(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 تير 1391 - شماره 20258

حزب الله : لبنان بدون مقاومت مستعمره آمريكا خواهد شد
استقلال اقتصادي از انگليس خواست 64 درصد ساكنان ويلز
يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به تظاهركنندگان در بحرين
القدس العربي وضعيت سياسي آل سعود را حساس و شكننده خواند
در آستانه سفر كوفي عنان به مسكو
لاوروف : بشار اسد هرگز از قدرت بركنار نمي شود
قتل عام 1000 مسلمان در ميانمار به دست بودائيان افراطي
هنگام ورود به شهر اسكندريه صورت گرفت
پرتاب گوجه فرنگي و كفش به سمت وزير خارجه آمريكا
براساس تازه ترين نظرسنجي «پيو»
اكثر مردم 6 كشور منطقه خواهان حاكميت آموزه هاي قرآن هستند
مردم ژاپن : دولت به فعاليت نيروگاه هاي هسته اي پايان دهد
در اعتراض به سياست هاي اقتصادي نتانياهو
معترضان اسرائيلي بزرگراه تل آويو را مسدود كردند
درخواست فعالان سياسي از دولت امارات زندانيان سياسي را آزاد كنيد
گسترش اعتراض ها عليه ناتو در شهرهاي پاكستان
درگيري پليس با معترضان در پايتخت اسپانيا


حزب الله : لبنان بدون مقاومت مستعمره آمريكا خواهد شد

حزب الله لبنان اعلام كرد لبنان بدون مقاومت تحت سيطره آمريكا قرار خواهد گرفت و لفظ وطن از ميان خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، سيدهاشم صفي الدين رئيس شوراي اجرايي حزب الله طي سخناني در جنوب لبنان با تاكيد بر اين كه هيچ تهديدي نخواهد توانست به مقاومت اسلامي آسيبي وارد سازد گفت، هر كس كه به دنبال وطني بدون مقاومت در لبنان مي گردد بي شك به دنبال سراب است. سيد هاشم صفي الدين تصريح كرد، آمريكايي ها با زباني بسيار نرم سخن مي گويند اما از طرف ديگر از مزدوران خبيث خود در كشورهاي مختلف پشتيباني مي كنند. حسين حاج حسن وزير كشاورزي لبنان نيز گفت، اسرائيل از ترس شكستي ديگر از حزب الله به لبنان حمله نمي كند.
وي افزود، اسرائيل به طور مرتب از حمله به لبنان سخن مي گويد ولي جرئت حمله به لبنان را ندارد.
 


استقلال اقتصادي از انگليس خواست 64 درصد ساكنان ويلز

64 درصد مردم اقليم ويلز معتقدند بايد از دولت مركزي انگليس، استقلال اقتصادي داشته باشند.
به گزارش فارس يك نظرسنجي گسترده نشان داد كه دو سوم مردم ويلز معتقدند كه دولت انجمني مستقر در شهر «كارديف» بايد اختيارات اقتصادي بيشتري داشته باشد و همچنين به صورت مستقل اقدام به دريافت وام كند.
اين نظرسنجي نشان مي دهد كه اگر رفراندوم استقلال اسكاتلند در سال 2014 راي بياورد، اين مسئله ميزان استقلال خواهي را در ويلز افزايش خواهد داد.
ويلز در كنار اقليم اسكاتلند و ايرلند شمالي پادشاهي متحد انگليس را تشكيل مي دهند. قرار است سال 2014 مردم اسكاتلند در رفراندوم استقلال شركت كنند كه اگر اين رفراندوم راي بياورد، جنبش استقلال خواهي در ويلز و ايرلند شمالي نيز جان تازه اي خواهد گرفت و مقدمه اي مي شود بر تجزيه انگليس.
 


يورش نيروهاي امنيتي آل خليفه به تظاهركنندگان در بحرين

مردم بحرين كه در حمايت از روحاني بازداشت شده شيعيان عربستان دست به تظاهرات زده بودند از سوي نيروهاي امنيتي بحرين هدف پرتاب گاز اشك آور قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين با برپايي تظاهرات در شهرهاي مختلف بار ديگر سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستار شدند و همچنين در همبستگي با «شيخ نمر» روحاني برجسته شيعيان عربستان كه توسط نيروهاي امنيتي بازداشت شده شعار دادند.
تظاهركنندگان به سياست سركوب رژيم آل خليفه اعتراض كردند و خواستار توقف هرچه سريع تر حملات به شهروندان و محاكمه حمله كنندگان به مردم شدند.
مردم بحرين اقدامات رژيم حاكم و اشغالگري آل سعود را در كشورشان محكوم كردند و خروج اشغالگران سعودي را خواستار شدند.
اين تظاهرات در حالي صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي بحرين براي متفرق ساختن جمعيت معترضان به سمت آنان گاز اشك آور پرتاب كردند.
موج اعتراضات مردمي در بحرين و شرق عربستان در پي انتشار خبر ربوده شدن شيخ «نمر باقر النمر» روحاني سرشناس شيعه گسترش يافت.
اين روحاني چند روز پيش در حمله نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود زخمي و سپس ربوده شد.
 


القدس العربي وضعيت سياسي آل سعود را حساس و شكننده خواند

يك پايگاه خبري عربي از وضعيت حساس و شكننده خاندان آل سعود پس از اوج گيري اعتراض ها عليه رژيم عربستان خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پايگاه خبري روزنامه «القدس العربي»، تظاهرات اعتراض آميز مردم عربستان كه در روزهاي اخير شراره هاي آن به رياض پايتخت، اين كشور رسيده، نشان مي دهد كه جنبش بيداري اسلامي منطقه حكام آل سعود را به صورت جدي به چالش كشيده است.
براساس اين گزارش، عربستان مرحله اي حساس و شكننده را سپري مي كند كه هر آن احتمال سرنگوني حكام آل سعود وجود دارد.
القدس العربي سياست خشونت و سركوب درعربستان را تنها اهرم باقي ماندن آل سعود بر اين كشور عنوان كرده و براين باور است كه پناه بردن حكومت سعودي به راهكارهاي امنيتي و نظامي آخرين پناهگاه شده است.
از سوي ديگر با وجود سركوب هاي خشونت آميز نيروهاي امنيتي آل سعود، تظاهركنندگان عربستاني به برگزاري تظاهرات عليه رژيم سركوبگر رياض ادامه مي دهند. اين در حالي است كه تظاهرات و اعتراض هاي مردمي همچنان در شرق و مركز عربستان از جمله شهرهاي القطيف، العواميه، القسيم، مدينه منوره و رياض ادامه دارد.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، تظاهركنندگان ضمن محكوم كردن سركوب هاي خشونت آميز نيروهاي امنيتي و پليس، آزادي زندانيان سياسي و شيخ نمر روحاني برجسته شيعه را خواستار هستند.
برپايه اين گزارش در روزهاي اخير دستكم 14 معترض در شهرهاي القطيف و البريده بازداشت و از سرنوشت آنها اطلاعي در دست نيست. براساس اعلام ديدبان حقوق بشر، رژيم سعودي به طور معمول هرگونه انتقاد از دولت را سركوب مي كند و اعتراضات را با گلوله پاسخ مي دهد. مناطق مختلف عربستان و به خصوص شرق اين كشور كه داراي منابع و ذخاير نفتي است از فوريه سال 2011 تاكنون شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمي است و معترضان با سردادن شعارهايي سرنگوني خاندان حاكم بر اين كشور را خواستارند.
در همين حال شماري از فعالان عربستان سعودي روز يكشنبه از سازمان هاي بين المللي طرفدار حقوق بشر خواستند كه گروهي حقيقت ياب را براي رسيدگي به وضعيت روحاني شيعه به اين كشور اعزام كنند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در بيانيه گروه حقوق بشر موسوم به «الشرق» خاطرنشان شده است: مقام هاي امنيتي سعودي از ملاقات شيخ نمر با وكيل و خانواده اش جلوگيري مي كنند.
اين در حالي است كه به دنبال ادامه تظاهرات مردمي و ابراز خشم و انزجار شيعيان عربستان از بازداشت روحاني مجاهد شيعه، مقام هاي سعودي به خانواده اش اجازه دادند تا در روز دوشنبه با وي در بيمارستان نظامي ملاقات كند.
بازداشت آيت الله نمر باقرالنمر در هفته گذشته، ناآرامي در شرق، مركز و پايتخت عربستان را كليد زد به طوري كه شدت اعتراضات باعث وحشت و نگراني حاكمان رياض شد. همچنين رژيم آل سعود در راستاي روحيه دادن به مزدوران سركوبگر خود، اقدام به اعزام مسئولان بلندپايه براي عيادت از نظاميان زخمي در اعتراضات مردمي كرد.
به گزارش «الرياض»، «شاهزاده محمد بن فهد بن عبدالعزيز» استاندار استان الشرقيه كه پسرعموي پادشاه عربستان است به اتفاق معاون وزير كشور روز يكشنبه از چند تن از مأموران امنيتي و پليس در بيمارستان نظامي استان ديدار و ملاقات كرد.
 


در آستانه سفر كوفي عنان به مسكو

لاوروف : بشار اسد هرگز از قدرت بركنار نمي شود

وزير خارجه روسيه تاكيد كرد، بشار اسد هرگز از قدرت بركنار نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، سرگئي لاوروف در يك كنفرانس خبري پيش از سفر كوفي عنان به مسكو اظهار داشت: رئيس جمهور سوريه هرگز از قدرت بركنار نخواهد شد زيرا بخش اعظمي از مردم سوريه طرفدار او هستند.
وزير خارجه روسيه گفت، روسيه با هرگونه تصميمي از سوي گروه هاي خارجي براي براندازي نظام سوريه مخالف است و اجازه مداخله نظامي به سوريه را نخواهد داد.
لاوروف تاكيد كرد، مسكو با طرح عنان در سوريه موافق است اما با دخالت نظامي در اين كشور مخالف است. وي افزود، سياست هاي خارجي روسيه همواره در اين باره ثابت خواهد بود چرا كه اين مسئله بر قوانين بين المللي پايبند است.
اين اظهارات در شرايطي صورت مي گيرد كه كوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل روز گذشته به روسيه سفر كرد تا با رئيس جمهور اين كشور و ساير مقامات روسيه درباره سوريه ديدار گفت وگو كرد.
روسيه تاكنون چندين بار پشتيباني خود را از طرح عنان كه در آن بر لزوم آتش بس از طرف مقام هاي دولتي سوريه و مخالفان مسلح دولت و آغاز گفت وگوهاي سياسي بين آنها تاكيد شده است، اعلام كرده است.
به گزارش ايرنا گروه هاي مخالف مسلح دولت سوريه و حاميان غربي و عربي آنها تلاش دارند با دامن زدن به ناامني در سوريه و راه اندازي قتل هاي دسته جمعي، طرح عنان را طرحي شكست خورده نشان دهند.
در همين راستا كشورهاي غربي در شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيش نويس قطعنامه اي را با رويكرد تهديد به وضع تحريم عليه دولت قانوني سوريه در دست تدوين دارند، اما روسيه و چين با اين تحريم ها مخالف هستند و بر ضرورت حل و فصل مسايل سوريه از راه هاي سياسي و گفت وگو تاكيد دارند.
از سوي ديگر «كراسكو» خبرنگار سرشناس روسي در شرح اقامت دوماهه خود در سوريه و سفر به شهرهاي اين كشور اعلام كرد، مردم شهرهاي آشوب زده براي فرار از كشته شدن توسط مخالفان مسلح به دمشق پناه مي آورند تا زير چتر حمايت دولت قرار گيرند.
اين خبرنگار روسي تصريح كرد، مخالفان مسلح عامل هرج و مرج و بي نظمي در سوريه هستند و با ايجاد شورش و اغتشاش سعي مي كند اوضاع كشور را بي ثبات جلوه دهند.
 


قتل عام 1000 مسلمان در ميانمار به دست بودائيان افراطي

در جديدترين جنايت بودائيان افراطي ميانمار 1000 مسلمان قتل عام شدند.
به گزارش خبرگزاري ها نسل كشي و سركوب مسلمانان ميانماري كه به نام روهينگيا معروف هستند در 10 روز اخير ابعاد تازه اي به خود گرفته است در سايه سكوت مجامع بين المللي و در جديدترين نسل كشي مسلمانان بودائيان ميانمار، 1000 مسلمان كشته، 500 نفر زخمي و 300 نفر نيز ربوده شدند.
مسلمانان ميانمار در شمال ايالت راخين در غرب ميانمار زندگي مي كنند دولت ميانمار مسلمانان را به رسميت نمي شناسد و آنها را مهاجران غيرقانوني مي داند. اين در حالي است كه سازمان ملل مسلمانان ميانماري را يكي از بيشترين اقليت هايي توصيف كرده است كه حقوق بشر در مورد آنها رعايت نمي شود. مسلمانان روهينگيا در ميانمار از فقيرترين افراد ساكن در اين كشور بودائي هستند.
بحران جديد در ايالت راخين بعد از كشته شدن 11 مسلمان بي گناه توسط ارتش ميانمار در ارديبهشت گذشته و حمله يك گروه بودائيان به اتوبوس حامل مسلمانان و كشته شدن يك بودايي در پاسخ به اين حمله آغاز شد.
به دنبال آغاز درگيري ها در غرب ميانمار بودايي ها با حمله به مناطق مسلمان نشين بيش از 2000 منزل مسكوني متعلق به مسلمانان را به آتش كشيدند و بيش از 100 هزار نفر را نيز آواره و بي خانمان كردند در سايه سكوت مدعيان حقوق بشر منابع خبري از ميانمار گزارش داده اند كه كشتار مسلمانان همچنان ادامه دارد.
«آنگ سان سوچي» مدعي حقوق بشري و رهبر مخالفان دولت ميانمار كه برنده جايزه صلح نوبل است و اخيرا بعد از 24 سال از حبس خانگي آزاد شد نيز تاكنون هيچ موضع گيري و اظهارنظري درباره كشتار فجيع مسلمانان به دست هم كيشان خود نكرده است. اين در حاليست كه سان سوچي اخيرا در سفر به اروپا از سوي رهبران غربي بسيار مورد تمجيد قرار گرفت و جايزه نوبل خود را بعد از 24 سال دريافت كرد.
به دنبال نسل كشي اخير مسلمانان در ميانمار، سازمان همكاري اسلامي به شدت اين كشتار را محكوم كرد.
اكمل الدين احسان اوغلو دبيركل سازمان همكاري اسلامي با صدور بيانيه اي گفت: جنايت اخير نگراني شديد سازمان همكاري اسلامي را برانگيخته است.
وي تاكيد كرد: دولت ميانمار به عنوان عضو سازمان ملل بايد اعلاميه ها و توافقنامه هاي مربوط به حقوق بشر را رعايت كند.
گزارش عفو بين الملل نيز حاكيست در يك سال گذشته بيش از 20 هزار مسلمان به دست بودائيان افراطي در كشور ميانمار كشته شده اند.
 


هنگام ورود به شهر اسكندريه صورت گرفت

پرتاب گوجه فرنگي و كفش به سمت وزير خارجه آمريكا

در ادامه اعتراضات مردم مصر به سفر وزير خارجه آمريكا به كشورشان در اسكندريه از وي با گوجه فرنگي و لنگه كفش استقبال كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، معترضان و تظاهركنندگان در مصر روز يكشنبه از كاروان خودروهاي همراه «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا كه تحت محافظت شديد پليس و نيروهاي نظامي قصد بازگشايي كنسولگري آمريكا در اسكندريه را داشت با پرتاب گوجه فرنگي و لنگه كفش استقبال كردند..
به گفته شاهدان عيني اگرچه خودروي حامل كلينتون هدف قرار نگرفت ولي نشان داد خشم مردم مصر از دخالت آمريكا در امور كشورشان در حال فوران است.
يكي از مسئولان امنيتي مصر نيز گفت: تظاهركنندگان، شعارهاي «كلينتون برو گمشو» و كلينتون به خانه ات بازگرد را سر دادند.
تظاهركنندگان مصري با توجه به رسوايي اخلاقي بيل كلينتون، همسر هيلاري كلينتون رئيس جمهور وقت آمريكا در دهه 90 با «مونيكا لوينسكي»، شعار «مونيكا، مونيكا» را سر دادند.
به عقيده صاحبنظران مصري، اعتراضات مردمي به سفر كلينتون با ترديدها درباره كمك آمريكا به اخوان المسلمين براي پيروزي در انتخابات در بحبوحه سقوط حسني مبارك در سال 2011 و حمايت همه جانبه كاخ سفيد از رژيم صهيونيستي مرتبط است.
اين در حالي است كه كلينتون طي سخناني در كنسولگري آمريكا در اسكندريه در واكنش به مخالفت هاي مردمي با سفرش اظهار داشت: «من مي خواهم آشكار اعلام كنم كه آمريكا در مصر طرفدار گروه پيروز يا شكست خورده نيست و نمي تواند اين كار را انجام دهد.» اين در حالي است كه سفر كلينتون به مصر و ديدار وي با رئيس جمهور منتخب نيز حاشيه هايي داشت. خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس با اشاره به ديدار كلينتون با مرسي به اين نكته اشاره كرد كه رئيس جمهور منتخب مصر در ديدار با خانم كلينتون به دليل مسلمان بودن با وي دست نداده است.
اين در حالي است كه كلينتون پس از تحولات جديد مصر و انتخاب مرسي به عنوان رئيس جمهور براي اطلاع از ديدگاه اسلامگرايان به اين كشور سفر كرده بود، نتوانست تضمين هايي براي پايبندي مصر و ادامه حمايت از پيمان «كمپ ديويد» به دست بياورد.
در زمينه تحولات داخلي مصر، «سپهبد محمدحسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح يكشنبه شب در يك قدرت نمايي آشكار اعلام كرد كه نظاميان به ماموريت خود تا زماني كه مصر به ساحل آرامش برسد، ادامه خواهند داد.
مرد قدرتمند نظامي مصر تاكيد كرد: شوراي نظامي اجازه نخواهد داد مصر سقوط كند و تنها متعلق به يك گروه خاص باشد تا بر اين كشور سيطره پيدا كند.
به گفته سياستمداران مصري سخنان رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح نوعي خط و نشان كشيدن براي مخالفان نظاميان است، چرا كه آنها بيش از گذشته مشروعيت و اعتبار خود را از دست داده اند.
شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر پس از سقوط رژيم ديكتاتوري حسني مبارك، قدرت را در مصر به دست گرفت، اما با انتخاب محمد مرسي به عنوان رئيس جمهور منتخب مصر، مشروعيت خود را از دست داد. كلينتون از اسكندريه به تل آويو رفت و در آنجا با شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي و ليبرمن وزير خارجه گفت وگو كرد.
 


براساس تازه ترين نظرسنجي «پيو»

اكثر مردم 6 كشور منطقه خواهان حاكميت آموزه هاي قرآن هستند

نتايج نظرسنجي موسسه «پيو» نشان مي دهد اكثر مردم مصر، اردن و پاكستان خواستار حاكميت آموزه هاي قرآني در قوانين كشورشان هستند.
به گزارش خبرگزاري «اينترپرس سرويس» نتايج نظرسنجي موسسه «پيو» در مصر، اردن، لبنان، تونس، تركيه و پاكستان نشانگر تمايل قوي هر شش كشور براي تشكيل حكومت دموكراتيك، و داشتن انتخابات آزاد، آزادي مذهب، آزادي بيان و حقوق برابر براي زنان است.
اغلب پاسخ دهندگان مصري (33 درصد) پاكستاني (62 درصد) و لبناني معتقدند، اسلام نقش كليدي در زندگي اجتماعي ايفا مي كند كه پاسخ مصري ها در مقايسه با سال گذشته رشد 47 درصدي و پاكستاني ها 16 درصدي داشته است.
در تونس نيز 84 درصد از پاسخ دهندگان اعلام كردند اسلام نقش مهمي در زندگي آنها ايفا مي كند.
در همين حال 82 درصد پاكستاني ها، 72 درصد اردني ها و 60 درصد مصري ها نيز اعلام كردند قوانين كشورشان بايد از آموزه هاي قرآني پيروي كند.
اين نظرسنجي كه از اواسط ماه مارس تا اواسط آوريل انجام شده، به عنوان بخشي از مطالعات سالانه «پيو» در مورد گرايش هاي جهاني صورت گرفته است. اكثريت قابل ملاحظه اي از پرسش شوندگان از چهار كشور عربي ابراز خوشبيني كردند كه انقلاب هاي سال گذشته موجب دموكراسي بيشتر در منطقه خواهد شد. شايد برجسته ترين نتيجه اين نظرسنجي اين نكته باشد كه اغلب پاسخ دهندگان به خصوص اردني ها (67 درصد) اعلام كردند ايالات متحده آمريكا با وجود ادعاي حمايت از تشكيل حكومت هاي دموكراتيك در طول اين 18 ماه ناآرامي هاي منطقه، خود مانعي در برابر تحقق خواسته هاي دموكراتيك است.
 


مردم ژاپن : دولت به فعاليت نيروگاه هاي هسته اي پايان دهد

ده ها هزار نفر از مردم ژاپن با برپايي تظاهرات در خيابان هاي توكيو، خواستار توقف فعاليت نيروگاه هاي اتمي اين كشور زلزله خيز شدند.
در پي زمين لرزه بيش از هشت ريشتري سال گذشته و سونامي پس از آن نيروگاه فوكوشيما آسيب ديد. متعاقب اين واقعه، مواد راديواكتيو به بيرون و آب هاي ساحلي نشت كرد و جان مردم را به خطر انداخت.
ژاپني ها كه از تكرار فاجعه فوكوشيما مي ترسند، اكنون خواستار برچيده شدن نيروگاه هاي هسته اي هستند.
 


در اعتراض به سياست هاي اقتصادي نتانياهو

معترضان اسرائيلي بزرگراه تل آويو را مسدود كردند

هزاران نفر از ساكنان سرزمين هاي اشغالي در اعتراض به بي عدالتي گسترده براي اعلام همبستگي با موشه سلمان معترض اسرائيلي دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، در حالي كه شرايط جسماني موشه سلمان معترض اسرائيلي كه اقدام به خودسوزي كرده بود وخيم گزارش شده است هزاران نفر با برپايي تظاهرات در شهر تل آويو در همبستگي با وي عليه نتانياهو شعار دادند.
معترضان اعلام كردند اقدام اين معترض موجب تولد مجدد جنبش مبارزه با بي عدالتي اجتماعي در سالگرد آن شده است.
يكي از معترضان پلاكاردي به دست داشت كه بر روي آن به زبان عبري خطاب به نخست وزير رژيم صهيونيستي نوشته شده بود: «بنيامين نتانياهو؛ تو من را هم به آتش كشيدي!» در جريان تظاهرات همبستگي، معترضان يكي از بزرگراه هاي تل آويو را مسدود كردند.
طي روزهاي اخير هزاران اسرائيلي در اعتراض به گسترش بي عدالتي اجتماعي و افزايش هزينه هاي زندگي در شهر تل آويو و بيت المقدس تظاهرات كردند.
در جريان اين تظاهرات، «موشه سلمان» معترض 52 ساله با ريختن بنزين به روي خود اقدام به خودسوزي كرد كه به سرعت به بيمارستان منتقل شد.
سلمان قبل از آتش زدن خود نامه اي را با اين مضمون خواند كه «حكومت اسرائيل مرا به سرقت برد و بدون هيچ چيزي به حال خود رها كرد».
شبكه پرس تي وي نيز گزارش داد: شرايط سلمان وخيم بوده به طوري كه وي دچار سوختگي 90درصدي شده است.
 


درخواست فعالان سياسي از دولت امارات زندانيان سياسي را آزاد كنيد

فعالان سياسي امارات در آستانه ماه مبارك رمضان از دولت اين كشور خواستند زندانيان سياسي را آزاد كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، جمعي از فعالان اماراتي از طريق شبكه هاي اينترنتي از حكومت امارات خواستند به مناسبت ماه مبارك رمضان 15 زنداني سياسي را آزاد كنند.فعالان مذكور همچنين از دولت خواستند تابعيت لغو شده هفت شهروند اماراتي را به آنها برگرداند.اين فعالان اقدامات دستگاه هاي امنيتي امارات را ناقض حقوق شهروندي مردم دانستند و خواستار توقف فوري اين اقدامات شدند.دولت امارات كه در محاصره قيام هاي مردم در كشورهاي ديگر قرار گرفته است، فشارها بر مردم و گروه هاي سياسي را بيشتر كرده است و از اين طريق مي خواهد جلو سرايت قيام به اين كشور را بگيرد.
 


گسترش اعتراض ها عليه ناتو در شهرهاي پاكستان

مردم شهرهاي پاكستان در اعتراض به بازگشايي مسير ناتو به دست دولت اسلام آباد تظاهرات كردند و از دولتمردان خود خواستند منافع پاكستان را بر منافع ناتو و آمريكا ترجيح دهند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، مردم شهرهاي كراچي، پيشاور و لاهور با برگزاري تظاهرات گسترده مداخله آمريكا در امور داخلي پاكستان و بازگشايي مسير تداركاتي ناتو را محكم كردند. معترضان به نقض حاكميت پاكستان به دست آمريكا اعتراض داشتند و به همين خاطر، بيشترين اعتراضات متوجه واشنگتن بود. آنها همچنين از سرسپردگي مقامات پاكستاني انتقاد كردند.
«مولانا سميع الحق» رئيس «شوراي دفاع از پاكستان» يكشنبه در منطقه مرزي «چمن» در ميان تظاهركنندگان گفت: اين تجمع در منطقه نشانه اعتراض مردم پاكستان به دخالت هاي آمريكا در امور داخلي پاكستان و همچنين بازگشايي مجدد مسير تردد خودروهاي ناتو است.
وي افزود: حضور مردم در راهپيمايي بسيار گسترده تر از گذشته بوده و ما يكپارچه از دولت مي خواهيم از همراهي با آمريكا در مبارزه با تروريسم خودداري كند و منافع ملي كشور را بر منافع نيروهاي ناتو و آمريكا ترجيح دهد.
راهپيمايي مشابهي شنبه نيز در شهر «كويته» برگزار شد و راهپيمايان پس از عبور از شهرهاي مختلف عصر يكشنبه به شهر چمن رسيده و در اين محل تجمع اعتراض آميز خود را برگزار كردند.
شركت كنندگان در اين راهپيمايي دست نوشته هاي مرگ بر آمريكا و ناتو را به همراه داشته و شعارهاي ضد آمريكايي سر مي دادند.
رهبران احزاب سياسي و مذهبي پاكستان متشكل از 40 حزب و گروه شوراي دفاعي پاكستان را تشكيل دادند و اعلام كردند كه مردم هرگز تسليم فشارهاي آمريكا نخواهند شد و دولت پاكستان نيز بايد در تصميم گيري هاي خود منافع مردم را درنظر بگيرد.
آنها افزودند: پاكستان بايد از همراهي با نيروهاي خارجي در ريختن خون مسلمانان و برادران افغاني خود دست بردارند.
اين راهپيمايي زير نظر شديدترين تدابير امنيتي به طور مسالمت آميز برگزار شد.
از سوي ديگر، منابع خبري از شهر بندري كراچي گزارش دادند كه اعضا و هواداران حزب «جماعت اسلامي» به سرپرستي «سيد منور حسن»، دست به تجمع گسترده ضد آمريكايي و در مخالفت با بازگشايي مجدد مسير تردد خودروهاي ناتو زدند. حسن در جمع مردم گفت: احزاب سياسي ديگر پاكستان براي اعتراض به تصميم دولت در بازگشايي تردد خودروهاي ناتو در خاك كشورشان از جمله حزب «مسلم ليگ» شاخه نواز براي پيوستن به مخالفين دولت اعلام آمادگي كرده اند.
اين رهبر سياسي و مذهبي پاكستان افزود: بازگشايي مسير ناتو در پاكستان، در واقع مجوز ادامه قتل عام مسلمانان در مناطق قبايلي پاكستان و افغانستان است.
وي با تأكيد بر اينكه حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا بايد در مناطق قبايلي پاكستان پايان يابد، افزود: اين حملات جز كشته شدن مردم بي گناه و نقض آشكار حقوق مردم پاكستان سودي براي كشور نداشته است و بايد هرچه سريعتر پايان يابد.
در گزارش ديگري از رسانه هاي خبري اعلام شد كه ديروز شماري از مردم و بزرگان قبايل در شهر پيشاور عليه حملات هواپيماهاي آمريكا به منطقه وزيرستان شمالي متحصن شدند و بازگشايي مجدد مسير تداركاتي ناتو را به شدت محكوم كردند.
 


درگيري پليس با معترضان در پايتخت اسپانيا

هزاران نفر از كارمندان، كارگران، آتش نشانان، نيروهاي پليس و كاركنان مراكز درماني اسپانيا در اعتراض به اوضاع اقتصادي تظاهرات كرده و با پليس ضدشورش درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران نفر از كاركنان بخش هاي مختلف اسپانيا از جمله آتش نشانان، نيروهاي پليس، كارمندان و كارگران دولتي، كاركنان مراكز درماني و... در اعتراض به اوضاع بحراني اقتصادي و سياست هاي رياضتي دولت اين كشور تظاهرات كردند.
براساس تصاوير و گزارش هاي منتشر شده اين تظاهرات طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه در مادريد در جريان بوده و پليس ضدشورش اقدام به ضرب و شتم و دستگيري گروهي از معترضان كرده است. «با اتحاد مي توانيم» به عنوان بيشتر دست نوشته هاي معترضان اسپانيايي بود كه مردم را به اتحاد عليه سياست هاي رياضتي دولت «ماريانو راخوي» نخست وزير اين كشور فرا مي خواند. معترضان در نهايت با تجمع مقابل دفتر حزب حاكم استعفاي نخست وزير اين كشور را فرياد زدند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14