(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 تير 1391 - شماره 20261

يادداشت خبرنگار
مدير عامل شركت آبفا: 92 درصد آب در بخش كشاورزي هدر مي رود
ايران در كيهان
بلندترين سد دنيا در لرستان احداث مي شود
انتقاد مديركل حفاظت محيط زيست فارس از شيوه هاي نادرست در كشاورزي
آغاز ساخت دومين سد لاستيكي در گيلان
مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران: مهارت آموختگان فني و حرفه اي به سوي خلاقيت بروند
100 تخت به بيمارستان تامين اجتماعي گنبدكاووس افزوده شد
تكميل 4 طرح بقاع متبركه در كاشان
فرمانده سپاه استان همدان: فعاليت هاي بسيج مختص زمان جنگ نيست
برگزاري همايش امنيت اطلاعات در فضاي سايبري در نيشابور
درخشش دانش آموزان نيشابوري در مسابقات فرهنگي- هنري
توجه به مناطق محروم در توزيع اعتبارات عمراني مشكين شهر
تقويت خدمات كتابخانه اي در يزد
به گفته استاندار يزد طرح مسكن مهر به زيباسازي شهرها كمك كرد
آغاز هفته بزرگداشت فرهنگ رضوي در همدان


يادداشت خبرنگار

مس سونگون؛ نقطه اميد مردم ورزقان
با هماهنگي و برنامه ريزي خانه مطبوعات آذربايجان شرقي و همياري مجتمع مس سونگون سفري 2روزه به سرزمين زيبايي ها و قطب صنعت مس ايران و اقليم معادن آذربايجان يعني شهرستان ورزقان داشتيم، جمعي از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات آذربايجان شرقي طي سفري 2روزه در قالب تور خبري به شهرستان ورزقان، ظرفيت ها و پتانسيل هاي اين شهرستان را از نزديك مشاهده كرده و در ديدار از مجتمع مس سونگون در جريان فعاليت هاي اين مجتمع عظيم قرارگرفتند.
خبرنگاران در جريان اين سفر مهمان «الله ويردي دهقاني» نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس بودند، «الله ويردي دهقاني» در اين ديدار نقش نظارتي رسانه ها را مهم عنوان كرد و افزود: اگر خبرنگاران بتوانند از پتانسيل و ظرفيت رسانه به نحو احسن استفاده كنند، عملكرد موفقي در پيشرفت و توسعه جامعه خواهند داشت.
وي در ادامه به بحثهاي مطرح در پيوند با سرمايه گذاري 10 يا 20 هزار ميليارد ريالي در مجتمع مس سونگون اشاره كرد و افزود: بحث سرمايه گذاري 10هزار ميليارد ريالي و 20هزار ميليارد ريالي در مجتمع مس سونگون همه ساله و به ويژه در ايام انتخابات بسيار تكرار مي شود و برخي ها براي پر كردن شعارهاي تبليغاتي خودشان از سرمايه گذاري كلان و ايجاد كارخانه هاي جديد سخن مي گويند.
نماينده مردم ورزقان در مجلس شوراي اسلامي، مجتمع مس سونگون را نقطه اميد مردم شهرستان ورزقان عنوان كرد و افزود:1500خانوار كه بيشتر آنها كشاورز و دامدار بودند از منطقه خارج شده و مهاجرت كرده اند، تا امروز براي 500 نفر شغل ايجاد شود و اين در حالي است كه برخي ها نمي خواهند حتي اين 500نفر جوان ورزقاني نيز صاحب شغل شوند و براي خود حق آب و گل قائل مي شوند.
مهربان- خبرنگاركيهان


مدير عامل شركت آبفا: 92 درصد آب در بخش كشاورزي هدر مي رود

اراك- خبرنگار كيهان:
ميزان هدر رفت آب در كشت گلخانه اي بسيار نازل است و بايد براي ترويج اين شيوه كشت تلاش كرد.
مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب ايران در جريان بازديد از طرح هاي شركت آبفاي استان مركزي با بيان مطلب بالا افزود: اجراي طرح هاي نوين امري اجتناب ناپذير است و تبديل الگوي كشت آبياري سنتي به آبياري نوين در دستور كار اين شركت است.
«مهدي ثمره هاشمي» هدررفت آب در بخش كشاورزي را بيش از 92 درصد عنوان كرد و گفت: در بخش كشاورزي بايد اقدامات جدي و علمي صورت بگيرد و الگوي آبياري نيز تغيير كند و به سمت آبياري مكانيزه هدايت شود و كشت و زرع متناسب با منابع آبي منطقه و بومي باشد.
وي اظهار داشت: بايد روش هاي كشت گلخانه اي در كشور رواج پيدا كند و مديريت صحيح و تشويق الگوي كشت گلخانه اي گسترش پيدا كند. در اين زمينه بايد بخش هاي مربوط به وزارت نيرو و جهاد كشاورزي به صورت هماهنگ مديريت شود.


ايران در كيهان

اجراي طرح تربيت مهدوي
يزد- خبرنگاركيهان: معاون فرهنگي سازمان آموزش و پرورش استان يزد با اشاره به لزوم نشر و تعميق آموزه هاي بنيادين مهدويت و انتظار در سطح مدارس از اجراي تربيت مهدوي (عج) ويژه دانش آموزان و فرهنگيان يزد خبر داد.
حميد رستگاري هدف از اجراي اين طرح را تعميق و توسعه فرهنگ مهدويت، پاسخگويي به شبهات، جلوگيري از خرافات و تحريف مهدويت، تربيت جامعه و نسل منتظر و گسترش محبت به اهل بيت عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه اين طرح در دو محور آموزشي و فرهنگي هنري اجرا مي شود، افزود: تربيت مدرس، اعزام مبلغ به مدارس و برگزاري همايش هاي فصلي با موضوع مهدويت از جمله برنامه هاي محور آموزشي اين طرح است.
همگاني شدن بيمه
ساري- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: طرح پزشك خانواده با هدف پشتيباني از عدالت اجرا مي شود.
دكتر محمدمهدي ناصحي در نشستي با فرمانداران و روساي بيمارستانها و مديران شبكه هاي بهداشتي درماني گفت: يكي از اثرات مثبت اجراي طرح پزشك خانواده كاستن باري از دوش فرمانداران در زمينه سلامت افراد است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران با بيان اينكه درحال حاضر منابع سلامت بدون هدفمندي در حوزه درمان توزيع مي شود، خاطرنشان ساخت: با اجراي اين طرح هزينه هاي درماني هدفمند و ساماندهي مي شود.
ناصحي به همگاني شدن بيمه تحت عنوان بيمه سلامت ايرانيان اشاره و تصريح كرد: در اين نوع بيمه تمامي مردم دفترچه متحد دريافت مي كنند و چندگانگي موجود از بين مي رود.
افزايش صادرات
اردبيل- خبرنگار كيهان: صادرات كالا در سه ماهه اول سال جاري از طريق پايانه مرزي بيله سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل 125 درصد افزايش يافت.
مديركل حمل و نقل پايانه هاي استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: در اين مدت 44 هزار و 991 تن كالا با 15 هزار و 50 دستگاه كاميون ايراني و 391 دستگاه كاميون آذري از مرز خارج شده است.
عبدالحسين علي اكبري گفت: سيب زميني، پياز، كلر، كاشي، ميوه و مواد اوليه پلاستيك و پوشاك عمده كالاهاي صادراتي از مرز بيله سوار است.
وي در پايان گفت: در همين مدت 10 هزار و 382 تن كالا توسط 293 دستگاه كاميون از طريق اين مرز وارد كشور شده است.
آغاز طرح هجرت
مهديشهر- خبرنگار كيهان: طرح هجرت 3 با هدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و با مشاركت شمار زيادي از دانش آموزان در مهديشهر آغاز شد.
فرمانده بسيج دانش آموزي شهرستان مهديشهر در آيين آغاز به كار اين طرح گفت: دانش آموزان داوطلب شركت در طرح هجرت، در قالب چهار كارگاه تعميرات و نوسازي، تنظيف و بهداشت، خياطي، رنگ و نقاشي سازماندهي شدند.
وي اظهار داشت: فعاليت هاي بسيجيان در سطح آموزشگاه هاي شهرستان مهديشهر است و طرح هجرت 3 با همكاري سازمان بسيج دانش آموزي، بسيج سازندگي و وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس برگزار مي شود.
برق رساني به شهرك
شرق گلستان- خبرنگار كيهان: پروژه برق رساني به شهرك جوانان مركز بخش پيشكمراز توابع شهرستان كلاله طي مراسم خاصي به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم كه با حضور نماينده مردم منطقه در مجلس مديرعامل برق روستايي كل كشور، مدير عامل توزيع نيروي برق استان گلستان، جمعي از مسئولان كلاله و اهالي منطقه برگزار شده بود 108 خانوار از اهالي شهرك جوانان مركز بخش پيشكمر شهرستان كلاله، از نعمت برق برخوردار شدند. مبلغ 530 ميليون ريال هزينه اجرايي اين پروژه برق رساني از سوي شركت برق روستايي كشور تامين و پرداخت شده است.
برگزاري كارگاه آموزشي
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: كارگاه آموزش آموزه هاي قرآني با حضور علاقه مندان به اين كتاب آسماني در مجتمع فرهنگي- هنري مشكين شهر برگزار شد. در اين مراسم يكي از قاريان بين المللي قرآن كريم با استناد به روايات ويژگي هاي قاري قرآن را تشريح كرد و گفت: ندير و عمل به قرآن از مهم ترين ويژگي هاي يك قاري است.
ثبت نام در طرح
خرامه- خبرنگار كيهان: فرماندار خرامه گفت: با برنامه هاي صورت گرفته توسط ستاد اجرايي پزشك خانواده اين شهرستان بيش از 60 درصد مردم شهر خرامه در طرح پزشك خانواده ثبت نام كردند.
داريوش دهقان با بيان اينكه بيش از 13 هزار نفر در اين طرح ثبت نام كرده اند گفت: 8 نفر از پزشكان عمومي شهرستان خرامه در اين طرح ستاد اجرايي پزشك خانواده را ياري داده اند.
وي ابراز اميدواري كرد: در ماه هاي آينده شاهد پوشش 100 درصدي شهروندان خرامه اي در طرح پزشك خانواده باشيم.
كميته ساماندهي
¤ نشست كميته ساماندهي، شناسايي و اخراج اتباع بيگانه با هدف برنامه ريزي در خصوص اجراي طرح خروج اتباع بيگانه در شهرستان خرامه برگزار شد.
در اين نشست، داريوش دهقان فرماندار خرامه با تاكيد بر لزوم اجراي اين طرح گفت: اشاعه فرهنگ نامناسب، گسترش خرافات، افزايش قاچاق مواد مخدر و افزايش تكدي گر در سطح شهرها نيز از جمله آثار وجود اتباع غيرمجاز است.
شناسايي و اعلام واقعي اتباع غيرمجاز به اداره كل امور اتباع و مهاجرين استانداري، تشكيل كميته در بخش ها، اعلام مفاد ماده 181 قانون كار به كارفرمايان، تشكيل تيم بازرسي و عملياتي، تشكيل جلسه كميته هر ماه يكبار. معرفي نماينده تام الاختيار دستگاه هاي اجرائي عضو ستاد جهت حضور در تيم هاي بازرسي و عملياتي از تصميمات اين جلسه بود.
توليد 10 هزار تن فندق
رودسر- خبرنگار كيهان: مدير جهاد كشاورزي رودسر با اشاره به آغاز برداشت نوبرانه فندق گفت: پيش بيني مي شود امسال در سطح 12 هزار هكتار از باغ هاي اين شهرستان 10 هزار تن فندق برداشت شود. احسان الله مشتاق با بيان اينكه شهرستان رودسر در زمينه توليد فندق رتبه نخست كشور را داراست خاطر نشان ساخت: بيش از 4 هزار خانوار در مناطق اشكورات شهرستان رودسر به كشت و توليد فندق اشتغال داشته و از اين راه امرار معاش مي كنند.
رشد اعتبارات عمراني
رشت- خبرنگار كيهان: استاندار گيلان در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان اينكه اعتبارات عمراني گيلان امسال 25 درصد افزايش يافته است اظهار داشت: در قانون بودجه سال 91 اعتبارات عمراني گيلان 445 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه حدود 100 ميليارد تومان بيشتر از سال قبل است.


بلندترين سد دنيا در لرستان احداث مي شود

خرم آباد -خبرنگاركيهان:
زيباترين و بلندترين سد دنيا با نام بختياري در لرستان احداث مي شود.
استاندار لرستان درجلسه بررسي راهكار تسريع در تكميل زير ساخت هاي اين تفريحگاه كه در منطقه چمشك برگزار شده بود با اعلام اين خبر افزود: سد بختياري با استقبال بازديدكنندگان ازسراسر جهان مواجه خواهد شد.
حبيب الله دهمرده با تاكيد بر تسريع در پيشرفت احداث جاده سد و روستاهاي منطقه چمشك گفت: عرض 3متري راه دسترسي به سد كه از ميان روستاهاي متعدد مي گذرد و داراي پيچ هاي تند و پرتگاه هاي مرگبار است به 12متر افزايش مي يابد.
وي با اشاره به اينكه كه در اين سد انواع ورزش هاي آبي جهان اجرا مي شود، افزود: اين سد بيش از 5 ميليارد متر مكعب آب را در خود ذخيره مي كند و با هزينه 5 ميليارد تومان در دست ساخت است.
استاندار گفت: طول مسافت آبگيري اين سد 60 كيلومتر است كه در نوع خود درجهان منحصر به فرد است.
دهمرده گفت: اين سد با 315 متر ارتفاع حداقل 1500 مگاوات برق توليد مي كند كه با انتقال آب سزار ظرفيت توليد برق آن 2250 مگاوات افزايش مي يابد.
استاندار لرستان با بيان اين مطلب كه با بهره برداري از اين سد و جاده دسترسي به آن تحولي شگرف در اقتصاد گردشگري و اشتغال لرستان صورت مي گيرد، گفت: با احداث جاده سد بختياري بسياري از روستاهاي منطقه گردشگري چمشك خرم آباد از بن بست و انزوا خارج شده و موجب فراهم شدن بستر مهاجرت معكوس از شهر به روستا خواهد شد.
فاصله سد بختياري تا محل اتصال به آزاد راه خرم آباد -پل زال حدود 77 كيلومتر است كه 50 كيلومتر آن تاكنون راه شكافي شده و ظرف 40 روز آينده آسفالت مي شود و مابقي محور قبل از پايان سال جاري به بهره برداري مي رسد.


انتقاد مديركل حفاظت محيط زيست فارس از شيوه هاي نادرست در كشاورزي

شيراز- خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست فارس گفت: آتش زدن كاه و كلش مزارع شيوه اي نادرست در بين كشاورزان است.
«حسينعلي ابراهيمي كارنامي» با بيان اين مطلب افزود: پس از ريزگردها آتش زدن كاه و كلش بزرگ ترين چالش زيست محيطي فارس است كه آلودگي هوا را در پي دارد.
وي ادامه داد: در برخي موارد شدت دود ناشي از آتش زدن كاه و كلش مزارع كنار جاده ها به حدي است كه ديد رانندگان را كاهش داده و اغلب باعث بروز تصادفات جاده اي خطرناك مي شود.
«ابراهيمي كارنامي» با تاكيد بر اينكه بايد دهياري ها و فرمانداري هاي استان و نيز سازمان جهاد كشاورزي در اين زمينه به فرهنگ سازي بپردازند افزود: مطابق ماده688 قانون مجازات اسلامي عاملان آلودگي هوا و خاك ضمن تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شده و به جزاي نقدي و تحمل حبس تا يك سال محكوم مي شوند و در همين ارتباط سال گذشته 169 پرونده و امسال نيز 78 پرونده تشكيل و در مراجع قضايي رسيدگي شده است.
 


آغاز ساخت دومين سد لاستيكي در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
كار ساخت دومين سد لاستيكي گيلان در لشت نشا آغاز شد.
كار ساخت دومين سد لاستيكي گيلان با هزينه 35 ميليارد ريال در رودخانه اشمك لشت نشاء آغاز و قرار است در نيمه اول سال آينده به بهره برداري رسيده و آب مورد نياز 600 هكتار شاليزار را تأمين كند.
براساس اين گزارش، استاندار گيلان در مراسم آغاز ساخت سد لاستيكي لشت نشاء اظهار داشت: در سال گذشته 154 ميليارد تومان اعتبار ملي و استاني در حوزه اجراي طرح هاي آبرساني كشاورزي و شهري و ساخت سدها اختصاص يافت كه به اندازه تمام بودجه عمراني گيلان بود.
مهدي سعادتي با بيان اينكه تاكنون 7 سد لاستيكي در كشور ساخته شده است، افزود: مطالعات احداث 11 سد لاستيكي ديگر در گيلان پايان يافته است.
در ادامه اين مراسم آقابيگي، مديرعامل آب منطقه اي گيلان نيز گفت: سد لاستيكي لشت نشاء به منظور جلوگيري از برگشت آب شور دريا به شاليزارها، افزايش سطح تراز رودخانه، تثبيت بستر رودخانه و كاهش هزينه هاي پمپاژ آب ساخته شده است.
اين گزارش حاكي است سال گذشته كار ساخت نخستين سد لاستيكي گيلان در لنگرود آغاز شد.


مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران: مهارت آموختگان فني و حرفه اي به سوي خلاقيت بروند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش هاي فني و حرفه اي مازندران گفت: مهارت آموختگان فني و حرفه اي بايد به سمت خلاقيت و كارآفريني بروند.
عبدالرضا شريعت نژاد در نشست برنامه ريزي نمايشگاه و جشنواره سراسري انتخاب و معرفي الگوهاي برتر مهارت آموختگان فني و حرفه اي اظهار داشت: بايد آموزش هاي فني و حرفه اي علاوه بر آموزش جهت اشتغال به گامي جلوتر كه همان كارآفريني است پيش برود و كارآموزان و متقاضيان آموزش بايد خلاق و كارآفرين باشند.
وي معرفي كارآموزان مهارت آموخته در سطح جامعه براي حمايت از توليد و سرمايه گذاري اين افراد در ايجاد واحدهاي شغلي را از اهداف اين جشنواره برشمرد و افزود: اين جشنواره و نمايشگاه با حضور تمامي سطوح اعم از شركت ها و كارخانه هاي استان، صنوف استان، آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي و كارآموزان آموزش ديده دوره هاي قبل برگزار مي شود.
گفتني است: اين نمايشگاه در آبان ماه سال جاري در ساري با حضور مهارت آموختگان كارآفرين از مراكز دولتي و آموزشگاه هاي آزاد برگزار مي شود.


100 تخت به بيمارستان تامين اجتماعي گنبدكاووس افزوده شد

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:
با صرف 200 ميليارد ريال هزينه 100تخت ديگر به تخت هاي موجود بيمارستان خاتم الانبياء(ص) گنبدكاووس افزوده شد.
مدير درمان تامين اجتماعي استان گلستان گفت: در سال77 به ازاي هر 1241 نفر در اين استان يك تخت بيمارستاني بود در حالي كه امروز به رغم افزايش جمعيت به ازاي هر 845 نفر يك تخت بيمارستاني وجود دارد. تعداد درمانگاه ها در آن سال 45 واحد بود كه اين رقم اكنون به 67 واحد افزايش يافته است و تجهيزات پيشرفته اي نيز كه امروزه در بيمارستان هاي استان وجود دارد در آن زمان وجود نداشته است.
دكتر «احمد نصرتي» دريافت گواهي كيفيت بين المللي را يكي از نشانه هاي افزايش كيفيت بيمارستان تامين اجتماعي گنبدكاووس دانست و افزود: اين بيمارستان طي سال گذشته گواهي ايزو و نيز عنوان بيمارستان «دوستدار مادر» را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.
وي، درخصوص 100 تخت بيمارستاني جديد گفت: با راه اندازي اين تخت ها، بخش ها تخصصي دياليز، هموفيلي و تالاسمي نيز به صورت تخصصي در بيمارستان خاتم الانبياء گنبدكاووس فعال مي شوند.
دكتر نصرتي گفت: از اين پس 150 ميليارد ريال به بودجه سالانه اين بيمارستان افزوده خواهد شد.


تكميل 4 طرح بقاع متبركه در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان از تكميل 4 طرح بقاع متبركه در اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسماعيل پور گفت: كاشيكاري گنبد بارگاه ملكوتي امامزاده سلطانعلي ابن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال با 80 ميليون تومان هزينه از محل كمك هاي خيرين از جمله طرح هاي آماده بهره برداري است.
وي افزود: گنبد حرم مطهر فرزند امام پنجم از لحاظ طراحي و رنگ آميزي رنگ زرد در خاورميانه بي نظير است.
وي ادامه داد: كار مرمت و كاشيكاري گنبد بارگاه ملكوتي امامزاده عبدالله در روستاي «سار» با 35 ميليون تومان هزينه از محل اعتبارات سازمان اوقاف از ديگر طرح هاي در دست اقدام است كه تا پايان ماه شعبان به پايان مي رسد.
وي، همچنين از نصب ضريح مطهر امامزاده يوسف(ع) روستاي «ون» با اعتباري بيش از 22ميليون تومان و نصب ضريح امامزادگان طاهر و منصور با هزينه اي بيش از 16ميليون تومان در كاشان تا پايان ماه شعبان خبر داد.
اسماعيل پور خاطرنشان كرد: براي مرمت گنبد و بارگاه امامزاده يوسف سال گذشته 9 ميليون تومان اعتبار تخصيص يافته و در سال جاري نيز 20ميليون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
به گفته وي براي عمليات عمراني امامزاده احمدبن موسي(ع) نيز سال گذشته مبلغ 20 ميليون تومان از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خيريه اختصاص داده شده است.
شهرستان كاشان داراي 127امامزاده و مشاهير و سردار و بيش از 7 هزار موقوفه است.


فرمانده سپاه استان همدان: فعاليت هاي بسيج مختص زمان جنگ نيست

همدان-خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه انصار الحسين(ع) همدان گفت: فعاليت هاي بسيج تنها مختص به زمان جنگ نيست.
سرتيپ پاسدار عبدالرضا آزادي در جلسه شوراي عالي بسيج مداحان و مديران هيئت هاي مذهبي سپاه استان اظهار داشت: در 20 سال اخير بسيج با هدايت رهبرمعظم انقلاب توفيقات خوبي به دست آورده است.
فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان تاكيد كرد: سياست گذاري، برنامه ريزي و تحقق راهبردها، عمده انتظاراتي است كه از شوراي عالي بسيج مداحان و مديران هيئتهاي مذهبي وجود دارد و ما نيز وظيفه حمايت از حركت هاي خوب آنان را داريم و اميدواريم بتوانند با طرح هاي نو و حركت هاي ابتكاري، در راستاي ترويج فرهنگ ديني و اهل بيت(س) در جامعه، فراتر از نقش خود، به فعاليت بپردازند.
در اين جلسه محمد آزادجو با اكثريت آرا به عنوان رئيس شوراي عالي بسيج مداحان و مديران هيئتهاي مذهبي استان برگزيده شد.


برگزاري همايش امنيت اطلاعات در فضاي سايبري در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
همايش امنيت اطلاعات در فضاي سايبري در نيشابور برگزار شد.
جانشين فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج نيشابور در ابتداي اين همايش با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اينكه فضاي سايبري دوم كشور است به اهميت برنامه ريزي جهت بالا بردن امنيت اطلاعات در اينترنت تاكيد كرد و گفت: نياز است كه خودمان را با آخرين اطلاعات موجود به روز كنيم.
ابوالفضل فتوحي ادامه داد: از سال 71 كه اينترنت وارد كشور شده مزايا و معايب فراواني براي كشور داشته است و اين فضا مي طلبد راهكارهايي به كارببنديم تا قشر نوجوانان و جوان كمتر در معرض تهديدات قرار بگيرند.
در اين همايش تهديدات استفاده از اينترنت و راهكارهاي آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
در پايان اين همايش فلش، آنتي ويروس، اينترنت پرسرعت به قيد قرعه به شركت كنندگان هديه شد.


درخشش دانش آموزان نيشابوري در مسابقات فرهنگي- هنري

نيشابور- خبرنگار كيهان:
دانش آموزان نيشابوري شركت كننده در مسابقات فرهنگي و هنري خراسان رضوي كه در اردوگاه شهيد رجايي باغرود برگزار شد، 113 رتبه استاني را كسب كردند.
معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش نيشابور با اعلام اين خبر عنوان داشت: دانش آموزان نيشابوري در مسابقات فرهنگي و هنري خراسان رضوي خوش درخشيدند و گروه سرود راهنمايي شاهد آل ياسين نيشابور رتبه اول استان را كسب كرد.
محمد يوسف سپهري راد با بيان اينكه مدرسه راهنمايي شهيدبهشتي رتبه سوم استان را در نمايش عروسكي كسب كرد، افزود: تعداد 81 نفر نيز رتبه انفرادي اول تا سوم را در رشته هاي هنرهاي دستي و تجسمي، مطالعه و تحقيق، شعر و داستان، روزنامه ديواري و فيلم كوتاه به خود اختصاص دادند.
وي با اشاره به اينكه دبيرستان شاهد مالك اشتر در رشته نمايش عروسكي حائز رتبه دوم استان شد، گفت: اين درحالي است كه از مجموع 186 دانش آموزي كه به اين مرحله اعزام شده بودند تعداد 51 نفر رتبه اول استان، 37 نفر رتبه دوم استان و تعداد 98 نفر رتبه سوم استان را به خود اختصاص دادند.
سپهري راد افزود: پنج هزار و 877 نفر دانش آموز در مرحله دوم «سطح شهرستان» در سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و متوسطه با هم رقابت داشتند كه از اين تعداد هزار و 298 نفر رتبه اول تا سوم مرحله دوم را كسب كردند.
مدير آموزش و پرورش نيشابور با اشاره به اينكه تعداد 47 نفر از همكاران فرهنگي در مسابقات پرسش مهر 12 رياست جمهوري اسلامي شركت كردند، گفت: تعداد 14 نفر رتبه اول تا سوم استان را كسب كردند.
سپهري راد تصريح كرد: آثار دانش آموزان رتبه هاي اول اين رشته ها براي شركت در مسابقات مرحله كشوري به تهران ارسال شده است.


توجه به مناطق محروم در توزيع اعتبارات عمراني مشكين شهر

مشكين شهر-خبرنگار كيهان:
سرپرست فرمانداري مشكين شهر گفت: مناطق كمتر توسعه يافته اين شهرستان در اولويت توزيع اعتبارات عمراني قرار مي گيرند.
«فضايل عزيزي» در نشست كميته برنامه ريزي مشكين شهر با اشاره به اين مطلب افزود: در سال جاري اعتبارات تملك دارايي اين شهرستان با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 152 ميليارد و 840 ميليون ريال افزايش يافته است و علاوه بر اين 100 ميليارد ريال ديگر نيز از محل اعتبارات طرح نمونه توسعه كشاورزي به اين شهرستان اختصاص يافته است.
وي افزود: تكميل پروژه هاي نيمه تمام و پرهيز از اجراي پروژه هاي جديد با ايجاد توازن و عدالت در بخش هاي تابعه، عملي شدن مصوبات سفرهاي رئيس جمهوري و توجه به بخش كشاورزي و صنعت گردشگري را از برنامه هاي اولويت دار براي ايجاد اشتغال پايدار دانست.


تقويت خدمات كتابخانه اي در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
براي معرفي كتابخانه هاي شهرستان ابركوه و خدمات آن به زنان خانه دار، طرحي با عنوان «رحمت» در سطح اين شهرستان اجرا مي شود.
فرماندار ابركوه گفت: شرايط خوبي در كتابخانه هاي عمومي، براي استفاده افراد علاقه مند فراهم شده است.
اسماعيل برزگرزاده افزود: براساس فرمايش رهبر معظم انقلاب، بايد كاري كنيم كتاب در سبد خريد خانواده ها قرار بگيرد.
رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ابركوه اظهار داشت: كتاب هاي موجود و طرح هاي درحال اجراي كتابخانه هاي عمومي، شرايط خوبي براي استفاده عموم مردم و افراد علاقه مند به كتابخواني فراهم كرده است.


به گفته استاندار يزد طرح مسكن مهر به زيباسازي شهرها كمك كرد

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد با اشاره به مبلغ بازپرداخت اقساط وام پروژه هاي مسكن مهر، خواستار افزايش زمان بازپرداخت اقساط وام پروژه هاي مسكن مهر شد.
«محمد رضا فلاح زاده» استان يزد را در حوزه پروژه هاي مسكن مهر داراي كمترين مشكل عنوان كرد و خواستار سرمايه گذاري بيشتر در اين حوزه به ويژه طرح ملي مسكن مهر شد.
وي مزاياي اجراي پروژه مسكن مهر در كشور را جلوگيري از قانون گريزي، زمين خواري و تشكيل شهرك هاي حاشيه اي و همچنين مقاوم سازي و زيباسازي شهر وارتقاء عمران شهري دانست.


آغاز هفته بزرگداشت فرهنگ رضوي در همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
بزرگداشت هفته فرهنگ رضوي در استان همدان طي مراسمي آغاز شد.
در مراسم افتتاحيه برنامه هاي هفته فرهنگ رضوي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان گفت: امسال هفته فرهنگ رضوي در 10 استان كشور برگزار مي شود كه همدان نيز يكي از آنهاست.
خسرو بيات افزود: برپايي اين هفته ها از فروردين ماه توسط استان بوشهر آغاز شده و آخرين آن در استان كرمان طي هفته منتهي به دهه كرامت برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: هفته فرهنگ رضوي همدان نيز از 24 تيرماه آغاز شده و تا 30 تير ادامه خواهد يافت.
وي اعلام كرد: تعداد 100 برنامه متنوع در اين هفته در سطح استان همدان اجرا مي شود كه اجراي نمايش هاي صحنه اي و خياباني، نمايش فيلم، برپايي عصر خاطره، نقالي، ايستگاه هاي نقاشي، عصر شعر رضوي، ترسيم طولاني ترين نقاشي، گفتمانهاي ديني، خوانش داستان، مشاعره رضوي، همايش هيئت هاي مذهبي رضوي از جمله آنهاست.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14