(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 تير 1391 - شماره 20261

برف تابستاني ارتفاعات كلاردشت را سفيدپوش كرد
احمدي مقدم: كنترل مرزها با افزايش تجهيزات هوايي و دريايي افزايش مي يابد
برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي در صدر جرايم اينترنتي
مالباخته گردنبند قاپ ها را به دام انداخت
وزير بهداشت: پزشك خانواده هر هفته وارد يك استان مي شود
حذف سن 59 سال پدر از معافيت ها
آزمون دستياري دندانپزشكي برگزار شد
از امشب اجرايي مي شود
طرح 30 شب ، 30 سفره قدر در زندان ها
معلم فداكار گيلاني درگذشت
عامل شهادت فرمانده نيروي انتظامي ايرانشهر اعدام شد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:
شاخصه هاي بهداشتي در سيستان و بلوچستان بالا مي رود
از ديروز آغاز شد
توزيع ارز دانشجويي در 12 استان كشور
به خاطر اجلاس غيرمتعهد ها در ايران
امتحانات شهريور دانش آموزان مردادماه برگزار مي شود
كلنگ حسينيه حضرت بقيه الله(عج) زمين خورد
سقوط هواپيماي دونفره در ارتفاعات رامسر
خواب آلودگي راننده جان 7 سرنشين سمند را گرفت
نمايش خرقه منسوب به پيامبر اكرم(ص) در استانبول
آتش سوزي جنگل هاي پرتغال
تيراندازي به سوي تماشاگران
تصادف مرگبار دو قطار مسافربري
دختر بندانگشتي!
5 ميليون كودك كارگر در فيليپين


برف تابستاني ارتفاعات كلاردشت را سفيدپوش كرد

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
در بيست و هشتمين روز تابستان، بارش برف ارتفاعات سياه كمان و علم كوه كلاردشت را سفيدپوش كرد.
سه گروه از كوهنوردان به دليل بارش باران و طوفان در حصارچال اسكان يافتند.
كاهش دما و بارش باران چند روز اخير علاوه بر استفاده مردم منطقه به پوشش گرمايي، موجب خوشحالي گردشگران عرب كشورهاي حاشيه خليج فارس شده است.
علم كوه و تخت سليمان با ارتفاع چهار هزار و 850 و چهار هزار و 800 متر و 45 قله بالاي چهار هزار متر و تعدادي يخچال هاي پنج هزار ساله يكي از مناطق گردشگري ايران و جهان است.
 


احمدي مقدم: كنترل مرزها با افزايش تجهيزات هوايي و دريايي افزايش مي يابد

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: براساس طرح پيش بيني شده در پايان برنامه پنجم توسعه، تجهيزات هوايي و دريايي، نيروي انساني و زيرساخت هاي الكترونيك براي كنترل مرزهاي كشور افزايش مي يابد.
سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» روز پنج شنبه در حاشيه مراسم صبحگاه نيروهاي مرزباني استان گيلان به خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه؛ مرزها در اولويت نيروي انتظامي قرار دارند و ما در حال سرعت بخشيدن به پيشرفت مرزها از نظر تجهيزاتي و تاسيساتي هستيم و بر مرزهايي نظير مرزهاي شرق، جنوب شرق و غرب و شمال و در آب هاي ساحلي در جنوب كه مستعد ناامني بخصوص در حوزه قاچاق كالا و مواد مخدر هستند، تمركز داريم.
وي خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي با حمايت قواي اجراييه و مقننه؛ عمليات كنترل مرزها را آغاز كرده و هم اكنون نزديك به 70درصد اهداف درنظر گرفته شده براي اين مهم محقق شده و تا پايان برنامه پنجم نيز بايد به 80درصد برسد.
سردار احمدي مقدم تصريح كرد: پي ريزي قانون جديد مرزباني كه در اختيار شوراي نگهبان است؛ بر افزايش اعتبارات، افزايش نيروي انساني، توسعه زيرساخت هاي الكترونيك در نقاط مرزي، كنترل مرزي و افزايش گشت هاي هوايي تاكيد دارد.
وي گفت: امسال توجه ويژه اي به درياباني كشور شده و ستاد كل نيروهاي مسلح نيز بودجه دفاعي يك هزار ميليارد ريال براي تقويت درياباني پيش بيني كرده و در بودجه سال جاري دولت نيز يك هزار و30 ميليارد ريال براي انسداد مرزها در نظر گرفته شد كه از سوي مجلس نيز به تصويب رسيد.
فرمانده نيروي انتظامي در ساري با اشاره به اين كه نيروي انتظامي با حرمت شكنان ماه مبارك رمضان برخورد جدي مي كند افزود: با مسافران و گردشگران و نيز كساني كه داراي عذر شرعي و يا بيمار هستند، اگر روزه خواري علني كنند به شدت برخورد خواهد شد.
احمدي مقدم در حاشيه مراسم رژه كاركنان نيروي انتظامي و مرزباني مازندران در خزرشهر فريدونكنار به تعطيلي طرح هاي سالم سازي دريا در ايام ماه مبارك رمضان در مازندران اشاره كرد و اظهار داشت: تعطيلي طرح ها با تصميم مقامات محلي صورت مي گيرد و نيروي انتظامي مجري برنامه هاي آنها خواهد بود.
وي ابراز اميدواري كرد كه با اجراي قانون جديد شاهد افت توليدات مواد مخدر صنعتي در كشور باشيم.
وي بيان داشت: در حال حاضر قاچاق مواد مخدر از كشور به خارج كنترل شده است و در غرب كشور اقدامات نيروي انتظامي تشديد شده تا از صدور مواد مخدر جلوگيري شود.
 


برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي در صدر جرايم اينترنتي

رئيس پليس فتاي ناجا برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي را در صدر جرايم اينترنتي اعلام كرد.
سردار كمال هاديانفر روز پنجشنبه در حاشيه همايش رؤساي پليس فتاي سراسر كشور و در جمع خبرنگاران گفت: بيش از 15ماه از عمر پليس فتا مي گذرد و در اين مدت ما شاهد رشد تصاعدي جرايم در فضاي مجازي بوده ايم.
به گفته وي در سال 90 ميزان رشد وقوع به 4009 فقره پرونده افزايش يافت و اين در حاليست كه ميزان كشف پرونده ها در سال گذشته 57درصد بود.
هاديانفر همچنين اظهار كرد: در 15 ماهي كه از عمر پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مي گذرد، 5324 فقره پرونده وقوع در پليس فتا تشكيل شده است و ميزان كشفيات نيز به 60درصد رسيده است.
رئيس پليس فتاي ناجا در خصوص بيشترين جرايم در حوزه اينترنت به ايسنا، گفت: برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي با
5/48 درصد بيشترين جرم در فضاي مجازي را به خود اختصاص داده است.
هاديانفر همچنين در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاري جلسات مشترك زيادي با بانك مركزي، تأكيد كرد: در اين جلسات هشدارهاي لازم در خصوص درگاه ها و حفره هاي بانك ها به رؤساي بانك ها رسماً ابلاغ شده است و بعضاً نيز به بانك هاي ديگر اعلام كرده ايم.
به گفته هاديانفر، بعد از برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي، جرايم اجتماعي، فرهنگي و ديني در مرتبه بعدي قرار دارد به گونه اي كه بيشترين رصد پليس در اين حوزه است.
رئيس پليس فتاي ناجا افزود: بايد توجه داشته باشيم كه تغيير باورهاي ديني جوانان يكي از هدف گذاري هاي اصلي دشمنان در فضاي مجازي است.
عمليات پانك آ 5 در راه است
رئيس پليس فتاي ناجا به انجام عمليات «پانك آ» كه باحضور 74 كشور در حوزه فروش داروهاي غيرمجاز اشاره كرد و گفت: اين عمليات كه در عرصه بين الملل برگزار شد، يكي از عمليات هاي بزرگ مشترك بود كه در رنكينگ اينترپل نيز پليس فتاي ايران جزء برترين كشورها انتخاب شد.
به گفته وي، در حال حاضر پليس فتا با هماهنگي اينترپل درصدد طرح ريزي عمليات مشترك «پانك آ5» است.
سكوت آمريكا در قبال معرفي IP هكرهاي شركت نفت
هاديانفر در مورد آخرين وضعيت حمله سايبري به شركت نفت نيز گفت: پليس فتا پس از چند روز از ورودش به اين پرونده توانست درگاهي را كه اين تيم هكر از طريق آن به شركت نفت ورود پيدا كرده بود را شناسايي كند اما نكته قابل توجه آن است كه IP اين هكرها از طريق provider آمريكايي ايجاد شده است. وي با بيان اينكه پليس با هماهنگي مقام قضايي از آمريكا درخواست كرده است كه مالك IPهاي هكرهاي حمله كننده به شركت نفت را معرفي كند، گفت: اين اقدام پليس ايران كاملاً رسمي است اما آمريكا تا اين لحظه در قبال اين درخواست رسمي سكوت كرده است.
 


مالباخته گردنبند قاپ ها را به دام انداخت

دزدان موتورسوار كه با پرسه زدن در خيابان هاي شهر اقدام به گردنبندقاپي مي كردند، در جريان آخرين سرقت خود با سماجت مالباخته دستگير شدند.
در پي وقوع سرقت هاي خشن گردنبندقاپي از تعدادي از شهروندان و عمدتا در مناطق شمالي شهر تهران، پرونده اي با اين موضوع در پايگاه يكم پليس آگاهي تشكيل و با انجام هماهنگي هاي لازم با داديار شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران، شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار تيم مبارزه با زورگيري پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره يكم با شناسايي تعدادي از مالباختگان و انجام تحقيقات از آنها موفق به شناسايي انواع شيوه و شگرد سرقت ها شدند كه در تمامي آنها سارقان با استفاده از چاقو و قمه اقدام به تهديد و در مواردي نيز ضرب و جرح مالباختگان كرده بودند.
سرانجام ساعت يك بامداد 12تير امسال وقوع يك فقره سرقت و دستگيري يكي از سارقان به كلانتري 122 دربند اعلام شد.
ماموران در تحقيقات مقدماتي دريافتند كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا 125 اقدام به سرقت گردنبند يكي از شهروندان كرده، اما در حين فرار و در تعقيب و گريز انجام شده ميان آن ها و مالباخته پرداخته بود، يكي از آنها دستگير اما هم دست وي با تهديد قمه موفق به فرار از محل مي شود.
مالباخته پس از حضور در پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، در خصوص نحوه سرقت گردنبندش و همچنين دستگيري يكي از سارقان به كارآگاهان گفت: به همراه يكي از دوستانم به ميدان تجريش رفته بوديم. به پيشنهاد من براي خوردن آش، در حوالي ميدان تجريش توقف كرده و من براي خريد آش از ماشين پياده شدم. دوستم كه در پشت فرمان ماشين نشسته بود، منتظر بازگشت من شد. در حالي كه با كاسه آش در حال نزديك شدن به ماشين بودم، ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا 125به من نزديك شد و در يك لحظه سرنشين عقب آن با كشيدن گردنبند از گردنم اقدام به سرقت آن كرد.
وي ادامه داد: اين صحنه در حالي اتفاق افتاد كه فاصله من از ماشين كمتر از چند متر بود. بلافاصله سوار ماشين شده و به تعقيب موتورسيكلت پرداختيم. پس از دقايقي از تعقيب و گريز، دوستم با ضربه اي كه از پشت سر به موتورسيكلت سارقان وارد كرد باعث شد تا كنترل موتورسيكلت از دست راننده آن خارج شده و هر دو نفر سارق به روي زمين بيفتند. بلافاصله از ماشين پياده شده و با فرياد دزد- دزد از ديگران درخواست كمك كردم، اما يكي از سارقان با تهديد قمه موفق به فرار شد ولي نفر دوم نيز كه به همراه خود يك چاقو داشت و همانند نفر اول قصد فرار از محل را داشت، اما ضربه اول كار خودش را كرده بود و بلافاصله دستگير شد.
با توجه به تحقيقات انجام شده از مالباخته و همچنين اطلاعات بدست آمده از محمدرضا.ج كارآگاهان بلافاصله با دعوت از مالباختگاني كه بدين شيوه و در طول سال جاري مورد سرقت قرار گرفته اند، موفق به شناسايي بيش از 15مالباخته شدند كه توسط متهم و همدستانش مورد سرقت، تهديد با سلاح سرد، زورگيري و ضرب و جرح قرار گرفته بودند.
محمدرضا. ج كه پس از شناسايي توسط مالباختگان چاره اي جز اعتراف به سرقت هاي خشن و گردنبندقاپي نداشت، به ناچار به ده ها فقره سرقت و گردنبند قاپي در مناطق مختلف سطح شهر تهران و به همدستي دو نفر از بچه محل هاي خود به اسامي كسري.ج 32ساله و امير. الف 29 ساله اعتراف كرد.
با شناسايي هويت دو متهم ديگر پرونده و شناسايي محل هاي تردد و مخفيگاه متهمان در منطقه تهران نو، كارآگاهان پليس آگاهي مراقبت نامحسوس از اين محل ها را در دستور كار خود قرار داده و دو متهم ديگر پرونده را 25 تير دستگير و به پايگاه يكم منتقل كردند.
 


وزير بهداشت: پزشك خانواده هر هفته وارد يك استان مي شود

وزير بهداشت از راه اندازي طرح پزشك خانواده هر هفته در يك استان خبر داد.
به گزارش مهر، دكتر مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه جلسه شبكه تحقيقات ديابت و استئوپروز كه در محل ساختمان دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد، در ارتباط با برخي اظهارات پيرامون اجراي برنامه پزشك خانواده گفت: به اين برنامه بسيار اميد بسته ايم و تلاش مي كنيم در بسته هاي ادغام يافته در نظام پزشك خانواده در زمينه بيماريهاي غير واگير، فعاليتهاي جدي را انجام دهيم.
وي درباره گسترش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع نيز گفت: شنبه براي افتتاح اين طرح به استان سيستان و بلوچستان و هفته آينده به استان مازندران سفر مي كنيم و در هر هفته اين برنامه در يك استان راه اندازي مي شود.
وزير بهداشت خاطرنشان كرد: برنامه پزشك خانواده بيشتر در بحث پيشگيري تا درمان تمركز دارد و اميدواريم در هفته دولت جشن تكميل خانواده هاي بهداشت روستايي را برگزار كنيم.
دستجردي در ارتباط با پوشش بيمه اي 202 قلم داروي بيماران خاص و صعب العلاج كه رئيس جمهور دستور آن را داده است، گفت: در جلسه اخير هيئت دولت در اين زمينه صحبت هايي انجام شد و وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي قول داده است كه پوشش اين داروها در اولويت قرار گيرد.
وي با عنوان اين مطلب كه اين 202 قلم دارو شامل داروهاي بيماران خاص، صعب العلاج و برخي داروهاي گياهي است، تأكيد كرد: اولويت ما، پوشش بيمه اي داروهاي بيماران صعب العلاج و سرطاني است، چون تهيه اين داروها هزينه هاي فراواني را به بيمار تحميل مي كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 26 شبكه تحقيقاتي دركشور فعاليت مي كنند كه يكي از فعالترين آنها شبكه ديابت است، گفت: امروزه علت بيش از 60 درصد از مرگ و ميرها در كشور ابتلا به بيماريهاي غيرواگير است، 45 درصد آن مربوط به بيماريهاي قلبي و عروقي، 12 درصد سرطانها و 4 تا 5 درصد نيز مربوط به عوارض ريوي و ديابت است. بنابراين بايد براي پيشگيري از ابتلا به بيماريهاي غير واگير بايد برنامه ر يزي جدي داشته باشيم.
دستجردي با اشاره به بيماري استئوپروز (پوكي استخوان)، گفت: شيوع استئوپروز يك دهم ديابت است، ولي عوارض ناشي از آن و معلوليت هايش، هزينه هاي زيادي را به نظام سلامت تحميل مي كند. بنابراين لازم است در زمينه پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، برنامه ريزي جدي بكنيم.
وي تأكيد كرد: حدود 50 درصد از جمعيت ايران مبتلا به استئوپروز (پوكي استخوان) و استئوپني (كاهش تراكم استخوان)، هستند و براي كاهش ابتلا به اين بيماري نيازمند سياست گذاري و همكاري هاي بين بخشي هستيم.
وزير بهداشت با اشاره به افزايش جمعيت سالمندان ايران، گفت: براساس نتايج سرشماري جديد صورت گرفته در كشور، حدود 6 درصد جمعيت ايران سالمند هستند و هر چه به تعداد اين افراد افزوده شود، بيماريهاي غيرواگير افزايش مي يابد. ميزان مراجعات سالمندان و بستري شدن آنان 5 برابر بيشتر از گروههاي ديگر سني است، بنابراين بايد براي اين گروه سني نيز برنامه ريزي هاي لازم را انجام دهيم البته خوشبختانه اقداماتي در اين زمينه انجام شده است.
 


حذف سن 59 سال پدر از معافيت ها

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: حذف سن 59 سال براي معافيت فرزندان ذكوري كه پدرشان در اين بازه سني قرار داشت در جهت عادلانه كردن سربازي بوده است.
سردار موسي كمالي افزود: متأسفانه با حذف سن 59 سال در معافيت فرزنداني كه پدر آنها در اين بازه سني قرار گرفته بود جوسازي هاي شديدي صورت گرفت.
وي ادامه داد: قانون جديد و اصلاح قانون قديم اهدافي داشت كه بخش عمده آن مربوط به عادلانه كردن خدمت سربازي است.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: در قانون جديد تنها به فرزنداني كفالت پدر داده مي شود كه پدر آنها قادر به اداره خود نباشد. ما بر اين باوريم كه بايد براساس نيازها و آن چيز كه عدالت حكم مي كند قانون را به پيش ببريم. براي مثال چرا كسي كه پدرش در سن 59 سالگي قرار دارد بايد معاف شود ولي كسي كه پدرش در شرايط نامناسب است و تنها 58 سال سن دارد نبايد از معافيت بهره مند شود.
اين مقام ارشد نظامي ادامه داد: صرف داشتن سن 59 سال نمي تواند پايه مناسبي براي احقاق عدالت به حساب آيد چرا كه شايد فردي در اين سن باشد ولي به دليل تمكن مالي هيچ نيازي به فرزند خود براي سرپرستي نداشته باشد لذا فرزند ذكور اين افراد از خدمت معاف نخواهند شد و در مقابل آن اگر كسي حتي در سن 50 سال قرار داشته باشد و توانايي مالي و جسمي مناسبي براي گذران زندگي خود نداشته باشد با توجه به پرونده تشكيل شده يك فرزند ذكور وي از خدمت سربازي معاف خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: با اينكه اين قانون بايد از 22 آبان سال قبل به اجرا درمي آمد ولي ما اين فرجه را گذاشتيم كه هر كس در سال 90 واجد شرايط معافيت سن پدر بوده است با مراجعه به مراكز سازمان وظيفه عمومي تا پايان شهريور ماه امسال از اين نوع معافيت استفاده كند.
 


آزمون دستياري دندانپزشكي برگزار شد

بيست وششمين دوره آزمون دستياري تخصصي دندانپزشكي 29 تير با رقابت 2 هزار داوطلب در 9 شهر برگزار شد و نتايج اوليه كليه داوطلبان و اسامي واجدين شرايط پذيرش (سه برابر ظرفيت) 11 مرداد اعلام مي شود.
بيست وششمين دوره پذيرش دستيار تخصصي دندانپزشكي در شهرهاي تهران، اصفهان، بابل، تبريز، شيراز، كرمان، مشهد يزد و همدان برگزار شده است.
كليد اوليه سوالات اين آزمون روز شنبه 31 تيرماه از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir منتشر مي شود و داوطلبان مي توانند پس از مشاهده كليد سوالات در صورت داشتن سوال، اعتراضات خود را تا دوم مردادماه به صورت اينترنتي ارسال كنند.
كليد نهايي سوالات در روز شنبه 7 مرداد منتشر مي شود و پس از آن در 11 مرداد كارنامه اوليه داوطلبان همزمان با آغاز فرآيند انتخاب رشته، منتشر مي شود. نتايج نهايي آزمون در 7 شهريورماه اعلام مي شود.


از امشب اجرايي مي شود

طرح 30 شب ، 30 سفره قدر در زندان ها

رئيس مركز امور قرآني سازمان زندان ها از برگزاري دوره هاي آموزش قرآن در بيش از 250 دارالقرآن فعال در زندان هاي كشور خبر داد و افزود: در پايان دوره ها مدرك مربيگري قرآن بدون ذكر زندان اعطا مي شود.
حجت الاسلام رباني در گفت وگو با مهر با بيان اينكه دستورالعمل ويژه ماه مبارك رمضان به تمامي زندان هاي كشور ابلاغ شده است گفت: ختم روزانه يك قرآن، ايجاد گروه هاي قرآني 30 تا 60 نفره زندانيان، مسابقات قرآني و احكام، برگزاري محافل انس با قرآن و اجراي طرح 30 شب 30 سفره قدر از مهمترين برنامه هاي سازمان زندان ها در ماه مبارك رمضان است.
وي افزود: تمامي آموزش ها حضوري است و از رايانه و امكانات آموزشي براي آموزش قرآن به زندانيان علاقمند استفاده مي شود. همچنين علاقمندان مي توانند در آموزش ها و دوره هاي مربيگري قرآن شركت كرده و در پايان اين دوره ها زندانيان گواهي و مدرك مربيگري قرآن دريافت مي كنند كه در آن نامي از زندان برده نشده و زنداني پس از آزادي مي تواند در اين حوزه فعاليت كند.
رباني از ايجاد شبكه قرآني در زندان ها خبر داد و افزود: شبكه داخلي زندان ها با پخش ترتيل خواني، روش حفظ و قرائت قرآن را از طريق تلويزيون هاي داخل زندان ها آموزش مي دهد. تمامي اين برنامه ها همراه با تشويق و تقديم هدايا خواهد بود چرا كه براساس دستورالعمل مرخصي زندانيان فراگيري قرآن و احكام بيشترين امتياز را براي اعطاي مرخصي دارد.
 


معلم فداكار گيلاني درگذشت

«حسن اميدزاده» معلم فداكار استان گيلان اهل شهرستان شفت در سن 58 سالگي از دنيا رفت.
اين معلم فداكار پس از سال ها تحمل رنج ناشي از سوختگي، در بيمارستان شهرستان فومن جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حسن اميدزاده معلم فداكاري است كه در يك واقعه آتش سوزي در مدرسه محل خدمت جان دانش آموزان را نجات داد.
اين معلم فداكار در سال 76 زماني كه بخاري كلاس آتش گرفت و دانش آموزان در شعله هاي آتش گرفتار شده بودند، جان خود را به خطر انداخت و همه دانش آموزان را نجات داد و خودش از ناحيه سر، صورت و گردن دچار سوختگي شديد شده بود.
پيكر اين معلم فداكار روز پنجشنبه با حضور فرهنگيان و اقشار مختلف مردم از مقابل اداره آموزش و پرورش شفت به طرف زادگاهش روستاي بيجارسر تشييع شد.
 


عامل شهادت فرمانده نيروي انتظامي ايرانشهر اعدام شد

دادگستري كل سيستان و بلوچستان اعلام كرد: عامل شهادت فرمانده پيشين نيروي انتظامي ايرانشهر در زندان مركزي زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش روابط عمومي اين دادگستري، حكم اعدام عامل شهادت شهيد سرتيپ دوم پاسدار «غلامحسين جعفري» پس از تاييد مراجع عالي قضائي كشور صبح روز پنجشنبه به مرحله اجرا درآمد.
به گزارش ايرنا، 12 دي ماه 1385 تيم عملياتي نيروي انتظامي ايرانشهر به سرپرستي سرتيپ جعفري با تعدادي از اشرار سابقه دار اين شهرستان درگير شدند. در اين درگيري فرمانده نيروي انتظامي ايرانشهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و براي درمان به بيمارستان منتقل شد اما بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسيد.
 


وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:

شاخصه هاي بهداشتي در سيستان و بلوچستان بالا مي رود

وزير بهداشت، درمان و آموزشي پزشكي گفت: با توجه به محروميت ها و مشكلات سيستان و بلوچستان شاخصه هاي بهداشتي و درماني در اين استان ارتقاء مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، مرضيه وحيددستجردي ظهر ديروز در افتتاح طرح ملي پزشك خانواده در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه پزشكي خانواده در نظام ارجاع به خوبي در اين منطقه تبيين شده و مسئولان و مردم و پزشكان كاملا به وظايف آن واقف هستند.
وي با بيان اينكه تحولاتي كه در اين استان انجام شده بويژه در بخش بهداشت و درمان بي نظير است گفت: در سيستان و بلوچستان 100 درصد پزشكان عمومي براي برنامه پزشك خانواده ثبت نام كرده اند كه اين خود موفقيت يك برنامه را در اين منطقه مي رساند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: در سال گذشته هزار و 440 پزشك متخصص در سراسر نقاط كشور توزيع كرديم. از اين تعداد 40 پزشك متخصص را به دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و تعداد 18 پزشك متخصص به دانشگاه علوم پزشكي زابل اختصاص داديم كه رشد خوبي در اين زمينه داشته ايم.
وحيد دستجردي گفت: هدف از اجراي طرح پزشك خانواده، محقق كردن عدالت در سلامت و ارائه خدمات بهداشتي و درماني به همه مردم ايران است. وي ابراز داشت: امروز در بيش از 40 كشور دنيا برنامه پزشك خانواده در حال انجام است و خرسنديم كه اين مطالبه مردمي در كشور ما نيز در حال انجام است و هر شهروند ايراني از يك پرونده الكترونيك سلامت برخوردار مي شود.
 


از ديروز آغاز شد توزيع ارز دانشجويي در 12 استان كشور

مديركل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم خبر از توزيع معرفي نامه هاي متقاضيان ارز دانشجويي از ديروز جمعه در 12 استان مختلف كشور داد.
حسن مسلمي نائيني مديركل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم در گفت وگو با فارس با بيان اينكه 7 هزار و 600 نفر براي دريافت ارز دانشجويي ثبت نام كرده اند، گفت: در صورت تاييد اداره كل بورس وزارت علوم، معرفي نامه اين افراد به بانك روز جمعه 30 تيرماه در اختيارشان قرار مي گيرد.
وي با بيان اينكه اطلاع رساني به افراد واجد شرايط دريافت ارز دانشجويي از طريق ايميل صورت مي گيرد، خاطرنشان كرد: افراد مي توانند به مؤسساتي كه انتخاب كرده اند و در نزديكترين فاصله به محل زندگي آنها قرار دارد مراجعه و معرفي نامه هاي بانكي خود را تحويل بگيرند.
به گفته مديركل بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم 30 مؤسسه اعزام دانشجو به خارج براي توزيع معرفي نامه ارز دانشجويي با وزارت علوم همكاري مي كنند كه از اين تعداد 10 موسسه در تهران و بقيه در 11 شهرستان ديگر كشور مستقر هستند.
وي افزود: براساس هماهنگي هاي انجام گرفته توزيع معرفي نامه ارز دانشجويي در تهران و شهرستان هاي اصفهان، مشهد، تبريز، اروميه، شيراز، ساري، كرمانشاه، رشت، كرمان، زنجان و اهواز توسط اعضاي كانون مؤسسات و شركت هاي اعزام دانشجو توزيع مي شود.

 


به خاطر اجلاس غيرمتعهد ها در

ايران امتحانات شهريور دانش آموزان مردادماه برگزار مي شود

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش از برگزاري امتحانات شهريورماه دانش آموزان از 23 مراد خبر داد و گفت: امتحانات ساعت 9 صبح در ماه مبارك رمضان آغاز مي شود.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه نتايج امتحانات دانش آموزان اعلام شده است دليل برگزاري امتحانات دانش آموزان در مردادماه را برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در ايران ذكر كرد و افزود: از تاريخ 3 تا 12شهريورماه رويداد بزرگ سياسي در كشور و در شهر تهران داريم و به دليل برگزاري اين رويداد كه حدود بيش از 100 نفر از روساي كشورهاي غيرمتعهد در تهران حضور دارند، به همه مناطق شهر تهران هم اعلام شده است كه در اين تاريخ علاوه بر اينكه امتحانات نهايي و هماهنگ برگزار نمي شود از برگزاري امتحانات داخلي هم جدا خودداري كنند.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: با توجه به اينكه امتحانات دانش آموزان در ايام ياد شده برگزار نمي شود، اميدواريم بتوانيم شرايط و وضعيت ترافيكي خوبي را براي برگزاري اين اجلاس مهم سياسي و بين المللي داشته باشيم.
وي گفت: نتايج امتحانات نهايي سال سوم و پيش دانشگاهي و همچنين ساير پايه هاي تحصيلي اطلاع رساني شده است، تنها ممكن است نتيجه اعتراض به نمرات برخي دانش آموزان هنوز اعلام نشده باشد.
عرفي به برنامه امتحانات شهريورماه دانش آموزان اشاره كرد و افزود: برنامه امتحانات شهريور مربوط به آن دسته از دانش آموزان است كه احيانا درسي را افتاده باشند.
 


كلنگ حسينيه حضرت بقيه الله(عج) زمين خورد

كلنگ احداث حسينيه حضرت بقيه الله(عج) در منطقه 81 با حضور جمع كثيري از شهروندان و مديران شهرداري به زمين خورد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 81، در اين مراسم حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت:بالا بردن پرچم بر روي مراكز فرهنگي و مذهبي كه بحمدالله در تهران روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي شود، آنچنان اهميتي ندارد، بلكه مهم نگهداري و حفظ آن است كه بتواند جمع كثيري از مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت را در مناسبت هاي مختلف گردهم آورد.
در ادامه مراسم مهندس محمد صارمي زاده شهردار منطقه 81 نيز به ضرورت احداث پاركينگ در جوار حسينيه و مساجد اشاره كرد و گفت: نبود پاركينگ كافي يكي از خط قرمزهاي قابل توجه در مديريت شهري پايتخت است و بنده اعتقاد دارم به ازاي هر خودرو بايد يك پاركينگ احداث شود.
گفتني است حسينيه بقيه الله الاعظم(عج) در خيابان شهيد فاطمي واقع در محله صاحب الزمان(عج) در زميني به وسعت 2هزار متر مربع و در سه طبقه بناي مفيد احداث مي شود.
 


سقوط هواپيماي دونفره در ارتفاعات رامسر

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران از سقوط يك فروند هواپيماي سبك دو نفره در ارتفاعات جنوب شهرستان رامسر در روز پنج شنبه خبر داد.
«مهدي ولي پور» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين هواپيما در 12 مايلي جنوب رامسر در كوه هاي البرز سقوط كرده و به نظر مي رسد دو سرنشين آن كشته شده اند.
وي گفت: به محض اطلاع از اين واقعه، بالگرد اين جمعيت كه مشغول امدادرساني به سيل زدگان گيلان بود به منطقه سقوط هواپيما اعزام شد و در حال حاضر عمليات جست وجو براي يافتن لاشه هواپيما و پيكر دوسرنشين آن در حال انجام است.
ولي پور اظهار داشت: ارتباط اين هواپيما ساعت 30/11 دقيقه صبح پنج شنبه با برج مراقبت فرودگاه شهرستان رامسر قطع شده بود. گفته مي شود اين هواپيما سبك از استان قزوين به سمت رامسر در حركت بود.
 


خواب آلودگي راننده جان 7 سرنشين سمند را گرفت

خواب آلودگي راننده، سبب مرگ هفت سرنشين خودرو سواري «سمند» در محور هفتكل- باغملك در استان خوزستان شد.
فرمانده پليس راه استان خوزستان ديروز به خبرنگار ايرنا گفت: بر اثر بروز اين حادثه رانندگي كه عصر پنج شنبه رخ داد، هفت سرنشين اين خودرو در دم جان باختند.
سرهنگ «قاسم قدرتي» افزود: بررسي پليس نشان داد كه دليل اصلي اين حادثه خواب آلودگي راننده و متعاقب آن انحراف به چپ و واژگوني خودرو بوده است.
 


نمايش خرقه منسوب به پيامبر اكرم(ص) در استانبول

هزاران تن از مردم استانبول براي بازديد از خرقه منتسب به حضرت محمد(ص) روز جمعه روانه مسجد جامع «خرقه شريف نبوي» شدند.
به گزارش ايرنا، شهروندان استانبول طبق روال همه ساله در ماه مبارك رمضان براي ديدن خرقه منتسب به حضرت محمد(ص) به اين مسجد مي روند.
خرقه نبوي كه گفته مي شود حضرت محمد(ص) آن را به يكي از اصحاب خود به نام «اويس قرني» اهدا كرده بود، در دوران حكومت عثماني توسط «سلطان سليم اول» از حجاز به استانبول آورده شد. مسئول مسجد جامع «خرقه شريف نبوي» در اولين روز از نمايش خرقه نبوي گفت: امسال شهروندان زيادي از نقاط مختلف تركيه به اين مسجد خواهند آمد. پارسال نيز حدود يك ميليون نفر از سراسر تركيه براي ديدن خرقه نبوي به اينجا آمده بودند.دولت عثماني براي حفظ اين خرقه، مسجدي را به نام مسجد «خرقه شريف نبوي» بنا نهاد كه ساخت آن در سال 1853 ميلادي به پايان رسيد.
سلطان عبدالحميد ثاني اجازه داد تا صندوقي براي نگهداري خرقه شريف نبوي تهيه شود تا خرقه پيامبر اكرم(ص) را در ماه مبارك رمضان به شهروندان نشان دهند.اين عادت در اين مسجد به جا مانده است و همه ساله همزمان با ماه مبارك رمضان خرقه نمايش داده مي شود. ديدن خرقه فقط در ماه مبارك رمضان امكان پذير است.
 


آتش سوزي جنگل هاي پرتغال

ماموران آتش نشاني پس از گذشت چند روز هنوز با زبانه هاي سركش آتش در جنگل هاي سرتاسر مجمع الجزاير پرتغالي «ماديرا» دست به گريبان هستند.
به گزارش ايسنا، تاكنون شمار زيادي از روستائيان اين مجمع الجزاير، مجبور به ترك خانه هايشان شده اند. وزش بادهاي تند و شديد، عمليات مهار شعله هاي سركش آتش را با مشكل مواجه كرده است.
به گزارش بي بي سي، تصاوير تلويزيوني نشان مي دهد كه بسياري از خانه هاي روستائيان در ميان شعله هاي آتش خاكستر شده اند.
طبق گزارش رسانه هاي پرتغال، شعله هاي حريق حتي به نواحي از كشور پرتغال نيز رسيده و تا نزديكي شهر «تاويرا» پيش روي كرده است. به گفته مقامات دولتي، از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون اين كشور با افزايش موج شديد گرما و خشكسالي مواجه شده است.
 


تيراندازي به سوي تماشاگران

در اثر تيراندازي صبح ديروز 2 فرد مسلح در يك سالن شلوغ سينما در شهر «آئورا» در ايالت كلرادوي آمريكا، 14 تن كشته و حدود 50 تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، افراد مسلح كه ماسك ضد گاز و جليقه ضد گلوله پوشيده بودند، تماشاگران را در يك سالن سينما كه براي نخستين بار فيلم جديد «بتمن» را به نمايش گذاشته بود، به گلوله بستند. به گفته شاهدان عيني فرد مسلح سراپا سياه پوشيده بود و جليقه ضد گلوله بر تن داشت. به گزارش رسانه هاي محلي، پليس يكي از مهاجمان مسلح را دستگير كرده و در جستجوي فرد دوم است.
 


تصادف مرگبار دو قطار مسافربري

رسانه هاي محلي هند از برخورد مرگبار يك قطار سريع السير با كابين هاي از ريل خارج شده يك قطار مسافربري محلي در اين كشور خبر دادند.
به گزارش ايسنا، اين حادثه كه در ساعات پاياني پنج شنبه شب در منطقه اي موسوم به «كاسارا» رخ داد، تعدادي كشته و بيش از 50 مجروح داشته است.
بنابر گزارش رويترز، تاكنون آمار دقيق تلفات اين سانحه سه كشته و 55 مجروح اعلام شده است. قطار سريع السير «ويداريها» در نزديكي منطقه «كاسارا»، حدود 100 كيلومتري شهر بمبئي با واگن هاي يك قطار محلي مسافربري به شدت برخورد كرد.
به گفته مقامات اداره مركزي راه آهن اين كشور، ابتدا چهار واگن قطار محلي «اومبرمالي» حدود ساعت 30:9 پنج شنبه از ريل خارج شدند و دقايقي بعد، قطار سريع السير «ويداريها» با اين چهار واگن به شدت برخورد كرد. به گفته مسئولان محلي، عمليات امدادرساني به حادثه ديدگان به دليل بارندگي شديد تا جمعه ادامه پيدا كرد.
 


دختر بندانگشتي!

دختر سه ساله چيني با 54 سانتيمتر قد، نامزد عنوان كوچكترين دختر جهان شد.
«ليانگ» كه هنگام تولد حدود يك كيلوگرم وزن داشت و قدش 33 سانتيمتر بود، همانند كودكان ديگر بازي مي كند اما در مقايسه با آنان رشد مناسبي ندارد.گفته شده است اين دختر كوچكترين دختر جهان است و اكنون كه سه سال دارد قدش به 54 سانتيمتر رسيده و دو كيلوگرم وزن پيدا كرده است. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه ديلي ميل، پزشكان چيني معتقدند اختلال ژنتيكي موجب شده تا اين دختر رشد معمول نداشته باشد و اين احتمال وجود دارد قد او بيشتر از اين رشد نكند.
 


5 ميليون كودك كارگر در فيليپين

بيش از پنج ميليون كودك در فيليپين در بازار كار حضور دارند.
به گزارش تلويزيون الجزيره انگليسي، طبق گزارش سازمان بين المللي كار، حدود دو سوم اين كودكان كارگر در شرايط سخت و خطرناك كار مي كنند. دولت فيليپين اعلام كرده است كه با اين پديده مبارزه و تا سال 2016 اين پديده را ريشه كن خواهد كرد. اما «فيل رابرتسون» از ديده بانان حقوق بشر به الجزيره گفت: فيليپين همين الان نيز قوانيني براي برخورد با پديده كودكان كار دارد اما اين قوانين اجرا نمي شوند. چون دولت تمايلي به اجراي قانون نشان نمي دهد. اوضاع به گونه اي است كه وزارت كار فيليپين نيز آمار درستي از شمار كودكان كار اين كشور ندارد و بعد از انتشار گزارش سازمان بين المللي كار در اين خصوص ابراز تعجب كرده است. اين كارشناس حقوق بشري توصيه كرد كه دولت فيليپين بودجه بخش هاي آموزشي و تحصيلي خود را افزايش دهد و بدين طريق كودكان را از بازار كار به مدرسه هدايت كند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14