(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 7 مرداد 1391 - شماره 20266

يك متخصص بيماري هاي عفوني:
جايز ه جهاني ايدز مانند جايزه صلح نوبل جنبه سياسي دارد
وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي: طرح پزشك خانواده مشكل مالي ندارد
رمضاني خبر داد
آغاز نخستين دوره مسابقات شهر رباتيك از 20شهريور
از امروز برنامه پزشك خانواده در استان تهران اجرا مي شود
كشف و ضبط 65 سكه عتيقه نقره در كرمان
از 13 مرداد صورت مي گيرد
آغاز توزيع سري جديد معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي
سازمان سنجش خبر داد
توليد نرم افزار تشخيص شانس قبولي كنكوري ها
يك افغاني با كارت ملي جعلي در يزد يارانه مي گرفت
نجات دو كوه پيماي جوان از عمق 1500 متري دره كن
كلاهبرداري از 600 نفر با استفاده از كارت عابر بانك
حوادث كوتاه از كشور
در اردبيل؛ نقص فني دستگاه در شهر بازي شورابيل حادثه آفريد
در برازجان انفجار كپسول پيك نيك خانواده اي را روانه بيمارستان كرد
پخش 24 ساعته اذان در كره زمين
اولين شبكه اسلامي در روسيه
دختر 500 ساله!
آغوش مادر نوزادي را زنده كرد
دختري با سر 100سانتي!


يك متخصص بيماري هاي عفوني:

جايز ه جهاني ايدز مانند جايزه صلح نوبل جنبه سياسي دارد

يك متخصص بيماري هاي عفوني گفت: در اهداي جوايز جهاني چه در مورد ايدز و چه در مورد ساير جوايز ديگر مانند جايزه صلح نوبل و مانند اينها همواره شاهد رويكرد سياسي هستيم و به نوعي اين جوايز نيز جنبه سياسي پيدا كرده اند.
حميد عمادي ادامه داد: شيوع جنسي ايدز از طريق روابط غيرمتعارف و روسپي ها در حال افزايش است و به علت اينكه كنترل اين نوع اپيدمي كار سختي است و متولي خاصي هم ندارد، به پاشنه آشيل سلامت مردم تبديل شده است.
اين متخصص بيماري هاي عفوني به فارس گفت: اگر از اين مسائل بگذريم بهتر است و بايد به متن و واقعيات جامعه ايران در مورد HIV /ايدز بپردازيم.
وي افزود: واقعيت اين است كه براساس آمار رسمي تاكنون حدود 24 هزار فرد مبتلا به ويروس ايدز در كشور شناسايي شده اند اما تخمين هاي خود وزارت بهداشت چنين است كه اين آمار را در عدد 5 ضرب مي كنند و مي گويند تعداد واقعي مبتلايان به ويروس ايدز در كشور بين 100 تا 120 هزار نفر است.
وي ادامه داد: اما مسئله امروز ما افزايش تماس هاي جنسي غيرمتعارف و انتشار اين بيماري از اين طريق است، البته ممكن است تماس هاي جنسي در چارچوب خانواده بين يك فرد آلوده مثلاً معتاد با همسرش نيز در افزايش موارد اين بيماري مؤثر باشد اما نبايد كتمان كنيم كه بي بند و باري هم وجود دارد.
اين پزشك متخصص بيماري هاي عفوني افزود: مسئله روسپي ها و انتقال ويروس ايدز از طريق روابط نامشروع آنها به هر حال وجود دارد و به علت جوان بودن جمعيت كشورمان به عنوان يك نقطه ضعف و پاشنه آشيل مي تواند در آينده به گسترش اين بيماري بينجامد.
وي ادامه داد: به هر حال بايد بپذيريم كه بسياري از جوانان در معرض ابتلا به اين بيماري هستند، ماهواره ها و اينترنت نيز با تبليغات مختلف جوانان را به سمت مسائل غيراخلاقي سوق مي دهند و با جوانان چشم و گوش بسته مواجه نيستيم، بنابراين كتمان مسئله، انكار آن و پاك كردن صورت راه حل درستي نيست.
عمادي گفت؛ البته شيوع ايدز در بين روسپي ها هنوز خيلي بالا نيست و براساس آمار موجود حدود 5 درصد آنها به ويروس ايدز آلوده هستند اما همين ميزان هم كم نيست و بي توجهي به اين مسئله مي تواند يك فاجعه ايجاد كند.
اين پزشك متخصص گفت: مسئله ديگر مسافرت جوانان به كشورهايي مثل تايلند، دوبي، تركيه، ارمنستان، آذربايجان است كه به مناطق آلوده سفر مي كنند و به صورت فرد مبتلا و ناقل ويروس ايدز به ايران برمي گردند.عمادي افزود:متأسفانه كنترل و جلوگيري از شيوع ايدز از طريق روابط جنسي در داخل از طريق روسپي ها و از طريق مسافرتهاي خارج از كشور هيچ متولي مشخصي ندارد و البته نبايد فراموش كرد كه كار پيچيده اي است و راه حل آن ساده نيست.


وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي: طرح پزشك خانواده مشكل مالي ندارد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: حمايت همه جانبه وزير تعاون از طرح ملي پزشك خانواده موجب شد حضور تمامي سازمان هاي بيمه گر را در اين طرح داشته باشيم و نگراني از منابع و مشكلات زيرساختي نداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، دكتر مرضيه وحيد دستجردي پنجشنبه شب در مراسم افتتاحيه طرح پزشك خانواده در مجتمع دانشگاهي علوم پزشكي پيامبراعظم(ص) با بيان اين مطلب افزود: امروز دو حوزه وزارت تعاون و بهداشت مسئوليت اجراي اين برنامه را به عهده دارند. البته ما در ابتداي راه هستيم.
وي تصريح كرد: طرح پزشك خانواده برنامه اي است كه پاسخگويي به مردم را در نظام سلامت تسهيل مي كند و مردم رنج و دغدغه پرداخت از جيب و سرگرداني در سيستم ارائه خدمات را نخواهند داشت.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: پزشك خانواده در بيش از 40 كشور دنيا در حال انجام است و رضايت 100درصدي مردم را به همراه داشته است.
وزير بهداشت عنوان كرد: پرونده الكترونيك سلامت و گرفتن بازخورد از پزشكان تخصصي، بهترين خدمات سلامتي را با كمترين هزينه از جيب، در اختيار مردم قرار مي دهد.
وي افزود: در طرح پزشك خانواده، پزشك كم داريم و هرچقدر جامعه پزشكي مشاركت كند و هر اندازه متقاضي وجود داشته باشد، ظرفيت به كارگيري آن را داريم.
وحيد دستجردي يادآور شد: افراد مي توانند از پزشكان دم دست در اقوام و فاميل هم استفاده كنند. همچنين هيچ مشكلي در برنامه پزشك روستايي و شهري خانواده نخواهيم داشت.
وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنانش گفت: با وجود مشغله زيادي كه دارم شخصا هفته اي دو روز برنامه دارويي وزارت بهداشت را مورد بررسي قرار مي دهم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه چنانچه پزشكي در طرح پزشك خانواده، به مرخصي برود، تكليف افرادي كه تحت نظارت آن پزشك هستند، چه مي شود، گفت: اگر پزشكي به مرخصي برود، جايگزين او مشخص مي شود.
مرضيه وحيد دستجردي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه براي دانشجوياني كه در شهرهاي ديگري مشغول به تحصيل بوده و يا كساني كه به خدمت سربازي مي روند، آيا مراكزي درنظر گرفته شده، گفت: براي همه كساني كه به مسافرت و يا خدمت سربازي مي روند و براي همه افراد اين چنيني، مراكزي تعبيه شده كه به اين مراكز مراجعه كنند.
وحيد دستجردي افزود: با توجه به اينكه پرونده الكترونيك سلامت وجود دارد، مردم در زمان مسافرت مشكلي نداشته و در آن محل پزشكاني حضور دارند كه به ويزيت بپردازند. از سوي ديگر وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: با توجهي كه رئيس جمهور به طرح پزشك خانواده دارد مقرر شد دو وزارتخانه بهداشت و رفاه اين كار را در مدت دو سال به اتمام برسانند و ما بنا داريم اين را زودتر از موعد مقرر اجرا كنيم.
عبدالرضا شيخ الاسلام ابراز اميدواري كرد اين طرح با قدرت و سرعت به نقطه نهايي خود برسد.


رمضاني خبر داد

آغاز نخستين دوره مسابقات شهر رباتيك از 20شهريور

دبير نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي و دانشجويي گفت: اين دوره از مسابقات با عنوان «شهر رباتيك» با شركت 2 هزار دانش آموز و دانشجو برگزار مي شود.
محمد رمضاني، دبير نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي و دانشجويي در گفت وگو با فارس گفت: نخستين دوره مسابقات رباتيك با عنوان «شهر رباتيك» در دو گروه دانش آموزي و دانشجويي در 13ليگ شامل 10ليگ رباتيك و 3 ليگ كميكار برگزار مي شود.
وي اهداف برگزاري اين مسابقات را به كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت تقسيم كرد و ايجاد انگيزه و اشتياق در جوانان را جزو اهداف كوتاه مدت اين دوره از مسابقات دانست و گفت: در اين دوره از مسابقات حدود 2 هزار دانش آموز و دانشجو در قالب 400 تيم با يكديگر به رقابت مي پردازند.
رمضاني افزود: اين مسابقات از 16شهريور آغاز مي شود و تا 20شهريورماه سال جاري ادامه خواهد داشت.
دبير نخستين دوره مسابقات رباتيك دانش آموزي و دانشجويي با اشاره به اينكه جوايز اين مسابقات حدود 70 ميليون تومان است، گفت: از جمله جوايز مسابقات «شهر رباتيك» مي توان به 4 دستگاه خودرو پرايد اشاره كرد.
واژه ربات نخستين بار در سال 1920 توسط كاپك كرل (kapec kerel) داستان نويس اهل چك و اسلواكي در يك نمايشنامه مورد استفاده قرار گرفت كه به معني كار بدني سخت و خسته كننده است.
در سال 1250 براي نخستين بار يك مهماني برگزار شد كه در آن ميزبان هاي آهني از مهمانان پذيرايي مي كردند.
نخستين اردك مكانيكي در سال 1738 ساخته شد كه از بيش از 4 هزار قطعه ساخته شده بود؛ اين اردك مي توانست شنا كند، آب بنوشد، دانه بخورد و همچنين شبيه سازي هضم را انجام دهد.
سيلارت در سال 1805عروسكي ساخت كه به زبان انگليسي و فرانسوي صحبت مي كرد و حتي نقاشي مي كشيد؛ استفاده از قطعات الكتريكي در ساخت ربات ها در سال 1940 توسط شركت وستينگهاوس مورد توجه قرار گرفت.
از زمان ساختن اولين ربات ها تاكنون ربات ها به تدريج هوشمندتر شده و توانسته اند انجام بسياري از كارهاي سخت را نيز برعهده گيرند. براساس پيش بيني هاي انجام شده توسط محققان تا سال 2020 ربات ها مي توانند در اعمال جراحي و تزريقات و پانسمان جايگزين انسان ها شوند.


از امروز برنامه پزشك خانواده در استان تهران اجرا مي شود

برنامه پزشك خانواده براي پوشش 10 ميليون نفر ساكن استان تهران از امروز با حضور وزير بهداشت به اجرا در مي آيد.
بنابر گزارش رسيده تاكنون يك هزار و 500 پزشك ثبت نام كرده اند و اين در حالي است كه اجراي اين طرح نياز به 4 هزار پزشك دارد. گفتني است در مناطقي كه پزشكان ثبت نام كرده اند اين طرح با ثبت نام از مردم شروع مي شود و پزشكان نيز همزمان كار خود را آغاز مي كنند و مردم نيز حداقل 3 ماه فرصت دارند تا براي ثبت نام در برنامه پزشك خانواده اقدام كنند.
بنابر اين گزارش مردم و خانواده ها مي توانند پزشك خود را انتخاب كنند ولي مسئله مهم اين است كه اين برنامه پزشك خانواده مربوط به سطح اول است و در اين سطح كارهاي تخصصي صورت نمي پذيرد بلكه تمركز و سلامت محوري و مسائل اوليه سلامت مطرح است.گفتني است در سطح دو و 3 انتخاب پزشك متخصص با خود فرد است كه مي تواند پزشكش را انتخاب كند و حتي اعضاي خانواده مي توانند هر كدام مثلا يك پزشك زن يا يك پزشك مرد انتخاب و مراجعه كنند ولي در سطح نخست خانواده ها بايد يك پزشك انتخاب كنند.بنابر اظهارات مسئولان وزارت بهداشت البته در شروع برنامه پزشك خانواده ممكن است به خاطر بحث هاي چكاپ افراد يا ويزيت هاي اوليه قدري مراجع بيشتر شود و مقداري هزينه بالا رود ولي وقتي طرح پايدار شود مسلما هزينه هاي درماني كاهش پيدا مي كند.


كشف و ضبط 65 سكه عتيقه نقره در كرمان

فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: با همكاري نيروهاي انتظامي استان كرمان 65 سكه عتيقه نقره در كرمان كشف و ضبط شد.
مهدي تيموري امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان با اشاره به كشف و ضبط سكه هاي عتيقه در كرمان اظهار داشت: در پي اطلاع ماموران يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي كرمان از اقدام به فروش سكه هاي عتيقه توسط فردي در شهر كرمان، اقدامات اطلاعاتي و مراقبت هاي شبانه روزي آغاز شد.
وي بيان داشت: ماموران يگان حفاظت ميراث فرهنگي با همكاري نيروي انتظامي استان كرمان در بازرسي از منزل مسكوني اين متهم موفق به كشف 65 سكه عتيقه نقره شدند.
تيموري عنوان كرد: قدمت سكه ها توسط كارشناسان ميراث فرهنگي در حال بررسي و گمانه زني است.
وي تصريح كرد: در اين رابطه يك نفر به نام «س-الف» دستگير و براي طي مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.
فرمانده يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان گفت: طي روزهاي اخير شاهد پيامك ها و تماس هاي تلفني از سوي افرادي مجهول با شهروندان هستيم كه خود را به عنوان فردي روستايي معرفي مي كنند كه چند شيء قديمي در زمين خود پيدا كرده اند.
وي ابراز داشت: اين افراد شياد با ارائه اجناسي تقلبي اقدام به كلاهبرداري از شهروندان مي كنند.
تيموري عنوان كرد: همشهريان در صورت برخورد با چنين افرادي مراتب را به يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان كرمان اطلاع دهند تا نسبت به اين موارد برخورد شود.
وي گفت: از آن جا كه هرگونه خريد، فروش، حمل و نگهداري اشياي عتيقه جرم محسوب مي شود، لذا همشهريان از هرگونه مبادله كالا در اين زمينه خودداري كنند در غير اين صورت طبق قانون برخورد مي شود.


از 13 مرداد صورت مي گيرد

آغاز توزيع سري جديد معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي

جمعه هفته آينده سري جديد توزيع معرفي نامه دريافت ارز تحصيلي در 12 نقطه كشور از جمله جزيره كيش از سوي موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج آغاز مي شود.
با توجه به تدابير جديد اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج در خصوص ارايه خدمات به صورت غيرحضوري، سايت «نشاء» راه اندازي و دانشجوياني كه جهت دريافت ارز مورد نياز خود نياز به معرفي نامه بانكي دارند مي توانند در اين سايت ثبت نام كرده و درخواست خود را ثبت كنند.
پس از آن مدارك توسط كارشناسان بررسي و نامه هاي مربوطه صادر و از طريق موسسات اعزام دانشجويان در سراسر ايران توزيع مي شود و نيازي به مراجعه حضوري افراد به وزارت علوم نيست.
از ميان 8 هزار و 500 درخواست رسيده به اين اداره كل، تعداد 6 هزار و 28 متقاضي واجد شرايط و با مدارك كامل بودند كه نامه هاي آنها هفته گذشته در 12 شهر اروميه، اصفهان، تبريز، تهران، رشت، زنجان، ساري، شيراز، كرمان، كرمانشاه، كيش و مشهد و از طريق 30 موسسه توزيع شده است.
موسسات تهران شامل 10 موسسه در محل هاي محموديه، ميرداماد، سعادت آباد، خ شريعتي، اشرفي اصفهاني، گيشا، خ وليعصر، گاندي، فرمانيه و سهروردي هستند.
نوبت بعدي توزيع نامه ها 13 مرداد اعلام شده است و دانشجوياني كه مدارك آنها مورد تاييد كارشناسي قرار نگرفته است، مي توانند با مراجعه به سايت نشاء، نقص و ايرادهاي پرونده خود را برطرف كنند تا در نوبت بعد نامه آنها صادر شود.


سازمان سنجش خبر داد

توليد نرم افزار تشخيص شانس قبولي كنكوري ها

سازمان سنجش كشور بسته نرم افزاري را توليد كرده است كه مجازين به انتخاب رشته كنكور سال 91 مي توانند با استفاده از آن شانس قبولي خود را بسنجند.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود:اين نرم افزار انتخاب رشته مجازي، امكان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسري سال 90 را براي تمامي مجازين به انتخاب رشته فراهم كرده، به طوري كه داوطلبان مي توانند قبل از انتخاب رشته اصلي با وارد كردن بخشي از اطلاعات آزموني خود در سايت سازمان سنجش، شانس قبولي خود را براساس انتخاب هاي داوطلبان سال هاي قبل مشاهده كرده و از آن در انتخاب رشته خود استفاده كنند.
توكلي همچنين تاكيد كرد كه نرم افزار مذكور پس از اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري از طريق سايت سازمان سنجش قابل استفاده خواهد بود.
سخنگوي سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار ويژه نامه اي در ارتباط با انتخاب رشته خبر داد و گفت: ويژه نامه اي براي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 91 نيز در نظر گرفته شده و هماننند سال هاي گذشته توصيه ها، راهنمايي ها و نكات ضروري براي انتخاب رشته در قالب ويژه نامه انتخاب رشته سال 91 منتشر خواهد شد كه اين ويژه نامه شامل بخش هاي مختلفي است و مي تواند داوطلبان را در فرآيند انتخاب رشته راهنمايي كند اين ويژه نامه از طريق هفته نامه پيك سنجش در 9 مرداد 91 و از طريق روزنامه فروشي ها در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.
به گفته توكلي ويرايش جديد كتاب انتخاب رشته- انتخاب آينده به فرآيند اجرايي انتخاب رشته و اطلاعات تكميلي مرتبط با آن اشاره دارد كه مي تواند داوطلبان، مشاوران، والدين و كارشناسان آموزشي را در انتخاب هر چه بهتر شناخت عوامل اثرگذار به آن و مسايل فني و تخصصي انتخاب رشته و دانشگاه ياري رساند.
كنكور سراسري 91 در روزهاي 8 تا 10 تيرماه با رقابت يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر برگزار شد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 تا 23 مرداد مي توانند نسبت به انتخاب كد رشته محل هاي تحصيلي مورد علاقه خود از رشته هاي تحصيلي گروه آزمايشي مجاز اقدام كنند.


يك افغاني با كارت ملي جعلي در يزد يارانه مي گرفت

يزد - خبرنگار كيهان:
ماموران آگاهي يزد و كرمان آخرين عضو سارقان حرفه اي مغازه هاي داراي درب سكوريت را به همراه برادرش دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، به دنبال دستگيري سارق مغازه به نام عطاء در سال 90 و كشف سرقت مغازه هاي داراي درب شيشه سكوريت و با توجه به متواري بودن برادر وي به نام احمد كه در ارتكاب برخي سرقت ها با وي مشاركت داشت ماموران آگاهي استان يزد با بررسي به عمل آمده متوجه شدند نامبرده داراي مشخصات جعلي به نام امام بخش است.
در ادامه تحقيقات محرز شد نامبرده داراي يك فقره حساب عابربانك نزد يكي از بانك هاي شهر يزد با هويت جعلي مذكور است. و با كنترل شماره تلفن همراهش و شناسايي و مشخص شدن در شهرستان رفسنجان تردد دارد.
بلافاصله با هماهنگي مقام قضايي و اخذ نيابت قضايي، ماموران اداره مبارزه با سرقت، پليس آگاهي يزد به شهرستان رفسنجان مراجعه و با تلاش صورت گرفته فرد مورد نظر طي عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.
وي براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان يزد منتقل شدو با توجه به ادله و قرائن پليس به 20 فقره سرقت مغازه هاي داراي درب شيشه سكوريت از اوايل سال 90 تا مهرماه همان سال در سطح شهرستان يزد با همدستي برادرش به هويت محمد 30 ساله اعتراف كرد.
در ادامه تحقيقات كليه مالباختگان شناسايي و 3 نفر خريدار اموال مسروقه به نام هاي ميلاد 22 ساله، عباس 23 ساله و مجيد 36 ساله همگي اهل و ساكن يزد كه از سارق اموال مسروقه شامل لپ تاپ، گوشي موبايل و كيس كامپيوتر خريداري كرده بودند دستگير و طي حكم قضايي روانه دادسرا شدند.
گفتني است، سارق مذكور تبعه كشور افغانستان است و با استفاده از كارت ملي جعلي به نام (امام بخش) در طرح هدفمندي يارانه ها ثبت نام و طي 17 دوره مبلغ نقدي يارانه را دريافت مي كرد كه اين موضوع به مبادي ذيربط اعلام شد.


نجات دو كوه پيماي جوان از عمق 1500 متري دره كن

آتش نشانان دو كوه پيما را كه در كوه هاي كن در شمال تهران گم شده بودند، پس از سه ساعت جستجو و تلاش نجات دادند.
مهران شمس، فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه دراين باره گفت: ستاد فرماندهي آتش نشاني روز پنجشنبه با دريافت خبر گم شدن دو پسر جوان در كوه هاي اطراف كن آتش نشانان ايستگاه 94 و 74 را در ساعت 33/21 شب گذشته به محل حادثه در حوالي دره دو چناران اعزام كرد.
شمس با بيان اينكه دو پسر 19 و 25 ساله روز گذشته به كوهنوردي رفته بودند كه به دليل ناآشنا بودن مسير و بي دقتي، در ارتفاعات منطقه كن گمشده و راه بازگشت را پيدا نكرده بودند، گفت: پس از گذشت مدت طولاني از زمان گم شدن اين دو جوان، سرانجام يكي از آنان با تلفن همراه خود با سامانه 125 تماس گرفته و از آتش نشانان درخواست كمك كرد.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه درباره جزئيات عمليات نجات اظهار داشت: آتش نشانان به سه گروه عملياتي تقسيم شدند و هر يك به جستجو در مسيرهاي مختلف كوهستان پرداختند تا اين كه سرانجام با تماس هاي مكرر با گمشدگان و كسب اطلاع از موقعيت آنان، پس از سه ساعت جستجو هر دو كوه پيما را در عمق 1500 متري دره پيدا كردند.
به گفته وي، نجاتگران آتش نشاني اين دو جوان را كه هيچ آسيبي نديده بودند به پايين كوه منتقل كرده و نجات دادند.


كلاهبرداري از 600 نفر با استفاده از كارت عابر بانك

زنجان- خبرنگار كيهان:
زني كه با سوءاستفاده از عابربانك خواستگار سابقش از 600 نفر كلاهبرداري كرده بود در استان زنجان شناسايي و دستگير شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي زنجان، رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان درباره اين خبر گفت: پيگيري موضوع زماني در دستور كار ماموران قرار گرفت كه فردي شكايت كرد كه مدتي است متوجه شده ام بدون اينكه اطلاعي داشته باشم مبالغي از حساب بانكي ام برداشت و واريز مي شود.
سرگرد «معرفت الله اميري» خاطرنشان كرد: با اين اطلاعات پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد و مشخص شد كه اين اقدام توسط فردي در استان «البرز» صورت مي گيرد و در تحقيقات تكميلي پليس مشخص شد اين فرد همان شخصي است كه شاكي، 3 سال پيش قصد ازدواج با او را داشته و از اين طريق موفق شده كارت بانكي اش را به دست آورده و مورد سوءاستفاده قرار دهد.
اين مقام مسئول اظهار داشت: ماموران اين متهم را به نام «م.ك» در استان البرز شناسايي و با اخذ نيابت قضايي، وي و همسرش را به اتهام برداشت غيرمجاز و سوءاستفاده از حساب شاكي دستگير كردند.
سرگرد «اميري» تصريح كرد: در ادامه تحقيقات پليس دريافت اين متهم از طريق حساب شاكي به بهانه ارسال جوايز مسابقه پيامكي از 600 نفر هر يك به مبلغ 300 هزار ريال كلاهبرداري كرده كه در اين مورد پرونده تشكيل و موضوع تحت رسيدگي است.


حوادث كوتاه از كشور

نرم افزار جاسوسي در كافي نت
يزد - خبرنگار كيهان:
ماموران پليس فتاي استان يزد، فردي را كه اقدام به نصب نرم افزارهاي جاسوسي در كافي نت هاي استان يزد و كرمان مي كرد دستگير كردند.
اين فرد با نصب نرم افزارهاي جاسوسي اقدام به سرقت اطلاعات كاربران اعم از اطلاعات ورود به حساب هاي بانكي، پست الكترونيكي و غيره مي كرد. ماموران پليس با يك سري اقدمات متهم را دستگير كردند.
دستگيري سارقان
زنجان - خبرنگار كيهان:
دو سارق كه با معرفي خود به عنوان توريست از شهروندان خرمدره اي از توابع استان زنجان به بهانه آشنايي با پول ايران، كف زني مي كردند توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان خرمدره گفت: متهمان در بازجويي هاي به عمل آمده به كف زني اعتراف و اعلام كردند كه از فردي در پمپ سي ان جي كف زني كرده اند.سرهنگ رياسوند افزود: با دعوت از مالباختگان آنان با شناسايي سارقان گفتند: سارقان 6 برگ چك تراول 50 هزار توماني كف زني كرده اند.
سرقت 3 تن سيم برق
اصفهان - خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران اين فرماندهي حين گشت زني به يك دستگاه خودروي خاور كه حامل سه تن سيم برق و وسايل كارگاهي و سه دستگاه موتورجوش بود مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
«سرهنگ محمدعلي بختياري» افزود: در تحقيقات اوليه از دو نفر سرنشين خودرو به نام هاي «سعادت و حاتم» اموال مربوطه را متعلق به اداره برق استان عنوان كردند اما با توجه به عدم ارائه مجوزهاي لازم دستگير و به يگان انتظامي منتقل شدند.
وي اضافه كرد: متهمان كه در ابتدا منكر هرگونه سرقتي بودند اما وقتي خود را در بن بست پليس ديدند به صراحت به سرقت كابل هاي برق اقرار كردند. متهمان جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.


در اردبيل؛ نقص فني دستگاه در شهر بازي شورابيل حادثه آفريد

اردبيل-خبرنگار كيهان:
در اثر حادثه در شهر بازي مجموعه فرهنگي، ورزشي شورابيل اردبيل 1 نفر از هموطنان جان خود را از دست داد.
براساس گزارش رسيده اين حادثه در حوالي ساعت 23 پنجشنبه گذشته و در اثر شكستن يكي از دستگاه هاي بازي (رنجر) اتفاق افتاد كه در نتيجه آن يك نفر از هموطنان جان خود را از دست داد و 3 نفر ديگر مجروح شدند كه به مراكز درماني اردبيل اعزام شدند.
2 نفر از آسيب ديدگان اين حادثه به طور سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شدند و 1 نفر ديگر در بيمارستان فاطمي اردبيل بستري است و حال وي رضايتبخش گزارش شده است.
«سيدحسين صابري»، استاندار اردبيل با حضور در بيمارستان فاطمي از تنها مصدوم بستري در بخش اورژانس عيادت كرد و دستور پيگيري جدي و سريع براي ريشه يابي اين حادثه را صادر كرد.
 


در برازجان انفجار كپسول پيك نيك خانواده اي را روانه بيمارستان كرد

برازجان- خبرنگار كيهان:
انفجار كپسول گاز پيك نيك در برازجان اعضاي يك خانواده را روانه بيمارستان كرد.
بانوي خانه نمي دانست كه كپسول گاز پيك نيك كه اخيرا پر شده نشتي دارد. وي براي آماده كردن افطاري ساعت 17 و 45 دقيقه به گاز پيك نيك كبريت زد كه ناگهان كپسول پيك نيك منفجر شد و آتش، خانه را طعمه خود ساخت.
مسئول اورژانس برازجان گفت: در اثر اين حادثه «محمد-س» 40 ساله دچار 80 درصد، «مرضيه-س» 30 ساله دچار 60 درصد و فرزند 5 ساله اين خانواده نيز دچار 30 درصد سوختگي شدند.
وي افزود: وضعيت سوختگي اين زن و شوهر وخيم است و اعضاي اين خانواده براي درمان به بيمارستان سوانح و سوختگي گناوه اعزام شدند.


پخش 24 ساعته اذان در كره زمين

يك محقق علوم رياضي به معادله اي دست يافت كه تاكيد مي كند در طول 24 ساعت شبانه روز هيچ گاه صداي اذان از روي كره زمين قطع نمي شود.
به گزارش ايرنا، «عبدالحميد الفاضل»، پژوهشگر اماراتي گفت كه صداي اذان در كره زمين در تمام شبانه روز قطع نمي شود و در هر منطقه اي به پايان برسد بلافاصله در جاي ديگري آغاز مي شود.
وي توضيح داد كه گفتن اذان 4 دقيقه زمان لازم دارد و زمين داراي 360 خط فرضي از قطب شمال به قطب جنوب است كه معادل 360 درجه است. هنگامي كه مثلا ظهر شرعي در خط يك شروع مي شود 4 دقيقه طول مي كشد تا ظهر شرعي در خط دو شروع شود و اين مدت معادل زماني است كه در خط يك اذان گفته مي شود.
به اين ترتيب 360 ضربدر 4 مي شود 1440 كه معادل 24 ساعت است.كشف علمي ديگري كه با بررسي طول و عرض جغرافيايي زمين صورت گرفت نيز ثابت كرد كه شهر مكه مكرمه مركز زمين است.


اولين شبكه اسلامي در روسيه

معاون رئيس شوراي مسلمانان بخش اروپايي روسيه، طي اظهاراتي فاش كرد: روسيه قصد دارد در آينده اي نزديك، يك شبكه ماهواره اي اسلامي راه اندازي كند.
به گزارش شيعه آنلاين، وي در ادامه افزود: اين شبكه ماهواره اي كه مراحل پاياني راه اندازي آن در حال انجام است «RTV» نام دارد و هزينه هاي اصلي راه اندازي آن از كمك هاي مردمي جمع آوري شده اما كمك هاي دولت نيز در اين زمينه قابل توجه بوده است.
«ضمير محي الدين اف» همچنين گفت: متاسفانه مردم با علماي مسلمان در روسيه تعامل زيادي ندارند و اين يكي از مشكلات پيش روي اين شبكه اسلامي جديد است زيرا اين علماي مسلمان بايد تلاش زيادي كنند كه از طريق شبكه «RTV» با مردم ارتباط برقرار كنند، به ويژه اينكه مسلماناني از گروه ها و طوايف مختلف در مناطق گوناگون روسيه مانند قفقاز و تاتارستان وجود دارند كه با يكديگر تفاوت هاي زيادي دارند.
معاون رئيس شوراي مسلمانان بخش اروپايي روسيه در ادامه بيان كرد: پخش برنامه هاي اين شبكه اسلامي از اواخر ماه آگوست 2012 آغاز خواهد شد. شوراي فتواي مسلمانان روسيه در بخش اروپايي روسيه، نقش اصلي در راه اندازي اين شبكه اسلامي را داشته اند از اين رو شيخ «رافيل عين الدين» رئيس اين شوراي مفتيان، از اعضاي هيئت امناي اين شبكه خواهد بود.


دختر 500 ساله!

جسد موميايي دختر 15 ساله اي كه بيش از 500 سال از مرگش مي گذرد در آرژانتين به نمايش گذاشته شد.
به گزارش ايسنا سايت فرارو به نقل از ديلي نوشت: جسد موميايي دختر 15 ساله به همراه دو بچه كوچكتر كه در دستانش جا داشتند در نمايشگاهي در آرژانتين به نمايش گذاشته شد.
اين موميايي از انواع نادري است كه بسيار سالم مانده و با وجود سال هاي سال هنوز خون در رگ هايش وجود دارد و مغزش نيز كاملا سالم است. يخ زدگي شديد منطقه اي كه جسد اين دختر در آنجا قرار داشت باعث سالم ماندن آن عنوان شده و پزشكان تحقيقات گسترده خود را به زودي آغاز خواهند كرد.
كنار اين اجساد مقدار زيادي اجناس با ارزش و طلا نيز يافت شده كه متعلق به صدها سال پيش است.
محققان اين اجساد را در غاري سنگي در كوه آتشفشاني در ارتفاع 22 هزار فوتي از سطح دريا كشف كرده اند. نمايش اين موميايي خشم چند گروه بومي كه براي جلوگيري از نمايش آن تلاش مي كردند را برانگيخته است. «ميگل سوارز» از قبايل دره كالچاكيز در ناحيه سالتا به آسوشيتدپرس گفت كه نمايش موميايي «اشتباهي بزرگ» است و اظهار اميدواري كرد كه بازديدكنندگان به مرده احترام بگذارند.
گفتني است، امپراطوري اينكاها زماني بخش اعظم آمريكاي جنوبي از جمله پرو و بوليوي امروزي تا مركز شيلي و بخش هايي از آرژانتين را در بر مي گرفت.


آغوش مادر نوزادي را زنده كرد

نوزاد انگليسي كه به دليل حمله صرع به كما رفته بود در آغوش مادرش به دنيا بازگشت.
مادر «آدام» گفت: وقتي پسرم به دنيا آمد وضعيت جسماني اش مساعد بود اما پس از گذشت چند روز دچار علائم نگران كننده اي شد او را به بيمارستان رسانديم اما به كما رفت.
به گفته والدين «آدام»، پزشكان اميدي به زنده ماندن او نداشتند.
مادر «آدام» همچنين گفت: اما من مي دانستم فرزندم زنده خواهد ماند و به زنده ماندن او اميدوار بودم. روزهاي اول اجازه بغل كردن او را نداشتم و فقط مي توانستم دستان و پاهايش را لمس كنم اما پس از چند روز او را در آغوش گرفتم و سعي كردم پوست صورتم را به او نزديك كنم. اين در آغوش گرفتن ها دو روز تكرار شد تا اين كه در روز دوم علائم ظاهري «آدام» تغيير كرد و پزشكان پس از بررسي علائم اوليه اش اعلام كردند كه به هوش آمده است.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه تلگراف، وضعيت جسماني «آدام» اكنون رو به بهبود است و همانند يك نوزاد سالم رشد خود را دارد و زندگي اش را مديون مادرش است.
 


دختري با سر 100سانتي!

ابتلاي يك دختر اندونزيايي به بيماري نادر موجب شد تا دور سرش سه برابر متوسط سايز سر يك فرد بزرگسال حجم داشته باشد.
به گزارش ايسنا، پزشكان پس از تولد «ديلا آنارجيا» تشخيص دادند كه وي به بيماري «هيدروسفالي» مبتلاست كه موجب مي شود جريان مايع مغزي-نخاعي مسدود شود.
انباشت بيش از حد اين مايع در جمجمه «ديلا» موجب شد سرش بيش از حد معمول رشد كند. «ديلا» هنگامي كه متولد شد سايز سرش تنها مقدار كمي از ميزان متوسط آن بزرگتر بود اما اكنون دور سرش به 100 سانتيمتر مي رسد.اين شرايط نادر «ديلا» سه ساله را از راه رفتن و صحبت كردن محروم كرده و ديد او را نيز تاحدودي از بين برده است. اين احتمال وجود دارد عفونت دوران بارداري مادر «ديلا» علت ابتلاي او به اين بيماري باشد.به گزارش روزنامه ديلي ميل، پزشكان اندونزي قرار است به دليل وخامت اوضاع جسماني «ديلا» او را تحت عمل جراحي قرار دهند و والدينش معتقدند تنها معجزه مي تواند او را نجات دهد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14