(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 تير 1391 - شماره 20261

حديث دشت عشق
ارسال نامه جديد از سوي فدراسيون جهاني
حكم تعليق دوچرخه سواري ايران اجرا شد
اخبار كوتاه از فوتبال
حتي يك دليل براي بركناري من نداشتند
دنيامالي: مشكلات امروز ورزش به دليل سوءمديريت سجادي است
تمام فشارها روي دوش من و بناست
خادم: حاشيه ها به طور جدي كشتي را تهديد مي كند
شكست سنگين ذوب آهن و پيكان در هفته اول ليگ برتر فوتبال
 3 امتياز با ارزش پرسپوليس در گرماي آبادان
صدرنشيني مناطق نفت خيز جنوب در ليگ وزنه برداري
انصراف نادال از حضور در المپيك
با حضور وزير ورزش و جوانان انجام شد
افتتاح مجموعه ورزشي 15هزار نفري قزوين


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «فيروزعلي قاسمعلي زاده»
در راه خدا كشته شدن گريه ندارد
با درود و سلام به رهبر كبير انقلاب اسلامي و به اميد پيروزي و فتح نهايي رزمندگان اسلام در تمام جبهه ها، وصيت من اين است كه مسجدها را پر كنيد و امام را دعا كنيد و به جبهه ها كمك كنيد. به پدر و مادرم بگوييد كه براي من گريه نكنند شهيد يا اسير گريه ندارد چرا؟ چون در راه خدا كشته شدن گريه ندارد. شهيد «فيروزعلي قاسمعلي زاده»، سال 1342 متولد شد و در 28/8/1362 در منطقه مهران به شهادت رسيد.


ارسال نامه جديد از سوي فدراسيون جهاني

حكم تعليق دوچرخه سواري ايران اجرا شد

فدراسيون جهاني (اتحاديه بين المللي) دوچرخه سواري در پي تغييرات انجام شده در فدراسيون ايران و پس از چند نامه نگاري، با ارسال نامه اي جديد از اجراي حكم تعليق ايران خبر داد.
چندي پيش فدراسيون جهاني دوچرخه سواري با ارسال نامه اي به وزارت ورزش و جوانان در رابطه با بركناري علي زنگي آبادي از سمت رياست فدراسيون دوچرخه سواري توضيح خواست كه محمدحسين انصاري فرد، سخنگوي وزارت ورزش و جوانان اعلام كرد با توجه به استعفاي زنگي آبادي مشكل خاصي وجود نداشته و اين نامه در حد توضيح خواستن است. وي تاكيد كرد، در هر نامه اي اساسنامه ها يادآوري مي شود و اين يادآوري به اشتباه، تهديد تلقي مي شود.
به نظر مي رسد توضيح مسئولان ايران نتوانسته مسئولان فدراسيون جهاني را قانع كند و درخواست آنها چيزي بيشتر از يك يادآوري و كاملا تهديدآميز بوده است، چرا كه اخيرا نامه اي ديگر از سوي فدراسيون جهاني ارسال شده است كه طبق آن حكم تعليق دوچرخه سواري ايران اجرا شده است اما فعلا ورزشكاران مي توانند در رقابت هاي بين المللي شركت كنند تا پس از المپيك بار ديگر وضعيت ايران در جلسه اي مورد بررسي قرار گيرد.
استعفا را از من گرفتند
در همين خصوص رئيس بركنار شده فدراسيون دوچرخه سواري گفت: فدراسيون جهاني اعلام كرده است قمري را به رسميت نمي شناسد و من بايد بازگردم، در غير اين صورت ايران تعليق مي شود. علي زنگي آبادي در توضيح بيشتر درباره نامه فدراسيون جهاني دوچرخه سواري مبني بر تعليق ايران اظهار داشت: تا جايي كه مي دانم نامه اي آمده كه فدراسيون ايران تعليق است، اما مي تواند در رقابت هاي داخلي و المپيك حضور داشته باشد تا بعد در اين مورد تصميم گيري شود.
وي ادامه داد: در اين نامه اعلام كرده اند كه آقاي قمري را به رسميت نمي شناسيم و بايد تا 16 جولاي من سركار برگردم. در غير اينصورت تعليق خواهيم شد. رئيس سابق فدراسيون دوچرخه سواري در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي جلوگيري از تعليق، وزارت ورزش با وي جلسه اي داشته است يا خير، گفت: نه جلسه اي در كار نبوده است و من با كسي صحبتي نكرده ام. زنگي آبادي ادامه داد: اكنون چه كاري از دست من برمي آيد؟ كساني كه باعث شدند اين اتفاق رخ دهد بايد ببينند چه كاري مي توانند انجام دهند تا ايران تعليق نشود. بايد منتظر باشيم وزارت و فدراسيون جهاني چه تصميمي مي گيرند. خودشان بريده و دوخته اند و از ما نظري نگرفته اند.
وي در مورد اينكه از استعفاي خود خبر داده بود، اظهار داشت: استعفا را از من گرفته اند! البته بحث استعفا را فدراسيون جهاني قبول نكرد و گفت بايد مجمع در اين باره تصميم بگيرد و بايد به اعضاي مجمع استعفا را مي دادم كه اصلا مجمعي در كار نبوده است.
دوچرخه سواران
در المپيك شركت مي كنند
اما در همين خصوص قمري اظهار داشت: فدراسيون جهاني در نامه قبلي خود، حضور ركاب زنان را در المپيك بلامانع عنوان كرده است. سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري اظهار داشت: با توجه به اينكه آقاي زنگي آبادي پيش از ابلاغ حكم سرپرستي من، استعفانامه اش را به وزارتخانه داده بود، ما متن استعفانامه وي را به فدراسيون جهاني ارسال كرديم و بر اساس همين نامه فدراسيون جهاني، به ما اعلام كرد كه حضور ركاب زنان المپيكي در لندن بلامانع خواهد بود و ما تعليق نخواهيم شد.


اخبار كوتاه از فوتبال

پرسپوليس در ماه رمضان بازي مي كند
مدير عامل باشگاه پرسپوليس كه قبلا اعلام كرده بود تيم فوتبال اين باشگاه در ماه رمضان به ميدان نخواهد رفت، بعد از حضور در نماز جمعه قم با بيان اينكه تاكيدي براي ترك باز ي هاي ليگ در ماه رمضان نشده، تلويحا از حضور پرسپوليس در مسابقات ليگ در ماه رمضان خبر داد. محمد رويانيان در اين خصوص افزود: تاكيدي براي ترك بازي هاي ليگ در ماه رمضان نشده است ولي تكليف شده تا رعايت شئونات اين ماه با دقت رعايت شود.وي همچنين گفت: بر اين اساس ما تمرينات تيم پرسپوليس را پس از افطار انجام خواهيم داد.
بازي هاي هفته دوم ليگ پخش نمي شود؟
سرپرست سازمان ليگ حرفه اي فوتبال گفت: اگر توافقات با صداوسيما انجام نشود بازي هاي هفته آينده ليگ برتر پخش نخواهد شد.
غلامرضا بهروان در حاشيه ديدار نفت تهران و راه آهن در مورد پخش مسابقات هفته اول ليگ برتر از تلويزيون گفت: طبق صحبت هايي كه وزارت ورزش و مسئولان صدا و سيما انجام دادند قرار شد اين هفته بازي ها پخش شود اما اگر توافقات انجام نشود اجازه نمي دهيم بازي ها از هفته آينده پخش شود.وي تاكيد كرد: شرط خاصي نداشتيم، مي خواستيم حسن نيت خودمان را نشان دهيم اما به دنبال حقوق حقه فوتبال نيز هستيم. حاضر به انجام تعامل هستيم اما يك سري مطالبات هم داريم. در همه دنيا تيم ها بسياري از مشكلات خود را با حق پخش تلويزيوني پوشش مي دهند.
كربكندي: ذوب آهن خيلي كار دارد
سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان پس از شكست سنگين برابر فجرسپاسي تاكيد كرد كه تيمش بايد تلاش و كار بيشتري كند. رسول كربكندي پس از شكست 3 بر صفر برابر فجر سپاسي گفت: از حريف شناخت زيادي نداشتيم و اين اولين بازي ما بود. از اين باخت بايد درس بگيريم. فجر به شيوه خودش كار كرد و سرتر از ما بود و پيروز شد. با اين حال من از بازيكنان تيم راضي هستم ولي نشان داديم كه خيلي كار داريم.
ياوري: اتفاقي نيفتاده، فقط 3 امتياز گرفته ايم
سرمربي فجرسپاسي پس از برتري پرگل مقابل ذوب آهن گفت كه اتفاق خاصي رخ نداده و تيمش فقط سه امتياز گرفته است.
محمود ياوري پس از پيروزي 3 بر صفر برابر ذوب آهن گفت: اين نتيجه تلاش و زحمت بازيكنان بود. آنها از ابتداي خرداد ماه در تمرينات شركت كردند و پيروز شدند.وي در ادامه گفت: از بازي راضي نيستم اما از نتيجه راضي ام. با اين حال هيچ اتفاق خاصي رخ نداده و ما فقط سه امتياز گرفته ايم. هنوز كار داريم و براي آينده بايد بيشتر تلاش كنيم.ياوري در مورد ذوب آهن عنوان كرد: اين تيم تغييرات زيادي داشته و قطعا روز به روز بهتر خواهد شد. كربكندي مي تواند اين تيم را متحول كند.
آغاز ليگ و شروع اعتراض هاي دايي به داوري
سرمربي راه آهن تاكيد كرد كه داور ديدار با نفت بايد دو بازيكن حريف را با كارت قرمز جريمه مي كرد.علي دايي پس از تساوي يك بر يك برابر نفت تهران گفت: با توجه به شرايطي كه داشتيم نتيجه خوبي گرفتيم. اين نتيجه بد نبود اما اگر باهوش تر بوديم، مي توانستيم 3 امتياز را بگيريم. وي ادامه داد: اگر داور اشتباه نمي كرد و در نيمه اول دروازه بان نفت را اخراج مي كرد و در نيمه دوم به يك بازيكن ديگر نفت كارت قرمز مي داد اتفاقات ديگري رقم مي خورد. بايد خودمان را براي بازي هاي بعدي آماده كنيم. با توجه به اينكه 2 هفته تمرينات مان را ديرتر آغاز كرديم بازي هاي ابتدايي جنبه تداركاتي دارد.
ژوزه:اين فقط 40 درصدتوانايي پرسپوليس بود
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: در ديدار با نفت آبادان فقط شاهد 40 درصد توانايي پرسپوليس بوديد.مانوئل ژوزه پس از پيروزي يك بر صفر خارج از خانه برابر نفت آبادان گفت:بازي سختي براي هر دو تيم بود بخصوص پرسپوليس كه فقط 15 روز است تمرينات خود را شروع كرده است. از شرايط ايده آل دور هستيم و اين برد نتيجه خواستن بچه ها بود. نفت آبادان هم شرايط ايده آلي داشت.وي ادامه داد: نفت يك مربي خوب پرتغالي كه خوشفكر است، دارد. آنها سه شانس گلزني داشتند و ما فقط دو بار اين شانس را داشتيم اما اين قاعده فوتبال است. هر كسي نكشد، مي ميرد. ما شانس داشتيم و اين پيروزي براي ما و هوادارانمان خيلي مهم بود. اين فقط 40 درصد توانايي پرسپوليس بود كه ما به نمايش گذاشتيم.
شمس: شمسايي و نظري را با خودم به چين مي برم
حسين شمس مي گويد در صورت توافق با باشگاه چيني، وحيد شمسايي و مصطفي نظري را به چين خواهد برد. سرمربي سابق تيم ملي فوتسال درباره مذاكره اش با باشگاه چيني، توضيح داد: ليگ فوتسال چين اواخر شهريور ماه آغاز مي شود و مدير برنامه ام هنوز در حال مذاكره با اين تيم است. اگر به توافق رسيدم با دو بازيكن راهي چين مي شوم.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بازيكنانش را انتخاب كرده است؟ افزود: به احتمال فراوان وحيد شمسايي و مصطفي نظري را با خودم به چين مي برم. به هر حال اين باشگاه چيني رقمي را پيشنهاد داده كه گذشتن از آن سخت است.
 


حتي يك دليل براي بركناري من نداشتند

دنيامالي: مشكلات امروز ورزش به دليل سوءمديريت سجادي است

رئيس بركنار شده فدراسيون قايقراني مي گويد اقدام وزارت ورزش و جوانان در تاريخ ورزش ايران به عنوان يك رفتار غيرحرفه اي ثبت مي شود و مسببان اين اتفاق در ورزش ايران جايي نخواهند داشت.
برخلاف اعلام كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان مشكل بوجود آمده براي فدراسيون قايقراني حل نشده و احمد دنيامالي رئيس بركنار شده اين فدراسيون در تازه ترين صحبت هايش از مسايل ديگري سخن گفته است. گزيده اي از صحبت هاي دنيامالي با خبرگزاري ايسنا در ادامه مي آيد:
¤ دو ماه از بركناري روساي فدراسيون ها گذشته و افكار عمومي دقيقا متوجه تصميمات غلط وزارتخانه شده است. نكته خيلي برجسته اين است كه وقتي من يك دليل براي بركناري ام خواسته ام، وزارت ورزش و جوانان هيچ توضيحي نداشت.
¤ دوستان فضاي ورزش را ملتهب كردند و اين التهاب به همه جاي ورزش سرايت كرده است. آقايان به دنبال حل اين موضوع نيستند. به من گفته اند كه به عنوان همراه كاروان قايقراني به المپيك بروم كه همين جا اعلام مي كنم، تا زماني كه به سر كار برنگردم، هيچ همراهي اي را قبول نمي كنم.
¤ اگر من 50 روز سكوت كردم، فقط به اين خاطر است كه فضاي المپيك پرتنش نشود. من تعامل خوبي با مسئولان ورزش داشتم. دوستان برخلاف حرف هايي كه به من مي زدند هر چه كه مي خواستند مطرح مي كردند. من در آينده نزديك بحث مفصلي دارم و بسياري از ناگفته ها را بازگو مي كنم تا مردم از مسايلي كه آقايان ايجاد كرده اند، مطلع شوند.
¤ جلسه با وزير بسيار خوب بود، فكر مي كردم كه پس از اين جلسه اتفاقات خوبي رخ دهد و همدلي و همراهي به وجود آيد تا آسيب وارده به ورزش ترميم شود، ولي متاسفانه عباسي بعد از بازگشت از سفرش هيچ تلاشي براي برگزاري جلسه دوم نكرد. ما مي توانستيم شرايط قابل قبولي را براي كشور ايجاد كنيم، ولي عملا ديديم كه اتفاقي نيفتاد.
¤ همه مشكلاتي كه امروز در ورزش ايران به وجود آمده است به خاطر سوءمديريت سجادي با حمايت وزير ورزش و جوانان است. يك معاون نمي تواند كاري كند كه مافوقش با آن موافق نباشد. اين بحث به آن بر مي گردد كه دوستان مشكل را ايجاد كردند و آن وقت ديگران را تحت فشار قرار مي دهند.
¤ اكنون رواديد و آي دي كارتم براي المپيك آماده است. اگر مي خواهند مشكل را حل كنند بايد اساسي به آن بپردازند. پيشنهاد همراه يا سرپرست در حد آسپرين هم نيست. مي خواهند با يك مسكن كوچك موضوع را حل كنند! فقط به دنبال اين هستند كه المپيك تمام شود. من تلاشم را مي كنم كه قايقرانان مشكلي براي حضور در المپيك نداشته باشند. حضور ورزشكاران جدا از مساله من است. با وجود اين كه فدراسيون جهاني نامه زده و اعلام كرده كه المپيكي ها تعليق هستند.


تمام فشارها روي دوش من و بناست

خادم: حاشيه ها به طور جدي كشتي را تهديد مي كند

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد معتقد است همواره حاشيه هايي كه در آستانه المپيك به وجود آمده اند، به كشتي ايران لطمه زده است و براي المپيك لندن بايد مراقب اين موضوع بود.
رسول خادم كه روز گذشته در يكي از برنامه هاي ورزشي سيما حاضر شده بود در رابطه با مشكلات كشتي ايران در آستانه المپيك صحبت كرد. وي گفت: در المپيك هاي قبلي، تيم خوب كم نداشته ايم. در 92 بارسلونا، سليماني، تركان، امير خادم و عسگري محمديان قهرمانان بزرگي بودند و يا در 96 آتلانتا 6 نفر عنوان دار جهاني داشتيم. در المپيك 2004 آتن هم حيدري، دبير و رضايي نفرات بزرگي بودند اما در برخي از اين المپيك ها در روزهاي پاياني تيم ملي متلاشي شد. در 30 سال گذشته فقط 2 طلا، 5 نقره و 5 برنز در المپيك ها گرفته ايم كه اين يعني متوسط 2 مدال در هر دوره المپيك. جالب اينجاست كه در كادر فني ثبات داشتيم و آقاي برزگر در اين سالها سرمربي بود اما حاشيه هاي روزهاي پاياني به كشتي ايران لطمه زد.
قهرمان المپيك آتلانتا ادامه داد: ميدان المپيك، ميدان متفاوتي است اما دليل هم ندارد خيلي آن را بزرگ كنيم. ما با باورهاي سنتي نتوانستيم نتيجه بگيريم. امروز هم حجم حاشيه به طور جدي كشتي ما را تهديد مي كند و تا لب تشك هاي كشتي هم وجود دارد. در تحليلها هم جز حاشيه چيزي براي كشتي بوجود نمي آيد. كسي هم نيست جلوي اين حاشيه ها سينه سپر كند، در نتيجه فشار اين حاشيه ها بر دوش كادرفني مي افتد كه محمد بنا يا من به همراه كادرفني با اين حاشيه ها مقابله مي كنيم. نتيجه حاشيه اين بوده كه در المپيك بارسلونا يا آتلانتا يك هفته مانده به المپيك، تيم پاشيد. اميدواريم اين مشكلات را در لندن نداشته باشيم كه البته اگر بگذارند.
 


شكست سنگين ذوب آهن و پيكان در هفته اول ليگ برتر فوتبال

 3 امتياز با ارزش پرسپوليس در گرماي آبادان

روز اول از هفته اول دوازدهمين دوره ليگ برتر با برتري پرسپوليس، صباي قم، فجر و ملوان و توقف راه آهن پيگيري شد.
دوازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال پنجشنبه شب هفته گذشته با برگزاري 5 ديدار آغاز شد و در مهمترين ديدار پرسپوليس در آبادان با يك گل از سد نفت گذشت. تيم پرسپوليس در اولين حضور رسمي مانوئل ژوزه به سختي از سد تيم خوب صنعت نفت گذشت. در اين ديدار كه آباداني ها شانس زيادي براي رسيدن به پيروزي داشتند و نتوانستند از آن استفاده كنند، تيم پرسپوليس در دقيقه 89 توسط جواد كاظميان به گل برتري رسيد. در اين ديدار علي كريمي و مهدي مهدوي كيا از ابتدا روي نيمكت نشسته بودند تا در اقدامي عجيب جلال حسيني به عنوان كاپيتان پرسپوليس وارد زمين شود. اين اولين بازي حسيني براي پرسپوليس بود. محسن قهرماني داور بازي به محمد قاضي از پرسپوليس و سعيد حلافي و محمد مهدي الهايي از نفت آبادان كارت زرد نشان داد.
در شيراز تيم فجر توانست شكست سنگيني را به ذوب آهن تحميل كند؛ فجر جوان در اين بازي با انگيزه نشان داد تا در جدال مسن ترين مربيان ايراني، اين محمود ياوري باشد تا سه امتياز را كسب كند.
در تهران تيم گهر دورود كه به دليل آماده نشدن ورزشگاه خانگي اش بازي هايش در پايتخت برگزار مي شود با يك گل مغلوب ملوان شد. در ديگر ديداري كه در تهران برگزار شد جدال شاگردان دايي و ابراهيم زاده با تساوي به پايان رسيد تا راه آهن و نفت امتيازها را تقسيم كنند.
ديدار دو تيم صبا و پيكان هم حساسيت زيادي داشت و عبدالله ويسي سرمربي فصل گذشته صبا كه لقب گوارديولاي ايراني را داشت برابر يحيي گل محمدي سرمربي جديد صبا شكست سنگيني را پذيرا شد. تماشاگران صبا گل محمدي را «يحيي مورينيو» ناميدند كه توانست بدل گوارديولا را شكست دهد.
نتايج 5 ديدار روز اول هفته اول ليگ برتر به شرح زير است:
¤ فجر سپاسي3- ذوب آهن صفر
گل ها: مهدي نظري (10)، بابك لطيفي (32) و رضا حقيقي (2+90)
¤ صباي قم 4- پيكان صفر
گل ها: ميلاد نوري (3 و 67)، محسن بيات (42) و رامين رضائيان (83)
¤ گهر دورود صفر- ملوان 1
گل: سيد جلال رافخايي (52- پنالتي)
¤ نفت تهران 1- راه آهن 1
گل ها : مجتبي شيري (45) براي راه آهن- يعقوب كريمي (73) براي نفت
¤ نفت آبادان صفر- پرسپوليس1
گل: جواد كاظميان (89)


صدرنشيني مناطق نفت خيز جنوب در ليگ وزنه برداري

هفته نخست ليگ وزنه برداري به ميزباني تيم عقاب نيروي هوايي در پايگاه سوم شكاري شهيد نوژه همدان برگزار شد.
رقابت هاي اين هفته در حالي با صدرنشيني مناطق نفت خيز جنوب به پايان رسيد كه از جمع نفرات حاضر در اردوي تيم ملي، فقط سهراب مرادي براي مناطق وزنه زد و 3 ملي پوش ديگر كشورمان، سعيد محمدپور، نواب نصيرشلال و سجاد انوسيرواني عضو تيم شركت ملي حفاري ايران بودند. با اين حال برتري مناطق نفت خيز در اوزان پائين حكم به صدرنشيني اين تيم در پايان هفته نخست داد.
تقيان چهره شاخص هفته نخست
رسول تقيان، دارنده مدال برنز قهرماني بزرگسالان آسيا در سال 2009، چهره شاخص هفته نخست فصل جديد ليگ وزنه برداري كشور لقب گرفت. وزنه بردار اصفهاني تيم مناطق نفت خيز جنوب با مهار وزنه 170 كيلوگرم در يكضرب و 201 كيلوگرم در دوضرب، با مجموع 371 كيلوگرم ضمن كسب مقام نخست دسته 77 كيلوگرم، در يكضرب و مجموع نيز 5 و 6 كيلوگرم بالاتر از ركوردهاي ايران وزنه زد. ركورد حركت يكضرب دسته 77 كيلوگرم ايران با 165 كيلوگرم در اختيار حسين برخواه است، ضمن اينكه خود برخواه با حدنصاب 365 كيلوگرم ركورددار مجموع اين حركت نيز به شمار مي رود.
 


انصراف نادال از حضور در المپيك

تنيسور مطرح اسپانيايي از حضور در المپيك 2012 لندن انصراف داد.
رافائل نادال در بيانيه اي رسمي ضمن اعلام انصرافش از حضور در المپيك 2012 لندن گفت: شرايط مسابقه را ندارم و با اعلام انصراف يكي از سخت ترين لحظات عمرم را سپري مي كنم. وي در حالي از حضور در المپيك انصراف داد كه گفته مي شد قرار است پرچمدار كاروان اسپانيا در المپيك باشد. نادال در سال 2008 عنوان قهرماني رقابت هاي تنيس المپيك 2008 پكن را به خود اختصاص داده بود. تنيسور مطرح اسپانيايي پس از آنكه در دور دوم رقابت هاي ويمبلدون از لوكاس روسول، نفر صدم رده بندي تنيس جهان شكست خورد، در هيچ مسابقه ديگري شركت نكرد. المپيك 2012 لندن از 6 مرداد آغاز مي شود.


با حضور وزير ورزش و جوانان انجام شد

افتتاح مجموعه ورزشي 15هزار نفري قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور وزير ورزش و جوانان استاديوم 15 هزار نفري سردار آزادگان ابوترابي در قزوين به بهره برداري رسيد.
ورزشگاه 15هزار نفري قزوين با انجام بازي دوستانه فوتبال بين تيم دسته اولي نيروي زميني تهران و منتخب قزوين، افتتاح شد.
اين ورزشگاه داراي پيست دووميداني، زمين چمن، 6 سالن ورزشي رزمي، تيراندازي، تير و كمان، بيليارد، رختكن و سرويس بهداشتي است.
ورزشگاه 15هزار نفري قزوين داراي 10هزار متر فضاي سكوبندي با ظرفيت 15 هزار صندلي، است.
اين ورزشگاه در 7 هكتار مساحت، با 190ميليارد ريال اعتبار ساخته شده است.
اين ورزشگاه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 82 به استان قزوين و از جمله طرح هاي مهر ماندگار است كه 100 ميليارد ريال آن از محل دفتر رهبري و مابقي از محل اعتبارات دولتي تامين شده است.
طي اين مراسم نشست وزير ورزش و جوانان با ورزشكاران و مسئولان هيئت هاي ورزشي چهارشنبه شب در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري مهر در اين نشست «محمد عباسي» وزير ورزش و جوانان گفت: عرصه ورزش همگاني و ورزش بانوان را در كشور تقويت مي كنيم تا توسعه اين فعاليت ها به طور عملياتي اجرايي شود.
وي اظهار داشت: در نظام برنامه ريزي كشور بايد به ورزش همگاني توجه كارشناسي شود و در حالي كه ميزان ورزش همگاني در برخي كشورهاي جهان 30 تا 60 درصد است اين آمار در ايران تنها پنج درصد است كه قابل قبول نيست.
«عباسي» يادآور شد: حضور بانوان ورزشكار ايراني در مسابقات جهاني امروز توانسته تأثير خود را بگذارد و بسياري از زنان ورزشكار امروز با الگو گرفتن از ايران با حجاب در مسابقات ظاهر مي شوند و اين ابتكار زمينه حضور بانوان مسلمان را مهيا كرده است.
وزير ورزش و جوانان تصريح كرد: در كنار ورزش همگاني به علمي كردن ورزش هم توجه جدي داريم.
وي همچنين گفت: راه اندازي جوان سراها در كشور در دستور كار قرار دارد و استان قزوين را در اين زمينه به عنوان پايلوت انتخاب مي كنيم و هيئت هايي براي استعداديابي مشخص و مشغول به كار خواهند شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14