(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 تير 1391 - شماره 20258

يادداشت خبرنگار
با مشاركت ايران و ژاپن اجراي مرحله دوم طر ح مديريت تالاب انزلي آغاز شد
نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:
ميزان حق آبه استان البرز بايد افزايش پيدا كند
ايران در كيهان
محله زندگي كمال الملك در نياسر ساماندهي مي شود
براي بهره گيري مناسب از انرژي ساعت كار دستگاه هاي دولتي اصفهان تغيير كرد
معاون سازمان پزشكي قانوني ايران:
 10 استان صاحب آزمايشگاه ژنتيك پزشكي قانوني مي شوند
برداشت گل گاوزبان در گيلان افزايش يافت
نحوه پرداخت حقوق كاركنان شهرداري رشت تغيير كرد
58 درصد پيشرفت فيزيكي در ساخت مجتمع پتروشيمي مهاباد
برپايي نمايشگاه بين المللي مبلمان وفرش و لوستر درقائمشهر
بناب با بحران جدي آب روبه روست
امضاي تفاهم نامه همكاري ميان زنجان و شركت روس
رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي انتخاب شد
برگزاري طرح قرآني 1446 در استان يزد
برپايي جشنواره هنرستان هاي فني و حرفه اي كشور در همدان
راه اندازي دانشكده داروسازي در دانشگاه اروميه


يادداشت خبرنگار

انتظار ميزبان از ميهمان
با فرارسيدن فصل تابستان سالانه شاهد هزاران مسافر هستيم كه براي گذراندن تعطيلات تابستاني به استان هاي شمالي كشور سفر مي كنند. استان هاي شمالي كشور با توجه به سرسبز بودنش و داشتن درياي زيبا و جنگل هاي بكر و سر به فلك كشيده و اماكن هاي مذهبي و تاريخي، هزاران مسافران تابستاني را درخود جاي مي دهد كه شهرستان زيبا و بندري نوشهر يكي از مكان هايي است كه از اين مسافران عزيز ميزباني مي كند.
اما مردمان شريف و فهيم اين شهرستان انتظاري كه از مسافران عزيز و دوست داشتني دارند حفظ حجاب و شئونات اسلامي است. كه متاسفانه بعضي از اين عزيزان رعايت اين اصول را چه سهوا و يا خداي ناكرده عمدا نمي كنند.
همانطور كه همه ما انتظار داريم خواهران عزيز با حفظ شئون اسلامي حريم خود و ديگران را حفظ كنند و در محفل عمومي حضورپيدا كنند از برادران عزيز نيز همين انتظار مي رود كه حريم خانواده خود و حريم خانواده ديگران را نيز حفظ كرده و شئون اخلاقي را رعايت كنند. از آنجا كه اماكن سياحتي و تفريحي مختص به افراد و خانواده هاي خاصي نبوده و نيست و اختصاص به همه ما مردم دارد پس لازم است همه حريم ها را حفظ و رعايت همديگر را بكنيم و براي همديگر ارزش قايل باشيم و به ديگران احترام بگذاريم و انسانيت را درست معنا كنيم و خانواده ديگران را خانواده خود بدانيم و درست زندگي كردن را به همديگر بياموزيم و خداي ناكرده بي تفاوت ازكنار همديگر نگذريم.
نوشهر -خبرنگاركيهان
 


با مشاركت ايران و ژاپن اجراي مرحله دوم طر ح مديريت تالاب انزلي آغاز شد

رشت- خبرنگار كيهان:
مرحله دوم اجراي طرح مديريت تالاب بين المللي انزلي آغاز شد.
نشست اجراي طرح مديريت تالاب بين المللي انزلي با مشاركت آژانس بين المللي همكاري هاي ايران و ژاپن (جايكا) در رشت برگزار شد و د راين نشست اجراي مرحله نخست طرح شامل آموزش ساكنان اطراف تالاب، مديريت حيات وحش و اكوتوريسم مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد مرحله دوم اجراي اين طرح شامل حفظ، احياء و مديريت پسماند اين تالاب بين المللي آغاز شود.
در اين نشست مديركل دفتر زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست كشور گفت:
حدود 900 ميليارد ريال اعتبار براي حفظ و احياء تالاب انزلي در مدت 7 سال اختصاص يافته است كه بخشي از آن را دولت و بقيه را سازمانهاي مردم نهاد تامين كرده اند.
مقدسي با اشاره به توسعه حفاظت محيط زيست با آژانس بين المللي همكاري هاي ايران و ژاپن افزود: براي حفظ و احياء تالاب انزلي از طرح مديريت تالاب كوشيرو ژاپن استفاده خواهد شد.
در ادامه اين نشست اكبرزاده معاون عمراني استانداري گيلان نيز با اشاره به تداوم همكاري با طرف ژاپني براي اجراي طرح ملي حفظ و احياي تالاب انزلي گفت: مقدمات تفاهم نامه خواهرخواندگي تالاب انزلي و كوشيرو ژاپن آماده شده و به زودي امضاء خواهد شد.
 


نماينده مردم كرج در مجلس شوراي اسلامي:

ميزان حق آبه استان البرز بايد افزايش پيدا كند

كرج- خبرنگار كيهان:
ميزان حق آبه كرج از سدهاي اميركبير و طالقان بايد افزايش پيدا كند.
محمدجواد كوليوند بااشاره به سهم 50ميليون مترمكعبي در استان البرز اظهار داشت: هم اكنون اين استان هيچ گونه دخل و تصرفي در منابع عظيم آبي خود ندارد و براي تأمين درصد كمي از نياز آبي مي بايست به حاتم بخشي تهران چشم بدوزد.
وي در خصوص آب شرب كرج و سهم اين كلانشهر از منابع استان با بيان اينكه چندين سال است تصميم گيري ها در مورد منابع آبي استان به صورت ملي گرفته مي شود، افزود: هم اكنون سهم شهرستان كرج از منابع آبي سدهاي طالقان و اميركبير به ترتيب 20و 30ميليون مترمكعب است. اين در حالي است كه مصرف آب شرب در اين كلانشهر 140ميليون مترمكعب است. با اين احتساب حدود 90ميليون مترمكعب آن از آب هاي سطحي و چاه ها تأمين مي شود.
كوليوند گفت: اين ميزان حق آبه به هيچ عنوان كافي نيست و بايد در ميزان حق آبه كرج از اين سدها تجديدنظر شود تا مردم و شهروندان اين كلانشهر سهم بيشتري از منابع آبي سالم تر داشته باشند.
 


ايران در كيهان

فرمانداري نمونه
قوچان- خبرنگار كيهان: فرمانداري قوچان در ارزيابي دفاتر استانداري و وزارت كشور رتبه اول عملكرد را در بين فرمانداري هاي خراسان رضوي به دست آورد. اسماعيل حيدري آزاد گفت: مجموع كل امتيازات شاخص ها 1000 بوده كه در ارزيابي وزارت كشور امتياز اين شهرستان به 979 و در دفتر نظارت استانداري به 986 امتياز رسيده است.
اختصاص اعتبار براي توسعه كشاورزي
بابل- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي بابل از اختصاص مبلغ 94 ميليارد اعتبار براي حمايت از توسعه بخش كشاورزي خبر داد.
مهندس مسعود غلامي گفت: اين ميزان تسهيلات در راستاي توسعه بخش كشاورزي شامل پرورش دام و طيور، اصلاح و احداث باغات، احداث گلخانه، مكانيزاسيون، صنايع تبديلي و شيلات و... با سود 7درصد است.
وي ادامه داد: تاكنون 528 مورد طرح براي توسعه بخش كشاورزي با اعتبار بيش از 76 ميليارد ريال به بانك كشاورزي معرفي شده است.
برگزاري مسابقات قرآني
بندر جاسك- خبرنگار كيهان: مسابقات قرآني در رشته هاي حفظ، قرائت ترتيل و اذان با حضور قاريان شيعه و سني در شهر بندري جاسك برگزار شد. در رشته حفظ بزرگسالان، عبدالرسول پابرجا، عبدالسلام پابرجا و آرامان ارجمندي به ترتيب اول تا سوم شدند.
حفظ شكوفه ها، ماجد مومني، آرامان آتش زبان و عرفان ارجمندي به اين مقام نايل شدند. در قرائت، عبدالحميد ملاحي، مسلم قلاتي زهي و محمد صالحي اول تا سوم شدند.
در رشته اذان، جواد محمد ملاحي، ادنان كريمي خواه و وليد بلوچ اول تا سوم شدند. در پايان به نفرات برگزيده جوايزي اهدا شد.
رشد صادرات
¤ مديركل گمرك جاسك گفت: در سه ماه اول امسال بيش از يك هزار و 914 تن كالا به ارزش 14 ميليارد و 53 ميليون و 867 هزار و 500 ريال به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس صادر شده است. وي افزود: اين ميزان صادرات در مقايسه با سال گذشته 20درصد رشد داشته است. به گفته وي، تره بار- شتر- حصير خرما- سنگ شكن بيشترين ارقام كالاهاي صادراتي است.
نشست هم انديشي
نيشابور- خبرنگار كيهان: جلسه هم انديشي و گردهمايي كشاورزان شاخص شهرستان نيشابور در محل ايستگاه تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي اين شهرستان برگزار شد. مهندس محمدعلي فرهمند رئيس اداره ترويج مديريت جهاد كشاورزي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: در اين جلسه، آخرين يافته هاي تحقيقاتي محققين ايستگاه به كشاورزان خبره منتقل شد. در اين گردهمايي، بازديد و الگوبرداري از اراضي و طرح هاي موفق كشاورزي به عنوان يكي ديگر از روش هاي افزايش بهره وري و بالا بردن توليد در واحد سطح معرفي شد و با توجه به تمايل كشاورزان به اين طرح، مقرر شد با برنامه ريزي هاي لازم، امكان بازديد كشاورزان و دامداران از طرح هاي شاخص و نمونه سطح كشور توسط اداره ترويج و با مشاركت خود بهره برداران فراهم شود.
افزايش صادرات
رشت- خبرنگار كيهان: گمركات استان گيلان مقام نخست صادرات چمداني كشور را به خود اختصاص داده است. ناظر گمركات استان گيلان و مديركل گمرك انزلي با اعلام اين خبر اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاكنون 146 ميليارد و 141 ميليون و 110 هزار دلار كالا با وزن 4 هزار و 643 تن به صورت صادرات چمداني از گمركات اين استان به خارج از كشور ارسال شده كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشي 56 درصد و از حيث وزن 39 درصد افزايش داشته است. وي مواد غذايي، شوينده ها، لباس، كنسرو، محصولات پلاستيكي، ميوه و تره بار، انواع نوشابه و گل و گياه را از اقلام عمده صادرات چمداني عنوان كرد.
آبرساني به روستاها
گناباد- خبرنگاركيهان: سرپرست امور آب و فاضلاب روستايي گناباد گفت: 62روستا در اين شهرستان تحت پوشش شبكه آب سالم قرار دارند كه از اين تعداد آب آشاميدني 11روستا از شبكه شهري تأمين مي شود. وي اظهار داشت: كمبود آب مانع نهضت آبرساني به روستاهاي گناباد نشده بلكه اقدامات شركت آب و فاضلاب روستايي گناباد سه برابر بيش از تعهدات اين شركت بوده است. وي گفت هم اكنون در روستاي كلات شهرستان گناباد 60 تا 70درصد آب مصرفي پس از تصفيه به چرخه مصرف كشاورزي بازمي گردد.
تأسيس فرماندهي مستقل 110
اصفهان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي فرماندهي مستقل 110 در شهر اصفهان به منظور پاسخگويي سريع به مردم و برخورد قاطع با مجرمان به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كرد.
در اين مراسم «سرهنگ محمدعلي بختياري» فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان گفت: سال گذشته بنا بر تدابير فرمانده انتظامي استان در راستاي تسريع دادن به حضور در صحنه مأموران 110 طرح تفكيك اين گشت ها از گشت هاي پليس پيشگيري در كلانتري ها به صورت آزمايشي به اجرا گذاشته شد. وي افزود: امسال تصميم به ايجاد فرماندهي مستقل 110 در شهرستان اصفهان گرفته شد.
ثبت كانون هاي فرهنگي
كاشان- خبرنگاركيهان:رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان گفت: اين شهرستان در ثبت كانون هاي فرهنگي و هنري در سطح استان اصفهان رتبه نخست را دارد. محمدمهدي صباغي تعداد كانون هاي فرهنگي و هنري ثبت شده كاشان را 125 كانون ذكر كرد و مهمترين دغدغه مديريت خود را گسترش زيرساخت هاي فرهنگي شهرستان دانست. وي افزود: براي حل اين مشكل كمك هايي در قالب طرح هاي فرهنگي، تفاهم نامه هاي اوقات فراغت، خريد مشاركتي تجهيزات و ايجاد 4مركز ديجيتال (خانه ديجيتال) در كانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان صورت گرفته است.
واگذاري زمين
اروميه- خبرنگاركيهان: مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي گفت: 6 هكتار از اراضي دولتي در استان براي احداث اماكن عمومي واگذار شده است. خليل محبت خواه افزود: اين اراضي به منظور احداث مجتمع هاي ورزشي، فرهنگي، تجاري، خدماتي، آموزشي و بهداشتي و نيز فضاي سبز به دستگاه هاي متقاضي استان واگذار شده است. وي با اعلام اينكه يك هزار و 730هكتار زمين در حريم شهرسازي شناسايي شده است گفت: كل موجودي اراضي در محدوده قانوني شش هزار و 920هكتار به ثبت رسيده است.
شناسايي 12مركز غيرمجاز
¤ كارشناس معاونت پيشگيري اداره كل بهزيستي آذربايجان غربي گفت: 12مركز درمان و ترك اعتياد غيرمجاز در استان شناسايي شد. پرويز پورجبار با اشاره به فعاليت 35مركز درمان اعتياد در آذربايجان غربي اظهار داشت: اين تعداد شامل، 6مركز گذاري دي.آي.سي و سرپناه شبانه، 17مركز سرپايي و درمان اعتياد دولتي و غيردولتي، 6تيم امدادرسان سيار و 5مركز بهبودي اقامتي ميان مدت سوء مصرف كنندگان است. وي اضافه كرد: در كنار اين مراكز 87 مركز پيشگيري از اعتياد در محله هاي روستايي و شهري نيز فعاليت دارند.
 


محله زندگي كمال الملك در نياسر ساماندهي مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بنياد مسكن انقلاب اسلامي كاشان از ساماندهي بافت سنتي محله منتهي به خانه كمال الملك در روستاي كله (كمال الملك) از توابع بخش نياسر كاشان خبر داد.
بهروز ستاري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براي ساماندهي اين بافت 700 ميليون تومان از محل اعتبارات تملك دارايي و 100 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي هزينه مي شود.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 78 درصد از كل اعتبارات مصوب شده تملك دارايي و ملي براي ساماندهي بافت سنتي اين محله اختصاص يافته است، افزود: كار ساماندهي اين طرح كه هم اكنون نيز در حال اجراست تاكنون 40درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي يادآور شد: بخشي از عمليات اجرايي سنگ فرش و ديوار چين انجام شده و بقيه كار نيز در حال انجام است. وي بيان داشت: با انجام عمليات بهسازي معبر، ديوار چين، سنگ چين و كف سازي كوچه، بافت سنتي اين محل حفظ مي شود.
وي گفت: انتظار مي رود با تخصيص تمامي اعتبارات، عمليات مرمت و ساماندهي اين طرح هرچه زودتر به پايان برسد. خانه محمد غفاري مشهور به كمال الملك، نقاش برجسته و برتر دوره قاجاريه مربوط به دوره قاجار است كه در تاريخ 19 مرداد 1384 به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
 


براي بهره گيري مناسب از انرژي ساعت كار دستگاه هاي دولتي اصفهان تغيير كرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
بمنظور استفاده مناسب و بهينه از منابع انرژي و صرفه جويي در مصرف آب و برق، ساعت كار اداري دستگاه هاي دولتي در اصفهان تغيير يافت.
استاندار اصفهان در جلسه شوراي مديريت بحران استان اصفهان اظهار داشت: از روز شنبه 24 تير ماه جاري ساعت كار اداري دستگاه هاي اجرايي در روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 30/6 تا 30/13 دقيقه و پنجشنبه ها از ساعت 30/6 تا 12 مي باشد.
عليرضا ذاكر اصفهاني افزود: مديران دستگاه هاي اجرايي موظفند برنامه ريزي لازم را براي كاهش مصرف آب و برق اعمال كرده و جبران كسر ساعت كاري نيز از طريق دور كاري كارمندان اقدام شود.
وي ادامه داد: ساعات كاري در ماه مبارك رمضان، نيز تغيير خواهد كرد.
 


معاون سازمان پزشكي قانوني ايران:

 10 استان صاحب آزمايشگاه ژنتيك پزشكي قانوني مي شوند

يزد- خبرنگاركيهان:
معاون سازمان پزشكي قانوني كشور در يزد از راه اندازي 10 آزمايشگاه ژنتيك پزشكي در كشور خبر داد.
دكتر داودآبادي در رابطه با طرح تشخيص هويت كه به اين سازمان محول شده است نيز به راه اندازي آزمايشگاه هاي ژنتيك پزشكي قانوني در 5 استان كشور اشاره كرد و گفت: اين آزمايشگاه اخيرا در گيلان كلنگ زني شده است و نمونه آن تا پايان سال در استان آذربايجان شرقي (تبريز) نيز راه اندازي خواهدشد و اميدواريم تا آخر برنامه پنحم توسعه، علاوه بر تهران، 10 استان كشور از آن بهره مند شوند.
وي از اجراي 125 پروژه عمراني پزشكي قانوني در برنامه پنجم توسعه كشور با عنوان شمس ماندگار خبر داد و ابراز اميدواري كرد ، در پايان برنامه پنجم تمام مراكز پزشكي قانوني كشور، حتي در شهرستان ها داراي ساختمان تمليكي باشند.
وي با اشاره به خدمات رساني ساليانه به5/2 تا 3ميليون نفر در 300 شعبه پزشكي قانوني كشور، اظهار داشت: صدور حكم در بيش از يك سوم پرونده هاي قضايي، بدون اعمال نظر پزشكي قانوني ميسر نيست.
وي با بيان اينكه 70 درصد از پرسنل فعلي اين سازمان را كارشناسان تشكيل مي دهند، درمورد كمبود نيروي انساني در پزشكي قانوني كشور گفت: تعداد نيروهاي مطلوب پزشكي قانوني كشور 2 برابر تعداد فعلي است و به بيان ديگر پزشكي قانوني بدون پرداختن به حاشيه ها با نصف نيروي استاندارد به ارائه خدمات مشغول است.
 


برداشت گل گاوزبان در گيلان افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
كار برداشت گل گاوزبان در گيلان به پايان رسيد.
معاون بهبود توليدات جهاد كشاورزي استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: باغداران گيلاني امسال با برداشت 253 تن گل گاوزبان از 630هكتار باغ هاي كشت گل گاوزبان خود، مبلغ 164 ميليارد ريال در آمد كسب كردند.
ايرج بنيادي با بيان اينكه برداشت اين مقدار گل گاوزبان در مقايسه با برداشت 225تني سال قبل از رشد 12درصدي برخوردار است، افزود: شرايط مناسب آب و هوا هنگام گلدهي گل گاوزبان، افزايش 50هكتاري سطح زير كشت در مقايسه با سال قبل، مصرف نهاده هاي كشاورزي و رعايت مسايل بهزراعي مهم ترين دلايل اين افزايش است.
گل گاوزبان گياهي است دارويي كه هر ساله هنگام پائيز كشت و اوايل ارديبهشت ماه برداشت مي شود و براي تسكين اعصاب و درمان يرقان، كلسترول خون، ورم معده و زخم معده و رماتيسم مفيد است.
 


نحوه پرداخت حقوق كاركنان شهرداري رشت تغيير كرد

رشت- خبرنگاركيهان:
از اين پس پرداخت ها به كاركنان شهرداري رشت براساس ارزشيابي كيفي كار خواهد بود.
اين مطلب را شهردار رشت عنوان كرد و با ابراز تاسف از نظام پرداخت سنتي به كاركنان شهرداري اظهار داشت: بسياري از پرداخت ها و پاداش ها به كاركنان بدون نظام ارزشيابي بوده و همين امر بي انگيزگي و بي علاقگي را دركاركنان ايجاد كرده است.
ثابت قدم افزود: معيار درست ارزشيابي براي كاركنان مي بايست تدوين تا پاداش و اضافه كار كاركنان مطابق با ميزان فعاليت و تخصص آنها پرداخت شود.
وي در ادامه با بيان اينكه اصلي ترين مشكل شهرداري رشت تمركزگرايي است گفت: تمركز زدايي درحوزه مديريت مالي و پشتيباني و فني شهرداري آغاز شده است و دريك پروسه زماني 5 ماهه واگذاري خدمات به سازمانها و مناطق صورت خواهد گرفت.
ثابت قدم همچنين از عدم شفافيت درحوزه مالي شهرداري نيز انتقاد كرد و گفت: نظام مالي منابع و مصارف درشهرداري رشت مشخص نيست و بودجه مبني بر نيازهاي شهرداري نيست.
شهردار رشت گفت: به دليل عملكرد جزيره اي سازمانها و مناطق، ارباب رجوع بخصوص در بخش صدور پروانه ساخت و دريافت پايان كار سرگردان است و مرتب به مناطق و سازمان ها مراجعه مي كند.
 


58 درصد پيشرفت فيزيكي در ساخت مجتمع پتروشيمي مهاباد

اروميه- خبرنگاركيهان:
فرماندار مهاباد گفت: عمليات احداث مجتمع پتروشيمي مهاباد 58 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
«خضركاك درويشي» افزود: هرچند كه عمليات اجرايي اين مجتمع از سال 84 آغاز شد اما تا سال 89 در عمل اقدامي براي احداث آن صورت نگرفته بود.
وي اظهارداشت: احداث اين طرح عظيم ملي از سال 89 به طور جدي از سرگرفته شد و هم اكنون از پيشرفت بسيار خوبي برخوردار است.
اين مسئول اضافه كرد: درحال حاضر 98 درصد تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز اين مجتمع خريداري و وارد سايت شده است كه تا دو هفته آينده كار نصب آنها آغاز خواهدشد.
«كاك درويشي» گفت: با توجه به اينكه اين طرح جزو طرح هاي مهر ماندگار محسوب شده است پيش بيني مي شود با تزريق به موقع اعتبارات ريالي، در نيمه نخست سال آينده به بهره برداري برسد.
با بهره برداري از مجتمع پتروشيمي مهاباد، سالانه 300 هزارتن پلي اتيلن سبك و سنگين و 30 هزار تن بوتن يك توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي شود.
 


برپايي نمايشگاه بين المللي مبلمان وفرش و لوستر درقائمشهر

قائمشهر -خبرنگاركيهان:
چهارمين نمايشگاه بين المللي مبلمان وفرش و لوستر درمحل دائمي نمايشگاه بين المللي استان مازندران در قائمشهر گشايش يافت.
در اين نمايشگاه 80 شركت توليدي از سراسر كشور تازه ترين محصولات و دستاوردهاي صنعت مبلمان، فرش و لوستر به همراه دكوراسيون داخلي منزل را در زميني به مساحتي بالغ بر 5هزار مترمربع به معرض تماشا گذاشتند.
تنوع و كيفيت بالا و قيمت مناسب كالاها و محصولات عرضه شده از ويژگي هاي اين نمايشگاه بين المللي است كه با استقبال صاحبان صنايع و بازديدكنندگان روبرو شده است.
 


بناب با بحران جدي آب روبه روست

بناب- خبرنگار كيهان:
فرماندار بناب گفت: اين شهرستان به دليل خشكسالي هاي متوالي با يك بحران جدي روبه رو است.
«سعيد برتي» در همايش «اطلاع رساني منابع آب» اعلام اينكه پديده خشكسالي از سال 74 در اين شهرستان شروع شده و هنوز هم ادامه دارد، افزود: 80 درصد علت كمبود آب درياچه اروميه نيز به افت شديد سطح آب هاي زيرزميني مناطق حاشيه اين درياچه مربوط مي شود.
وي از شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي خواست تا در زمينه برخورد قانوني با چاه هاي غيرمجاز و نصب كنتور در آن ها اقدام جدي كند. معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي استان نيز در اين همايش از رويارويي آذربايجان شرقي با پديده خشكسالي در طي 15 سال اخير خبر داد. «مهندس محمد محمدي» در جمع مسئولان، اعضاي شوراي اسلامي و دهياران شهرستان بناب با تاكيد بر لزوم حركت به سمت افزايش راندمان آبياري در استان اظهار داشت: با وجود اينكه در سالهاي گذشته براي توسعه سازه هاي آب و زيرساخت هاي عمراني آن سرمايه گذاري خوبي شده است، ولي در زمينه ارتقاي سطح آگاهي و فرهنگي مصرف آب و حساسيت دادن به اهميت مصرف بهينه آب فرهنگ سازي كافي نشده است. معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي آذربايجان شرقي تصريح كرد: با افزايش ميزان بارندگي روي درياچه اروميه و انتقال آب به اين درياچه بحران موجود كاهش مي يابد. «محمدي» سهم استان آذربايجان شرقي از تامين آب درياچه اروميه را 271 ميليون مترمكعب اعلام كرد و گفت: تا امروز 130 ميليون مترمكعب آن تامين شده و اميدواريم تا اتمام زمان بارش مابقي آب مورد نياز سهم آذربايجان شرقي تامين شود.
 


امضاي تفاهم نامه همكاري ميان زنجان و شركت روس

زنجان- خبرنگار كيهان:
استاندار زنجان در ديدار هيئت سرمايه گذار روس از مواضع شفاف مسكو در برابر سياست هاي تجاوزگرانه آمريكا تشكر كرد.
دكتر رئوفي نژاد در نشست مشترك با اين هيئت با اعلام اينكه ايران و روسيه در طول تاريخ منافع مشتركي داشتند اظهار داشت: منافع ايران و روسيه در حوزه هاي سياسي، امنيتي، فرهنگي و اقتصادي، پس از انقلاب اسلامي واضح تر شد.
وي ظرفيت هاي استان در بخش كشاورزي، صنعت، گردشگري و معدن را مطلوب دانست و افزود: از حدود 80 واحد فعال در زمينه سرب و روي در سطح كشور 50 واحد در استان زنجان بوده و همين طور معدن سرب و روي انگوران نيز به عنوان بزرگترين معدن سرب و روي خاورميانه در استان زنجان واقع شده و 80 درصد توليد و صادرات سرب از اين معدن انجام مي شود.
دكتر رئوفي نژاد در مورد پالايشگاه زنجان نيز گفت: اين پالايشگاه كه كار مطالعات آن به پايان رسيده 500 هزار تن ظرفيت توليد داشته و در حال حاضر زيرساخت هاي آن نظير گاز و برق و راه دسترسي آماده است.
«آلبرت جوسيوف» رئيس شركت «استروي پروگرس» درباره فعالت هاي اين شركت گفت: شركت «استروي پروگرس» در زمينه بانكي و بيمه اي و نفتي فعاليت داشته و حفاري و سيكل كامل استخراج نفت و تهيه فرآورده هاي نفتي از جمله فعاليت هاي آن بوده و در حال حاضر به استخراج و اكتشاف نفت در سيبري مشغول است.
استاندار زنجان در جلسه تفاهم نامه بازرگاني ميان زنجان و شركت «استروي پروگرس» بر لزوم پيگيري سريع مقدمات راه اندازي پالايشگاه در اولين فرصت تاكيد كرد و افزود: در صورتي كه شركت «استروي پروگرس» روسيه در اسرع وقت تقاضاي كتبي خود را به وزارتخانه ارائه كند، اين استان اقدامات لازم را براي آغاز فعاليت ها انجام خواهد داد.
 


رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي انتخاب شد

اروميه-خبرنگار كيهان:
«نادر قاضي پور» نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي ايران رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي شد.
در جلسه اي كه ميان نمايندگان آذربايجان غربي برگزار شد «نادر قاضي پور» به اتفاق آراء براي يك سال به رياست مجمع نمايندگان استان برگزيده شد.
اين براي دومين بار است كه نماينده اي از مركز استان رئيس مجمع نمايندگان آذربايجان غربي مي شود.
 


برگزاري طرح قرآني 1446 در استان يزد

يزد- خبرنگاركيهان:
طرح قرآني 1446 در سطح استان يزد با محوريت حفظ جزء 30 قرآن كريم آغاز شد.
مسئول كانون مساجد استان يزد با بيان اينكه طرح قرآني 1445 در سال گذشته با محوريت حفظ سوره انفال در استان به اجرا درآمد خاطرنشان كرد: امسال پيرو فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر ضرورت حفظ قرآن كريم، حفظ جزء 30قرآن كريم در قالب طرح 1446 در دستور كار قرار گرفت و ثبت نام از علاقه مندان به شركت در اين طرح تا دوم تير ادامه دارد.
«علي حكيميان» افزود: طرح هاي قرآني 1441 تا 1445 از سال 1386 هر ساله با محوريت يكي از سوره هاي قرآن كريم به همت شبكه قرآن و معارف سيما و با همكاري ديگر نهادهاي قرآني برگزار مي شود.
وي افزود: اين طرح از دوم تيرماه تا ششم مردادماه در 16 جلسه آموزشي 90دقيقه اي به اجرا درمي آيد كه 15 جلسه آن مختص تمرين روخواني، روان خواني و حفظ و يك جلسه نيز مختص ارزشيابي است.
«حكيميان» جوايز درنظر گرفته شده براي اين طرح را ده ها كمك هزينه عمره مفرده، سفر به عتبات عاليات و مشهد مقدس اعلام كرد.
 


برپايي جشنواره هنرستان هاي فني و حرفه اي كشور در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
دومين جشنواره هنري هنرستان هاي فني و حرفه اي و كاردانش كشور روز دوشنبه گذشته در همدان برگزارشد.
به گزارش خبرنگارما مديركل آموزش فني و حرفه اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتاميه اين جشنواره در محل تالار اجتماعات خانه معلم همدان، گفت: ارائه آموزش هاي تئوري همگام با كار و آموزش عملي در اين هنرستانها، موجب تربيت نيروي انساني خلاق و فعال مي شود.
محمد شريف زاده افزود: وجود 290 رشته مهارتي در هنرستان هاي فني و حرفه اي و كاردانش كشور، مويد تأثير اين آموزش ها و اهميت آنها است.
شريف زاده يادآورشد: 60 رشته مهارتي از تعداد رشته هاي مذكور مربوط به حوزه هنر است كه مواردي مانند انواع هنرهاي تجسمي، نمايشي، آوايي و... را شامل مي شود و توسعه كمي و كيفي آنها از برنامه هاي مهم وزارت آموزش و پرورش به شمار مي رود.
مديركل آموزش فني و حرفه اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش در مورد جشنواره هنري هنرستانهاي كشور، اظهارداشت: اين جشنواره در دو بخش هنرآموزان و هنرجويان و در 8 رشته و 25 زمينه با طي 5 مرحله رقابتي شامل هنرستان، منطقه، ناحيه، استاني و كشوري برگزار شد.
وي اعلام كرد: مجموعا 1150 اثر هنرجويي و 570 اثر هنرآموزي از استان هاي سراسر كشور براي شركت در مرحله نهايي به همدان ارسال شد كه پس از طي مرحله داوري در خردادماه 108 اثر از هنرجويان و 23 اثر از هنرآموزان به عنوان برتر برگزيده شدند.
 


راه اندازي دانشكده داروسازي در دانشگاه اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: دانشكده داروسازي اروميه امسال دانشجو پذيرش خواهد كرد.
«جواد جهانگيرزاده» افزود: دانشگاه علوم پزشكي اروميه در سال تحصيلي 92-91 قادر به پذيرش دانشجو خواهد بود.
وي به خبرنگار كيهان گفت: راه اندازي اين دانشكده در شوراي گسترش دانشگاه هاي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تصويب شد و اين مركز با پذيرش 45 دانشجو كار خود را از سال تحصيلي جديد آغاز مي كند.
جهانگيرزاده افزود: راه اندازي اين دانشكده موجب شد تا دانشگاه اروميه از تيپ دو به تيپ يك ارتقاء يابد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14