(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 تير 1391 - شماره 20256

حديث دشت عشق
اتفاقات تازه در فدراسيون تيراندازي با كمان پس از نامه دوم فدراسيون جهاني به علي آبادي
بازگشت رئيس معزول در غياب آقاي وزير!
اخبار كوتاه از فوتبال
كناره گيري پرسپوليس از ليگ در ماه مبارك رمضان
رويانيان: بازي نمي كنيم ؛ حتي به قيمت از دست دادن امتيازات !
برخي را من كنار گذاشتم و برخي ديگر هم خودشان نيامدند
ولاسكو: جايگاه ثابت در تيم ملي نداريم
واكنش سرپرست فدراسيون قايقراني به انتشار خبر استعفايش فعلاً قصد استعفا ندارم
جودو بدون مربي به لندن مي رود
خواندني از ورزش ايران
ايران با اقتدار قهرمان مسابقات ووشو غرب آسيا شد
برگزاري مسابقه تيراندازي ضدزره در اصفهان
با درخشش ورزشكاران قزويني ايران قهرمان مسابقات سنگ نوردي جوانان آسيا شد


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي اصغري سلماني»
عاشقي درجزيره مجنون
امام را دوست مي داشت و همراه ديگر مردم روستا درگروه هاي مختلف درجهت حفظ انقلاب قدم برمي داشت. او درسال 1362 به حوزه علميه شهركرد رفت و مدت 2سال دوره مقدماتي را در آنجا طي نمود. شهيد سلمان براي نماز اهميت زيادي قائل مي شد و هيچگاه نشد صداي منادي نماز جمعه و جماعات و مجالس و محافل مذهبي را بشنود و درآن شركت نكند.
او همواره گوش به فرمان امام عزيز بود و فرمانش را فرمان خدا مي دانست. بر همين اساس وقتي نداي امام را براي حضور در جبهه ها شنيد، حجره را رها كرد و به امام لبيك گفت: اين طلبه مجاهد، درجبهه نه تنها به امور تبليغ و ارشاد مي پرداخت بلكه به عنوان يك امدادگر فعال، فعاليت مي نمود.
آخرين صفحه كتاب زندگي سراسر عزت و مجاهدت اين طلبه سرفراز در جزيره مجنون ورق خورد و عاشقانه درخون خويش غلتيد.
طلبه بسيجي شهيد «علي اصغر سلماني»، سال 1348 درخور متولد شد و در 7/5/1365 درجزيره مجنون به شهادت رسيد.


اتفاقات تازه در فدراسيون تيراندازي با كمان پس از نامه دوم فدراسيون جهاني به علي آبادي بازگشت رئيس معزول در غياب آقاي وزير!

سرويس ورزشي -
فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان در نامه ديگري به محمد علي آبادي اعلام كرد كه همچنان كريم صفايي را به عنوان رئيس فدراسيون به رسميت مي شناسد و اگر تا سه ماه آينده مجمع عمومي برگزار نشود، ممكن است تيراندازي با كمان ايران تعليق شود.
در شرايطي كه انتظار مي رفت محمد عباسي وزير وزرش با توجه به نزديك شدن به روزهاي حساس نزديك به المپيك تكليف فدراسيون قايقراني و تيراندازي با كمان را قبل از سفر به قاره آفريقا روشن كند اما همين موضوع گويا همچنان از سوي مسئولان وزارت ورزش به شوخي انگاشته مي شود تا جايي كه با فرصت سوزي سعي دارند اين مسئله مهم مشمول زمان شده و به نوعي از كنار آن به سادگي عبور كنند به طوريكه عباسي در آخرين اظهارنظر خود به راحتي عنوان مي كند كه اين مسئله باشد براي بعد از سفر آفريقاي جنوبي!
متاسفانه تعليق فدراسيون هاي قايقراني و تيراندازي با كمان شرايطي را بوجود آورده كه ملي پوشان اعزامي به لندن هنوز تكليف خود را نمي دانند كه آيا اعزام مي شوند يا اينكه جايي در تركيب تيم هايشان ندارند و اگر بايد راهي المپيك شوند چگونه بايد آماده رويارويي با رقيباني شوند كه تا دندان مسلح هستند و از همه نظر آماده حضور در بزرگترين آوردگاه ورزش جهان شده اند.
اين اتفاقات در حالي رخ داده كه وزير محترم ورزش و جوانان در سفر هستند و وقتي براي رسيدگي به امور قايقراني و تيراندازي با كمان ندارند!
اما در ادامه نامه نگاري هاي فدراسيون هاي جهاني در خصوص بركناري هاي صورت گرفته ديروز فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان در نامه ديگري به محمد علي آبادي اعلام كرد كه همچنان كريم صفايي را به عنوان رئيس فدراسيون به رسميت مي شناسد. متن اين نامه كه به امضاي تام ديلن دبيركل رئيس فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان رسيده، به شرح زير است:
براساس مداركي كه از شما دريافت كرديم و همچنين براساس مداركي كه از طرفين درگير دريافت كرديم، موارد زير كاملا روشن است:
- آقاي كريم صفايي رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران پيش از اينكه بتواند جلسه مجمع عمومي فدراسيون را براي انتخاب جانشين خود برگزار كند، از سمت بركنار شد. اين موضوع نقض استقلال ورزش است.
- آقاي شجاعي بدون تشكيل مجمع عمومي و توسط وزير ورزش به عنوان سرپرست فدراسيون انتخاب شد.
- از آقاي شجاعي در حكم انتصابش خواسته شده بود كه جلسه مجمع عمومي را برگزار كند كه اين جلسه در ماه مي برگزار شد اما در آن انتصاب يا انتخاب رسمي اتفاق نيفتاد. به همين دليل، فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان نمي تواند آقاي شجاعي را به عنوان سرپرست فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران به رسميت بشناسد زيرا ايشان هيچ گاه توسط مجمع عمومي انتخاب نشد و يا تلاش نكرد جلسه مجمع عمومي را براي انتخاب خود ميزباني كند.
- در نظر فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان، آقاي صفايي تا زماني كه جلسه مجمع عمومي برگزار شود، رئيس فعلي فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران است. اين جلسه بايد حداكثر تا زماني كه اساسنامه فدراسيون اجازه مي دهد، برگزار شود.
- از كميته ملي المپيك مي خواهيم به آقاي صفايي براي تشكيل جلسه مجمع عمومي در اسرع وقت جهت انتخاب رئيس جديد كمك كند. تا آنجايي كه ما در جريانيم، آقاي صفايي قصد ندارد براي انتخاب مجدد به عنوان رئيس نامزد شود اما روند مناسب اين كار بايد طي شود.
- عدم برگزاري جلسه مجمع عمومي در سه ماه آينده، باعث مي شود فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان پرونده را به دليل نقض اساسنامه و آيين نامه اخلاقي فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان به شوراي عدالت و اخلاق ارجاع دهد كه اين موضوع مي تواند منجر به تعليق فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران شود. چنانچه كميته ملي المپيك موافق باشد، مي توانيم اين موضوع را به شوراي عالي حكميت ورزش جهت ميانجيگري بين طرفين ارجاع دهيم.
با اين حال تا زمان مشخص شدن نتيجه چنين تصميمي، آقاي صفايي را به عنوان رئيس فعلي فدراسيون تيراندازي با كمان جمهوري اسلامي ايران به رسميت مي شناسيم.
صفايي: هم كره اي ها برمي گردند، هم وزيري و دهقان به المپيك مي روند!
پس از اين نامه رئيس قبلي فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: طبق نامه فدراسيون جهاني بار ديگر مسئوليت را برعهده گرفته و علاوه بر بازگرداندن مربيان كره اي، وزيري و دهقان را به المپيك مي فرستم.
كريم صفايي در مورد نامه ارسال شده از سوي فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان اظهار داشت: قرار است بار ديگر به راس فدراسيون برگردم. با ارسال نامه اي به مربيان كره اي سابق تيم ملي تيراندازي با كمان، به اين دو مربي آماده باش دادم چرا كه قرار است ميلاد وزيري و زهرا دهقان براي برپايي اردوي آماده سازي صبح فردا (امروز) راهي كره جنوبي شده و پس از برپايي اردو از همين كشور براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012، به لندن اعزام شوند.
فدراسيون جهاني تيراندازي با كمان در فاصله 13 روز باقي مانده به رقابت هاي المپيك هنوز اسامي نمايندگان كشورمان براي حضور در رقابت هاي تيراندازي با كمان المپيك 2012 لندن را اعلام نكرده است و اين اتفاق در حالي رخ داده كه اسامي 63 كماندار از 40 كشور به طور كامل مشخص و اعلام شده است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

شروع بي پولي هاي باشگاه استقلال قبل از ليگ
برخي بازيكنان استقلال كه براي گرفتن مطالباتشان به محل اين باشگاه مراجعه كردند، نتوانستند با مديرعامل اين باشگاه ديدار كنند و با دست خالي برگشتند. سه بازيكن تيم فوتبال استقلال روز شنبه با حضور در محل اين باشگاه خواستار ديدار با علي فتح الله زاده و گرفتن بخشي از مطالباتشان شدند اما مدير عامل آبي ها در باشگاه حضور نداشت تا آنها دست خالي و در شرايطي كه عصباني بودند محل باشگاه را ترك كنند.حنيف عمران زاده، هاشم بيك زاده و سياوش اكبرپور بازيكناني بودند كه با حضور در محل باشگاه استقلال به دنبال پول بودند اما راه به جايي نبردند.
61 بازيكن بيرون ماندند
مهلت قانوني باشگاه هاي ليگ برتري براي جذب بازيكنان جديد به پايان رسيد و اين در حالي است كه 61 بازيكن با هيچ تيمي قرارداد نبسته اند. اين بازيكنان در فصل گذشته يا در ليگ برتر حضور داشته اند و يا در يكي از سه تيم تازه صعود كرده به ليگ برتر شاغل بودند. در بين بازيكنان بيرون مانده اسامي معروفي هم ديده مي شود. وحيد هاشميان، شيث رضايي، مهرداد اولادي و ميثاق معمارزاده همگي از پرسپوليس، جاسم كرار و وحيد طالب لو از شاهين، محمد پروين و داود سيد عباسي از پيكان و سهراب بختياري زاده از صبا در بين اين بازيكنان هستند.
دلالي عامل حضور مربيان پرتغالي در ليگ است
مجيد جلالي سرمربي سابق فولاد مي گويد دلالي عامل اصلي حضور مربيان پرتغالي در فوتبال ايران است. اين مربي به خبرگزاري ايسنا گفت: زماني افكار عمومي ويچ ها را قبول مي كرد. اما حالا مثل هواپيماي توپولف هستند. توپولف هواپيماي بدي نيست، ولي افكار عمومي آنها را قبول نكرد و ديگر وارد نشد. واسطه ها وقتي مي بينند كه مردم مربيان كروات را قبول نمي كنند به پرتغالي ها روي مي آورند. به هر حال واسطه ها بايد در ارتباطات دكه هايي داشته باشند.
غلامي بازي اول را از دست داد
سپاهان در شرايطي خود را براي اولين بازي در ليگ برتر برابر مس كرمان كه جمعه هفته جاري برگزار مي شود، آماده مي كند كه محمد غلامي مهاجم خود را به دليل مصدوميت در اختيار نخواهد داشت. اين بازيكن به تازگي گچ پاي خود را باز كرده است. وي از ناحيه مچ مصدوميت داشت و در جريان تمرينات بدنسازي نتوانست همراه سايرين تمرين كند.
2 بازيكن پيشين پرسپوليس آخرين خريدهاي داماش
باشگاه داماش گيلان مسعود زارعي مدافع و حسن رودباريان دروازه بان پيشين پرسپوليس را جذب كرد.به اين ترتيب فهرست باشگاه داماش براي حضور در ليگ برتر دوازدهم تكميل شد. وضعيت مالكيت باشگاه داماش هنوز مشخص نشده و مالك سابق اين باشگاه (م- آ )است كه متهم اول پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني است. امير عابديني مديرعامل باشگاه نيز بارها از مشكلات مالي براي حضور در فصل آينده گلايه كرده است.
استقلال مشكلي براي جذب مجيدي و نكونام ندارد
دبير هيئت فوتبال استان تهران گفت: باشگاه استقلال مي تواند هم نكونام و هم مجيدي را جذب كند. مجتبي عابديني اظهار داشت: حضور مجيدي و نكونام ارتباطي به پر بودن ليست استقلال ندارد. اين دو بازيكن با توجه به اينكه فصل قبل لژيونر بوده اند به عنوان سهميه بازيكن خارجي مي توانند جذب استقلال شوند. از سوي ديگر مجيدي سال گذشته قرارداد خود را با استقلال تمديد كرده و انتقالش به تيم الغرافه قطر موقت بوده است. وي افزود: مجيدي اگر برگه تسويه حسابش را از باشگاه قطري بياورد مي تواند آن را متمم قرارداد فصل پيش خود با استقلال كند و قراردادش ثبت شود.
دليل عدم امضاي قرارداد ژوزه با پرسپوليس
مديرعامل باشگاه پرسپوليس دليل عدم امضاي قرارداد با مانوئل ژوزه را اعلام كرد. رويانيان گفت: نمي دانم ايشان چرا ناراحت است. كار در حال پيشرفت است و مشكلي وجود ندارد. جلساتي با يكديگر برگزار كرديم و اصلاحيه هاي تايپي انجام داديم. قرارداد او مشكل تايپي داشت كه برطرف شد. با وكيل ايشان هماهنگيم و مشكل خاصي در اين بين وجود ندارد و به زودي طرفين قرارداد را امضا مي كنند. در حال حاضر هم مي بينيد كه ايشان با قدرت در تمرينات كار خود را جلو مي برد.
نكونام براي مذاكره نهايي به اسپانيا بازگشت
جواد نكونام در صورتي كه با مسئولان باشگاه اوساسونا براي جدايي اش به توافق نرسد از روز سه شنبه در تمرينات اين تيم شركت خواهد كرد. نكونام به اسپانيا بازگشته است تا كارهاي شخصي اش را انجام دهد و از طرفي با مسئولان باشگاه اوساسونا مذاكره اي خواهد داشت . در صورتي كه مسئولان اوساسونا با جدايي او موافقت كنند به استقلال خواهد آمد، اما در غير اين صورت از روز سه شنبه تمرينات خود را با تيم فوتبال اوساسونا پيگيري مي كند.


كناره گيري پرسپوليس از ليگ در ماه مبارك رمضان

رويانيان: بازي نمي كنيم ؛ حتي به قيمت از دست دادن امتيازات !

مديرعامل باشگاه پرسپوليس اعلام كرد تيم فوتبال اين باشگاه در ماه مبارك رمضان بازي نخواهد كرد!
محمد رويانيان با اشاره به اينكه بسياري از مراجع تقليد از برگزاري ليگ برتر در ماه مبارك رمضان انتقاد كرده اند گفت: روز جمعه آيت الله استادي امام جمعه قم فرمايشاتي داشتند و از مديران باشگاه ها خواستند كه باشگاه هايشان را در رقابت هاي ليگ در ماه رمضان شركت ندهند و من خواستم اولين كسي باشم كه براي اين كار اعلام آمادگي مي كنم. همين جا هم مي گويم كه حاضر نيستيم وقتي علما و مراجع به برگزاري بازي ها در ماه رمضان انتقاد دارند، ما حتي به قيمت از دست دادن امتياز در ليگ شركت كنيم.
وي افزود: من متاسفم كه نه مجلس و نه هيچ كدام از مسئولان ورزش هيچ عكس العملي به صحبت هاي مراجع تقليد نشان نداده اند و حتي يك پاسخ قانع كننده براي اين موضوع نداده اند. آيات عظام و علماي بزرگي چون مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، محفوظي، استادي، شاهرودي، نمازي، علوي گرگاني و واعظ موسوي به برگزاري ليگ در ماه رمضان انتقاد دارند. حالا من نمي دانم مسئولان فدراسيون از چه علمايي مجوز برگزاري بازي ها را در ماه رمضان گرفته اند؟ من آيت اللهي را فرد متشرع و متديني مي دانم اما اگر واقعا او و ساير مسئولان فدراسيون از مراجع استعلام گرفته باشند و برگزاري ليگ در ماه رمضان مشكلي نداشته باشد، ما هم تمكين مي كنيم و مشكلي نداريم اما بحث من اين است كه وقتي علما نظر بدهند نمي توان نسبت به آن بي تفاوت بود.
 


برخي را من كنار گذاشتم و برخي ديگر هم خودشان نيامدند

ولاسكو: جايگاه ثابت در تيم ملي نداريم

سرمربي تيم ملي واليبال ايران به قانون مستحكمش در تيم اشاره مي كند و معتقد است هيچ جايگاه ثابتي براي ملي پوشان در تركيب اصلي وجود ندارد.
ولاسكو با بيان اين مطلب كه بهترين بازيكن يك تيم حتما بهترين بازيكن تيمي ديگر نخواهد بود، اظهار كرد: زماني كه يك واليباليست در ليگ جزو بهترين ها محسوب مي شود به اين معنا نيست كه از بهترين هاي يك تيم ديگر نيز شناخته شود. حتما يك واليباليست خوب نمي تواند يك بازيكن جايگزين يا ذخيره خوب هم باشد. هم اكنون در تيم ملي واليبال هم هر 12 نفر جزو بهترين ها نيستند. شايد شش يا هفت بازيكن فوق العاده اند و باقي بازيكناني هستند كه مي توانند در صورت ورود به زمين موثر باشند.
ولاسكو ادامه داد: شرايط مسابقه هاي باشگاهي متفاوت است. يك بازيكن زماني كه پيراهن ملي به تن مي كند وظيفه اي بيشتر دارد و بايد تمركز بيشتري داشته باشد. نكته مهم اينجاست كه همه بايد به وظايفشان عمل كنند. واليباليست بايد در انديشه بازي باشد، مربي به هدايت تيمش فكر كند و رئيس مديريتش را اعمال كند.
ولاسكو در پاسخ به اين سوال كه قبل از المپيك تغييراتي در تركيب تيم ملي ايجاد كرديد؛ آيا نگران عدم نتيجه گيري نبوديد؟ گفت: در يكي از كنفرانس هاي خبري در اين باره صحبت كردم كه يكسري از بازيكن ها را من تغيير دادم و يكسري ديگر خودشان، خودشان را تغيير دادند. من مسئول فني تيم هستم و با توجه به وضعيت موجود تصميم مي گيرم. به طور مثال امير حسيني و بازارگرد در رقابت هاي قهرماني آسيا جزو بهترين ها بودند و عملكرد فوق العاده اي داشتند اما با توجه به وضعيت تيم من فكر كردم كه حضور معروف و ظريف در ژاپن مي تواند براي تيم بهتر باشد. وي همچنين افزود: امير حسيني و معروف به دلايل خاص نمي توانند در كنار هم بازي كنند. درباره بازارگرد هم بايد بگويم كه دليل عدم استفاده ما از اين ملي پوش ضعف فني نيست بلكه او بازيكن نيمكت نشين و ذخيره نيست. او پتانسيل بالايي دارد و بازيكن قدرتمندي است اما تيم ملي به بازيكني نياز داشت كه جايگزين هاي خوبي براي تركيب ثابت باشند.
ولاسكو درباره بازيكناني كه خود مايل به حضور در تيم ملي نبودند بيان كرد: درباره آن دسته از بازيكناني كه خودشان وارد تيم ملي شدند نيز بايد بگويم كه دليل آن ها عدم تبعيت از قانون من در تيم بود. به طور مثال يك بازيكن تنها به شرط حضور در تركيب اصلي به اردو مي آمد اما غافل از اينكه هيچ كس نمي تواند درباره تركيب اصلي تصميم بگيرد. هيچكس از جايگاه مطمئني در تيم ملي من برخوردار نيست. به طور مثال حتي عليرضا نادي به عنوان كاپيتان تيم ملي هيچوقت نمي تواند از من بخواهد كه جزو تركيب اصلي باشد. نادي جزو بهترين ها است چون در تمرين ها حاضر بوده و تلاش كرده است. هيچ وقت گارانتي نمي كنم كه بازيكني در تيم من در تركيب ثابت باشد. به نظر من اگر قرار است يك بازيكن با اين ذهنيت وارد تيم ملي شود، در تركيب نباشد بهتر است.


واكنش سرپرست فدراسيون قايقراني به انتشار خبر استعفايش فعلاً قصد استعفا ندارم

سرپرست فدراسيون قايقراني در خصوص شايعه استعفايش گفت: فعلاً قصد چنين كاري را ندارم ضمن اينكه صحبتي هم با من در اين مورد نشده است.
سيد محمد شروين اسبقيان در پاسخ به اين سؤال كه «مگر قرار نيست در چند فدراسيون از جمله قايقراني طبق نامه IOC مجامع انتخاباتي برگزار شود؟»، ادامه داد: براساس دستورالعمل وزارت ورزش اين اقدام صورت گرفته است.
سرپرست فدراسيون قايقراني در واكنش به اين موضوع كه شنيده مي شود پس از طالبي قرار است او استعفا بدهد، اظهار داشت: چنين چيزي صحت ندارد. هر تصميمي كه اخذ مي شود در راستاي پيشبرد ورزش در جمهوري اسلامي است. فعلاً چنين تصميمي گرفته نشده است، ضمن اينكه هيچ صحبتي هم با من در اين راستا انجام نشده است.
اسبقيان در پاسخ به اين سؤال كه «با توجه به اينكه زمزمه هاي بازگشت دنيامالي به گوش مي رسد، آيا قصد استعفا نداريد؟»، گفت: فعلاً قصد استعفا ندارم. ما در شرايط و مورد خاصي قرار نداريم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: وزارت ورزش، كميته ملي المپيك و همه اين بنا را داريم تا ورزش كشور آسيب نبيند و با تعامل امور انجام شود.


جودو بدون مربي به لندن مي رود

مسعود حاجي آخوندزاده به بازي هاي المپيك 2012 لندن اعزام نمي شود و ميراسماعيلي هدايت تنها جودوكار ايران در اين بازي ها را برعهده خواهد داشت.
در حالي كه آخوندزاده حدود دو سال است در تيم ملي بزرگسالان با ملي پوشان كار مي كند و دو سهميه حضور در بازي هاي لندن را هم اين تيم به دست آورده است، به دليل آنچه معرفي نشدن به كميته برگزاري بازي هاي لندن اعلام شده، به اين بازي ها نخواهد رفت. پيش از اين قرار بود آخوندزاده به عنوان مربي و ميراسماعيلي به عنوان سرپرست و مدير تيم هاي ملي در بازي هاي لندن جواد محجوب را همراهي كنند، اما با توجه به اعزام نشدن آخوندزاده، ميراسماعيلي در بازي هاي لندن روي صندلي كوچ مي نشيند و محجوب را از كنار تاتامي هدايت خواهد كرد.


خواندني از ورزش ايران

¤ روز پاياني پنجمين دوره بازي هاي دانش آموزان آسيا ديروز در رشته جودو پيگيري شد و نمايندگان جودوكار كشورمان در پايان به دو مدال طلا توسط عباس كريمي و حسين عربي و يك مدال برنز توسط رامين صفوي دست پيدا كردند. با نتايج به دست آمده در روز پاياني مسابقات جودو رقابت هاي پنجمين دوره بازي هاي بچه هاي آسيا، كاروان دانش آموزان اعزامي به روسيه كه به عنوان نماينده ايران در اين مسابقات حضورداشتند، در مجموع 8 مدال طلا، 4نقره و 7مدال برنز در رشته هاي جودو، كشتي، ژيمناستيك و تكواندو كسب كردند.
¤ سيد مهدي هاشمي رئيس فدراسيون تيراندازي در خصوص امتيازات در نظر گرفته شده براي مدال آوران المپيكي رشته تيراندازي گفت: هر تيراندازي موفق به كسب مدال در المپيك لندن شود تا المپيك بعدي مي تواند در تركيب تيم ملي باقي بماند.
¤ تيم بسكتبال جوانان ايران كه در تورنمنت بسكتبال ايتاليا شركت كرده است، در نخستين بازي خود برابر ميزبان به ميدان رفت كه در پايان 78 بر 71 نتيجه را به حريف خود واگذار كرد .
 


ايران با اقتدار قهرمان مسابقات ووشو غرب آسيا شد

زنجان-خبرنگار كيهان:
مسابقات ووشو غرب آسيا در سالن 6 هزار نفري زنجان پايان يافت و ايران با 7 طلا و يك نقره قهرمان شد.
در اين رقابت ها تيم ايران با كسب 7 طلا و 1 نقره به مقام قهرماني رسيد. تيم اردن با كسب يك طلا، 2 نقره، 3 برنز و تيم عراق با 3 نقره و 2 برنز به ترتيب دوم و سوم شدند.
در اين رقابتها در اوزان منفي 60، منفي 70 و منفي 90 به ترتيب «يزدان ميرزائي»، «جواد كرمي»، «كامران مروتي» با شكست حريفان عراقي خود در مرحله فينال صاحب مدال طلا شدند و در وزن منفي 65 «جواد قزل سفلو» با پيروزي مقابل حريف اردني، در وزن منفي 85 «حميد رضا لادور» با پيروزي مقابل سوريه و در اوزان منفي 75 و منفي 80 پوريا شجاع و «امين نوري» با شكست حريفان خود از لبنان به مدال طلا رسيدند.
در وزن مثبت 90 نيز مهدي اديب نژاد با شكست مقابل حريف لبناني خود «يوسف آتوشريه» صاحب مدال نقره شد.
اين پيكارها با حضور 24 بازيكن در رده سني بزرگسالان از كشورهاي ايران، يمن، اردن، سوريه، لبنان، عراق و كويت در زنجان برگزار شد كه تيم ملي جوانان ايران در آن حاضر شد.
 


برگزاري مسابقه تيراندازي ضدزره در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با حضور سرتيپ محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، پاسداران دومين دوره مسابقات تيراندازي ادوات ضدزره رزم زميني سپاه تحت عنوان مسابقات شهيد جعفرخان به همت مجتمع دانشگاهي حضرت اميرالمومنين(ع) در اردوگاه حضرت ولي عصر(عج) اصفهان برگزار شد.
در اين مسابقات كه به مدت پنج روز به طول انجاميد، شركت كنندگان 43 يگان نيروي زميني در چهار رشته خمپاره 120 ميلي متري، خمپاره 81 ميلي متري، راكت انداز 107 ميلي متري و راكت انداز اس پي جي 9 به رقابت پرداختند.
سرهنگ پاسدار رضا آزاد فرمانده ارودگاه حضرت ولي عصر(عج) اهداف اين مسابقات را تحقق فرامين فرمانده معظم كل قوا مبني بر افزايش توان رزم نيروهاي مسلح دانست و افزود: ايجاد انگيزه و رقابت سالم با نگاه تخصصي و همچنين ايجاد همدلي، روح خودباوري همراه با حس اعتماد به نفس از ديگر اهداف اين مسابقات است.
وي ادامه داد: ايجاد سرعت عمل همراه با كيفيت در مباحث تكنيكي و تاكتيكي و بالا بردن سطح فعلي مهارت هاي تخصصي در وضعيت مطلوب در گردان هاي ادوات و ضدزره در اين مسابقات مورد توجه قرار گرفت.
در اين مسابقات نزديك به 43 يگان نيروي زميني شركت داشتند.
 


با درخشش ورزشكاران قزويني ايران قهرمان مسابقات سنگ نوردي جوانان آسيا شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
مسابقات سنگ نوردي قهرماني آسيا با درخشش 2 سنگ نورد نوجوانان و جوانان قزويني برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه از 21 تا 23 تيرماه به ميزباني استان همدان و با حضور برترين هاي آسيا برگزار شد در رده سني نوجوانان و در بخش سرعت پسران مهدي عليپور قهرمان سنگ نوردي استان و تيم ملي كشورمان موفق شد با اقتدار به مدال طلا دست يافته و بر سكوي نخست آسيا بايستد.
در رده سني جوانان نيز «رضا عليپور» ديگر ملي پوش قزويني موفق شد در رشته سرعت به مدال نقره آسيا دست يابد تا افتخاري ديگر را براي تيم ملي سنگ نوردي كشورمان در اين مسابقات رقم بزند. اين مهم در حالي حاصل شد كه 2 سنگ نورد چيني عناوين اول و سوم اين بخش را از آن خود كردند.
شابان ذكر است تيم ملي سنگ نوردي نوجوانان و جوانان كشورمان با درخشش ورزشكاران قزويني خود موفق شد به عنوان قهرماني آسيا در بخش تيمي دست يابد كه نقش محمد وهابي سرمربي تيم ملي سنگ نوردي كشورمان را در اين موفقيت نبايد ناديده گرفت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14