(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 31 تير 1391 - شماره 20261

درگيري هاي قبيله اي در سودان 60 كشته برجاي گذاشت
حضور هزاران روزه دار فلسطيني در نماز جمعه مسجد الاقصي
مذاكرات مشعل و مرسي در قاهره براي بازگشايي گذرگاه رفح
نماينده روسيه در شوراي امنيت:
فشار آمريكا به سوريه براي انتقام از ايران است
در مراسم سالگرد جنگ 33روزه
سيدحسن نصرالله : اسرائيل دوباره شليك كند غافلگيرش مي كنيم
پس از مدت ها سكوت صورت گرفت
حمايت برنده جايزه صلح نوبل ميانمار از قتل عام مسلمانان!
به منظور جلوگيري از برگزاري تظاهرات ضد حكومتي
آل خليفه شهرهاي بحرين را به پادگان نظامي تبديل كرد
بندر بن سلطان مامور سيا وزير اطلاعات عربستان شد
اعتراض خياباني عليه دولت در 80 شهر اسپانيا


درگيري هاي قبيله اي در سودان 60 كشته برجاي گذاشت

منابع خبري از كشته شدن 60 نفر در درگيري هاي قبيله اي در سودان خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از «خبرگزاري فرانسه»، «احمد هارون» از مقام هاي ارشد استان «كردفان» اعلام كرد: براساس آمار اوليه، ادامه درگيري ها در حد فاصل مناطق «دارفور» شرقي و كردفان جنوبي 35 كشته از قبيله مسيريه و 25 كشته از قبيله الزريقات برجاي گذاشت و ده ها تن ديگر از دو قبيله نيز زخمي شدند.هارون با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابير اضطراري براي كنترل اوضاع در منطقه اظهار داشت: مسئولان محلي براي ممانعت از تكرار اين خشونت ها در حال رايزني هستند.
اين در حالي است كه درگيري دو قبيله بر سر مالكيت اراضي و چراگاه هاي منطقه همچنان ادامه دارد. ناامني و گسترش درگيري ها باعث آوارگي هزاران نفر در منطقه شده است.
 


حضور هزاران روزه دار فلسطيني در نماز جمعه مسجد الاقصي

هزاران فلسطيني در اولين روز ماه مبارك رمضان نماز جمعه را در مسجد الاقصي به جاي آوردند.
به گزارش شبكه خبري فلسطين اليوم، هزاران نفر از مردم فلسطين از محله هاي مختلف قدس و شهرها و روستاهاي حومه آن و اراضي اشغالي به مسجد الاقصي رفته و نماز جمعه اولين روز ماه مبارك رمضان را به جاي آوردند. تمامي گذرگاه ها و ايست هاي بازرسي نظامي در ورودي هاي اصلي شهر قدس شاهد ازدحام جمعيتي بود كه براي به جا آوردن نماز جماعت به مسجد الاقصي مي رفتند.
اين در حالي بود كه مسئولان رژيم اشغالگر اعلام كرده بودند كه به مردان بالاي 40 سال اجازه ورود به مسجد الاقصي را نخواهند داد.صدها نظامي و پليس رژيم صهيونيستي در اطراف مسجد الاقصي مستقر شده بودند و خيابان ها و راه هاي اصلي منتهي به مسجد الاقصي مسدود شده بود.
 


مذاكرات مشعل و مرسي در قاهره براي بازگشايي گذرگاه رفح

رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با مرسي در قاهره اعلام كرد حماس و گروه هاي فلسطيني مصر را به عنوان ميانجي در مسئله آشتي ملي قبول دارند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، خالد مشعل پس از ديدار با مرسي رئيس جمهور مصر در يك كنفرانس مطبوعاتي شركت و تاكيد كرد، با ميانجي گري مصر اميد مي رود كه مسئله آشتي ملي به نتيجه برسد.
وي افزود، ما به تصميمات قاهره در زمينه آشتي ملي ميان گروه هاي فلسطيني احترام مي گذاريم.
رئيس دفتر سياسي حماس خاطرنشان كرد، در ديدار با مرسي مشكلات شهروندان فلسطيني ساكن غزه و نياز اين منطقه به سوخت و بازگشايي گذرگاه ها مورد بحث قرار گرفت اما هيچ درخواستي مبني بر انتقال پرونده فلسطين از سازمان اطلاعات و امنيت مصر به نهاد رياست جمهوري نشده است.
وي افزود، ما با تمامي موسسه ها و نهادهاي دولتي مصر اعم از سازمان اطلاعات، وزارت خارجه و نهاد رياست جمهوري ارتباط داريم. مشعل ضمن تاكيد بر پايبندي جنبش حماس به حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خود اظهار داشت، مطالب منتشر شده درباره تصرف صحراي سينا تبليغات صهيونيستي است و حماس به سازمان اطلاعات مصر براي بازپس گيري صحراي سينا و تحقق منافع اين كشور كمك خواهد كرد.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس درباره اظهارات محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مبني بر مانع تراشي حماس بر سر راه آشتي ملي به دليل سرگرم بودن اين جنبش به انتخابات درون تشكيلاتي خود خاطرنشان كرد آشتي ملي هيچ ارتباطي به انتخاب داخلي جنبش حماس ندارد چرا كه آشتي ملي فرآيند پيچيده اي دارد و در عين حال مشكلاتي در عرصه داخلي فلسطين وجود دارد كه بايد حل شود.
خبر ديگر اين كه «عزيز دويك» رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين پس از 6 ماه اسارت در زندان هاي رژيم صهيونيستي آزاد شد و جنبش حماس آزادي وي را به گروه هاي فلسطيني و اسيران قهرمان فلسطيني تبريك گفت.
 


نماينده روسيه در شوراي امنيت:

فشار آمريكا به سوريه براي انتقام از ايران است

نماينده روسيه در سازمان ملل متحد گفت، تمام فشارهاي غرب عليه سوريه به خاطر ايران است و آمريكا مي خواهد از اين طريق موقعيت و قدرت تهران را تضعيف كند و از اين كشور انتقام بگيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، ويتالي چوركين در جمع خبرنگاران گفت، در سوريه يك جدال ژئوپلتيك مهم جريان دارد كه مردم سوريه هيچ نفعي در آن ندارند و تمام طرح غرب در سوريه حول محور ايران است.
وي افزود، تغييرات غيرمنتظره ناشي از حمله آمريكا به عراق كه موجب تقويت ايران شده بود غرب را وادار كرد تا براي انتقام از تهران اوضاع سياسي سوريه را به هم بريزد.
چوركين اظهار داشت: رويكردهاي آمريكا و متحدانش در سوريه رياكارانه است و با دامن زدن به فعاليت هاي گروه هاي افراطي و تروريستي در حال اجراي طرح هاي ژئوپلتيك خاص خودش است كه هيچ نفعي براي مردم سوريه ندارد و به اتفاقات غم انگيزي منجر شده است.
روسيه و چين قطعنامه پيشنهادي كشورهاي غربي و آمريكا براي تشديد تحريم ها بر عليه سوريه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل را براي بار سوم وتو كردند. اين قطعنامه در جلسه روز پنجشنبه شوراي امنيت با 11 راي مثبت، دو رأي منفي (روسيه و چين) و دو رأي ممتنع (پاكستان و آفريقاي جنوبي) رو به رو شد.
«لي بائودونگ»، نماينده چين، در اين نشست گفت پكن به اين دليل اين قطعنامه را وتو كرد كه اين قطعنامه «مفاد نابرابري داشت كه فقط بر يك طرف فشار وارد مي آورد.»
وي همچنين گفت تصويب اين قطعنامه بحران را وخيم تر كرده و باعث سرايت به ساير كشورهاي منطقه خواهد شد.سوزان رايس نماينده آمريكا در سازمان ملل نيز ضمن انتقاد از تصميم روسيه و چين براي وتوي قطعنامه عليه سوريه گفت، شوراي امنيت به كل شكست خورده است زيرا روز سياه ديگري براي اين شورا به وجود آمده است.وي افزود، آمريكا مجبور است شوراي امنيت را دور بزند و بدون مصوبات شوراي امنيت از مخالفان سوري حمايت كند.
نشست شوراي امنيت با وتوي روسيه و چين در حالي بي ثمر به پايان رسيد كه رئيس جمهور روسيه و رئيس جمهور آمريكا نيز روز چهارشنبه با يكديگر ديدار كرده بودند و در اين ديدار طرفين درباره حل و فصل اختلافات در سوريه به توافق نرسيده بودند.از سوي ديگر دبير كل سازمان ملل متحد نسبت به افزايش خشونت ها در سوريه ابراز نارضايتي كرد و انفجار تروريستي در ساختمان امنيت ملي سوريه در دمشق را محكوم كرد.
بان كي مون در بيانيه اي اعلام كرد، اقدامات خشونت آميز كه از سوي هر طرفي در سوريه صورت مي گيرد غيرقابل قبول و به منزله نقض طرح شش ماده اي كوفي عنان است.
گفتني است در پي انفجار در ساختمان امنيت ملي سوريه كه روز چهارشنبه روي داد داود راجحه وزير دفاع، آصف شوكت وزير اطلاع سوريه و حسن توركماني معاون بشار اسد و رئيس اتاق بحران اين كشور كشته شدند و هشام اختيار رئيس دفتر امنيت ملي سوريه نيز به دليل جراحت هاي وارده روز گذشته درگذشت.
منابع مطلع سوري اعلام كردند عامل انفجار ساختمان شوراي امنيت ملي سوريه بازداشت شده است.اين منابع افزودند كه اين فرد يكي از نيروهايي بوده كه وظيفه محافظت از ساختمان را برعهده داشته است.
برخي منابع اعلام كردند اين فرد يك كمربند انفجاري را به خود متصل و وارد سالن اجتماعات شده و خود را منفجر كرده است، اما برخي ديگر از منابع اظهار داشتند كه اين انفجار با كار گذاشتن ماده منفجره تي ان تي به ميزان 50 كيلوگرم در سالن اجتماعات صورت گرفته و عامل انفجار از راه دور اين بمب را منفجر كرده است. برخي منابع از كشورهاي حاشيه خليج فارس نيز فاش كردند سازمان جاسوسي انگليس (ام آي6) و موساد از چندماه پيش با عناصر وهابي مسلح در سوريه ارتباط داشته و پشت پرده اين انفجار تروريستي هستند.اين در حالي است كه مردم سوريه با برگزاري تظاهراتي در دمشق حمله تروريستي اخير در پايتخت را محكوم كردند و اظهار داشتند كه اين اقدامات تروريستي مردم را از حمايت از نظام سوريه منصرف نخواهد كرد.
مردم سوريه شعارهايي عليه تروريست ها و رژيم هاي عربي و آمريكا و كشورهاي غربي سر دادند.از سوي ديگر، وزير دفاع جديد سوريه اعلام كرد نيروهاي مسلح هرگز در برابر اقدامات جنايتكارانه از وظيفه خود كوتاهي نخواهند كرد.
آخرين خبر
بازگشت مصطفي طلاس
به سوريه
مناف طلاس كه از سوريه خارج شده بود و رسانه هاي مخالف سوريه در حال مانور دادن درباره فرار وي به خارج از كشور بودند به همراه پدرش مصطفي طلاس به سوريه بازگشت.
تمديد 30 روز ماموريت ناظران
شوراي امنيت سازمان ملل به اتفاق آرا با تمديد ماموريت ناظران بين المللي در سوريه موافقت كرد .
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويتر، شوراي امنيت سازمان ملل ديروزبه اتفاق آراء با تمديد 30 روزه ماموريت ناظران بين المللي در سوريه موافقت كرد .
پنجشنبه گذشته، روسيه و چين قطعنامه پيشنهادي كشورهاي غربي و آمريكا درباره تشديد تحريم ها بر ضد سوريه در چارچوب فصل هفتم سازمان ملل را براي بار سوم وتو كردند .
روسيه و چين قبلانيزدوبارقطعنامه پيشنهادي غرب و امريكا را در شوراي امنيت سازمان ملل وتو كرده بودند .
 


در مراسم سالگرد جنگ 33روزه

سيدحسن نصرالله : اسرائيل دوباره شليك كند غافلگيرش مي كنيم

دبيركل حزب الله لبنان با بيان اينكه تل آويو هنوز هم در شوك شكست جنگ 33روزه است تاكيد كرد، در جنگ آينده اسرائيل را غافلگير مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري ها، سيدحسن نصرالله در سخنراني خود كه به مناسبت ششمين سالروز پيروزي جنگ 33 روزه ايراد كرد گفت، اسرائيلي ها هنوز هم در باتلاق شكست ناشي از جنگ 33 روزه هستند و در آن دست و پا مي زنند.
وي افزود، اگر امروز هم دشمن صهيونيستي به فكر حمله به لبنان بيفتد آنچنان صهيونيست ها را غافلگير مي كنيم كه ديگر به فكر حمله نيفتند.
دبيركل حزب الله تصريح كرد، اين براي ما كافي است كه مئير داگان رئيس موساد در زمان جنگ اعلام كرد اين جنگ براي اسرائيل يك مصيبت بود و به اسرائيل ضربه سختي وارد شد، يا مقامات ديگر رژيم صهيونيستي اعتراف كردند كه اسرائيل هيچ گاه تا به اين حد گرفتار خفت نشده بود.
سيدحسن نصرالله تاكيدكرد، مقاومت هميشه بيدار و در صحنه حاضر است و مردان مقاومت شبانه روز روي پرونده مبارزه و جنگ با دشمن و حمايت و محافظت از كشور كار مي كنند.
وي همچنين اظهار داشت، مقاومت به درجه اي از توانمندي و آگاهي و بيداري رسيده كه در هر زمان مي تواند دشمن را غافلگير كند و پيروزي بزرگي براي خود رقم بزند.
دبيركل حزب الله گفت، اگر در لبنان همبستگي سياسي ملي و وابستگي متقابل سياسي بود و اگر در لبنان برخي خنجرها در غلاف بود نه بر پشت ما، مي توانستيم در روزهاي اخير از مذاكرات دستاوردهايي را محقق كنيم اما برخي در سطح سياسي درون لبنان از اسرائيل حمايت مي كردند تا اين رژيم را از بن بست خارج كنند.وي از تمام مردم لبنان و احزاب و گروه هاي سياسي خواست با توافق ملي راه را براي هرگونه توطئه و تهديدهاي داخلي و خارجي ببندند.
سيدحسن نصرالله درباره سوريه نيز گفت، امروز در سوريه نمي خواهند سنگ روي سنگ بند باشد و سوريه نه تنها بهاي حمايت از مقاومت فلسطين و لبنان را پرداخت مي كند بلكه مقاومت فلسطين و لبنان به لطف سلاح هايي كه ساخت اين كشور بود و آنها را در اختيار مقاومت قرار مي داد موفق شد هم در لبنان و هم در غزه به پيروزي برسد.
وي تاكيد كرد، هنگامي كه رژيم هاي عربي در حال مال اندوزي بودند بشار اسد و فرماندهان شهيدي چون آصف شوكت و داود راجحه و حسن تورلكاني از مقاومت فلسطين و لبنان حمايت مي كردند.
سيدحسن نصرالله گفت، آمريكا براي حفظ امنيت اسرائيل نمي خواهد ارتشي در خاورميانه باشد و اگر هم كه ارتش قوي در منطقه باشد بايد با آمريكا در ارتباط باشد. امروز در عراق مگر غير از پليس، نيروي نظامي ديگري وجود دارد.
دبيركل حزب الله لبنان تنها راه حل بحران سوريه را گفت وگو عنوان كرد و گفت، آمريكا و دشمنان سوريه نمي خواهند گفت وگويي ميان دولت و مخالفان صورت بگيرد چون تنها هدف آنها نابودي دولت، ملت و ارتش سوريه است.
دبيركل حزب الله لبنان در بخش ديگري از سخنانش درباره ايران نيز گفت، تنها كشوري كه مي خواهد در لبنان ارتش قوي وجود داشته باشد ايران است ولي آمريكا هرگز به ارتش لبنان تسليحات قوي نمي دهد تا با اسرائيل جنگ نكند.
وي افزود، آمريكا و غرب هركاري كه مي توانستند عليه ايران انجام دادند اما ايران امروز صد بار قويتر از 30 سال قبل است و قدرت آن بيشتر نيز خواهد شد.
نصرالله گفت، آنها ايران را محاصره كردند اما ايران قويتر شد ايران كشور بزرگي است و از لحاظ نيروي انساني و امكانات مادي نيز غني است.
دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد، اسرائيل در سال هاي اخير به دنبال محاصره ايران و ترور فرماندهان نظامي و انفجار عليه مردم بوده است، دهها شبكه ماهواره اي به زبان فارسي به راه افتاده است كه به دنبال تحريك ملت ايران عليه رهبران آن است، آنها بسياري از مردم را براي ريختن به خيابان در تهران تحريك كردند، اما در ايجاد فتنه در اين كشور ناتوان ماندند.
 


پس از مدت ها سكوت صورت گرفت

حمايت برنده جايزه صلح نوبل ميانمار از قتل عام مسلمانان!

«آنگ سوچي» نماد دموكراسي خواهي در ميانمار كه به شدت نيز مورد حمايت كشورهاي غربي است در واكنش به نسل كشي مسلمانان اين كشور خواستار اخراج آنها شد.
به گزارش واحد مركزي خبر «آنگ سوچي» نماد دموكراسي خواهي در ميانمار و برنده جايزه صلح نوبل سرانجام پس از مدت ها سكوت در مقابل نسل كشي مسلمانان در اين كشور توسط بودائيان افراطي كه با حمايت كامل دولت انجام مي شود، گفت: مسلمانان ميانمار جزو اين كشور نيستند و بايد اخراج شوند.
اين موضع در حالي از سوي وي اتخاذ مي شود كه در يك سال گذشته بيش از 52 هزار نفر از مسلمانان ميانمار توسط بودائيان هم كيش خانم سوچي قتل عام شده و هزاران نفر ديگر نيز از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.
هنگام اعطاي جايزه صلح نوبل گفته شد كه اين جايزه به خاطر تلاش وي در راه استقرار دموكراسي و حقوق بشر به خانم آنگ سوچي داده مي شود.
در جديدترين واكنش ها به تداوم نسل كشي مسلمانان در ميانمار امام مركز اسلامي واشنگتن در مصاحبه با شبكه پرس تي وي درباره ادامه آزار و اذيت مسلمانان ميانمار و سكوت غرب و رسانه هاي غربي گفت: آنچه كه روي مي دهد، بي شك يك تراژدي انساني است.
محمدالعاصي اظهار داشت: اگر قرار بود اين مسئله براي اقليت هاي مذهبي ديگر در ساير نقاط جهان روي دهد به سر خط اخبار دنيا تبديل مي شد، اين در حالي است كه اين موضوع در هيچ كجا در كانون توجه رسانه اي قرار نگرفته است.
وي افزود: اين مسئله به ما مي گويد كه خون مسلمانان هيچ ارزشي ندارد.
امام مركز اسلامي واشنگتن درباره سكوت سازمان هاي بين المللي نيز گفت: «ما تاكنون نديده و نشنيده ايم كه هيچ سازمان بين المللي به اين مسئله توجه نشان دهد. اين در حالي است كه نهادهاي فعال در زمينه حقوق بشر در سازمان ملل نيز هيچ كدام تا كنون به اين موضوع نپرداخته اند. با وخيم تر شدن اوضاع در مناطق مسلمان نشين ميانمار، وزير خارجه بنگلادش خواستار بازگرداندن 500 هزار مسلمان ميانماري به بنگلادش شد كه تحت شديدترين فشارها هستند.
 


به منظور جلوگيري از برگزاري تظاهرات ضد حكومتي

آل خليفه شهرهاي بحرين را به پادگان نظامي تبديل كرد

رژيم آل خليفه از ترس تظاهرات گسترده مردمي، سراسر كشور را به پادگان نظامي تبديل كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت كشور بحرين با انتشار بيانيه اي برگزاري تظاهرات در سراسر كشور را ممنوع اعلام كرد و همزمان با اين بيانيه نيروهاي امنيتي و نظاميان آل خليفه در تمام خيابان ها و راه هاي اصلي شهر مستقر شدند.
تانك ها و خودروهاي نظامي ارتش بحرين در مسيرهاي ورودي شهرها مستقر شده اند و كنترل راه هاي ورودي را برعهده گرفته اند.
اين در حالي است كه جمعيت هاي سياسي بحرين بر حق شهروندان براي تظاهرات تاكيد كردند و اظهار داشتند جلوگيري از برگزاري تظاهرات نقض آشكار منشورهاي بين المللي است.
جمعيت الوفاق اسلامي با انتشار بيانيه اي ا علام كرد برگزاري تظاهرات مسالمت آميز حق شهروندان است و تصميم وزارت كشور در ممنوعيت برگزاري تظاهرات در منامه وشهرهاي ديگر و سلب آزادي بيان و تجمع مسالمت آميز و راهپيمايي ها به طور كلي غيرقابل قبول و مردود است.احزاب و جمعيت هاي سياسي بحرين قرار بود كه 25 تظاهرات سراسري در بحرين برگزار كنند كه با مخالفت وزارت كشور روبه رو شد با اين حال انقلابيون بحريني اعلام كردند اين بيانيه ها مانعي در راه برگزاري تظاهرات مسالمت آميز آنها نخواهد شد و مردم همچنان بر تحقق خواسته هاي خود اصرار دارند.
يك فعال بحريني در اين باره گفت، رژيم آل خليفه از ترس قيام مردمي به خشونت روي آورده است و مردم را سركوب مي كند در حالي كه مردم با تظاهرات مسالمت آميز خواسته هاي خود را عنوان مي كنند در حالي كه اگر مي خواستند مي توانستند دست به اسلحه ببرند.
وي افزود، انقلابيون بحريني در ماه مبارك رمضان با شعار ماه خدا ماه انقلاب است تظاهرات مسالمت آميز خود را ادامه خواهند داد.
از سوي ديگر يكي از اعضاي خاندان حاكم بر بحرين از وجود جنگ قدرت در داخل اين خاندان خبر داد و ملك حمد پادشاه اين كشور را ستمگر توصيف كرد.
شيخ عبدالله آل خليفه از وجود اختلاف شديد بين بخش هاي مختلف حاكميت در بحرين پرده برداشت و دولت را عامل بحراني شدن اوضاع در كشور دانست.
وي تاكيد كرد، پادشاه بحرين ستمگر و ناتوان است و به ديدگاه هاي مخالف احترام نمي گذارد.
 


بندر بن سلطان مامور سيا وزير اطلاعات عربستان شد

پادشاه عربستان از وحشت گسترش اعتراض هاي مردمي در يك جابه جايي قدرت، «بندر بن سلطان» مامور شناخته شده سيا را به سمت وزارت اطلاعات عربستان منصوب كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، براساس حكم شاه عربستان، بندر بن سلطان 61 ساله كه از سال 1983 تا 2005 براي مدت طولاني سفير سعودي در واشنگتن بود، با حفظ سمت خود به عنوان دبير شوراي امنيت ملي براي رياست دستگاه اطلاعات تعيين شده است.
براساس اين گزارش جابه جايي قدرت در عربستان پس از آن صورت گرفت كه «ديويد پترائوس» رئيس سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) و رئيس شوراي عالي امنيت ملي آمريكا طي هفته گذشته از عربستان ديدن و با ملك عبدالله (پادشاه) و دولتمردان آل سعود گفت وگو و رايزني كرده بودند.براساس اين گزارش، كارشناسان امور عربستان اقدام پادشاه عربستان را ناشي از عجز رژيم سعودي در مقابله با خيزش اسلامي در اين كشور عنوان و اعلام كردند در حالي كه صحنه داخلي اين روزها شاهد افزايش ناآرامي ها و نارضايتي هاي مردمي است، «مقرن بن عبدالعزيز» برادر ملك عبدالله بركنار و بندر بن سلطان به عنوان رئيس دستگاه اطلاعاتي آل سعود منصوب شده است.
منابع نزديك به خاندان حاكم در رياض پيشتر به هفته نامه المنار چاپ فلسطين گفتند: خاندان آل سعود در عربستان در حال حاضر در مرحله ناگوار و نابساماني به سر مي برند و جهان غرب و به خصوص آمريكا، نگران وقوع درگيري و كشمكش ها در بين فرزندان خاندان حاكم است كه در نهايت ممكن است به فروپاشي حكومت منجر شود.
پايگاه خبري نهرين نيز فاش كرد كه آمريكا بعد از گذشت سال ها به طور مستقيم پرونده امنيتي را در عربستان به دست گرفته و انتخاب بندر بن سلطان به وزارت اطلاعات اين كشور به دستور كاخ سفيد بوده است.برپايه اين گزارش بندر 67 ساله كه 22 سال سفير عربستان در آمريكا بوده است و حتي در كشورش به آمريكايي بودن معروف است، مامور سازمان سيا به حساب مي آيد و كاخ سفيد طي سال هاي گذشته تلاش كرد وي را وارد هرم قدرت كند، اما تا عضويت در شوراي عالي امنيت ملي بيشتر نتوانست ترقي كند.
منابع ديپلماتيك در رياض گفتند: سپردن پست رياست وزارت اطلاعات به بندر بن سلطان بعد از دخالت مستقيم سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در جريان سفر اخير پترائوس رئيس سيا به عربستان صورت گرفت و وي تمايل آمريكا و سردمداران كاخ سفيد براي سپردن اين پست به بندر را به شاه سعودي ابلاغ كرده و اين پيشنهاد مورد موافقت ملك عبدالله قرار گرفت.
با اين حال منابع رسمي عربستان تاكيد كرده اند كه تعيين بندر بن سلطان به عنوان وزير اطلاعات، سرآغازي براي تغييراتي جديد در منصب هاي وزارتي است و احتمال دارد، مقرن بن عبدالعزيز جايگزين سعود الفيصل در وزارت امور خارجه شود.
از سوي ديگر مخالفان دولت عربستان از آغاز اعتصاب غذاي نامحدود آيت الله نمر باقر النمر روحاني برجسته شرق عربستان در اعتراض به شرايط بد بازداشت و شكنجه خبر دادند.
 


اعتراض خياباني عليه دولت در 80 شهر اسپانيا

صدها هزار نفر از مردم اسپانيا در 80 شهر اين كشور عليه بحران اقتصادي تظاهرات كردند.
صدها هزار نفر در بيش از 80 شهر اسپانيا از جمله مادريد روز پنج شنبه در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند و خواستار كناره گيري نخست وزير شدند. در اين تظاهرات كه با حضور بازنشستگان، كارمندان و كارگران دولت، دانشجويان، هنرمندان، پزشكان، پرستاران، آتش نشانان و ... برگزار شد معترضان طرح كاهش مجدد دستمزدها، افزايش ماليات ها و حذف پاداش سال نو را به شدت محكوم كردند. دولت بحران زده اسپانيا به منظور تامين 64 ميليارد دلار از كسري بودجه خود سالهاست كه اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي را آغاز كرده كه اين امر فشار زيادي بر مردم اين كشور وارد مي كند.
برخي گزارش ها حاكي است تظاهرات در ميدان «پورتادل سور» مادريد با دخالت پليس ضدشورش به خشونت كشيده شد. پليس براي متفرق كردن تظاهركنندگان خشمگين از باتوم و گلوله هاي پلاستيكي استفاده كرد. معترضان نيز با آتش زدن سطل هاي زباله و لاستيك و پرتاب سنگ و بطري به مقابله با نيروهاي امنيتي پرداختند. از انگليس نيز خبر مي رسد صدها نفر از كشاورزان و دامداران در چندين شهر در اعتراض به «هزينه هاي بالاي» توليد، دست به اعتصاب زده و چندين كارخانه فرآوري شير را به تعطيلي كشاندند. روزنامه انگليسي «گاردين» در اين باره نوشت، دامداران و كشاورزان انگليسي در «ليستر شاير»، «بريج واتر»، «سامرست»، «ليدز»، «كنت» و... با برپايي اين تظاهرات و اعتصاب باعث تعطيلي كارخانه هاي شركت «آرلا» شدند.
گروهي از معترضان با تراكتورهاي خود در تظاهرات شركت كردند.
نمايندگان دامداران در نامه اي به نشريه «تايمز»، نوشته اند: «تكان دهنده است كه دامداران بايد كمتر از آنچه كه براي توليد شير هزينه كرده اند، دريافت كنند. دامداري در اين كشور ديگر به صرفه نيست.»
گفتني است قيمت خريد شير از دامداران در انگليس كاهش يافته، و همين امر موجب اعتراضات گسترده دامداران انگليسي شده است.
دولتمردان انگليس پيش از اين نيز با كاهش بودجه نظامي اين كشور خود را آماده مقابله با بحران اقتصادي كرده بودند. «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس در واكنش به اعتراض ها به سياست هاي رياضتي وي پنج شنبه با اعلام اين كه «رياضت اقتصادي تا سال 2020 ادامه خواهد داشت» تكليف معترضان را روشن كرد!
كاركنان بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا نيز همچون مردم بحران زده انگليس و اسپانيا در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت اعتصاب و صدها هزار نفر از مردم را سرگردان كردند. خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره نوشت: اعتصاب سراسري روز جمعه (ديروز) حمل و نقل عمومي ايتاليا در بخش اتوبوسراني، تراموا، مترو و راه آهن و به دنبال فراخوان اتحاديه هاي كارگري عليه سياست هاي اقتصادي دولت «مونتي» برگزار شد.
بنا به اعلام رهبران اتحاديه هاي كارگري ايتاليا، اين اعتصاب كه در شهرهاي رم، ناپل ميلان برگزار شد در اعتراض به تدابير رياضتي دولت و كاهش بودجه ها صورت گرفت. انجمن كاركنان بخش حمل و نقل ايتاليا اعلام كرد: اگر كاهش بودجه نهادهاي محلي بيشتر شامل حمل و نقل عمومي شود، در 2 سال آينده 27 هزار فرصت شغلي در اين بخش كاهش يافته و در چنين شرايطي تمديد قراردادها نيز همواره مشكل تر مي شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14