(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 تير 1391 - شماره 20256

با وجود دستگاه هاي مدرن در كشورمان رمضاني: بيماران سرطاني براي درمان به خارج نروند
زير نظر نوري مالكي صورت گرفت
تشكيل كميته ملي مقابله با ريزگرد در عراق
رئيس پليس ترافيك شهري خبر داد
آغاز عمليات اصلاح تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در كشور
رويدادهاي خارجي
تلفات سيل ژاپن
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رويكرد پزشك خانواده سلامت محور است
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تسهيلات رفاهي دانشجويان 10 درصد افزايش مي يابد
انگشتر، پسر جوان را به بيمارستان كشاند
سحرخيز: ديپلم ايران 6 سال ديگر 12ساله مي شود
به علت ناتواني در پرداخت هزينه عمل قلب صورت گرفت
انصراف كارگر روستايي از بستري شدن در بيمارستان
شاه مرادي: كمبود هليوم براي دستگاه هاي راديولوژي يك معضل جهاني است
نجات معجزه آساي مرد جوان از زير كاميون
حوادث كوتاه از كشور
15 مادر در برنامه فيتيله اي ها در كرج دچار سانحه شدند
دستگيري كلاهبردار 3 ميليارد ريالي در فلاورجان
عاملان ضرب سكه هاي قديمي تقلبي دستگير شدند
آتش سوزي گسترده در سرزمين هاي اشغالي
پايان شورش در زندان پاكستان
محكوميت خاخام اسرائيلي كليه فروش
اخراج به خاطر حجاب
كلاهبردار اينترنتي به دام پليس افتاد


با وجود دستگاه هاي مدرن در كشورمان رمضاني: بيماران سرطاني براي درمان به خارج نروند

رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت با تاكيد بر غني بودن كشورمان در درمان سرطان تاكيد كرد: بيماران سرطاني هيچ نيازي به اعزام به كشورهاي ديگر ندارند.
«رشيد رمضاني» ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: بيماران سرطاني كه قصد دارند براي درمان به كشورهاي خارجي بروند فقط جيب شركت هاي خارجي را پر مي كنند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر ورود «سايبر نايف» - جديدترين دستگاه درماني تومورهاي سرطاني - به كشور، گفت: اين دستگاه ها در چند مركز درماني معدود تهران وجود دارد چرا كه همه بيماران سرطاني نياز به استفاده از اين روش درماني ندارند.
رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت خاطرنشان كرد از اين دستگاه فقط براي درمان تومورهاي غيرقابل دسترسي استفاده مي شود.
رمضاني تاكيد كرد: با هرگونه اعزام بيماران سرطاني براي انجام اقدامات درماني به كشورهاي خارجي، مخالف هستم.
وي گفت: فعلا جاي نگراني براي امكانات تشخيصي و درماني بيماري سرطان وجود ندارد، حتي به رغم تحريم ها هم اكنون تجهيزات پزشكي مانند «پت اسكن» - نوعي دستگاه تصويربرداري پزشكي هسته اي - وارد كشور مي شود.
رئيس اداره سرطان وزارت بهداشت در ادامه به مسئله توريست درماني در كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون بيماران سرطاني كشورهايي مانند عراق و ديگر كشورهاي عربي به دليل كيفيت خدمات درماني و قيمت ارزان تر آن براي درمان به ايران مي آيند.
به گفته رمضاني، هم اكنون 80 هزار بيمار سرطاني در كشور وجود دارد.
وي يادآور شد سرطان هاي پوست، پستان، معده، كولون -بخشي از روده بزرگ- و مثانه، شايع ترين سرطان هاي كشور به شمار مي روند.


زير نظر نوري مالكي صورت گرفت

تشكيل كميته ملي مقابله با ريزگرد در عراق

معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست از تشكيل كميته ملي مقابله با ريزگرد و خشكسالي در عراق زيرنظر نوري مالكي نخست وزير اين كشور خبر داد.
علي محمد شاعري در گفت وگو با مهر از اجرايي شدن طرح هاي جامع ايران براي مقابله با ريزگردها در كشور عراق ظرف 6 ماه آينده خبر داد.
به گفته وي، براساس مصوبات اين كميته دولت عراق قرار است با همكاري سازمان خواروبار جهاني (فائو) طرح هاي مقابله با ريزگردها را در كانون هاي بحران اجرايي كند.
شاعري با بيان اين كه عراق تامين كننده منابع مالي اين طرح ها است گفت: وظيفه ايران و ساير كشورهاي منطقه توسعه همكاري هاي فني در اين خصوص است.
معاون محيط انساني سازمان حفاظت محيط زيست منشاء اصلي گسترش ريزگردها را خشك شدن دو ميليون هكتار از تالاب هاي كشور عراق عنوان كرد.
شاعري گفت: تشكيل سمپوزيوم ملي در عراق با هدف بررسي طرح هاي ايران براي مقابله با گردوغبار در آبان ماه از ديگر مصوبات كميته ملي مقابله با ريزگردها است.
وي از آمادگي سازمان محيط زيست ايران براي انتقال تجارب كارشناسان اين سازمان براي كشورهاي سوريه و اردن خبر داد.


رئيس پليس ترافيك شهري خبر داد

آغاز عمليات اصلاح تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در كشور

رئيس پليس ترافيك شهري از آغاز عمليات اصلاح تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در سطح شهرهاي كشور خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي در گفت وگو با فارس گفت: هم اكنون انجام اين عمليات به واحدهاي راهنمايي و رانندگي و پليس راه ابلاغ شده تا در حوزه سرزميني تابلوهايي كه متناسب با نياز روز نيستند اصلاح شود.
وي افزود: عدم تطابق تابلوها با نياز روز در پاره اي از موارد زمينه ساز ايجاد حادثه شده است لذا ضرورت هاي اصلاح تابلوها بيش از پيش ضرورت يافته است.
رئيس پليس ترافيك شهري خاطرنشان كرد: بايد از تابلوهاي متغير استفاده كرد تا افراد دچار دودستگي نشوند. براي مثال در يك محدوده در هنگام روز توقف مطلقا ممنوع است ولي اين تابلو در شب يقينا كاربرد ندارد پس اين تابلوها بايد اصلاح شده و مردم نسبت به تغييرات آگاهي پيدا كنند.
وي درباره كوچه هايي كه ورود ممنوع هستند ولي خودروها در جهت خلاف در آن تردد مي كنند نيز گفت: در اين زمينه بايد با كار كارشناسي پيش رفت تا مسيرهايي كه تردد خلاف جهت بيش از تردد در مسير اصلي مسافر دارد اصلاح شود.
مهرايي اذعان داشت: بايد قداست تابلوهاي راهنمايي و رانندگي حفظ شود و مردم قوانين را براساس اين تابلوها به اجرا بگذارند. عدم همخواني تابلوها با نياز روز زيرپا گذاشتن قانون را به همراه دارد.


رويدادهاي خارجي

تلفات سيل ژاپن

در پي بارش هاي سيل آسا در جنوب غرب ژاپن طي سه روز متوالي و وقوع سيلاب در اين منطقه 20 تن كشته و 240 هزار نفر از ساكنان اين منطقه مجبور به تخليه منازلشان شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از توكيو، رانش زمين و جاري شدن سيل به دنبال بارش شديد باران در جزيره «كيوشو» در جنوب غرب ژاپن از روز پنجشنبه تاكنون 20كشته و 7 مفقود به جا گذاشته است.اين در حالي است كه با بالا آمدن آب رودخانه ها در اين منطقه، مركز هواشناسي اين كشور بامداد ديروز در مورد خطر وقوع رانش زمين و سيلاب در شمال اين جزيره هشدار داد و از ساكنان اين منطقه خواست تا به مناطق مرتفع نقل مكان كنند.
مركز هواشناسي ژاپن ميزان بارش ها طي سه روز در شهر «آسو» در مركز اين جزيره را بيش از 75 سانتيمتر اعلام كرد.
تلويزيون ژاپن نيز تصاويري از بالا آمدن آب رودخانه «ياماكاني» در منطقه «اويتا» و به زير آب رفتن منازل مسكوني در اين منطقه نشان داد.
گفته مي شود رانش زمين و فرو ريختن ساختمان هاي مسكوني موجب تلفات بيشتر اين سيلاب شده است.
 


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: رويكرد پزشك خانواده سلامت محور است

دكتر مرضيه وحيد دستجردي اعلام كرد: رويكرد پزشك خانواده سلامت محوري است و توجه به درمان محوري.
به گزارش خبرگزاري ها، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي روز شنبه در مراسم افتتاح برنامه پزشك خانواده استان فارس، اضافه كرد: سلامت و دسترسي به آن حق مردم است و وزارت بهداشت به عنوان يك دستگاه حاكميتي وظيفه پيگيري و تامين سلامت مردم را به عهده دارد و برنامه پزشك خانواده ما را به اين هدف متعالي نزديك خواهد كرد.
دكتر وحيد دستجردي گفت: برنامه پزشك خانواده هرچند يك برنامه تكليفي و قانوني است، اما ما آن را به صورت اعتقادي، تكليفي و قانوني دنبال مي كنيم.
وي ادامه داد: با اجرايي شدن اين طرح رابطه مالي بيمار و پزشك از بين مي رود و ديگر شاهد رفتارهايي مثل زيرميزي و روميزي نخواهيم بود.وحيد دستجردي با اشاره به اينكه با تخصيص كامل اعتبارات مصوب بيماران هيچ گونه هزينه اي بابت درمان پرداخت نخواهند كرد، يادآور شد: در بودجه سال گذشته مصوب شد كه 6 هزار ميليارد تومان در اختيار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قرار گيرد كه با تخصيص اين اعتبار كساني كه از مسير پزشك خانواده به رده هاي ديگر درماني منتقل مي شوند هيچ گونه هزينه اي پرداخت نخواهند كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه بيماري هاي غيرواگير مشكل اصلي جامعه امروز است، گفت: شهرنشيني، حاشيه نشيني، مسائل سالمندي، حوادث و بيماري هاي غيرواگير از مهمترين مباحث درمان در جوامع امروز است.
وحيد دستجردي ادامه داد: بايد پيش بيني هاي لازم را جهت سلامت سالمندان داشته باشيم زيرا سالمندان حدود 5 برابر از ديگران بيشتر به خدمات درماني نياز دارند و مراجعه آنها به مراكز درماني نيز 5 برابر افزايش خواهد يافت.


معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري: تسهيلات رفاهي دانشجويان 10 درصد افزايش مي يابد

معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تسهيلات رفاهي دانشجويان در سال جاري 10 درصد افزايش مي يابد.
«محمود ملاباشي» روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: امسال 25 درصد دانشجويان كشور از وام رفاهي و شهريه دانشجويي بهره مند مي شوند.
وي گفت: پيش از اين فقط 15 درصد دانشجويان موفق به اخذ تسهيلات مي شدند كه قصد داريم با بودجه اي كه در اختيار داريم اين ميزان را افزايش دهيم.
وي اعتبار اختصاص يافته به سازمان تازه تاسيس دانشجويي را نيز 9 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين ميزان اعتبار براي تامين وامهاي دانشجويي، پرداخت بورسيه خارج از كشور، برگزاري المپيادهاي علمي و فرهنگي، ورزشي هزينه مي شود.
ملاباشي در خصوص مشاركت بخش خصوصي در واگذاري خدمات اسكان و خوابگاهي به دانشجويان گفت: در حال حاضر از 560 هزار دانشجوي سراسر كشور، 230 هزار دانشجو از خوابگاه هاي دولتي استفاده مي كنند.
وي افزود: سازمان دانشجويي، نظارت مستقيمي بر عملكرد و نحوه ارائه خدمات رفاهي در خوابگاه هاي خصوصي دارد و در صورت بروز هرگونه تخلف با آنان برخورد مي شود.
 


انگشتر، پسر جوان را به بيمارستان كشاند

مرد جواني كه بر اثر گير كردن انگشتري نيمه شب راهي بيمارستان شده بود با كمك آتش نشانان از اين مخمصه رهايي يافت.
به گفته فرمانده آتش نشانان اعزامي، درد ناشي از تورم انگشت دست آنقدر آزاردهنده شده بود كه خانواده اين جوان مجبور شدند نيمه شب وي را به اين بيمارستان بياورند.
حسين تيموري با اشاره به بستري شدن اين پسر جوان در اتاق عمل، افزود: تلاش اين فرد و خانواده اش براي خارج كردن انگشتر باعث جراحت شديد در انگشت دست راست امير-هـ 21 ساله شده بود.
وي تصريح كرد: آتش نشانان با استفاده از انگشتربر مخصوص، ظرف مدت كوتاهي انگشتر را از انگشت دست متورم شده اين جوان بيرون كشيده و سپس وي را براي مداواي دست آسيب ديده اش به عوامل بيمارستان سپردند.
اين فرمانده آتش نشاني علت حادثه را بي احتياطي اين شخص دانست و توصيه كرد كه شهروندان در صورت مواجه شدن با چنين حادثه اي در هر ساعت از شبانه روز، بلافاصله فرد حادثه ديده را به نزديك ترين ايستگاه آتش نشاني منتقل كنند.


سحرخيز: ديپلم ايران 6 سال ديگر 12ساله مي شود

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: براساس نظام فعلي آموزشي، دوره اخذ ديپلم، 11سال است و تا 6 سال ديگر، دانش آموزان مي توانند پس از گذراندن 96واحد درسي در پايه سوم دبيرستان، ديپلم بگيرند.
ابراهيم سحرخيز، در گفت وگو با فارس «توانا» در پاسخ به اين پرسش كه «آيا در مدارس سال چهارم دبيرستان داريم يا پيش دانشگاهي گفت: نظام جديد آموزشي از سال تحصيلي جديد اجرايي مي شود اما نظام فعلي آموزشي تا 6سال ديگر حاكم خواهد بود.
وي تاكيد كرد: فعلا با احتساب سال تحصيلي جديد تا 6 سال آينده پيش دانشگاهي وجود خواهد داشت اما ساختماني به نام پيش دانشگاهي نداريم و پيش دانشگاهي به دبيرستان ها انتقال يافته و سال چهارم ايجاد شده است.
سحرخيز افزود: براساس نظام فعلي آموزشي، دوره اخذ ديپلم، 11سال است و تا 6 سال ديگر، دانش آموزان مي توانند پس از گذراندن 96 واحد درسي در پايه سوم دبيرستان، ديپلم بگيرند و اگر خواهان گرفتن مدرك پيش دانشگاهي بودند، بايد 24 واحد را بگذرانند تا مدرك پيش دانشگاهي را اخذ كنند.وي گفت: دانش آموزاني كه امسال به پايه ششم ابتدايي مي روند، سه سال دوره راهنمايي يا متوسطه اول را مي خوانند و سه سال نيز دوره متوسطه دوم را مي گذرانند و ديپلم مي گيرند كه ديپلم اين دانش آموزان، 12 ساله خواهد بود.


به علت ناتواني در پرداخت هزينه عمل قلب صورت گرفت

انصراف كارگر روستايي از بستري شدن در بيمارستان

تنكابن- خبرنگاركيهان:
كارگر عائله مند روستايي به علت ناتواني در پرداخت دو ميليون تومان هزينه عمل قلب از بستري شدن در بيمارستان تهران منصرف شد.
اين بيمار آبرومند كه حاضر نشد خود را معرفي كند اكنون در كنج خانه اش در بستر بيماري خوابيده است. وي گفت: بنده 8 سر عائله دارم. تا زماني كه سالم بودم در باغات مردم كارگري مي كردم اما در حال حاضر بر اثر كهولت سن، خود و همسرم دچار بيماري هاي گوناگوني شده ايم. اين كارگر كشاورز افزود: به منظور تامين هزينه هاي زندگي خانواده با تحمل درد و رنج ناشي از بيماري كار مي كردم و همواره درمان خود را به تاخير مي انداختم و پيشگيري نكردن ناراحتي ها باعث شد كه يك دفعه متوجه شوم كه نياز به عمل جراحي قلب دارم. اين پيرمرد تصريح كرد: دكتر براي آنژيوگرافي قلب مرا به بيمارستان حضرت رسول اكرم(ص) تهران معرفي كرد پس از آنژيو دكتر معالج تشخيص عمل قلب را دادند و گفتند: با بيمه روستايي كه داري بايستي 2 ميليون تومان به حساب بيمارستان واريز كني. وي ادامه داد: از آنجا كه توان پرداخت چنين مبلغي را نداشتم ناچارا با كمال نااميدي خودم را مرخص كردم... و جالب تر اينكه پس از ترخيص پزشك نسخه اي تجويز كرد كه قيمت داروهايش 60 هزار تومان بود. آن را هم نتوانستم بخرم و به منزلم بازگشتم.
اين بيمار با ابراز نگراني از بيماري و ادامه زندگي خود گفت: همزمان با درد و رنج خودم دختر جوانم نيز دچار بيماري مزمن شده به طوري كه انجام جراحي قلب خودم را فراموش كرده ام.


شاه مرادي: كمبود هليوم براي دستگاه هاي راديولوژي يك معضل جهاني است

مديركل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو كمبود هليوم براي دستگاه هاي راديولوژي را يك معضل جهاني دانست و گفت: به زودي مشكل كمبود اين ماده برطرف مي شود.
مهندس سعيدرضا شاه مرادي در گفت وگو با ايسنا ادامه داد: مشكل كمبود مايع مصرفي هليوم، جهاني است و چندين ماه است كه توليد آن در دنيا كاهش يافته است.
وي با بيان اين كه عمده واردات هليوم از كشورهاي قطر و امارات انجام مي شود، افزود: سايتي كه در قطر اقدام به توليد مايع هليوم مي كرد به علت تعميرات توليدش را كاهش داده و هم اكنون در همه كشورهاي منطقه شاهد كمبود هليوم براي دستگاه هاي راديولوژي هستيم.
مديركل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به پيگيري هاي انجام شده از سوي وزارت بهداشت براي رفع اين مشكل، گفت: وزارت بهداشت همه تلاش خود را به كار گرفته و طي روزهاي آتي از طريق شركت هاي نمايندگي هليوم را وارد كشور خواهد كرد. شاه مرادي اضافه كرد: دستورالعملي هم براي مراكز درماني ارسال شده كه مي توانند با تزريق درصد كمتري از هليوم فعاليت خود را ادامه داده و تعطيل نشوند. وي درباره ورود دستگاه هاي ديجيتال راديولوژي به كشور نيز تاكيد كرد: هم اكنون دستگاه ديجيتال راديولوژي به توليد داخلي رسيده اند با اين حال واردات هم داريم. در حال حاضر دو شركت در داخل كشور اقدام به توليد دستگاه هاي ديجيتال راديولوژي كرده اند. به گزارش ايسنا، كمبود مايع هليوم دستگاه هاي راديولوژي اخيرا برخي بيمارستان هاي كشور را به تعطيلي كشانده بود.


نجات معجزه آساي مرد جوان از زير كاميون

با تلاش نجاتگران آتش نشاني، مرد جوان از زير كاميون واژگون شده در سعادت آباد به طرز معجزه آسايي نجات پيدا كرد.
حسين حسين بيگي، افسر آماده منطقه چهار عمليات آتش نشاني در اين باره گفت: در پي تماس اهالي محدوده خيابان 24متري سعادت آباد مبني بر له شدن رهگذري زير كاميون واژگون شده، آتش نشانان ايستگاه 45 و گروه نجات 3 بصورت همزمان به محل حادثه اعزام شدند.
وي در اين باره افزود: براساس شواهد و اظهارات شهروندان از اين حادثه، راننده كاميون به دليل نامعلوم، كنترل هدايت خودرو را از دست داده و پس از تخريب جدول كنار خيابان و قطع چند اصله درخت، رهگذري كه در حال عبور از پياده رو بود را در زير كاميون گرفتار كرده بود و راننده نيز در همان لحظات اوليه از اتاقك كاميون بيرون آمده بود.
افسر آماده منطقه چهار عمليات آتش نشاني درباره عمليات نجات اين جوان 25 ساله افزود: پس از دور كردن جمعيت از محل حادثه، نجاتگران اقدام به عمليات جك زني با استفاده از بالشتك هاي مخصوص نجات كردند و اين شهروند را از مرگ حتمي نجات دادند.
حسين بيگي خاطرنشان كرد: در اين عمليات آتش نشانان با استفاده از بيل دستي اقدام به خالي كردن بار كاميون كه حامل خاك بود كردند و يكي از نجاتگران آتش نشاني خود را به زير كاميون رسانده و با استفاده از جرثقيل آتش نشاني و ابزارآلات نجات موفق شدند اين مرد جوان را از زير كاميون بيرون كشيده و براي مداوا تحويل عوامل اورژانس حاضر در محل دهند.


حوادث كوتاه از كشور

زلزله در كرمانشاه
سرويس شهرستانها: زلزله اي به بزرگي 3/4 ريشتر، بامداد شنبه منطقه «ميان راهان» در استان كرمانشاه را لرزاند.
اين زلزله در ساعت 5و25 دقيقه و 3 ثانيه بامداد شنبه روي داد. تاكنون گزارشي از تلفات و خسارت احتمالي اين زلزله دريافت نشده است.
مرگ دو نفر در سانحه رانندگي
مشگين شهر- خبرنگاركيهان: يك دستگاه سواري پاترول در 50كيلومتري جاده مشگين شهر- اردبيل از مسير خود منحرف و سپس واژگون شد.
با تلاش نيروهاي امدادي هلال احمر و مركز فوريت هاي پزشكي 3 تن از مجروحان به مراكز درماني منتقل شدند و 2 نفر نيز در دم جان باختند. به گفته كارشناس پليس راه حاضر در صحنه احتمال دارد اين خودرو پس از برخورد با كمباين كشاورزي كه از حادثه فرار كرده واژگون شده است.
دستگيري سارق نانوايي ها
رشت- خبرنگاركيهان: سارق نانوايي ها در شهرستان رشت دستگير شد. پليس شهرستان رشت در پي وقوع چند فقره سرقت آرد از نانوايي هاي شهرستان رشت، سرانجام سارق نانوايي هاي اين شهرستان به نام سعيد 22ساله را پس از سرقت 10كيسه آرد از يك نانوايي مشاهده كردند.
اين فرد كه با ديدن گشت كلانتري 22 اين شهرستان اقدام به فرار با يك دستگاه خودروي وانت پيكان كرد پس از يك تعقيب و گريز به همراه 10گوني آرد سرقتي دستگير شد. وي به 9 فقره سرقت از نانوايي هاي رشت اعتراف كرد. 2 مالخر نيز دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.


15 مادر در برنامه فيتيله اي ها در كرج دچار سانحه شدند

حدود 15 مادر كه در برنامه عمو فيتيله اي ها در كرج شركت كرده بودند دچار سانحه شدند.
به گزارش مهر، اعضاي گروه فيتيله اي ها بعدازظهر پنج شنبه طبق اطلاع رساني قبلي در ورزشگاه انقلاب كرج براي اجراي برنامه حاضر شدند. در اين برنامه كه حدود 20 هزار كودك به همراه والدينشان شركت داشتند، براي مادران مسابقه اي ترتيب داده و از 15 نفر از آنها دعوت شد كه به روي سن بروند.
پس از اينكه مادران براي شركت در مسابقه به روي سن رفتند، بلافاصله سن سقوط كرد و همه مادران به زمين افتادند. در اين سانحه تعدادي از مادران از نواحي دست و پا ابراز ناراحتي كردند.


دستگيري كلاهبردار 3 ميليارد ريالي در فلاورجان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فردي كه به بهانه دريافت وام 3 ميليارد ريالي كلاهبرداري كرده بود توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان فلاورجان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان «سرهنگ محمدرضا خدادوست» فرمانده انتظامي شهرستان فلاورجان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره كلاهبرداري در يكي از مناطق شهرستان و با بررسي هاي انجام شده ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي مشخص شد فردي به بهانه دريافت وام مبلغ سه ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.
وي اضافه كرد: با انجام اقدامات پليسي مخفيگاه اين فرد شناسايي و متهم در عمليات غافلگيرانه دستگير و به آگاهي شهرستان منتقل شد، متهم به بزه انتسابي اقرار كرد.


عاملان ضرب سكه هاي قديمي تقلبي دستگير شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان چادگان استان اصفهان از دستگيري دو نفر از عاملان ضرب سكه هاي قديمي تقلبي و فروش آنها در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، «سرهنگ محمدصادق جبارپور» اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر خريد و فروش سكه هاي عتيقه توسط دو نفر در سطح شهرستان چادگان اكيپي از ماموران اين فرماندهي به هنگام گشت زني به يك دستگاه خودروي سواري پژو آردي با دو سرنشين مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران پس از توقف خودرو از داخل آن بازديد كردند كه در نتيجه تعداد 919 عدد سكه قديمي كه به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان چادگان با بيان اين كه پس از استعلام از اداره ميراث فرهنگي مشخص شد تمامي سكه هاي قديمي فاقد قدمت و ارزش تاريخي و تقلبي مي باشند، گفت: در اين خصوص دو سرنشين خودرو به نام هاي «بهزاد و فرهاد-ك» دستگير و در بازجويي هايي انجام شده به صراحت به ضرب سكه ها و فروش آنها بين مردم اقرار كردند. سرهنگ جبارپور افزود: پرونده متهمان جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.


آتش سوزي گسترده در سرزمين هاي اشغالي

آتش سوزي گسترده در مناطق شمالي سرزمين هاي اشغالي صدها نفر را مجبور به ترك خانه هاي خود كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «جروز الم پست»، روز جمعه مناطق شمالي سرزمين هاي اشغالي براي چندين ساعت شاهد آتش سوزي گسترده بود.گستره آتش سوزي به حدي بود كه حدود 1000 نفر از ساكنان اين مناطق مجبور به ترك خانه هاي خود شدند.
پيش از اين هم آتش سوزي مشابهي در نزديكي بيت المقدس موجب بسته شدن بزرگراه بيت المقدس به تل آويو شده بود.


پايان شورش در زندان پاكستان

شورش در زندان كراچي كه در آن 15پليس و كارمند به گروگان گرفته شده بودند، سرانجام با كشته شدن يكي از زندانيان پايان يافت.
به گزارش فارس تلاش زندانيان زندان مركزي شهر «حيدرآباد» كراچي كه قصد فرار داشتند با دخالت نيروهاي پليس ناكام ماند.
به گفته مقامات پاكستاني، تعدادي از زندانيان اين زندان كه در 180 كيلومتري شمال كراچي واقع شده است دست كم 15 تن از نيروهاي پليس و كاركنان زندان را به گروگان گرفته و اسناد و مداركشان را به آتش كشيدند.
«گلزارچانا» معاون بازرس اين زندان گفت: زندانيان به سمت در اصلي زندان هجوم برده و سعي كردند با شكستن آن فرار كنند.
وي افزود: پس از هشدارهاي مكرر ما و بي توجهي زندانيان، نيروهاي پليس به ناچار وارد عمل شده و با تيراندازي سعي كردند شورشيان را متوقف كنند.در اين درگيري يك زنداني به ضرب گلوله پليس كشته شد.چانا معتقد است كه چند تن از مجرمان خطرناك، ساير زندانيان را به شورش و فرار تحريك كرده بودند.
در ماه آوريل نيز، شبه نظاميان طالبان به زندان «بنو» در ايالت «خيبرپختونخواه» پاكستان حمله كرده و توانستند 384 زنداني از جمله 150شبه نظامي طالبان و تعدادي از تروريست-هاي خطرناك را از اين زندان آزاد كنند.


محكوميت خاخام اسرائيلي كليه فروش

خاخام اسرائيلي كه 3 سال پيش متهم به فروش كليه هاي اهدايي شده بود، سرانجام به زندان محكوم شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اسرائيلي «هاآرتص»، خاخام «لوي اسحاق روزنبائوم» كه 3 سال پيش رسوايي وي در فروش كليه هاي اهدايي فاش شد، سرانجام روز چهارشنبه به 5/2سال زندان محكوم شد.
روزنبائوم كه هم اكنون 61 سال دارد، شهروند اسرائيل است كه در منطقه بروكلين نيويورك زندگي مي كند. وي به اتهام فروش كليه هاي اهدايي به دريافت كنندگان در 3 مورد مجرم شناخته شد.
براساس اين گزارش، روزنبائوم بين سال هاي 2006 تا 2009 در 3 مورد كليه هاي اهدايي را به قيمت هايي بين 120 تا 150هزار دلار فروخته است.
طبق گزارش ها اين خاخام 61 ساله كه از اعضاي جامعه يهوديان ارتدوكس در بروكلين است با نفوذي كه در يكي از بيمارستان هاي محلي داشت، قادر بود كليه فرد اهداكننده را به بيمار محتاج به آن بفروشد.
روزنبائوم طي ارتباطي كه با پزشك هاي اسرائيلي در اراضي اشغالي داشت، اهداكنندگان را در مناطق فقير در سرزمين هاي اشغالي شناسايي مي كرد و با پرداخت مبلغي ناچيز، آنها را متقاعد به اهداي كليه هاي خود مي نموده سپس آنها را در آمريكا با قيمتي بالغ بر 150هزار دلار مي فروخت.
ماهيت اقدام اين خاخام هنگامي آشكار شد كه وي با يكي از ماموران مخفي «اف بي آي» ديدار كرد.
اين مامور مخفي پليس فدرال آمريكا روزنبائوم را متقاعد كرد كه به دنبال كليه اي براي عموي بيمار خود بوده كه در يكي از بيمارستان هاي آمريكا در انتظار پيوند است.
دادستان اعلام كرده است كه روزنبائوم اهداكنندگان كليه را از طريق آگهي هاي روزنامه در اسرائيل پيدا مي كرده كه حاضر بودند كليه هاي خود را در قبال دريافت مبلغي اندك اهدا كنند. وي پس از انجام آزمايش هاي خون مربوطه و اطمينان يافتن از امكان پيوند كليه به بيمار، وي را به آمريكا منتقل مي كرد.
در حالي كه اين اقدام در آمريكا جرم محسوب مي شود، وي به اهداكنندگان و دريافت كننده كليه مي آموخت كه چگونه مسئولان بيمارستان را درباره ماهيت اهداي كليه فريب دهند.
در حالي كه روزنبائوم در دفاع از خود گفته كه به دنبال نجات جان انسان ها بوده است اما «پائول فيشمن» مدعي العموم ايالت نيوجرسي آمريكا اعلام كرده است كه روزنبائوم فقط به دنبال سود بوده و هدفش نجات جان انسان ها نبوده است.


اخراج به خاطر حجاب

يك دختر بچه مسلمان به دليل داشتن حجاب در هنگام بازي فوتبال در كانادا از ورزشگاه اخراج شد.
به نوشته روزنامه «الرياض»، اين دختربچه مسلمان كه 9 سال سن دارد و نامش ذكر نشده است به دليل داشتن روسري از زمين بازي ورزشگاه ايالت كبك كانادا اخراج شد.
مسئولان ورزشگاه كبك كانادا به اين موضوع بسنده نكرده و به خانواده اين دختر بچه مسلمان اطلاع دادند تا زماني كه وي داراي حجاب باشد، نمي تواند در ساير مسابقات شركت كند.
براساس اين گزارش، مسئولان ورزشگاه در مقابل اعتراض خانواده كودك مسلمان در مورد آزادي حجاب در مسابقات ورزشي از سوي فيفا، از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كردند.
اين در حالي است كه با وجود ادعاي مسئولان كانادايي مبني بر آزادي هاي فردي و حمايت از آراء و عقايد ديگران، تاكنون در مناسبت هاي مختلف، دختران مسلمان به دليل داشتن حجاب از مسابقات ورزشي طرد و اخراج شده اند.


كلاهبردار اينترنتي به دام پليس افتاد

رشت- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان شفت از دستگيري كلاهبردار اينترنتي 700 ميليون ريالي در اين شهرستان خبر داد.
وي گفت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان تهراني و تلاش پليس فتا، سرنخ هايي از سارق اينترنتي در شهرستان شفت بدست آمد كه طي آن كارآگاهان پليس اين شهرستان با توجه به اطلاعات به دست آمده، مخفيگاه اين فرد در يكي از روستاهاي شفت را شناسايي كردند.
فرداد فكوري گفت: سرانجام اكيپ هاي عملياتي پليس با هماهنگي مقام قضايي در عملياتي غافلگيرانه اين متهم را در مخفيگاهش دستگير كردند.
متهم پس از دستگيري با تشكيل پرونده به مقام قضايي معرفي شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14