(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 مرداد 1391 - شماره 20266

حديث دشت عشق
وقتي هواداران در هفته دوم اعتراض مي كنند و مجيدي جاي دايي را مي گيرد
كم طاقت ها!
اخبار كوتاه از فوتبال
تصميمات جديد رويانيان پس از اولين باخت پرسپوليس
حذف پست مديريت راهبري و پيشنهاد تمديد قرارداد به ژوزه
درايت در ورزش از نظر آقاي معاون!
سوريان سردار كشتي فرنگي نيست
بنا: براي رسيدن به هدف بايد تا حد مرگ جنگيد
حدادي قراردادش را با ممفيس تمديد كرد
آغاز اردوي تيم ملي واليبال
مي توانيم بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم
افشارزاده: حداقل توقع 3 تا 5 طلاست
فوتبال المپيك با شگفتي آغاز شد
ژاپن از سد اسپانيا گذشت
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدباقر ريزي»
طلبه كربلايي!
نوجوان بود كه تحصيلات راهنمايي را طي مي كرد. شور و شوق جبهه، وجودش را فرا گرفته بود. عازم شد و پس از بازگشت در كنار فعاليت هاي بسيج، در مدرسه علميه امام خميني(ره) ثبت نام كرد و به آموختن معارف اهل بيت(ع) پرداخت. در عبادت و معنويت در اوج بود، نماز شب، دعا، عزيمت به جمكران و زيارت مزار علامه مجلسي در شب هاي جمعه. او همواره در كلاس هاي قرآن و عقيدتي شركت فعال داشت.
يك بار در عملياتي مجروح شد و پس از بهبود به جبهه برگشت و مدتي از دوره جبهه را به عنوان معاون گردان خدمت كرد. اين طلبه مبارز پس از مجاهدت بسيار در عمليات كربلاي 5 در شلمچه شربت شهادت نوشيد و بر خوان نعمت الهي مقيم گشت.
طلبه بسيجي شهيد «محمدباقر ريزي»، سال 1345 در زرين شهر متولد شد و در 21/10/1365 در عمليات كربلاي پنج(شلمچه) به شهادت رسيد.


وقتي هواداران در هفته دوم اعتراض مي كنند و مجيدي جاي دايي را مي گيرد

كم طاقت ها!

هفته دوم ليگ برتر فوتبال را در حالي پشت سر گذاشتيم كه از سكوها خبرهاي خوبي به گوش نمي رسد.
در حالي كه هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر به پايان رسيده اما خبرهاي خوبي از گوشه و كنار فوتبال ايران به گوش نمي رسد و هنوز موتور اين فوتبال روشن نشده كاسه صبر برخي هواداران لبريز شده است!
هنوز در هفته دوم هستيم اما در اهواز، تهران و كرمان چنان شعارهايي داده مي شود كه گويي چه اتفاقي افتاده است. چه مي شود در حالي كه استقلال فرصت جبران نتيجه را دارد به يكباره همه چيز فراموش و نام بازيكني فرياد زده مي شود كه فصل قبل در حساس ترين روزها، اين تيم را ترك كرد و يكي از عوامل مهم افت استقلال شد. البته شايد هواداران استقلال بابت رفتاري كه قلعه نويي در قبال مجيدي انجام داد ناراحتند و به همين دليل نام او را فرياد زدند اما حتي اگر موضوع اين باشد، نمي تواند توجيه مناسبي باشد.
بدعت غلط
اين بدعت غلط را فصل گذشته هواداران پرسپوليس در ورزشگاه گذاشتند. هواداراني كه در همان بازي اول استيلي را مات كردند و عرق سرد را بر پيشاني سرمربي وقت سرخپوشان نشاندند. از همان روزها بر پايه يك تصميم احساسي و يك قانون نانوشته غلط «علي دايي» به نماد اعتراض تبديل شد و همين سكوهاي نامتعارف عاملي براي سقوط پرسپوليس شد. اين رفتارهاي غلط تا اين فصل ادامه يافت و به تيم هاي ديگر هم تسري پيدا كرد. حالا امسال فرهاد مجيدي به نماد اعتراض تبديل و به علي دايي جديد فوتبال ايران تبديل شده است.
در كرمان چه خبر است؟ مگر قاسمپور مربي بدون كارنامه اي است كه هواداران كرماني شروع به سر دادن شعارهايي مي كنند كه جز به هم ريختن تمركز تيم و سرمربي فايده اي ندارد؟ تا به حال علاقمندان به فوتبال در كرمان به اين فكر كرده اند كه چرا فوتبال كرمان مدتي است دچار افول شده و آيا نمي خواهند به خود آيند و دست از اين حاشيه ها بردارند؟
در اهواز هم اتفاق هايي رخ داده است. در اولين بازي خانگي فولاد برخي از هواداران اين تيم آنچنان شعار سر داده اند كه آدمي فكر مي كند فولاد در بازي يكي مانده به آخر يك مسابقه حساس را از دست داده و تا سقوط يك قدم فاصله دارد.
پرسپوليس هم شانس آورد
اين چه رسمي است كه هواداران ايراني ياد گرفته اند؟ اين بي صبري و كم تحملي از كجا نشات مي گيرد؟ پرسپوليس هم حتما شانس آورد در بازي اول خانگي تماشاگرانش را نداشت وگرنه اين تيم هم روزگار بهتري از استقلال نداشت.
اين قصه البته سر درازي دارد. وقتي شخصيتي مثل علي پروين با سال ها تجربه و كوله باري از تجربيات تلخ و شيرين تاب نمي آورد و در اولين باخت فصل پرسپوليس برآشفته مي شود و ژوزه را زير سوال مي برد چرا بايد توقع داشته باشيم آن دسته از هواداراني كه چشم به دهان چنين افرادي دوخته اند تحمل داشته باشند و منطق را رعايت كنند.
حركت قابل تقدير لرها
در دو هفته اي كه گذشته تنها هواداراني كه حتي به هنگام باخت هم تيم خود را تشويق كردند هواداران گهر زاگرس بودند كه در بازي با راه آهن بازيكنان و تارتار سرمربي تيم را تشويق كردند و در آبادان نيز از معدود دفعاتي بود كه وقتي نفت به پرسپوليس باخت هواداران، تيم بازنده خود را تشويق كردند.
سخن آخر اينكه هوادار واقعي واقعيت ها را مي بيند و حتي حق اعتراض در زمان مناسب خودش را دارد اما حق تصميم گيري و بر هم زدن آرامش تيم را ندارد.
تداوم صدرنشيني صبا
دومين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست تيم هاي مدعي استقلال و پرسپوليس و تداوم صدرنشيني صباي قم پيگيري شد.
با نتايجي كه در ديدارهاي اين هفته رقم خورد تيم هاي صباي قم، فجرسپاسي شيراز و سپاهان اصفهان با امتياز مشابه (6 امتياز) و به حكم تفاضل گل رتبه هاي اول تا سوم جدول رده بندي ليگ برتر را در اختيار دارند. اين در حالي است كه تيم هاي پيكان تهران، مس كرمان،گهرزاگرس دورود و ذوب آهن اصفهان به ترتيب رتبه هاي پانزدهم تا هجدهم جدول رده بندي ليگ برتر را به خود اختصاص داده اند. نتايج كامل ديدارهايي كه در روز پاياني هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور رقم خورد به شرح زير است:
¤ استقلال 1- سايپا البرز 2
گل: سياوش اكبرپور (80) براي استقلال- اسحاق سبحاني (63) و سعيد دقيقي (81) براي سايپا
¤ آلومينيوم هرمزگان صفر- داماش گيلان صفر
¤ فولاد خوزستان 1- سپاهان اصفهان 3
گل ها: اسماعيل شريفات (42) براي فولاد- رادومير دالوويچ (20)، اميد ابراهيمي (37) و جواهير سوكاي (76) براي سپاهان
¤ ذوب آهن اصفهان يك- صباي قم 2
گل: سينا عشوري (52) براي ذوب آهن و ميلاد نوري (82 و 1+90) براي صباي قم
¤ مس كرمان صفر- نفت 1
گل: محمدحسين مهرآزما (1)
¤ پيكان تهران 1- تراكتورسازي تبريز 1
گل ها: حميد ديوسالار (52) براي پيكان- احسان حاج صفي (82) براي تراكتورسازي
¤ ملوان بندرانزلي 2- صنعت نفت آبادان 2
گل ها: جلال رافخايي (1) و پژمان نوري (76) براي ملوان و سيامك كوروشي (53- گل به خودي) و حامد سرلك (88) براي نفت
جدول گلزنان ليگ برتر
در پايان هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ميلاد نوري، هافبك تيم فوتبال صباي قم با زدن چهار گل بالاتر از ديگر مهاجمان تيم هاي ليگ برتري صدرنشين جدول گلزنان است. جدول گلزنان ليگ برتر در پايان هفته دوم مسابقات به شرح زير است:
4 گل: ميلاد نوري (صباي قم)
2 گل: جلال رافخايي (ملوان بندرانزلي)، مجتبي شيري (راه آهن) و مهدي نظري (فجرسپاسي شيراز)


اخبار كوتاه از فوتبال

بي توجهي به نامه رئيس جمهور و احتمال تعطيلي ذوب آهن
مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان مدعي شد وزير ورزش و وزير صنايع نامه هاي رئيس جمهور در مورد باشگاهشان را بي پاسخ گذاشتند. خسرو ابراهيمي با اشاره به دو نامه احمدي نژاد براي كمك به ذوب آهن اظهار داشت: رئيس جمهور دو نامه براي حل مشكلات آني باشگاه ذوب آهن نوشتند. نامه اول در تاريخ 20 فروردين ماه خطاب به دو وزير ورزش و صنايع نوشته و در آن نامه دستور رسيدگي آني به مشكلات و مطلع كردن رئيس جمهور از وضعيت داده شد اما هيچ كس از ما سؤال نكرد مشكلات شما چيست و توجهي به نامه رئيس جمهور نشد. مديرعامل باشگاه ذوب آهن تاكيد كرد: احمدي نژاد دومين نامه را در تاريخ 25 تير ماه خطاب به وزير صنايع نوشت و باز هم دستور رسيدگي به مشكلات باشگاه ذوب آهن داده شد اما انگار ذوب آهن متعلق به اين كشور نيست. اين باشگاه براي ورزش كشور زحمت مي كشد. 27 تيم در رشته هاي مختلف ورزشي داريم. اين باشگاه از بدو تاسيس تاكنون كمك هاي زيادي به تيم هاي ملي در رشته هاي مختلف كرده اما حتي زير نامه رئيس جمهور ننوشتند كه به اين دلايل نمي توانيم كمك كنيم و هيچ پاسخي به ما داده نشد. ابراهيمي تصريح كرد: با اين شرايط باشگاه ذوب آهن از ورزش كشور محو و تعطيل خواهد شد. شايد به سرنوشت باشگاه پلي اكريل دچار شويم، مگر اين باشگاه يكي از باشگاه هاي مطرح كشور نبود؟ هيچ كس به فكر ذوب آهن نيست.
واگذاري باشگاه داماش
مديرعامل باشگاه صدرا اعلام كرد كه مالكيت باشگاه داماش گيلان را در اختيار گرفته و اين باشگاه به طور تمام و كمال به اين شركت واگذار شده است.وي همچنين اعلام كرد امير عابديني به عنوان مديرعامل باشگاه و اميد هرندي نيز به عنوان سرمربي فعاليت خود را با داماش ادامه مي دهند و از كادر مديريتي و فني باشگاه حمايت مي كند. باشگاه داماش گيلان متعلق به م آ متهم رديف اول اختلاس سه هزار ميليارد توماني بود و اكنون اين باشگاه به شركت صدرا يكي از حاميان مالي فصل گذشته پرسپوليس واگذار شد.
تعريف و تمجيد از فوتبال ايران در CNN
مربي دروازه بان هاي پرسپوليس در گفت و گو با شبكه CNN با بيان اين كه فوتبال ايران با فوتبال مصر و كشورهاي عربي متفاوت است، گفت كه برداشت ذهني او از ايران كاملا تغيير كرده است. احمد ناجي مربي دروازه بان هاي پرسپوليس كه اخيرا به اين تيم اضافه شد در گفت و گويي كه با كانال CNN عربي انجام داد به ستايش از فوتبال ايران پرداخت و آن را متفاوت با فوتبال كشورهاي عربي و مصري دانست.
حمله قاسمپور به مظلومي
تشويق شدن پرويز مظلومي در كرمان به مذاق قاسمپور خوش نيامده تا جايي كه وي روز گذشته مصاحبه هاي تندي را عليه سرمربي سابق استقلال انجام داد. ابراهيم قاسمپور بدون اينكه نامي از مظلومي ببرد، گفت: يك مربي تا چه اندازه بايد به دنبال منافع خود باشد كه براي بدست اوردن كار تا اين اندازه تيشه به ريشه يك تيم بزند. چرا بايد يك عده از هواداران و ليدرهاي مس در ابتداي شروع مسابقات و هفته دوم در محل برگزاري مسابقات خانگي اين تيم نام يك مربي را فرياد بزنند كه خود مسئولان باشگاه در خصوص وجود برخي روابط ميان اين فرد و ليدرهاي مس اذعان دارند.
قلعه نويي: افتضاح بوديم!
قلعه نويي پس از ثبت نخستين شكست استقلال در ليگ دوازدهم انتقادات تندي را متوجه تيم خود كرد. وي گفت: براي اين بازي نبايد به ما خسته نباشيد گفت. نيمه اول اصلا خوب نبوديم و افتضاح بازي كرديم. در ادامه تغييراتي ايجاد كرديم و سيستم بازي را به 2-4-4 تغيير داديم و توانستيم به گل تساوي برسيم. از آنجا كه من پايين بودم و بازي را از تلويزيون نگاه مي كردم متوجه نشدم كه گل دوم را چگونه دريافت كرديم اما در مجموع فوتبال خوبي ارائه نكرديم و بايد فكري براي اين مشكلاتي كه دراين دو بازي داشتيم بكنيم و اشكالات مان را سريع تر برطرف كنيم. قلعه نويي درباره اعتراض تماشاگران به عملكرد استقلال و تشويق فرهاد مجيدي گفت: هنوز بازي آغاز نشده تماشاگران رو به تشويق آوردند. آن ها حق اظهار نظر دارند. نمي توانيم با هر كسي كه حرفي مي زند برخورد كنيم. عده اي يك بازيكن را دوست دارند و عده اي ديگري را دوست دارند و هيچ كس حق ندارد به اين مسئله اعتراض كند. من كاري به اين اعتراض ها ندارم و تا لحظه اي كه هستم كارم را انجام مي دهم و مطمئن باشيد كه خيلي زود تيم ما به شرايط آرماني خودش برمي گردد.
صدور احكام جديد در فدراسيون فوتبال
رئيس فدراسيون فوتبال طي حكمي مرتضي محصص را به عنوان سرپرست كميته فني اين فدراسيون منصوب كرد. مرتضي محصص پيش از اين رئيس كميته آموزش فدراسيون فوتبال بود كه چندي است جاي خود را به دكتر احساني داده است. همچنين طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون فوتبال شهاب الدين عزيزي خادم به عنوان رئيس شوراي عالي راهبردي سند چشم انداز توسعه فوتبال ايران منصوب شد. عزيزي خادم از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال است كه در انتخابات سال 90 اين فدراسيون به جمع مديران ارشد فوتبال كشورمان پيوست.
نامگذاري سال 2013 به عنوان سال فوتبال پايه
كنفدراسيون فوتبال آسيا ( AFC ) با ارسال نامه اي به فدراسيون هاي عضو از نامگذاري سال 2013 به عنوان سال فوتبال پايه كنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داد.
كي روش كوتاه بيايد جام حذفي برگزار مي شود
عضو هيات رئيسه سازمان ليگ جام حذفي را يكي از جام هاي معتبر هر كشوري عنوان كرد و گفت: اگر كي روش كوتاه بيايد اين جام را برگزار خواهيم كرد. علي اكبر ابرقويي نژاد در خصوص تصميم هيات رئيسه سازمان ليگ براي برگزاري مسابقات جام حذفي ضمن بيان مطلب فوق گفت: اعتقاد من اين است كه با توجه به شرايط جدول ليگ برتر و برنامه هاي تيم ملي مي توان زمان خوبي براي برگزاري جام حذفي در نظر گرفت اما اين منوط به آن است كه كي روش از خواسته هايش براي استفاده بيشتر از زمان هاي اردوهاي آماده سازي تيم ملي كوتاه بيايد.
جباري دوباره همبازي آندو مي شود؟!
مذاكرات هافبك تيم استقلال در قطر براي حضور در ليگ ستارگان اين كشور ادامه دارد. مجتبي جباري پس از اينكه در تمرين روز دوشنبه استقلال حدود 20 دقيقه با امير قلعه نويي صحبت كرد،درباره سفر به قطر و مذاكره با يكي از باشگاههاي اين كشور موافقت اوليه را از وي و سپس مديرعامل استقلال گرفت. جباري به همين دليل بي سر و صدا و در سكوت رسانه اي به قطر رفت و حالا از اين كشور خبر مي رسد كه وي در يك قدمي جدايي از جمع آبي هاست. نكته جالب اينكه باشگاه الخطيريات كه آندرانيك تيموريان را در خدمت خود دارد،گزينه نخست جباري براي حضور در قطر است كه در صورت توافقات نهايي اين دو همبازي قديمي،باز هم در يك تيم به فوتبال خود ادامه مي دهند. بر اساس آخرين اخبار،وضعيت جباري در قطر تا 48 ساعت آينده مشخص مي شود.
آغاز اظهار نظرهاي فني رئيس هيات مديره
احمد رسولي نژاد، رئيس هيئت مديره استقلال،پس از بازي استقلال مقابل سايپا بار ديگر اظهاراتي فني به زبان آورد و ضعف استقلال را در كمبود مهاجمان ذكر كرد!وي با تأكيد بر اينكه جذب فرهاد مجيدي به نفع استقلال بود به بيان مسايلي پرداخت كه فصل گذشته زمينه نارضايتي كادر فني آبي پوشان را فراهم ساخته بود. رسولي نژاد فصل پيش نيز نداشتن مهاجم سرزن را دليل افت استقلال ذكر مي كرد و بعد از بازي به بيان مسايل فني مي پرداخت در حالي كه مسئولان و كادر فني استقلال معتقد بودند كه رئيس هيئت مديره استقلال نبايد در مسايل فني ورود كند. پنجشنبه شب ودر كنفرانس خبري قلعه نويي،از سرمربي استقلال درباره حرفهاي رسولي نژاد پرسيدند؛اينكه وي معتقد بود استقلال بايد در خط حمله بازيكنان بيشتري مي گرفت و اينكه به بازگشت مجيدي اصرار داشته است... قلعه نويي در پاسخ گفت: معمولا مسائل فني به كادر فني مرتبط مي شود و رسولي نژاد هم نظر خودش را گفته است. اگر مشكلات تيمي ما برطرف شود و اينكه اگر در اين بازي نتيجه ديگري رقم مي خورد و آن دو گل را دريافت نمي كرديم، شايد اين سوال ها و نقطه نظرات رسولي نژاد تغيير مي كرد. قلعه نويي اين بار پاسخ ملايمي به رسولي نژاد داد اما تجربه نشان داده وي در قبال ورود مسئولان به مسايل فني هميشه سكوت نمي كند.
 


تصميمات جديد رويانيان پس از اولين باخت پرسپوليس

حذف پست مديريت راهبري و پيشنهاد تمديد قرارداد به ژوزه

پايان مأموريت مديريت راهبري،ادامه فعاليت كميته فني با رياست پروين و پيشنهاد تمديد قرارداد به «مانوئل ژوزه» از مهمترين تصميمات مدير عامل باشگاه پرسپوليس براي بازگشت آرامش به اردوي سرخپوشان است.
محمد رويانيان در جلسه اضطراري روز پنجشنبه با برخي مديران باشگاه پرسپوليس ضمن ابلاغ سياست ها و برنامه هاي جديد باشگاه،از پايان مأموريت مديريت راهبري، ادامه فعاليت هاي كميته فني و مذاكره با «مانوئل ژوزه» به منظور بسترسازي براي فعاليت هاي سرمربي تيم با خاطري آسوده خبر داد.
براساس اعلام سايت رسمي باشگاه پرسپوليس،مديرعامل اين باشگاه، خطاب به حاضرين در جلسه گفت: با توجه به اينكه امور مورد نظر با مشاوره هاي مدير راهبري باشگاه به مرحله اجرا درآمده،احساس مي كنم اين مأموريت به پايان رسيده و از اين پس ما در باشگاه،كميته يا مدير راهبري نداريم اما اعضاي كميته فني كه اخيراً با صدور احكامي منصوب شده بودند همچنان به فعاليت هاي خود ادامه خواهند داد و بزرگاني چون رضا وطنخواه،ابراهيم آشتياني،حميد درخشان و افشين پيرواني به رياست آقاي پروين در كميته فني فعاليت خواهند كرد.
وي در ادامه تأكيد كرد: جلسه كميته فني نيز از اين پس با حضور مديرعامل باشگاه برگزار مي شود و بنده شخصاً در تمامي جلسات حضور خواهم يافت تا از نقطه نظرات كميته فني مطلع شده و از اين تجربيات در پيشبرد امور تيم هاي فوتبال باشگاه استفاده كنيم. رويانيان درباره مذاكراتي كه طي دو روز گذشته با مانوئل ژوزه داشته است،اظهار داشت: مذاكرات خوبي با مانوئل داشتيم و از ايشان خواستيم تا دو سال در پرسپوليس بماند تا بتوانيم با ثبات دادن به كادر فني به اهداف مورد نظر باشگاه كه قهرماني در آسياست،برسيم. ايشان نيز پذيرفتند و ما انتظارات مديريت باشگاه از كادر فني و بازيكنان را به اطلاع آقاي مانوئل رسانديم.


درايت در ورزش از نظر آقاي معاون!

معاون وزير ورزش و جوانان مدعي شد اگر در گذشته ورزش را دست هر كسي نمي سپرديم امروز در برابر هر تغييري واكنش نشان نمي دادند!
حميد سجادي كه روز گذشته در برنامه تلويزيوني ورزش و مردم حضور يافته بود ، در مورد تغييرات صورت گرفته در برخي فدراسيون ها اظهار داشت: متولي امر ورزش در كشور كه همان وزارت ورزش است، تصميم گرفت تغييراتي داشته باشد. دوستاني كه دراين مورد ذي نفع بودند مواردي را به مجموعه بين المللي منعكس كردند آن مراجع هم وظيفه خودشان مي دانند كه اين موضوعات را پيگيري كنند. چندين بار با ما مكاتبه كردند و ما هم با همكاري كميته ملي المپيك پاسخ هاي منطقه اي به آنها داديم اما نمي دانم چرا برخي بحث تعليق را مطرح كردند و اين موضوع بعد از تعليق فدراسيون فوتبال به يادگار مانده است.
وي ادامه داد: ورزشكاران ما چه گناهي كرده اند؟ با درايتي كه وجود داشت شرايط حضور ورزشكاران را بدون دردسر فراهم كرديم. ما بايد نقد اين جابجايي ها را در داخل كشور انجام دهيم و لزومي نداشت كه به بيرون از كشور برسد.
سجادي عنوان كرد: اساسنامه فدراسيون ها شرايطش مشخص است و اگر تغييري داشته باشيم مشكلي پيش نمي آيد چون طبق همان اساسنامه بوده است، البته اطلاعات نادرستي به بيرون درج شد و در حال حاضر هم كه مشكلي وجود ندارد مي گويند كه سوء مديريت صورت گرفته است. ما كار ورزش را به خوبي مي دانيم. اگر در چند سال گذشته اجازه نمي داديم كه كار دست هر كسي بيفتد به اين نتايج نمي رسيديم و مقابل هر تغييري واكنش نشان نمي دادند. من به عنوان برادر كوچك تر كساني كه تغيير كرده اند اميدوارم كه آنها هم موفق باشند.
كيهان: سجادي در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شده كه اگر نقد جابجايي هاي اخير در كشور خودمان صورت مي گرفت هرگز پاي خارجي ها به ماجراي اخير باز نمي شد! جمله اي كه در ظاهر درست است اما اين پرسش را از معاون وزير مطرح مي كند كه آيا تا به امروز وزارت ورزش و جوانان يك دليل براي بركناري روساي فدراسيون قايقراني و دوچرخه سواري مطرح كرده است؟ چرا وقتي دنيامالي فرياد مي زند وزارت ورزش يك دليل براي بركناري عنوان كند صدايي از وزارتخانه به گوش نمي رسد؟!
اما موضوع ديگري كه سجادي مطرح كرده و نمي توان از كنار آن به سادگي عبور كرد بحث تعليق است. شيوه بيان آقاي معاون به شكلي است كه گويا وي كوچكترين اعتقادي به خطر تعليق ندارد. اگر نظر سجادي اين است بايد از او پرسيد پس به چه دليل طي چند روز گذشته به سراغ مديران بركنار شده فدراسيون هاي ورزشي رفته ايد و با آنها جلساتي را برگزار كرده ايد. ... راستي اگر بحث ترس از تعليق مطرح نبود به چه دليل قصد داشتيد دنيامالي را با پست هاي عجيب و غريب راهي المپيك كنيد؟!


سوريان سردار كشتي فرنگي نيست

بنا: براي رسيدن به هدف بايد تا حد مرگ جنگيد

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در واپسين روزهاي اردوي آماده سازي المپيكي ها حرف هاي تازه و عجيبي بر زبان آورد تا بار ديگر نشان دهد تمام فكر و ذهنش مراقبت از جسم و روح شاگردانش است.
محمد بنا از مهمترين دغدغه هاي خود و شاگردانش حرف به ميان آورد و به برخي از شايعات و مسائل حاشيه اي اشاره كرد تا به قول خودش هيچ ناگفته اي تا بازي هاي المپيك 2012 لندن باقي نماند.
سوريان سردار كشتي ايران نيست
بسياري از اهالي كشتي و برخي رسانه ها از سر لطف و همدلي به سوريان، لقب سردار كاروان كشتي ايران در المپيك لندن را به او داده اند كه اين مسئله نه تنها كمكي به وي نمي كند، بلكه فقط بر حجم فشار روحي و رواني سوريان مي افزايد.
سرنوشت ديگر ملي پوشان بسته به نتايج سوريان نيست
من به عنوان سرمربي تيم ملي به تمامي اين دوستان و همكاران اعلام مي كنم نتيجه نخستين كشتي ما كه همان مبارزات سوريان است هيچ تاثيري بر روند ديگر فرنگي كاران المپيكي ما ندارد و مطمئنا سرنوشت مابقي ملي پوشان به برد و باخت سوريان اهميتي ندارد. در نتيجه نبايد سوريان و ديگر فرنگي كاران المپيكي را از نخستين كشتي ترساند و همه چيز را مرتبط با نتيجه گيري سوريان دانست.
فرنگي كاران ما سوپرمن نيستند!
نبايد برخي بردها را بزرگ و برخي باخت ها را فاجعه خواند، چراكه بسياري از قهرمانان بزرگ و نامدار كشتي دنيا نيز روزهاي بد و خوب زيادي دارند و ممكن است گاهي با شكست ميدان را ترك كنند. باور كنيد بچه هاي ما سوپرمن نيستند و نبايد از هم اكنون آنان را صاحب مدال طلاي المپيك دانست.
شعار مرگ يا پيروزي را فراموش نكنيد
از همان روزي كه سكان هدايت تيم ملي را در دست گرفتم به تمامي ملي پوشان و اردونشينان گفتم بايد »مرگ يا پيروزي« را شعار خود بدانيد و با تمام وجود به ميدان برويد. رسيدن به مدال طلا و قهرماني، يعني پشت سر گذاشتن چهار يا پنج كشتي نفس گير و حساس در رقابت هاي جهاني يا المپيك كه يكي از يكي ديگر مهمتر و سنگين تر است. پس براي دستيابي به اين هدف بايد تا حد مرگ جنگيد و به هيچ چيز ديگري فكر نكرد. من بارها به فرنگي كاران المپيكي هشدار دادم كه نبايد از همان ابتداي كار به عناوين دوم و سوم انديشيد، در غير اين صورت حتي روي سكو نخواهيد رفت! پس بهتر است فقط به طلا فكر كنيم و كسب قهرماني.
از تردد در تهران هراس دارم!
از سال 2003 وارد عرصه مربيگري در ايران شدم و شايد باورتان نشود از آن زمان تاكنون به جز خانه كشتي تهران و منزل مادرم، هيچ جاي ديگري در پايتخت را بلد نيستم! شايد حرفم را باور نكنيد اما از ترس گم شدن در تهران، هراس دارم به تنهايي راهي بزرگراه هاي پيچ در پيچ تهران شوم، چراكه در طول اين 9 سال به جز در و ديوار خانه كشتي و اردوي تيم ملي و مسير فرودگاه، جاي ديگري را نديدم!
لازم به يادآوري است تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان طي روزهاي 15 تا 17 مرداد در بازي هاي المپيك 2012 لندن به ميدان خواهد رفت.


حدادي قراردادش را با ممفيس تمديد كرد

حامد حدادي بسكتباليست ايراني تيم ممفيس قراردادش با اين باشگاه را براي دو سال ديگر تمديد كرد.
حامد حدادي لژيونر بسكتبال ايران كه فصل گذشته در تيم ممفيس بازي مي كرد براي دو سال ديگر قراردادش را با اين باشگاه آمريكايي براي حضور در ليگ NBA تمديد كرد. حدادي در فصل گذشته فرصت زيادي براي بازي كردن نداشت، اما در همان دقايقي كه به ميدان مي رفت، عملكرد قابل قبولي را به نمايش مي گذاشت، شايد بهترين عملكرد او را مي توان در ديدار برابر تيم قدرتمند لس آنجلس ليكرز معرفي كرد.


آغاز اردوي تيم ملي واليبال

تيم ملي واليبال كه به تازگي از اردوي اروپايي بازگشته است از ديروز دور جديد تمرينات خود را براي حضور در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني و ديدار با مصر آغاز كرد.
قرار است در اين مرحله از اردوي تيم ملي واليبال تمام بازيكناني كه در اردوي پيش حضورداشتند، شركت داشته باشند. ملي پوشان واليبال تمرينات خود را در تهران و سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي ادامه مي دهند تا نيمه دوم مردادماه كه براي برگزاري اردو و ديدار تداركاتي عازم اسلووني خواهند شد.
تيم ملي واليبال ايران خود را براي حضور در رقابت هاي انتخابي ليگ جهاني آماده مي كند. اين تيم در ديدارهاي اول و دوم خود در چارچوب اين مسابقات بايد به مصاف مصر برود. اين دو ديدار سوم و پنجم شهريور ماه برگزار مي شود. تيم ملي در صورت پيروزي در مجموع اين دو بازي، در تهران ميزبان ژاپن خواهد بود. برنده اين بازي هم سهميه حضور در ليگ جهاني 2013 را كسب مي كند.
در همين راستا تيم ملي واليبال طي دو هفته گذشته به اروپا سفر كرد و بعد از برگزاري دو ديدار تداركاتي در روسيه و با تيم ملي اين كشور در جام واگنر لهستان شركت كرد و در قالب اين تورنمنت با تيم هاي ملي ميزبان، آرژانتين و آلمان بازي كرد.
تيم ملي در هر پنج ديدار برگزار شده در روسيه و لهستان متحمل شكست شد.
ولاسكو با تاخير مي آيد
سرمربي تيم ملي واليبال به علت بيماري كه پس از جام واگنر گريبانگيرش شده است، 3 روز ديرتر به ايران مي آيد.
خوليو ولاسكو پس از اتمام رقابت هاي جام واگنر لهستان به علت بيماري فشار خون و تروئيد بالا براي استراحت و انجام معاينات زير نظر پزشكش در ايتاليا به بولونيا رفته و قرار بود جمعه شب وارد تهران شود، اما به دستور پزشك وي و موافقت مسئولان فدراسيون واليبال، سرمربي 58 ساله تيم ملي 3 روز ديگر تا اتمام كامل مراحل درمان در ايتاليا مي ماند و دوشنبه به تهران باز مي گردد.
به اين ترتيب تمرينات تيم ملي واليبال كه از ديروز در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز شده است، زير نظر خوان سيچلو، مربي آرژانتيني تيم ملي برگزار مي شود.


مي توانيم بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم

افشارزاده: حداقل توقع 3 تا 5 طلاست

دبيركميته ملي المپيك گفت: اگر حادثه غيرمترقبه اي پيش نيايد، مي توانيم بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم.
بهرام افشارزاده در رابطه با آخرين وضعيت ورزشكاران ايراني در دهكده بازي هاي المپيك گفت: سعي كرده ايم بهترين امكانات را براي ورزشكاران مهيا كنيم. همكاري هاي لازم با كاروان ايران شده است و از لحاظ پزشكي نيز شرايط مهيا است. در حدود 200 ميليون تومان وسايل پزشكي خريداري شده و به دهكده آورده ايم.
وي در مورد نشست احتمالي مسئولان ورزش ايران با مقامات كميته بين المللي المپيك گفت: سعي داريم با مديركل روابط بين الملل كميته بين المللي المپيك و همچنين حسين مسلم و شيخ احمد، مسئولان شوراي المپيك آسيا و ساير مقامات نشست هايي داشته باشيم كه بايد زمان اين نشست ها را هماهنگ كنيم.
دبيركل كميته ملي المپيك همچنين درباره شرايط ورزشكاران ايران گفت: حداقل توقع سه تا پنج مدال طلا را داريم. البته اگر حادثه غير مترقبه اي پيش نيايد. مدال گرفتن بستگي به شرايط ورزشكار، قرعه و موارد ديگر دارد. اگر حادثه اي پيش نيايد، مي توانيم بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم.
دبيركل كميته ملي المپيك همچنين گفت: در اين مدت سعي كرده ايم از نظر مالي شرايطي را مهيا كنيم تا فدراسيون ها در آرامش به سر ببرند. ورزشكار هم بايد از تمام توان خود استفاده كند. در مجموع فضاي خوبي بر تيم هاي ما حاكم است. البته در برخي از رشته ها مقوله مدال آوري متفاوت است، مثلا تنيس روي ميز اگر يك برد بياورد، بهترين نتيجه تاريخ است.


فوتبال المپيك با شگفتي آغاز شد

ژاپن از سد اسپانيا گذشت

بازي هاي المپيك لندن با شروع رقابت هاي فوتبال آغاز شد و در نخستين روز اين رقابت ها ژاپن موفق شد با شكست اسپانيا شگفتي ساز شود.
رقابت هاي فوتبال المپيك يك روز قبل از مراسم افتتاحيه آغاز شد و طي آن روز گذشته هشت ديدار در گروه هاي چهارگانه برگزار شد. در مهمترين ديدارها ژاپن يك بر صفر اسپانيا را از پيش رو برداشت، بريتانيا، ميزبان رقابت ها مقابل سنگال به تساوي يك بر يك دست يافت و برزيل هم به سختي و با نتيجه 3 بر 2 از سد مصر گذشت. نتايج كامل ديدارهاي روز نخست مسابقات فوتبال المپيك 2012 لندن به تفكيك گروه ها به شرح زير است:
گروه A:
¤ امارات يك- اروگوئه2
گل ها: اسماعيل مطر (23) براي امارات- گاستون راميرز (42) و نيكلاس لوديرو (56) براي اروگوئه
¤ بريتانيا يك -سنگال يك
گل ها: كرگ بليمي (20) براي بريتانيا و موسي كونيت (82) براي سنگال
گروه B:
¤ گابن يك- سوئيس يك
¤ مكزيك صفر- كره جنوبي صفر
گروه C:
¤ برزيل 3- مصر2
گل ها: رافائل داسيلوا (16)، لئاندرو داميائو (26) و نيمار (30) براي برزيل- محمد ابوتريكا(52) و محمد صلاح(76) براي مصر
¤ بلاروس يك- نيوزلند صفر
گروه D:
¤ هندوراس2- مراكش2
¤ اسپانيا صفر- ژاپن يك
گل: يوكي اتسو(34)


روي خط المپيك

حدادي معادلات را برهم زد
قهرمان پرتاب ديسك آسيا و دايموند ليگ ايتاليا با پرتاب بالاي 67 متر توانست معادلات پيشگويان مدال المپيك را برهم زند.
احسان حدادي، ركورددار پرتاب ديسك آسيا كه براي حضور قدرتمندانه در سي امين المپيك تابستاني در اردوي آلمان به سر مي برد عصر روز گذشته با پرتاب 67 متر و 92 سانتي متر پيش بيني هاي پيشگويان مدال المپيك را برهم زد. هر شش پرتاب احسان حدادي بالاي 64 متر بوده و اين نشان از آمادگي وي دارد كه عزم خود را براي تصاحب مدال المپيك جزم كرده است.
حضور جودوكاران زن با پوشش اسلامي ممنوع شد!
ماريوس ويزر در آستانه شروع بازي هاي المپيك در تصميمي عجيب اعلام كرد كه زنان مسلمان نمي توانند با پوشش اسلامي در بازي هاي المپيك بر روي تاتامي روند. اگر چه كه پيش از اين زنان مسلمان با حجاب اسلامي مي توانستند در رقابت هاي جودو شركت كنند، اما ماريوس ويزر رئيس فدراسيون جهاني جودو در آستانه شروع بازي هاي المپيك اعلام كرد كه زنان مسلمان با پوشش اسلامي نمي توانند در اين رقابت ها بر روي تاتامي بروند.
تمرين شناگر المپيكي ايران زير نظر سرمربي آلمان
تنها شناگر المپيك لندن زيرنظر سرمربي تيم ملي آلمان خود را براي مسابقات 100 متر آماده مي كند. محمد بيداريان كه تنها ملي پوش شناي ايران در المپيك لندن است، روز سه شنبه در دور مقدماتي 100 متر آزاد به آب خواهد زد. بيداريان كه دو، سه روز در دهكده بازي ها حضور دارد، با هماهنگي يورگ زيرنظر سرمربي تيم ملي آلمان تمرين مي كند و مربي اين تيم بزرگ موارد لازم را به بيداريان گوشزد مي كند و برنامه او را نيز تحت كنترل دارد تا بيداريان در اين روزهاي باقي مانده تا مسابقه اش به بهترين نحو آماده شود.
9 ورزشكار ايران در اولين روز به ميدان مي روند
ورزشكاران ايران، امروز در 4 رشته به مصاف حريفان خود در المپيك خواهند رفت.امروز كه نخستين روز رقابت هاي المپيك پس از مراسم افتتاحيه است، 9 ورزشكار كشورمان در 4 رشته در بزرگترين رويداد ورزشي جهان حضور خواهند يافت. عالميان و شهسواري در پينگ، جام بزرگ، احمدي و برخورداري در تيراندازي، سهرابي و زرگري در دوچرخه سواري و عباسي و شادي در روئينگ مقابل حريفان رقابت خواهند كرد. هرچند از المپيكي هاي ايران در اين رشته انتظار مدال نمي رود، اما براي اين رشته ها هم موفقيت هايي مي تواند وجود داشته باشد. مانند كسب نخستين پيروزي در تاريخ پينگ پنگ المپيك و يا فيناليست شدن روئينگ سواران ايران. برنامه المپيكي هاي ايران در روز شنبه 7 مرداد (ساعت ها به وقت تهران است)
ساعت 45:11صبح: تيراندازي 10 متر تفنگ بادي زنان- مه لقا جام بزرگ و الهه احمدي
ساعت 30:12: تنيس روي ميز زنان- ندا شهسواري دور مقدماتي
ساعت 15:13: تنيس روي ميز مردان- نوشاد عالميان دور مقدماتي
ساعت 30:13: دوچرخه سواري جاده- مهدي سهرابي و امير زرگري
ساعت 30:15: تيراندازي 10متر تپانچه بادي مردان- ابراهيم برخورداري
ساعت 00:16:روئينگ تك نفره سنگين وزن مردان- محسن شادي
ساعت 17: روئينگ تك نفره سنگين وزن زنان - سولماز عباسي
وزيري: غريبانه مسابقه دادم
ميلاد وزيري پس از قرار گرفتن در جايگاه 39 رقابت هاي تعيين رنكينگ المپيك گفت: غريبانه مسابقه دادم. وزيري كماندار ريكرو ايران به عنوان اولين ورزشكار ايراني رقابت خود را در المپيك لندن آغاز كرد كه در مسابقه تعيين سطح در رده سي و نهم قرار گرفت و بايد در مرحله حذفي به رقابت با حريفان بپردازد. وزيري اظهار كرد: با اين شرايط بد كار نكردم، اما مي توانستم خيلي بهتر از اين باشم. من غريبانه مسابقه دادم. حداقل چيزي كه براي ورزشكاران در اينجا وجود داشت، حضور مربي در كنارشان بود، اما من تنها بودم و مربي نداشتم.
وي همچنين گفت: رقباي من با بهترين شرايط آمده بودند. البته هنوز چيزي تمام نشده است و وقتي را از دست نداده ايم و بايد در مرحله حذفي مسابقه دهم كه نهايت تلاشم را در دور حذفي خواهم كرد. كماندار ايران به حضور مربيان كره اي در لندن اشاره كرد و گفت: مربيان كره اي هم به لندن آمده اند، اما آي دي كارت ندارند. اگر بتوانند شرايطي ايجاد كنند تا در مرحله حذفي مربيان در كنارم باشند بسيار خوب خواهد بود. وزير در پاسخ به اين سؤال كه آيا در 20 روز اخير كه نام ورزشكار ديگري براي المپيك رد شده بود، تمرين هايت را رها كردي، گفت: من به هيچ وجه تمريناتم را رها نكردم و در دو، سه هفته اخير تمرين داشتم. در مرحله حذفي تلاشم را خواهم كرد تا نتيجه بهتري بگيرم.
همه چيز پولي است!
با شروع بازي هاي المپيك مردم شهر لندن با مشكلات مختلفي دست و پنجه نرم مي كنند.از صبح ديروز ترافيك سنگيني شهر لندن را فرا گرفته و زندگي مردم عادي را تا حدودي مختل كرده است. شبكه هاي خبري انگليس از صبح جمعه به ترافيك سنگين در مناطق مختلف شهر لندن اشاره كردند و اعلام كردند كه قطارهاي زيرزميني و متروها نيز با هجوم مردم براي استفاده از آنها با جمعيت وسيعي مواجه شدند. حتي وضعيت از اين هم فراتر رفته و برخي از تاكسيران هاي لندن دست به تجمع زدند و خواستار اجازه عبور از خطوط مخصوص المپيك شده اند.
تفاوت هاي المپيك پكن با لندن
با وجود اين كه المپيك 2008 پكن در شرايطي بسيار عالي برگزار شده بود و تمامي امكانات لازم به طور رايگان در اختيار ورزشكاران و خبرنگاران قرار مي گرفت در لندن امكانات بسيار محدودي به صورت رايگان در اختيار شركت كنندگان در اين دوره از بازي ها قرار گرفته و براي هر چيزي در اينجا به جز نفس كشيدن بايد پول پرداخت كرد! به طور مثال در مركز خبري بازي ها كه حدود پنج هزار خبرنگار و عكاس حضور دارند، تنها يك آب سردكن قرار داده شده و براي هر چيز ديگري بايد پول پرداخت كرد. همچنين دهكده ورزشكاران فاقد دستگاه تهويه هوا و يخچال است و در اين روزهاي لندن كه هوا آفتابي و گرم شده است، ميهمانان كلافه شده اند. شرايط هتل هاي خبرنگاران نيز اصلا مناسب نيست و در يكي از هتل هايي كه از سوي IOC تاييد شده و خبرنگاراني از ايران و كشورهاي ديگر حضور دارند، اتاق ها فاقد دستگاه هاي تهويه هوا، يخچال و تلفن هستند و براي اينترنت نيز بايد مبلغ قابل توجهي پرداخت شود. حدود پنج هزار خبرنگار و عكاس در لندن مستقر شده اند تا بازي هاي المپيك را پوشش دهند. البته اين آمار جدا از تعداد زيادي از خبرنگاران و تصويربرداران رسانه هاي تصويري است. از دهكده بازي ها و مركز خبري بازي هاي المپيك به شدت محافظت مي شود و حتي خبرنگاران براي ورود به مركز خبري توسط نيروهاي نظامي تحت بازرسي بسيار دقيق قرار مي گيرند و تمامي وسايل آنها چك مي شود. گفته مي شود سه هزار آي دي كارت براي نيروهاي نظامي در برگزاري بازي ها صادر شده است.
رؤسا بيشتر بهره بردند!
مسئولان كاروان ورزش ايران با پرداخت مبلغي به ورزشكاران و البته مربيان و رؤساي فدراسيون ها، آنها را براي حضور در رقابت ها شارژ روحي كردند.
در حالي كه قرار است پاداش مدال آوران سي امين دوره بازي هاي المپيك لندن از سوي كميته المپيك پاي سكو به ورزشكاران اهدا شود، از سوي مسئولان كاروان ايران به هر يك از ورزشكاران مبلغ هزار دلار به عنوان پول تو جيبي پرداخت شد. البته به رؤساي فدراسيون ها دو هزار دلار پرداخت شد و به مربيان و كادرفني نيز 1200 دلار اهدا شده است.
27 ميليون پوند هزينه برگزاري افتتاحيه
انگليسي ها براي برگزاري مراسم افتتاحيه المپيك 2012 لندن 27 ميليون پوند هزينه كردند. در حالي كه ديشب از ساعت 12:20 سي امين دوره بازي هاي المپيك در لندن افتتاح شد كه حدود 27 ميليون پوند براي انجام مراسم افتتاحيه اين رقابتها كه حدود 4 ساعت به طول انجاميد هزينه شد.
دومين پرتابگر مجارستان از المپيك خط خورد
دومين پرتابگر ديسك مجارستان در بازي هاي المپيك 2012 لندن به دليل ممانعت از انجام آزمايش دوپينگ، از حضور در المپيك لندن حذف شد.
خبرگزاري رسمي مجارستان (MASZ) با اعلام اين خبر افزود: فدراسيون دووميداني مجارستان، ممانعت «زولتان كوگاوو» از انجام آزمايش دوپينگ را مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ اين ورزشكار تلقي كرد و براي او دو سال محروميت در نظر گرفته است. كوگاوو دارنده مدال نقره پرتاب ديسك در بازي هاي المپيك 2004 آتن است. وي در حالي از شركت در المپيك لندن محروم شده است كه هفته گذشته نيز يك پرتابگر ديسك ديگر مجارستاني به نام روبرت فارگاش به دليل دوپينگ از بازي هاي المپيك كنار گذاشته شد.
عنوان پنجاه و پنجمي دهقان
مرحله مقدماتي رقابت هاي تيراندازي با كمان المپيك 2012 لندن در قسمت ريكرو انفرادي و تيمي مردان و زنان صبح امروز به وقت لندن در ورزشگاه لوردز كريكت گراند آغاز شد. زهرا دهقان دومين نماينده تيراندازي با كمان كشورمان در خط 17 C در مرحله مقدماتي مقابل حريفان به ميدان رفت كه در پايان 6 مرحله با امتياز 614 در جايگاه پنجا ه وپنجم قرار گرفت. در اين رشته نمايندگان، كره و تايوان در جايگاه اول تا سوم قرار گرفتند. دهقان در مرحله حذفي بايد مقابل ماريانا آويتيا نماينده مكزيك كه در جايگاه دهم قرار دارد به ميدان برود. زهرا دهقان، بانوي كماندار تيم ملي ايران در حالي به مصاف حريفان رفته است كه در بين شركت كنندگان تنها ورزشكاري است كه با پوشش اسلامي رقابت مي كند.
محروميت 9 دووميداني كار
فدراسيون جهاني دووميداني پيش از آغاز رقابت هاي المپيك 2012، 9 دووميداني كار را به علت دوپينگ از حضور در اين مسابقات محروم كرد. 6 نفر از دووميداني كاران المپيكي به علت مشخص نبودن دوپينگ شان 2 تا 4 سال محروم شده اند و 3 نفر ديگر به خاطر مثبت بودن تست اوليه شان محروم شدند.
2 هزار پوند قيمت بليت افتتاحيه
قيمت بالاي بليت افتتاحيه باعث شد تا هنوز بسياري از مردم نتوانند آن را تهيه كنند. در حالي افتتاحيه سي امين دوره المپيك به ميزباني لندن برگزار شد كه به دليل قيمت بالاي بليت افتتاحيه بسياري از مردم موفق به تهيه آن نشدند. به همين دليل مسئولان برگزاري رقابت ها تلاش كردند با دعوت از هنرپيشه ها و خوانندگان مردم را به ورزشگاه بكشانند. قيمت بليت افتتاحيه 2 هزار پوند بود.
پيش بيني 11 تا 15 مدال طلا براي كاروان اسپانيا
پس از شكست يك بر صفر تيم فوتبال اسپانيا برابر ژاپن در رقابت هاي المپيك 2012 لندن، مهمترين روزنامه ورزشي اسپانيا به صورت اينترنتي از مردم اين كشور عذرخواهي كرد؛ آنها پس از اينكه اميد خود را براي كسب مدال طلا توسط تيم فوتبال كشورشان از دست دادند اميد اولشان به تيم بسكتبال اسپانيا است. همچنين در نظرسنجي اينترنتي ماركا، مردم اسپانيا كسب 11 تا 15 مدال طلا براي كاروان كشورشان پيش بيني كردند و بيشترين شانس را به تيم بسكتبال و نماينده هاي دو و ميداني كشورشان دادند. اين نظرسنجي با حضور 7 هزار و 680 نفر انجام شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14