(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 11 مرداد 1391 - شماره 20270

انتقاد شديد احزاب آلمان از مركل درباره فروش تانك هاي پيشرفته به قطر
فرانسه رياست دوره اي شوراي امنيت را بر عهده گرفت
ابراز نگراني مردم تونس از سفر وزير دفاع آمريكا
پاكسازي تروريست ها در حلب ادامه دارد
شكايت دمشق به شوراي امنيت عربستان، قطر و تركيه در سوريه آدم مي كشند
يورش نيروهاي امنيتي آل سعود به معترضان در شرق عربستان
كاركنان دولت اسپانيا هم به جمع معترضان پيوستند
حيف و ميل ميليون ها دلاري به بهانه بازسازي افغانستان
شليك گلوله و گاز اشك آور به روي مخالفان آل خليفه در بحرين
تداوم اعتراض هاي جهاني عليه قتل عام مسلمانان در ميانمار
تصويب طرح رياضت اقتصادي در فلسطين اشغالي
مردم آلمان : ما خواهان خروج از منطقه يورو هستيم
چها رسوي پنج قا ره


انتقاد شديد احزاب آلمان از مركل درباره فروش تانك هاي پيشرفته به قطر

احزاب مخالف در آلمان ضمن مخالفت با فروش تجهيزات نظامي به قطر، صدور سلاح به اين كشور را «كمك به بقاي ديكتاتورها و شكنجه گران» خواندند.
نمايندگان احزاب مخالف، سبزها و چپ هاي آلمان نسبت به تصميم دولت اين كشور براي فروش 200 فروند تانك به قطر موضع گرفتند و اجراي اين برنامه را مغاير با قوانين صادراتي آلمان عنوان كردند.
مخالفان در انتقاد از تصميم دولت «آنگلا مركل» فروش سلاح به قطر را نشانه «ورشكستگي اخلاقي صدراعظم» ياد كرده و تصريح كردند، صدور سلاح به اين كشور «كمك به بقاي ديكتاتورها و شكنجه گران است.» جنبش صلح آلمان نيز با صدور اين تجهيزات به قطر مخالفت كرد. آنطور كه نشريه اشپيگل نوشته، قرار است 200 دستگاه تانك آلماني «لئوپارد» به ارزش تقريبي دو ميليارد يورو به قطر فروخته شود.


فرانسه رياست دوره اي شوراي امنيت را بر عهده گرفت

فرانسه رياست دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل را براي مدت يكماه از امروز بر عهده گرفت.
به گزارش روزنامه فرانسوي «فيگارو»، فرانسه از امروز به مدت يكماه رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل است. رياست اين شورا در ماه ژوئيه به مدت 30 روز در اختيار كشور كلمبيا بود.شوراي امنيت سازمان ملل 5 عضو دائم و 10 عضو غيردائمي دارد كه اعضاي دائم آن در تصميم ها و رأي گيري هاي شورا داراي حق وتو هستند.بر اساس منشور سازمان ملل، همه اعضاي اين سازمان موظف به قبول تصميمات شوراي امنيت و اجراي آن هستند.شوراي امنيت سازمان ملل تنها ركن اين سازمان است كه قدرت تصميم گيري الزام آور را دارد.ناظران سياسي منطقه مي گويند با آغاز دوره رياست فرانسه بر شوراي امنيت احتمالا موضعگيري شوراي امنيت عليه سوريه شديدتر خواهد شد چرا كه فرانسه از جمله كشورهايي است كه موضع ضد سوري دارد.


ابراز نگراني مردم تونس از سفر وزير دفاع آمريكا

شخصيت هاي ديني و سياسي تونس از سفر ناگهاني وزير دفاع آمريكا و احتمال دخالت كاخ سفيد در امور داخلي كشورشان ابراز نگراني كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري «العالم»، «احمد الكحلاوي» رئيس هيئت حمايت از مقاومت و مبارزه با عادي سازي روابط با آمريكا گفت: سفر مسئولان آمريكايي هميشه با هدف تضمين منافع كاخ سفيد و دخالت بيشتر در امور داخلي كشورهاي عربي و اسلامي صورت مي گيرد.
بر اساس اين گزارش، از نظر تونسي ها سفر «لئون پانتا»، در اين برهه حساس، نگران كننده و مبهم است و با هدف تامين امنيت رژيم صهيونيستي و توطئه بر ضد مسلمانان صورت گرفته است.
اين در حالي است كه رسانه هاي آمريكايي هدف از سفر پانتا را با هدف بررسي راه هاي تقويت روابط تونس و آمريكا و حمايت واشنگتن از نخستين كشور انقلابي در جهان عرب عنوان كردند.
«فتحي القاسمي» استاد دانشگاه تونس و فعال سياسي اين كشور گفت: آمريكايي ها به دنبال امنيت ملي خودشان هستند و عاشق چشم و ابروي اعراب نيستند.
در همين حال بسياري از سازمان ها، گروه هاي سياسي و شخصيت هاي مذهبي تونس، سفر پانتا را به كشورشان بدون ارتباط با مسائل سوريه ندانسته و آن را محكوم كردند.


پاكسازي تروريست ها در حلب ادامه دارد

شكايت دمشق به شوراي امنيت عربستان، قطر و تركيه در سوريه آدم مي كشند

وزارت خارجه سوريه با ارسال نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ازعربستان سعودي، قطر و تركيه به دليل ارتكاب جنايات جنگي و قتل عام غيرنظاميان بي گناه در سوريه شكايت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وزارت خارجه سوريه در نامه اي به رئيس شوراي امنيت سازمان ملل متحد و دبيركل اين سازمان اعلام كرد، عربستان سعودي، قطر و تركيه با ارسال سلاح و پول براي تروريست هاي مسلح در سوريه جناياتي زشت و شنيع عليه غيرنظاميان مرتكب شده و در اين كشور حمام خون به راه انداخته اند.
وزارت خارجه سوريه همچنين اعلام كرد، تركيه به عبور امن تعداد زيادي از مزدوران تبديل شده، مزدوراني كه مردم را سپر انساني خود قرار مي دهند و آنهايي را كه از درخواست هايشان تبعيت نمي كنند مي كشند.
در اين نامه تصريح شده است، باعث تأسف است كه برخي كشورهاي غربي يا عربي وانمودمي كنند كه نگران مردم سوريه هستند اما به جاي اينكه از گروه هاي مسلح بخواهند حملاتشان را متوقف كنند با فراهم آوردن حمايت هاي مالي و تسليحاتي به آنان در انجام جناياتشان كمك مي كنند. وزارت خارجه سوريه اعلام كرد دمشق به طرح شش ماده اي كوفي عنان پايبند است و معتقد است هيچ راه حلي براي بحران سوريه وجود نخواهد داشت مگر با مشاركت نمايندگان مردم سوريه در گفت وگويي ملي كه عزت مردم سوريه را حفظ كند.
در همين رابطه خبرگزاري ها اعلام كردند كه مخالفان مسلح سوري براي اينكه ارتش سوريه را مجبور به استفاده نكردن از سلاح كنند از زنان و كودكان به عنوان سپر انساني خود استفاده مي كنند و براي نجات جان خود قتل عام به راه انداخته اند.
طبق گزارش خبرگزاري شين هوا، اين اقدام غيرقابل قبول تروريست ها يك نوع جنايت جنگي و اقدامي ضد انساني است كه برخلاف مفاد صريح اساسنامه سازمان ملل متحد صورت مي گيرد.
بنا به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه سانا، نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند بخش اعظم شهر حلب و مناطقي از شهر حمص را از وجود تروريست هاي مسلح پاكسازي كنند.
شمار زيادي از تروريست ها در استان هاي حمص، حسكه، درعا و حلب كشته و زخمي شدند و مقادير زيادي سلاح و مهمات از آنان به دست آمد.
تروريست ها به هنگام عقب نشيني افرادي را كه ربوده اند ابتدا شكنجه مي كنند و سپس آنان را به قتل مي رسانند و از تونل هايي كه به عنوان راه هاي فرار به خارج از شهر درنظر گرفته بودند فرار مي كنند.
نيروهاي ارتش در بسياري از شهرها با همكاري مردم به تعقيب اعضاي گروهك هاي تروريستي مي پردازند. در بين تروريست هاي كشته شده شماري از جنگجويان افغاني ليبيايي و ديگر مليت هاي عربي به چشم مي خورد.
پايگاه خبري الوطن سوريه نيز در اين باره نوشت، ارتش سوريه در حلب صرفاً با 10 هزار فرد مسلح روبه رو نيست بلكه با ارتش جهاني روبه رو است.
به گزارش اين پايگاه خبري، در خيابان هاي حلب اجسادي به چشم مي خورند كه مليت هاي غيرسوري دارند و صف هاي طولاني افراد مسلحي ديده مي شوند كه از اطراف حلب براي كمك به تروريست ها وارد اين شهر مي شوند.
پايگاه خبري الوطن افزود، تانك هاي ارتش سوريه از سوي مخالفان با خمپاره هاي ساخت آمريكا هدف قرار مي گيرند وتسليحاتي كه از سوي تروريست ها به كار گرفته مي شود ساخت آمريكا، اسرائيل و كشورهاي غربي است.
روزنامه سوري الحقيقه نيز نوشت، به زودي لشكر 47 نيروهاي ويژه سوري براي پاكسازي بقيه مناطق حلب وارد اين شهر مي شود.
به نوشته الحقيقه اهميت جنگ حلب در سطح راهبردي به حدي است كه دولت سوريه لشكر 47 را از منطقه ادلب و جبل الزاويه به سوي حلب حركت داده است.
هرچند كه ادلب و ريف هم اهميتي كمتر از حلب ندارد اما جنگ حلب اولويتي مطلق دارد زيرا آمريكايي ها و متحدانشان وارد جنگي براي شكستن كمر سوريه در حلب شده اند.
از سوي ديگر خبرگزاري آناتولي تركيه اعلام كرد تركيه نيروي پياده، تانك و سامانه موشكي به مرزهاي سوريه اعزام كرده است. تركيه ظاهراً مدعي شده كه براي مقابله با نيروهاي كرد پ ك.ك اين نيروها را اعزام كرده است ليكن تحليلگران منطقه معتقدند دولت تركيه براي دخالت نظامي در سوريه اين تجهيزات را در مرز با سوريه مستقر كرده است.
در همين رابطه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه گفت وگوي تلفني انجام داد و او را در جريان تحولات سوريه به ويژه هماهنگي مواضع دو كشور براي انتقال سريع قدرت در سوريه قرار داد.
روزنامه آيدين ليك چاپ تركيه به نقل از منابع آگاه نوشت، كنسول آمريكا در تركيه هدايت مخالفان دولت سوريه را بر عهده دارد. اين روزنامه افزود، مركز محرمانه اي در پايگاه نظامي اينجرليك آمريكا هدايت مخالفان دولت سوريه را بر عهده دارد.
اين درحالي است كه مخالفان سوري از روي استيصال اعلام كردند هرگونه كمك از اسرائيل را مي پذيرند. ناظران سياسي منطقه درخواست كمك از اسرائيل نشان مي دهد كه مخالفان بشار اسد به دستور صهيونيست ها در سوريه آدم مي كشند.
از ديگر اخبار سوريه تعطيلي كامل سفارت سوريه در استراليا است.
روزنامه سيدني مورنينگ هرالد در اين باره نوشت، دولت سوريه پس از اخراج ديپلمات هاي اين كشور از استراليا، سفارت خود در شهركانبرا پايتخت اين كشور را كاملاً تعطيل كرده است. بسته شدن سفارت سوريه در استراليا دو ماه پس از آن صورت مي گيرد كه وزير خارجه اين كشور دو ديپلمات سوري را از استراليا اخراج كرد.
همچنين روزنامه فيگارو چاپ فرانسه در شماره روز گذشته خود نوشت، مخالفان سوري در مقابل ارتش سوريه از نظر روحي و رواني به شدت كم آورده اند چرا كه ارتش با قدرت و صلابت با آنها برخورد كرده و داراي توان آتش بالا و استثنايي هستند و با توانايي كه دارند زمام امور را به دست خواهند گرفت.
اين روزنامه افزود، تروريست ها از توانايي ارتش و روحيه بالاي آنان شگفت زده شده اند زيرا تصور مي كردند كه در برابر ارتش شكست خورده قرار مي گيرند ولي شدت آتشباري آنها به حدي است كه تروريست ها را غافلگير كرده است.
ساير رويدادها
¤ يك منبع نظامي سوريه: در عمليات ارتش سوريه در حلب تاكنون 400 تروريست كشته و 150 نفر ديگر دستگير شدند.
¤ واحدهايي از ارتش سوريه موفق شدند تك تيراندازهايي كه از اتباع ليبي بودند و از پشت بام ها به نيروهاي ارتش تيراندازي مي كردند را دستگير كنند.
¤ 9 دستگاه خودرو مجهز به مسلسل نيمه سنگين افراد مسلح در اطراف شهر حلب به دست نيروهاي دولتي منهدم شد.
¤ 130 نفر از فريب خوردگاني كه در حوادث اخير سوريه دست داشتند ولي دستشان به خون مردم آغشته نيست از سوي دولت دمشق آزاد شدند.
 


يورش نيروهاي امنيتي آل سعود به معترضان در شرق عربستان

منابع خبري از سركوب وحشيانه تظاهرات مسالمت آميز مردم شرق عربستان از سوي نيروهاي امنيتي سعودي خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم» به نقل از شاهدان عيني و فعالان سياسي، جمع كثيري از مردم شهر قطيف در شرق عربستان، دوشنبه شب پس از برگزاري نماز مغرب و عشا با برگزاري تظاهرات مسالمت آميز خواستار آزادي افراد بازداشت شده شدند.
براساس اين گزارش، نيروهاي پليس و ماموران امنيتي با پرتاب گاز اشك آور و شليك گلوله هاي جنگي، تظاهرات را در قطيف متفرق كردند كه در جريان آن 14 تن از تظاهركنندگان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.
شاهدان عيني گفتند: نيروهاي امنيتي سعودي، در جريان شليك مستقيم گلوله جنگي به صدها تظاهركننده، آنها را به محاصره خود درآوردند و معترضان براي مقابله با آن اقدام به آتش زدن لاستيك و پرتاب سنگ كردند.
وزارت كشور عربستان روز سه شنبه با صدور بيانيه اي بدون اشاره به اعتراضات مردمي در شرق اين كشور اعلام كرد: تعدادي از عوامل اغتشاش دوشنبه شب اقدام به آتش زدن لاستيك در چندين نقطه از شهر قطيف كردند كه نيروهاي امنيتي آنها را شناسايي و بازداشت كردند.
از سوي ديگر شاهزاده «احمد بن عبدالعزيز» برادر كوچك پادشاه و وزير كشور عربستان طي سخناني؛ اعتراضات مردمي در شرق اين كشور را به مشتي اغتشاشگر نسبت داد و با اهانت به آيت الله «نمر باقرالنمر» روحاني برجسته شيعي اظهار داشت: اقدامات و طرح هاي نمر كه چندي قبل بازداشت شد، نشان مي دهد كه وي اخلالگر است.
احمد بن عبدالعزيز كه يك ماه پيش به سمت وزير كشور عربستان منصوب شده است تاكيد كرد مسئولان عربستان هرگز اجازه نمي دهند كه امنيت كشور با مشكل مواجه شود.
آيت الله نمر كه از شخصيت هاي بارز شيعي در شرق عربستان به شمار مي آيد در روز 9 ژوئيه و طي يك عمليات ناجوانمردانه مورد اصابت گلوله نيروهاي امنيتي آل سعود قرار گرفت و پس از زخمي شدن از ناحيه ران بازداشت و به بيمارستان نظامي «الدمام» اعزام شد. با بازداشت اين روحاني شيعه اعتراض ها عليه آل سعود وارد مرحله تازه اي شده است.
از سوي ديگر، برخي ديپلمات ها از طرح انگليس براي جلوگيري از فروپاشي آل سعود و تغيير رژيم سلطنتي مطلقه به پادشاهي مشروطه خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «سوريه الان»، براساس اطلاعات دريافتي در مورد اين طرح كه از سوي منابع انگليسي و فرانسوي مورد تاييد قرار گرفته است، در صورت اجرايي شدن آن، جايگاه حكمراني و وليعهدي عربستان همچنان در اختيار فرزندان آل سعود قرار خواهد گرفت، اما در كنار آن شوراي وزيران با تركيبي جديد از عشايرو قبايل موجود بر روند امور نظارت خواهند داشت.
در طرح جديد همچنين از اختيارات هيئت امر به معروف و نهي از منكر كاسته شده است و دستگاه مذهبي وهابي تنها نقش مرجعيت را ايفا خواهد كرد.
 


كاركنان دولت اسپانيا هم به جمع معترضان پيوستند

كاركنان دولتي اسپانيا در جريان اعتراض ها به سياست هاي اقتصادي دولت، مقامات كشورشان را به «دزدي» متهم كردند.
به گزارش خبرگزاري رويتر، شماري از كاركنان دولتي اسپانيا روز دوشنبه مقابل دفتر مركزي «حزب راست ميانه مردم» در مادريد تجمع كردند و خواستار توقف اجراي سياست هاي اقتصادي رياضتي شدند.
نيروهاي امنيتي پايتخت اين كشور بحران زده با احاطه ساختمان اين حزب مانع از ورود قربانيان سياست هاي رياضتي دولت شدند.
معترضان دستنوشته هايي با خود حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود: «اين كار شما دزدي است.»
گفتني است اسپانيا به عنوان يكي از كشورهاي اروپايي كه بيشترين بحران اقتصادي را متحمل شده است، براي پرداخت بدهي هاي سر به فلك كشيده و جبران كسري بودجه سال هاست اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي اتحاديه اروپا را در دستور كار خود قرار داده است.


حيف و ميل ميليون ها دلاري به بهانه بازسازي افغانستان

يك گروه ناظر آمريكايي فاش كرد، سرمايه گذاران اين كشور ميليون ها دلار را در افغانستان به بهانه بازسازي حيف و ميل كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، يك گروه ناظر آمريكايي تحت رهبري «جان سويكو» دوشنبه طي گزارشي اعلام كرد، ميليون ها دلار پول آمريكا به علت برنامه ريزي ضعيف و فقدان مهارت در طرح ها براي كمك به بازسازي افغانستان حيف و ميل شده و ميلياردها دلار ديگر نيز در معرض خطر است. سويكو در گزارش خود كه به كنگره آمريكا ارائه كرده آورده است، يك دهه درگيري و كشتار در افغانستان و هزينه شدن بيش از 89 ميليارد دلار در بخش بازسازي اين كشور هنوز نتوانسته است مشكلات جدي افغانستان را حل كند. اين گزارش مي افزايد: اگر برنامه هاي توسعه آمريكا در افغانستان با حمايت كمك كنندگان بين المللي تقويت نشود، آمريكا ميلياردها دلار ديگر را از دست خواهد داد.
دراين گزارش دقيقا نام هيچ مقام و يا نهاد آمريكايي و يا افغاني آلوده به فساد اقتصادي آورده نشده است.
سويكو افزود: بخش چشمگيري معادل با 400 ميليون دلار سرمايه گذاري دولت آمريكا در پروژه هاي زيرساختي درسال مالي 2011 ممكن است به سبب ضعف در برنامه ريزي، هماهنگي و اجرا به هدر رفته باشد.
پيشتر گزار ش هايي درباره حيف و ميل ميلياردها دلار در عراق به چاپ رسيد كه در آنها به صراحت اشغالگران آمريكايي متهم به اين حيف و ميل ها شده بودند.


شليك گلوله و گاز اشك آور به روي مخالفان آل خليفه در بحرين

نيروهاي امنيتي بحرين با استفاده از گلوله هاي جنگي و گازهاي اشك آور به تظاهركنندگاني كه خواستار سرنگوني نظام آل خليفه بودند حمله كردند.
به گزارش خبرگزاري ها هزاران معترض بحريني در منامه و جزيره ستره و ديگر شهرهاي اين كشور تظاهرات كردند و سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستار شدند كه در اين هنگام با يورش نيروهاي امنيتي بحرين مواجه شدند.
نيروهاي آل خليفه با گلوله هاي جنگي، گازهاي سمي و اشك آور به تظاهركنندگان حمله كردند كه باعث زخمي شدن تعداد زيادي از آنها شدند.
تظاهرات مردم بحرين در روزهاي اخير افزايش يافته و ائتلاف 14 فوريه از مردم خواسته تا رسيدن به هدف نهايي خود در سقوط حكومت از پاي ننشينند.
رژيم آل خليفه نيز با كمك گرفتن از آل سعود و دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي انگليس اين اعتراضات را به شدت سركوب مي كند.
اين در حالي است كه انقلابيون بحرين تاكيد كرده اند آل خليفه به هدف خود نخواهد رسيد و مردم تا احقاق حقوق مشروع خود خيابان ها را ترك نخواهند كرد.
يك فعال سياسي بحريني نيز در اين باره گفت، آمريكايي ها رژيم آل خليفه را به توسل به خشونت براي سركوب انقلاب مردمي وادار مي كنند و خود آل خليفه اراده اي از خود ندارد.


تداوم اعتراض هاي جهاني عليه قتل عام مسلمانان در ميانمار

در ادامه واكنش ها به نسل كشي مسلمانان ميانمار وكلاي پاكستاني و دانشجويان اندونزيايي تداوم اين كشتارها را محكوم كردند.
به گزارش ايرنا، انجمن وكلاي پاكستان در اعتراض به كشتار و خشونت ها عليه مسلمانان ميانمار مقابل سفارت اين كشور در اسلام آباد تحصن كردند. اين تحصن اعتراض آميز كه با شركت بيش از 100 نفر از وكلاي اسلام آباد برگزار شده بود، با سرپرستي سيد جاويد اكبر شاه مشهدي رئيس كانون منطقه اي وكلاي پاكستان در اين شهر برپا شد.
جاويد اكبر شاه مشهدي گفت: اين يك تحصن كاملامسالمت آميز مقابل سفارت ميانمار در اسلام آباد بود و هدف اصلي آن تصويب قطعنامه اي با مضمون محكوميت اقدامات غيرانساني عليه مسلمانان در ميانمار توسط بودائيان افراط گراست.
در همين حال حزب جمعيت علماي اسلام پاكستان نيز اعلام كرده جمعه هفته جاري در سراسر اين كشور راهپيمايي در اعتراض به كشتار مسلمانان ميانمار برگزار خواهد كرد.
اعضاي انجمن دانشجويان مسلمان اندونزي نيز با تجمع در شهر لامپونگ اندونزي ضمن محكوم كردن كشتار مسلمانان ميانمار، خواهان اقدام فوري سازمان ملل متحد در اين باره شدند.
دانشجويان معترض در بيانيه خود از سازمان ملل درخواست كردند تا علاوه بر اعزام نيروهاي حافظ صلح به ميانمار، رويدادهاي اخير در اين كشور را به عنوان پرونده جنايت عليه بشريت اعلام كرده و آن را در دادگاه هاي بين المللي پيگيري كند.
سازمان واكنش سريع اندونزي موسوم به «اي سي تي» عصر روز دوشنبه نخستين گروه از نيروهاي مردمي اين كشور را با هدف كمك به مسلمانان روهينگا به ميانمار اعزام مي كند.
يكي از مسئولان اين سازمان از اعزام تيم پزشكي به ميانمار خبر داد و خاطرنشان كرد: در زمان حاضر اولويت براي هر مسلماني در هر كشور كمك به مسلمانان آواره ميانماري است كه در مرز اين كشور با بنگلادش مستقر شده اند. طبق گزارش ها بيش از 500 هزار آواره مسلمان ميانماري در اردوگاه هاي آوارگان در بنگلادش و تايلند در بدترين شرايط زندگي مي كنند.
 


تصويب طرح رياضت اقتصادي در فلسطين اشغالي

در پي اوضاع نابسامان اقتصادي در رژيم صهيونيستي، كابينه اين رژيم برنامه رياضت اقتصادي را تصويب كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري العربيه، كابينه اسرائيل با هدف كاهش كسري بودجه و جلوگيري از تأثير بحران اقتصادي جهاني، برنامه رياضت اقتصادي را تصويب كرد.
اين برنامه شامل افزايش ماليات بر فروش و كاهش هزينه هاي عمومي است كه 171 ميليون دلار از بودجه كابينه در سال 2012 را كاهش خواهد داد.
كابينه اسرائيل پس از هفت ساعت بحث درباره برنامه رياضت اقتصادي، سرانجام با 20 رأي موافق در مقابل 9 رأي مخالف، اجراي اين برنامه را به تصويب رساند.
رژيم صهيونيستي تلاش مي كند با اجراي اين برنامه كسري بودجه 9/6 ميليارد دلاري خود را كه تقريباً 40 درصد از توليد ناخالص داخلي آن به شمار مي آيد را كاهش دهد.
طي هفته هاي گذشته چندين شهروند اسرائيلي در اعتراض به اوضاع بد اقتصادي، اقدام به خودسوزي كرده اند.
براساس برنامه رياضت اقتصادي كابينه اسرائيل، ماليات بر درآمد خانواده هايي كه ماهيانه بيش از 2200 دلار درآمد دارند، يك درصد افزايش خواهد يافت. همچنين ماليات بر ارزش افزوده به 16 درصد افزايش مي يابد كه اين افزايش از فردا اعمال خواهد شد.
چالش هاي اقتصادي كه رژيم صهيونيستي با آن مواجه است سبب شد تا سال گذشته تظاهرات گسترده اي برگزار شود. اعتراضات به مشكلات اقتصادي طي سال جاري نيز همچنان ادامه دارد.
از سوي ديگر شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل با اكثريت آرا دو قطعنامه ضداسرائيلي را به تصويب رساند.
به گزارش خبرگزاري قدس اين قطعنامه ها با رأي مثبت 45 كشور و مخالفت آمريكا و كانادا به تصويب رسيد و درباره آثار منفي سياست هاي رژيم صهيونيستي بر مسائل اجتماعي و اقتصادي ملت مظلوم فلسطين در سرزمين هاي اشغالي است.
در اين قطعنامه ها به اسرائيل درباره ادامه شهرك سازي ها، شرايط معيشتي غيرقابل قبول فلسطينيان و نقض حقوق زنان فلسطيني هشدار داده شده است.
در اين قطعنامه از رژيم صهيونيستي خواسته شده است تا تمام گذرگاه هاي مرزي با غزه را باز كند و به سياست هاي خشن خود درباره تردد فلسطينيان براي نقل و انتقال كالا به نقاط مختلف فلسطين از جمله قدس شريف پايان دهد.
 


مردم آلمان : ما خواهان خروج از منطقه يورو هستيم

آخرين نظرسنجي ها در آلمان نشان مي دهد بيش از نيمي از مردم اين كشور خواستار خروج از منطقه پولي يورو هستند.
به گزارش مركز اطلاع رساني «دلوكال»، روزنامه «بيلد» آلمان 6 نظرسنجي انجام داده كه براساس نتايج بدست آمده از آن، 51 درصد از شهروندان آلماني معتقدند در صورت خروج از منطقه يورو وضعيتي بهتر خواهند داشت.
29 درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي نيز اعلام كرده اند كه بهتر است آلمان همچنان در منطقه يورو باقي بماند. از نكات جالب توجه اين نظرسنجي اين كه، 71 درصد از شهروندان اين عضو قدرتمند يورو اعلام كرده اند اگر يونان قادر به اجراي رياضت هاي اقتصادي نيست بايد منطقه يورو را ترك كند.
به گزارش فارس، اين نظرسنجي در كل نشان مي دهد كه شهروندان آلماني نظر مساعدي نسبت به منطقه يورو ندارند و نسبت به بقاي موثر يونان در منطقه يورو نيز خوشبين نيستند. نتايج اين نظرسنجي در حالي منتشر مي شود كه مقامات ارشد آلماني و در راس آنها وزير اقتصادي اين كشور «فيليپ روسلر» نسبت به توانايي يونان در عمل به تعهدات اقتصادي خود به منطقه يورو ابراز ترديد كرده اند.
تشديد بحران اقتصادي در كشورهايي مانند يونان، ايتاليا، اسپانيا و قبرس سبب شده است تا اساسا منطقه يورو در وضعيتي اضطراري قرار گيرد. همين مسئله سبب شده تا شهروندان كشورهاي مرفه تر اروپايي از منطقه يورو فاصله گرفته و خواستار خروج كشورهايشان از اين منطقه اقتصادي شوند. يكي از اين كشورها آلمان است. شهروندان آلماني شاهد تاثيرپذيري جدي اقتصاد خود از بحران هاي جاري در منطقه يورو هستند. در چنين شرايطي خروج از منطقه يورو و تعريف اقتصاد آلمان در حوزه و چارچوبي خارج از اين منطقه پولي به يك خواسته عمومي تبديل شده است. نظرسنجي روزنامه بيلد به خوبي نشان مي دهد كه طرح هاي رياضتي آنگلا مركل صدراعظم آلمان به هيچ عنوان مورد پذيرش شهروندان اين كشور قرار نگرفته است و آنها خواستار خروج از منطقه يورو هستند.


چها رسوي پنج قا ره

حمايت رامني از صهيونيست ها
«ميت رامني» كانديداي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در فلسطين اشغالي به شدت به رقيب انتخاباتي خود (باراك اوباما) حمله كرد چرا كه به زعم رامني رئيس جمهور كنوني آمريكا به خوبي از كابينه «بنيامين نتانياهو» حمايت نمي كند! رامني مي داند كه رمز پيروزي در انتخابات آمريكا حمايت لابي صهيونيستي از وي است.
فتح، مسئول شكست
«سامي ابوزهري» سخنگوي جنبش حماس گفت، جنبش فتح مسئول تعليق اجراي توافق آشتي ملي است. ابوزهري به اظهارات «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان و رهبر جنبش فتح اشاره كرد. عباس گفته بود با زمان تعيين شده توسط پارلمان فلسطين براي اجراي انتخابات (29مهر) مخالف است و انتخابات بايد هرچه زودتر برگزار شود.
كسب تجربه ساخت ديوار حائل
دولت هند اخيرا گروهي را روانه فلسطين اشغالي كرد تا از صهيونيست ها در مورد نحوه ساخت ديوارهاي بتوني حائل تجربه كسب كنند.
دهلي نو قصد دارد اين نوع ديوار را در مناطق مرزي هند و پاكستان ايجاد كند. دولت آمريكا نيز قصد دارد در مناطق مرزي اين كشور با مكزيك ديوار حائل ايجاد كند.
توافق بر سر مذاكره با طالبان
دولت هاي پاكستان و افغانستان توافق كردند تا براي مذاكره با طالبان مستقر در ايالت وزيرستان شمالي پاكستان يك كميسيون مشترك صلح تشكيل دهند. مذاكرات با طالبان توسط «صلاح الدين رباني» فرزند «برهان الدين رباني» ماه آينده ميلادي صورت مي گيرد. صلاح الدين پس از شهادت پدرش به رياست شوراي عالي صلح افغانستان رسيده است.


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14