(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 تير 1391 - شماره 20261

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نوبت تهاجم دمشق (يادداشت روز)
گدا (گفت و شنود)
خشم آمريكا از توان ايران در دور زدن تحريم ها
كيهان و خوانندگان
دستپاچگي آمريكا پس از تهديد ايران به بستن تنگه هرمز
در تماس تلفني با وزير دفاع جديد سوريه
سردار وحيدي: تضعيف ارتش سوريه خدمت به رژيم صهيونيستي است
سردار كاظميني خبر داد
عملياتي شدن 20 اقدام سپاه تهران در برابر تهديدات نرم دشمن
اعلام جدايي كلاهبردار فراري از كروبي پس از 3 سال (خبر ويژه)
روزنامه فرهيختگان در مسير تحولات جديد (خبر ويژه)
بازگشت بي سروصداي مديران خاتمي و هاشمي به دولت؟! (خبر ويژه)
اسرائيل: 80هزار موشك حزب الله قلب تل آويو را نشانه گرفته است (خبر ويژه)
74 درصد آمريكايي ها مخالف اقدامات يكجانبه عليه ايران هستند (خبر ويژه)


نوبت تهاجم دمشق (يادداشت روز)

همزماني انفجار شوراي امنيت ملي سوريه با سالگرد شكست سنگين رژيم صهيونيستي از مقاومت شايد اتفاقي باشد و نه در انتخاب زمان و نه در انفجار نقطه خاص و شهادت تعدادي از مقامات ارشد امنيتي و نظامي سوريه كه نقش هاي برجسته اي در شكست رژيم تل آويو از مقاومت لبنان در جريان جنگ سنگين 33 روزه داشته اند، رابطه اي وجود نداشته باشد اما در عين حال ترديدي نيست كه انتقام از سوريه و مقامات نظامي- امنيتي آن يك برنامه قطعي رژيم غاصب بوده و براي تحقق آن سال ها در كمين نشسته است حدود سه ماه پيش نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با صراحت و علني اعلام كرد كه «زمان انتقام از سوريه فرا رسيده است».
انفجار مقر شوراي امنيت ملي سوريه در دمشق كه به شهادت «داود راجحه» وزير دفاع و «آصف شوكت» رئيس دستگاه امنيتي سوريه و چند مقام ديگر انجاميد، در جاي خود از پيچيدگي خاصي برخوردار بود چرا كه اگرچه انفجار اقدامي است كه نيازمند تمهيد مقدمات آنچناني نيست ولي انفجار در قلب يك موقعيت مهم نظامي و يا امنيتي نياز به تمهيد مقدماتي دارد كه دستيابي به آن براي يك گروه مخالف امكان پذير نيست. انفجار در مقر شوراي امنيت سوريه نيازمند كار اطلاعاتي و امنيتي روي چشمان امنيتي اين كشور و از نظر زمان بندي انفجار نياز به اطلاعات دقيق قبلي و بعدي داشته است. اين اقدام بخصوص درباره كشوري كه در شرايط خاص امنيتي قرار دارد و جدي بودن احتمال وقوع چنين رخدادي در آن بديهي است، از حساسيت بيشتري برخوردار است. طبعا در چنين شرايطي ضريب امنيتي و حفاظتي مجموعه اي مانند شوراي امنيت ملي بالا مي رود و به همين دليل اقدام عليه آن دشوارتر مي شود. پرواضح است كه تدارك چنين اقدامي از مجموعه هاي نوظهوري نظير «ارتش آزاد سوريه» و «شوراي هماهنگي مخالفين» كه مراكز آنها در خارج از سوريه است، ساخته نيست. مجموعه اي نظير القاعده هم اگرچه از پيچيدگي هايي برخوردار است اما در عين حال سيستم اطلاعاتي امنيتي القاعده بيش از آن كه در كار رخنه اطلاعاتي و امنيتي باشد در كار حفاظت از سازمان و نيروهاي القاعده براي مسدود كردن رخنه در القاعده است با اين وصف احتمال دخالت سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي خارجي در اين ماجرا افزايش مي يابد. رژيم صهيونيستي تجربه زيادي در اين خصوص از جمله در شهر دمشق دارد. حدود 5 سال پيش سرويس اطلاعاتي اسرائيل با نفوذ و برنامه ريزي دقيق در دمشق عماد مغنيه كه يكي از فرماندهان اصلي حزب الله در جنگ 33 روزه بود را به شهادت رساند. اين رژيم مشابه چنين عمليات هايي را در تونس، قطر، مصر، اردن و لبنان انجام داده است.
روش رژيم صهيونيستي در اين موارد معمولاً به اين صورت است كه عامل آخر را از نيروهاي مزدور انتخاب مي كند و بقيه مراحل شامل برنامه ريزي، تداركات، اقدامات اطلاعاتي، اقدامات حفاظتي، تعيين مكان، تعيين زمان و نحوه پوشش خبري را خود در دست دارد. اين روند را ما عيناً در ترور شهيد مغنيه و در انفجار مقر شوراي امنيت ملي سوريه و بقيه موارد مي بينيم.
رژيم صهيونيستي از چند روز قبل از ماجراي دمشق در منطقه اشغالي جولان و جبل الشيخ آرايش نظامي گرفته و به حالت آماده باش درآمده بود و در روز پنجشنبه هم مدعي شد كه مخالفان اسرائيل به سمت اين مناطق شليك كرده اند. خود اين حركات از برنامه ريزي قبلي رژيم غاصب براي انفجار در دمشق حكايت مي كند كما اينكه حادثه سازي عليه ديپلمات هاي اسرائيلي در بلغارستان و متهم كردن ايران در همان روز چهارشنبه هم در اين چارچوب قابل ارزيابي است. انفجار يك مقر امنيتي در دمشق و اقدام امنيتي عليه يك گروه اسرائيلي در يك كشور اروپايي در يك روز اقدام به انفجار مقر شوراي امنيت ملي سوريه مي تواند آغاز يك جنگ امنيتي اطلاعاتي باشد اين جنگ برخلاف درگيري هاي فعلي كه كشورهاي مختلفي در آن ورود كرده اند دو طرف بيشتر ندارد، غرب و جهان اسلام. نبرد امنيتي كنوني كه از اوايل فروردين امسال عليه سوريه شروع شده و طي هفته هاي اخير به حومه دمشق رسيده است به آرامي به حوزه نظامي سرايت مي كند كما اينكه عمليات سنگين ارتش سوريه طي روزهاي گذشته كه به كشته شدن صدها نفر از تروريست ها انجاميد هم نشان مي دهد كه جنگ امنيتي مي تواند به جنگ نظامي منجر شود.
خصوصيت جنگ امنيتي اين است كه سازمان هاي اطلاعاتي به عنوان طراحان، فرماندهان و پشتيبانان وارد عمل مي شوند و با تعيين نقاط خاص تلاش مي كنند تا اركان سياسي، اقتصادي و امنيتي يك نظام سياسي را متزلزل و دولت مربوطه را وادار به تسليم كرده و يا شرايط اضمحلال آن در داخل را فراهم نمايند. در اين جنگ در نهايت يك يا چند يگان نظامي از داخل سيستم حريف وارد عمل شده و با يك كودتا- كه نوعاً كودتاي سفيد است- نظام را واژگون مي نمايند.
با اين وصف به شهادت رساندن رئيس دستگاه امنيتي و وزير دفاع سوريه مي تواند با اين هدف صورت گرفته باشد كه براي ساعاتي ارتش و سيستم امنيتي سوريه دچار خلأ شوند و اين امكان فراهم شود كه يك يگان به عنوان نجات سوريه وارد عمل شود و كار را تمام كند. اگر خبرها را مرور كنيم درمي يابيم كه چندي قبل دستگاه سياسي تركيه مدعي شد كه نزديك به 30 هزار نفر از ارتش سوريه جدا شده اند كه اين خبر كاملاً دروغ بود و تعداد كساني كه با تحريك و پول هاي فراوان خريده شده بودند به عدد انگشتان دست هم نمي رسيد. در روز انفجار شوراي امنيت سوريه هم دو شبكه الجزيره و العربيه به طور پي درپي خبرهايي مبني بر اينكه يگان هايي از ارتش جدايي خود را از نظام سوريه اعلام كردند و درگيري ها به حومه كاخ رياست جمهوري رسيده و بشار اسد دمشق را به سمت لازقيه ترك كرده بعنوان «خبر عاجل» پخش مي شد و همزمان با آن پخش دو كانال تلويزيوني سوريه از ماهواره ها قطع شد. اين خبرها هويت نبرد اطلاعاتي را به خوبي نشان مي دهد. در اين نبرد اغوا، فريب، سنگين كردن جو عليه حريف و در نهايت شكست رواني آن هدف اصلي است كه اگر اتفاق بيفتد شكست فيزيكي هم اتفاق مي افتد.
در نبرد اطلاعاتي 4 ماه گذشته، اسرائيل و... موفقيتي نداشته اند چرا كه ارتش و دستگاه امنيتي سوريه انسجام خود را كاملا حفظ كرده اند و حتي يكي از فرماندهان و يا مقامات امنيتي از نظام سوريه جدا نشده اند اقدام روز چهارشنبه و كشتن راجحه و شوكت كه مقامات ارشد امنيتي و نظامي بودند هم نتوانست رخنه اي در سيستم سوريه به وجود آورد بنابراين بايد گفت كه ارتش و سيستم امنيتي سوريه امتحان خود را پس داد. جالب اين است كه ديروز مصطفي طلاس كه مظهر نيروهاي گذشته ارتش است به همراه فرزندش به دمشق بازگشت و نشان داد كه حتي نيروهاي گذشته ارتش هم پاي كار نظام سوريه ايستاده اند. نكته ديگر كه اهميت آن از بازگشت طلاس بيشتر بود تشديد عمليات ارتش سوريه بعد از انفجار در شوراي امنيت عليه مخالفان بود. فرماندهي جديد ارتش روز پنجشنبه اعلام كرد كه ظرف 72 ساعت پايتخت را از نيروهاي تروريست پاكسازي مي كند اما اقدام 72 ساعت را در 24 ساعت انجام داد و ديروز پايان پاكسازي دمشق اعلام شد و اين هم بخوبي نشان داد كه راس و بدنه ارتش سوريه كاملا انسجام خود را حفظ كرده و در همراهي با بشاراسد ترديدي ندارند.
چند اتفاق ديگر هم در اين چند روز افتاد كه هر كدام حائز اهميت ويژه اي بود. يكي از اين اتفاقات ورود صريح سيدحسن نصرالله به ماجراي سوريه بود كه تاكنون اجتناب شده بود. نصرالله كه در جهان اسلام و عرب داراي جايگاه ويژه اي است با صراحت گفت كه ماهيت نزاع ضد سوريه، «اسرائيلي» است و آنچه جريان دارد نبرد مردمي براي ساقط كردن يك نظام نيست بلكه انتقامي است كه از سوريه بخاطر نقش برجسته آن در پيروزي مقاومت گرفته مي شود. ورود نصرالله به ماجرا نشان داد كه همان نيرويي كه در جنگ 33 روزه پنجه در پنجه اسرائيل او را در همه صحنه هاي نظامي، اطلاعاتي و رواني به شكست كشانده براي حفظ نظام ضد اسرائيلي سوريه وارد عمل مي شود و خلاءهاي سوريه بخصوص در حوزه اطلاعات و امنيت را پر مي كند.
اتفاق ديگر ناكامي تازه آمريكا، انگليس و فرانسه در تصويب قطعنامه عليه سوريه بود و حال آنكه غرب در تلاش بود تا ميوه انفجار دمشق و دروغ پردازي هاي فراوان رسانه اي درباره فروپاشي دروني سيستم سوريه را در جلسه روز پنجشنبه شوراي امنيت بگيرد كه اين هم اتفاق نيفتاد و يك بار ديگر آمريكا و... شكست را پذيرا شدند.
اما يك نكته مهم در مورد تحولات سوريه اين است كه فضاي امنيتي به مرور به فضاي نظامي تبديل مي شود تحولات چند روز اخير دمشق - يعني انفجار شوراي امنيت و پاكسازي محله الميدان از نيروهاي تروريست- به نقش فيصله دهنده ارتش تاكيد مي كند و پاكسازي 24 ساعته المحله هم نشان داد ارتش سوريه عليرغم آنكه در يك بحران 16 ماهه درگير بوده است كاملا براي ورود به چنين معادله اي آمادگي دارد. تبديل فضاي امنيتي به فضاي نظامي قطعا براي رژيم صهيونيستي و تركيه مخاطره آميز است چرا كه به معناي آغاز يك جنگ سوري اسرائيلي است. كه البته در مقياس بزرگتر به معناي جنگ مشترك سوريه، ايران، حزب الله و... عليه رژيم صهيونيستي است اين درگيري مي تواند بصورت جنگي تمام عيار و با زمان نامحدود اتفاق بيفتد و مي تواند بصورت جنگي محدود و توام با آزادسازي بخش هايي از سرزمين هاي تحت اشغال سوريه جلوه گر شود در هر صورت ورود سوريه به درگيري نظامي- تمام عيار يا محدود- قطعا فضا را تغيير مي دهد. پرواضح است كه اسرائيل در شرايط فعلي به هيچ وجه آمادگي براي درگيري نظامي ندارد بنابراين براي آن در شرايط فعلي بدترين حالت اين است كه بين سوريه و اسرائيل يك درگيري روي دهد اين درگيري فضاي منطقه را همزمان عليه رژيم صهيونيستي، تركيه، عربستان، قطر و بطور كلي جبهه آمريكايي- اسرائيلي بسيج مي كند و بر انسجام جبهه مقاومت و عملياتي شدن آن منجر مي شود.
تغيير فضاي سوريه از امنيتي به نظامي دست سوريه را براي برخورد شديد با عناصر وابسته مسلح باز مي كند كما اينكه طي روزهاي اخير اين اتفاق افتاد و اين در حالي است كه در بالاترين محاسبه تعداد تروريست هاي مسلح سوريه كه بصورت موضعي و نقطه اي عمل كرده و سپس محو شده و در نقطه ديگر حضور مي يابند، از 5000 نفر فراتر نمي رود جمع و جور كردن اين تعداد كه در فضاي امنيتي دشوار است، در فضاي نظامي كار آساني است و از قضا سوريه در اين مقوله تجربه بيشتري دارد. تغيير فضا به سمت نظامي، تركيه و رژيم صهيونيستي را با شرايطي مواجه مي كند كه ناچارند ابتدا هزينه هر اقدام ضد سوري و نيز سهم خود در فضاي ناامني عليه سوريه را در حوزه امنيت و نظامي بپردازند. ورود به حوزه نظامي در واقع ورود به حوزه اي با پيامدهاي نامعلوم است چرا كه عوامل تشديدكننده و نوع فعاليت آنان پيش از آغاز درگيري بندرت قابل اندازه گيري مي باشد. در فضاي نظامي آن كشوري كه در موضع دفاعي قرار دارد از موقعيت بهتري برخوردار است و كشورهاي مهاجم دچار آسيب بيشتري مي باشند.
از سوي ديگر شكل گيري فضاي امنيتي عليه سوريه، انتقال اين فضا به داخل كشورهاي شكل دهنده را منطقي مي كند و مديريت اين صحنه را براي سوريه آسان مي گرداند.
سعدالله زارعي
 


گدا (گفت و شنود)

گفت: پادشاه عربستان، همزمان با اعتراضات گسترده مردم اين كشور عليه آل سعود، برادرش شاهزاده «مقرن» را از رياست سازمان اطلاعات عربستان بركنار كرد.
گفتم: ولي خواست مردم اين است كه بساط ديكتاتوري آل سعود از بيخ و بن برچيده شود.
گفت: ملك عبدالله به جاي او شاهزاده «بندر بن سلطان» سفير سابق عربستان در آمريكا و عضو كددار سازمان «سيا» را منصوب كرده است!
گفتم: خب! كه چي بشه؟!
گفت: مفتي دربار آل سعود بعد از انتصاب اين مأمور كددار سازمان سيا، گفته است؛ براي موفقيت شاهزاده بن سلطان دعا مي كنم!
گفتم: گدايي در خانه اي را زد و پول خواست، صاحبخانه گفت نمي دهم، گدا گفت؛ غذا بدهيد، صاحبخانه گفت؛ نمي دهم! گدا با عصبانيت گفت؛ دعا مي كنم هلاك شوي و صاحبخانه با پوزخند گفت؛ اگر دعايت مستجاب است، دعا كن از گدايي نجات پيدا كني!


خشم آمريكا از توان ايران در دور زدن تحريم ها

رسانه هاي غربي به نقل از مقامات دولت آمريكا اعلام كردند كه توان جمهوري اسلامي ايران در دور زدن تحريم هاي نفتي اخير اتحاديه اروپا خشم واشنگتن را برانگيخته است.
به گزارش خبرگزاري «رويترز»، دولت آمريكا روز پنج شنبه با ادعاي اينكه كشتي هاي ايراني همچنان از پرچم هاي ساير كشورها به منظور تلاش براي فرار از تحريم هاي اعلام شده عليه اين كشور استفاده مي كنند، به صنعت دريايي هشدار داد.
بر اساس اين ادعا، «سيرالئون» در غرب آفريقا جديدترين نمونه كشوري بوده است كه پرچم خود را براي يك كشتي تحت كنترل خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران پايين آورده است، خطوط كشتيراني ايران به بهانه دخالت در برنامه ادعايي تسليحاتي ايران در فهرست سياه آمريكا قرار گرفته است.
در ادامه اين خبر آمده است كه دولت آمريكا اعلام كرده است كه مقامات بندري بايد مراقب ثبت نام دروغين كشتي ها و پرچم هاي ساختگي آنها باشند.
شبكه تلويزيوني «بي بي سي» نيز پيش تر در گزارشي به پيش دستي ايران در پيدا كردن راه هاي دور زدن تحريم هاي نفتي اتحاديه اروپا پرداخت و مدعي شد كه شركت ملي نفتكش ايران به منظور اجتناب از تحريم هاي اتحاديه اروپا، نام و پرچم نفتكش هاي خود را تغيير داده است: «بي بي سي» نوشت كه تهران پيش از اين، چنين روشي را براي اجتناب ناوگان تجاري خود از تحريم ها اجرا كرده بود.
براساس اين گزارش، 2 سال پيش، زماني كه تحريم هايي عليه خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران اعمال شد، اين كشور ناوگان خود را تحت نام هاي انگليسي با پرچم هاي جزيره مالت، قبرس و هنگ كنگ دوباره ثبت كرد تا ارتباط خود را با شركت هاي موجود در ليست هاي سياه پنهان كند.
در ادامه اين گزارش آمده است: مجلس ايران قانوني را تصويب كرده است كه براساس آن بخش خصوصي نيز مي تواند نفت اين كشور را بفروشد در نتيجه خريداران نفت وجه خود را به بانك مركزي ايران پرداخت نخواهند كرد بلكه اين وجه به حساب هاي شركت هاي خصوصي ريخته خواهد شد. براساس اين قانون، 20 درصد نفت ايران توسط شركت هاي خصوصي فروخته خواهد شد.
بي بي سي در پايان نوشت: ايران در شكست تحريم ها تجربه دارد اما آنچه بروكسل و واشنگتن مي خواهند اين است كه هزينه هاي انجام چنين كاري را به سطحي افزايش دهند تا ادامه اين كار براي تهران در بلند مدت ممكن نباشد.
جداي از ميزان صحت يا ساختگي بودن گزارشات رسانه هاي غربي در خصوص دور زدن تحريم ها از سوي ايران، تحليلگران سياسي و منابع آگاه در تهران معتقدند كه در چنين شرايطي با توجه به غيرقانوني و سياسي بودن فشارها و تحريم هاي غرب طبيعي است كه جمهوري اسلامي ايران از هر تلاشي براي خنثي كردن و يا حتي دور زدن اين تحريم ها فروگذار نكند.
به نظر مي رسد كه هدف اصلي از ايجاد جنگ رواني جديد دولت آمريكا پيرامون تحريم ها عليه ايران، ترس اين كشور از ناكامي مجدد در قبال تحريم ايران است. نگراني كه بيش از اين بابت است كه در صورت بي اثر بودن اين تحريم ها، آمريكا ديگر گزينه اي به نام «تحريم ايران» در اختيار نخواهد داشت.


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤حلول ماه مبارك ضيافت و مهماني خداوند بر بندگاني كه لياقت و شايستگي نشستن بر سر سفره اين مهماني خدا را دارند تبريك و تهنيت عرض مي كنم و از خداوند منان درخواست مي كنم كه از بركت اين سفره كه تهذيب نفس، تقرب به حضرت حق، بهره مندي از زلال كوثر قرآن و عترت و صحيفه سجاديه و ادعيه ماثوره در مفاتيح و شبهاي قدر است همه ما را بهره مند گرداند.
طاهري
¤در حاليكه اين روزها صدها و هزاران مسلمان در ميانمار كشته مي شوند، عجيب است كه غرب و بخصوص آمريكا و مسئولان آن به هيچ وجه در اين مورد صحبت نمي كنند و انگار حقوق بشري وجود ندارد! چرا همه در برابراين جنايتها سكوت كرده اند؟ چرا در برابر اين مسلمان كشي ها سكوت در پيش گرفته اند.
كاشاني
¤وقتي حكام حجاز و قطر برخلاف دستور صريح قرآن با مشركان و كفار دست دوستي و همكاري مي دهند كشتار مسلمانان در ميانمار جاي تعجب ندارد.
5790---0913
¤با شنيدن خبر افتتاح كارخانه توليد لوكوموتيو ملي توسط كارگران متخصص كشورمان به عنوان يك رزمنده جانباز و برادر شهيد به وجد آمدم و احساس غرور كردم. از راه دور دست و بازوي رزمندگان عرصه استقلال اقتصادي و فني كشور را مي بوسم.
0426---0912
¤هر جا فتنه و كشت وكشتار است يقين بدانيد دست اسرائيل در كار است. غربي ها كه دم از دفاع از حقوق بشر مي زنند چرا در برابر مسلمان كشي ميانمار سكوت كرده اند.
8575---0937
¤اكنون وقت آن رسيده كه قوه قضائيه احكام مفسدان اقتصادي را صادر نمايد كساني كه از كارمندان دولت در هر مقامي با اين جرثومه هاي فساد همكاري كرده اند جرمشان كمتر از غارتگران بيت المال نيست و آنها هم شريك جرم هستند، دستگاه قضايي بايد براي عبرت ديگران حكم كاركنان دولت را نيز صادر كند.
فيروزنيا
¤مسئولين اداره آب خوزستان زحمت بكشند يك بار با شماره تلفن 122 كه به شهروندان اعلام كرده اند تماس بگيرند تا متوجه شوند كه در اين مدت مردم را سرگردان كرده اند.
4894---0916
¤از شنيدن خبر ارز مسافرتي حدود 10 ميليارد دلاري شوكه شدم. مسئولين امر توضيح بدهند كه ماجرا از چه قرار است و اصل موضوع چيست؟
1908---0916
¤از رئيس جمهور محترم خواهش مي كنم همانطور كه به همه اطراف شهر تهران رسيدگي مي كنند كمي هم توجه به شهرستان ورامين كنند با توجه به قول راه اندازي مترو هيچ خبري از ساخت آن نيست. در موضوع ساخت و ساز منازل هم دچار مشكل هستيم و اجازه ساخت داده نمي شود.
3229---0912
¤از اتحاديه طلافروشان و آقاي بهمني بپرسيد چرا قيمت طلا براساس دلار بازار محاسبه مي شود نه قيمت مرجع دلار؟
5480---0917
¤از اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه ها بدون افزايش قيمت ها سخن گفته شده بود ولي در عمل و در جامعه با افزايش هر روزه قيمت ها رو به رو هستيم. شركت پگاه كه مدتي فروش خود را كاهش داده بود طي 10 روز اخير قيمت ماست دو ونيم كيلويي خود را از دو هزار و هشتصد تومان به سه هزار و ششصد تومان و امروز (28/4/91) به سه هزار و هشتصد و پنجاه تومان رساند اين خلف وعده ها باعث بدبيني به مسئولين شده است. اگر مسئولين قادر به كنترل قيمت ها نيستند واقعيت ها را بيان كنند و از طفره رفتن و ادعاي كاهش قيمت ها خودداري نمايند.
اكبري
¤تنها راه مقابله با استكبار تغيير الگوي مصرف در زندگي است. و در اين صورت است كه در برابر تحريم ها مي توانيم ايستادگي كنيم.
ميرزاخاني
¤آمار كشته هاي تصادفات در بستان آباد-سراب در استان آذربايجان شرقي خيلي تأثر برانگيز است. مردم اين خطه از نمايندگان و مسئولان تقاضا دارند به وضعيت اين جاده ها رسيدگي كنند.
8701---0912
¤ از تاريخي كه پروژه مسكن مهر در پرند با حضور رئيس جمهور محترم افتتاح شد متاسفانه فشار آب در فاز 2 به نصف تقليل يافته است به طوري كه در روز طبقات بالا آب ندارند انتظار مي رود مسئولين امر رسيدگي نمايند.
جليليان
¤ از شهرداريها و محيط زيست درخواست مي شود نسبت به ممنوعيت استفاده از قليان و سيگار در مراكز عمومي مثل بيمارستانها، پارك ها و مراكز تفريحي كه خصوصا و متاسفانه در پاركها به وفور گسترش يافته است جدي تر عمل كنند.
يك هموطن از همدان
¤ كارگران بازنشسته ماه چهارم (تيرماه) سال 91 حقوق خود را هم به ميزان سال 90 دريافت كردند . چرا اينچنين رفتار مي كنند با اين تورم حداقل 22%، گراني، بيكاري فرزندانمان و... شما را به خدا اقدامي بكنيد.
8516---0919
¤ صومعه سرا دومين شهر استان گيلان از حيث ساخت و ساز واحدهاي مسكوني است در حالي كه بين حجم ساخت و سازها و خرابي آسفالت خيابانها و خصوصا كوچه ها ارتباط مستقيم وجود دارد ولي شهرداري كمترين درآمد حاصل از اين ساخت و سازها را صرف ترميم معابر عمومي نمي كند. اگر انجام پروژه هاي عمراني مستلزم رعايت اولويت بندي است آيا ترميم معابر نبايد بخشي از اين اولويت قرار گيرد؟
1549---0911
¤ مدت 2 سال است كه براي دريافت سند دامداري نيمه صنعتي رزاي مجوز رسمي به بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان مركزي شهرستان شازند مراجعه مي كنم، ولي هر بار به ماه آينده موكول مي كنند. خلاصه تا الان موفق به دريافت اين سند نشده ام.
سعيدي
¤ وزارت فن آوري و اطلاعات طبق چه حكم شرعي و قانوني از خطوط تلفن همراه شخصي شهروندان استفاده تبليغاتي كرده و اقدام به درآمدزايي مي كند. مسئولين سازمان بازرسي كشور وظيفه دارند جلوي اين تخلف را بگيرند و برخورد بكنند.
5608---0912
¤چند نمايشگاه عرضه مستقيم كالا كه دولت به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان در تهران راه انداخته هيچ كدام در جنوب شهر واقع نشده است. آيا مسئولين امر مي توانند دليل آن را توضيح بدهند. ما جنوب شهري ها با اين گراني و آشفته بازار چه بكنيم؟
هاشمي
¤ از مسئولين شهر پرند درخواست مي شود نسبت به رفع مشكلات و كمبودهاي اين شهر جديد از جمله 1-خدمات شهري 2- فرهنگسرا 3- پارك و شهربازي كودكان 4-تره بار شهرداري 5- مدرسه و... همت ويژه اي نمايند.
نعيمي از پرند
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 03/04/91 آن رسانه با عنوان «جمع آوري پايه هاي برق» در محدوده ضلع شمالي خيابان طيب از پارك بي سيم تا تقاطع خيابان 17شهريور به آگاهي مي رساند:با تمهيدات بعمل آمده مقرر شد با همكاري شهرداري و پليس راهور نسبت به جمع آوري پايه هاي مذكور اقدام شود.
¤ زندگي سخت است تو آسان بگير
زندگي درد است تو درمان بگير
زندگي مار است تو جانش بگير
زندگي جام است تو كامش بگير
محمود جعفري از كوهبنان
¤ سازمان انتقال خون قبلا كارت اهداكنندگان را به آدرس آنها ارسال مي كرد ولي الآن اين كار را نمي كند. من به عنوان يك اهداكننده خون وقت و هزينه زيادي صرف كردم تا ضمن مراجعه حضوري موفق به دريافت كارت اهداء خون بشوم. اگر قرار باشد با افرادي كه در اهداي خون همكاري مي كنند چنين برخوردي بشود چه بسا دلسردي به وجود بيايد.
9233---0910
¤ سازمان تأمين اجتماعي خيلي راحت پرداخت حقوق مستمري بگيران خود از طريق بانك ملي را از بيستم هر ماه به بيست و پنجم موكول كرد. گويا براي مسئولين اين سازمان اصلا مهم نيست كه بدين ترتيب حساب دخل و خرج اين قشر به هم مي ريزد.
8516---0919
¤ در روز روشن در تقاطع خيابان حافظ و جمهوري اسلامي به صورت علني خريدوفروش تلفن هاي همراه مسروقه صورت مي گيرد و مأمورين نيروي انتظامي هم نظاره گرند.
6068---0938
¤ روزنامه هاي ورزشي تبليغات گسترده اي براي فروش محصولات ال جي راه انداخته اند. به خاطر برنده شدن يك دستگاه سينما تلويزيون اين شركت وسوسه شده و اقدام به خريد كردم ولي بهانه مي آورند كه تلويزيون خريداري شده بايد از نوع فلان مدل باشد تا در قرعه كشي شركت داده شود. خلاصه همه را سركار گذاشته اند.
مجيدي
¤ برادر هنرمند و عزيزمان آقاي سلحشور گفته است: «هنرمندان متعهد حمايت نمي شوند.» عرض مي كنم در چه عرصه اي انسان هاي متعهد و دلسوز نظام حمايت مي شوند كه هنرمندان متعهد حمايت بشوند. ولي در عوض فتنه گران و افراد متعلق به حلقه انحرافي زير چتر حمايت كانون هاي قدرت و ثروت قرار دارند.
1177---0935
¤ دانشجوي دانشگاه پيام نور شهرري هستم. لطفا بنويسيد ساختمان اين دانشگاه در شهرري در منطقه اي بسيار دورافتاده واقع شده كه فاقد امكانات اوليه مي باشد. در ضمن بنده به خاطر مبلغ 14 هزار تومان بدهي، اجازه ورود به سايت دانشگاه را ندارم كه حداقل نمرات دروس پاس شده را ببينم. چرا با برخوردهاي سبك شأن دانشگاه و دانشجو را پايين مي آورند.
يك دانشجو
¤ با اينكه خيلي اهل لطيفه نيستم ولي مطالب بخش گفت وشنود روزنامه را با مايه هاي طنز سياسي بسيار مي پسندم و لذت مي برم.
0557---0912
¤ آقاي رويانيان رئيس باشگاه پيروزي گفته است از مراجع درخصوص بازي فوتبال در ماه مبارك رمضان سؤال كرده فرموده اند بهتر است انجام نشود. ايشان هم برحسب اين فتوي اجازه بازي به تيم پيروزي در اين ماه را نمي دهد. ضمن تشكر از حرف شنوي مسئولين از مراجع يك سؤال باقي مي ماند و آن اينكه آيا ايشان از مراجع سؤال كرد كه پرداخت پول از بيت المال به مقدار چند ميليارد به هر بازيكن تيم پيروزي وجه شرعي دارد يا خير؟
صادقي
¤ اينجانب حسابي در بانك صادرات ايران شعبه شهرك اكباتان دارم كه آن را از اسفندماه 90 براي دريافت يارانه در اختيار ستاد هدفمندي يارانه ها قرار داده ام اما يارانه تيرماه توسط بانك صادرات پرداخت نشده است. حساب ديگري نيز دارم كه به علت نداشتن درآمد، پدرم هر ماه يكصد و پنجاه هزار تومان به حسابم (سپهركارت) واريز مي نمايد. متأسفانه بانك صادرات در تاريخ 22/4/91 حسابم را از شبكه بانكي خارج نموده است. از مسئولين امر تقاضاي رسيدگي دارم.
بهزاد نيكنام
¤ عبدالله نوري اگر تاريخ نخوانده حداقل در عمر پربركت 33 ساله انقلاب بايد به اين نتيجه مي رسيد كه دشمني استكبار با ايران تنها در مورد مسئله هسته اي نيست كه توصيه مي نمايد حكومت بايد براي جلوگيري از هزينه هاي هسته اي اقدام نمايد، آقاي نوري اگر حرفي براي گفتن نداريد، بلندگوي استكبار نباشيد و بيش از اين بر سياهي پرونده زندگي تان نيفزاييد.
سعيدي
¤ برگزاري همايش بيداري اسلامي زنان در تهران به همه مستكبران و سردمداران آمريكايي پيام كوبنده داده كه زنان مسلمان دوشادوش مردان، خواهان برقراري حكومتهاي مردم سالاري اسلامي هستند و در راه حفظ آن جان و مال خود را فدا مي كنند.
يك شهروند
¤ زنان مسلمان 80 كشور جهان با حضور حجاب و عفاف خود در همايش بيداري اسلامي به تمام زنان بدحجاب كه اسم مسلمان را روي خود گذاشته اند، نشان دادند كه حجاب از شاخص هاي اصلي بانوان مسلمان است.
سليمان بلغار
¤ به خدا قسم با اين همه ضعف و انفعال دستگاه ديپلماسي كشور در مقابل مرتجعين عرب به ويژه قطر، عربستان، بحرين و امارات اگر دق مرگ نشويم شانس آورده ايم؟!
7347-0917
¤ حضور مردان با شلواركهاي كوتاه در جامعه دور از شئونات انساني و اسلامي است. اين رفتارها بايد با فرهنگ سازي اصلاح شود.
يك شهروند
¤ در تاريخ 30/1/91 بر اثر سيلاب استخر ماهي پرورشي بنده در جاده ماسوله گيلان تخريب و باعث خسارت 70-60ميليون توماني شد. پس از وقوع حادثه به استانداري گيلان مراجعه كرديم و ايشان نيز طي نامه اي ما را به فرمانداري و فرمانداري به مديريت بحران هدايت كردند. اما پس از 2 ماه تردد و معطلي مديريت بحران استان اعلام مي كند كه بودجه نداريم؟! اگر مسئولين امر پاسخگوي مشكلات مردم نيستند يا توان حل آن را ندارند چرا بايد ما را بيش از 2 ماه مثل توپ به يكديگر پاسكاري كنند؟ همين مسئولين طي مصاحبه اي ميزان خسارت به استان را چهارهزار ميليارد تومان برآورد و هزينه آن را نيز از دولت دريافت كرده اند، ولي نمي دانم چه دستهايي دركار است كه نمي خواهند به رفع مشكلات مردم همت گمارند.
مصطفي شاه بابا
¤ در سال 79 در حين خدمت سربازي مجروح شدم. بيكار و متأهل و داراي سه فرزندم و هيچ كاري نمي توانم انجام دهم از مسئولين امر درخواست كمك و مساعدت دارم.
يونس بازداري از آغاجاري
¤ به آقاي مطهري بفرماييد شما تافته جدابافته اي نيستيد كه هر خلافي بكنيد و كسي به شما معترض نشود؟
0929-0919
¤ لطف خدا به مردم دنيا ارائه شد
يكباره شوره زار زمين باغ لاله شد
پس كوچه هاي خاكي مشهد پر از شعف
خورشيد شهر خامنه 73 ساله شد
6075-0912
¤ آيا روايت زندگي حاج عبدالله والي به صورت كتاب چاپ شده است؟ چگونه مي توان آن را تهيه كرد؟
2089-0935
كيهان: بله، اين پاورقي برگرفته از كتاب «تا خميني شهر» است كه «كميته انتشارات و تبليغات موسسه جهادي» آن را منتشر كرده است.
¤ اقامت يك شبه ما زائران امام رضا(ع) در سوئيتي 4 نفره در هتل پاراميداي شاهرود دويست هزار تومان تمام شد و براي غذا و ساير اقلام نيز دوبرابر محاسبه و جداگانه دريافت كردند. مي خواستم از مسئولين امر بپرسم آيا نظارتي بر هتل هاي اقامتي مي شود يا خير؟ و آيا اخذ اين گونه وجوه هنگفت توجيه قانوني و شرعي دارد؟
1860-0916
¤ چطور قوه قضائيه براي فساد بزرگ مالي بانك و اختلاس بيمه اين چنين سريع دستور تشكيل دادگاه و پي گيري آن را مي دهد ولي به كلاهبرداري در موضوع زمين هاي هشتگرد مربوط به تعاوني اداره برق كه سالهاست مردم را گرفتار كرده هيچ گونه رسيدگي نمي شود؟!
4845-0939
¤ جز توكل برخدا سرمايه اي در كار نيست
هركه را باشد توكل كار او دشوار نيست
جوانشير از زاهدان
¤ حكمت 328 نهج البلاغه ترجمه مرحوم دشتي: همانا خداي سبحان روزي فقرا را در اموال سرمايه داران قرار داده است پس فقيري گرسنه نمي ماند جز به كاميابي توانگران و خداوند از آنان درباره گرسنگي گرسنگان خواهد پرسيد.
يوسف الهي
¤ پيشنهاد مي كنم ستوني به نام ستون آرزوهاي مردم در روزنامه راه اندازي شود. در همين راستا آرزوي بنده اين است كه براي رسيدگي به ثروت هاي نامشروع دادگاهي با حضور قاضي هاي شجاع و از جان گذشته تشكيل بشود. آن موقع معلوم خواهد شد كه چه ثروت هاي كلان نامشروعي به حلقوم چه كساني ريخته شده است. اگر بگويم ثروت نامشروع آنان چندين برابر بودجه كشور مي باشد اغراق نكرده ام.
عليمرداني
¤ چرا با انجمن حجتيه و تفكرات انحرافي و سكولار و دراويش در كشور برخورد نمي شود؟
سيدحسين حسيني- ازنا
¤ بار دگر جان و دلم منجلي است
تولد «خامنه» سيدعلي است
رهبر ايران و اميد همه است
زنسل نور و پسر فاطمه است
مداح اهل بيت سعيد نصيري از اراك
¤(تقديم به روساي سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت)
آرزومان كربلا بود و نجف
جان و سرداديم در راه هدف
چفيه هامان رنگ و بوي ياس داشت
رنگ و بوي بيرق عباس داشت.
ياد شبهايي كه ما بوديم و مين
جست وجوي مرگ در عمق زمين
همدم شبهايمان سجاده بود
حمله كردن، خط شكستن ساده بود
حسرت رفتن در اين دل مانده است
دست و پايم سخت در گل مانده است
عاشقان رفتند و ما جا مانده ايم
زير بار غصه ها وامانده ايم
4856:0912
¤ هفته گذشته طي سفر به تهران و شمال كشور گاه با عروس ها و خانم هاي بي حجاب روبه رو مي شدم و فكر مي كردم در كشورهاي اروپايي در حال سير و سفر هستم. واقعاً مسئولين امر كي مي خواهند از خواب بيدار شوند و با اين معضل و ناهنجاري اجتماعي برخورد صحيح نمايند.
8619:0913
¤ چرا منشي اكثر دندانپزشكان خانم است؟ آيا از نظر اسلام و شرع درست است كه يك زن و مرد نامحرم ساعتها در مطب تنها باشند؟
8706:0912
¤ آموزش برگزاري دوره هاي آموزش و امداد و نجات و كمكهاي اوليه هلال احمر در بسيج مساجد طبق قانون بايد رايگان باشد. ما اين كلاسها را در كانون ابرار در مسجد حمزه راه اندازي كرديم اما متوجه شديم برخي از اساتيد تقاضاي وجوهي به مبلغ هر كدام 100 هزار تومان از ما دارند در حالي كه اين كار غيرقانوني است چون كلاسها در مسجد برگزار شده است و نبايد پولي پرداخت شود.
جبلي
¤ از يادداشت كيهان( اين زنجيره چند حلقه دارد) متشكرم و خواهش مي كنم اين قضيه را ادامه دهيد تا مردم آگاه باشند كه مشكلاتي كه دامنگير جامعه شده به دست نظام نبوده بلكه دست يك عده افراد آلوده و كثيف بوده است.
8802:0912
¤ كمكهاي چند ميليارد دلاري چند كشور به افغانستان جنگ زده را در صورتي مي توان انسان دوستانه تلقي كرد كه ديكته كردن عقايد مقامات غرب گراي آنها همراه نباشد.
سليمانيان
¤ ايده تشكيل شوراي فقهي كه از طرف آقاي هاشمي اعلام شده و بزرگان حوزه هاي علميه آن را مردود اعلام كرده اند در صورت تحقق نظام اسلامي را تهديد مي كند. اولين خطر آن است كه اين تشكيلات مي خواهد در برابر مراجع بزرگ فقهي عرض اندام كند و احتمالا اولين موضع سياسي آن هم فتواي فقهي برقراري رابطه صلح آميز با آمريكا خواهد بود!
فيروزنيا
¤ وقتي كه كشورهاي اروپايي در روابط اقتصادي خود با ما مسئله تحريم را مطرح مي كنند و شمشير را از رو مي بندند، ديگر صلاح نيست ما با آنها رابطه اقتصادي داشته باشيم. چون وقتي ما بخواهيم كالاي آنها را بخريم، آنها نفت ما را نمي خرند. در اين شرايط مديرعامل شركت پارس خودرو صحبت از مونتاژ خودرو سانترو در ايران مي كند. بايد ديد ما آن قدر وسيع باشد كه كالاي آنها را نخريم چون آنها هم كالاهاي ما را نمي خرند. اين بهترين فرصت است كه بايد از آن استفاده كنيم.
كاشاني
¤ در بلوار استاد معين رشت منطقه بايري وجود دارد كه محل زندگي حيوانات موذي شده است. از شهرداري منطقه يك تقاضا داريم براي حفظ سلامت مردم منطقه اين محل را از زباله و حيوانات پاكسازي كند.
آرمان واحد از رشت
¤ اينجانب بازنشسته وزارت مسكن با داشتن سه فرزند و فاقد منزل مسكوني هستم. تنها مبلغ 5 ميليون توانسته ام پس انداز نمايم كه آن را هم به صاحبخانه داده ام با كرايه ماهانه پانصد هزار تومان او اخيرا ما را جواب كرده و اعلام داشته بايد 10 ميليون تومان با 650 هزار تومان كرايه پرداخت كنيد والا بايد منزل تخليه شود. من بازنشسته با حقوق پانصد هزار توماني كه صرف اجاره منزل مي شود چگونه قادرم به تهيه مسكن اقدام نمايم و يا قرارداد فعلي را تمديد كنم؟ تنها منبع درآمد ما مبلغي است كه دخترم كار مي كند و به خانه مي آورد از مسئولين وزارت راه و شهرسازي تقاضاي عاجزانه دارم با توجه به اينكه بازنشسته اين مجموعه بوده ام مشكل مسكن ما را حل نمايند.
خليلي
¤از وزارت بهداشت درخواست دارم نسبت به گران فروشي داروخانه بيمارستان شوريده جهاد كشاورزي در خيابان پاستور واكنش نشان دهد به راحتي نسخه دارويي را 18 هزار تومان گران تر حساب كردند و گفتند هر كاري كه از دستتان مي آيد انجام دهيد! وقتي نسخه چند قلم دارو را به اين داروخانه ارائه دادم 58 هزار تومان هزينه آن شد. همين نسخه را به چندين داروخانه ديگر نشان دادم اعلام داشتند چهل هزار تومان مي شود.
خانم حيدري
¤ از شهرداري منطقه 4 تهران درخواست مي شود نسبت به تعمير پل عابر پياده رسالت نرسيده به بيمارستان رسالت كه 3-2 هفته اي از كار افتاده اقدام نمايد واقعا براي افراد مسن و معلولين طي كردن 72 پله بسيار دشوار است.
خانم حسين زاده
¤ از شهرداري منطقه 4 درخواست مي شود نسبت به ترميم و آسفالت خيابان استخر- بوستان 6 شرقي اقدام نمايند. بخشي از اين كوچه به علت نشست زمين تخريب شده است كه با كمترين بارندگي باعث تجمع آب شده و پس از چندي بوي تعفن آن موجب آزار و اذيت همسايگان مي شود.
سيدآقا
¤ از وزارت امور خارجه و دستگاه قضايي بپرسيد چگونه به آزادي جاسوسان آمريكايي كه در كردستان ايران با تمام لوازم جاسوسي دستگير شدند رضايت دادند؟ آيا افراد ايراني كه بدون گناه در كشورهاي بيگانه دستگير مي شوند هم به اين راحتي آزاد مي شوند؟
كبيري
¤ آيا مي دانيد با مبلغ 5 ميليارد توماني قرارداد استقلال با يكي از فوتباليست ها مي توان به هزار جوان وام خود اشتغالي 5 ميليوني داد؟!
8641---0910
¤ امام خامنه اي: من برنامه هاي استكبار جهاني عليه ملت ايران را در سه جمله خلاصه مي كنم: اول جنگ رواني دوم جنگ اقتصادي سوم مقابله با پيشرفت و اقتدار ملي.
يك هموطن
¤ با تحريم هاي اقتصادي از سوي شيطان بزرگ آمريكا و حاميانش، خدشه اي به كوه استوار دين و ايمان امت اسلامي وارد نخواهد شد.
6263---0938
¤ از نيروي انتظامي و شهرداري محترم درخواست مي شود با توجه به اينكه خيابان هلال احمر تا ميدان گمرك از سمت شمال به جنوب يكطرفه است براي كاهش ترافيك و سوخت نسبت به تغيير جهت حركت خودروها در خيابان استخر از جنوب به شمال اقدام نمايند. (اگر هر فرد متخصص يك بازديد اجمالي از اين منطقه داشته باشد در اسرع وقت در جهت اين تغيير گام برخواهد داشت.)
يكي از اهالي محل
¤ از خيرين مشكل گشاي كشور به ويژه مردم متدين اصفهان درخواست مي شود به علت ورشكستگي و مستأجر بودن و بيكاري و داشتن سه فرزند (و 8 ماه عقب افتادگي اجاره بها) و بدهي به مردم دست اين بنده 38 ساله خدا را بگيرند و نگذارند زندگي ام تباه شود.
نجفي از شهرضا
¤ امام خامنه اي: ولايت پذيري، بدون مجاهدت، بدون حركت، بدون خطرپذيري امكان ندارد. صرف مؤمن بودن هم كافي نيست مجاهدت لازم است، صبر لازم است.
0752---0932
¤ از رياست محترم قوه قضائيه درخواست مي شود نظارت بيشتري بر زير مجموعه هاي قوه به ويژه ادارات ثبت اسناد و املاك كشور داشته باشند. متأسفانه برخي از كاركنان اداره ثبت اسناد و املاك كرمانشاه علاوه بر معطلي ارباب رجوع به مدت 30 تا 40 روز براي پاسخ به استعلامات خريد و فروش منزل برخوردهاي ناشايستي همچون برخورد با متهمان با آنها مي نمايند كه شايسته يك اداره در كشور اسلامي نيست.
محمدي از كرمانشاه
¤ تا كي ما بايد شاهد تردد خودروهايي با مارك كشورهاي مغروري مثل فرانسه در كشورمان باشيم؟ از رياست محترم جمهوري تقاضا دارم تا دستور قطع توليدات خودروهايي با مارك كشورهاي اروپايي به ويژه فرانسوي را صادر نمايند.
جعفرپور از اردبيل
¤ آقاي رويانيان! فأين تذهبون؟ برادر بزرگوار مواظب باش خدمات 30 ساله و از آن مهم تر آخرت خود را ارزان نفروشي به دنياي دنياپرستان.
0693---0912
¤ با تبليغ فراوان سريال قهوه تلخ كه از جايزه هاي دهان پركن مثل آپارتمان، خودرو و... خبر مي دادند اقدام به خريد يك ميليون تومان از سي دي هاي اين سريال نمودم ولي از جايزه خبري نشد. از وزارت ارشاد و ديگر متوليان امر درخواست مي شود كه نگذارند عده اي زالوصفت با فروش ميلياردي به نوايي برسند و اعلام نمايند كه به علت مشكلات مالي از جايزه خبري نيست و سر مردم را شيره بمالند؟
آقايي از تهران
¤ از پخش كليپ هاي مذهبي و مداحي به مناسبت اعياد شعبانيه در واگن هاي متروي تهران تقدير و تشكر مي شود.
0589---0919
¤ بنده به سهم اندك خود از بيت المال مسلمين به هيچ وجه راضي نيستم كه ريالي به فوتباليست ها پرداخت شود. روز قيامت از مسئولين امور ورزش مثل رويانيان و فتح الله زاده و... شكايت خواهم نمود و آنها را مؤاخذه خواهم كرد.
1836---0938
¤ دلبرم يوسف زهراست خدا مي داند
يادش آرامش دل هاست خدا مي داند
اعمال من و توست حجاب من و تو
ورنه آن چهره هويداست خدا مي داند
همه دنبال زر و سيم و گرفتار دل اند
پسر فاطمه تنهاست خدا مي داند
0752---0913
¤ اتوبان ساوه از عوارضي دوم بعد از رودخانه شور پيست اتومبيلراني درحال احداث است كه با تابلوي بزرگي با عنوان سرزمين ايرانيان نظر هر راننده اي را جلب مي كند كه به نظر مي رسد با هدف رواج باستانگرايي باشد. چون همه كشور سرزمين ايرانيان مي باشد و به قطعه خاصي اختصاص ندارد.
مجيدي
¤ سواحل درياي مازندران هم از نظر ايمني و هم از جهت وضعيت غيرقابل قبول اختلاط دختر و پسرها هر سال قرباني مي گيرد. چرا فكري براي سالم سازي اين منطقه صورت نمي گيرد؟
6988---0936
¤ با توجه به حقانيت نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه هاي جهاني هر دولت و مسئولي كه به عمد يا به سهو تحريم ها را كمك بكند بايد به صداقت او شك كرد چه بسا اهداف خيانت نيز در كار باشد.
8858---0919
¤ اجحاف و ظلم بيش از حد برخي از دلالان و بنگاه داران املاك امان مردم را بريده و اتحاديه مربوط نيز قابليت نظارت و مديريت بر اين صنف را از دست داده است فلذا بايد منتظر يك خانه تكاني اساسي بود تا امور اصلاح شود.
8949---0912
¤ همه گويند به اميد ظهورش صلوات. كاش اين جمعه بيايد و بگويند به ميمنت قدوم و حضورش صلوات.
1183---0919
¤ دانشجوي بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامي هستم. فراموش كرده ام كه در اولين آزمون اين دانشگاه شركت بكنم. درحال حاضر با اينكه كليه دروس را با هزينه زياد پاس كرده ام ولي متأسفانه مدرك مربوط را نمي دهند. از مسئولين اين دانشگاه درخواست مساعدت دارم.
شوكتي
¤ در مقطع كارشناسي ارشد رشته هنر شركت كرده ام. با اينكه در مرحله اول آزمون پذيرفته شده ايم ولي خبردار شديم دو دانشگاه شاهد و سوره از ميان سه برابر ظرفيت مجاز شناخته شده يك ليست را گلچين كرده و بدون برگزاري آزمون تشريحي آنان را جذب نموده اند .خلاصه سر امثال بنده كه در انتظار برگزاري آزمون تشريحي اين دو دانشگاه مانده ايم بي كلاه مانده است. عرض مي كنم چرا اجازه مي دهند يك عده خيلي راحت حق و ناحق كنند و احساسات و عواطف و زندگي يك عده جوان تحصيل كرده را به بازي بگيرند؟
پرتو


دستپاچگي آمريكا پس از تهديد ايران به بستن تنگه هرمز

به دنبال اعمال تحريم هاي غيرقانوني نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران و تهديد كشورمان به بستن تنگه هرمز، وزير دفاع آمريكا مدعي شد كه واشنگتن با اين اقدام احتمالي تهران مقابله خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا روز چهارشنبه در يك كنفرانس خبري مشترك با فيليپ هاموند، همتاي انگليسي اش مدعي شد: آمريكا براي هرگونه اقدام احتياطي در منطقه آماده است. ما در قابليت هايي سرمايه گذاري كرديم كه اطمينان حاصل كنيم تلاش ايران براي بستن مسير كشتيراني در خليج فارس چيزي خواهد بود كه ما توان مقابله با آن را خواهيم داشت، البته اگر تصميم به انجام چنين كاري بگيرند.
براساس اين گزارش اظهارات پانتا در حالي بيان شد كه تنش ها در منطقه درباره برنامه هسته اي ايران و تهديد تهران براي بستن تنگه هرمز در صورتي كه جامعه بين المللي تحريم هاي اعمال شده عليه صادرات نفتي ايران را بر ندارد، بالا گرفته است.
هاموند نيز در اين كنفرانس خبري گفت كه لندن به اطمينان از بازنگه داشته شدن مسيرهاي دريايي خليج فارس متعهد است.
وزير دفاع انگليس گفت: من بر تعهدمان براي ايفاي نقش مان در حفظ آزاد بودن رفت و آمدها در آب هاي بين المللي خليج فارس و تنگه هرمز تاكيد مي كنم. هرگونه تلاشي از جانب ايران براي بستن تنگه هرمز غيرقانوني خواهد بود و جامعه بين المللي اجازه انجام آن را نخواهد داد.
ادعاهاي وزيران دفاع آمريكا و انگليس پس از آن مطرح شد كه سرلشكر فيروزآبادي، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روز چهارشنبه هفته گذشته در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه غربي ها اعلام كرده اند ايران توان بستن تنگه هرمز را ندارد، گفت: آن ها براي دلخوشي خودشان مي گويند كه ما بلوف مي زنيم كه البته ما هم بنا نداريم كه تنگه هرمز را ببنديم ولي طرح بستن آن را داريم كه طرحي هوشمندانه و معقولانه است.
فيروزآبادي در پايان تصريح كرد: نيروهاي مسلح براي هر موضوعي طرح خود را دارند ولي تصميم اجراي بستن تنگه هرمز به عهده فرمانده معظم كل قواست و شوراي عالي امنيت ملي به ايشان مشورت مي دهند


در تماس تلفني با وزير دفاع جديد سوريه

سردار وحيدي: تضعيف ارتش سوريه خدمت به رژيم صهيونيستي است

وزير دفاع كشورمان در تماس تلفني با همتاي سوري خود اقدام تروريستي اخير در اين كشور كه منجر به كشته شدن تني چند از مقامات نظامي و امنيتي سوريه شد را، به شدت محكوم كرد.
سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي»، وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران پنجشنبه در گفت وگوي تلفني با سپهبد «فهد جاسم الفريج»، وزير دفاع جديد جمهوري عربي سوريه تأكيد كرد: تضعيف ارتش سوريه توسط گروه هاي تروريستي يا هر جريان ديگري خدمت به رژيم صهيونيستي و خيانت به منافع ملت و كشور سوريه است.
وي در اين گفت وگوي تلفني با تسليت ضايعه فقدان وزير دفاع و چند تن از مسئولان بلندپايه سوري در جريان اقدام تروريستي اخير در سوريه تصريح كرد: اطمينان داريم ارتش قدرتمند سوريه، آمريكا و حاميان منطقه اي آنها بويژه رژيم صهيونيستي را در دستيابي به اهداف شومشان ناكام خواهند گذاشت.
وي با بيان اينكه «ما به قدرت ارتش و نيروهاي مسلح سوريه در ايجاد ثبات و امنيت در اين كشور ايمان داريم»، گفت: تروريست ها دموكراسي نمي خواهند بلكه جنگ آنها براي ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي است.
در اين گفت وگوي تلفني، سپهبد فهد جاسم الفريج نيز با تشكر از اعلام همدردي وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، از موضع شجاعانه جمهوري اسلامي ايران درباره تحولات سوريه قدرداني كرد.
وي گفت: سوريه به رهبري بشار اسد در حال حاضر با يك توطئه صهيونيستي- آمريكايي مواجه است و هدف آنها محور مقاومت است.
همچنين ستاد كل نيروهاي مسلح روز پنجشنبه با انتشار بيانيه اي در واكنش به تروريسم دولتي دشمنان سوريه و اقدامات تروريستي اخير عليه مقامات سوري اعلام كرد: آمريكا و اذنابش از ترور مقامات سوريه پشيمان خواهند شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح، در بخشي از اين بيانيه آمده است: هرچند ترور وزير دفاع و ساير شخصيت هاي سوري يك ضايعه به شمار مي آيد، اما هر يك از اعضاي ارتش سوريه خود يك وزير دفاع به حساب مي آيند كه شهادت وكشته شدن در راه مقاومت و دفاع در برابر هجمه دشمن را عين صواب و صلاح دنيا و آخرت خود مي دانند و ارتش دشمن در برابر اين ارتش مقاوم، كاري از پيش نخواهد برد.


سردار كاظميني خبر داد

عملياتي شدن 20 اقدام سپاه تهران در برابر تهديدات نرم دشمن

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با بيان اين كه كشور در عرصه جنگ نرم با تهديدات سنگين دشمن رو به روست، از عملياتي شدن 20 اقدام راهبردي سپاه در برابر تهديدات دشمن عليه ايران و به ويژه تهران خبر داد.
سردار كاظميني در همايش «زمزمه محبت» كه با حضور ائمه جماعات و فرماندهان پايگاه هاي بسيج برگزار شد، گفت: با ايجاد هماهنگي و هم افزايي ميان نيروهاي فعال در جبهه مقابل تهديدات، مي توانيم در عرصه نرم به پيروزي برسيم و از مهم ترين نيروهاي عمل كننده در اين عرصه، ائمه جماعات و هيات امناي مساجد و فرماندهان پايگاه هاي بسيج هستند.
وي در ادامه اظهار كرد: ما در مورد تهران احساس كرده ايم تهديدات دشمن در عرصه جنگ نرم گستره زيادي را شامل مي شود و دشمن در آن با ابزارها و تكنولوژي هايي كه در اختيار دارد و همچنين با توان و سرمايه گذاري سنگين وارد ميدان شده است. براين اساس چهار تهديد بزرگ را بر ما وارد مي كنند كه تضعيف ايمان، باورها و ارزش هاي انقلاب و اسلام، ترويج زندگي غربي و گسترش آن، ترويج و ايجاد فضاي غيراسلامي و ساختارشكن و تربيت نيروهايي كه بتوانند براي آنها نقش آفريني كنند را شامل مي شود.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: در مقابل اين چهار تهديد، ما نيز چهار هدف براي مقابله با آنها پيشنهاد كرده ايم كه عبارتند از تقويت ايمان و باورهاي انقلابي و اسلامي در جامعه، ترويج زندگي اسلامي در مقابل ترويج زندگي غيراسلامي از سوي دشمنان، شكستن فضاي غيراسلامي و تربيت نيروهاي مومن و انقلابي.
كاظميني با بيان اينكه «ما براي تحقق چهار هدف بزرگ خود، بيست اقدام عمده راهبردي در نظر گرفته ايم»، اظهار كرد: اين اقدامات شامل انس با قرآن، احياي امر به معروف و نهي از منكر و برنامه هايي از اين دست مي شود و براي اجرايي شدن اين بيست اقدام نيز 100 طرح و 526 اقدام عملياتي طراحي كرده ايم.


اعلام جدايي كلاهبردار فراري از كروبي پس از 3 سال (خبر ويژه)

سردبير فراري روزنامه اصلاح طلب آفتاب يزد پس از 3 سال كلاهبرداري، از كروبي خداحافظي كرد.
مجتبي واحدي طي 3 سال گذشته و در حالي كه ارتباطي با كروبي نداشت خود را مشاور و سخنگوي وي در خارج كشور جاي زد. اما به مرور و با كمرنگ شدن نقش كروبي و به موازات اينكه در محافل ضد انقلاب تحويل گرفته نشد، به اتخاذ مواضع تندتر وادار گرديد. وي مدتي تلاش كرد به صداي آمريكا نزديك شود اما پس از ناكامي طي چند ماه اخير به سلطنت طلبان و گروهك هاي برانداز تاريخ گذشته نزديك شده و به عنوان عنصر درجه سوم در خدمت اين گروه ها قرار گرفته است. وي پيش از اين اعلام كرده بود «پس از 30 سال به بازنشستگي فكر مي كنم».
او اما به جاي اعلام بازنشستگي خطاب به كروبي نوشت كه «حقيقت اين است كه از مدتي قبل به اين نتيجه رسيدم كه نمي توانم در قالب گذشته به فعاليت بپردازم خبرهايي كه به من مي رسيد نشان مي داد شما گرچه نظام حاكم بر ايران را اسلامي و جمهوري نمي دانيد اما در عين حال بر اين باوريد كه جمهوري اسلامي با قرائت آيت الله خميني نسخه شفابخش براي ايران هست.
وي با بيان اينكه به براندازي كامل نظام اعتقاد دارد وكروبي نمي تواند اين موضع را بپذيرد نوشت: احتمالا ديدگاه كلي من در خصوص منحرف شدن هر نوع حكومت ديني را نمي پذيريد... و اين نقطه اي است كه چاره اي جز جدايي باقي نمي گذارد. من گمان مي كنم پايان سي سال همكاري فرصت مناسبي است كه پيوند رسمي خويش با شما را قطع كنم.
وي هرچند در اين نوشته ادعا كرده كه «من اسلام را عزيز مي دارم و پايبندي به اين دين حنيف را بزرگترين افتخار خود برمي شمارم» اما به وضوح بر سر اين ادعا دروغ مي گويد چرا كه در همين متن ادعا كرده «احتمالا شما ديدگاه كلي من در خصوص منحرف شدن و سوءاستفاده گري در هر نوع حكومت ديني را نمي پذيريد.» وي با اين ادعاي اخير نشان مي دهد كه درباره پايبندي به اسلام عزيز دروغ مي گويد چه اينكه آموزه هاي اسلامي و سيره پيامبر اكرم(ص) و اميرمؤمنان(ع) بر مبناي تشكيل حكومت ديني استوار است اما اين بشر اصلاح طلب ورشكسته تصريح مي كند، هر نوع حكومت ديني را منشأ انحراف و سوءاستفاده مي داند. مگر اينكه وي به بهائيت يا وهابيت- دو فرقه انگليس ساخته گرويده باشد- كه حكايت ديگري است و آنگاه مي شود سر بر آستان حكام آمريكا و انگليس و اسرائيل و سعودي سائيد و ديندار هم بود.
واحدي توضيح نداده كه تكليف چند سال «سوء استفاده» و جعل عنوان به نام مشاور كروبي چه مي شود؟ اما روشن است كه پايان تاريخ مصرف برخي عناصر بازي خورده در فتنه، امثال واحدي را وادار كرده از ادامه همراهي با امثال كروبي شانه خالي كند.
به دنبال اعلام نامبرده مبني بر جدايي از كروبي، مجيد رسولي از اصلاح طلبان حامي كروبي در وبلاگ خود (سياست در سايه) نوشت: من خوشحال شدم كه بالاخره آقاي واحدي تصميم گرفت ديگر خود را پشت آقاي كروبي مخفي نكند. راستش را بخواهيد بس كه در صداي آمريكا و بي بي سي و رسانه هاي ديگر اين عنوان مشاور را براي او شنيده بودم ديگر داشت مشمئزم مي كرد. چند سال قبل از طريق دوستم جناب آقاي ميرهادي در يك جلسه با ايشان و ديگر دوستان بحث هايي داشتم ولي همان موقع به برخي از دوستان خود گفتم كه اين آقا دلش با ما نيست.
وي اضافه كرد: من از اينكه واحدي رسما خود را از اردوگاه اصلاح طلبان خارج كرد بسيار خوشحال هستم نه به خاطر اينكه خود را برانداز و يا هر طوري كه معرفي كرده و مي كند، هست، به خاطر اينكه اصلاح طلبان و دوستان ما در داخل كشور هزينه هاي حرف ها و آرزوهاي اين فرد را پرداخت مي كردند و با توجه به اينكه انتخابات رياست جمهوري آينده نزديك است و افرادي مثل ايشان حتما مي بايست راه خود را از ما اصلاح طلبان جدا كنند چرا كه اقتدارگرايان در داخل مارا متهم خواهند كرد افرادي برانداز مثل واحدي و واحدي ها حاميان اصلاح طلبان هستند.
اين حامي كروبي نوشت: من به آرمان هاي بسيار بلند و بالاي واحدي احترام مي گذارم و اميدوارم در راه خودشان موفق باشند و تشكر ويژه دارم كه از اين به بعد ايشان ديگر عنوان اصلاح طلبي را بيش از پيش لكه دار نخواهند كرد. من مطمئن هستم آقاي كروبي وقتي اين خبر را بشنوند اشك شوق خواهند ريخت و به جرات عرض مي كنم روزي كه آقاي كروبي از حصار بيرون بيايند و فرصت اظهارنظر در اين خصوص را داشته باشند قطعا حرف هاي بسياري براي گفتن خواهند داشت و شايد يكي از آنها نفي هرگونه اجازه مشاورت به آقاي واحدي پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 باشد. اينكه تاكنون ايشان آقاي كروبي را پلي براي بالا رفتن از رسانه ها و افكار عمومي مورد استفاده قرار دادند و حال خيلي وقيحانه است كه نمك بخورد و نمكدان بشكند.
 


روزنامه فرهيختگان در مسير تحولات جديد (خبر ويژه)

سرپرست روزنامه فرهيختگان خبر از انجام تغييرات در اين روزنامه براي زدودن بقاياي جريان فتنه داد.
كيهان در خبر ويژه روز سه شنبه هشدار داده بود كه طيفي از نشريات زنجيره اي دنبال بازسازي فضاي فتنه هستند و در حالي اظهارات آقاي هاشمي درباره وحدت ملي و انتخابات قانوني را تيتر كرده اند كه خود در جريان فتنه 3 سال پيش، از دست اندركاران اصلي ايجاد اغتشاش، بي قانوني و تفرقه افكني بوده اند. در اين خبر نامي هم از 2 روزنامه آفرينش و فرهيختگان (وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي) آمده بود.
در واكنش به خبر كيهان، حميدرضا عابدي خرسند سرپرست روزنامه فرهيختگان توضيحي به اين شرح ارسال كرد: پس از انتصاب جناب آقاي دكتر فرهاد دانشجو به رياست دانشگاه آزاد اسلامي، بحمدالله تلاش شبانه روزي براي استقرار نگاه برخاسته از گفتمان اصيل انقلاب اسلامي و تامين نظرات رهبري معظم انقلاب پيرامون دانشگاه آزاد اسلامي در همه لايه هاي اين مجموعه آموزش عالي به ويژه در سطوح مختلف رسانه هاي دانشگاه و روزنامه فرهيختگان آغاز شد.
دراين ميان از همان روزهاي نخست آغاز به كار مديريت جديد روزنامه فرهيختگان تلاش براي انجام تغييرات و تحولات مثبت در اين روزنامه با تكيه بر جذب نيروهاي جبهه انقلاب آغاز گشت و تغيير محتواي كلي و قطع همكاري با افراد نشانه دار در دستور كار قرار گرفت كه مروري بر تيترهاي نخست و محتواي كلي روزنامه در چند ماه گذشته مويد اين نكات است كه البته رسيدن به نقطه ايده آل در تمامي جهات نيازمند فرصت خواهد بود.
در ادامه توضيح آمده است: «عليهذا با اميد به لطف پروردگار متعال و مدد اهل بيت عصمت و طهارت(ع) اميدواريم روند تغييرات در روزنامه فرهيختگان همزمان با تحولات مبارك دانشگاه آزاد اسلامي به خوبي دنبال شده و در زمان اندكي شاهد آن باشيم كه اين روزنامه، با افتخار تبديل به رسانه اي با ضريب نفوذ بالاتر در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي در سايه رهبري مقام عظماي ولايت، شود. ان شاءالله.ضمنا صاحب امتياز روزنامه فرهيختگان دانشگاه آزاد اسلامي است كه با حضور جناب آقاي دكتر دانشجو در راس مديريت دانشگاه اينجانب به عنوان سرپرست روزنامه منصوب شده ام و هم اكنون پيگيري ها جهت طي مراحل قانوني و تشكيل پرونده براي تاييد اينجانب به عنوان مديرمسئول توسط هيات نظارت بر مطبوعات در حال انجام است.
 


بازگشت بي سروصداي مديران خاتمي و هاشمي به دولت؟! (خبر ويژه)

انتصاب برخي مديران نشاندار دولت هاي خاتمي و هاشمي در وزارت صنعت با انتقادهايي مواجه شده است.
رجانيوز از ارتباط جريان نفوذي در دولت با كارگزاران خبر داد و نوشت: نتايج ناشي از انتصابات اخير مديران نشان دار اقتصادي دولت هاشمي و خاتمي در وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز به روز بيشتر از قبل خود را نشان مي دهد به نحوي كه پس از انتصاب غلامرضا شافعي وزير تعاون و صنايع دولت هاي خاتمي و هاشمي (و عضو ستاد ميرحسين موسوي) به عنوان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در دولت دهم، وي نيز دست به كار شده و با صدور حكمي، اكبر تركان يكي از مديران اصلي حلقه كارگزاران سازندگي و از منتقدين اصلي سياست هاي دولت نهم را به عنوان رئيس هيات مديره شركت مديريت طرح هاي صنعتي ايران، منصوب كند.
به گزارش رجانيوز، در حالي كه شيوه هاي مشابه جريان نفوذي در دولت و جريان كارگزاران سازندگي در پرداختن به برخي موضوعات كلان فرهنگي، سياسي و حتي سياست خارجي و همچنين برخي ارتباطات پشت پرده اقتصادي اين دو جريان از نزديكي كارگزاران و جريان نفوذي در دولت حكايت داشت، برخي انتصابات اين روزها در حوزه هاي صنعت و اقتصاد نشانه هاي روشن تري از ارتباط ارگانيك اين دو جريان را نمايان كرده است.
اين پايگاه اينترنتي نوشت: انتصاب اكبر تركان يكي از مديران اقتصادي نشان دار نزديك به كارگزاران سازندگي به رياست هيئت مديره و مديرعامل يكي از دستگاه هاي زيرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت (شركت مديريت طرح هاي صنعتي ايران)، هر چند بيش از پيش ارتباطات پشت پرده ياران هاشمي رفسنجاني و كارگزاران سازندگي با جريان نفوذي در دولت را آشكار مي كند، اما از سويي يادآور اتهاماتي كه تركان در جريان انتخابات 88 و در حمايت از ميرحسين موسوي به احمدي نژاد و دولت نهم وارد كرد.
گفتني است برخي خبرها از تلاش هاي مشابه براي بازگرداندن جاسبي به هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با وجود مخالفت اكثريت اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي حكايت مي كند.
مقامات ذي ربط دولتي دراين باره و موارد مشابه توضيح روشني ارائه نكرده اند.
رئيس جمهور در انتخابات سال 84 و 88 مواضع بسيار صريحي عليه كارگزاران و رئيس آنان اتخاذ كرده بود.
 


اسرائيل: 80هزار موشك حزب الله قلب تل آويو را نشانه گرفته است (خبر ويژه)

امروز در لبنان نزديك 70 تا 80 هزار موشك مستقر شده كه همه آنها ما را در اسرائيل نشانه رفته اند».
آويو كوخاوي رئيس ركن اطلاعات ارتش اسرائيل كه در نشست كميسيون سياست خارجي و امنيت كنست (پارلمان) سخن مي گفت، از نگراني نسبت به قدرت ايران و حزب الله خبر داد و تصريح كرد: 70 تا 80 هزار موشك حزب الله مي توانند قلب اسرائيل را هدف بگيرند. اين در حالي است كه همكاري هاي ايران و لبنان نيز بسيار گسترده است و اين مساله كار را براي هرگونه برخورد احتمالي با هر كدام از آنها بسيار مشكل مي كند.
كوخاوي همچنين نسبت به نزديكي روابط ايران و مصر ابراز نگراني كرد و گفت: ايران تلاش دارد با نزديك شدن به دولت مصر و تاثير بر اين كشور يك زلزله سياسي منطقه اي ايجاد كند. همان طور كه با رسيدن اخوان المسلمين به قدرت در مصر نزديكي بسياري ميان اخواني ها با حماسي ها ايجاد شده و اين مساله مي تواند در برابر حكومت خودگردان فلسطيني ديوار جديدي بنا كند كه به نفع آن نخواهد بود.
همزمان با اين گزارش، روزنامه آلماني فرانكفورتر آلگماينه سايتونگ خبر داد: ايران طبق ارزيابي ها در سال 2012 بين 40 تا 60 هزار انواع موشك با برد تا حدود 350 كيلومتر، و نيز خمپاره انداز نيمه سنگين و سلاح ضد تانك و موشك هاي ضدهوايي سبك عليه هواپيماهايي كه نزديك سطح زمين پرواز مي كنند به حزب الله داده است.
اين روزنامه خاطر نشان كرد: طبق ارزيابي هاي اسرائيل، حزب الله نيروهاي خود را از حدود 15 هزار در تابستان 2006 به حدود 30 هزار نفر رسانده و دو برابر كرده است.
روزنامه آلماني با تاكيد بر اينكه «موشك هاي حزب الله براي اسرائيل يك عامل ناامني است» نوشت: موشك هاي كوتاه برد متوسط با بردي حدود 350 كيلومتر نه تنها قادرند از لبنان تل آويو را هدف بگيرند بلكه به هدف هايي هم در صحراي نقب از جمله راكتور اتمي اسرائيل ديمونا به همراه برنامه نظامي آن و رادار بزرگ آمريكايي كه به منظور دفاع ضدموشكي استفاده مي شود مي رسند.
اين روزنامه خاطر نشان كرد: قدرت موشكي حزب الله عامل ناامني در محاسبه هاي نظامي و صنعتي اسرائيل است. همچنين امنيت و زيرساخت هاي حساس اسرائيل ممكن است به خطر بيفتد. چنين اتفاقي در ژوئيه 2006 با اصابت روزانه حدود 150 موشك كوتاه برد رخ داد كه باعث شد حدود يك ميليون اسرائيلي به جنوب فرار كردند و جاده ها را بستند؛ به اين ترتيب راه تداركاتي براي نيروهاي اسرائيل در جنگ لبنان با مانع روبرو شد. اين امر به تاخير در عمليات زميني اسرائيل در جنوب لبنان منجر شد، گرچه كمبود آموزش و تجهيزات و رهبري دليل هاي مهم عدم موفقيت در اين عرصه دشوار بودند. «كميسيون وينوگراد» كه بعد از جنگ لبنان از سوي دولت اسرائيل مامور بررسي نتيجه جنگ شد در گزارش تحقيق خود بر اين كمبودهاي عملياتي و تجهيزاتي تاكيد كرد.


74 درصد آمريكايي ها مخالف اقدامات يكجانبه عليه ايران هستند (خبر ويژه)

74 درصد مردم آمريكا با اقدامات يكجانبه دولت اين كشور عليه ايران مخالفند.
شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي به استناد نتايج چندين نظرسنجي از جمله در مارس 2012 اعلام كرد: تنها 20 درصد مردم آمريكا به اقدامات يكجانبه دولت اين كشور عليه ايران اعتقاد دارند و 74 درصد معتقدند ايالات متحده بايد مسئله هسته اي ايران را از طريق شوراي امنيت سازمان ملل پيگيري كند.
اين گزارش مي افزايد: شمار قابل توجهي از آمريكايي ها از مذاكره با ايران حمايت مي كند. در نظرسنجي انجام شده در نوامبر 2011، 55 درصد ديپلماسي حمايت كردند و تنها 15 درصد گزينه نظامي را در اين مورد كارآمد توصيف كردند. اين در حالي است كه عدم تمايل افكارعمومي آمريكا به استفاده از گزينه نظامي از بدبيني آنها نسبت به پيامدهاي جنگ ناشي مي شود. از سوي ديگر چهار پنجم شهروندان آمريكايي در سال 2010 اعلام كرده اند كه اقدام نظامي نمي تواند برنامه هاي هسته اي ايران را متوقف كند. همچنين حمله مي تواند حمايت مردم ايران از برنامه هاي هسته اي را افزايش داده و انگيزه آنها براي درگيري با آمريكا و متحدانش در منطقه را تقويت كند.
گزارش شوراي روابط خارجي آمريكا مي افزايد: اغلب آمريكايي ها اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران را ترجيح نمي دهند. در نظرسنجي كه در ماه مارس سال جاري انجام شد، 24 درصد از شركت كنندگان حامي اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران بودند و 69 درصد ترجيح مي دادند ديپلماسي در قبال ايران از سوي آمريكا و ديگران ادامه يابد. 14 درصد براين باور بودند كه دولت آمريكا بايد حامي اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران باشد.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14