(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 8 مرداد 1391 - شماره 20267

همزمان با عيد فطر انجام مي شود راه اندازي پايانه اتوبوسراني ويژه معلولان
جانشين فرمانده مرزباني ناجا خبر داد ضبط يك تن مواد مخدر در جنوب كشور
از فردا صورت مي گيرد
انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور 91
آمادگي پليس براي تسهيل ترافيك شب هاي قدر
سردار كمالي: برنامه اي براي معافيت غايبان متولد 55 به بعد وجود ندارد
حمله دندانپزشك به راننده تاكسي با 32 ضربه تيغ جراحي
بليت اتوبوس بين شهري گران شد
هشدار هواشناسي به بارش شديد باران و آب گرفتگي معابردر استان هاي غربي
به دليل پرداخت نشدن 24 ماه حقوق صورت گرفت
تجمع كارگران نساجي مازندران مقابل فرمانداري قائمشهر
خط شبانگاهي تله كابين توچال افتتاح شد
سازمان محيط زيست: غبار نمك اروميه به زنجان ، تهران و البرزهم مي رسد
آتش پنجمين بار نخلستان هاي عنبرآباد را طعمه خود ساخت
كتاب بررسي آماري مرگ هاي غيرطبيعي دهه 80 منتشر شد
توقف 7 محموله بزرگ كالاي قاچاق
كشف 3 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك دستگاه اتوبوس
حوادث كوتاه از كشور
قاتلان جوانان مسلمان در انگليس تبرئه شدند
عضويت همسر مبارك در باشگاه ميلياردرها
زندانيان آمريكايي دردسرساز شدند
ازدواج 2 مار !


همزمان با عيد فطر انجام مي شود راه اندازي پايانه اتوبوسراني ويژه معلولان

معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور از راه اندازي و افتتاح پايانه اتوبوسراني ويژه معلولان همزمان با عيد فطر خبر داد.
يحيي سخنگويي تصريح كرد: در حال حاضر معلولان با مراجعه به سايت طراحي شده اقدام به ثبت نام در خصوص دريافت خودروهاي مناسب سازي شده و وارداتي كرده اند كه اين سايت ها تا پايان ماه مبارك رمضان فعال خواهد بود.
سخنگويي اضافه كرد: به محض اتمام ثبت نام معلولان در سايت اشاره شده اسامي معلولان جهت دريافت خودروي وارداتي مناسب سازي شده به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال مي شود.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: پس از اين مرحله، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اسامي را به اداره گمرك براي دريافت خودروهاي مناسب سازي شده ارسال مي كند به طوري كه براي هر خودرو 30 ميليون تومان معافيت وارداتي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: با رايزني هاي انجام شده مشكل معلولان استان تهران در زمينه اياب و ذهاب نيز برطرف شده و هزينه رفت و آمد آنها در كارت طراحي شده واريز شده است.
معاون امور توانبخشي سازمان بهزيستي كشور افزود: پايانه اتوبوسراني ويژه معلولان در شهر تهران كه با همكاري شهرداري راه اندازي خواهد شد، مي تواند گام مهمي در بخش حمل و نقل معلولان باشد.
وي گفت: پايانه اتوبوسراني تا پايان ماه مبارك رمضان افتتاح مي شود كه حدود 50 ون در مرحله اول وارد اين ناوگان مي شود.


جانشين فرمانده مرزباني ناجا خبر داد ضبط يك تن مواد مخدر در جنوب كشور

جانشين فرمانده مرزباني ناجا از كشف يك تن و 219 كيلوگرم انواع مواد مخدر و به هلاكت رساندن دو تن از اشرار در عمليات هاي جداگانه اي در سيستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش اطلاع رساني مرزباني امير احمد گراوند گفت: ماموران هنگ مرزي سراوان در پي كسب خبري مبني بر ورود مواد مخدر به كشور به محل اعزام شدند.
ماموران به يك دستگاه خودرو تويوتا و يك دستگاه زانتيا به عنوان راه پاك كن برخورد و دستور ايست صادر كردند اما آنان بدون اعتنا به هشدار ماموران با سرعت به سمت محور خاش متواري شدند.
گراوند با اشاره به اينكه ماموران پس از تعقيب و گريزي موفق شدند دو سرنشين خودرو تويوتا را به هلاكت برسانند ادامه داد: از خودرو متهمان 785 كيلو و 400 گرم ترياك و 44 كيلو و 200 گرم هروئين و يك قبضه اسلحه كلاش به همراه مهمات كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: در عمليات ديگري ماموران يگان تكاوري هنگ مرزي سراوان نيز در راستاي اجراي طرح عملياتي ذوالفقار در 48 ساعت كار اطلاعاتي پس از چندين ساعت پايش منطقه به دو دستگاه خودرو كه از سوي منطقه كوه سفيد وارد حوزه استحفاظي شده بودند، برخورد كردند.
گراوند افزود: قاچاقچيان به محض مشاهده ماموران اقدام به تيراندازي كردند اما در مقابل آتش ماموران توان نياورده و با استفاده از تاريكي هوا از محل متواري شدند.
جانشين فرمانده مرزباني ناجا تصريح كرد: در پاكسازي از محل درگيري، 170 كيلوگرم ترياك به دست آمد.
گراوند همچنين از كشف 120 كيلوگرم ترياك در هنگ مرزي ميرجاوه خبر داد.
وي همچنين به اجراي طرح پاكسازي مناطق آلوده دريا در بندر لنگه اشاره كرد و گفت: با اجراي اين طرح ماموارن مستقر در ناوگروه شناوري بندر كنگ و پاسگاه مرزي دريايي حسينه موفق شدند 23 فروند قايق فاقد مدارك دريانوردي را در آب هاي اين شهرستان شناسايي و توقيف كنند.
وي ادامه داد: ماموران گشت خودرويي ناوگروه شناوري اين بندر با اجراي يك مرحله عمليات در ساحل موفق شدند هزاران ليتر سوخت قاچاق را در بيابان هاي اطراف اين شهرستان كشف كنند.
جانشين فرمانده مرزباني با اشاره به كشف 22 هزار ليتر سوخت قاچاق توسط ماموران هنگ مرزي سراوان افزود: با تشديد اقدامات كنترلي و انجام عمليات بر ضد قاچاقچيان سوخت ماموران مرزباني در سراوان موفق شدند 22 هزار و 870 ليتر سوخت قاچاق را كشف و ضبط كنند. همچنين 29 خودرو قاچاقچيان نيز توقيف شد.
به گفته گراوند در اين عمليات ها كه سه روز به طول انجاميد 16قاچاقچي سوخت نيز دستگير شدند.
جانشين فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه قاطعانه با قاچاقچيان سوخت و مواد مخدر برخورد خواهد شد، گفت: تشديد اقدامات كنترلي در نوار مرزي از اولويت هاي پليس مرزباني است. ضمن اينكه قاچاقچيان بايد بدانند نقطه امني براي فعاليتشان در نوار مرزي كشور وجود ندارد.


از فردا صورت مي گيرد

انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور 91

معاون سازمان سنجش آموزش كشور از انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور 91 به صورت pdf از روز دوشنبه 9 مردادماه خبر داد.
جلال طباطبايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با اشاره به انتشار دفترچه انتخاب رشته كنكور 91 به صورت pdf از روز دوشنبه 9 مردادماه، گفت: از روز دوشنبه 9 مردادماه دفترچه انتخاب رشته كنكور 91 بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي شود.
به گفته وي در روز دوشنبه 9 مردادماه دفترچه انتخاب رشته گروه رياضي فني و در روز سه شنبه 10 مردادماه دفترچه انتخاب رشته گروه علوم تجربي و علوم انساني منتشر مي شود.
معاون سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اين كه نتايج اوليه كنكور 91 تا روز 15 مردادماه منتشر مي شود، خاطرنشان كرد: دفترچه انتخاب رشته كنكور 91 از روز 15 مردادماه در باجه هاي پستي كشور موجود است و به داوطلبان ارايه مي شود.


آمادگي پليس براي تسهيل ترافيك شب هاي قدر

رئيس پليس ترافيك شهري راهور از آمادگي كامل پليس براي تسهيل ترافيك در شب هاي قدر خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي اظهار داشت: امسال پليس راهور بر اساس اولويت هاي مشخص شده با 8 تخلف حادثه ساز از جمله سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز، حركت در شانه خاكي جاده ها، عبور در لاين مخالف توسط موتورسواران و عبور از چراغ قرمز قاطعانه برخورد مي كند. مقابله و برخورد با ارتكاب اين تخلفات اولويت پليس محسوب شده و اجراي آن از تيرماه آغاز شده و تا پايان سال ادامه دارد.
وي ادامه داد: اگر چه در ماه مبارك رمضان شاهد بهبود وضع رانندگي افراد هستيم اما پليس هيچ اغماضي را در برخورد با تخلفات ندارد. عده اندكي از رانندگان متخلف بايد بدانند كه پليس قاطعانه با آنها برخورد مي كند.
رئيس پليس ترافيك شهري با بيان آمادگي پليس براي تسهيل ترافيك مراسم هاي افطار و سحري گفت: در ماه مبارك رمضان با همكاري متوليان هيئت ها و شهرداري ها تمام برنامه هاي مذهبي را پوشش ترافيكي داده و آمادگي لازم را براي تسهيل ترافيك داريم. ضمن اين كه برنامه هاي ويژه اي براي شب هاي قدر داريم. در اين ايام ممنوعيت ترافيكي اعمال نمي شود اما ماموران در محل هاي برگزاري مراسم هاي بزرگ احيا مانند حرم عبدالعظيم(ع)، امامزاده صالح(ع) در تهران و مساجد جامع و مصلي در شهرهاي ديگر حاضر شده و به تسهيل ترافيك مي پردازند.


سردار كمالي: برنامه اي براي معافيت غايبان متولد 55 به بعد وجود ندارد

جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه هيچ برنامه اي براي معافيت سربازان غايب متولد 55 به بعد وجود ندارد گفت: اين افراد هرچه زودتر بايد وضعيت سربازي خود را تعيين تكليف كنند.
سردار موسي كمالي اظهار كرد: در مورد كساني كه متولد سال 55 به بعد بوده و هنوز وضعيت نظام وظيفه خود را مشخص نكرده اند به صراحت مي گوييم كه هيچ برنامه اي براي معافيت اين دست از سربازان غايب در ستاد كل نيروهاي مسلح وجود ندارد.
وي ادامه داد: اين افراد هرچه سريعتر بايد در چارچوب قانون تكليف نظام وظيفه خود را مشخص كنند چرا كه براساس قانون تنها كساني كه تا پايان سال 54 متولد شده اند از سربازي معاف هستند ولي برنامه اي براي معافيت متولدين سال هاي بعد از آن نداريم.
سردار كمالي خاطرنشان كرد: بعضاً شايعاتي در اين زمينه منتشر مي شود كه ما به طور جدي تمامي آنها را رد مي كنيم.


حمله دندانپزشك به راننده تاكسي با 32 ضربه تيغ جراحي

ضربات متعدد يك دندانپزشك با تيغ جراحي به راننده تاكسي، وي را راهي بيمارستان كرد.
بنابر گزارش رسيده يك دندانپزشك كه در حالت عادي قرار نداشت پس از درگيري لفظي با يكي از مسافران تاكسي و حمايت راننده از مسافر به سوي وي حمله ور شد.
اين دندانپزشك كه نام وي ذكر نشده است با استفاده از تيغ جراحي كه با خود حمل مي كرده است 32 ضربه كاري ناجوانمردانه به راننده تاكسي وارد آورد و او را در حالت شوك و شرايط بد جسماني راهي بيمارستان كرد.
راننده تاكسي كه از ناحيه سر، دست، كمر، شكم و... مورد حملات پي درپي اين دندانپزشك قرار گرفته است بعد از جراحي هاي متعدد اكنون در بيمارستان به سر مي برد.


بليت اتوبوس بين شهري گران شد

معاون وزير راه و شهرسازي از مجوز شركت هاي حمل ونقل جاده اي براي افزايش حداكثر 10 درصدي نرخ بليت خبر داد.
شهريار افندي زاده در گفت وگو با ايسنا، افزايش نرخ بليت ناوگان حمل ونقل جاده اي را تاييد كرد.
وي افزود: افزايش نرخ بليت حمل ونقل جاده اي براي وسايل نقليه اتوبوسVIP و اتوبوس ويژه با توجه به نرخ تورم و نيز افزايش درآمد اقشار مختلف جامعه امري طبيعي است.
افندي زاده خاطرنشان كرد: هر ساله شركت هاي حمل ونقل جاده اي مجوز افزايش نرخ بليت خود را تا حداكثر 10 درصد دارند كه اين رقم مي تواند با توجه به امكانات شركت هاي مختلف كمتر از اين نيز باشد.
رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور خاطرنشان كرد: ميزان افزايش نرخ بليت حمل ونقل جاده اي در تفاهم شركت هاي حمل ونقل با نظارت و تصميم سيستم هاي استاني تعيين مي شود.وي در مورد زمان افزايش نرخ بليت نيز اظهار كرد؛ زمان افزايش نرخ بليت بستگي به شرايط هر استان و نيز ميزان تقاضاي سرويس گيري مسافران از هر شركت دارد. اگر شركتي تقاضاي بيشتري داشته و از امكانات بهتري براي خدمات دهي به مسافران بهره مي برد مي تواند تا سقف 10 درصد نرخ بليت خود را افزايش دهد.معاون وزير راه و شهرسازي گفت: شركت هايي كه مسافر كمتري دارند و تقاضاي سفر با ناوگان آن ها كم است به طور قطع تمايل كمتري براي افزايش قيمت نشان مي دهند.


هشدار هواشناسي به بارش شديد باران و آب گرفتگي معابردر استان هاي غربي

سازمان هواشناسي نسبت به بارش شديد باران و آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها در استان هاي غرب كشور اخطار داد.
طبق اطلاعيه شماره 44 سازمان هواشناسي طي امروز در استان هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و اردبيل بارش باران با رعد و برق از شدت بيشتري برخوردار است.
بر اين اساس طي اين مدت آب گرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن رودخانه ها و مسيل ها در اين مناطق پيش بيني مي شود. اين شرايط با شدت كمتر در استان زنجان و ارتفاعات البرز در استان هاي قزوين، البرز و تهران طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه نيز پيش بيني مي شود.
از اواخر يكشنبه و طي روز دوشنبه سرعت وزش باد در استان هاي ايلام، خوزستان، جنوب كرمانشاه، شمال سيستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبي افزايش مي يابد. از اين رو پيش بيني مي شود گرد وخاك به طور موقت سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا در اين مناطق شود.
شايان ذكر است كه طي اوايل هفته دماي هوا در سطح كشور تغيير محسوسي ندارد ولي پيش بيني مي شود سه شنبه و چهارشنبه دماي هوا در نوار شمالي كشور كاهش و در بقيه نقاط كشور به طور نسبي افزايش يابد.اين افزايش دما طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در بيشتر نقاط كشور همچنان ادامه مي يابد.


به دليل پرداخت نشدن 24 ماه حقوق صورت گرفت

تجمع كارگران نساجي مازندران مقابل فرمانداري قائمشهر

قائمشهر-خبرنگار كيهان:
در اعتراض به پرداخت نشدن حق و حقوق و مطالبات معوقه از سوي كارفرما، كارگران نساجي مازندران در مقابل ساختمان فرمانداري قائمشهر اجتماع كردند.
اين اجتماع كه در ادامه سلسله اعتراضات كارگري، صبح شنبه به دليل عملي نشدن وعده هاي سرمايه گذار و مسئولان شركت نساجي مازندران انجام گرفت، كارگران خواستار پيگيري و رسيدگي مشكلاتشان از سوي مسئولان و كارگزاران دولتي شدند.
كارگران نساجي مازندران 24 تا 25 ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند.
آنان به خبرنگار ما گفتند كه اين مسئله مشكلات اقتصادي و اجتماعي زيادي را برايشان فراهم كرده است.
به گفته برخي كارگران بروز اين مشكلات سبب شده تا زندگي خانوادگي آنان در معرض فروپاشي قرار بگيرد.
كارگران نساجي مازندران از بي توجهي سرمايه گذار ترك به عنوان كارفرماي اين شركت گله مند هستند و از مسئولان خواسته اند نسبت به احياي حق و حقوقشان اقدام كنند.
فرماندار قائمشهر در جمع كارگران معترض كه به اتاقش رفته بودند طي تماس با نماينده تام الاختيار سرمايه گذار نساجي مازندران از طرف ايشان وعده داده تا دوشنبه 9/5/91 مشكل بازنشستگي كارگران مشمول را با تامين اجتماعي حل كند و تا چهارشنبه 11/5/91 يك ماه حقوق كارگران را پرداخت كند.


خط شبانگاهي تله كابين توچال افتتاح شد

همزمان با ماه مبارك رمضان، خط تله سيژ شبانگاهي مجموعه تله كابين توچال افتتاح شد.
به گزارش مرتضي اصفهاني مديرعامل شركت تله كابين توچال با اعلام اين خبر گفت: پس از 8 ماه تلاش و با اتمام نصب و انجام آزمايش هاي فني و ايمني خط تله سيژ جديد، اين خط همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان افتتاح شد.وي در مورد ويژگي هاي خط جديد گفت: اين خط به طول يك كيلومتر از ايستگاه اول آغاز و پس از حدود يك كيلومتر به آبشار نزديك به ايستگاه دوم ختم مي شود.
اصفهاني افزود: بدين ترتيب علاقمندان به طبيعت و ورزش كه عصرگاه و شبانگاهان را براي پياده روي و تفريح در ارتفاعات توچال انتخاب مي كنند، از اين پس مي توانند پس از اتمام كار خط تله كابين تا ساعت 12شب از اين خط براي تردد به منطقه زيباي آبشار اين مجموعه استفاده كنند.


سازمان محيط زيست: غبار نمك اروميه به زنجان ، تهران و البرزهم مي رسد

معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت: غبار سونامي نمك درياچه اروميه به استان هاي البرز و تهران هم مي رسد.
اصغر محمدي فاضل در گفت وگو با فارس گفت: حق آبه ساليانه درياچه اروميه طبق توافق كتبي با وزارت نيرو كه توسط معاون وزير نيرو ابلاغ شده است ساليانه 1/3 ميليارد مترمكعب است كه اين حق آبه به دليل اين كه ساليان گذشته به اندازه تأمين نشده، باعث شده مقدار كسري آب درياچه اروميه به تدريج افزايش پيدا كند.
وي اظهار داشت: در حالي كه ما الان بالغ بر 24 ميليارد مترمكعب كسري آب داريم، بنابراين اگر حتي 3 ميليارد مترمكعب ساليانه دريافت كنيم، دريافتي ساليانه را جبران نمي كند. يعني كسري 24 ميليارد مترمكعبي جبران نخواهد شد.
فاضل ادامه داد: بايد علاوه بر 1/3 ميليارد متر مكعب، ساليانه مقاديري را به درياچه اروميه سهم بيشتري را براي اينكه جبران كم آبي قبلي بشود.
وي تصريح كرد: در سال هاي گذشته متأسفانه مقدار دريافتي هايي كه به عنوان حق آبه داشتيم بسيار اعداد پاييني بود و در سال آبي90-91 كه بهترين سال نسبت به سنوات گذشته بوده تا به امروز يك ميليارد و 800 ميليون متر مكعب حق آبه دريافت كرديم كه هنوز نزديك به 60 درصد حق آبه نيازمنديم در حاليكه دو ماه به پايان سال آبي باقيمانده است.
فاضل تصريح كرد: اگر ما موضوع رهاسازي آب از سدهاي مخزني و همچنين با برداشت هاي غيرمجاز و چاه هاي غيرقانوني كه در حوزه درياچه اروميه وجود دارد و همچنين مسيرهاي انتقال آب به درياچه اروميه را لايروبي و بازگشايي كنيم، اگر همين چند اتفاق ساده رخ دهد مقدار آب قابل توجهي به درياچه وارد خواهد شد.وي با بيان اينكه اعتراض ديگري كه ما داريم اين است كه متأسفانه هنوز موضوع مطالعه سدهاي جديد در دستور كار وزارت نيرو است ادامه داد: همچنين در جلسات دوجانبه محيط زيست و وزارت نيرو همكاران اين وزارتخانه قول داده اند كه در اين خصوص به صورت جدي ورود پيدا خواهند كرد. اما هنوز اخبار مختلفي به صورت رسمي و غيررسمي از مطالعه احداث سد در بالادست درياچه اروميه به گوش مي رسد.
وي تصريح كرد: در استان آذربايجان غربي در حوزه درياچه اروميه در حال حاضر 31 سد مخزني در حال مطالعه است كه در اين وضعيت وقتي اين تعداد سد در دست مطالعه دارند نشان مي دهد كه برنامه اي وجود دارد كه سد جديد در اين استان ساخته شود.
فاضل اضافه كرد: در استان آذربايجان غربي 29 مورد سدهاي مختلف براي احداث توسط وزارت نيرو و جهاد كشاورزي پيشنهاد شده، بنابراين درخواست ما اين است كه در اين خصوص بازنگري شود و هيچگونه طراحي و مطالعه يا ايجاد سد جديد نداشته باشيم.
وي ادامه داد: اگر اين اقدام مورد توجه قرار نگيرد و ما سطح بهره برداري از سدها را از سمت كشاورزي به سمت انتقال آب به درياچه اروميه سوق ندهيم قطعاً وضعيت درياچه از اينكه هست خطرناكتر خواهد شد.
فاضل گفت: در مجموعه حوزه درياچه اروميه نشان مي دهد كه سفره آب زيرزميني منطقه به شدت افت كرده و در حال ايجاد يك فاجعه ملي زيست محيطي هستيم.
معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه به توفان نمك اشاره كرد و گفت: موضوع توفان نمك موضوعي است كه از ساليان گذشته توسط كارشناسان حوزه محيط زيست هميشه در رابطه با آن اخطار داده مي شده است و هنوز هم مورد نگراني ما قرار دارد.وي تأكيد كرد: احتمال رسيدن غبار نمك به استان زنجان به صورت جدي است استان هاي البرز و تهران هم در معرض خطر غبار سونامي نمك هستند.


آتش پنجمين بار نخلستان هاي عنبرآباد را طعمه خود ساخت

شهردار دوساري گفت: نخلستان هاي اين منطقه براي پنجمين بار طي يك هفته اخير دچار آتش سوزي شد.
مهدي صباحي در گفت وگو با خبرنگار فارس در عنبرآباد با بيان اينكه اين آتش سوزي ها عامل انساني دارد، افزود: گسترش آتش سوزي به وسيله باد انجام مي شود و طي چند شب اخير آرامش را از مردم و مسئولان اين منطقه گرفته است.
وي با اشاره به مشكلات موجود براي مهار آتش تصريح كرد: با توجه به ارتفاع زياد درختان نخل براي خاموش كردن و مهار آتش نياز به خودروهاي آتش نشاني بزرگ و مجهز داريم.
وي خاطرنشان كرد: خودروهاي آتش نشاني كوچك براي مهار آتش در نخلستان هاي منطقه دوساري مناسب نيست.
شهردار دوساري بيان داشت: براي خاموش كردن آتش سوزي هاي اخير از شهرداري هاي عنبرآباد، مردهك، جيرفت و كهنوج كمك گرفتيم.
وي عنوان كرد: بحث آتش سوزي نخيلات منطقه دوساري تبديل به انبار باروتي شده كه عامل گسترش آن وزش باد است.


كتاب بررسي آماري مرگ هاي غيرطبيعي دهه 80 منتشر شد

مركز تحقيقات پزشكي قانوني كتاب بررسي آماري مرگ هاي غيرطبيعي در ايران (سال 1380 تا 1389) را منتشر كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، كتاب بررسي آماري مرگ هاي غيرطبيعي، راهنمايي براي درك شفاف و جامع از مرگ و ميرهاي غيرطبيعي در دهه 80 به منظور توسعه برنامه هاي پيشگيرانه و انجام اقدامات اصلاحي در كشور است تا با مشاركت سازمان هاي مختلف و بهره گيري از اطلاعات موجود در اين مجموعه، شاهد ارتقاي كمي و كيفي وضعيت سلامت در جامعه باشيم.
در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: اين ادعا كه سازمان پزشكي قانوني كشور يكي از مراكز مهم آماري كشور به شمار مي رود گزاف نيست، چرا كه انتشار متوالي بيش از ده سال سالنامه آماري و ارائه آن به دستگاه هاي ذي ربط، دليلي بر اين مدعا است. اينك با انتخاب يك بخش (مرگ هاي غيرطبيعي) از سالنامه سنوات گذشته و توسعه كمي و كيفي آن، موجبات انتشار اين اثر فراهم شده است.اين كتاب توسط علي خادمي كارشناس ارشد آمار حياتي و سعدالله مرادي كارشناس ارشد آمار اقتصادي- اجتماعي به رشته تحرير درآمده است.
 


توقف 7 محموله بزرگ كالاي قاچاق

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از توقيف هفت محموله بزرگ اجناس قاچاق و كشف بيش از 242 هزار قلم كالاي قاچاق خبر داد.
سرهنگ ناصر اصلاني افزود: ماموران انتظامي پليس آگاهي غرب استان تهران در راستاي كاهش ورود اجناس قاچاق به داخل كشور، روز جمعه با گشت زني در محورهاي مواصلاتي شهريار، ساوه، قدس، رباط كريم و شهر انديشه با توقيف شش دستگاه خودروهاي سنگين و سبك موفق به كشف هفت محموله كالاي قاچاق پوشاك، سيگار، لوازم بهداشتي، دارو و سوخت شدند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از خودروهاي سنگين و سبك 242 هزار قلم كالاي قاچاق و مقادير زيادي سوخت توقيف و در اين راستا پنج قاچاقچي را دستگير كردند.
اصلاني با بيان اينكه در اين عمليات ها 176 هزار و 376 قلم لوازم بهداشتي، 10 هزار و 433 نخ سيگار، 30 طاقه پارچه ساخت كشور چين، 19 دست مبلمان ساخت كشور تركيه و غيره به ارزش تقريبي 5 ميليارد و 288 ميليون ريال كشف كردند، گفت: متهمان پس از دستگيري، تحويل دادسرا شدند.


كشف 3 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك دستگاه اتوبوس

فرمانده انتظامي شهرستان انار گفت: بيش از 3 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك دستگاه اتوبوس كه از سمت يزد به زاهدان در حركت بود در شهرستان انار كشف و ضبط شد.
محمدمهدي مهدوي نيا ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان انار اظهار داشت: اين مقدار گازوئيل كه در گالن هاي 20ليتري و باك هاي اضافي در داخل اتوبوس جاسازي شده بود توسط ماموران پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي انار كشف و همراه با متهمان تحويل مقامات قضايي شهرستان شد.
مهدوي نيا همچنين از كشف 100عدد پرنده از نوع كبك كه به صورت قاچاق از سمت سيستان و بلوچستان به تهران حمل مي شد توسط ماموران فرماندهي انتظامي انار خبر داد و بيان داشت: اين پرنده ها براي رهاسازي به طبيعت به محيط زيست انار تحويل داده شد.


حوادث كوتاه از كشور

كشف يك تن مواد مخدر
شهريار- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران از كشف يك تن و 300 كيلوگرم مواد مخدر در غرب استان تهران خبر داد.
سرهنگ ناصر اصلاني افزود: در پي انهدام يازده باند قاچاق تهيه و توزيع مواد مخدر بيش از يك تن و 300 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شد. وي گفت در اين رابطه يك هزار و 900 نفر قاچاقچي و توزيع كننده مواد مخدر دستگير و 49 دستگاه خودرو سبك و سنگين از قاچاقچيان كشف شد. متهمان تحويل مراجع قضايي شدند.
خارج كردن توده 5 كيلويي
خوانسار- خبرنگار كيهان:يك توده به وزن 5 كيلوگرم از داخل شكم يك زن سي ساله در بيمارستان فاطميه(س) شهرستان خوانسار خارج شد. بيمار كه به علت درد از ناحيه شكم در بخش جراحي بيمارستان فاطميه(س) خوانسار بستري شده بود پس از بررسي و تائيد وجود توده، تحت عمل جراحي قرار گرفته و توده 5 كيلويي از شكم وي خارج شد. بيمار پس از اتمام عمل با حال عمومي مناسب از بيمارستان ترخيص شد.
زلزله سلمان شهر را تكان داد
سلمانشهر-فارس: دو زمين لرزه بامداد شنبه سلمان شهر و ديگر شهرهاي غرب مازندران را لرزاند.
اين زلزله كه در شهرهاي غرب مازندران احساس شد موجب نگراني مردم در اين منطقه شد.
زلزله اول با بزرگي 4 و 3 دهم ريشتر در ساعت يك و 49 دقيقه و 26 ثانيه بامداد و زلزله دوم در ساعت 2 و 9 دقيقه و 4 ثانيه بامداد به ثبت رسيد. كانون هر دو زلزله سلمان شهر مازندران گزارش شده است. تاكنون خسارتي از اين زلزله گزارش نشده است.
برخورد دو خودرو
بابل- خبرنگار كيهان: در اثر تصادف ميان دو دستگاه خودرو پرايد و پژو در بابل و برخورد شديد پرايد به بلوار منجر به محبوس شدن يك زن 30 ساله و گير كردن وي در داخل خودرو شد كه با كمك ماموران آتش نشاني اين زن از ميان آهن پاره ها رها و به مراكز درماني منتقل شد.


قاتلان جوانان مسلمان در انگليس تبرئه شدند

در پي اعلام حكم دادگاه سلطنتي بيرمنگام انگليس مبني بر برائت متهمان به قتل سه جوان انگليسي در جريان ناآرامي هاي سال گذشته، خانواده قربانيان خواستار تجديدنظر شدند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه گاردين، دادگاه بررسي پرونده كشته شدن سه جوان مسلمان در انگليس، همه متهمان را تبرئه كرده است.
«هارون جهان»، «شهزاد علي» و «عبدال مصور» سه جواني بودند كه سال گذشته در جريان ناآرامي هاي انگليس در بيرمنگام، كشته شدند. اين اتفاق زماني رخ داد كه اين جوانان به نيروهاي حفاظتي پيوسته تلاش داشتند كه از مغازه و مسجد خود در برابر غارت و حمله محافظت كنند، اما خودرويي به سمت آنها آمده و اين سه جوان مسلمان را زير گرفت.
پس از اين اتفاق، هشت نفر به زير گرفتن اين جوانان متهم شدند، اما پس از يكسال، روز پنج شنبه دادگاه سلطنتي «بيرمنگام» اعلام كرد كه همه اين افراد تبرئه شده اند.
با اعلام اين حكم، خانواده قربانيان از وكلاي خود خواسته اند تا براي تجديدنظر در حكم متهمان به دادگاه درخواست دهند آنها اعلام كرده اند كه صدور حكم برائت براي متهمان آنها را كاملا شوكه و نااميد كرده است.
همچنين در پي اعلام اين حكم، حدود 250 نفر از مردم با حضور در برابر ساختمان پليس «ميدلندز» غربي در مركز بيرمنگام، اعتراض خود نسبت به تبرئه اين افراد را اعلام كردند.
افراد حاضر در اين تظاهرات كه خانواده و دوستان قربانيان را نيز شامل مي شدند و برخي از آن ها نيز تي شرت هايي با تصاوير اين سه جوان بر تن داشتند، شعار مي دادند كه ما عدالت مي خواهيم.


عضويت همسر مبارك در باشگاه ميلياردرها

براساس تحقيقات انجام شده سوزان، همسر حسني مبارك از سال 2000 به باشگاه ميلياردرها (ثروتمندان) پيوسته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري محيط؛ بخش امنيت ملي سرويس اطلاعاتي مصر اعلام كرد در پي طرح شكاياتي درباره ثروت خانواده مبارك، بررسي هايي انجام شده نشان داد سوزان مبارك همسر حسني مبارك داراي حساب هاي سري در بانك الاهلي مصر است.
در اين خبر آمده است، سوزان مبارك تنها از طريق پورسانت هايي كه از برخي بازرگانان ثروتمند دريافت مي كرد پنج ميليارد و 300 ميليون دلار ذخيره كرده است.
اين گزارش مي افزايد: سوزان مبارك با حل مشكلات كاري اين بازرگانان و تسهيل فعاليت هايشان از آنان پورسانت مي گرفت.
در ادامه خبر به چندين شماره حساب سري همسر مبارك و ميزان مبلغ موجود در اين حساب ها اشاره شد كه تنها در يكي از اين حساب ها دو ميليون و 559 هزار دلار وجه نقد بوده است.


زندانيان آمريكايي دردسرساز شدند

شورش در زندان ايلينوي آمريكا به دردسر بزرگي براي مقامات اين كشور تبديل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست؛ قطع آب و برق در يكي از زندانهاي ايلينوي آمريكا منجر به اعتراض زندانيان و بروز شورش شد. در پي خودداري زندانيان اين زندان از رفتن به سلولهاي خود نيروهاي امنيتي با شليك گاز اشك آور و توسل به زور آنها را مجبور به تسليم كردند. از اينرو، ماموران امنيتي به منظور جلوگيري از بروز شورش از پنج شنبه تا شنبه مانع رفت وآمد زندانيان در بيرون از سلول هاي خود شدند.
«استسي سولانو»، سخنگوي دارالتاديب ايلينوي آمريكا گفت: تعميركاران هنگام تعمير لوله آب و قطعي برق ناگهان با شورش زندانيان مواجه شدند.
يكي ديگر از مقامات ارشد زندان گفت گرماي هوا و افزايش بيش از حد مجاز ظرفيت زندان كه پيشتر سبب خشم و ناراحتي زندانيان شده بود سبب شد تا آنان يكباره شورش كنند.
وي افزود: در پي بروز نقص فني در سيم هاي برق و قطعي آن، زندانيان خشمگين از شرايط موجود در زندان ندامتگاه مولين شرقي، با پرتاب ميز و صندلي به شيشه هاي پنجره عليه تصميمات مقامات زندان اعتراض و در برابر اخطار نيروهاي امنيتي براي بازگشت به سلولها مقاومت كردند.
اين زندان بدليل اينكه فاقد تجهيزات امنيتي پيشرفته است، بيشتر زندانيان موادمخدر و جرايم دولتي را در آن نگهداري مي كنند.
در حاليكه ظرفيت مجاز سلولهاي ندامتگاه مولين شرقي، براي 750 نفر است در حال حاضر حدود 1300 نفر زنداني در آن نگهداري مي شوند.
به گفته مقامات، ظرفيت كل سلول هاي زندان ايلينوي براي گنجايش 34 هزار نفر زنداني طراحي شده در حالي كه بيش از 48 هزار نفر در آن نگهداري مي شوند. به بياني ديگر، زندانهاي ايلينوي اكنون بيش از 140 درصد خود زنداني دارد. پيش بيني مي شود تا ژانويه سال آينده، شمار زندانيان در اين مركز به 49 هزار نفر افزايش يابد.


ازدواج 2 مار !

بيش از يك هزار تن از ساكنان روستايي در كامبوج براي برگزاري مراسم ازدواج دو مار پيتون دور هم جمع شدند تا خود را از بلا حفظ كنند.
به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه بيش از دو ساعت طول كشيد تمامي ساكنان روستا حضور داشتند چرا كه معتقدند اين كار موجب خوشبختي و آسايش آنان مي شود.
صاحبان اين دو مار پيتون معتقد بودند كه اين دو حيوان بايد با يكديگر ازدواج كنند در غير اين صورت بدشانسي در انتظار آنان و مردم روستا خواهد بود.
آنان همچنين در اين مراسم اقدام به گل باران اين دو حيوان كرده و با اجراي موسيقي هاي محلي و سنتي مراسم عروسي اين دو مار را جشن گرفتند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14