(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 تیر 1391 - شماره 20254

بيماري فوتسال و شرايط نه چندان مساعد اين رشته ورزشي در سال برگزاري جام جهاني
يك تيم ملي و يك لشكر بازيكن بي تيم!
قوي ترين وزنه بردار جهان از آخرين شرايط خود پيش از المپيك لندن مي گويد
سليمي: فشار رواني زيادي روي من است
درخواست فرانسويان از دشام
اعتماد ما را برگردان
نگاهي آماري به حضور ايران در المپيك از 1948 تاكنون
شكستن ركورد حضور در رشته هاي انفرادي
سرگذشت تلخ قهرماني كه 22 مدال براي كشورمان كسب كرد
از قهرماني جودو آسيا تا بستري در بيمارستان رواني
پرچمداران المپيك لندن را بشناسيد
از نادال تا آلكنا و جوكوويچ
تبعيض در ورزش، ورزشكاران را سرخورده مي كند
نيكخواه بهرامي: شأن و منزلت ملي پوشان بايد حفظ شود
پايان استيلاي ايران در واليبال باشگاهي آسيا
 سوم شديم اما همچنان پرافتخارترين هستيم


بيماري فوتسال و شرايط نه چندان مساعد اين رشته ورزشي در سال برگزاري جام جهاني يك تيم ملي و يك لشكر بازيكن بي تيم!

شرايط كنوني فوتسال باعث شده تا اكثريت ملي پوشان وضعيت جسمي نامناسبي داشته باشند و حتي برخي هم از ترس بدون تيم ماندن به كشورهاي حوزه خليج فارس پناه آورده اند.
وضعيت فعلي فوتسال اصلا خوب نيست. شرايطي كه فوتسال دارد شبيه بيمار تب كرده اي است كه لحظه به لحظه به تبش اضافه مي شود و اگر به دادش نرسيم كارش به تشنج مي كشد. آن وقت است كه بازگشت به حالت عادي سخت شده و علاجي هم برايش پيدا نمي شود.تباني در ليگ باعث شد بسياري از باشگاه ها از تيم داري در فوتسال دلسرد شوند و با خود بينديشند كه يك عده با قدرت و پول به راحتي قهرمان مي شوند، پس براي چه در فوتسال بمانيم و پول را هدر دهيم؟ پس از تاييد تباني و اعلامش توسط محمد رويانيان، اين باشگاه پرسپوليس بود كه تيم فوتسالش را منحل اعلام كرد. در ادامه نيز پس از تاييد تباني توسط فدراسيون فوتبال، تيم شهيد منصوري قرچك منحل شد و باشگاه فولاد ماهان اصفهان نيز دو تيم فيروز صفه و فولاد ماهانش را به حالت تعليق در آورد. چند روز قبل هم از باشگاه گسترش فولاد تبريز خبر رسيد كه آنها بودجه كافي براي تيم داري ندارند و تيم با ريشه گسترش فولاد نيز منحل شد. با وجود چنين وضعيتي بدون شك بدترين ضربه به تيم ملي وارد مي شود كه بازيكنانش هنوز تيم ندارند و به صورت انفرادي تمرين مي كنند!
تمرينات اختصاصي كاپيتان
كاپيتان با سابقه تيم ملي فوتسال فصل قبل را در گيتي پسند سپري كرد و با اتمام ليگ از اين تيم جدا شد. شمسايي كه مي توانست با گيتي پسند به جام باشگاه هاي آسيا برود قيد حضور در كويت را زد تا مبادا در آنجا بگويند كه آقاي گل جهان با تباني به آسيا آمده است! شمسايي اكنون نيز قصد حضور در گيتي پسند را ندارد و تيم فوتسال فولاد ماهان پيش از انحلالش پر و پا قرص به دنبال اين بازيكن بود. اما اكنون باشگاه ماهان تيم فوتسالش را به حالت تعليق در آورده و وضعيت شمسايي با اين تيم هنوز مشخص نيست.وحيد شمسايي به عنوان كاپيتان، تيم ايران را در جام جهاني نيز همراهي مي كند و احتمال فراوان اين آخرين حضور او در اين مسابقات خواهد بود. از همين رو شمسايي براي اين بازي ها برنامه ريزي خاصي دارد و نمي خواهد بدون آمادگي به تايلند برود. شمسايي كه فعلا در هيچ تيمي تمرين نمي كند، اين روزها به آكادمي ملي فوتبال مي رود و به صورت انفرادي تمرين مي كند.
شماره يك در راه برزيل
سنگربان شماره يك تيم ملي فوتسال نيز شرايط مشابهي با وحيد شمسايي دارد و او نيز با وجود اين كه فصل قبل در گيتي پسند حضور داشت، راضي نشد با اين تيم به جام باشگاه هاي آسيا برود. نظري پس از مذاكره براي فصل 91 نيز دست رد به سينه گيتي پسندي ها زد و اكنون در فاصله دو هفته مانده به شروع مسابقات معلوم نيست در چه تيمي حضور خواهد داشت. البته او از كشورهاي روسيه، قطر و برزيل پيشنهاد داشت كه به احتمال فراوان تيم برزيلي را براي بازي انتخاب مي كند.
باشگاه فولاد ماهان و يك لشگر ملي پوش آواره!
اما در اين وضعيت باشگاه فولاد ماهان كه بيشترين سهم از ملي پوشان را دارد در به وجود آمدن اين بلاتكليفي نيز نقش اساسي داشته است. باشگاه فولاد ماهان از يك ماه پيش دو تيم ماهان و فيروز صفه را به حالت تعليق در آورده و بازيكناني مثل محمد طاهري، اصغر حسن زاده، جواد اصغري مقدم، مهدي جاويد، حسين سلطاني، مصطفي طيبي و حسين طيبي در حال دريافت رضايتنامه شان براي رفتن به تيم ديگري هستند. محمد طاهري به عنوان كاپيتان ماهان در اين باره گفت: باشگاه، تيم ماهان و فيروز صفه را منحل كرده و بازيكنان هم يك به يك رضايت نامه مي گيرند. اين وضعيت به هيچ وجه خوب نيست. ايران امسال جام جهاني را پيش رو دارد و تمام اين مسايل به ضرر تيم ملي است. تاكنون هيچ يك از بازيكنان باشگاه فولاد ماهان با تيم ديگري به توافق نرسيده اند، اما بازيكناني مثل حسين طيبي ، اصغر حسن زاده با دريافت رضايت نامه قصد جدايي از اين تيم را دارند. بلاتكليف ماندن بازيكنان را مي توان بلاتكليف ماندن تيم ملي دانست چرا كه تمام اين بازيكن ها ملي پوش اند. علاوه بر آنها مسعود دانشور، بهروز جعفري، مجيد تيكدري نژاد، احسان زحمتكش و حميد احمدي هم از بازيكنان كليدي تيم ملي محسوب مي شوند كه از جمع آنها تنها تيكدري نژاد بدون تيم مانده و مابقي به تيم هاي الكويت و يرموك كويت پيوسته اند!
 


قوي ترين وزنه بردار جهان از آخرين شرايط خود پيش از المپيك لندن مي گويد

سليمي: فشار رواني زيادي روي من است

وزنه بردار دسته
فوق سنگين ايران با اعلام اينكه جدي ترين رقيبش در المپيك لندن يك آلماني است، مي گويد: براي شكستن ركورد جهان در المپيك لندن خيلي اميدوار بودم اما با درد زانويي كه دارم رسيدن به اين هدف برايم خيلي سخت شده است.
بهداد سليمي ضمن بيان مطلب فوق درخصوص آخرين وضعيت مصدوميت و آمادگي خود در آستانه المپيك لندن و همچنين هدف نهايي اش در اين رويداد بزرگ صحبت هاي جالبي را انجام داد كه در زير از نظر مي گذرانيد:
تحت فشار رواني سنگيني قرار دارم
شانس نخست كسب مدال طلاي المپيك كاروان ورزشي ايران با تاكيد بر اينكه تمام تلاش خود را مي كند تا با مدال طلاي المپيك به كشور بازگردد گفت: در حال حاضر با توجه به عنوان هايي كه طي دو سال گذشته در رقابت هاي مختلف بين المللي و جهاني كسب كرده ام، مردم، مسئولان و رسانه ها از من براي كسب مدال طلاي المپيك انتظار زيادي دارند كه اين موضوع باعث شده تحت فشار رواني وحشتناكي قرار بگيرم.
روزي سه جلسه تمرين پرفشار باعث شروع درد كهنه ام شد
قهرمان دسته فوق سنگين وزنه برداري جهان درخصوص مصدوميتش اظهار داشت: در اردوي بجنورد ما به مدت دوهفته تمرينات سخت و سنگيني را انجام داديم و من روزي سه جلسه تمرينات پرفشاري را انجام مي دادم كه اين موضوع باعث شد درد كهنه زانوي من دوباره شروع شود. تاندون سر كشكك زانويم به خاطر فشاري كه در تمرينات به من وارد شده دچار كشيدگي شديدي شد و فعلا براي بهبودي آن تحت درمان پزشكان قرار دارم.
شانس حضورم در المپيك به 50 درصد رسيده بود
وي در همين خصوص افزود: اين درد به حدي بود كه من و كوروش باقري به اين نتيجه رسيديم كه شايد احتمال حضورم در المپيك لندن فقط 50 درصد باشد و ديگر نمي توانستم تمرين كنم. درحال حاضر با انجام فيزيوتراپي درد من كمتر شده و در شرايط فعلي وضعيت مصدوميت زانويم بهتر از قبل شده است و به تمرينات عادي خود بازگشته ام. البته با توجه به اينكه به آغاز رقابت هاي المپيك نزديك مي شويم فشار تمرينات تيم كمتر شده است اما من به نسبت ساير ملي پوشان يكسري حركات را كه به زانويم فشار بيشتري وارد مي كند را انجام نمي دهم.
جدي ترين رقيب من در المپيك يك آلماني است
سليمي در مورد شناختش از رقبايي كه در المپيك لندن دارد، گفت: جدي ترين رقيب من در المپيك لندن »ماتياس اشتاينر« آلماني است. وي در المپيك چين نيز قهرمان المپيك شده است. در حال حاضر اين وزنه بردار آلماني به دليل جراحي كه روي زانويش داشته در رقابت هاي قهرماني وزنه برداري اروپا نشان داد كه نسبت به المپيك چين افت كرده است.
سجاد انوشيرواني شانس مدال المپيك دارد
وي درباره ساير رقباي خود در المپيك لندن عنوان كرد: سجاد انوشيرواني نيز در ركوردگيري هايي كه داشته ركوردهاي خيلي خوبي زده و مي تواند به كسب مدال در المپيك لندن اميدوار باشد. البته «اوداچين» اوكرايني كه چندين دوره قهرمان جهان نيز شده يكي ديگر از رقباي اصلي من در المپيك لندن است. البته يكي ديگر از رقباي قدرتمند من كه از او خبري ندارم «چكيچف» روس است كه پس از مسابقات جهاني آنتالياي تركيه كه درآن دچار مصدوميت شد، ديگر در رقابت هاي بين المللي شركت نكرده است. اين وزنه بردار روس در المپيك قبلي موفق به كسب مدال نقره شده بود.
اصلي ترين رقيب يك وزنه بردار وزنه است
عضو تيم ملي وزنه برداري ايران در همين خصوص تاكيد كرد: به نظر من اصلي ترين و بزرگترين رقيب يك وزنه بردارهمان وزنه است يعني اگر من بتوانم از 6 حركتي كه در اختيارم قرار مي گيرد، بهترين بهره را ببرم مي توانم موفق به كسب مدال طلاي المپيك شوم.
شكستن ركورد جهان برايم خيلي سخت شده است
وي درباره اينكه آيا موفق به شكستن ركورد جهان در المپيك لندن خواهد شد، گفت: براي شكستن ركورد جهان در المپيك لندن خيلي اميدوار بودم اما در حال حاضر با درد زانويي كه دارم اين موضوع خيلي سخت شده است. من در ابتدا همه تلاش خود را مي كنم تا مدال طلاي المپيك را كسب كنم، پس از آن اگر شرايطم طوري باشد كه احساس كنم مي توانم ركورد جهان را بشكنم، قطعا اين كار را انجام مي دهم.
درمورد حمايت هاي وزارت ورزش صحبت نمي كنم
بخت نخست كسب عنوان طلاي المپيك تيم ملي
وزنه برداري ايران در مورد اينكه آيا ملي پوشان وزنه برداري مورد حمايت كافي وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته اند، تصريح كرد: من درآستانه بازيهاي المپيك لندن در اين خصوص نمي خواهم صحبت كنم چون تمام تمركز خود را برروي وزنه زدن قرار داده ام ، اما اين موضوع را به آينده موكول كرده ام و به موقع در مورد آن صحبت خواهم كرد.
هنوز پاداش قهرماني جهان خود را نگرفته ايم
وي درخصوص پاداش هايي كه به ملي پوشان براي موفقيت در رقابتهاي وزنه برداري قهرماني جهان داده شده بود، گفت: هنوز پاداش هاي رقابت هاي وزنه برداري قهرماني در جهان را دريافت نكرده ايم. در اين خصوص صحبت هايي با ما شده اما هنوز در عمل پاداشي نگرفته ايم.
 


درخواست فرانسويان از دشام

اعتماد ما را برگردان

«دي دي اخمو» جانشين «آقاي رئيس جمهور» شد. او مأموريت دارد اعتماد از دست رفته فرانسويان به «آبي ها» را بازگرداند. آيا ديديه دشام از پس اين چالش دشوار برمي آيد يا در نهايت به سرنوشت لمه، دومنك و بلان دچار مي شود؟
تيم ملي فرانسه سرمربي جديدي نمي خواهد و بيشتر بايد يك «درمانگر» را براي خود بيابد؛ يك «پزشك ملي». ديديه دشام به خوبي مي داند چه كار سختي را پيش رو دارد شايد براي همين هم بود كه چهار روز زمان خواست تا به پيشنهاد فدراسيون فوتبال فرانسه فكر كند و سپس پاسخ بدهد. سرمربيگري تيم ملي فرانسه پيش از آن كه دانش فني و تاكتيكي بخواهد، توانمندي ديگري را مي طلبد. بحران ورزشي خروس ها رفته رفته به مرضي مزمن تبديل مي شود كه درمانش بيش از همه توانايي هاي اجتماعي مربي را در رويارويي با بازيكنان دردسرساز مي خواهد. دشام همه اين امراض را به خوبي مي شناخت كه پس از چهار روز كلنجار رفتن با خودش و گفت وگوهاي طاقت فرسا با «نوئل لو گرائه»، رئيس فدراسيون فوتبال فرانسه رضايت داد روي صندلي خالي مربي خروس ها بنشيند. فرانسويان پس از كناره گيري بلان هفت روز منتظر بودند تا سرمربي جديد تيم ملي كشورشان را بشناسند. يكشنبه شب بود كه ستاره اي از تيم قهرمان جام جهاني 1998 دوباره در آسمان فوتبال فرانسه آفتابي شد.
او اكنون قرارداد دو ساله اي را در دست دارد كه البته تمديد شدني هم هست تنها كافي است كه دشام خروس ها را به برزيل 2014 برساند. آن وقت يورو 2016 در فرانسه به او چشمك خواهد زد.دشام بايد به دنبال بازيكنان جواني باشد كه در بازي دوستانه 15اوت برابر اروگوئه «تيم» شده باشند. مردم فرانسه از تئاتر تيم ملي فوتبال كشورشان دلزده هستند چنان كه مي خواهند در پاداش وعده داده شده به اين بازيكنان نگاه دوباره اي صورت گيرد. از هر فرانسوي تنها يك تن «آبي ها» را دوست دارد و فرياد پاكسازي از گوشه و كنار اين كشور به گوش مي رسد. پيام ها به سرمربي جديد به خوبي روشن است: اعتمادها از دست رفته و دشام بايد آن را برگرداند؛ آن هم با برد به معناي واقعي كلمه.
 


نگاهي آماري به حضور ايران در المپيك از 1948 تاكنون

شكستن ركورد حضور در رشته هاي انفرادي

با پايان رقابت هاي گزينشي المپيك در روز يكشنبه، تكليف كاروان ايران براي حضور در سي امين دوره بازي هاي المپيك (2012 لندن) مشخص شد كه كشورمان با 54 سهميه در 13 رشته ورزشي در المپيك شركت خواهد داشت.
يكشنبه رقابت هاي انتخابي المپيك در تمامي رشته هاي ورزشي به پايان رسيد تا تكليف تعداد نهايي ورزشكاران شركت كننده در بزرگترين رويداد ورزشي جهان مشخص شود. بر همين اساس تكليف كاروان ايران نيز مشخص شد. ايران با 54 ورزشكار در 13 رشته راهي مسابقات خواهد شد كه در مقايسه با بازي هاي 2008 پكن اگرچه يك سهميه كمتر به دست آورديم اما موفق شديم ركورد تعداد ورزشكار را در رشته هاي انفرادي بشكنيم. در بازي هاي پكن به خاطر حضور تيم ملي بسكتبال 12 سهميه به 43 سهميه كسب شده در بخش انفرادي اضافه شده بود. در اين دوره هيچ يك از رشته هاي تيمي ايران موفق به كسب سهميه المپيك نشدند اما در رشته هاي انفرادي 54 سهميه به دست آمد. آنچه كاروان ايران را در اين دوره نسبت به دوره هاي قبل متمايز مي كند، كسب 8 سهميه توسط بانوان است. در بازي هاي 2008 پكن ايران با دو بانوي ورزشكار شركت كرده بود. در گزارش زير وضعيت كاروان ايران از بازي هاي 1948 تاكنون آمده است:
¤ ¤ بازي هاي 1948 لندن
- تعداد ورزشكار: 36 نفر
¤ تعداد رشته: 5 رشته
- تعداد مدال: يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 1952 هلسينكي
تعداد ورزشكار: 22 نفر
تعداد رشته: 3 رشته
تعداد مدال: 3 نقره و 4 برنز
¤ ¤ بازي هاي 1956 ملبورن
تعداد ورزشكار: 17 نفر
تعداد رشته: 3 رشته
تعداد مدال: 2 طلا، 2 نقره و يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 1960 رم
تعداد ورزشكار: 25 نفر
تعداد رشته: 5 رشته
تعداد مدال: يك نقره و 3 برنز
¤ ¤ بازي هاي 1964 توكيو
تعداد ورزشكار: 63 نفر
تعداد رشته: 11 رشته
تعداد مدال: 2 برنز
¤ ¤ بازي هاي 1972 مونيخ
تعداد ورزشكار: 50 نفر
تعداد رشته: 8 رشته
تعداد مدال: 2 نقره و يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 1976 مونترال
تعداد ورزشكار: 86 نفر
تعداد رشته: 10 رشته
تعداد مدال: يك نقره و يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 1988 سئول
تعداد ورزشكار: 27 نفر
تعداد رشته: 5 رشته
تعداد مدال: يك نقره
¤ ¤ بازي هاي 1992 بارسلون
تعداد ورزشكار: 40 نفر
تعداد رشته: 8 رشته
تعداد مدال: يك نقره و 2 برنز
¤ ¤ بازي هاي 1996 آتلانتا
تعداد ورزشكار: 18 نفر
تعداد رشته: 6 رشته
تعداد مدال: يك طلا، يك نقره و يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 2000 سيدني
تعداد ورزشكار: 35 نفر
تعداد رشته: 12 رشته
تعداد مدال: 3 طلا و يك برنز
¤ ¤ بازي هاي 2004 آتن
تعداد ورزشكار: 38 نفر
تعداد رشته: 11 رشته
تعداد مدال: 2 طلا و دو نقره و دو برنز
¤ ¤ بازي هاي 2008 پكن
تعداد ورزشكار: 55 نفر
تعداد رشته: 13 رشته
تعداد مدال: يك طلا و يك برنز.
 


سرگذشت تلخ قهرماني كه 22 مدال براي كشورمان كسب كرد

از قهرماني جودو آسيا تا بستري در بيمارستان رواني

در اين سال ها بسيار ديده شده كه ورزشكاران را تا زماني كه مدال آور هستند مدنظر قرار مي دهيم و به آنها توجه داريم، اما پس از كنار رفتن از دنياي قهرماني آنها را به دست فراموشي مي سپاريم.
اين بي وفايي ها تأثيرات مختلفي روي قهرمانان داشته، اما شايد يكي از بدترين موارد اين بي توجهي ها، به ورزشكاري شد كه به نوعي زندگي اش را از بين برد. اين ورزشكار كاظم ساريخاني، قهرمان سال 2000 جودوي آسيا است. كاظم ساريخاني كه در دوران قهرماني اش در جودوي جهان در اجراي فن «گهواره» تبحر داشت حدود پنج سال پيش (در زمان رياست محمد درخشان در جودو) پس از مذاكره فدراسيون هاي جودوي ايران و عربستان راهي رياض شد تا سرمربيگري اين تيم را برعهده گيرد، اما به يك باره و در حادثه اي عجيب از سوي افرادي ناشناس بيمار شده و مدت ها در بيمارستان بستري شد. وي در گفت وگويي با خبرگزاري ايسنا به تشريح آخرين وضعيت خود پرداخت كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ سال 86 و طبق توافقي كه شده بود من به رياض رفتم تا سرمربي تيم ملي عربستان شوم، اما چند نفر قصد جان من را كردند، هم غذايم را مسموم كردند و هم در يك درگيري ساختگي در يك لحظه به من آمپولي تزريق كردند كه بعد از آن ديگر نفهميدم چه شد. تنها چيزي كه از آن حادثه يادم مانده اين است كه آن مسايل باعث شد من حدود سه سال در بيمارستان رواني در تهران بستري باشم.
¤ تنها مي دانم كه هيچ يك از مسئولان كه در رفتن من به عربستان دخيل بودند به من نگفتند كه نبايد به آنجا بروم و يا اگر رفتم بيشتر مراقبت كنم. براي خودم متأسفم كه آنجا رفتم و اكنون هيچ يك از مسئولان آن حادثه تلخ را گردن نمي گيرد و به من كمك نمي كند.
¤ هيچ شغلي نداشتم و اكنون هم بيكار هستم. هيچ درآمدي نداشتم و تنها با همان حقوق ناچيز صندوق حمايت از ورزشكاران و يارانه زندگي ام را مي چرخانم. وقتي ديدم با اين حقوق ها نمي شود زندگي را چرخاند و هزينه زندگي در تهران بالا است و حتي پول نداشتم خانه اجاره كنم به يزد رفتم و پيش خويشاوندان همسرم زندگي مي كنم.
¤ چندين بار به وزير نامه داده ام و خواسته ام كه وقت ملاقات به من بدهند، اما هنوز خبري نيست. دوست دارم كه با او صحبت كنم و شرايطم را بگويم تا به من كمك كند.
¤ تمام اعضاي خانواده ام در اين سال ها به واسطه بيماري من، بيمار شده اند. نه تنها همسر و فرزندم، بلكه پدر و مادرم و ديگر نزديكانم همه بيمار شده اند. من 22 مدال براي اين كشور گرفته ام، اما متأسفانه كسي جوابگو نيست و به وضعيت من رسيدگي نمي كند.
 


پرچمداران المپيك لندن را بشناسيد

از نادال تا آلكنا و جوكوويچ

پرچمداران تعداد زيادي از كشورهاي شركت كننده در المپيك 2012 لندن مشخص شدند.
درميان پرچمداران كشورهاي مختلف در المپيك لندن چهره هاي شاخصي همچون رافائل نادال، نواك جوكوويچ به چشم مي خورند كه اين سه تنيسور به ترتيب پرچمداران اسپانيا، صربستان هستند. همچنين ويرجيليوس آلكنا دووميداني كار نامدار پرتاب ديسك به عنوان پرچمدار ليتواني انتخاب شده است. همچنين پرچمدار كشورهاي ژاپن، كامرون و قزاقستان نيز كشتي گير خواهدبود. البته هنوز پرچمدار برخي كشورهاي مدعي در المپيك مانند آمريكا، آلمان، چين و كشور ميزبان مشخص نشده است.
در پايان فهرست پرچمدارهاي برخي از كشورها در بازي هاي المپيك را مي خوانيد:
¤ آرژانتين: لوسيا ناآيمار (بوكس)
¤ ارمنستان: آلبرت آزاريان (ژيمناستيك)
¤ بلاروس: مكس ميرني (تنيس)
¤ برزيل: رودريگو پسوا (سواركاري)
¤ كامرون: آنا بلاعلي (كشتي زنان)
¤ كوبا: مياين لوپز (كشتي)
¤ چك: پتر كوكال (بدمينتون)
¤ دانمارك: كيم وراكنادسن (كانو)
¤ فرانسه: لور فلسل كولوويچ (شمشيربازي)
¤ يونان: الكساندروس نيكولاپديس (تكواندو)
¤ مجارستان: پتير بيروش (واترپلو)
¤ ايران: علي مظاهري (بوكس)
¤ ايتاليا: والنتينا وتزالي (شمشيربازي)
¤ ژاپن: سائوري يوشيدا (كشتي زنان)
¤ قزاقستان: نورماخان تيناليف (كشتي)
¤ ليتواني: ويرجيليوس الكنا (پرتاب ديسك)
¤ مكزيك: ماريا اسپينوزا (تكواندو)
¤ روسيه: ماريا شاراپوا (تنيس)
¤ صربستان: نواك جوكوويچ (تنيس)
¤ اسپانيا: رافائل نادال (تنيس)
¤ ازبكستان: الشود رسول اف (بوكس)
¤ سنگاپور: فنگ تيان وي (تنيس روي ميز)
¤ اتريش: ماركوس روگان (شنا)
¤ استوني: الكساندر تامرت (دووميداني)
¤ روماني: هوريا تچائو (تنيس)
 


تبعيض در ورزش، ورزشكاران را سرخورده مي كند

نيكخواه بهرامي: شأن و منزلت ملي پوشان بايد حفظ شود

كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران پس از اتفاق هاي اخير در اين ورزش معتقد است همه ملي پوشان عاشق نام ايران هستند و بايد شان و منزلتشان حفظ شود.
صمد نيكخواه بهرامي درباره وضعيت ايجاد شده درخانواده بسكتبال پس از انتقاداتش از رفتار مسئولان با ملي پوشان بسكتبال اظهار داشت: متاسفانه صحبت هاي من بد برداشت شد، عاشق تيم ملي هستم وغيرت و عشق من به پيراهن ملي آنقدر زياد است كه با هزاران دلار آن را عوض نمي كنم، چه برسد با 200 يا 500 دلار. دوستان منظور من را درست متوجه نشده اند. منظور من اين است كه شان و منزلت بازيكن تيم ملي بايد حفظ شود. بايد به بازيكن ملي بها داده و احترام گذاشته شود. بايد وضعيتي در بسكتبال ايجاد كنيم كه تمام جوان ها شب خوابشان نبرد تا به تيم ملي دعوت شوند و پيراهن ملي را بپوشند.
وي ادامه داد: منظور من اين است كه وقتي ورزشكاران تبعيض ها را در ورزش مي بينند ناراحت و سرخورده مي شوند.
تبعيض در ورزش آنقدر زياد است كه روحيه ملي پوشان از بين مي رود. موضوع تفاوت ورزش ها به ما ضربه خواهد زد.
كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران با بيان اين مطلب كه من براي پول ورزش نمي كنم، اظهار كرد: آنقدر توان دارم كه براي يك مقدار پول عزت قهرماني ام را نفروشم. همان افتخار براي من بس كه پرچمدار كشورم در بازي هاي آسيايي بودم. فكر مي كنم غيرت و تعصب صمد نيكخواه بهرامي تا امروز به همه ثابت شده است. چه آسيب ديده بودم و چه سالم با عشق در تركيب تيم ملي حاضر مي شدم و از تمام توانم استفاده مي كردم، اما تنها به فكر روحيه جوانان هستم.
نيكخواه بهرامي درباره آينده ملي اش نيز گفت: تا آخرين روزي كه تيم ملي من را بخواهد و بتوانم به كشورم كمك كنم در كنار نام ايران مي ايستم و مبارزه مي كنم. حتي توقعي ندارم و براي اهتزاز پرچم ايران حتي يك ريال هم نمي خواهم. صمد نيكخواه بهرامي عاشق تيم ملي بسكتبال ايران است، اما به عنوان كاپيتان تيم يك خواهش از خانواده اين ورزش دارم.
اعضاي خانواده بسكتبال شان و منزلت تمام بازيكنان ملي را حفظ كنند. اين حرف را نه براي خود و نه براي هم نسلانم، بلكه براي آينده و براي تمام بازيكنان هاي ملي تاريخ بسكتبال مي گويم. اين خواهش من براي جواناني است كه مي خواهند جاي ما را بگيرند و لباس مقدس تيم ملي را بپوشند. بايدشان و جايگاه بازيكنان ملي از بهترين تا بدترين آنها حفظ شود. چه قهرمان آسيا شوند و چه نشوند ملي پوش دارند و جايگاه بالايي دارند، چون پيراهن ايران را پوشيده اند. درباره تيم ملي بايد بگويم كه آرزوي هر بازيكني حضور درتيم ملي بسكتبال است.
 


پايان استيلاي ايران در واليبال باشگاهي آسيا

سوم شديم اما همچنان پرافتخارترين هستيم

عنوان سومي تيم كاله در مسابقات باشگاه هاي آسيا به استيلاي ايراني ها بر معتبرترين تورنمنت باشگاهي واليبال قاره كهن پايان داد اگرچه همچنان جايگاه پرافتخارترين ها در اختيار ايران است.
بيست و سومين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا عصر يكشنبه با قهرماني تيم العربي قطر، جهاني شدن تانگ ديناستي چين به عنوان تيم نايب قهرمان و عنوان سومي براي تيم كاله به پايان رسيد. اين در حالي است كه پيش از اين و طي 6 دوره متوالي جام قهرماني مسابقات باشگاهي واليبال آسيا از آن ايران و تيم پيكان شده بود.
البته اين براي نخستين بار بود كه كاله به نمايندگي از ايران در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا شركت كرد. اين تيم در مرحله مقدمات نمايندگان ازبكستان، قطر و ميانمار را شكست داد و در مرحله يك چهارم نهايي هم با غلبه بر تورا آروس ژاپن به نيمه نهايي رسيد اما در اين مرحله مقابل العربي قطر كه در مرحله مقدماتي موفق به شكستش شده بود، متحمل باخت شد و از حضور در مرحله نيمه نهايي بازماند.
بهترين هاي آسيا
كاله در حالي به مقام سومي اين مسابقات بسنده كرد كه واليبال ايران در نخستين سال برگزاري مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا توسط پيكان صاحب مدال برنز شد. اين مدال در دومين دوره اين رقابت ها به رنگ نقره ارتقا يافت. اولين مدال طلا ايران در اين مسابقات هم از سال 2002 به دست آمد. از سال 2006 همواره مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا با قهرماني نماينده ايران به پايان رسيد به جز امسال كه كاله نتوانست اين راه را ادامه دهد.
ايران در جايگاه نخست پرافتخارترين ها
با احتساب رقابت هاي برگزار شده امسال و با وجوديكه قطري ها فاتح جام قهرماني آن شدند و پس از 6 دوره متوالي، نماينده ايران از حضور در فينال بازماند، جايگاه پرافتخارترين كشور شركت كننده در مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا- از زمان برگزاري مسابقات باشگاهي با اين عنوان- همچنان در اختيار ايران است.ايراني ها در مجموع 8 بار جام قهرماني مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي آسيا را از آن خود كرده اند كه يك بار توسط صنام و 7 بار توسط پيكان فتح شده است. ضمن اينكه از مجموع هشت قهرماني كه توسط نمايندگان ايران در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا به دست آمده است، 6 قهرماني به صورت متوالي كسب شده و از اين حيث ايران با فاصله زياد نسبت به ديگر كشورهاي آسيايي ركورددار است. علاوه بر اين، ايران چهار مدال نقره و يك مدال برنز هم حاصل حضور نمايندگان ايران در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا تا پيش از امسال بود. تا پيش از برگزاري امسال كه ميزباني آن را شانگهاي چين برعهده داشت، ايران با مجموع 13 مدال در صدر ديگر كشورهاي شركت كننده در اين رقابت ها قرار داشت وحالا هم با وجود ناكامي در دست يابي به قهرماني، اين جايگاه با يك مدال برنز بيشتر همچنان در اختيار ايران است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14