(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 مرداد 1391 - شماره 20266

حديث دشت عشق
شكست هفته دوم و تقابل مدير فني و سرمربي
چالش تازه در پرسپوليس
توضيحاتي در خصوص يك خبر
خواندني از ورزش ايران
هشدار رئيس اتحاديه فوتبال نسبت به كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا
جزو سه كشور غرب آسيا نباشيم شايد تنها 2 سهميه بگيريم !
افشارزاده: براساس منشور المپيك و سياست كشورمان با كشورها مسابقه مي دهيم
درگيري دو ملي پوش در اردوي واترپلو
اميدواري وزير ورزش و جوانان نسبت به موفقيت در المپيك:
اميدمان در لندن بيشتر از پكن است
اعلام شرايط حضور در مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدرضا هاشمي ريزي»
مجروح والفجر هشت، شهيد كربلاي چهار
همزمان با تحصيلات متوسطه وارد حوزه علميه زرين شهر شد و به تحصيل معارف پرداخت. در دبيرستان ابن سينا، بنا به انديشه معنوي و مذهبي اش به تشكيل انجمن اسلامي اقدام و سعي كرد از اين راه به هدايت فكري دانش آموزان بپردازد و چنين بود كه فعاليت هاي اجتماعي و سياسي خود را شروع نمود.
حال و هواي جبهه، احساس مسئوليت ديني، صفاي باطن و عشق به جهاد في سبيل الله، طلبه مجاهد سيدرضا هاشمي ريزي را به جبهه هاي حق عليه باطل كشاند. او در عمليات پيروزمند والفجر 8 مجروح گشت و پس از بهبود، بار ديگر براي تكميل جهاد و مبارزه خويش به جبهه هاي نور رفت و سرانجام پس از مجاهدتي بزرگ در عمليات كربلاي 4، رداي فاخر شهادت پوشيد.
طلبه بسيجي شهيد، «سيدرضا هاشمي ريزي»، سال 1345 در اصفهان متولد شد در 5/10/1365 در عمليات كربلاي چهار به شهادت رسيد.
 


شكست هفته دوم و تقابل مدير فني و سرمربي

چالش تازه در پرسپوليس

سرويس ورزشي-
ثبت نخستين شكست پرسپوليس در ليگ برتر اين باشگاه پرطرفدار تهراني را با چالشي تازه روبرو كرده؛ چالشي كه يك سوي آن مدير فني باشگاه قرار گرفته و در سوي ديگر سرمربي خارجي!
پس از شكست خانگي پرسپوليس برابر تيم جوان مقاومت سپاسي شيراز موجي از انتقادات عليه سرمربي خارجي اين تيم براه افتاد تا جايي كه مدير فني باشگاه پرسپوليس در گفت وگو با رسانه هاي خبري مدعي شد كه از ابتدا مخالف حضور مربي خارجي روي نيمكت پرسپوليس بوده است. علي پروين در اين باره گفت: تيم ما بد بازي كرد. ظاهراً مربي ما هم از همين الان شروع كرده و مي گويد من تيم را نبسته ام. ظاهراً بايد 20 باخت بدهيم تا مربي تيم را بشناسد. وي ادامه داد: روز گذشته ژوزه گفته است كه تيم 14 بازيكن جديد گرفته و من تيم را نبسته ام اما اينجوري مثل فصل قبل مي شويم. پرسپوليس اصلاً هماهنگ نبود و حتي يك موقعيت هم براي خودشان خلق نكردند. هر دو گلشان هم روي دو اشتباه حريف به ثمر رسيد.
پروين در ادامه با انتقاد از انتخاب ژوزه گفت: من 62 سال دارم و هزار بار گفته ام كه براي پرسپوليس مربي ايراني بهترين گزينه است. حالا بايد ببينيم شرايط چگونه پيش مي رود. بازيكنان امروز نه سانتري كردند و نه شوتي زدند. بايد تغييرات زيادي در اين تيم ايجاد شود. ما گفته بوديم كه به اين تيم بايد تا هفته سوم، چهارم فرصت دهيم اما اينطوري نمي شود!
پرسپوليس بايد
اول مرا مي گرفت
انتقادات پروين خيلي زود با واكنش مربي خارجي پرسپوليس همراه شد تا جايي كه مانوئل ژوزه عنوان داشت: مدير فني بايد رو در رو با من صحبت كند و اگر نظرات او درست تر است چرا باشگاه هدايت پرسپوليس را به او نسپرد؟ مانوئل ژوزه پس از شكست تيم فوتبال پرسپوليس برابر مقاومت سپاسي در نشست خبري اظهار كرد: من اگر از روز اول بودم پرسپوليس را اين جوري نمي بستم. معلوم است كه اين بازيكنان را هنوز كامل نمي شناسم. شناخت كامل از بازيكنان ماه ها كار مي برد. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا بهتر نبود پرسپوليس پيش از آنكه بازيكنان را بگيرد سرمربي را انتخاب مي كرد گفت: با اين نظر موافقم اينجا همه چيز برعكس شد. اول بازيكنان به تيم پيوستند بعد سرمربي آمد. اين شيوه خيلي درست نيست. اميدوارم تا وقتي من اين تيم و بازيكنانش را به طور كامل نشناختم حريف مان در هفته هاي اول مدام به پيروزي نرسند و ما امتياز از دست دهيم. اين دو ماه براي ما خيلي سخت است. هرچند نتيجه عملكرد تيم را در پايان فصل بايد ببينيد. بقيه حريفان هم امتياز از دست مي دهند اما ما بايد هر بازي برايمان مهم تر از بازي قبل باشد. ژوزه در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه علي پروين مدير فني پرسپوليس مدعي شده اگر من جاي ژوزه بودم طوري با اين بازيكنان برخورد مي كردم كه تا صبح گريه كنند ابتدا اظهار كرد: من اين شخص را نمي شناسم. پروين؟! پس از ارائه كمي توضيحات و تلاش مترجم ژوزه، ظاهراً سرمربي پرسپوليس پروين را شناخت و در پاسخ به اين سؤال گفت: اگر او بهتر از من تصميم مي گيرد چرا باشگاه او را سرمربي پرسپوليس نكرد. خب او را مي گذاشتند تا هدايت اين تيم را بر عهده بگيرد. من 22 قهرماني به دست آورده ام و پرافتخارترين مربي كشورم هستم. موفقيت هاي بسياري را در نقاط مختلف به دست آوردم و باشگاه تصميم گرفته تا من سرمربي پرسپوليس باشم. اگر پرسپوليس مي برد شايد ايشان مصاحبه مي كرد و مي گفت همه ما خوب كار كرديم و در نهايت برديم! اما به شما بگويم كه هنگام باخت تيم يك پدر دارد و آن پدر سرمربي تيم است. من سرمربي پرسپوليس هستم و مسئوليت اين شكست را بر گردن مي گيرم. مدير فني بايد رو در روي من بنشيند و با من صحبت كند و نظراتش را به من بگويد.
حمايت قاطع از سرمربي
اما پايان بخش اين ماجرا اظهار نظر مديرعامل باشگاه پرسپوليس بود كه در گفت وگو با سايت اين باشگاه به دفاع از سرمربي خارجي خود پرداخت و گفت: برخي اظهارنظرها كه پس از پايان بازي مطرح شده يا از نپختگي محض و عجولانه بودن نشأت مي گيرد يا ريشه در يك برنامه ريزي هدفمند دارد كه خيلي زود خودش را نشان داد. در اين باره پس از بررسي هاي دقيق بيشتر توضيح خواهم داد و در صورت لزوم تصميم گيري خواهم كرد اما تأكيدم بر اين است كه همه بدانند حمايت قاطع و كاملي از سرمربي، كادر فني و بازيكنان پرسپوليس خواهم داشت و به آينده اين تيم بسيار اميدوارم.
 


توضيحاتي در خصوص يك خبر

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «پيشنهاد به فدراسيون فوتبال كشورمان از طريق بي بي سي فارسي» در صفحه ورزشي روزنامه كيهان، شاهين رحماني عضو ايراني كنفدراسيون فوتبال آسيا با تاخيري نزديك به 20 روز توضيحاتي را براي روزنامه كيهان ارسال كرد كه عينا در ادامه مي آيد:
«پس از انتشار مطلبي با عنوان «پيشنهاد به فدراسيون فوتبال كشورمان از طريق بي بي سي فارسي» به مورخ 12 تير ماه 1391 به شماره 20246 و اشاره به نام اينجانب خواهشمندم براي چاپ توضيحات زير مساعدت فرمائيد.
1- انتشار مطلب فوق به هيچ عنوان پيشنهاد اينجانب به فدراسيون فوتبال ايران نبود. نه مطلب حاوي پيشنهادي بود نه اساسا اين اتفاق مسئله تازه اي براي مديران فدراسيون و طرفداران فوتبال ايران به حساب مي آيد.
اينجانب بنا به علاقه شخصي از همان سال 2009 ميلادي داوطلبانه فدراسيون كشورم را بطور مداوم در جريان قرار مي دادم. پيگيري هاي من در بسياري از اوقات به درخواست فدراسيون بوده كه در مقابل و تاكنون بابت وقت و خسارات مالي وارده در سه سال گذشته كوچكترين مبلغي دريافت نكرده ام.
2- اين اطلاعات در طول سال هاي اخير، قبل و بعد از انتشار مطلب فوق، بارها از سوي اينجانب و مديران ارشد فدراسيون در خبرگزاري هاي رسمي و روزنامه هاي چاپ تهران منتشر شده است.
3- من كارمند «اي اف سي»، تحت قرارداد كنفدراسيون فوتبال آسيا هستم كه تحت نظارت فيفا است. فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران نيز عضو هر دو سازمان است.
اين دو سازمان بين المللي بنا بر اساسنامه خود، براي ورزش فوتبال، غيرسياسي و به دور از هرگونه تبعيض بايد رفتار كنند و مناسبات خود را بر مبناي ملاحظات داخلي كشورها تغيير نمي دهند.
رفتار كاركنان كنفدراسيون و فيفا نمي تواند جز اين باشد. پاسخ به پرسش رسانه هاي جهان هم مشمول همين مورد است.
4- اينجانب براي فعاليت در كنفدراسيون فوتبال آسيا و همكاري با فيفا متاسفانه در هيچ دوره اي از حمايت هاي مورد اشاره فدراسيون فوتبال يا اشخاص و نهادهاي كشورم برخوردار نبوده ام.
در صورت نياز آماده ام تا مدارك لازم را براي انتشار در روزنامه ارسال كنم.
نويسنده محترم مطلب مورد اشاره نيز مي تواند با تماس با فدراسيون فوتبال ايران يا افراد ذكر شده، از صحت موارد بالا آگاه شود يا با ذكر منبع آنها را منتشر كند.»
با احترام- شاهين رحماني
كنفدراسيون فوتبال آسيا-سوم مرداد 1391
كيهان: آقاي رحماني در توضيحات خود با يادآوري اين موضوع كه كارمند اي اف سي است و بايد پاسخگوي تمام رسانه ها باشد به دفاع از يادداشت ارسالي خود براي سايت بي بي سي فارسي پرداخته، اين در حالي است كه مسئولان و اهالي رسانه از اين موضوع اطلاع دارند كه هيچ مسئول يا مقامي ملزم به ارسال يادداشت براي سايت هاي خبري از جمله بي بي سي فارسي نيستند! البته شاهين رحماني در گفت وگو با كيهان مدعي شد كه هرگز يادداشتي براي بي بي سي فارسي ارسال نكرده و اين سايت خبري مصاحبه وي را در قالب يادداشت روي خروجي خود قرار داده است.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ سرپرست فدراسيون قايقراني در پاسخ به اين سئوال كه«چرا همراه كاروان اول قايقراني ايران به المپيك نرفتيد؟» تصريح كرد: با تشخيص خودم به المپيك نرفتم و اگر هر زمان و تا قبل از پايان بازي هاي المپيك بخواهم و اراده كنم، مي توانم به لندن بروم.سيدمحمد شروين اسبقيان ادامه داد: اگر تا به امروز به المپيك نرفته ام به دليل رسيدگي به امور اجرايي فدراسيون قايقراني است. مربيان كارشان را بلد هستند و مطمئنا به خوبي امور مربوط به خود را در المپيك انجام خواهند داد. سفارشات لازم هم به آنها شده است.سرپرست فدراسيون قايقراني افزود: اجازه رفتن يا نرفتنم به جز وزارت ورزش و جوانان دست شخص ديگري نيست. اين امر به افراد ديگري ارتباطي ندارد و فرد ديگري نمي تواند بگويد كه من مي توانم به لندن بروم يا نمي توانم.
اين در حالي است كه احمد دنيامالي، رئيس سابق فدراسيون قايقراني چندي پيش اعلام كرده بود كه مسئولان جديد اين فدراسيون نمي توانند در المپيك لندن حضور پيدا كنند، چرا كه فدراسيون هاي جهاني قايقراني آنها را به رسميت نمي شناسند.
¤ محمد عباسي وزير ورزش و جوانان عصر ديروز در اردوي دووميداني كاران المپيكي حاضر شد.ملي پوشان اعزامي به المپيك 2012 لندن هم اكنون در حال پشت سر گذاشتن آخرين اردوي تداركاتي خود در تهران و در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران هستند.اين نخستين بازديد وزير ورزش وجوانان از مجموعه آفتاب انقلاب تهران و اردوي ملي پوشان دووميداني ايران است.
¤دوازدهمين مرحله از اردوي تيم ملي واليبال نشسته براي حضور در پارالمپيك لندن از 6 تا 17 مردادماه به ميزباني تبريز برگزار مي شود. هادي رضايي و فريد صائبي به ترتيب سرمربيگري و مربيگري تيم ملي واليبال نشسته را برعهده دارند.
¤ تيم بسكتبال ممفيس كه 4 سال است حامد حدادي، بازيكن ايراني را در اختيار دارد، براي حفظ او براي فصل آينده با حداقل شرايط ابراز اميدواري كرده است. ليگNBA در حال حاضر در زمان نقل و انتقالات به سر مي برد.
 


هشدار رئيس اتحاديه فوتبال نسبت به كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا

جزو سه كشور غرب آسيا نباشيم شايد تنها 2 سهميه بگيريم !

رئيس اتحاديه فوتبال با اشاره به كاهش احتمالي باشگاه هاي ايران در AFC هشدار داد: در هر آيتمي اگر تنها يك باشگاه مشكل داشته باشد، كل امتيازهاي مربوط به آن آيتم از ليگ ايران گرفته مي شود.
عزيز الله محمدي با هشدار به باشگاه هاي ايراني مبني بر اينكه عملكرد يك باشگاه در تاييد كار باشگاه هاي ديگر هم موثر است، اظهار كرد: امتياز آيتم هايي كه AFC براي ارزشگذاري ليگ ها دارد تنها به شرطي مي تواند امتياز داشته باشد كه هر 18 باشگاه ليگ برتر توانسته باشند آن آيتم را به طور كامل اجرا كنند. بنابراين عملكرد يك باشگاه ها در كار ديگر باشگاه ها اثر مستقيم دارد.
وي افزود: به طور مثال اگر براي آيتم تراز مالي 15 امتياز در نظر بگيريم، اگر 17 باشگاه مدارك شان كامل باشد و تنها يك باشگاه نقص داشته باشد، هيچ امتيازي از اين ميزان به ليگ ايران نمي دهند. بنابراين باشگاه ها بايد دقت كنند تمامي آيتم ها را به دقت رعايت كرده تا در بازرسي هاي مرداد و شهريور نمايندگانAFC امتيازهاي خوبي بگيريم. الان سه باشگاهي كه تازه به ليگ برتر آمده اند، مدارك شان را ارايه كرده اند، جدا از پيكان كه سابق بر اين در ليگ برتر حضور داشت، ممكن است AFC از مدارك دو باشگاه ديگر اشكال هايي بگيرند كه نتيجه اش متوجه امتياز كل ليگ ما شود، پس بايد نهايت دقت را به خرج داد.
محمدي از حضور بازرسانAFC در روزهاي پاياني مرداد در ايران خبر داد و گفت: اين بازرسان اواخر مرداد مي آيند و تا اوايل شهريور در ايران هستند. آنها ابتدا جلساتي را با مسئولان فدراسيون و سازمان ليگ خواهند داشت و سپس هر 18 باشگاه ليگ برتري را به دقت مورد بررسي قرار مي دهند. خطاب به باشگاه ها اعلام مي كنم اگر در مجموع امتيازها نتوانيم جزو سه كشور منطقه غرب آسيا قرار گيريم ممكن است سهميه ايران به 2 تيم در ليگ قهرمانان كاهش يابد. اين يك موضوع بسيار مهم است كه باشگاه ها بايد آن را جدي بگيرند.
 


افشارزاده: براساس منشور المپيك و سياست كشورمان با كشورها مسابقه مي دهيم

بهرام افشارزاده گفت: ورزشكاران ايران براساس منشور المپيك و سياست هاي كشورمان با حريفان خود به رقابت مي پردازند.
دبير كل كميته ملي المپيك درباره شيطنت رسانه هاي غربي درخصوص صحبت هاي اخيرش به خبرنگار اعزامي ايسنا گفت: موضوعات مطرح شده كاملا غير واقع بود؛ در صورتي كه من اعلام كرده بودم با توجه به منشور المپيك، IOC و سياست كشور خود با كشورها مسابقه خواهيم داد كه متاسفانه از اين صحبت ها سوء استفاده شد. البته جواب آنها را داديم و مشكل خاصي در اين باره وجود ندارد؛ هرچند پيش بيني چنين موضوعي را هم قبل از اينها كرده بوديم.
 


درگيري دو ملي پوش در اردوي واترپلو

به دنبال درگيري در اردوي تيم ملي واترپلو سرپرست اجرايي فدراسيون شنا از تشكيل كميته انضباطي براي رسيدگي به اين موضوع خبر داد.
در حالي كه اردوي تيم هاي ملي واترپلو بزرگسالان و جوانان به صورت مشترك در مجموعه ورزشي آزادي پيگيري مي شود خبر درگيري بين دو ملي پوش و آسيب ديدن يكي از آنها در 48 ساعت گذشته موجب تعجب و تاسف بسياري از علاقمندان اين رشته ورزشي شد. به دنبال خط خوردن چند بازيكن از اردوي تيم ملي توسط رومن پولاچيك سرمربي تيم ملي بزرگسال حاشيه هاي اين تيم در هفته هاي اخير گسترش يافته بود و در نهايت به درگيري فيزيكي و زد و خورد بين دو ملي پوش منجر شد.
در حالي كه مسئولان تيم ملي واترپلو سعي كردند تا حد امكان از پاسخگويي خودداري كنند، سرانجام محسن سميع زاده سرپرست اجرايي فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو در اين باره اظهار كرد: پس از اين كه درگيري در تيم ملي واترپلو رخ داد، برانوش نيك بين سرپرست فدراسيون سريعا، سرپرست تيم ملي را احضار كرد و از او در اين باره توضيح خواست و بلافاصله تاكيد كرد كه در فدراسيون شنا اخلاق از همه چيز مهم تر است. در نهايت قرار شد تا جلسه كميته انضباطي براي رسيدگي به اين موضوع در اسرع وقت برگزار شود، البته هنوز زمان برگزاري اين جلسه مشخص نيست و بايد ديد تا چلبي رئيس كميته انضباطي و ساير اعضا چه تصميمي در اين باره مي گيرند. من شخصا از نزديك شاهد اين موضوع نبوده ام و تنها اخبار اين جريان را شنيده ام و به همين دليل نمي توانم قضاوت كنم.
 


اميدواري وزير ورزش و جوانان نسبت به موفقيت در المپيك:

اميدمان در لندن بيشتر از پكن است

وزير ورزش و جوانان در حاشيه جلسه هيات دولت در مورد پيش بيني اش از ميزان موفقيت ورزشكارانمان در المپيك 2012 لندن گفت: ما اميدمان براي كسب مدال نسبت به المپيك قبلي بيشتر است.
محمد عباسي با بيان اينكه ما بنا نداريم تعداد مدال هايي را كه ورزشكاران مي توانند كسب كنند را پيش بيني كنيم، گفت: در دوره هاي گذشته اميد بيشتر روي كشتي، وزنه برداري و تكواندو بود و ما الان در بحث دو وميداني، بوكس و تيراندازي نيز اميدهايي براي كسب مدال داريم. وي همچنين با بيان اينكه يكي از ورزشكاران رشته بوكس پرچمدار تيم ايران در مسابقات المپيك خواهد بود در مورد استخدام قهرمانان نيز گفت: آقاي رئيس جمهور اين موضوع را پذيرفته است كه قهرمانان براساس آئين نامه استخدام شوند تا دغدغه معيشتي آنها برطرف شود.
 


اعلام شرايط حضور در مسابقات ليگ برتر كشتي آزاد

كميته ليگ فدراسيون كشتي با ارسال بخشنامه اي به تيم هاي متقاضي و استان هاي سراسر كشور، شرايط حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد را اعلام كرد.
طبق اين بخشنامه تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر كشتي مي توانند با دو كشتي گير خارجي و يك كشتي گير ملي پوش و يا شرايط معكوس قرارداد امضا كنند. ضمن اين كه باشگاه ها در صورت تمايل مي توانند براي جذب كشتي گير خارجي از هم اكنون اقدامات لازم را انجام دهند. طبق اين بخشنامه هر تيم مي بايست حداكثر تا روز 25 مردادماه اسامي حداقل 10 نفر از اعضاي تيم خود را جهت عقد قرارداد به سازمان ليگ فدراسيون ارائه دهد تا كارت شركت در مسابقات صادر شود. نقل و انتقالات كشتي گيران و مربيان و ثبت قراردادهاي رسمي آنان نيز از تاريخ صدور اين بخشنامه آغاز شده و تا پايان دور رفت مسابقات ادامه دارد. گفتني است هر باشگاه مي تواند حداكثر با 21 كشتي گير و از دو تا چهار مربي، يك مربي بدنساز، يك ماساژور و يا پزشك، يك متخصص تغذيه و يك سرپرست در رقابت هاي ليگ برتر حضور يابد. نكته جالب توجه آن كه مسابقات اوزان هفتگانه با دو كيلوگرم ارفاق برگزار مي شود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

چهره كميته داوران عوض مي شود
حضور قريب الوقوع محمد فنايي و مسعود مرادي در هيات رئيسه كميته داوران از مهمترين تحولاتي است كه بزودي در اين كميته رقم خواهد خورد. به گزارش خبرنگار مهر، كميته داوران فدراسيون فوتبال يكي از كميته هايي بود كه بعد از انتخابات فدراسيون فوتبال دستخوش تغييراتي شد، بدين شكل كه مهدي تاج نايب رئيس پيشين فدراسيون فوتبال از كميته داوران خداحافظي كرد و جاي خود را به فريدون اصفهانيان داد.اصفهانيان، رئيس كميته داوران كه با انتخاب اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال مسئوليت اين كميته را برعهده گرفته است، بايد تركيبي چهار نفره را در كنار خود گرد آورد و هيات رئيسه كميته داوران را تكميل كند.اصفهانيان براي حضور در هيات رئيسه كميته داوران دو فرد موجه از جامعه داوري را انتخاب كرده كه در اين رابطه حتي موافقت اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال نيز جلب شده است. گزينه هاي اصفهانيان براي حضور در كميته داوران محمد فنايي و مسعود مرادي هستند كه از ميان آنها به احتمال فراوان فنايي به عنوان نايب رئيس در كميته داوران فعاليت خواهد كرد.به غير از محمد فنايي و مسعود مرادي، ديگر اعضاي هيات رئيسه كميته داوران رضا غياثي و اسماعيل صفيري خواهند بود كه در يك سال گذشته نيز در كميته داوران حضور داشتند.
پاداش ويژه براي بازيكنان فجر
مديرعامل باشگاه فجرسپاسي گفت: كسي باورش نمي شد مقابل اين تيم گرانقيمت پرسپوليس پيروز شويم اما بازيكنان ما سنگ تمام گذاشتند و در نهايت حريف مان را شكست داديم. جعفر جعفري در خصوص پيروزي فجرسپاسي مقابل پرسپوليس تصريح كرد: هرچند پرسپوليس تيم پرمهره تر و گرانقيمت تري بود اما لطف خدا شامل حال ما شد و توانستيم در اين مسابقه پيروز شويم. خوشبختانه تعويض هاي ياوري هم نتيجه داد و توانستيم در نيمه مربيان سه گل بزنيم.وي با بيان اينكه كسي باورش نمي شد تيم فجر در اين بازي پيروز شود، گفت: حتي خود من هم پيش بيني نمي كردم بتوانيم سه گل به پرسپوليس بزنيم. به هر حال بازيكنان ما سنگ تمام گذاشتند و ما براي اين برد پاداش ويژه اي به آنها مي دهيم.
غرامت 400 هزار يورويي بارسلونا به هامبورگ به خاطر مسي
تيم فوتبال بارسلونا در ديداري دوستانه موفق شد هامبورگ را با نتيجه 2 بر يك از پيش رو بردارد. اين بازي كه در ايمتك آره نا برگزار شد، نخستين پيروزي بارسلونا تحت مربيگري »تيتو ويلانووا« بود.براي بارسا در اين ديدار كه به مناسبت يكصدوبيستمين سالگرد تاسيس باشگاه هامبورگ برگزار شد، دني آلوز و جرارد ديولوفيو گل زدند و تك گل هامبورگ هم به وسيله تولگاي ارسلان به ثمر رسيد.هامبورگ در اين ديدار به دليل غيبت ليونل مسي400 هزار يورو از بارسلونا غرامت مي گيرد. مسي در تمرين روز دوشنبه از ناحيه پاي راست دچار آسيب ديدگي شده بود.
صداوسيما پذيرفت به فوتبال كمك كند
نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت كه هنوز مبلغ توافقي بين فدراسيون فوتبال و صدا و سيما مشخص نيست. هادي آيت اللهي درباره تعامل فدراسيون فوتبال با صدا و سيما براي حق پخش تلويزيوني اظهار داشت: پيش از اين هم گفته بودم كه اگر صدا و سيما آمادگي خود را براي تعامل اعلام كند مشكلي نداريم. آنها روز سه شنبه در جلسه اي با ما شركت كردند و پذيرفتند به فوتبال كمك كنند.وي در ارتباط با اينكه چطور در مدت كوتاه همه چيز حل و فصل شد و آيا صدا و سيما با مبلغ پيشنهادي فدراسيون موافقت كرده يا خير تصريح كرد: در همين دعوا و معارفه است كه چيزي نصيب آدم مي شود. كمي آنها سفت گرفتند و كمي هم ما. هنوز مبلغ قرارداد مشخص نيست و صدا و سيما با كليات موافقت كرده و قرار است در جلسه اي در مورد جزييات صحبت شود. همين كه صدا و سيما پذيرفته به فوتبال كمك يك قدم رو به جلو است.
وطنخواه: من بهتر از سوسا كار مي كنم!
عضو كميته فني باشگاه پرسپوليس اعتقاد دارد بايد به سرمربي پرتغالي اين تيم فرصت داد. رضا وطنخواه درباره شكست 3 بر 2 پرسپوليس مقابل فجرسپاسي گفت: ما نبايد عادت بد عرب ها كه خيلي زود به فكر تعويض مربي مي افتند را اجرا كنيم. مربي يكي از اركان باشگاه است. هيچ مربي اي دوست ندارد مدافع تيم ملي اش در محوطه جريمه آن اشتباه بچه گانه را انجام دهد. فكر مي كنم مربي ايراني كه كنار ژوزه كار مي كند بايد داشته هاي بيشتري را به او منتقل كند. مثلا در بازي با فجر از سوسا هافبك برزيلي استفاده شد كه من پيرمرد از او بهتركار مي كنم. شايد او در اين بازي روز خوبش نبوده و در روزهاي آينده بهتر شود اما آيا بهتر نبود از محمد نوري زودتر استفاده مي شد؟
كار بزرگ فجر با پيروزي مقابل پرسپوليس
تيم فوتبال فجرسپاسي با برتري برابر تيم پرستاره پرسپوليس صدرنشين ليگ برتر شد. تيم پرسپوليس در چارچوب هفته دوم ليگ برتر و در ورزشگاه خالي از تماشاگر به مصاف فجرسپاسي رفت كه اين ديدار با برتري 3 بر 2 فجر خاتمه يافت.اميرحسين فشنگچي در دقيقه 15 و محمد قاضي در دقيقه 3+90 براي پرسپوليس گلزني كردند و عباس محمدرضايي در دقيقه 52، رضا حقيقي در دقيقه 76 از روي نقطه پنالتي و محمد مهدي نظري در دقيقه 1+90 گل هاي فجرسپاسي را به ثمر رساندند. درديگر ديدار روز نخست از هفته دوم ليگ برتر دو تيم راه آهن و گهر زاگرس در ورزشگاه اكباتان و در حضور حدود 2 هزار هوادار به مصاف هم رفتند كه راه آهن 3 بر يك گهر را شكست داد.شاگردان علي دايي توسط بهادر عبدي 9، مجتبي شيري 19 و فرزاد آشوبي 34 دروازه گهر زاگرس را باز كردند . تك گل تيم گهر نيز توسط مجيد خدابنده لو (44)به ثمر رسيد.
 


روي خط المپيك

گروه دوم ورزشكاران ايراني در لندن
گروه دوم كاروان ايران در بازي هاي المپيك لندن بامداد چهارشنبه راهي انگليس شد.اين گروه شامل ورزشكاران تيم هاي شنا و بوكس و گروه نخست وزنه برداري بود كه از طريق فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) عازم لندن شدند. علي مظاهري در وزن 91-كيلوگرم، احسان روزبهاني در وزن 88- كيلوگرم، امين قاسمي پور در وزن 69- كيلوگرم، مهدي طلوطي در وزن 64- كيلوگرم، چهار بوكسور ايران بودند كه حسين نهرودي به عنوان سرمربي و منوچهر مقصودي به عنوان سرپرست بوكس را همراهي مي كردند. محمد بيداريان شناگر ايران را محسن رضواني به عنوان سرپرست همراهي مي كرد. حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري و كوروش باقري سرمربي تيم ملي هم گروه نخست وزنه برداري بودند كه راهي لندن شدند تا در مراسم قرعه كشي رقابت ها حاضر باشند. اين گروه از ورزشكاران، سرپرستان و مربيان ايران اعزامي به لندن را گروه خبرنگاران همراهي كردند. سي امين دوره بازي هاي المپيك تابستاني در لندن 2012 از دو روز ديگر (جمعه ششم مرداد ماه) به صورت رسمي آغاز خواهد شد.
برگزاري افتتاحيه شبانه براي ايرانيان
طبق اعلام مسئولان برگزار كننده سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن، مراسم افتتاحيه اين دوره از بازي ها روز جمعه ساعت 30:19 به وقت محلي در استاديوم المپيك برگزار خواهد شد. با توجه به اختلاف ساعت ايران و لندن، اين مراسم ساعت 23 جمعه شب به وقت ايران آغاز خواهد شد. بنابراين ايرانيان مي توانند شاهد يك افتتاحيه كاملاً شبانه باشند. براي ساخت استاديوم المپيك كه علاوه بر مراسم افتتاحيه، ميزبان مراسم اختتاميه نيز خواهد بود، 537 ميليون پوند هزينه شده است. اين استاديوم 80 هزار نفري است.
انتظار مدال المپيك از حاجي پور منطقي نيست
نايب رئيس بانوان فدراسيون تكواندو معتقد است كه در شرايطي كه هنوز در بخش جوانان و بزرگسالان موفق به كسب حتي مدال جهاني نيستيم، انتظار براي كسب عنوان در المپيك دور از دسترس است. سروي با بيان اين كه انتظار كسب مدال در المپيك تا حدودي از واقعيت ها فاصله دارد، تأكيد كرد: در شرايط كنوني كسب مقام در المپيك امكان پذير نيست، حتي اگر سطح فني زنان و مردان را سنجش كنيد، مي بينيد مردان ما از لحاظ فني به نسبت زنان خيلي بالاتر هستند و خانم هاي ما فاصله زيادي با آنها دارند. در حال حاضر آقايان در بخش تكواندو به عنوان قهرمان جهان مطرح هستند، در حالي كه در بخش بانوان ما حتي نتوانستيم در اين رده سني يك مدال كسب كنيم. ولي به هر صورت نا اميد نيستيم و تمام توان خود را به كار خواهيم بست تا سوسن حاجي پور حضور قابل قبولي را در المپيك داشته باشد.
فراخوان براي آتش بس در زمان برگزاري المپيك
در آستانه برگزاري بازي هاي المپيك، دبير كل سازمان ملل متحد در پيامي از تمامي آناني كه درگير مخاصمات هستند خواست آتش بس تأييد شده از سوي 193 كشور عضو ملل متحد را رعايت كنند. در قسمتي از پيام بان كي مون آمده: امروزه ورزش و رخدادهايي مانند بازي هاي المپيك و پارالمپيك سدهايي را مي شكند كه مانع آشتي مردم از اقشار گوناگون در سراسر جهان مي شوند. شركت كنندگان ممكن است پرچم هاي ملت هاي زيادي را حمل كنند، اما آنان با يكديگر و زير پرچم برابري و بازي جوانمردانه همچنين درك و احترام متقابل در اين بازي ها حضور دارند. دبير كل سازمان ملل مي افزايد: ما به اين ارزش ها از راه آتش بس المپيك معني مي دهيم يعني فراخواني خطاب به طرف هاي درگير در هر كجا تا سلاح هاي خود را در زمان برگزاري اين بازي ها زمين بگذارند.
دوپينگ و شرط بندي مهمترين دغدغه هاي IOC
رئيس كميته بين المللي المپيك اعلام كرد كه دوپينگ و شرط بندي غيرقانوني دو نگراني اصلي برگزار كنندگان بازي هاي لندن است. ژاك روخه رئيس كميته بين المللي المپيك (IOC) گفت: مبارزه عليه دوپينگ و شرط بندي هاي غيرقانوني مهم ترين اولويت هاي IOC است.
محروميت 107 ورزشكار دوپينگي از المپيك
بيش از 100 ورزشكار به دليل دوپينگ از حضور در المپيك 2012 لندن محروم شده اند. جان فاهي رئيس آژانس جهاني ضد دوپينگ اعلام كرد كه اين سازمان به آزمايش گيري از ورزشكاران مشكوك پيش از رقابت هاي المپيك پرداخته كه نمونه 107 ورزشكار مثبت اعلام شده است. فاهي اعلام كرد نمونه گيري از اين ورزشكاران در فاصله شش ماه مانده تا اواسط ماه ژوئن انجام شده است. با اين حال به گفته وي ممكن بود كه برخي از اين ورزشكاران نتوانند سهميه المپيك را كسب كنند.
حضور بكهام در مراسم افتتاحيه
ديويد بكهام تأييد كرد كه در مراسم افتتاحيه المپيك به ايفاي نقش مي پردازد، اما از افشاي جزئيات بيشتر خودداري كرد. پيش از اين برخي رسانه هاي انگليسي اعلام كرده بودند كه برگزار كنندگان المپيك لندن نقش ويژه اي براي ديويد بكهام در مراسم افتتاحيه در نظر گرفته اند. روزنامه پيپل به نقل از يك منبع مطلع اين موضوع را فاش كرده بود. ديويد بكهام با تأييد گزارش هايي كه درباره نقش خود در افتتاحيه المپيك منتشر شده، گفت: مفتخرم كه در افتتاحيه المپيك نقش ويژه اي به من محول شده است. من از هفت سال پيش در كسب ميزباني براي لندن حضور داشتم.
نيروي امنيتي المپيك گوشي موبايل دزديد!
پليس لندن اعلام كرد يكي از نيروهاي شركت G4S كه حفظ امنيت المپيك را برعهده دارد، به اتهام سرقت يك گوشي موبايل از هتل چسفورد كه محل اقامت فوتباليست ها است، بازداشت شده است. اين فرد 20 ساله از كار خود اخراج شده و قرار است ماه آينده براي پاسخگويي به اتهام خود در دادگاه حاضر شود. اين اتفاق مي تواند باعث افزايش انتقادها از عملكرد G4S شود. اين شركت امنيتي پيش از اين مجبور شده بود به دليل ناتواني در استخدام نيروهاي امنيتي كافي، عذرخواهي كند. به همين دليل قرار است برخي نيروهاي ارتش انگليس در حفظ امنيت المپيك به G4S كمك كنند.
جاماندن كاروان گردشگري
المپيك 2012 در حالي كمتر از دو روز ديگر در لندن آغاز مي شود كه كاروان گردشگري ايران از آن جامانده، چون كميته ملي المپيك، هيچ سهميه بليتي را براي تماشاچيان ايراني در نظر نگرفته و گفته است، خودش هم مي خواهد براي ايران تبليغ كند.
رقابت پيش از افتتاحيه المپيك
پيش از برگزاري مراسم رسمي افتتاحيه سي امين دوره بازي هاي المپيك 2012 لندن، كمانداران كشورمان به مصاف حريفان خود مي روند. ميلاد وزيري و زهرا دهقان دو ملي پوش كشورمان در رشته تيراندازي با كمان روز جمعه 6 مرداد ماه پيش از مراسم افتتاحيه به رقابت با 63 كماندار خواهند پرداخت.
مدال هاي المپيك لندن سنگين ترين و گرانترين مدال هاي تاريخ
مدال هاي بازي هاي المپيك 2012 لندن كه براي ساخت آنها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و يوتا در آمريكا استخراج شده است، سنگين ترين و گران ترين مدال ها در تاريخ بازي هاي المپيك هستند. اين مدال ها حدود يك ماه پيش وارد لندن شدند و هم اكنون تحت تدابير شديد امنيتي در برج لندن كه محل نگهداري جواهرات سلطنتي هم هست، نگهداري مي شوند.
رستمي: اول طلا مي خواهم بعد ركوردشكني مي كنم
قهرمان وزنه برداري جهان دسته 85 كيلوگرم گفت: در حالي كه تمركز من روي كسب مدال طلاي المپيك لندن است، در صورت امكان قصد ركوردشكني نيز دارم. كيانوش رستمي اظهار داشت: وضعيت جسماني خوبي دارم. با تمركز بالا روي مسابقات لندن، از نظر روحي هيچ استرسي ندارم. وي با اشاره به اين مطلب كه به نظرم المپيك با مسابقات ديگر فرقي ندارد، خاطرنشان كرد: من به بهترين وجه تمرين مي كنم و به آمادگي خود اطمينان دارم. اين ذهنيت باعث مي شود تا در مسابقات موفق ظاهر شوم.
سليمي: شرايط را مي سنجم بعد ركوردشكني مي كنم
تيم ملي وزنه برداري كه تمرينات سختي را براي حضور در بازي هاي المپيك لندن پشت سر گذاشته است يكي از اميدهاي كسب مدال براي كاروان اعزامي كشورمان محسوب مي شود كه در اين بين بهداد سليمي جايگاه ويژه اي دارد. قهرمان فوق سنگين وزنه برداري جهان گفت: براي ركوردشكني در دسته 105+ بايد شرايط مسابقه را بسنجم، آن وقت تصميم مي گيرم كه به ركورد المپيك حمله كنم يا خير. بهداد سليمي اظهار داشت: در مسابقات وزنه برداري المپيك لندن تمام تلاش خود را مي كنم تا با كسب مدال طلا دل مردم را شاد كنم. وي در خصوص نتيجه تيمي وزنه برداران در المپيك 2012 لندن تأكيد كرد: روحيه نفرات اعزامي خوب و بدن ها آماده است. اگر بدن ها طي دو هفته آتي در فرم نگه داشته شود، مي توانيم نتيجه تيمي خوبي كسب كنيم.
ممانعت از حضور مربيان كره اي تيروكمان ايران در دهكده
مشكلاتي كه در ماههاي اخير گريبان فدراسيون تيراندازي با كمان ايران را گرفته همچنان ادامه دارد و در فاصله دو روز مانده تا شروع سي امين دوره بازيهاي المپيك ، دو مربي كره اي كه براي هدايت تيراندازان ايران وارد لندن شده بودند، اجازه ورود به دهكده را پيدا نكردند.اين دو مربي پس از كنار گذاشتن وزيري و دهقان از سمت خود بركنار شدند و قرار بود دو مربي ايراني - كردي و نجمه آبتين - به جاي آنها به المپيك بيايند كه دو ورزشكار ايران حضور آنها را نپذيرفته بودند تا اين دو مربي هم حضورشان منتفي شود. اما در شرايطي كه قبل از اين اعلام شده بود دو مربي كره اي هدايت ورزشكاران ايران در لندن را برعهده خواهند داشت، اين دو از حضور در دهكده بازيها بازماندند. دو مربي كره اي براي حضور در اين دهكده نياز به كارت ويژه داشتند كه به دليل جابجايي هاي پرتعداد در فدراسيون ايران و ناهماهنگي هاي ايجاد شده، كارت ورودي آنها صادر نشد.
دو داور ايراني در راه لندن
فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) پس از رقابت هاي قهرماني اروپا كه اسفندماه سال گذشته در صربستان برگزار شد از بين 67 داور و مدرس كشتي، 51 داور را براي قضاوت در المپيك لندن انتخاب كرد كه در اين بين بهمن طالبي و اردوان صاحب هم به عنوان نمايندگان داوري كشتي ايران در فهرست داوران منتخب فيلا قرار دارد. براين اساس طالبي و صاحب به عنوان داوران المپيكي ايران با حضور در فهرست 51 نفره فيلا بايد در روزهاي 15 تا 22 مردادماه در امر قضاوت مسابقات كشتي بازي هاي المپيك 2012 لندن سهيم باشند. گفتني است بهمن طالبي و علي اكبر طهماسبي نمايندگان داوري ايران در رقابت هاي المپيك 2008 پكن بودند كه با توجه به عملكرد داوران ايراني در رقابت هاي مختلف بين المللي، اردوان صاحب جايگزين طهماسبي شد.
افزايش تدابير امنيتي در لندن
دولت انگليس از استقرار هزار و 200 سرباز بيشتر براي تامين امنيت بازيهاي المپيك 2012 در لندن خبر داد. دولت انگليس اعلام كرد پس از آنكه پيمانكار امنيتي خصوصي براي بازيهاي المپيك موسوم به G4S نتوانست نيروهاي لازم را براي تامين اين بازيها فراهم كند، اين كشور هزار و 200 سرباز بيشتر را جايگزين مي كند. شمار نيروهاي اضافي امنيتي المپيك 2012 لندن به 18 هزار و 200 نفر رسيده است كه 4 هزار و 700 نفر از آنها جايگزين نيروهاي شركت G4S مي شوند.سربازها، نيروهاي امنيتي شركتهاي خصوصي و پليس نيز مسئوليت برقراري امنيت بازيهاي المپيك را برعهده خواهند داشت. مسئله امنيتي موضوع داغ بازيهاي المپيك است و در روزها و ماههاي اخير شاهد بازداشت افراد زيادي از جمله يك مظنون به عضويت در القاعده به اتهام نقض قوانين رفت و آمد به دهكده برگزاري المپيك 2012 در لندن بوديم.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14