(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 27 تير 1391 - شماره 20258

بعد از چند ماه اختلاف نظر ميان مسئولان
قيمت جديد بليت هاي مترو اعلام شد
مديرعامل كانون هموفيلي ايران:
شركت توليدكننده خون هاي آلوده همچنان در ايران فعال است
هاشمي خبر داد برگزاري جشن رمضان امسال با 300 غرفه در سوهانك
عمل نكردن ترمز باز هم حادثه آفريد
دكتر يادگاري: 10 درصد بيماران بستري دچار عفونت هاي بيمارستاني مي شوند
غلامي خبر داد نظارت شبانه روزي بر اغذيه فروشي ها در ماه مبارك رمضان
سيل در گيلان محور ماكيان به رحيم آباد را مسدود كرد
حوادث كوتاه از كشور
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد
استقرار سيستم هاي نرم افزاري پيشگيري از جرم در فرودگاه ها
در اصفهان رخ داد اهداي اعضاي دو جوان مرگ مغزي به 7 بيمار نيازمند
واژگوني اتوبوس حامل ورزشكاران نونهال 7 كشته داد
وكيل دادگستري آبادان در جلوي انظار عمومي به قتل رسيد
ريگان مسير امن قاچاقچيان انسان و دام
آتش سوزي در بيت المقدس
مسابقه كثيف !
گردباد مرگبار در لهستان
مردي در محاصره زگيل ها
افزايش قربانيان سيل ژاپن


بعد از چند ماه اختلاف نظر ميان مسئولان

قيمت جديد بليت هاي مترو اعلام شد

تعرفه بليت هاي اعتباري و مبلغ دار سال 1391 شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، بالاخره بعد از چند ماه اختلاف نظر بين وزارت كشور، شوراي شهر و شهرداري تهران اعلام شد.
براساس مصوبه چهار صد و شصت و چهارمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران، قيمت بليت هاي مترو در سال 91 به شرح ذيل اعلام مي شود.
براساس اين گزارش قيمت بليت تك سفره مترو 350 تومان بدون محدوديت طول سفر و زمان استفاده و قيمت بليت دو سفره 550 تومان و بدون محدوديت طول سفر و زمان استفاده تعيين شده است.
همچنين قيمت بليت هاي اعتباري مدت دار يك ساله كه سال گذشته 44 هزار تومان بود، با 11 هزار تومان افزايش و بدون محدوديت طول سفر و زمان استفاده 55 هزار تومان تعيين شده است.
بر اين اساس قيمت بليت اعتباري مبلغ دار 1265 ريال در ناحيه يك، 1353 ريال در ناحيه دو، 1562 ريال در ناحيه سه، 1694 ريال در ناحيه چهار، 2013 ريال در ناحيه پنج و 2013 ريال در ناحيه شش تعيين شده است.
شركت بهره برداري مترو تهران و حومه از دوشنبه 26/4/91 اين مصوبه را در تمامي خطوط به اجرا گذاشت.
 


مديرعامل كانون هموفيلي ايران:

شركت توليدكننده خون هاي آلوده همچنان در ايران فعال است

مديرعامل كانون هموفيلي ايران از بي توجهي و قصور وزارت بهداشت در دريافت غرامت از كشور فرانسه در قبال پرونده خون هاي آلوده انتقاد كرد.
قويدل مديرعامل كانون هموفيلي ايران در گفت وگو با فارس گفت: وزير خارجه فعلي فرانسه در زمان افشاي پرونده خون هاي آلوده به ويروس ايدز شركت مريو فرانسه در دادگاه اين كشور محاكمه شد اما متاسفانه هنوز وزارت بهداشت ايران براي دريافت غرامت از فرانسه اقدامي نكرده است.
وي افزود: با وجود اينكه دولت ايران با حكم دادگاه ديه قربانيان فرآورده هاي خوني آلوده ناشي از واردات از شركت مريو فرانسه را پرداخت كرده است اما هنوز پرونده كيفري اين حادثه تلخ مفتوح است و مهمتر از آن، مسئله پي گيري نكردن وزارت بهداشت براي دريافت غرامت از كشور فرانسه به علت ابتلاي بيش از 200 بيمار هموفيلي به بيماري ايدز بر اثر مصرف فاكتورهاي خوني آلوده از اين كشور است.
وي افزود: متاسفانه با گذشت بيش از يك دهه از افشاي اين پرونده واردات فرآورده هاي خوني آلوده از فرانسه وزارت بهداشت تاكنون هيچ برخوردي با شركت توليدكننده اين فرآورده ها انجام نداده و حتي اين شركت با نام ديگري اكنون در كشور نماينده دارد و به فعاليت خود ادامه مي دهد.
قويدل گفت: يك شركت دارويي ديگر فرانسوي كه يكي از چهار شركت دارويي بزرگ دنياست در واقع شركت مريو فرانسه را خريداري كرده و اكنون به عنوان وارث حقوقي شركت مريو يكي از شركت هاي مهم حاضر در بازار دارويي كشور است و سالانه حدود 100 ميليون دلار واردات به كشور دارد و متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت به جز رئيس سابق سازمان انتقال خون هيچ كدام موضوع دريافت غرامت از شركت فرانسوي را دنبال نكردند.
مديرعامل كانون هموفيلي ايران افزود: اين در حالي است كه تعدادي از بيماران هموفيلي عراقي نيز از جمله قربانيان فرآورده هاي آلوده اين شركت هستند و حدود يك دهه قبل با فعاليت نوري المالكي كه در آن زمان يك سمت اداري ديگري داشت، عراق توانست از شركت فرانسوي غرامت بگيرد.
قويدل گفت: برآورد كانون هموفيلي براساس اظهارات بيماران و خانواده هاي آنان اين است كه حدود 250 نفر از بيماران هموفيلي بر اثر مصرف فرآورده هاي خوني آلوده به ويروس ايدز مبتلا شده اند اما به علت انگ ايدز آزمايش و مستندات لازم را فقط براي 200 نفر از اين بيماران در اختيار داريم و حتي در مواردي پس از فوت بيماران براي اينكه امكان شست وشو و تدفين اين بيماران باشد، علت مرگ بيماران ابتلا به ايدز اعلام نشد.
وي افزود: از مجموع قربانيان مبتلا ايدز فرآورده هاي خوني آلوده اكنون فقط 30 نفر زنده هستند كه در ميان آنان 20 نفر همسران بيماران هموفيلي هستند كه به علت اطلاع ديرهنگام درباره آلودگي همسرانشان مبتلا شدند، 5 فرزند اين بيماران نيز از پدران به ويروس ايدز مبتلا شدند كه فقط يك نفر از آنها اكنون در قيد حيات است.
 


هاشمي خبر داد برگزاري جشن رمضان امسال با 300 غرفه در سوهانك

بازارچه خيريه جشن رمضان با بيش از 300 غرفه امسال نيز در مجتمع فرهنگي ولايت كميته امداد سوهانك فعال خواهد بود.
محمدعلي هاشمي قائم مقام كميته امداد امام خميني(ره) در گفت وگويي با اعلام اين مطلب افزود: از اين تعداد بيش از 200 غرفه به توليدات زنان سرپرست خانوار زيرپوشش اين نهاد اختصاص داده شده است كه به عرضه توليدات خود مي پردازند.
وي اضافه كرد: جشن رمضان كه به همت كميته امداد و شبكه پنج سيماي جمهوري اسلامي در محل دايمي نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شد، امسال به منظور استفاده از امكانات و ظرفيت هاي موجود اين نهاد و كاهش هر چه بيشتر هزينه هاي مربوطه، در مجتمع فرهنگي ولايت كميته امداد امام خميني(ره) واقع در سوهانك برگزار مي شود.
وي افزود: جشن رمضان با هدف ارايه توانمندي هاي خانواده هاي زيرپوشش كميته امداد و آشنايي بيشتر مردم و مسئولين با فعاليت هاي اين نهاد برگزار مي شود.
اين مقام مسئول يادآور شد در سال هاي گذشته يكي از مهم ترين اهداف در برگزاري جشن رمضان مراجعه مردم به غرفه هاي طرح اكرام ايتام براي شناسايي و حمايت ايتام در سراسر كشور بوده است كه امسال اين امر به صورت الكترونيكي صورت مي گيرد.
هاشمي بيان داشت: در راستاي ترويج سنت حسنه انفاق و نيكوكاري در ماه رمضان طرح هاي مختلفي از جمله اطعام نيازمندان، طرح اكرام ايتام، طرح مفتاح الجنه، آزادي زندانيان، طرح محسنين، طرح شفا، طرح مشكوه و بازارچه جشن رمضان در حاشيه اين جشن معنوي و ملي برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد، به منظور رفاه حال شهروندان علاقه مند به شركت در جشن رمضان، شركت واحد اتوبوسراني آمادگي دارد تا به انتقال اين افراد در مسير رفت و برگشت به جشن رمضان اقدام كنند.


عمل نكردن ترمز باز هم حادثه آفريد

وردآورد- خبرنگار كيهان:
كاميون كاويان حامل بار خاك كه از مسير شمال به جنوب خيابان داروپخش در حال تردد بوده است ساعت 21 و 30 دقيقه شنبه شب دچار سانحه رانندگي شد.
اين كاميون پس از برخورد با گارد ريل وسط خيابان وارد مسير مخالف شد و با يك دستگاه خودرو پرايد و يك دستگاه خودروي پژو 405 كه در حاشيه در پارك بودند برخورد كرد و سپس يك دستگاه پيكان را درهم كوبيد.در اين سانحه رانندگي فقط راننده كاميون زخمي شد. گفتني است خودروهاي تصادفي دو روز است در محال حادثه به حال خود رها شده اند.
 


دكتر يادگاري: 10 درصد بيماران بستري دچار عفونت هاي بيمارستاني مي شوند

رئيس مركز تحقيقات عفوني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نسبت به افزايش عفونت هاي بيمارستاني هشدار داد.
دكتر داور يادگاري در گفت و گو با ايسنا گفت: 10 درصد بيماران بستري دچار عفونت هاي بيمارستاني مي شوند.
وي تاكيد كرد: بيمارستان هاي دانشگاهي به دليل اين كه مداخلات درماني در بيماران نسبت به بيمارستان هاي خصوصي بيشتر است بنابراين در معرض عفونت هاي بيمارستاني بيشتري قرار مي گيرند.
وي به تعريفي از عفونت هاي بيمارستاني پرداخت و افزود: عفونت هاي بيمارستاني به عفونتي گفته مي شود كه افراد بستري در بيمارستان در مدت زماني كه در بيمارستان به سر مي برند به آن مبتلا مي شوند و تظاهرات بيماري ممكن است در حين بستري بودن و يا بعد از مرخص شدن بيمار بروز كند.
يادگاري در ادامه با بيان اين كه عفونت هاي بيمارستاني بعد از 48 تا 72 ساعت ظاهر مي شوند، تصريح كرد: اگر در مدت كمتر از 48 ساعت بعد از بستري شدن بيمار، عفونتي اتفاق بيفتد احتمال اين كه فرد در هنگام پذيرش در بيمارستان در مرحله كمون آن بيماري به سر مي برده، وجود دارد. دكتر يادگاري همچنين عفونت هاي بيمارستاني يكي از مهمترين معضلات حوزه بيماري هاي عفوني در ايران و تمام كشورهاي دنيا دانست و گفت: به دليل اين كه بسياري از امكانات و تجهيزات پزشكي در حال گسترش است به طوري كه از روش ها و پروتزهاي مختلفي براي درمان بيماران در بيمارستان ها استفاده مي شود در نتيجه عفونت هاي بيمارستاني بالا مي رود.
 


غلامي خبر داد نظارت شبانه روزي بر اغذيه فروشي ها در ماه مبارك رمضان

رئيس اداره نظارت بر اماكن عمومي وزارت بهداشت از تشديد نظارت بر اغذيه فروشي ها در ماه رمضان و ابلاغ دستورالعمل نظارت بر بهداشت استخرها، تفرجگاه ها، مراكز توريستي و پايانه ها در تابستان خبر داد.
رضا غلامي در گفت وگو با فارس، افزود: با توجه به اينكه در ماه مبارك رمضان مراكزي براي توزيع آش، حليم، شيريني ايجاد مي شوند كه ممكن است مواد عرضه شده در اين مراكز بهداشتي نباشند و سلامت مردم روزه دار را به خطر بيندازند، نظارت مأموران بهداشت وزارت بهداشت در ماه رمضان بر اين مراكز تشديد مي شود.
بنابراين گزارش براساس دستورالعمل ابلاغي براي نظارت بر مراكز اغذيه فروشي در تابستان، به گونه اي برنامه ر يزي شده است كه مأموران بهداشتي حتي در ساعات بعد از اذان مغرب و افطار نيز بر اين مراكز نظارت داشته باشند و حتي مي توان گفت نظارت وزارت بهداشت بر اغذيه فروشي ها شبانه روزي مي شود.
غلامي همچنين با اعلام ابلاغ دستورالعمل نظارت بر اماكن عمومي در فصل تابستان گفت: هر سال با توجه به گرماي هوا در فصل تابستان و افزايش مسافرت ها، نظارت وزارت بهداشت بر اماكن عمومي تشديد مي شود و بر اين اساس دستورالعمل جديد نظارت بر اماكن عمومي از سوي وزارت بهداشت به سراسر كشور ابلاغ شده است.
وي گفت: براساس اين دستورالعمل نظارت مأموران بهداشتي وزارت بهداشت بر تمام اماكن عمومي به خصوص استخرها، اغذيه فروشي ها، تفرجگاهها، اماكن اقامتي و مراكز توريستي، پايانه هاي مسافران، آبميوه و بستني فروشي ها و مراكز فروش يخ تشديد مي شود.

 


سيل در گيلان محور ماكيان به رحيم آباد را مسدود كرد

رودسر- خبرنگار كيهان:
سيل 2 پل در رحيم آباد و كلاچاي رودسر را تخريب و محور ماكيان به رحيم آباد را مسدود كرد.
با بارش شديد باران و طغيان رودخانه، پل ماكيان رحيم آباد رودسر و يك پل قديمي در كلاچاي تخريب و مسير مسدود شد. با تخريب پل رحيم آباد بيش از 20 ميليارد ريال خسارت وارد شد. بيش از يكصد هكتار از اراضي شاليزاري رودسر زير سيلاب قرار گرفت و بيش از 80 راس گاو وگوسفند تلف شدند.
پل ماكيان در محور رحيم آباد اين شهرستان صبح ديروز به دليل بارش شديد باران و طغيان رودخانه تخريب و مسير مسدود شده است. باران 100 ميليارد ريال به رودسر خسارت وارد كرد.
هم اكنون براي تردد مسير جايگزين از پل مذكور از رحيم آباد به كلاچاي در نظر گرفته شده است.
همچنين پل قديم شهر كلاچاي نيز بر اثر طغيان رودخانه تخريب شد و 7 دستگاه ماشين آلات سنگين راهسازي گيلان در حال بازگشايي مسيرهاي مسدود شده مذكور هستند.
بارندگي هاي گيلان سبب آبگرفتگي بسياري از معابر و خيابان هاي سطح شهرهاي استان شده است.
همچنين بر اثر جاري شدن سيلاب در محور ماكيان- رحيم آباد رودسر اين مسير تا اطلاع ثانوي مسدود شد.
محور ماكيان به رحيم آباد به دليل بارش باران و ريزش سيلاب به سطح جاده و تخريب پل اصلي اين مسير، تا اطلاع ثانوي مسدود شده است.
رانندگان مي توانند براي عبور از محور جايگزين در مسير رحيم آباد- كلاچاي تردد كنند.
جاري شدن سيل در شرق گيلان خسارات زيادي به شهرهاي مختلف رودسر و لنگرود از جمله به بخش كشاورزي وارد كرده است.
بخشدار كلاچاي از توابع شهرستان رودسر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: بر اثر بارش شديد باران همراه با سيلاب، پنج باب منزل مسكوني در روستاي بيجارگاه سفلي اين بخش به كلي نابود شد.
«محمدموسي شعبانيان» ميزان خسارات وارده را براساس برآوردهاي اوليه ميلياردي ذكر و خاطرنشان كرد: بارش شديد باران كليه زمين هاي حاشيه رودخانه پلرود به طول 14 كيلومتر از رودخانه پلرود تا محل سد انحرافي پلرود را نيز تخريب كرده است.
سرپرست بخشداري چابكسر هم گفت: بارش شديد باران همراه با سيلاب خسارت سنگيني در روستاهاي خياط محله، سياهكلرود، جور محله، باجيگوابر، سجيدان و چاشت خورلات اين بخش وارد كرده است.
«حسين رمضانخواه» افزود: سيلاب بخش اعظمي از جاده ارتباطي باجيگوابر به سجيدان را قطع كرده است. وي خطر تخريب پل سياهكلرود را جدي دانست و از مسئولان خواست با همه امكانات لازم به كمك مردم بشتابند.
همچنين بارش شديد و بي سابقه باران تابستاني در قم هواي اين شهر را خنك كرد و موجب خوشحالي مردم شد. مردم اين استان كه در روزهاي گذشته دماي بالاي 40 درجه را تجربه كرده بودند، صبح دوشنبه هواي 24 درجه را پشت سر گذاشتند. مردم قم با حضور در خيابان ها و معابر لحظاتي را در زير باران به قدم زدن پرداختند.
 


5 هزار معتاد بهبود يافته تا پايان سال صاحبخانه مي شوند

رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي كل كشور از صاحبخانه شدن 5 هزار معتاد بهبود يافته تا پايان سال خبر داد.
«كاظم نظم ده» ديروز در بازديد از كارگاه آموزش و اشتغال گلستان نور ويژه بانوان بهبود يافته در منطقه تهران پارس افزود: در واگذاري مسكن ياد شده، افراد متاهل در اولويت خواهند بود.
وي با بيان اينكه معتادان بهبود يافته بايد در مراكز تحت نظارت سازمان بهزيستي مراحل رهايي از مواد مخدر را گذرانده باشند، اظهار داشت: معتاد بهبود يافته به فردي اطلاق مي شود كه با روش هاي ايمان مدار و پرهيزمدار مصرف مواد مخدر را كنار گذاشته يا با روش متادون درماني در حال ترك است.اين مقام مسئول با اشاره به رشد 105درصدي اعتبارات بهزيستي در زمينه اعتياد، درمان و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي گفت: امسال براي نخستين بار يك ميليارد و500 ميليون تومان براي حمايت هاي اجتماعي و البته با تاكيد بر محور اشتغال پيشنهاد شده و در حال تصويب است.نظم ده تاكيد كرد: پيشنهاد اين ميزان اعتبار در حوزه حمايت هاي اجتماعي بدين معناست كه ما تلاش مي كنيم تا بسترها، خدمات رفاهي و امكانات معيشتي مناسب را براي دوران پس از ترك معتادان ايجاد كنيم. رئيس مركز توسعه پيشگيري سازمان بهزيستي ادامه داد: ما در صدد هستيم تا بعضي از مجتمع هاي بهزيستي كه فاقد كاربري هستند را در مناطق روستايي يا دورافتاده در اختيار معتادان بهبود يافته به منظور ايجاد اشتغال قرار دهيم.نظم ده خاطرنشان كرد: اين مساله در دست بررسي است و قرار است اين مراكز به صورت رايگان يا با حداقل قيمت در اختيار اين افراد قرار گيرد.وي با تاكيد بر اينكه 85 درصد مسايل پيشگيري و آگاه سازي در سازمان بهزيستي متمركز شده است، تصريح كرد: اكنون شش ميليون و500 هزار نفر از آموزش بخش هاي پيشگيري بهره مند شدند. در زمان حاضر كارگاه خياطي و آموزشي گلستان نور ويژه بانوان بهبود يافته 23 نفر را تحت پوشش خود دارد.
 


رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد

استقرار سيستم هاي نرم افزاري پيشگيري از جرم در فرودگاه ها

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از استقرار كامل سيستم هاي نرم افزاري در فرودگاه هاي كشور براي جلوگيري از وقوع هرگونه جرم خبر داد.
سردار نبي الله حيدري در گفت وگو با فارس گفت: در فرودگاه هاي كشور هم اكنون گيت ري ها، بادي اسكنرها و سيستم هاي ايكس ري براي جلوگيري از جابه جايي مواد مخدر استقرار يافته است و اين در شرايطي است كه سيستم هاي نرم افزاري در فرودگاه ها نصب و به سرعت در حال گسترش است.
وي ادامه داد: با استفاده از اين سيستم هاي نرم افزاري شناسايي مجرمين با سهولت بيشتري امكان پذير شده و از انجام هرگونه اعمال مجرمانه در سطح فرودگاه هاي كشور جلوگيري مي شود.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خاطرنشان كرد: با توجه به امكانات اختصاص يافته به پليس ورود يا خروج هرگونه اشياي ممنوعه با برخورد پليس روبه رو خواهد شد.
 


در اصفهان رخ داد اهداي اعضاي دو جوان مرگ مغزي به 7 بيمار نيازمند

اصفهان-خبرنگاركيهان:
با اقدام خداپسندانه خانواده هاي دو جوان مرگ مغزي در اصفهان، اعضاي آنها به 7 بيمار نيازمند عضو اهداء شد.
اعضاي بدن مرحومه خديجه ايدر 36 ساله و مرحوم علي حجتي 16 ساله كه در اثر خونريزي مغزي و غرق شدگي دچار مرگ مغزي شده بودند، به 7 بيمار نيازمند به عضو اهدا شد.
اين بيماران مرگ مغزي توسط تيم اعزامي از مركز آموزشي درماني الزهرا(س) در يكي از بيمارستان هاي شهركرد مورد عمل برداشت اعضا قرار گرفتند و اعضاي آنها در مراكز آموزشي درماني نور و حضرت علي اصغر(ع) و الزهرا(س) به بيماران نيازمند به عضو پيوند شد.
 


واژگوني اتوبوس حامل ورزشكاران نونهال 7 كشته داد

در حادثه واژگوني اتوبوس حامل تيم تنيس روي ميز نونهالان استان مركزي، 7 تن جان خود را از دست دادند.
«جليل رضايي» روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا اضافه كرد: «مرتضي رضايي» قهرمان تنيس روي ميز خردسالان كشور از ناحيه بيني و «ميثم دالايي» مربي اين تيم از ناحيه بينايي دچار آسيب شده اند.
وي خاطرنشان كرد: 2 ورزشكار ديگر استان مركزي در اين حادثه كه نيمه شب يكشنبه رخ داده، زخم هاي سطحي برداشته و پس از عمل جراحي سرپايي از بيمارستان مرخص شده اند.
وي گفت: تيم تنيس روي ميز خردسالان استان مركزي به منظور شركت در مسابقات قهرماني كشور عازم بيرجند بود كه اين حادثه رخ داد.
در اين حادثه كه بنابر اعلام كارشناسان پليس راه سبزوار، به دليل خواب آلودگي و بي احتياطي راننده اتوبوس رخ داده، 7 تن از ديگر مسافران جان باختند.
 


وكيل دادگستري آبادان در جلوي انظار عمومي به قتل رسيد

شخصي جلوي چشمان مردم در بازار «جمهوري» آبادان توسط يك فرد ناشناس به قتل رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، يكي از وكلاي دادگستري در شهر آبادان در بازار جمهوري اين شهر در جلوي چشمان حيران مردم با ضربه چاقو و سلاح يك فرد ناشناس به قتل رسيد.
اين وكيل دادگستري فرهاد اسماعيلي نام داشت.
قاتل بعد از ارتكاب جرم بلافاصله توسط پليس دستگير شد.
هنوز از علت قتل وكيل دادگستري گزارشي منتشر نشده است.
دادستان عمومي و انقلاب آبادان گفت:بنا به اظهارات متهم، دليل اصلي قتل وكيل آباداني شكست در پرونده اش بوده است.
علي اصغر مهرنيا اظهار كرد: حوالي ساعت 9 شب گذشته، فرهاد اسماعيلي، وكيل پايه يك دادگستري آبادان با خروج از محل كار خود در بازار جمهوري اين شهر در جلوي چشمان حيران مردم با ضربه چاقو و سلاح شخصي با نام الف.ب به قتل رسيد.
وي افزود: فرد متهم با شليك شش گلوله كه چهار تاي آن به مقتول اصابت كرد و موجب كشته شدن وكيل دادگستري و مصدوم شدن يك عابر پياده مرد شد.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آبادان افزود: براساس اظهارات اوليه متهم كه خود شخصا از او بازجويي كردم، پرونده اي از وي در دست وكيل بوده كه به دليل عدم عملكرد خوب با شكست مواجه شده كه همين امر انگيزه ارتكاب قتل را در ذهنش ايجاد كرده است.
وي با بيان اينكه پرونده متهم مربوط به جعل بوده است، گفت: پرونده جعل متهم در دادسراي شعبه دو دادگستري جديد اين شهرستان همچنان در حال جريان است.
مهرنيا با بيان اينكه بنا به اظهارات متهم، او و خانواده اش ساكن آمريكا هستند و تنها براي پيگيري پرونده اش در ا ين شهر حاضر شده است، خاطرنشان كرد: متهم سلاح را از شيراز تهيه و در هتل پارس اين شهرستان اقامت داشته است.
وي با اشاره به اينكه مقتول بين 35 تا 40 سال و متهم 61 ساله است، گفت: با توجه به فضايي كه در بازار اين منطقه و جلوي چشمان مردم صورت گرفته است خواستار شده ايم كه دادگاه كيفري استان در همين جا تشكيل و هرچه سريع تر نسبت به اجراي حكم اقدام شود.
 


ريگان مسير امن قاچاقچيان انسان و دام

نبود پليس راه در محور ترانزيتي ريگان-چابهار موجب شده تا راه هاي اين منطقه به مسيري امن براي قاچاقچيان انسان و دام تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از ريگان، شهرستان ريگان با دارا بودن بيش از 306 آبادي و وسعت 9 هزار و 800 كيلومتر مربع در جنوب شرق استان كرمان قرار دارد.
در مسير اصلي جاده ترانزيتي ريگان-چابهار كه بيش از 80 كيلومتر آن در شهرستان ريگان قرار دارد، عدم وجود پاسگاه پليس راه موجب شده كه افراد در اين مسير با سرعت هاي متفاوت رانندگي كنند، زيرا در اين مسير كاملا آزاد هستند و هيچ گونه نظارتي وجود ندارد.
عدم راه اندازي پاسگاه پليس راه در ريگان و عدم استقرار پليس در جاده هاي اين شهرستان سبب افزايش تلفات جاده اي در اين منطقه شده است، به طوري كه طي چند روز اخير شاهد تصادف هاي هولناك در جاده هاي ريگان بوديم كه برخورد سه دستگاه خودروي تويوتا حامل سوخت و قاچاق انسان موجب كشته و مجروح شدن 27 نفر شد.
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان ريگان گفت: جاده هاي اين شهرستان علاوه بر محل ترانزيت كالاهاي مختلف، مسير قاچاق سوخت، دام و انسان نيز هستند و نبود پليس راه در اين شهرستان موجب افزايش قاچاق شده و اين امر جان مردم اين خطه را تهديد مي كند.
رئيس مركز بهداشت ريگان با بيان اينكه 4 مركز بهداشتي-درماني و 35 خانه بهداشت در اين شهرستان وجود دارد گفت: ماهانه 110 تا 120 تصادف در محورهاي مواصلاتي ريگان رخ مي دهد كه روزانه به طور متوسط تا چهار تصادف مي شود.
وي تصريح كرد: همجواري ريگان با مرزهاي شرقي موجب انجام قاچاق انسان و دام و سوخت شده و تردد وسايط نقليه مشكلاتي را براي مردم به وجود مي آورد كه مراجعان تصادفات در اين شهرستان مداوا و افرادي كه نياز به عمل هاي تخصصي داشته باشند به بيمارستان پاستور بم ارجاع داده مي شوند.
فرماندار ريگان نيز به خبرنگار فارس گفت: با توجه به جاده ترانزيتي ريگان-چابهار آمار تصادفات اين شهرستان سير صعودي دارد به طوري كه از ابتداي سال تاكنون 465 فقره تصادف در اين مسير روي داده كه در اين تصادفات 30 نفر جان خود را از دست داده اند. وي خواستار راه اندازي هرچه سريع تر پاسگاه پليس راه در ريگان شد.
 


آتش سوزي در بيت المقدس

در جريان آتش سوزي گسترده اي كه در بيت المقدس به وقوع پيوست تاكنون حدود 10 تن مجروح شده اند.
به گزارش جروزالم پست، اين آتش سوزي كه در چندين منطقه از بيت المقدس به وقوع پيوسته، محله يهودي نشين مواسرات زيون را به شدت تهديد مي كند.براساس اين گزارش، بيش از 20 آتش نشان براي مهار شعله هاي آتش در تلاش هستند و يكي از اين آتش نشانان در ميان مجروحان به جا مانده در اين حادثه است.
نيروهاي امداد و آتش نشانان تاكنون موفق به مهار آتش نشده اند و شعله هاي آتش محله مواسرات زيون و مناطق نزديك به بيت المقدس را همچنان تهديد مي كند.تاكنون نيروهاي پليس و امداد بيش از يكهزار تن از اهالي محل را از منطقه خطر، دور كرده اند.همچنين دو فروند هواپيما حامل آتش نشانان و يك بالگرد پليس به منطقه تحت محاصره آتش پرواز كرده تا نيروهاي آن بتوانند آتش را مهار كنند.
 


مسابقه كثيف !

انگليسي ها معروف هستند به انجام مسابقات عجيب و خطرناك و اين بار نيز يك مسابقه كثيف ديگر در اين كشور برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هزاران نفر از قدرتمندترين و ديوانه ترين مردم انگليس چند روز پيش بار ديگر يكي از كثيف ترين مسابقه هاي دنيا را اجرا كردند.اين مسابقه كه به عنوان يكي از سخت ترين مسابقات دنيا شناخته مي شود، هفته گذشته در يكي از روستاهاي انگلستان برگزار شد. هدف از آن بيشتر پيدا كردن افراد قدرتمند و باتوان بالاست.در اين مسابقه، شركت كنندگان بايد از چندين مانع بسيار سخت عبور كنند براي مثال مي توان به چاله هاي پر از گل و لاي و همچنين عبور از گذرگاه مملو از سيم هاي برق اشاره كرد.
در ابتدا بيش از 9 هزار نفر اين مسابقه را آغاز كردند ولي تنها تعداد بسيار اندكي توانستند 30 مرحله مختلف اين مسابقه را به پايان برسانند آمار نشان مي دهد كه از هر پنج نفر تنها يكي به خط پايان مي رسد.هر فرد براي ورود به اين مسابقه بايد مبلغي را نيز بپردازد. اين مسابقه به طور معمول بيش از چهار ساعت به طول مي انجامد.
 


گردباد مرگبار در لهستان

بنابر اعلام رسانه هاي داخلي لهستان وقوع گردبادهاي تابستاني در اين كشور دست كم يك كشته برجاي گذاشت.
اين گردبادهاي تابستاني كه مناطق شمالي و غربي لهستان را درنورديده، به مجروحيت 10 تن نيز انجاميد.بنابر اعلام مقامات داخلي لهستان، گردباد به بيش از 400 هكتار از زمين هاي كشاورزي اين كشور خسارت وارد كرده و منجر به تخريب 100 خانه مسكوني شده است.نيروهاي آتش نشاني در تلاش باشند تا جاده ها و معابر شهري را از درختان ريشه كن شده پاكسازي كنند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري ABC، بنابر اعلام مقامات مناطق حادثه ديده، برق تعدادي از ساكنان نيز به دليل شكستن دكل هاي برق قطع شده وحركت تعدادي از قطارها به دليل مسدود شدن ريل ها متوقف شده است.
 


مردي در محاصره زگيل ها

مرد 35 ساله اندونزيايي به بيماري زگيل درختي مبتلاست به گونه اي كه بيشتر سطح بدنش پوشيده از زگيل هايي شبيه به تنه درخت است.
به گزارش ايسنا اين مرد گفت: از زمان نوجواني زگيل هاي كوچكي روي دست و پاهايم رشد كرد اما به مرور زمان تمام بدنم را گرفت.اين مرد ماهي گير همچنين گفت: رشد اين زگيل ها به حدي بود كه ديگر توانايي به كارگيري دستانم را نداشتم و هيچ كاري نمي توانستم با آنان انجام دهم. پزشكان محلي پس از معاينه اين مرد نتوانستند براي درمان او راهي بيابند. اما يك پزشك آمريكايي پس از گرفتن آزمايش خون از اين مرد متوجه شد وجود يك ويروس در بدن او باعث رشد زگيل ها روي بدن وي شده و سيستم ايمني اش در مقابل آن تضعيف شده است.پزشكان به اين بيمار توصيه كردند با مصرف مواد حاوي ويتامين A مي تواند از رشد زگيل ها جلوگيري كند.
 


افزايش قربانيان سيل ژاپن

منابع خبري ژاپن اعلام كردند آمار تلفات بارانهاي سيل آسا در جزيره كيوشو در جنوب غربي اين كشور به 62 نفر رسيده است.
به گزارش فارس به نقل از تلويزيون ژاپن، مركز هواشناسي ژاپن با اعلام اين خبر افزود: بيش از سه هزار نفر در جزيره كيوشو همچنان در محاصره باران و سيل قرار گرفته اند.اين مركز گفت: ميزان ريزش باران به يكصد ميليمتر در ساعت در بسياري از مناطق جزيره كيوشو از چهارشنبه گذشته تا روز يكشنبه رسيد و شهر اسو سيتي در استان كوماموتو شاهد بارش 800 ميلي متر باران در طول چهار روز بود.
براساس گزارش مركز هواشناسي ژاپن، شهرهاي دو استان «اويتا» و «فوكوكا» نيز شاهد حدود 650 ميلي متر باران بوده است.
آژانس حوادث غيرمترقبه و آتش سوزي ژاپن نيز اعلام كرد: دستكم 2800 خانه در اثر سيلاب زير آب رفته يا تخريب شده است.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14