(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 مرداد 1391 - شماره 20270

حديث دشت عشق
نمايش ضعيف ورزشكاران قايقراني ، شنا و تيراندازي با كمان
اثرات منفي تغييرات ورزش در روز چهارم آشكار شد!
اخبار كوتاه از فوتبال
توصيه هاي سرمربي سابق تيم ملي تكواندو به كرمي و باقري معتمد
احساسات خود را كنترل كنيد ، صاحب مدال مي شويد
واكنش فدراسيون دوچرخه سواري به اظهارات دبير كميته ملي المپيك
نمي توان با ساختار آماتور به جنگ حرفه اي ها رفت
قهرمان اسبق وزنه برداري كشورمان از شرايط آرماني اين رشته ورزشي مي گويد
بايد قهرمان المپيك شويم!
روي خط المپيك


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «فرج الله شمس»
به اوج آينه تا ماوراي دل رفتند
شهيد «فرج الله شمس» پس از آنكه مقدمات علوم را در مدرسه امام خميني(ره) خواند راهي جبهه هاي نور عليه ظلمت شد. در چند عمليات از جمله رمضان، محرم، خيبر، والفجر و بدر شركت نمود. در عمليات خيبر از ناحيه پا مجروح گشت و پس از بهبود راهي جبهه هاي نور شد تا از انوار تابناك پروردگارش قبسي بردارد. طلبه مجاهد، شمس سرانجام در عمليات بدر در شرق دجله به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
حوزه فعاليت او و برادرش در امر تبليغ و... بيشتر در خوزستان، بوشهر، بندرماهشهر و بندر امام خميني(ره) بود. از خصوصيات بارز شهيد شمس گريز از غيبت بود. درباره او گفته شده هنگام غيبت ديگران يا برخورد مي كرد يا حداقل مجلس غيبت را ترك مي نمود. نوزده بهار از مواهب دنيا بهره مند شد و دنيايش را مزرعه اي پر بار براي آخرت ساخت. «طوبي لهم و حسن مآب»
طلبه بسيجي شهيد «فرج الله شمس»، سال 1344 در باغبهادران متولد شد و در 21/12/1363 در عمليات بدر به شهادت رسيد.


نمايش ضعيف ورزشكاران قايقراني ، شنا و تيراندازي با كمان

اثرات منفي تغييرات ورزش در روز چهارم آشكار شد!

سرويس ورزشي -
رشته قايقراني ، شنا و تيراندازي با كمان سه رشته اي بودند كه پيش از المپيك دستخوش تغييرات وزارت ورزش و جوانان شد و شايد يكي از تاثيرات منفي اين تغييرات در روز چهارم رقابت ها آشكار شد.
روز چهارم رقابت هاي المپيك لندن روز خوبي براي ورزشكاران ايراني در رشته هاي قايقراني ، شنا و تير و كمان نبود؛ دراين روز چهار ورزشكار ايراني به نام هاي شادي ، عباسي ، بيداريان و دهقان با نمايشي ضعيف از گردونه مسابقات خارج شدند. در روزچهارم رقابت هاي المپيك محمد بيداريان تنها شناگر ايراني حاضر در لندن كه از طريق وايلد كارت جواز حضور در بازي هاي المپيك را به دست آورده بود از سكوي ششم دسته سوم مرحله مقدماتي ماده 100متر آزاد به آب پريد و در نهايت ركورد 52 ثانيه و 93 صدم ثانيه را به جاي گذاشت. بيداريان در اين دسته با شناگراني از كشورهاي ارمنستان، گواتمالا، آروبا، آلباني، مالت، بوليوي و گوام رقابت مي كرد كه در نهايت در جايگاه ششم قرار گرفت تا با نمايشي ضعيف از گردونه مسابقات خارج شود. همچنين ديروز زهرا دهقان، بانوي كماندار ايران با قبول شكست مقابل حريف مكزيكي از رقابت هاي تيراندازي با كمان المپيك لندن حذف شد. زهرا دهقان كه در مرحله تعيين رنكينگ با ثبت امتياز 614 در جايگاه پنجاه و پنجم قرار گرفته بود، در مرحله يك سي و دوم به مصاف ماريانا آويتيا از مكزيك رفت كه در تعيين رنكينگ، جايگاه دهم را به خود اختصاص داده بود. ست اول اول اين مسابقه با نتيجه تساوي 28 - 28 به پايان رسيد. در ست دوم حريف مكزيكي با نتيجه 26 - 20 به برتري رسيد. در ست سوم، دو ورزشكار بار ديگر به تساوي 27 - 27 رسيدند. ست چهارم با برتري 27 - 23 كماندار مكزيكي به پايان رسيد.
حذف شادي و عباسي
اما اين پايان ناكامي ورزشكاراني نبود كه فدراسيون هاي ورزشي آنها پيش از المپيك دستخوش تغييرات شده بود. در ادامه مسابقات ديروز حسن شادي و سولماز عباسي از راهيابي به نيمه نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي المپيك بازماندند. محسن شادي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي مردان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 7 دقيقه و 32 ثانيه و 72 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت. ركورد محسن شادي در اين مرحله، بدترين ركورد اين قايقران در المپيك لندن بود. همچنين سولماز عباسي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي المپيك در گروه خود ششم شد. سولماز عباسي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي روئينگ انفرادي زنان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 8 دقيقه و 27 ثانيه و 28 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت.
آشكار شدن اثر منفي تغييرات
ورزشكاران كشورمان پس از ناكامي در المپيك روي موضوع عدم ثبات مديريت تاكيد داشتند. رشته قايقراني ، شنا و تيرو كمان سه رشته اي بودند كه پيش از المپيك دستخوش تغييرات وزارت ورزش و جوانان شد و شايد يكي از تاثيرات منفي اين تغييرات در روز چهارم رقابت ها مشخص شد. هر چند از شادي ، عباسي ، بيداريان و دهقان انتطار كسب مدال طلا در المپيك نمي رفت اما حداقل خواسته اهالي ورزش اين بود كه ورزشكاران قايقراني، شنا و تيرو كمان عملكردي بهتر ازاين را به نمايش مي گذاشتند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

توقف پرسپوليس، پيروزي شيرين ملوان
سومين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با توقف تيم پرسپوليس در مصاف با تيم گهر دورود و پيروزي ملوان برابر صباي قم پيگيري شد. در ورزشگاه آزادي تيم فوتبال گهر ميزبان پرسپوليس بود كه در پايان دو تيم به تساوي يك - يك رضايت دادند. گل پرسپوليس را كريم انصاري فرد به ثمر رساند و تك گل گهر نيز توسط مجتبي زارعي زده شد. لازم به يادآوري است در اين بازي داور گل دقايق پاياني گهر را به اشتباه مردود اعلام كرد. اما در ديگر ديدار تيم ملوان دست به كار بزرگي در قم زد و توانست با سه گل جلال رافخايي صبا را با نتيجه سه بر يك شكست دهد. تك گل صبا در اين بازي نيز توسط رامين رضائيان زده شد.
مديرعامل پرسپوليس از روزهاي آفتابي سخن گفت
مدير عامل باشگاه پرسپوليس در پيامي با تقدير از حضور گسترده هواداران پرسپوليس و حمايت آنها از تيم محبوب خود تا دقيقه 90، پشتيباني خود را از كادر فني و بازيكنان پرسپوليس اعلام كرد. در قسمتي از پيام رويانيان آمده: از هواداران صبور و عزيز پرسپوليس نيز درخواست مي كنم به حمايت خود از تيم ادامه دهند و در بازي هاي آتي نيز تا دقيقه 90 حامي و پشتيبان كادر فني و بازيكنان باشند تا رفته رفته شاهد روزهاي آفتابي پرسپوليس باشيم. چه بسا كه روز آفتابي پرسپوليس همين نزديكي ها باشد. پس صبور باشيد و حمايت كنيد تا رسيدن به قله قهرماني.
استعفاي رئيس هيات مديره پرسپوليس
معاون رئيس جمهور گفت كه ديگر رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس نيست. لطف الله فروزنده كه در ورزشگاه آزادي حضور داشت، پس از تساوي يك - يك پرسپوليس و گهر در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: چرا از من در مورد بازي مي پرسيد؟ خيلي وقت است استعفا كرده ام و رئيس هيئت مديره پرسپوليس نيستم و براي پرسپوليس آرزوي موفقيت مي كنم.
اعتراض گهر به فدراسيون فوتبال
باشگاه گهر زاگرس با ارسال نامه اي به فدراسيون فوتبال اعلام كرد منتظر برخورد قانوني و قاطع با تيم داوري ديدار با پرسپوليس هستيم.
منتفي شدن حضور مجيدي در سپاهان
باشگاه سپاهان حضور فرهاد مجيدي در اين تيم را منتفي اعلام كرد. كرانچار در بخشي از صحبت هاي خود كه در سايت باشگاه سپاهان نيز موجود است، در پاسخ به اين سؤال كه آيا برنامه اي براي جذب فرهاد مجيدي داشتيد يا خير اظهار داشت: مجيدي بازيكن بزرگي است كه در ايران و استقلال اسم و كيفيت بزرگي دارد اما كيفيت نهايي خود را آنجايي مي تواند نشان بدهد كه قلبش حضور دارد و خودش هم گفته است كه مي خواهد فقط براي استقلال بازي كند. ضمن اينكه آن زماني كه ما مي توانستيم او را به خدمت بگيريم متاسفانه با توجه به شرايطي كه ما داشتيم دير شد و جا دارد براي او آرزوي موفقيت كنم.
شرايط استقلال براي انتقال جباري به النصر
مديرعامل باشگاه استقلال ضمن تاييد پيشنهاد باشگاه النصر امارات براي جذب مجتبي جباري گفت: در صورت موافقت امير قلعه نويي، با شرايطي كه مدنظر ماست به جباري اجازه جدايي مي دهيم. علي فتح الله زاده گفت: اصلي ترين شرط ما براي باشگاه اماراتي مربوط به مقطع زماني است كه آنها مي خواهند مجتبي جباري به اين باشگاه منتقل شود. ما فقط در صورتي با اين انتقال موافقت مي كنيم كه در پايان نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر صورت گيرد.


توصيه هاي سرمربي سابق تيم ملي تكواندو به كرمي و باقري معتمد

احساسات خود را كنترل كنيد ، صاحب مدال مي شويد

سرمربي سابق تيم ملي تكواندو ايران كه همراه اين تيم افتخارات زيادي را به دست آورد، معتقداست كه يوسف كرمي و محمد باقري معتمد بايد در المپيك لندن دو مدال خوش رنگ را كسب كنند.
مهماندوست چند صباحي است كه از تيم ملي تكواندو جدا شده است اما با اين حال معتقد است كه كرمي و باقري معتمد مي توانند در المپيك مدال كسب كنند. گزيده اي از تازه ترين صحبت هاي مهماندوست در ادامه مي آيد:
¤ حدود 10-11 ماه است كه از تيم ملي جدا شده ام واطلاعي از شرايط آماده سازي ملي پوشان و ميزان آمادگي آنها ندارم. اگر به زماني كه با آنها كار مي كردم برگرديم و شناخت ذهني خود از توانمندي آنها را بگويم، بايد بگويم كه شانس آنها براي كسب مدال بسيار زياد است و بايد مدال بگيرند، چون جزو بهترين هاي جهان هستند.
¤ يوسف كرمي و محمد باقري معتمد در جهان كاملا شناخته شده هستند و درعين حال بسيار پرقدرت و پرصلابت هستند بسيار احساساتي هستند. آنها اگر احساسات خود را كنترل كنند و در بازي هاي المپيك منطقي تر مبازره كنند، حتما موفق مي شوند. اگر اين احساسات كنترل شوند آنها بهترين مبارزات را مي توانند به نمايش بگذارند.
¤ در المپيك همه حريفان سخت هستند و هيچ كسي ضعيف نيست. به نظر من «استيون لوپز» آمريكايي بد قلق ترين حريف يوسف كرمي است، چرا كه اول روي اعصاب و روان كار مي كند و وقتي ديد حريف به هم ريخت، خودش بهره برداري لازم را مي كند و شكست مي دهد. براي پيروزي براي لوپز در وهله اول بايد به اعصاب خود مسلط بود و بعداو را شكست داد، كاري كه يوسف كرمي در باكو كرد و دهانش را پرخون كرد.
¤ باقري معتمد كار بسيار سختي را پيش رو دارد. اين كه تا ديدار فينال به «سروت» تركيه اي نمي خورد خوب است، اما بقيه رقباي او هم بسيار قوي هستند. همين حريف انگليسي هم «سروت» را برده و هم محمد باقري معتمد را. از اين حريف سرسخت نبايد غفلت كرد. حريف برزيلي هم كه سومين المپيكي اش را تجربه مي كند حريف شش دانگي است.
 


واكنش فدراسيون دوچرخه سواري به اظهارات دبير كميته ملي المپيك

نمي توان با ساختار آماتور به جنگ حرفه اي ها رفت

سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري در واكنش به ابراز نارضايتي افشارزاده از عملكرد دوچرخه سواران در المپيك گفت: نظر افشارزاده براي خودش ارزشمند است اما وقتي يك دوچرخه سوار دچار حادثه مي شود بايد چه انتظاري داشت؟
خسرو قمري روز گذشته در واكنش به صحبت هاي دبير كميته ملي المپيك اظهار داشت: وقتي يك نفر با بدشانسي به زمين مي خورد ديگر بايد چه كاري انجام دهد؟ اين اتفاقات هميشه در دوچرخه سواري رخ مي دهد. نظر افشارزاده براي خودش ارزشمند است اما وقتي يك دوچرخه سوار دچار حادثه مي شود كه در اين رشته ورزشي هم كم نيست، بايد چه انتظاري داشت؟ قمري در مورد اعتراض دوچرخه سواران از جمله حسين عسگري به اعزام لژيونرها به المپيك تصريح كرد: عسگري اگر وضعيت خوبي داشت بايد در مسابقات آخر انتخابي خود را ثابت مي كرد و نشان مي داد كه حرفي براي گفتن دارد.
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري در خصوص شرايط رقابت هاي المپيك و اين موضوع كه شرايط اين رقابت در كشورمان فراهم نيست، افزود: ما بايد بر تعداد لژيونرهايمان در باشگاه هاي حرفه اي جهان بيافزاييم و به جاي دو لژيونر، تعداد آنها را بيشتر كنيم. واقعا نمي توانيم با ساختار آماتوري در سطح كشور به جنگ حرفه اي ها برويم. ساختار باشگاه حرفه اي با بخش آماتور تفاوت زيادي دارد.
 


قهرمان اسبق وزنه برداري كشورمان از شرايط آرماني اين رشته ورزشي مي گويد

بايد قهرمان المپيك شويم!

قهرمان المپيك 1968 مكزيكوسيتي مي گويد: تيم ملي وزنه برداري در رقابت هاي المپيك 2012 لندن براي قهرمان شدن، اميدش از تمام تيم ها بيشتر است و بايد اين اتفاق بيافتد.
محمد نصيري، يكي از پرافتخارترين وزنه برداران ايران در المپيك درآستانه رقابتهاي المپيك 2012 لندن درخصوص شرايط پولادمردان ايران دراين رقابتها گفت وگويي را انجام داده كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
¤ تيم ملي وزنه برداري در رقابت هاي المپيك 2012 لندن براي قهرمان شدن، اميدش از تمام تيم ها بيشتر است. البته غير از اين هم نمي تواند باشد و بايد اين اتفاق بيافتد و وزنه برداري ايران، قهرمان المپيك شود.
¤چندين سال پيش و پس از بازگشتم به ايران كيانوش رستمي حدود 6 ماه در كرمانشاه شاگردم بود و من به وي تمرين مي دادم. سهراب مرادي نيز طي چند وقتي كه در اصفهان بودم زيرنظر من كار مي كرد.
¤ بهداد قهرمان آسيا و جهان و ركورددار جهان است و نياز به تعريف ندارد. وي قطعا اميد اول كسب طلاي كاروان ايران در المپيك به شمار مي رود و همه مردم ايران به سليمي اميد دارند. سجاد هم نايب قهرمان جهان است و از حالا بايد مدال نقره را براي وي كنار گذاشت.
¤ خدا را شكر مي كنم كه چراغ وزنه برداري ايران از المپيك 1948 لندن تا امروز روشن است و امروز دوباره نتايج درخشان گذشته درحال تكرار است.


روي خط المپيك

ميهمانان المپيك زير ذره بين سرويس هاي امنيتي
باتوجه به حضور نزديك به يك ميليون نفر با عنوان هاي مختلف در شهر المپيك به مناسبت بازيها، بيشتر اين ميهمانان در تيررس نيروهاي امنيتي بريتانيا قرار دارند. ستاد برگزاري بازيهاي لندن جايي اعلام كرده بود كه به مناسبت برگزاري بازيها نزديك به يك ميليون نفر به جمعيت اين شهر اضافه مي شود و از اين تعداد نزديك به دويست هزار نفر با آي دي كارت رسمي بازيها در لندن حضور خواهند داشت، اما گويا سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي بريتانيا حسابي حواسشان به همه ميهمانان المپيك هست و از راه هاي مختلف حضور و عبور و مرور آنها را كنترل مي كنند. اين كنترل هاي امنيتي به صورت كلي در دو سطح انجام مي شود. اول در سطح اختصاصي براي كساني است كه آي دي كارت المپيك دارند و سپس براي افرادي كه به صورت عمومي وارد لندن شده اند.
نخستين برد بوكس ايران در المپيك
روزبهاني صاحب اولين پيروزي خود در رقابت هاي المپيك لندن شد. احسان روزبهاني در دور اول رقابت هاي وزن 81 كيلوگرم بوكس المپيك توانست والرا مونوري از كلمبيا را در يك مسابقه نزديك با نتيجه 12 بر 10 شكست دهد تا راهي دور بعد و مسابقه با حريف تركيه اي شود. روزبهاني راند اول را سه بر دو واگذار كرد اما در راندهاي دوم و سوم بهتر از حريفش بود و اين دو راند را به ترتيب با نتايج 6 بر 5 و 4 بر 2 به نفع خود پايان داد تا در مجموع سه راند و 9 دقيقه مبارزه به برتري 12 بر 10 برسد. اين اولين برد بوكسورهاي ايران در بازي هاي المپيك لندن بود.
روزبهاني: استرس داشتم
احسان روزبهاني پس از كسب اولين برد خود در بازي هاي المپيك گفت: به خاطر اينكه قول مدال به مردم داده ام، استرس زيادي دارم و از مردم مي خواهم دعايم كنند تا به وعده خود عمل كنم. ملي پوش وزن 81 كيلوگرم بوكس ايران پس از برتري مقابل حريف كلمبيايي كه با نتيجه نزديك 12 بر 10 رقم خورد، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: حريفم فوق العاده قوي و بدقلق بود. در پايان راند دوم كه 8 بر 8 شديم، نهرودي من را راهنمايي كرد تا چگونه ادامه دهم كه خدا را شكر توانستم به برتري برسم.
زود است درباره مدال صحبت كنيم
نايب رئيس فدراسيون بوكس از عملكرد احسان روزبهاني اظهار رضايت كرد. منوچهر مقصودي پس از پيروزي ملي پوش بوكس ايران در جمع خبرنگاران گفت: احسان خيلي خوب بازي كرد. او در دور بعد با تركيه مسابقه دارد كه حريفش نيز بوكسور خوبي است اما روزبهاني مي تواند تركيه را هم ببرد. مقصودي در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر مي كنيد طلسم بي مدالي بوكس شكسته خواهد شد گفت: فعلا زود است حرف از مدال بزنيم اما فكر مي كنم بتوانيم بهتر از پكن نتيجه بگيريم.
فدرر در يك هشتم نهايي تنيس المپيك
راجرر فدرر با شكست حريف فرانسوي خود، «ژولين بنتو» يك گام ديگر به ديدار پاياني رقابت هاي تنيس بازي هاي المپيك 2012 نزديك شد. فدرر كه در تلاش است نخستين طلاي خود را در بازي هاي المپيك به دست آورد، حريف فرانسوي اش را در 2 ست و با نتايج مشابه 6 بر 2 از پيش رو برداشت. وي يك ماه پيش در چمن ويمبلدون توانسته بود هفتمين قهرماني اش را جشن بگيرد و اكنون اميد فراواني دارد تا بار ديگر در همين زمين و البته در بازي هاي المپيك قهرماني را از آن خود كند. پرافتخارترين تنيسور جهان در المپيك 2008 پكن همراه با هموطنش استانيسلاس وارينكا توانسته بود نشان طلاي رقابت هاي تنيس دو نفره را از آن خود كند و اين بار تلاش دارد، به تنهايي نشان طلاي بازي هاي المپيك را از آن خود كند.
موافقت نهايي با حضور بانوي محجبه عربستاني
مسئولان برگزاري المپيك لندن 2012 سرانجام با حضور «وجدان شهر خاني» جودوكار محجبه عربستاني با پوشش اسلامي در اين بازي ها موافقت كردند. اگرچه اين جودوكار عربستاني جواز حضور در اين بازي ها را كسب كرده بود، اما چند روز پيش رئيس فدراسيون بين المللي جودو اعلام كرد كه هيچ ورزشكاري نمي تواند با پوشش اسلامي در مسابقات جودو شركت كند كه اين اعتراض سعودي ها را به دنبال داشت و علي سراج شهر خاني، پدر اين جودوكار محجبه اعلام كرد كه در صورت برنداشتن ممنوعيت حجاب اجازه نخواهد داد دخترش مسابقه دهد.
برنامه ورزشكاران ايراني در روز پنجم
ورزشكاران ايراني امروز در سه رشته به مصاف حريفان خود در بازي هاي المپيك مي روند. نخستين مسابقه ورزشكاران ايراني در روز چهارشنبه رقابت «ميلاد وزيري» در تير و كمان انفرادي مردان خواهد بود. اين كماندار ايراني كه در مسابقه تعيين رنكينگ در جايگاه 39 قرار گرفته بود، در مرحله يك سي و دوم نهايي است از ساعت 01/14 چهارشنبه به وقت ايران به مصاف «لوئيس ادواردو ولس» از كشور مكزيك خواهد رفت. «عليرضا حقي» ديگر نماينده ايران در بازي هاي المپيك است كه از ساعت 45/17 (به وقت ايران) در ماده تايم تريل انفرادي رقابت هاي دوچرخه سواري به رقابت با حريفان خود خواهد پرداخت. علي مظاهري بوكسور وزن 91- كيلوگرم و پرچم دار ايران در مراسم افتتاحيه المپيك، ساعت 30/1 بامداد پنجشنبه (به وقت ايران) مقابل خوزه گومز، حريف قدرتمند كوبايي خود قرار خواهد گرفت.
انگليس به خادم رواديد نداد
دبيركل كميته ملي المپيك ايران گفت: متأسفانه به رغم همه تلاش هايي كه انجام داديم، موفق به اخذ رواديد براي اميررضا خادم نشديم و به همين دليل سرپرست فدراسيون كشتي به جاي وي در نشست فيلا در حاشيه بازي هاي المپيك لندن شركت مي كند. بهرام افشارزاده در ادامه افزود: متأسفانه اسم خادم در فهرست اوليه نبود تا براي وي كارت ويژه (آي دي كارت) كه حكم ويزا را نيز دارد، صادر شود ولي ما بلافاصله براي دريافت ويزاي جداگانه اقدام كرديم و رئيس فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا) نيز در اين زمينه وارد عمل شد اما تاكنون ويزا صادر نشده است. وي اظهار كرد: خادم را براي دريافت ويزا به آنكارا اعزام كرديم ولي سفارت انگليس در آنجا نيز ويزاي وي را صادر نكرد و به همين دليل خطيب در اجلاس فيلا كه روز پنجشنبه آينده در لندن برگزار مي شود، شركت مي كند. پيش از اين هم رواديد سيدمهدي هاشمي، رئيس فدراسيون تيراندازي صادر نشده بود.
دختر ناشناس در رژه كاروان هند شناسايي شد!
رسانه هاي هندي با پيگيري هاي خود رد دختر ناشناسي را كه در رژه كاروان اين كشور در مراسم افتتاحيه المپيك حضور داشت، در شهر بنگالورو (بنگلور سابق) هند پيدا كردند. در رژه كاروان هند در مراسم افتتاحيه المپيك 2012 لندن دختر ناشناسي كه لباسش با ساير اعضاي كاروان متفاوت بود، حضور داشت كه در نهايت خونسردي براي حاضران در ورزشگاه دست تكان مي داد! رسانه هاي هندي متوجه شدند كه اين دختر ناشناس اصليتي هندي داشته و خانواده او در شهر بنگالورو ساكن هستند. پدر اين دختر كه مادهورا نام دارد روز يكشنبه به مصاحبه با يك شبكه تلويزيوني محلي پرداخت، اما پس از آن وقتي ساير رسانه ها به محل زندگي او هجوم بردند، خانه اش را ترك كرد و ناپديد شد. ناگندرا پدر اين دختر در مصاحبه خود گفته بود كه فرزندش يكي از اجراكنندگان مراسم افتتاحيه المپيك بود و به همين دليل توانسته در رژه كاروان هند حضور پيدا كند. وي همچنين اعلام كرد كه دخترش مرتكب هيچ جرمي نشده است.
مظاهري: بهانه اي وجود ندارد
پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي المپيك 2012 مي گويد كه بهانه اي براي موفق نشدن در مسابقه باحريف كوبايي ندارد. علي مظاهري در مورد قرعه اش در وزن 91 كيلوگرم رقابت هاي بوكس گفت: حريف كوبايي ام قهرمان جوانان جهان است و در المپيك نوجوانان مدال طلا گرفت. مسابقه سختي خواهد بود. البته در وزن 91 كيلوگرم همه مسابقات سخت هستند. اگر كوبا را ببرم، در دور بعد با قهرمان سال 2007 جهان از ايتاليا روبرو مي شوم كه اخيرا جواز حضور در مسابقات حرفه اي را هم گرفته است.
حقي هنوز تحت تاثير حادثه جاده است
عليرضا حقي در آستانه ماده تايم تريل در المپيك لندن، دوچرخه سواري ايران را شايسته نتيجه خوب مي داند و مي خواهد در اين ماده عملكرد قابل قبول و در شان ايران به نمايش بگذارد. ركابزن المپيكي ايران كه بايد امروز به رقابت با حريفانش بپردازد، اظهار كرد: با به پايان رسيدن مرحله جاده كارم را براي مرحله تايم تريل آغاز كردم، آن سانحه در بخش استقامت برنامه هاي ما را خراب كرد و هنوز تحت تاثير آن هستم. اگر آن برخورد پيش نمي آمد شايد نتيجه من بهتر نمي شد، اما مطمئن باشيد كه امير زرگري نتيجه بسيار بهتري را به دست مي آورد. شنيده ام كه تاندون پايش كش آمده است و اميدوارم كه هرچه زودتر سلامتي اش را به دست بياورد.
مدال برنز جودوكار برزيلي در حمام شكست!
مدال برنز المپيك جودوكار برزيلي به صورت اتفاقي شكست! فليپه كيتاداي جودوكار برزيلي كه در وزن 60كيلوگرم رقابت هاي جودو بازي هاي المپيك به مدال برنز رسيده بود، همراه با مدال خود به حمام رفت كه بند مدال پاره شد، به زمين افتاد و شكست! كميته ملي المپيك برزيل اعلام كرد كه از كميته بين المللي درخواست مي كند تا مدال ديگري به كيتاداي بدهد. با اين حال برزيلي ها اعلام كردند كه كميته بين المللي تعهدي نسبت به اين قضيه ندارد.
شناگر 16 ساله چيني اتهام دوپينگ را رد كرد
شناگر 16 ساله چيني كه موفق به كسب مدال طلاي المپيك شد اتهام دوپينگ توسط مربيان امريكايي را رد كرد. پس از كسب مدال طلاي شناي 400متر انفرادي توسط دختر 16 ساله چيني، مربيان آمريكايي اتهام دوپينگ به اين ورزشكار زدند و اعلام كردند بدون دوپينگ كسب چنين ركوردي امكان پذير نيست.
اشك هايي كه برنامه مسابقات را مختل كرد
ياما شماياكينا از اوكراين، مدال طلاي رقابت هاي شمشيربازي اپه بانوان در رقابت هاي المپيك را كسب كرد، اما اين «شين آ لام» از كره جنوبي بود كه تيتر روزنامه ها را به خود اختصاص داد. شمشيرباز كره جنوبي پس از شكست در مرحله نيمه نهايي مقابل بريتا ميدمن از آلمان با چشماني اشكبار تاخيري طولاني در ادامه مسابقات به وجود آورد. شين كه فكر مي كرد برنده بازي با هيدمن است تنها در ثانيه پاياني مسابقه با نتيجه 6 بر 5 شكست خورد. اين نتيجه تيم كره جنوبي را به شدت خشمگين كرد، اما اعتراض آنها مورد قبول واقع نشد و سرمربي شين به بيرون سالن مسابقه اسكورت شد. شين پس از اين شكست به شدت شروع به گريه كردن كرد و در زمين مسابقه باقي ماند. مربي وي به دفاع از شمشيرباز كره اي پرداخت، اما پس از بحث طولاني مدير فني و مقامات فدراسيون شمشيربازي هيدمن برنده اعلام شد. شين پس از 70 دقيقه تأخير براي كسب مدال برنز به ميدان رفت اما با نتيجه 15 بر 11 مقابل يوجي سان از چين شكست خورد. شمياكينا نيز با نتيجه 9 بر 8 مقابل هيدمن در وقت هاي اضافي به برتري رسيد و مدال طلاي مسابقات را از آن خود كرد.
قدرتنمايي كره شمالي در وزنه برداري
دومين مدال طلاي وزنه برداري المپيك 2012 لندن هم به كره شمالي رسيد. پس از درخشش «يان چول اوم» در دسته 56 كيلوگرم، ديگر وزنه بردار كره شمالي، «آن گوك كيم» نيز مدال طلاي دسته 62 كيلوگرم رقابت هاي وزنه برداري مردان رابه گردن آويخت تا چيني ها در سبك وزن المپيك 2012 لندن، با قدرتي فراتر از خود روبرو شوند.
دومين اخراج به خاطر اظهارات نژادپرستانه
بازيكن اخراجي تيم فوتبال المپيك مردان سوئيس قبل از ترك دهكده المپيك بخاطر اظهارات نژادپرستانه عليه بازيكنان و مردم كره جنوبي عذرخواهي كرد. مورگانلا قبل از ترك اجباري اردو و دهكده بازي ها از رفتار خود پوزش خواست و گفت: از وقوع اين اتفاق ناخواسته بسيار متاسفم. قصد توهين به مردم و بازيكنان كره جنوبي را نداشتم. از حرف هاي من برداشت صحيحي نشد. اما مديران گروه ورزشكاران سوئيس آن را اهانت تلقي كردند و من نيز تصميم شان را مي پذيرم. اين بازيكن 23 ساله سوئيسي دومين ورزشكار المپيكي است كه به دليل درج اظهارات نژادپرستانه اخراج شده است. پيش از اين كاروان المپيك يونان، «وولا پاپاچريستو» ورزشكار دووميداني اين كشور را به دليل توهين به يك مهاجر آفريقايي اخراج كرده بود.
بوكسور افغاني با هزينه شخصي به المپيك رسيد
بوكسور جوان اهل افغانستان با حمايت محدود دولتي و صرف هزينه شخصي در رقابت هاي المپيك لندن شركت كرده است. اجمل فيصل 21 ساله براي حضور در بزرگترين جشنواره ورزشي متحمل سختي هاي زيادي شده است. وي پس از پشت سرگذاشتن مشكلات عديده اي كه در كشورش با آن روبرو بوده، براي آنكه روياي حضور در المپيك را تحقق ببخشد، نياز به انجام تمريناتي جدي داشته است. قهرمان دسته سبك وزن با برخورداري از حمايت نسبي سازمان ورزش كشورش، با استفاده از هزينه شخصي به مدت دو ماه در اردوي آماده سازي بريتانيا قبل از شروع مسابقات حضور يافته است.
كاياك سواران در لندن
تيم ملي آب هاي آرام ايران با تركيب آرزو حكيمي و احمدرضا طالبيان امروز راهي لندن مي شود. طالبيان ساعت 13 به وقت تهران در 16 مرداد در ماده 1000 متر كاياك تك نفره و حكيمي ساعت 50:13 روز 20 مرداد در ماده 200 متر تك نفره مقابل حريفان به رقابت مي پردازند.
حذف، حذف كننده نوشاد
تيمو بول آلماني كه در مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات پينگ پنگ المپيك لندن نوشاد عالميان، نماينده كشورمان را شكست داده و راهي يك هشتم نهايي شده بود در اين مرحله برابر حريفي از روماني قرار گرفت و با باخت سنگين 4 بر يك از دور رقابت ها كنار رفت. تيمو بول كه رنكينگ 7 جهان را در اختيار دارد، يكي از شانس هاي كسب مدال محسوب مي شد.
عذرخواهي روزنامه چيني از وزنه بردار اين كشور
يك روزنامه چيني به دليل حمله به يكي از وزنه برداران جوان تيم بانوان كشورش و زير سؤال بردن عملكرد وي در رقابت هاي المپيك رسماً از او عذرخواهي كرد. ژو جون روز شنبه نتوانست در رقابت هاي دسته 53 كيلوگرم اولين وزنه را بالاي سر برد تا روزنامه متروپوليس تايمز شهر كانمينگ در جنوب غربي چين اين عمل وي را شرم آورترين شكست زنان وزنه برداران اين كشور بنامد.
پرواز المپيكي تيم ملي كشتي فرنگي
شاگردان محمد بنا شب گذشته پس از آخرين تمرين مرور فن خود درخانه كشتي راهي فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) شد تا به محل برگزاري بازيهاي المپيك 2012 لندن اعزام شوند. فرنگي كاران المپيكي طبق برنامه راس ساعت 18 روز گذشته آخرين تمرين سبك و مرور فن خود را زيرنظر محمدبنا وكادر فني تيم ملي انجام دادند و راس ساعت 11شب گذشته خانه كشتي تهران را به سمت فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) ترك كردند. تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان ساعت 30/2 بامداد امروز به ايروان ارمنستان اعزام شد تا بعد از يك ساعت ونيم توقف در فرودگاه اين كشور راهي لندن شود. با توجه به برنامه رقابت هاي كشتي فرنگي المپيك 2012 لندن، حميد سوريان در وزن 55كيلوگرم بايد از ظهر روز 15مرداد ماه به مصاف رقباي خود برود و سپس نوبت به اميد نوروزي در وزن 60 كيلوگرم، حبيب اله اخلاقي در وزن 84 كيلوگرم و بشير باباجان زاده در وزن 120 كيلوگرم مي رسد كه روز 16 مرداد ماه به روي تشك بروند. سعيد عبدولي در وزن 66 كيلوگرم و قاسم رضايي در وزن 96 كيلوگرم نيز روز 17مرداد ماه به ميدان مي روند كه اين رقابت ها طبق برنامه از ساعت 17 به وقت تهران آغاز خواهد شد.


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14