(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 تير 1391 - شماره 20255

با موافقت پليس سينماها در ماه مبارك رمضان فعال هستند
سرداركارگر: برخورد پليس با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني جدي است
محيط زيست استان تهران: فعلا در فضاي باز ورزش نكنيد
اجراي طرح مراقبتي پابند الكترونيكي زندانيان در كشور
انفجار كوره ذوب سرب در قشم 13 مجروح برجاي گذاشت
كشف 3 تن مواد مخدر در آب هاي جاسك
حوادث كوتاه از كشور
حادثه در محور مشكين شهر- هريس خودرو مسروقه جان سارقش را گرفت
رئيس پليس راه آهن خبر داد
دستگيري 61 تن از اراذل و اوباش در قطار تهران- جمكران
دستگيري راننده تريلري كه يك ميليارد و 800 ميليون ريال سرقت كرده بود
تصويري كه از اهواز حذف نمي شود!
دستور تخريب كارگاه مسكن مهر آبعلي صادر شد
مار يك متري در پرايد
دستگيري كلاهبرداري كه خود را مامور بيت رهبري معرفي مي كرد
شرور معروف به تارزان دستگير شد
قاتل فراري توسط فرزندانش دستگير شد
100كشته به خاطر هجوم نافرجام!
برخورد قطار با كاميون
دانشگاه كودكان!
سقوط هواپيما در موريتاني


با موافقت پليس سينماها در ماه مبارك رمضان فعال هستند

رئيس پليس تهران با اكران شبانه سينماها در ماه مبارك رمضان موافقت كرد.
سردار حسين ساجدي نيا روز جمعه در گفت وگو با ايسنا افزود: در راستاي رفاه حال خانواده ها و سينماداران و با توجه به تقاضاي اتحاديه سينماداران، پليس تهران با اكران شبانه سينماها در ماه مبارك رمضان به جز شب هاي قدر موافقت كرد.
وي افزود: آن دسته از سينماهايي كه قصد دارند اكران شبانه داشته باشند، بايد ضمن مراجعه به اتحاديه مربوطه، درخواست خود را به اداره اماكن فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارائه كنند.
ساجدي نيا تاكيد كرد: بديهي است، پليس تهران تمهيدات ويژه ترافيكي و انتظامي را براي اكران شبانه سينماهاي داراي مجوز در پايتخت به مرحله اجرا خواهد گذاشت.
به گفته رئيس پليس تهران، اين طرح در راستاي كمك به توسعه فضاهاي فرهنگي و پر كردن اوقات فراغت شهروندان، همزمان با فصل تابستان و تعطيلي مدارس اجرا مي شود.
 


سرداركارگر: برخورد پليس با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني جدي است

معاون اجتماعي ناجا از تعطيلي و برخورد قاطع پليس با برگزاركنندگان كنسرت هاي زيرزميني خبر داد.
سردار بهمن كارگر در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب افزود: برگزاري كنسرت هاي زيرزميني و همكاري برخي خوانندگان با شركت هاي موسيقي خارجي غيرقانوني است و پليس حتما با آنان برخورد خواهد كرد.
معاون اجتماعي ناجا افزود: پليس از فعاليت هركدام از اين افراد اطلاع پيدا كند، حتما با آنان برخورد قاطع مي كند.
وي بار ديگر بر تعطيلي نمايشگاه هايي تاكيد كرد كه شئونات و ارزش هاي اسلامي را در آن رعايت نمي كنند.
كارگر گفت: افراد و مسئولان براي برگزاري نمايشگاه ها به پليس اماكن مراجعه مي كنند و اقدام به تكميل فرم هايي مي كنند، اما متاسفانه برخي به بندهاي اين فرم ها پايبند نيستند و خلاف آن را انجام مي دهند.
وي افزود: اين تاكيد پليس تنها خواست جشنواره ها و جشن هاي خصوصي نيست بلكه جشنواره هاي دولتي هم اگر در اين زمينه تخلفي انجام دهند، تعطيل خواهند شد.
معاون اجتماعي ناجا با بيان اينكه 26 دستگاه ديگر نيز در مقوله عفاف و حجاب دخيل هستند، گفت: پليس وظيفه ديگري غير از فرهنگ سازي دارد و اگر الان پليس وارد مقوله فرهنگي شده است، به اين دليل است كه اين نهاد به دنبال پيشگيري اجتماعي است و قصد كمك كردن به جامعه را دارد.
كارگر با بيان اينكه صداوسيما در بحث ارزش، اخلاق و عفاف و حجاب، بيشترين كمك را به پليس كرده است، گفت: ملاك عمل نيروي انتظامي قانون است.
 


محيط زيست استان تهران: فعلا در فضاي باز ورزش نكنيد

مركز پايش آلودگي هواي محيط زيست استان تهران ضمن ناسالم خواندن شرايط هواي تهران از سالمندان و كودكان خواست كه در فضاي باز تردد نكنند.
مركز پايش آلودگي هواي سازمان حفاظت از محيط زيست استان تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: با توجه به داده هاي دريافت شده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي اداره كل حفاظت از محيط زيست استان تهران وضعيت كيفي هواي تهران از منظر پارامترهاي ذرات معلق با قطر كمتر از 5/2 ميكرون همچنان در شرايط ناسالم قرار دارد.
همچنين ساير پارامترها در شرايط پاك و سالم هستند و با توجه به گزارش سازمان هواشناسي از روز يكشنبه از ميزان آلاينده ها كاسته خواهد شد.
ضمن اينكه در اين شرايط توصيه مي شود از فعاليت هاي شديد بدني و ورزش در فضاي باز خودداري شود و همچنين سالمندان و كودكان و بيماران قلبي و ريوي تردد در فضاي باز را كاهش دهند.
 


اجراي طرح مراقبتي پابند الكترونيكي زندانيان در كشور


معاون سازمان زندان هاي كشور گفت: طرح مراقبت پابند الكترونيكي براي كاستن از جمعيت كيفري زندان ها اجرا مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل «محمدعلي زنجيره اي» در جريان بازديد از زندان مشكين شهر اظهار داشت: براساس اين طرح زندانيان مجرم و با معروفيت خاص در مراكز خارج از زندان و يا خانه هاي خود تحت مراقبت قرار گرفته و ايام حبس خود را سپري مي كنند.
وي در ادامه با تأكيد بر كاهش جمعيت كيفري زندان هاي كشور خاطرنشان كرد: يكي از سياست هاي قوه قضائيه كاهش جمعيت كيفري زندان هاست كه طرح هاي جايگزين حبس را در دستور كار قرار داده است.
زنجيره اي تصريح كرد: طرح ديگري كه در دستور اجراست حضور زندانيان با شرايط عادي در امور خدماتي به ويژه نگهداري فضاي سبز و رفت و روب شهري است كه در اين زمينه مي توانيم زندانيان با جرايم و نوع كم خطر را در اين فضاها به كارگيري كنيم.
وي ايجاد اشتغال براي زندانيان پس از خروج از زندان را بسيار با اهميت توصيف كرد و افزود: در اين زمينه بالغ بر 14 هزار و 400 ميليارد ريال اعتبار ويژه براي اشتغالزايي زندانيان در نظر گرفته شده تابا حضور در دوره هاي حرفه آموزي بعد از خروج از زندان بتوانند مشغول كار و فعاليت شوند.
اين مسئول حبس زدايي و جلوگيري از صدور احكام زندان به شكل گسترده را بسيار ضروري توصيف كرد و ادامه داد: با در نظر گرفتن جايگزين ها براي حبس و زنداني كردن مجرمان مي توانيم توانمندي آنها را در بخش هاي مختلف شكوفا كنيم و زمينه خوداتكايي مددجويان را فراهم آوريم.

 


انفجار كوره ذوب سرب در قشم 13 مجروح برجاي گذاشت

قشم - خبرنگار كيهان:
در اثر انفجار كوره ذوب سرب در قشم 13 كارگر دچار سوختگي شدند.
كوره ذوب سرب شركت آلياژ گستر ساعت 17 روز پنجشنبه منفجر شد كه در اثر آن 13 كارگر اين شركت از ناحيه صورت، دست، پشت دچار سوختگي شديدي شدند كه فورا به بيمارستان فاطمه زهرا(س) قشم انتقال يافتند.بر اساس همين گزارش دو نفر از مصدومان بخاطر شدت جراحات وارده به بندرعباس اعزام شدند.
گفتني است شركت آلياژ گستر در شهرك صنعتي بزرگ قشم مستقر است و اين شهرك بدون ايستگاه آتش نشاني است.
 


كشف 3 تن مواد مخدر در آب هاي جاسك

فرمانده انتظامي جاسك از توابع هرمزگان گفت: سه تن ترياك از يك فروند لنج در آب هاي اين شهرستان كشف شد.
به گزارش ايرنا از جاسك سرهنگ جهانشير جوادي زاده ديروز افزود: اين مواد در يك عمليات دريايي مشترك با همكاري پليس مواد مخدر استان هرمزگان و فرماندهي درياباني جاسك در 12 مايلي كوه مبارك از آب هاي سرزميني، به دست آمد.
وي افزود: در اين عمليات 10 نفر دستگير شدند و شناور و مواد مخدر مكشوفه توقيف و متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.
 


حوادث كوتاه از كشور

نجات مادر و پسرش
بابل- خبرنگار كيهان: به دنبال وقوع آتش سوزي در آپارتمان 4 طبقه اي در يكي از خيابان هاي بابل آتش نشانان اين شهر به محل حادثه عازم و پس از 70 دقيقه تلاش موفق شدند حريق را مهار كنند. اين خبر مي افزايد با توجه به اين كه آتش و دود به سمت بالاي آپارتمان در حال حركت بود يك پسر 15 ساله همراه مادرش در طبقه چهارم آپارتمان گرفتار شده بودند كه باتلاش ماموران آتش نشاني نجات يافتند.
جاعل اسكناس در دام پليس
اسفراين- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي اسفراين گفت: ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان طي عملياتي موفق شدند يك جاعل حرفه اي اسكناس و گواهينامه را دستگير كنند. سرهنگ بدري افزود: در بازرسي از منزل اين متهم تعدادي گواهينامه و اسكناس جعلي كشف و ضبط شد. وي اظهار داشت: متهم همراه با اقلام مكشوفه تحويل مقام قضايي شد.
دستگيري هتاك اينترنتي
ايسنا: فردي كه شماره تلفن يكي از اقوام خود را با عنواني غيراخلاقي در اينترنت منتشر كرده بود توسط پليس فتاي استان خراسان شمالي دستگير شد. رئيس پليس فتاي اين استان با اعلام اين خبر افزود: متهم انگيزه خود را از اين اقدام خصومت شخصي با فرد موردنظر ذكر كرده است.
بازداشت فروشنده فيلم هاي مستهجن
رئيس پليس فتاي آذربايجان غربي از دستگيري فردي كه اقدام به تبليغ و فروش فيلم هاي مستهجن در فضاي مجازي كرده بود، خبر داد.
سرهنگ حسن كوره بلاغي گفت: در بازرسي از منزل متهم تعداد زيادي لوح فشرده حاوي فيلم و عكس هاي مستهجن كشف و ضبط شد.
زمين در فنوج لرزيد
ايرنا: - زمين لرزه اي به بزرگي 0/4 در مقياس امواج دروني (ريشتر) صبح جمعه منطقه فنوج در سيستان و بلوچستان را لرزاند.
اين زمين لرزه ساعت 4 و 19 دقيقه بامداد ديروز به وقوع پيوست و تا لحظه تنظيم اين خبر گزارشي از ميزان تلفات و خسارت هاي احتمالي آن مخابره نشده است.
 


حادثه در محور مشكين شهر- هريس خودرو مسروقه جان سارقش را گرفت

در يك حادثه رانندگي در شهرستان مشكين شهر، خودرو سرقتي جان سارقش را گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در حادثه رانندگي كه شامگاه پنج شنبه در محور مشكين شهر- هريس رخ داد، خودرو پرايد به عمق دره اي سقوط كرد و راننده آن در دم جان باخت.
براساس اعلام فرماندهي انتظامي مشكين شهر با بررسي هويت راننده متوفي و استعلام مشخصات خودرو معلوم شد خودرو در تاريخ 16 تيرماه امسال در اسلامشهر تهران به سرقت رفته بوده است.
علت اين حادثه سرعت بيش از حد و ناتواني راننده در كنترل خودرو بوده كه به نظر مير سد راننده آن دچار استرس و عدم تعادل اعصاب و روان بوده است.
در حادثه رانندگي ديگر كه در تقاطع چاي پاره مشكين شهر رخ داد بر اثر برخورد يك دستگاه موتورسيكلت با يك دستگاه سواري پرايد، راكب موتورسيكلت بشدت مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد. علت اين تصادف نيز بي احتياطي موتورسوار بوده است.
 


رئيس پليس راه آهن خبر داد

دستگيري 61 تن از اراذل و اوباش در قطار تهران- جمكران

رئيس پليس راه آهن از بازداشت 61 تن از اراذل و اوباش در قطار تهران- جمكران در طول سه ماهه گذشته خبر داد.
سردار رحمت اللهي در گفت وگويي بر تمركز پليس راه آهن در راستاي مبارزه و برخورد با هرگونه معضلي در خطوط ريلي كشور گفت: در پي شكايت متعدد مسافران قطار تهران- جمكران، مبني بر تحركات شرارت آميز عده اي اراذل و اوباش در اين قطار مسافري، ماموران پليس راه آهن با انجام اقدامات اطلاعاتي و نيز هماهنگي با دادسراي ناحيه 16 در يك عمليات ضربتي 61 تن از افراد شرور را دستگير كردند كه 25 تن با قرار قانوني روانه زندان و مابقي با اخذ تعهد كتبي آزاد شدند.
رحمت اللهي با بيان اينكه در بحث مبارزه با قاچاق كالا، عملكرد پليس راه آهن طي اين مدت، 64 درصد رشد داشته است، تصريح كرد: ارزش ريالي كالاهاي قاچاق مكشوفه در خطوط ريلي سراسر كشور، سه ميليارد ريال برآورد شده است.به گفته وي، قاچاق كالا بيشتر در استان هاي هرمزگان و تهران كه مقصد ارسال كليه بارهاست، صورت مي گيرد.
وي تاكيد كرد چندي پيش نيز ماموران مبارزه با كالاي قاچاق پليس راه آهن در بازرسي از دو مسافر تهران- استانبول، قريب به نيم كيلو طلا و 62 هزار دلار قاچاق كشف كردند.
اجراي طرح كنترل وسايل نقليه در خطوط ريلي كشور رئيس پليس راه آهن كشور با اشاره به اجراي طرح كنترل وسايل نقليه در خطوط ريلي كشور، گفت: در اين طرح، 15دستگاه خودرو و 23دستگاه موتورسيكلت مسروقه يا داراي دستور توقيف، شناسايي و به مراجع قانوني معرفي شدند.
رئيس پليس راه آهن كشور درباره صحبت هاي يكي از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر مبني بر اينكه راه آهن يكي از مهمترين عوامل جابجايي مواد مخدر در كشور است و قاچاق مواد مخدر از طريق دو استان جنوبي كشور انجام مي شود گفت: نمي دانم، اين مقام مسئول براساس چه مستنداتي اين اظهارات را عنوان كرده، در صورتي كه وي يقين دارد حمل و جابجايي مواد مخدر از طريق قطار صورت مي گيرد، حتما بايد اين موضوع را اطلاع مي دادند تا پليس راه آهن با نقاط ضعف خود آشنا شود.

 


دستگيري راننده تريلري كه يك ميليارد و 800 ميليون ريال سرقت كرده بود

فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: راننده يك دستگاه تريلر كه به اتهام سرقت سه محموله بزرگ چاي، كولر و كره گياهي به ارزش يك ميليارد و 800 ميليون ريال تحت تعقيب بود دستگير و روانه زندان كرمانشاه شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سرتيپ كشوري درباره جزئيات خبر دستگيري راننده تريلر تحت تعقيب گفت: متهم در سال 1389 و در سه مرحله اقدام به بارگيري سه محموله شامل 20 تن چاي، 216 دستگاه كولر آبي و 23 تن كره گياهي از استان هاي هرمزگان، آذربايجان شرقي و مازندران كرده بود اما به جاي تحويل محموله ها در مقصد آن را به نفع خود در بازار به فروش رسانده بود.
وي ادامه داد: اين متهم تحت تعقيب پس از اعمال مجرمانه خود با نصب پلاك هاي جعلي روي تريلرش براي مدتي كوتاه موفق به فرار از دست قانون شده بود كه پس از ثبت مشخصات خودرو در سيستم هاي پليس راهور و آگاهي، اواخر ارديبهشت ماه سال جاري در شهرستان مهريز شناسايي و دستگير شد.
كشوري افزود: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي در شعبه 5 اداره مبارزه با سرقت تحت بازجويي قرار گرفت و با توجه به شواهد، مدارك و مستندات موجود به بزه انتسابي مبني بر سرقت و فروش سه محموله چاي، كولر و كره گياهي به ارزش تقريبي يك ميليارد و 816 ميليون ريال اعتراف كرد.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه با اشاره به شناسايي و دستگيري پنج مالخر در اين رابطه تصريح كرد: متهمان با دستور قضايي روانه زندان شدند.
 


تصويري كه از اهواز حذف نمي شود!

اين خودرو سالهاست كه در خيابان شهيد خواجه نژاد در محله زيباشهر اهواز جا خوش كرده و گويا جزو سرقفلي خانه اي است كه روبه روي آن پارك شده؛ به اين خاطر كه علي رغم دو بار فروش و نقل و انتقال سند اين خانه، كماكان، اين ماشين قراضه سر جاي خود قرار دارد و پيگيري و داد و شكايت اهالي نيز راه به جايي نبرده و هيچ ارگاني اعم از شهرداري و نيروي انتظامي حاضر به پيگيري اين مسئله نشده است و به گفته اهالي هر بار صاحب ماشين با روابطي خاص مانع از جابه جايي آن مي شود.
حال سؤالي كه در اين ميان مطرح مي شود اين است كه وجود اين ماشين اسقاطي بدمنظر كه به زباله داني نازيبا مبدل شده و چندي پيش نيز زمينه ساز يك آتش سوزي در محل شده است، براي چه كساني سودمند است و چه قصد و غرضي را از عدم جابه جايي آن دنبال مي كنند؟
عكس و شرح از : فاطمه زورمند
 


دستور تخريب كارگاه مسكن مهر آبعلي صادر شد

آبعلي- خبرنگاركيهان:
قاضي دادگاه عمومي بخش رودهن دستور تخريب كارگاه مسكن مهر آبعلي را صادر كرد.
عضو هيئت مديره تعاوني مسكن مهر آبعلي گفت: در حالي كه پروژه مسكن مهر آبعلي در حد طراحي فاز يك و كارگاه ساختماني باقي مانده است پس از شكايت بخشدار رودهن از تعاوني مسكن مهر كه منجر به صدور قرار منع تعقيب شد، با شكايت مجدد اداره مسكن و شهرسازي دماوند قاضي دستور تخريب تاسيسات پروژه شهداي غدير را كه با مجوز اداره مزبور و هزينه اعضا ساخته شده بود صادر كرد.
محمد احيايي افزود: به رغم تكميل مدارك و مستندات درخواستي از تعاوني، معاونت عمراني استانداري تهران به بهانه خوش نشين بودن منطقه و نداشتن راه دسترسي مجوز تغيير كاربري اراضي محل اجراي پروژه را صادر نمي كند.
وي گفت: اعضاي هيئت مديره در حال حاضر با هجمه اي از تهمت ها و فشارها از سوي برخي مسئولان مواجه اند كه آنان تا مدتي پيش با اجراي طرح در منطقه هزاردشت موافق بودند و با امضاي اسناد براي تعاوني تعهد ايجاد كرده اند.
احيايي در پايان از دستگاه هاي نظارتي از قبيل سازمان بازرسي كل كشور خواست با ورود به طرح مسكن مهر آبعلي نگذارند حقوق اعضا از بين برود.
 


مار يك متري در پرايد

مار افعي يك متري از خودروي پرايد در يكي از خيابان هاي بجنورد توسط ماموران آتش نشاني اين شهر شكار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، مار افعي يك متري از خودروي پرايد در خيابان نادر بجنورد توسط مأموران آتش نشاني اين شهر شكار شد.
وجود اين مار در خودروي مزبور كه سبب ترس و وحشت راننده آن شده بود، راننده پس از توقف در كوچه دقيقي خيابان نادر، بلافاصله با مأموران آتش نشاني تماس و درخواست كمك كرد.
مأموران آتش نشاني نيز با حضور در محل، پس از تخليه اين خودرو از وسايل، اين مار را از درون پرايد بيرون كشيده و پس از تلاش هاي فراوان آن را به درون قوطي براي آزادسازي در طبيعت هدايت كردند.
صاحب خودروي پرايد در اين زمينه اظهار داشت: براي انجام كاري به سر زمين كشاورزي رفته بودم كه هنگام برگشت از شيشه خودرو متوجه شده كه ماري در داخل پرايد جا خوش كرده است.
محمد نودهي گفت: در ابتدا ترسيده بودم، اما بلافاصله در اين خيابان توقف و با آتش نشاني تماس گرفتم.
 


دستگيري كلاهبرداري كه خود را مامور بيت رهبري معرفي مي كرد

رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي از دستگيري فردي كه خود را مامور بيت رهبري معرفي مي كرد خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ «مداحي» در تشريح جزئيات اين خبر، اظهار كرد: در پي اطلاع ماموران از اينكه شخصي با هويت «محمد» اهل و ساكن تبريز در سطح شهر تحت عنوان مامور بيت رهبر معظم انقلاب و به بهانه درست كردن وام مسكن مهر از چند تن كلاهبرداري كرده است، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي ادامه داد: ماموران با انجام تحقيقات، متهم را شناسايي و در يك عمليات وي را دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند.
مداحي با بيان اينكه متهم پس از دستگيري در بازجويي ها به بزه انتسابي معترف شده است، خاطرنشان كرد: وي در بازجويي ها معترف شد كه از 6 تن مبالغي از 1ميليون و 500 هزار تا 20 ميليون ريال كلاهبرداري كرده است.
به گفته رئيس پليس آگاهي آذربايجان شرقي متهم بيش از 140 ميليون ريال به همين شيوه از شهروندان كلاهبرداري كرده است.
وي با بيان اينكه در ادامه تحقيقات ماموران مشخص شد كه نامبرده هيچ گونه سمتي در محل ادعايي نداشته است، خاطرنشان كرد: هدف وي از ارتكاب عمل مجرمانه صرفا كلاهبرداري بوده است.
مداحي افزود: متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا اعزام شد.

 


شرور معروف به تارزان دستگير شد

يكي از اشرار شهرري پس از 2 سال متواري بودن دستگير و توسط ماموران نيروي انتظامي در محل شرارت چرخانده شد.
فريدون معروف به تارزان يكي از اراذل و اوباش سابقه دار شهرري كه داراي چندين فقره پرونده شرارت در دادسراي شهرري بود با دستور بازپرس ويژه دادسراي شهرري دستگير شد.
اين فرد كه حدود دو سال به جرم هاي مختلفي همچون شرارت و درگيري متواري شده بود سه شنبه هفته گذشته پس از يك درگيري شديد به دام پليس افتاد.
بر اساس اين گزارش چندين مورد درگيري با ماموران، تجاوز ، درگيري، عربده كشي و ايجاد رعب و وحشت در پرونده اين فرد شرور مشاهده مي شود.
دستگيري اين اوباش سابقه دار موجي از شادي را در بين اهالي شهرري كه حدود دو سال از آزار و اذيت هاي اين فرد رنجور شده بودند ايجاد كرد.


قاتل فراري توسط فرزندانش دستگير شد

مرد شيشه اي كه در جنايتي هولناك همسرش را به آتش كشيده بود توسط فرزندانش دستگير شد.
ظهر هفتم خرداد امسال، از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يك فقره آتش سوزي در طبقه همكف يك ساختمان چهار طبقه واقع در خيابان سپيده شمالي به كلانتري 153 شهرك ولي عصر اعلام شد كه با حضور ماموران و انجام بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي به نام «عباس.الف» 53 ساله به علت اعتياد و مصرف شيشه و توهم ناشي از آن اقدام به آتش زدن خانه اش با بنزين كرده كه در نتيجه آن، همسر وي به نام «هاجر.ن» 44 ساله با وجود انتقال به بيمارستان شهداي يافت آباد فوت كرد.
تحقيقات كارآگاهان اداره دهم نشان داد كه «عباس.الف» پس از اقدام به آتش زدن خانه، از خانه خارج و از آن زمان متواري شده و مقتول نيز در زمان انجام اقدامات درماني در داخل بيمارستان، به ماموران و فرزندانش عنوان داشته كه توسط «عباس.الف» و به وسيله پاشيده شدن بنزين در داخل آشپزخانه، در حين تهيه غذا، دچار حريق و سوختگي شده است.
19 خرداد فرزندان متهم پس از مراجعه به خانه متوجه حضور پدرشان در داخل خانه شدند كه با بستن درهاي خانه مانع از فرار دوباره وي شده و بلافاصله موضوع را از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دادند. با حضور ماموران كلانتري 153 ولي عصر در محل، متهم دستگير و در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در حالي كه با وجود دلايل و مدارك موجود در پرونده و همچنين «اظهارات مقتول به ماموران و فرزندانش در خصوص آتش زدن خانه توسط متهم»، عباس، الف در اظهارات اوليه خود منكر هرگونه حريق عمدي شد.
سرانجام 21 تير متهم لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به قتل همسر خود، در خصوص انگيزه اش از ارتكاب جنايت به كارآگاهان گفت: «از حدود 8 سال پيش با همسرم اختلاف داشتم و حتي در طي اين مدت سه بار حكم طلاق گرفته بوديم. روز حادثه، در حالي كه همسرم در داخل آشپزخانه در حال تهيه غذا بود، به پاركينگ خانه رفته و مقداري از بنزين را كه هميشه در داخل پاركينگ به منظور رقيق كردن رنگ هاي ساختماني نگهداري مي كردم برداشته و به داخل خانه بازگشتم و در حالي كه همچنان همسرم در داخل آشپزخانه حضور داشت، در مقابل در ورودي آشپزخانه ايستاده و بنزين را بر روي اجاق گاز و لباس هاي همسرم ريخته و به سرعت از خانه خارج شدم.
 


100كشته به خاطر هجوم نافرجام!

بيش از 100 نفر از افرادي كه براي جمع كردن سوخت يك تانكر واژگون شده در نيجريه هجوم برده بودند، با آتش گرفتن كاميون و سوخت ها جان باختند.
به گزارش فارس، در ميان كشته شدگان در حالي اجساد كودكان هم مشاهده مي شود كه تعداد زياد ديگري نيز زخمي شده اند و همه آنها به رغم هشدارهاي مقام هاي امنيتي حاضر در صحنه براي جمع آوري سوخت به سمت تانكر هجوم برده بودند.
بيش از 85 نفر از قربانيان در همان صحنه حادثه در گوري جمعي دفن شدند.
به نوشته خبرگزاري فرانسه اين تانكر در ايالت ريورز در جنوب نيجريه براي جلوگيري از برخورد با 3 خودرو ديگر از جمله يك اتوبوس واژگون شده بود.
كمي پس از اين حادثه صدها نفر از ساكنان محلي براي جمع آوري سوخت به محل حادثه هجوم آوردند. عده اي از نيروهاي دولتي كه به صحنه رسيده بودند سعي در متفرق كردن مردم داشتند اما آنان هشدارها را ناديده گرفتند.
به گفته سخنگوي دولت نيجريه بيش از 100نفر در اين حادثه كشته و 50 نفر نيز با سوختگي هاي شديدي در بيمارستان بستري هستند.
سوختگي برخي زخمي ها به حدي است كه امكان شناسايي آنها وجود ندارد و مقام ها تاكيد كرده اند كه زنان و كودكان نيز در ميان كشته شدگان و زخمي ها بوده اند.
با توجه به وخيم بودن حال مجروحان احتمال افزايش تلفات نيز وجود دارد. در اكتبر 1998 نيز بيش از 1000 نفر در جس، ايالت جنوبي دلتاي نيجريه پس از انفجار يك خط نفتي در حالي كه در تلاش براي دزديدن سوخت بودند، جان باختند.
در آوريل سال گذشته هم واژگوني يك تانكر سوخت در مركز اين كشور و آتش گرفتن آن به كشته شدن 50 نفر منجر شد.
هر ساله حدود 17هزار نفر بر اثر 31 هزار تصادف جاده اي در نيجريه پرجمعيت ترين كشور آفريقا جان مي بازند.
 


برخورد قطار با كاميون

در حادثه تصادف يك قطار با كاميون حامل كارگران در آفريقاي جنوبي حدود 30 نفر كشته و چندين نفر نيز مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك مقام دولت آفريقاي جنوبي گفت: برخورد يك قطار با كاميوني كه حامل كارگران بود بيش از 30 كشته برجاي گذاشت.
«تولاني سيبويا» رئيس سازمان سلامت استان شرقي «امپومالانگا» در آفريقاي جنوبي اظهار داشت: آنچه كه ما تا اينجا مي دانيم اين است كه بيش از 30 نفر در جا كشته شده اند.
سيبويا گفت: راننده كاميون بدون اينكه به خط آهن توجه كند، قصد عبور داشته كه قطار با آن تصادف مي كند و حدود يك تا دو كيلومتر اين كاميون را با خود مي كشد.
وي گفت كه بسياري از اجساد به علت عمق حادثه تكه پاره شده اند.
وي تصريح كرد كه ميزان دقيق كشته شدگان و همچنين مجروحان نياز به بررسي و تاييد دارد و هنوز نمي توان آمار دقيقي ارائه كرد.
اين كاميون حامل 50 كارگر بود.
 


دانشگاه كودكان!


يك دانشگاه مخصوص كودكان 8 تا 12ساله در اتريش با حضور رئيس جمهور اين كشور افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهوري اتريش هنگام افتتاح دوره دانشگاه كودكان گفت: زماني كه كودك بودم دلم مي خواست راننده قطار شوم ولي به جاي آن، اداره يك كشور به من واگذار شد.
فيشر در اين مراسم به دانش آموزان توضيح داد كه چگونه مي توان يك كشور را اداره كرد. بچه ها در اين مراسم از رئيس جمهوري اتريش سؤالات متفاوتي كردند از جمله اينكه «چرا تاج بر سر ندارد؟»، «چقدر درآمد دارد؟»، «اوقات فراغت خود را چه مي كند؟» و «موبايلش چه ماركي است؟»
رئيس جمهوري اتريش در پاسخ به سؤال آخر نمي دانست مارك موبايلش چيست و با كمك بچه ها فهميد كه وي يك «بلاك بري» دارد.
دانشگاه كودكان در سال جاري چهار هزار و500 دانشجوي بين 8 تا 12ساله دارد و در مدت زمان دو هفته بيش از 500 سمينار برگزار مي كند.


سقوط هواپيما در موريتاني

بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي نظامي در موريتاني كه توسط يك شركت كانادايي براي حمل طلا اجاره شده بود، 7 نفر كشته شدند.
به گزارش فارس، اين هواپيما كمي پس از پريدن از فرودگاه «نواكشوت» پايتخت اين كشور در غرب آفريقا آتش گرفت.
به نوشته آسوشيتدپرس سرنشينان نظامي اين هواپيما، مقامات گمركي و پيمانكاراني بودند كه براي يك شركت معدني كانادايي كار مي كردند.
بنا به اين گزارش، مقصد اين هواپيما معدن «تاسياست» در 200 كيلومتري شمال پايتخت موريتاني بوده است.
اين هواپيما از نوع ياك 12قصد بازگرداندن طلا از معدن به پايتخت موريتاني را داشته و در زمان حادثه حامل طلا نبوده است.
دو خلبان، دو مقام گمركي و 3 نفر از پرسنل شركت در اين حادثه جان باختند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14