(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 مرداد 1391 - شماره 20272

تماشاي چهره هاي پاك در نيشابور
خانه آماده ثبت در آثار ملي كشور در رشت تخريب شد
رئيس كارخانه چاي كلارآباد:
واردات بي رويه به صنعت چاي كشور ضربه زده است
پژواك
تأسيس ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري يزد
درخشش شاعر اليگودرزي در جشنواره سوره
چك هاي اعضاي مسكن مهر بادرود به اجرا گذاشته شد
اختصاص 164 ميليارد تومان براي توسعه كشاورزي گيلان
مردم البرز 57 ميليارد ريال به صندوق هاي صدقات واريز كردند
معلول شيرازي عيد فطر با ويلچر به حرم رضوي مي رسد
نمايشگاه رايگان به هنرمندان اصفهاني اختصاص مي يابد
با شروع سال تحصيلي جديد انجام مي شود
فعاليت 68 مدرسه قرآني در مازندران
كتابخانه عمومي امام صادق(ع) يزد شبانه روزي شد
انتقاد از كندي روند احداث سد كلاسر
وقف 3500 متر زمين براي ترويج قرآن
واگذاري 56 واحد مسكوني به نيروهاي لشكر 58 تكاور ذوالفقار
از نگاه دوربين
خودداري استاندار خوزستان از ملاقات با بنكداران اهواز
بنابر گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش
جزيره كيش به مقصد گردشگران فرهنگي تبديل مي شود
رونمايي از 8 نسخه نفيس خطي در يزد
روزانه 180تن زباله در شاهرود توليد مي شود


تماشاي چهره هاي پاك در نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
همزمان با روز بزرگداشت شيخ شهاب الدين سهروردي نمايشگاه طراحي «چهره هاي پاك» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپا شد.
حميدرضا آتشي مسئول مجتمع هاي فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق اظهارداشت: نمايشگاه «چهره هاي پاك» مجموعه آثار حسين فخريان است كه در آن 20 اثر طراحي وي درمعرض ديد عموم قرارگرفت.
وي افزود: در اين نمايشگاه طرح هايي با موضوع چهره كودكان با استفاده از مداد به سبك سورئاليسم و رئاليسم طراحي شده است.
وي گفت: اين سومين نمايشگاه انفرادي اين هنرمند نيشابوري است كه آثار به نمايش گذاشته شده مورد نقد و بررسي قرارگرفت.
آتشي تصريح كرد: نمايشگاه «چهره هاي پاك» از 7 لغايت 12 مرداد 91 در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور براي بازديد عموم علاقمندان برپا شد.
 


خانه آماده ثبت در آثار ملي كشور در رشت تخريب شد

رشت- خبرنگار كيهان:
در بافت تاريخي محله ساغري سازان رشت، يك خانه آماده ثبت در آثار ملي كشور تخريب و به تلي از خاك تبديل شد.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: متأسفانه تخريب اين خانه تاريخي در حالي صورت گرفت كه علي رغم حضور نمايندگان ميراث فرهنگي استان و تماس هاي مكرر با مسئولان ذي ربط در شهرداري رشت، مالك بر تخريب اين خانه تاريخي اصرار و نسبت به تخريب آن اقدام كرد.
مصطفي پورعلي با بيان اينكه محله ساغريسازان به عنوان يكي از بافت هاي تاريخي گيلان در آثار ملي كشور به ثبت رسيده و هرگونه ساخت و ساز در اين محله بايد با تأييد ميراث فرهنگي صورت پذيرد، افزود: اداره ميراث فرهنگي پس از اطلاع از قصد مالك مبني بر تخريب اين خانه، با شهردار و معاون شهردار منطقه 3 و ديگر مقامات مسئول به صورت تلفني مذاكره و درخواست كرد تا روشن شدن موضوع، دستور توقف تخريب داده شود ولي مقامات شهرداري منطقه 3 رشت مدعي بودند كه محله ساغري سازان رشت جزو بافت تاريخي محسوب نمي شود از اين رو هيچ گونه اقدام بازدارنده اي از سوي شهرداري صورت نگرفت.
وي ادامه داد: اين اظهارنظر شهرداري منطقه 3 در حالي صورت مي گيرد كه چندي پيش، شهرداري براي صدور چندين پروانه ساخت در محله ساغري سازان، از اداره ميراث فرهنگي استعلام گرفت كه متعاقب آن اداره ميراث فرهنگي دستورالعمل چگونگي ساخت و ساز در اين بافت تاريخي را به شهرداري اعلام و حتي در يك مورد نيز اجازه صدور پروانه ساخت را به شهرداري نداد؛ حال چگونه مسئولان شهرداري منطقه 3 رشت مدعي هستند كه محله ساغري سازان جزو بافت تاريخي محسوب نمي شود خود جاي سؤال دارد.
 


رئيس كارخانه چاي كلارآباد:

واردات بي رويه به صنعت چاي كشور ضربه زده است

كلاردشت- خبرنگار كيهان:
تغيير كاربري باغهاي چاي، توليد چاي خشك اين كارخانه را از 300 تن به 50 تن چاي خشك در سال تقليل داده است.
رئيس كارخانه چاي كلارآباد با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر اين كارخانه با خريد چاي از باغداران منطقه براي خشك كردن و آماده سازي برگ سبز چاي اقدام كرده كه توليد چاي خشك در اين كارخانه به 50 تن در سال مي رسد.
محمدرضا جعفرنژاد با اشاره به دست هاي پنهان در ايجاد ركود چاي داخلي افزود: دست هاي پنهاني وجود دارند كه نمي خواهند چاي داخلي رونق داشته باشد و با واردكردن بي رويه چاي خارجي به صنعت چاي داخلي ضربه مي زنند.
وي افزود: توليد چاي خشك در استان گيلان و مازندران جوابگوي مصرف داخلي نيست، بنابراين واردات ساماندهي شده اين صنعت لازم است. حال اينكه تا به امروز واردات غيرمعقول و بي رويه چاي به اين صنعت ضربه زده است.
وي تأكيد كرد: با همت متوليان اين صنعت در غرب استان و با حمايت معاونت برنامه و بودجه استانداري مازندران تشكيلات امور صنفي صنعت چاي در غرب استان آغاز به كار كرده است تا توليد، توزيع و به زراعي صنعت چاي داخل در اولويت ساماندهي قرار گيرد.
ميزان زيركشت چاي در محدوده كلارآباد و حومه 220 هكتار در قبل از انقلاب بوده است كه در حال حاضر اين مقدار به 85 هكتار رسيده است.
 


پژواك

درخشش هنرمندان كاشاني
كاشان- خبرنگار كيهان: در مراسم اختتاميه يادمان سپيده كاشاني هنرمندان كاشاني توانستند رتبه هاي برتر اين يادمان را به خود اختصاص دهند.
در اين يادمان كه در محل كتابخانه ملي برگزار شد، محسن غفاري و جواد جهان آرايي موفق به كسب رتبه دوم از بين دو هزار آثار ارسالي به دبيرخانه يادمان در دو بخش كتاب و شهر شدند.
برگزاري جشنواره فيلم كوتاه در بابل
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بابل از خيرين و هنرمندان خواست براي برپايي باشكوه جشنواره سراسري فيلم كوتاه وارش مشاركت داشته باشند.
سيدابراهيم حسيني گفت: اين جشنواره در 18 مهر ماه سال جاري به مدت سه روز در بابل برگزار مي شود.
در اين جشنواره فيلم هاي مستند، داستاني، پويانمايي و تجربي و مازندران شناسي به نمايش درمي آيد.
اكران يازده فيلم در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان: طي سه ماه نخست سال جاري بيش از 16 هزار نفر از شهروندان نيشابوري 11 فيلم اكران شده در تنها سينماي اين شهر را تماشا كردند.
 


تأسيس ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري به منظور حمايت بر روند توزيع و عرضه آثار فرهنگي، هنري، ادبي و سمعي و بصري در يزد راه اندازي شد.
بهرام عبدالحسيني در نشست اعضاي شوراي حمايت و صيانت از آثار فرهنگي و هنري از برخورد جدي اين اداره كل با فروشگاه هايي كه محصولات و آثار غيرمجاز فرهنگي ارائه مي دهند خبر داد و گفت: اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي با تشكيل اين شورا در نظر دارد با متخلفان برخورد كند.
وي اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي با هدف گذاري فرهنگي بروي جوانان، تخريب آنان را نشانه گرفته اند.
عبدالحسيني با تأكيد بر فرهنگسازي و آگاهي بخشي به كودكان و نوجوانان به منظور انتخاب صحيح بازيهاي رايانه اي از غيرقانوني بودن عرضه محصولات فرهنگي در شركت ها و فروشگاه هاي كامپيوتري خبر داد.
 


درخشش شاعر اليگودرزي در جشنواره سوره

اليگودرز-خبرنگاركيهان:
شاعر اليگودرزي مقام سوم شعر سپيد را كسب كرد.
عباس آتشي، شاعر جوان و عضو انجمن ادبي فردوسي اليگودرز در دهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره كه در اروميه برگزار شد موفق به كسب مقام سوم در بخش شعر سپيد موضوع آزاد شد. آتشي از شاعران موفقي است كه در چندين جشنواره كشوري حائز رتبه هاي برتر شده است. « به تمام زبان هاي دنيا» نام اولين مجموعه شعر اين شاعر جوان است.

 


چك هاي اعضاي مسكن مهر بادرود به اجرا گذاشته شد

بادرود-خبرنگار كيهان:
رحمت الله كيانوش مديرعامل پروژه مسكن مهر حضرت ابوالفضل(ع) شهر بادرود از اجرا گذاشتن چك هاي اعضاي مسكن مهر بادرود توسط اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان خبر داد.
وي گفت: علي رغم دستور صريح وزير راه و شهرسازي مبني بر استرداد چك هاي صاحبان منازل مسكوني مسكن مهر بادرود در رابطه با آماده سازي محوطه و همچنين تخفيف 50 درصدي به مالكان منازل، متاسفانه هيچ اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است و اداره كل راه و شهرسازي استان چك هاي اعضاي مسكن مهر بادرود را كه بعضا تحت پوشش نهاد كميته امداد و بهزيستي و جوانان بيكار مي باشند در مراجع قضايي به مرحله اجرا گذاشته و حكم محكوميت شركت مذكور را اخذ كرده است!
كيانوش پيرامون پيشرفت فيزيكي مسكن مهر بادرود گفت: از مجموع 120 واحد پروژه در درست احداث، تعداد 80 واحد آن در اختيار صاحبان قرار داده مي شود و مابقي تا پايان شهريور به آنان تحويل داده خواهد شد.
 


اختصاص 164 ميليارد تومان براي توسعه كشاورزي گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از اختصاص 164 ميليارد تومان اعتبار براي طرح توسعه كمي و كيفي بخش كشاورزي استان خبر داد.
مهدي سعادتي با اختصاص اين مقدار اعتبار و اجراي طرح توسعه كمي و كيفي بخش كشاورزي، زمينه فعاليت براي 18 هزار و 500 نفر فراهم مي شود.
وي با بيان اينكه فارغ التحصيلان رشته كشاورزي براي دريافت اين تسهيلات در اولويت هستند گفت: مبناي پرداخت براي ايجاد هر شغل 30 ميليون تومان و سقف پرداخت هم برابر مصوبات كارگروه كشاورزي باز است.
سعادتي اضافه كرد: براي سهولت در كار پرداخت تسهيلات، بانك هاي عامل قرار است دستورالعمل ارزيابي مربوط به وثيقه ها را به استانداري اعلام و در كارگروه مطرح كنند و سپس در اختيار هر شهرستان براي اجرا قرار بگيرد ضمن اينكه طرحهاي مصوب كارگروه كشاورزي به صورت كامل براي بانك ها فرستاده مي شود و بانك ها نيز بايد كار پرداخت را انجام دهند.
استاندار گيلان همچنين خواستار تسريع در اجراي طرحها و توجه بيشتر به تشكل ها، شركتها و كارهاي گروهي در بخش كشاورزي شد و خاطرنشان ساخت: در طرح توسعه كشاورزي، فعاليت ها بيشتر روي زمينهاي كوچك صورت مي گيرد و متوازن كردن طرحهاي بخش كشاورزي، تقويت دامداري ها، شيلات، صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي هم مد نظر است.
 


مردم البرز 57 ميليارد ريال به صندوق هاي صدقات واريز كردند

كرج- خبرنگار كيهان:
طي سال گذشته مردم خير و نيكوكار استان البرز بيش از 57 ميليارد ريال صدقه در قالب صندوق هاي صدقات كميته امداد پرداخت كردند.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: اين ميزان كمك از طريق حدود 200 هزار صندوق كوچك، متوسط و بزرگ نصب شده در اين استان جمع آوري شده است.
علي سالاركيا با اشاره به افزايش ميزان صدقات در استان تصريح كرد: تمام كمك هاي مردمي در جشن ها و مراسم خاص اكرام ايتام در اختيار مددجويان قرار مي گيرد.
وي يادآور شد: مبالغ جمع آوري شده از صندوق هاي صدقات استان برابر ضوابط اين نهاد در راستاي خدمات موردي معيشتي، فرهنگي، مسكن، جهيزيه و درمان نيازمندان هزينه مي شود.
 


معلول شيرازي عيد فطر با ويلچر به حرم رضوي مي رسد

طبس- خبرنگاركيهان:
معلول شيرازي با ويلچر به قصد زيارت حضرت ثامن الائمه(ع) عيد سعيد فطر وارد مشهد مي شود.
«يونس مظفري» كه از شهر شيراز به قصد زيارت امام رضا(ع) حركت كرده است و تاكنون استان هاي يزد، خراسان جنوبي و رضوي را پشت سر گذاشته و هم اكنون در شهر طبس اقامت دارد.
اين معلول شيرازي كه مسير شيراز تا طبس را 40روزه طي كرده است، روزانه به طور متوسط 50 كيلومتر را مي پيمايد.
مظفري اين سفر را با شعار غيرت و تعصب ايراني آغاز و اميدوار است تا نماز عيد سعيد فطر را در حرم رضوي اقامه كند و به نيابت از همه حاجتمندان نايب الزياره باشد.
گفتني است وي تاكنون 41سفر زيارتي را به اين شكل انجام داده است.
 


نمايشگاه رايگان به هنرمندان اصفهاني اختصاص مي يابد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان اعلام كرد: به آن دسته از هنرمنداني كه در عرصه فرهنگ شهروندي به توليد آثار هنري مي پردازند، چنانچه آثار هنري آنها حائز شرايط لازم باشد، گالري رايگان اختصاص مي يابد.
اين كميته مشكلات و معضلات شهري و برخورداري از كيفيت هنري لازم را دو شرط پذيرش آثار جهت نمايش عمومي آن دانسته و افزوده است: اين آثار در صورت تاييد از سوي كارشناسان هنري كميته فرهنگ شهروندي، به مدت 10 الي 15روز در گالري پاتوق شهروندي واقع در ضلع جنوبي پل خواجو به نمايش درخواهد آمد.
هنرمندان و گروه هاي هنري علاقه مند به استفاده از اين گالري مي توانند جهت اطلاع از موضوعات شهروندي و جزئيات اختصاص نمايشگاه با روابط عمومي كميته فرهنگ شهروندي تماس حاصل كرده يا به آدرس: اصفهان، خيابان لاله، خيابان طبيب اصفهان، خانه شهروند، دبيرخانه كميته فرهنگ شهروندي مراجعه كنند.
 


با شروع سال تحصيلي جديد انجام مي شود

فعاليت 68 مدرسه قرآني در مازندران

ساري-خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران از آغاز فعاليت 68 مدرسه قرآني در سال تحصيلي جديد خبر داد.
محمدعلي اميري در گفت وگو با خبرنگار كيهان از تاسيس 15مدرسه جديد در هفت شهر مازندران خبر داد و گفت: هشت مدرسه پسرانه و هفت مدرسه دخترانه در شهرهاي ساري، بهشهر، قائمشهر، فريدونكنار، بهنمير، چالوس و نور احداث مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش استان مازندران با تاكيد بر اينكه امسال تمامي كلاس هاي پايه ششم مدارس ابتدايي هوشمندسازي مي شود، اظهار داشت: دو كتاب جديد التاليف تفكر و پژوهش و كار و فناوري در پايه ششم ابتدايي تدريس مي شود.
اميري با بيان اينكه 300 مدرسه در طي سال جديد يك نوبته مي شوند اظهار داشت: امسال يك هزار و 802 كلاس ششم ابتدايي فعاليت درسي خود را براي نخستين بار در سال تحصيلي 91-92 در مازندران شروع مي كند.
 


كتابخانه عمومي امام صادق(ع) يزد شبانه روزي شد

يزد- خبرنگار كيهان:
نخستين كتابخانه شبانه روزي استان يزد در ماه مبارك رمضان در كتابخانه عمومي امام صادق(ع) راه اندازي شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار در مراسم افتتاح اين كتابخانه گفت: ويژگي مهم نخستين كتابخانه شبانه روزي استان، همجواري آن با بقعه مبارك امام زاده اي واجب التعظيم در يزد است كه سبب بركت و پيشرفت هر چه بيشتر كار كتابخانه خواهد شد.
غلامحسين دشتي با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم تبديل بقاع متبركه امام زادگان كشور به قطب فرهنگي اظهار داشت: وجود كتابخانه در كنار مكان هاي متبرك به تحقق اين فرمايش معظم له و ايجاد روحيه علم اندوزي همراه با معنويت در جوانان كمك مي كند.
به گفته وي: در شرايط كنوني كه استكبار جهاني به دنبال متوقف ساختن رشد علمي فزاينده كشورمان است، ايجاد مجموعه هايي نظير كتابخانه شبانه روزي به تقويت روحيه دانش اندوزي و معرفت افزايي بين محققان، دانشجويان و اساتيد كشور كمك مي كند.
دشتي افزود: كتابخواني در كشور هنوز به طور مطلوب، روش مند نيست و مردم ما در مطالعه خود به دنبال رفع نيازهاي فكري و علمي خود نيستند كه در اين زمينه كتابخانه هاي عمومي بايد آموزش شيوه هاي درست كتابخواني به مردم و تعريف سيرهاي مطالعاتي را در دستور كار خود قرار دهند.

 


انتقاد از كندي روند احداث سد كلاسر

اردبيل- خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار اردبيل بر تسريع در عمليات احداث سد كلاسر گرمي تاكيد كرد.
«ايرج بيگدلو» در جريان بازديد از سد مخزني كلاسر گرمي گفت: اين پروژه در طول 3 سال گذشته فقط از 21درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بود كه قابل پذيرش نيست.
وي افزود: سد كلاسر جزو پروژه هاي مهر ماندگار بوده و براي پيگيري اعتبارات مربوطه و تسريع در عمليات آن اقدامات لازم انجام پذيرفته است.
 


وقف 3500 متر زمين براي ترويج قرآن

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان از وقف 3 هزار و 500 مترمربع زمين براي ترويج قرآن توسط يك خير كاشاني خبر داد.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعيل پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانم سيده فاطمه سادات پيغمبري، بانوي خير كاشاني مقيم تهران با حضور در اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان 3 هزار و 500 مترمربع از املاك خود در منطقه فين را وقف فعاليت هاي ترويجي قرآن كرد.
وي افزود: اين خير در وقف نامه خود براي استفاده از اين ملك جهت ترويج قرآن در منطقه تاكيد كرده است. وي ارزش تقريبي اين ملك را بالغ بر يك ميليارد و 750 ميليون ريال اعلام كرد.
 


واگذاري 56 واحد مسكوني به نيروهاي لشكر 58 تكاور ذوالفقار

شاهرود-خبرنگاركيهان:
مجتمع مسكوني 56 واحدي گلستان لشكر 58 تكاور ذوالفقار با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در شاهرود به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم مديرعامل تعاوني مسكن لشكر 58ذوالفقار شاهرود گفت: مجمع مسكوني گلستان كه عمليات اجرايي آن به طور رسمي از سال 1384 آغاز شده است در زميني به مساحت 7552 مترمربع و با زيربناي 3112مترمربع در 2بلوك 16 واحدي و 3 بلوك 8 واحدي ساخته شده است.
سرهنگ محمد حقيقي افزود: بلوك هاي 16 واحدي داراي 4 طبقه و هر طبقه 4 واحد و به متراژ 110مترمربع و بلوك هاي 8 واحدي داراي 4 طبقه و هر طبقه 2 واحد و به متراژ 92مترمربع ساخته شده و به صاحبان آنها واگذار شده است. وي ساخت هر واحد را 34 ميليون تومان اعلام كرد و گفت: از اين تعداد 17 ميليون به صورت وام مسكن و 17 ميليون آن به صورت نقدي از اعضا دريافت شده است.
 


از نگاه دوربين

سبدبافي در خوانسار
دو جوان در روستاي ويست خوانسار با برپايي يك كارگاه سبدبافي در منزل خودشان و بافت انواع سبدگل، گهواره، كلاه حصيري، جاكفشي، كتابخانه و بسياري از ديگر صنايع دستي در اين حوزه علاوه بر زنده نمودن اين هنر ماندگار كشور، زمينه اشتغال 30نفر را نيز فراهم كرده اند.
خوانسار- خبرنگار كيهان
 


خودداري استاندار خوزستان از ملاقات با بنكداران اهواز

اهواز- خبرنگار كيهان:
جمعي از بنكداران اهواز به بي اعتنايي و عدم پاسخگويي استاندار در پاسخ به درخواست ملاقات با نمايندگان اين صنف، اعتراض كردند.
نماينده بنكداران اهواز، با حضور در دفتر سرپرستي كيهان خوزستان با بيان اين كه قريب به 30 ماه است كه استاندار خوزستان از پذيرش بنكداران به دفتر خود ممانعت مي كند، از استاندار خواست كه پس از گذشت اين مدت طولاني، زمان كوتاهي را به شنيدن مشكلات آن ها اختصاص دهد.
محمد تقي نورالديني به خبرنگار ما گفت: در سال 85، با نظر شهردار و تأييد شوراي شهر وقت، قطعه زميني به مساحتي بالغ بر 10 هكتار در مجاورت ميدان تره بار الغدير توسط بنكداران خريداري شد. اين زمين به 88 قطعه 920 متري تقسيم و توسط 52 تن از بنكداران با سند رسمي خريداري شد؛ ديري نگذشت كه شهردار عوض شد و شهردار جديد كه دوره صدارت او نيز به 2 سال نكشيد؛ بدون ارائه هرگونه استدلال منطقي. به شدت با انتقال بنكداران به اين زمين خريداري شده، مخالفت كرد.
به گفته وي، شهردار از بنكداران خواسته بود كه محل كسب و كار خود را به يك منطقه آلوده و غيربهداشتي در مجاورت شركت صنايع فولاد انتقال دهند؛ حال آن كه اين جا به جايي تبعات بسيار زيان باري را براي سلامت كالاها و مواد غذايي در پي داشت.
وي افزود: به دليل فشارهاي شهرداري مبني بر خريد زمين در مجاورت صنايع فولاد، برخي از بنكداران مبادرت به خريد زمين در اين منطقه كردند و اين باعث شد كه به دليل مشكلات زيست محيطي، ضررهاي زيادي را متحمل شوند؛ به طوري كه درحال حاضر جمع كثيري از اين افراد اقدام به فروش زمين هاي خود در اين منطقه ناسالم كرده اند.
نورالديني اضافه كرد: پس از بررسي هاي فراوان متوجه شديم كه ريشه اين مخالفت ها در استانداري خوزستان است. لذا اتحاديه بنكداران دو نفر را به عنوان نماينده، براي رايزني با استاندار براي كسب مجوز ساخت معرفي كردند كه به رغم گذشت قريب به 30 ماه اين نمايندگان، هنوز موفق به ملاقات با نماينده دولت در خوزستان، نشده اند.
وي با بيان اينكه از استانداري خوزستان، توجهي به درخواست بنكداران كه يكي از صنوف تأثيرگذار استان به شمار مي آيند؛ ندارد، خاطرنشان كرد: ما از استاندار خواستيم جلسه اي با ما ترتيب دهد كه يا ما توجيه شويم يا اين كه بتوانيم دلايل خود را به وي ارائه كنيم؛ اما وي بدون اعتنا به اين درخواست، بنكداران را تهديد كرده كه در صورت سرپيچي از دستور انتقال، مغازه هاي آنان را به حالت تعطيل درخواهد آورد.
به گفته وي، اين درحالي است كه شهردار كنوني برخلاف رويه شهردار پيشين، طي نامه اي به استاندار، از وي خواسته كه بهترين مكان از نظر استاندارد بهداشتي را به بنكداران اختصاص دهد اما استانداري هنوز به اين نامه هيچ گونه عكس العملي نشان نداده است.
 


بنابر گفته مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش

جزيره كيش به مقصد گردشگران فرهنگي تبديل مي شود

كيش- خبرنگار كيهان:
با تقويت بنيان هاي علمي و ايجاد پايگاه هاي پژوهشي و تحقيقي و بهره برداري از امكانات و تسهيلات، منطقه آزاد كيش را به مقصد گردشگران فرهنگي و هنري تبديل خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اين مطلب افزود: كيش امروز توانايي آن را دارد كه ميزبان رخدادها و المپيادهاي بين المللي علمي باشد و افتخار ديگر اين جزيره اين است كه سيماي اقتصادي خود را مزين به معرفت علمي كرده است و علاوه بر ظرفيت ها و قابليت هاي بالاي خود در گردشگري آماده فعاليت هاي علمي،فرهنگي و هنري نيز است.
رئيس هيئت مديره سازمان منطقه آزاد كيش افزود: همان گونه كه در طي سال هاي اخير جزيره كيش ميزبان برگزاري تعداد زيادي همايش، سمينارهاي بين المللي علمي و فرهنگي بوده است. وي تصريح كرد: اين موضوع نشان مي دهد كه كيش بهترين گزينه براي ايجاد ارتباط گسترده علمي جوانان و دانشمندان ايراني با همتايان خارجي خود است.
گفتني است: پنجمين رويداد بين المللي و هفدهمين رويداد بين المللي المپياد رياضي و شيمي به مدت چهار روز از تاريخ 24 لغايت 27 تيرماه امسال با حضور نمايندگاني از كشورهاي ايران، اكراين، تاجيكستان، تركمنستان، عمان و سريلانكا در سالن همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد و جمهوري اسلامي ايران مقام اول اين رويداد علمي را كسب كرد.
 


رونمايي از 8 نسخه نفيس خطي در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
جمعي از اصحاب فرهنگ و هنر 8 نسخه نفيس خطي و كتاب تنديس پارسايي و مستند پيك پارسايي در يزد رونمايي شد.
موسس بنياد ريحانه الرسول با اعلام مطلب بالا افزود: 8 نسخه نفيس خطي و كتاب تنديس پارسايي ويرايش جديد كه شامل نانوشته هايي از زندگاني و مكارم اخلاقي آيت الله حاج شيخ غلامرضا يزدي (فقيه خراساني) در 840 صفحه در قطع وزيري و مستند 45 دقيقه اي پيك پارسايي در محل دفتر مركزي بنياد فرهنگي، پژوهشي ريحانه الرسول رونمايي شد.
«ميرزا محمد كاظميني» به گفته وي: اين نسخه هاي نفيس جزو گنجينه موزه موقوفه بنياد ريحانه الرسول است كه با حمايت مديريت آستانه مقدس امامزاده جعفر(ع) و اداره كل اوقاف استان يزد، به زودي اين موزه جامع كه شامل گنجينه هاي هفتگانه قرآن و كتب اديان، اسناد و نسخ خطي، سكه و اسكناس، نگين، مهر و اشياي قديمي، عكس، تمبر و كبريت است، افتتاح مي شود.
 


روزانه 180تن زباله در شاهرود توليد مي شود

شاهرود- خبرنگاركيهان:
شهردار شاهرود از توليد روزانه حدود 180تن زباله در اين شهر خبر داد و گفت: مركز دفن پسماند شهر شاهرود به عنوان اولين مركز بهداشتي پسماند شهري در استان است.
محمد جيراني در بازديد مسئولين محيط زيست استان و ديگر مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان شاهرود از مركز دفن بهداشتي پسماند اين شهر افزود: باتوجه به گسترش روزافزون جمعيت شهري و افزايش توليد پسماند، شهرداري شاهرود مكان مناسبي را جهت دفن بهداشتي زباله ها درنظر گرفته است.
جيراني تصريح كرد: شهرداري مجوز طرح تفكيك زباله از مبدأ را از شوراي شهر اخذ نموده و بعد از انتخاب پيمانكار ذي صلاح اين طرح را آغاز خواهدكرد.
شهردار شاهرود همچنين با اشاره به اينكه خط پردازش (تفكيك زباله) موردنظر مديران شهرستان است بيان داشت: هرچه زودتر نسبت به انجام اين طرح اقدام خواهيم كرد.
علي آذرپور رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان شاهرود نيز در اين بازديد باتوجه به عفوني بودن پسماندها و زباله هاي بيمارستان ها و درمانگاه ها جهت دفن بعد از بي خطرسازي آنها بايد اقدام شود.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14