(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 مرداد 1391 - شماره 20284

از اولين روز تاكنون 700 پس لرزه مناطق زلزله زده را تكان داده است
رئيس سازمان مديريت بحران:
اختلاف در آمار كشته ها طبيعي است
سازمان بهزيستي:
40 كودك در زلزله يتيم و تك سرپرست شدند
تجمع اعتراض آميز كاركنان دانشگاه علوم پزشكي همدان
دانش آموزان مشمول بايد معافيت تحصيلي اخذ كنند
دستگيري 44 نفر از اراذل و اوباش خاني آباد
وزير بهداشت : مدعيان حقوق بشر دارو و واكسن را هم تحريم كردند
ولي با تكيه به توان داخلي مشكل را حل كرديم
رئيس راهور تهران اعلام كرد
محدوديت هاي ترافيكي روز قدس
استفاده از بنزين جان زن گلپايگاني را گرفت
ادامه حمله جوانان فرانسوي به خودروها و ساختمانهاي دولتي
مداد بزرگ
5 بچه در 5 دقيقه
درآمد ميلياردي با سرقت اسباب بازي!
تابوت هاي عجيب


از اولين روز تاكنون 700 پس لرزه مناطق زلزله زده را تكان داده است

زلزله 3/5 ريشتري مجدد در عصر روز سه شنبه ورزقان به زخمي شدن 3 نفر در اين منطقه انجاميد.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، فرماندار ورزقان گفت: به دليل عدم حضور مردم در منازل تخريبي، اين زلزله مصدوميت بالايي نداشت ولي خسارت هاي قبلي را 10 درصد افزايش داده است.
«محرم فروغي» خواستار كمك هاي مردم و ارسال پتو، چادر، مواد شوينده و مواد بهداشتي شد.
از عصر روز شنبه اين هفته تا لحظه مخابره اين خبر حدود 700 پس لرزه نيرومند شهرستانهاي ورزقان، اهر، هريس و تبريز را لرزانده است.
سرويس شهرستان ها-
عمق فاجعه و تخريب در مناطق زلزله زده باعث توجه گسترده مردم، مسئولان و حتي كشورهاي خارجي به اين مناطق شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست «ستاد بحران» استانداري آذربايجان شرقي گفت: همه بايد نسبت به اهميت و عمق اين حادثه دلخراش، حساس باشيم. بايد تا 2 ماه آينده مسئله اسكان زلزله زدگان حل شود و لازم است كليه دستگاه ها در اين زمينه، بسيج شوند.
به گفته «علي لاريجاني» آسيب ديدگان از زلزله، خود حاضر به مشاركت در ساخت هستند و در عين حال نگران نحوه بازپرداخت وام هايي اند كه قرار است به آنان پرداخت شود و بايد براي اين كار، فكر كرد و مجلس حاضر است، براي جبران خسارات، متمم و بودجه تصويب كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار حضور اكيپ هاي پزشكي بيشتر و حل مشكلات دارويي و بيماري زلزله زدگان شد. وي در عين حال به طور ضمني كوتاهي صدا و سيما در پوشش مطلوب زلزله اخير را مورد اشاره قرار داد و گفت: صدا و سيما از ديروز، برنامه هاي خود را براساس اين موضوع تنظيم و مسئله را به نحو مقتضي پوشش داده است و مذاكرات لازم در اين مورد با مديريت صدا و سيما به عمل آمده و پرداخت مناسب آن به زلزله اخير، مي تواند در كاهش دردهاي مردم مؤثر باشد.
لاريجاني همچنين خواستار رفع مشكلات مربوط به چادر زلزله زدگان شد.
عمق فاجعه در مناطق زلزله زده بالا است و دولت بايد با توجه به گستردگي خسارات، كمك هاي بلاعوض خود را به زلزله زدگان افزايش دهد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در همين زمينه گفت: كمك هاي بلاعوض دولت براي بازسازي اماكن مسكوني مناطق زلزله زده، مي بايست افزايش يابد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري، كه در منطقه زلزله زده حضور داشت و با مردم آن نواحي ديدار و گفت وگو مي كرد خواستار سرعت بخشيدن به امدادرساني شد.
امام جمعه تبريز همچنين بر لزوم در اولويت قرار گرفتن اسكان قطعي زلزله زدگان، تا قبل از فرا رسيدن فصل سرما تأكيد كرد: وي كمك هاي مردم آذربايجان و استان هاي ديگر كشورمان را، مورد تقدير قرار داد و استمرار اين كمك ها را خواستار شد.
به گزارش خبرنگارما، رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ديروز در ديدار با استاندار آذربايجان شرقي گفت: در برخي مناطق زلزله زده، پوشش مخابراتي وجود ندارد اما قطعي شبكه نداريم و اگر وزارت امور خارجه همكاري داشته باشد، مي توان دست به ايجاد شبكه ماهواره اي در اين مناطق زد و آن را تامين كرد.
«رضا تقي پور» همچنين افزود: براي تامين مناسب ارتباطات مورد نياز ستاد بحران وزيران و مجريان ستاد فوق و نيز تسهيل در امدادرساني ها، يك شبكه ارتباطي مورد نياز است.
ارسال كمك
به مناطق زلزله زده
مديركل ستاد بحران و حوادث غيرمترقبه استانداري همدان گفت: ابتدا يك تيم كامل امدادي شامل 10 امدادگر آموزش ديده با تمام امكانات و تجهيزات جهت كمك به نجات آسيب ديدگان، به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در روزهاي بعد نيز 5 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه خودرو امداد پشتيبان، به منطقه رفتند.
«علي مردان طالبي» ادامه داد: همچنين اعزام بالگرد و تيم امداد هوايي با تجهيزات كامل، تيم سگ هاي تجسس با مربيان با تجربه و اعزام 10 نفر از پرسنل هلال احمر استان جهت ارزيابي نيازها، در دستور كار ستاد بحران قرار گرفت.
وي يادآور شد: 900 تخته پتو، 120 تخته چادر امدادي، 1500 تخته موك 6متري، 1500شعله فانوس از ديگر كمك هاي استان همدان به هموطنان در شهرستان هاي اهر، ورزقان و هريس است.
بنابر همين گزارش، رئيس خانه مطبوعات همدان نيز اعلام كرد: برخي از اعضاي خانه مطبوعات استان در اقدامي خودجوش، هديه روز خبرنگار خود را به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اهدا كردند.
فرماندار بناب هم از ارسال بيش از 12 تن انواع اقلام جنسي از اين شهرستان به مناطق زلزله اهر، ورزقان وهريس خبر داد.
براساس همين گزارش علاوه بر فعاليت هاي خودجوش اصناف و بازاريان بناب، مساجد مهرآباد و انقلاب بناب نيز بصورت گسترده و شبانه روزي از اولين ساعات وقوع زلزله مشغول جمع آوري و ارسال كمكهاي مردمي براي آن مناطق هستند.
پزشكان بناب نيز هزينه مهماني به مناسبت «روز پزشك» را به زلزله زدگان اختصاص دادند.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني مازندران گفت: با مشاركت هاي مردمي، كمك هاي حمايتي به مردم زلزله زده آذربايجان شرقي هر 2 روز يك بار از مازندران ارسال مي شود.
حسن قرباني بيان داشت: در 20 شهرستان مازندران پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي در ميدان هاي اصلي شهرها مستقر مي شوند و آماده دريافت كمك هاي نقدي و غيرنقدي مردم به زلزله زدگان كشور هستند.
وي با بيان اينكه بعد از وقوع زلزله مردم مازندران در تماس هاي مكرر خواستار كمك به زلزله زدگان شدند، اظهار داشت: شماره 1033 بانك ملي شعبه مركزي آماده دريافت كمك هاي خيرخواهانه مردم استان براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي است.
علاوه بر موارد ياد شده گزارش هاي دريافتي حاكي است مردم مسلمان و روزه دار ايران با جمع آوري و ارسال كمك هاي خود، حادثه ديدگان زلزله اخير را تنها نگذاشته اند و روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر نيز از ادامه فعاليت هاي امدادي اين نهاد در مناطق زلزله زده خبر داده است.
ثبت مستند واقعه زلزله
يك گروه مستندساز اردبيلي به سرپرستي «حسن قهرماني» از مستندسازان كشور و مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري اردبيل با حضور در مناطق زلزله زده اين واقعه دلخراش را ثبت و ضبط مي كند.
قهرماني روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اهميت همراهي و همدلي اهالي هنر با بازماندگان اين حادثه گفت: وظيفه هنرمندان در چنين مواقعي سنگين تر از قبل است و هنرمندان تمام رشته هاي هنري مي توانند با هنر خود جنبه هاي مختلف اين حادثه را به مردم نشان دهند.
وي افزود: هنرمندان حوزه هنري استان اردبيل نيز با حضور در مناطق زلزله زده از نزديك با زلزله زدگان و مشكلات و درد دل آنها آشنا شده و تا حد امكان اين حادثه را به تصوير مي كشند. وي اظهار اميدواري كرد با تلاش مسئولان و كمك هاي مردمي، اهالي مناطق زلزله زده بار ديگر آرامش و آسايش خود را به دست آورند.
درمان و توانبخشي رايگان زلزله زدگان ادامه دارد
معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اينكه برخي روستاها 100 درصد تخريب شده اند، گفت: تمام خدمات درماني و توانبخشي به آسيب ديدگان زلزله كه اكنون رايگان انجام مي شود، در آينده نيز به همين شكل ادامه خواهد يافت.
سيدحسن امامي رضوي در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدامات درماني و بهداشتي به آسيب ديدگان زلزله آذربايجان شرقي اظهار داشت: تمام خدمات درماني و توانبخشي به آسيب ديدگان كه اكنون رايگان صورت مي پذيرد بايد در آينده نيز به همين شكل انجام شود.
وي با اشاره به اقدامات درماني توسط دانشگاه علوم پزشكي تبريز و همچنين اورژانس در همان روزهاي نخست رخ دادن زلزله افزود: از آن جمله مي توان به اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و نيروهاي تكنسين اورژانس اشاره كرد.
امامي رضوي با بيان اينكه متاسفانه برخي روستاها به طور 100 درصدي تخريب شده است، تصريح كرد: يكي از مشكلات براي ارائه خدمات درماني به خاطر پراكندگي روستاهاي آسيب پذير در مناطق استان آذربايجان شرقي است.
اعزام كاروان كمك هاي سردفتران به مناطق زلزله زده
اولين كاروان كمك هاي سردفتران و دفترياران تهران براي زلزله زدگان آذربايجان شرقي صبح امروز، عازم مناطق زلزله زده شد.
به گزارش پايگاه خبري كانون سردفتران و دفترياران، اين كاروان كه به همت كميته ورزش كانون از كمك هاي مردمي سردفتران و خانواده هاي ايشان تشكيل شده شامل آب معدني، حبوبات، كنسرو، مواد غذايي، پوشاك، پتو و زيرانداز است.
قرار است گروهي از سردفتران آذري مقيم تهران نيز براي توزيع كمك هاي مردمي سردفتران تهران و ديگر شهرهاي كشور عازم شهرهاي زلزله زده شوند.
 


رئيس سازمان مديريت بحران:

اختلاف در آمار كشته ها طبيعي است

رئيس سازمان مديريت بحران كشور به آمارهاي مختلفي كه در خصوص تلفات زلزله از سوي مسئولان اعلام مي شود، اشاره كرد و گفت: اختلاف در آمارها طبيعي است و حدود 15 تا 20درصد تفاوت دارد.
حسن قدمي صبح چهارشنبه در نشست خبري با تشريح آخرين وضعيت منطقه بحراني تبريز اعلام كرد: تاكنون 253 فوتي و هزار و380 زخمي داشته ايم ولي آمار وزارت بهداشت مي گويد 306 فوتي و پزشك قانوني هم 169نفر را اعلام كرده است كه به زودي آمار جامع ارائه مي شود.
قدمي افزود: در مورد حيف و ميل مواد غذايي در مناطق زلزله زده بايد بگويم كه متاسفانه خيرين آذوقه هاي خود را شخصا توزيع مي كنند براي همين برخي روستاها بيش از حد آذوقه داشته و برخي كمتر در حالي كه توزيع بايد دست هلال احمر باشد.
وي در مورد جمع آوري آذوقه توسط نيروهاي سپاه گفت: سپاه پاسداران و هلال احمر و كميته امداد تمامي كمك ها را جمع كرده تا به صورت واحد به درستي توزيع شود.
رئيس سازمان مديريت كشور بيان داشت: ساختمان هاي مناطق زلزله زده به علت نحوه ساخت داراي حجم آوار سنگيني بوده است.
قدمي افزود: ساختمانها آنقدر ضعيف بوده است كه اگر كاميون هم از آنجا تردد مي كرد بخشي از اين خانه هاي روستايي تخريب مي شد. علت اصلي تخريب خانه هاي روستايي عدم مقاوم سازي بوده است.
قدمي گفت: اگر ساختمانها مقاوم سازي مي شد اين مشكلات عظيم به وجود نمي آمد و حداقل تلفات جاني را داشت.
وي با بيان اينكه بافت فرسوده روستايي و شهري از دغدغه هاي اصلي است، بيان داشت: مقاوم سازي بايد به عنوان يكي از مراحل مديريت بحران درنظر گرفته شود.
قدمي با اشاره به اينكه در دولت نهم و دهم يك ميليون و400 هزار بافت فرسوده روستايي مقاوم سازي شده اند گفت: با توجه به مقاوم سازي هاي صورت گرفته با زلزله 6ريشتري اتفاقي هم براي اين ساختمانها نمي افتد.
وي به آمارهاي مختلفي كه در خصوص تلفات زلزله در آذربايجان شرقي از سوي مسئولين عنوان مي شود اشاره كرد و گفت: اختلاف در آمارها طبيعي است و حدود 15 تا 20درصد تفاوت دارد.
وي درباره اسكان موقت زلزله زدگان اظهار داشت: تاكنون بيش از 54 هزار نفر اسكان اضطراري شدند كه سعي مي شود اسكان موقت كه در مرحله بعدي است حذف و اسكان دائمي پس از دو ماه آغاز شود.
قدمي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه از چه كشورهايي كمك براي حادثه ديدگان ارسال شده است گفت: مسئول دريافت كمك هاي خارجي مديريت بحران است اما از هيچ كشوري درخواست كمك نكرده ايم و بعضي از كشورها مانند پاكستان، قطر و تركيه كمك هايي ارسال كرده اند.
وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه آيا آمريكا نيز به زلزله ز دگان كمك هايي ارسال كرده است گفت: كشور آمريكا پيشنهاد كمك داده است ولي اعتقاد ما اين است كه از روي حسن نيت نيست.
قدمي ادامه داد: در حال حاضر مشكل دارو داريم و آمريكا اگر مي خواهد كمك كند تحريم ها را بردارد تا دارو خريداري كنيم.
وي همچنين با بيان اينكه 245روستا در زلزله اخير خرابي داشته اند، گفت: ما 720 پس لرزه داشتيم كه 27 تاي آن بالاي 4ريشتر بوده است اين در حالي است كه در سال گذشته 7 هزار و900 زلزله در سطح كشور ثبت شده است. از مردم مي خواهيم جنس دست دوم هديه نكنند زيرا بسياري از انبارهاي ما مملو از كالاهاي دست دوم است كه بايد دور ريخته شوند. بهتر است كمك ها نقدي بوده و به حساب 99999 هلال احمر واريز شود.
 


سازمان بهزيستي:

 40 كودك در زلزله يتيم و تك سرپرست شدند

رئيس سازمان بهزيستي كشور از ايجاد 22 روستا مهد و مهدكودك در مناطق زلزله زده و شناسايي 40 كودك يتيم و تك سرپرست زلزله زده خبر داد.
همايون هاشمي با تشريح اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزيستي طي روزهاي گذشته گفت: در ساعات اوليه هشت تيم تخصصي مددكاري به مناطق زلزله زده اعزام و در دومين روز از حادثه اين تعداد به 16 تيم افزايش يافت، ضمن اينكه همزمان روزانه 10 هزار پرس غذاي گرم نيز ميان زلزله زدگان توزيع شد.
رئيس سازمان بهزيستي در ادامه با اشاره به پذيرش عموم مردم در مناطق آسيب ديده از سوي مراكز و مجتمع هاي سازمان بهزيستي براي رفع مشكلات، عنوان كرد: اقدامات اصلي در سازمان بهزيستي كه از روز پنجم آغاز شد شامل مداخلات رواني و ارتقاي سطح امنيت روان آسيب ديدگان و داغ ديدگان بود كه با اعزام 16 تيم روانشناسي و مددكاري ديگر پيگيري شد.
هاشمي در ادامه با اعلام ايجاد 22 مهدكودك و روستا مهد در مناطق آسيب ديده براي مرتفع كردن آشفتگي و بي قراري كودكان در اين مناطق گفت: در بازديدي كه از يكي از مهدها داشتم شاهد حضور 40 كودك در اين روستا مهد بودم.
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم تسريع در ساخت و سازها گفت: فعاليت هاي ساخت مسكن سازمان بهزيستي از هفته آينده آغاز مي شود چرا كه روستاهاي زلزله زده در مناطق سردسير واقع شده اند و بايد سريعا در اين زمينه مداخله شود.
هاشمي در انتها با اشاره به ارسال 25 كاميون كمك هاي مردمي جمع آوري شده توسط سازمان بهزيستي عنوان كرد: محموله ديگري از سوي ستاد سازمان بهزيستي شامل ويلچر و وسايل كمك توانبخشي براي معلولان در حال آماده سازي است و ظرف يكي دو روز آينده ارسال مي شود.
 


تجمع اعتراض آميز كاركنان دانشگاه علوم پزشكي همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
تجمع اعتراض آميز كاركنان دانشگاه علوم پزشكي همدان، به بسته شدن چندين ساعته بلوار آيت الله كاشاني انجاميد.
در پي تصميم معاون پشتيباني اين دانشگاه مبني بر قطع يكباره فوق العاده بدي آب و هوا در تيرماه و متعاقب آن قطع فوق العاده جذب پرسنل، جمعي از كاركنان دانشگاه اقدام به برپايي تجمع مقابل ستاد مركزي و بستن بلوار كاشاني كردند.
بنا به گفته يكي از معترضان با قطع مبالغ مربوط به 2مورد مذكور، بين يك ميليون و300هزار تا بيش از 3ميليون ريال و در برخي موارد 5 تا 6 ميليون ريال يكباره از دريافتي ماهانه كاركنان ستادي و نيز كادر بيمارستان ها و مراكز درماني استان كاسته شده است كه اين موضوع با توجه به ميزان تورم و شرايط اقتصادي مردم، ضربه بزرگي به اقتصاد خانواده هاي پرسنل اين دانشگاه وارد مي كند.
همچنين يكي از ديگر پرسنل دانشگاه از نپرداختن حق مسكن، حق لباس كاركنان بيمارستان ها و حتي سبد كالايي خانوار ويژه ماه مبارك رمضان به كاركنان خبر داد.
نماينده كاركنان و كادر دانشگاه علوم پزشكي همدان به خبرنگاران گفت:همدان اولين استاني است كه متاسفانه نسبت به قطع حق جذب پرسنل علوم پزشكي اقدام كرده است و ما از دولت و وزارتخانه درخواست داريم مسئله را حل كند چون يك چهارم حقوق ما از اين راه تامين مي شود.
همچنين رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان در گفتگو با خبرنگاران در عين ذي حق دانستن پرسنل دانشگاه، اظهار داشت: وزارتخانه بهداشت و درمان پرداخت حق جذب را در سال 90 از درآمدهاي اختصاصي دانشگاه ها ملزم دانست و مقرر شد در سال 91 از خزانه پرداخت شود اما متاسفانه امسال تاكنون هيچ بودجه اي بابت اين امر به وزارت بهداشت اختصاص نيافت و ما مجبور به پرداخت از درآمدهاي خود شديم اما اكنون منابع درآمدي ما به اتمام رسيده و نمي توانيم مبلغ سنگين
5/2ميليارد تومان در ماه را بپردازيم.
دكتر «رضا صفي آريان» اعلام كرد: پس از انعكاس اعتراضات پرسنل، با معاون پشتيباني وزارت بهداشت و درمان رايزني شده و فعلا قرار نيست يك ريال از آخرين فيش حقوقي پرسنل كم شود.
وي در عين حال تاكيد كرد: اگر دولت نسبت به تامين اعتبارات حق جذب پرسنل اقدام نكند اين مشكل همچنان باقي خواهد ماند.
 


دانش آموزان مشمول بايد معافيت تحصيلي اخذ كنند

معاون مشمول و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي گفت: دانش آموزاني كه به سن مشموليت مي رسند براي تحصيل از سال تحصيلي 92-91 موظف به اخذ معافيت تحصيلي هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمدرضا اكبر حلوايي گفت: با توجه به ماده 33 قانون خدمت وظيفه عمومي كه تصريح دارد مشمولان براي ادامه تحصيل بايد معافيت تحصيلي اخذ كنند لذا تمام دانش آموزان متولد مهر 1373 و قبل از آن براي اشتغال به تحصيل در سال تحصيلي 92-91 بايد براي دريافت معافيت تحصيلي به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي مراجعه كنند.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي سازمان وظيفه عمومي در خصوص فرآيند صدور معافيت تحصيلي دانش آموزان مشمول اظهار داشت: اين دسته از دانش آموزان براي دريافت برگ درخواست معافيت تحصيلي بايد به واحد آموزشي كه ثبت نام كرده اند مراجعه كنند و با دريافت برگ مذكور كه توسط مدير واحد آموزشي امضا و ممهور شده، به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) رفته تا پس از ثبت اطلاعات، برگ معافيت تحصيلي توسط دفاتر مورد نظر صادر و به مشمول تحويل شود تا با ارائه آن به واحد آموزشي بتواند از ابتداي مهر به تحصيل اشتغال يابد.
حلوايي افزود: با صدور معافيت تحصيلي براي دانش آموزان مشمول ضمن اينكه آنان از مدت تحصيل خود در سن مشموليت در مقطع متوسطه آگاه شده و به همين دليل وارد غيبت نخواهند شد مي توانند در صورت اينكه تحصيلات آنها پيوسته بوده يا در مدت تعيين شده فارغ التحصيل شده باشند در صورت پذيرش در دانشگاه از معافيت تحصيلي دانشجويي بهره مند شوند.
وي اظهار داشت: دانش آموزاني كه به صورت داوطلب آزاد تحصيل مي كنند و همچنين به اشخاصي كه قبل از سن مشموليت در مقطع متوسطه فارغ التحصيل شده باشند معافيت تحصيلي تعلق نمي گيرد.
 


دستگيري 44 نفر از اراذل و اوباش خاني آباد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 44 تن از اراذل و اوباش سطح يك و دو و تعدادي از سارقان و فروشندگان خرد موادمخدر محله هاي يافت آباد و خاني آباد خبر داد.
سردار ساجدي نيا با اشاره به تداوم اجراي طرح امنيت محله محور در 375 محله شهر تهران افزود:
اين مرحله از طرح برخورد با مخلان نظم و امنيت عمومي محلات با همكاري مشترك پليس اطلاعات و امنيت عمومي، يگان امداد، پليس مبارزه با موادمخدر، پليس آگاهي و پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از بامداد چهارشنبه در محله هاي يافت آباد و خاني آباد تهران اجرا شده است كه تاكنون 44 نفر از اين افراد شناسايي و بازداشت شده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: امروز توانستيم در يك اقدام ضربتي 44 تن از افراد شرور سطح يك و دو، زورگيران، سارقان و خرده فروشان موادمخدر كه در محله هاي يافت آباد و خاني آباد فعاليت داشتند را دستگير كنيم.
وي ادامه داد: در بازرسي از محل اختفا و پاتوق اين افراد تعدادي سلاح سرد، اموال سرقتي و انواع موادمخدر سنتي و صنعتي كشف و ضبط شده است كه به همراه پرونده هايشان در اختيار مقام قضايي قرار گرفته است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ به ايسنا گفت: با توافق دادستان تهران، مقرر شد اين متهمان پس از دستگيري در ملأ عام گردانده شوند و در انظار عمومي قرار گيرند تا ضمن اينكه مردم از هيمنه پوشالي اين افراد آگاه شوند، احساس امنيت نيز در محله آنها افزايش يابد.
وي در پايان با اشاره به ادامه اجراي طرح امنيت محله محور در روزهاي آتي تصريح كرد: اين طرح در روزهاي آتي در ساير محلات تهران نيز اجرا شده و پليس به طور قاطع با مخلان نظم و امنيت عمومي خصوصا اراذل و اوباش برخورد مي كند.
 


وزير بهداشت : مدعيان حقوق بشر دارو و واكسن را هم تحريم كردند

ولي با تكيه به توان داخلي مشكل را حل كرديم

وزير بهداشت گفت: اگرچه از لحاظ حقوق بشر دارو و واكسن نبايد جزو تحريم قرار بگيرد اما اين كار را با ما كردند ولي ما با تكيه به توان توليد داخلي اين مشكلات را حل كرديم.
مرضيه وحيد دستجردي سه شنبه شب در اجلاس روساي انجمن هاي علمي گروه پزشكي كه در تالار ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد، اظهار كرد: اگرچه از لحاظ حقوق بشر دارو و واكسن نبايد جزو تحريم قرار بگيرد اما اين كار را با ما كردند ولي به لطف خدا اكنون از صفر تا صد داروهاي بيوتكنولوژيك را خودمان توليد مي كنيم و 50 درصد مواد اوليه داروهاي ديگر نيز در كشور توليد مي شود و به اين نتيجه رسيده ايم كه آن 3 درصد دارويي كه وارد مي شود نيز به مرور در كشور توليد شود تا مردم ما صدمه اي نبينند.
وحيد دستجردي تاكيد كرد: بنا بر اعلام سازمان جهاني بهداشت، ايران از نظر شاخص هاي سلامت در منطقه رتبه اول را دارد و تنها شاخصي كه ما در آن افت داشته و بايد بيشتر به آن بپردازيم شاخص عدالت در سلامت و پرداخت از جيب مردم است كه اكنون
9/54 درصد از جيب مردم، 18 درصد برعهده بيمه ها، 20 درصد را برعهده دولت و 2/7 درصد را بيمه هاي خصوصي مي پردازند كه البته بيمه ها چند سال قبل 25 درصد از هزينه سلامت را مي پرداختند و اكنون نقششان كمرنگ تر شده است.
وزير بهداشت همچنين از رونمايي 8 دارو و چند كيت تشخيصي در آينده نزديك خبر داد و گفت: اكنون تعداد داروهاي بيوتكنولوژيك ما به عدد 24 رسيده است در حالي كه در سه سال گذشته فقط 9 داروي بيوتكنولوژيك توليد داخل داشتيم كه اين امر صرفه جويي هاي عرضي فراواني را در پي داشته است.
وزير بهداشت انتقاد برخي افراد را از برنامه پزشك خانواده ناشي از عدم اطلاع از جزئيات اين برنامه عنوان كرد و گفت: ما اكنون 30 هزار مامايي بيكار در كشور داريم و بسياري از ماماهايي كه به اين طرح ايراد مي گيرند خودشان چند شغل دارند استاد دانشگاه هستند و در كنار آن به كار مامايي نيز مشغولند. ولي در برخي مناطق برخي ماماها حاضرند با صدهزار تومان حقوق مشغول به كار شوند.
وي تاكيد كرد: ما به دنبال آن هستيم كه ماماها علاوه بر اينكه مستقل باشند زير پوشش بيمه هم قرار گيرند و اينكه مقرر شد تا از ماما در پزشك خانواده استفاده شود با فشاري بود كه وزارت بهداشت و مجريان طرح آورد و حالا اين پرطاووس به ايراد ما تبديل شده است.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: بايد همه بسيج شويم و بودجه ها را از اين طرف و آن طرف به سمت برنامه پزشك خانواده سوق دهيم چون به نفع آحاد جامعه است و در آينده با اجراي آن به سمت اصلاحات بعدي در اين برنامه پيش خواهيم رفت.
وي خطاب به انجمن هاي علمي گفت: خواهش مي كنم راجع به وضعيت بيماري ها و مسائل اين چنيني آمار و ارقام اول و دوم ندهيد مثلا اينكه گفته مي شود ميزان سزارين در كشور بالا است و مقام اول و دوم دنيا را داريم اين گونه نيست. بسياري از كشورهاي دنيا آمارهاي نگران كننده دارند و آمار سزارين در تركيه 60 درصد و در چين 65 درصد است، در حالي كه اين رقم در كشور ما 40 درصد است.


رئيس راهور تهران اعلام كرد

محدوديت هاي ترافيكي روز قدس

رئيس راهور تهران بزرگ با اعلام جزئيات زمان و مكان اجراي طرح ترافيكي راهپيمايي روز جهاني قدس در آخرين جمعه ماه رمضان گفت: محدوديت هاي تردد در مسيرهاي اعلام شده از ساعت 9 صبح اعمال مي شود.
سردار حسين رحيمي با اعلام تشكيل كميته اي متشكل از دستگاه ها و سازمان هاي مختلف از جمله ستاد اقامه نماز جمعه تهران، آتش نشاني، اورژانس، اتوبوسراني، تاكسيراني و شهرداري منطقه 6، براي برگزاري راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: اقدامات مناسب جهت برگزاري باشكوه اين مراسم در دستور كار قرار گرفته است.
وي افزود: راهپيمايي روز جهاني قدس (جمعه 27 مرداد ماه جاري) از مسيرهاي 9 گانه كه از سوي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي مشخص شده برگزار مي شود.
رحيمي با بيان اينكه محدوديت هاي تردد و توقف در مسيرهاي مشخص شده از ساعت 9 صبح اجرا مي شود، گفت: اين محدوديت ها از شمال به طول بلوار كشاورز از ميدان فلسطين تا خيابان كارگر، از شرق به خيابان وليعصر(عج)- حد فاصل خيابان جمهوري تا ميدان وليعصر(عج) و خيابان فلسطين، طالقاني و خيابان هاي منشعب از آنها به سمت غرب است.
وي گفت: مسيرهاي غربي راهپيمايي نيز خيابان كارگر حد فاصل خيابان جمهوري تا تقاطع بلوار كشاورز و در جنوب نيز خيابان انقلاب اسلامي حد فاصل ميدان انقلاب تا تقاطع وليعصر(عج) خواهد بود.
به گفته رحيمي، تردد در خيابان جمهوري از كارگر تا وليعصر به صورت غرب به شرق جريان خواهد داشت.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ همچنين با اشاره به ممنوعيت توقف خودروها در ساعت 9 صبح در مسيرهاي اعلام شده نيز گفت: بلوار كشاورز از ميدان وليعصر(عج) تا تقاطع كارگر در هر دو مسير، خيابان هاي واقع در غرب خيابان وليعصر(عج) حد فاصل جمهوري تا ميدان وليعصر(عج)، خيابان كارگر حد فاصل جمهوري تا بلوار كشاورز، طول خيابان فلسطين و جويبار از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان 16آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار كشاورز، طول خيابان طالقاني از تقاطع قدس تا وليعصر، طول خيابان وليعصر از انقلاب تا ميدان وليعصر(عج) و همچنين خيابان هاي واقع شده در ضلع جنوبي خيابان انقلاب شامل ابوريجان، دانشگاه، رازي، 12 فروردين و منيري جاويد از جمله خيابان هايي است كه در آنها ممنوعيت توقف از ساعت 9 صبح جمعه اعمال خواهد شد.
سردار رحيمي با بيان اينكه مسئولين راهنمايي و رانندگي و دستگاه هاي مرتبط با اجراي طرح هاي تردد و ممنوعيت از ساعت شش صبح در محل ها مستقر خواهند شد، خاطرنشان كرد: پس از اتمام مراسم، تمامي شركت كنندگان در نمازجمعه در حداقل زمان به محل هاي مورد نظر خود در شمال، جنوب، شرق و غرب منتقل خواهند شد.
 


استفاده از بنزين جان زن گلپايگاني را گرفت

سرپرست آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري گلپايگان گفت: خانمي كه براي پاك كردن كف آشپزخانه از بنزين استفاده كرده بود بر اثر آتش سوزي جان خود را از دست داد.
مهدي نوري در گفت وگو با خبرنگار فارس در گلپايگان، اظهار كرد: ماموران آتش نشاني شهرداري گلپايگان با حضور در يك منزل مسكوني واقع در بلوار وليعصر(عج) اين شهر كه طعمه حريق شده بود مشاهده كردند كه خانمي پس از اتمام نقاشي منزل از بنزين براي پاك كردن رنگ از كف آشپزخانه استفاده كرده است كه با رسيدن گاز بنزين به حرارت آبگرمكن حريق اتفاق افتاد و نامبرده بين شعله هاي آتش حبس شده است.
وي ادامه داد: مصدوم حادثه توسط اورژانس 115 به بيمارستان گلپايگان اعزام و پس از آنجا براي ادامه درمان به بيمارستان سوانح و سوختگي تهران منتقل شدكه متاسفانه معالجات موثر واقع نشد و ديروز دار فاني را وداع گفت.
 


ادامه حمله جوانان فرانسوي به خودروها و ساختمانهاي دولتي

جوانان فرانسوي در شهر «آمين» به خودروها و ساختمان ها و مدارس حمله كردند.
جوانان فرانسوي كه مقامات اين كشور آنها را «اراذل و اوباش» مي خوانند چند روزي است در اعتراض به خشونت هاي پليس اين كشور اعتراضات پراكنده اي به راه انداخته اند. پليس فرانسه مدعي شده تعداد اين جوانان حداكثر 100نفر است كه به دنبال ايجاد آشوب هستند اما گزارش هايي منتشر شده مبني بر اينكه معترضان هنگام حضور در خيابان ها شعارهاي ضد دولتي سر مي دهند.گسترش اين اعتراض ها كه چند روزي است شهر «آمين» فرانسه را گرفته نگراني مقامات اين كشور را برانگيخته است طوري كه واكنش فرانسوا اولاند، رئيس جمهور سوسياليست اين كشور را برانگيخته است.
«مانوئل والز» وزير كشور فرانسه نيز اعلام كرد براي مبارزه با عاملان اين خشونت ها كه تاكنون چندين ساختمان، فروشگاه و خودرو را به آتش كشيده اند، شخصا به محل حادثه خواهد رفت.
 


مداد بزرگ

بزرگ ترين مداد جهان با طولي حدود 23 متر در نيويورك ساخته شد.
به گزارش ايسنا، سرب اين مداد در حدود دو هزار كيلوگرم وزن دارد و ضخامت آن برابر با 25سانتيمتر است كه تنها با مدادتراش هاي برقي تراشيده مي شود. بيش از 40 تن از 20 كشور مختلف جهان مدت دو هفته وقت گذاشتند تا ساخت اين مداد را تكميل كنند.سازندگان بزرگترين مداد جهان كه پس از ساخت آن محلي براي نگهداري آن نداشتند، اين مداد را به يكي از موزه هاي شهر اهدا كردند.
 


5 بچه در 5 دقيقه


«كري» و «گيون» جونز اهل دالاس تگزاس هفته گذشته در اتفاقي عجيب صاحب 5 فرزند شدند.
اين 5 بچه با فاصله اي يك دقيقه اي نسبت به يكديگر به دنيا آمدند و به گفته پزشكان همه آنها در شرايط سالم به سر مي برند اما براي مراقبت هاي اصلي زير دستگاه قرار گرفته اند. اين بچه ها كه دو دختر و سه پسر هستند، همگي كمتر از 5/1كيلوگرم وزن دارند اما پزشكان حال آنها را به گونه اي ارزيابي مي كنند كه مي توانند زنده بمانند. براي به دنيا آمدن اين بچه ها يك تيم پزشكي 50 نفره دست به كار شده بودند. پدر اين بچه ها يك خلبان است و از ديدن اين همه بچه شوكه شده است.


درآمد ميلياردي با سرقت اسباب بازي!

پليس فلوريدا در يك عمليات هماهنگ سارقان اسباب بازي فروشي هاي آمريكا را كه طي يك دهه سرقت مي كردند، دستگير كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين مادر و پسر متهم هستند كه طي 10 سال اخير از بيشتر فروشگاه هاي بزرگ سرقت كرده اند و تنها در يك سال در 50 ايالت به اسباب بازي فروشي ها دستبرد زده اند.اين مادر و فرزند در حالي كه به سابقه سرقت هاي خود افتخار مي كردند، مدعي هستند. اسباب بازي هاي مسروقه را در بازار آزاد مي فروختند و آمار حساب هاي بانكي آنها نشان مي دهد كه از اين راه ميليون ها دلار به جيب زده اند. ظاهراً دامنه گسترده فعاليت اين مادر و پسر خلافكار از تاماراس، فلوريدا تا شمال داكوتا را در برمي گرفت. به گفته سخنگوي پليس اين سارقان با جاسازي اسباب بازي هاي گرانقيمت در جعبه هاي اسباب بازي هاي ارزان، صندوق داران را به اشتباه مي انداختند و با پرداخت هزينه اي اندك، اسباب بازي گراني را به دست مي آوردند.تصاوير سرقت اين دو كه در آخرين دزدي در فلوريدا توسط دوربين هاي فروشگاه گرفته شده بود، آنها را به دام پليس انداخت. به گزارش ايران، پليس معتقد است پس انداز اين مادر و پسر به قدري است كه به راحتي مي توانند يك تعطيلات مفرح و طولاني را در هاوايي سپري كنند. با اين مستندات پسر 47 ساله مجرم معامله اسباب بازي هاي مسروقه در بازارهاي غيرقانوني و فريب دادن مأموران فروشگاه ها با قرار وثيقه 318هزار و 500 دلاري به زندان رفت و مادر 70 ساله او نيز به جرم سرقت، شرارت و فريب دادن فروشندگان با قرار وثيقه 800 هزار دلاري در زندان به سر مي برد.
 


تابوت هاي عجيب

اهالي قبيله اي بومي در آفريقا اموات خود را در تابوت هاي عجيب مي گذارند و براي آنها برخلاف عقايد ديگر سنت ها جشني مفصل مي گيرند.
آنها مي گويند: مردگان پس از مرگ احتياج به يك جاي زيبا و آرام دارند و بازماندگان بايد تابوتي زيبا براي آنها مهيا كنند. پاجو 67 ساله كه چند دهه است كه در ساخت تابوت هاي عجيب و غريب اسم و رسمي پيدا كرده مي گويد: اولين تابوت عجيبي كه ساختم به شكل هواپيما بوده كه مادربزرگم را در آن دفن كردم.در حال حاضر افراد اين قبيله مردگان خود را در تابوت هايي به شكل حيوانات، چكش، موبايل، پيانو، كتاب و... دفن مي كنند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14