(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 8 مرداد 1391 - شماره 20267

وزراي خارجه تونس، ليبي و مصر در قاهره نشست سه جانبه برگزار كردند
حماس صهيونيست ها را از حمله به مسجد الاقصي برحذر داشت
تركيه به تروريست ها موشك ضد هواپيما داد
پاكسازي تروريست ها در حلب پيروزي تازه جبهه مقاومت
زد و خورد خياباني با نيروهاي آل خليفه در شهر هاي بحرين
يمني ها خواستار قطع رابطه با واشنگتن و رياض شدند
به منظور بررسي قتل عام مسلمانان
سازمان ملل تحت فشار افكار عمومي گزارشگر ويژه به ميانمار مي فرستد
روسيه پايگاه هاي نظامي در ويتنام و كوبا را بازگشايي مي كند
با هدف جذب راي يهوديان آمريكا اوباما 70 ميليون دلار ديگر به سامانه موشكي اسرائيل كمك كرد
اعتصاب رانندگان تاكسي در مادريد به درگيري با پليس انجاميد
امام جمعه قطيف: صداي اعتراض مردم عليه آل سعود هرگز خاموش نمي شود
چها رسوي پنج قا ره


وزراي خارجه تونس، ليبي و مصر در قاهره نشست سه جانبه برگزار كردند

نشست وزراي خارجه مصر، تونس و ليبي با هدف بررسي مهم ترين مسائل مشترك بين سه كشور انقلابي در قاهره برگزار شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «اليوم السابع»، وزراي خارجه تونس و ليبي كه به مصر سفر كرده اند روز شنبه در نشست مشترك با «محمد كامل عمرو» همتاي مصري خود، مهم ترين مسائل مشترك ميان سه كشور را در قاهره بررسي كردند.براساس اين گزارش، در اين نشست كه با هدف ايجاد هماهنگي بيشتر ميان اين سه كشور آفريقايي كه هر 3 شاهد جنبش بيداري اسلامي بوده اند برگزار شد، حاضران متعهد به اتخاذ مواضع مشترك در مورد مسائل جهان عرب و قاره آفريقا شدند. وزير خارجه تونس در مورد اين نشست گفت: در هر سه كشور انقلاب مردمي رخ داده است و نزديكي ديدگاه ها مي تواند دستيابي به اهداف مشترك را فراهم كند.


حماس صهيونيست ها را از حمله به مسجد الاقصي برحذر داشت

جنبش حماس به رژيم صهيونيستي درباره هرگونه تجاوز عليه مسجد الاقصي و نمازگزاران فلسطيني هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، جنبش حماس با صدور بيانيه اي به رژيم صهيونيستي درباره تجاوز عليه مسجد مقدس الاقصي و نمازگزاران هشدار داد و از ملت فلسطين خواست راهي اين مسجد شده و در آن اعتكاف كنند. در اين بيانيه از تمامي امت عربي واسلامي خواسته شده كه با برادرانشان در مسجد الاقصي اعلام همبستگي كرده و از پايداري و مقاومت آنان حمايت كنند. گفتني است به رغم تدابير شديد امنيتي در دومين جمعه ماه مبارك رمضان حدود 250 هزار فلسطيني در مسجد الاقصي نماز جماعت به جاي آوردند.
از سوي ديگر گروه هاي فلسطيني در واكنش به حملات رژيم صهيونيستي به باريكه غزه مواضع رژيم صهيونيستي را هدف حمله قرار دادند.


تركيه به تروريست ها موشك ضد هواپيما داد

پاكسازي تروريست ها در حلب پيروزي تازه جبهه مقاومت

ارتش سوريه منطقه به منطقه در حال پاكسازي شهر بزرگ حلب است تا پروژه مشترك قطر، تركيه و عربستان را براي براندازي نظام سوريه با شكست مواجه سازند و پيروزي ديگري براي جبهه مقاومت رقم بزنند.
به گزارش خبرگزاري ها خبرهاي رسيده از حلب نشان مي دهد كه اين شهر صحنه جنگ واقعي ميان ارتش و تروريست هاي مسلح است و مردم اين شهر از كشته شدن صدها فرد مسلح و دستگيري شمار ديگري در هر ساعت سخن مي گويند نيروهاي ارتش توانستند تروريست هايي كه قصد داشتند بر برخي مناطق حلب مسلط شوند بيرون برانند و تلفات سنگيني به آنها وارد كنند اين در حالي است كه يك منبع سوري فاش كرد تركيه هزاران فرد مسلح را براي كمك به تروريست هاي حلب از طريق مرزهاي خود به اين شهر اعزام كرده است و از تمام تروريست هاي موجود در ادلب هم خواسته است به دوستان خود در حلب كمك كنند.
اين منبع گفت، تركيه سلاح هاي پيشرفته از جمله موشك هاي ضدهواپيما در اختيار تروريست ها قرار داده است و از برخي خبرنگاران خارجي خواسته است تروريست ها را در داخل حلب همراهي كنند تا عمليات ضد دولتي شورشيان را پوشش دهند.
اين منبع خاطرنشان كرد حلب آخرين نبردي خواهد بود كه ارتش سوريه در آن وارد شده و پس از سركوب تروريست هاي اين شهر، سوريه از بحران كنوني خارج خواهد شد و به طور رسمي شكست پروژه تركيه، قطر، عربستان براي سيطره بر سوريه اعلام خواهد شد.
در همين رابطه «عبدالرحمن علي الضلع» از علماي اسلامي حلب تأكيد كرد حلب به زودي از افراد مسلح مورد حمايت تركيه، عربستان، قطر و غربي ها پاكسازي خواهد شد.
وي اظهار داشت، ما هرگز اجازه نخواهيم داد افراد مسلح و تكفيري ها به نام اسلام در شهر ما باقي بمانند و به كشتار و تخريب دست بزنند ما اطمينان داريم كه ارتش قدرتمند ما، حلب را به زودي از تروريست هاي مسلح پاكسازي خواهد كرد.
همزمان با پاكسازي شهرهاي دمشق و حلب از وجود تروريست ها مردم اين شهرها ابراز خرسندي كرده و نماز شكر بجاي آوردند.
اين در حالي است كه موفقيت هاي پياپي ارتش سوريه اسباب نگراني غربي ها را فراهم آورده تا جايي كه انگليس به صراحت از عمليات موفقيت آميز ارتش سوريه براي پاكسازي حلب از افراد مسلح ابراز نگراني كرد.
«ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس با غيرقابل قبول خواندن اقدامات ارتش سوريه مدعي شد كه تعداد قربانيان (تروريست ها) به شكل فاجعه باري در حلب افزايش مي يابد.
مقامات غربي در رابطه با ترور امام جماعت مسجد حلب يا كشته شدن شهروندان اين شهر كه به عنوان سپر انساني از سوي تروريست ها مورد استفاده قرار مي گيرند اظهار نظر نمي كنند.
برخي منابع آگاه نيز اعلام كردند تركيه با همكاري عربستان و قطر به طور محرمانه يك مركز فرماندهي براي ارائه كمك هاي حياتي نظامي و مخابراتي به مخالفان سوريه در نزديكي مرز سوريه برپا كرده است.
تركيه همچنين از اين مركز براي مخالفان سلاح مي فرستد و تاكتيك هاي جنگي آنها را طراحي مي كند.
يك پايگاه تحليلي آمريكايي نيز اعلام كرد آمريكا در تلاش براي تدوين سندي است كه طي آن حكومت سوريه تغيير مي كند و براساس آن موجبات انتقال قدرت فراهم مي شود.
اين پايگاه تحليلي افزود، آمريكا با ارائه اين سند مي كوشد موجبات سرنگوني بشار اسد بدون دخالت مستقيم نظامي را فراهم آورد.
از سوي ديگر ستاد فرماندهي ارتش روسيه به گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه هشدار داد كه در صورت هرگونه تعرض به بندر طرطوس در سوريه پاسخ مناسب داده خواهد شد.
شكست هاي پياپي گروه هاي مسلح در حلب و ادامه عمليات ارتش براي پاكسازي برخي مناطق از وجود افراد مسلح از آخرين خبرهاي مربوط به سوريه است.
نيروهاي مسلح سوريه با تكيه بر اطلاعات مردم توانستند تروريست هاي مسلح را كه براي ارتكاب جنايت، كشتار و تخريب در حلب فعاليت مي كردند به دام انداخته و تلفات سنگيني به آنها وارد كنند. ناظران سياسي معتقدند پاكسازي حلب پيروزي ديگري براي جبهه مقاومت است تروريست هاي مسلح براي توقف پيشروي ارتش سوريه بمب هايي را در مناطق مختلف منفجر مي كنند كه با اقدام به موقع واحدهاي مهندسي ارتش سوريه اين بمب ها خنثي مي شوند.
از شهر ادلب نيز خبر رسيده كه تروريست ها به منازل مردم حمله مي كنند و با پرتاب بمب به سوي منازل و كشتن افراد سعي در ايجاد فضاي تنش و ناآرامي در اين شهر دارند.
ناظران سياسي منطقه نبرد ارتش سوريه در حلب را سرنوشت ساز توصيف كرده اند كه با پيروزي ارتش سوريه پروژه قطر، عربستان، تركيه و آمريكا در حمايت از تروريست ها ناكام خواهد ماند.


زد و خورد خياباني با نيروهاي آل خليفه در شهر هاي بحرين

تظاهرات مردم بحرين در مناطق مختلف اين كشور با سركوب شديد نيروهاي امنيتي آل خليفه مواجه شد.
به گزارش شبكه خبري العالم، مردم بحرين كه خواستار تداوم انقلاب و تاكيد بر مطالبات بر حقشان بودند با حمله نيروهاي امنيتي آل خليفه به درگيري شديد ميان دو طرف منجر شد.
نيروهاي امنيتي مردم را با گلوله و گازهاي سمي هدف قرار دادند كه برخي از معترضان شديدا مجروح شدند. نيروهاي آل خليفه به بهانه تعقيب معترضان به 30 منزل مسكوني حمله بردند و 18 نفر از آنها را دستگير كردند.
مردم مناطق كرانه بحرين و المالكيه نيز در حالي كه پرچم بحرين و تصاوير برخي از رهبران بازداشت شده را با خود حمل مي كردند شعارهاي الله اكبر سر مي دادند.
تظاهرات كنندگان خواستار سرنگوني نظام آل خليفه شدند و تاكيد كردند راه انقلاب همچنان ادامه دارد.
اعتراضات در بحرين با وجود ادعاهاي رژيم حاكم در بحرين درباره برگزاري گفت وگوي به اصطلاح ملي همچنان ادامه دارد و مردم خواستار اجراي تحولات اساسي و ريشه اي در اين كشور هستند.اين در حالي است كه برخي از رسانه هاي غربي از وجود شكنجه در زندان هاي آل خليفه پرده برداشته اند و از سازمان هاي حقوق بشري خواسته اند كه مانع از اقدامات غيرانساني رژيم آل خليفه شوند.


يمني ها خواستار قطع رابطه با واشنگتن و رياض شدند

مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده خواستار كوتاه شدن دست بيگانگان از امور داخلي كشورشان به ويژه آمريكا و عربستان شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها هزار يمني با برگزاري تظاهرات گسترده در 18 استان يمن فرياد مي زدند: «دولت رابطه با آمريكا را قطع كند.» «عربستان در يمن دخالت نكند» «علي عبدالله صالح از كشور اخراج شود.»
تظاهركنندگان خواستار پيگرد قضايي علي عبدالله صالح و مقامات وابسته به وي به علت كشتار 2000 نفر از معترضان در تظاهرات ضددولتي يك سال پيش شدند.
شركت كنندگان در اين تظاهرات همچنين خواستار اخراج خويشاوندان علي عبدالله صالح از پست هاي دولتي شدند.
مردم يمن در موج جديد اعتراضات خود تاكيد كردند براي آرام سازي فضاي سياسي موجود و موفقيت در روند انتقال قدرت در كشور بايد علي عبدالله صالح و نزديكانش از كشور خارج شوند.
مردم يمن خواستار آزادي فوري همه زندانيان در بند زندان هاي سرويس هاي امنيتي يمن شدند.
زندانياني كه تنها به جرم مشاركت در تظاهرات و انقلاب جوانان نزديك به يك سال است كه در زندان به سر مي برند.


به منظور بررسي قتل عام مسلمانان

سازمان ملل تحت فشار افكار عمومي گزارشگر ويژه به ميانمار مي فرستد

گزارشگر ويژه سازمان ملل تحت فشار افكار عمومي كشورهاي مختلف جهان، به ميانمار مي رود تا مسئله نسل كشي مسلمانان را مورد بررسي قرار دهد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «توماس كوينتانا» فردا به ميانمار مي رود تا مسئله كشتار مسلمانان اين كشور به دست بودائيان افراطي را بررسي كند. گزارشگر ويژه حقوق بشر به محض بازگشت از ميانمار، طي يك نشست خبري، مشاهدات خود را از وقايع اين كشور بازگو خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش، «دل بويي» سخنگوي «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل چند روز قبل گفته بود: دولت ميانمار مسلمانان آن كشور را به رسميت نمي شناسد و از آنها مي خواهد يا كشور را ترك كنند و يا در اردوگاه ها مستقر شوند كه اين امر، به بروز خشونت هايي در آن كشور منجر شده است.
برخي گزارش ها از كشته شدن حدود 20 هزار مسلمان ميانماري در حملات بودائيان ميانمار حكايت دارد.
اين گزارش ها همچنين تأئيد مي كنند كه بيش از 30 هزار نفر از مسلمانان ميانمار تحت تأثير اين خشونت ها قرار گرفته اند و بيش از 80 هزار نفر ديگر هم از خانه و كاشانه خود آواره شدند.
ناوي پيلاي، كميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل نيز صبح جمعه درباره خشونت هاي جاري ضد جامعه مسلمانان ميانمار ابراز نگراني كرد و گفت: دولت آن كشور موظف است از اينگونه وقايع جلوگيري و خاطيان را مجازات كند.
وي افزود: تبعيض عليه هر قوم و يا مذهبي، مغاير با قوانين بين المللي است.
شش درصد جمعيت 55ميليون نفري ميانمار را مسلمانان تشكيل مي دهند. مسلمانان از سوي دولت رانگون به رسميت شناخته نمي شوند. شمار كشته شدگان ناآرامي هاي اخير ميانمار كه همگي مسلمان هستند 1000 نفر، ناپديد شدگان 1200 نفر و آوارگان مسلمان بيش از 80هزار نفر اعلام شده است.
بيش از 1336 منزل مسكوني مسلمانان نيز طي دو ماه اخير به دست بودائيان افراطي به آتش كشيده شده است. مسلمانان ساكن ميانمار را روهينگيا مي نامند. تاكنون شوراي امنيت سازمان ملل به عنوان نهاد تأمين كننده امنيت كشورهاي جهان، مقابل اين كشتار سكوت اختيار كرده است.
در همين حال، «رام سينگ پاداو» رئيس مجمع ملي هند از سازمان ملل خواست دولت ميانمار را به خاطر نسل كشي مسلمانان مورد تحريم قرار دهد.
وي تأكيد كرد: قتل عام مسلمانان «روهينگيا» يك موضوع جدي است و بايد در صدر توجهات قرار گيرد، نه اينكه جامعه جهاني چشم خود را به روي آن ببندد.
«سينگ» ضمن محكوميت نسل كشي در ميانمار تصريح كرد: اين كشتارها ادامه دارد اما حتي «آنگ سان سوچي» برنده جايزه صلح نوبل نيز در مقابل آنها سكوتي اختيار كرده كه شوك برانگيز است.
اين سياستمدار برجسته هندي، ضمن تأكيد بر ضرورت اقدام فوري براي پايان دادن به كشتار مسلمانان روهينگيا در منطقه راخين ميانمار، از مقام هاي هند خواست براي حفظ جان مردم، سازمان ملل را به اعمال تحريم هايي عليه اين كشور وادار كنند.
وي همچنين خواستار كمك فوري به قربانيان خشونت ها و كساني شد كه در جريان درگيري هاي اخير آواره شده اند.
دولت تونس، شيعيان مسكو و يك نهاد ديني جمهوري آذربايجان نيز نسبت به نسل كشي در ميانمار ابراز نگراني كردند و از جامعه جهاني خواستند جلو اين جنايت بزرگ را بگيرند.


روسيه پايگاه هاي نظامي در ويتنام و كوبا را بازگشايي مي كند

دولت مسكو براي بازگشايي پايگاه هاي نظامي روسيه در كشورهاي ويتنام و كوبا، مذاكرات با اين دو كشور را آغاز كرده است.
به گزارش پايگاه اينترنتي «الوسط»، دريادار «ويكتور شيركف» فرمانده ناوگان دريايي روسيه در گفت وگو با خبرگزاري «ريانووستي» اعلام كرد، مسكو قصد دارد بخشي از نيروي دريايي روسيه را در خارج از خاك فدراسيون روسيه مستقر كند. وي افزود: در همين چارچوب ما در سطح بين المللي مشغول بررسي هستيم و در كوبا، سيشل و ويتنام امكانات مادي و تكنولوژيكي ايجاد پايگاه را تحت بررسي داريم.
قبلا نيز «ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه با «تروانگ نان سانگ» همتاي ويتنامي خود در اين مورد گفت وگو كرده بود. روسيه در سال 2001 پايگاه خود در جنوب ويتنام را تخليه كرده بود. اين پايگاه طي قراردادي ميان هانوي و مسكو در سال 1979 تاسيس شده بود.
خبر ديگر اينكه نيروهاي امنيتي روسيه شش شورشي را در «ماخاچ قلعه» پايتخت جمهوري داغستان كشتند.


با هدف جذب راي يهوديان آمريكا

اوباما 70 ميليون دلار ديگر به سامانه موشكي اسرائيل كمك كرد

رئيس جمهور آمريكا به منظور جلب راي يهوديان آمريكا، 70 ميليون دلار ديگر به سامانه موشكي گنبد آهنين رژيم صهيونيستي اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاري ها، باراك اوباما در مراسم امضاي قرارداد جديد همكاري هاي نظامي و غيرنظامي با رژيم صهيونيستي گفت، من در دولت خود گسترش همكاري ها با اسرائيل در همه زمينه ها از جمله زمينه هاي امنيتي، اطلاعاتي، نظامي و فناوري را در اولويت قرار داده ام.
وي با ابراز رضايت از اختصاص كمك مالي واشنگتن به سامانه موشكي گنبد آهنين افزود، اميدوارم با امضاي اين طرح، تعهد و جديت آمريكا را نسبت به امنيت اسرائيل نشان دهم.
اين طرح در آستانه سفر «ميت رامني» رقيب جمهوري خواه اوباما به سرزمين هاي اشغالي امضا شد.
تحليلگران همزماني امضاي طرح اوباما با سفر رامني را پيشدستي اوباما براي جذب آراي يهوديان آمريكا در انتخابات پيش رو عنوان كردند.
رئيس جمهور آمريكا سعي دارد تا با چنين خوش خدمتي هايي از پيش نظر مساعد لابي هاي صهيونيست مقيم آمريكا را جلب كرده و برنامه هاي تبليغات انتخاباتي رقيب خود را در اراضي اشغالي به نوعي خنثي كند.
در همين رابطه شبكه تلويزيوني فرانس 24 طي گزارشي با اعلام خبر كمك مالي 70 ميليون دلاري جديد آمريكا به تل آويو اظهار داشت، اوباما با اين كار بيشترين خدمت را به اسرائيل كرد.
اين در حالي است كه نارضايتي ها در اسرائيل همچنان رو به افزايش است و اسرائيلي ها به دليل بي عدالتي اجتماعي و اقتصادي دست به تظاهرات گسترده مي زنند.
شهروندان اسرائيلي براي نشان دادن نارضايتي خود از اوضاع نابسامان اقتصادي و اجتماعي به خودسوزي روي آورده اند كه روز گذشته نيز يك اسرائيلي معترض خود را به آتش كشيد.
 


اعتصاب رانندگان تاكسي در مادريد به درگيري با پليس انجاميد

تظاهرات ضددولتي تاكسيرانان اسپانيايي كه در اعتراض به بحران اقتصادي صورت گرفت، به خشونت كشيده شد.
هزاران نفر از رانندگان خشمگين اسپانيايي در اعتراض به لايحه جديد ساماندهي حمل ونقل عمومي كه به تازگي از سوي دولت اين كشور به تصويب رسيده اعتصاب و تظاهرات كردند. به اعتقاد مخالفان اين لايحه كه با هدف آزادسازي بخش تاكسيراني به تصويب رسيده به بيكاري هزاران راننده منجر خواهد شد.
خبرگزاري ها ضمن انتشار تصاويري از اين اعتصاب نوشتند: رانندگان خشمگين كه از اجراي سياست هاي رياضتي به تنگ آمده اند با نيروهاي امنيتي و رانندگان تاكسي كه در اعتصاب شركت نكرده بودند درگير شدند.
صدها پليس ضدشورش و مسلح با حضور در محل تجمع اعتصابيون به شهر مادريد چهره اي كاملا امنيتي داده بودند.
معترضان كه تجمع خود را از مقابل ساختمان وزارت امور زيربنايي اسپانيا آغاز كرده بودند، پس از طي مسافتي چند كيلومتري و پيوستن دسته دسته از مردم عادي خود را مقابل ساختمان وزارت اقتصاد رساندند.
درگيري ها بين نيروهاي امنيتي و رانندگان تاكسي هاي در حال كار در همين مسير به وقوع پيوست.
خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين باره مي نويسد: معترضان با بستن خيابان هاي متصل به بلوار «كاستيانا» ترافيكي سنگين در پايتخت به وجود آوردند و نيز با آسيب ديدن چند دستگاه تاكسي، زخمي شدن چند راننده و نيز بازداشت شماري از تظاهركنندگان توسط پليس پايان يافت.
تاكسيرانان حاضر در تظاهرات با بوق ممتد همراه سوت و شيپور دائم راهپيمايان، اعتراضي پر سروصدا راه انداخته و با پرتاب تخم مرغ به پليس ضدشورش بر شدت اعتراض خود افزودند.«هزينه مي دهيم و باز هم هزينه مي دهيم»، «اين اصلاحات، ويراني تاكسيراني است،» «مي خواهند همه ما را بيكار كنند» و «توان پرداخت اين همه ماليات را نداريم.» از جمله شعارهاي تظاهركنندگان اسپانيايي بود.


امام جمعه قطيف: صداي اعتراض مردم عليه آل سعود هرگز خاموش نمي شود

امام جمعه قطيف گفت: شعله اعتراضات مردمي در شرق عربستان هرگز خاموش نمي شود.
به گزارش فارس، آيت الله «عبدالكريم الجيل» امام جمعه قطيف در خطبه هاي نماز جمعه اظهار داشت: سياست سركوب رژيم آل سعود هرگز اعتراضات مردمي را متوقف نخواهد كرد.
براساس اين گزارش آيت الله الجيل با اشاره به سياست زور و ارعاب رژيم سعودي گفت: سياست سركوب و ارعاب نظاميان سعودي تاكنون نتوانسته است از عزم مردم براي تأمين خواسته هاي شان جلوگيري كند.
امام جمعه قطيف خواسته هاي مردم براي اصلاح امور و رفع تبعيضات را منطقي و غيرسياسي عنوان كرد و خواستار توجه دولتمردان سعودي به آنها شد.
اين در حالي است كه شهرهاي مختلف شرق عربستان طي يك ماه گذشته شاهد موج جديدي از اعتراضات عليه رژيم آل سعود بوده است. ناآرامي ها زماني آغاز شد كه نيروهاي امنيتي آل سعود، آيت الله نمر روحاني برجسته شرق عربستان را به شدت مجروح و بازداشت كردند.
اين گزارش حاكي است، مردم شهرهاي مختلف عربستان، پس از اين اقدام، با برگزاري تظاهرات در شرق اين كشور، آزادي وي را خواستار شدند. طي اين اعتراضات چهار نفر شهيد و ده ها تن زخمي و بازداشت شدند.
از سوي ديگر، صدها تن از جوانان قطيف جمعه شب با برگزاري راهپيمايي اعتراض آميز، آزادي آيت الله نمر و زندانيان سياسي را خواستار شدند. جوانان شيعه در حالي كه تصاوير برخي از شهدا و آيت الله نمر را به همراه داشتند، شعار سرنگوني رژيم آل سعود را سر دادند. به گفته شاهدان عيني، ماموران امنيتي رژيم عربستان با پرتاب گاز اشك آور و شليك تير هوايي اقدام به متفرق كردن معترضان كردند.
هشدار به ديكتاتورها
برادر پادشاه عربستان با تأكيد براينكه رژيم هاي ديكتاتوري در آينده هيچ جايگاهي در ميان ملت ها نخواهند داشت، نسبت به سقوط ديكتاتور فاسد آل سعود هشدار داد.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «القدس العربي»، «طلال بن عبدالعزيز» برادر تبعيدي ملك عبدالله پادشاه عربستان، نسبت به طرح ها و برنامه هايي كه از شكست دموكراسي در كشورهاي عربي سخن مي گويند انتقاد كرد و گفت: كشورهايي كه رژيم ديكتاتوري بر آنها حكمفرما است، در آينده جايگاهي نخواهند داشت.
شاهزاده طلال خاطرنشان كرد: آينده در انتظار كشورهايي است كه شاهد پيروزي انقلاب هاي مردمي بر ضد رژيم هاي ديكتاتوري بوده اند. وي با اشاره به حكومت آل سعود هشدار داد: كشورهايي كه نظام ديكتاتوري و خودكامه بر آنها حاكم است، در آينده، هيچ جايگاهي در ميان ساير كشورهاي جهان نخواهند داشت.
اين شاهزاده سعودي به اين موضوع اشاره كرد كه بايد كشورهاي عربي براساس اصول اسلامي كه حامي حقوق بشر بوده و به مردم امكان اظهارنظر و مداخله در عملكرد نظام حاكم را مي دهد، حركت كنند.
همچنين يك سايت خبري الجزايري در گزارشي از اوضاع داخلي و ناآرامي هاي سياسي در عربستان سقوط قريب الوقوع آل سعود را پيش بيني كرد. سايت خبري «الجزاير تايمز» خاطرنشان كرد: رژيم آل سعود با وجود تمام تلاش هاي خود در دروغ پردازي تاكنون نتوانسته است، ميان مردم تفرقه ايجاد كند و اعتراضات همچنان ادامه دارد.
به گزارش الجزاير تايمز؛ آنچه كه براي آينده حكام آل سعود پيش بيني مي شود، ائتلاف گروه هاي مخالف با عقايد و ديدگاه هاي مختلف و قرار گرفتن آنها در مقابل اين رژيم است، تا زمينه ايجاد تغييرات اساسي در اين كشور فراهم شود.


چها رسوي پنج قا ره

 
جايزه براي دستگيري عزت الدوري
«نوري مالكي» نخست وزير عراق براي دستگيري «عزت الدوري» دبير كل حزب منحل شده بعث عراق يك ميليون دلار جايزه تعيين كرد. مالكي همچنين براي هرگونه ارائه خبر درست در مورد محل اختفاي اين دستيار سابق «صدام» نيز جايزه تعيين كرد. برخي روزنامه هاي عراق اعلام كردند الدوري در نخستين روز ماه رمضان در بغداد ديده شده است.
بسته شدن صفحه اينترنتي پسر مرسي
شبكه اجتماعي فيس بوك، صفحه اينترنتي «احمد مرسي» پسر «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر را بست. علت اين اقدام فيس بوك، حملات تند احمد عليه رژيم صهيونيستي بوده است. احمد در اين صفحه وعده داده بود كه پيروزي بر رژيم صهيونيستي نزديك است. رژيم صهيونيستي اخيرا فيلمي را در شبكه هاي خود پخش كرد كه در آن به رئيس جمهور مصر توهين شده بود. احمد نيز در صفحه اينترنتي خود، صهيونيست ها را به ميمون و خوك تشبيه كرده است.
سيا در خانه هاي مردم
سازمان سيا از اين پس از طريق اينترنت، فعاليت هاي ارتباطاتي مردم را تحت نظر مي گيرد. «ديويد پترائوس» رئيس سازمان سيا در اين باره گفت: ديگر لازم نيست جاسوس ها در خانه هاي شما ميكروفون نصب كنند. مردم با استفاده از نرم افزارهاي كامپيوتري اين كار را مي كنند.
كمك الجزاير به كشف مخفيگاه قذافي
سايت ويكي ليكس فاش كرد، «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي تا قبل از مرگش مكرر با «بوتفليقه» رئيس جمهور الجزاير در تماس بوده و از او درخواست كمك مي كرده است. اما بوتفليقه از كمك به قذافي امتناع كرده است. اين تماس هاي مكرر باعث شد كه سازمان اطلاعات الجزاير از محل حضور قذافي آگاه شود و اين اطلاعات را در اختيار سازمان اطلاعات انگليس قرار دهد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14