(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 مرداد 1391 - شماره 20272

محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در جاده هاي كشور
تشكري هاشمي : محدوده زوج و فرد تغيير مي كند
دستگيري 80 تن از اراذل و اوباش محله خاوران و اتابك
ديروز با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل
دانش آموزان كشتار مسلمانان ميانمار را محكوم كردند
كلاهبرداري جديد پيامكي از مشتركان همراه اول در اصفهان
6 هزار تن محصول سيب زميني در رودخانه زاينده رود رها مي شود
توليد تبلت در منطقه آزاد انزلي
تعزيرات حكومتي كشور خبر داد
كشف محموله 11 تني گوشت مرغ و 9 هزار مرغ زنده در حال خروج از گيلان
دارنده سايت دهكده جهاني كلاهبردار از آب درآمد
آغاز انتخاب پزشك خانواده در محدوده 5/1 كيلومتري خانه در شميران
از مهرماه صورت مي گيرد آغاز برخورد با خوابگاه داران بدون مجوز
كشف 46 هزار قوطي نوشيدني انرژي زاي قاچاق در اصفهان
كشف 5/1 ميليارد ريال كالاي قاچاق در لرستان
در شهرستان انار كابل هاي برق 10موتورخانه كشاورزي سرقت شد
اولين قرباني المپيك لندن
2 هزار آواره سيل كاستاريكا
خودكشي فوتباليست آمريكايي
بوگوتا پايتخت اسيدپاشي
مي خواهم زنداني شوم!


محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در جاده هاي كشور

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته در جاده هاي كشور را اعلام كرد.
سرهنگ رضا سلبي با اشاره به اينكه هم اكنون تردد در تمامي جاده هاي كشور روان است و هيچ مشكلي گزارش نشده است در خصوص محدوديت هاي ترافيكي آخر هفته اظهار داشت: تردد موتورسيكلت از ساعت 12ظهر روز پنجشنبه تا ساعت 24 روز جمعه از محورهاي كرج- چالوس، هراز، فيروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعكس ممنوع مي باشد.
وي ادامه داد: تردد انواع تريلر و كاميون از محور كرج- چالوس كماكان ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 روز جمعه از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 17 تا 24 از 15كيلومتر بالاي مرزن آباد (دزدبن) به سمت كرج به صورت يكطرفه است.
به گفته رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور تردد تريلرها از محور هراز كماكان ممنوع است و تردد كاميونها به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز پنجشنبه و ساعت 6 تا ساعت 24 روز جمعه از محور هراز ممنوع خواهد بود.
 


تشكري هاشمي : محدوده زوج و فرد تغيير مي كند

معاون ترافيك شهردار تهران از تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين هاي كنترلي خبر داد.
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي از آغاز عمليات نصب و تجهيز خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين هاي كنترلي خبر داد و گفت: اجراي اين طرح با توجه به اين كه تعداد خودروهاي متخلف از خروجي هاي محدوده طرح ترافيك به شكل هاي مختلف از جمله حركت با دنده عقب يا حركت در خلاف جهت براي ورود به محدوده طرح استفاده مي كنند آغاز شده است.
وي تصريح كرد: تاكنون 8 خروجي طرح ترافيك به دوربين هاي كنترلي مجهز شده اند كه عمليات تجهيز ساير خروجي ها نيز به طور جدي ادامه دارد. از سوي ديگر برابر تدابير اتخاذ شده هر زماني كه هر خروجي به دوربين مجهز شود به طور سيستماتيك وارد چرخه مي شود.
معاون ترافيك شهردار تهران افزود: براساس هماهنگي صورت گرفته با پليس راهور تهران خودروهايي كه از مبادي خروجي وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند علاوه بر جريمه 20 هزار توماني ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك، 50 هزار تومان براي ورود ممنوع نيز جريمه شده و 4 نمره منفي نيز در سوابق راننده متخلف ثبت مي شود.
وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي ترافيك در خصوص تجهيز محدوده طرح زوج و فرد به دوربين هاي كنترل محدوده به ايسنا گفت: اصلاحاتي كه شوراي عالي ترافيك در خصوص محدوده طرح زوج و فرد مصوب كرده است مشكلاتي را براي نصب سيستم هاي كنترل الكترونيكي اين محدوده ايجاد مي كند كه بر اين اساس اصلاح اين محدوده طي طرحي از سوي شهرداري تهران به شوراي عالي ترافيك براي رفع مشكل پيشنهاد شده است.
معاون ترافيك شهردار تهران با تاكيد بر اين كه در بخش هاي ديگري از محدوده زوج و فرد عمليات زيرسازي نصب دوربين هاي كنترلي آغاز شده و در حال انجام است خاطرنشان كرد: در صورت تصويب شوراي عالي ترافيك در بخش هاي مورد ابهام نيز عمليات زيرسازي نصب دوربين ها آغاز مي شود كه اميدواريم در اولين فرصت ممكن با تكميل شبكه زيرساختي، نصب دوربين ها نيز در اين محدوده آغاز شود تا بتوانيم محدوده طرح زوج و فرد را هرچه سريعتر در تهران با تجهيزات الكترونيكي كنترل كنيم.

 


دستگيري 80 تن از اراذل و اوباش محله خاوران و اتابك

بيش از 80 نفر از اراذل و اوباش محلات تهران دستگير شدند.
سردار ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به ادامه اجراي طرح امنيت محله محور در 375 محله شهر تهران به دستگيري بيش از 80 تن از اراذل و اوباش سطح يك و دو اشاره كرد و گفت: اين طرح با همكاري مشترك پليس اطلاعات و امنيت عمومي، يگان امداد، پليس مبارزه با موادمخدر، پليس آگاهي و پليس پيشگيري از بامداد سه شنبه در محله هاي خاوران و اتابك تهران به اجرا درآمد.
وي توضيح داد: در اقدامي ضربتي بيش از 80 تن از افراد شرور سطح يك و دو، سارقان و كيف قاپ و فروشندگان موادمخدر كه در اين مناطق فعاليت داشتند دستگير و از آنان مقادير قابل توجهي سلاح سرد، اموال سرقتي و انواع موادمخدر سنتي و صنعتي كشف و ضبط گرديد.
سردار ساجدي نيا همچنين به تعامل خوب پليس و قوه قضائيه اشاره كرد و اظهار داشت: با توافق دادستان شهر تهران، مقرر شده است كه اراذل و اوباش پس از دستگيري در محلات در ملاء عام گردانده و در انظار عمومي قرار گيرند تا ضمن اينكه مردم از هيمنه پوشالي اين افراد آگاه مي شوند، احساس امنيت نيز در محلات پايتخت افزايش يابد.
وي در ادامه افزود: اين متهمان دستگير شده داراي شناسنامه مي شوند و با فراخواني به كلانتري ها و پايگاه هاي پليس تحت كنترل در مي آيند. البته اكثر اين افراد محكوم به زندان و با احكام قضايي روبرو مي شوند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پايان با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي، تصريح كرد: طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي و در 375 محله شناسايي شده شهر تهران اجرا خواهد شد.
دستگيري 7 نفر از اوباش شمال تهران
سرهنگ عليرضا محرابي، رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري 7 نفر از اراذل و اوباش شمال تهران در طرح امنيت محله محور خبر داد.
وي افزود: در اين طرح محل هاي آلوده و جرم خيز حوزه سركلانتري سوم تحت نظر و پوشش قرار گرفت كه طي آن اراذل و اوباشي كه اقدام به ايجاد درگيري، مزاحمت براي نواميس، عربده كشي و اخلال در نظم عمومي كرده بودند از سوي ماموران اين يگان شناسايي شدند.
وي اظهار كرد: با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوي شهروندان ساكن اين محدوده 7 نفر از اراذل و اوباش سطح دو و سه كه با اقدامات خود باعث اخلال در نظم عمومي و سلب آسايش شهروندان شده بودند، بازداشت شدند.
محرابي گفت: اين هفت شرور كه مهدي، محمد مجيد، علي، شاهرخ، امير، بهمن و علي نام داشتند در طرح مذكور بازداشت و براساس اتهامات وارده به پايگاه سوم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شدند كه طي تحقيقات و بازجويي هاي انجام شده تمامي دستگيرشدگان به جرم خود اعتراف و براي سير مراحل قضايي به دادسرا منتقل شدند.
در بازرسي از محل اختفاي متهمان، يك دستگاه موتورسيكلت سنگين، مقاديري موادمخدر، تعدادي از آلات استعمال موادمخدر، دو دستگاه ماهواره و آلات و ادوات لهو و لعب و قمار كشف و ضبط شد كه به همراه پرونده تشكيل شده به دادسرا منتقل شد.
دستگيري 57 مزاحم نواميس
رئيس پليس پيشگيري تهران از دستگيري 57 مزاحم نواميس در طرح پاكسازي تفرجگاهها و پارك هاي سطح شهر خبر داد.
سرهنگ خانچرلي افزود: در اين راستا 10 پارك ويژه، 10 پارك مهم و 73 پارك و تفرجگاه عادي تحت اجراي طرح درآمد كه طي آن با به كارگيري نيروهاي متخصص از مجموعه سركلانتري هاي يازده گانه اين مناطق از لوث وجود معتادان، اراذل و اوباش، سارقان و مزاحمان نواميس شهروندان پاك شد.
وي ضمن بررسي جزييات اجراي اين طرح گفت: در اين راستا 22 سارق كه با اقدامات خلافكارانه خود باعث دردسر و مشكل براي شهروندان شده بود، شناسايي، بازداشت و به كلانتري محل منتقل شد و همچنين به 679 نفر از كساني كه به نوعي مرتكب تخلف و ناهنجاري هاي اجتماعي شده بودند، تذكر داده شد.
رئيس پليس پيشگيري تهران بزرگ ادامه داد: 6 توزيع كننده موادمخدر و 57 مزاحم نواميس شهروندان كه باعث آزار افراد حاضر در پارك ها شده بودند، دستگير شده و براي رسيدگي بيشتر به جرايمشان به مبادي ذيربط معرفي شدند.
سرهنگ خانچرلي تصريح كرد: در اين طرح 23 نفر از اراذل و اوباش سطح دو و سه كه اقدام به انجام حركات خلافكارانه كرده بودند، شناسايي شده و به اتهام هايي چون شرارت، ايجاد درگيري و نزاع، مزاحمت و عربده كشي به پايگاه هاي پليس امنيت منتقل شدند.
 


ديروز با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل

دانش آموزان كشتار مسلمانان ميانمار را محكوم كردند

دانش آموزان پسر عضو اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان شهر تهران در اعتراض به كشتار مسلمانان كشور ميانمار، صبح ديروز در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تجمع كردند.
در اين تجمع دانش آموزان ضمن سر دادن شعارهاي قتل عام مسلمانان ميانمار، جنايت دوباره استكبار، سكوت در برابر جنايت؛ خيانت است خيانت، مرگ بر بودايي افراطي، يا ايها المسلمون؛ اتحدوا اتحدوا با قرائت بيانيه اي ضمن محكوم كردن وقايع ميانمار، حمايت خود را از مسلمانان اين كشور اعلام كردند.
در قسمتي از اين بيانيه ضمن محكوم كردن كشتار بي رحمانه بسياري از مسلمانان روهينگيا به دست بوداييان افراطي در چند روز گذشته آمده است: در اين يورش هاي بي رحمانه بيش از 60 روستاي مسلمانان به آتش كشيده شده است، بيش از 22 مسجد ويران و تعداد زيادي زن مورد تجاوز قرار گرفته اند و قريب به 100 هزار آواره روهينگيايي نيز به صدها هزار آوارگان سال هاي قبل اضافه شده است.
در اين بيانيه تأكيد شده است: ما تجمع كنندگان در برابر دفتر سازمان ملل اعلام مي داريم: بر نهادهاي بين المللي از جمله سازمان ملل و شوراي امنيت و نيز سازمان كشورهاي اسلامي است كه هرچه سريعتر سكوت خود را در قبال اين جنايات شكسته و نسبت به اتفاقات و نسل كشي رخ داده در كشور ميانمار نسبت به مسلمانان موضع گيري جدي كنند و كشورهاي حوزه آسه آن و داراي ارتباطات اقتصادي- سياسي با كشور ميانمار بايستي تمامي تلاش خود را جهت اعمال فشار و توقف ظلم نسبت به مسلمانان اين منطقه مبذول دارند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: نه تنها بايد سازمان ملل به سرعت وقوع فجايع در ميانمار را متوقف كرده بلكه بايد در آينده هرچه سريعتر بحث حق شهروندي مسلمانان روهينگيايي ميانمار و مشكل سرزميني شان را كه سه دهه است از آنان سلب شده و چند ميليون انسان را از زندگي ساقط كرده است به آنان بازگرداند.
در انتهاي اين تجمع اعتراض آميز، تجمع كنندگان طوماري را كه درحمايت از مردم مظلوم مسلمان ميانمار مقابل درب دفتر سازمان ملل متحد نصب شده بود، امضاءكردند.
 


كلاهبرداري جديد پيامكي از مشتركان همراه اول در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان اصفهان از كلاهبرداري جديد پيامكي از مشتركان همراه اول خبر داد.
«سيد جمال سياوشي» در اين زمينه گفت: در اين كلاهبرداري، ابتدا پيامكي با مضمون برنده شدن مشترك در طرح ثامن ارسال مي شود كه در اين پيامك از مشترك خواسته مي شود كد ملي خود را براي تأييد ارسال كند، اگر مشترك كد ملي خود را ارسال كند پيامك دومي مبني بر درخواست مشخصات عابربانك مشترك از جمله شماره كارت، كد موجود بر روي كارت و رمز دوم كارت به منظور دريافت وجه جايزه ارسال مي شود.
وي افزود: در چند روز گذشته تماس هاي زيادي از سوي مردم درباره اين كلاهبرداري صورت گرفته است. مدير روابط عمومي شركت مخابرات استان اصفهان يادآور شد: اگر مشتركي مشخصات عابربانك خود را ارسال كند، تبهكاران به راحتي مي توانند حساب بانكي او را تخليه كنند.
وي با اشاره به اينكه اين پيامك ها از طريق شماره هاي تلفن همراه اپراتورهاي ديگر ارسال شده است، تأكيد كرد: اگر مشتركي چنين پيامكي دريافت كند مطمئن باشد كه اين پيامك دروغين و براي كلاهبرداري ارسال شده است و به آن پاسخ ندهد.
سياوشي اظهار داشت: اسامي برندگان طرح هاي همراه اول فقط از طريق پايگاه اينترنتي اين اپراتور به نشاني mci.ir اعلام مي شود.
وي گفت: موضوع اين كلاهبرداري به پليس فتاي اصفهان اطلاع داده شده و اقدامات لازم جهت شناسايي اين كلاهبرداران و برخورد با آنها در حال انجام است.
سياوشي از مشتركان تلفن همراه خواست كه به شماره هاي تلفني كه آن را نمي شناسند پاسخ ندهند و تحت هيچ عنوان اطلاعات شخصي و مالي خود را ارسال نكنند.
 


6 هزار تن محصول سيب زميني در رودخانه زاينده رود رها مي شود

6 هزار تن محصول سيب زميني مازاد بر مصرف كشاورزان اصفهاني امسال در رودخانه زاينده رود رها مي شود.
حسين محمدي رئيس اتحاديه سيب زميني كاران كشور با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: كاشت بالاجبار سيب زميني در استان هاي كشور سبب شد تا حدود 52 هزار تن در استان گرگان، 15هزار تن در همدان، 20 هزار تن در كردستان، 7 هزار تن در فارس و 6 هزار تن سيب زميني به صورت مازاد بر مصرف سهم استان اصفهان توليد شود كه راهي غير از دور ريختن اين ميزان توليد مازاد در كنار رودخانه ها و جاده ها وجود ندارد.
محمدنصر اصفهاني، قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان نيز در اين باره گفت: براساس استاندارد، محصولات كشاورزي از پنج تا 30درصد ضايعات و دورريز دارد كه با توجه به برداشت 500 هزار تن محصول سيب زميني از مزارع استان و استاندارد دور ريز، 10 تا 20درصد اين محصول معادل رقم 6 هزار تن ضايعات، امري طبيعي است.وي افزود: تعدادي از كشاورزان به دليل نبود بازار و قيمت مناسب براي محصولات خود اقدام به تحويل آن به سردخانه ها كرده اند كه آن را در نزديك عيد نوروز به رقم گرانتري بفروشند، اما نگهداري سيب زميني در سردخانه ها نيز بر ميزان ضايعات مي افزايد.
وي با بيان اين كه دور ريز سيب زميني عمدتا در شهرهاي فريدن، فريدون شهر و چادگان رخ داده است، اضافه كرد: زيرساخت برداشت محصول و انبارداري به خصوص در زمينه ميوه جات بايد اصلاح شود، چرا كه از زمان برداشت ميوه و انتقال آن به سردخانه مقدار قابل توجهي از آن دچار ضربه و آسيب شده كه نتيجه آن افزايش ضايعات محصول است.
سكينه عمراني، نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي در خصوص دور ريخته شدن 100 هزار تن سيب زميني مازاد بر نياز كشور كه توسط كشاورزان بالاجبار كشت شده است گفت: دليل دور ريخته شدن اين مقدار محصول كشاورزي، نبود برنامه واحدي در سطح كشور است.
وي افزود: پيشنهادي مبني بر مديريتي واحد در سطح كشور براي برنامه ريزي دقيق و آينده نگري كشت محصولات كشاورزي مطرح شده كه تاكنون به نتيجه اي نرسيده است.
عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در موضوع كشت محصولات، اكنون به صورت منطقه اي عمل مي شود كه بايد اين نوع مديريت به مديريتي جامع در سطح كشور تبديل شود.
وي ادامه داد: بايد بر مبناي توانايي صادرات، به توليد محصول بپردازيم كه اين امر اكنون به هيچ عنوان درنظر گرفته نمي شود.
وي افزود: بايد جبران خسارت كشاورزان را هيئت دولت به عهده گرفته و تصميمات لازم را در اين زمينه اتخاذ كند.


توليد تبلت در منطقه آزاد انزلي

رشت-خبرنگار كيهان:
در آينده اي نزديك توليد تبلت با سرمايه گذاري بخش خصوصي در منطقه آزاد انزلي آغاز مي شود.
اين مطلب را رئيس هيت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي اعلام كرد و گفت: با سرمايه گذاري بخش خصوصي در منطقه آزاد انزلي انواع نمايشگر LED، LCD، گيرنده هاي ديجيتال تلويزيون و تبلت ساخته مي شود.
سعيد رحيمي با اشاره به اينكه تكنولوژي ساخت اين محصولات از كشورهاي كره جنوبي و چين است افزود: اين كارخانه توانايي توليد و مونتاژ سالانه حدود 70 هزار دستگاه انواع محصولات فوق را داراست و هم اكنون در مرحله نصب خطوط توليد قرار دارد و پيش بيني مي شود تا پايان سال جاري محصولات آن به بازارهاي مصرف عرضه شود.
وي حجم سرمايه گذاري تا زمان آغاز به كار اين كارخانه را حدود 75 ميليارد ريال اعلام كرد و اظهار داشت: اين پروژه در مرحله نخست براي بيش از 40 نفر ايجاد شغل كرده و محصولات توليدي آن علاوه بر تامين بخشي از نياز بازار داخلي، به كشورهاي حاشيه درياي خزر نيز صادر مي شود.
رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي با تصريح بر اينكه حمايت از صنايع «هاي تك» و دوستدار محيط زيست با قابليت ارزآوري بالا براي كشور از مهمترين اولويت هاي جذب سرمايه در اين منطقه مي باشد اظهار داشت: منطقه آزاد انزلي بايد به سرزميني سبز، هوشمند و جهاني ارتقا يابد.
 


تعزيرات حكومتي كشور خبر داد

كشف محموله 11 تني گوشت مرغ و 9 هزار مرغ زنده در حال خروج از گيلان

سازمان تعزيرات حكومتي كشور از كشف محموله 11 تني گوشت و 9 هزار مرغ زنده در حال خروج غيرقانوني از گيلان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي كشور، در اجراي مصوبات كميسيون تنظيم بازار و طرح تشديد نظارت بر عرضه كنندگان مرغ، 10 هزار و 600 كيلوگرم مرغ به همراه 8 هزار و 585 قطعه مرغ زنده در استان گيلان كشف و توقيف شد.
اين مقدار مرغ از چند كاميون كه به صورت غيرقانوني در حال حمل و خارج كردن مرغ ها از استان بودند كشف شد كه پس از سير مراحل قانوني و انجام تحقيقات لازم پرونده هايي در اين خصوص تشكيل و جهت رسيدگي بيشتر به شعب تعزيرات حكومتي استان ارسال شد.
 


دارنده سايت دهكده جهاني كلاهبردار از آب درآمد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان از دستگيري فرد كلاهبردار پيامكي سايت دهكده جهاني خبر داد.
ستار خسروي در گفت وگو با خبرنگار فارس از اصفهان با اشاره به ارسال پيامك هاي مشكوك از شماره خاص با مضمون برنده شدن در قرعه كشي به شهروندان اصفهاني اظهار كرد: فردي به نام داريوش- د، 44ساله بدون كسب مجوز از مراجع ذي صلاح اقدام به تاسيس شركت و راه اندازي مركز ارسال و دريافت اينترنتي پيامك كرده و از اين طريق كلاهبرداري كرده است.
وي افزود: پس از شكايات متعدد شهروندان مبني بر فريب از چنين پيامكي و تحقيق از فريب خوردگان و مالباختگان مشخص شد فرد دستگير شده داراي يك شركت نامعتبر است كه پلمب شركت مذكور در دستور كار پليس استان قرار گرفت.
خسروي ادامه داد: مالباختگان در قبال دريافت يك پيامك با اين مضمون كه «شما در قرعه كشي بزرگ سايت اينترنتي شركت دهكده جهاني برنده 2 ميليون و500 هزار ريال شده ايد» آدرس و مشخصات خود را به شماره فرستنده پيامك كرده و پس از چند روز فردي با مراجعه به در منزل آنان در قبال دريافت 200 الي 250هزار ريال وجه نقد كارت خريد جعلي را در اختيار آنان گذاشته است.
وي اضافه كرد: در بازرسي كه از منزل متهم صورت گرفت تعداد بسيار زيادي كارت هاي هديه جعلي كشف و متهم پس از دستگيري، تحويل مراجع قضايي شد.
 


آغاز انتخاب پزشك خانواده در محدوده 5/1 كيلومتري خانه در شميران

رئيس مركز بهداشت شميرانات دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: استاندارد مسافت ثبت نام خانواده ها در پزشك خانواده 5/1 كيلومتر از محل زندگي است و پزشكان خانواده از ساعت 8 تا 22 به جمعيت تحت پوشش خود مشاوره رايگان تلفني و حضوري مي دهند.
بهزاد كلانتري با اشاره به شروع طرح پزشك خانواده در مناطق شميرانات تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي كه از 20 تير آغاز شده است، اظهار داشت: در اين زمينه مهيا كردن زيرساخت هايي از جمله ايجاد پرونده الكترونيكي سلامت و بستن قرارداد پزشكان با بيمه ها ادامه دارد.
وي افزود: مركز بهداشت شميرانات دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با تمام مراكز درماني دولت كه تعداد آنها 11 مركز بود براي بستن قرارداد به بيمه ها اقدام كرده است و تاكنون 26 پزشك بخش خصوصي نيز به بيمه ها معرفي شده اند كه تاكنون قرارداد 3 پزشك منعقد شده است و به آنها كد خانواده داده شد تا از مردم ثبت نام كنند.
رئيس مركز بهداشت شميرانات ادامه داد: آنچه را كه پزشك خانواده انجام مي دهد شامل ويزيت و خدمات سلامت به صورت رايگان است و فرانشيز داروها نيز رايگان است ولي در گام نخست بايد مردم به ثبت نام در طرح پزشك خانواده اقدام كنند تا اين مباحث براي آنها اجرايي شود كه قطعاً در كاهش هزينه هاي درمانشان مؤثر است و باعث ارتقاي سلامت آنان مي شود.
كلانتري اظهار داشت: در مجموع خانواده ها داراي يك پزشك مي شوند كه مي توانند هميشه از ساعت 8 صبح تا 22 شب به آن مراجعه كنند و اين در حالي است كه پزشك شان براي ارائه خدمات و مشاوره به آنها هيچ مبلغي دريافت نمي كند و حتي تا ساعت 22 شب نيز خانواده ها نيز مي توانند به صورت تلفني از پزشكشان مشاوره دريافت كنند.
وي ادامه داد: سرپرست خانوارها بايد براي ثبت نام اعضاي خانواده در طرح پزشك خانواده اقدام كنند و هر خانواده نيز مي تواند در شعاع 5/1 كيلومتري محل زندگي اش پزشك خانواده اش را انتخاب كند. ولي در حال حاضر به دليل اينكه ثبت نام پزشكان تكميل نشده است تا زماني كه پزشكان به اندازه لازم و مورد معين ثبت نام كنند مردم مي توانند به پزشكاني كه داراي كد پزشك خانواده هستند براي ثبت نام مراجعه كنند.
 


از مهرماه صورت مي گيرد آغاز برخورد با خوابگاه داران بدون مجوز

خوابگاه داران غيردولتي كه تا پيش از آغاز سال تحصيلي آينده مجوز فعاليت دريافت نكنند با برخورد قانوني مواجه خواهند شد.
منصور حبيب پور گودرزي قائم مقام صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم با اعلام اين خبر در گفتگو با مهر گفت: به تمام خوابگاه داران غيردولتي فاقد مجوز در قالب بخشنامه اي اعلام شده است كه تنها تا پيش از آغاز سال تحصيلي جديد فرصت دريافت مجوز از صندوق رفاه دانشجويان را دارند.
وي ادامه داد: پس از پايان اين مهلت، برخورد قانوني با اين دسته از خوابگاه داران آغاز خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول روساي دانشگاه ها موظف هستند دانشجويانشان را به اين خوابگاه ها تا پيش از دريافت مجوز از سوي خوابگاه ها، معرفي نكنند.
گودرزي در ادامه يادآوري كرد، براي نخستين بار براي دانشجويان ساكن اين خوابگاه ها وام مسكن در نظر گرفته شده و ميزان اين وام طوري طراحي شده كه به هر تعداد دانشجوي ساكن در خوابگاه هاي غيردولتي اختصاص مي يابد.
 


كشف 46 هزار قوطي نوشيدني انرژي زاي قاچاق در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مأموران پليس امنيت عمومي استان اصفهان در بازرسي از يك انبار در يكي از خيابان هاي شهر اصفهان بيش از 46 هزار قوطي نوشيدني انرژي زاي خارجي قاچاق به ارزش بيش از 9 ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.
رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در بازديد از دو واحد صنفي مواد غذايي در شهر اصفهان تعداد 16 قوطي نوشيدني انرژي زاي قاچاق كشف و ضبط شد.
سرهنگ ميرعباس صوفي وند با اشاره به عدم تأييد نوع ليبل گذاري و توزيع و مصرف اين محصول از سوي كارشناسان معاونت غذا و داروي معاونت غذا و دارو علوم پزشكي اصفهان گفت: دو نفر از عوامل اصلي توزيع نوشيدني هاي ياد شده و انبار و محل اختفاي اين اقلام شناسايي و با هماهنگي مراجع قضائي در يك عمليات غافلگيرانه و ضربتي انبار مذكور مورد بازرسي قرار گرفت كه در نتيجه 46 هزار قوطي از نوشيدني هاي مذكور كشف و ضبط شد.
وي افزود: برطبق ارزيابي صورت گرفته از سوي كارشناسان گمرك ارزش ريالي اين محموله بالغ بر 9 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد شده است.
واحدهاي صنفي متخلف پلمب شد و متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
 


كشف 5/1 ميليارد ريال كالاي قاچاق در لرستان

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
ماموران نيروي انتظامي لرستان 4 محموله قاچاق به ارزش يك ميليارد و پانصد و سي هزار ريال را كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: 4 محموله متعلق به قاچاقچيان كالا به ارزش يك ميليارد و پانصد و سي هزار ريال كه در چهار دستگاه كاميون ولوو و هيوندا بارگيري شده بود، هنگام ورود به خرم آباد كشف و ضبط شد.
سرتيپ «كاظم عليزاده» اظهار كرد: بخشي از اين كالاها شامل 86 دستگاه كولر گازي قاچاق كه از سمت بنادر جنوب به خرم آباد حمل مي شد با هوشياري ماموران اداره مبارزه با كالاي قاچاق و اداره آگاهي فرماندهي انتظامي استان كشف و ضبط شد.
وي افزود: ماموران همچنين در اجراي طرح كنترل محورهاي مواصلاتي از دو دستگاه خودروهاي كاميون ولوو و هيوندا تعداد 20 دستگاه يخچال خانگي، 20 هزار عدد تجهيزات پزشكي و 450 متر پارچه از جمله تعدادي كارتن حاوي اسباب بازي كشف و ضبط كردند.
وي گفت در راستاي نامگذاري امسال به نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط مقام معظم رهبري، مبارزه با كالاي قاچاق در استان تشديد شده است.
 


در شهرستان انار كابل هاي برق 10موتورخانه كشاورزي سرقت شد

كابل هاي برق بيش از 10موتورخانه چاه كشاورزي در شهرستان انار سرقت شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از انار، طي چند روز گذشته كابل هاي برق بيش از 10موتورخانه كشاورزي در شهرستان انار به سرقت رفت.
همچنين در اين سرقت ها تعدادي از لوله هاي آب كشي و وسايل درون موتورخانه چاه هاي كشاورزي از جمله موتورخانه هاي جمشيدآباد، مهردشت كوثر، احمدآباد، شاهديه، حسن آباد، رسول آباد، فردوسيه و كابل برق دانشگاه پيام نور اين شهرستان به سرقت رفته است.
صاحبان اين موتورخانه ها به خبرنگار فارس گفتند، به هر كدام از اين موتورخانه ها به جز خسارتي كه به محصول وارد شده از 15ميليون ريال تا 100ميليون ريال كابل و وسايل به سرقت رفته است.
 


اولين قرباني المپيك لندن

يك كودك 2 ساله در انگليس، حين بازي در حالي در كانال آب غرق شد و جان خود را از دست داد كه پدرش در حال تماشاي بازيهاي المپيك از تلويزيون بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري ديلي ميل؛ بدن بي جان اين كودك در حالي پيدا شد كه حدود 100 متر در كانال پيش رفته بود، اما تلاش ها و اقدامات پزشكي براي نجات او بي نتيجه ماند و يك روز بعد در بيمارستان جان خود را از دست داد.
پدر اين كودك آنقدر غرق تماشاي بازي فوتبال المپيك بين تيم هاي انگليس و كامرون شده بود كه از گم شدن و سپس غرق شدن او بي اطلاع ماند.
«جيواني» 2 ساله كه در حال دوچرخه سواري بوده، ظاهرا پس از رها كردن دوچرخه اش به سمت كانال رفته و پس از افتادن در آب غرق شده است.
 


2 هزار آواره سيل كاستاريكا

بارش باران هاي گرمسيري در كاستاريكا و جاري شدن سيل كه از جمعه گذشته در استان هاي «ليمون» و «كارتاگو» واقع در شرق و مركز اين كشور ادامه دارد، به كشته شدن سه نفر و آوارگي دو هزار نفر انجاميد.
به گزارش ايرنا، منابع صليب سرخ كاستاريكا اعلام كردند، 6 نفر نيز ناپديد شده اند و بنابر گفته شاهدان عيني، برخي از آنها را آب برده و برخي ديگر نيز به دليل رانش زمين مدفون شده اند.
در اين حال، كميسيون ملي فوريت هاي اضطراري كاستاريكا دو هزار نفر از سيل زدگان منطقه را به اماكن امن تر انتقال داد.
منابع كميسيون معتقدند كه وضعيت در اين مناطق به دليل تداوم بارش باران وخيم تر خواهد شد و زمين هاي بيشتري رانش خواهند كرد.
دولت كاستاريكا اعلام كرد كه در مجموع 24 منطقه زير آب رفته همچنين ارتباطات در 10 منطقه قطع شده است.
منابع دولتي گفتند، بيشترين مشكلات در شهر «سيكسا اولا» به وجود آمده، زيرا بارش باران سبب رانش قسمت وسيعي از زمين هاي اين منطقه شده است.
 


خودكشي فوتباليست آمريكايي

پليس آمريكا جسد يكي از فوتباليست هاي اين كشور را كه با شليك گلوله اقدام به خودكشي كرده بود پيدا كرد.
به گزارش ايسنا بنابر اعلام پليس ايالت فلوريدا، «مرداك» 25 ساله خود را داخل خودرواش مقابل ساختمان محل تحصيلش در دوره دبيرستان با شليك گلوله كشت.
پليس فلوريدا پس از پيدا كردن بدن خونين و بي حال اين مرد او را به بيمارستان رساند اما او بر اثر شدت جراحات پس از گذشت دو ساعت فوت كرد.يكي از دوستان «مرداك» گفت: مدت يك سال بود كه او به دليل جراحت هاي زياد قادر به بازي كردن نبود و تنها تمرين هاي سبكي را انجام مي داد اما قرار بود به زودي براي شركت در مسابقات، تمرين هايش بيشتر شود.به گزارش روزنامه ديلي ميل، در 18 ماه گذشته سه بازيكن سابق فوتبال آمريكا، با شليك گلوله خودكشي كرده اند.
 


بوگوتا پايتخت اسيدپاشي

همواره موارد زيادي از وقوع اسيدپاشي در دو كشور هند و پاكستان گزارش مي شود، اما آمارها نشان مي دهد اسيدپاشي در آمريكاي جنوبي نيز رو به گسترش است.
بنا بر گفته مقامات كلمبيا، افزايش موارد اسيدپاشي به اين معناست كه زنان به دليل حسادت هاي همسرانشان يا گفتن جواب منفي به خواستگارانشان مورد اين خشونت قرار مي گيرند، حتي مواردي نيز وجود دارد كه افراد با قصد سرقت اقدام به اسيدپاشي مي كنند.
در سال هاي اخير اقدام به اسيدپاشي در كلمبيا همچون كشورهاي آسيايي از جمله پاكستان، هند، كامبوج، افغانستان و بنگلادش افزايش يافته است. آمارهاي منتشر شده در اين كشور نشان مي دهد در سال 2011 ميلادي 150 مورد اسيدپاشي انجام شده است كه بيشتر قربانيان آن زنان بوده اند.همچنين بيشتر موارد اسيدپاشي در «بوگوتا» پايتخت كلمبيا اتفاق مي افتد و قربانيان بيشتر از طبقه كارگر و كم درآمد جامعه هستند.«كانسوئلو كوردبا» 51 ساله كه بيش از يك دهه پيش مورد اسيدپاشي نامزدش قرار گرفت، گفت: همانند ديگر قربانيان اسيدپاشي نمي توانيم به راحتي شغل مناسبي پيدا كنيم چرا كه هيچ كارفرمايي حاضر به استخدام افرادي با شرايط ما نيست.او همچنين گفت: شرايط پيش آمده براي من تنها يك كابوس است. بنا به دلايلي كه نمي دانم يكي از چشمانم را از دست دادم، 40 بار تحت عمل جراحي قرار گرفتم و حتي به راحتي نمي توانم نفس بكشم.
 


مي خواهم زنداني شوم!

يك زن 36 ساله آمريكايي كه در تلاش بود با بالا رفتن از سيم هاي خاردار وارد زندان شود و اصرار بر بازداشت خودش داشت، دستگير شد.
به گزارش فارس، شبكه خبري «ان بي سي» در گزارشي نوشت كه اين زن آمريكايي در ايالت «اوهايو» كه ادعا شده مست بوده است، با تلاش براي ورود به يكي از زندان هاي كشور و درخواست اينكه بازداشت شود، مجريان قانون و ماموران پليس را سردرگم كرد.اين زن 36 ساله، «تيفاني هرد» نام دارد كه خود را به زندان «بالتر كانتي» رساند و ماموران پليس او را در حالي مشاهده كردند كه در تلاش براي عبور از حصارهاي سيم خاردار اين زندان بود.براساس اين خبر، ماموران زندان به اين زن توصيه كردند محل را ترك كند اما او اصرار بر اين كار داشت و مدام فرياد مي زد «مي خواهم دستگير شوم»، ماموران نيز مجبور شدند اين زن را به رفتار اخلال گرانه و تخطي جنايي متهم و در زندان بالتر كانتي زنداني كنند.اين خبر در شرايطي منتشر مي شود كه در بيست ويكم جولاي سال جاري نيز مردي از ايالت «كاروليناي شمالي» به اتهام ممانعت از ترك زندان در روز آزادي اش دستگير شد؛ اين مرد 37 ساله بعد از آزادي از زندان اصرار داشت كه ماموران او را به يك متل برسانند اما ماموران اين درخواست را رد كردند و اين مرد را به اتهام تخطي از قانون دستگير نمودند.اين مرد با قرار وثيقه اي 500 دلاري در زندان به سر مي برد و احتمالا با 75 روز حبس ديگر و پرداخت جريمه نيز روبرو خواهد شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14