(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 مرداد 1391 - شماره 20266

سازمان خبرنگاران بدون مرز خواستار آزادي فعالان سياسي در امارات شد
دور تازه بمب گذاري ها در عراق 17 شهيد و 55 مجروح برجاي گذاشت
رژيم بحرين براي كنترل انقلابيون بالون هاي ساخت اسرائيل به هوا فرستاد
المنار فاش كرد
درخواست سران مرتجع عرب از اسرائيل براي حمله نظامي به سوريه
ضرب الاجل ديوان عالي پاكستان
براي رسيدگي به پرونده پولشويي زرداري
تظاهرات كاركنان پژو سيتروئن در اعتراض به تعطيلي كارخانه ها
چامسكي: سكوت قدرت هاي بزرگ در قبال قتل عام مسلمانان ميانمار عجيب نيست
رايزني نخست وزير جديد با مرسي براي تشكيل كابينه مصر
تجمع اعتراض آميز شهرداران، وكلا و قضات عليه طرح رياضتي دولت ايتاليا
اعتراض مردم شرق عربستان عليه انتقال روحاني مبارز به زندان رياض
خشم مردم كاليفرنيا از خشونت پليس وارد پنجمين روز خود شد
پس از درگذشت رئيس جمهور قبلي
رئيس جمهور جديد غنا سوگند خورد


سازمان خبرنگاران بدون مرز خواستار آزادي فعالان سياسي در امارات شد

سازمان خبرنگاران بدون مرز با صدور بيانيه اي خواستار آزادي فعالان سياسي بازداشت شده در امارات متحده عربي شد.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، در اين بيانيه بازداشت 18 فعال سياسي به دليل اتهامات جعلي و ساختگي از سوي دولت امارات به شدت محكوم شده است. در بيانيه سازمان خبرنگاران بدون مرز آمده است: مقامات امارات بايد به بازداشت هاي مكرر فعالان كه نقض آشكار آزادي هاي اساسي است پايان دهند.در اين بيانيه خاطرنشان شده است: مقام هاي اماراتي به منظور خفه كردن هرگونه مخالفت در اين كشور، عملاً برچسب به خطر انداختن امنيت ملي كشور را به منتقدان رژيم حاكم مي زنند.امارات در روز 15 ژوئيه (25تير) اعلام كرد كه 18 فعال را كه 17 تن از آنها در بازداشت هستند محاكمه خواهد كرد.
 


دور تازه بمب گذاري ها در عراق 17 شهيد و 55 مجروح برجاي گذاشت

انفجار بمب و حملات تروريستي در پنج شهر عراق 17 شهيد و 55 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، يك روز پس از دوشنبه خونين عراق علي رغم تدابير ويژه امنيتي در عراق، شهرهاي تكريت، بعقوبه، كركوك، موصل و جنوب شرق بغداد شاهد عمليات تروريستي بود؛ در بعقوبه انفجار بمب در يك ميني بوس چهار شهيد و 38 مجروح برجاي گذاشت. شهر تكريت شاهد دو انفجار جداگانه بود و جمعا هفت شهيد و 12 مجروح در پي داشت. از انفجارها و حملات تروريستي در شهرها و مناطق ديگر عراق هم جمعا شش شهيد و 5 مجروح برجاي ماند.
كارشناسان تحولات عراق را به سوريه ربط مي دهند و مي گويند تروريست هاي عراقي و سوري از يكجا فرمان مي گيرند و آن هم آمريكاست. دولت عراق به خاطر موضع گيري درست نسبت به تحولات سوريه، مورد خشم عربستان و آمريكا قرار گرفته است.
 


رژيم بحرين براي كنترل انقلابيون بالون هاي ساخت اسرائيل به هوا فرستاد

رژيم بحرين براي جاسوسي عليه انقلابيون اين كشور به استفاده از بالون هاي جاسوسي ساخت رژيم صهيونيستي روي آورد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه «الانتقاد»، دولت بحرين چند بالون نظامي مجهز به دوربين هاي با دقت بالا را به منظور جاسوسي و تحت كنترل درآوردن انقلابيون و تعقيب آنها در آسمان اين كشور رها كرد.
اين بالون ها در واقع روبات هايي هستند كه قادرند در صورت نياز به صورت اتوماتيك عمل كنند و مجهز به تجهيزاتي هستند كه هرگونه فعاليت و تحركاتي را ضبط كرده و به فرماندهي نظامي ارسال مي كنند.
رژيم آل خليفه اين بالون ها را از رژيم صهيونيستي خريداري كرده است و كاملا شبيه به بالون هايي است كه رژيم صهيونيستي براي جاسوسي عليه مبارزان و اعضاي مقاومت فلسطين استفاده مي كند.
اين در حالي است كه ائتلاف 14 فوريه بحرين خواهان برگزاري تظاهرات در سراسر كشور با عنوان «براي آزادي رهبران مخالف» شد.د.
ائتلاف 14 فوريه از همه مردم خواست براي اعلام وفاداري با چهره هاي سرشناس مخالف كه زنداني آل خليفه هستند در سراسر كشور تظاهرات كنند.
در همين رابطه مناطق مختلف بحرين شاهد برپايي تظاهرات گسترده عليه رژيم آل خليفه بود.
شركت كنندگان در اين تظاهرات حمايت خود را از رهبران بازداشت شده در زندان ها اعلام كردند و افزودند يا آزادي خود را به دست مي آوريم يا شهيد مي شويم.
اين تظاهرات با اقدامات سركوبگرانه نيروهاي آل خليفه روبه رو شد و مزدوران رژيم با گازهاي سمي و گلوله تظاهرات مردم را سركوب كردند.
 


المنار فاش كرد

درخواست سران مرتجع عرب از اسرائيل براي حمله نظامي به سوريه

هفته نامه المنار فاش كرد برخي از سران مرتجع عرب حوزه خليج فارس با ارسال نامه هاي سرگشاده از رژيم صهيونيستي خواسته اند به سوريه حمله كند.
هفته نامه فلسطيني المنار در گزارشي به نقل از يك مسئول رژيم صهيونيستي فاش كرد برخي كشورهاي عرب با رژيم صهيونيستي در حال طراحي توطئه عليه دمشق و تلاش براي براندازي بشار اسد رئيس جمهور سوريه هستند.
اين مسئول اسرائيلي با ابراز تعجب از محتواي نامه ارسالي برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس به تل آويو اظهار داشت، اين اولين بار است كه برخي كشورهاي عربي نامه هاي تحريك آميز براي سوق دادن اسرائيل به سرنگون كردن يك نظام عربي مي فرستند. اين مسئول رژيم صهيونيستي گفت، مسئولان اسرائيل در نتيجه همين تماس ها و رايزني ها با برخي از كشورهاي عربي است كه از برخي رويدادهاي منطقه به ويژه، سوريه آگاه مي شود.
بيش از اين نيز بارها دخالت برخي كشورهاي عربي حوزه خليج فارس به ويژه قطر و عربستان براي دخالت در امور داخلي سوريه و تجهيز مخالفان مسلح براي براندازي نظام سوريه به اثبات رسيده است.
اتحاديه عرب نيز در نشست هاي تكراري و بي نتيجه خود براي حل بحران سوريه خواستار انتقال قدرت در سوريه و بركناري بشار اسد شده است.
اين در حالي است كه اخيراً قطر 22 ميليارد دلار صرف هزينه ماكت سازي و طراحي بمباران مناطق حساس سوريه كرده است.
از سوي ديگر هشتاد درصد از مناطق دمشق پايتخت سوريه از وجود افراد مسلح پاكسازي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از تلويزيون سوريه، ارتش سوريه بيشتر مناطق كشور از جمله پايتخت سوريه را از وجود تروريست هاي مسلح پاكسازي كردند و با پايان درگيري ها و برقراري آرامش مردم به خانه هاي خود بازگشتند.
به گزارش شبكه تلويزيوني سوريه، در درگيري بين تروريست ها و نيروهاي پليس سوريه در منطقه صالحين شهر حلب دو نفر از تروريست ها كشته و شماري زخمي شدند.
نيروهاي ارتش سوريه همچنين با يك گروه مسلح در منطقه الزياره حماه درگير شدند كه تلفات سننگيني به تروريست ها تحميل كردند.
مسئولان محلي در شهرهاي دمشق، حلب، حمص و ديگر شهرها كار بازسازي منطقه براي بازگشت مردم را آغاز كردند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز تأكيد كرد، دولت و ارتش سوريه از پس تروريست ها برمي آيند و در اين زمينه موفق عمل كرده اند.
وي افزود، كار پاكسازي شهرها از حضور تروريست ها آغاز شده است و به زودي مردم به زندگي عادي خود بازخواهند گشت.
در همين رابطه «غالب قنديل» مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين الملل لبنان انتخاب گزينه نظامي براي مسئله سوريه را داراي هزينه هاي گزافي براي ماجراجويان غربي و عربي و رژيم صهيونيستي دانست و تصريح كرد كه پاسخ سوريه به دشمنان دندان شكن خواهد بود.
وي افزود، دمشق روز به روز به لحظه پيروزي نهايي بر دشمنان ملت نزديك مي شود.
«مصطفي كامالاك» رهبر حزب اسلامگراي سعادت تركيه نيز گفت، موضوع سوريه بايد توسط كشورهاي اسلامي حل شود. وي افزود، مسلمانان به رغم برخي اختلافات همگي برادر هستند و قدرت حل مسئله سوريه را دارند.
از سوي ديگر روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» درباره شرايط سوريه نوشت، آمريكا به تل آويو درباره اقدام نظامي در سوريه به بهانه تسليحات شيميايي هشدار داده است.
اين روزنامه افزود، دولت آمريكا هشدار داده است كه مداخله نظامي رژيم صهيونيستي چه در لبنان و چه در سوريه به نفع اسد خواهد بود. اين در حالي است كه وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كشتي هاي جنگي ناوگان درياي بالتيك و شمال روسيه وارد درياي مديترانه شدند تا بعد از ملحق شدن به كشتي هاي ناوگان درياي سياه اين كشور در يك عمليات مشترك آموزشي، رزمي شركت كنند اصلي ترين هدف در اين عمليات انجام وظيفه هماهنگ اين كشتي ها زيرنظر يك فرماندهي واحد نظامي است.
معاون دبيركل سازمان ملل در امور صلح باني نيز براي ماموريتي سه روزه وارد دمشق شد.
«اروه لادسو» در رابطه با سفرش گفت، با توجه به تمديد 30 روزه ماموريت ناظران بين المللي در سوريه تلاش خواهد كرد با مقامات سوريه ديدار و درباره راه هاي خروج از بحران گفت وگو كند.
همچنين مردم منطقه اشغالي جولان سوريه در حمايت از نظام اين كشور تظاهرات كردند.
مردم منطقه جولان در اين تظاهرات كه پرچم هاي سوريه و عكس هاي بشار اسد را در دست داشتند اقدامات اشغالگران اسرائيلي را محكوم كردند.
تلاش جوخه هاي مرگ ناتو
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در خبري فاش كرد: «جوخه هاي مرگ سازمان پيمان آتلانتيك شمالي، ناتو، در تلاشند در سوريه ميان اقوام مختلف تفرقه بيندازند».
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ قطعا اين سياست خصمانه غرب در سوريه، مجازات دمشق به خاطر هم پيماني با تهران و حمايت بي دريغ از مقاومت اسلامي در فلسطين و لبنان و همچنين همراهي نكردن با سياست اخير «مذاكرات غيرمستقيم با رژيم صهيونيستي» با نقش آفريني فرانسه و تركيه است.
همه محافل رسانه اي و سياسي وابسته در منطقه و جهان سعي مي كنند با مخدوش كردن چهره دولت در دمشق، اقوام و مردم اين كشور را به جان هم بيندازند و از سوي ديگر زمينه را براي تشديد فشار بر دولت اين كشور از طريق اعمال مجازات هاي تحريم و حتي اقدام نظامي عليه اين كشور فراهم سازند.
 


ضرب الاجل ديوان عالي پاكستان

براي رسيدگي به پرونده پولشويي زرداري

ديوان عالي پاكستان به نخست وزير اين كشور دو هفته فرصت داد كه درباره بازگشايي پرونده پولشويي «آصف علي زرداري» اقدام كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديوانعالي پاكستان به «راجا پرويز اشرف» تا 18مرداد مهلت داد كه با مقامات سوئيس درباره پرونده پولشويي رئيس جمهور پاكستان تماس بگيرد و در اين مورد از آنها رسما درخواست اطلاعات بكند. اشرف طي اين مدت فرصت دارد كه يا انتخاب نخست وزير قبلي (يوسف رضا گيلاني) را تكرار كند و به زرداري وفادار بماند و در اين صورت نيز اشرف بايد قدرت را ترك كند.
يا اينكه اشرف به خواسته ديوانعالي تن بدهد و از مقامات سوئيس در مورد حساب هاي بانكي زرداري اطلاعات بخواهد. رئيس جمهور پاكستان به خاطر اتهامات اقتصادي، در ميان محافل سياسي به «آقاي 10 درصد» معروف است.
گيلاني ماه گذشته به دليل نپذيرفتن حكم ديوان عالي در مورد بازگشايي پرونده مالي زرداري، از سوي ديوان عالي رد صلاحيت و از پست نخست وزيري كنار گذاشته شد.
دولت پاكستان نيز سه شنبه اعلام كرد، نخست وزير نمي تواند براي بازگشايي پرونده زرداري به سوئيس نامه ارسال كند. البته هنوز خود اشرف رسما در اين مورد موضع نگرفته است.مردم پاكستان از فساد حاكمان، حملات تروريستي و مداخلات آمريكا در اين كشور رنج مي برند.
 


تظاهرات كاركنان پژو سيتروئن در اعتراض به تعطيلي كارخانه ها

كاركنان شركت خودروسازي پژوسيتروئن فرانسه براي چندمين بار در اعتراض به برنامه اين شركت براي اخراج 8000 نفر از كاركنان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، كاركنان كارخانه خودروسازي پژوسيتروئن فرانسه ديروز در اعتراض به تصميم مديران براي تعطيلي يكي از كارخانه ها، مقابل ساختمان دفتر مركزي اين شركت تجمع كردند.مسئولين دومين كارخانه بزرگ خودروسازي اروپا بلافاصله پس از اجراي تحريم هاي آمريكا عليه ايران اعلام كرد، به دليل زيان دهي و كاهش فروش مجبور است يكي از كارخانه هاي خود را تعطيل كند.
تعطيلي اين كارخانه برابر است با اخراج 8000 نفر از كاركنان آن. به اعتقاد برخي تحليلگران، در صورت تعطيلي اين كارخانه شمار زيادتري كار خود را از دست خواهند داد چرا كه اين كارخانه با شركت هاي قطعه ساز متعددي قرارداد همكاري داشت.
يادآور مي شود، چندي پيش رئيس يكي از اتحاديه هاي كارگري فرانسه طي گفت وگو با خبرگزاري فارس اعلام كرد، ايران يكي از بازارهاي مصرف محصولات پژو سيتروئن بود اما به دليل پيروي دولتمردان فرانسه از سياست هاي آمريكا و قطع مبادلات تجاري با ايران آن هم در اين برهه زماني، دچار بحران شد. چندي پيش گروهي از كارگران بحران زده فرانسوي نيز علت اخراج خود از كارشان را اجراي تحريم هاي ايران از سوي اتحاديه اروپا عنوان كردند.
 


چامسكي: سكوت قدرت هاي بزرگ در قبال قتل عام مسلمانان ميانمار عجيب نيست

انديشمند معروف آمريكايي گفت: نمي توان از سازمان ملل و قدرت هاي بزرگ انتظار داشت كه در مقابل كشتار مسلمانان ميانمار اقدام مناسبي انجام دهند چرا كه آنها در مواقعي كه به نفعشان باشد مدافع حقوق بشر هستند.
نوام چامسكي در گفت وگو با مهر درباره سازمان ها و كشورهاي مدعي حقوق بشر درباره نسل كشي مسلمانان در ميانمار افزود: اين سكوت چيز عجيبي نيست، آنها نه تنها در برابر چنين اقداماتي جنايتكارانه ساكت هستند، بلكه در برابر اقدامات وحشيانه خود نيز سكوت مي كنند.
چامسكي درخصوص نقش سازمان ملل نيز گفت: سازمان ملل متحد دنباله روي قدرت هاي بزرگ است. اين سازمان تا زماني كه قدرت هاي بزرگ به آن اجازه ندهند اقدامي انجام نمي دهد.
بنيانگذار زبان شناسي مدرن تصريح كرد: از اين رو نمي توان از قدرت هاي بزرگ و سازمان ملل انتظار داشت كه در مقابل چنين اقدامات وحشيانه اي، اقدام مناسب و در خوري را انجام دهند.
يك روزنامه نگار آمريكايي نيز درخصوص- تداوم كشتار مسلمانان ميانمار در سايه سكوت جامعه جهاني گفت: سكوت معنادار غربي ها در قبال نسل كشي مسلمانان در ميانمار فقط براي حفظ منافع اقتصادي غرب در اين منطقه است.
به گزارش ايرنا اين روزنامه نگار آمريكايي- فلسطيني ساكن واشنگتن در مقاله خود در سايت جنبش عدالت جهاني مالزي افزوده است. ميانمار كه تاكنون در تحريم هاي غربي به سر مي برده، اكنون غرب فرصت مناسبي در اختيار دارد تا از منابع طبيعي اين كشور استفاده كند و اين امر براي كشورهاي غربي نسبت به حقوق بشر ارجحيت دارد.
وي ادامه داد: به همين دليل است كه آنها در برابر كشتار مسلمانان در ميانمار سكوت اختيار كرده و تنها به دنبال منافع اقتصادي خود در اين كشور بكر و دست نخورده هستند.
در حالي كه گزارش ها از تداوم كشتار مسلمانان ميانمار توسط ارتش و بودائيان افراطي حكايت دارد. «آن سانگ سوچي» فعال حقوق بشر و برنده جايزه صلح نوبل در اولين نطق پارلماني خود به عنوان رهبر مخالفان دولت، هيچ گونه اشاره اي به كشتار بيرحمانه مسلمانان نكرد و صرفا خواستار حمايت از حقوق اقليت هاي ميانمار شد. وي قبلا گفته بود كه مسلمانان جزو اقليت هاي ميانماري محسوب نمي شوند و بايد از كشور اخراج شوند. گفتني است كه مسلمانان ميانمار مهاجر نيستند و در طول سال هاي اقامت در اين كشور مسلمان شده اند.
در جديدترين واكنش ها به تداوم نسل كشي مسلمانان ميانمار، مسلمانان اسلامبول سه شنبه شب با تجمع در صحن مسجد فاتح اين شهر نسل كشي مسلمانان ميانماري را محكوم كردند. در لندن نيز جمعي از مسلمانان انگليسي با برگزاري تجمعي در مقابل سفارت ميانمار در لندن، قتل عام مسلمانان اين كشور توسط ارتش و بودائيان افراطي را محكوم كردند.
براساس اعلام فعالان حقوقي در مالزي نيز كميته جهاني نجات مسلمانان ميانمار از تصفيه نژادي در كوالالامپور تشكيل شد.
شيخ الازهر نيز با بيان اينكه وجدان جهاني در خواب است و مدعيان حقوق بشر، هيچ اقدامي براي نجات مسلمانان ميانمار نكرده اند، خواستار كمك به مسلمانان اين كشور شد.
به گزارش فارس احمد الطيب در بيانيه خود ضمن محكوم كردن حوادث اخير عليه مسلمانان ميانمار خواستار توقف اقدامات نژادپرستانه عليه آنان شد و از موسسات اسلامي، خيريه، كمك رساني مردمي و دولتي خواست تا به ياري مسلمانان بشتابند.
 


رايزني نخست وزير جديد با مرسي براي تشكيل كابينه مصر

نخست وزير جديد مصر در ديدار با رئيس جمهور منتخب در خصوص معرفي اعضاي كابينه خود به رايزني پرداخت.
به گزارش خبرگزاري ها، در حالي كه هنوز 48 ساعت از انتخاب «هشام قنديل» به سمت نخست وزيري مصر نگذشته، خبرهاي ضد و نقيض بسياري درباره تركيب كابينه وي منتشر شده است.
براساس اين گزارش «محمد مرسي» رئيس جمهور منتخب روز چهارشنبه در كاخ رياست جمهوري با هشام قنديل ديدار و گفت وگو كرد تا درباره فهرست پيشنهادي اش براي انتخاب اعضاي كابينه به توافق برسد. هشام قنديل نخست وزير جديد مصر پس از اين ديدار در يك كنفرانس خبري اعلام كرد كابينه آينده وي تكنوكرات و از افرادي باتجربه و دانش علمي تشكيل خواهد شد.
وي جامه عمل پوشاندن به اهداف انقلاب مردمي 25ژانويه را هدف اصلي كابينه آينده مصر اعلام كرد و گفت: در كابينه مصر، بدون توجه به گرايش هاي سياسي، وزيران انتخاب و معرفي خواهند شد.
نخست وزير مصر تصريح كرد: مهم ترين سرلوحه كابينه جديد مصر، اجراي طرح يكصد روزه رئيس جمهور منتخب براي حل مشكلات ضروري مردم در كشور است.
وي گفت: براساس توافق رئيس جمهور و نخست وزير منتخب 90 درصد اعضاي كابينه آينده مصر انتخاب شده اند و رايزني با مرسي در خصوص چند وزارتخانه كليدي منجمله دفاع، كشور و خارجه به پايان رسيده است.
نخست وزير جديد، در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در خصوص وزير دفاع آينده مصر اظهار داشت: سپهبد محمدحسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح، پيشنهاد مرسي براي تصدي وزارت دفاع را پذيرفته است. هشام قنديل 53 ساله كه فردي مستقل و بدون وابستگي سياسي در صحنه مصر به شمار مي رود، پيش از اين مسئوليت وزارت نيرو را در كابينه هاي تشكيل شده پس از انقلاب 25 ژانويه برعهده داشت. همچنين دولت قنديل نخستين دولت در دوره رياست جمهوري محمد مرسي به شمار مي رود كه مورد توافق گروه هاي سياسي مصر قرار گرفته است.
هشام قنديل روز چهارشنبه گفت: مهم ترين چيزي كه ما به آن مي پردازيم، بازگشت امنيت و ثبات به كشور است و اميدواريم كشور مصر را به مرحله اوج و بالندگي برسانيم.
نخست وزير مصر عنوان كرد: دولت من در وهله اول يك دولت تكنوكرات است و «شايستگي» مهم ترين معيار براي انتخاب وزيران كابينه است.
از سوي ديگر «ياسر علي» سخنگوي دفتر رياست جمهوري مصر علت انتخاب هشام قنديل به عنوان نخست وزير را شخصيت مستقل وي اعلام كرد. وي يادآور شد: رئيس جمهور منتخب پس از بررسي هاي فراوان در روزهاي اخير، هشام قنديل 50 ساله را به عنوان نخستين نخست وزير مردمي انتخاب و معرفي كرد. اين در حالي است كه قنديل از معروفيت خاصي در كشورش و جهان خارج برخوردار نيست اما در طول دوران خدمت خود پست هاي اداري مختلفي را برعهده داشت.
در همين حال منابع مصري از ديدار «محمدسليم العوا» نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري مصر با محمد مرسي در روز چهارشنبه خبر دادند. اين ديدار در چارچوب انتخاب معاون اول رئيس جمهور مصر صورت مي گيرد.
در زمينه تحولات داخلي مصر، منابع مصري اخبار منتشر شده در مورد صدور مجدد گاز به رژيم صهيونيستي را تكذيب كردند.
«محمد شعيب» رئيس شركت گاز مصر به خبرنگاران گفت: هنوز هيچ تصميمي براي صدور مجدد گاز به اسرائيل اتخاذ نشده است و اين موضوع بدون اراده رئيس جمهور منتخب امكان پذير نخواهد بود.
از سوي ديگر، مقامات مصري اعلام كردند سوئيس دارايي هاي برخي از اعضاي رژيم سابق مصر را كه معادل 290 ميليون فرانك است را بلوكه كرده است. دارايي هاي بلوكه شده متعلق به «حسني مبارك» ديكتاتور سابق مصر و دو فرزندش علاء و جمال مبارك است. پيش از اين نيز سوئيس 410 ميليون فرانك از دارايي هاي رژيم سابق را بلوكه كرده بود، اما روند شناسايي اموال جديد سردمداران سابق مصر روند كندي را در سوئيس طي كرد.
 


تجمع اعتراض آميز شهرداران، وكلا و قضات عليه طرح رياضتي دولت ايتاليا

تشديد بحران اقتصادي صداي شهرداران، قضات و وكلاي ايتاليايي را هم درآورد.
تصميم دولت «ماريو مونتي»، نخست وزير ايتاليا بر كاهش 23 درصدي بودجه مناطق مختلف اين كشور دستكم 200 شهردار و شماري از قضات، كاركنان دادگاه ها و وكلا را به مقابل ساختمان مجلس سنا كشاند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است اين تجمع همزمان با جلسه نمايندگان مجلس سناي ايتاليا براي نهايي كردن لايحه رياضتي دولت برگزار شد.
دولت ايتاليا اعلام كرده كه تصميم دارد براي جبران كسري بودجه اين بار دست به كاهش هزينه هاي عمومي در بخش هاي آموزش، دادگستري و شهرداري ها بزند. شهردار «رم» با مشاركت در اين تجمع اعلام كرد: «اگر دولت مونتي در سياست هاي اقتصادي خود تجديدنظر نكند، به سرعت با مشكل كمبود منابع در بخش خدمات اجتماعي به شهروندان و در نتيجه افزايش ماليات هاي محلي مواجه خواهد شد.
رئيس انجمن ملي شهرداران ايتاليا نيز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ضمن تشبيه سياست هاي رياضتي دولت مونتي به آتشي كه در حال سوزاندن كل كشور است گفت: به ميدان آمده ايم تا از حقوق و امتيازاتمان دفاع كنيم.
وي افزود: «ما عقيده داريم كه براي خاموش كردن آتش بايد از روش صحيح استفاده كرد و نمي توان شعله آتش را به زمين هاي حاشيه حوزه انتقال داد. ما از دولت مي خواهيم تا اين طرح را پس بگيرد. شهرداري ها در سال هاي اخير به دولت 22 ميليارد يورو پرداخت كردند؛ شهرداري ها جزو دولت نيستند بلكه بخشي از جمهوري ايتاليا هستند.»
انجمن ملي شهرداري هاي ايتاليا روز دوشنبه نيز از خطر بالاي ورشكستگي 10 شهر ايتاليا به دليل بحران مالي خبر داده بود.
در بيانيه اين انجمن آمده بود: شهرهاي ناپل و پالرمو بيش از ساير شهرها با خطر ورشكستگي مواجه هستند.
گفتني است، دولت مونتي كه پس از بركناري «برلوسكني» روي كار آمد، در بدو رسيدن به قدرت به مردم ايتاليا اطمينان داد از بدتر شدن اوضاع اقتصادي جلوگيري كند، اما اكنون با گذشت هفت ماه از آن زمان خبر مي رسد صدها كارخانه و شركت در شهرهاي مختلف اين كشور ورشكسته شده يا در شرف ورشكستگي قرار دارند.
بسياري از شهرداري ها در اين كشور با مشكل مالي مواجه هستند و استعفاي شهردار «الساندريا» با صد ميليون يورو بدهي به دليل ناتواني در حل همين بحران بدهي صورت گرفت.
شهر «رجو كالابريا» در جنوب ايتاليا نيزاز جمله شهرهايي است كه بحران اقتصادي را از 2007-2008 ميلادي تجربه كرده و اكنون با شوراي منحل شده، در آستانه ورشكستگي قرار گرفته است.
كارشناسان اقتصادي مي گويند شهرهاي بزرگ و يا كوچك از جمله «ميلاتزو» كه تاكنون با مشكل اقتصادي مواجه نبوده اند نيز با تدابير رياضتي مورد نظر اتحاديه اروپا در سراشيبي ورشكستگي قرار گرفته اند.
 


اعتراض مردم شرق عربستان عليه انتقال روحاني مبارز به زندان رياض

هزاران تن از مردم شرق عربستان با برگزاري راهپيمايي، به انتقال روحاني مبارز شيعي به زندان امنيتي رياض اعتراض كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در اين راهپيمايي اعتراض آميز كه در شهرهاي «القطيف و العواميه» برگزار شد، معترضان خواستار آزادي بدون قيد و بند «آيت الله نمر باقرالنمر» روحاني مبارز شرق عربستان از زندان شدند.
راهپيمايان معترض كه تصاويري از روحاني بازداشت شده به همراه داشتند شعارهايي را بر ضد پادشاه عربستان و استاندار الشرقيه سردادند. آنها همچنين خواستار خروج نيروهاي امنيتي و نظامي از مناطق مسكوني شهرهاي شرق عربستان شدند. معترضان در حالي كه پلاكاردهايي در دست داشتند بر آزادي زندانيان و افراد بازداشت شده در تظاهرات اخير تاكيد كردند. گزارش واحد مركزي خبر نيز حاكي است؛ جوانان در منطقه شرق عربستان با ابراز همبستگي با آيت الله نمر، منطقه «الاحساء و القطيف» را به عنوان «جمهوري» اعلام كردند.
همچنين شماري از جوانان پارچه نوشته بزرگي را در القطيف در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود «اينجا جمهوري منطقه الاحساء و القطيف است و ملك آل سعود نيست. به گفته شاهدان عيني جوانان معترض تصوير آيت الله شيخ نمر را بر روي يك «بيلبورد» تبليغاتي نصب كردند.
تظاهركنندگان شيعي پلاكارد بزرگي در دست داشتند كه بر روي آن نوشته شده بود «ما بردگان آل سعود نيستيم و حكومت جمهوري در شرق عربستان مي خواهيم.
در همين حال منابع آگاه از تجديد ناآرامي ها در زندان «الحاير»، و اقدام زندانبانان سعودي در ضرب و شتم زندانيان سياسي و محروميت آنها از درمان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره و العربيه»، در جريان اين ناآرامي ها، زندانيان بند 10 به شدت مورد ضرب و شتم زندانبانان و نيروهاي پليس ضد شورش قرار گرفتند و با وجود جراحت شديد برخي از آنها و خونريزي نقاط مختلف بدن، از درمان و بستري شدن محروم شدند.
بر پايه اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، بيشتر زندانيان سياسي عربستان كه در زندان الحاير نگهداري مي شوند هنوز محاكمه و تفهيم اتهام نشده اند و تعداد آنها هزاران نفر برآورده مي شود. ناآرامي ها در زندان الحاير پس از يك هفته با دخالت پليس و نيروهاي امنيتي سركوب شده است.
شبكه خبري «العالم » نيز اعلام كرد: دادگاهي در عربستان سعودي، دو تن از شركت كنندگان در تظاهرات مسالمت آميز را به زندان و تحمل ضربات شلاق محكوم كرد. اين گزارش حاكي است؛ دادگاه القطيف در شرق عربستان، اين دو متهم را به 6 ماه زندان و تحمل 120 ضربه شلاق محكوم كرد.
به گفته منابع مطلع در شرق عربستان، دادگاه جنايي القطيف در حال رسيدگي به پرونده 6 تن ديگر از معترضان در تظاهرات ضددولتي براي آزادي شيخ نمر است.
اين در حالي است كه اعتراضات مردمي در شرق عربستان كه وارد دومين سال خود شده است طي هفته هاي گذشته و پس از بازداشت آيت الله نمر روحاني شيعه به شدت شعله ور شد و بسياري از نقاط عربستان و پايتخت آن كشور را فرا گرفت.
تاكنون 16 تن از جوانان شرق عربستان با اصابت گلوله مستقيم ماموران امنيتي سعودي به شهادت رسيده اند و ده ها تن نيز مجروح و به زندان منتقل شده اند.
شهرهاي القطيف، العواميه، الدمام، الشويكه از جمله مناطق شرق عربستان است كه داراي ذخاير بزرگ نفتي است اما حكومت آل سعود بدون توجه به خواسته هاي مسالمت آميز مردم با استقرار ده ها دستگاه تانك، نفربر و كاميون هاي نظامي حالتي از رعب و وحشت در منطقه ايجاد كرده است.آيت الله نمر نيز كه از مدت ها پيش از سوي دستگاه امنيتي سعودي تحت تعقيب قرار داشت؛ در يك عمليات ناجوانمردانه در العواميه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بازداشت شد.

 


خشم مردم كاليفرنيا از خشونت پليس وارد پنجمين روز خود شد

اعتراض عليه قتل جوان 25 ساله به دست پليس آمريكا، از سوي پليس ضدشورش كاليفرنيا سركوب شد.
در پنجمين روز از اعتراض ها عليه قتل يك جوان 25 ساله كه شنبه گذشته با شليك مستقيم يك افسر پليس آمريكا در كاليفرنيا صورت گرفت، صدها پليس ضدشورش اقدام به سركوب و دستگيري معترضان كردند.
براساس گزارش ها و تصاوير منتشر شده پليس ضدشورش و مسلح آمريكا با تجمع مقابل ساختمان شوراي شهر «آنهايم» ايالت كاليفرنيا مانع از ورود معترضان به ساختمان شوراي شهر شد.
مردم خشميگن كاليفرنيا كه در سال جاري دستكم شش بار شاهد قتل هموطنان خود به دست پلس آمريكا بودند با حمل دست نوشته هايي كه روي آن نوشته شده بود «به سمت من شليك كنيد به سمت تو شليك مي كنم» عليه جنايات پليس فرياد زدند.
گروهي از معترضان نيز به سمت خودروهاي پليس حمله ور شده با آنها درگير شدند. شنبه گذشته پليس آمريكا به ضرب مستقيم گلوله «مانوئل اياز» جوان 25 ساله را از پاي درآورد.
 


پس از درگذشت رئيس جمهور قبلي

رئيس جمهور جديد غنا سوگند خورد

در پي درگذشت رئيس جمهوري غنا، «جان باهاما» معاونش به عنوان رئيس جمهور جديد اين كشور سوگند ياد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «جان اواتر اتاميلز» كه به دليل بيماري در يكي از بيمارستان هاي ارتش بستري بود، روز سه شنبه درگذشت. ميلز از سال 2009 تاكنون رئيس جمهور غنا بود و علت مرگ وي بيماري اعلام شده است. سه شنبه پس از انتشار خبر مرگ ميلز، «جان باهاما» معاون وي، به عنوان رئيس جمهور جديد در پارلمان سوگند ياد كرد. طبق قانون اساسي غنا، باهاما دوره باقي مانده از رياست جمهوري ميلز را در قدرت خواهد بود.
باهاما در اولين سخنراني خود به عنوان رئيس جمهور، مرگ ميلز را به خانواده اش تسليت گفت و افزود كه به منظور «حفظ اتحاد، صلح و ثبات كشور» مراسم بزرگداشت ميلز برگزار خواهد شد.
باهاما همچنين عزاي عمومي اعلام كرد و دستور داد تمامي پرچم ها به صورت «نيمه افراشته» به اهتزاز درآيند.
باهاما اولين بار در سال 1996 به عنوان يكي از اعضاي پارلمان غنا پا به عرصه سياست گذاشت. در سال 1997 وي به سمت معاونت وزير ارتباطات منصوب شد. در سال 2000 دوباره به نمايندگي پارلمان انتخاب شد. بين سال هاي 2001 تا 2004 ميلادي سخنگوي اقليت پارلمان غنا بود و از سال 2009 به بعد معاونت رياست جمهوري را بر عهده گرفت.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14