسيون مي تواند مانع اجراي برنامه هاي ما باشد.
 


ماجراي سرمربي يكي از تيم هاي ملي و انتقال 4 بازيكن به پرسپوليس

فدراسيون فوتبال بازهم دسته گل به آب داد !

سرويس ورزشي-
كميته رسيدگي به تخلفات حرفه اي فوتبال ايران در تذكري خواهان رسيدگي به فعاليت يكي از سرمربيان تيم هاي ملي فوتبال شده و تاكيد كرده كه وي در معرفي چهار بازيكن به تيم فوتبال پرسپوليس نقش داشته است.
پس از آنكه فهرستي از 101 فرد مرتبط با نقل و انتقالات فوتبال به عنوان افراد ممنوع الفعاليت منتشر شد، مسئولان فدراسيون فوتبال واكنش هاي متفاوتي با اين ماجرا داشتند و برخي تاكيد كردند كه در حال بررسي اين فهرست هستند تا در صورتي كه افرادي به ناحق در اين فهرست قرار گرفته اند تبرئه شوند.اما با گذشت چند روز، نه تنها از تعداد اين افراد كاسته نشد بلكه فهرست 40 نفره جديدي از افراد ممنوع الفعاليت به بيرون از فدراسيون آمده كه از سوي كميته رسيدگي به تخلفات فوتبال از هر گونه فعاليتي در فصل نقل و انتقالات محروم شده اند. با اين حال اين پايان ماجرا نبود و در تازه ترين سندي كه از سوي كميته تخلفات رسيدگي به تخلفات حرفه اي بدست خبرگزاري مهر رسيده مشخص شده كه سرمربي منتسب به يكي از تيم هاي ملي فوتبال متهم به نقش داشتن در معرفي چهار بازيكن به تيم فوتبال پرسپوليس شده است. در اين نامه تاكيد شده كه اين سرمربي در معيت يك نفر از افراد ممنوع الفعاليت نسبت به معرفي چهار نفر از بازيكنان تيم ملي به نام هاي « الف - ز»، «ع - ج» ، «س - آ» و «م.ح.ك» به باشگاه پرسپوليس اقدام كرده است. ضمن اينكه اين كميته اعلام كرده كه بازيكنان فوق الذكر پس از مصاحبه در كميته نظارت و بازرسي و ارائه توضيحات، قراردادشان بررسي و نسبت به ثبت يا عدم ثبت آن تصميم گيري خواهد شد. خبرگزاري مذكور مدعي شده متن نامه كميته رسيدگي به تخلفات حرفه اي فوتبال ايران نزد آنها موجود است اما به رسم امانت از نام بردن سرمربي تيم ملي و بازيكناني كه از سوي وي به باشگاه پرسپوليس معرفي شده اند، معذور است.
اگرچه خبرگزاري مهر از ذكر نام سرمربي مورد نظر امتناع كرده اما با كدهاي ارايه شده مشخص است كه اشاره آنها به «الف- م» سرمربي تيم فوتبال جوانان و انتقال چهار بازيكن اين تيم به باشگاه پرسپوليس است. اتفاقي كه در تابستان امسال رخ داد و از نظرها نيز پنهان نبوده است. همكاري سرمربي تيم جوانان با باشگاه پرسپوليس تا اندازه اي نزديك بوده كه حتي رويانيان از وي به عنوان يكي از مشاوران خود نام برد. مسلما سرمربي تيم فوتبال جوانان در جايگاهي فردي كه از نزديك با استعدادهاي فوتبال ايران سروكار دارد مي تواند نظرات خود را به باشگاه پرسپوليس انتقال دهد اما اينكه عنوان شود وي با باشگاه پرسپوليس همكاري داشته و از سوي كميته رسيدگي به تخلفات حرفه اي فوتبال ايران تذكر دريافت كند به هيچ عنوان زيبنده فدراسيون فوتبال نيست .
فدراسيون فوتبال طي چند سال گذشته به واسطه عدم صعود به جام جهاني، حذف عجيب و غريب تيم اميد در راه صعود به المپيك ، حضور برخي افراد مسئله دار در فدراسيون و ... همواره مورد انتقاد بوده و حالا دسته گل جديد سرمربي تيم جوانان نيز به تمام آنها اضافه شده است! لازم به يادآوري بوده كه «الف- م» همان مربي اي است كه مدارج ترقي در فوتبال را به جاي حضور در مستطيل سبز از برنامه هاي ورزشي سيما طي كرد و هم اكنون نيز با حمايت شخص كفاشيان به عنوان سرمربي تيم جوانان روي نيمكت مقدس تيم ملي مي نشيند.
 


جمله عجيب سرمربي پرسپوليس در نخستين نشست خبري

مانوئل ژوزه: قول قهرماني نمي دهم قول مي دهم دوازدهم نشويم!

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با تاكيد بر اين كه از روبرو شدن با مشكلات و چالش ها هيچ ترس و نگراني ندارد، گفت: با علم به وضعيت كنوني پرسپوليس اينجا آمده ام و مي خواهم تيمي را بسازم كه جنگنده باشد و از بازي هاي خوبش هواداران خوشحال شوند.
نخستين نشست خبري مانوئل ژوزه سرمربي جديد پرسپوليس روز گذشته برگزار شد. سرمربي جديد سرخپوشان در اين كنفرانس خبري از هر دري سخن گفت، گزيده اي از صحبت هاي وي در ادامه مي آيد:
¤ حضور من در اين زمان در تيم پرسپوليس خود يك چالش است، چون فرصت كمي براي كار داريم و تنها 13 روز ديگر مسابقات شروع خواهد شد. بنابراين وضعيت فعلي را يكي از چالش هاي زندگي ام مي دانم. البته من آمده ام تا تحول ايجاد كنم و آنچه كه در توان داريم براي كمك به اين تيم بگذاريم. من بايد يك ماه تا 45 روز پيش اينجا مي بودم ولي اين شرايط حاصل نشد.
¤ اميدوارم با اطلاعاتي كه توانسته ام در اين مدت از فوتبال ايران به دست بياورم موفق باشم. در سال 2001 كه به مصر رفتم فقط مي دانستم كه اين كشور تاريخ غني اي دارد و فقط اهرام ثلاثه را مي شناختم و ديگر هيچ چيزي از اين كشور نمي دانستم. اما در اين چند سالي كه در مصر بودم 20 عنوان قهرماني به دست آوردم كه 8 قهرماني را در رقابت هاي قاره اي كسب كردم. سه بار در جام باشگاه هاي آفريقا قهرمان شديم، اميدوارم بتوانم در ايران هم همان اعتبار را كسب كنم.
¤ اين طبيعي است كه وقتي يك تيمي چند بازي را پشت سر هم مي بازد حوصله رئيس باشگاه ضعيف مي شود. فوتبال هم همين است. اما به نظر من در حال حاضر بايد بين ما و باشگاه اعتماد متقابل وجود داشته باشد چرا كه ما جرات به خرج داديم و در اين مدت كوتاه قبول كرديم كه هدايت پرسپوليس را در دست بگيريم و فكر مي كنم حق داشته باشيم كه باشگاه ما را حمايت كند. من تنها مي توانم قول دهم كه در اين فصل دوازدهم نمي شويم و اينكه اين را هم قول نمي دهم كه رتبه بهتر از اين به دست بياوريم.
¤ براي حضور در ايران با هيچ كس مشورت نكردم، البته سعي كردم با نلو وينگادا كه قبلا اينجا بوده صحبت كنم اما او در چين فعاليت مي كند و نتوانستم ارتباطي با او برقرار كنم.
¤ ما بازيكنان خوبي داريم اما همه آن ها بايد بدانند كه در خدمت تيم بودن از هر چيزي مهم تر است. آنچه من از عملكرد پرسپوليس در فصل گذشته ديدم اصلا خوب نبود و اجازه نمي دهم چنين عملكردي تكرار شود. در استفاده از بازيكنان بازيكن 17 ساله يا 36 ساله براي من اهميت ندارد. تا وقتي كه يك بازيكن بتواند 100 درصد توانش را براي خدمت به تيم بگذارد و خودش را به خوبي نشان دهد، در تركيب من جاي دارد.


تعطيلي اردوي المپيكي هاي دوچرخه سواري

اردوي ركابزنان المپيكي به خاطر برگزاري رقابت هاي قهرماني اميد كشور تعطيل شد.

با اعلام مهرداد صفرزاده، مدير تيم هاي ملي دوچرخه سواري، اردوي تيم ملي دوچرخه سواري ايران براي انتخاب نفرات برتر براي حضور در المپيك 2012 لندن به جهت برگزاري رقابت هاي قهرماني اميد كشور كه به ميزباني زنجان برگزار مي شود، تعطيل شد. وي در همين زمينه ادامه داد: ادامه اردوي تيم ملي دوچرخه سواري براي انتخاب 3 ركابزن اعزامي، به پس از رقابت هاي قهرماني اميد كشور موكول شد. اميدوارم اوايل هفته آينده اردوها پيگيري شود.وي در پاسخ به اين سؤال كه اردوي بعدي در كدام شهر برگزار مي شود، گفت: هنوز مشخص نيست اما احتمال برگزاري اردو در يكي از دو شهر تهران يا مازندران وجود دارد كه پس از صحبت با خالقي، دبير فدراسيون در اين مورد تصميم گيري خواهيم كرد، ضمن اينكه براي اردوي نهايي 3 ركابزن اعزامي را مشخص خواهيم كرد.
كيهان: نوع صحبت هاي مدير تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان اوج برنامه ر يزي اين فدراسيون را براي المپيك نشان مي دهد! در حالي كه بسياري از تيم ها براي لحظه به لحظه خود برنامه دارند، تيم ملي دوچرخه سواري ما در آستانه المپيك اردوي خود را تعطيل مي كند و هيچ كس هم نمي داند مرحله بعدي اردو در چه زمان و مكاني برگزار مي شود. لازم به يادآوري است فدراسيون دوچرخه سواري يكي از آن 5 فدراسيون ورزشي است كه چندي قبل دستخوش تغييرات شد.


سفر زيارتي فرنگي كاران به مشهد مقدس

اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي در روزهاي پاياني اردوي اخير، سفري 2 روزه به مشهد مقدس خواهد داشت.
اين مرحله از تمرينات فرنگي كاران براي حضور در المپيك 2012 لندن كه از 11 تيرماه آغاز شده است 26 تير به پايان مي رسد. در اين بين اعضاي تيم ملي كشتي فرنگي سفري 2 روزه را به مشهد مقدس خواهند داشت تا پيش از آغاز اردوي پاياني و حضور در المپيك از نظر روحي آماده شوند. فرنگي كاران روزهاي 23 و 24 تير ماه در مشهد حضور خواهند داشت و بعد از آن اردوي پاياني خود را آغاز خواهند كرد كه تا دهم مرداد و زمان اعزام تيم به المپيك ادامه خواهد داشت.


اخبار كوتاه از فوتبال

قهرماني به ايران بازگشت
تيم فوتسال گيتي پسند ايران جام قهرماني مسابقات فوتسال جام باشگاه هاي آسيا را درحالي به كشورمان بازگرداند كه عنوان قهرماني اش در دوازدهمين دوره مسابقات فوتسال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اتهام تباني بازپس گرفته شده است. سومين دوره مسابقات فوتسال قهرماني باشگاه هاي آسيا جمعه شب با قهرماني تيم گيتي پسند ايران در كويت به اتمام رسيد تا اين جام نوپاي آسيايي براي دومين بار به كشورمان برسد.
آخرين وضعيت سزار، جانواريو و جباري در سپاهان
رحيمي مدير عامل باشگاه سپاهان با تاكيد بر اينكه از برونو سزار و باشگاه برزيلي كه وي را به سپاهان قرض داده به كميته انضباطي فيفا شكايت كرده ايم،گفت: جانوآريو را در اختيار كميته انضباطي باشگاه قرارداده ايم و تا48 ساعت آينده تكليفش را مشخص مي كنيم. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا با مجتبي جباري مذاكره كرده ايد، گفت: در فصل نقل و انتقالات هر باشگاهي با هر بازيكني و هربازيكني نيز با هر باشگاهي وارد مذاكره مي شود و اين يك موضوع طبيعي است اما قرار نيست جباري به سپاهان بيايد .
رحمتي چگونه كاپيتان استقلال شد؟!
سايت باشگاه استقلال از انتخاب سيدمهدي رحمتي به عنوان كاپيتان تيم فوتبال اين باشگاه در دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خبر داد. اين خبر در حالي روي خروجي سايت باشگاه استقلال قرار گرفت كه خبرگزاري فارس مدعي شده بود منتظري به عنوان كاپيتان استقلال انتخاب شده است. همين خبرگزاري روز گذشته در واكنش به خبر كاپيتاني رحمتي نوشت: رسانه اي شدن موضوع كاپيتاني منتظري موجب ناراحتي رحمتي شده به طوري كه وي اين موضوع را به گوش مسئولان باشگاه رسانده و حتي گفته مي شود با اطرافيان قلعه نويي نيز در اين باره تماس گرفته است. مسئولان باشگاه استقلال كه اين شرايط را ديدند تصميم گرفتند روي خروجي سايت باشگاه استقلال خبري مبني بر كاپيتاني رحمتي را منتشر كنند كه گفته مي شود در اين خبر رد پاي برخي عوامل و اطرافيان باشگاه - به جز قلعه نويي كه تصميم گيرنده اصلي است- ديده مي شود. خبرگزاري فارس در ادامه مدعي شده آنچه اما در تركيه رخ داده كاملاً متفاوت با خبر باشگاه استقلال است. در جلسه اي كه چهارشنبه گذشته برگزار شد قلعه نويي با نظر شخصي اش منتظري را به عنوان كاپيتان انتخاب كرد اما مشخص نيست كه چگونه در كمتر از چند ساعت اين موضوع به طور ديگري انعكاس داده شد؛ شايد بهتر است پاسخ اين سؤال را در انتخابات قبل از فصل جستجو كرد، جايي كه يك نفر اعلام كرد بابازاده بايد مربي دروازه بان هاي اين تيم باشد و اينگونه بود كه كريم بوستاني به عنوان مربي در اين تيم مشغول فعاليت شد؛ چون رحمتي او را نمي خواست.
رويانيان: به مشورت با مربي تيم ملي افتخار مي كنيم
محمد رويانيان در واكنش به انتشار خبر همكاري سرمربي تيم فوتبال جوانان با باشگاه پرسپوليس براي معرفي چهار بازيكن تيم ملي به اين باشگاه گفت: باعث افتخار است باشگاه بزرگي مثل پرسپوليس با مربيان ملي مشورت كند، زيرا فلسفه وجودي سرمربيان تيم هاي پايه ملي تعامل با باشگاه ها در جهت ارتقاء و پيشرفت جوانان و فوتبال ايران است. متاسفانه مطالبي درباره معرفي چهار بازيكن از تيم جوانان و اميد به پرسپوليس مطرح مي شود كه باعث تاسف است. وي ادامه داد: اگر يارگيري هاي پرسپوليس را اين چنين تعبير مي كنند، حتما چند روز ديگر هم مي خواهند بگويند هفت بازيكن تيم ملي كه در اين فصل پرسپوليس به خدمت گرفته، از طريق ساخت و پاخت با كي روش بوده است.
معرفي مربيان پرسپوليس
پس از انتخاب مانوئل ژوزه به عنوان سرمربي اين فصل تيم پرسپوليس وي دستياران خود را معرفي كرد. پدرو به عنوان دستيار اول در پرسپوليس فعاليت خواهد كرد و پيدالو به عنوان بدنساز با سرخپوشان همكاري مي كند. همچنين اسكار به عنوان آناليزور پرسپوليس را در ليگ دوازدهم همراهي خواهد كرد. محسن عاشوري كه نفر اول تمرينات تيم پرسپوليس طي روزهاي گذشته بود پس از پدرو به عنوان دستيار دوم مانوئل ژوزه انتخاب شد.


خواندني از ورزش ايران

¤ سامان تفتي بازيكن ليگ برتري تيم اسكواش تربيت بروجرد روز جمعه در درياچه گهر دورود به علت بي احتياطي غرق شد.
¤ در نخستين روز از مسابقات بچه هاي آسيا كه در ياكوتياي روسيه برگزار مي شود ، بي نياز، عضو تيم كشتي كاروان دانش آموزي كشورمان در دور اول حريف ساخايي خود را شكست داده ودر دور دوم مقابل حريف سيبريايي خود نيز با پيروزي از ميدان خارج شد و در مبارزه سوم ،همتاي روسي خودرا از پيش رو برداشته و به فينال اين وزن راه يافت. وي در بازي فينال نيز درجدال با حريف قرقيزستاني خود تن به شكست داد و به مقام دوم اين وزن دست يافت.
 


واريز 18 ميليارد به حساب كميته ملي المپيك

18 ميليارد تومان از بودجه بازي هاي المپيك 2012 به حساب كميته ملي المپيك واريز شد.
در حالي كه 20 روز تا آغاز بزرگترين رويداد ورزشي سال 2012 در لندن باقي مانده، از محل 30 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافته از سوي دولت و مجلس براي شركت در بازي هاي المپيك لندن، هفته گذشته 60 درصد از اين مبلغ معادل 18 ميليارد تومان به كميته ملي المپيك پرداخت شد. پيش از اين نيز از محل اعتبار جاري 25 ميليارد و 500 ميليون توماني كميته ملي المپيك حدود 60 درصد پرداخت شده بود.


اخبار ادبي و هنري

انتشار چاپ چهارم كتاب «ارتش سري روشنفكران»
كتاب «ارتش سري روشنفكران» نوشته «پيام فضلي نژاد» توسط «دفتر پژوهش هاي موسسه كيهان» منتشر شد. اين كتاب طي 3 ماه به چاپ چهارم رسيد و تاكنون بيش از 14 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.
«ارتش سري روشنفكران» جلد نخست از مجموعه «تاريخ انديشه سياسي معاصر» و محصول پروژه پژوهشي «تاريخ سري» است كه سال 1386 و پس از انتشار كتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» مراحل پژوهش و نگارش آن آغاز شد. چاپ اول و دوم اين كتاب در ارديبهشت 1391 و چاپ سوم آن در مردادماه و چاپ چهارم «ارتش سري روشنفكران» در تيرماه روانه بازار كتاب شد. اين كتاب جلد 45 از مجموعه كتابهاي «نيمه پنهان» است.
حسين زندباف:كار ساماندهي صنوف سينمايي
دو ماه ديگر به پايان مي رسد
مسئول كميته ساماندهي صنوف سينمايي از معرفي چند صنف تا هفته هاي آينده خبر داد و افزود تا دو ماه ديگر كار ساماندهي صنوف پايان مي يابد.
حسين زندباف در مصاحبه با خبرنگار كيهان گفت: خاصيت ثبت صنفي، قانوني شدن صنوف است. با اين كار صنوف نظم پيدا مي كنند و مي توانند با دولت در تعامل باشند و همين طور ميان خود صنوف هم رابطه خوبي مي تواند برقرار شود. مسئول كميته ساماندهي صنوف سينمايي افزود: اهالي سينما تاكنون هويت و جان پناه نداشتند. ما 20 سال با خانه سينما دست به گريبان بوديم. در خود خانه سينما چهار گروه تهيه كننده وجود داشت كه اين خود نمونه اي از نابساماني بود و مسائلي را بوجود مي آورد.
اميرحسين فردي: بازگشت حوزه به وظيفه اصلي اش خيلي ها را متعجب كرد!
اميرحسين فردي گفت: بازگشت حوزه هنري به وظيفه اصلي خودش كه صيانت از انقلاب است خيلي را متعجب كرده است.
مديرمركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري در حاشيه نشست خبري دهمين جشنواره شعر و داستان سوره در پاسخ سوال اختصاصي به خبرنگار كيهان گفت: اساس حوزه بر دفاع از ارزش هاي انقلاب بود. قرار نبود حوزه كارهاي ديگري انجام دهد.
وي با بيان اينكه حوزه هنري در دهه 70 از وظايف اصلي خود دور شد، افزود: ما مي خواهيم به وظايف اصلي خودمان برگرديم. البته در اين مسير چالشهايي هم وجود دارد و بعضي ها تلاش مي كنند ترور شخصيت كنند. اما ما بر روي مواضع خودمان پافشاري مي كنيم.
مديرمسئول كيهان بچه ها تلاش حوزه هنري را در بازگشت به انجام وظايف اصلي خود در حفظ و حراست از انديشه هاي انقلاب خوب ارزيابي كرد و گفت: تلاش هاي ما تاكنون نتيجه بخش بوده است و عموم استقبال كرده اند و شور و نشاطي هم بوجود آمده است.
فردي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار كيهان مبني بر دليل ناكامي سينماگران براي خلق و معرفي سينماي انقلاب گفت: سينما از غرب آمده است. ورودش هم دوستانه نبوده و با اجازه ما نيامده است. ما براي سينما طراحي نداشتيم بلكه سينما آمده تا جامعه ما را به نفع غرب تغيير بدهد.
وي ادبيات را پيشگام تر، پيش تاز تر و سالم تر از سينما دانست و افزود: اصالتي كه در ادبيات داريم قابل مقايسه با سينما نيست، ادبيات از ديرباز در خدمت ارزش هاي اين جامعه بوده است.
گفتني است دهمين جشنواره شعر و داستان سوره 26 و 27 تير در اروميه برگزار مي شود.
استقبال فيلمسازان براي ساخت فيلم شهداي ترور
ده ها فيلمساز با ارائه طرح و فيلمنامه آمادگي خود را براي ساخت فيلم پيرامون شهداي ترور اعلام كردند.
طرح ساخت فيلم در زمينه شهيدان محراب است، شهداي هسته اي و ديگر شهيدان ترور از جمله طرح ها و اقدامات نويي است كه به ابتكار شوراي سياستگذاري دوازدهمين دوره جشنواره طراحي گرديده و با مشاركت و استقبال خوب سينماگران كشور روبه رو شده است.
برپايه اين خبر؛ ستاد برگزاري جشنواره بين المللي فيلم مقاومت در نظر دارد به منظور معرفي شهدائي كه به دست عوامل تروريسم به شهادت رسيده اند، (شهداي محراب، شهداي هسته اي و ديگر شهدا) بخش ويژه اي تحت عنوان «جلوه گاه نور» در قالب مستند را برگزار نمايد. روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت؛ همچنين، خبر داد: علاوه بر برنامه توليد فيلم در اين بخش، دبيرخانه جشنواره تا پنجم مرداد پذيراي فيلم و آثار فيلمسازان و تهيه كنندگاني است كه در اين زمينه فيلم ساخته اند.
دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در ايران و چند كشور جهان برگزار مي شود.


نماينده مردم كهگيلويه در مجلس: وزارت ارشاد اهميت زيادي به مقابله با تهاجم فرهنگي نمي دهد

نماينده مرم كهگيلويه در مجلس گفت: كلي گويي ها چاره ساز مقابله با معضلات اجتماعي نيست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي محمد بزرگواري در گفت وگو با خبرنگار فارس در ياسوج با بيان اين كه گزارش مسئولان نيروي انتظامي و ارشاد در مجلس در زمينه مقابله با معضلات اجتماعي بيشتر كلي گويي بود تا چاره جويي، اظهار كرد: امروز به جاي كلي گويي در اين عرصه نياز به ارائه راهكار سازنده داريم.
وي بيان داشت: بايد راهكارهاي عملي ارائه شود تا بتوانيم به طور اصولي ناهنجاري هاي كنوني را كه به جامعه آسيب جدي وارد كرده است از سر راه نسل جوان و نوجوان برداريم.
بزرگواري به اقدامات نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: البته نيروي انتظامي تا آن جا كه قانون اجازه داده به وظيفه خود عمل كرده ولي در جاهايي كه قانون دست اين نيرو را بسته پا فرا نگذاشته و به همين خاطر نمي توان در چنين مواردي نيروي انتظامي را محكوم به كم كاري كرد.
وي به لزوم همكاري تنگاتنگ دستگاه قضايي با نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: مجلس نيز وظيفه اي سنگين بر عهده دارد و بايد با در اختيار قرار دادن ابزارهاي قانوني و راهكارهاي عملي دست نيروي انتظامي را براي برخورد با اين پديده هاي آسيب زا و مخرب باز بگذارد.
وي تصريح كرد: قوانيني كه هست حقيقتاً در برخي مواقع ابهام دارد و آن گونه كه بايد و شايد دست ها را براي برخورد هدفمند باز نگذاشته است تا دستگاه هاي مجري از جمله نيروي انتظامي قاطعانه تر و شفاف برخورد كنند.
بزرگواري برخورد فيزيكي را بدترين حالت مقابله با معضلات اجتماعي دانست و گفت: در برخورد با تهاجم فرهنگي بايد از نظرات كارشناسان فن از جمله بيانات رهبري در اين زمينه استفاده مطلوب كرد.
اين كارشناس فرهنگي گفت: متأسفانه برخي از برنامه هاي فرهنگي نهادهاي فرهنگي كشور اشاعه دهنده معضلات است.
بزرگواري با انتقاد شديد از برخي دستگاه هاي فرهنگي كه بايد در خط نخست مقابله با تهاجم فرهنگي قرار داشته باشند، تصريح كرد: اين دستگاه ها كه ارشاد اسلامي يكي از آن ها به شمار مي رود يا ابزار مقابله را ندارند و يا اين كه اهميت زيادي به اين مقوله نمي دهند.
نماينده مردم كهگيلويه و بهمئي و چرام در مجلس با اظهار اين سخن كه اين نهادها از جمله ارشاد اسلامي اتاق فكر قوي براي كارشناسي اين موضوعات ندارند، خاطرنشان كرد: اكنون فيلم هايي توسط همين دستگاه ها در كشور اكران مي شوند كه آثار منفي و گمراه كننده دارند و انسان از نمايش آنها متعجب مي شود.
 


2 دانش آموز مارندراني مقام اول مسابقات قهرماني شطرنج آسيا را كسب كردند

ساري- خبرنگاركيهان:
دو دانش آموز مازندراني در رده سني زير 12سال و زير 8 سال در رشته شطرنج مسابقات آسيايي در كشور سريلانكا مقام اول را كسب كردند.
به گزارش اداره روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران، «آرين غلامي» در رده سني زير 12سال عضو تيم ملي و «مطهره اسدي» زير 8 سال در رشته شطرنج مسابقات آسيايي در كشور سريلانكا مقام اول را كسب كردند.
آرين غلامي در سال 1388در مسابقات زير 8 سال قهرماني دانش آموزان مدارس جهان در كشور تركيه به مقام اول دست يافت. مطهره اسدي نيز دانش آموز پايه سوم ابتدايي كه در مسابقات آسيايي شركت كرده بود به همين مقام دست يافت.
اسدي در سال هاي 89 و 90 نيز مقام نخست قهرماني ايران را كسب كرده بود.
 


آيت الله مكارم شيرازي: مسئولان بايد كاهش اختلافات طبقاتي را در جامعه جدي بگيرند

آيت الله مكارم شيرازي با بيان اين كه مسئولان بايد توجه بيشتري به كاهش شكاف و اختلافات طبقاتي در جامعه داشته باشند، تأكيد كرد: نبايد اين گونه باشد كه افرادي با اختلاس رقم هاي بالا را به دست آوردند ولي برخي افراد ناتوان از تأمين هزينه هاي ضروريشان باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، آيت الله ناصر مكارم شيرازي در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج(ع) در صحن جامع رضوي، با بيان اين كه مسئولان بايد توجه بيشتري به كاهش شكاف و اختلافات طبقاتي در جامعه داشته باشند، تأكيد كرد: اين اصلا درست نيست كه در جامعه ما افرادي آنقدر درآمدهاي كلان داشته و سير باشند كه حتي حساب اموالشان هم از دستشان خارج شود و از طرفي برخي براي تأمين مخارج ضروري خود و خانواده خويش در تنگنا باشند.
وي تأكيد كرد:من حساب كردم اگر فردي روزي پنج ميليون خرج كند و در ماه 150 ميليون، اين بودجه براي 600 سال او كافي است؛ پس اين اضافه وزن ها در جامعه اسلامي نبايد وجود داشته باشد، كسي كه 180 كيلو وزن دارد؛ اين 180 كيلو باعث نجات او از فشار قبر نمي شود.
اين مرجع تقليد افزود: بعضي از جوانان امروز به دليل مشكلات متعدد تحصيلي، اشتغال، مسكن و غيره يا نمي توانند ازدواج كنند و يا چند سال همسرشان را در عقد نگه داشته و توانايي تشكيل سرپناه و حتي تأمين مخارج زندگي و كرايه منزل را ندارند.
وي با اشاره به اختلاس بزرگ سه هزار ميلياردي گفت: نبايد اينگونه باشد كه افرادي با اختلاس رقم هاي بالا را بدست آوردند ولي برخي افراد ناتوان از تأمين هزينه هاي ضروريشان باشند.
آيت الله مكارم شيرازي از جوانان خواست زندگي را ساده گرفته و تشريفات را كم كنند و در زندگي مسابقه تجمل پرستي نگذاريد.


نماينده مردم ايلام در مجلس: ايجاد فراكسيون مقابله با ريزگردها در مجلس پيگيري مي شود

نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، ملكشاهي و شيروان چرداول در مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد فراكسيون مقابله با ريزگردها در مجلس پيگيري مي شود.
احمد شوهاني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: بارش گرد و غبار طي سال هاي گذشته مشكلات فراواني را براي مردم استان ايلام و ديگر مناطق غربي كشور به وجود آورده است.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: طي روزهاي گذشته بيانيه اي در اين خصوص به امضاي 200 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه مناطق و حوزه هاي انتخابيه آنان درگير با اين پديده بوده رسيده و قرار است اين موضوع به طور جدي از سوي نمايندگان استان هاي درگير با اين پديده به ويژه استان ايلام پيگيري شود.
وي گفت: تشكيل فراكسيوني در خصوص مقابله با بارش ريزگردها از سوي نماينده مردم ايلام، ايوان، مهران، ملكشاهي و شيروان چرداول در مجلس شوراي اسلامي پيگيري مي شود.
اين نماينده مجلس در پايان اظهار داشت: ديگر نمايندگان استان هاي غيردرگير با اين پديده نيز با نمايندگان استان هاي درگير همكاري لازم را دارند.


هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان برگزار شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان با حضور وزيران فرهنگ ايران و لبنان در سالن يونسكو بيروت برگزار شد.
در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان با اشاره به حجم وسيع ترجمه كتابها و متون مختلف تأليف شده در دو كشور ايران و لبنان به زبان هاي يكديگر، اين امر را نشانه علاقه مندي و تقارن فرهنگي دو كشور ذكر كرد.
سيدمحمد حسيني ترجمه آثار ادبي بزرگان و مشاهير ايراني همچون حافظ، سعدي و خيام را دليلي ديگر بر تشابه فرهنگ دو كشور ايران و لبنان و علاقه زياد به تبادل عناصر فرهنگي ميان دو ملت دانست و افزود: در حال حاضر بسياري از دانشجويان ايراني، موضوع پايان نامه هاي خود را به لبنان و وقايع آن اختصاص مي دهند.
وزير فرهنگ لبنان نيز با اشاره به اينكه فرهنگ ايران اسلامي يكي از غني ترين و درخشان ترين فرهنگ هاي جهان است، گفت: دو كشور ايران و لبنان همواره از فرهنگي غني و مثال زدني برخوردار بوده اند و برگزاري هفته فرهنگي ايران در لبنان يكي از افتخارات بزرگ اين كشور محسوب مي شود.
«غابي ليون» ضمن تقدير از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مقاومت مردم لبنان در جنگ 33 روزه و پس از آن، افزود: مردم لبنان به ايران و فرهنگ آن علاقه اي فراوان داشته و با اشتياق از نمايشگاه و برنامه هاي فرهنگي ايران در اين كشور ديدن مي كنند.
وي يادآور شد، براساس تفاهم منعقد شده ميان وزراي فرهنگ دو كشور، به زودي هفته فرهنگي لبنان نيز در كشور ايران برگزار خواهد شد.
محمد مهدي اسماعيلي معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان با بيان اينكه در مورد برگزاري هفته فرهنگي در ديگر كشورها برنامه هايي داريم، افزود: يك هفته را هم در سن پترزبورگ در ماه هاي آينده به اين كار اختصاص خواهيم داد.
برپايي مراسم شبي با قرآن مجيد، اجراي تواشيح، برگزاري نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي تجسمي، اجراي موسيقي سنتي، نمايش دستاوردهاي علمي ايران و برگزاري تور مجازي و برپايي غرفه ايران شناسي از جمله برنامه هاي هفته فرهنگي ايران در لبنان بود.
همزمان با هفته فرهنگي ايران در لبنان، از دكتر «طريف خالدي» نويسنده فلسطيني مقيم لبنان و برنده جايزه كتاب سال ايران تقدير شد.
كتاب وي به نام «حافظ از نظر انسان شناسي در جهان كنوني» برگزيده كتاب سال ايران شده است.
هفته فرهنگي ايران در لبنان از 12 تا 16 تير ماه جاري در بيروت برگزار شد.


استانداردهاي صنعت نفت ايران بالاتر از كشورهاي اروپايي است

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: استانداردهاي صنعت نفت كشور در برخي موارد از كشورهاي اروپايي بالاتر است.
هرمز قلاوندي گفت: كالاهاي ساخت داخل مورد استفاده در اين صنعت داراي بهترين كيفيت و مطابق با استانداردهاي جهاني است.
وي در ادامه اظهار داشت: كالاهاي داخلي كه در مناطق نفت خيز جنوب مورد استفاده قرار مي گيرد، داراي كيفيت بسيار بالا و طبق استانداردهاي صنعت نفت كشور طراحي و ساخته مي شود.
وي افزود: از جمله اين اقلام رشته تكميلي درون چاهي در كلاس 15 هزار است كه به طور انحصاري در اختيار شركت هاي آمريكايي بود در صورتي كه با حمايت شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب ساخت آن در داخل كشور امكان پذير شود و سفارش توليد انبوه به سازندگان داخلي واگذار شده است و هيچ كشور ديگري در جهان توانايي ساخت آنها را ندارد. قلاوند اضافه كرد: اين قطعات در چاه هاي پرفشار جنوب غرب ايران نظير مخزن خامي ميدان مارون استفاده مي شود.
وي افزود: در جهان 40 تا 50 چاه پرفشار وجود دارد كه هفت حلقه آن در مناطق نفت خيز جنوب ايران است و ساخت رشته تكميلي درون چاهي در كشور از افتخارهاي ملي است كه با توان سازندگان داخلي و حمايت اين شركت تحقق يافته است.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: سال گذشته سفارش ساخت هفت هزار قلم از قطعات تجهيزات مورد نياز صنعت نفت به توليدكنندگان داخلي واگذار شد كه حدود 80 درصد آنها امسال و بقيه سال آينده تحويل خواهد شد و امسال نيز ساخت 11 هزار و 400 قطعات كاربردي به ارزش هفت هزار و 500 ميليارد ريال به صنعتگران داخلي سفارش داده مي شود.


رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور: توليدات صادراتي محور بايد مورد توجه ويژه قرار بگيرد

ساري- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور گفت: توليدات صادرات محور بايد مورد توجه ويژه اي قرار گيرد.
نظام الدين برزگري در همايش تجليل فعالان بخش صنعت و معدن مازندران با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر در توليد صنايع غذايي و لوازم خانگي شاهد ارتقاي كيفيت محصولات داخلي هستيم.
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور تصريح كرد: سازمان ملي استاندارد براساس اعتماد و اطمينان نسبت به مديران و صاحبان واحدهاي صنعتي واردات ماشين آلات و تجهيزات را تسهيل كرده است.
برزگري با اشاره به شرايط تحريم و مشكلاتي كه در واردات مواد اوليه به وجود آمده است گفت: براساس تصميم دولت ستادي با حضور وزراي نفت، صنعت و معدن و تجارت و اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي تشكيل شده كه مشكل نقدينگي واحدهاي صنعتي رفع شود.
وي افزود: هدف از تشكيل اين ستاد ارائه راهكار جهت عبور از تحريم است.
رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي كشور با اعلام اينكه دولت صادرات 70 ميليارد ريالي غيرنفتي را هدف گذاري كرده است گفت: با شكل گيري اين ستاد و رفع مشكل كمبود نقدينگي واحدهاي توليدي اين امر محقق مي شود. برزگري خاطرنشان كرد: سازمان ملي استاندارد ايران به صورت جدي از واردات كالاهاي بي كيفيت خودداري مي كند.
 


نماينده ولي فقيه در مازندران: ملت ايران با قدرت در مقابل تحريم مي ايستد

ساري- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در مازندران گفت: ملت ايران در مقابل هرگونه تحريم، تجاوز و هجوم با قدرت خواهند ايستاد.
آيت الله نورالله طبرسي با اشاره به تحريم هاي غرب عليه ايران افزود: امروز پس از همه تحريم ها به تحريم نفت رسيده ايم، ولي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي بدانند كه خودشان از تحريم ايران متضرر خواهند شد. وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ماه مبارك رمضان در پيش است گفت: مسئولان تلاش كنند تا در اين ماه مبارك، ارزاق عمومي و مواد غذايي مورد نياز با قيمت مناسب به مردم عرضه شده و دسترسي به اين اقلام تسهيل شود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14