(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 12 مرداد 1391 - شماره 20272

عفو بين الملل خواستار آزادي زندانيان سياسي در امارات شد
كره شمالي: براي مقابله با آمريكا زرادخانه هسته اي را توسعه مي دهيم
درگيري مسلحانه در وزارت كشور يمن 15 كشته و 43 مجروح برجاي گذاشت
در سالروز تشكيل ارتش بشار اسد :
دشمن بداند سوريه به زانو درنمي آيد
مردم بحرين خطاب به آل خليفه تسليم نمي شويم
خشم مردم و چهره هاي سياسي عراق
از اهانت يك نماينده مجلس به سيدحسن نصرالله
شعار سرنگوني آل سعود در مراسم تشييع جنازه همسر آيت الله نمر
رسوايي بزرگ غرب
كشف 40 جليقه انتحاري از چمدان افسر انگليسي در فرودگاه كابل
وزير دفاع آمريكا پس از مذاكره با مرسي و طنطاوي به تل آويو رفت
اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در يك شهر بزرگ برزيل
نخست وزير مصر اسامي اعضاي كابينه را معرفي كرد
سازمان همكاري اسلامي درباره مسلمانان ميانمارجلسه فوق العاده تشكيل مي دهد


عفو بين الملل خواستار آزادي زندانيان سياسي در امارات شد

سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه اي خواستار آزادي فعالان سياسي در امارات متحده عربي شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان عفو بين الملل در بيانيه خود با اشاره به بازداشت 50 تن از فعالان سياسي از مسئولان اماراتي خواست تا سرنوشت آنها را مشخص كنند.به گفته اين سازمان، بازداشت هاي خودسرانه مخالفان دولت در امارات همچنان ادامه دارد و با بازداشت 35 تن از فعالان در 16 ژوئيه تعداد آنها از ماه مارس تاكنون به 50 نفر رسيده است.از سوي ديگر «آن هاريسن» معاون بخش خاورميانه و شرق آفريقاي سازمان عفو بين الملل با انتقاد از بازداشت مخالفان دولت، آن را مغاير با قوانين بين المللي دانست و آزادي زندانيان سياسي را خواستار شد.
در همين حال مقامات امارات به «وليد الطراد» خطيب و سخنران وزارت اوقاف اين كشور دستور دادند خاك اين كشور را فوري ترك كند. به گزارش العالم، اين اقدام به دلايل امنيتي صورت گرفته است.
 


كره شمالي: براي مقابله با آمريكا زرادخانه هسته اي را توسعه مي دهيم

دولت كره شمالي از توسعه زرادخانه هسته اي اين كشور براي مقابله با اقدامات خصمانه آمريكا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، سخنگوي وزارت خارجه كره شمالي اعلام كرد:كره شمالي نيازي به حمايت آمريكا براي توسعه اقتصاد خود ندارد و در حال توسعه و افزايش توانايي ها و قابليت هاي زرادخانه هسته اي خود است. اين مقام دولت پيونگ يانگ افزود: ما قصد داريم يك دولت قدرتمند سوسياليست بسازيم كه توان مقابله با سياست هاي خصمانه آمريكا را داشته باشد. وي گفت كه كره شمالي قصد دارد بازدارندگي هسته اي خود را افزايش دهد.«باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا هفته گذشته سلاح هاي هسته اي كره شمالي را تهديدي براي جهان خوانده بود و به نظر مي رسد اظهارات سخنگوي وزارت خارجه كره شمالي در پاسخ به اظهارات اوباما صورت گرفته است.
 


درگيري مسلحانه در وزارت كشور يمن 15 كشته و 43 مجروح برجاي گذاشت

در درگيري مسلحانه بين نيروهاي امنيتي يمن و افراد مسلحي كه لباس پليس اين كشور را برتن داشتند 15 نفر كشته و 43 نفر ديگر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين درگيري كه در ساختمان وزارت كشور در شهر صنعا رخ داد 15نفر از افراد مسلح مهاجم و نظاميان كه به منظور حفاظت از وزارت كشور به اين محل اعزام شده بودند كشته و 43 نفر ديگر زخمي شدند.
16نفر از سربازان نيز توسط مردان مسلحي كه كنترل وزارت كشور را در دست داشتند ربوده شدند.
افراد مسلح تحت فرماندهي يحيي محمد عبدالله صالح برادرزاده علي عبدالله صالح هستند و در زمان زمامداري ديكتاتور سابق به طور غيررسمي در تشكيلات پليس كار مي كردند.
اين افراد اخيرا درخواست كرده بودند كه مجددا به نيروي پليس بازگردند و به خدمت مشغول شوند كه با مخالفت دولت روبه رو شدند و از ظهر سه شنبه به ساختمان وزارت كشور حمله كردند و اين وزارتخانه را تحت كنترل خود درآوردند.
 


در سالروز تشكيل ارتش بشار اسد :

دشمن بداند سوريه به زانو درنمي آيد

بشار اسد در سالروز تأسيس ارتش اين كشور اظهار داشت: اگر دشمنان فكر مي كنند فشارها و توطئه ها مي تواند سوريه را به زانو درآورد سخت در اشتباهند.
به گزارش خبرگزاري ها، بشار اسد فرمانده كل ارتش و نيروهاي مسلح و رئيس جمهور سوريه در سخناني در سالروز تأسيس ارتش ضمن تمجيد از تلاش هاي ارتش سوريه و قدرداني از آنان به دليل دفاع از مردم و كشور گفت، ارتش با حمايت مردم مقابل هر توطئه و فشاري ايستادگي خواهد كرد.
وي افزود: بحران كنوني سوريه جنگ با دشمني است كه مقابل سوريه ايستاده است و جنگي چند وجهي است.
بشار اسد تأكيد كرد، جنگي كه سرنوشت گذشته، حال و آينده مردم و امت ما به آن وابسته است. دشمن ما امروز رو به روي ما ايستاده و مزدوران داخلي را پل عبور خود براي بي ثبات كردن ميهن كرده كه ضعيف شويم و از ترسيم آينده خود ناتوان بمانيم.
اسد افزود: خواستند مردم ما را از اراده ملي در تعيين سرنوشت خود محروم كنند اما شگفت زده شدند زماني كه ديدند مردم با آگاهي خود همه طرح هايشان را خنثي كردند.
رئيس جمهور سوريه نبرد حلب را بسيار سرنوشت ساز توصيف كرد و گفت، سرنوشت ملت سوريه مبتني بر نبرد با تروريست ها در حلب است.
بشار اسد همچنين تأكيد كرد، رويارويي ارتش با گروهك هاي تروريستي جنايتكار نشان داد كه ارتش از مرداني با اراده استوار، وجدان هايي بيدار تشكيل شده كه به تاريخ و تمدن كشور خود وفادارند.
رئيس جمهور سوريه تصريح كرد، چشم مردم به ارتش است و ارتش از شرافت و كرامت وطن دفاع مي كند.
بشار اسد به مردم اطمينان خاطر داد تا زماني كه ارتش قهرمان و دلاور از ميهن دفاع مي كند و براي مقابله با تروريست ها در آمادگي كامل به سر مي برد جاي هيچ گونه نگراني نيست و آرامش به شهرها بازمي گردد.
اظهارات بشار اسد رئيس جمهور سوريه در سالروز ارتش در شرايطي صورت مي گيرد كه نيروهاي ارتش در شهرها همچنان به درگيري با تروريست هاي مسلح مشغولند و اين شهرها را پاكسازي مي كنند.
نيروهاي ارتش سوريه با استفاده از هلي كوپتر و تانك مواضع مخالفان در حلب، حمص و ادلب را هدف قرار داده و تعداد زيادي از افراد مسلح را كشتند.
براساس آخرين گزارش ها، بيشتر مناطق حلب از باندهاي مسلح پاكسازي شده و آرامش به اين شهر بازگشته است.
نيروهاي امنيتي سوريه در حال حاضر با گروه هاي مسلح تروريست در بخش هاي همجوار با مرز لبنان درگير هستند.
از سوي ديگر خبر ارسال سلاح به گروه هاي تروريستي مخالف دولت دمشق از پايگاه آمريكايي اينجرليك در تركيه با واكنش نمايندگان حزب حركت در مجلس مواجه شده است.
نمايندگان مجلس وابسته به حزب حركت ناسيوناليست از اردوغان نخست وزير تركيه خواستند درباره ارسال سلاح به سوريه توضيح دهد.
همچنين جمعي از مخالفان سوري در قاهره كه خود را هيئت امناي انقلاب سوريه ناميدند اعلام كردند يك دولت انتقالي تشكيل داده اند و آماده اند تا قدرت را در سوريه به دست گيرند.اين هيئت، هيثم المالح يكي از مخالفان سرشناس دولت سوريه و رئيس جبهه ملي را به رياست اين هيئت برگزيدند.
اين هيئت متشكل از 15 عضو است و به طور موقت در قاهره خواهند بود و مذاكرات خود را با مخالفان در داخل و خارج سوريه براي انتقال قدرت سياسي در اين كشور آغاز كرده اند. به گفته ناظران سياسي اين دولت از حمايت آمريكا، عربستان، تركيه و قطر برخورداراست.
از آخرين اخبار سوريه رأي گيري مجمع عمومي سازمان ملل متحد درباره پيش نويس قطعنامه جديد درباره منع كاربرد تسليحات شيميايي و ميكروبي در سوريه است.
مجمع عمومي تصميم گرفته است امروز بنا به درخواست كشورهاي عربي تشكيل جلسه دهد. پيش نويسي اين قطعنامه از سوي عربستان سعودي پيشنهاد شده است.
در صورت تصويب، اين دومين قطعنامه اي است كه مجمع عمومي سازمان ملل متحد امسال برضد سوريه تصويب مي كند.
قطعنامه نخست مجتمع عمومي روز 19 فوريه (اول اسفند) صادر شد، روسيه و چين از جمله 12 كشوري بودند كه به آن قطعنامه رأي مخالف دادند. تحليلگران معتقدند اين بار نيز روسيه و چين اين قطعنامه را وتو خواهند كرد.
رزمايش نظامي تركيه
در مرز سوريه
خبرگزاري جمهوري اسلامي از آغاز رزمايش نظامي تركيه در شهرستان «نسايبين»، از توابع استان «ماردين» در نزديكي مرز سوريه خبر داد. براساس اين گزارش در اين رزمايش كه از روز چهارشنبه (ديروز) آغاز شده است 25 تانك و نيروهاي ژاندارمري تركيه مشاركت دارند.
استاندار «ماردين» گفت اين رزمايش كه قرار است چند روزي ادامه داشته باشد با هدف آزمون سرعت و قابليت نيروهاي نظامي صورت مي گيرد.
 


مردم بحرين خطاب به آل خليفه تسليم نمي شويم

مردم بحرين با وجود سركوب هاي شديد نيروهاي امنيتي آل خليفه با شعار «مرگ بر آل خليفه» و «هرگز تسليم نمي شويم» به خيابان ها آمدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين شب گذشته همچون شب هاي اخير پس از مراسم افطار به خيابان ها ريختند و بر حق مشروع و قانوني خود براي تعيين سرنوشتشان تاكيد كردند.
تظاهركنندگان اعلام كردند، سياست سركوب آل خليفه انقلاب آنان را متوقف نخواهد كرد و مردم همچنان خواستار سرنگوني آل خليفه هستند.
شركت كنندگان در تظاهرات ضمن اداي احترام براي شهدايي كه خون خود را در راه انقلاب كشورشان نثار كردند گفتند كه خون جوانانشان به ثمر خواهد نشست.
اين تظاهرات در حالي صورت گرفت كه نيروهاي بحرين با همكاري نيروهاي سعودي به سركوب معترضان پرداختند و با استفاده از گلوله و گاز سمي تعداد زيادي را مجروح كردند.
از سوي ديگر در ادامه سركوب مردم بحرين اين بار نيروهاي امنيتي به يك عالم ديني اهانت كرده و عمامه او را از سرش برداشته و اظهار داشتند كه گذاشتن عمامه در بحرين جرات مي خواهد.
نيروهاي امنيتي بحرين با شيخ «ابراهيم الصفا» مدير حوزه الغدير در منطقه ستره برخورد شديدي كرده و كلمات ناشايستي عليه وي به كار بردند و وي را مجبور كردند تا عمامه را از سر خود بردارد.
در همين رابطه مجيد مشعل رئيس شوراي اسلامي علماي بحرين اهانت به لباس روحانيت و همچنين اهانت و برخورد با مردم و سرقت از منازل مردم را به شدت محكوم كرد.
مشعل افزود: نظام حاكم به خوبي مي داند كه عمامه در ميان مردم مسلمان و بيدار بحرين از چه جايگاهي برخوردار است و از پيامدهاي تجاوز و اهانت به حرمت علما نيز آگاه است اما به نظر مي رسد كه نظام براي فرار از خواسته هاي مردم به شدت خواهان اجراي سياست هاي تحريك آميز و بحراني كردن اوضاع است اما بايد نظام حاكم بر اين مسئله واقف باشد كه تمام مردم در يك جبهه ايستاده اند و براي دفاع از حقوقشان خود را فدا مي كنند و اين اقدامات تحريك آميز تنها ايستادگي و مقاومت مردم را افزايش مي دهد.
گفتني است جمعيت شيعي الوفاق در بحرين نيز اعلام كرد نيروهاي امنيتي اين كشور طي دو ماه گذشته 311 بار به منازل مردم يورش بردند تا مبارزان را بازداشت كنند.
شبه نظاميان رژيم بحرين در جريان تظاهرات اخير مردم در جزيره ستره دو نوجوان 14 ساله بحريني را بازداشت كردند و به نقاط نامعلومي انتقال دادند.
در همين رابطه معاون سياسي دبيركل جمعيت وعد بحرين گفت، برون رفت از بحران بحرين بدون برگزاري مذاكرات جدي و اساسي امكان ندارد.وي افزود: در شرايطي كه آل خليفه به راه حل نظامي متوسل مي شود و نيروهاي رژيم همچنان به منازل مردم حمله و مردم را بازداشت مي كنند نمي توان از مذاكرات صحبت كرد.
گفتني است وليعهد بحرين در سفري ناگهاني به عربستان با شاهزاده سلمان بن عبدالعزيز آل سعود ديدار و گفت وگو كرد. گسترش اعتراض هاي ضددولتي در بحرين محور مذاكرات دو طرف بوده است. به گفته ناظران سياسي منطقه اين احتمال وجود دارد كه رژيم سعودي براي سركوب اعتراض ها نيروهاي بيشتري را به بحرين اعزام كند.
 


خشم مردم و چهره هاي سياسي عراق

از اهانت يك نماينده مجلس به سيدحسن نصرالله

اهانت يك نماينده مجلس عراق به سيدحسن نصرالله واكنش شديد و گسترده مردم و شخصيت هاي سياسي اين كشور را برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري فارس، «احمد العلواني» طي گفت وگو با يك شبكه ماهواره اي دبير كل حزب الله لبنان را دروغگو خواند. اين گفته العلواني با واكنش شديد مردم و شخصيت هاي سياسي عراق مواجه شد؛ «ابراهيم جعفري» نخست وزير سابق عراق به شدت اين اظهارات را محكوم كرد و آن را وقيح دانست.
«ازهر الخفاجي» يكي از شخصيت هاي سياسي عراق، اظهارات العلواني را تلاشي بيهوده براي امتحان كردن ميزان محبوبيت مجاهدي همچون نصرالله درعراق دانست.
شبكه ماهواره اي «الانوار-2» نيز صدها نامه از شخصيت ها، روساي عشاير، نمايندگان، شخصيت هاي سياسي و محافل مردمي عراق را به نمايش گذاشت. در برخي از اين نامه ها العلواني مزدور عربستان و قطر توصيف و در نامه هاي ديگر نيز وي مهره سوخته رژيم صهيونيستي دانسته شد.
نمايندگان عضو فراكسيون «البيضاء» در مجلس نيز اظهارات العلواني را محكوم كردند.
پاكسازي مركز مبارزه با تروريسم
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي دولتي عراق سه شنبه ساختمان مركز مبارزه با تروريسم در بغداد را از عناصر مسلح پاكسازي كردند. اين مركز دوشنبه از سوي افراد مسلح هدف حمله قرار گرفته بود. اما پس از پنج ساعت درگيري و مرگ هشت مهاجم مسلح از كنترل مهاجمان خارج شد. پنج كمربند انفجاري نيز از مهاجمان به دست نيروهاي امنيتي عراق توقيف شد. در اين عمليات هيچيك از نيروهاي امنيتي عراق كشته نشدند.
 


شعار سرنگوني آل سعود در مراسم تشييع جنازه همسر آيت الله نمر

هزاران تن از مردم شرق عربستان مراسم تشييع جنازه همسر آيت الله نمر را به يك تظاهرات گسترده برضد رژيم آل سعود تبديل كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، هزاران نفر از شهروندان عربستان در شرق اين كشور با تشييع پيكر همسر آيت الله نمر «باقرالنمر» روحاني برجسته شيعه اين كشور، فرياد «سرنگوني رژيم آل سعود» را سر دادند.
براساس اين گزارش،هزاران تن از شهروندان شيعه سه شنبه شب در شهر «صفوي» در شرق عربستان، پيكر «مني جابر شرباوي» همسر شيخ نمر را كه در بازداشت رژيم سعودي است تشييع كردند. به گفته شاهدان عيني مردم شهرهاي صفوي و قطيف بعد از مراسم تشييع جنازه با برگزاري تظاهرات و سردادن شعارهايي، سياست سركوب آل سعود را به شدت محكوم كردند.
معترضان عربستاني در تظاهرات خود،شعار «مردم خواهان سرنگوني رژيم هستند» را كه در كشورهاي انقلابي عربي سر داده مي شود را سردادند. آنها همچنين در حمايت از آزادي شيخ نمر شعارهاي «ما سربازان توايم اي نمر»، «نمر ديكتاتور را به لرزه در آورد» و «به اذن خداپيروز خواهيم شد» را سر دادند.تظاهركنندگان خشمگين،حكومت آل سعود را عامل فقر و فلاكت خود دانسته و فرياد مرگ بر «ملك عبدالله» و «شاهزاده فهد»، پادشاه و استاندار الشرقيه را سر دادند.
اعتراضات مردمي در شرق عربستان در حالي برگزار شد كه مأموران رژيم آل سعود از ترس گسترش دامنه مخالفت ها با سياست هاي سركوبگرانه، از تحويل پيكر همسر شيخ نمر به خانواده وي امتناع و پيكر او را در ميان تدابير شديد امنيتي تاشهر صفوي همراهي كردند.
همچنين نظاميان و نيروهاي امنيتي آل سعود،مانع از تشييع پيكر همسر شيخ نمر توسط مردم و خانواده وي شدند و پس از طي مسافت 50 متري، اقدام به متفرق كردن تشييع كنندگان كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شاهدان عيني، اين اقدام نيروهاي امنيتي و نظاميان سعودي، خشم و غضب اهالي مناطق شرقي عربستان را به دنبال داشت و موجب خروج هزاران نفر از آنها در تظاهراتي اعتراض آميز به اين نحوه برخورد رژيم با تشييع پيكر همسر شيخ نمر شد.
برپايه اين گزارش،تظاهركنندگان عربستاني در تظاهرات سه شنبه شب خود ضمن دفاع از مواضع شجاعانه آيت الله نمر در مقابله با رژيم آل سعود و دفاع وي از حقوق پايمال شده توسط حكومت سعودي، خواستار آزادي بي قيد و شرط اين روحاني برجسته شيعي در شرق عربستان و ديگر زندانيان سياسي شدند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «العواميه»، تظاهركنندگان عربستاني در حمايت از قيام مردم بحرين همچنين شعار «سرنگون باد رژيم آل خليفه» و «بحرين آزاد است» و «نيروهاي سپر جزيره بايد از بحرين خارج شوند» را سر دادند.
اين در حالي است كه احساسات ضدحكومتي در عربستان همچنين ادامه دارد و معترضان در شهر «قطيف» در سالگرد بزرگداشت يكي از شهداي منطقه الشرقيه در مراسمي يادبود شركت كردند. در اين مراسم كه با دخالت نيروهاي امنيتي به خشونت كشيده شد، تظاهركنندگان جوان، با پرتاب سنگ و چوب به سوي نيروهاي سعودي به مقابله برخاستند.
بر پايه اين گزارش، شهر قطيف كه از آن به عنوان مركز انقلاب در عربستان نام برده مي شود، طي شب هاي اخير صحنه درگيري و زدوخورد جوانان شيعي با مزدوران آل سعود بوده است.همچنين شهرهاي «تاروت» و «العواميه» در شرق عربستان،سه شنبه شب صحنه برگزاري تظاهرات هاي اعتراض آميز به سياست هاي امنيتي رژيم سعودي و بازداشت شيخ نمر بود.در اين تظاهرات كه دخالت نيروهاي امنيتي آل سعود را به همراه داشت،به سوي معترضان گاز اشك آور شليك شد و تعدادي از معترضان بازداشت شدند.به گفته شاهدان عيني،رژيم سعودي كه از زمان آغاز اعتراض هاي مردمي،شرق اين كشور را با استقرار نيروهاي نظامي به دژ نظامي تبديل كرده است، تلاش مي كند تا با استفاده از سياست سركوب، از گسترش مخالفت ها به ساير نقاط جلوگيري كند. اما برگزاري تظاهرات در رياض (پايتخت) و شهر مقدس مكه نشان داد كه اعتراضات مردمي در سراسر اين كشور وجود دارد و رژيم آل سعود لاجرم سقوط خواهد كرد.
 


رسوايي بزرگ غرب

كشف 40 جليقه انتحاري از چمدان افسر انگليسي در فرودگاه كابل

نيروهاي امنيتي افغان از يك افسر انگليسي در فرودگاه كابل 40 جليقه انتحاري و 30 قبضه سلاح كشف كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در پي مشاجره لفظي نظاميان افغان با يك افسر انگليسي، فرماندهان افغان تصميم گرفتند محموله هاي همراه اين افسر انگليسي را مورد بازرسي قرار دهند. اين بازرسي كه سه شنبه گذشته انجام شد، به كشف 40 جليقه انفجاري كه براي عمليات انتحاري كاربرد دارد و 30 قبضه سلاح انجاميد. در پي توقيف اين افسر انگليسي، مقامات لندن فوراً با دفتر رياست جمهوري افغانستان تماس گرفتند و خواستار آزادي افسر فوق و محموله ها شدند. انگليسي ها حتي از طرف هاي افغان خواستند كه بابت اين قضيه عذرخواهي هم بكنند!
اين ماجرا كاملا آشكار كرده است كه نظاميان انگليسي با افراد انتحاري فعال در افغانستان ارتباط نزديك دارند و اين تروريست ها را تشويق مي كنند كه تحت نام اسلام دست به حملات انتحاري بزنند. انگليس در اجراي سياست هاي كثيف در جوامع اسلامي سابقه ديرينه دارد.
انتقال طالبان با هلي كوپتر از جنوب به شمال افغانستان، شكستن محاصره و نجات طالبان، معامله با طالبان براي انتقال كاميون هاي تداركاتي، و پرورش طالبان از جمله اقداماتي است كه انگليسي ها طي سال هاي اخير انجام داده اند.
در اين حال به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي آمريكايي طي عملياتي خودسرانه و بدون دليل، اهالي يك روستا را در استان هرات با گاز اشك آور هدف حمله قرار دادند. اين حمله درحالي انجام شد كه در روستاي فوق هيچ شبه نظامي حضور نداشت. استنشاق گاز اشك آور به مصدوم شدن شماري از اهالي روستا انجاميد.
هلاكت 21 شبه نظامي
به گزارش ايرنا، عمليات جداگانه نيروهاي افغان و خارجي در استان هاي بلخ، زابل، غزني، پكتيا، هرات و هلمند، به مرگ 21 شبه نظامي طالبان و جراحت 12 تن ديگر انجاميد. از شبه نظاميان تعدادي سلاح سبك و سنگين به دست نيروهاي دولتي افتاد.
خبر ديگر اينكه فرانسه خروج زودهنگام نيروهاي خود را از افغانستان آغاز كرد. اين خروج طي مراسمي در منطقه «سروبي» رسماً آغاز شد، بر اساس برنامه دولت پاريس، از مجموع 3000 نيروي فرانسوي مستقر در افغانستان، 1600 تن از آنها تا پايان سال 2012 از افغانستان خارج مي شوند و ساير نيروها نيز براي آموزش دادن نيروهاي افغان در افغانستان مي مانند.
كارشناسان تن دادن مقامات كابل به آزادي اين افسر انگليسي را مغاير منافع ملي افغانستان مي دانند. با اين اقدام دولت كابل، افكارعمومي اين كشور و دنياي اسلام از ماجراهاي مرتبط با شكل گيري تروريسم در افغانستان و منطقه بي خبر مي مانند و انگليس به همراه آمريكا و كشورهاي ناتو نيز از يك رسوايي بزرگ و واقعي نجات پيدا كردند و جلوي يك بحران جدي براي اشغالگران گرفته شد.
بعد از كشف اين محموله، در ميان مسئولان پليس ملي عنوان شده است كه انگليسي ها توسط اين جليقه هاي انفجاري قصد انجام عمليات تروريستي را داشته اند و احتمالا از طريق گمرك و با پوشش لوازم خود، قصد داشتند اين وسايل را به مكان هاي مورد نظر خود انتقال دهند.
پيش از اين نيز مقاديري سلاح، مواد انفجاري و جليقه هاي انتحاري از خودروهاي ديگر انگليسي كشف شده بود. اين كشفيات هيچ شكي در اين نقش مرموزانه انگلستان در وقايع تروريستي باقي نمي گذارد.
بيست و هفتم ماه گذشته نيز پليس افغانستان طي عملياتي كشف كرده بود كه سرويس هاي اطلاعاتي انگليس كمربندهاي انتحاري براي بمب گذاران در افغانستان فراهم مي كنند. در آن زمان پليس دست كم 15 كمربند انتحاري را در وسايل ماموران و نظاميان انگليسي در فرودگاه كشف كرده بود.
در آن زمان نيز پليس افغانستان اعلام كرده بود، پليس انگليس اين كمربندهاي انفجاري را براي تروريست ها و كساني كه به عمليات انتحاري در افغانستان مبادرت مي كنند، فراهم كرده بود.
در ماجراي انفجار در ساختمان امنيت ملي سوريه كه اخيرا رخ داده و به مرگ مقامات سوري از جمله وزير دفاع انجاميده نيز دستگاه اطلاعاتي انگليس نقش داشته است.
اين رسوايي ها نشان مي دهد كه فرماندهي حملات تروريستي در افغانستان، عراق، سوريه و ديگر نقاط خاورميانه در دستان سرويس هاي جاسوسي غربي و صهيونيستي قرار دارد و اصولا اين پديده يك عارضه متعلق به دنياي اسلام نيست، بلكه وارداتي است.
 


وزير دفاع آمريكا پس از مذاكره با مرسي و طنطاوي به تل آويو رفت

وزير دفاع آمريكا در چارچوب سفر خاورميانه اي خود با سفر به مصر با رئيس جمهور و سپهبد طنطاوي ديدار و گفت وگو كرد و پس از پايان مذاكرات به تل آويو رفت.
به گزارش ايرنا «لئون پانتا»، وزير دفاع آمريكا روز سه شنبه در حالي كه دو هفته از سفر «هيلاري كلينتون» وزير امور خارجه آمريكا به مصر مي گذرد وارد قاهره شد و مورد استقبال سپهبد «محمد حسين طنطاوي» رئيس شوراي عالي نيروهاي مسلح قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، واشنگتن معتقد است، قدرت سياسي جديد در مصر، بايد توافقنامه صلح كمپ ديويد با رژيم صهيونيستي را كاملاً رعايت كند.
براساس اين گزارش، رهبران كاخ سفيد، از وخيم شدن اوضاع امنيتي در صحراي سينا نگران هستند و فشارهاي مضاعفي را براي موضوع تأمين امنيت مرزهاي مصر با اسرائيل به محمد مرسي وارد كرده اند. ناظران سياسي مي گويند وزير دفاع آمريكا به دليل نگراني درباره سرنوشت پيمان كمپ ديويد به قاهره رفته است.
براساس اين گزارش سفر پانتا به قاهره در حالي صورت مي گيرد كه مردم مصر در سفر قبلي وزير خارجه آمريكا، مخالفت شديد خود را با دخالت واشنگتن در امور داخلي كشورشان اعلام كردند.
اين گزارش حاكي است، پانتا در ديدار با سپهبد طنطاوي، تمايل آمريكا را به تقويت روابط با مصر كه از آن به عنوان شريك راهبردي كاخ سفيد در منطقه نام برد ابراز داشت. در اين ديدار همچنين رخدادها و تحولات منطقه اي و داخلي مصر و راه هاي گسترش روابط واشنگتن و قاهره بحث و بررسي شد.
وزير دفاع آمريكا همچنين در ديدار با مرسي رئيس جمهور اعلام كرد كه واشنگتن به حمايت و ارائه كمك نظامي به مصر متعهد است.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري «الجزيره»، پانتا در كنفرانس مطبوعاتي پس از ديدار با مقام هاي مصري عنوان كرد: معتقدم كه مرسي و طنطاوي روابط بسيار خوبي دارند و هر دو در كنار هم براي تحقق اهداف اصلي انقلاب مصر تلاش مي كنند!
وي گفت: ما همچنان از حمايت از مصر كه به مدت بيش از سه دهه به عنوان سنگ زيربناي استقرار امنيت و ثبات در منطقه عمل مي كند، ادامه مي دهيم.
وزير دفاع آمريكا متذكر شد: مقام هاي مصري تأكيد كردند كه به روابط نظامي پايدار خود با آمريكا ادامه خواهند داد و وزير دفاع و رئيس جمهور مصر نيز از ادامه روابط با واشنگتن به خصوص در زمينه مبارزه با تروريسم استقبال كردند.
پانتا با اشاره به كمك 3/1 ميليارد دلاري آمريكا به مصر، توقف و ايجاد محدوديت در آن را از سوي سناتورهاي آمريكايي رد كرد و گفت: آمريكا به حمايت هاي خود از مصر براي گذر به دموكراسي به صورت آرام و قانوني ادامه خواهد داد.
خانم «آن پاترسون» سفير آمريكا در مصر نيز گفت: سياست واشنگتن، ادامه كمك هاي نظامي به مصر و مشروط نكردن اين كمك هاست، هنوز اقدام خاصي از سوي سنا صورت نگرفته است. وزير دفاع آمريكا پس از پايان ديدار خود با مقام هاي مصري رهسپار سرزمين هاي اشغالي شد تا با مسئولان رژيم صهيونيستي در مورد آخرين دستاوردهاي سفرش به قاهره بحث و تبادل نظر كند.
در زمينه تحولات داخلي مصر، دفتر رياست جمهوري مصر با صدور اطلاعيه اي دريافت هرگونه نامه از رئيس رژيم صهيونيستي در مورد حلول ماه مبارك رمضان و پاسخ مرسي به آن را به شدت تكذيب كرد.
«ياسر علي» سخنگوي رئيس جمهور مصر گفت: محمد مرسي رئيس جمهور منتخب، هيچ نامه تبريكي از رئيس رژيم صهيونيستي دريافت نكرده و هيچ پاسخي نيز به وي از سوي مصر ارسال نشده است. اين در حالي است كه پيشتر منابع خبري از ارسال نامه اي توسط شيمون پرز با محتواي تبريك حلول ماه مبارك رمضان به محمد مرسي و پاسخ مرسي به اين نامه خبر داده بودند.
 


اعتصاب و تظاهرات ضددولتي در يك شهر بزرگ برزيل

صدها هزار نفر از كاركنان دولتي برزيل در اعتراض به اوضاع اقتصادي تظاهرات كردند.
صدها هزار نفر از كاركنان دولت برزيل روز سه شنبه به دنبال فراخوان اتحاديه هاي كارگري اين كشور و در اعتراض به پائين بودن حقوق و دستمزد در خيابان هاي «ريودوژانيرو» راهپيمايي كردند. آنطور كه خبرگزاري فرانسه نوشته، در اين تظاهرات گسترده دست كم 300 هزار نفر مشاركت كردند.
اين گزارش به نقل از ترتيب دهندگان تظاهرات برزيل افزود: صدها هزار نفر از كاركنان دولتي اين كشور مدت هاست در اعتراض به اوضاع وخيم اقتصادي و پائين بودن دستمزدها سر كار خود حاضر نمي شوند و تظاهرات روز سه شنبه كه در مركز شهر برگزار شد، از سوي همين اعتصابيون صورت گرفت.
گفتني است بسياري از كشورهاي دنيا به خصوص كشورهاي غربي به شدت درگير بحران اقتصادي و در نتيجه اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي هستند.
 


نخست وزير مصر اسامي اعضاي كابينه را معرفي كرد

اسامي اعضاي دولت جديد مصر از سوي نخست وزير اين كشور اعلام شد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني نيل مصر، «هشام قنديل» نخست وزير مصر روز چهارشنبه اسامي وزيران كابينه جديد خود را رسما اعلام كرد.
براساس اين گزارش در كابينه جديد برخي از وزيران سابق در پست هاي خود ابقا و برخي از آنها براي نخستين بار عهده دار پست وزارت شده اند.از نكات جالب در تركيب كابينه جديد مصر ، خالي ماندن پست وزارت دفاع است كه نامي از وزير آن برده نشده است.
گزارش شبكه تلويزيوني حاكي است در تركيب كابينه جديد مصر، محمد كامل عمرو به عنوان وزيرخارجه و اسامه كمال به عنوان وزير نفت معرفي شده اند.معرفي وزيران جديد كابينه هشام قنديل در حالي صورت مي گيرد كه وي پس از رايزني هاي فشرده فهرست نهايي كابينه خود را در جمع رسانه هاي جمعي اين كشور اعلام كرد. امروز نيز اعضاي كابينه جديد در برابر كلام الله مجيد و در حضور رئيس جمهور منتخب قسم ياد خواهند كرد.ياسر علي سخنگوي رياست جمهوري مصر نيز اعلام كرد كه پس از تشكيل كابينه جديد نخست جلسه رئيس جمهور با آنان برگزار و در خصوص مهم ترين اولويت هاي كشور تصميم گيري خواهد شد.
 


سازمان همكاري اسلامي درباره مسلمانان ميانمارجلسه فوق العاده تشكيل مي دهد

دبيركل سازمان همكاري اسلامي از برگزاري نشست فوق العاده اين سازمان به منظور بررسي مسئله نسل كشي مسلمانان ميانمار در كوالالامپور خبر داد.
به گزارش ايسنا اكمل الدين احسان اوغلو، دبيركل سازمان همكاري اسلامي طي اظهاراتي اعلام كرد اين سازمان روز پنجم ماه جاري ميلادي (15مرداد ماه) نشست فوق العاده اي را در سطح نمايندگان و به منظور بررسي مسئله مسلمانان ميانمار برگزار مي كند.در اين نشست وقارالدين رئيس كل اتحاديه مسلمانان ميانمار حضور خواهد داشت.
اكمل الدين احسان اوغلو همچنين عنوان داشت: نشست كوالالامپور با هدف ترسيم تصويري واضح از وضعيت ميانمار، راه هاي كمك رساني به مسلمانان اين كشور و نيز مشخص كردن حجم نيازهاي مسلمانان ميانمار است.وي افزود: نتايج نشست كوالالامپور به نشست فوق العاده سران كشورهاي اسلامي كه قرار است در چهاردهم و پانزدهم اوت (24 و 25 مرداد) در جده برگزار شود، ارائه خواهد شد.
سازمان ديدبان حقوق بشر نيز با انتشار يك گزارش 56 صفحه اي درباره ناآرامي هاي كنوني ميانمار خواستار واكنش جامعه بين المللي در قبال شرارت هاي انجام گرفته عليه مسلمانان در اين كشور شد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14