(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 26 تير 1391 - شماره 20257

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آملي لاريجاني: مجرمان مواد مخدري بيش از 50 درصد زندانيان كشور را تشكيل مي دهند
با حضور جمعي از مقامات ارشد
مراسم معارفه دبيركل جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب برگزار شد
درپرتو وحي
قدرداني رئيس مجلس فلسطين از مواضع ايران
بذرپاش خبر داد طرح مجلس بر خنثي سازي تحريم حمل و نقل دريايي
فعالان ضد جنگ با نصب بيلبوردها در اوكلاهاما:
جنگ با ايران آمريكا را غرق در بدهي ها خواهد كرد
مؤسسه روابط بين الملل اسپانيا:
پيشنهادات غرب به ايران بادام زميني در مقابل الماس است
فيروزآبادي: بستن تنگه هرمز مستلزم تدبير فرمانده كل قوا است
وزير خارجه اعلام كرد
آمادگي ايران براي برگزاري نشست با معارضان سوري
هافينگتون پست : حمله آمريكا رابطه عراق و ايران را مستحكم تر كرد
عمان به عنوان حافظ منافع ايران در انگليس تعيين شد
با سوء استفاده باند رجوي از كودكان اعضاي فرقه صورت مي گرفت
گدايي 12ميليون ماركي منافقين از مردم آلمان
دانشجو: حضور جاسبي در هيأت امناي دانشگاه آزاد منتفي شد
بادامچيان رئيس ستاد انتخابات حزب موتلفه شد
اخبار ادبي و هنري
بيمه مسكن مهر كاهش يافت
اصفهاني ها هر روز 2 تا مرغ دولتي مي گيرند
رونمايي از نخستين زباله گير روباتيك ساخت كشور


آملي لاريجاني: مجرمان مواد مخدري بيش از 50 درصد زندانيان كشور را تشكيل مي دهند

رئيس قوه قضائيه اعلام كرد كه بيش از 50 درصد زندانيان كشور را مواد مخدري ها تشكيل مي دهند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در افتتاحيه همايش ملي پژوهش در نظام عدالت كيفري، فرصت ها و چالش ها، با انتقاد از عنوان اين همايش تصريح كرد: عنوان همايش در باب پژوهش در نظام عدالت كيفري است؛ گرچه اين همايش و نظاير اين همايش ها ارزش بالايي دارد اما اول بايد راجع به خود عدالت كيفري تحقيق مي شد زيرا ميزان بحث هايي كه در خصوص عدالت كيفري داريم زياد نيست. طبيعي تر اين بود كه يك رشته در آن كار شود بعد راجع به روش كار در اين رشته تحقيق شود.
وي با اشاره به اصطلاح عدالت كيفري يا نظام عدالت كيفري ادامه داد: اين اصطلاح ترجمه اي از زبان انگليسي است ولي به نظرم ترجمه دقيقي نيست.
رئيس دستگاه قضايي سيستم عدالت كيفري را سيستمي عادلانه خواند و افزود: عدالت كيفري در پروسه قضايي كشور يك بحث ميان رشته اي است و در كشور انواع رشته هاي علمي وجود دارد كه در آن موثر است. يكي از مهم ترين جهات اين بحث، بحث فلسفي است. برخي از بحثهاي فلسفي در باب پروسه قضايي كيفري مربوط به مجازات است و خود مجازات داراي فلسفه اخلاقي و سياسي است. فلسفه اخلاقي آن اين است كه چرا مجازات از نظر اخلاقي صحيح است؟ چه كسي ولايت بر اين مجازات را بر عهده دارد؟ اينها مسائلي هستند كه به لحاظ بحث فلسفه اخلاقي قابل طرحند.
آملي لاريجاني با بيان اينكه «بحث مهم ديگر در مجازات اين است كه مجازات از چه بابت؟»، اظهار كرد: آيا مجازات را به خاطر نتايج آن انجام مي دهيم يا مجازات كاري به آينده و نتايج آن ندارد؟ در واقع مجازات مساله اي است كه بر اساس سزا و انجام جرم، فرد خودش آن را خريده است.
وي با بيان اينكه بحث ديگر فلسفي راجع به عدالت كيفري، بحث خود عدالت است، خاطرنشان كرد: بحث عدالت با كيفر ارتباط وسيعي دارد. آيا قوانين ما و آيين دادرسي ما عادلانه است؟ حقيقت عدالت چيست و چگونه مي توانيم به آن دست پيدا كنيم؟
رئيس قوه قضاييه با اشاره به بحث جامعه شناختي عدالت كيفري يادآور شد: اين بحث مشخص مي كند كه مجازات ها چه آثاري در جامعه دارند. مثلا زندان چه آثاري بر جامعه و خانواده دارد؟ در حال حاضر در كشور با تراكم زندانيان مواجهيم و بيش از 50 درصد زنداني ها را مواد مخدري ها تشكيل مي دهند.
آملي لاريجاني گفت: مجازات ها را نمي توانيم فقط با ديد جامعه شناختي ببينيم بلكه بايد از منظر وحياني هم به آن نگاه كنيم؛ لذا جهت اين بحث به جهات فقهي و جنبه هاي اجتهادي هم برمي گردد.
وي با اشاره به بحث ديگر در پروسه قضايي كيفري كه بحث اجرايي آن است، تصريح كرد: در پروسه قضايي كيفري علاوه بر تقنين و كار دادگاه ها، در مقام اجرا هم بحث داريم. مجري احكام كيفري چه كسي بايد باشد؟
رئيس دستگاه قضايي با بيان اينكه ارزش در پژوهش بحث ديگر در پروسه قضايي كيفري است، ادامه داد: اخلاق حرفه اي در اين همايش به كار برده شده است كه بايد گفت اخلاق در پژوهش بحث مهمي دارد ولي مد نظر من دخالت ارزش ها در موضوع پژوهش است. اينكه ارزش ها چه تاثيري دارند؛ لذا يكي از شاخصه هاي فلسفه علم، ارتباط ارزش و علم است.
آملي لاريجاني با بيان اينكه يكي از نكات مهم در دخالت ارزش ها در پژوهش كه در علوم انساني هم وجود دارد، مقوله عدالت است، افزود: بسياري از فلاسفه عدالت را اعطاي حق هر ذي حقي دانسته اند كه اين تحقيق از عدالت باعث شده كه ما دنبال اين موضوع برويم كه حق يعني چه. بنابراين بايد از حق، تفسير و تحليل روشني داشته باشيم و حق را معين كنيم. حكومت و نظام اگر مي خواهد نهاد عادلانه داشته باشد بر اساس كدام ارزش ها بايد كار كند؟ با وجود اينكه هر شخصي ارزش هاي خود را دارد اما نظامي كه مي خواهد در كشور مستقر شود بر اساس ارزش چه كسي مي خواهد استقرار پيدا كند؟
وي با بيان اينكه ما نگاهمان به آحاد انساني، نگاه قرآني است كه از همه مهم تر نگاه توحيدي در اين نظام ايماني است، تصريح كرد: ما در چارچوب نظام ايماني، جهت وحياني و نكته اصلي آن را كه توحيد مطلق است، به دست مي آ وريم.
به گزارش ايسنا،رئيس قوه قضاييه با اشاره به روش تحقيق در عدالت كيفري ادامه داد: با توجه به اينكه عدالت كيفري ميان رشته اي است بايد هم از روش عقلي و هم از روش تاريخي استفاده كنيم و هم بحث فقهي و اجتهادي در نظام و ساختار نظام ايماني و وحياني را در نظر بگيريم زيرا به آن نياز داريم.
 


با حضور جمعي از مقامات ارشد

مراسم معارفه دبيركل جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب برگزار شد

طي مراسمي توديع و معارفه حجج اسلام تسخيري و محسن اراكي در مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با حضور جمعي از مقامات ارشد برگزار شد.
به گزارش ايرنا مراسم معارفه دبيركل جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با حضور شماري از مسئولان از جمله وزير امور خارجه، رئيس بازرسي كل كشور، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، معاون ارتباطات بين الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و سردار صفوي دستيار ويژه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
در اين مراسم متن حكم رهبر معظم انقلاب در انتصاب حجت الاسلام والمسلمين «محسن اراكي» به عنوان دبيركل جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و حجت الاسلام والمسلمين «محمدعلي تسخيري» به عنوان مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام توسط حجت الاسلام رسولي محلاتي قرائت و تقديم آنان شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين تسخيري ضمن اشاره به مباني تقريب مذاهب در اسلام اظهار داشت: بر اين اساس تمامي مذاهب بايد در اعتقادات و احكام خود ثابت قدم باشند و از هيچ يك از اعتقادات خود عقب نشيني نكنند.
وي ادامه داد: براي وحدت امت اسلامي بايد ابتدا دايره مشتركات را گسترش داده و سپس از راه گفت وگوي منطقي قرآني پاره اي از اختلافات و شبهات را برطرف كرد.
دبيركل سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اينكه امروز 90 درصد جهان اسلام محكوم به سكولاريسم است، اضافه كرد: برخي كشورهاي به اصطلاح اسلامي نيز تحت تاثير انديشه هاي مستكبران به سكولار بودن خود افتخار مي كنند.
همچنين حجت الاسلام محسن اراكي دبيركل جديد مجمع تقريب مذاهب اسلامي در پايان مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران درباره برنامه هايش، گفت: تقريب آشنايي است يعني اينكه ما اين پرده هاي غليظي كه مانع آشنايي مذاهب و اتباع آن با يكديگر مي شود و دست ساخت دشمن است را كنار بزنيم.
وي افزود: دشمن به دنبال اين است كه اقوام و مذاهب اسلامي را نسبت به هم بدبين كند و تعريفي از هر قوم و مذهبي براي ديگري ايجاد كند كه با اصل آن سازگار نيست لذا نتيجه آن اين است كه هر قوم را به ديگري بدبين كند براي همين بايد اين شناخت را در گام اول به وجود بياوريم.
اراكي به گام هاي ديگر برنامه هايش اشاره و تاكيد كرد: دومين گام ايجاد فضاي كار مشترك و همكاري مشترك در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و سياسي و در همه عرصه هايي است كه داراي سرنوشت واحدي هستيم.
وي افزود: گام سوم هم اين است كه بدانيم دشمن ما مشترك است، چالش هاي ما و تهديدهاي ما مشترك است و آنچه يك بخش از جهان اسلام را تهديد مي كند همه جهان اسلام را تهديد مي كند و با فعاليت مشترك مي توانيم بر همه چالش ها فائق بياييم.
 


درپرتو وحي

بايد استقامت كنيد!
قرآن مجيد :
پس همانطور كه فرمان يافته اي (در راه حق) استقامت كن!
و همين طور كساني كه با تو به سوي خدا آمده اند (هم بايد استقامت و بردباري كنند)
و طغيان نكنيد
زيرا خداوند كارهايتان را مي بيند!
سوره هود
آيه 112


قدرداني رئيس مجلس فلسطين از مواضع ايران

رئيس مجلس ملي فلسطين در پيامي به «علي لاريجاني»، تبليغات تحريم آميز رژيم اشغالگر صهيونيستي عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران را محكوم و اعلام كرد: مردم فلسطين با ملت اين كشور براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي اعلام همبستگي مي كنند.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، «سليم الزعنون» رئيس مجلس فلسطين در پاسخ به پيام اخير لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در محكوم كردن اقدامات رژيم اشغالگر قدس در اعلام قدس شريف به عنوان پايتخت يكپارچه رژيم صهيونيستي، اين پيام را ارسال كرد.
الزعنون در اين پيام، ضمن قدرداني از حمايت ها و پشتيباني هاي دولت و مردم ايران از احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطين به ويژه محكوم كردن اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در جعل هويت فرهنگي سرزمين فلسطين،تلاش اين رژيم براي تغيير وضع حقوقي و بافت جمعيتي مناطق اشغالي، آمادگي خود را براي هم فكري و همكاري مشترك با مجلس شوراي اسلامي براي انجام اقدامات ضروري در سطح پارلمان ها و كشورها جهت رويارويي با اقدامات جنايتكارانه اشغالگران قدس اعلام كرد.
رئيس مجلس ملي فلسطين در بخش ديگري از اين پيام خطاب به لاريجاني تاكيد كرد كه پيام جنابعالي بيانگر احساسات پاك و مواضع اصولي شما در برابر حقوق ثابت و قطعي مردم فلسطين و محكوميت اقدامات نژادپرستانه و ناجوانمردانه حكومت صهيونيست است.
وي افزود: اقداماتي كه هدف آن تعرض به مقدسات اسلامي و مسيحي در قدس شريف و ويران ساختن مسجد اقصي است.
رئيس مجلس ملي فلسطين با اشاره به زرادخانه هسته اي رژيم صهيونيستي و سكوت قدرت هاي استكباري جهان در مقابل اقدامات رژيم صهيونيستي يادآور شد: مردم فلسطين با جمهوري اسلامي ايران در جهت تلاش براي دست يابي به انرژي صلح آميز هسته اي اعلام همبستگي مي كنند.
الزعنون همچنين تبليغات تحريم آميز رژيم متجاوز و اشغالگر قدس را عليه جمهوري اسلامي ايران و برنامه صلح آميز هسته اي ايران، محكوم كرد.
 


بذرپاش خبر داد طرح مجلس بر خنثي سازي تحريم حمل و نقل دريايي

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از طرح كميسيون صنايع براي خنثي سازي تحريم حمل و نقل دريايي خبر داد.
مهرداد بذرپاش اظهار داشت: در كميسيون صنايع طرحي در دستور كار قرار گرفت كه دولت را مكلف مي كند بر حوزه صنعت و معدن در طراحي جديد تكنولوژي موتورهاي نفتكش و ناوها تمركز جدي داشته باشد.
بذرپاش افزود: اين كار هنوز در مرحله طراحي بوده و نيازمند حمايت جدي دولت در اين زمينه است تا بتوانيم با تصويب فوريت، آن را در اين حوزه عملياتي كنيم.
وي يادآور شد: براي اينكه اين فناوري و تكنولوژي را در حوزه موتورهاي كشتي ها داشته باشيم كه بتوانند مسافت طولاني را بدون سوخت گيري مجدد طي كنند، بايد از فناوري جديد سوختي بهره ببريم تا نفتكش ها نيز آسيب كمتري ببينند.
به گزارش فارس، بذرپاش با اشاره به بخش ديگري از اين طرح و فوايد آن تصريح كرد: دراين صورت ناوها و كشتي ها نيازمند پهلوگيري مجدد نبوده و ديگر نيازي به درخواست سوخت از ساير كشورهايي كه شايد به دلايل سياسي امتناع كنند نيست.
وي با بيان اينكه در اين حوزه دستاوردها و دسترسي خيلي خوبي داشته ايم خاطرنشان كرد: اين امر براي بومي كردن بر روي موتور كشتي ها كار دشواري نيست لذا بايد سريع تر به اين فناوري دست يابيم و به مرحله تجاري سازي و نصب آن بر روي كشتي ها و ناوها برسيم.
 


فعالان ضد جنگ با نصب بيلبوردها در اوكلاهاما:

جنگ با ايران آمريكا را غرق در بدهي ها خواهد كرد

فعالان ضد جنگ در شهر اوكلاهاما در آمريكا با نصب بيلبوردها در مناطق پرجمعيت، مخالفت شان را با هرگونه جنگ احتمالي عليه ايران نشان دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سي.ان.ان آي ريپورت؛ فعالان ضد جنگ اوكلاهاما در حال مبارزه با اقدام نظامي عليه ايران هستند..
اين گروه سه بيلبورد در مناطق پرجمعيت اوكلاهاما برپا كرده اند كه روي آنها نوشته شده است: به كنگره بگوييد به جنگ ايران نرود.
ناتناييل باچلدرز مسئول گروه ضد جنگ اوكلاهاما گفت: بيلبوردهاي ما نشان مي دهند كه فرياد صلح و مذاكره براي حل مسئله ايران بلند شده است. جنگ با ايران عواقب ناگواري براي ايالات متحده و جهان خواهد داشت. قيمت نفت را افزايش مي دهد و اقتصاد آمريكا را واژگون و اين كشور را غرق در بدهي ها خواهد كرد.
 


مؤسسه روابط بين الملل اسپانيا:

پيشنهادات غرب به ايران بادام زميني در مقابل الماس است

مؤسسه روابط بين المللي و گفت وگوي خارجي ( FRIDE ) اسپانيا، مذاكرات اخير ايران در مسكو را نااميد كننده خواند و افزود: پيشنهاد غرب در موضوع هسته اي به ايران «بادام زميني در مقابل الماس» است.
مؤسسه روابط بين المللي و گفت وگوي خارجي ( FRIDE ) اسپانيا، در بخش «نظريه هفته» طي تحليلي كوتاه خواستار كاهش تحريم ها عليه ايران شده است.
به گزارش فارس، در اين نوشتار كوتاه تحت عنوان «تحريم ها عليه ايران را كاهش دهيد» آمده است: مذاكرات اخير ايران در مسكو نااميد كننده بود. پيشنهاد «بادام زميني در مقابل الماس» اقدامي همراه با تزوير ارزيابي شده است.
ايران به دنبال شناسايي حق غني سازي اورانيوم براي خود بود و خواهان كاهش تحريم ها است اما آمريكا و اروپا در حالي كه هر روز تحريم ها عليه ايران را تشديد مي كنند، قصد دارند ايران را مجبور به تسليم كنند و انتظار دارند قبل از رفع تحريم ها، ايران به خواسته هاي آنها عمل كند.
غرب نبايد اجازه بدهد رفتارهاي همراه شك و اشكال تراشي در مذاكرات گذشته در قبال اين كشور بار ديگر تكرار شود. زيرا ممكن است اين سياست به نتايج بدون خواسته اي منجر شود.
ممكن نيست ايران تسليم شده
و اراده آن شكسته شود
اين امكان وجود دارد ايران با اين سياست مقابله كرده و غني سازي خود را بالاي 20 درصد ادامه دهد. در مذاكرات اخير در استانبول خانم اشتون گفت: اتحاديه مي خواهد مطمئن شود كه ايران تمام تعهدات در چارچوب NPT را اجرا مي كند.
وي در ادامه تأكيد كرد: اتحاديه به حق ايران بر دستيابي به استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي احترام مي گذارد.
بر اين اساس مجاز كردن ايران به غني سازي اورانيوم در قبال بازرسي هاي سرزده آژانس بين المللي انرژي اتمي از تأسيسات اين كشور تاكتيك مؤثرتري نسبت به مذاكرات براي غني سازي صفر، پيش شرط قائل شدن، اعمال تحريم ها و حتي مداخله نظامي است. علاوه بر اين افزايش امكان همكاري با ايران درخصوص موضوعات كلي مورد نظر طرفين مي تواند پيش از افزايش تهديد مثمر ثمر باشد.
 


فيروزآبادي: بستن تنگه هرمز مستلزم تدبير فرمانده كل قوا است

رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح گفت: اجراي طرح بستن تنگه هرمز مستلزم تدبير و دستور فرمانده معظم كل قوا است.
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در حاشيه هجدهمين همايش سالانه فرماندهان نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه ما طرح بستن تنگه هرمز را داريم گفت: در حال حاضر قصدي براي بستن اين تنگه نداريم بلكه ضمن برنامه ريزي طرح آن را به شوراي عالي امنيت ملي ارجاع داده ايم و در نهايت تصميم گيرنده اصلي در اين زمينه فرمانده كل قوا است.
رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه غربي ها اعلام كرده اند ايران توان بستن تنگه هرمز را ندارد گفت: آنها براي دلخوشي خودشان مي گويند كه ما بلوف مي زنيم كه البته ما هم بنا نداريم تنگه هرمز را ببنديم ولي طرح بستن آن را داريم كه طرحي هوشمندانه و معقولانه است.
وي ادامه داد: نيروهاي مسلح براي هر موضوعي طرح خود را دارند ولي تصميم اجراي بستن تنگه هرمز به عهده فرمانده معظم كل قوا است و شوراي عالي امنيت ملي به ايشان مشورت مي دهند.
فيروزآبادي در خصوص ورود ناو هواپيمابر آمريكا به خليج فارس نيز گفت: قضيه حضور و نقش آمريكا در منطقه مسئله تأمين منافع ابرسرمايه داري و آمريكا و صهيونيسم در منطقه است.
وي افزود: اما طبق آنچه فرماندهان آمريكايي اعلام كردند، اين تحركات ناو هواپيمابر جرج واشنگتن براي پشتيباني از جنگ افغانستان و مقابله با دزدان دريايي است.
فيروزآبادي در ادامه در خصوص اظهارات غربي ها مبني بر نيروهاي جديد نيز گفت: در مورد وسايل جمع آوري مين كه مدتي صحبت آن را مي كنند و مي گويند به منطقه مي آوريم مربوط به اين است كه مي خواهند به اعراب منطقه اطمينان دهند مسيرهاي صادرات و كشتيراني را باز نگه مي دارند، آنها هر روز به يك روش از كشورهاي عربي نفت خيز باج مي گيرند.
وي افزود: يك روز با مستقر كردن رژيم صهيونيستي، يك روز با تجهيز صدام و يك روز به بهانه موشك هاي ايران و استقرار سامانه هاي ضد موشك كه يكي از سران عربي مي گفت ما اصلاً نمي دانيم اين موشك را آورده اند يا نه كه اجازه اش را از ما مي گيرند و حالا هم نوبت دستگاه هاي مين روب هوايي، دريايي و زيرسطحي شده است.
فيروزآبادي با اشاره به حضور نيروهاي آمريكايي در كشورهاي منطقه اظهار كرد: نيروهاي آمريكايي اعم از زميني، دريايي، هوايي، در كشورهاي منطقه از جمله كويت، قطر، بحرين و امارات مستقر شده اند، البته از اين استقرار نمي توان استنباط حمله به ايران را داشت، چرا كه چنين چيزي نه به ذهن رهبران آن كشور خطور مي كند نه نظاميان.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به توجيه حضور نيروهاي آمريكا در پايگاه هاي منطقه اي گفت: دليل اول آنكه آمريكا قول داده بود نيروهاي خود را از عراق خارج كند و اگر مي خواست آنها را به پايگاه هاي دور منتقل كند بسيار زمان بر و هزينه بر بود و از اين رو نيروهاي آمريكايي به كشورهاي منطقه منتقل شدند، اشغال نظامي كويت، بحرين، قطر و امارات، در واقع اين كشورها را به پادگان نظامي آمريكا در منطقه تبديل كرده است و آنان انباردار تجهيزات نظامي آمريكا هستند.
فيروزآبادي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه محور اصلي راهبرد جنگ طلبانه آمريكا امروز متوجه چين شده است و حضور آنها در كشورهاي قطر، بحرين، امارات و كويت اين است كه اينها جزو نزديك ترين نقاط به چين به شمار مي رود افزود: متأسفانه برخي در داخل مي خواهند با اهداف سياسي به نحوي القا كنند كه اين پايگاه ها به دليل حمله به ايران شكل گرفته و بايد مراقب بود و كوتاه آمد اما اذعان نيروهاي آمريكايي و فرمانده ناوگان آمريكا چيز ديگري است كه علت آن حضور مقتدر، بيداري، ايمان و بصيرت رزمندگان نيروي دريايي ماست كه در خليج فارس و درياي عمان مستقر هستند.
كاهش معاونت هاي ستاد كل نيروهاي مسلح به 4 معاونت
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين در گفت وگو با فارس گفت: ساختار ستاد كل نيروهاي مسلح متحول شده است و از 8 معاونت به 4 معاونت تغيير كرده است.
سردار فيروزآبادي در خصوص تغييرات معاونت هاي ستاد كل گفت: اصل آنچه در ستاد كل اتفاق افتاده تحول است. جريان تكاملي جمهوري اسلامي ايران ايستايي ندارد و حركت مي كند.
وي افزود: اين حركت زنده است و وقتي شامل سلاح، آموزش، گردان، تيپ و لشكر مي شود شامل نيروها نيز مي شود و وقتي شامل نيروها شود شامل ارتش و سپاه نيز مي گردد و در اين صورت شامل ستاد كل نيز مي شود.
 


وزير خارجه اعلام كرد

آمادگي ايران براي برگزاري نشست با معارضان سوري

وزير امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: ايران آمادگي دارد كه با معارضان سوريه نشستي داشته باشد وآنها را به ايران دعوت كند و شرايط لازم را براي گفت وگوي بين معارضان و دولت سوريه فراهم و تسهيل كند.
علي اكبر صالحي در حاشيه مراسم معارفه آيت الله محسن اراكي دبير جديد مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر كوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه گفت: در سوريه موضوع داراي حساسيت بسياري است كه اگر خداي نكرده اقدام درستي درباره سوريه صورت نگيرد كل منطقه به هم مي خورد.
وي افزود: آقاي كوفي عنان تاكنون با بي طرفي و عادلانه با اين موضوع برخورد كرده و اين موجب شده است كه برخي كشورهاي منطقه از اين بابت ابراز نگراني كنند كه اين جاي تاسف دارد. صالحي ادامه داد: علي رغم آن، حقايق دارد خودش را نشان مي دهد و به نظر مي آيد در مجموع بشود گفت كه نسبت به برون رفت بحران سوريه اميد فراوان هست.
وي افزود: در اين راستا معتقديم كه موضوع سوريه بايد به صورت سوري ـ سوري حل شود و هيچ چيزي از بيرون تحميل نشود و هيچ حكومتي نبايد از بيرون تحميل شود و ما اين را به طور كامل رد نمي كنيم و اميدواريم با همكاري بين ايران و سازمان ملل و برخي كشورهاي منطقه اين همكاري وسيع تر شود و در جهت حل مشكل سوريه قدم موثري برداشته شود.
ديدار صالحي با علماي لبناني
وزير خارجه كشورمان در ديدار با هيئتي از علماي لبنان گفت: دشمن با تفرقه افكني مذهبي به دنبال انحراف روند بيداري اسلامي است. صالحي در اين ديدار با مهم خواندن روند كنوني تحولات منطقه و گسترش موج بيداري اسلامي در بين ملتهاي مسلمان اظهار داشت: با شكل گيري حكومت هايي برآمده از خواست و اراده مردم مسلمان منطقه قطعا شاهد تقويت نزديكي و وحدت بين كشورها و ملتهاي مسلمان در جهت مقابله با دشمنان جهان اسلام بخصوص رژيم صهيونيستي خواهيم بود.
وزير خارجه كشورمان در اين راستا بر نقش مهم، تاثيرگذار و هوشياري علماي برجسته مسلمان براي مقابله با فتنه انگيزي دشمنان جهان اسلام و ضرورت حفظ و تقويت وحدت بين كشورها و ملتهاي اسلامي تاكيد كرد و خواستار همفكري بيش از پيش علماي برجسته مسلمان در كشورهاي مختلف اسلامي شد.
 


هافينگتون پست : حمله آمريكا رابطه عراق و ايران را مستحكم تر كرد

روزنامه هافينگتون پست با اشاره به اهداف آمريكا براي حمله به عراق تاكيد كرد كه جنگ عراق نه تنها نفوذ آمريكا در منطقه را تقويت نكرد بلكه به مستحكم شدن رابطه ايران و عراق منتهي شد.
اين روزنامه در مطلب خود اظهار داشت: مسئله اي كه بسياري از كارشناسان سياست خارجي آمريكا را ناراحت مي كند، رابطه بسيار صميمي و نزديك عراق با ايران است و امروزه كشوري كه زماني رقيب مرگبار ايران بود، هم اكنون مستحكم ترين همپيمان اين كشور است.
اين گزارش اضافه كرد: اين رابطه، پيامد فوق العاده مداخله ما است و درخشندگي آن اين است كه اين مسئله، تامل برانگيز است. اينكه عراق تا اين حد به يار نزديك ايران تبديل شده، درخور توجه است.
اين روزنامه آمريكايي با اشاره به تلاش آمريكا براي انزواي ايران تصريح كرد كه با اين وجود به جاي آنكه عراق در اين تلاش هاي ضد ايراني به آمريكا كمك كند، درست عملكردي عكس از خود نشان داد. عراق يكي از منتقدان تحريم هاي آمريكا عليه ايران است و بسياري نگران هستند كه اين كشور به همسايه خود ايران كمك كند كه با رد و بدل شدن كالا در مرز مشترك اين دو كشور، ايران تحريم ها را دور بزند.
اين روزنامه اظهار داشت: يكي ديگر از اهداف مهم دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، اعمال فشار به دولت «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه براي ترك اين كشور است اما عراق در مخالفت با آمريكا، هرگونه تلاش واشنگتن براي خلع اسد از قدرت را محكوم مي كند.
چاس فريمن در گزارش خود افزود: آمريكا به همراه شركاي خود در اتحاديه اروپا تلاش كرده است با تحميل تحريم هاي نفتي عليه ايران، كشور جمهوري اسلامي ايران را به انزوا بكشاند اما توليدات نفت عراق در حال شكوفايي است و در حاليكه صادرات و فروش نفت عراق مي تواند خلأ نبود نفت ايران را به دليل تحريم ها پر كند اما با اين حال عراق تا جايي كه مي تواند در زمينه نفت از ايران حمايت مي كند.
براساس اين گزارش، در يكي از نشست هاي اخير «اوپك»، عراق در حمايت از ايران در مقابل عربستان سعودي تلاش كرد با استفاده از نفوذ جديد خود قيمت نفت را بالا ببرد و همچنين از اين پيشنهاد حمايت كرد كه اوپك رسما به تحريم هاي جديد عليه ايران اعتراض كند.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه همكاري و صميميت عراق با ايران نوشت كه مرز گسترده و غيرقابل كنترل عراق با ايران مي تواند تحريم ها عليه ايران را ناكارآمد كند.
فريمن در پايان اين گزارش تصريح كرد: جنگ عراق هرچه كه بود و هيچ گاه كامل درباره آن توضيح داده نشده است، خوب از كار درنيامد و در واقع عراق به شيوه هايي به نمو و شكوفايي خود ادامه مي دهد كه اگر براي منافع آمريكا مهلك و مخرب نباشد، قطعا منفي خواهد بود.
 


عمان به عنوان حافظ منافع ايران در انگليس تعيين شد

وزارت امور خارجه با صدور بيانيه اي اعلام كرد دولت جمهوري اسلامي ايران پس از رايزني هاي فشرده و بر پايه روابط مودت آميز، دولت عمان را به عنوان حافظ منافع كشورمان در انگليس تعيين كرد كه مورد موافقت طرف مقابل قرار گرفت.
اين اقدام در پي مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر كاهش سطح مناسبات ديپلماتيك با دولت انگليس و واكنش نسنجيده و عجولانه لندن كه منجر به تعطيلي سفارت خانه هاي دو كشور شد، صورت گرفت.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، دولت انگليس نيز كشور سوئد را به عنوان حافظ منافع خود معرفي كرد كه مورد پذيرش كشورمان قرار گرفت.
اكنون جمهوري اسلامي ايران به دنبال اتخاذ تمهيدات و اقدامات لازم براي تعيين ساز و كار مناسب با دولت هاي عمان و سوئـد بـراي تنظيم امور بخصوص ارائه خدمات كنسولي بـه هموطنان مقيم انـگليس است .
از سوي ديگر وزارت امور خارجه كشورمان ادعاي وزارت امور خارجه انگليس مبني بر دخالت نهادهاي حكومتي در وقايع رخ داده مرتبط با سفارت انگليس در تهران را موهن، غير واقع بينانه و مردود شمرده و آن را متناقض با موضع رسمي وزارت امور خارجه و قوانين كشورمان دانست و تأكيد كرد: بديهي است تغيير رفتار و ادبيات سياسي دولتمردان انگليس در قبال جمهوري اسلامي ايران اصلي ترين ملاحظه مسئولان ذي ربط در بررسي بازنگري در روابط دو كشور در زمان مقتضي خواهد بود.


با سوء استفاده باند رجوي از كودكان اعضاي فرقه صورت مي گرفت

گدايي 12ميليون ماركي منافقين از مردم آلمان

يك پژوهشگر هلندي اعلام كرد: منافقين پس از انتقال فرزندان اعضاي اين باند از عراق به اروپا، از اين كودكان به عنوان مهره هايي براي سوء استفاده مالي استفاده كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني هابيليان(خانواده شهداي ترور كشور)، بنا به گفته «يدوديت نيورينك» برخي كودكان اعضاي سابق منافقين كه در سال 1991 به دستور مسعود رجوي از پدران و مادران خود جدا شده و به اروپا فرستاده شدند، با افشاي مناسبات اين فرقه اعلام كردند كه به دستور رجوي از وجود آنها براي گدايي در خيابان هاي آلمان استفاده شده است.
بر پايه اين خبر تعداد زيادي از اين كودكان كه در ساختمان هاي متعلق به منافقين نگهداري مي شدند، هر روز مجبور بودند در خيابان هاي آلمان از مردم اين كشور گدايي كنند و در صورتي مي توانستند به محل نگهداري خود بازگردند كه رقمي بين 130 تا 260 مارك از مردم گدايي كرده باشند.
اين خبر مي افزايد: در فاصله زماني كوتاهي، سركرده منافقين از همين راه 12 ميليون مارك عوايد گدايي از مردم آلمان را صرف امور تروريستي فرقه اش كرد.
بعد از سال 1991 مسعود رجوي تداوم نقش خانواده را در فرقه اش مخرب اعلام كرد و با جدا كردن اجباري فرزندان اعضا از خانواده هايشان، آنها را راهي اروپا و آمريكا و در ساختمان هاي اجاره اي نگهداري كرد، اما با افشاي رسوايي هاي گسترده در خصوص سوء استفاده از كودكان در اين فرقه، دولت آلمان تمام خانه هاي محل نگهداري كودكان را به دليل كلاهبرداري و سوء استفاده، در سال 2001 تعطيل كرد.
 


دانشجو: حضور جاسبي در هيأت امناي دانشگاه آزاد منتفي شد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به جزئيات آخرين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره عضويت عبدالله جاسبي در هيأت امناي اين دانشگاه گفت: حضور جاسبي در هيأت امناي دانشگاه آزاد منتفي است.
فرهاد دانشجو عصر ديروز در حاشيه دومين جلسه هم انديشي مسئولان بسيج دانشگاه هاي استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به مهر گفت: 7 تا 8 گزينه براي انتخاب به عنوان عضو جديد هيئت امنا در ذهن دارم اما فعلا عضويت در هيئت امنا به عنوان نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي را خودم به عهده دارم.
وي در توضيح اين موضوع اظهار داشت: به عنوان رئيس دانشگاه آزاد صاحب 2 صندلي در هيئت امناي اين دانشگاه هستم يكي از اينها به عنوان نمايندگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ديگري به عنوان رئيس دانشگاه آزاد است.
رئيس دانشگاه آزاد گفت: به اين علت كه عضو حقوقي هيئت امناي دانشگاه آزاد محسوب مي شوم، لازم است يك شخص ديگر به عنوان عضو حقيقي در صندلي نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي در هيأت امنا حضور داشته باشد.
وي با اشاره به رأي گيري كه در آخرين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي صورت گرفت، گفت: در اين جلسه عده اي از اعضاي شورا، كبگانيان و برخي جاسبي را براي رأي گيري و عضويت در هيأت امنا پيشنهاد كردند كه هر چند آرا خوانده نشد، اما كبگانيان با 19 رأي به عنوان گزينه معرفي شد.
دانشجو همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره حضور فائزه هاشمي به عنوان مدير گروه در يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد گفت: در جريان اين موضوع نيستم و بايد پرونده را بررسي كنم
 


بادامچيان رئيس ستاد انتخابات حزب موتلفه شد

دبيركل حزب موتلفه اسلامي اعلام كرد كه اسدالله بادامچيان رئيس ستاد انتخابات اين حزب شده است.
محمدنبي حبيبي با اعلام اين خبر اظهار كرد: بادامچيان در دوره هاي قبل هم مسئول انتخابات حزب بود و اين موضوع تازه اي نيست.
وي خاطرنشان كرد: بحث هاي مربوط به انتخابات رياست جمهوري و شوراها در اين ستاد مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
گفتني است حزب موتلفه اسلامي پيش از اين اعلام كرده بود نامزد مستقل در انتخابات آتي رياست جمهوري معرفي خواهد كرد.
 


اخبار ادبي و هنري

مدير شبكه الكوثر: انقلاب اسلامي مي تواند
مكمل نظري جريان بيداري اسلامي باشد
مدير شبكه جهاني الكوثر گفت: جريان بيداري اسلامي الهام گرفته از انقلاب ايران است پس انقلاب اسلامي و نظريه هاي حكومتي آن مي تواند مكمل نظري اين جريان ها باشد.
علي خندق آبادي در نشست خبري شبكه جهاني الكوثر در پاسخ به خبرنگاركيهان با اشاره به برنامه هايي كه در حوزه بيداري اسلامي در اين شبكه تهيه شده است گفت: تلاش مي كنيم به سوالات، ابهامات و مطالبات جوامع مختلف در مورد بيداري اسلامي پاسخ بدهيم.
وي افزود: در كشورهايي كه در آنها انقلاب صورت گرفته و يا در جريان انقلاب هستند سوالات بسياري درخصوص تعيين نظام سياسي و حفظ استقلال و... وجود دارد. الكوثر ضمن پاسخ به اين سوالات تلاش مي كند به آنها بياموزد كه با حفظ هويت ملي و اسلامي خود در تعامل با ديگر كشورها از آسيب هاي سلطه جهاني نيز مصون بمانند. مدير شبكه الكوثر فرقه سازي سياسي و اختلاف افكني بين شيعه و سني را راهي براي به ضعف كشاندن اين كشورها توسط غرب دانست و خاطر نشان كرد: شبكه جهاني الكوثر در تهيه برنامه هاي خود اين موضوعات را در نظر دارد.
خندق آبادي با يادآوري اينكه جريان وهابيت به عنوان يك جريان استعماري و ضد وحدت در جهان اسلام به دنبال ايجاد تفرقه بين شيعه و سني است افزود: اگر ما اصول اعتقادي وهابيت را براي جهان اسلام افشا كنيم خود به خود وحدت بين شيعه و سني محفوظ خواهد ماند.
دومين اجلاس جهاني راديوهاي قرآني برگزار مي شود
مدير راديو قرآن درباره برگزاري دومين اجلاس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي گفت: اولين اجلاس راديوهاي قرآني در سال 1387 برگزار شد كه قرار است دومين اجلاس آن به زودي در سال 91 اجرا شود.
به گزارش ايسنا، وي افزود: نشست اعضاي هيات رئيسه كه مربوط به دومين اجلاس جهاني راديوهاي قرآني و اسلامي است تا پايان شهريور امسال برگزار مي شود. همچنين اجلاس كامل آن اواخر بهمن سال جاري با حضور مجمع عمومي به جهت تصويب اساسنامه راديوهاي قرآني برپا مي گردد.
محمدحسين محمدزاده در ادامه با اعلام برگزاري جشنواره «تلاوت من» كه چندي پيش برگزار شد، خاطر نشان كرد: جشنواره «تلاوت من» چندي پيش با شكوه هر چه تمام برگزار شد، اما تداخل آن با برخي از ويژه برنامه ها، برگزاري اختتاميه آن را به تعويق انداخته است كه ما اميدواريم بتوانيم همزمان با نشست اعضاي هيات رئيسه اجلاس جهاني راديوهاي قرآني اختتاميه آن را هم برگزار كنيم. مدير راديو قرآن همچنين با اشاره به اينكه اين شبكه راديويي 33 عنوان برنامه جديد براي ماه رمضان تدارك ديده، گفت: 70 درصد برنامه هاي راديو قرآن در ماه رمضان ويژه اين ماه مبارك است.
420 اثر در بخش هاي مسابقه جشنواره فيلم مقاومت
تاكنون، بيش از 420 اثر در بخش هاي مختلف مسابقه سينماي ايران دوازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس دريافت شده است، اين در حالي است كه مهلت ارسال آثار به بخش هاي بين الملل، قلم طلايي و جلوه گاه نور هنوز به پايان نرسيده است.
براساس اين گزارش، 27 عنوان فيلم سينمايي، 57 عنوان فيلم كوتاه، 173 عنوان فيلم مستند، 81 عنوان فيلم سينمايي ويدئويي تا امروز در دبيرخانه جشنواره به ثبت رسيده است. بر پايه اين خبر؛ در بخش مسابقه فيلمنامه نويسي جشنواره (قلم طلايي) نيز، كه تا اول مرداد مهلت دريافت آثار آن ادامه دارد 93 عنوان فيلمنامه دريافت شده است. روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم مقاومت و دفاع مقدس خبر داد: آخرين مهلت دريافت آثار بخش مسابقه بين الملل، مسابقه فيلمنامه نويسي و بخش جلوه گاه نور (فيلم هاي مرتبط با شهداي ترور) به ترتيب 30 تير، اول و پنجم مرداد است.
آغاز جشنواره فرهنگي-هنري بسيج مستضعفين
مراسم افتتاحيه جشنواره توليدات فرهنگي-هنري سازمان بسيج مستضعفين روز گذشته با حضور فرمانده اين سازمان برگزار شد.
سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم گفت: اين جشنواره را از صفر آغاز كرديم، اين جشنواره هم بي ادعا است و به دست كساني ساخته شده است كه در شهرستان ها كاري كرده اند، كارستان.
وي افزود: هدف اصلي ما از برگزاري اين جشنواره كسب استعدادها است تا اين استعدادهايي كه در شهرستان ها گمنام هستند كشف شده و از توانايي هايشان در همه عرصه ها بتوان استفاده كرد.
سردار نقدي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: آثار ما در جشنواره هاي بين المللي مي تواند جوايز درخشاني را از آن خود كند.
سرادر بهروز اثباتي دبير جشنواره فرهنگي-هنري بسيج هم گفت: مراسم پاياني ما بعد از ماه مبارك رمضان برگزار خواهد شد و هدف از برگزاري اين جشنواره هم افزايي و ارتقاي محصولات و توليدات سازمان بسيج مستضعفين است.
 


بيمه مسكن مهر كاهش يافت

وزير راه و شهرسازي گفت: بيمه مسكن مهر براي هر متر مربع زيربنا به 52 هزار ريال كاهش يافت و در بحث ماليات نيز غير از نقل و انتقال، ساير امور مسكن مهر از پرداخت ماليات معاف هستند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، «علي نيكزاد» شنبه شب در جلسه شوراي راه و مسكن استان سمنان در شاهرود افزود: مشكل پرداخت ماليات براي انبوه سازاني كه به صورت سه جانبه فعاليت مي كنند رفع و براي ساير تعاوني ها نيز توافق شده است با استناد به قانون ساماندهي، توليد و عرضه مسكن مصوبه مجلس شوراي اسلامي، از پرداخت ماليات معاف شوند.
وي ادامه داد: مشكلات دريافت تسهيلات شهرهاي دامغان و شاهرود در بحث مسكن مهر به زودي حمل خواهد شد. وزير راه و شهرسازي در اين جلسه از مديرعامل بانك صادرات خواست در پرداخت تسهيلات تا سقف 25 ميليون تومان همكاري كند.
وزير راه و شهرسازي در سفر به شاهرود پروژه روشنايي باند فرودگاه اين شهرستان و چند طرح ديگر اين فرودگاه را افتتاح كرد.
نيكزاد ازبرقراري هفته اي دو بار پرواز از اين فرودگاه پس از ماه مبارك رمضان خبر داد.
پروژه روشنايي اين فرودگاه با هزينه شش ميليارد ريال انجام شد كه دو ميليارد ريال آن از محل اعتبارات استاني و چهار ميليارد آن نيز از محل اعتبارات شركت فرودگاه هاي كشور تامين شده است.هر هفته 3 پرواز به مقصد ايلام يا كرمانشاه از اين فرودگاه انجام مي شود. نخستين پرواز شب از فرودگاه شاهرود به تهران به جابه جايي وزير راه و شهرسازي از مسافران شنبه شب انجام شد.
 


اصفهاني ها هر روز 2 تا مرغ دولتي مي گيرند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با توزيع مرغ دولتي در اصفهان، هر شهروند اين شهر روزانه 2 عدد مرغ با نرخ كيلويي 5400 تومان دريافت مي كند.
توزيع مرغ دولتي باعث تشكيل صف هاي طولاني در محل هاي عرضه مرغ 5400 توماني در اين شهر شده است.
اصفهاني ها از صبحگاه در مقابل تعاوني هاي اين شهر صف كشيده تا پس از انتظار 14 ساعته بتوانند با تهيه 2 عدد مرغ دولتي به خانه هايشان بروند. صف كشي و انتظار 14 ساعته در گرماي 45 درجه تابستاني اين شهر ارزش مرغ خريداري شده را صدچندان كرده است اما اين مسئله هم مانع از كمياب شدن مرغ كيلويي 7 هزار تومان نشده است و هم اكنون در بساط مرغ فروشي هاي اين شهر مرغي براي خريد يافت نمي شود.


رونمايي از نخستين زباله گير روباتيك ساخت كشور

اروميه- خبرنگار كيهان:
نخستين دستگاه زباله گير دانه درشت فاضلابي روباتيك ساخته شده در كشور در اروميه رونمايي شد.
اين دستگاه به همت«عبداللهي» دانشجوي رشته مكانيك دانشگاه صنعتي شريف با صرف 800 ميليون ريال هزينه ساخته شده اين درحاليست كه قيمت مشابه خارجي آن افزون بر 270 هزار دلار است.
به گفته اين مخترع اروميه اي توليد هر واحد از اين دستگاه 150 هزار دلار صرفه جويي ارزي براي كشورمان دارد.
وي افزود: كاركرد اين روبات در تصفيه خانه هاي فاضلاب، جداسازي زباله هاي شناور و غوطه ور درشت، با حساسيت بالا و سرعت عمل بيشتر نسبت به نمونه هاي مشابه خارجي است.
«عبداللهي» اضافه كرد: سيستم هوشمند و قابل برنامه ريزي، كاهش مصرف انرژي تا 30 درصد كمتر از زباله گير مكانيكي، آسيب رساندن به شبكه برق و كاهش هزينه هاي ساخت و بهره برداري از جمله مزاياي اين دستگاه به شمار مي رود كه با هدف كاهش آلودگي و افزايش راندمان و كاهش هزينه هاي انرژي در تصفيه خانه هاي فاضلاب ساخته شده است. اين مخترع تصريح كرد: ثبت دستگاه زباله گير در اداره كل ثبت اختراعات و مالكيت صنعتي كشور در حال گذراندن مراحل اداري است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14