(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 تير 1391 - شماره 20256

هلاكت 6 تفنگدار آمريكايي در ناآرامي هاي شرق افغانستان
شعار «سرنگون باد رژيم آل خليفه» در شهرهاي بحرين
مسئول رسانه اي جنبش وال استريت در مصاحبه اختصاصي با كيهان:
 نظام سرمايه داري دوام نمي آورد براي آينده آمريكا برنامه داريم
در مخالفت با حكومت آل سعود صورت گرفت
اعلام جمهوري آزاد در شرق عربستان
تروريست ها در افغانستان مجلس عروسي را به عزا تبديل كردند
مخالفت چين و روسيه با حمله نظامي به سوريه اجلاس محرمانه شوراي امنيت را ناكام گذاشت
سركوب معترضان وال استريت به دست پليس لس آنجلس
راهپيمايي ضد دولتي در غرب فرانسه عليه اخراج 8000 كارگر پژو ـ سيتروئن
مردم پاكستان در چند شهر عليه ناتو به خيابان ها ريختند
تظاهرات گسترده ضد حكومتي در پايتخت اردن
3 جاسوس سيا و موساد به دام حزب الله لبنان افتادند
مرسي بزودي نخست وزير و دولت ائتلافي مصر را معرفي مي كند


هلاكت 6 تفنگدار آمريكايي در ناآرامي هاي شرق افغانستان

شش تفنگدار آمريكايي بر اثر انفجار بمب در شرق افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، انفجار يك بمب كنار جاده اي در شرق افغانستان كه صبح ديروز رخ داد، جان شش تفنگدار آمريكايي را گرفت. منابع ناتو با اعلام اين خبر، از ذكر جزئيات بيشتر خودداري كردند.
هفته گذشته نيز همين تعداد آمريكايي بر اثر انفجار بمب به هلاكت رسيدند. با اين تلفات جديد، شمار كشته شدگان آمريكايي از ابتداي سال جاري مسيحي (11دي) تاكنون به 234 نفر رسيده است. كنگره آمريكا نيز اعلام كرد از سال 2008 تاكنون 2031 نظامي آمريكايي در افغانستان كشته شده اند. در حال حاضر حدود 90 هزار نظامي آمريكايي در افغانستان حضور دارند و قرار است 20 هزار نفر از آنان طي ماه هاي آتي اين كشور را ترك كنند.
 


شعار «سرنگون باد رژيم آل خليفه» در شهرهاي بحرين

هزاران بحريني در منامه و ديگر شهرهاي اين كشور تظاهرات كردند و خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، مردم بحرين در حالي كه پرچم بحرين را در دست داشتند شعار «جانم فداي بحرين»، «مرگ بر شاه حمد»، «سرنگون باد نظام آل خليفه» سر دادند.نيروهاي امنيتي از هوا و زمين به تعقيب تظاهركنندگان پرداختند و به سوي آنان گازهاي دودزا پرتاب كردند.اين در حالي است كه جوانان روستاي «الدير» بحرين نيز براي اعلام همبستگي با بازداشت شدگان خيابان هاي اصلي روستاي خود را مسدود كردند و راه ورود نيروهاي امنيتي به خيابان ها را بستند.جوانان جزيره ستره نيز با آتش زدن لاستيك خيابان هاي اين جزيره را بستند. دهها زن و كودك بحريني طي تظاهرات اخير در بحرين بر اثر استنشاق گازهاي سمي و اصابت گلوله مجروح شده اند.
 


مسئول رسانه اي جنبش وال استريت در مصاحبه اختصاصي با كيهان:

نظام سرمايه داري دوام نمي آورد براي آينده آمريكا برنامه داريم

وقتي از نگراني ها و خطراتي كه جنبش وال استريت را تهديد مي كند از او پرسيديم، به راحتي از ظلم و ستم دولتمردان آمريكا سخن راند و گفت تهديد اصلي از جانب آنهاست. از شنيدن اين پاسخ صريح و شجاعانه، داشت «بهشت خبرنگاران» برايمان معني مي شد كه پاسخ سوال بعدي نظر ما را برگرداند. وقتي از «پيتون»، مسئول رسانه اي جنبش وال استريت در مورد نقش لابي صهيونيسم در اقتصاد آمريكا سوال كرديم، فقط «سكوت» پاسخ ما شد! از دل اين سكوت معني دار فقط يك سوال بيرون مي آيد، چرا در كشوري كه داعيه آزادي بيان دارد، نمي توان از صهيونيسم انتقاد كرد؟! متن اين مصاحبه كوتاه را كه جعفر بلوري تهيه كرده، پيش روي شماست.
سرويس خارجي-
لطفا خودتان را معرفي كنيد و بفرمائيد دقيقا در جنبش وال استريت چه مسئوليتي داريد؟
¤من «لي نئا پيتون» از اعضاي تيم رسانه اي «جنبش وال استريت را اشغال كنيد» هستم. در واقع كار اصلي ما انجام هماهنگي هاي رسانه اي و مصاحبه ها است.
لطفا اين سوال را به صورت «بلي/خير» پاسخ دهيد. آيا جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» يك جنبش ضدسرمايه داري است يا خير؟
¤اين جنبش يك جنبش ضد وال استريت است. اين جنبش جنبشي است كه عليه فساد، استثمار، بي عدالتي و ظلم تشكيل شده است. «ما اشغال مي كنيم» به خاطر اين كه:
آنها خانه هاي ما را طي يك فرآيند غيرقانوني مصادره و اشغال كرده اند.
آنها از ماليات دهندگان كمك هاي مالي مي گيرند و در مقابل معافيت هاي مالي مي دهند. آنها به مديران نيز پاداش هاي گزافي پرداخت مي كنند.
آنها در محيط هاي كاري نابرابري و تبعيض را نهادينه كرده اند.
آنها سيستم تامين و تدارك مواد غذايي و سيستم كشاورزي را با انحصار طلبي خود از اساس نابود كرده اند.
آنها با تحميل ميلياردها بدهي بر دوش دانشجويان، آنها را به گروگان گرفته اند. خود اين مورد نقض حقوق بشر تلقي مي شود.
آنها حريم خصوصي ما را از بين برده اند.
آنها با استفاده از پليس و نيروهاي نظامي جلوي آزادي رسانه ها را گرفته اند.
آنها با وجود مشاهده آثار مصيبت بار سياست هاي اقتصادي كه ايجاد كرده اند، همچنان به راه غلط خود ادامه مي دهند.
آنها مبالغ زيادي از راه كمك هاي مردمي جمع آوري مي كنند اما به مسئوليت هاي خود در قبال دريافت اين كمك ها توجهي نمي كنند.
آنها استعمار را در داخل كشور و بيرون از آن جاودانه ساخته اند.
آنها در شكنجه و قتل غيرنظاميان بي گناه دست دارند.
آنها براي دستيابي به منافع خود همچنان به توليد سلاح هاي مخرب و كشتار جمعي ادامه مي دهند و
آيا جنبش شما به دنبال سرنگوني نظام سرمايه داري است يا به دنبال اصلاح آن؟ آيا در صورت سرنگوني نظام سرمايه داري، براي اين نظام آلترناتيو (جايگزين) داريد؟
¤سرمايه داري در شكل فعلي خود پايدار نيست. هزاران جايگزين براي سيستم فاسد اقتصادي و سياسي امروز ما وجود دارد.
خطراتي كه جنبش شما را تهديد مي كنند كدامند؟
¤خطري كه ما را تهديد مي كند خشونت هاي دولتي است. دولتي كه كنترل آن در دست ثروتمندان است.
روزنامه ما چندي پيش با پروفسور «رودني شكسپير»، استاد انگليسي اقتصاد در مورد «جنبش وال استريت» مصاحبه اي انجام داد. اين استاد تاكيد داشت اعضاي جنبش در صورت تمركز بر اهداف خود و همچنين محافل مالي آمريكا قادر خواهند بود به آنچه كه مي خواهند برسند. نظر شما در اين باره چيست؟
¤همانطور كه همواره گفته ايم «ما متوقف نمي شويم، داشتن دنياي بهتر ممكن است». اگرچه جنبش وال استريت براي خود اهداف خاصي را تعريف نكرده اما بسياري از مردمي كه جنبش را پذيرفته اند، چشمان خود را به جمله مذكور دوخته اند.
نقش لابي صهيونيسم و اسرائيل در اقتصاد آمريكا چيست؟
¤بدون جواب.
مبارزات شما تا كي ادامه پيدا خواهد كرد؟
¤تا زماني كه بي عدالتي، استثمار و سركوب ادامه داشته باشد، مبارزات ادامه خواهد داشت. ما 99درصدي ها مي توانيم جامعه را از تسلط يك درصدي ها پاك كنيم.
هدف شما چيست؟ تقاضايتان كدام است؟
¤تقاضاي ما يك مورد و دو مورد نيست. تقاضاهاي ما زياد است. براي اينكه بر اين باوريم تقاضا كردن از يك سيستم فاسد در صورتي موفقيت به همراه خواهد داشت كه طي آن خواسته هاي ديگران نيز مطرح شود.
آيا براي آينده برنامه اي داريد؟ چند ماه ديگر انتخابات رياست جمهوري در كشور شما برگزار مي شود. براي آن ايام چه برنامه ريزي كرده ايد؟ لطفا توضيح دهيد.
¤ما اينجا در نيويورك براي 17 سپتامبر برگزاري يك تجمع را برنامه ريزي كرده ايم. ما همچنان بر اين نكته تاكيد مي كنيم كه هر دو كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريكا (اوباما و رامني)، براي رسيدن به اهداف فريبكارانه جهاني خود به دنبال حفظ وال استريت (بورس آمريكا) خواهند بود.
به نظر شما جنبش تسخير وال استريت تحت تاثير بيداري اسلامي خاورميانه است؟
¤بسياري از افرادي كه در جنبش «وال استريت را اشغال كنيد» حضور دارند از قيام هاي مردم تونس، مصر و اسپانيا الهام گرفته اند.
رهبران شما چه كساني هستند؟
¤جنبش وال استريت بر روي اصولي سازماندهي شده كه براساس آن نيازي به معرفي رهبر مشخص نداشته باشد. به عبارتي ما رهبر و هدايت كننده رسمي نداريم.
 


در مخالفت با حكومت آل سعود صورت گرفت

اعلام جمهوري آزاد در شرق عربستان

در پي اوج گيري فشارها و ظلم و تعدي از سوي رژيم آل سعود به مردم شرق عربستان، ساكنان استان «الشرقيه» اعلام جمهوري آزاد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شرق عربستان با اعلام اين موضوع كه اين منطقه جزو مايملك حكومت وهابي آل سعود نيست، خواستار ايجاد يك حكومت جمهوري شدند.
براساس اين گزارش، معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته هايي كه بر روي آنها نوشته شده بود، «ما خواهان اعلام جمهوري الاحساء و القطيف» در شرق عربستان هستيم، خواستار اعلام جمهوري اسلامي در منطقه شدند.
اين در حالي است كه رژيم سعودي از وحشت گسترش اعتراض ها به ديگر شهرها سركوب معترضان را شدت بخشيده است.
اعلام جمهوري آزاد در شرق عربستان به شدت سران وهابي آل سعود را به وحشت انداخته است.
از سوي ديگر اعتراض هاي مردمي عليه آل سعود از شرق عربستان به «مدينه منوره» كشيده شده است.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، ساكنان شهر مدينه منوره، در اعتراض به سياست هاي سركوبگرانه رژيم آل سعود در شرق عربستان دست به تظاهرات زدند.
براساس اين گزارش، شمار زيادي از مردم مدينه منوره در حرم نبوي تظاهرات و با خانواده هاي افراد بازداشت شده ابراز همبستگي كردند و آزادي «آيت الله نمر باقرالنمر» را خواستار شدند.
تظاهركنندگان تاكيد كردند از خواسته هاي مشروع خود براي دستيابي به عدالت، مساوات، برابري و آزادي زندانيان سياسي كوتاه نخواهند آمد و با راهكارهاي امنيتي رژيم مخالف هستند.
تظاهركنندگان كه با وجود جو پليسي و ارعاب شديد در منطقه از مبارزات برادران و خواهران خود در شرق عربستان حمايت كردند و در حالي كه مشت هاي خود را گره كرده بودند، فرياد مي زدند «هيهات مناالذله»، «لبيك يا حسين» و «الموت للظالمين» (مرگ بر ظالمان).
از سوي ديگر به دنبال اوج گيري خيزش هاي مردمي در شرق عربستان، شهرهاي «القطيف»، «العواميه» و «الربيعه» دستخوش تظاهرات و اعتراضات ضد دولتي در جمعه شب بود. معترضان عربستاني در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي آزادي آيت الله نمر و زندانيان سياسي را خواستار شدند و شعار مي دادند با فدا كردن جان خود تو را آزاد مي كنيم. همچنين تظاهرات ديگري در شهر الربيعه برگزار شد كه در آن مردان، زنان و كودكان شركت داشتند و معترضان با راهپيمايي در خيابان هاي اصلي در حالي كه پلاكاردهايي با مضمون «شيخ نمر آزاد بايد گردد» در دست داشتند، ياد و خاطره شهيدان اعتراضات اخير را گرامي داشتند.
به گفته ساكنان شرق عربستان، سركوب و جنايات آل سعود باعث وحدت و اتحاد شيعه و سني براي دستيابي به اهداف مسالمت آميز مردمي در منطقه شده است و در اين راستا خواسته هاي شيعيان از سوي ساكنان سني مذهب العواميه، القطيف حمايت و به شدت پيگيري مي شود.
در همين حال چند تن از جوانان عربستاني در اعتراض به حضور گسترده نيروهاي نظامي و امنيتي سعودي در منطقه نيمه شب شنبه با پرتاب بطري هاي آتش زا و تيراندازي به سوي يك مركز تجمع نظاميان در العواميه، ترس و وحشت را بر آنان مستولي كردند.
سرلشكر «منصوربن سلطان التركي» سخنگوي امنيتي وزارت كشور عربستان در واكنش به اين موضوع اعلام كرد كه در درگيري نيروهاي نظامي با مهاجمان در مركز پليس العواميه يك تن از آنها كشته شد و سه تن ديگر نيز فرار كردند. به گفته اين مقام سعودي جوان مهاجم عبدالله جعفرالاوجامي نام دارد و تحقيقات در مورد اين حادثه آغاز شده است.
شاهدان عيني نيز از به آتش كشيده شدن سطل هاي زباله و لاستيك در بسياري از خيابان هاي العواميه در جمعه شب براي مقابله با نيروهاي سركوبگر سعودي خبر دادند.
گفته مي شود رژيم سركوبگر آل سعود در چند روز اخير با لغو مرخصي هاي افسران و نظاميان، نيروهاي زيادي را به منطقه گسيل كرده است تا در مقابله با اعتراضات توان ايستادگي داشته باشند. در همين حال، شماري از علما و شخصيت هاي شرق عربستان از شاه سعودي خواستند تا براي حل و فصل اوضاع ناگوار ناشي از اعمال خشونت عليه معترضان دست به اصلاحات بزند.
خطباي نمازجمعه استان الشرقيه نيز با ابراز انزجار از اعمال آل سعود، خواهان توجه به خواسته هاي مردم منطقه از سوي حكومت مركزي شدند.
همچنين بازداشت آيت الله نمر روحاني سرشناس شرق عربستان و سركوب اعتراضات مسالمت آميز مردم از سوي آل سعود با واكنش مسلمانان در ساير كشورها مواجه شده و موجي از اعتراض ها را در پي داشته است.
«صدرالدين القپانچي» امام جماعت حسينيه فاطميه نجف طي سخناني از بازداشت آيت الله نمر ابراز انزجار كرد و گفت: ما سياست هاي سركوبگرانه عليه مردم عربستان به ويژه شيعيان در منطقه الشرقيه را محكوم مي كنيم.
اعراب مقيم آلمان نيز عصر جمعه با برگزاري تجمع اعتراض آميز در مقابل سفارت عربستان در برلين، هتك حرمت ماموران آل سعود به يكي از روحانيون معروف شيعه اين كشور و شهيد كردن دو تن از معترضان را به شدت محكوم كردند. صدها تن از شيعيان تركيه نيز در اعتراض به سياست هاي ضد ديني و ضد انساني آل سعود در شهر اسلامبول دست به تظاهرات زدند. معترضان پس از برگزاري نمازجمعه در مقابل سفارت عربستان تجمع و عليه آن شعار دادند.
وزارت امور خارجه روسيه نيز با ابراز نگراني از اوضاع عربستان، از مسئولان رژيم سعودي خواست تا با اتخاذ راهكارهاي انساني، اصول و مباني حقوق بشر، آزادي بيان و تظاهرات مسالمت آميز را تضمين كند.
در بيانيه اي كه از سوي وزارت خارجه عربستان صادر شد، نسبت به گسترش ناآرامي ها در پي سركوبگري هاي رژيم آل سعود ابراز نگراني شده است.
 


تروريست ها در افغانستان مجلس عروسي را به عزا تبديل كردند

عمليات انتحاري در يك مراسم عروسي استان «سمنگان» افغانستان مرگ 22 نفر از جمله يك نماينده مجلس و جراحت 150 تن ديگر را در پي داشت.
به گزارش خبرگزاري ها، يك فرد انتحاري وارد مراسم عروسي دختر «احمدخان سمنگاني» نماينده مجلس شد و در لحظه روبوسي با وي، بمب همراه خود را منفجر كرد. اين انفجار كه در هتل مرواريد شهر «ايبك» استان سمنگان رخ داد، جان 22 نفر از جمله احمدخان و چند سياستمدار محلي ديگر را گرفت و 150 زخمي برجاي گذاشت. استان سمنگان در شمال افغانستان از جمله مناطق آرام اين كشور به شمار مي رود.
«سيداحمد سامع» فرمانده نيروهاي پليس غرب افغانستان نيز از جمله زخمي شدگان اين حادثه است. تا عصر ديروز هيچ كس و يا گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است. «خيرالله انوش» استاندار سمنگان حمله انتحاري را به دشمنان مردم افغانستان نسبت داد. مردم و مقامات افغان آمريكايي ها را معمولا مسئول چنين حملاتي مي دانند.
طي 24 ساعت گذشته هشت استان ديگر افغانستان نيز ناآرام بود و به گفته منابع دولتي افغان، 40شورشي طالبان طي حملات نيروهاي دولتي و ناتو كشته شدند. در استان لقمان هم انفجار بمب مرگ يك زن و جراحت 11 نفر ديگر را در پي داشت. يك فرمانده طالبان نيز در شهر «اندر» به دست نيروهاي دولتي كشته شد.
افزايش حملات عليه شبه نظاميان طالبان طي يك ماه اخير شرايط امنيتي در افغانستان را بدتر از قبل كرده است و اين مسئله را مقامات آمريكايي بارها مورد تاكيد قرار داده اند.
 


مخالفت چين و روسيه با حمله نظامي به سوريه اجلاس محرمانه شوراي امنيت را ناكام گذاشت

با موضع گيري قاطع روسيه و چين مبني بر دخالت نكردن در امور داخلي سوريه، نشست شوراي امنيت سازمان ملل بازهم بي نتيجه پايان يافت.
نشست پنج عضو دائم شوراي امنيت روز جمعه در شرايطي پايان يافت كه به رغم اصرار آمريكا براي مداخله در سوريه، دولت هاي روسيه و چين اعلام كردند اجازه نخواهند داد سناريوي ليبي در سوريه تكرار شود.
ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه اظهار داشت، تلاش براي اقدامات يك جانبه از سوي برخي از اعضاي شوراي امنيت برخلاف اصول و قوانين بين المللي است و ديپلماسي موشك و مداخله نظامي در سوريه كارآيي ندارد.
وي افزود، اتخاذ روش هاي مسالمت آميز تنها راه حل مناقشات سوريه است و بايد اين راه حل هاي مصالحه جويانه تبديل به ضرورت بين المللي شود.
پوتين همچنين گفت، انجام گفت وگو بهتر از مداخله نظامي است.
دولت چين نيز خواستار كاهش اختلافات جامعه بين المللي براي حل سياسي بحران سوريه شد.
سخنگوي وزارت خارجه چين از همه احزاب و طرف هاي درگير در بحران سوريه خواست از طرح كوفي عنان حمايت و طرح 6 ماده اي وي را اجرا كنند اين در حالي است كه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا بازهم خواستار مداخله شوراي امنيت در سوريه شد.
وي بدون توجه به كشتار مردم بي گناه در منطقه تريمسه به دست تروريست ها خواستار فشار جامعه بين الملل عليه دولت بشار اسد شد.
در اين حال رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد با تأكيد بر ادامه رايزني هاي بين المللي براي برقراري آرامش در سوريه اظهار داشت تكرار سناريوي ليبي در سوريه ناممكن است و فكر كردن به گزينه نظامي بسيار خطرناك و غيرقابل پيش بيني خواهد بود.
وي اظهار داشت، ايران روابط راهبردي و تعيين كننده اي با سوريه دارد و به همين دليل مشاركت اين كشور بسيار تأثيرگذار و مهم خواهد بود.
وي در عين حال تاكيد كرد، اولويت بعدي شوراي امنيت ادامه ماموريت ناظران بين المللي است تا خونريزي ها متوقف شود.
از سوي ديگر قرار است رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه براي رايزني درباره موضوع سوريه به مسكو سفر كنند.
تلويزيون سوريه جمعه شب اعترافات چند نفر از عناصر مسلح ضد نظام را كه در منطقه تريمسه از توابع استان حماه دستگير شده بودند پخش كرد.
يكي از عناصر مسلح در اعترافات خود گفت كه بيشتر تروريست ها از اتباع عرب غيرسوري هستند كه با دريافت پول و سلاح از كشورهاي ديگر دستور دارند در سوريه اغتشاش به راه اندازند و مردم را قتل عام كنند.
وي افزود، بيشتر سلاح ها از تركيه وارد مي شود و خود اتباع تركيه نيز در اين عمليات شركت دارند.
در همين رابطه يك مسئول برجسته در سازمان عفو بين الملل به نقض گسترده حقوق بشر از سوي گروه هاي مسلح در سوريه اذعان كرد.
وي كه چند هفته اي را در سوريه گذرانده است اذعان كرد، مخالفان به قتل عام مردم روي آورده اند.
 


سركوب معترضان وال استريت به دست پليس لس آنجلس

پليس آمريكا تظاهرات معترضان وال استريت را سركوب كرد.
پليس لس آنجلس روز جمعه شماري از معترضان وال استريت را كه طي يك فراخوان اينترنتي به خيابان آمده و اقدام به شعارنويسي و نقاشي بر روي ديوارها مي كردند، با گلوله هاي گاز اشك آور و مشت و لگد به شدت سركوب كرد.
شبكه تلويزيوني پرس تي وي در اين باره اعلام كرد: معترضان نيز پس از مشاهده خشونت هاي پليس با سنگ و بطري با نيروهاي امنيتي شهر به مقابله پرداختند.
براساس اين گزارش در جريان اين درگيري ها پليس آمريكا دستكم 20 نفر را بازداشت و شماري را نيز مجروح كرد.قضيه از اين قرار است كه معترضان با استفاده از گچ روي ديوارها اقدام به كشيدن نقاشي به نشانه اعتراض به اوضاع حاكم بر كشورشان مي كردند. به عنوان نمونه يكي از افرادي كه از سوي پليس لس آنجلس دستگير شد، در حال كشيدن يك تخت براي فردي بود كه خانه اش از سوي بانك ها مصادره شده است!
گفتني است، پس از سركوب و دستگيري هزاران نفر از معترضان جنبش تسخير در آمريكا و تصويب قوانين جديد براي جلوگيري از تحصن و تجمعات ضد دولتي، معترضان هر از چندگاهي اقدام به تغيير رويه اعتراض هاي خود مي كنند. كشيدن نقاشي روي ديوارها يكي از اين رويه هاست كه گويا پليس آمريكا تاب تحمل آن را ندارد!
 


راهپيمايي ضد دولتي در غرب فرانسه عليه اخراج 8000 كارگر پژو ـ سيتروئن

كارگران كارخانه پژو- سيتروئن فرانسه در اعتراض به تصميم مسئولين اين كارخانه به اخراج 8000 نفر از پرسنل تظاهرات كردند.
يك روز پس از ابراز نگراني رئيس جمهور فرانسه نسبت به تصميم كارخانه پژو- سيتروئن مبني بر اخراج 8000 نفر از كاركنان خود، خبر مي رسد هزاران نفر از كارگران اين كارخانه در غرب فرانسه تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اعلام اينكه خبر، از سوي اتحاديه هاي كارگري فرانسه به مثابه «زلزله اقتصادي» و «اعلان جنگ» محسوب مي شود و براي دولت سوسياليست و جديد «فرانسوا اولاند» گران تمام خواهد شد.
فرانسه دومين اقتصاد بزرگ اروپاست و به كارگيري الفاظي چون «زلزله اقتصادي و اعلان جنگ» در تفسير اوضاع اقتصادي اين كشور، اوضاع ساير كشورهاي اروپايي را به خوبي نمايان مي سازد!
كارمندان ادارات دولتي اسپانيا نيز همزمان با كارگران فرانسوي با به تن كردن لباس هاي تيره و برپايي تظاهرات ضد دولتي، اعتراض خود به تصويب رياضت هاي اقتصادي جديد را به نمايش گذاشتند.
چند روز پيش مقامات اسپانيايي دور جديد رياضت هاي اقتصادي را به تصويب رساندند تا بدين ترتيب كارگراني كه براي چندمين بار با كاهش دستمزد و افزايش ماليات روبه رو مي شوند به خيابان ها ريخته و خشم خود را نسبت به بي توجهي مسئولان به اوضاع معيشتي آنها ابراز دارند.
 


مردم پاكستان در چند شهر عليه ناتو به خيابان ها ريختند

مردم پاكستان با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور، بازگشايي مسير تردد خودروهاي ناتو را به شدت محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مردم شهرهاي كراچي، راولپندي، پيشاور، ديره اسماعيل خان، كويته، لاهور و ديگر مناطق پاكستان جمعه گذشته پس از نماز در خيابان ها دست به تظاهرات ضد آمريكايي زدند و شعارهاي «الله اكبر»، «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر ناتو» سر دادند.
سخنرانان اين راهپيمايي ها دولت اسلام آباد را متهم كردند منافع ملي پاكستان و احساسات پاك و اسلامي آنان را ناديده مي گيرد.
آذر ماه گذشته در پي كشته شدن 24 نظامي پاكستاني به دست نيروهاي ناتو در نوار قبايلي شمال غرب اين كشور، اسلام آباد مسير تداركاتي ناتو كه از كراچي تا منطقه فيبر در مرزهاي شمال غرب امتداد داشت را بست.
اما دو هفته قبل و در پي عذرخواهي وزير خارجه آمريكا به خاطر قتل 24 سرباز، مسير تداركاتي دوباره گشوده شد.
مردم پاكستان در شعارهايشان، خواستار پايان يافتن سلطه آمريكا بر پاكستان هستند.
در همين حال، وزير دفاع پاكستان با هدف كاهش اعتراضات ضد آمريكايي اعلام كرد در دولت اسلام آباد و واشنگتن به زودي توافقنامه اي را امضا مي كنند كه براساس آن، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به خاك پاكستان متوقف خواهد شد.سازمان سيا به بهانه مقابله با شبه نظاميان، مناطق قبايلي پاكستان را با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين مورد حمله قرار مي دهد.
خبر ديگر اينكه، «راجا پرويز اشرف» نخست وزير پاكستان در نخستين سفر خارجي خود امروز به عربستان مي رود تا با شاه اين كشور ديدار و گفت وگو كند.
 


تظاهرات گسترده ضد حكومتي در پايتخت اردن

مردم اردن با برگزاري تظاهراتي خواستار اصلاحات واقعي در رژيم سلطنتي اين كشور و تغيير در قانون انتخابات شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بي بي سي عربي، مردم در امان پايتخت اردن با برگزاري تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه اعتراض خود را به قانون انتخاباتي در اين كشور اعلام كردند.
مردم در اين تظاهرات خواستار تحريم انتخابات پارلماني شدند كه قرار است در پايان ماه جاري برگزار شود.
اين تظاهرات با عنوان «جمعه الرفض» برگزار شد و اخوان المسلمين و ديگر احزاب اسلامي مخالف حكومت اين تظاهرات را برگزار كردند.
مردم در اين تظاهرات خواستار اصلاحات واقعي شدند و تأكيد كردند در صورت تغيير نكردن قانون، انتخابات را تحريم مي كنند. تظاهركنندگان به سمت قصر شاه اردن حركت كردند و خواستار تغيير دولت فايزالطراونه نخست وزير اين كشور شدند.
طي روزهاي اخير حزب اخوان المسلمين در اردن در اعتراض به تصويب قانون انتخاباتي جديد، اعلام كرد كه انتخابات را تحريم خواهد كرد.
اردن از يكسال قبل شاهد اعتراضات مردمي است كه احزاب اسلامگراي پيشتاز آن هستند و تأكيد دارند كه حكومت پادشاهي اين كشور بايد اصلاحات واقعي به اجرا دربياورد.
يمن
مردم يمن نيز با برگزاري تظاهرات گسترده در صنعا و شهرهاي مختلف اين كشور خواستار سقوط نظام ديكتاتوري در يمن شدند.
تظاهركنندگان بر ضد آمريكا و اسرائيل شعار دادند و از آمريكا خواستند از مداخله در امور داخلي يمن خودداري كند.
مردم يمن همچنين شعارهايي عليه عربستان سعودي سر دادند و خواستار اخراج سفير سعودي از صنعا شدند.
تظاهركنندگان اعلام كردند تا قطع نفوذ ديكتاتور و نزديكانش از پاي نمي نشينند و به تظاهرات خود ادامه مي دهند.
يكي از تظاهركنندگان گفت، مقامات فاسد رژيم گذشته همچنان در مسند قدرت هستند و بايد بركنار شوند.
يكي ديگر از تظاهركنندگان اظهار داشت، تا زماني كه همه خواسته هاي انقلابي مردم يمن تحقق پيدا نكند دست از تظاهرات برنمي دارند.
 


3 جاسوس سيا و موساد به دام حزب الله لبنان افتادند

سه جاسوس سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) و سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) توسط اعضاي حزب الله لبنان دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، شبكه تلويزيوني العربيه اعلام كرد اين سه جاسوس در ازاي دريافت مبالغ هنگفتي پول، اطلاعاتي از حزب الله در اختيار موساد و سيا قرار مي دادند.
حزب الله لبنان تاكنون تعداد زيادي از جاسوس هاي رژيم صهيونيستي را بازداشت و تعداد زيادي از تجهيزات جاسوسي آنان را كشف و ضبط كرده است.
اين در حالي است كه مقامات موساد به رغم تلاش براي به دست آوردن اطلاعات از حزب الله تاكنون نتوانسته اند به نتيجه برسند و اخيرا نيز اعتراف كرده اند كه هرگونه تلاش براي ترور سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان با شكست مواجه شده است.
نيروهاي امنيتي هند نيز اخيرا تعداد زيادي از جاسوسان اسرائيلي را كه به عنوان گردشگر به اين كشور مسافرت كرده بودند دستگير كرد.
 


مرسي بزودي نخست وزير و دولت ائتلافي مصر را معرفي مي كند

منابع خبري از پايان رايزني هاي رئيس جمهور منتخب با احزاب، گروه ها و شخصيت ها براي تشكيل دولت جديد ائتلافي در مصر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «ياسر علي» سخنگوي رياست جمهوري مصر با اشاره به خاتمه رايزني هاي مرسي براي تعيين نخست وزير و اعضاي دولت جديد اظهار داشت: نخست وزير جديد مصر در هفته جاري معرفي خواهد شد.
به گفته ياسر علي دولت جديد، ائتلافي و طيف وسيعي از گروه هاي مختلف را در برخواهد گرفت و نخست وزير، مشاوران و اعضاي هيئت دولت پس از بازگشت مرسي از نشست سران آفريقا در آديس آبابا معرفي مي شوند.
پيش از اين نيز يكي از اعضاي بلندپايه حزب «آزادي و عدالت» وابسته به اخوان المسلمين گفته بود كه محمد مرسي طي هفته جاري تيم رياست جمهوري شامل نمايندگان و مشاوران را اعلام خواهد كرد و پس از آن نيز نخست وزير معرفي و كابينه تشكيل مي شود.اين در حالي است كه منابع خبري گزارش دادند كه برخي از شخصيت هاي مصري، پيشنهاد مرسي را براي بر عهده گرفتن پست هاي مهم و كليدي نپذيرفته اند و يا شرط و شروطي را در پيش پاي رئيس جمهور قرار داده اند تا وي را تحت فشار قرار دهند.
از سوي دگر براي دومين هفته متوالي، هزاران نفر از مردم مصر با حضور در ميدان التحرير قاهره مخالفت خود را با سياسي شدن قوه قضائيه اعلام كردند. تظاهركنندگان مصري كه چادرهايي را در ميدان مركزي قاهره برپا كرده اند، گفتند تا برآورده شدن خواسته هاي خود مبني بر لغو متمم قانون اساسي و لغو راي دادگاه قانون اساسي براي انحلال پارلمان (مجلس الشعب) به اعتراضات و تجمع هاي خود ادامه خواهند داد.
به گزارش شبكه خبري «نيل»، عصر جمعه صدها هزار تن از مردم مصر با تجمع در ميدان التحرير از تصميمات اخير رئيس جمهور منتخب حمايت و عليه نظاميان و قضات دادگاه قانون اساسي شعار دادند.
معترضان علاوه بر لغو متمم قانون اساسي، بركناري هرچه سريع تر شوراي نظامي و انتقال قدرت به پارلمان را نيز خواستار شدند.
در همين حال، صدها تن از هواداران شوراي عالي نيروهاي مسلح و احمد شفيق نامزد شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري مصر، با برگزاري تظاهرات در محله «النصر» قاهره، حمايت خود را از متمم قانون اساسي اعلام كردند و با سر دادن شعارهايي مبني بر انحلال اخوان المسلمين و بركناري رئيس جمهور فعلي مصر مخالفت خود را با تغييرات جاري در كشور اعلام كردند.
در زمينه تحولات داخلي مصر، «محمد المرزوقي» رئيس جمهور موقت تونس كه سرگرم بازديد از مصر است با محمد مرسي رئيس جمهور منتخب ديدار كرد و در خصوص مسائل منطقه به رايزني پرداخت.
رؤساي جمهور مصر و تونس با اشاره به تحولات جاري منطقه تصريح كردند كه خيزش اسلامي منطقه موجب بيداري هرچه بيشتر ملت هاي دربند حكومت هاي مرتجع شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14