(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 تیر 1391 - شماره 20254

مدير شركت كنترل كيفيت هوا: متأسفانه هيچ اهتمامي براي حل مشكل هوا وجود ندارد
احمدي مقدم: يگان ويژه يك واحد مردمي، حزب اللهي و ولايتمدار است
مدير انجمن نجوم خبر داد
روز يك شنبه: آخرين فرصت براي تعيين دقيق قبله
1490؛ پاسخگوي مردم درباره داروها و سموم شد
چمران: پادگان ها به راحتي از تهران خارج نمي شوند
هاشمي: پيكان امسال از ناوگان تاكسيراني خارج مي شود
قرباني خبر داد
راه اندازي كرسي هاي اسلام شناسي در دانشگاه هاي خارجي
رئيس سازمان هواشناسي براي 4 سال رئيس منطقه 2 آسيا مي شود
حوادث كوتاه از كشور
يزديخواه: مدارس داراي تبليغات نامناسب امتياز منفي مي گيرند
5 سرنشين خودرو سمند در تصادف جان باختند
5 كشته و مجروح در سانحه رانندگي پارس جنوبي
مديركل دامپزشكي استان مازندران خبر داد
كشف 5 تن گوشت فاسد از يك سالن ورزشي درساري
مار جعفري در قزوين 11 نوزاد به دنيا آورد
دور ريختن صدها ليتر شير
تانك آلماني كودك افغاني را زير گرفت
پدر و مادر عجول
حمله به ساختمان نخست وزيري با شمشير سامورايي


مدير شركت كنترل كيفيت هوا: متأسفانه هيچ اهتمامي براي حل مشكل هوا وجود ندارد

مدير شركت كنترل كيفيت هوا با تأكيد بر اين مطلب كه اقدامات مقطعي در زمينه كاهش آلودگي هوا جواب نمي دهد گفت: متأسفانه منابع توليد آلودگي هواي تهران مهار نشده است.
مدير شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران با بيان اينكه منابع توليد آلودگي هواي تهران مهار نشده است، گفت: اقدامات مقطعي در زمينه كاهش آلودگي هوا جواب نمي دهد.
يوسف رشيدي در گفت وگو با فارس با اشاره به آلودگي هواي كلان شهر تهران گفت: در حال حاضر به مرز هشدار رسيده ايم.
مدير شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران ادامه داد: روز گذشته شاخص آلودگي هواي ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون كلان شهر تهران 141 بود و در شرايط ناسالم قرار گرفته بوديم.
وي با بيان اينكه اين مشكل گريبان مردم تهران را گرفته است، گفت: تاكنون اقدامات كليدي براي رفع اين مشكل صورت نگرفته است.
مدير شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران اضافه كرد: بهتر است براي رفع اين مشكل مسئولان اقدامات مقطعي انجام ندهند و كارهاي ريشه اي صورت گيرد.
وي با بيان اينكه مهار منبع آلودگي بايد در اولويت قرار بگيرد ولي تاكنون منبع آلودگي هوا مهار نشده است.
مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران علت بسياري از مرگ و ميرهاي ناگهاني از جمله ايست قلبي را آلودگي هوا از جمله ذرات معلق موجود در هوا عنوان كرد و گفت: بايد براي رفع اين مشكل اقدام اساسي صورت گيرد.
رشيدي اضافه كرد: كوتاهي در زمينه اجراي قوانين و مقررات مربوط به كاهش آلودگي هوا صورت گرفته است و انبوهي از قوانين اجرا نشده است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي شهر تهران خاطرنشان كرد: البته تا وقتي قوانين و مقررات مورد كم توجهي قرار بگيرد وضعيت از اين بهتر نمي شود.
رشيدي يادآور شد: آلودگي هوا از نظر علمي موضوع قابل حلي است اما اهتمامي به منظور حل اين مشكل به چشم نمي خورد.


احمدي مقدم: يگان ويژه يك واحد مردمي، حزب اللهي و ولايتمدار است

فرمانده نيروي انتظامي بر نقش شايسته نيروي انتظامي در خاموش كردن فتنه 88 تأكيد كرد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم ديروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده يگان ويژه پاسداران نيروي انتظامي با تأكيد بر اين مطلب كه يگان ويژه مامور سركوب نيست بلكه يك واحد مردمي، حزب اللهي و ولايت مدار در ميدان براي مهار مسئله است، بر استفاده از تجهيزات پيشرفته در انجام ماموريت هاي محوله پليس تأكيد كرد و اظهار داشت: وظيفه نيروي انتظامي برقراري امنيت به بهترين روش ها است.
در فتنه سال 88 خيلي از بزرگان متزلزل شدند
احمدي مقدم با اشاره به روزهاي فتنه 88 بر آموزش ماموران نيروي انتظامي تأكيد كرد و گفت: ماموران يگان ويژه علاوه بر آموزش استفاده از سلاح و تجهيزات ضد شورش و كنترل اجتماعات، آموزش ارتباط با مردم را نيز بايد فرا گيرند.
فرمانده ناجا بر عقلانيت، هوشمندي و فهم در كنار اعتقاد و صلابت تأكيد كرد و افزود: در فتنه 88 خيلي از بزرگان متزلزل شدند، اما هيچ مامور پليسي حتي يك سرباز از صحنه فرار نكرد.
احمدي مقدم تقويت ديدگاه اجتماعي و مردمي ماموران يگان ويژه را مورد تأكيد قرار داد و استفاده از رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي را در راستاي جلب مشاركت هاي مردمي مهم برشمرد.
يگان ويژه ويترين اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران است
احمدي مقدم در ادامه خطاب به ماموران يگان ويژه گفت: به خدمت خودتان افتخار كنيد. اگر شب احياء شما در خيابان مامور برقراري امنيت بوديد، بدانيد ثواب شما بيشتر از فردي است كه قرآن به سر گرفته است.
فرمانده نيروي انتظامي در ادامه سخنان خود با تأكيد بر اينكه امروز امنيت در جمهوري اسلامي با توجه به افزايش تهديدات رو به بهبود است و احساس ناامني رو به كاهش است، خاطرنشان كرد: يگان ويژه پاسداران ويترين اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران است.
وي خطاب به ماموران يگان ويژه گفت: با قدرت و صلابت يگان شماست كه گردنكشان، اوباش و مجرمان جرأت ندارند، امنيت جامعه را به مخاطره بيندازند.
احمدي مقدم تأكيد كرد: مشت محكم شما بايد متوجه تبهكاران و كساني باشد كه درصدد ناامن كردن محيط اجتماعي هستند.


مدير انجمن نجوم خبر داد

روز يك شنبه: آخرين فرصت براي تعيين دقيق قبله

مدير انجمن نجوم آماتوري ايران روز يكشنبه را آخرين فرصت براي تعيين دقيق قبله در سال 91 اعلام كرد.
مهندس «مسعود عتيقي» روز چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا گفت: براي مسلمانان جهت دقيق قبله به ويژه در مساجد و نمازخانه ها از اهميت خاصي برخوردار است.
عتيقي افزود: ساعت 57:13 دقيقه ظهر يكشنبه 25 تير لحظه اذان ظهر در مكه مكرمه است و خورشيد دقيقاً عمود بر خانه خدا مي تابد به نحوي كه خانه خدا سايه نخواهد داشت.
وي افزود: اگر در اين لحظه در هر كجاي زمين كه خورشيد در آسمان است به سمت خورشيد بايستيد دقيقاً به سمت قبله هستيد.
وي خاطرنشان كرد: براي اين منظور كافي است يك شاقول را به زمين عمود كنيد و امتداد سايه به سمت خورشيد را علامت گذاري نماييد و سمت دقيق قبله در مكان مورد نظر شما تعيين مي شود.
مدير انجمن نجوم آماتوري ايران هشدار داد: مراقب باشيد كه هرگز به خورشيد مستقيم نگاه نكنيد.
عتيقي اشاره كرد: دو بار در سال يكي هفت خرداد و ديگري 25 تير، هنگامي كه خورشيد به ميل 5/23درجه در اول تابستان مي رود و باز به سمت استواي آسمان بازمي گردد، ميل خورشيد 21درجه و 25دقيقه كمان (قوس) و منطبق با عرض جغرافيايي خانه كعبه و يا همان بيت العتيق است و از طريق محاسبه مكان خورشيد و زمان ظهر مكه كه خورشيد به نصف النهار محلي ناظر و در خانه خدا به سمت الراس مي رسد مي توان جهت دقيق قبله را مشخص نمود.وي افزود: در روزهاي قبل و بعد از اين تاريخ نيز اين دقت پايين تر آمده ولي بازهم براساس پژوهش هاي صورت گرفته از سوي اعضاي انجمن نجوم آماتوري ايران مي توان با تقريب خوبي جهت قبله را تعيين كرد.
 


1490؛ پاسخگوي مردم درباره داروها و سموم شد

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از ارائه خدمات تلفن چهار رقمي 1490 براي پاسخگويي به سؤالات مردم در خصوص داروها و سموم خبر داد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، جمشيد سلام زاده با اشاره به اين كه تلفن 1490 آماده پاسخگويي به سؤالات مردم در خصوص داروها و سموم است، اظهار داشت: تلفن خدماتي 1490 جايگزين تلفن 09646 شده است.
وي افزود: به منظور يكپارچه سازي تمام خدمات تلفني مورد استفاده وزارت بهداشت، تلفن خدماتي 1490 جايگزين تلفن 09646 شده است و داخلي شماره 3 اين خط خدماتي مربوط به مركز ملي اطلاع رساني داروها و سموم معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي است.
سلام زاده خاطرنشان كرد: اين خط تلفن خدماتي همچون گذشته به صورت شبانه روزي فعال است و رسالت خطير اطلاع رساني علمي و تخصصي درباره داروها و موارد مسموميت به بيماران و در سطوح بالاتر و تخصصي تر به همكاران پزشك و داروساز را برعهده دارد.


چمران: پادگان ها به راحتي از تهران خارج نمي شوند

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران خروج پادگان ها از تهران را كاري سخت و در مدت زمان كوتاه غيرممكن دانست.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا در اين باره به خروج پادگان قلعه مرغي اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي با بالگردهاي مستقر در پادگان قلعه مرغي سابق (بوستان ولايت)، كاري نمي تواند بكند چرا كه جايي براي انتقال آنها ندارد اما با اين وجود دستور خروج بالگردها از بوستان ولايت صادر شده و اين بالگردها به زودي به جاي ديگري منتقل مي شوند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص آخرين وضعيت پادگان جي نيز گفت: اقدامات اوليه براي خروج اين پادگان از سطح شهر انجام شده است. اما بايد توجه داشت كه خروج اين پادگان از شهر نيازمند هزينه اي بالغ بر 400 ميليارد تومان است.
چمران با بيان اينكه پس از تأمين اعتبارات مالي نيز مدتي زمان لازم است كه مسئولان مربوطه به توافق برسند خاطرنشان كرد: پادگان ها به اين راحتي بيرون نمي روند.
وي همچنين درخصوص تبعات تبديل برخي پادگان ها به اماكن مسكوني گفت: ما نيز در شوراي شهر خيلي پيگيري كرديم كه اين كار صورت نگيرد، اما متأسفانه در جاهايي مانند انتهاي همت اين اتفاق افتاد كه شهرداري با آنها همچنان درگير است.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه نمي دانم تعلق گرفتن سند به اين منازل چگونه خواهد بود، گفت: البته در اين مناطق جايي را نداريم كه كاربري مسكوني نداشته باشد و در آن ساخت و ساز انجام شده باشد؛ چرا كه اين مناطق اگرچه در پادگان بودند اما در پهنه مسكوني قرار دارند نه در پهنه پادگان لذا عملا ساخت و سازها در پهنه مسكوني انجام شده است.
به گفته چمران مشكلات ناشي از ساختن ساختمان در پادگان متوجه شهرداري خواهد بود كه به عنوان مثال در پي ساختمان سازي هايي كه در مسير اتوبان رسالت انجام شده بود، شهرداري مجبور شد مسير اتوبان رسالت را تغييردهد تا اين خانه ها خراب نشوند!


هاشمي: پيكان امسال از ناوگان تاكسيراني خارج مي شود

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور از خروج خودرو پيكان از ناوگان تاكسيراني در سال جاري خبر داد.
بابك هاشمي ديروز در يك نشست خبري با اشاره به فعاليت 45 هزار دستگاه پيكان در ناوگان حمل و نقل تاكسيراني افزود: اين تعداد تاكسي پيكان به دليل كيفي سازي از ناوگان تاكسيراني خارج مي شود.
وي از ورود خودروهاي ال90، پژو 405 و سمند به ناوگان تاكسيراني كشور در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: قرار است براساس توافقات انجام شده، خودروي مگان نيز در زمينه گردشگري و فرودگاه وارد ناوگان حمل و نقل تاكسيراني شود.
هاشمي با اشاره به وجود 330 هزار تاكسي در سطح كشور، ادامه داد: در دولت نهم و دهم 75 هزار و 500 دستگاه خودرو به اين ناوگان افزوده شده است. به گفته وي، همچنين 90 هزار دستگاه خودروي تاكسي نوسازي شده اند. اين مقام مسئول در تاكسيراني، با اشاره به اجازه فعاليت حدود 400 هزار راننده تاكسي در كشور، گفت: با همكاري دانشگاه تهران در بخش آموزش رانندگان تاكسي پنج كتاب با عناوين «اخلاق حرفه اي و آداب تاكسيراني»، «سيستم هاي حمل و نقل هوشمند»، «آشنايي رانندگان با زبان انگليسي»، «آشنايي با صنعت گردشگري» و «اصول ايمني مسافران و مسائل حفاظتي در تاكسيراني» منتشر و تاكنون 35 هزار جلد توزيع شده است. هاشمي در پاسخ به وضعيت نرخ كرايه تاكسي ها نيز گفت: افزايش در نرخ كرايه تاكسي فعلا نداريم بنابراين افزايش خودسرانه كرايه ها غيرقانوني است و مسافران مي توانند شكايات خود را در اين زمينه به تاكسيراني اعلام كنند.


قرباني خبر داد

راه اندازي كرسي هاي اسلام شناسي در دانشگاه هاي خارجي

قائم مقام وزير علوم از راه اندازي كرسي هاي اسلام شناسي با اعزام چند استاد در دانشگاه هاي خارج از كشور خبر داد.
ارسلان قرباني قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل در گفت وگو با فارس با اشاره به اعزام اساتيد براي برگزاري كرسي هاي اسلام شناسي در دانشگاه هاي خارج از كشور براي نخستين بار، گفت: تاكنون چنين كرسي هايي به صورت منسجم و برنامه ريزي شده برگزار نشده است.
به گفته وي برنامه هاي كرسي هاي اسلام شناسي كامل شده و قرار است چند استاد با محوريت اين كرسي ها به خارج از كشور اعزام شوند.
قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل خاطرنشان كرد: وزارت علوم قصد دارد علاوه بر راه اندازي كرسي هاي اسلام شناسي در دانشگاه هاي خارج از كشور، از كرسي هاي موجود كه در حال حاضر در دانشگاه هاي خارجي نيز در حال برگزاري است، حمايت كند تا از اين طريق بتواند كرسي هاي اسلام شناسي را توسعه و گسترش دهد.


رئيس سازمان هواشناسي براي 4 سال رئيس منطقه 2 آسيا مي شود

رئيس سازمان هواشناسي گفت: شوراي اجرايي سازمان هواشناسي در سال 2017 در تهران برگزار مي شود كه رئيس سازمان هواشناسي به مدت 4 سال رئيس منطقه 2 آسيا مي شود.
بهرام صناعي در گفت وگو با فارس افزود: شصت و چهارمين نشست شوراي اجرايي سازمان هواشناسي 5 تا 14 تيرماه سال جاري در ژنو برگزار شد كه اعضاي شوراي اجرايي، روساي كميسيون هاي فني در اين اجلاس شركت كرده بودند.
وي با بيان اينكه تعدادي از كشورها به عنوان ناظر در اين اجلاس شركت كرده بودند، گفت: در مجموع حدود 40 كشور در اين نشست حضور داشتند كه تصميماتي در زمينه هاي مختلف گرفته شد.
رئيس سازمان هواشناسي گفت: يكي از تصميماتي كه در اين اجلاس مورد بررسي قرار گرفت، برگزاري اجلاس منطقه 2 آسيا بود كه ايران هم جزء اين منطقه به شمار مي آيد و قرار است اين اجلاس در دسامبر سال 2011 در قطر برگزار شود.
صناعي با بيان اينكه يكي از موارد ديگري كه در اين اجلاس مطرح شد، برنامه ريزي براي برگزاري اجلاس منطقه اي 2 آسيا در چهار سال ديگر بود گفت: در نشست ژنو پيشنهاد كرديم اجلاس بعدي در تهران برگزار شود كه خوشبختانه توسط اعضاي شوراي اجرايي اين اجلاس مورد قبول قرار گرفت و در سال 2017 نشست اجلاس منطقه 2 آسيا در تهران برگزار مي شود.
وي افزود: در كنار برگزاري اين اجلاس موقعيت هايي براي كشور ايجاد مي شود كه به عنوان مثال مدير سازمان هواشناسي به عنوان رئيس منطقه 2 آسيا چهار سال مي توانند مسائل منطقه را تحت پوشش قرار دهند.
رئيس سازمان هواشناسي ادامه داد: يكي از موفقيت هاي ما در اين اجلاس بررسي اسناد و مستنداتي است كه در خصوص استانداردهاي مورد استفاده سازمان هواشناسي كشورهاي مختلف قرار مي گيرد و مراكز هفت گانه اي كه سيستم جهاني تبادل اطلاعات قرار داشتند، براي يك دوره ديگر هم مجددا تمديد شد كه ايران هم در كنگره سال گذشته به عنوان هفتمين مركز انتخاب شد در اين جلسه مجددا تاييد گرديد.
صناعي ادامه داد: به دنبال آن يك نشست فوق العاده كنگره در تاريخ 29 تا 31 اكتبر در شهر ژنو برگزار مي شود.
وي گفت: همچنين در ارتباط با موضوعات رودخانه هاي مرزي، مسائلي مطرح شد كه بايد سازمان هواشناسي و وزارت امور خارجه و وزارت نيرو هماهنگي هايي را با يكديگر داشته باشيم.
رئيس سازمان هواشناسي ادامه داد: كارگروهي جهت خدمات اقليمي در حاشيه كنگره ژنو برگزار مي شود كه در اين كارگروه موضوع خدمات اقليمي در آن بررسي مي شود.
وي با اشاره به برگزاري اين كارگروه گفت: خدمات اقليمي شامل خشكسالي، گرد و غبار و رودخانه هاي مرزي است كه تعهدات كشورها در آن منظور مي شود.
صناعي اضافه كرد: در اين زمينه حق آبه هاي كشورهاي مرزي با وزارت امور خارجه موضوع رودخانه هاي مرزي را هماهنگ كرده ايم و اطلاعات لازم را در اختيار اين كارگروه قرار خواهيم داد كه براي كنگره بعدي اين موارد مطرح شود.
 


حوادث كوتاه از كشور

خواب مرگبار
زنجان- فارس: يك دستگاه پژو پارس به علت عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه كه ناشي از خواب آلودگي راننده بود، منجر به مرگ دو نفر شد.
اين حادثه مرگبار در لاين شمالي آزادراه زنجان- قزوين اتفاق افتاد كه بر اثر آن خودروي پژو پارس با يك دستگاه پيكان به شدت برخورد كرد.
در اين حادثه يك نفر از سرنشينان پژو پارس و راننده آن به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.
مرگ جوان برازجاني
برازجان- خبرنگاركيهان: يك جوان برازجاني به نام بابك- ك كه چندي قبل در مسير برازجان به آبادان در يك حادثه رانندگي دچار ضربه مغزي شده و قريب به 3 ماه در كما بود سرانجام تسليم مرگ شد و جان خود را از دست داد.
پلمب 6 سفره خانه متخلف
خرم دره- خبرنگار كيهان: 6 سفره خانه در خرم دره به دليل رعايت نكردن ضوابط و شئون اسلامي پلمب شدند. از اين سفره خانه ها 23 دختر و پسر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند. همچنين يك واحد تفرجگاه نيز به علت وجود رابطه نامشروع در آن پلمب شد.
دو واحد صنفي عرضه پوشاك نيز به دليل عدم رعايت شئونات اسلامي در اين شهر پلمب شدند.
كشف ترياك از مسافر كيش
كيش- خبرنگار كيهان: 8 كيلو ترياك از يك مسافر دريايي در كيش كشف شد.
ماموران مرزباني نيروي انتظامي كيش در بازرسي از وسايل شخصي يكي از مسافران كشتي مقدار بيش از 8 كيلو ترياك را كه به طرز ماهرانه اي در وسايل شخصي خود جاسازي كرده بود كشف كردند. متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.


يزديخواه: مدارس داراي تبليغات نامناسب امتياز منفي مي گيرند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اينكه با تبليغات نامناسب مدارس به شدت برخورد مي شود، گفت: تبليغات نامناسب مدارس امتياز منفي دارد.
سيدعلي يزديخواه، مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به تبليغات آموزشگاه هاي غيردولتي شهر تهران گفت: در تبليغات رعايت ضوابط قانوني و اخلاقي و هنجارهاي اجتماعي مورد انتظار ماست و اگر واحد آموزشي از اين موضوع تخطي كند، به عنوان امتياز منفي برايش محاسبه مي شود.وي درباره برخي جزوات كه داراي تبليغات مناسبي نيستند، ادامه داد: اينگونه جزوات و نشريات بدون تاييد و درج نام آموزش و پرورش تهيه مي شود و به طور طبيعي مسئوليت تهيه و انتشار آن با تهيه كنندگان آن است و ما هيچوقت اين جزوات را تاييد نمي كنيم.
يزديخواه اضافه كرد: در تهيه اينگونه جزوات بيشتر نقش دستگاه هاي نظارت بر چاپ كتب و جزوات كه وزارت ارشاد است، پررنگ تر است؛ چاپخانه ها نيز در چاپ كتاب، جزوه و بروشورها رعايت موازين قانوني را بكنند.
وي با بيان اينكه در صورت مشاهده با چنين جزواتي، شديدا برخورد صورت مي گيرد و جزو خطوط قرمز ما هستند گفت: معتقديم آرامش روحي و رواني دانش آموزان با اينگونه مسائل برهم مي خورد.
مديركل آموزش و پرورش شهر تهران تاكيد كرد: با آن دسته از آموزشگاه هاي علمي آزاد كه تخلفشان در قالب تشكيل كلاس هاي مختلط باشد، به شدت برخورد مي كنيم و جاي هيچ گونه اغماضي براي اينگونه مراكز نيست.


5 سرنشين خودرو سمند در تصادف جان باختند

رشت- خبرنگار كيهان:
در تصادف يك دستگاه خودرو سمند با يك دستگاه كاميون داف 5 سرنشين خودروي سمند در دم جان باختند.
يك خودرو سمند كه در محور سراوان به فومن در حال تردد بود بر اثر انحراف به راست به گارد ريل كنار جاده برخورد، و سپس به سمت چپ جاده منحرف و با يك دستگاه كاميون داف به شدت برخورد كرد.
در اين حادثه خودروي سمند در زير چرخ هاي كاميون به آهن پاره اي تبديل شد و 5 نفر از سرنشينان آن اعم از يك زن و يك كودك و 3 مرد در دم جان خود را از دست دادند.
بر پايه اين گزارش اجساد سرنشينان سمند كه لا به لاي آهن پاره ها و چرخ هاي كاميون گير كرده بود به دليل فقدان جرثقيل سنگين با وقفه زيادي بيرون كشيده شد.


5 كشته و مجروح در سانحه رانندگي پارس جنوبي

بوشهر- خبرنگاركيهان:
حادثه رانندگي در منطقه ويژه پارس جنوبي استان بوشهر 5 كشته و زخمي به جا گذاشت.
در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع تصادف در منطقه ويژه پارس جنوبي، بلافاصله ماموران جهت بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
با حضور ماموران در محل مشاهده شد، يك دستگاه خودرو پرايد با موتورسيكلت تصادف كرده كه در همين حين يك دستگاه اتوبوس نيز با خودرو پرايد برخورد و به پايين جاده منحرف شد.
در اثر اين حادثه تعداد 5 نفر از مسافران اتوبوس و سرنشينان پرايد به شدت مجروح شدند كه يك نفر از آنان به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
علت تصادف در دست بررسي است.


مديركل دامپزشكي استان مازندران خبر داد

كشف 5 تن گوشت فاسد از يك سالن ورزشي درساري

ساري - خبرنگاركيهان:
مديركل دامپزشكي استان مازندران از پلمب يك سالن ورزشي بخاطر نگهداري گوشت فاسد و تاريخ گذشته در شهرستان ساري خبر داد.
مجيد مختاري گفت: درپي گزارش مردمي مبني برعرضه گوشت فاسد توسط يك سردخانه غيرمجاز در يك سالن ورزشي، اكيپ نظارت بهداشتي دامپزشكي اين اداره كل فوراً درمحل حاضر و مشاهده كرد كه اين سالن ورزشي مجهز به يك سردخانه مواد پروتئيني غيرمجاز است.به گزارش روابط عمومي دامپزشكي مازندران، كارشناسان و بازرسان بهداشتي دامپزشكي در بررسي هاي تكميلي خود متوجه شدند كه فردي با اجاره اين واحد ورزشي اقدام به خريد گوشت هاي منجمد معروف به برزيلي و استراليايي و همچنين بخشي از توليدات گوشت داخلي بصورت منجمد كرده و با توجه به منقضي شدن تاريخ مصرف گوشت ها، با درج تاريخ انقضاي جعلي بر روي ليبل ها و بسته بندي تقلبي جديد، آنها را به فروشگاه ها و رستورانها عرضه كرده است.
مديركل دامپزشكي استان مازندران افزود: با دستور مقام قضايي و همكاري نيروي انتظامي از فعاليت اين واحد ورزشي جلوگيري به عمل آمد.
مختاري مقدار گوشت موجود در اين سردخانه غيرمجاز را 5 تن اعلام كرد و گفت: پرونده اين واحد متخلف جهت بررسي و صدور احكام بازدارنده به مراجع قضايي ارسال شد.
 


مار جعفري در قزوين 11 نوزاد به دنيا آورد

يك مار جعفري (اكيس كاريناتوس) در باغ پرندگان شهر الوند از توابع شهرستان البرز قزوين 11 نوزاد به دنيا آورد.
به گزارش ايرنا، مدير مجموعه باغ پرندگان الوند روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا با اعلام اين خبر افزود: اين اتفاق به آن جهت عجيب است كه مارها، بويژه خانواده «ويپريدا» به طور طبيعي در هنگام اسارت به هيچ عنوان زاد و ولد نمي كنند و يا نوزادان نارس و يا مرده به دنيا مي آورند.
«محمد بهمني» با اشاره به سلامتي هر 11 نوزاد اين خزنده افزود: سم نوزاد يك روزه اين مارها به اندازه پدر و مادرشان كشنده است و اولين پوست اندازي آنان نيز يك هفته پس از زايمان روي مي دهد.
بهمني خاطرنشان كرد: نوزادان مار جعفري در روزهاي نخست زندگي از حشرات تغذيه كرده و پس از بزرگ شدن همانند پدر و مادر خود از عقرب، پرندگان، خزندگان و پستانداران كوچك استفاده مي كنند.
اين مار به مناطق خوزستان، سمنان، خراسان، سيستان و بلوچستان تعلق دارد.


دور ريختن صدها ليتر شير

كشاورزان و دامداران سراسر اروپا، در اعتراض به كاهش بودجه و قيمت محصولات لبني و شير، در مقابل اتحاديه اروپا در بروكسل تجمع كرده و صدها ليتر شير را به نشانه اعتراض به اطراف پاشيدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ معترضان از ايتاليا، آلمان، ايرلند و فرانسه در اين تجمع اعتراض آميز ميداني را در مقابل پارلمان اروپا با تراكتورها و مجسمه هايي به شكل گاو، مسدود كردند.
در اين ميان، يكي از معترضان با كمك آبپاشي در مقياس مقادير بسيار زيادي شير را داخل حوض و آبنماي ميدان و همچنين بر سر و صورت معترضان، ناظران و خبرنگاران پاشيد.
معترضان در واقع با درست كردن «درياچه اي از شير» قصد داشتند، سمبلي از اعترض خود به نشانه ضررهاي مالي كه در نتيجه كاهش بودجه بخش لبنيات طي مدت چند ماه متحمل شده اند را نشان دهند.
پس از پر شدن آبنما از شير، مقادير زيادي از شيرهاي آن به خيابان، سرازير شد.
درخواست اصلي كشاورزان در اين تظاهرات اعتراض آميز، رسيدگي مقامات دولتي به بخش لبينات كشورهاي عضو اتحاديه اروپاست كه تمام كار و زحمت آنها بدون عايدي معقولي، تنها صرف هزينه ها مي شود.


تانك آلماني كودك افغاني را زير گرفت

عبور يك تانك آلماني در شمال افغانستان از روي 3 تبعه افغان، يك كودك را به كام مرگ كشيد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي» يك تانك آلماني ديروز با عبور از روي كودكان افغاني در ولايت «قندوز» در شمال افغانستان، يك كشته و 2 مجروح به جاي گذاشت.
به گزارش پليس، ارتش آلمان درباره اين حادثه كه سبب شوكه شدن مردم اين منطقه شده هيچ توضيحي نداده است.
شهروندان غيرنظامي افغان، از سال 2001 قربانيان اصلي حمله رهبري شده توسط آمريكا به اين كشور بوده اند.
سازمان ملل متحد در چهارم فوريه 2011 اعلام كرد كه اين سال مرگبارترين سال براي شهروندان افغان بوده است. ميزان مرگ و مير در مقايسه با سال 2010، هشت درصد افزايش يافته و در مقايسه با سال 2007 دو برابر شده است.
به طور كلي در سال 2011، سه هزار و 21 شهروند در جريان خشونت ناشي از جنگ كشته شده و 4 هزار و 507 نفر نيز مجروح شدند.


پدر و مادر عجول

يك زوج مصري كودك پنج ماهه خود را داخل ساك مسافرتي قرار دادند تا او را در فرودگاه قاچاقي عبور بدهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني سي ان ان، اين زوج مصري به شيوه خطرناكي براي قاچاق فرزندشان در فرودگاه مبادرت كردند. آنها نوزاد 5 ماهه خود را داخل ساك دستي قرار دادند و تلاش كردند در حالي كه او در داخل ساك بود، وي را از دستگاه هاي امنيتي كنترل كننده در فرودگاه عبور بدهند و قاچاقي وارد هواپيما كنند.
اين زوج مصري از مصر عازم امارات عربي متحده بودند. آنان به قاچاق نافرجام انسان و به خطر انداختن جان فرزندشان متهم شده اند. آنها علت اين كارشان را اينگونه توصيف كرده اند كه چون مجبور بودند دو روز براي صدور رواديد فرزند خود صبر كنند و كاسه صبرشان لبريز شده بود اين كار را انجام دادند.
پليس فرودگاه وقتي با استفاده از دستگاه هاي ويژه امنيتي متوجه وجود اين كودك در ساك دستي اين زوج شد، به بازرسي اين ساك پرداخت و با كمال تعجب پسر بچه مذكور را در داخل ساك مشاهده كرد. به گفته منابع مطلع، حال اين كودك پنج ماهه خوب است.


حمله به ساختمان نخست وزيري با شمشير سامورايي

فردي كه مدعي امامت بود و با شمشير به ساختمان نخست وزيري مالزي حمله كرده بود، به ضرب گلوله كشته شد.
رسانه هاي مالزي از حمله يك مرد و زن به ساختمان نخست وزيري اين كشور در شهر «پوتراجايا» خبر داده و اعلام كردند كه اين مرد و زن در حالي كه شمشيرهاي سامورايي در دست داشتند تلاش مي كردند تا وارد ساختمان نخست وزيري شوند.
در پي اين حادثه پليس مالزي تلاش كرد تا با صحبت كردن اين دو را آرام كند اما با شكست مذاكرات، پليس به سمت آنان شليك كرد.
در پي تيراندازي دست چپ مرد و پاي چپ زن مورد هدف قرار گرفت و بلافاصله اين دو به بيمارستان «پوتراجايا» منتقل شدند اما به دليل شدت جراحات وارده پس از چند ساعت مرد جان خود را از دست داد و زن همچنان تحت درمان قرار دارد.
پليس مالزي پس از بررسي هاي اوليه اعلام كرد كه «خليل افندي حميد» 47 ساله كه ادعا مي كرد امام است و زن همراه وي هر دو از اختلالات رواني رنج مي برده اند.
به گفته پليس، اين زن 28 ساله دانشجوي سابق دانشگاه بين المللي اسلامي مالزي بود.
پليس همچنين عنوان كرده است كه اين دو طبق بررسي هاي اوليه باورهاي مذهبي افراط گرايانه داشته و از اعضاي يك گروه مذهبي انحرافي بوده اند.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14