(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 تير 1391 - شماره 20255

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين زنجيره چند حلقه دارد ؟! (يادداشت روز)
فراموشي (گفت و شنود)
بازتاب بيانات اخير رهبر انقلاب
رسانه هاي خارجي: تحريم ها قدرت ايران را افزايش داده است
كيهان و خوانندگان
ولايتي: جنگ جهاني كوچكي در سوريه جريان دارد
پنج شنبه انجام شد: ديدار چهره به چهره رئيس جمهور با مردم
رد پاي مافياي اقتصادي در مطبوعات (خبر ويژه)
اسب هاي درشكه باز هم به سربالايي رسيدند!(خبر ويژه)
دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران(خبر ويژه)
حالا ديدي حق با كيهان بود(خبر ويژه)


اين زنجيره چند حلقه دارد ؟! (يادداشت روز)

1- مي گويد ننويس! مي پرسم چرا؟! مي گويد كام مردم تلخ مي شود! مي گويم؛ كام مردم را كلان سرمايه داران مفت خور و مافياي حرام خوار اقتصادي تلخ مي كنند كه افسار پاره كرده و به جان مردم افتاده اند و با بهره گيري از شيپورهاي بيروني و برخي رسانه هاي داخلي، همه زشتي ها و پلشتي هاي حاصل از فساد اقتصادي خود را به حساب نظام مظلوم و مقدس جمهوري اسلامي مي نويسند. از برادران رزمنده و پاكباخته سپاه است. سال هاي سال است كه او را از نزديك مي شناسم. بعد از سال ها مجاهدت در جبهه و پشت جبهه و در حالي كه در موقعيت هاي برجسته اي حضور داشته است، امروزه از مال دنيا غير از يك آپارتمان در يكي از محله هاي جنوب شهر تهران چيزي ندارد... سخن كه به مافياي اقتصادي مي رسد و لكه سياهي كه سعي دارند بر سيماي پاك نظام بنشانند، با نگارنده همنوا مي شود و مي گويد؛ بنويس! بايد مردم بدانند كه ثروت هاي انبوه را چه كساني به كيسه بي انتهاي خود مي ريزند و در همان حال خروجي پلشت آن نظير گراني ها را به حساب ناكارآمدي نظام و مسئولان مي نويسند. مي گويم آقاي «م-الف» از گردانندگان اصلي فلان روزنامه اقتصادي حامي فتنه 88 است. او كه در دو كانون اقتصادي حساس وابسته به نظام حضور داشته و دارد، هم اكنون در يك پرونده فساد چند صد ميليارد توماني تحت تعقيب است و مي پرسم؛ چرا بايد فساد اقتصادي و حرام خواري او كه هيچ نسبتي با نظام ندارد در افكار عمومي به حساب نظام و يا ناكارآمدي مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي نوشته شود؟!... مي گويد بنويس برادر! و مي نويسم؛
2- اوايل دهه 80 بود. چند تن از برادران عضو ارتش چند ده ميليوني حزب الله كه همه جا حضور دارند به كيهان آمدند و اسنادي ارائه كردند كه از بازگرداندن اموال مصادره شده يكي از كلان سرمايه داران رژيم شاه حكايت مي كرد. فقط يك قلم از اين اموال بالغ بر 200 ميليارد تومان بود. صاحب اين اموال مصادره شده از عوامل برجسته انگليس و نماينده فرمايشي مجلس شاه بود كه علاوه بر غارتگري بيت المال در دوران ستم شاهي، برخي از كارگران زن كارخانه هاي تحت مالكيت و مديريت خود را نيز به اين علت كه تسليم مطامع حيواني او نشده بودند، به قتل رسانده بود. وقتي گزارش مختصر و سربسته اي از ماجراي مورد اشاره را به دست چاپ سپرديم، يكي از مسئولان محترم و بلندپايه وقت در تماس با كيهان از نگارنده براي حضور در يك جلسه و بررسي ماجرا دعوت كرد. ايشان در آن نشست اظهار داشت كه با توجه به پرونده كلان سرمايه دار ياد شده و جنايات فراوان او، احتمال بازگرداندن اموال مصادره شده وي وجود ندارد و تاكيد كرد كه اين اقدام فقط با امضاي اينجانب امكان پذير است و بديهي است كه امضاء و موافقتي از سوي من در ميان نبوده است. نگارنده در اين هنگام از ميان اسنادي كه در اختيار داشت، برگه اي را به ايشان ارائه كرد كه مجوز بازگرداندن اموال مصادره شده آقاي «مهدي- م» بود و امضاي مسئول ياد شده زير آن برگه و سند رسمي قرار داشت. مسئول مورد اشاره كه مي دانستيم در اين ماجرا كمترين دخالت- خداي نخواسته- سوئي نداشته است، از مشاهده امضاي خود يكّه خورده و تعجب كرد و براي اطمينان از جعلي نبودن امضاي خويش به وارسي آن پرداخت. ايشان بلافاصله وارد عمل شد و اموالي را كه در حال غارت شدن بود به بيت المال بازگرداند.
امضاي ايشان، اما چگونه پاي آن سند جاي گرفته بود؟!... اعتماد و اطمينان بي جا به برخي از اطرافيان؟! و يا...؟! هرچه بود، مسئول ياد شده، فقط مورد سوءاستفاده قرار گرفته بود بي آن كه قصد سوئي داشته باشد. يعني بيت المال را فلان سرمايه داران كلان به غارت مي برند ولي پيامد سوء آن در افكار عمومي به حساب نظام و مسئولان نظام نوشته مي شود!
3- آقاي «م-ي»، فعاليت به اصطلاح اقتصادي خود را از دوران سازندگي و اصلاحات شتاب مي دهد. او يك ساختمان نيمه كاره را به مبلغ 77 ميليارد تومان به يك نهاد مي فروشد و بعد از مدتي معلوم مي شود قيمت واقعي آن 33 ميليارد تومان بوده است. اما، داستان به همين جا ختم نمي شود و در پي گيري هاي بعدي مشخص مي شود كه ايشان به اتفاق همكارانش همين ساختمان را به چند مركز دولتي و غيردولتي ديگر نيز فروخته اند! او در معاملات ديگر نيز صدها ميليارد تومان به جيب زده است. سرانجام آقاي «م-ي» تحت تعقيب قرار گرفته و قرار مي شود كه اموال وي توقيف شود. ولي ايشان 2 روز قبل از اقدام دستگاه قضايي، از تصميم مراجع ذيربط براي توقيف اموال خود مطلع مي شود! چه كسي يا چه كساني او را از اين تصميم باخبر مي كنند؟! بي ترديد، كساني در اين ميان به دليل فريب خوردگي و ساده لوحي! و يا به دله دزدي، اين خبر را به گوش آقاي «م-ي» رسانده اند. شنيدني تر و صد البته تعجب آورتر آن كه آقاي «م-ي» در همين فاصله اندك دو روزه، بخش عمده اي از اموال خود را به نام آقاي «د-د» كه ظاهرا يك «وكيل» است، منتقل مي كند! چگونه در اين فاصله كوتاه موفق به انتقال آن همه اموال غيرمنقول مي شود؟!... چه كساني در فاصله دو روز تمامي تشريفات قانوني و معمولا وقت گير و پر كش و قوس انتقال اموال را به آساني و با سرعت طي كرده و اموال آقاي «م-ي» را به نام آقاي «د-د» ثبت مي كنند؟! آقاي «م-ي» كه خود در فساد اقتصادي گرگ باران ديده است چگونه به آقاي «د-د» اعتماد مي كند؟ چه رابطه نانوشته اي اين دو مفسد اقتصادي را به هم پيوند داده است كه اولي از دبه كردن دومي نمي ترسد و دومي، خيال دبه كردن هم به ذهنش خطور نمي كند؟! آيا اين زنجيره فقط همين دو حلقه را دارد؟!
هم اكنون آقاي «م-ي» و جناب «د-د» مفت، مفت مي خورند و راست، راست راه مي روند! و خروجي فساد اقتصادي كلان آنها كه «گراني» و «فاصله طبقاتي» و فشار معيشتي به مردم و مخصوصا اقشار مستضعف جامعه، بخشي از آن است، ناجوانمردانه به حساب نظام مظلوم و مسئولان نوشته مي شود!
4- آقاي «م-ك» تا سال 1358 در آمريكا بود. او بعد از 58 وارد ايران مي شود. چه كسي او را مي شناسد و از سوابق وي باخبر است؟ خدا مي داند. «م-ك» پس از بازگشت به ايران مديرعامل يكي از كارخانه هاي بزرگ صنايع سنگين مي شود. در دوران دولت سازندگي معاون يكي از وزارتخانه ها مي شود. در دوران دولت اصلاحات، معاون يكي از وزارتخانه هاي ديگر مي شود. در دوران دولت نهم نيز به معاونت يك وزارتخانه ديگرمنصوب مي شود!... تا آنجا كه مي دانيم هيچكس از مسئولان بلندپايه دولت هاي ياد شده از هويت واقعي او خبر ندارند! پس چه كسي يا كساني او را به مناصب مورد اشاره گمارده اند؟! آقاي «م-ك» نيز در گراني هاي اخير نقش بسيار موثري دارد و...
5- در اين باره گفتني هاي ديگري نيز هست كه مي گذاريم و مي گذريم و در پايان اين وجيزه به همين اندازه بسنده مي كنيم كه سنگ اين بناي كج اقتصادي در سال هاي پس از جنگ و به علت بي توجهي- و نه فقط كم توجهي- برخي مسئولان نسبت به آموزه هاي اصيل اسلامي و انقلابي و هشدارهاي پي درپي امام راحل(ره) و خلف حاضر او نهاده شد و اين بي توجهي تاكنون نيز ادامه داشته است. شايد تعجب كنيد ولي شواهد غيرقابل ترديدي در دست است كه نشان مي دهد مافياي اقتصادي و كلان سرمايه داران ياد شده از جمله عوامل پشت صحنه فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 بوده اند و امروزه ضمن آن كه با دامن زدن به گراني ها، كيسه بي انتهاي خود را از ثروت هاي انبوه و بادآورده پر مي كنند، ايجاد نارضايتي در ميان مردم، نسبت دادن گراني ها به تحريم ها و نهايتا آب ريختن به آسياب دشمنان بيروني را دنبال مي كنند و صد البته در برخي مراكز نظام نيز نفوذ كرده اند و از رانت شماري از مسئولان مراكز ياد شده برخوردارند و عجيب آن كه اين روزها هشدار پي درپي و همراه با اسناد و شواهد غيرقابل ترديد دلسوزان به جاي اين كه طرد نفوذي ها از برخي مراكز حساس تصميم ساز و سياست پرداز را به دنبال داشته باشد، با بي خيالي، بي توجهي و بعضاً ناسزاگويي روبرو مي شود.
حسين شريعتمداري
 


فراموشي (گفت و شنود)

گفت: اين روزها برخي از اعضاي حزب كارگزاران و جبهه اصلاحات هم به گراني ها انتقاد و اعتراض مي كنند!
گفتم: ولي خشت اول فساد اقتصادي در دوران كارگزاران و جبهه اصلاحات نهاده شد. و امروزه همان مفسدان هستند كه مي كوشند عرصه را بر مردم تنگ كنند.
گفت: يادشان رفته كه از مانور تجمل دم مي زدند و يا اقشار مستضعف را به لشگر قابلمه به دست ها تشبيه كرده و به باد مسخره مي گرفتند.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو رفت دكتر و گفت؛ آقاي دكتر! مدتي است به فراموشي مبتلا شده ام. دكتر پرسيد؛ چند وقته كه اين بيماري را داريد؟ و يارو پرسيد؛ كدوم بيماري؟!


بازتاب بيانات اخير رهبر انقلاب

رسانه هاي خارجي: تحريم ها قدرت ايران را افزايش داده است

بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع بانوان اجلاس جهاني زنان و بيداري اسلامي رسانه هاي خارجي: تحريم قدرت ايران را افزايش داده است
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجلاس جهاني زنان و بيداري اسلامي پيرامون قوي تر شدن جمهوري اسلامي ايران به اثر تحريم هاي غرب و ملاحظه هيچ قدرتي را در حمايت از قيام ملت هاي منطقه نكردن، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است.
خبرگزاري فرانسه در گزارشي با عنوان «تحريم ها عامل افزايش قدرت ايران» در اين باره نوشت، آيت الله خامنه اي، رهبر ايران تاكيد كرد كه غربي ها نمي دانند ايران با اين تحريم هاي 30 ساله، خودش را در برابر هر تحريمي واكسينه كرده است.
خبرگزاري رويترز نيز در بازتاب بيانات مقام معظم رهبري نوشت: «آيت الله علي خامنه اي، رهبر عالي ايران تحريم هاي سخت تر اعمال شده بر ايران بر سر برنامه هسته اي مورد بحث اين كشور را بي اهميت دانست و ابراز داشت كه ايران 100 برابر نسبت به گذشته قوي تر شده است.»
بنابراين گزارش، رويترز به نقل از رهبر انقلاب اسلامي ايران نوشت: «اين روزها غربي ها نسبت به تحريم ها حساسيت نشان مي دهند اما نمي دانند كه خودشان ايران را با تحريم هاي خود طي 30 سال گذشته، واكسينه كرده اند.»
رويترز در ادامه تلاش كرده است تا به زعم خود نشان دهد كه تحريم هاي غرب بر ضد ايران اثرگذار بوده اند.
شبكه خبري راشاتودي نيز در اين باره گزارش داد، ايران در برابر تحريم به مصونيت رسيده است. شبكه خبري يورونيوز نيز خبر منتشر شده توسط رويترز را از بيانات مقام معظم رهبري بازتاب داده است.
آسوشيتدپرس نيز بلافاصله به انعكاس سخنان رهبر معظم انقلاب پرداخت و نوشت، رهبر عالي ايران، كشورش را در برابر تحريم مصون دانسته و مي گويد ايران علي رغم تحريم ها توانسته است به پيشرفت دست يابد.
شبكه خبري روسيا اليوم در گزارشي به اين بخش از بيانات رهبر معظم انقلاب اشاره كرده كه تاكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران امروز با وجود تمامي فشارها از 30 سال قبل صد برابر قويتر است.
روزنامه فرامنطقه اي الشرق الاوسط هم در گزارشي با اشاره به بيانات اخير رهبر انقلاب نوشت: آيت الله خامنه اي تاكيد كرد كه ايران امروز از هر زماني قويتر است.
در ادامه اين مطلب آمده است: آيت الله خامنه اي همچنين كارآمدي تحريم ها در جلوگيري از رسيدن ايران به اهدافش را به چالش كشيد. الشرق الاوسط در ادامه به گزارش اخير پنتاگون درباره توان موشكي ايران نيز گريزي زده است. اين روزنامه تاكيد كرد: آمريكا اعلام كرده كه ايران توان موشكهاي بالستيك خود را افزايش داده و ناوهاي آمريكايي هم اكنون در معرض هدف قرار گرفتن هستند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه هفته گذشته در ديدار بيش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و مجاهد دنياي اسلام، با اشاره به توطئه ها و اقدامات بي وقفه اما شكست خورده دشمنان اسلام و ايران در 33 سال اخير فرمودند: غربي ها اين روزها درباره تحريم ايران جنجال آفريني مي كنند اما نمي فهمند كه خودشان ملت ايران را به واسطه تحريم هاي 30 ساله اخير در مقابل هر تحريمي واكسينه كرده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، افزودند: ملت ايران در سه دهه اخير با جان، مال و عزيزان خود در مقابل همه توطئه ها و تحريم ها ايستاده و پيشرفت كرده است به گونه اي كه ما امروز نسبت به 30 سال قبل، 100 برابر قوي تر هستيم.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ كج فهم هاي نفوذي در دولت هاي قبل نيز از افشاگري هاي كيهان واهمه داشتند و به هر ترفند بدون داشتن سند به كيهان هجمه مي آوردند اين كار در دولت فعلي و روزنامه وابسته به آن نيز چيز جديدي نيست. در دوره هاي قبل نيز برخي مديران اين روزنامه كه امروزه سرمايه دار شده اند تهمت هاي ناروا بر كيهان زدند، كيهان از بازگو كردن مشكلات و گراني ها، ثروت هاي باد آورده و عوامل آن مي نويسد، اما برخي آن را توهم مي دانند! واقعا اگر افراد اشاره شده در كيهان نقشي در افزايش قيمت ها ندارند و مغرضين نفوذي در دولت پشتيبان قضيه نيستند اين گوي و اين ميدان، پاسخ گزارش خبري كيهان 21/4/91 را مستندا ارائه نمايند.
طالعي و چند تلفن ديگر
¤ روزنامه ايران خوانندگان كيهان را بچه خطاب كرده است! به هر حال همين به قول شما بچه ها زبان ساده و با معني كيهان را مي فهمند اما شما چه؟ شما روزنامه خود را به سرمايه داران زالوصفت فروخته ايد اي كاش شما هم بچه بوديد و لااقل كمي صداقت داشتيد.
شكيبايي از قروه
¤ بدسليقگي و سوءمديريت در برخي امور توزيعي و واگذاري امور معيشتي مردم به افراد دلال و سودجو مشكلاتي را در عرضه برخي اقلام و ارزاق عمومي به وجود مي آورد از جمله بحث گران شدن گوشت و مرغ كه ظاهرا عامل وارد كننده ذرت و سويا اين محصول مرغ داري ها را بر روي كشتي چند ماهي به اميد گران شدن آنها حبس نموده است. گويا آبرو و اعتبار نظام و ارزش هاي انقلاب و رضايتمندي آحاد ملت براي اين قبيل افراد مهم نيست. از قوه قضاييه و مسئولين امنيتي كشور درخواست مي شود به عنوان مدعي العموم به نمايندگي از ملت شهيدپرور با اين پديده زشت برخورد لازم را بنمايند و آنها را به مردم معرفي نمايند.
بختياري
¤ روزنامه ايران به جاي برائت از چپاولگران بيت المال و ورود جريان نفوذي موش ها به انبار گندم با پاسخي كه سراسر توهين و تهمت بود اين واقعيت تلخ را به سخره گرفت اين روزنامه به ظاهر دولتي است ولي حساب گردانندگانش از دولت عدالت خواه جداست.
5530---0936
¤ يادداشت كيهان مبني بر مانور موش ها در بيت المال گويا آب در لانه مورچه ها انداخته و به نقطه حساسي تك زده است كه حتي گردانندگان روزنامه ايران كه از بيت المال استفاده مي كنند از چاپ آن برآشفته است. وجدان و داوري مردم كافي است. روزنامه ايران حق دارد، چرا كه برخي از دوستان و رفقاي شفيقشان در حال محاكمه اند.
9923---0935
¤ عربستان با هزينه كردن 4 ميليارد دلار در جريان انتخابات مصر تمام تلاش خود را معطوف به اين كرد كه مرسي راي نياورد ولي موفق نشد و اخيرا نيز از رئيس جمهور منتخب مصر آقاي مرسي دعوت نموده تا به اين كشور سفر نمايد و اين نشان از نفاق دروني سران اين كشور است كه وقتي با هزينه هاي ميلياردي نتوانستند مانع پيروزي او شوند حال از در نفاق وارد شده تا او را در مسير خواسته هاي شيطاني خود رهنمون شوند. اما قطعا ملت غيور مصر نخواهند گذاشت روند گذشته و حاكميت فرعونيان به مصر بازگردد.
عليمرداني
¤ از 57 كشور اسلامي عضو كنفرانس اسلامي درخواست مي شود ضمن تشكيل جلسه اضطراري نسبت به عملكرد مخرب و كثيف سه كشور عربستان، تركيه و قطر كه با تسليح و حمايت از تروريست ها به قتل عام مردم ستمديده سوريه مشغولند از خود واكنش نشان دهند و از وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي نيز خواستار ديپلماسي فعال تر در اين زمينه هستيم.
محمدمهدي رحماني
¤ من يك راننده كاميون هستم، مي خواستم بگويم عشق مي كنم از روزنامه شما و هر كجا كه باشم اولويت اول من خريد روزنامه شماست. سلام مرا به آقاي شريعتمداري هم برسانيد.
9447---0917
¤ مسئولين وزارت نيرو اعلام مي كنند امسال خاموشي نداريم از آنها درخواست مي كنم سري به جزيره لارك بزنند 13 روز است كه برق نداريم آن هم با دماي 47 درجه.
8465---0937
¤ از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل درماني جانبازان را كه بنياد از خود سلب نموده و نيروهاي مسلح نيز از پذيرش آن امتناع مي ورزد حل نمايند.
3318---0913
¤ از مديرعامل سازمان تامين اجتماعي درخواست مي شود نسبت به پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان طبق سنوات قبل اقدام نمايند. با توجه به اينكه اكثر بازنشستگان وامهاي اقساطي بدهكارند و طبق حقوق دريافتي اقدام به اخذ وام نموده اند پرداخت ديرهنگام حقوق، برداشت هزينه ديركرد از حقوق بگيران توسط بانك ها را در پي دارد.
طوسي
¤ 6 سال قبل مبلغ شش و نيم ميليون تومان وام روستايي با كارمزد 5/4 درصد از بانك صادرات شعبه مرحوم صدوق قم دريافت كردم. اقساط ماهيانه آن 77 هزار تومان است. به علت ديركرد 4 ماهه اخيرا بانك صادرات يك طرفه اقدام به برداشت از حساب يارانه ام نموده است. با وجودي كه اقساط بنده 77 هزار تومان است 160 هزار تومان از يارانه مرحله 17 بنده برداشت نموده است. بنده كسي هستم كه هم از رئيس جمهور محترم و هم از رئيس محترم مجلس تقديرنامه دارم و به روساي اين 2 قوه عرض مي كنم تقديرنامه ها را به خودتان تقديم مي كنم مشكل ما روستائيان را حل نماييد.
ابوالقاسمي از روستاي بيدهند قم
¤ اينجانب با قرض كردن مبلغ دو و نيم ميليون تومان تهيه و اقدام به خريد يخچال فريزر توليد داخل (انتخاب سرويس دوو اصفهان) نمودم پس از مدت كوتاهي در يخچال از داخل ترك برداشت با وجود داشتن 2 سال گارانتي با تماس هاي مكرر از پذيرش و قبول تعويض در آن طفره مي روند و متاسفانه صداي ما هم به جايي نمي رسد از مسئولين امر انتظار مي رود تكليف ما مصرف كنندگان را با توليد و مونتاژ كنندگان داخل معلوم كنند.
مهرزاد بندري - جانباز 50 درصد
¤ خودروي پرشياي خود را در تاريخ 14/4/91 تحويل گرفتم. شركت پست بابت دريافت كارت سوخت، ده هزار تومان دريافت كرد. جالب است روي اين كارت سوخت نيز نوشته شد «مخصوص موتورسيكلت» ولي مشخصات خودرو درج شده است براي تعويض آن بايد به كجا مراجعه نمايم؟ لابد بايد 10 هزار به پليس +10 بپردازم و مجددا 10 هزار تومان ديگر به اداره پست به علت بي دقتي كاركنان محترم!
تيموري
پاسخ روابط عمومي وزارت صنعت، معدن و تجارت
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به شماره 20240 مورخ 5/4/91 در خصوص «تقاضاي ارسال برنج و مرغ دولتي به شهرستان زابل» به آگاهي مي رساند: « براساس اعلام شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران: با توجه به ابلاغيه معاونت محترم توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت در تاريخ 26/2/91، مجوز فروش و تحويل 1740 تن برنج شيرودي جهت مصارف استان سيستان و بلوچستان صادر گرديده كه تاكنون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سيستان و بلوچستان تنها نسبت به جذب مقدار 90 تن از آن اقدام نموده و مقرر گرديده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سيستان و بلوچستان تا تاريخ 15/4/91 نسبت به جذب باقيمانده سهميه هاي تخصيصي اقدام نمايند.»
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 8/4/91 با عنوان «طفره رفتن آموزش و پرورش از پرداخت هزينه هاي بازنشستگان جانباز» به اطلاع مي رساند: « در راستاي اجراي بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه اخيرا مبلغ 60 ميليارد ريال اعتبار بابت هزينه هاي درماني جانبازان محترم تحت پوشش اين وزارتخانه طي نامه شماره 66093/760 مورخ 7/4/91 به اداره كل امور مالي و ذيحسابي اعلام شده تا به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ نمايند.»
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 31/3/1391، با عنوان «خط اتوبوسراني ميدان صنعت - فرحزاد» به آگاهي مي رساند: «طي بررسي هاي به عمل آمده خط مذكور با 20 دستگاه اتوبوس، در تاريخ 31/3/91 به شهروندان محترم خدمت رساني مي نموده است كه توجه لازم به شركت عامل خط ابلاغ گرديده تا نسبت به تقويت و كم كردن سر فاصله رسيدن اتوبوسها به ايستگاه در زمان پيك تقاضاي سفر اقدام و نظارت بيشتري معمول نمايد.»
 


ولايتي: جنگ جهاني كوچكي در سوريه جريان دارد

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با اشاره به هجوم كشورهاي مختلف بين المللي و منطقه اي با پول، تسهيلات و مزدور به عرصه سوريه، گفت: امروز يك جنگ بين المللي كوچك در سوريه به راه افتاده است.
به گزارش فارس، علي اكبر ولايتي در برنامه گفت وگوي ويژه خبري كه شامگاه پنجشنبه از شبكه 2 سيما پخش شد، بيداري اسلامي را بازگشت به اسلام و ارزش هاي اسلامي و بازگشت مسلمانان به عزت تضعيف شده شان خواند و اظهار داشت: بيداري اسلامي بازگشت مسلمانان به خويشتن اسلامي خويش است.
وي پيروزي اسلام خواهان در تونس و مصر را دستاورد عظيم براي مسلمانان خواند و يادآور شد: با وجود همه توطئه ها، تزويرها و فريب ها همانطور كه جمهوري اسلامي پيش بيني مي كرد كانديداي اسلامگرايان رأي آورد. پيروزي مرسي يك نقطه عطف در تاريخ معاصر جهان عرب بود و شوراي نظامي مصر هر روز يك سنگ اندازي جديد در برابر اين فرآيند دارد.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي حفظ دستاوردهاي انقلاب هاي منطقه را از خود دستاوردها مهم تر خواند و گفت: جمهوري اسلامي خود را موظف مي داند از نهضت هاي اسلامي حمايت كند چرا كه اين نهضت ها دشمنان زيادي دارند.
وي در پاسخ به سؤال برخي كه عنوان مي كنند اين تحولات به ايران چه ارتباطي دارد، اظهار داشت: اگر نگاه اسلامي هم نداشته باشيم، يكي از عوامل مقتدر شدن يك دولت اين است كه كشورهاي همسايه به هم نزديك شده و با هم متفق باشند كه در اين صورت قدرت آنها مي تواند بر قدرت هاي بين المللي چيرگي يابد.
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص سياست هاي دوگانه غرب و كشورهاي مرتجع عرب در قبال تحولات منطقه گفت: زماني كه اين انقلابات در شمال آفريقا كليد خورد به سرعت به مصر رسيد و عملاً اين كشور را كه قطب اصلي جهان عرب است متحول كرد كه اين موضوع همه سرمايه گذاري غرب، رژيم صهيونيستي و مرتجعين منطقه را بر باد داد و آنان پايگاه هاي مهم خود در مصر و تونس و ليبي را از دست دادند و پايگاه شان در بحرين و يمن نيز در حال از دست رفتن است. لذا تلاش مي كنند با دخالت در سوريه منطقه را به آتش بكشند.
ولايتي ادامه داد: آنها حلقه طلايي زنجيره مقاومت را كه مشكلاتي نيز دارد شناسايي كرده و تلاش دارند با سرنگوني دولت اسد علاوه بر مسلط شدن بر سوريه، بر عراق، لبنان و منطقه مسلط شوند تا شكست هاي خود در منطقه را جبران كنند.
وي با اشاره به ورود كشورهاي مختلف بين المللي و منطقه اي با پول، تسهيلات و مزدور به عرصه سوريه يادآور شد: امروز يك جنگ بين الملل كوچك در سوريه به راه افتاده و كشورهاي روسيه و چين احساس خطر كردند.
ولايتي ادامه داد: امروز سرمايه گذاري بين المللي براي تخريب سوريه وجود دارد و اين موضوع آنقدر براي امنيت جهان خطرناك است كه روسيه براي اولين بار پس از فروپاشي شوروي مواضع محكمي را در قبال غرب اتخاذ كرده است.
وي با بيان اينكه مزدورهاي چند مليتي وارد سوريه شده و حتي گروه امنيتي- تروريستي بلاك واتر نيز در سوريه فعال است اظهار داشت: آدم هاي سرگردان القاعده كه ريشه اصلي آنها پاكستان، عربستان، انگليس و آمريكا است روانه سوريه شدند. اما اميد زيادي است كه آنها به آرزوهاي خود نرسند.


پنج شنبه انجام شد: ديدار چهره به چهره رئيس جمهور با مردم

رئيس جمهور در فضايي صميمي و به صورت چهره به چهره با شماري از مردم ديدار و پس از آگاهي از مسائل و مشكلات آنان دستورات لازم را جهت رسيدگي و رفع آنها صادر كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي نژاد، صبح پنج شنبه در اين ديدار صميمي و رو در رو با مردم كه در نهاد رياست جمهوري برگزار و بيش از پنج ساعت به طول انجاميد از ملاقات شوندگان با روي گشاده استقبال كرد و به بررسي مسائل، مشكلات، درخواست ها و پيشنهادات آنان پرداخت.
ملاقات كنندگان كه از قشرها و طبقات گوناگون مردم بودند نيز در فضايي صميمي، مشكلات و طرح هاي خود را در زمينه هاي مختلف با رئيس جمهور در ميان گذاشتند و رئيس جمهور نيز پس از شنيدن درد دل ها و سخنان مردم و اطلاع از مسايل مطرح شده، دستورات و رهنمودهاي لازم را براي پيگيري، رفع مشكلات و اجرايي شدن طرح ها و پيشنهادات ارائه كرد.


رد پاي مافياي اقتصادي در مطبوعات (خبر ويژه)

عملكرد برخي روزنامه هاي اقتصادي حكايت از پيوندهاي نانوشته جريان سرمايه داري، كارگزاران، اصلاح طلبان و حلقه انحرافي با عوامل رژيم ستمشاهي در حوزه هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي دارد. از يك سو، روزنامه «دنياي اقتصاد» (متمايل به حزب كارگزاران سازندگي) در صفحات نخست ضميمه آخر هفته خود به تجليل از چهره هاي موسيقي قبل از انقلاب مي پردازد و حتي براي مشروعيت دادن به اين عملكرد بيمار از وزير سابق مسكن(ع.الف) يادداشتي به چاپ رسانده است! از سوي ديگر نشرياتي مانند «هفت صبح»، «تماشا» و «يكشنبه» (ارگان هاي حلقه انحرافي) به ترويج سينماي درباري و ستاره هاي مبتذل هنري مشغولند؛ چنان كه ضميمه آخر هفته «هفت صبح» نيز سوژه هاي اصلي خود را به تبليغ موسيقي پاپ مبتذل و نيز گزارشي از كنسرت هاي لغو شده اختصاص داده و حتي سي.دي صوتي آهنگ هاي يك خواننده پاپ را «ضميمه رايگان» ويژه نامه خود كرده است!
در كنار اين دو طيف، روزنامه «آسيا» كه گرداننده اصلي آن از همكاران ساواك و سلطنت طلبان است، همين خط مشي فرهنگي را پي مي گيرد و يكي از پايگاه هاي اصلي گسترش فرهنگ غربي و چهره هاي عصر طاغوت به شمار مي رود. جالب است كه يكي از فعالان همين روزنامه كه مديريت يك روزنامه اقتصادي ديگر را هم برعهده دارد، داراي روابط نزديكي با «علي اكبر جوانفكر» مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور است تا جايي كه اين مسئول مطبوعاتي رئيس جمهور در حمايت از نشريه اقتصادي وي، طي بخشنامه اي دستگاه هاي دولتي را موظف به همكاري با آن كرده بود. گفتني است گردانندگان روزنامه آسيا در سال 1382 به جرائم متعدد- كه يكي از آنها تبليغ براي گروهك تروريستي منافقين و چاپ عكس در حال شادماني «مريم رجوي» بود- بازداشت شدند و «ايرج-ج» از متهمان اين پرونده به موارد متعددي از فساد جنسي و اقتصادي اعتراف كرد، اما پس از يك دوره عليرغم جرائم بسيار فقط با يك محكوميت مالي اندك و با حمايت ويژه برخي محافل توانست به احياء هسته مطبوعاتي و تجاري خود بپردازد. اكنون يكي از نزديكان «ايرج-ج» رابط اين هسته با عوامل حلقه انحرافي به شمار مي رود. روزنامه «آسيا» در آخرين شماره خود فقط 5 عكس تبليغاتي را در يك رپرتاژ آگهي مفصل از «حميدرضا بقايي» معاون اجرايي رئيس جمهور به چاپ رسانده است!
در كنار رويكرد واحد نشريات 3 جريان سرمايه داري، اصلاحات و حلقه انحرافي يك سياست متمركز ديگر نيز به چشم مي خورد. روزنامه هاي «دنياي اقتصاد»، «اقتصاد پويا»، «هفت صبح» «آسيا»، «يكشنبه» و... كه اكثرا توسط تيم هاي روزنامه هاي زنجيره اي عصر اصلاحات اداره مي شوند، مبلغ فرهنگ سرمايه داري هستند و سياست استراتژيك نظام مبني بر حمايت از كار، سرمايه و توليد ملي را به بازي گرفته اند. تبليغ انواع كالاهاي خارجي از «پوشاك» و «ساعت» و «گوشي هاي موبايل» تا رستوران هاي چيني و هتل هاي 5 ستاره مجلل و تبليغ فروشگاه هاي مراكز تجاري اي كه به سبك غربي در پايتخت كشور و... اداره مي شود، فصل مشترك سوژه هاي تبليغاتي اين دسته نشريات براي مخاطبان خود است؛ به نحوي كه وقتي ضميمه هاي آخر هفته اين جرايد ورق مي خورند اثري از پرداختن به دردها، مشكلات معيشتي، دغدغه هاي فرهنگي و خاستگاه هاي توده مردم به چشم نمي خورد و جاي اينها را در اين مافياي رسانه اي چاپ گزارش هايي مانند «رونق خريد و فروش برج هاي سوپر لوكس» و تبليغ فروش «پنت هاوس هاي دوبلكس 700 متري» گرفته است.


اسب هاي درشكه باز هم به سربالايي رسيدند!(خبر ويژه)

فاطمه حقيقت جو كه كارنامه رنگيني! در مجلس ششم دارد و به آمريكا پناهنده شده، در نامه اي به نوري علا نوشته است؛ «با كمال تأسف بايد بگويم كه بسياري از ايرانيان از جمله تعداد قابل توجهي از نيروهاي سياسي ايراني خارج كشور، از جمله نيروهايي در انحلال طلبان، از رنج عمومي استبدادزدگي در كلام و عمل رنج مي برند و تفاوت اين بيماري و روحيأ استبداد و ديكتاتوري در بخشي از نيروهاي سياسي خارج كشور با مستبدين داخل كشور، در اين مي دانم كه حكومت فعلي در قدرت است و امكانات سركوب دارد بخشي از اپوزيسيون خارج كشور حكومت در اختيار ندارد... درماني براي اين درد روحيأ استبدادزدگي فراهم كنيد عزيز كوشندأ سكولار و دموكرات خواه!»
نوري علا هم در جواب او گفته است؛ «خدمت تان مي گويم كه شما حكم بيماري را پيدا كرده ايد كه خيال مي كند طبيب است و، در عين حال، بيماري خود را به ديگران نسبت مي دهد.»
دعواي اين دو از جايي شروع شد كه ظاهراً خاتمي به حقيقت جو گفته است: «وقتي من آبروي خود را در ميان مي گذارم و راي مي دهم شما در واشنگتن با نوري علا در يك كنفرانس شركت مي كنيد.» حقيقت جو هم براي تبرئه خودش از هم نشيني با نوري علا گفته؛ «اتفاقاً من هر هفته مشغول فحش خوردن از نوري علا هستم و كافي است كه در اين مورد به سايت او مراجعه كنيد.»
علا هم در واكنش به اين قضيه گفته سؤالات از پيش با حقيقت جو هماهنگ شده بوده و قصدشان تخريب او بوده است.
از لگدپراني هاي حقيقت جو و علا كه بگذريم، شكوه ميرزادگي هم در اعتراف نامه اي در سايت گويانيوز-معروف به سيانيوز- رسماً اعلام كرده اپوزيسيون خارجي متمدن نيست و اگر چوب قوانين سخت اروپا و آمريكا بالاي سرشان نبود، مثل لات ها شكم هم را سفره مي كردند!
وي در تشريح وضعيت اپوزيسيون مي نويسد: «وقتي يك قدم اين طرف تر مي آيم و مي بينم كه در فضاي بزرگي از اپوزيسيون چنين حكومت و پارلماني نيز، بين افرادي پشيمان از همكاري و يا گريخته از آن حكومت، يا افرادي تحصيل كرده و مدت ها در قلب كشورهاي پيشرفته و دموكرات زيسته، نيز ماجراي «بزن بزن» برقرار است، ديگر نمي شود متأثر نشد. بگيريم كه (شايد از ترس قوانين موجود در اين سرزمين ها) اين بزن بزن ها ديگر به صورت زد و خورد فيزيكي و گوش و دماغ كندن و هفت تيركشي انجام نمي شوند اما از طريق قلم و قدم و تهمت و ناسزا و بددهاني دمار از روزگار طرفين دعوا در مي آورند... هر كدام تعدادي بزن بهادر قلمي و گفتاري، با نام واقعي يا مستعار، هم دارند كه آن ها نيز تا مي توانند در تلويزيون ها و سايت ها و روزنامه ها مي گويند و مي نويسند و حتي به پدر و مادر و زن و دختر و پسر طرف ديگر نيز مي تازند.»


دام صهيونيست ها براي اساتيد دانشگاه هاي ايران(خبر ويژه)

نهمين «كنفرانس دو سالانه مطالعات ايران شناسي» كه به پاتوق جاسوسان آكادميك- خصوصا اسرائيلي ها- در حوزه علوم انساني شهرت دارد، در حالي از روز 12 تا 14 مردادماه سال جاري در اسلامبول برگزار مي شود كه بنابر اخبار رسانه ها اساتيدي از دانشگاه هاي «الزهرا»، «تهران»، «تربيت مدرس»، «مركز دائره المعارف بزرگ اسلام»، «سازمان ميراث فرهنگي »، «پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي»، «انجمن زبان شناسي ايران»، «انجمن حكمت و فلسفه»، «بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي»، «فردوسي مشهد» و چندين نهاد علمي ديگر در برگزاري آن با ارسال مقاله و يا حضور در جلسه مشاركت فعال دارند! قرار است در اين كنفرانس «راهكارهاي بهبود رابطه ايران و اسرائيل» به مدعوين ايراني القاء گردد.
در اين دوسالانه كه دوره هاي گذشته آن در شهرهايي مانند لندن و لس آنجلس برگزار شده است، افرادي مانند «كيان تاجبخش»، «داريوش آشوري» (از عناصر مرتبط با رژيم صهيونيستي) حضور مي يافتند و «انجمن ايران شناسي فرانسه» (از شاخه هاي فرهنگي سفارت فرانسه در ايران) نيز پوششي براي فعاليت جاسوسان صهيونيست تحت عنوان «ايران شناس» براي نهادهاي حامي اين كنفرانس بوده است، اما در هيچ دوره اي حجم مشاركت نهادهاي دانشگاهي داخل كشور با دوسالانه مطالعات ايران شناسي چنين چشمگير نبوده است. رياست اين دوره كنفرانس با «تورج اتابكي» از فعالان سلطنت طلب در «بنياد اشرف پهلوي» «واشنگتن دي.سي» است كه با «محمد توكلي طرقي» (سردبير فصلنامه سلطنت طلب «ايران نامه» و از مبلغان سرسخت فرقه ضاله بهائيت) همكاري نزديك دارد. اين دو عامل صهيونيست از رهگذر همكاري با محافل مطبوعاتي داخلي مانند «ماهنامه مهرنامه» و برخي نهادهاي علمي به دنبال ايجاد شبكه اي از «مبلغان علوم انساني سكولار» در ايران هستند.
در نهمين دوره از دو سالانه مطالعات ايران شناسي (به ميزباني كشور تركيه) يك پنل ويژه با موضوع «بررسي رابطه ايران و اسرائيل» پيش بيني شده كه «فرهاد كاظمي» از «دانشگاه نيويورك» مدير آن است و «اورلي رحيميان» كه استاد دانشگاه اسرائيلي «گيو» مي باشد براي مدعوان ايراني و ديگر حاضران درباره چگونگي ايجاد رابطه ميان ايران و اسرائيل سخنراني خواهد كرد! حضور عناصر صهيونيست و پژوهشگران اسرائيلي در دوسالانه مطالعات ايران شناسي البته پديده نويني نيست؛ چنانكه «روزنامه كيهان» سال 1386 در خبر ويژه اي از فعاليت يك جاسوس دانشگاهي صهيونيست در ايران تحت عنوان «ايران شناس» و در پوشش محقق «انجمن ايران شناسي فرانسه» پرده برداشت و فاش كرد كه اين فرد (ماركوس ميشائيلز) پس از شكار چند فعال دانشگاهي و دعوت آنان به دوسالانه ايران شناسي مقدمات تخليه اطلاعاتي آنان را فراهم آورده است.
گفتني است روزنامه «كيهان» در 21 دي 1390 با انتشار مقاله اي مستند از برگزاري كنفرانس هايي تحت پوشش «سمينارهاي آكادميك» خبر داد كه از اهداف اصلي آن القاء «راهكارهاي بهبود رابطه ايران و اسرائيل» به مدعوين و «تخليه اطلاعاتي دانشمندان ايراني» است. «كيهان» براي نمونه به ماجراي «مجموعه كنفرانس هاي اسرائيلي مالتا» اشاره كرده بود كه در آن برخي اساتيد فيزيك و شيمي «دانشگاه صنعتي شريف» شركت كردند.
انتظار مي رود كه مديران «وزارت علوم» و مسئولان امنيتي كشور نسبت به مشاركت دانشگاه ها و نهادهاي علمي كشورمان نسبت به اينگونه كنفرانس هاي صهيونيستي (بالاخص دوسالانه مطالعات ايران شناسي در تركيه) حساسيت ويژه داشته باشند و اجازه تكرار وقايعي مانند «كنفرانس مالتا» را ندهند؛ خصوصا كه در روزهاي گذشته سندي توسط سايت «ويكي ليكس» انتشار يافت كه در آن تركيه به عنوان «حياط خلوت جاسوسي آمريكا» معرفي شده است و پيش از اين «موسسه تحقيقات امنيتي رند» (وابسته به پنتاگون) نيز دستاوردهاي فعاليت جاسوسان علمي سرويس هاي امنيتي غرب در دانشگاه هاي تركيه و تركي زبان را ستوده بود.
گفتني است برخورد قاطع وزارت علوم كشورمان با اين كنفرانس و روشنگري مستند درباره آن ضمن پيشگيري از آسيب هاي جدي اينگونه ترفندهاي شبه سوري! مي تواند براي بسياري از محافل علمي و مجامع دانشگاهي در ساير كشورها، مخصوصا كشورهاي مسلمان نظير تركيه آگاهي بخش باشد.
به يقين با انجام اين آگاهي بخشي و اطلاع رساني مردم مسلمان و غيور تركيه كه بعيد است از ماهيت صهيونيستي و اهداف پشت پرده كنفرانس ياد شده، اطلاع داشته باشند، مانع از برگزاري آن شده و طراحان اين پروژه را ناكام خواهند كرد.


حالا ديدي حق با كيهان بود(خبر ويژه)

چندي پيش كتابي با عنوان «جاسوسان ضد آرماگدون»: «پشت پرده جنگ هاي سري اسرائيل» به زبان عبري منتشر شد كه نويسندگان آن يك آمريكايي و يك اسرائيلي هستند.
در اين كتاب كه خلاصه انگليسي آن نيز منتشر شده، جزئياتي از چگونگي ترور دانشمندان هسته اي ايران بدست موساد منتشر شده و در آن ادعا شده است، همه تروريست ها مليت اسرائيلي داشته اند. اگر چه ايران از ابتداي ماجرا به درستي انگشت را به سوي تل آويو اشاره رفت اما محتواي كتاب بيش از آنكه ناظر به حقيقت باشد، عملياتي رواني براي بزرگ نمايي قدرت پوشالي موساد است.
در حالي كه اين وجه كتاب مورد توجه صحيح برخي رسانه هاي داخلي قرار گرفته است، روزآنلاين در گزارشي مفصل و البته مضحك، با استناد به همين كتاب مدعي شده است كه جاسوس هاي اسرائيلي قدرتي ماورايي دارند و در خيابان هاي تهران جولان مي دهند!
نويسنده كه نتوانسته شادي خود را از اين ترورها پنهان كند، از نويسندگان آمريكايي- اسرائيلي هم داغ تر شده و به نمونه هايي از عمليات هاي تروريستي و آدم ربايي اسرائيلي ها اشاره كرده است.
اين نخستين بار نيست كه اپوزيسيون از جنايت هاي اسرائيل و آمريكا عليه ايران حمايت مي كند. پس از ترور دانشمندان ايراني و هنگامي كه بحث اقدامات تلافي جويانه پيش آمد رسانه هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين به شكلي هماهنگ آمريكا و اسرائيل را تبرئه و ايران را متهم به خشونت و تروريسم كردند!
براي مثال سايت خودنويس در اين قضيه چنين نوشته بود؛ «يك مقام امنيتي جمهوري اسلامي از انجام عمليات تروريستي در واكنش به قتل معاون بازرگاني سايت نطنز خبر داده است. اين در حالي است كه هنوز هيچ گروه يا كشوري مسئوليت ترور مصطفي احمدي روشن را برعهده نگرفته است. ايران، آمريكا و اسرائيل و ديگر كشورهاي غربي را به ترور دست اندركاران انرژي هسته اي ايران متهم مي كند، اما آمريكا رسماً اين اتهام را تكذيب كرده است.»
گفتني است ماه گذشته، سايت ضدانقلابي بالاترين در گزارشي آورده بود؛ حمايت گروههاي اپوزيسيون از اقدامات تروريستي در ايران، نظريه كيهان را كه اپوزيسيون را وابسته به آمريكا و اسرائيل مي داند تقويت مي كند و از آنها خواسته بود، به اينگونه حمايت ها خاتمه دهند.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14