(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 مرداد 1391 - شماره 20284

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سقوط اسرائيل موانعي كه برداشته شد (يادداشت روز)
گنج قارون ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
به مناسبت عيد سعيد فطر
 130 نفر از محكومان جرايم امنيتي مشمول عفو رهبري شدند
هند در عالي ترين سطح در اجلاس غيرمتعهدها در تهران شركت مي كند
ظهر جمعه برگزار مي شود؛
اقامه نمازجمعه روز قدس به امامت خاتمي
ولايتي و احمدي نژاد سخنران پيش از خطبه ها
آيت الله آملي لاريجاني: قضات در برخورد با انتقادات تند دانشجويي مدارا كنند
دي سايت: ديكتاتورهاي عرب نمي توانند راه ورود انقلاب را سد كنند (خبر ويژه)
دو سه نفر ديگر، نامزد غبارآلود كردن فضا؟! (خبر ويژه)
منافقين و القاعده خواهرخوانده شدند! (خبر ويژه)
از تحريم هاي فلج كننده تا اشك تمساح براي زلزله زدگان (خبر ويژه)
شما كه ناطق نوري و مجلس زوري نمي خواستيد! (خبر ويژه)
خبر توطئه در پرواز اهواز- تهران تكذيب شد


سقوط اسرائيل موانعي كه برداشته شد (يادداشت روز)

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاي اسلامي مي خواهم كه براي كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن بهم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مي كنم كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مي تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طي مراسمي همبستگي بين المللي مسلمانان را در حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان اعلام نمايند»(صحيفه نور، ج 8، ص 229)
اعلام يك روز در «تقويم اسلامي» به عنوان روز قدس، سرآغاز يك تحول بسيار مهم نه تنها در سرنوشت فلسطين بلكه در سرنوشت جهان اسلام گرديد و از اين رو حتي بعد از آزادي قدس و فلسطين اين روز اهميت خود را در ميان ملل مسلمان حفظ خواهد كرد.
اعلام روز جهاني قدس در روز 16 مرداد 58 در شرايطي انجام شد كه كشورهاي عربي رسما سلاح مبارزه با رژيم غاصب فلسطين را زمين گذاشته بودند انعقاد قرارداد كمپ ديويد بين رژيم صهيونيستي و مصر در واقع فرو ريختن آخرين ديوار دفاعي عربي در مقابل اسرائيل بود و همه پيش بيني ها از پايان يافتن كشور و ملتي بنام فلسطين حكايت مي كرد. ابتكار حضرت امام خميني (ره) در ناميدن روزي بنام قدس به اين توطئه خطرناك كه نه تنها فلسطين بلكه كل جهان اسلام را تهديد مي كرد، آسيب جدي وارد نمود وقتي كشور بزرگ ايران به دفاع از فلسطين وارد ميدان شد و همه دولت ها و ملت ها را به حضور جدي در صحنه تا محو رژيم غاصب دعوت كرد، جاي خالي رژيم هاي عربي در مبارزه پر شد و نيروي تازه اي به پيكره فلسطين وارد گرديد.
راهپيمايي هاي روز قدس و تظاهرات برائت از مشركين در مكه كه تمركز خاصي روي موضوع آزادسازي فلسطين داشت به مرور آثار ماندگاري در جوامع اسلامي بر جاي گذاشت و يكي دو سال بعد جريان اسلامي از درون سرزمين فلسطين و از بين جوانان شكل گرفت. سازمانهايي نظير حماس و جهاد اسلامي با هدف آزادسازي سرزمين فلسطين به وجود آمدند و چند سال بعد (1366) اولين انتفاضه فلسطيني موسوم به «انتفاضه سنگ» شكل گرفت. با شروع اين حركت پرونده فلسطين از دست گروهها و افراد سازشكار فلسطيني و كشورهاي عرب وابسته به آمريكا خارج شد و به دست جوانان و جريانات جديد و در سطح منطقه اي بدست ايران افتاد. اين موضوع عملا فلسطين را وارد فضاي جديدي كرد. همزمان با اين روند حزب اله در لبنان شكل گرفت كه مقابله با اشغالگران قدس را در دستور كار خود داشت. حزب اله توانست ضربات سنگيني را در فاصله سالهاي 1363 تا 1379 به رژيم غاصب بزند و براي اولين بار طعم شكست را به اين رژيم بچشاند. پيروزي هاي پي در پي حزب اله اين نكته را به اثبات رساند كه براي غلبه بر اين رژيم مي توان روش هاي جديدي اتخاذ كرد. تاثير اين پيروزي ها بر فلسطيني ها، احياء خودباوري بود و از اين رو دردسرهاي اسرائيل كه با پيروزي انقلاب ايران در محيط منطقه اي شروع شده بود در سرزمين هاي اشغالي به اوج خود رسيد.
شروع انتفاضه فلسطيني در درون سرزمين هاي فلسطين، رويكردهاي تهاجمي اسرائيل را به رويكردهاي تدافعي تبديل كرد و در عين حال به ثبات دولت ها و سياست هاي اين رژيم ضربه جدي وارد نمود در نهايت اين روند اسرائيل را واداشت كه در سال 1384 از منطقه غزه عقب بنشيند و برگزاري انتخابات فلسطين را در كرانه باختري، قدس-شرقي و غزه بپذيرد. اين در حالي بود كه تل آويو از يك سو مرزهاي كنوني با مصر، لبنان، اردن و سوريه را قبول نداشت و به دوردست ها (نيل تا فرات) مي نگريست و از سوي ديگر وجود دولت، كشور و ملتي بنام فلسطين را نافي موجوديت و آينده اسرائيل ارزيابي مي كرد.
حركت دين محورانه فلسطيني ها در داخل به مرور محيط منطقه اي را هم تحت تاثير جدي قرار داد. مردم عرب وقتي سستي دولت هاي خود و همزمان استقامت حزب اله و حماس و... را در برابر رژيم صهيونيستي و غرب مشاهده كردند به چند جمعبندي روشن رسيدند؛ 1- مي توان بر اراده و ارابه غرب و رژيم صهيونيستي و رژيم هاي همگرا و يا مشابه آنان پيروز شد حتي اگر دولت ها همراهي نكنند 2- جوانان مي توانند محور تحول قرار بگيرند حتي اگر سازمانهاي قديمي با آنان همراه نباشند 3- مقاومت جوانان در برابر رژيم هاي مورد حمايت آمريكا به پيروزي قطعي مي رسد حتي اگر همه عوامل مادي در خدمت اين رژيم ها باشند.
انتفاضه لبنان و فلسطين و بخصوص نتايج حيرت آور دو جنگ 33 و 22 روزه، نيروهاي فراواني را در سطح مجامع جوان جهان عرب وارد ميدان كرد و امواج تحول جهان عرب را در بر گرفت. اولين نشانه هاي تحول روحي جوانان در يمن نمودار گرديد. جوانان حوثي در استانهاي صعده، عمران و حجّه با شعار مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و النصر للاسلام وارد ميدان شدند و در شش جنگ در فاصله سالهاي 1382 تا 1388 رژيم وابسته علي عبداله صالح را شكست دادند. آنان بخصوص در جنگ ششم - در فاصله شهريور تا بهمن 88- آنچنان رشادت به خرج دادند كه صالح ناچار به استفاده از نيروي زرهي و هوايي عربستان و اردن گرديد و با اين وجود نتوانست نيروهاي حوثي را مهار گرداند و دخالت عربستان هم منجر به از دست دادن حدود 35 پايگاه و پادگان مرزي خود شد. حوثي ها در يمن در حالي به پيروزي رسيدند كه امكان دريافت هيچ كمكي از خارج نداشتند چرا كه استانهاي صعده، حجه و عمران از شمال در محاصره عربستان و از غرب، جنوب و شرق در محاصره رژيم يمن بودند و صهيونيست ها به همراه عربستان، اردن و مصر بشدت درياي سرخ را براي اينكه هيچ كمكي به حوثي ها نرسد، تحت كنترل داشتند ولي با اين وجود جنگ فقط زماني به پايان رسيد كه صالح شرايط حوثي ها را پذيرفت!
حدود 10ماه پس از پيروزي حوثي ها بر رژيم صالح در يمن، حركت جوانان در تونس شروع شد و به فرار بن علي انجاميد. رژيم بن علي به خوبي مي دانست كه قوي تر از رژيم صالح نبوده و لذا قادر به مقاومت نيست از اين رو حدود يك ماه پس از آغاز نهضت جوانان، فرو پاشيد. دامنه حركت جوانان 10روز پس از فرار بن علي به مصر رسيد و ظرف سه هفته تومار رژيم مستحكم مبارك را درهم پيچيد. اين در حالي بود كه مبارك از پشتيباني منسجم و نسبتا قاطع نزديك به 5/2ميليون نفر نيروي امنيتي، نظامي و پليس برخوردار بود و غرب با قاطعيت و حساسيت تمام از رژيم او حمايت مي كرد و اين حكايت در جاهاي ديگر ادامه پيدا كرد و هنوز ادامه دارد و بدون ترديد در ابعاد و دايره گسترده تر ادامه خواهد يافت.
اگر از منظري تاريخي و با نگاه به ريشه ها به صحنه تحولات كنوني منطقه عربي نگاه بياندازيم درمي يابيم كه خشت اول تحول را انقلاب ايران شكل داد و اعلام روز جهاني قدس و دعوت مسلمانان به بازيابي هويت خود نقش اساسي در گسترش فكر «مقاومت» داشته است. در اين بين فلسطين نقش دوجانبه اي را ايفا كرده است از يك سو مظلوميتي كه بر فلسطيني ها بخصوص در سه دهه گذشته رفت مظلوميتي بود كه نه تنها رژيم صهيونيستي و آمريكا بلكه رژيم هاي عرب منطقه -بخصوص رژيم سابق مصر و رژيم عربستان- به وجود آورده اند و از اين رو مقابله با ظلمي كه بر فلسطيني ها مي رود منوط به مقابله با رژيم هاي عرب هم پيمان رژيم صهيونيستي گرديد و از سوي ديگر در اذهان جوانان عرب دفاع از آرمان فلسطين نه فقط به معناي آزادسازي فلسطين بلكه آزادسازي همه سرزمين هاي اسلامي از سيطره غرب و رژيم صهيونيستي تلقي شد. با اين وصف بيراه نيست اگر بگوييم همه چيز از اعلام يك روز خاص به نام روز قدس آغاز گرديد.
حضرت امام خميني(ره) فلسطين و قدس را از چند منظر مورد توجه قرار دادند. يك منظر خود فلسطين و قدس بعنوان قطعه اي از پيكره اسلام كه به تصرف كفار درآمده و بر همه مسلمانان واجب است كه براي آزادسازي آن خود را مجهز نمايند. منظر ديگر امام، فلسطين و قدس بعنوان عامل وحدت بخش جهان اسلام در برابر سيطره غرب بود. امام علاج واقعي جهان اسلام را در اتحاد و اتفاق مي دانستند و ندا مي دادند كه: «اي قطره هاي جدا از اقيانوس قرآن به اين اقيانوس الهي متصل شويد تا چشم طمع جهانخواران از شما ببرد.» (صحيفه نور، ج17، ص 30) و از همين رو مي فرمودند روز قدس فقط روز فلسطين نيست بلكه روز جهان اسلام است. منظر ديگر امام اين بود كه اشغال فلسطين همه ماجرا نيست بلكه مقدمه اشغال و يا سيطره غرب بر همه جهان اسلام است و «دولت هاي بزرگ با ايجاد اسرائيل دنبال اين نقشه اند كه تمامي كشورهاي عربي را به همان سرنوشت فلسطين دچار كنند.» (صحيفه نور، ج1،ص 193)
امام از منظر ديگر در بحث آزادي فلسطين، دولت ها را سد راه و نه همراه مي دانستند و بر شكستن اين سدها تاكيد داشتند و از منظر ديگر، امام، غرب و بخصوص آمريكا را عامل اصلي پيدايي و تداوم حيات رژيم غاصب مي دانستند و معتقد بودند از ميان بردن رژيم صهيونيستي منوط به از ميان رفتن نفوذ غرب در ممالك اسلامي است.
... و امروز 33 سال از روزي كه امام روز قدس را در تقويم اسلامي به ثبت رساندند مي گذرد. امروز بيش از هر زماني آزادسازي فلسطين محتمل و نزديك شده است. چرا كه مسلمانان به وحدت حول محور فلسطين نزديك شده اند، رژيم هاي هم پيمان غرب بطور جدي تضعيف شده اند، بيداري مسلمانان در برابر نقشه هاي غرب بالا رفته است. از نفوذ غرب و بويژه آمريكا در كشورهاي اسلامي بشدت كاسته شده و جوانان بي توجه به موافقت يا مخالفت دولت هاي خود وارد صحنه دفاع از فلسطين و استقلال ساير كشورهاي اسلامي شده اند و جداي از اين دلايل رژيم صهيونيستي در درون با چالش جدي مواجه گرديده است.
براساس آمارهاي رژيم صهيونيستي، جمعيت يهوديان در فلسطين اينك به 5/4 ميليون نفر رسيده است و حال آنكه براساس گزارش هايي كه بعضا در مطبوعات چاپ تل آويو هم درج شده اند، از اين تعداد حدود 5/1ميليون نفر داراي تابعيت دوگانه اند يعني هم زمان شهروند دو كشور به حساب مي آيند و در واقع 5/1ميليون نفر از يهوديان اسرائيلي در طول سال در خارج از سرزمين فلسطين زندگي كرده و بين يك تا 4 هفته در سال در اين سرزمين زندگي مي كنند بنابراين جمعيت واقعي يهودي دولت غاصب اسرائيل از 3 ميليون نفر تجاوز نمي كند. اين در حالي است كه همين الان مجموعه فلسطيني هايي كه در 27 هزار كيلومتر مربع مساحت سرزمين فلسطين زندگي مي كنند از مرز 5/4ميليون نفر فراتر مي روند كه در اين بين بيش از يك ميليون نفر از آنان در سرزمين هاي 1948 زندگي مي كنند. بنابراين اگر شهروندان ساكن هويت يك سرزمين را معين مي كنند، فلسطين عليرغم آنكه حدود 5 ميليون نفر از ساكنان طبيعي خود را در فاصله سالهاي 1948تا 1967 از دست داده است اما كماكان داراي اكثريتي عرب و مسلمان است.
سعدالله زارعي


گنج قارون ! (گفت و شنود)

گفت: جواد خادم، ضد انقلاب فراري و ميزبان و هماهنگ كننده همايش اخير گروه هاي اپوزيسيون در بروكسل، ويژگي ها و رشته هاي تخصصي خود را بازگو كرد!
گفتم: ولي اكثر اعضاي گروه هاي اپوزيسيون آدم هاي بي سواد و خيلي دم دستي هستند. آنها كجا و رشته هاي تخصصي؟!...
گفت: جواد خادم اعلام كرده كه علاوه بر دست داشتن در كودتاي نوژه در جريان جنگ تحميلي با صدام و اداره استخبارات عراق هم همكاري داشته و بخش فارسي راديو عراق را با همكاري عليرضا نوري زاده راه اندازي كرده است، با شاپور بختيار همكاري داشته و براي منافقين هم جاسوسي مي كرده است و...
گفتم: داروغه شهر به ماموران خود گفته بود، هركس تخلف كرد براي هر تخلف يك سكه جريمه شود. ماموران در شهر، شخصي را ديدند كه روز ماه رمضان سيگار مي كشيد، به او گفتند بايد يك سكه بدهي، يارو دست كرد توي جيبش، ديدند يك بسته هروئين هم دارد، گفتند 2 سكه، يارو كه ديد اوضاع خرابه، مي خواست فرار كنه كه يك قمه از كمرش به زمين افتاد. داروغه داد زد و گفت بگيريدش كه گنج قارونه!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ روز قدس روز رسيدن به تمامي آرمان هاي انبياء و اولياء الهي و روز خواري و خفت استكبار جهاني و روز تجلي قدرت بي نهايت امت اسلامي و روز تحقق آرمان هاي امام خميني(ره) و امام خامنه اي است. با حضور ميليوني امت اسلامي در سراسر كشورهاي اسلامي بويژه ايران عزيز براي تحقق آرمان هاي بلند الهي مشتي محكم بر دهان تمام ياوه گويان داخلي و خارجي خواهيم زد پس اي امت محمدي بپاخيز.
سيدفضل الله محمدي
¤در روز قدس اين يادگار امام خميني(ره) با سلاح قرآني و زير پرچم سيدالشهدا(ع) هيمنه ياوه گويان را به چالش مي كشيم.
7552---0912
¤وقتي كمك هاي خالصانه و صادقانه ملت مسلمان و با معرفت ايران اسلامي و تلاش دولتمردان به زلزله زدگان هموطن عزيز را مشاهده كردم اشك شوق بر اين همدلي و همراهي ريختم. دست همه كساني را كه به اين عزيزان كمك مي كنند را مي بوسم و از خداي بزرگ براي آسيب ديدگان صبر و اجر عظيم و براي عزيزان از دست رفته غفران الهي مسئلت دارم و به خاطر خوبي هاي ملت اگر مشكل هست نعمت عظيم امنيت را خداوند به ما ارزاني داشته كه در برخي كشورهاي مظلوم منطقه مثل سوريه علاوه بر مشكلات از امنيت لازم هم برخوردار نيستند.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤در روايات آمده است در عصر ظهور امام عصر(عج) سطح عقول افراد جامعه بالا خواهد رفت. البته اين امر به تدريج خواهد بود. سازمان هايي مثل صدا و سيما كه حكم دانشگاه عمومي را دارند مي توانند در اين راه گام هايي بردارند و وظيفه خويش را در فراهم ساختن زمينه ظهور ايفا كنند.
7137---0919
¤ما آمده بوديم كه مردانه بميريم
در پيچ و خم جنگ دليرانه بميريم
آنجا كه جنون حاكم بي چون و چرا بود
شوريده و شيدايي و مستانه بميريم
سخت است در اين شهر كه در بين رفيقان
اين گونه پريشان و غريبانه بميريم
مهلت بده اي عمر نفس گير كه شايد
بر دامن ارباب شهيدانه بميريم
سالگرد عمليات عاشوراي 2 گرامي باد
3351---0916
¤از مجمع محترم تشخيص مصلحت نظام درخواست مي شود تكليف «قانون جامع ايثارگران» را كه بيش از سه سال از تحويل آن توسط مجلس به مجمع مي گذرد را روشن نمايند. از دبير محترم مجمع نيز به عنوان يكي از فرماندهان ارشد دفاع مقدس تقاضا مي شود به عنوان مدافع ايثارگران با جديت، آن را پي گيري نمايند.
كبيري-جانباز
¤چرا اداره بهزيستي كرج در طول سال فقط يك بار مواد غذايي به مددجويان مي دهد؟ واقعا آنها در مضيقه اند.
0585---0919
¤روستاي چاه سبز در بخش كوهشاه احمدي واقع در شهرستان حاجي آباد هرمزگان با داشتن 33 خانوار از آب، برق و جاده محروم مي باشد. مراجعاتي كه تاكنون به مسئولان استان داشته ايم نتيجه نداشته مگر از اين طريق فرجي حاصل بشود.
3287---0917
¤برق مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در خيابان دماوند بعد از چهار راه خاقاني نرسيده به ايستگاه داريوش مدتي است دچار مشكل شده است. چندين بار از طرف هيئت امنا و نمازگزاران به برق منطقه شهدا مراجعه شده آنها نيز ضمن پذيرش مشكل قول رفع آن را داده اند، ولي از اقدام عملي آنها خبري نيست. با توجه به اينكه اين نقص فني چندين بار باعث آتش سوزي شده، براي جلوگيري از حوادثي همانند حادثه مسجد ارك، از مسئولين امر انتظار رسيدگي عاجل را داريم.
هيئت امنا و نمازگزاران مسجد امام صادق(ع)
¤ساخت و سازهاي غير مجاز در شهر قدس چهره اي ناهنجار در اين منطقه به وجود آورده است و متاسفانه با تغيير شهرداران اين روند متوقف نشد. مردم تا كي بايد شاهد اين پديده زشت و نگران كننده باشند؟ چرا نظارتي بر عملكرد شهرداري قدس نيست.
9060---0937
¤بوي فاضلابي كه در رودخانه كارون جاري است بسيار آزاردهنده شده به طوري كه از ساحل آن نمي توان پياده عبور كرد و قدم زد به نظر مي رسد حس بويايي و بينايي مديران استان خوزستان ضعيف شده كه متوجه اين معضل نيستند و چاره انديشي نمي كنند.
2148---0937
¤در ايستگاه مترو معين پله برقي نصب نشده در حالي كه به خاطر عمق زياد اين ايستگاه هم نياز به نصب پله برقي مي باشد و هم بايد براي تهويه آن فكري بشود.
3839---0935
¤چند هفته قبل چند نفر از نمايندگان مجلس در مصاحبه هاي خود انتقاد شديدي را متوجه دانشگاه پيام نور كردند. با خواندن اين مصاحبه ها مي خواهم عرض بكنم متاسفانه قضاوت منصفانه اي نداشتند همگان مي دانند در زماني كه دانشگاه آزاد با شهريه هاي سنگين و كمرشكن عده اي از جوانان و دانشجويان كشور را از ادامه تحصيل و ارتقاي علمي خود نااميد كرده بود دانشگاه پيام نور توانست با دريافت شهريه هاي پايين اميد ادامه تحصيل را در ميان جوانان زنده كند كه يكي از اين دانشجويان خود بنده هستم.
موسوي


به مناسبت عيد سعيد فطر

 130 نفر از محكومان جرايم امنيتي مشمول عفو رهبري شدند

دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد كه به مناسبت عيد سعيد فطر تعداد 130 نفر از محكومان جرايم امنيتي مشمول عفو مقام معظم رهبري قرار گرفتند.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران روز سه شنبه با اعلام اين مطلب افزود: عفو اين دسته از محكومان براساس تقاضاي عفو ارائه شده و نيز ابراز ندامت و پشيماني از جرائم ارتكابي توسط آنان صورت گرفته است.
دادستان تهران گفت: تعداد 90 نفر از محكوماني كه عفو مقام معظم رهبري شامل آنان شده در حال تحمل كيفر هستند كه با عفو معظم له مابقي دوران حبس اكثر آنان مشمول رافت اسلامي شده و از زندان آزاد خواهند شد.
جعفري دولت آبادي اضافه كرد اين گزارش هم چنين حاكي است در اين فرمان عفو، مجازات حبس برخي از محكومان جرائم امنيتي نيز تخفيف و تقليل يافته است.


هند در عالي ترين سطح در اجلاس غيرمتعهدها در تهران شركت مي كند

سفير هند در تهران تأكيد كرد كه كشورش در عالي ترين سطح در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران شركت خواهد كرد.
«دي پي سريواستاوا» روز چهارشنبه در حاشيه مراسم بزرگداشت (شصت و پنجمين سالروز استقلال هند) كه در سفارتخانه اين كشوربرگزار شد، اظهار داشت كه «مان موهان سينگ» نخست وزير هند در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران حضور مي يابد و اس.ام.كريشنا» وزير امورخارجه اين كشور نيز در نشست وزيران خارجه جنبش در تهران شركت خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، سريواستاوا درخصوص اهميت اجلاس تهران، گفت: اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران در شرايطي برگزار مي شود كه جهان و منطقه شاهد تحولات فراوان و مسايل و مشكلات زيادي هستند و به همين دليل، اجلاس تهران بسيار به موقع و در شرايط حساس برگزارمي شود.
نماينده ارشد دولت هند در تهران افزود: بدون ترديد اجلاس تهران مي تواند فرصت مناسبي براي رايزني هاي مفيد و ارائه راهكارهاي مناسب براي حل مسايل منطقه اي و جهاني باشد.
سريواستاوا همچنين روابط كنوني هند و جمهوري اسلامي ايران را در تمام زمينه ها بسيار خوب و دوستانه توصيف كرد و درباره روابط تجاري دو كشور، گفت: حجم مبادلات تجاري ميان ايران و هند در سال گذشته بالغ بر 16 ميليارد دلار بود كه حدود 13 و نيم ميليارد دلار آن مربوط به صادرات ايران به هند و دو و نيم ميليارد دلار هم سهم صادرات هند به ايران بوده است.
 


ظهر جمعه برگزار مي شود؛

اقامه نمازجمعه روز قدس به امامت خاتمي
ولايتي و احمدي نژاد سخنران پيش از خطبه ها

مراسم نماز جمعه روز قدس امسال در تهران با سخنراني علي اكبر ولايتي و محمود احمدي نژاد برگزار مي شود و نماز جمعه روز قدس در پايتخت به امامت آيت الله خاتمي اقامه خواهد شد.
به گزارش مهر، مراسم نماز جمعه روز قدس امسال در تهران از ساعت 30:11 با قرائت قرآن در دانشگاه تهران آغاز مي شود .
پيش از خطبه هاي نماز جمعه، علي اكبر ولايتي دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي و مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در خصوص نقش روز قدس در بيداري اسلامي سخنراني مي كند.
همچنين محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، ديگر سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه روز قدس در تهران است.
خطبه ها و نماز ظهر جمعه نيز در اين روز به امامت آيت الله سيد احمد خاتمي از ساعت 10:13 دقيقه آغاز خواهد شد.
بنابراين گزارش، مسيرهاي هشتگانه راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران به دانشگاه تهران ختم خواهد شد و شركت كنندگان پس از راهپيمايي امسال در نماز جمعه شركت خواهند كرد.


آيت الله آملي لاريجاني: قضات در برخورد با انتقادات تند دانشجويي مدارا كنند

رئيس قوه قضائيه از قشرهاي مختلف جامعه به ويژه دانشجويان، اصحاب رسانه، فرهيختگان، نمايندگان مجلس، مسئولان و دست اندركاران قواي سه گانه خواست مرز ميان انتقاد و توهين و اشاعه كذب را رعايت كنند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالي قضائي با اشاره به اين كه بايد تفكيك مناسبي ميان عناوين مجرمانه و انتقادهاي صريح و معقول و محترمانه صورت گيرد، گفت: انتقاد كردن براي ساختن است و دستگاه قضائي هم هيچ گاه خود را بي كم و كاست نمي داند و همواره آماده و پذيراي انتقادات است و از آن استقبال مي كند و هيچ مسئولي نيز نبايد در هيچ جايگاهي خود را مصون از انتقاد بداند.
رئيس دستگاه قضا به قضات سراسر كشور توصيه كرد در برخورد با انتقادهاي تند دانشجويي كه در چارچوب قانون و به دور از توهين و افترا و يا ساير عناوين مجرمانه مطرح مي شود، توصيه حكيمانه مقام معظم رهبري را رعايت كرده و مدارا كنند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به نمونه هايي از توهين ها و موارد كذب برخي رسانه ها و پايگاه هاي اطلاع رساني داخلي به مقامات مسئول در قواي مختلف تاكيد كرد: توهين هاي صورت گرفته در قالب برخي مطالب رسانه اي و يا برخي اظهارات نادرست حتي از تريبون هاي رسمي كشور را هيچ عقل سليم و دلسوزي انتقاد نمي داند و هدف اين گونه مطالب كذب و توهين و افترا، تضعيف جايگاه مجلس، دولت و قوه قضائيه است و دستگاه قضايي در عين حالي كه از هرگونه انتقادي حتي انتقاد تندي كه در چارچوب قانون و متين مطرح شود استقبال خواهد كرد ولي اجازه توهين را نخواهد داد.
آملي لاريجاني با تأكيد بر اين كه مجلس، دولت و قوه قضائيه، نهادها و اركان جمهوري اسلامي ايران هستند و نبايد جايگاه آنها آماج تخريب ها قرار گيرد، گفت: متاسفانه برخي اظهارنظرها و توهين ها و تخريب ها بوي خيانت مي دهد و شبيه اقدامات تخريبي منافقان در ابتداي انقلاب راجع به مسئولان است و بايد بساط اين چنين روندي برچيده شود.
رئيس قوه قضائيه اظهار كرد: نمايندگان مجلس و مسئولان اجرايي و قضائي نيز بايد مراقب باشند تا در اظهاراتشان خداي ناكرده حرمت و آبروي اشخاص را زير سؤال نبرند و دستگاه قضايي را ملزم به ورود نسازند.
رئيس قوه قضائيه با تسليت مجدد به زلزله زدگان آذربايجان شرقي از تمام مسئولان خواست در اسرع وقت نسبت به رفع كاستي ها و كاهش مشكلات زلزله زدگان اقدام كنند و سرپناه مقاومي براي آنان ايجاد كنند.
رئيس دستگاه قضائي همچنين با اشاره به برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در ايران برگزاري اجلاس در شرايط فعلي را خط بطلاني بر تبليغات كاذب غربي ها درباره منزوي بودن ايران دانست و افزود: ايران در معادلات منطقه و خاورميانه نقش اول را دارد و اين مسئله را تمام دشمنان اين نظام هم مي دانند و اميدواريم اعضاي جنبش عدم تعهد به وظايف خود عمل كنند و خصوصاً در بحث سوريه و جريان مقاومت نقش خود را ايفا كنند.
آملي لاريجاني در ادامه به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و استادان دانشگاه و تأكيد ايشان بر لزوم حضور مسئولان عالي نظام و ساير مسئولان در دانشگاه ها و شنيدن سخنان و انتقادات دانشجويان اشاره كرد و از آمادگي خود براي حضور در جمع دانشجويان خبر داد و تصريح كرد: جوانان ما عمدتاً كساني نيستند كه عناد داشته باشند و شور و نشاط جواني و انقلابي آنها قطعاً با انتقاد و بيان مسائل و مشكلات همراه است و حضور مسئولان در دانشگاه ها موجب آشنايي مسئولان با مطالبات دانشجويي و پاسخگويي مي شود، و اين كار بسيار پرثمري است.
به گزارش روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، وي در پايان گفت: اينجانب پيش از اين نيز همواره در محيط هاي دانشجويي حضور داشته و از ابتداي امسال نيز پيشنهاد ديدار با دانشجويان را به مسئولان ذي ربط در دانشگاه ها داده ام كه البته متأسفانه تاكنون اجابت نشده است.
 


دي سايت: ديكتاتورهاي عرب نمي توانند راه ورود انقلاب را سد كنند (خبر ويژه)

كشورهاي عرب خليج فارس نگران سرايت بهار عربي هستند و به همين دليل از ناآرامي در سوريه حمايت مي كنند.
نشريه آلماني دي سايت در تحليلي نوشت: كشورهاي عرب خليج فارس تاكنون با پول و خشونت، جنبش هاي اعتراضي را كه باعث نگراني آنهاست سركوب كرده اند. جنگ در سوريه، انقلاب در مصر را كه همچنان در قيام هاي كشورهاي عرب خليج فارس اثرگذار است، پنهان مي كند. حاكمان اين كشورها از دادن آزادي هاي سياسي هراس دارند. اينكه براي نمونه امارات متحده عربي مي كوشد با همكاري با دانشگاه هاي نخبه غربي مانند سوربن برداشت آزادي فكري را به نمايش بگذارد نمي تواند اذهان را فريب دهد. نه كه از آزادي خبري نيست بلكه برعكس، تمايلي روزافزون وجود دارد كه مخالفان را سركوب كنند. همين هفته گذشته، طبق اعلام مركز حقوق بشر بحرين دست كم 39 فعال را كه براي دموكراسي بيشتر تظاهرات كرده بودند بازداشت و با برخي از آنهابدرفتاري زيادي كردند. در امارات متحده عربي دست كم 50 نفر نويسنده، وبلاگ نويس و وكيل بازداشت شده اند. اين نشريه از استخدام مزدوران خارجي خبر داده و مي نويسد: استخدام مزدوران خارجي در نيروهاي امنيتي امارات و بحرين نشان مي دهد كه حكومت هاي عرب خليج فارس اين تهديد را جدي مي گيرند. خارجي ها بيم كمتري دارند كه عليه مردم بومي اقدام كنند. بوميان را قرار است، با رفاه مادي آرام نگاه دارند، براي نمونه دادن شغل هاي دولتي يا بهداشت و درمان رايگان. اما اغلب كافي نيست، و به ويژه در كشورهاي كمتر ثروتمندي مانند عمان و بحرين در اين فاصله ميزان بيكاري جوانان بالا رفته است. در اين دو كشور در بهار 2011 اعتراض هايي صورت گرفت. وضعيت در بحرين كه قيام به دست نيروهاي امنيتي با سبوعيت سركوب شد به دليل تبعيض عليه اقليت شيعه پيچيده تر هم مي شود.
دي سايت تصريح مي كند: در عربستان (قدرت محافظ پادشاهي بحرين) مشكل ديگري هم آشكار مي شود؛ ولخرجي و فساد كه در عربستان بسيار گسترده است با برداشت مردم از اسلام نمي خواند. تضاد بين شاهزادگاني كه زندگي تجملي و اشرافي دارند و ميليون ها نفري كه در فقر به سر مي برند براي همه آشكار است.
نشريه آلماني خاطرنشان كرد: دخالت در سوريه به اين كار مي آيد كه حكومت هاي خودكامه در كشورهاي عرب خليج فارس را با ثبات كند. آنها مي خواهند با يك تير دو نشان بزنند؛ از طرفي به خود ببالند كه از انقلاب در سوريه حمايت مي كنند. از طرف ديگر با اين كار، ايران، مهمترين متحد سوريه را تضعيف كنند. از اين رو تعجبي ندارد كه عربستان سعودي و قطر در كنار تركيه نقش اصلي را در حمايت مالي و تسليحاتي از شورشيان سوري برعهده گرفته اند اما آنها رفتار متناقضي دارند و نمي توانند جلوي صادرات انقلاب به كشورهاي خود را بگيرند.
دي سايت در ادامه از وابستگي اقتصادي مصر به دولت هاي حاشيه خليج فارس خبر داد و نوشت: دولت هاي عربي مي خواهند از كمك مالي براي جلوگيري از سرايت انقلاب ها استفاده كنند. رئيس پليس دوبي (ضاخي خلفان) به تازگي هشدار داد «دولت هاي شمال آفريقا بايد بدانند خليج فارس خط قرمز است. ما بايد مراقب و هوشيار باشيم زيرا هرچه اين گروه ها بزرگ تر شوند به همان ميزان محتمل تر است كه مشكل ايجاد كنند.»


دو سه نفر ديگر، نامزد غبارآلود كردن فضا؟! (خبر ويژه)

علي مطهري مي گويد در انتخابات آينده بايد يك فرد فراجناحي كه نه تعصب اصولگرايي دارد و نه تعصب اصلاح طلبي، منصب رياست جمهوري را در اختيار گيرد.
وي در مصاحبه با «فرارو» گفت: با پيروزي يك فرد فراجناحي بايد به اين بازي اصولگرا- اصلاح طلب پايان داده شود.
نظر كلي من اين است كه در انتخابات رياست جمهوري آينده بايد يك فرد فراجناحي منصب رياست جمهوري را در اختيار گيرد. يعني اگر مي خواهيم كشور از اين وضعيت رها شود بايد يك فرد فراجناحي كه نه تعصب اصولگرايي و نه تعصب اصلاح طلبي دارد كانديدا شود و احزاب، نخبگان و توده مردم از او حمايت كنند تا پيروز رقابت شود و به اين بازي اصولگرا- اصلاح طلب پايان داده شود. وگرنه اگر بخواهيم همين راه را ادامه دهيم من فكر مي كنم كشور دچار نقصان خواهد شد.
وي درباره مصداق نظر خود گفت: من نمي خواهم اسم بياورم چون مشكل ايجاد مي شود؛ ولي بالاخره ما دو، سه نفر داريم كه فراجناحي و افراد مستقلي هستند كه مي توانند بين گروه هاي سياسي توازن ايجادكرده و حتي باري را كه بر روي دوش رهبري است كاهش دهند. افرادي كه روزي ده بار بگويند آقا فرمود، آقا فرمود؛ مناسب براي رياست جمهوري نيستند.
مطهري همچنين گفته است: اين كه گفته مي شود اصلاح طلبان بايد از عملكرد خود در فتنه سال 88 ابراز پشيماني و توبه كنند تا بتوانند در انتخابات رياست جمهوري آينده شركت كنند، عين همين حرف درباره اصولگرايان هم صدق مي كند، چون آنها هم برخورد درستي با معترضان نداشته اند و در اصل پديد آمدن فتنه هم دو طرف به تفاوت نقش داشتند. بنابراين اگر قرار بر توبه است هر دو با هم بايد توبه كنند.
خاطرنشان مي شود در آشوب و فتنه سه سال پيش كه با ميانداري سران جبهه اصلاحات و دو نامزد اين جبهه- و عدم تمكين آنها به قانون ايجاد شد، اركان قانون اساسي و مقدسات اسلامي مورد تعرض آشوبگران قرار گرفت اما مدعيان اصلاح طلبي همين حرمت شكنان روز عاشورا را كه قبلاً با حذف اسلام، شعار «جمهوري ايراني» سر داده بودند «مردمان خداجو» لقب دادند و در ميدان عملاً با منافقين، سلطنت طلب، بهائيان و ديگر گروهك هاي ضد انقلاب همگام شدند. بنابراين روشن است كه استفاده از تعابيري نظير فراجناحي در پس چنان فتنه اي، در عمل به منطق مغلوط كساني منتهي خواهد شد كه در نبرد صفين به جاي همراهي جبهه حق، دنبال فرد ظاهراً ميانه اي به نام ابوموسي اشعري رفتند. اتفاقاً اين افراد پس از آن كه فهميدند چه كلاهي سرشان رفته مدعي شدند همه با هم خطا كرده ايم و بنابراين ما و علي(ع) بايد با هم توبه كنيم!
به تعبير ديگر مي توان گفت پس از دو فتنه و آشوب بزرگ سال هاي 78 و 88، اختلاف موجود بر سر سلايق و جزئيات يا دعواهاي مبتذل جناحي موسوم به چپ و راست نيست بلكه مسئله بر سر اين است كه يك جريان سياسي مورد حمايت علني رژيم آمريكا و اسرائيل و طيف گوناگون ضد انقلاب قرار دارد و حاضر نيست به هيچ قيمت با آنها مرزبندي كند. نيز بايد متذكر شد كه همان رجل سياسي سقوط كرده كه حرمت شكنان عاشوراي حسيني را مردمان خداجو خواند، در آغاز فعاليت هاي انتخاباتي مدعي بود نامزدي فراجناحي و هم اصلاح طلب و هم اصولگراست اما گذر زمان و فراز و فرود حوادث نشان داد كه وي نه اصلاح طلب است و نه اصولگرا، بلكه فراتر از بحث هاي جناحي پروژه القاي تقلب و ايجاد اغتشاش را پيش مي برد. برخي از شبه اصولگرايان حامي موسوي در آن ايام، در انتخابات مجلس نهم، گروه موسوم به صداي ملت را راه اندازي كردند.
 


منافقين و القاعده خواهرخوانده شدند! (خبر ويژه)

گروهك تروريستي منافقين با گروه هاي مسلح معارض سوريه همكاري مي كند.
به گزارش بالاترين، عبدالله ثامر از سران گروه هاي معارض سوري چند روز پيش در ملاقات با مريم رجوي در پاريس مدعي شده كه «شهر حمص (در سوريه) خواهرخوانده شهر اشرف [اردوگاه منافقين در اطراف بغداد] است.»! در اين ملاقات مريم رجوي با معارضان سوري اعلام اتحاد كرده است.
در همين حال شبكه العالم به نقل از پايگاه خبري الجوار گزارش داد شماري از اعضاي سازمان منافقين به گروه هاي تروريستي و مسلح معارض در سوريه پيوسته اند. همچنين شماري از اعضاي سازمان، افراد مسلح را در كردستان عراق و بخش هايي از خاك تركيه آموزش مي دهند.
پايگاه خبري الجوار اعلام كرد: برخي طرف هاي بين المللي، منطقه اي و حتي عراقي به لحاظ عمليات اطلاعاتي، زمينه مشاركت تروريست هاي گروهك منافقين را در جنگ عليه نظام سوريه فراهم كرده اند.
گفته مي شود اخيراً پنج تن از اعضاي اين سازمان تروريستي در جريان درگيري ارتش سوريه با گروه هاي مسلح دستگير شده اند.
يادآور مي شود با وجود پايان مهلت گروهك تروريستي منافقين براي تخليه پادگان نظامي اشرف، بيش از هزار عضو اين گروهك همچنان در اين اردوگاه حضور دارند و حاضر به ترك آن نيستند. به نظر مي رسد سازمان با استفاده از شرايط سوريه سعي دارد هم خود و نيروهايش را از استيصال موجود نجات دهد و هم مزدوري هايش را براي سرويس هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل فاكتور كند.
دولت عراق تهديد كرده كه در صورت عدم تخليه پادگان اشرف به زور متوسل خواهد شد. پادگان اشرف هديه صدام به منافقين در ازاي خيانت هاي آنها به ملت ايران در بحبوحه جنگ تحميلي بود.
فالح فياض مشاور امنيت ملي عراق گفته است كه عراق «اقدامات لازم براي اجراي مسئوليت هاي قانوني و مشروع خود براي به اجرا درآوردن حق حاكميت عراق بر اردوگاه اشرف را انجام خواهد داد.»
هماهنگ كننده دايره مبارزه با تروريسم در وزارت خارجه آمريكا اوايل ماه ژوئيه به سازمان منافقين توصيه كرده بود هرچه زودتر و به طور كامل اردوگاه اشرف را تخليه كنند. دانيل بنيامين در جمع خبرنگاران در بغداد گفته بود: صبر دولت عراق رو به پايان است و مجاهدين بايد بپذيرند كه بيش از اين نمي توانند در اردوگاه اشرف اقامت داشته باشند. اين اصرار غيرمسئولانه و خطرناك است.
در همين حال عبدالكريم لاهيجي به راديو فردا گفت: آن چيزي كه مسلم است سازمان مجاهدين به ميل خودشون از كمپ اشرف نرفتند و نخواهند رفت و ناگزير شدند. دوم اين كه مجاهدين مي دانند كه هيچ كشوري در دنيا به آنها پناهندگي دسته جمعي نمي دهد يعني وضعيتي كه الان در عراق دارند و طي سال هاي گذشته داشتند يك وضعيت استثنايي است و طي توافقي بين مجاهدين و دولت صدام حسين صورت گرفت.


از تحريم هاي فلج كننده تا اشك تمساح براي زلزله زدگان (خبر ويژه)

شيادي رسانه ها و محافل ضدانقلاب در سوءاستفاده از زلزله اخير آذربايجان، با اعتراض مدير يك شبكه ماهواره اي تعطيل شده در خارج مواجه شد.
داريوش سجادي مدير شبكه ماهواره هما و از همكاران نشريات زنجيره اي با اشاره به موج سواري محافل مذكور نوشت: تحمل مصيبت زمين لرزه اخير در آذربايجان شرقي سخت است اما سخت تر از آن تحمل «مرد رندي» مرد رنداني است كه مزورانه كاسه داغ تر از آش شده و براي مصيبت زدگان زمين لرزه اخير شيون و استغاثه جان سوزشان اسباب تحير صاحب دلان را فراهم كرده.
وي مي نويسد: ايرانيان در يك هم دلي ستودني در كنار سازمان هاي امدادرسان به كمك زلزله زدگان شتافتند و خوشبختانه توانستند امواج مصيبت را مديريت كرده و اوضاع را تحت كنترل درآورند. اما ظاهرا براي ارباب فتنه در آمريكا و انگلستان و عمله و اكله ايشان در داخل و خارج كشور تنها امر حائز اهميت ماهي مراد گرفتن از آب گل آگود است و بر همين اساس طي چند روز گذشته تمام ظرفيت هاي فعال و راكد خود را بكار گرفته و با تمام توان در رسانه هاي خود در لندن (BBC) و واشنگتن (VOA) و پراگ (راديو فردا) و هلند (روزآنلاين) از موضع خيرخواهي و نوعدوستي فرياد تظلم برآورده و مسئولين را مورد شماتت قرار داده اند كه چرا نسبت به زلزله زدگان تعلل مي ورزيد!؟ چرا زودتر تسليت نگفتيد!؟ چرا به مصيبت زدگان كمك نمي كنيد!؟ اشك تمساح هائي كه از شدت تصنع مهوع است. گوئي دولتمردان واشنگتن و لندن به انضمام عقبه ايراني-رسانه اي تحت تابعيت شان در غم تلخكامي و شدائد ايرانيان شب و روزشان را گم كرده و اشك ماتم امان شان را بريده است!
وي خاطر نشان كرد: نازكدلي اين گروه براي رنج مردم ايران در حالي دل هر صاحب معنائي را از شدت عواطف انساندوستانه ايشان به شوق مي آورد كه توسط همين «نازكدلان نوع دوست» سنگين ترين تحريم هاي اقتصادي بر گرده ايرانيان نهاده شده تا از طريق قرار دادن ايشان در تنگناهاي معيشتي و غذائي و داروئي و اقلام مصرفي قامت استوار و خودباشانه ايرانيان را به اتهام مطالبه زيست مستقل به زانو درآورند! با ديدن چنين دورويي ها و بي اخلاقي ها و تزويرهايي است كه انسان ياد اين ابيات مي افتد:
در جامه شباني گرگان روز مزدند
با قافله رفيق اند اما شريك دزدند
در سر هزار فتنه، نيرنگ هاي رنگي
اهل كدام مرزند اين روميان زنگي
 


شما كه ناطق نوري و مجلس زوري نمي خواستيد! (خبر ويژه)

روزنامه آفتاب يزد در ادامه بازي تبليغاتي نشريات زنجيره اي اصلاح طلبان، تيتر اول خود را به ناطق نوري و استقبال گرم اصلاح طلبان اختصاص داد.
اين روزنامه همسو با نشريات زنجيره اي كه مدتي است علاقه ويژه اي به آقاي ناطق نوري نشان مي دهد، از «استقبال گرم اصلاح طلبان و استقبال سرد اصولگرايان» نسبت به احتمال حضور ناطق نوري در انتخابات خبر داده و از قول جلال جلالي زاده (عضو تندرو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم و از نمايندگان متحصن و مستعفي) نوشته است: در صورتي كه شرايط فراهم نباشد، فردي همچون ناطق نوري با توجه به اين كه مواضع وي نيز به جريان اعتدالي نزديك است و در صورتي كه بتواند نظر اصلاح طلبان را تامين كند، گزينه مناسبي خواهد بود.
وي با اشاره به سوابق ناطق نوري در طول ساليان اخير يادآور شد: با توجه به جايگاهي كه ناطق در ميان دو جناح دارد مي تواند هماهنگ كننده آن ها بوده و به ايجاد وحدت كمك كند.
يادآور مي شود در انتخابات سال 88 نيز با وجود روشن بودن تكليف اصلاح طلبان در حمايت از موسوي و يا كروبي، مرعشي با لحني فريبكارانه مدعي شده بود كارگزاران به خاطر انتخابات سال 76 به آقاي ناطق بدهكار است و از او براي دولت وحدت ملي حمايت مي كند. گذر زمان دروغ بودن اين ادعا را روشن كرد.
شايان ذكر است محافل تندرو مدعي اصلاح طلبي در گذشته مواضع تندي عليه ناطق نوري داشتند به نحوي كه به هنگام رياست وي بر مجلس پنجم، شعارهايي نظير «ناطق نوري نمي خوايم، مجلس زوري نمي خوايم» سر داده و از طريق رسانه هاي خود منتشر كردند. با اين اوصاف نگاه جريان تندرو نگاهي ابزاري به برخي چهره هاي سياسي در جهت - به زعم خود- ايجاد اختلاف ميان اصولگرايان است. اين طيف در حالي مدعي وحدت دو جناح است كه اساسا جناح درون نظام محسوب نمي شود بلكه به شهادت كارنامه خود، دشمن جمهوري اسلامي و قانون اساسي و بعضا حتي مباني اسلام مي باشد.


خبر توطئه در پرواز اهواز- تهران تكذيب شد

در پي انتشار خبري قديمي با عنوان «توطئه در پرواز اهواز- تهران خنثي شد» و استفاده رسانه ها از آن، شركت هواپيمايي كيش آن را تكذيب كرد.
روز سه شنبه به نقل از خبرگزاري ايرنا خبري منتشر شد كه با توجه به اهميت آن به سرعت در سايت ها، خبرگزاري ها و رسانه هاي ديگر از جمله كيهان انعكاس يافت.
روزنامه هايي كه سايت آنلاين خبري دارند نيز آن را منتشر كردند، در حالي كه معلوم شد اولا اين خبر مربوط به 3 سال پيش است و ثانيا شخصي كه به عنوان سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از او ياد شده، 2 سال پيش بركنار شده است.
البته خبرگزاري ها و سايت هايي كه اين خبر را منتشر كردند، بعدا آن را از خروجي خود حذف كردند اما جاي اين سؤال باقي است كه خبري با اين محتوا و آن هم در آستانه سفر روساي كشورهاي جهان به ايران؛ چرا و با چه انگيزه اي بازنشر شده است؟!
در ذيل متن تكذيب خبر مزبور از سوي مدير دفتر مديرعامل شركت هواپيمايي كيش مي آيد:
سردبير محترم روزنامه كيهان با سلام، احتراما پيرو مذاكره تلفني مورخه جاري مبني بر انتشار خبر تحت عنوان «توطئه در پرواز اهواز- تهران خنثي شد» مندرج در ستون سمت راست صفحه اول، بدين وسيله مراتب تكذيب خبر منتشره را اعلام مي نمايد.
در همين راستا به پيوست خبر تكذيبيه مندرج در سايت هاي تابناك، قطره و فردا نيوز و رجا نيوز در خصوص اين گزارش به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري جهت آگاهي و بهره برداري لازم ايفاد مي گردد. لذا خواهشمند است دستورات لازم را به منظور درج خبر تكذيبيه در روزنامه فرداي كيهان را صادر فرمايند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14