(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 تير 1391 - شماره 20255

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عصبانيت آمريكا از انتخاب ايران به عنوان معاون كنفرانس معاهده تجارت تسليحات
خطيب جمعه تهران: دشمن در تلاش است زن مسلمان را با هويت خود بيگانه كند
درپرتو وحي
سرلشكر فيروزآبادي: مردم سوريه مصمم به حمايت از حاكميت خود و بقاي جبهه مقاومت هستند
آيت الله استادي: آل سعود شيوه سركوب و خشونت را كنار بگذارد
خزاعي در مصاحبه با «المانيتور»:
مخالفت با نقش ايران در منطقه ناشي از محاسبات نادرست آمريكايي هاست
به رغم جوسازي برخي رسانه هاي خارجي صورت گرفت
تقدير افغانستان از عملكرد ايران در قبال اتباع افغان
پايان شست وشوي گنبد بارگاه حضرت معصومه(س)
رتبه اول خوزستان در توليد گل مريم
واكنش ايران به جنايت تروريستي اخير در يمن
آيت الله ممدوحي : آل سعود به سقوط نزديك شده است
معاون وزير خارجه خبر داد
سناريوسازي جديد رژيم صهيونيستي عليه ايران اين بار در كنيا
جلالي خبر داد
نشست 2 فراكسيون اصولگراي مجلس براي تصميمات مشترك
اخبار ادبي و هنري
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب:
بخشي از گراني ها به دليل خيانت هاي داخلي بود
آيت الله جوادي آملي: ايام پاياني شعبان زمان حسابرسي اعمال است
قائم مقام وزير كشور: طرح هاي ساحلي در ماه مبارك رمضان تعطيل نمي شود
معاون امور كتابخانه اي نهاد عمومي كتابخانه ها خبر داد
راه اندازي كتابخانه مركزي ديجيتال زبان فارسي در سال جاري
گشايش نهمين نمايشگاه جهاني طلا و جواهرات در تبريز
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس: عمل به وظيفه مهمتر از نتيجه است
آيت الله مكارم شيرازي دستگيري شيخ نمر را محكوم كرد


عصبانيت آمريكا از انتخاب ايران به عنوان معاون كنفرانس معاهده تجارت تسليحات

هيئت نمايندگي كشورمان نزد سازمان ملل در واكنش به عصبانيت آمريكا از انتخاب ايران به عنوان معاون كنفرانس معاهده تجارت تسليحات گفت: تاريخ آمريكا مملو از تجاوز به كشورهاي ديگر است.
در نشست روز پنج شنبه كنفرانس معاهده تجارت تسليحات متعارف سازمان ملل متحد، هيئت نمايندگي آمريكا انتخاب جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از معاونين اين كنفرانس را محكوم كرد كه با واكنش قاطعانه هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك روبرو شد.
نماينده آمريكا در اين جلسه در اقدامي غيرمعمول طي سخنان واهي و بي اساس كه بي احترامي به نظر اكثريت اعضاي سازمان ملل متحد محسوب مي شود، در توجيه اين كه انتخاب جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از معاونين كنفرانس معاهده تجارت تسليحات محكوم است، كشورمان را به فعاليت هاي غيرقانوني هسته اي، ارسال سلاح به حزب الله لبنان و سوريه و اختلال در صلح و امنيت بين المللي متهم كرد.
در واكنش به اين اظهارات، هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد با اعلام اين كه «ادعاهاي آمريكا را شايسته پاسخ نمي داند، ضمن اشاره به اتهام نماينده آمريكا به ايران مبني بر اخلال در صلح وامنيت جهاني گفت: اما من مايلم با استفاده از اين فرصت اين سوال را مطرح كنم كه آيا ايران صلح دوست است يا آمريكا؟
هيئت نمايندگي كشورمان افزود: آيا ايران كه حداقل در 350 سال اخير سابقه تجاوز به هيچ كشوري را در تاريخ خود ندارد، صلح دوست است يا آمريكا كه تاريخ آن مملو از تجاوز به ديگر كشورها در نقاط مختلف جهان است كه آخرين نمونه هاي آن در منطقه ما يعني در خاورميانه به وقوع پيوسته است؟
هيئت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در پايان تصريح كرد: با اين توضيحات، ما قضاوت در اين مورد را كه چه كسي صلح دوست و چه كسي مخل صلح است را به اعضاي سازمان ملل متحد واگذار مي كنيم.

 


خطيب جمعه تهران: دشمن در تلاش است زن مسلمان را با هويت خود بيگانه كند

خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: دشمنان دين و اسلام با تمام امكانات خود به دنبال اين هستند تا زنان مسلمان را با هويت خود بيگانه كنند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام كاظم صديقي خطيب نمازجمعه تهران در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به فرارسيدن ماه مبارك رمضان و ضرورت توجه به اين ماه گفت: خداوند در ماه مبارك رمضان ما را به ميهماني خود دعوت كرده است و چه موقعيت بالاتري از اين مسئله كه ما به ميهماني خدا دعوت شديم.
وي افزود: بايد تلاش كنيم تا در چند روز باقي مانده از ماه مبارك شعبان به سمت خودسازي و استغفار برويم.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: بايد هوشيار باشيم و ناگهان غافلگير نشويم و براي ميهماني خدا آماده باشيم.
صديقي با اشاره به فرارسيدن دهه تكريم مساجد گفت: مساجد خانه خدا است؛ آباداني مساجد تنها به زر و زيور نيست بلكه به حضور پرشور مردم و به خصوص جوانان است.
وي خطاب به جوانان براي حضور هرچه بيشتر در مساجد گفت: خانه خدا محل عروج و معراج شما است، محل خودسازي است تلاش كنيد تا خانه خدا جلال و عظمت پيدا كند تا خداوند مايه جلال و شكوه شما باشد.
خطيب نمازجمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث برگزاري اجلاس زنان و بيداري اسلامي گفت: برگزاري اين اجلاس شايسته تقدير و تكريم است.
صديقي گفت: حضور بيش از هزار بانوي فرهيخته درام القراي جهان اسلام حقيقتا سبب توجه به آرمان هاي امام شد.
وي افزود: نزديك به بيش از 100 سال است كه دشمنان دين و اسلام با تمام امكانات خود با سلاح، فريب و دستگاه هاي اطلاعاتي به دنبال اين هستند تا زنان مسلمان را با هويت خود بيگانه كنند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: زن ها در نگاه غربي هيچ ارزشي ندارند و تنها براي رسيدن به اميال خود از آن استفاده مي كنند؛ اصلا انسان در نگاه آنها هيچ ارزشي ندارد و حقوق آنها به راحتي زير پاي گذاشته مي شود.
صديقي گفت: امروز نگاه غرب به زن به صورت يك كالا است به صورت يك بازيچه است اما در اسلام ديدگاه ما به زنان اسلامي است.
وي با اشاره به حضور زنان در عرصه هاي مختلف همچون علم و فناوري، اجتماعي و سياسي افزود: با تمام اينها برخلاف غرب زن كرامت خود را همچنان دارد؛ اين شرم آور است كه زن، زن نباشد و مرد نيز مرد نباشد.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: اين ديدگاه امام است كه زنان با وجود حضور در عرصه هاي مختلف و پاكدامني و حفظ هويت خود در عرصه هاي مختلف انقلابي حضوري پررنگ داشته باشند.
صديقي با اشاره به وجود زنان در عرصه هاي مختلف از جمله 17شهريور، جنگ تحميلي و پيروزي انقلاب گفت: گاه حتي نقش زنان پررنگ تر از نقش مردان است.
خطيب نمازجمعه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث تحريم هاي غيرقانوني غرب عليه ايران گفت: تحريم ها براي ما تازگي ندارد و ما از ابتداي انقلاب با تحريم ها درگير بوديم و تحريم ها از الطاف خفيه الهي بوده است.
صديقي ادامه داد: در طول جنگ تحميلي ما تحريم سرتاسري بوديم و حتي به ما سيم خاردار هم نمي دادند؛ ما موشك نداشتيم و از شرق و غرب در تحريم بوديم و آن هم در شرايطي كه درگير يك جنگ تمام عيار نيز قرار داشتيم.
وي افزود: اين در حالي بود كه ما از 18 كشور دنيا اسير داشتيم و كشورهاي اطراف براي صدام قشون مي فرستادند.
خطيب نمازجمعه تهران با اشاره به اينكه مهمترين مشكل خوف فقر است، گفت: حضرت رسول اكرم(ص) 2 مسئله را موجب مشكل مي دانستند كه يكي رياست طلبي و ديگري خوف از فقر كساني كه با يك فشار صحبت از تسليم شدن مي كنند و مي خواهند به دنبال برقراري رابطه بروند ضعيف اند.
صديقي ادامه داد: فقر به هيچ عنوان براي ما موضوعيتي ندارد ما سرمايه هاي كلان داريم و ملت شريف و عزيز ايران نيز محكم ايستاده اند؛ اين مملكت مملكت امام زمان است و ان شاءالله اين تحريم ها نيز هيچ مشكلي را براي ما پديد نخواهد آورد.
 


درپرتو وحي

گرفتاري هايتان نتيجه اعمالتان است
قرآن مجيد:
هر مصيبتي به شما مي رسد
به خاطر اعمال (نامناسب)ي است كه انجام داده ايد!
و (اين درحالي است كه خداوند مهربان) بسياري (از اعمال بد شما) را نيز عفو مي كند.
سوره شوري
آيه 31
 


سرلشكر فيروزآبادي: مردم سوريه مصمم به حمايت از حاكميت خود و بقاي جبهه مقاومت هستند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اين كه مردم سوريه مصمم به حمايت از حاكميت خود و بقاي جبهه مقاومت در مقابل صهيونيست هاي اشغالگر هستند، گفت: كشورهاي تركيه و اردن مرزها خود را به روي تروريست ها ببندند و امنيت خود را در گرو رژيم صهيونيستي قرار ندهند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح سردار سرلشكر بسيجي «سيدحسن فيروزآبادي» در اين باره گفت: امروز طرح كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور سوريه، مورد قبول جامعه بين المللي است و وظيفه كشورهاي مسلمان همسايه و مداخله گر در امور تروريستي در اين كشور ايجاب مي كند دست از حمايت تروريست ها بردارند.
وي خاطرنشان كرد: مردم سوريه نشان داده اند مصمم به حمايت از حاكميت خود و بقاي جبهه مقاومت در مقابل صهيونيست هاي اشغالگر هستند. طبيعي است بازگشت آرامش به سوريه منافع مردم اين كشور را تامين خواهد كرد و كشورهاي اسلامي و امت مسلمان به فرصت هاي جديدي دست خواهند يافت.
 


آيت الله استادي: آل سعود شيوه سركوب و خشونت را كنار بگذارد

امام جمعه قم تاكيد كرد: دشمنان با نقشه هاي مختلف دنبال ايجاد انحراف در انقلاب هاي منطقه و حاكم كردن افراد خائن بر سرنوشت مردم هستند بنابراين بايد ملت ها بيدار باشند.
به گزارش ايرنا، آيت الله رضا استادي در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نسبت به خطر انحراف انقلاب هاي مردمي از مسير اصلي خود هشدار داد و خاطرنشان كرد: مردم با سختي ها و مجاهدت هاي فراوان برضد حكومت هاي مستبد قيام كردند و ديكتاتورها را كنار زدند ولي دشمنان از وسط راه، مي خواهند مردم را به سمت افراد خائن متمايل كنند.
وي ادامه داد: ملت هاي منطقه بايد بيدار باشند و فريب دشمنان را نخورند و روحانيان و انديشمندان اسلامي نيز هوشيار باشند و مردم را نسبت به اين خطرات آگاه كنند و به خيرخواهي هاي جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب نيز گوش دهند.
رئيس شوراي عالي حوزه علميه قم گفت: امروز دشمنان در سوريه و عراق دنبال ناامني هستند، در سوريه حوادث تلخي را رقم مي زنند، مردم سوريه اگر هم مخالف وضع موجود هستند بايد اين نكته مهم را درك كنند كه آيا دامن زدن به اين مشكلات در كشور خود، قرار گرفتن در كنار اسرائيل و رفتن زير سلطه بيگانگان و آمريكا بهتر است يا وضعيت كنوني.
آيت الله استادي گفت: دشمنان هميشه در كمين هستند تا از راه هاي مختلف به اختلاف و دوگانگي دامن بزنند و مردم سوريه بايد هوشيار باشند كه دشمنان دنبال صلاح آنها نيستند.
وي همچنين با اشاره به حوادث عربستان از حكام آل سعود خواست به خواسته هاي بحق مردم گوش دهند و مطالبات آنها را برآورده كنند.
آيت الله استادي گفت: مردم در عربستان دنبال انتخابات آزاد، آزادي زندانيان سياسي و اجراي عدالت هستند، ولي حكام سعودي فكر مي كنند با سركوب و خشونت مي توان در مقابل مردم ايستاد.
وي از حكام حجاز خواست از سرنوشت ساير حكام منطقه عبرت گرفته و به مطالبات و خواسته هاي مردم پاسخ مثبت دهند در غير اين صورت منتظر خروش مردم باشند.
خطيب جمعه قم همچنين به تحليل حوادث داخلي كشور پرداخت و گفت: دشمن از اسلام و انقلاب سيلي خورده و فكر مي كنند با فشار اقتصادي و تحريم ها؛ مردم خسته و از انقلاب جدا مي شوند.
آيت الله استادي گفت: مردم ما با مشكلات مي سازند، با انقلاب همراه هستند ولي دولت با تمام وجود بايد براي رفع مشكلات آنها تلاش كند و مردم ما نيز بايد خود به فكر همديگر باشند.
وي ادامه داد: امروز روز سود بردن آنچناني در كاسبي ها نيست، بايد مراعات حال همديگر را داشته باشيم تا از اين مشكلات به سلامت عبور كنيم.
خطيب جمعه قم افزود: دشمنان در تلاش هستند كه اعتماد مردم از مسئولان و كساني كه روي آنها حساب مي شود سلب شود و خود ما نيز گاهي متاسفانه به اين خواسته دشمنان دامن مي زنيم.
آيت الله استادي اظهار داشت: دشمنان هميشه با بزرگ كردن مسائل كوچك، شايعه پراكني و ايجاد نفاق دنبال اختلاف است و عناصر داخلي نبايد به آن دامن بزنند و اگر كسي در كشور خيانتي انجام داده، قوه قضاييه رسيدگي مي كند.
آيت الله استادي همچنين با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان گفت: اين ماه فرصت مناسبي براي خودسازي است و اميد است نقشه دشمنان كه هدف اصلي آنها لطمه به دين است خنثي شود.
 


خزاعي در مصاحبه با «المانيتور»:

مخالفت با نقش ايران در منطقه ناشي از محاسبات نادرست آمريكايي هاست

سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل با اشاره به مخالفت آمريكا با ايفاي نقش ايران در بازگشت صلح و ثبات به سوريه، گفت: اين رويكرد ناشي از محاسبات نادرست مقامات آمريكايي است، آنها به ايران نياز دارند، نه آنكه بخواهند لطفي به ايران بكنند.
به گزارش خبرگزاري ها، محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در مصاحبه اي با «لورا روزن» و «باربارا اسلوين» خبرنگاران مطرح پايگاه خبري- تحليلي «المانيتور» مستقر در واشنگتن، سياست هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص مذاكرات هسته اي بين 1+5 و ايران، موضوعات مربوط به تحريم و تحولات منطقه خاورميانه را تشريح كرد، كه اهم محورهاي آن در زير مي آيد.
سفير و نماينده دائم كشورمان در اين مصاحبه فتواي حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در مورد حرام بودن سلاح هاي هسته اي را مبناي مناسبي براي گام هاي متقابل از سوي گروه 1+5 دانست و تاكيد كرد: اين فتوا كه بسيار مهم است مي تواند به عنوان گام جمهوري اسلامي ايران تعبير شود و ما توقع داريم كه طرف مقابل گام خود را بردارد و حق ايران براي داشتن برنامه صلح آميز هسته اي را به رسميت بشناسد.
خزاعي در پاسخ به سؤالي در خصوص دلايل سخت شدن روند مذاكرات بعد از اسلامبول 2 كه طرفين آن را مثبت ارزيابي كردند، تاكيد كرد: اشتباه محاسباتي طرف مقابل در خصوص ارتباط بين تاثير تحريم ها و مواضع جمهوري اسلامي ايران باعث شد تا آنها مواضع شديدتري اتخاذ كنند كه متاسفانه در نتيجه همانگونه كه ملاحظه شد، مذاكرات نتايج دلخواهي را به دنبال نداشت زيرا ايران بر اثر فشارها و تهديدات تسليم نمي شود.
سفير و نماينده دائم كشورمان در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص مذاكرات هسته اي، نبود اعتماد بين طرفين را يكي از مشكلات دانست و تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در پيشنهادات خود اعتمادسازي و راه هاي همكاري را مطرح كرده است.
وي اضافه كرد: اگرچه براي رسيدن به راه حل نيازمند زمان طولاني تري هستيم اما تنها بحث مذاكرات مطرح نيست و مسائلي مانند عدم اعتماد به مدت چند دهه و اينكه ايراني ها بارها قرباني سياست هاي آمريكا شده اند، مهم است، لذا مذاكرات مي تواند بصورت گام به گام انجام گيرد.
خزاعي در خصوص طرح موضوع غني سازي 20درصد در مذاكرات گفت: همانطور كه مي دانيد موضوع غني سازي 20درصد اولين پيشنهاد غرب و به نوعي سومين بند در پيشنهادات ايران بوده است و همچنين تامين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران نيز مطرح مي باشد. اينها موضوعاتي است كه مي تواند مورد بحث قرار گيرد و از روي ميز برداشته نشده اند، موارد ديگري هم هستند كه قابل مذاكره مي باشند، من مايوس نيستم.
وي در خصوص پيشنهادات متقابل غرب در مذاكرات در خصوص آمادگي براي ارائه قطعات يدكي هواپيماهاي مسافربري به ايران، بطور كلي اقدام غرب براي ندادن قطعات يدكي براي هواپيماهاي مسافربري را سؤال برانگيز دانست و گفت: اين ممنوعيت فروش هواپيما و قطعات يك اقدام غيربشري عليه ملت ايران و از ابتدا غلط بوده است.
خزاعي رويكرد آمريكا در مخالفت با ايفاي نقش ايران در منطقه و كمك به بازگشت صلح و ثبات در سوريه در چارچوب تلاش هاي بين المللي را ناشي از محاسبات نادرست مقامات آمريكايي ذكر كرد و گفت: آنها به ايران نياز دارند نه آنكه بخواهند لطفي به ايران كرده و از ما دعوت كنند.
وي افزود: اين يكي ديگر از اشتباه محاسبه هاي آمريكاست و اين موضع آمريكا كوچكترين تاثيري بر قدرت و نفوذ ايران در منطقه ندارد.
 


به رغم جوسازي برخي رسانه هاي خارجي صورت گرفت

تقدير افغانستان از عملكرد ايران در قبال اتباع افغان

به گزارش فارس، رئيس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه در مراسمي كه عصر روز چهارشنبه با حضور پانصد تبعه افغان، به منظور قدرداني از مسئولان و دست اندركاران برنامه ساماندهي اتباع افغان از سوي سفارت افغانستان در ايران و در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد عنوان كرد: اگر كسي بدون مجوز وارد خاك كشوري شود، دستگير و زنداني و اخراج مي شود. در حالي كه در ايران حتي اتباع غيرمجاز افغان در حال درس خواندن در سطح دانش آموزي و دانشگاه ها هستند.
محسن پاك آيين با اشاره به موضع گيري هاي مغرضانه چند روز اخير برخي رسانه ها درباره ايران گفت: برخي كشورهايي كه در حال حاضر در افغانستان حضور دارند، نه دوست افغانستان هستند و نه دوست ايران، بلكه به خاطر شرايط خاصي كه ايجاد شده امروز در افغانستان بوده و از دوستي ايران و افغانستان ناخرسند هستند.
اين ديپلمات ايراني گفت: كشورهاي غربي در افغانستان و رسانه هاي همسو با آن ها تبليغات زيادي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام مي دهند و محور اين تبليغات هم درباره اتباع افغان در ايران است و در اين باره تبليغ مي كنند كه آن ها در ايران تحت فشار و در مضيقه هستند.
رئيس ستاد افغانستان وزارت خارجه خطاب به اتباع افغان مقيم تهران گفت: شما بايد افكار عمومي مردم افغانستان را نسبت به موضع گيري هاي اشتباه برخي رسانه هاي مغرض روشن كنيد.
پاك آيين هدف طرح ساماندهي اتباع افغان را افزايش عزت و كرامت مردم افغانستان در ايران دانست و ابراز اميدواري كرد كه در آينده دولت افغانستان با كمك جامعه بين المللي تسهيلاتي فراهم كند تا به تدريج و داوطلبانه اتباع افغان به افغانستان برگشته و به اشتغال بپردازند.
در اين مراسم سرپرست سفارت افغانستان در تهران ضمن تشكر و قدرداني از همكاري هاي هميشگي و مداوم جمهوري اسلامي ايران به خصوص وزارت كشور و وزارت امور خارجه اظهار داشت: طرح ساماندهي مهاجرين افغان يك موفقيت مهم است و من آغاز آن را به تمام مردم افغانستان تبريك مي گويم و از جمهوري اسلامي ايران از اين بابت تشكر مي كنم.
وي با اشاره به اين مطلب كه رسيدگي به مشكلات اتباع افغان مشكل بزرگي است كه هميشه از آن سخن گفته مي شود، خاطرنشان كرد: در اين مدت جمهوري اسلامي ايران به هر يك از خواسته هاي ما در جهت هماهنگي و ساماندهي اتباع افغان در ايران جواب مثبت و قابل قبولي داده و زمينه ساز تحقق خواسته هاي ما در اين پروسه شده است.

 


پايان شست وشوي گنبد بارگاه حضرت معصومه(س)

سرويس شهرستان ها-
شست وشو و تنظيف گنبد بارگاه ملكوتي حضرت فاطمه معصومه«سلام الله عليها» در شهر مقدس قم كه فرآيند آن از اواخر سال گذشته آغاز شده بود، پنجشنبه شب و در آستانه ماه مبارك رمضان به پايان رسيد.
 


رتبه اول خوزستان در توليد گل مريم

اهواز- خبرنگار كيهان:
استان خوزستان از لحاظ سطح زيركشت گل مريم و توليد پياز گل مريم رتبه اول كشور را داراست.
مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي خوزستان با اعلام اين خبر گفت: استان خوزستان در سال گذشته با توليد 24ميليون و 200 هزار شاخه گل مريم رتبه اول كشور را به خود اختصاص داده است.
حليم كوتي سطح زيركشت گل مريم در استان را حدود 126 هكتار اعلام كرد و گفت: 41 هكتار كشت در فضاي آزاد و 85 هكتار كشت در گلخانه هاي با پوشش پلاستيك است.
وي با بيان اينكه 85 نفر توليدكننده گل مريم در استان وجود دارد به مناطق عمده توليد گل مريم در خوزستان اشاره كرد و افزود: شهرستان هاي دزفول، شوش و انديمشك از مناطق عمده توليد گل مريم در خوزستان بشمار مي آيند.
 


واكنش ايران به جنايت تروريستي اخير در يمن

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به انفجار در دانشكده پليس يمن كه منجر به كشته و زخمي شدن ده ها نفر شد، اينگونه اقدامات را محكوم كرد.
به گزارش ايسنا، رامين مهمانپرست اظهار اميدواري كرد: با تقويت نهادهاي مدني و مستقل مردمي، اوضاع يمن رو به آرامش گذارده و امنيت به اين كشور بازگردد.
وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار يمن متحد قرار داشته و حامي ثبات، امنيت، وحدت و استقلال اين كشور مي باشد و اميدواريم وضعيت در يمن به گونه اي باشد كه آحاد مردم و همه جريان هاي سياسي در تعيين آينده كشورشان تاثيرگذار باشند.
 


آيت الله ممدوحي : آل سعود به سقوط نزديك شده است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اعمال فشار مقامات عربستاني بر مردم به مانند ساير كشورهاي پيروز در انقلاب هاي اخير راه به جايي نمي برد و مردم پيروز اين عرصه خواهند بود.
آيت الله حسن ممدوحي، عضو مجلس خبرگان رهبري درباره برخورد حكومت آل سعود با مردم اين كشور به ويژه شيعيان عربستان گفت: دولتمردان و مقامات سعودي با همراهي غربي ها قصد دارند كه ذهن مردم اين كشور را از انديشه ديني اصيل منحرف كنند از اين رو با اعمال فشار بر مردم در جهت رسيدن به هدف نهايي خود سركوب مردم را سرلوحه كاري خود قرار دادند غافل از اينكه راه به جايي نخواهند برد.
وي با اشاره به اينكه دولت آل سعود از انقلاب هاي رخ داده در منطقه بسيار ترسيده است، افزود: وقوع خيزش هاي مردمي در منطقه به دليل استبداد حاكمان سبب شده است كه مقامات و دولتمردان عربستاني نيز دچار خوف عظيمي شوند از اين رو با اعمال فشار بر مردم سعي دارند جلوي اينگونه قيام هاي مردمي را بگيرند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه به طور حتم پيروزي از آن مردم خواهد بود، تصريح كرد: اعمال فشار مقامات عربستاني بر مردم به مانند ساير كشورهاي پيروز در انقلاب هاي اخير راه به جايي نمي برد و مردم پيروز اين عرصه خواهند بود.
 


معاون وزير خارجه خبر داد

سناريوسازي جديد رژيم صهيونيستي عليه ايران اين بار در كنيا

معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه با اشاره به روابط رو به گسترش تهران و نايروبي بازداشت دو تبعه كشورمان در كنيا را سناريويي براي تخريب روابط دو كشور از سوي رژيم صهيونيستي برشمرد.
به گزارش فارس، حسين اميرعبداللهيان در خصوص دو ايراني بازداشت شده در كنيا اظهار داشت: دستگيري دو تن از اتباع ما در كنيا كه به صورت جهانگرد وارد اين كشور شده بودند، از نظر ما يك سوءتفاهم بيش نيست.
وي با ذكر اين نكته كه سفارت ايران در كنيا اقداماتي را براي شناسايي اين افراد انجام داده و هويت آنها براي ما محرز شده كه ايراني هستند، درخصوص اتهامات وارده به اين دو نفر گفت: هيچ مستندي در اين زمينه وجود ندارد و بيشتر يك جوسازي رسانه اي است.
امير عبداللهيان خاطرنشان كرد: به دليل برخي تحركات رژيم صهيونيستي در اين منطقه، ما شواهد و قرائني را به دست آورديم كه اين يك سناريوي اسرائيلي است كه صهيونيست ها به دنبال اين بودند كه با دستگيري اين دو تبعه بدون اينكه هيچ مستندي ارائه شود، روابط رو به رشد ايران و كنيا كه اخيرا در سفر معاون اول رئيس جمهور ايران به اين كشور نيز توافقات متنوعي حاصل شد را تخريب كنند.
معاون وزير خارجه افزود: اميدواريم به دليل اينكه هيچ مستندي در اين زمينه وجود ندارد، هرچه زودتر شاهد خاتمه اين موضوع باشيم.
لازم به ذكر است اخيرا شايعاتي مبني بر تلاش دو تبعه ايراني براي بمب گذاري در كنيا مطرح شد.
وي همچنين درباره اعزام هيئتي حقوقي و كنسولي از ايران به عربستان براي پيگيري پرونده اتباع ايراني اعدام شده در اين كشور نيز گفت كه عربستان هنوز پاسخي نداده و افزود: جمهوري اسلامي ايران به جد پيگير اين موضوع است.
 


جلالي خبر داد

نشست 2 فراكسيون اصولگراي مجلس براي تصميمات مشترك

عضو فراكسيون رهروان ولايت مجلس گفت: دو فراكسيون اصولگراي مجلس پس از انتخابات هيئت رئيسه، نشست هاي مشتركي را در سطح هيئت رئيسه براي تصميمات مشترك برگزار مي كنند.
به گزارش فارس، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در اين باره گفت: در انتخابات كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي بنا بر اين است كه دو فراكسيون ليست واحدي را ارائه كرده و در مجلس كساني كه در جبهه اصولگرايي صلاحيت بيشتري براي عضويت در اين كميسيون داشته باشند، انتخاب خواهند شد و علت تاخير در تاسيس اين كميسيون ايجاد هماهنگي ميان دو فراكسيون اصولگراي مجلس بود.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين گفت: اصولگرايان مجلس چه در قالب فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت و چه در قالب فراكسيون اصولگرايان، داراي مشي اصولگرايي بوده و وجود برخي اختلاف سليقه ها نيز امري طبيعي است، اما نكته مهم اين است كه نبايد اين اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها برجسته شود.
جلالي ادامه داد: توصيه ما به اصولگرايان داخل و بيرون مجلس اين است كه از به كار بردن ادبيات تفرقه افكنانه پرهيز كرده تا موجب جدايي و اختلاف در ميان نمايندگان نشوند.
 


اخبار ادبي و هنري

ديدگاه رئيس بسيج هنرمندان
درباره اختلاف حوزه هنري و سازمان سينمايي
رئيس سازمان بسيج هنرمندان معتقد است: مباحثه بين نيروهاي انقلاب در عرصه هاي مختلف بايد با مبناي علمي و عملي و به دور از شانتاژهاي رسانه اي و جنجال صورت پذيرد.
دكتر حسين قناديان با اشاره به اختلاف نظرهاي اخير حوزه هنري و وزارت ارشاد در زمينه اكران فيلم هاي توليدي و نسبت آنها با ارزش هاي اسلامي و ا خلاقي افزود: «در كنار اين كه معتقد به جنجال ها و بازي هاي رسانه اي در اين زمينه نيستيم و دو طرف ماجرا را به گفتگوهاي سازنده و غيررسانه اي توصيه مي كنيم، معتقدم كه تا زمان به نتيجه رسيدن مباحثات كه مي تواند در عالي ترين سطوح مانند شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم مورد بررسي قرار گيرد، همه بايد به قانون و چارچوب هاي تعريف شده نظام اسلامي كه عهده دار دفاع از اسلام و حقوق آحاد ملت گوناگون هست احترام بگذارند».
رئيس سازمان بسيج هنرمندان، وقوع اختلافاتي از اين نوع در امور فرهنگي را در جاي خود مفيد و باعث ارتقاي بيشتر در حركت كلي هنر و فرهنگ دانسته و اظهار داشت: «ما سال هاست كه از نبود يك قرارگاه فرهنگي چابك و متمركز براي مديريت چنين موضوعاتي رنج مي بريم و شايد اين اختلاف بهانه اي براي اين چاره جويي باشد كه مركزي براي راهبري مباحث فرهنگي به وجود بيايد».
قناديان با اشاره به مرز باريك نشان دادن معضلات اجتماعي، و موضوعي به نام اشاعه فحشا، خطاب به همه دلسوزان فرهنگ اسلامي خاطرنشان كرد: «نمي توان به صرف بد بودن چيزي از بيان آن به بهانه اشاعه فحشا صرف نظر كرد و از سوي ديگر نمي توان با هدف انتقاد، بدآموزي، سياه نمايي و فساد را رواج داد. اين همان حلقه مفقوده اي است كه ما بايد مبتني بر حكمتهاي قرآني، عقل سليم و يافتن شاخصه هايي كه اين مرزها را در نظر دارد، آن را بيابيم و ملاك عمل قرار دهيم. در قرآن كريم در روايت داستان هاي گناهكاري اقوام آموخته ايم.
وي در پايان به مسئولين دلسوز و خدمتگزار عرصه فرهنگ و هنر درخصوص تشتت و تفرق در جبهه فرهنگي هنري انقلاب اسلامي هشدار داده و يادآور شد: بايد مراقب شيطنت دشمنان و نفوذي هاي وابسته به جريان ليبراليسم فرهنگي باشيم.
انتقاد مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه از وضعيت سينما
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه، به شدت از عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وضعيت سينماي كشور انتقاد كرد.
سردار يدالله جواني در بخشي از گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، عملكرد وزارت فرهنگ و ارشاد را در ترويج بي بند و باري تاسف انگيز خواند و تصريح كرد: در بحث ارشاد و توليد سينمايي و هنري اين وزارتخانه نه تنها فراهم كننده يك محيط مناسب براي رشد فضايل اخلاقي نيست بلكه متاسفانه بسترساز بي بند و باري و فساد در جامعه است.
وي تصريح كرد: فقط كافي است فيلم هاي سينمايي در طول 20 سال گذشته را نگاه كنيم و بررسي كنيم كه چه نوع الگوهايي را در جامعه ما ترويج كرده و به چه مسائلي دامن زده است.
بزرگترين نمايشگاه حجاب و عفاف برگزار مي شود
بزرگترين نمايشگاه فرهنگي عفاف و حجاب در سال جاري برگزار خواهد شد. معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه بيشترين كتاب هاي مناسب و مفيد درباره حجاب و عفاف در دو سال اخير چاپ و منتشر شده است گفت: در مهر و آبان امسال بزرگترين نمايشگاه فرهنگي حجاب و عفاف را برگزار خواهيم كرد.
بهمن دري كه در نشست حجاب و عفاف سخن مي گفت ادامه داد: قضاي غفلت هاي دوران سياه اصلاحات درباره پوشش اسلامي در جامعه را بايد وزارت ارشاد به جا آورد كه اين امر مستلزم تلاش هاي شبانه روزي براي جبران كم كاريهاي گذشته خواهد بود.
دري در پايان تاكيد كرد: بزرگترين نمايشگاه فرهنگي حجاب و عفاف كشور را در راستاي تحقق اين هدف بزرگ در مهر و آبان امسال برگزار خواهيم كرد.
 


حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب:

بخشي از گراني ها به دليل خيانت هاي داخلي بود

فرمانده قرارگاه عمار گفت: بخشي از گراني ها به دليل خيانت هاي داخلي برخي ها بود كه شناسايي و برخورد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان محمودآباد، همايش توليد ملي و تفكر بسيجي از سوي سپاه پاسداران در مجتمع غدير اداره ارشاد اسلامي اين شهرستان با حضور مسئولان، روحانيون، پاسداران و بسيجيان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب با اشاره به اينكه از ولادت جمهوري اسلامي تاكنون كه 33 سال از آن گذشته است هيچ روز بدون درگيري در كشور نداشتيم، تصريح كرد: در خرداد و تيرماه سال 58 با آتش زدن خرمن هاي گندم به دليل اينكه آن زمان 90 درصد گندم ما از آمريكا وارد مي شد و سپس با ترورهاي افراد تاثيرگذار جامعه كه تاكنون ما 16 هزار نفر ترور شده در كشور داريم، همچنين تحميل جنگ با همه قوا زير 8 سال و تحريم هاي علني و ايجاد جنگ هاي رواني در كشور از جمله اين درگيري ها در كشور بود.
وي ادامه داد: امروز نيز با ايجاد مذاكرات 1+5 اين موضوع را ثابت مي كنند كه ما همچنان درگير هستيم، در حالي كه هيچ يك از اين درگيري ها را ما ايجاد نكرديم بلكه ديگران برايمان ايجاد كردند.
طائب خاطرنشان كرد: ما در كدام كشور دست به ترور زديم، بر كدام كشور جنگ تحميل كرديم، راه كدام كشتي را بستيم و هزاران از اين دست را ما در هيچ كشوري ايجاد نكرديم بلكه هميشه ديگران براي براندازي نظام الهي ما ايجاد كردند.
وي با بيان اينكه فتنه انگيزي هاي آمريكا و ديگر كشورهاي همسو باعث تضعيف خودشان شد، تصريح كرد: آمريكا با تحريم كشورها امروز به جايي رسيده است كه اوباما رئيس جمهور اين كشور لايحه بودجه را به كنگره مي برد بر اين مبنا كه با همه فشارهايي كه تحمل كرديم و صرفه جويي هاي صورت گرفته، 14 هزار ميليارد دلار درآمد كسب كرديم در حالي كه 18 هزار ميليارد دلار خرج داريم و اين در صورتي است كه 16 هزار ميليارد دلار نيز بدهي براي كشور مانده است.
وي با اشاره به ارتباط خوب كشورهاي انقلاب شده با ايران بيان داشت: امروز ارتباط بسيار مناسب عراق با ما و هم اكنون نوبت مصر شده است و همه كشورهايي كه از پوسته فرعون ها خارج مي شوند به سراغ ايران خواهند آمد و جايگاه ايران امروز اين گونه است.
طائب در بخش پاياني صحبت هاي خود درباره گراني هاي اخير بيان داشت : بخشي از گراني ها به دليل خيانت هاي داخلي برخي ها بود كه شناسايي و برخورد شد و بخش ديگري نيز از جانب همين تحريم ها و فشارهاي خارجي است و اين تحريم ها، دنيا را در آستانه هرج و مرج و ويراني اقتصادي قرار داده است كه البته امتحان مناسبي براي كشورمان بود كه بنا به فرمايش اخير رهبر معظم انقلاب اين كارها كشور را واكسينه كرد.
وي ادامه داد: البته بايد هوشيار باشيم كه رهبر فرزانه انقلاب پس از فتنه سال 88 خبر از فتنه بزرگ تري در دنيا داد كه همين ايجاد هرج و مرج اقتصادي بوده است و تاكيدات معظم له در ابتداي سال و تعيين شعار سال به عنوان توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد به عنوان چراغ راه براي همگان باشد و اگر اين كار به خوبي انجام شود دنياي جديدي شكل مي گيرد.
 


آيت الله جوادي آملي: ايام پاياني شعبان زمان حسابرسي اعمال است

آيت الله جوادي آملي از مراجع عظام ايام پاياني ماه مبارك شعبان را زمان حسابرسي اعمال يكساله انسان و ماه رمضان را آغاز سال ديني خواند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران، آيت الله عبدالله جوادي آملي در جمع كاركنان نيروي زميني سپاه پاسداران، خانواده شهدا، اعضاي ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان پاكدشت و جمعي از اهالي محلي در مسجد قائم آل محمد(عج) محله احمدآباد دماوند اظهار داشت: آنچه در بخش پاياني ماه پرخير و بركت شعبان مهم بوده، اين است كه ما مسئله محاسبه را درست ارزيابي كنيم.
وي ادامه داد: سرّ اين نكته در آن است كه همه ما در هر شبانه روزي موظف هستيم تا اهل حساب باشيم، زيرا بهترين سرمايه كه عمر است را مي دهيم و بايد در برابر اين سرمايه چيزي به دست آوريم.
اين مرجع با اشاره به احاديثي از ائمه اطهار(ع) خاطرنشان كرد: در احاديث ائمه اطهار(ع)نيز آمده است كه «كسي كه اهل حساب نباشد، از ما نيست».اما راز طرح اين محاسبه در چنين روزي يعني ايام پاياني ماه پرخير و بركت شعبان آن است كه هر كس براي خود يك دوره سالانه دارد.
جوادي آملي اضافه كرد: دوره سالانه يك كشاورز روز نخست فصل پاييز است، دوره سالانه يك دانشجو روز نخست سال تحصيلي است و سال عمومي نيز كه همه دارند در ماه فروردين است، البته اين دوره سالانه مربوط به نو شدن حيات گياهي است و نمي تواند براي حيات انساني نيز احتساب شود. اما آن سالي را كه دين در دعاها و روايات تعقيب مي كند، اين است كه اول ماه مبارك رمضان، اول سال است.
وي ادامه داد: اين موضوع علاوه بر دعاهاي روز نخست ماه مبارك رمضان در رواياتي كه اين ماه مبارك را معرفي مي كند نيز آمده است.
جوادي آملي اضافه كرد: كساني كه در مسائل اخلاقي، محاسبه نفس و مراقبه نفس كار مي كند، عمري كه سرمايه است مي دهند و چيزي كه برابرش مي گيرند را در روزهاي پاياني ماه شعبان و آغاز ماه مبارك رمضان محاسبه مي كنند.
اين مرجع تقليد افزود: يك تاجر و دانشجو نيز در آخر سال كاري و درسي امور خود را حسابرسي مي كنند.
اين مرجع با بيان اين كه جانبازان بايد قدر خود را بدانند، خاطرنشان كرد: شما جانبازان و خانواده شهدا كه به لطف الهي به شهدا وابسته ايد، بايد قدر اين نعمت را بدانيد.

 


قائم مقام وزير كشور: طرح هاي ساحلي در ماه مبارك رمضان تعطيل نمي شود

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي گفت: در ماه مبارك رمضان طرح هاي شنا براي حفظ امنيت مسافران و گردشگران باز خواهد بود.
عليرضا افشار در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران در گيلان، در اين باره گفت: با توجه به اينكه چند سالي است كه ماه رمضان در تابستان قرار گرفته است و بعضي از مردم نيز به دليل شرايط كاري قادر به روزه گرفتن نيستند در همين ايام سفر مي كنند و بر اين اساس براي حفظ جان اين دسته از افراد و كودكان و نوجوانان اين استان ها طرح هاي ساحلي با شرايط ويژه به كار خود ادامه مي دهند.
وي ادامه داد: طرح هايي كه در سواحل فعال هستند نقش بسزايي در حفظ جان شناگران دارند و ما شاهد كمترين حوادث در طرح ها هستيم و آماري كه از غرق شدگان سالانه منتشر مي شود به دليل قرار نداشتن اين افراد در طرح هاي ساحلي است.
وي از اختصاص 10 ميليون تومان اعتبار براي هر يك از طرح هاي سالم سازي سواحل خبر داد و افزود: اين اعتبارات براي انجام كارهاي فرهنگي نرم افزاري در سواحل اختصاص مي يابد و بايد در تمامي طرح ها يك روحاني حضور داشته باشد و نمازهاي جماعت در اين طرح ها برگزار شود و دستگاه هاي اجرايي بخشي از كارهاي فرهنگي خود را در سواحل انجام دهند. زيرا سواحل بهترين مكان براي تبليغ آموزه هاي مختلف ديني هستند.
 


معاون امور كتابخانه اي نهاد عمومي كتابخانه ها خبر داد

راه اندازي كتابخانه مركزي ديجيتال زبان فارسي در سال جاري

معاون نهاد عمومي كتابخانه ها گفت: امسال كتابخانه مركزي ديجيتال زبان فارسي در دستور كار قرار گرفته است.
«مجدالدين معلمي» در حاشيه سفر به اردبيل در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فايل و نيكي كتابخانه ديجيتالي زبان فارسي با لحاظ كردن برقراري فضاي امنيتي و حفظ حق و حقوق ناشران قابل توسعه و بهره برداري خواهد بود.
اين مسئول به آسيب هاي حوزه كتاب و كتابخواني اشاره كرد و افزود: در كنار گراني كاغذ، حوزه كتاب و كتابخواني از معضل نشر كم كتاب هاي عامه پسند رنج مي برد كه اميدواريم با تقويت نظارت و ارزشيابي آسيب ها برطرف شده و گسترش چاپ و نشر كتاب هاي عامه پسند را شاهد باشيم.
وي ادامه داد: حوزه نشر و كتابخواني ما همچنان از نبود مشاوره كتابخواني رنج مي برد و ما در نهاد سعي مي كنيم در حوزه شبكه كتابخوانان حرفه اي بخش مشاوره كتاب را نيز راه اندازي كنيم تا هر مخاطب به دنبال كتاب هاي مورد نظر خود برود.
معلمي تصريح كرد: ما بايد كتاب ها را مطابق با سن، جنس و معلومات افراد طبقه بندي كنيم تا مخاطب به راحتي بتواند از فضاي كتابخانه اي و كتاب هاي مورد نظر استفاده كند.
معاون امور كتابخانه ها و كتابخوانان نهاد عمومي كتابخانه ها يكي از تهديدهاي اين حوزه را نيز نارسايي در بحث توزيع توصيف كرد و افزود: نظام توزيع و نشر كشور بايد اصلاح شود كه يكي از برنامه هاي جدي ما در سال جاري نظام مند كردن اين بخش است.
وي توسعه كتابخانه هاي مجازي را بسيار ضروري توصيف كرد و ابراز داشت: اين توسعه هرگز به معناي محدود شدن فعاليت كتابخانه هاي عمومي نيست بلكه معتقديم در عصر معاصر ما منابع فكري، ارزشي و اعتقادي انقلاب اسلامي را مي توانيم از طريق فضاهاي مجازي و اينترنتي كه سهل الوصول هستند به دنيا انتشار دهيم.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: در احداث كتابخانه ها فقط نقشه و تيپ هاي كتابخانه ها را تهيه كرده و در اختيار استان ها قرار مي دهيم تا به احداث كتابخانه ها همت كنند.
معلمي اولويت اين نهاد را ساخت كتابخانه هاي بزرگ و مركزي در شهرهاي مختلف كشور توصيف كرد و گفت: ساخت و توسعه كتابخانه هاي كوچك سياست ما نيست.
وي در زمينه پروژه مهر ماندگار كتابخانه سازي در سراسر كشور نيز اذعان داشت: تا پايان دولت دهم اغلب كتابخانه هاي نيمه تمام و در حال احداث تكميل شده و به بهره برداري مي رسد.
 


گشايش نهمين نمايشگاه جهاني طلا و جواهرات در تبريز

نهمين نمايشگاه بين المللي فلزات قيمتي شامل طلا، نقره، جواهرات، ساعت و ماشين آلات مربوطه در تبريز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي نمايشگاه بين المللي تبريز، اين نمايشگاه روز جمعه در فضايي به مساحت 100 هزار مترمربع در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز داير شده است.
در اين نمايشگاه 60 واحد فعال از استان هاي خراسان، اصفهان، يزد، تهران، آذربايجان غربي، اردبيل و آذربايجان شرقي و همچنين واحدها و نمايندگي هايي از كشورهاي تايلند و هند و تركيه جديدترين محصولات و توانمندي هاي خود را در زمينه ساخت جواهرات، پايه جواهر، جواهرنگاري، نقره كاري، آبكاري، قالب كاري، ريخته گري و ساخت ماشين آلات به نمايش گذاشتند.
ديروز همچنين چهاردهمين نمايشگاه بين المللي صنعت كيف و كفش و چهاردهمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات، صنايع و محصولات پوست و چرم ايران- تبريز در فضايي به مساحت 7 هزار متر مربع در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز افتتاح شد.
در اين دو نمايشگاه 180 واحد داخلي از استان هاي تهران، خراسان، اصفهان، قم، همدان، مركزي، كرمانشاه، البرز، بوشهر، آذربايجان شرقي و غربي حضور دارند و همچنين 20 واحد از كشور تركيه به صورت مستقيم و تايوان، چين، ايتاليا، آلمان و اسپانيا هم در قالب نمايندگي محصولات خود را در معرض ديد علاقه مندان گذاشته اند.
اين نمايشگاه ها ديروز افتتاح شد و تا 26 تيرماه جاري از ساعت 16 تا 30/21 براي بازديد متخصصان و عموم علاقه مندان داير است.
 


رئيس كميسيون فرهنگي مجلس: عمل به وظيفه مهمتر از نتيجه است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اگر به مسائلي كه يقين داريد درست است عمل كنيد همه چيز درست مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، «حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقاتهراني» پنج شنبه شب در همايش هم انديشي جوانان پايدار خطاب به مومنين و حزب اللهي ها اظهار داشت: از آن زمان كه بحث جبهه پايداري مطرح شد در آغاز احساس كم ياور بودن داشتيم و در همان اوان كار در جلسه اي كه خدمت حضرت آقا رسيديم ايشان پرهيز دادند از اينكه به هر دليلي از بيدار شدن و بيدار كردن غفلت بورزيم.
وي افزود: ما ايمان داشتيم كه خداوند متعال در ميادين جنگ ياران كم تعداد پيامبر را با فرشتگان ياري كرده، در دفاع مقدس نيز ديده بوديم كه كار در جاي ديگري به غير از زمين تدبير مي شود اما فراموش كرده بوديم كه در دانشگاه، بازار، مجلس و سياست هم خدا وارد مي شود.
آقاتهراني بيان كرد: در ايام فتنه در تهران گاهي، حتي سخنان خودي ها هم يكي نبود تنها دل خالصي بود كه مي خواستيم آقاي ما زنده باشد و از سياست استفاده ابزاري نشود و ديديم كه دست خداوند چگونه به ياري آمد و همه چيز را رقم زد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر برد ظاهري پيروزي است كه بايد يزيد را پيروز نبرد با امام حسين بدانيم در حالي كه او شكست خورده ابدي محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: برنده آن است كه به وظيفه عمل كند نتيجه هر چه باشد مهم نيست. امروز نيز نگاه كنيد آقا چه مي خواهد همان را عمل كنيد.
اين مسئول بيان كرد: ديگران را بيدار كنيد و خودتان نيز بيدارتر شويد، خودتان را به كسي مديون نكنيد، درست بايستيد و درست كار كنيد كه اگر براي رضاي خدا حركت كنيد در هر حال عبادت است.
دبير كل جبهه پايداري در پايان به يك نقل مشهور از آيت الله بهجت اشاره كرد كه مي فرمودند به آنچه يقين داريد عمل كنيد و بر آن پايداري بورزيد.
آقاتهراني همچنين روز پنجشنبه در مراسم هم انديشي مداحان نيز شركت و در سخناني بر لزوم خلوص نيت مداح و معامله وي با اباعبداله تاكيد كرد.
 


آيت الله مكارم شيرازي دستگيري شيخ نمر را محكوم كرد

يكي از مراجع تقليد، دستگيري «شيخ جعفر نمر» يكي از علماي اهل تشيع عربستان سعودي توسط نيروهاي اين كشور و سركوب تظاهرات مردم مسلمان را محكوم كرد.
به گزارش ايرنا از مشهد آيت الله ناصر مكارم شيرازي پنجشنبه شب در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع حرم مطهر رضوي، اظهار داشت: عربستان بايد بداند كه با اين وحشيگري هاي نيروهاي انتظامي و كشتار و زخمي كردن شيعيان، نمي تواند علماي شيعه را در زندان نگهدارد.
وي افزود: اينها بايد بدانند كه شيعيان احصا و قطيف تنها نيستند و تمام شيعيان دنيا با آنها همراهي دارند.
اين مرجع تقليد اظهار داشت: اميدوارم آنها ان شاءالله بر سرعقل بيايند، اين عالم بزرگوار آزاد بشود و حقوق شيعيان را به آنها بدهند.
وي گفت: شيعيان چيزي نمي خواهند، مي گويند ما را از همه چيز محروم مي كنيد، يك منطقه نفتي است اين همه نفت از آنجا استخراج مي شود حق ما را مثل ساير شهروندان بدهيد در كنار برادران اهل سنت با هم زندگي كنيم، اما آنها نمي دهند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14