(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 مرداد 1391 - شماره 20284

حديث دشت عشق
آغاز دوباره ليگ برتر پس از اولين سكته فوتبال و تماشاگران در خدمت زلزله زدگان
اخبار كوتاه از فوتبال
بسكتبال ايران همچنان در رده بيستم جهان
اين دومين المپيكم بود، بايد مدال مي گرفتم
تقوي : مي خواهم جايي بروم كه دست هيچ كس به من نرسد !
شايستگي كسب دو مدال طلا را داشت
خادم: نتايج كشتي آزاد به اندازه عملكردش خوب نبود!


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي ميرمجربيان»
شوري فكندي در جهان با آن سر پرشور خود
نقش فعال او در راهپيمايي ها و تظاهرات عليه رژيم سفاك پهلوي بسيار ممتاز بود؛ به طوري كه چندين بار به دام ماموران رژيم افتاد. شور و حالي داشت و هيچ هنگام آرام نمي نشست.
از خدا دوران خدا دورت كند
فارغ از سرهاي بي شورت كند
گاهي كلاه بر سر مي كشيد و قاب هاي عكس شاه را از مدرسه پايين مي آورد و مي شكست و شعار مرگ بر شاه مي داد.در حال و هواي طلبگي و درس و بحث حوزه بود كه فهميد كتاب و دفتر جبهه، انسان را زودتر به كمال مطلق مي رساند. چنين بود كه به صحنه كارزار رفت. يك بار مجروح گرديد و پس از مداوا بار ديگر به جبهه هاي جنوب عزيمت كرد و اين بار به آستان جانان سرنهاد و با شهادتي سرخ به لقاي پروردگارش شتافت. اين شهيد به آثار استاد مطهري(ره) بسيار علاقه مند بود و آنها را مطالعه مي كرد.طلبه بسيجي شهيد «علي ميرمجربيان»، سال 1341 در اصفهان متولد شد و در 11/8/1361در عين خوش به شهادت رسيد.
 


آغاز دوباره ليگ برتر پس از اولين سكته فوتبال و تماشاگران در خدمت زلزله زدگان

هفته پنجم ليگ برتر در حالي برگزار مي شود كه سايه زلزله اخير استان آذربايجان شرقي روي بازي ها افتاده است و درآمد حاصل از بليت فروشي مسابقات اين هفته به زلزله زدگان اختصاص مي يابد.
ليگ برتر فوتبال بعد از 11 روز وقفه از روز جمعه مجدداً آغاز مي شود و در اين روز هشت تيم رو در روي همديگر قرار مي گيرند. اين در حالي است كه فوتبال كاملاً تحت تأثير زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي قرار گرفته است و طبق اعلام سازمان ليگ، درآمد اين هفته از بازي ها به مردم زلزله زده اختصاص مي يابد.
اما رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي اين هفته پا به پنجمين هفته خود مي گذارد كه بيشتر تيم ها وعده داده بودند كه از هفته پنجم بايد تيم آنها را ديد و عملكردشان را سنجيد.
مربيان و مديران برخي از تيم ها كه در ابتداي فصل جديد نتايج خوبي نگرفته اند به هواداران خود وعده داده اند كه تيمشان از هفته پنجم به هماهنگي مي رسد و تازه از اين هفته است كه مي توان عملكرد آنها را بررسي كرد. از اين جمله مي توان به مس كرمان، ذوب آهن، تراكتورسازي، راه آهن و در راس همه اين ها پرسپوليس اشاره كرد. اما در روز نخست رقابت هاي هفته پنجم ليگ برتر تيم هاي فولاد، صبا، آلومينيوم و نفت تهران از حريفان خود پذيرايي مي كنند. مهم ترين ديدار جمعه شب را صبا و فجرسپاسي برگزار مي كنند.
شاگردان محمود ياوري كه تا پيش از هفته چهارم، صدرنشين جدول بودند، هفته گذشته جاي خود را به سپاهان دادند و اينك در همسايگي صبا در رده چهارم قرار گرفته اند. صبا هم اكنون با امتيازي برابر با فجرسپاسي و تنها به مدد تفاضل گل بهتر، سوم است. همسايگي و هم امتيازي دو تيم جذابيت هاي اين بازي را بيشتر مي كند. البته نبايد از ذكر اين نكته هم غافل شد كه ديدار صبا و فجرسپاسي، جدال انديشه هاي يحيي گل محمدي به عنوان يك سرمربي تازه وارد و جوان و محمود ياوري به عنوان يكي از قديمي ترين و مسن ترين مربيان ايران است و اين مسئله به خودي خود مي تواند نكات جالب توجه و آموزنده اي را در دل خود داشته باشد.
ديگر ديدار روز جمعه را فولاد و مس برگزار مي كنند. جنگ فلزات در هفته پنجم جدا از جذابيت هاي فني كه مي تواند داشته باشد، حائز نكته اي است كه حساسيت بازي را از جذابيت آن بيشتر مي كند. ابراهيم قاسمپور كه هدايت تيم متمول مس را بر عهده دارد، در سه بازي ابتداي فصل حتي نتوانست يك امتياز به همراه تيمش كسب كند تا زمزمه هاي تغيير و تحول در كادر فني تيم به هياهو تبديل شود. اين مربي اما در بازي هفته گذشته توانست تيمش را به خوبي برابر استقلال هدايت كند و با كسب يك امتياز ارزشمند، از قعر جدول به رده پانزدهم صعود كند. اينك همه كرماني ها تنها با هدف كسب امتياز راهي اهواز مي شوند.
آلومينيوم هرمزگان و راه آهن، ديگر ديدار جمعه شب را در ديار خليج هميشه فارس برگزار مي كنند. شاگردان علي دايي در حالي جمعه به مصاف جنوبي ها مي روند كه چند روز گذشته را در اردوي اردبيل با هياهوي زلزله دلخراش آذربايجان شرقي سپري كرده اند و سرمربي آذري زبانشان هم هنوز در فكر ياري رساندن به زلزله زدگان هم زبان خود است. اين بازي به همين دليل به شدت تحت تأثير سانحه طبيعي، ولي جانكاه اهر و ورزقان قرار دارد. اكبر ميثاقيان هم به خوبي مي داند كه در اين شرايط بهترين نتيجه براي تيمش پيروزي است تا برخلاف اتفاق رخ داده در شمال غرب كشور، جايگاه تيمش را ثبات بخشد و از لرزش آن جلوگيري كند.
در ساعت 22 جمعه شب پيش رو، يك ديدار ديگر هم برگزار مي شود كه در آن نفت تهران و پيكان به ديدار هم مي روند. پيكان كه اين فصل تازه به ليگ برتر آمده و با سپردن سكان هدايتش به عبدالله ويسي خيال بالانشيني در جدول را در سر مي پروراند، نتوانسته تاكنون انتظارات را برآورده كند و اينك هم به مصاف تيمي مي رود كه با حفظ اسكلت فصل گذشته و آوردن يك سرمربي با سابقه و متبحر، تنها دو امتياز با صدر جدول فاصله دارد. برنامه كامل مسابقات هفته پنجم به شرح زير است:
جمعه:27/5/91
¤ فولادخوزستان- مس كرمان (ساعت 22)
¤ صباي قم- فجرسپاسي شيراز (ساعت 22)
¤ آلومينيوم هرمزگان- راه آهن (ساعت 22)
¤ نفت تهران- پيكان تهران (ساعت 22)
شنبه: 28/5/91
¤ سپاهان اصفهان- سايپاي البرز(ساعت 22)
يكشنبه: 29/5/91
¤ داماش گيلان- پرسپوليس تهران(ساعت 10:19)
¤ گهردورود- ذوب آهن اصفهان(ساعت 10:19)
¤ تراكتورسازي تبريز- صنعت نفت آبادان(ساعت 40:19)
¤ استقلال- ملوان بندرانزلي
(ساعت 30:21)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

هاشميان پيشنهادي از پرسپوليس ندارد
وحيد هاشميان با تكذيب خبر مذاكره باشگاه پرسپوليس براي حضورش در كنار مانوئل ژوزه گفت: وقتي اتفاقي نيفتاده است نمي توانم درباره اين موضوع صحبت كنم. مهاجم سابق تيم ملي درباره خبر روزهاي اخير مبني بر تمايل باشگاه پرسپوليس براي حضورش روي نيمكت اين تيم در كنار مانوئل ژوزه گفت: در موردي كه اتفاقي نيفتاده، نمي خواهم صحبتي كنم. من پس از سال ها حضور در فوتبال آلمان با پرسپوليس به فوتبال ايران برگشتم و اين باشگاه را خانه ورزشي خودم مي دانم. دوست هاي بسيار خوبي در مدت حضورم در پرسپوليس پيدا كردم؛ دوستاني كه هنوز با آنها در ارتباطم و دلم برايشان تنگ شده است اكنون پس از سال ها حضور در تيم هاي مختلف و سفرهاي متعدد استراحت مي كنم و در كنارش به آموخته هايم اضافه مي كنم تا روحيه و انرژي دوباره بگيرم.
مخالفت صبا با استعفاي گل محمدي
مديرعامل باشگاه صباي قم ضمن بيان اين مطلب كه با استعفاي گل محمدي مخالفت كرده است، گفت: اين مربي امروز در تمرينات تيم حاضر خواهد شد. رمضان بيگي درباره خداحافظي يحيي گل محمدي از بازيكنانش در تمرين ديروز و استعفاي شفاهي اش از سرمربيگري صباي قم، مطرح كرد: گل محمدي احساس مي كند كه بازيكنانش در تمرينات دل به كار نمي دهند و مي گويد كه اگر مشكل از من است، بروم تا مشكل حل شود.با اين اوصاف بزرگان با او صحبت كردند و خواستيم تا اگر كسي مزاحمت ايجاد مي كند، آن شخص را شناسايي كنيم، اما گل محمدي شخص خاصي را نام نبرد و تنها درخواست كرد تا بازيكنان در تمرينات فقط به تيم فكر كنند و رفاقت و اتحاد بيشتري بين شان باشد. وي ادامه داد: قطعا با رفتن گل محمدي موافقت نمي كنم، چون مشكل خاصي وجود ندارد و با توجه به دلخوري كه به وجود آمده بود، بازيكنان هم شب گذشته با او صحبت كردند و قرار شد او از امروز بر سر تمرينات حاضر شود.
داور شاكي فوتبال شكايتش را پس گرفت!
رئيس دپارتمان داوري گفت: داوري كه از مسئولان هيئت فوتبال استان تهران به اتهام دستور غيرقانوني شكايت كرده بود، شكايت خود را پس گرفت! حسين عسگري گفت: حامد حيدري كه به اتهام دستور غيرقانوني هيئت فوتبال استان تهران از اين هيئت به فدراسيون فوتبال شكايت كرده بود. در نامه جديدي شكايتش را پس گرفت! ما هم ديگر نمي توانيم كاري كنيم چون وقتي شاكي شكايت خود را پس مي گيرد، عملا كاري نمي شود كرد. وي همچنين با اشاره به اهداي درآمد داوران به زلزله زدگان استان آذربايجان شرقي گفت: با اين كار خواستيم به نوعي با مردم آسيب ديده كشورمان همدردي كنيم. مبلغ درآمد داوران، كمك داوران، ناظران داوري و نمايندگان سازمان ليگ مجموعا 16 ميليون تومان شده است كه با مساعدت آقاي كفاشيان به زلزله زدگان اهدا شد.
دوري سه هفته اي ميداودي از ميادين
معاونت پزشكي باشگاه استقلال از دوري سه هفته اي ميداودي از ميادين خبر داد اما تاكيد كرد رباط پاي اين بازيكن سالم است. دكتر امين نوروزي درباره مصدوميت ميلاد ميداودي در بازي دوستانه روز گذشته با نفت تهران عنوان كرد: پس از بررسي MRI مشخص شد رباط صليبي ميداودي سالم است و مشكلي ندارد و تنها به مينيسك خارجي اش فشار آمده است. زانوي پاي ميلاد التهاب و نياز به فيزيوتراپي دارد.معاونت پزشكي باشگاه استقلال تاكيد كرد: آنچه مشخص است اينكه ميداودي به 3 هفته فيزيوتراپي نياز دارد و بدين ترتيب تا آن زمان قادر به بازي نخواهد بود. نوروزي درباره آخرين شرايط مجتبي جباري اظهار داشت: با توجه به صحبت هاي جباري و تمايل وي براي عمل تحت نظر دكتر كيهاني، مقدمات كار فراهم شده و اين بازيكن فردا (امروز) در تهران عمل خواهد شد. ميزان دوري جباري پس از عمل مشخص مي شود. ديدار پرسپوليس و استقلال سوم شهريور برگزار مي شود و بدين ترتيب ميداودي اين بازي را از دست داد.
معرفي مسئول جديد كميته اقتصادي استقلال تا 10 روز آينده
مديرعامل باشگاه استقلال به زودي رئيس كميته اقتصادي اين باشگاه را معرفي مي كند. پس از بركناري علي صلاحي از كميته اقتصادي باشگاه استقلال، علي فتح الله زاده به طور موقت مسئوليت اين كميته را برعهده گرفته اما قصد دارد تا 10 روز آ ينده مسئول ديگري را براي كميته اقتصادي انتخاب كند. مديرعامل استقلال هنوز گزينه خود را انتخاب نكرده است.
رقابت دوباره مسي، رونالدو و اينيستا براي كفش طلا
كريستيانو رونالدو، ليونل مسي و آندرس اينيستا به عنوان سه نامزد كسب عنوان بهترين بازيكن اروپا معرفي شدند.يوفا فهرست نهايي سه نامزد كسب كفش طلا و عنوان بهترين بازيكن سال را منتشر كرد و براساس آن كريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالي رئال مادريد، ليونل مسي مهاجم آرژانتيني بارسلونا و آندرس اينيستا هافبك اسپانيايي همين تيم به عنوان نامزدهاي نهايي معرفي شدند.ژاوي مهاجم بارسلونا و تيم ملي اسپانيا، ايكر كاسياس دروازه بان رئال مادريد و اسپانيا، ديديه دروگبا مهاجم سابق چلسي، پتر چك دروازه بان چلسي و تيم ملي چك، فالكائو مهاجم آتلتيكومادريد و مسوت اوزيل هافبك رئال مادريد و تيم ملي آلمان از ديگر گزينه هاي موجود در فهرست دوم 10 نفره بودند كه به فهرست نهايي راه نيافتند. برنده اين جايزه براساس راي گيري بين 53 روزنامه نگار ورزشي اروپا انتخاب شده و در تاريخ 9 شهريوردر موناكو معرفي خواهد شد.
 


بسكتبال ايران همچنان در رده بيستم جهان

در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال آمريكا همچنان صدرنشين است و تيم ملي ايران تنها تيم آسيايي است كه جايگاهش تغييري نداشته است.
در آخرين رنكينگ فدراسيون جهاني بسكتبال كه پس از بازي هاي المپيك اعلام شد، تيم ملي بسكتبال ايران بدون تغيير جايگاه همچنان در رده بيستم جهان قرار دارد. در اين رنكينگ جايگاه پنج تيم نخست بدون تغيير باقي ماند و آمريكا، اسپانيا، آرژانتين، يونان و ليتواني همچنان به عنوان تيم هاي اول تا پنجم جهان شناخته مي شوند.روسيه كه در المپيك به مدال برنز رسيد با پنج پله صعود در مقام ششم قرار گرفت. چين نماينده آسيا در المپيك لندن كه نتايج ضعيفي بدست آورد با يك پله سقوط در جايگاه يازدهم قرار گرفت و ايران كه در اين المپيك غايب بود همچنان بيستم باقي ماند.از كشورهايي كه ارتقاء رنكينگ خوبي داشتند مي توان به كشورهاي فرانسه و برزيل اشاره كرد كه با 4 پله صعود به ترتيب در رده هاي هشتم و نهم جهان قرار گرفتند. تونس نماينده آفريقا در المپيك 2012 با 10 پله صعود بيست و دوم شد و بريتانيا 20 پله ارتقا داشت و بيست و سوم شد. اردن، لبنان و كره جنوبي با دو پله سقوط سي ام و بيست و پنجم و سي و سوم شدند. ژاپن، قطر و چين تايپه نيز با يك پله سقوط رده هاي
سي و پنج، سي و شش و چهل و دوم شدند.
 


اين دومين المپيكم بود، بايد مدال مي گرفتم

تقوي : مي خواهم جايي بروم كه دست هيچ كس به من نرسد !

مهدي تقوي شرمنده بودن خود نزد رسول خادم را بيشترين دليل ناراحتي اش بعد از المپيك لندن مي داند.
هيچ كس فكرش را نمي كرد مهدي تقوي ملي پوش وزن 66 كيلوگرم كشتي آزاد و دارنده دو نشان طلاي جهان، در همان دور اول المپيك لندن مقابل حريف كوبايي خود شكست بخورد و حذف شود. اين در حالي بود كه پيش از مسابقات، كارشناسان تقوي را اميد اصلي مدال طلا در كشتي آزاد مي دانستند.
تقوي در گفتگوي خود ابتدا از كشتي كذايي اش با حريف كوبايي گفت: «من هميشه از لحاظ بدني براي كشتي گرفتن در دور اول مشكل داشته ام. يادت است كه در مسابقات جهاني جوانان در گواتمالا هم نزديك بود در همان دور اول مقابل حريف ژاپني ببازم و اوت شوم اما از آن كشتي كه گذشتم، قهرمان شدم. از شانس بد من همه مسابقات از ساعت يك ظهر شروع مي شد جز وزن من و يزداني كه بايد 8 صبح روي تشك مي رفتم. وزن كشي هم ساعت 4 بعدازظهر بود و تا صبح مسابقه بدنم پر نكرد. حريف كوبايي هيچ چيزي نداشت و فقط دفاع مي كرد اما هر كاري مي كردم، بدنم نمي آمد.»
اما يك چيز خيلي تقوي را آزار مي دهد و نمي تواند با آن كنار بيايد. مهدي كه همچنان صدايش گرفته و ناراحت است، ادامه داد: «بيش از همه يك چيز مرا خيلي آزار مي دهد و آن اين است كه شرمنده رسول خادم شدم و حالا او مجبور است خيلي حرفها را تحمل كند. هر قدر هم بگويم شما متوجه نمي شويد كه ما چقدر زحمت كشيده بوديم. تمريناتي پشت سر مي گذاشتيم كه بدنمان روزي دو بار تمرينات لاكتيكي را تحمل مي كرد. كشتي گيران و مربيان واقعا زحمت كشيده بودند.»
از مهدي پرسيديم كه حالا مي خواهي چه كار كني؟ او كه مجله اي را در دست داشت و بي هدف آن را ورق مي زد، گفت: «نمي دانم چه جوابي به مردم و آشنايان بدهم. حالا هر كه مرا ببيند مي گويد چه شد كه مدال نگرفتي. مي خواهم جايي پيدا كنم بروم تا هيچ كس را نبينم و دست هيچ كس به من نرسد. مي خواهم تنها باشم.»
او در جواب اين كه شايد حكمتي در اين باخت بوده، گفت: چه حكمتي؟ اين دومين المپيكم بود. بايد در اينجا مدال مي گرفتم. كار من از اين چيزها گذشته. راجع به آينده اصلا فكر هم نمي توانم بكنم. مي خواهم در گوشه اي گم و گور شوم.»
اما مهدي تقوي بايد دست روي زانويش بگذارد و دوباره بلند شود. قهرماني هاي ديگري براي او در راه است و هنوز جوان است. كشتي دنيا هنوز چند مدال به تقوي بدهكار است.
 


شايستگي كسب دو مدال طلا را داشت

خادم: نتايج كشتي آزاد به اندازه عملكردش خوب نبود!

مدير تيم هاي ملي و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد پس از چند روز سكوت سرانجام در خصوص عملكرد كشتي در لندن به اظهار نظر پرداخت.
كشتي آزاد ايران با يك مدال نقره و دو برنز به كار خود در المپيك پايان داد . رسول خادم مدير تيمهاي ملي و امور فني كشتي در رابطه با نتايج كشتي در المپيك گفت و گويي با خبرگزاري ايسنا داشت كه گزيده اي از صحبت هايش در ادامه مي آيد:
¤ عملكرد كشتي ايران در المپيك لندن را از دو زاويه مي توان بررسي كرد؛ يكي نتايج و يكي عملكرد، در كشتي فرنگي نتايج و عملكرد نزديك بود ولي در كشتي آزاد در نتايج با عملكرد فاصله داشتيم.
¤ ما در كشتي فرنگي نتايج خوبي گرفتيم؛ كشتي گيراني داشتيم كه كشتي تضمين شده داشتند و در شرايط مختلف زياد تفاوت نمي كنند و اگر به يك باره به افت بدني دچار شوند با اتكا به شعور فني و اراده ورزشي كه داريم كار را كنترل مي كنيم و افت نمي كنيم يا اگر با قرعه بد روبر بشويم تأثير رواني آنچنان ندارد كه بر روي كشتي گير تأثير بگذارد.
¤ در كشتي آزاد عملكردها را بايد تفكيك كنيم. من از عملكرد پنج كشتي گيرمان رضايت نسبي دارم اما از دو نفر آن ها رضايت نسبي ندارم. من از حسن رحيمي و مهدي تقوي كه بسيار در اردوهاي تداركاتي و مسابقات زحمت كشيدند انتظار اين شكست را نداشتم. البته حسن رحيمي كه تازه از روي تشك بيرون آمده بود دوباره براي كشتي به روي تشك خوانده شد كه ما هم نسبت به اين كار اعتراض داشتيم و اين باعث از دست رفتن تمركز وي شد و نتوانست كشتي را روي تشك جمع كند و بر خلاف كشتي اولش كه يك كشتي ايراني را ارائه كرد در كشتي دوم يك كشتي ايستا گرفت. مهدي تقوي نيز از ايران كه مي رفتيم يك احساس رواني را روي دوش خود احساس مي كرد و مي گفت كه توقع كسب مدال طلا از من بسيار بالاست و من در فشار هستم. من احساس كردم كه از نظر رواني دارد افت مي كند، ما تلاش كرديم او را از لاكي كه قبل از مسابقه در آن فرو رفته بود در آوريم اما با قرعه اي كه به وي خورد علي رغم همه تلاش هايي كه شد كه بتواند خود را در روي تشك حفظ كند اما نشد و پس زد و نتوانست، ولي اين ها واقعيت هايي است كه عملكرد اين دو كشتي گير عزيز كه خيلي هم زحمت كشيدند را نمي توانيم مثبت ارزيابي كنيم.
¤ در شرايط طبيعي يك تيم با چند قرعه سخت و چند قرعه خوب و چند قرعه معمولي روبرو مي شود و تيم به لحاظ رواني همديگر را بالانس مي كنند. ما به يكباره در شش وزن با شرايطي روبرو شديم كه با نفرات اصلي بايد كشتي مي گرفتيم و در گام جلوتر تمام گوي هايي كه تعيين تكليف كشتي را مي كرد به نفع حريفان شد. شما ببينيد كميل قاسمي در مقابل تايمازوف برنامه كادر فني را اجرا كرد كه تايمازوف متوقف شد و در تايم دوم نيز از نفس افتاد، اگر اين گوي ها به نفع ما بود ما برنده كشتي بوديم.
¤ هيچ اختلافي با غلام محمدي ندارم؛ وي همين الان به عنوان مربي در سالن تيم ملي تمرين مي دهد و در لندن هم با كادر فني در تماس بود. حتي بعد از كشتي يزداني، محمد طلايي كارتش را به او داد تا نزد ما بيايد. محمدي همواره حرمت موي سفيد را نگه مي دارد. او الان هم در كنار ما قرار دارد.
¤ ما شاهد يك حركت جدي و جديد در كشتي كشور هستيم كه در المپيك عرض اندام كرد. فرنگي به يك نوع با نتيجه قابل توجه و آزاد با نوع كلاس كشتي و شيوه كشتي ايراني، عرض اندام كردند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14