(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 مرداد 1391 - شماره 20266

اهداي كارت معافيت خانواده ايثارگران به فرزندان شهدا و مفقودالاثرها
مديرعامل ستاد ديه كشور:
براي آزادي 12هزار زنداني مهريه 600 ميليون تومان نياز داريم
از سوي كميته امداد صورت گرفت
بيمه زنان سرپرست خانوار زير 50 سال
غيرممكني با عنوان «ممنوعيت حضور پزشكان بخش خصوصي در بيمارستان هاي دولتي»
مرد ميانجيگر هدف گلوله قرار گرفت
آغاز طرح ضربتي جمع آوري متكديان در تهران
در مشكين شهر قاتل با عفو اولياي دم از مرگ رهايي يافت
در سه ماهه اول سال جاري
شهرداري 1500 ميليارد تومان به مترو پرداخت كرد
از شهريورماه شهريه مهدهاي كودك منطقه اي مي شود
چمران: شهروندان در صورت خرابي كارتخوان اتوبوس ها كرايه ندهند
آغاز ثبت نام معلولان متقاضي واردات خودرو
كشف 6 كيلوگرم ماده مخدر شيشه در خوزستان
پس از 3 سال دست به دست شدن پرونده عقرب سياه
به اتهام ربايش و آزار و اذيت 30 زن به اعدام محكوم شد
2 كيلو طلاي مسروقه در اصفهان كشف شد
قطار 36 راس گوسفند را تلف كرد
هجوم مردم كلرادو براي خريد سلاح
پرواز بدون پاسپورت و بليت!
نخستين زن فضانورد آمريكايي در گذشت
ركوردشكني در حمام يخ
استعفاي شهردار پكن به دنبال سيل اخير


اهداي كارت معافيت خانواده ايثارگران به فرزندان شهدا و مفقودالاثرها

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از ابطال كارت هاي معافيت پزشكي و كفالت فرزندان شهدا و مفقودالاثرها خبر داد و گفت: براساس قانون همه فرزندان شهدا و مفقودالاثرها از خدمت سربازي معاف هستند لذا براي اين افراد كارت معافيت خانواده ايثارگران صادر خواهد شد.
سردار موسي كمالي اظهار كرد: در قانون جديد خدمت وظيفه عمومي همه فرزندان شهدا و مفقودالاثرها از خدمت سربازي معاف شده اند.
وي ادامه داد: تعدادي از فرزندان خانواده شهدا و مفقودالاثرها براساس قانون قبل اقدام به دريافت كارت معافيت پزشكي و يا ساير كارت هاي معافيت كرده بودند كه اين افراد مي توانند با مراجعه به سازمان وظيفه عمومي اقدام به ابطال معافيت خود و دريافت كارت جديد با معافيت خانواده ايثارگران كنند.
جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: اين قانون براي تسهيل در امور اين خانواده هاي بزرگوار تصويب و به مرحله اجرا درآمده است.
 


مديرعامل ستاد ديه كشور:

براي آزادي 12هزار زنداني مهريه 600 ميليون تومان نياز داريم

ستاد ديه براي آزادي 12هزار زنداني مهريه 600 ميليون تومان نياز دارد.
اسدالله جولايي مديرعامل ستاد ديه كشور در مراسم جشن گلريزان اين ستاد افزود: اميدواريم بتوانيم براي نيمي از اين مبلغ رضايت شاكيان را جلب كنيم.
وي افزود: در 22 سال گذشته بيش از 60 هزار نفر از افرادي كه به خاطر ديه و بدهكاري هاي غيركلاهبرداري به زندان رفته بودند، با كمك ستاد ديه آزاد شدند.
مديرعامل ستاد ديه كشور با اشاره به قانون اصلاح بيمه شخص ثالث ادامه داد: اگر اين قانون اصلاح نمي شد امروز آمار زندانيان جرايم غيرعمد را بايد 50 هزار نفر اعلام مي كرديم و حال آنكه در سال 82 بيش از 30 هزار نفر وارد زندان شدند و در حال حاضر حدود 2 هزار نفر بابت ديه در زندان ها داريم؛ كه 50 درصد آن موارد مربوط به تصادفات رانندگي است.
وي با بيان اينكه 5 هزار و38 نفر بدهكاران ديه، 7 هزار و775 نفر محكومان مالي و 348 نفر نيز زندانيان زن بودند، گفت: خيرين در مراسم جشن گلريزان سال گذشته در سراسر كشور، حدود 14ميليارد تومان كمك كردند.
جولايي با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي براي جلوگيري از تلف شدن انسان ها خاطرنشان كرد: در حال حاضر حدود هزار نفر در زمينه مهريه در زندان ها بلاتكليف هستند و براي تمام زندانيان مهريه نياز به 600 ميليارد تومان پول داريم كه اميدواريم بتوانيم براي نيمي از اين مبلغ رضايت بگيريم.
وي در ادامه انتقادي هم از برخي خيرين بدقول كرد و گفت: برخي خيرين برگه هاي كمك را تكميل مي كنند و قول مي دهند كه مبلغي را پرداخت كنند اما درصدد پرداخت آن برنمي آيند.
جولايي تاكيد كرد: ستاد ديه با اينگونه بي نظمي ها گاها دچار مشكل مي شود چرا كه بايد جوابگوي بازرسي رياست جمهور، سازمان بازرسي و ديوان محاسبات باشد.
وام 20 ميليون توماني دولت به زندانيان مهريه
سيدمرتضي بختياري وزير دادگستري در حاشيه جشن گلريزان ستاد ديه كشور از مصوبه جديد دولت مبني بر اختصاص 20 ميليون تومان وام به زندانيان مهريه خبر داد.
وي افزود: براساس اين مصوبه، دولت؛ وزير دادگستري را مجاز كرده است در موارد خاص و ضروري از جهت تعداد اقساط و مبلغ بازپرداخت وام دريافتي محكوماني كه قادر به پرداخت اقساط وام خود نيستند، با پيشنهاد مديرعامل ستاد ديه و يا رأسا تصميم مقتضي اتخاذ و مراتب را براي اجرا به بانك عامل اعلام كند.
وزير دادگستري گفت: جمع كارمزد متعلقه به نسبت، به تعداد اقساط ماهانه اضافه مي شود. سررسيد پرداخت اولين قسط، حداقل سه ماه پس از آزادي مددجو از زندان است. بر اين اساس، توزيع تسهيلات موضوع اين آيين نامه به تفكيك هر استان براساس تعداد مددجويان آن استان به پيشنهاد ستاد مركزي ديه و تاييد وزير دادگستري است.
جشن گلريزان براي آزادي بزهكاران نيست
غلامحسين اسماعيلي رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور هم در مراسم بيست و دومين جشن گلريزان گفت: هدف از برگزاري اين جشن ها اين است كه در كنار انجام واجبات و فرائض ديني بايد به سراغ فقرا رفته و به حال گرفتاران سركشي كرد.
وي افزود: برخي از محكومان و گرفتاران در زندان افرادي هستند كه به واقع بزهكار نيستند اما به خاطر مشكلات و گرفتاري هاي مالي نظير ديه و مهريه به زندان افتاده اند و از خانواده خود دور شده اند.
اسماعيلي با اشاره به اين مطلب كه ما در دريافت كمك هاي شهروندان هيچ محدوديتي نداريم گفت: سال هاي گذشته شرايطي وجود داشته كه برخي از شهروندان طلا و جواهرات و حتي تابلوفرش به ستاد ديه كمك كرده اند و ستاد نيز آنها را فروخته و با وجه حاصل از آن به كمك زندانيان رفته است.

 


از سوي كميته امداد صورت گرفت

بيمه زنان سرپرست خانوار زير 50 سال

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان تهران گفت: تمامي زنان سرپرست خانوار زير 50 سال تحت پوشش اين نهاد در استان تهران بيمه آتيه شدند تا آينده آنها تأمين باشد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، تبارك سبحاني با اعلام اين خبر افزود: از اقدامات مهم كميته امداد استان تهران در راستاي سياست هاي كلي اين نهاد، توانمندسازي مددجويان است تا بتوانند آينده خود را تامين كرده و توانمند و خودكفا شوند.
وي ادامه داد: در بين خانواده هاي مددجو نيز استعداديابي مي شود و كارهايي كه خانواده ها مي توانند انجام دهند و باعث خودكفايي آنها شود مورد توجه قرار مي گيرد، اكنون مددجوياني هستند كه توانسته اند با كارآفريني 30 تا 40 نفر ديگر را نيز مشغول به كار كنند.
وي با اشاره به فعاليت و حضور كميته امداد امام خميني(ره) در بازارچه خيريه جشن رمضان گفت: غرفه هاي زيادي در اين نمايشگاه از طرف كميته امداد امام(ره) در استان تهران برپا شده است و مددجوهاي توانمند، توليدات خود را عرضه كرده اند.
وي با بيان اينكه از سه شنبه 3 مرداد جشن رمضان در سطح شهر تهران به صورت سيار برگزار شده است، خاطرنشان كرد: اتوبوس سيار جشن رمضان در همه شهرستان هاي استان تهران برنامه جشن رمضان را اجرا مي نمايد و اين واحد سيار به شهرستان هاي شهريار، اسلامشهر، پيشوا، ورامين و... خواهد رفت و نمونه اي از همين جشن را نيز اجرا خواهد كرد.
مسيرهاي انتقال مردم به جشن رمضان
عباس دارائي، مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني اين نهاد، گفت: به منظور جلوگيري از بار ترافيكي و تسهيل در رفت و آمد علاقمندان جهت حضور در جشن رمضان، با همكاري شركت واحد اتوبوسراني تهران تعدادي اتوبوس از 3 مرداد هر روز از ساعت 19 علاقمندان به شركت در اين جشن را به محل برگزاري جشن رمضان در مجتمع فرهنگي ولايت واقع در سوهانك و ساعت 24 در مسير برگشت نيز جابه جا خواهند كرد.
وي افزود: مسيرهاي رسالت، هفت تير از جمله ايستگاه هايي است كه براي انتقال مردم عزيز جهت حضور در جشن رمضان در نظر گرفته شده است.

 


غيرممكني با عنوان «ممنوعيت حضور پزشكان بخش خصوصي در بيمارستان هاي دولتي»

معاون وزير بهداشت گفت: قانون ممنوعيت حضور همزمان پزشكان در بخش دولتي و خصوصي امكان پذير نيست.
رمضان محسن پور درباره اجراي اين ماده از قانون برنامه توسعه پنجم كه بر ممنوعيت حضور همزمان پزشكان در بخش دولتي و خصوصي و فعاليت آنان در يكي از اين بخشها تأكيد دارد، توضيح داد: بعد از ابلاغ اين قانون وزير بهداشت دستورالعمل ممنوعيت فعاليت پزشكان تازه وارد به بخش دولتي در بخش خصوصي را صادر كرد.
وي گفت: براساس اين دستورالعمل هر پزشك جديد الورود كه در دانشگاههاي علوم پزشكي استخدام مي شود بايد تعهد بدهد فقط در بخش دولتي و در حوزه آموزش و درمان فعاليت كند و حق داشتن مطب و فعاليت در بخش خصوصي را ندارد. معاون وزير بهداشت ادامه داد: قانون اين مسئله را فقط براي پزشكان جديدالورود تصويب نكرده و همه پزشكان بايد مشمول ممنوعيت فعاليت همزمان در بخش دولتي و خصوصي باشند اما مسئله اين است كه اگر وزارت بهداشت از فردا اين ممنوعيت را براي همه پزشكان از جمله استادان و پزشكان با سابقه و با تجربه ابلاغ كند، بسياري از اين استادان از خداشان است كه بخش دولتي را رها كنند و فقط در بخش خصوصي كار كنند.
محسن پور گفت: به اين ترتيب بيمارستانهاي دولتي از حضور پزشكان با تجربه و استادان قديمي محروم مي شود و بسياري از پزشكان با سابقه بالاي 15 سال از بخش دولتي مي روند و ديگر نمي توانيم از تجربه و توان آنها براي آموزش دانشجويان زريدنتي و دستياري استفاده كنيم.
معاون پارلماني وزير بهداشت افزود: براي جبران اين كار كلينيكهاي ويژه اي در بخش دولتي و به خصوص در بيمارستانهاي بزرگ مراكز استانها تأسيس كرده ايم كه پزشكان به جاي مطب در اين كلينيكها با تعرفه دولتي به مردم خدمات بدهند.
وي گفت: در عوض براي اين پزشكان تسهيلاتي فراهم كرده ايم كه پول و پرداختي به آنها به سرعت انجام شود، در عين حال بيماران بيشتري به آنها مراجعه كنند و در واقع به جاي يك بيمار در بخش خصوصي گاهي 10 بيمار در بخش دولتي به اين پزشكان ارجاع مي شود، تا تعرفه آنها جبران شود.
محسن پور ادامه داد: در واقع تلاش كرده ايم كه با حفظ حرمت پزشكان از معطل شدن آنان در بخش دولتي جلوگيري كنيم و آنان را از فعاليت در بخش دولتي راضي نگهداريم و در واقع پزشكاني كه قبول كرده اند بخش خصوصي و مطب را رها كنند و در بخش دولتي بمانند از تسهيلات ويژه اي برخوردار مي شوند.
معاون وزير بهداشت گفت: كلينيكهاي ويژه اكنون در برخي مراكز استانها در بيمارستانهايي كه امكانات آن را داشتند راه اندازي شده است و حتي در بيمارستانهاي منتخب هيئت امنايي تلاش مي شود، دستمزد پزشكان با تعرفه k6/3 يا 6/3 برابر تعرفه دولتي پرداخت شود.
 


مرد ميانجيگر هدف گلوله قرار گرفت

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
مرد 50 ساله اي كه در شهرك پارسيلون خرم آباد مبادرت به ميانجيگري بين دعواي پدر و فرزند كرده بود هدف گلوله قرار گرفت و روانه بيمارستان شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، فردي كه با فرزندش به خاطر اختلافات خانوادگي درگير شده بود مرد ميانجيگر 50ساله را هدف گلوله قرار داد و روانه بيمارستان كرد.
ضارب سپس 3گلوله به ناحيه شكم و پهلوي فرزندش شليك كرد و او را نيز روانه بيمارستان ساخت.
عامل تيراندازي توسط مأموران كلانتري 15خرم آباد دستگير شد.
 


آغاز طرح ضربتي جمع آوري متكديان در تهران

معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه و مشاركت اجتماعي شهر تهران از آغاز ضربتي جمع آوري متكديان در تهران خبر داد.
رضا جاگيري افزود: با شروع گرما ميزان متكديان در تهران افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: با شدت بيشتري متكديان را از سطح شهر جمع مي كنيم.
وي تصريح كرد كه بيشتر متكديان به شكل دستفروش در سطح شهر ظاهر مي شوند.
معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه و مشاركت اجتماعي شهر تهران با اشاره به اينكه جمع آوري متكديان مرحله اول كار است، گفت: مشكل بعدي ساماندهي اين افراد است.
وي ادامه داد: بايد سازمان هاي مختلف وارد كار شوند تا بتوانيم اين افراد را ساماندهي كنيم و نگذاريم دوباره به سطح شهر برگردنند.به گفته جاگيري، در بيشتر موارد زماني كه دستگاه هاي ذي ربط وارد عمل نمي شوند اين چرخه ناقص مي مانند و شهرداري فقط اين افراد را جمع آوري مي كنند و دوباره گدايان به سطح شهر برمي گردند.
وي تاكيد كرد: در صورتي كه دستگاه هاي مربوطه در زمينه ساماندهي متكديان وارد كار شوند ظرف يك هفته تمام گدايان را از شهر جمع مي كنيم و ديگر گدايي مردم نمي بينند اما چون سازمان هاي ذي ربط وارد نمي شوند اين افراد بعد از جمع آوري دوباره به شهر برمي گردند.
 


در مشكين شهر قاتل با عفو اولياي دم از مرگ رهايي يافت

به مناسبت ماه مبارك رمضان و در يك اقدام خداپسندانه قاتل مشكين شهري از پاي چوبه دار رهايي يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در حالي كه قرار بود عصر ديروز در يكي از مناطق مشكين شهر قاتلي كه همسر خود را به قتل رسانده بود، پاي چوبه دار حاضر شود با ميانجي گري اهالي، معتمدان و روحانيان محل از مجازات اعدام نجات يافت و مورد عفو خانواده همسر سابقش قرارگرفت.
به گزارش فارس، اين مرد 25ساله سال گذشته به دليل قتل همسرش به قصاص نفس محكوم شده بود كه با گذشت اولياي دم از پاي چوبه دار نجات يافت و در ماه مبارك رمضان مورد عفو و بخشش قرار گرفت.
اولياي دم هدف از اين اقدام خداپسندانه را جلب رضاي الهي و حفظ حرمت ماه مبارك رمضان اعلام كردند.
 


در سه ماهه اول سال جاري

شهرداري 1500 ميليارد تومان به مترو پرداخت كرد

معاون مالي و اداري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران از ابتداي سال جاري هزار و 500 ميليارد تومان به صورت تعهدي و نقد به مترو تهران پرداخت كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «حسين محمد پورزرندي» با اشاره به اينكه شهرداري تهران امسال 650 ميليارد تومان بدهي هاي قبلي و سررسيد شده فاينانس مترو را كه از بدو تأسيس مترو بود، متعهد شده است، گفت: شهرداري تهران علاوه بر پول هايي كه به صورت كمك به مترو مي پردازد و پرداخت هاي غير نقد كه بالغ بر 100 ميليارد تومان از ابتداي سال جاري مي شود، 9/91 ميليارد تومان نيز براي گشايش ال سي هاي خط 4 مترو پرداخته است.
وي ادامه داد: اما دولت كه قرار بود ال سي خط 4 مترو را به همين اندازه تأمين كند، تنها 50 ميليارد تومان آن را به بانك عامل پرداخت كرده است.
معاون مالي و اداري شهرداري تهران همچنين با اشاره به اينكه سال گذشته شهرداري تهران حدود 5/4 برابر دولت به مترو كمك كرده است، گفت: در سال گذشته سهم عمراني ساخت مترو براي شهرداري تهران 600 ميليارد تومان در نظر گرفته شد و اين رقم در تفريغ بودجه آخر سال 90 به 715 ميليارد تومان رسيد.
پورزرندي تصريح كرد: در اين ميان دولت نيز بايستي همين مبلغ را پرداخت مي كرد كه صرفاً 240 ميليارد تومان آن تصويب شد اما از اين مبلغ نيز تنها 192 ميليارد تومان پرداخت گرديد. وي افزود: در بحث يارانه نيز 140 ميليارد تومان سهم شهرداري و به همين ميزان نيز سهم دولت محترم بود اما پرداختي دولت نيز از اين سر فصل، كلاً 80 ميليارد تومان بوده است.
 


از شهريورماه شهريه مهدهاي كودك منطقه اي مي شود

رئيس سازمان بهزيستي كشور از تعيين نرخ جديد شهريه مهدهاي كودك براساس مناطق و شهرهاي مختلف خبر داد.
همايون هاشمي با بيان اين مطلب افزود: به منظور تعيين نرخ جديد شهريه هاي مهدهاي كودك در سال جاري تيم تخصصي با حضور نمايندگان سازمان حمايت از مصرف كننده، بهزيستي و وزارت بازرگاني تشكيل شده و بزودي در مورد شهريه ها تصميم گيري مي شود.
وي به مهر گفت: با توجه به اينكه قيمتها و شرايط هر منطقه با منطقه ديگر در شهرها و استانهاي كشور متفاوت است به همين دليل امسال تصميم گرفته شده است كه اين نرخها در هر منطقه متفاوت باشد بطوريكه نرخ شهريه مهدكودك در منطقه يك با منطقه 10 و يا حاشيه شهرها متفاوت است.
رئيس سازمان بهزيستي تاكيد كرد: پس از تصميم گيري كميته تخصصي، نرخ جديد شهريه ها براساس مناطق، شهرها و استانهاي كشور اعلام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه تا قبل از اعلام نرخهاي جديد، هيچ مهدكودكي حق افزايش شهريه ها را ندارد، افزود: چنانچه مهدكودكي در اين خصوص دچار تخلف شود و شهريه خود را افزايش دهد با آن به شدت برخورد خواهد شد.
به گفته هاشمي، به احتمال زياد شهريه هاي جديد مهدهاي كودك در شهريورماه به اطلاع مردم مي رسد.
 


چمران: شهروندان در صورت خرابي كارتخوان اتوبوس ها كرايه ندهند

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: شهروندان در صورت مشاهده خرابي كارتخوان اتوبوس هاي بخش عمومي كرايه نپردازند.
مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه امسال در قالب مصوبه تعيين نرخ كرايه هاي تاكسي تمهيداتي براي ترغيب استفاده از كارت بليت به جاي پول نقد انديشيده شد، افزود: اتوبوسراني موظف است كه بر عملكرد صحيح دستگاه هاي كارتخوان نظارت كند.
به گفته وي در صورتي كه كارتخوان اتوبوس هاي ملكي شركت واحد خراب باشد اين اتوبوس ها موظف هستند كه رايگان به شهروندان خدمت رساني كنند و شركت واحد نيز بايد بر رعايت اين موضوع نظارت كند.
وي با بيان اينكه پيمانكار مشخصي وظيفه نظارت بر كارتخوان اتوبوس هاي ناوگان پايتخت را دارد، گفت: اين پيمانكار موظف است كه بلافاصله پس از خرابي دستگاه هاي كارتخوان، آن را اصلاح كند.
چمران همچنين با اشاره به اينكه نرخ هاي تعيين شده براي اتوبوسراني در صورت استفاده از كارت بليت كمتر است، گفت: به اين ترتيب استفاده از كارت به جاي پول نقد براي مسافران نيز منفعت مالي به دنبال دارد.
رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه حدود 10 روز از ابلاغ مصوبه نرخ كرايه ها مي گذرد، گفت: ممكن است هنوز موضوع عدم دريافت كرايه در صورت خرابي كارتخوان آنگونه كه بايد رعايت نشود اما از اين پس شركت واحد بايد از طريق سيستم هاي نظارتي خود اين موضوع را كنترل كند و شهروندان مي توانند در صورت خرابي كارتخوان ها بدون پرداخت كرايه و به صورت رايگان سوار اتوبوس شوند.
 


آغاز ثبت نام معلولان متقاضي واردات خودرو

معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور گفت: سامانه ثبت نام معلولان متقاضي واردات خودرو با تخفيف 30 ميليون توماني آغاز به كار كرده و معلولان تا يك ماه ديگر فرصت ثبت نام دارند.
يحيي سخنگويي اظهار كرد: پس از انجام بررسي ها، چهار هزار و 700 معلول از سوي سازمان بهزيستي براي استفاده از تخفيف 30 ميليون توماني واردات خودرو به اداره گمرك معرفي مي شوند.
وي افزود: معلولان براساس اولويت هاي شدت نوع معلوليت و داشتن گواهينامه معرفي مي شوند و اگر تعداد متقاضيان واجد شرايط بيش از سهميه اختصاص يافته باشد، ميان آنها قرعه كشي مي شود.
معاون توانبخشي سازمان بهزيستي كشور با اعلام خبر اتمام پايش پرونده هاي مددجويان در چهار استان همدان، گلستان، خراسان جنوبي و آذربايجان شرقي، عنوان كرد: طي اين پايش دو هزار مددجويي كه از چند اداره كل سازمان بهزيستي چندين مستمري دريافت مي كردند، حذف و دو هزار معلول پشت نوبتي جايگزين شدند.
سخنگويي در ادامه از تخصيص اعتبار و انجام طرح پايش پرونده ها در ساير استان هاي كشور خبر داد.
 


كشف 6 كيلوگرم ماده مخدر شيشه در خوزستان

اهواز - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان خوزستان از كشف 5 كيلو و 990 گرم مواد روانگردان شيشه در دو عمليات مجزا طي دو روز گذشته در استان خوزستان خبر داد.
سرتيپ محمدرضا اسحاقي با اعلام اين خبر افزود: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر خوزستان پس از اطلاع از ورود مقادير زيادي شيشه به استان به صورت نامحسوس خودروي حامل موادمخدر را در عملياتي شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه آن را متوقف كردند.
وي گفت: ماموران پليس در بازرسي از خودروي مذكور مقدار 5 كيلو و 590 گرم مواد روانگردان شيشه كشف كردند.
فرمانده انتظامي خوزستان از كشف مقدار 400 گرم مواد روانگردان شيشه توسط ماموران پليس راه خوزستان در عملياتي ديگر خبر داد و گفت: دو نفر مسافر پس از مشاهده افسر پليس اقدام به فرار كردند و ماموران پليس پس از بازرسي از محوطه اطراف مقدار 400 گرم مواد روانگردان شيشه كه توسط مسافرها به زمين رها شده بود را كشف كردند.
وي با اشاره به دستگيري 5 نفر سوداگر مرگ در عمليات اول خاطرنشان كرد: تلاش براي شناسايي و دستگيري دو نفر مسافر همچنان ادامه دارد. متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
 


پس از 3 سال دست به دست شدن پرونده عقرب سياه

به اتهام ربايش و آزار و اذيت 30 زن به اعدام محكوم شد

حكم اعدام مرد متجاوز معروف به عقرب سياه از سوي قضات شعبه 14 ديوان عالي كشور تائيد شد.
پس از صدور حكم اعدام براي متهم به نام صادق در شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران، او به حكم مجازاتش اعتراض كرد. با اعتراض متهم، پرونده به شعبه 14 ديوان عالي كشور فرستاده شد و با دستور رئيس ديوان عالي كشور، رسيدگي سريع به اين پرونده در دستور كار قضات قرار گرفت.
قاضي سعيد عمراني زاده رئيس اداره دفتر ديوان عالي كشور به مهر گفت: قضات شعبه 14 ديوان عالي كشور پس از بررسي پرونده حكم مجازات عقرب سياه را تائيد كردند. متهم كه معروف به عقرب سياه است سال 88 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذيت آنها در بيابان هاي حسن آباد تهران دستگير شد.
او در محاكمه اول به اعدام محكوم و در محاكمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ايجاد بحث هاي اعتراض آميز در ميان رسانه ها شد و قربانيان هم نسبت به نقض حكم اعدام توسط ديوان عالي كشور، اعتراض كردند. اين مسئله حتي باعث اعتراض رئيس قوه قضائيه به حكم شد. وي در سومين محاكمه در بهمن 1390 به اعدام محكوم شد.
عقرب سياه بعد از اعلام شكايت از سوي تعدادي زن و دختر جوان تهراني مبني بر ربودن و آزار و اذيت آنها در سال 88 دستگير شد.
يكي از شاكيان پرونده در مورد جنايت عقرب سياه گفت: وقتي پس از آزار و اذيت هاي متهم به هوش آمدم ديدم روي تپه اي به صورت دراز كش رها شده ام و مرد شيطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گيج گاهم است. از او پرسيدم چرا اين كار را مي كند كه مدعي شد من صورت وي را ديده ام و بايد بميرم تا او شناسايي نشود. بعد از لحظاتي متوجه شدم كه با يك پيچ گوشتي دارد بدنم را سوراخ مي كند تمام بدنم غرق خون شده بود.
 


2 كيلو طلاي مسروقه در اصفهان كشف شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان در اجراي طرح امنيت محله محور در مدت يك هفته 9 سارق حرفه اي را دستگير و بيش از 2 كيلو طلاي مسروقه را كشف و ضبط كردند.
«سرهنگ حسين حسين زاده» رئيس پليس آگاهي اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور كه با هدف پاكسازي نقاط آلوده و جرم خيز، شناسايي و دستگيري متهمان سابقه دار، متواري، تحت تعقيب و محكومان غايب طي يك هفته انجام شدو 9 سارق حرفه اي در محله هاي مختلف دستگير و بيش از دو كيلو طلاي مسروقه از دو نفر كشف شد.
وي اظهار داشت: از اين تعداد افراد دستگير شده يك نفر سارق مغازه، يك نفر كيف قاپ، يك نفر كيف زن، يك نفر سارق سابقه دار و دو نفر سارق منزل و يك نفر سارق به عنف و يك نفر كلاهبردار حرفه اي هستند.
وي افزود: تمامي متهمان داراي سوابق كيفري بوده و دستگير شدگان جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
 


قطار 36 راس گوسفند را تلف كرد

بخشدار بخش عطاملك شهرستان جوين گفت: 36 راس گوسفند در برخورد با قطار مسافربري تهران مشهد در حوالي روستاي كلاته نانواي جوين تلف شدند.
محمدتقي رضواني مقدم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين حادثه صبح چهارشنبه در بخش عطاملك شهرستان جوين به قوع پيوست.
وي علت اين حادثه را بي احتياطي چوپان و ميزان خسارت آن را بطور متوسط به ازاي هر گوسفند حدود پنج ميليون ريال ذكر كرد.
 


هجوم مردم كلرادو براي خريد سلاح

به دنبال حادثه خونين سينماي شهر «آرورا» كه منجر به كشته و زخمي شدن 70 نفر شد، مردم ايالت كلرادو با مراجعه به ادارات پليس خواهان مجوز براي خريد انواع سلاح هاي كمري شدند.
به گزارش ايرنا، اف بي اي اعلام كرد: پس از اين حادثه فروش اسلحه در ايالت كلرادو بيش از 43 درصد افزايش يافته و اين مسئله موجب نگراني مقام هاي امنيتي شده است.
براساس اين گزارش طي اين مدت حدود سه هزار نفر با مراجعه به ادارات پليس خواهان اخذ مجوز خريد و حمل سلاح شده اند.
پليس كلرادو مي گويد برخي متقاضيان خريد اسلحه بر اين باورند در صورت داشتن اسلحه مي توانند در برابر حوادث مشابه از خود دفاع كنند.برخي ديگر نگرانند با توجه به حوادث پيش آمده قانون آزادي حمل سلاح در آمريكا با محدوديت هايي مواجه شود به همين دليل تلاش مي كنند قبل از اعمال چنين قانوني، سلاح مورد نياز خود راخريداري كنند.بنابه گزارش هاي رسيده رشد فزاينده فروش سلاح در آمريكا در ماه هاي اخير به اندازه اي بوده است كه شركت هاي اسلحه سازي نتوانستند، توليد سلاح هاي خود را همگام با تقاضاي مردم افزايش دهند.
 


پرواز بدون پاسپورت و بليت!

يك پسربچه 11 ساله انگليسي بدون داشتن گذرنامه، بليت و كارت پرواز از فرودگاه منچستر سوار هواپيمايي به مقصد رم پايتخت ايتاليا شد.
به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي محلي، اين پسربچه كه ظاهرا از خانه فرار كرده بود، توانست حداقل از پنج مرحله كنترل مدارك و بليت فرودگاه بين المللي منچستر براحتي عبور كند.
اين اتفاق در حالي روي داد كه در انگليس به خاطر ميزباني بازي هاي المپيك لندن تدابير شديد امنيتي برقرار است.
مقامات فرودگاه منچستر مي گويند: اين پسربچه همه مراحل كنترل هاي امنيتي و بازرسي هاي بدني را طي كرده و بطور كامل مورد بازرسي قرار گرفته بود و از نظر امنيتي خطري براي مسافران نداشت.
اين مقامات تاكيد مي كنند كه اين كودك احتمالا پس از عبور از گيت هاي امنيتي با چسباندن خود به خانواده هاي ديگر توانسته است بدون چك بليت و كارت پرواز سوار هواپيما شود.
براساس گزارش رسانه هاي انگليسي، خدمه پروازي در مسير خود به سمت رم متوجه حضور اين پسربچه در هواپيما مي شوند و موضوع را به مقامات مسئول اطلاع مي دهند.
مسئولان فرودگاه منچستر، كميته اي را براي بررسي ابعاد مختلف اين حادثه تشكيل داده اند و تعدادي از كاركنان فرودگاه نيز از كار خود معلق شده اند.
 


نخستين زن فضانورد آمريكايي در گذشت

«سالي رايد» نخستين زن آمريكايي كه توانست به فضا قدم بگذارد در 61 سالگي بر اثر ابتلا به سرطان لوز المعده درگذشت.
به گزارش مهر، بنياد سالي رايد اين خبر را روز دوشنبه مخابره كرد. رايد سي و دو ساله بود كه با شاتل فضايي چلنجر در 18 ژوئن 1983 به فضا رفت.
وي از سال 1978 تا 1987 با برنامه فضايي سازمان ملي فضا و هوانوردي آمريكا همكاري داشت.
رايد يك فيزيكدان بود و در بين هشت هزار نفري قرار داشت كه براي آگهي فضانورد ناسا به اين سازمان مراجعه كرده بود.
وي پس از ترك ناسا، براي تدريس به دانشگاه استنفورد رفت. وي همچنين تدريس فيزيك در دانشگاه كاليفرنيا-سن ديه گو و مديريت موسسه فضايي كاليفرنيا را نيز در رزومه خود داشت.
 


ركوردشكني در حمام يخ

يك مرد چيني توانست مدت 120 دقيقه را در حمامي از يخ بگذراند و ركوردشكني كند.
به گزارش ايسنا، در اين رقابت «جين سانگ هائو» توانست با تحمل 120 دقيقه سرما ركورد طولاني ترين حمام كردن در قطعات يخ را به دست آورد.پيش از اين، مردي در هلند توانسته بود با تحمل 115 دقيقه سرما ركورددار اين عنوان شود اما مدتي بعد «سانگ هائو» از ايالت «هونان» اين عنوان را از آن خود كرد.
«سانگ هائو» با رفتن در مخزني پلاستيكي كه مملو از تكه هاي يخ بود تا گردن به داخل آن فرو رفت و پس از شكستن ركورد قبلي تسليم شد.

 


استعفاي شهردار پكن به دنبال سيل اخير

در پي كشته شدن 37 نفر بر اثر بارش باران و سيل در پكن، شهردار و معاون شهردار پايتخت چين استعفا كردند.
به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، در حاليكه ميزان بارش باران در پايتخت چين بيشتر از آن چيزي بود كه پيش بيني شده احتمال دارد تعداد كشته شدگان ناشي از آن افزايش يابد.
«گو جين لانگ» شهردار مستعفي پكن به عنوان معاون حزب كمونيست چين در پكن منصوب شد. «جي لين» معاون وي نيز پس از استعفا به سمت رئيس كميته سياسي شهر پكن منصوب گرديد.
بارش باران سنگين و وقوع سيل در پكن باعث خسارات زيادي به پايتخت چين شده و ميليونها دلار هزينه روي دست مقامات اين شهر گذاشته است.
براساس اين گزارش، غفلت مقامات شهر از جمله دلايل بالا رفتن تعداد كشته شدگان است.رسانه هاي دولتي و تحليلگران نيز از نحوه اداره شهر و سوءمديريت بحران مقابل بروز چنين حوادثي انتقاد كردند.براساس گزارش شينهوا، «وانگ آنشون» يكي از مقامات شهري پكن از سال 2007، به عنوان شهردار جديد پكن انتخاب شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14