(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 تير 1391 - شماره 20258

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي: دولت كانادا يك موضوع بي ارزش را تبديل به جنجال سياسي نكند
طي مراسمي با حضور رئيس جمهور در مصلاي تهران بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گشايش يافت
پاي درس علي (ع)
تقدير انقلابيون بحرين از مواضع رهبر انقلاب
تحليلگر آمريكايي: فشار بر ايران تنها جايگاه آمريكا را تضعيف مي كند
احمدي نژاد: ايران هيچ محدوديتي براي گسترش مبادلات تهاتري با پاكستان ندارد
هواي تازه تهراني ها را غافلگير كرد
فرمانده نيروي دريايي ارتش: كنترل خليج فارس در دست ايران است
مجلس از وزارت خارجه درباره كشتار مسلمانان برمه گزارش خواست
بولتون: آمريكا تا بعد از انتخابات رياست جمهوري گام جدي در قبال ايران برنمي دارد
توكلي خبر داد
آغاز انتشار كارت آزمون دوره هاي كارشناسي دانشگاه جامع
انتقاد روسيه از مخالفت آمريكا با شركت ايران در نشست ژنو
رايزني مقامات ايراني و عراقي درباره رودخانه الوند
قبولي هاي كنكور كارشناسي علمي كاربردي منتشر شد
اخبار ادبي و هنري


صالحي: دولت كانادا يك موضوع بي ارزش را تبديل به جنجال سياسي نكند

وزير امور خارجه گفت: آمادگي داريم تسهيل كننده برقراري گفت وگو ميان معارضين و دولت جمهوري سوريه باشيم .
علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان كه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي خود از تركمنستان سخن مي گفت در اين باره خاطر نشان كرد: بشار اسد فردي را به عنوان علي حيدر و نهادي را براي گفت وگو براي معارضين تعيين كرده است. ما هم به نوبه خود آمادگي براي تسهيل اين گفت وگو داريم. پيش از اين هم با بخشي وسيعي از معارضين در ارتباط بوده ايم، رايزني هايي بين دو طرف داشته ايم و تلاش ما همواره اين بوده است كه زمينه را براي گفت وگو فراهم كنيم .
وي ادامه داد: طرح شش ماده اي آقاي كوفي عنان هم به اين مطلب اشاره دارد، ضمن اينكه نشست ژنو نيز مكمل طرح شش ماده اي كوفي عنان بوده است و در جهت نزديك كردن معارضين به دولت سوريه بوده است. به هر حال تمامي كشورهاي منطقه و كشورهايي كه علاقه مند به صلح و ثبات و امنيت منطقه هستند بايد در جهت برون رفت از بحران ايجاد شده در سوريه دست به دست يكديگر دهند و به بهترين شيوه در اين جهت گام بردارند تا نتيجه نهايي در جهت منفعت مردم سوريه و در نهايت منطقه و جامعه بين المللي باشد .
صالحي در خصوص اظهارات رايزن فرهنگي كشورمان در كانادا و مسائل ايجاد شده پس از آن نيز گفت: ما همواره به هموطنان مان كه دركشورهاي مختلف جهان مقيم هستند تاكيد كرده ايم كه هموطنان عزيز ما در هر كجا كه هستند بايد تابع مقررات و قوانين محل اقامت خود باشند. ايرانيان همواره به عنوان مردم تمدن ساز و با فرهنگي عميق در سراسر جهان سفيراني قابل براي وطن شان بوده اند و ما افتخار مي كنيم كه به هر كشوري كه مي رويم عزيزان ايراني مقيم باعث افتخار هستند و همگي عهده دار مسئوليت ها و كارهاي شرافتمندانه اي هستند و در عرصه هاي خوب جامعه اي كه در آن زندگي مي كنند، كار و اشتغال دارند .
وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: متاسفانه برادر همكار ما در كانادا يقينا منظورش با كلماتش يكي نبوده است. وي با نيت خالص و صادقي مي خواسته صحبت كند اما برداشت درستي از اين صحبت ها نشده است. ما مي خواهيم آن برداشت را اصلاح كنيم و به هموطنان مان چه در كانادا و چه در كشورهاي ديگر تاكيد و اصرار داريم كه در چارچوب قوانين و مقررات كشور مورد اقامت شان عمل كنند و رفتارشان به گونه اي باشد كه نمونه اي از پيشينه و سنت حسنه ما باشد .
وي گفت: اميدواريم دولت كانادا هم با توجه به مسائل سياسي كه در اين برهه زماني سعي مي كنند عليه ما جنجال آفريني كنند با حكمت و عقلانيت نسبت به اين موضوع برخوردكند و نخواهد كه يك موضوع ساده و بي ارزش را تبديل به جنجال سياسي كنند. يقينا صحبت اين همكار گرامي ما منعكس كننده مواضع سياسي ما نيست و مواضع سياسي ما آن چيزي است كه به طور رسمي اعلام مي شود .
وزير امور خارجه كشورمان گفت: اميدوارم هموطنان مان به خصوص در كانادا و به ويژه دولت كانادا مانند گذشته شرايط مناسب را براي زندگي آرام تر و بهتر فراهم كنند .
گفتني است ، دوازدهمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركمنستان ظهر دوشنبه با امضاي اسناد اين كميسيون توسط وزيران خارجه دو كشور در تهران به كار خود پايان داد .
 


طي مراسمي با حضور رئيس جمهور در مصلاي تهران بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گشايش يافت

گروه ادب و هنر-
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم طي مراسمي با حضور رئيس جمهور، شامگاه يكشنبه 25 تير در محل مصلاي تهران گشايش يافت.
در اين مراسم، رئيس جمهور سخنراني كرد و با بيان اين كه منشور حكومت مهدوي قرآن كريم و حاكم آن قرآن مجسم است، تصريح كرد: شرط رسيدن به حكومت مهدوي التزام به توحيد، عدالت و پاكي است. وضع امروز جهان به ما نشان مي دهد مهم ترين سرمايه گذاري شيطان در برابر انسان عبارت است از دور كردن ذهن و دل و انديشه بشر از انسان كامل. اما خوب است بدانيم كه قطعا سرنوشتي كه ما تا امروز داشته ايم و وضع موجود بشر، آن چيزي نيست كه خداوند براي ما مقرر كرده است. خدا را شكر مي كنيم كه گسترده ترين جلوه هاي خودپرستي در جامعه بشري در حال اضمحلال است و سرمايه داري به عنوان اصلي ترين چهره اين خودپرستي نفس هاي آخر خود را مي كشد.
محمود احمدي نژاد براي رهايي از اين وضع موجود بشر در دنياي امروز تنها يك راه حل را معرفي كرد و گفت: راه حل اصلي بشر و تنها جايگزين مناسب بشر براي رهايي از وضع موجود راه انبيا و انسان كامل و پيامبر خاتم حضرت نبي مصطفي(ص) است. امروز هنر و مسئوليت ما معرفي نظم متعالي حكومت معنوي است كه با فطرت انسان منطبق بوده و پاسخگوي همه نيازهاي فطري انسان در حد اعلاي آن است. امروز بايد معارف مربوط به امام عصر(عج) را در دنيا منتشر كرده و حقيقت انسان را به انسان معرفي كنيم.
وي افزود: البته لازم به يادآوري نيست كه امروز قرآن در ميان ما نيز مهجور است چرا كه امام در بين ما مهجور بوده و تجربه نشان داده كه ما هر جا فارغ از خودخواهي ها حقيقت قرآن و امام را معرفي كرده ايم ملت ها بر حسب فطرت خود از آن استقبال كرده اند. نبايد به شياطين اجازه دهيم خداخواهي ملت ها را به نفع خودشان مصادره كنند. بايد به آينده روشن بشريت اميدوار و مطمئن باشيم و من اميدوارم همان طور كه اكنون شاهد برپايي نمايشگاه بزرگ قرآني هستيم نمايشگاه ها و نشست هايي نيز درباره امام شناسي برپا شود.
همچنين سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني گفت: به سهم خودم از عنايت هاي ويژه رئيس جمهور محترم به عرصه فرهنگ تشكر مي كنم. هفته گذشته با مساعدت ايشان بزرگترين خواسته جامعه قرآني يعني ايجاد معاونت «قرآن و عترت» در وزارت ارشاد انجام شد كه براي اهالي قرآن و فرهنگ از اهميت ويژه اي برخوردار است.
حسيني با اشاره به برگزاري جلسه مديران قرآني سراسر كشور گفت: براساس نظرات حاضرين در جلسه، 180 موسسه قرآني داراي مجوز، به 200 موسسه رسيده است و ما پيش بيني مي كنيم اين رقم تا پايان سال به دو هزار موسسه نيز برسد.
وي در پايان تصريح كرد: با توجه به تجربه 19 ساله نمايشگاه بين المللي قرآن كريم و مقدماتي كه تدارك ديده شده، اميدوارم نمايشگاه به بهترين شكل ممكن برگزار شود و همه اين تلاش ها مقدمه اي براي ظهور حضرت حجت(عج) باشد.
حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي قائم مقام وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با بيان اينكه نمايشگاه قرآن تفرجگاه معنوي مردم است گفت: امروز نه تنها نمايشگاه جزو برنامه هاي اصلي مردم تهران در ماه رمضان است، بلكه آحاد مردم مسلمان جهان آن را از طريق رسانه ها پي گيري مي كنند و بسياري از مردم مسلمان ديگر كشورها در آرزوي داشتن چنين نمايشگاهي هستند.
وي درباره بخش هاي مختلف نمايشگاه امسال نيز توضيح داد: در نمايشگاه امسال 40 بخش ستادي و غيرستادي داريم و 10 بخش جديد نيز در نمايشگاه بيستم به مخاطبان معرفي خواهد شد.
به گفته محمدي يكي از بخش هاي قابل توجه نمايشگاه امسال نماي نوين به يكي از واقعه هاي صدر اسلام است كه در مساحتي نزديك به دو هزار متر يكي از زيباترين لحظه هاي صدر اسلام را به نمايش مي گذارد.
رستاخيز، رهيافتگان، بيداري اسلامي، جشنواره آيات با 32 جشنواره قرآني و بسياري بخش هاي ديگر امسال در نمايشگاه قرآن است كه قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني به آن ها اشاره كرد.
محمدي ادامه داد: همچنين امسال 500 نشست تخصصي داريم و بيش از 600 عضو هيات علمي در 30 روز نمايشگاه به ارائه مشاوره قرآني و طرح مباحث نظري در اين حوزه خواهند پرداخت. بيش از 100 ناشر ديجيتال و 150 ناشر مكتوب نيز در نمايشگاه آثار خود را عرضه مي كنند و براي نخستين بار ناشراني از ديگر كشورهاي مسلمان منطقه آثار مكتوب خود را به فروش خواهند رسانيد. همچنين در نمايشگاه امسال 30 غرفه حجاب و عفاف خواهيم داشت و 95 مورد نمايش محيطي و خياباني در نمايشگاه امسال اجرا خواهد شد.
قائم مقام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور قرآني درباره ويژگي هاي نمايشگاه امسال نيز گفت: در نمايشگاه امسال شش وزارتخانه به صورت مستقيم دخالت دارند و وزارت ارشاد تنها حكم هماهنگ كننده را ايفا كرده است. به همين دليل بيش از 100 نهاد مردمي نيز در اين امر مشاركت دارند. نمايشگاه مركز تلاقي معارف و هنر است و بخشي از معارف قرآن در نمايشگاه امسال به زيباترين شكل ممكن و در قالب آثار هنري بيان شده است.
در اين مراسم همچنين از خادمان برتر قرآن كريم در حوزه هاي پژوهش، مديريت، تبليغ و ترويج، آموزش و هنر تجليل شد.
بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، با شعار «قرآن؛ فرهنگ بيداري» از 25 تير تا 25 مرداد در مصلاي تهران برپاست.


پاي درس علي (ع)

مبادا تملق دوست باشي!
اميرالمومنين علي(ع) خطاب به مالك اشتر فرماندار مصر:
مبادا هرگز دچار خودپسندي گردي! و به خوبي هاي خود اطمينان كني، و ستايش را دوست داشته باشي، كه اينها همه از بهترين فرصت هاي شيطان براي هجوم آوردن به توست، و كردار نيك نيكوكاران را نابود سازد.
نهج البلاغه
نامه 53
 


تقدير انقلابيون بحرين از مواضع رهبر انقلاب

ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه بحرين با انتشار بيانيه اي از مواضع تاريخي و شجاعانه رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در حمايت از خواسته ها و مطالبات عادلانه و مشروع ملت بحرين ستايش و قدرداني كرد.
در بيانيه ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه بحرين آمده است: امام خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي و ولي امر مسلمين بارها شجاعانه و تاريخي در كنار ملت بحرين ايستاده و از خواسته ها و مطالبات عادلانه و مشروع آنها دفاع كرده اند.
ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه در اين بيانيه بار ديگر از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران تمجيد و ابراز اميدواري كرد كه مواضع انقلابي ايشان مرهمي بر زخم خانواده هاي شهدا، مجروحان و بازداشت شدگان باشد.
اين بيانيه افزود: در سايه سكوت رژيم هاي واپس گراي عربي، غرب و استكبار جهاني، مردم بحرين در معرض نقض گسترده حقوق بشر و هتك حرمت قرار دارند.
ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه تصريح كرد: سركوب شديد و جنايت جنگي و هتك حرمت ها و مقدسات در بحرين با دستور مستقيم باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا، كاخ سفيد، انگليس و صهيونيسم جهاني صورت مي گيرد.
در بخش ديگري از بيانيه ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه آمده است: اگر رئيس جمهوري آمريكا و نخست وزير انگليس انسان هاي غيرتمند و شرافتمندي بودند، به رژيم آل خليفه براي سركوب مردم چراغ سبز نشان نمي دادند.
اين بيانيه افزود: اگر دختران رئيس جمهوري آمريكا يا نخست وزير انگليس يا سفيران آنها در بحرين مورد تعرض، تجاوز و آزار جنسي قرار مي گرفتند، آنها چه موضعي اتخاذ مي كردند؟ آيا در چنين شرايطي در قبال شرافت و ناموس خود غيرت به خرج مي دادند يا خير؟!
ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه گفت: آمريكا و استعمار پير انگليس با وجود دانش و تجربه خود و اعزام جاسوسان و كارشناسان به بحرين، در مقابل مردم اين كشور شكست خورده اند و نتوانستند مردم، انقلابيون و شخصيت هاي ملي را تسليم كنند.
ائتلاف ياران انقلاب 14 فوريه با اشاره به حملات نيروهاي رژيم آل خليفه به خانه هاي روستاي كرزكان و آزار و اذيت زنان افزود: بسياري از ساكنان روستاي كرزكان از حمله نيروهاي رژيم آل خليفه به خانه هايشان، تخريب اسباب و وسايل، آزار و اذيت زنان و ضرب و شتم آنها شكايت كرده اند.


تحليلگر آمريكايي: فشار بر ايران تنها جايگاه آمريكا را تضعيف مي كند

كارشناس روابط آمريكا و ايران تاكيد كرد فشار بيش ازحد بر ايران و كشورهايي كه با اين كشورهمكاري مي كنند باعث تضعيف جايگاه آمريكا مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني سي سي تي وي، دكتر ادموند غريب درباره فشار آمريكا بر كشورهاي ديگر براي قطع خريد نفت از ايران گفت: آمريكا تحريم هاي نفتي عليه ايران را مسئله اي مهم براي امنيت ملي خود مي داند.
«در اينجا گفته مي شود تحريم هاي نفتي عليه ايران يكي از راههايي است كه مي توان با تكيه بر آن از وقوع رويارويي نظامي با ايران جلوگيري كرد.»
اين تحليلگر درباره علت اينكه آمريكا برخي از كشورها را از مجازات هاي خود در رابطه با تحريم نفتي ايران معاف كرده و درباره برخي ديگر اين كار را نكرده است گفت: اين مسئله اي بسيار مهم است. آمريكا مي داند كه نمي تواند همه معاملات تجاري كشورهاي ديگر را با ايران متوقف كند اما تلاش مي كند تا با فشار به برخي از كشورها معاملات تجاري آنها را با ايران كاهش دهد. البته مشكل اساسي اين است كه آمريكا در خصوص اين مسئله سياستي دوگانه دارد. براي مثال درباره چين، اين كشور همچنان اصرار دارد كه آمريكا يا طرف هاي ثالث حق ندارند به چين ديكته كنند كه روابطش با كشورهاي ديگر چگونه باشد و چه معاملاتي با آنها داشته باشد با وجود اين آمريكا چين را از مجازات هايي كه تعيين كرده بود معاف كرده است اين در حالي است كه چين خريد نفت ايران را در دو ماه گذشته افزايش داده است.
وي افزود:«به علاوه برخي از اقتصاددان هاي آمريكايي نگران هستند كه فشار بيش از حد بر جامعه جهاني و كشورهايي نظير ايران و كشورهايي كه مي خواهند با ايران تجارت و تعامل داشته باشند، ممكن است باعث شود تا آنها وابستگي خود را به دلار كم كنند و مستقل عمل كنند. هم اكنون ما شاهديم برخي معاملات با ايران به شكل پايا پاي و با پرداخت طلا يا ارزهاي محلي انجام مي شود. اگر اين روند ادامه پيدا كند باعث مي شود تا كشورها سياست ها و روش هايي را اتخاذ كنند كه در نهايت موضع آمريكا را تضعيف كند. »
 


احمدي نژاد: ايران هيچ محدوديتي براي گسترش مبادلات تهاتري با پاكستان ندارد

رئيس جمهور در ديدار فرستاده ويژه رئيس جمهور پاكستان، با بيان اين كه تهاتر يكي از بهترين شيوه هاي مبادله كالاست، گفت: ايران هيچ مانع يا محدوديتي براي گسترش مبادلات تهاتري به ويژه با پاكستان ندارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد شامگاه يكشنبه در ديدار فرستاده ويژه رئيس جمهور پاكستان با بيان اين كه ايران و پاكستان دو همسايه، برادر و دو كشور بزرگ با امكانات وسيع و ظرفيت هاي همكاري گسترده هستند، اظهار داشت: اينها همه نعمت هاي خدا هستند و شكر اين نعمت ها در اين است كه از اين نعمت ها به درستي استفاده كنيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه ايران تهاتر را يكي از بهترين روش هاي مبادله تجاري مي داند، بر تمايل كشورمان براي استفاده از اين شيوه در مراودات تجاري با پاكستان تاكيد كرد و اظهار داشت: در اين روش همه سود ناشي از تجارت نصيب طرفين شده و بانك هاي غربي نيز بدون زحمت از سود جابه جايي اين مبادلات بهره مند نخواهند شد.
رئيس جمهور با اشاره به حجم حدود 80 ميليارد دلاري واردات سالانه كالا از سوي ايران تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران ترجيح مي دهد هر مقدار از اين ميزان كالا را كه مقدور باشد، از پاكستان وارد كند تا سود آن به جيب برادران و دوستان پاكستاني برود و از سوي ديگر آمادگي دارد، صادرات انرژي و برق و ساير مصنوعات و دستاوردهاي علمي و فناوري پاكستان را تا حد ممكن افزايش دهد.
فرستاده ويژه رئيس جمهور پاكستان نيز در اين ديدار با بيان اين كه پاكستان سياست گسترش روابط و همكاري ها با ايران را در چارچوب يك سياست تعريف شده منطقه اي دنبال مي كند، گفت: پاكستان گسترش مراودات با ايران را در اولويت سياست هاي توسعه همكاري هاي منطقه اي خود مي داند و همواره قدردان كمك هاي ايران براي پيشرفت خود است.
پيام تسليت احمدي نژاد
به رئيس جمهور روسيه
رئيس جمهور كشورمان در پيامي به ولاديمير پوتين، كشته و زخمي شدن تعدادي از مردم روسيه در پي جاري شدن سيل در بخش هاي جنوبي اين كشور را تسليت گفت.
در اين پيام آمده است؛ ضمن ابراز تسليت با جنابعالي و همدردي با خانواده هاي كشته شدگان، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي كشته شدگان، بهبودي كامل مصدومان و سرفرازي و بهروزي دولت و ملت بزرگ روسيه را مسئلت دارم.


هواي تازه تهراني ها را غافلگير كرد

در حالي كه گرماي روزافزون طاقت شهروندان تهراني را طاق كرده بود، بارش تابستاني باران همه را ذوق زده كرد و چهره غبار آلود و آلوده شهر را صفايي داد، اما خوشحالي تهراني ها براي خنكي قابل توجه دما چندان دوامي نداشت چرا كه مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از افزايش مجدد دما در پايتخت خبر داده است.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور از افزايش مجدد دما تا 5 درجه سانتي گراد در پايتخت خبر داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري به ايسنا گفت؛ امروز از ميزان ناپايداري ها در مناطق مختلف كاسته شده و تا روز چهارشنبه تنها در بخش هاي شمالي آذربايجان و ارتفاعات البرز افزايش ابر و رگبار پراكنده و وزش باد رخ خواهد داد.
وي افزود: تا روز پنجشنبه در شرق كشور بويژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاك و براي ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.
بر اين اساس آسمان تهران امروز كمي ابري همراه با وزش باد در بعدازظهر، افزايش ابر در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با 5 درجه افزايش به 22 و 33 درجه سانتيگراد مي رسد. از سوي ديگر فردا نيز آسمان پايتخت صاف در بعدازظهر همراه با وزش باد در ارتفاعات افزايش ابر و بارش پراكنده پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 24 و 36 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: خوزستان با حداكثر دماي 49 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و اردبيل با حداقل دماي 16 درجه سانتيگراد بالاي صفر خنكترين استان هاي كشور خواهند بود.
 


فرمانده نيروي دريايي ارتش: كنترل خليج فارس در دست ايران است

فرمانده نيروي دريايي ارتش بر تامين امنيت خليج فارس توسط ايران تاكيد كرد و گفت: كنترل منطقه خليج فارس در دست ايران است.
امير دريادار حبيب الله سياري در حاشيه اولين همايش مديريت دانش در ارتش جمهوري اسلامي ايران در واكنش به طرح هاي آمريكا براي مقابله با مسدود شدن تنگه هرمز اظهار داشت: امنيت منطقه در زير سايه اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران برقرار مي شود.
وي همچنين حضور چهارمين ناو هواپيمابر آمريكايي در منطقه خليج فارس را تكذيب كرد.
ايجاد بانك اطلاعاتي كامل
در رابطه با مديريت دانش
جانشين فرمانده كل ارتش نيز در اين همايش بر ايجاد بانك اطلاعاتي كامل در رابطه با مديريت دانش تاكيد كرد.
امير سرتيپ عبدالرحيم موسوي با اشاره به ضرورت مديريت دانش، اظهار داشت: دانشكده فرماندهي و ستاد بهترين مكان براي فرهنگ سازي در اين باره است؛ چرا كه اولين لايه از فرماندهي ارتش در بحث مديريت دانش اين افراد هستند.
وي با بيان اين كه بهترين محل استفاده از نتايج فرايند مديريت دانش نيز دانشكده فرماندهي و ستاد است، افزود: ايجاد يك بانك اطلاعاتي كامل از نتايج دانش مديريت دانش در دافوس و امكان استفاده از آنها بايد در دستور كار قرار گيرد.
موسوي خاطرنشان كرد: همچنين حركت مديريت دانش بايد هم جهت با راهبردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران باشد و نياز است كه در اين باره اولويت بندي صورت گيرد. كارهاي خوبي تاكنون در رابطه با مديريت دانش صورت گرفته است، اما برخي اولويت ها در اين كار لحاظ نشده و يا در رده هاي پايين تري قرار گرفته است.
جانشين فرمانده كل ارتش در ادامه به انبوه اطلاعات در دنياي امروز اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلات دنياي امروز هجوم انبوه اطلاعات است، بايد در موضوع مديريت دانش به اين مسئله توجه شود، تا دچار اين بيماري نگردد.
وي تصريح كرد: يكي از مشكلات و كاستي ها در رابطه با هشت سال دفاع مقدس همين مسئله است كه علي رغم اين كه دنيايي از معارف درباره هشت سال دفاع مقدس جمع آوري شده است، در مقابل آنچه در اين باره وجود دارد، بسيار ناچيز است.
در ابتداي اين همايش امير سرتيپ دوم ولي وند زماني ضمن ارائه گزارشي، اظهار داشت: حوزه مديريت دانش را با جديت تمام دنبال مي كنيم.
وي افزود: ما سال 90 را سال فرهنگ سازي در ارتش نامگذاري كرديم و در دانشگاه هاي مختلف آجا نمايش ها و كارگاه هاي مختلفي در اين باره برگزار شد. سال 91 نيز سال استقرار و كاربردي كردن موضوع مديريت دانش است.
فرمانده دافوس اهداف همايش را دانش بنيان كردن فعاليت هاي مرتبط با مديريت دانش، يكنواخت سازي، فعاليت هاي مديريت دانش و انتفاع فعاليت آجا با فرآيند مديريت دانش خواند.
گفتني است اولين همايش مديريت دانش آجا صبح ديروز در سالن همايش هاي دانشكده فرماندهي و ستاد ارتش برگزار شد.


مجلس از وزارت خارجه درباره كشتار مسلمانان برمه گزارش خواست

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت كه مجلس از وزارت خارجه درباره كشتار مسلمانان برمه گزارش خواسته است.
منصور حقيقت پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرگزاري فارس، با اشاره به كشتار مسلمانان برمه ، گفت: متاسفانه مجامع بين المللي چشم خود را به روي قتل عام و فاجعه انساني در برمه بسته اند.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي به وزارت امور خارجه، از اين وزارتخانه خواسته است نسبت به وضعيت مسلمانان در برمه به مجلس گزارش ارائه كند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: به نمايندگي از كميسيون امنيت ملي مجلس، با آقاي قشقاوي معاون پارلماني وزارت خارجه تماس گرفتم و درباره وضعيت مسلمانان در برمه گفت وگوكردم.
حقيقت پور گفت كه جمهوري اسلامي ايران خود را مدافع مسلمانان مي داند و قطعا از حقوق مسلمانان برمه چشم پوشي نخواهد كرد. وي در پايان گفت كه كميسيون امنيت ملي مجلس در جلسه هفته آينده خود بحث كشتار مسلمانان برمه را مورد بررسي قرار خواهد داد.
 


بولتون: آمريكا تا بعد از انتخابات رياست جمهوري گام جدي در قبال ايران برنمي دارد

جان بولتون در مصاحبه با يك شبكه آمريكايي اعلام كرد كه تا بعد از انتخابات رياست جمهوري 2012 آمريكا، واشنگتن گام جدي مقابل ايران برنمي دارد.
سفير سابق آمريكا در سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبكه «فاكس نيوز» ضمن تحسين افزايش تجهيزات نظامي آمريكا در خليج فارس، تاكيد كرد بعيد است دولت «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا تا پس از انتخابات ماه نوامبر سال جاري ميلادي، گام هاي جدي در رويارويي با تهديدات ايران بردارد.
وي همچنين تصريح كرد كه به اعتقاد وي ايران هيچ طرح فوري براي گسترش تنش هاي بيشتر ميان دو كشور ايران و آمريكا ندارد و ترجيح مي دهد كه منتظر نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريكا بماند.
جان بولتون، ادامه داد: فكر مي كنم طرح هاي محتاطانه نظامي، اين مسئله را ديكته مي كند كه ما آماده زماني هستيم كه تهديدات ايران براي بستن تنگه هرمز جامه عمل پوشانده شود. من فكر مي كنم كه اين آن چيزي است كه هم اكنون رخ مي دهد.
وي تصريح كرد: فكر نمي كنم اين كاري باشد كه ايران مي خواهد انجام دهد (بستن تنگه هرمز)، من فكر مي كنم كه نام بازي ايران و آمريكا اين است كه بررسي تمامي مسائل جدي به بعد از انتخابات آمريكا موكول شود و اين دليل شكست مذاكرات و دليل شكست تحريم ها است. وي مدعي شد: ايران به مسير تسليحات هسته اي خود ادامه مي دهد.


توكلي خبر داد

آغاز انتشار كارت آزمون دوره هاي كارشناسي دانشگاه جامع

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از آغاز انتشار كارت ورود به جلسه آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و پيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي خبر داد.
حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه كارت هاي ورود به جلسه آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و پيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي از امروز در سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org قرار مي گيرد، گفت: داوطلبان هر يك از اين دوره ها بايد پس از پرينت كارت شركت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالي به حوزه هاي رفع نقص كارت مراجعه كنند.
به گفته وي داوطلبان آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و پيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي براي دريافت كارت ورود به جلسه خود بايد، اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت نام و شماره شناسنامه يا شماره پرونده و كد رهگيري را در سايت سازمان سنجش وارد كنند و سپس نسبت به پرينت كارت خود اقدام كنند.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان برگزاري آزمون دوره هاي كارشناسي ناپيوسته و پيوسته دانشگاه جامع علمي كاربردي را صبح روز جمعه، 30 تير ماه اعلام كرد.


انتقاد روسيه از مخالفت آمريكا با شركت ايران در نشست ژنو

وزير امورخارجه روسيه از مخالفت آمريكا و برخي كشورهاي غربي با شركت ايران در كنفرانس بين المللي ژنو درباره تحولات سوريه انتقاد كرد.
سرگئي لاوروف گفت: اهميت ندارد كه كنفرانس درباره سوريه كجا برگزار شود بلكه مهم آن است كه راه هاي حل مسائل مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهاي قابل قبولي يافت شود.
وي افزود: وقتي كه برگزاري كنفرانس بين المللي درباره سوريه را پيشنهاد كرديم، در فهرست اوليه نام ايران و عربستان سعودي و سازمان همكاري اسلامي را نيز گنجانديم.
رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه گفت:معتقد به جايگاه ايران و عربستان سعودي در سوريه هستيم، ضمن اينكه هر دو كشور در سازمان همكاري اسلامي هم عضويت دارند.
لاوروف خاطرنشان كرد: اما آمريكا و برخي كشورهاي غربي با شركت ايران در كنفرانس ژنو مخالفت كردند و براي جبران اين وضعيت از عربستان هم دعوت نكردند.
وي افزود: اين رويكرد درست نبود، بويژه اينكه بايد با ايران و عربستان سعودي گفت وگو و تلاش كرد دو كشور پشت ميز مذاكره نشسته و ايده قابل قبولي براي مسأله سوريه جستجو شود.
به گزارش ايرنا وزيرخارجه روسيه گفت: اميدوارم كه در نشست آينده درباره سوريه بتوانيم فهرست كشورهاي شركت كننده را گسترش دهيم.
خاطرنشان مي شود بعد از اين نشست كه بدون حضور ايران برگزار شد، كوفي عنان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه تصريح كرد كه ما شكست خورديم و در حل بحران سوريه بايد از ايران در برگزاري نشست ها دعوت شود.


رايزني مقامات ايراني و عراقي درباره رودخانه الوند

وزارت خارجه عراق از تداوم رايزني هاي كميته عراقي - ايراني براي حل و فصل مشكل مربوط به رودخانه الوند خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «براثا»، وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه فعاليت كميته عراقي - ايراني درباره پرونده آبهاي رود الوند همچنان ادامه دارد.
وزارت منابع آبي عراق نيز اعلام كرده است كه احداث سد بالاي اين رود نيز تا اوايل سال آينده ميلادي به پايان خواهد رسيد.
«لبيد عباوي» معاون وزير خارجه عراق گفت كه كميته عراقي كه با نظارت اين وزارتخانه با دولت ايران درباره رود الوند رايزني مي كند، همچنان به كار خود ادامه مي دهد تا ايران را به عدم كاهش سطح آب رودخانه متقاعد كند.
در همين راستا، وزارت منابع آبي عراق تصريح كرد كه احداث سد الوند تا اوايل سال آينده به پايان مي رسد.
رود الوند بيش از 40 درصد آب رودخانه ديالي را تامين مي كند و بر ميزان سطح آب رود دجله نيز تاثير دارد. طول رودخانه الوند 150 كيلومتر است و سرچشمه آن از رشته كوه هاي زاگرس در ايران است و پس از گذشت از شهر «قصر شيرين» وارد اراضي عراقي مي شود


قبولي هاي كنكور كارشناسي علمي كاربردي منتشر شد

نتايج نهايي كنكور كارشناسي ناپيوسته پودماني علمي كاربردي در سامانه سازمان سنجش منتشر شد.
فهرست اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت كد رشته محل هاي نيمه متمركز آزمون دوره هاي مهندسي فناوري ارشد دانشگاه جامع علمي كاربردي از ديروز در سامانه اينترنتي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org قرار گرفت.
براساس ضوابط مربوط به گزينش رشته هاي نيمه متمركز لازم است داوطلبان جهت شركت در مصاحبه حضوري در يكي از روزهاي تعيين شده با در دست داشتن مدارك به محل پذيرفته شده مراجعه كنند و عدم مراجعه داوطلبان در روزهاي تعيين شده براي انجام مصاحبه به منزله انصراف قطعي از گزينش در رشته ذيربط تلقي خواهد شد.
 


اخبار ادبي و هنري

تلاش تهيه كننده فيلم موهن براي تبرئه خود!
تهيه كننده يك فيلم موهن در تلاش است با جلب نظر خبرنگاران خود را تبرئه نمايد.
به گزارش خبرنگار كيهان، محمد حقيقت تهيه كننده فيلم ضد ارزشي «يك خانواده محترم» ساخته مسعود بخشي مي كوشد با دعوت از خبرنگاران و منتقدين براي ديدن فيلم، فضا را به نفع خود تغيير دهد.
كيهان قبلا تاكيد كرده بود كه عوامل توليد فيلم ياد شده، ممكن است براي تعديل جو رسانه اي، نسخه اي را در داخل نمايش دهند كه با نسخه به نمايش درآمده در جشنواره كن متفاوت باشد.
نمايش «يك خانواده محترم» در كن، به دليل تحريف واقعيت دفاع مقدس، توهين به حضرت امام خميني(ره) و تصوير كردن چهره خشونت طلب از رزمندگان اسلام و... خشم ايرانيان حاضر در كن را برانگيخت.
جالب اين بود كه برخي از سينماگران ايراني كه چهره اي انقلابي شناخته نمي شوند نيز از سياه نمايي و دروغ گويي فيلم ياد شده، خشمگين شدند و تالار سينما را ترك نمودند.
قبلا سيما فيلم به دليل ماهيت ضدارزشي فيلم مذكور از مشاركت با تهيه كننده اين اثر، انصراف داد.
بازيگر هاليوودي هوادار فتنه شيطان شد
بازيگر ايراني سقوط كرده در دامان هاليوود در تازه ترين حركت هنري! عكس هايي با شمايل و آرايش شبه شيطاني از خود منتشر كرد!
اين بازيگر زن كه به تازگي نيز در يك فيلم در نقش يك زن افغاني روسپي بازي كرده است، به عنوان مدل لباس و آرايش عكس هايش در نشريه نكست ليبراسيون منتشر شده است.
بازيگر مذكور از هواداران فتنه آمريكايي- صهيونيستي سال 88 در ايران بوده و به تازگي براي فعاليت عليه نظام مقدس اسلامي كشورمان دست به اقداماتي نظير برهنه شدن و بازي در آثار غيراخلاقي مي زند!
عقب نشيني دادگاه مونيخ در مقابل «پرس تي وي»
دادگاه مونيخ نتوانست مدركي عليه شبكه ايراني «پرس تي وي» ارائه دهد و در نتيجه اين شبكه از اتهاماتي كه دولت آلمان به آن زده بود مبرا شد.
حميدرضا عمادي، مدير اتاق خبر «پرس تي وي» درخصوص راي دادگاه آلمان به باشگاه خبرنگاران گفت: دادگاه اداري مونيخ آلمان بار ديگر به نفع «پرس تي وي» راي صادر كرد.
وي افزود: در اين راي بر حق بودن شبكه «»پرس تي وي» و پخش آن در آلمان بار ديگر تاييد شد.
عمادي تصريح كرد: اداره رسانه اي ايالت باواريا يا «بي ال ام» قبلا طي شكايتي خواستار قطع پخش شبكه «پرس تي وي» شده بود.
وي ادامه داد: اما دادگاه اداري آلمان با دو راي پياپي، اقدام بي ال ام را نيز قانوني تشخيص داد و راي بر پخش «پرس تي وي» را صادر كرد.
مدير اتاق خبر «پرس تي وي» افزود: البته «بي ال ام» در حدود 25 فروردين سال جاري موفق شده بود و براي دوره اي كوتاه پخش «پرس تي وي» را ماهواره سس آسترا را قطع كند.
وي گفت: با پيگيري حقوقي وكلاي ما در آسمان «پرس تي وي» موفق به پخش از ماهواره سس آسترا شد.
وي ادامه داد: اين يك پيروزي حقوقي رسانه اي براي شبكه «پرس تي وي» است.
عمادي با اشاره به دلايل خشم كشورهايي چون آلمان و انگلستان، افزود: كشورهاي آلمان و انگلستان به دليل پخش وقايع سياسي، اجتماعي و اقتصادي نتوانستند براي مدت كوتاهي ما را تحمل كنند.
مدير اتاق خبر «پرس تي وي» ادامه داد: بررسي چگونگي قتل شهيده حجاب مروه الشربيني و پخش آن توسط شبكه «پرس تي وي» موجبات خشم اين دو كشور را برانگيخت و همچنان خشم و تلاش سرويس امنيتي آلمان براي قطع اين شبكه ادامه دارد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14