(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 8 مرداد 1391 - شماره 20267

حديث دشت عشق
احمدي نفر ششم المپيك شد روز خوب تيراندازي در لندن
اخبار كوتاه از فوتبال
المپيك سي ام افتتاح شد
سورپرايز «مستربين» و قايق سواري «بكام»
رئيس اتحاديه فوتبال خواستار تلاش بيشتر باشگاه ها شد
عدم كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا
حضور تيم ملي در رقابت هاي غرب آسيا با موافقت كي روش
روي خط المپيك
ايران- آلمان؛ افتتاحيه تورنمنت بسكتبال تركيه
المپيك لندن دليل تعويق استيضاح وزير ورزش و جوانان
حادثه براي ركابزن المپيكي ايران
آزادكاران المپيكي با جوانان سرشاخ شدند


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «مرتضي قاسمي»
شهيدي از خانواده شهيد داده
مرتضي از خانواده اي است با نجابت و آزاده و دين پرور و شهيدداده كه دو فرزند و داماد خويش را تقديم آرمان هاي بلند انقلاب و اسلام نموده است. او معمولا براي تامين مخارج زندگي به همراه پدرش در كار بنايي شركت و نيز در كارهاي خانه به مادر كمك مي كرد.
پدر بزرگش خادم مسجدالزهرا(س) بود و بدين سبب از كودكي با مسجد انس گرفته بود. در همان اول نوجواني به عبادات و احكام الهي گردن مي نهاد و هنوز به سن تكليف نرسيده بود كه روزه مي گرفت. وي پس از گذراندن سوم راهنمايي وارد مدرسه علميه امام خميني(ره) شد تا روح زلالش را در آب حيات بخش علم و معرفت غوطه ور سازد. او از محضر اساتيدي مثل حجت الاسلام والمسلمين رهبر، حجتي و ميرزايي و... استفاده كرد. در سيمايش نور معنويت مشاهده مي گشت. بچه هاي مسجدالزهرا(س) هيچگاه صداقت، يكدلي، همت، شادابي و طروات هميشگي او را از ياد نخواهند برد. شهيد قاسمي چندين بار به جبهه اعزام شد و در عمليات والفجر 8 در جبهه فاو به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «مرتضي قاسمي»، سال 1346 در زرين شهر متولد شد و در 18/8/1366 در فاو به شهادت رسيد.


احمدي نفر ششم المپيك شد روز خوب تيراندازي در لندن

سرويس ورزشي-
الهه احمدي با عنوان ارزشمند ششمي رقابت هاي المپيك در ماده تفنگ ده متر روز خوب تيراندازي كشورمان در المپيك را رقم زد.
صبح شنبه الهه احمدي و مه لقا جام بزرگ، نمايندگان تيراندازي كشورمان در بازي هاي المپيك 2012 لندن در مرحله مقدماتي رقابت هاي تفنگ بادي 10 متر زنان به مصاف حريفان خود رفتند. در اين رقابت، الهه احمدي با كسب امتياز 397 به جمع هشت تيرانداز برتر اين مسابقات راه پيدا كرد. الهه احمدي در مرحله مقدماتي اين رقابت ها كه هر ورزشكار 40 تير در چهار راند شليك مي كرد با كسب 397 امتياز به همراه پنج ورزشكار ديگر در جايگاه پنجم مشترك قرار گرفت. اين نماينده شايسته كشورمان در مرحله شوت آف موفق شد با برتري مقابل ديگر رقبا به مرحله فينال مسابقات راه پيدا كند. در اين ماده مه لقا جام بزرگ ديگر نماينده كشورمان با كسب 391 امتياز در رده چهل و سوم قرار گرفت و از صعود به فينال بازماند. سيلويا بوگاچكا از لهستان در اين ماده با 399 امتياز به عنوان نخست دست يابد.
كسب عنوان ششمي
اما در مرحله فينال احمدي به مصاف هفت تيرانداز از كشورهاي چين، آمريكا، چك، لهستان و روسيه رفت و در پايان با كسب 499/1 امتياز (397 مقدماتي و 102/1در فينال) در رده ششم ايستاد. با توجه به اين كه عملكرد تيراندازان در مرحله مقدماتي هم در رده بندي نهايي موثر بود، احمدي نتوانست به مدال برسد. البته احمدي در 5 تير نخست عالي كار كرده بود، اما در نيمه رقابت دوبار ركوردهايش به زير 10 نزول كرد تا شانس ايستادن روي سكو را از دست بدهد. در اين ماده سيل اينگ تيرانداز چيني به نشان طلا دست يافت. سيلويا بوگاكا از لهستان نقره گرفت و دان ديگر تيرانداز چيني نشان برنز را به گردن آويخت. اين نخستين سري مدال هاي توزيع شده در المپيك لندن بود.
تبريك به جامعه تيراندازي
هاشمي مربي احمدي درباره رتبه ششمي احمدي در رقابت هاي المپيك گفت: واقعا كسب اين رتبه را به جامعه تيراندازي تبريك مي گويم چون ما حتي در دوره قبل المپيك يك سهميه هم نداشتيم اما در اين دوره نه تنها با سه سهميه وارد اين رقابت ها شديم بلكه توانستيم به فينال هم برسيم. وي ادامه داد: رسيدن به فينال المپيك كار بسيار سختي است كه خوشبختانه احمدي با عملكرد بسيار خوبش در مرحله مقدماتي در شرايطي كه رقابت فشرده اي بين تيراندازان وجود داشت توانست درمرحله تيرطلايي بين 5 تيرانداز نفر اول شود و به عنوان تيرانداز پنجم در جمع هشت فيناليست قرار گيرد.
هاشمي گفت: در مرحله فينال هر لحظه رتبه هاي تيراندازان در حال تغيير بود به طوري كه بين نفر اول و نفر هشتم تنها دو امتياز اختلاف وجود داشت كه در نهايت احمدي به رتبه ششم بسنده كرد و اين موضوع كار آساني نبود. مربي تيم ملي تيراندازي ايران افزود: خدا را شاكر هستيم كه احمدي از مرحله مقدماتي تا فينال با قدرت پيش آمد و هر چه در توان داشت گذاشت و كسب چنين نتيجه اي هم جاي تبريك دارد.


اخبار كوتاه از فوتبال

استقلال به جباري رضايتنامه نمي دهد
سرپرست تيم فوتبال استقلال گفت كه اين باشگاه به جباري براي حضور در ليگ قطر رضايتنامه نمي دهد.ميرشاد ماجدي درباره شايعه جدايي جباري از استقلال به دليل پيشنهاد يك تيم قطري اظهار داشت: اصلا چنين چيزي نيست. باشگاه به وي رضايتنامه نمي دهد و كادرفني روي بازيكناني كه جذب شده اند حساب كرده است.وي افزود: اين چه كاري است كه مد شده وقتي بازيكن با يك تيم قرارداد امضا مي كند و بعد مي خواهد به تيم ديگري برود. كجاي اين كار حرفه اي است؟سرپرست آبي پوشان در خصوص اينكه برخي مي گويند جباري خود را به مصدوميت زده تا باشگاه را تحت فشار بگذارد، گفت: او پنجشنبه در تمرين شركت كرد و هيچ مشكلي نداشت. وقتي امير قلعه نويي اين بازيكنان را جذب كرده حتما براي آينده برنامه ريزي كرده و به راحتي حاضر نمي شود بازيكن خود را از دست بدهد.
تداوم شرايط بحراني افشين قطبي
تيم فوتبال شيميزو اس پالس كه هدايت آن برعهده افشين قطبي سرمربي سابق تيم ملي كشورمان است، در هفته نوزدهم ليگ ژاپن ميهمان يوكوهاما مارينوس بود كه با نتيجه 3 بر صفر تن به شكست داد.شيميزو با اين باخت در امتياز 25 باقي ماند و با يك رده سقوط در جايگاه سيزدهم قرار گرفت.شيميزو با اين باخت شرايطش بيش از پيش بحراني شد و حالا رفته رفته به قعر جدول رده بندي نزديك مي شود .
يك محروم در هفته سوم ليگ برتر
در هفته سوم ليگ برتر فوتبال فقط يك بازيكن از همراهي تيمش محروم است. وحيد حمدي نژاد مدافع تيم فوتبال نفت تهران در هفته سوم نمي تواند تيمش را همراهي كند و ساير تيم ها هيچ بازيكن محرومي ندارند.هفته سوم ليگ برتر دوشنبه و سه شنبه شب برگزار مي شود.
برگزاري ديدار پرسپوليس و صبا بدون تماشاگر
رئيس كميته استيناف با رد امكان تعليق محروميت پرسپوليس تاكيد كرد ديدار اين تيم با صباي قم بدون تماشاگر برگزار مي شود.
عليرضا صالحي در مورد اينكه آيا امكان تعليق راي محروميت پرسپوليس مبني بر انجام ديدار بدون تماشاگر وجود دارد، گفت: پرسپوليسي ها قبلا درخواست خود را داده بودند. دوشنبه هفته پيش به اين موضوع رسيدگي و اين مسئله رد شد.
پرسپوليس در هفته چهارم ليگ برتر يكشنبه هفته آينده در ورزشگاه آزادي به مصاف صبا مي رود. سرخپوشان پايتخت دوشنبه هفته جاري نيز در ورزشگاه آزادي به مصاف گهر دورود مي روند. اين ديدار به دليل فراهم و استاندارد نبودن شرايط در تهران برگزار مي شود و با توجه به اينكه پرسپوليس در اين بازي ميهمان است تماشاگران اين تيم مي توانند در ورزشگاه حضور يابند.
حسيني: دو سه ماه ديگر برمي گردم
مدافع تيم ذوب آهن اصفهان گفت: بعد از ريكاوري روحي و رواني دوباره به فوتبال برمي گردم اما نمي توانستم براي ذوب آهن بازي كنم. سيد محمد حسيني در مورد دليل خداحافظي اش از فوتبال، گفت: به خاطر مشكلات خانوادگي ام مجبور بودم به مشهد بيايم و ديگر نمي توانستم در ذوب آهن بازي كنم. شرمنده كربكندي سرمربي تيم، ابراهيمي، مديرعامل دلسوز باشگاه و هواداران ذوب آهن شدم.وي در مورد اينكه مديرعامل ذوب آهن گفته حسيني تحت نظر روانپزشك است، گفت: هرچه او گفته درست است اما من از فوتبال خداحافظي نكرده ام و دو سه ماه ديگر و بعد از پايان مشكلاتم به فوتبال برمي گردم. بعد از حل مشكلات و يك ريكاوري روحي و رواني دوباره فوتبال بازي مي كنم.
قرارداد گران ترين بازيكن فجر290 ميليون تومان است
مديرعامل فجرسپاسي شيراز گفت: تمام بازيكنان ما زير سقف قرارداد پول گرفته اند و قرارداد گران ترين بازيكن ما 290 ميليون است. جعفر جعفري در مورد حضور تيم فجر در رده دوم جدول گفت: جدول ليگ اينگونه نمي ماند و تغيير خواهد كرد. بعد از هفته پنجم ليگ عيار تيم ها مشخص خواهد شد زيرا برخي تيم ها دوران پرفشار بدنسازي را طي كرده اند و هنوز بدن بازيكنانشان از اين فشار رها نشده است.مديرعامل فجرسپاسي درمورد مبلغ قرارداد بازيكنان اين باشگاه، گفت: مبلغ قرارداد تمام بازيكنان ما زير سقف قرارداد است و گران ترين بازيكن فجر رقمي در حدود 290 ميليون دريافت مي كند كه البته ماليات هم از آن كسر مي شود.
بختياري زاده :پيشنهاد خوبي نباشد خداحافظي مي كنم
كاپيتان پيشين تيم فوتبال صبا گفت: اگر پيشنهاد خوبي نداشته باشم از فوتبال خداحافظي مي كنم و براي گرفتن مدرك مربيگري چند سال از اين فوتبال دور مي شوم. سهراب بختياري زاده در خصوص آخرين وضعيت خود تصريح كرد: از ليگ برتر هيچ پيشنهادي ندارم اما از ليگ دسته يك چند تيم به من پيشنهاد دادند اما نمي خواهم در ليگ دسته اول بازي كنم!بختياري زاده يادآور شد: من خودم را براي روزهاي بدتر و سخت تر از اين آماده كرده بودم. وقتي 33 ساله بودم رباط پاي راستم پاره شد ولي گفتم اگر حتي پايم قطع شود باز هم بازي مي كنم! بعد از آن مجددا رباط پاي چپم پاره شد اما مجددا توانستم به فوتبال برگردم. همه اينها به خاطر اين بود كه دنبال پول و شهرت نبودم. حالا هم اگر پيشنهاد خوبي داشته باشم آن را قبول مي كنم، در غير اينصورت از فوتبال خداحافظي مي كنم.بازيكن پيشين تيم فوتبال استقلال در بخش ديگري از صحبت هايش با انتقاد از فضاي حاكم بر فوتبال تاكيد كرد: متاسفانه در فوتبال ايران چيزهايي مي بينم و مي شنوم كه دردناك است. خيلي از بازيكنان از مربيان خواهش مي كنند تا در تيم هاي مطرح بازي كنند و حتي حاضرند براي ماندن در اين دو تيم پول هم بدهند!بختياري زاده درباره احتمال پيوستن به جرگه مربيان هم خاطرنشان كرد: اگر خداحافظي ام از فوتبال قطعي شود دو سال از فوتبال دور مي شوم تا با حضور در كلاس هاي مربيگري و تمرين تيم هاي اروپايي به تدريج مداركم را بگيرم. من مي خواهم دينم را به فوتبال ايران با اين كار ادا كنم.
ديدارهاي سري A از 4 شهريور ماه آغاز مي شود
فصل جديد ليگ فوتبال ايتاليا از 4 شهريورماه با برگزاري ديدارهاي هفته نخست آغاز خواهد شد.اتحاديه ليگ اين كشور اعلام كرده كه هفته نخست مسابقات در 25 و 26 آگوست (4 و 5 شهريور) آغاز خواهد شد.هفته دوم اين ليگ نيز اول و دوم سپتامبر (يازدهم و دوازدهم شهريور) برگزار خواهد شد.
مرگ داوري كه اولين ضربه پنالتي را در جام جهاني گرفت
جك تيلور كه به عقيده بسياري بهترين داور انگليسي بود در سن 82 سالگي درگذشت. تيلور كه در دوران حرفه اي داوري خود بيش از هزار ديدار را سوت زده بود، در بيش از 100 ديدار بين المللي نيز عهده دار قضاوت بوده است.او همچنين ديدار فينال جام جهاني 1974 كه بين آلمان غربي و هلند در مونيخ برگزار شد را نيز قضاوت كرد و نخستين ضربه پنالتي در تاريخ فينال هاي جام جهاني را اعلام كرد.او پس از دوران داوري كه 30 سال دوام داشت بازنشسته شد و به عضويت در كميته داوران ليگ درآمده بود.
فوتسال ايران در انتظار مشخص شدن حريفان جهاني
عباس ترابيان به منظور شركت در قرعه كشي رقابتهاي فوتسال جام جهاني 4 شهريور به بانكوك مي رود.
رييس كميته فوتسال دراين باره گفت: 4 شهريور براي شركت در مراسم قرعه كشي جام جهاني به بانكوك تايلند خواهم رفت. ترابيان درباره حضور مديرفني اسپانيايي تيم ملي فوتسال در ايران هم گفت: وي 27 سال در بالاترين سطوح فوتسال جهان فعاليت داشته و يكي از برجسته ترين مدرسان و مربيان فوتسال جهان است. البته مذاكرات ما تا اين لحظه خوب پيش رفته است. طبق توافقي هم كه داشته ايم تا زمان انعقاد قرارداد نام وي را رسانه اي نخواهيم كرد.
 


المپيك سي ام افتتاح شد

سورپرايز «مستربين» و قايق سواري «بكام»

المپيك سي ام رسماً در لندن افتتاح شد؛ مراسمي كه شور و هيجان خاصي داشت و ميليون ها نفر از پاي گيرنده هاي تلويزيوني شاهد آن بودند.
از ساعت 12:20 دقيقه به وقت لندن پيش نمايش بازي هاي المپيك 2012 اجرا شد و رأس ساعت 9 شب، با به صدا درآمدن زنگ بزرگ در ضلع غربي ورزشگاه المپيك لندن رسماً افتتاح شد. 80 هزار نفر در ورزشگاه المپيك لندن در استرافورد به تماشاي افتتاحيه نشسته اند. حدود 29ميليون پوند خرج مراسم افتتاحيه شده است. بليط هاي مراسم افتتاحيه به طور رسمي به دو قيمت 2012 پوند و 1600 پوند به فروش رفتند. گفته مي شود پشت در ورزشگاه اين بليط ها در بازار سياه تا 5 هزار پوند هم خريد و فروش شده اند. «دني بويل» كارگردان معروف انگليسي كه سازنده فيلم ميليونر زاغه نشين است، مراسم افتتاحيه را كارگرداني كرده است. 10هزار و 500 ورزشكار از 204 كشور در بازي هاي المپيك شركت كرده اند. قبل از شروع مسابقه هلي كوپترهاي نظامي در اطراف ورزشگاه به چرخ زني مشغول بودند تا تدابير شديد امنيتي به وضوع ديده شود.
گزارش مراسم
نمايش ابتداي مراسم رودخانه معروف «تيمز» از سرچشمه اين رودخانه تا ورزشگاه المپيك را به تصوير كشيد كه در مسير اين رودخانه وقايع مختلفي به تصوير كشيده مي شوند. در مسير اين رودخانه با شخصيت ها و داستان هاي معروف انگليسي مواجه شديم. «رتي و مول» چهره هاي داستاني كتاب هاي كودك انگليس، قايق آهنگين «اتون» و برخي المپيكي هاي قديمي انگليس نظير جون كارول، مارگارت ويلدينگ، مايكل هاوارد، جان راسل در اين تصويرها دوباره در ذهن ها نقش بستند. مسابقه قايق هاي كمبريج و آكسفورد، چرخ و فلك معروف «چشم لندن» كه دومين چرخ و فلك بزرگ جهان است هم در ادامه نمايش داده شدند.
دهكده سبز
ميدان ورزشگاه را يك دهكده سبز فرا گرفته است. داستان هاي سنتي نقش مي بندند. كشاورزها به شخم زني مشغول مي شوند، ورزش ها در دهكده بازي مي شوند و خانواده ها از پيك نيك لذت مي برند. فوتبال با توپ هاي چرمي و بدمينتون و كريكت روي كره سبز بازي مي شوند. انگليسي ها به نوعي قصد دارند ريشه اين بازي ها را به انگليسي بودن ربط دهند.
زنگ المپيك به صدا درآمد
شمارش معكوس شروع مي شود. پنج حلقه المپيك با چهار بالن به هوا مي روند و با صداي زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپيك به صدا درمي آيد.
چهار مليت و نمايشنامه شكسپير
چهار مليت كه سرزمين بريتانيا را تشكيل داده اند در استاديوم المپيك ظاهر مي شوند و موسيقي هاي سنتي شان نواخته مي شوند. در ادامه بخشي از نمايشنامه شكسپير با نام «Tempest» به ميان مي آيد و با انقلاب صنعتي در قرن 19 و در بريتانيا همراه مي شود.
يادبود مردمان
اشاره به دو جنگ جهاني و يادبودهايي از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحيه مي شود. تغييرات فرهنگي دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته مي برد.
پيام بان كي مون دبيركل سازمان ملل
پيامي به صورت تصويري از بان كي مون دبيركل سازمان ملل پخش مي شود كه ملت ها را دعوت به صلح و دوري از جنگ مي كند.
اليزابت دوم در ورزشگاه
با نمايش فيلمي كه اليزابت دوم ملكه انگلستان و بازيگر نقش 007 در آن ديده مي شوند، ملكه انگليس با هلي كوپتر به زمين فرود مي آيد كه در هنگام پخش اين فيلم، اليزابت دوم به همراه ژاك روگ وارد ورزشگاه مي شوند. مؤسسه «خدمات سلامتي ملي» كه پس از جنگ جهاني دوم در بريتانيا تشكيل شده با ورود تخت هاي زياد بيمارستان و نمايش هارمونيك حركات كه اشاره به درمان بيماران دارد، در ورزشگاه نقش مي بندند. مبارزه پرستارها با سمبل هاي بيماري به رخدادهاي پس از جنگ جهاني دوم اشاره مي كنند. همچنين «جي كي رولينگ» كه نويسنده هري پاتر است، به همراه برخي شخصيت هاي كارتوني در بخش بعدي برنامه نقش آفريني مي كنند.
مستربين نوازنده شد!
شخصيت برتر كمدي جهان يعني «روان آتكينسون» يا همان «مستربين» يك سورپرايز براي تماشاگران افتتاحيه المپيك سي ام است. در اين قسمت از برنامه، مستربين به اجراي موسيقي با پيانو مي پردازد كه در آخر آن مشخص مي شود كه فرد ديگري نوازنده اصلي است و مستربين فقط تقليد حركات او را كرده است. در آخر مستربين با ميني ماينر خود ورزشگاه را ترك مي كند.
بكام، پشت قايق موتوري
ديويد بكام كه پرچمداري كشورش را نپذيرفته بود، در مراسم افتتاحيه نقش كوتاهي داشت و فيلمي از او پخش شد كه راننده قايق موتوري بود.
مراسم رژه كشورها و پرچمداري مظاهري
در حالي كه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان و محمد علي آبادي رئيس كميته ملي المپيك در ابتداي مراسم از جايگاه ويژه مراسم افتتاحيه را تماشا مي كردند البته بعد از حضور در جايگاه ويژه در رژه هم شركت كردند، كاروان ورزشي ايران به پرچمداري علي مظاهري ملي پوش بوكس رژه رفت.
تشويق يوسين بولت
زماني كه كاروان جامائيكا به پرچمداري يوسين بولت ركورددار دوهاي سرعت جهان وارد ورزشگاه شد، با تشويق بي امان تماشاگران روبرو شد. پس از رژه كشورها و مراسم آتش بازي، سباستين كو رئيس كميته برگزاري بازي هاي المپيك به سخنراني پرداخت و اعلام كرد كه برگزاري المپيك و حركت در راستاي جنبش المپيك بزرگترين افتخاري بوده كه نصيبش شده است. ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك ديگر سخنران اين مراسم بود. پس از آن سوگند ورزشكاران توسط تكواندوكار زن انگليسي، سوگند مربيان توسط مربي كانو و سوگند داوران توسط داور بوكس كشور ميزبان قرائت شد. در نهايت نيز با روشن شدن مشعل بازي ها، و آتش بازي، المپيك 2012 لندن رسماً وارد اولين روز رقابتهاي خود شد.


رئيس اتحاديه فوتبال خواستار تلاش بيشتر باشگاه ها شد

عدم كاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا

رئيس اتحاديه فوتبال در اظهارنظري تازه مدعي شده سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا هنوز كاهش پيدا نكرده است.
عزيز محمدي درباره اينكه گفته مي شود سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا به يك سهميه قطعي و يك سهميه غيرمستقيم كاهش پيدا كرده، اظهار داشت: هنوز چيزي مشخص نيست. آبان ماه امسال در خصوص رتبه بندي كشورها و تعيين سهميه تصميم گيري مي شود. در جلسه AFC يك موردي براي نحوه امتيازدهي اعلام شد كه براساس آن كشوري كه در هر منطقه اول يا دوم شود چهار سهميه مستقيم دارد. كشور سوم سه سهميه قطعي و يك سهميه غيرمستقيم، كشور چهارم دو سهميه قطعي و يك سهميه غيرمستقيم و كشور پنجم يك سهميه قطعي و يك سهميه غيرمستقيم خواهد داشت.
محمدي تصريح كرد: آنهايي كه مي گويند سهميه ايران كاهش پيدا كرده در گمانه زني خود ايران را جزو كشور پنجم فرض كرده اند در حالي كه ما مي توانيم با تلاش باشگاه ها و برطرف كردن اشكالات جزيي ورزشگاه ها نمره خوبي بگيريم و جزو كشورهاي اول تا دوم شويم. سال گذشته هم بايد امتياز بيشتري مي گرفتيم اما در نمره دادن به ما اشتباهاتي شده بود كه ديگر اعتراضمان را قبول نكردند.
وي افزود: اگر باشگاه هاي ايراني كمي همت و در ارسال مدارك و به هنگام بازديد دقت كنند مي توانيم نمره خوبي از سوي باشگاه ها و استاديوم ها بگيريم. در امتياز تماشاگر و سطح فني ليگ هم مي توانيم نمره خوبي بگيريم.


حضور تيم ملي در رقابت هاي غرب آسيا با موافقت كي روش

با موافقت كارلوس كي روش تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات غرب آسيا در كويت شركت مي كند.
علي كفاشيان با اعلام اين خبر گفت: به دنبال درخواستي كه براي حضور تيم ملي فوتبال ايران در مسابقات غرب آسيا در كويت شده بود، با توجه به حساسيت مسابقات تيم ملي در انتخابي جام جهاني نظر كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي را در اين باره جويا شديم و او نيز پس از بررسي هاي لازم موافقتش را اعلام كرد.وي گفت: زمان برگزاري اين بازي ها كه از 18 آذر در كويت خواهد بود، تقريبا همزمان با تعطيلات نيم فصل ليگ برتر است و از اين جهت زمان مناسبي براي حضور تيم ملي در اين بازي ها خواهد بود.
مسابقات غرب آسيا از 18 آذر و با حضور 11 تيم ايران، عربستان، كويت، امارات، بحرين، عمان، اردن، سوريه، فلسطين، يمن و لبنان در كويت برگزار مي شود. البته هفته هفدهم ليگ برتر طبق برنامه قرار است، 17 و 18 آذر ماه برگزار شود كه با اين حساب در برنامه هاي بازي اين هفته جابجايي صورت مي گيرد.


روي خط المپيك

داور بوكس تركيه اي در لندن درگذشت
«گاريپ اركويومچو»، داور تركيه اي بوكس روز جمعه در هتل خود در لندن درگذشت. رئيس فدراسيون بوكس تركيه، «بايرام آلتوگ» اعلام كرد اين داور 73 ساله روز پنجشنبه در تختخوابش مرده است. علت مرگ وي حمله قلبي تشخيص داده شده با اين حال قرار است براي تعيين علت اصلي مرگ، جسد اركويومچو را كالبدشكافي كنند. «گاريپ اركويومچو» يكي از اعضاي كميته داوري اتحاديه بوكس آماتور بود و قرار بود در بازي هاي المپيك لندن به عنوان كمك داور به فعاليت بپردازد.
آغاز رقابت هاي نمايندگان شمشيربازي و بوكس
سومين روز رسمي سي امين دوره بازي هاي المپيك تابستاني روز يكشنبه با رقابت دو نماينده كشورمان در رشته هاي شمشيربازي و بوكس پيگيري مي شود. سي امين دوره بازي هاي المپيك تابستاني كه جمعه شب با برگزاري مراسم افتتاحيه به طور رسمي در لندن آغاز شد، روز يكشنبه با برگزاري رقابت هاي روز سوم در رشته هاي مختلف پيگيري خواهد شد. در اين روز از رقابت ها كاروان ورزش ايران تنها در مسابقات دو رشته نماينده خواهد داشت. در سومين روز رسمي بازي هاي المپيك لندن و در مسابقات شمشيربازي، مجتبي عابديني، تك نماينده شمشيربازي ايران رقابت خود با حريفانش را آغاز مي كند. اين در حالي است كه عابديني روز گذشته در جريان تمرينات آماده سازي خود دچار آسيب ديدگي شد. عابديني كه با قهرماني در مسابقات اسلحه سابر زون آسيا - اقيانوسيه موفق به كسب سهميه المپيك شد در نخستين ديدار خود بايد به مصاف نماينده 31 ساله روماني برود كه سابقه قهرماني در جهان را دارد و چندي پيش نيز با تيم ملي روماني به عنوان سوم جهان دست يافت. بوكس ديگر رشته اي است كه مسابقات آن در روز سوم بازي هاي المپيك با حضور نماينده ايران برگزار مي شود. امين قاسمي پور يكي از چهار بوكسور المپيكي كشورمان است كه زودتر از ديگر المپين هاي اين رشته رقابت هاي خود را آغاز مي كند.
قهرمان المپيك پكن رقيب اصلي رستمي
با اعلام استارت فهرست دسته 85 كيلوگرم رقابت هاي المپيك و مشخص شدن 12 وزنه بردار گروه A اين رقابت ها، نام كيانوش رستمي از ايران و «يانگ لو» از چين، در صدر وزنه برداران اين گروه قرار گرفت. پيش از اين كيانوش رستمي و سهراب مرادي در فهرست اوليه بالاتر از ساير وزنه برداران قرار داشتند اما پس از اعلام استارت ليست نهايي، «يانگ لو» از كشور چين (دارنده مدال طلاي المپيك 2008 پكن) با ركورد ورودي 395 كيلوگرم، در كناركيانوش رستمي، بالاترين ركورد را به نام خود ثبت كردند. در اين دسته «آدرين زيلينسكي» از لهستان با ركورد ورودي 391 كيلوگرم در رده سوم قرار گرفت و «سهراب مرادي»، ديگر نماينده ايران به همراه «آپتي آكادوف» از روسيه و «آندري ريباكو» از بلاروس، با ركورد ورودي 390، در رديف چهارمين وزنه برداران برتر گروه ايستادند.
شهسواري مغلوب قهرمان آفريقا شد
تنها نماينده پينگ پنگ بانوان ايران با شكست 4 بر 3 مقابل 5 دوره قهرمان آفريقا از دور رقابت هاي المپيك 2012 لندن كنار رفت. ندا شهسواري در اولين دور مسابقات پينگ پنگ انفرادي بانوان در رقابت هاي المپيك 2012 به مصاف الوفونك اوشونايك، قهرمان 5 دوره رقابت هاي قهرماني آفريقا رفت و با نتيجه 4 بر 3 (13-11، 8-11،8-11، 11-9، 4-11، 11-5، 3-11) مغلوب شد تا از ادامه مسابقات كنار رود. وي موفق شد در ست اول با نتيجه 13بر11 به پيروزي برسد اما در دو ست بعدي 8 بر 11نتيجه را واگذار كرد. شهسواري در ست چهارم باز هم موفق شد با نتيجه 11 بر 9 به برتري برسد تا اين مسابقه يك بار ديگر به تساوي كشيده شود. اين بازي در حالي ادامه داشت كه ساير مسابقات همزمان به پايان رسيده بود و رقابت نزديك شهسواري با حريف نيجريه اي وارد ست پنجم شد تا شهسواري پس از شكست 4 بر 11 در اين ست در گيم بعدي انتقام خود را با نتيجه 11بر5 بگيرد. برنده ديدار اين بازي در ست هفتم مشخص شد و ورزشكار نيجريه با پيروزي 11بر3 به دور بعدي راه يافت. ورزشكار نيجريه اي با 36 سال سن سابقه 5 بار حضور در المپيك را دارد و اين در حالي است كه ايران براي اولين بار در پينگ پنگ بانوان صاحب سهميه المپيك شده است.
اخراج به خاطر مصرف مشروبات الكلي
كميته ملي المپيك كره جنوبي مربي تيم قايقراني بادباني خود را به خاطر رانندگي پس از مصرف مشروبات الكلي از بازيهاي المپيك اخراج كرد. پليس بريتانيا «لي جائه چول» مربي قايقراني بادباني تيم ملي المپيك كره جنوبي را به خاطر رانندگي در حالت مستي دستگير كرد كه اين اقدام باعث شد تا كميته ملي المپيك كره جنوبي او را از اين رقابت ها كنار بگذارد. فدراسيون قايقراني كره جنوبي در بيانيه اي از اين اقدام چول رسما عذرخواهي كرد. گزارش ها حاكي از اين است كه اين مربي كره اي علاوه بر كنار گذاشته شدن از اين رقابت ها 250 پوند هم جريمه شد.
ورود ناگهاني يك سگ به مسير دوچرخه سواري
ورود ناگهاني يك سگ در مسير حركت رقابت هاي دوچرخه سواري جاده المپيك باعث تعجب شركت كنندگان و تماشاگران شد. در حالي كه دوچرخه سواران گروه پيشرو رقابت هاي دوچرخه سواري استقامت المپيك لندن در كيلومتر 74 مسير بودند، يك سگ مشكي از ميان تماشاگران وارد جاده شد و عرض مسير را به صورت رفت و برگشت طي كرد. البته دوچرخه سواران تعادل خود را حفظ كرده و با اين سگ برخورد نداشتند. رقابت هاي دوچرخه سواري جاده هم اكنون در حال برگزاري است.
جودوكار زن عربستاني بدون حجاب
در المپيك شركت مي كند؟!
مقامات عربستان سعودي درباره ممنوعيت استفاده از حجاب توسط جودوكار زن خود به كميته بين المللي المپيك شكايت كردند. فدراسيون بين المللي جودو روز جمعه اعلام كرد كه ورزشكاران زن حق ندارند در رقابت ها از حجاب اسلامي استفاده كنند. دليل اين موضوع «حفظ امنيت ورزشكاران» عنوان شده است. به اين ترتيب حضور نخستين زن ورزشكار عربستاني در بازي هاي المپيك در هاله اي از ابهام قرار گرفته است. با وجود اين كه برخي رسانه ها از جمله بي بي سي از حضور اين جودوكار 18ساله عربستاني بدون حجاب در بازي هاي المپيك خبر داده بودند، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه مسئولان اين كشور نسبت به تصميم فدراسيون بين المللي جودوو به IOC شكايت كرده است. يك سخنگوي كميته بين المللي المپيك گفت: در حال حاضر در حال مذاكره با مسئولان فدراسيون بين المللي جودو هستيم تا بتوانيم راه حلي براي حضور ورزشكار زن عربستاني در بازي هاي المپيك پيدا كنيم. عربستان سعودي پيش از المپيك 2012 لندن در هيچ يك از دوره هاي المپيك ورزشكار زن نداشت، اما سرانجام تحت فشار مسئولان IOC موافقت كرد كه ورزشكاران زن خود را به بازي هاي لندن اعزام كند.
هزينه 100ميليون دلاري بسكتبال آمريكا!
براساس پيش بيني سايت ESPN قهرماني بسكتبال المپيك 2012 لندن به تيم آمريكا خواهد رسيد. شبكه آمريكايي (ESPN) تيم هاي بسكتبال حاضر در المپيك 2012 را براساس قدرت شان رده بندي كرده و پيش بيني كرده است كه قهرماني اين رقابت ها به تيم آمريكا خواهد رسيد. اين شبكه در گزارشي به هزينه هاي آماده سازي تيم ملي بسكتبال آمريكا پرداخته است كه بر اين اساس فدراسيون آمريكا براي برطرف كردن مصدوميت و خستگي بازيكنان، پرداخت پول به تيم هاي باشگاهي ملي پوشان، هزينه هاي اردويي و انجام بازي هاي دوستانه جمعا 100ميليون دلار پرداخت كرده است كه در نوع خود هزينه سنگيني محسوب مي شود.
اعتصاب در ساعت برگزاري افتتاحيه
ساعاتي پيش از آغاز افتتاحيه المپيك، لندن شاهد دو اعتصاب در شرق و مركز شهر بود. رانندگان تاكسي لندن در اعتراض به محدوديت هاي جديد ترافيكي در زمان برگزاري المپيك، در هايد پارك در مركز پايتخت انگليس تجمع كردند. ميك بيلي يكي از رانندگان تاكسي به شبكه تلويزيوني سي ان ان گفت: همگي درون تاكسي هايمان نشسته ايم و ترافيك قفل شده است. تا چشم كار مي كند، فقط دريايي از تاكسي ديده مي شود. رانندگان تاكسي معتقدند كه بايد به آنها نيز اجازه تردد در خط ويژه المپيك داده شود.
خوش بيني به موفقيت وزيري
سرپرست فدراسيون تير و كمان گفت: خوش بين هستم كه ميلاد وزيري بتواند به مرحله بالاتري صعود كند. محمدعلي شجاعي درباره عملكرد ميلاد وزيري و زهرا دهقان در مرحله تعيين رنكينگ بازيهاي المپيك گفت: المپيك ميدان آساني نيست و نمي توان به امتيازي كه وزيري به دست آورد خرده اي گرفت، چون ركوردي كه به دست آورده است در حد توان بوده است. وي ادامه داد: وزيري نشان داد كه از لحاظ روحي و رواني مشكلي نداشته كه بخواهد باعث افت او شود و من خوش بين هستم كه بتواند به مرحله بالاتري صعود كند.
كشتي نماد ورزش ايران
مربي تيم ملي كشتي آزاد ايران تمام رشته ها را شايسته مي داند، اما كشتي را نماد ورزش ايران مي داند. عليرضا رضايي انگيزه آزادكاران براي افتخارآفريني در المپيك را بالا دانست و اظهار كرد: كشتي گيران ايراني براي بهتر بودن تمرين مي كنند و انگيزه بالايي براي افتخارآفريني در لندن دارند. با تمام توان برنامه هايشان را انجام مي دهند. كشتي گيران احساس مسئوليت مي كنند و با اعتماد به نفس خوب كار مي كنند. روحيه خوبي در بين ملي پوشان وجود دارد و اميدوارم در روزهاي آينده كه فشار تمرين ها كمتر مي شود وضعيت ورزشكارانمان بهتر و بهتر شود.
چهارمين گروه از كاروان ايران در لندن
گروه چهارم شامل وزنه برداران به همراه آرش ميراسماعيلي و محمدرضا رودكي بامداد شنبه ساعت 45:2 ابتدا ايران را به مقصد ارمنستان ترك كرد و پس از توقف يك ساعته به لندن سفر كرد. در وزنه برداران اعزامي به بازي هاي المپيك، كيانوش رستمي، سهراب مرادي، سعيد محمدپور به همراه جورج زالاي مربي تيم ملي وزنه برداري حضور داشتند. حسين رضازاده و كوروش باقري نيز چهارم مردادماه براي شركت در مراسم قرعه كشي اين رقابت ها زودتر از ورزشكاران راهي لندن شده بودند.
حريفان شادي در جدول بازنده ها مشخص شدند
روئينگي تيم ملي مردان ايران حريفان خود را در گروه بازنده ها شناخت. محسن شادي ديروز در روئينگ تك نفره سنگين وزن در كنار حريفاني از مكزيك، بلژيك، شيلي، كوبا و هند رقابت كرد و در نهايت با زمان 7 دقيقه و 27 ثانيه و 42 صدم ثانيه ششم شد. ركورد شادي در زمان كسب سهميه 7 دقيقه و 6 ثانيه بود كه وي نتوانست اين ركورد را كسب كند.وي كه حضور در مرحله يك چهارم را به صورت مستقيم از دست داده است بايد در جدول بازنده ها امروزساعت 20:13 به وقت تهران به ميدان برود.شادي در گروه دوم حريفاني از نيجريه، تايوان، ليتواني و زيمباوه را پيش رو دارد.زمان 6 دقيقه و 42 ثانيه و 52 صدم ثانيه بهترين ركورد اين مسابقات بود كه توسط نماينده بلژيك به دست آمد.
برخورداري سي وسوم شد
ابراهيم برخورداري از راه يابي به فينال رقابت هاي تيراندازي المپيك در ماده تپانچه ده متر باز ماند. برخورداري در مرحله مقدماتي رقابت هاي المپيك با 569 امتياز در رده 33 قرار گرفت و نتوانست به فينال راه پيدا كند.برخورداري در اين رقابت ها شصت تير در شش دور پرتاب كرد و امتيازهاي 95 ، 93 ، 97، 96 ، 98 و 91 را به ثبت رساند.
پوركاظمي: زرگري از ناحيه قوزك پا آسيب ديده است
دكتر لطفعلي پوركاظمي گفت: امير زرگري مشكل خاصي ندارد و با چند روز درمان سرپايي مصدوميتش برطرف مي شود.رييس كميته پزشكي كاروان ايران در بازي هاي المپيك لندن اظهار كرد: زرگري در اواسط مسابقه از روي دوچرخه به زمين افتاد و بلافاصله به بيمارستان منتقل شد. آسيب او از ناحيه تحتاني قوزك پا است و تورم دارد. وي افزود: او بايد تحت درمان دارويي باشد، دوچرخه سواراني كه از روي دوچرخه مي افتند به نزديك ترين بيمارستاني كه كميته برگزار كننده بازي ها تعيين كرده منتقل مي شوند. چيز مهمي نيست و زرگري مشكل خاصي ندارد و پس از چند روز درمان سرپايي خوب مي شود.
عباسي هم در گروه خود آخر شد
روئينيگ بانوان تيم ملي ايران در رقابت هاي المپيك لندن در گروه خود در رده آخر قرار گرفت. در مسابقات روئينگ تك نفره سنگين وزن در بخش بانوان سولماز عباسي در كنار حريفاني از ليتواني، آرژانتين، برزيل، نيوزلند و ايرلند به رقابت پرداخت و با زمان 8 دقيقه و 17 ثانيه و 46 صدم ثانيه آخر شد.پاروزنان تيم هاي نيوزلند، ليتواني و ايرلند اول تا سوم شدند.وي بايد امروز در گروه بازنده ها براي رسيدن به مرحله يك چهارم تلاش كند.
 


ايران- آلمان؛ افتتاحيه تورنمنت بسكتبال تركيه

تورنمنت بين المللي و چهارجانبه بسكتبال تركيه روز پنج شنبه با ديدار تيم ملي ايران مقابل آلمان آغاز خواهد شد.
تورنمنت بين المللي بسكتبال تركيه با حضور چهار تيم ميزبان، ايران، آلمان و فنلاند در استانبول برگزار خواهد شد. در روز نخست اين تورنمنت كه از روز پنجشنبه (12 مردادماه) آغاز خواهد شد، تيم ملي كشورمان به مصاف آلمان مي رود. اين نخستين ديدار اين تورنمنت است. تورنمنت بين المللي بسكتبال تركيه به مدت دو روز در سالن عبدي ايپكچي استانبول ادامه خواهد داشت. در روز دوم اين تورنمنت تيم هاي بازنده و برنده ديدارهاي برگزار شده روز نخست، براي تعيين رده بندي نهايي رو درروي يكديگر قرار مي گيرند. برنامه كامل تورنمنت بين المللي بسكتبال تركيه به شرح زير است:
پنج شنبه 12 مردادماه
¤ ايران- آلمان
¤ تركيه- فنلاند
جمعه 13 مردادماه
¤ بازنده ديدار اول- بازنده ديدار دوم
¤ برنده ديدار اول- برنده ديدار دوم
تيم ملي بسكتبال ايران روز سه شنبه براي حضور در تورنمنت بين المللي تركيه تهران را به مقصد استانبول ترك مي كند. 13 بازيكن تيم ملي را در اين سفر همراهي خواهند كرد.


المپيك لندن دليل تعويق استيضاح وزير ورزش و جوانان

نايب رئيس فراكسيون ورزش، المپيك لندن را يكي از دلايل تعويق استيضاح وزير ورزش و جوانان عنوان كرد و افزود: در صورتي كه وزير به قول هاي خود عمل نكند ابتدا با تشكيل جلسه اي موضوع بررسي شده و در صورت قانع نشدن نمايندگان از ابزار ديگري استفاده مي شود.
تابش با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: پيش از برگزاري مسابقات المپيك 2012 لندن، موضوع استيضاح عباسي وزير ورزش و جوانان در دستور كار قرار گرفت كه پيگير اين موضوع كامران نماينده اصفهان بود و متجاوز از 60 امضا نيز در اين زمينه جمع آوري شد. وي تصريح كرد: اما در جلسه اي كه فراكسيون ورزش با وزير ورزش و جوانان داشتند، توافق حاصل شد و عباسي قول داد كه از تمام توان و آبروي خود جهت حضور ورزشكاران ايراني در مسابقات المپيك استفاده كند تا با هيچگونه چالشي مواجه نشوند و بتوانند در مسابقات حضور چشمگيري داشته باشند. نايب رئيس فراكسيون ورزش با بيان اين كه المپيك دليل تاخير اين موضوع بود، گفت: نمايندگان نيز با دورانديشي كه داشتند اين موضوع را پذيرفتند تا وزير به وعده خود عمل كند اما اين كه عباسي تا چه اندازه به وعده خود عمل كرده يا خير، در حال حاضر جاي بحث نيست زيرا كاروان ورزشي ايران در لندن براي شركت در مسابقات حضور دارد كه اميدواريم بتوانند نتايج قابل قبولي را كسب كنند. وي تاكيد كرد: بنابراين اينكه تا چه اندازه وزير به قول خود عمل كرده يا خير، بعد از اتمام مسابقات و اين سفر قابل بررسي است كه اگر رفع سوءظن شود چه بهتر، در غير اين صورت نمايندگان مي توانند با استفاده از ابزار قانوني كه در اختيار دارند موضوع را مورد بررسي قرار دهند. ابتدا با تشكيل جلسات و اگر قانع نشدند از ديگر ابزارها استفاده مي كنند. نايب رئيس فراكسيون ورزش ابراز اميدواري كرد كه موفقيت ورزشكاران در مسابقات بتواند استيضاح وزير ورزش و جوانان را منتفي كند و گفت: اگر كه كوتاهي از سوي مسئولان صورت گرفته باشد معتقدم استيضاح مي تواند آخرين راهكار باشد لذا بهتر آن است كه با گفت وگو و سؤال از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، كميته ملي المپيك و... اين موضوع بررسي شود.
 


حادثه براي ركابزن المپيكي ايران

امير زرگري ركابزن تيم ملي ايران در المپيك لندن در جريان مسابقه استقامت با برخورد به ورزشكاري ديگر كنترلش را از دست داد و به زمين خورد.
در جريان رقابت هاي دوچرخه سواري استقامت المپيك ورزشكاران ركابزن در حال سپري كردن مسير بودند كه يكي از دوچرخه سواران كنترل خود را از دست داد و به زمين خورد. همين اتفاق باعث شد تا ديگر ورزشكاران كه پشت سر او قرار داشتند با او برخورد كرده و كنترلشان را از دست بدهند. در اين ميان امير زرگري ركابزن لژيونر تيم ملي ايران نيز حضور داشت كه با برخورد با ديگر ركابزنان كنترلش را از دست داد و به زمين خورد.


آزادكاران المپيكي با جوانان سرشاخ شدند

تمرينات آماده سازي آزادكاران المپيكي عصر ديروز در حالي پيگيري شد كه كشتي گيران اردوي جوانان با حضور در خانه كشتي، يك تمرين نسبتا جدي و مسابقه اي را با بزرگسالان پشت سر گذاشتند.
شاگردان تقي اكبرنژاد، سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان ايران، روز گذشته با نظر رسول خادم مدير فني تيم هاي ملي از خانه كشتي شماره 2 به اردوي آزادكاران المپيكي آمدند و تمرينات با نشاط و در عين حال سنگيني را برگزار كردند. آزادكاران المپيكي در برنامه روز گذشته خود مرور فن كشتي و تمرينات ايستگاهي را در دستور كار داشتند كه پيش از آن كشتي گيران جوان هم به جمع ملي پوشان پيوستند و پس از دويدن و نرمش، آماده يك تمرين ديدني شدند. در ابتداي اين تمرين آزادكاران المپيكي پس از مرور فن، با كشتي گيران جوانان سرشاخ شدند و در چند تايم مسابقه اي، كشتي هاي زيبا و نفسگيري را برگزار كردند. تمرين نوبت صبح كه با نظارت رسول خادم مدير تيم هاي ملي و اعضاي كادر فني تيم هاي بزرگسالان و جوانان برگزار شد، حدود سه ساعت به طول انجاميد. مسابقات كشتي آزاد المپيك 2012 لندن روز 19 مرداد با انجام مراسم وزن كشي در اوزان 55 و 74 كيلوگرم آغاز مي شود و رقابت هاي اوزان هفتگانه نيز طبق برنامه از روز 20 تا 22 مردادماه پيگيري خواهد شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14