(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 تير 1391 - شماره 20258

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اقليت رو به فروپاشي عربستان (يادداشت روز)
آرزو (گفت و شنود)
سرلشكر قاسم سليماني : تهديد و تحريم نشانه استيصال دشمن است
رويتر: تحريم ها را برداريد ايران همكاري مي كند
كيهان و خوانندگان
بسته پيشنهادي 1+5 به روايت معاون اشتون
مصر، سوريه و ايران محور گفت وگوهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي
نيويورك تايمز: پس از 30 سال عداوت از پيروزي نهضت هاي اسلامي گيج شده ايم (خبر ويژه)
فهمي هويدي: مرسي مراقب باشد در دام آمريكا و سعودي نيفتد (خبر ويژه)
اصلاح طلب تمام عيار ... يا عيار بي عيار؟! (خبر ويژه)
به زانوي اين شترها نمي خورد كه از حمام آمده باشند (خبر ويژه)


اقليت رو به فروپاشي عربستان (يادداشت روز)

تحولات عربستان از آنجا كه ناظر به فروپاشي آخرين ركن قدرت آمريكا در خاورميانه و در جهان اسلام است، داراي تأثير، حساسيت و اهميت ويژه اي مي باشد و از اين رو ممكن است از نظر زماني در مقايسه با آنچه در ايران در سالهاي 56 و 57 رخ داد و يا آنچه در تركيه در فاصله 75 تا 81 روي داد و يا آنچه در عراق در فاصله 81 تا 84 روي داد و نيز آنچه در مصر در فاصله 89 تا 91 اتفاق افتاد، زمان طولاني تري را بخود اختصاص دهد ولي به زودي واقع خواهد شد.
اگر روي نقشه جغرافيايي- حد فاصل مراكش تا پاكستان- در سال 1356 نظر بياندازيم در مي يابيم كه در اين قطعه كه با تسامح، خاورميانه خوانده مي شود، هفت قدرت منطقه اي خودنمايي مي كند؛ ايران، عربستان، تركيه، عراق، سوريه، مصر و رژيم صهيونيستي. در اين مقطع به جز سوريه كه به بلوك شرق تعلق داشت بقيه در زمره پايگاههاي اساسي آمريكا و غرب به حساب مي آمدند و بلوك غرب از طريق اين قدرت هاي منطقه اي بر منابع عظيم نفت و گاز و مواد كاني، آبراههاي استراتژيك و بازارهاي مصرف منطقه سيطره داشت.
ايران اولين كشور از اين مجموعه بود كه با انقلاب اسلامي 1357 از سيطره غرب خارج و به چالش با آمريكا و غرب وارد شد و اين مهمترين ركن قدرت غرب در منطقه بود. پس از ايران روند آزادي در تركيه آغاز شد. غرب براي آنكه اين روند را متوقف گرداند ژنرال هاي ارتش به فرماندهي كنعان اورن را وادار به كودتا كردند اما كودتاي 22 شهريور 59 نتوانست دوام آورد و دو سال بعد از دل آن دولتي علاقه مند به ايران به رياست تورگوت اوزال متولد شد. دولت اوزال اگرچه اسلام گرا نبود اما با گروههاي اسلامي و ايران همكاري فراواني داشت. از دل دولت اوزال احزاب اسلام گرا نظير حزب رفاه متولد شدند و در نهايت سه سال پس از پايان دوره 10 ساله اوزال، اولين نخست وزير اسلام گرا (مرحوم نجم الدين اربكان) دولت را در سال 1375 بدست گرفت. بدين ترتيب دومين پايگاه مهم آمريكا در منطقه هم فرو پاشيد. البته اسلام گرايي در تركيه در دوره رياست 10 ساله اردوغان وحزب عدالت و توسعه- از 24 اسفند 81 تا كنون- دچار انحراف شده ولي تركيه در مضمون اجتماعي در زمره بلوك اسلام در منطقه به حساب مي آيد.
سومين پايگاه آمريكا با آغاز دوره يك ساله نخست وزيري ابراهيم جعفري در سال 1383 روند فروپاشي را آغاز كرد، اين روند با روي كارآمدن ائتلاف دوستان ايران در عراق - طالباني، مالكي و مشهداني - تكميل و با خروج كامل نظاميان آمريكايي از عراق در سال گذشته كامل شد و تلاش پي در پي بلوك آمريكا در منطقه براي فروپاشي نظم نوين عراق و ساقط كردن ائتلاف شيعه، سني و كرد به جايي نرسيده است.
چهارمين پايگاه استراتژيك آمريكا در منطقه با آغاز انقلاب مصر در روز پنجم بهمن 1389 رو به فروپاشي گذاشت. پيروزي قاطع اسلام گرايان در انتخابات آذر و دي 90 مجلس الشعب مصر، خارج شدن مصر از بلوك غرب با محوريت آمريكا را تداعي كرد و تمكين ساختارهاي سنتي شامل ارتش و احزاب سكولار به رياست جمهوري محمد مرسي كانديداي شناخته شده ترين جريان اسلام گرا در مصر هم نشان داد كه اسلامگرايي در مصر قدرتمند تر از آن است كه بتوان بديلي براي آن در نظر گرفت.
از ميان 7 قدرت منطقه اي كه 6 قدرت آن به غرب وابسته بود دو كشور ديگر باقي مانده است؛ رژيم صهيونيستي و عربستان. از آنجا كه رژيم صهيونيستي به خودي خود معنا و مفهوم ندارد و در طول دوره 60 سال اخير همواره به حمايت منطقه اي و بين المللي متكي بوده است به ميزاني كه قدرت هاي اين منطقه راه آزادي و استقلال از غرب را طي مي كنند، امكان تداوم حيات اين رژيم دشوارتر مي شود و از اين رو بايد گفت با رهايي هر قدرت منطقه اي، رژيم تل آويو دچار لرزش شديد و يك گام به سوي نابودي نزديك تر شده است.
دايره تغيير اينك به عربستان بعنوان آخرين پايگاه قدرت آمريكا رسيده است. عربستان از جنبه انرژي و در اختيار داشتن يك جريان متشكل و متمركز شبه مذهبي (وهابيت) در بين قدرت هاي ديگر منطقه، موقعيت برجسته تري دارد. براساس بعضي از برآوردهاي شركت آرامكو-شركت آمريكايي سعودي متولي نفت عربستان- اين كشور نزديك به 260 ميليارد بشكه نفت دارد كه البته اخيرا گزارش هاي منابع تخصصي از عدد حداكثر156 ميليارد بشكه نفت حكايت مي كنند، كه هنوز هم رديف اول ذخاير نفت منطقه را براي خود حفظ كرده است. دومين ذخائر نفتي- 143 ميليارد بشكه- به عراق تعلق دارد و ايران با حدود 137 ميليارد بشكه نفت در رديف سوم قرار دارد. با اين وصف خروج عربستان از سيطره غرب تاثير عمده اي بر مهمترين عنصر صنعتي غرب- انرژي- خواهد گذاشت و اين رخداد به يقين قيمت نفت را حداقل به دو برابر قيمت فعلي مي رساند.
عربستان سعودي در بين كشورهاي ياد شده متشكل ترين و متمركزترين جريان شبه مذهبي را در اختيار داشته و تاثير عمده اي در رخدادهاي مربوط به جهان اسلام داشته است. اين جريان نقش عمده اي در شكل گيري حكومت خشونت بار طالبان در افغانستان داشت، كانون شكل گيري جريان تروريستي بين المللي القاعده به حساب مي آيد و بارزترين نقش در خشونت هاي فرقه گرايانه در پاكستان، افغانستان، چچن، عراق، سوريه، ليبي، سومالي و... دارد و مي توان با قاطعيت گفت عامل اصلي درگيري هاي ميان سنيان با سنيان و سنيان با شيعيان به حساب مي آيد. وهابيت كه امروزه بر «جامع المدينه»- مهمترين پايگاه فقهي حنبلي ها- سيطره دارد، بيشترين نقش را در موفقيت طرح هاي سازمانهاي اطلاعاتي غرب دارد. در واقع سقوط آل سعود سقوط وهابيت نيز مي باشد و از آنجا كه وهابيت مهمترين مانع همگرايي اسلامي در جهان طي حدود يكصد سال اخير بوده است، مي توان با قاطعيت گفت با فروپاشي آل سعود زمينه همگرايي اسلامي ميان بخش هاي مختلف جهان اسلام فراهم مي شود.
برخلاف آنچه تبليغ و تصور مي شود عربستان وضعيت يكپارچه اي ندارد. عربستان جزء معدود كشورهايي است كه از تنوع مذهبي كاملي برخوردار است در اين كشور شيعيان اثني عشري، شيعيان زيدي، شيعيان اسماعيلي، شافعي ها، مالكي ها، حنبلي ها و حنفي ها در شرايط نسبتاً نزديكي به يكديگر حضور دارند به گونه اي كه پيروان هيچ مذهبي در عربستان داراي اكثريت مطلق نيستند در اين ميان شيعيان از سه مذهب جعفري، زيدي و اسماعيلي نزديك به 39 درصد جمعيت را تشكيل داده و در نزديك به 36درصد خاك عربستان سكونت داشته و اكثريت قاطع جمعيت در 4 استان- شرقي، عسير، جيزان و نجران- از 13 استان را بخود اختصاص داده اند. دومين گروه جمعيتي عربستان به منطقه حجاز- در غرب عربستان و شامل سه استان مكه، مدينه و تبوك- تعلق دارد. در اين منطقه اكثريت قاطع جمعيتي با شافعي هاست و بقيه جمعيت به مالكي ها و شيعيان تعلق دارد. سومين گروه جمعيتي عربستان به منطقه نجد يا به تعبير امروزي آن به منطقه الوسطي- شامل سه استان رياض، قسيم و حائل- تعلق دارد اين گروه كه حدود 21درصد جمعيت و 23 درصد خاك عربستان را بخود اختصاص داده اند عمدتاً حنبلي مذهب مي باشند و وهابيت از دل نجد و حنبلي ها بيرون آمده ولي اين به آن معنا نيست كه همه نجدي ها يا همه حنبلي ها وهابي هستند البته مي توان گفت همه وهابي ها حنبلي مذهب هستند. چهارمين گروه جمعيتي به حنفي ها تعلق دارد كه در سه استان شمالي باحه، مرزهاي شمالي و جوف تعلق دارد كه شامل حدود 17درصد از جمعيت 19ميليوني عربستان و حدود 20درصد از 1/2ميليون كيلومتر مربع مساحت را به خود اختصاص داده اند با اين وصف كاملاً پيدا است كه اقليت منطقه نجد كه عمدتاً تركيبي از خاندان هاي وابسته به آل سعود و پايگاه هاي متعلق به وهابيت مي باشد به همه جمعيت و خاك عربستان سيطره مطلق دارند.
رژيم عربستان سعودي كه از سال 1311 شمسي بر اين سرزمين سيطره پيدا كرده است رژيمي فرقه گرا و در عين حال خانوادگي به حساب مي آيد و جزء معدود كشورهاي دنياست كه دو عنصر فرقه گرايي و دين ستيزي را با خود جمع كرده است. سران رژيم عربستان در دنيا به فساد علني اخلاقي شهره هستند و حدود شش هزار شاهزاده نزديك به 600 كاخ فساد فقط در طائف دارند كه در آن به ميگساري، قمار و فحشاء سرگرم هستند. پادشاه عربستان با وجود آنكه ادعا مي كند مجري احكام شريعت بوده و خادم حرمين شريفين است در جلوي دوربين هاي تلويزيوني هم از نوشيدن شراب ابا ندارد. رژيم عربستان در مسايل مالي نيز فاسدترين رژيم سياسي به حساب مي آيد و شاهزادگان اين كشور در فهرست ثروتمندترين افراد جهان جاي دارند با اين وجود وضع زندگي توده هاي مردم در استان هاي شرقي، جنوبي، غربي و شمالي عربستان رقت بار است به گونه اي كه نرخ مرگ و مير در اين مناطق با نرخ مرگ و مير در كشورهاي نسبتا فقيري مانند سودان و الجزاير برابري مي كند.
در طول 80 سال گذشته- از زمان آغاز سلطنت عبدالعزيز بن عبدالرحمن- دست هيچيك از پيروان مذاهب جعفري، اسماعيلي، زيدي، مالكي، شافعي و حنفي به مناصب حكومتي نرسيده و حتي اداره امور داخلي اين مناطق در دست وهابي هاي حنبلي مي باشد با اين وجود در عربستان در طول اين دوران هيچگاه انتخابات برگزار نشده و هيچ شوراي انتصابي واقعي هم وجود نداشته است تنها ملك عبدالله در سال 83 يك شوراي سلطنتي مركب از شاهزادگان سعودي براي تعيين وليعهد تشكيل داد. بايد اضافه كرد كه در ميان كشورهاي اسلامي هيچ كشوري در وابستگي به آمريكا به پاي اين كشور نمي رسد تا جايي كه روساي جمهور آمريكا در طول دهه هاي گذشته و بخصوص از آغاز دهه 1350، عربستان را به مثابه يكي از ايالت هاي خود به حساب آورده اند.
دامنه اعتراض به اين وضعيت به مرور از منطقه شيعه نشين الشرقيه به دو منطقه نجد و حجاز كشيده شده است. روي كار آمدن مالكي ها در ليبي و شافعي ها در مصر تاثير عمده اي بر منطقه حجاز به جاي گذاشته است كما اينكه روي كار آمدن شيعيان در ايران و عراق و خيزش شيعيان بحرين تاثير عمده اي بر منطقه الشرقيه- بزرگترين استان عربستان- برجاي گذاشت و جنبش زيدي ها در يمن بر زيديان دو استان عسير و نجران تاثير داشته است. عربستان بيش از هر نقطه ديگر مستعد يك قيام فراگير است و بدون ترديد طي ماه هاي آينده، عربستان شاهد اين جنبش عميق مردمي و اسلامي خواهد بود.
سعدالله زارعي


آرزو (گفت و شنود)

گفت: رجبعلي مزروعي معروف به آقاي مرگ موش در همايشي كه شاخه سوئد سازمان «سيا» در گوتنبرگ برپا كرده بود، از آرزوي بر باد رفته اصلاح طلبان سخن گفت!
گفتم: يعني چي؟!
گفت: مزروعي در اين همايش كه با شركت گروه هاي ضد انقلاب تشكيل شده بود گفت؛ كاش اپوزيسيون مي توانست در ايران حرف آخر را بزند.
گفتم: اين آرزوي آقاي مرگ موش كه مدتهاست برآورده شده است!
گفت: مرد حسابي! اين چه حرفيه؟!
گفتم: يارو مي گفت؛ در تمام درگيري ها هميشه حرف آخر را من مي زنم! پرسيدند چطوري؟ آخه به قد و قواره ات نمياد؟ حالا حرف آخرت چي هست؟ و يارو بادي به غبغب انداخت و گفت؛ با كمال قدرت و از موضع بالا ميگم غلط كردم!
 


سرلشكر قاسم سليماني : تهديد و تحريم نشانه استيصال دشمن است

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران، صدور انقلاب اسلامي را در شكل گيري پايگاه هاي مبارزه با ظلم در اقصي نقاط جهان تعيين كننده دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامي از اقتدار موشكي و دريايي سپاه مستأصل شده اند.
سردار سرلشكر پاسدار قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در همايش فرماندهان و مسئولين نيروي دريايي سپاه كه در مشهد مقدس برگزار مي گردد دوران پس از جنگ را فرصت مغتنمي براي شناخت و معرفت دفاع مقدس توصيف و تصريح كرد: اين معرفت از چند جهت حاصل شدو معرفت و شناختي كه ما اكنون نسبت به سالهاي جنگ تحميلي كسب كرده ايم آن زمان با اين عمق وجود نداشت.
سرلشكر سليماني با اشاره به خصوصيات دشمن از صدام به عنوان دژخيمي خون ريز ياد كرد و افزود: ويژگي ها؛ صفات و اخلاق حاكم بر دشمن به ما كمك مي كند كه حقيقت راه و استقامت و پايمردي را كه در اين مسير داشته ايم بشناسيم.
وي جنگ هايي را كه پيرامون كشورمان در سال هاي اخير رخ داده را شاهد و مبين عظمت و بزرگي جنگ تحميلي خواند و اظهار داشت: دفاع مقدس تنها جنگي بود كه نماد حقيقي تمام عيار يك مذهب و شاخص هاي آن در اخلاق، عقيده، رفتار و ساير سطوح را تبلور بخشيد.
فرمانده نيروي قدس سپاه، تصريح كرد: در درياي جنگ تحميلي يك فكر انحرافي يافت نمي شود، در حالي كه در جرياني با مبناي عقيدتي تفكرات انحرافي همواره به عنوان آسيب زننده آن جريان وجود داشته است.
وي با بيان اينكه همه چيز جنگ حقيقي بود و نشانه كاذبي در آن يافت نمي شد، گفت: دليل آنكه دفاع مقدس امروز به دايره المعارفي كه هر روز به شمار تشنگانش افزوده مي شود تبديل شده حقيقت راستيني است كه هر از گونه كذبي مبراست.
سرلشكر سليماني با اشاره به دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي آن را به 3 دوره تقسيم و تصريح كرد: دوره اول انقلاب دور جوشش ها بود، دوره دوم دوران پيروزي ها و سومين دوره بيداري ها است كه در اثر اين پيروزي ها به وجود آمد.
وي دستاورد معنوي انقلاب اسلامي را ايجاد حركتي با شعار جديد ديني توصيف كرد و افزود: انقلاب اسلامي ايران حركتي جديد را با نام و شعاري نو به نام اسلام به وجود آورد كه موجب پيروزي هاي بزرگ و سرنگوني و تصرف پايگاه هاي مهم دشمن شد.
فرمانده نيروي قدس سپاه با مقايسه وضعيت ايران قبل و بعد از استقرار جمهوري اسلامي به بي بصيرتي هاي برخي از اعراب در عدم درك انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: اعراب، ايران زمان شاه كه شريك دشمنانشان بود را تحمل مي كردند اما بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كه ايران هزينه هاي مقابله با دشمنان آنان را بر عهده گرفت با حسادت و حساسيت برخي از آنها روبرو شده است.
وي دومين تاثير انقلاب اسلامي را ساختاري عنوان و تصريح كرد: نفس اين ساختار انقلاب ساز بود كه خود منجر به شكل گيري برخي جوششها، نهضت ها و حركت هاي اسلامي شد و اگر امام خميني (ره) در سال 68 فرمودند: » ما انقلاب مان را صادر كرديم« تكيه ايشان بر جوشش هاي نهضتي بود كه در دنيا پديد آمده بود.
سرلشكر سليماني صدور انقلاب اسلامي را در شكل گيري پايگاه هاي مبارزه با ظلم در اقصي نقاط جهان عنوان كرد و اظهار داشت: حزب الله لبنان در جنگ 33روزه با عنايت خداوند توانست مهم ترين ارتش مقابل اعراب را مغلوب كند، جنگ 22 روزه نيز براي قواي دشمن اعجاب انگيز بود.
وي بيداري هايي كه در اثر اين پيروزي ها به دست مي آيد را حاصل مرحله سوم دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: نتيجه اين پيروزي ها و دستاوردها را در عصبانيت و واكنش دشمنان در صحنه سناريوهاي تهديد و تحريم عليه كشورمان به راحتي مي توان ديد.
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان با اشاره به آمادگي هاي دفاعي و پيشرفت هاي حيرت انگيز ايران و تاثير آن بر اردوگاه دشمنان انقلاب اسلامي، افزود: امروز رشد و ارتقاي توان نظامي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف از جمله عرصه هاي موشكي، توان دريايي سپاه و تحولاتي كه در اين عرصه ها در كشور رويداده براي دشمنان قابل تحمل نيست.
 


رويتر: تحريم ها را برداريد ايران همكاري مي كند

خبرگزاري رويتر در گزارشي درباره رابطه ايران با آژانس پيرامون برنامه هسته اي ايران، كاهش تحريم ها وفشارها را تنها راهي دانست كه مي توان تهران را به همكاري متقاعد كرد.
اين خبرگزاري نوشت: «مصونيت دادن به ايران يا كاهش فشار تحريم ها شايد تنها راهي باشد ـ اگر اصلا راهي وجود داشته باشد ـ كه با آن مي توان ايران را متقاعد كرد تا به سالها مانع تراشي براي ناظران سازمان ملل، كه مي خواهند از تحقيقات مشكوك به سلاح هاي هسته اي در اين كشور اسلامي بازرسي به عمل آورند، پايان دهد.»
ادعاي رويتر درباره بازرسي و فعاليت هاي مشكوك در حالي است كه بارها آژانس انرژي اتمي بر صلح آميز بودن و شفاف بودن برنامه هسته اي ايران اذعان كرده است.
گزارش مذكور مي افزايد، هر اقدامي از اين دست بايد از جانب قدرتهاي جهاني و به عنوان بخشي از جريان هاي ديپلماتيك وسيع تر صورت پذيرد.
رويترز مي نويسد مذاكرات جسته و گريخته آژانس با ايران تا به امروز، نشان داده اند كه آژانس قدرت واداشتن ايران به همكاري را ندارد و تهران تنها در صورتي با آژانس همكاري مي كند كه چيزي در عوض آن به دست آورد.
اين خبرگزاري انگليسي اضافه مي كند ايران همچنين در جستجوي اطمينان خاطر از اين است كه اگر با آژانس همكاري شفافي داشت، آژانس از هر مدركي عليه اين كشور استفاده نكند.
به گزارش فارس، در اين باره، علي واعض از انديشكده گروه بحران بين الملل به رويتر مي گويد: «ما در مشكلي مانند قضيه مرغ و تخم مرغ گير كرده ايم؛ مسئله هسته اي ايران نمي تواند بدون حاشيه امنيتي كه آژانس براي ايران در نظر مي گيرد، حل شود و از سوي ديگر اين اتفاق هم تا وقتي كه مسئله هسته اي حل نشود، اتفاق نمي افتد.»
«كايل»از موسسه بين المللي صلح استكهلم مي گويد ايران براي همكاري به آژانس به دنبال امتيازي مثبت و ملموس، احتمالاً درباره تحريم ها است.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ پاسخ كيهان به روزنامه ايران ارادات همه را نسبت به كيهان بالاتر برد. واقعاً نشان داديد كه شأن شما اين نيست كه با همان زبان افراد معلوم الحال كه از بيت المال ارتزاق مي كنند، گل به خودي مي زنند پاسخ دهيد. از اين همه صبر لذت برديم.
نيك بيان
¤ آمريكا از پيشرفت هاي نظامي و موشكي ما غافل گير شده و از عصبانيت در اقدامي انفعالي، تحريم تكراري سپاه را اعلام كرده است اين شبيه به يك طنز سياسي است. خودشان دچار بحران اقتصادي سنگيني هستند آن وقت مي خواهند ايران را تحريم نفتي كنند!
محمدي
¤ اين روزها نمايشگاهي از تصاوير هنرپيشگان سينماي ايران برپاشده كه خيلي مرموزانه نهادينه كردن فرهنگ بدحجابي در كشور را دنبال مي كند. اين گونه اقدامات نبايد از ديد تيزبين مسئولين فرهنگي كشور دور بماند.
8516---0919
¤ از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود با فراخواندن وزراي صنعت، معدن و تجارت، و جهادكشاورزي به مجلس نسبت به تعيين تكليف بحث تورم و گراني و برخورد با زالوصفتان كه نقش اصلي را در گراني دارند به اين وضع آشفته بازار خاتمه دهند.
داود قنبري از قزوين
¤ آنچه امروز نفس هاي كفر جهاني را به شماره انداخته، تدبير، لياقت، سياست، كياست حضرت امام خامنه اي است. به معظم له اعلام مي كنم تا آخرين قطره خون خود در ركابت كه راه انبياء و اولياء الهي است براي حفظ اسلام و ايران عزيز پاسداري خواهيم كرد و از خون شهدا محافظت مي نمائيم.
9752---0916
¤ دولتي ها و مجلسيان پاسخ بدهند با كدام منطق اجازه داده اند ماشين هاي لوكس با ارز دولتي وارد كشور بشود و به فروش برسد. سود اين دلالي به جيب چه كساني مي رود؟ چرا اين ارز در اختيار كارخانه هاي توليدكننده قرار نمي گيرد.
9522---0917
¤ در خبرها آمده بود 100 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تقاضاي بستن تنگه هرمز روي كشتي هاي نفتي به مقصد اروپا و غرب را كرده اند سؤال اين است كه ساير نمايندگان كجا تشريف دارند و به چه كاري مشغول هستند؟ چرا در اين گونه مواقع كه نياز به حضور آنان است حضور ندارند؟
6986---0916
¤ از كجا معلوم اين گراني هايي كه راه افتاده براي به وجود آوردن عمدي نارضايتي و اعتراض مردم به نظام نباشد. در اين شرايط بسيار حساس كه دشمنان با تحريم عليه ايران بسيج شده اند بايد مواظب شيطنت بعضي از افراد در داخل نظام بود.
6193---0918
¤ ما بازنشستگان و مستمري بگيران هنوز افزايش حقوق تير ماه خود را دريافت نكرده ايم، ما نوه و نتيجه داريم و مبلغ 100 هزار تومان هم براي ما خيلي ارزش دارد، تقاضا داريم اگر مسئولان حرف مي زنند به وعده خود عمل كنند.
سليماني- شهريار
¤در تاريخ 23/4/91 روز جمعه اداره آب و فاضلاب قاين در هواي گرم تابستان از صبح تا شب آب منطقه كهناب و مبارزان را بدون اعلام قبلي قطع كرد و مشكلات بسياري براي مردم در روز تعطيلي به وجود آمد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
5255---0915
¤چندين سال است كه با تلاش فداكاراني همچون مرحوم عبدالله والي دولت، بشاگرد را به شهرستان ارتقا داده ولي امكانات شهري محدود و از همه مهم تر جاده ميناب به بشاگرد هنوز بسيار خراب است.از مسئولين انتظار رسيدگي داريم.
0897---0917
¤به عرض مسئولين وزارت جهاد كشاورزي برسانيد وام هاي كشاورزي با ضمانت و وثيقه متاسفانه نه تنها به نفع كشاورزان نيست بلكه به نام كشاورز و به كام افراد و اقشار مرفه جامعه است كه از شهرها به روستاها براي گرفتن چنين وام هايي خيز برمي دارند. كشاورز روستايي از كجا به اسناد مالكيت و پروانه پايان كار با چندين وثيقه هم زمان دسترسي دارد؟
4178---0936
¤آيا مجازات فردي لاابالي كه در حال مستي رانندگي مي كرد و جان نفرات زيادي را به مخاطره افكنده بود بايد فقط 200 هزار تومان جريمه و 6 ماه ضبط گواهينامه باشد؟ سوال اينجاست اگر گواهينامه اين گونه افراد مادام العمر باطل شود چه مشكلي رخ خواهد داد؟ حتما بايد جان چند نفر قرباني شود تا برخوردها تشديد گردد.
2088---0915
¤اي كاش به جاي اينكه برخي معابر و خيابانها و كوچه ها چند صباحي آسفالت و جدول گذاري ها و تعريض شوند با اين بودجه هاي كلان براي كشاورزان نهر آب مي ساختند تا 90% آب توسط جوي هاي خاكي قبل از رسيدن به مقصد به زمين هدر نمي رفت؟!
0046---0912
¤اين خبر درج شده در روزنامه ها كه كارمندان دولت معوقات افزايش حقوق خود را يكجا در خرداد ماه دريافت كرده اند در مورد فرهنگيان اصلا صحت ندارد.
5359---0937
¤به طرح پزشك خانواده انتقادهايي وارد است. اولا سطح آموزشي پزشكان عمومي پايين مي باشد ثانيا اين طرح مانع انتخاب آزاد پزشك مي شود. از همه مهم تر، اين طرح قبل از اجرا بايد به تاييد پزشكان و بيماران برسد تا موفق از كار بيرون بيايد.
2986---0915
¤وزارت آموزش و پرورش با ارسال بخشنامه اقدام به تعطيل كردن دار القرآن هاي مناطق همراه با حذف پست و مسئوليت مديران دارالقرآن ها كرده است. اين موضوع موجي از نگراني در ميان فرهنگيان به وجود آورده است. از طريق اين ستون درخواست رسيدگي داريم.
7127---0937
¤فرماندهي نيروي انتظامي استان اصفهان در طول اين مدت چندين طرح اجتماعي مانند ترويج حجاب-گشت انتظامي پارك و پيش گيري از جرائم را به اجرا گذاشته كه همگي موفق و نتيجه بخش از آب درآمده اند. وظيفه خودم مي دانم از طريق اين ستون از اين مديريت و مدير موفق تقدير و تشكر بكنم.
ايران پور از مباركه اصفهان
پاسخ روابط عمومي
سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان و خوانندگان شماره 20252 مورخ سه شنبه 20 تير ماه سال جاري به آگاهي مي رساند:«براساس ماده يك آئين نامه اضافه كار ساعتي موضوع بند الف ماده 39 قانون استخدام كشوري تصويب نامه شماره 23992 مورخ 2/7/1348، فوق العاده اضافه كار منحصرا به مستخدميني كه علاوه بر ساعات اداري با دستور و مجوز كتبي مقام صلاحيت دار، كار اضافي انجام مي دهند پرداخت مي شود. بنابراين مزاياي غيرمستمري كه در حال حاضر توسط سازمان پرداخت مي شود، در راستاي اجراي قانون بوده و به كاركناني تعلق مي گيرد كه براساس نياز، خارج از ساعات اداري در سازمان فعاليت داشته باشند.»


بسته پيشنهادي 1+5 به روايت معاون اشتون

معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با تأكيد بر حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران اعلام كرد كه پذيرش غني سازي اورانيوم با غناي زير 30 درصد بخشي از مذاكرات كنوني 1+5 با ايران است.
هلگا اشميد در گفت وگو با شبكه يك استراليا در اين باره گفت: هم اكنون سه كشور اروپايي به علاوه چين و روسيه و آمريكا در اين گفت وگوها مشاركت دارند. ما قوياً معتقديم كه بايد راه حلي ديپلماتيك از طريق گفت وگو براي مسئله هسته اي ايران حاصل شود. ما چندين دور گفت وگو داشته ايم. درست است كه گفت وگوها دشوار است اما همچنان آن را ادامه مي دهيم و البته طرف ديگر هم در اين گفت وگوها مشاركت دارد و هدف ما اين است كه پيش برويم و شكافي را كه وجود دارد كم كنيم.
معاون اشتون در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه غرب در چه شرايطي تحريم ها عليه ايران را لغو خواهد كرد گفت: ما به ايران پيشنهاد كرده ايم تا در مقابل توقف غني سازي 20 درصد اورانيوم، همكاري هاي زيادي با ايران در بسياري از زمينه ها از جمله راكتورهاي آب سبك داشته باشيم. اين بسته پيشنهادي ماست كه هم اكنون روي آن كار مي كنيم و اميدواريم كه به زودي نتيجه بدهد. فعلا مسئله فوريت دار غني سازي 20 درصد است. اين مسئله اي است كه فعلا روي آن تمركز كرده ايم.
در ادامه مجري شبكه يك استراليا گفت اگر ايران قبول كند غني سازي را در كمتر از 20 درصد ادامه دهد، آيا اتحاديه اروپا مي پذيرد؟ كه اشميد در پاسخ گفت: اين بخشي از مذاكرات است.


مصر، سوريه و ايران محور گفت وگوهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي

وزير امورخارجه آمريكا با رئيس رژيم صهيونيستي درباره تحولات مصر و سوريه و برنامه هسته اي ايران گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا روز دوشنبه حدود يك ساعت با شيمون پرز، رئيس رژيم صهيونيستي ديدار و گفت وگو كرد كه ايران و سوريه از موضوعات گفت وگوي آنان بودند.
بنابراين گزارش پرز و كلينتون در پايان اين ديدار بدون اين كه به سوالي پاسخ دهند بيانيه هايي جداگانه براي خبرنگاران منتشر كردند.
پرز در بيانيه اش از فشارهاي دولت آمريكا به ايران براي توقف فعاليت هاي هسته اي تهران حمايت كرد.
كلينتون نيز گفت: با پرز درباره «مصر و سوريه، تلاش براي برقراري صلح، موضوع هسته اي ايران و مسائل منطقه اي و جهاني گفت وگو كرده است.
وي افزود كه پس از ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي، به جزئيات بيشتري اشاره خواهد كرد. گفتني است، كلينتون سه شنبه به واشنگتن بازگشت و به سفر دوازده روزه اش كه شامل كشورهاي اروپايي و آسيايي بود پايان داد.


نيويورك تايمز: پس از 30 سال عداوت از پيروزي نهضت هاي اسلامي گيج شده ايم (خبر ويژه)

«دولت اوباما با اوضاع آشفته ناشي از بهار عربي مواجه است و بسياري از آمريكايي ها از اين وضعيت گيچ و نگران شده اند».
روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز با انتشار اين خبر نوشت: دوران جديدي در مصر و بسياري از كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا شروع شده است. براي دولت اوباما كه با اوضاع آشفته ناشي از بهار عربي مواجه است، اين يك برهه زماني پيچيده اي به شمار مي رود.
سردرگمي ناشي از پيش فرض هاي ديرينه كه چه كسي دوست آمريكا است و چه كسي نيست، بسياري از آمريكاييان را نگران و گيج نموده است. به گفته اكبراحمد رئيس مطالعات اسلامي در دانشگاه آمريكايي «در حال حاضر آمريكائيان با مشاهده مسائل خاورميانه مبهوت هستند زيرا همه امور تغيير كرده اند.»
اين روزنامه يادآور شد: ساقط شدن ديكتاتورها در سراسر جهان عرب و ظهور اسلام گرايان در مسند قدرت و نفوذ، واشنگتن را وادار نموده كه باورهاي ده ها ساله خود را ارزيابي مجدد كند. بدون شك مهمترين اين تحولات در مصر روي داده است. مرسي نماينده اخوان المسلمين قدرتمندترين نهضت اسلام گرايان در منطقه است كه در انتخابات پيروز شد. علاوه بر آن النهضه از جمله احزاب اسلامي تونس كه زماني منحل شده بود، موفق به كسب اكثريت كرسي هاي مجلس گرديد. همچنين در سال گذشته اسلام گرايان در يمن موفقيت هايي كسب كردند.
اين روزنامه با اشاره به شعار دولت بوش مبني بر «يا باما يا با تروريست ها» و متهم كردن اسلام به تروريسم پس از ماجراي 11 سپتامبر نوشت در همين راستا از صدور ويزا براي مسلمانان صاحبنظر خارجي به دليل آن كه عقايدشان مخالف سياست هاي آمريكا بود، خودداري گرديد. مقامات آمريكايي غالباً بين اسلام گراياني كه نقش اسلام را در اداره امور مؤثرمي دانند و آن هايي كه افراطي بوده و تروريسم را براي رسيدن به آن آرمان ها تبليغ مي كنند، فرقي قائل نمي شدند. در حقيقت سابقه عداوت آمريكاييان نسبت به نهضت هاي اسلامي به قبل از 11 سپتامبر برمي گردد، زيرا آمريكا از قدرت هاي استبدادي در كشورهاي عربي حمايت مي كرده است. در طول 30 سال حكومت حسني مبارك در مصر، اخوان المسلمين رسماً منحل شده بود، لذا ديپلمات هاي آمريكايي در قاهره با آن ها تنها به طور پنهاني و غير رسمي تماس مي گرفتند. كاندوليزا رايس وزير خارجه وقت آمريكا در سخنراني خود در سال 2005 در قاهره گفت «ما با اخوان المسلمين مراوده اي نداشته و نخواهيم داشت.»
اين روزنامه از قول ميشل دان كارشناس مصر در شوراي آتلانتيك كه يك مؤسسه تحقيقاتي در واشنگتن است، نوشت: «تروريست هاي مهم مصر منجمله شيخ نورالدين و ايمن الظواهري رهبر القاعده بوسيله خشم شديدشان عليه ديكتاتوري مبارك شكل گرفته اند. لذا ورود نهضت اسلام گرايان به مسير اصلي سياسي ممكن است تهديدات تروريستي را كاهش دهد. در ماه گذشته ارتش مصر اعلام كرد ممكن است دخالت نموده و از به قدرت رسيدن مرسي جلوگيري كند. اگر گروه هاي اسلام گرا مانند اخوان المسلمين اميد خود را به برقراري دموكراسي از دست دهند. در آن صورت است كه بايد منتظر عواقب شوم آن بود».
يادآور مي شود «هيلاري كلينتون چند روز پيش ضمن سفر به قاهره به طور جداگانه با محمد مرسي و ژنرال طنطاوي ملاقات كرد.


فهمي هويدي: مرسي مراقب باشد در دام آمريكا و سعودي نيفتد (خبر ويژه)

فهمي هويدي خواستار اهتمام ويژه دولت جديد مصر به روابط با ايران شد و آن را از افتادن در دام آمريكا يا وهابيت سعودي برحذر داشت.
اين تحليلگر برجسته و باسابقه مصري با اشاره به سفر محمد مرسي به عربستان و مطرح شدن اينكه «مصر و عربستان دو حامي ميانه رو اسلام سني هستند»، نوشت: البته اين اظهارنظر را فقط روزنامه الاهرام از مرسي نقل كرد كه شايد از سر لغزش زبان يا با توجه بوده است.
وي با برحذر داشتن از افتادن در دام مجادلات مذهبي، در روزنامه «الشروق» نوشت: چنين سخناني ورود به قطب بندي هاي مذهبي و چالش با ايران است كه بايد اجتناب شود. براساس اطلاعات من مسئولان آمريكايي از مصر پس از انقلاب مطالبات مشخصي را خواسته اند، آنها به مسئولان مصري ابلاغ كرده اند كه اگر اين مطالبات را انجام دهند در گنج ثروت كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به روي آنها بازخواهد شد و آنها را از بحران اقتصادي نجات خواهد داد. موضوعي كه ذهن مرا به خود مشغول كرد اين است كه مواضع شيعيان در چنين حالتي چه خواهد بود، مي دانيم كه در منطقه الشرقيه عربستان شيعيان زندگي مي كنند، همچنين مي دانيم كه بيش از 60 درصد مردم عراق شيعه هستند و اكثريت جمعيت بحرين را شيعيان تشكيل مي دهند، همچنين 30 درصد از جمعيت كويت شيعه است و در لبنان نيز شيعيان قدرت عظيمي در اختيار دارند كه در هزاران محاسبه سياسي فعالند. اين در حالي است كه جهان عرب متشكل از طوايفي است كه اگر چه شيعي نيستند ولي به آنها گرايش دارند، مثل اباضي ها در عمان، زيدي ها در يمن، علوي ها در سوريه، دروزي ها در لبنان كه برخلاف مسيحي ها كه اختلافات طايفه اي دارند اين ها هيچ اختلافي با يكديگر ندارند.
فهمي هويدي تصريح كرد: اين موضوع را درك مي كنم كه عربستان در يك معركه تمام عيار با شيعيان و با ايران در افتاده است. وهابيتي كه بر اين كشور مستولي است از قرن نوزدهم تاكنون خصومتي شديد با شيعيان داشته است. كما اين كه رياض از زمان آغاز انقلاب اسلامي در ايران در سال 1979 همواره عليه ايران موضع داشته است. اين درگيري با هماهنگي نزديك عربستان با سياست هاي آمريكا در منطقه دنبال مي شود كه تلاش دارد ايران را در تحريم و محاصره قرار دهد. اما مواضع مصري ها كاملا فرق داشته است، به ويژه الازهر كه روابطي كاملا متفاوت با مذهب شيعه اثني عشري دارد. در بدترين حالت هيچ گاه اين روابط به هيچ نوع خصومتي نرسيده است. بله، اختلاف وجود داشته، اما هيچ گاه به زد و خورد يا خصومت نرسيده است. مذهب تشيع همواره در الازهر در چارچوب بررسي فقه مقارن مورد مطالعه قرار گرفته است. به گونه اي كه محمود شلتوت، امام اكبر الازهر تبعيت از مذهب تشيع را مجاز شمرده و آن را كاملا شرعي دانسته است. در مصر دعوت از تقريب بين مذاهب شده و در اين رابطه مجله «رساله الاسلام» منتشر مي شود كه در آن علماي هر دو طرف در آن مي نويسند. همچنين وزارت اوقاف دايره المعارف اسلامي اي را منتشر كرده كه در آن مذهب شيعه را استثنا نكرد، و به طور كامل به اصول اين مذهب با احترام كامل اشاره شده است. ما نبايد رو به عقب برگرديم.
به گزارش «ديپلماسي ايراني» وي در ادامه اين مقاله تحليلي نوشت: غيراز بعد مذهبي، درباره روابط سياسي قاهره و تهران، بايد بگويم هنوز سياست خارجي مصر اسير نگرش نظام سابق است كه همواره تلاش داشته برقراري اين رابطه را از دريچه منافع آمريكا دنبال كند، در حالي كه لازم است پس از انقلاب مصر اين سياست تغيير كرده و اراده مصري بر آن حاكم شود و آثار تسلط آمريكايي و اسرائيلي بر آن ديگر مشاهده نشود. ايران شيعي بزرگترين حامي جنبش سني حماس محسوب مي شود، جنبشي كه فقط در رسانه هاي اسرائيلي و آمريكايي آن را تندرو توصيف مي كنند، بنابراين به روشني ديده مي شود كه تا چه اندازه فساد انديشه در مطرح كردن ديدگاه هاي مذهبي در خطابه هاي سياسي مشاهده مي شود. با علم بر اين كه ميانه روي فقط شامل حال سني ها نمي شود، در ميان شيعيان اثني عشري نيز جريان هاي معتدل وجود دارند.
اين تحليلگر برجسته مصري در پايان نوشت: يك قرائت بي طرفانه از سفر مرسي به عربستان اين است كه وي يك خطاي كلامي در اين رابطه مرتكب شده است، اما من معتقدم كه كشورهاي بزرگ بايد بر ضرورت حمايت از حقوق ملت فلسطين توافق كنند، چرا كه تنها ميانه روي اسلامي است كه مي تواند از اين موضوع حمايت كند. اين را هم مخفي نمي كنم كه من رايحه عدم بي طرفي در رويارويي مسائل مذهبي كه در هيچ چارچوبي قابل توجيه نيست را احساس مي كنم. مساله اي كه در حقيقت با سياست ايراني و نه مذهب شيعي درگير است. اگر اين برداشت صحيح باشد، من اين سوال را مي پرسم كه آيا پرزيدنت مرسي با رضايت خود وارد اين درگيري شده يا وادار به ورود به آن شده است؟
يادآور مي شود آمريكا و رژيم سعودي به همراه رسانه هاي وابسته تلاش گسترده اي را به كار بستند با استفاده از حربه هاي «تهديد»، «تطميع» و «انتشار مطالب كذب» از زبان مقامات جديد، چهره انقلاب ملت مصر را ملكوك و مخدوش نشان دهند و اين در حالي است كه آنها ضربه بزرگ و سهمگين را از به زير كشيدن ديكتاتور وفاداري چون حسني مبارك خورده اند و اين ضربه به هيچ نحو جبران پذير نيست.


اصلاح طلب تمام عيار ... يا عيار بي عيار؟! (خبر ويژه)

خواهرزاده خاتمي مي گويد شخصيت هاشمي رفسنجاني محترم است اما او يك اصلاح طلب تمام عيار نيست.
محمدرضا تابش نماينده اردكان گفته است: هاشمي رفسنجاني شخصي تاثيرگذار و موثر در طول انقلاب اسلامي بوده است و در بين كارگزاران و مردم از موقعيت خوبي برخوردار است البته درست است كه اخيرا مواضع ايشان به مواضع اصلاح طلبان نزديك بوده اما اينگونه نيست كه ايشان رهبر اصلاح طلبان شود در واقع شخصيت ايشان محترم است و حضور ايشان مي تواند در صحنه سياسي بسيار كارساز باشد، البته به شرط اينكه محدوديت هايي كه براي هاشمي نيز وجود دارد برداشته شود اما آقاي هاشمي رفسنجاني نمي تواند رهبر اصلاح طلبان شود و نمي توان از ايشان هم انتظار داشت كه يك اصلاح طلب تمام عيار باشد.
وي در گفت وگو با «آريا» درباره احتمال حمايت از ناطق نوري گفت: مشي اصلاح طلبان به عنوان يك جبهه سياسي اين نيست كه با طيف اصولگرايان ائتلاف كند زيرا هر حزب مرامنامه و اساسنامه اي دارد كه در جهت تحقق برنامه هاي خويش تلاش مي كند لذا ائتلاف براي حمايت تشكيلاتي اصلاح طلبان از نامزد اصولگرا را بعيد مي دانم.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه اصلاح طلبان مي توانند به صورت فردي از يك نامزد اصولگرا حمايت كنند، مي افزايد: اما اينكه اصلاح طلبان بخواهند به صورت تشكيلاتي از نامزدهاي اصولگرا مثل ناطق نوري حمايت كنند با تمام احترامي كه براي ايشان قائل هستم اينگونه نخواهد بود كه مجموعه اصلاح طلبان و تشكيلات اين طيف از ناطق نوري حمايت كنند.
تابش درباره احتمال كانديداتوري خاتمي در انتخابات رياست جمهوري نيز تصريح مي كند: بعيد مي دانم شخص آقاي خاتمي تمايلي براي كانديداتوري داشته باشد.
تابش درباره انتخاب ميان خاتمي و عبدالله نوري براي مديريت جبهه اصلاحات گفت بايد ديد كداميك بيشتر محبوبيت دارد.
در همين حال علي اكبر اولياء نماينده اصلاح طلب يزد درباره احتمال ائتلاف اصلاح طلبان و كارگزاران به «مهر» گفت: ما تعريف دقيقي در مجموعه اصلاح طلبي نداريم؛ لذا تفاوتي بين كانديداي كارگزاران و اصلاح طلبان نيست و هر يك از داوطلباني كه در درون جريان اصلاح طلبي اجماع نظر بيشتري نسبت به آن وجود داشته باشد، به عنوان كانديداي اصلاح طلبان معرفي خواهد شد.


به زانوي اين شترها نمي خورد كه از حمام آمده باشند (خبر ويژه)

 
دست كم 10 روزنامه زنجيره اي و شبه زنجيره اي روز گذشته اظهارات هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان شيراز را تيتر اول يا صفحه اول خود كردند.
اعتماد، شرق، آفتاب يزد، آرمان روابط عمومي، آفرينش و فرهيختگان(2 روزنامه دانشگاه آزاد كه هنوز هم به مدير مسئولي عبدالله جاسبي منتشر مي شود! و...از جمله اين روزنامه ها بودند كه تيترهاي اول يا صفحه اول خود را به اين عناوين از اظهارات هاشمي اختصاص دادند: «تفرقه به نفع كشور نيست»، «غلبه بر مشكلات در گرو وحدت ملي است»، «نظر هاشمي درباره نحوه برگزاري انتخابات رياست جمهوري»، «برگزاري انتخابات قانوني و شفاف و آزاد».
آقاي هاشمي در اين ملاقات گفته است: تفرقه و تضعيف انسجام ملي به نفع كشور نيست.
وي همچنين گفته است: برگزاري قانوني، شفاف و آزادانه همه مراحل انتخابات آينده رياست جمهوري، اعتماد و اميد را بيش از پيش در عرصه عمومي، گروه ها و نيروهاي وفادار به انقلاب و قانون اساسي جاري خواهد ساخت و از اين طريق مي توان اميدوار بود تا دشمنان نظام اسلامي در رسيدن به اهداف پليد خود ناكام گردند.
شايان ذكر است كه اغلب روزنامه هاي مورد اشاره در دوران فعاليت خود راهبردي جز تفرقه افكني و شكستن وحدت ملي نداشته اند و هنوز هم بر اين هدفگذاري عمده تاكيد دارند همچنان كه تعداد معتنابهي از همكاران برخي از اين روزنامه ها جزو عناصر نفوذي و ضد امنيتي محسوب مي شوند كه بعضا بازداشت شدند و برخي از آنها با فرار از كشور هم اكنون با رسانه هاي رسمي سازمان سيا و رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس در زمينه جنگ رواني عليه اتحاد ملت ايران همكاري مي كنند. از اين جهت مهم شدن موضوع وحدت ملي براي آنها قابل تامل و بسيار باورپذير! است به ويژه آن كه برخي از همين روزنامه ها درآمدمحور و اهل كاسبي از طريق فروش تيتر و خبر و مطلب هم هستند!
از سوي ديگر، هرچند اظهارات اخير آقاي هاشمي بسيار خوب و ستودني به نظر مي رسد اما در حقيقت اعلام جرم عليه طيفي است كه در فتنه سال 88 نقش آفرين اصلي ماجرا بود و متاسفانه مورد حمايت وي نيز قرار گرفت. اين جريان كه متاسفانه ارتباطات وثيق آن با پروژه هاي ضد امنيتي بيگانگان به تدريج آشكار شد، به واسطه تن ندادن به قانون و راي اكثريت و القاي تقلب، مقدمه تفرقه و خدشه در انسجام ملي را فراهم كردند و با وجود آن كه كساني مثل موسوي ادعا مي كردند «براساس آراي ريخته شده در صندوق ها پيروز شده اند» اما حاضر به پذيرش نتايج بازشماري آرا نيز نشدند اما به مرور معلوم شد اساسا دعوا بر سر انتخابات آزاد و شفافيت آن نيست چرا در روز قدس، شعار پيشنهادي وزارت خارجه اسرائيل بر عليه آرمان امام خميني، شعار نه غزه نه لبنان، از سوي فتنه گران سر داده شود و سپس روي نام اسلام در جمهوري اسلامي ضربدر كشيدند و بعد از آن به ساحت امام خميني و ولايت فقيه اهانت كردند و سرانجام حماقت بزرگ روز عاشورا (6 دي 88) را مرتكب شدند كه خروش ملت ايران در 9 دي را به همراه داشت و آن لعن هايي كه نصيب دست اندركاران فتنه شد.
نهايتا يادآوري اين نكته ضروري است كه گردانندگان نشريات زنجيره اي سابقه روشني در قضاوت درباره آقاي هاشمي به ويژه در جريان انتخابات مجلس ششم(زمستان 78) دارند و اكنون نيز به خاطر سوابق وي در انقلاب همان كينه و انزجار را در دل خود پنهان كرده اند- در حالي كه دوستان فراري آنها در خارج اين كينه را ابراز مي كنند- بنابراين شايسته است وي نيز مرزبندي روشن با اين محافل معارض با اصول انقلاب نشان دهد.
حكايت نگراني نشريات زنجيره اي براي ارزش اين نظر وحدت ملي و انتخابات آزاد قانوني، همان فرخنده پي هايي است كه با آن زانوي تابلو مي گفت از حمام مي آيد!
آن يكي پرسيد اشتر را كه هي
از كجا مي آيي اي فرخنده پي؟
گفت از حمام گرم كوي تو
گفت خود پيداست از زانوي تو


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14