(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 مرداد 1391 - شماره 20284

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدارجمعي از آزادگان:
زائده جعلي صهيونيسم قطعاً از جغرافيا محو خواهد شد
در عصر بيداري اسلامي
فردا جهان رهايي قدس را فرياد مي زند
در مكتب امام
رئيس ستاد قدس و انتفاضه :
ترور و ايجاد وحشت كار هميشگي صهيونيست هاست
بلا و گرفتاري ، الطاف خفيه خداوند
تقدير 243 نماينده از كمك رساني ارتش و سپاه به زلزله زدگان
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران:
وظيفه اساتيد تبيين بيانات رهبري است
كارگردانان سينما تاكيد كردند
هاليوود استاندارد سينماي ايران نيست!
دبكافايل: ارتش آمريكا هم توان نابودي برنامه هسته اي ايران را ندارد
خارج از دستور


رهبر انقلاب در ديدارجمعي از آزادگان:

زائده جعلي صهيونيسم قطعاً از جغرافيا محو خواهد شد

رهبر معظم انقلاب در ديدار جمعي از آزادگان فرمودند : به ياري حق، شفق اميد در مسئله فلسطين خواهد درخشيد و اين سرزمين اسلامي قطعاً به ملت فلسطين باز خواهد گشت و زائده دروغين و جعلي صهيونيستي از صحنه جغرافيا محو خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، عصر ديروز در ديدار صدها نفر از آزادگان سرافراز، با ابراز همدردي مجدد با آسيب ديدگان زلزله اخير در بخشهايي از آذربايجان شرقي، مسئله قدس را مسئله اساسي دنياي اسلام برشمردند و تأكيد كردند: به فضل الهي، امسال نيز ملت مسلمان ايران، در روز قدس با حركت خود مشتي بر دهان دشمنان اسلام و فلسطين خواهد زد.
ايشان غصب سرزمين اسلامي فلسطين و اسكان صهيونيستها در اين سرزمين را مبناي مهندسي معيوب خاورميانه و ريشه مشكلات دهه هاي اخير ملتهاي اين منطقه دانستند و خاطرنشان كردند: اگر اين توطئه نبود اين جنگها، اختلافات و دخالتهاي سلطه گران و زورگويان نيز بوجود نمي آمد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: صهيونيستها و حاميانشان سعي فراوان مي كنند تا مسئله فلسطين در افكار عمومي ملتها به فراموشي سپرده شود اما دنياي اسلام بايد در مقابل اين خدعه و توطئه بايستد.
ايشان با اشاره به توجه خاص و تأكيد امام خميني بر مسئله فلسطين از همان اوايل شكل گيري نهضت اسلامي افزودند: پيروزي انقلاب اسلامي تلاش سلطه گران را براي فراموش شدن غصب فلسطين با يك مانع تاريخي روبرو كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي تلاشها براي فراموش شدن مسئله فلسطين افزودند: در همين چارچوب بحث شيعه و سني و هلال شيعي را مطرح مي كنند در حاليكه 60 سال است ملت فلسطين زير چشم اينگونه افراد تحت فشار است اما صدايي از آنها بر نمي آيد.
ايشان سؤال كردند: آيا مطرح كردن نام جمهوري اسلامي كه مسئله فلسطين را بازسازي و احيا كرده است به عنوان خطر دنياي اسلام و سكوت در برابر فجايع صهيونيستها خيانت نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر ايستادگي ملت ايران در مقابل توطئه فراموش شدن فلسطين و قدس شريف افزودند: مسئله قدس براي ما، مسئله تاكتيكي نيست بلكه از اعتقادات عميق اسلامي سرچشمه مي گيرد و ما نجات اين كشور اسلامي از سلطه و چنگال غاصبان صهيونيست و حاميان بين المللي آنها را يك وظيفه ديني مي دانيم و ديگر ملتها و دولتهاي اسلامي نيز بايد با همين چشم به موضوع فلسطين نگاه كنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: همچنانكه ستاره صبح اميد يك بار در پيروزي انقلاب اسلامي، يك بار در حماسه دفاع مقدس و يك بار در بازگشت آزادگان درخشيد به ياري حق، شفق اميد در مسئله فلسطين نيز خواهد درخشيد و اين سرزمين اسلامي قطعاً به ملت فلسطين باز خواهد گشت و زائده دروغين و جعلي صهيونيستي از صحنه جغرافيا محو خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي، در بخش ديگري از بيانات خود، زلزله اخير در بخشهايي از آذربايجان شرقي و جان باختن جمعي از عزيزان هموطن را حادثه اي تلخ، غم انگيز و باعث دردمندي همه ملت ايران خواندند و مسئولان و مردم را به ياري هم ميهنان آسيب ديده و كاهش رنج اين عزيزان توصيه مؤكد كردند.
ايشان از خداوند متعال مسئلت كردند به آسيب ديدگان حادثه صبر عنايت فرمايد و دلهايشان را آرام و صبور سازد.
رهبر انقلاب اسلامي در ديدار با آزادگان سرافراز همچنين اين عزيزان ملت را گوهرهاي بازيافته از ذخيره ايمان خواندند و افزودند: دوران پررنج اسارت آزادگان ما را به الماسهايي درخشان تبديل كرده است.
ايشان با اشاره به نياز هميشگي جامعه به آگاهي و عبرت آموزي از داستان زيباي ايستادگي آزادگان، از كم كاري در زمينه بازخواني و بازگويي حقايق دوران اسارت اين عزيزان در عرصه هاي مكتوب و هنري انتقاد كردند.
رهبر انقلاب افزودند: بايد چندين برابر كتابهاي چاپ شده درباره خاطرات و واقعيتهاي دوران اسارت كتاب نوشته شود و هنرمندان و مسئولان رسانه ها، در سطح عالي به تهيه فيلم و برنامه از آن دوران تاريخي بپردازند.
ايشان آزادگان را ذخائر و سرمايه هاي اسلام، جمهوري اسلامي و ملت ايران دانستند و با اشاره به بازگشت پيروزمندانه آنان به عنوان تحقق يك وعده الهي افزودند: امروز كه ملت ايران با سلطه گران و زياده خواهان جهاني در حال مقابله است به عبرت و تأمل در اين سنت الهي، احتياج جدي دارد.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: آنروز كه فرزندان ملت در اردوگاهها و شكنجه گاهها اسير بودند بر حسب ظاهر دريچه اميدي برروي آنان باز نبود اما به علت پايبندي و عمل به آنچه پروردگار فرموده است سنت صادق الهي درباره آنان محقق شد و سرافراز و پيروزمند به ميهن بازگشتند و دشمنان آنان به زباله دان تاريخ پيوستند.
ايشان افزودند: امروز نيز ملت ايران در مقابل آمريكا دچار چالشهايي است كه اگر همچون آزادگان عزيز، به آنچه خدا گفته است عمل نمايد بدون هيچ ترديدي براساس وعده هاي راستين پروردگار پيروزي از آن او خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اوضاع در حال تحول دنيا، افزودند: براساس قوانين الهي تصميمات، رفتارها و اقدامات ما در شكل گيري وضع جديد جهان مؤثر است كه در اين زمينه درس گيري از ايستادگي آزادگان مي تواند به محكم شدن دلها و گم نكردن راه كمك كند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين لحظه لحظه پايداري پرشكوه آزادگان در دوران اسارت را موجب اجر مضاعف الهي دانستند و با تجليل از صبر و پايداري خانواده هاي عزيز آزادگان افزودند: عزت، قدرت و صدرنشيني هر ملت در تاريخ به مجاهدت فرزندانش بستگي دارد و استقامت پيروز عزيزان آزاده، ملت ايران را درصدر نشانده است.
ايشان همچنين ياد سيد آزادگان مرحوم حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ابوترابي، شهيد تندگويان و ديگر شهيدان آزاده را گرامي داشتند.
در آغاز اين ديدار 5 نفر از آزادگان سرافراز به بيان خاطراتي از صبر پرشكوه، استقامت تاريخ ساز، ابتكارات راهگشا و پايداري هوشمندانه آزادگان در سالهاي اسارت در زندانها و اردوگاههاي رژيم بعثي صدام پرداختند.
آقايان:
سيداسدالله ميرمحمدي، داراي 10 سال سابقه مفقودالاثري و اسارت
دكترغلامعلي قاسمي، با 90 ماه سابقه اسارت، از رهبران مقاومت آزادگان در اردوگاههاي موصل 1 و 2
عبدالمجيد رحمانيان، داراي 100 ماه اسارت، محقق، نويسنده و دانشجوي دكتراي حقوق
قنبرعلي بهارستاني، جوانترين رزمنده اي كه اسير دشمن شد، جانباز - برادر دو شهيد - فرزند آزاده
و دكترعبدالله كريمي، آزاده جانباز، برادر شهيد، مؤلف چند كتاب
در سخنان خود همچنين ضمن تجليل از درايت، مقاومت و هوشمندي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي سيدآزادگان بر محورهاي ذيل تأكيد كردند:
-استقامت و بي اعتمادي به دشمن، پيام اصلي سالها اسارت حدود 40 هزار آزاده
-بي اعتنايي به دنيا و اشتياق به ايثار و خدمت، عامل اصلي حفظ انسجام و وحدت آزادگان در دوران اسارت
-معنويت، دلدادگي و توكل بر معبود يكتا، رمز واقعي پايداري
-ضرورت گسترش و تعميق فرهنگ ايثار و مقاومت در عرصه هاي مختلف.
 


در عصر بيداري اسلامي

فردا جهان رهايي قدس را فرياد مي زند

فردا بار ديگر نداي قدسي حضرت امام از حنجره آزاديخواهان جهان طنين انداز خواهد شد و يك بار ديگر نويد آسماني «ان الارض يرثها عبادي الصالحون» كام روزه داران را شيرين خواهد كرد.
33 سال از اين تدبير تاريخي مي گذرد و هر سال گام به گام به اين وعده الهي نزديك تر مي شويم. تحولات اخير جهان اسلام و لرزش و فروريختن كاخ هاي ظلم و استبداد در منطقه، حاكي از نزديك بودن صبح است. قيام عليه حكام وابسته به شيطان بزرگ و ذليل در برابر صهيونيسم خون آشام، مقدمه بيداري و قيامي بزرگ تر و بين المللي عليه استبداد و استكبار جهاني است كه اين روزها نشانه هاي آن در بلاد غرب نيز قابل مشاهده است.
روزگاري خيال خام صهيونيست ها تشكيل اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات بود اما امروز تعبير آن خواب آشفته و شيطاني، زندگي سراسر ترس و لرز و در پس حصار ديوارهاي بلند است. غاصباني كه بيش از شش دهه پيش ساكنان و صاحبان اصلي فلسطين را از سرزمين خود با حيله و سرنيزه راندند و غده اي سرطاني را به نام كشور جعلي اسرائيل بر خون كودكان فلسطيني و آوار خانه هاي آنان، بنيان نهادند و به خيال خود اين سرزمين را موعود و جاويد ناميدند اما غافل بودند كه سست ترين خانه ها، خانه عنكبوت است...
پيروزي رزمندگان حزب الله در جنگ 33 روزه و مجاهدان فلسطيني در نبرد 22 روزه نشان داد كه اسطوره شكست ناپذيري رژيم اسرائيل، افسانه اي بيش نيست كه از دل پراكندگي و عدم اتحاد اعراب زاييده شده است.
به فرموده رهبر معظم انقلاب، اينك امت اسلام در يك پيچ سرنوشت ساز و تاريخي قرار دارد؛« نشانه بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداي متعال و استمداد از قدرت لايزال الهي و تكيه به وحي. بشريت از مكاتب و ايدئولوژي هاي مادي عبور كرده است. امروز نه ماركسيسم جاذبه دارد، نه ليبرال دموكراسي غرب جاذبه دارد - مي بينيد در مهد ليبرال دموكراسي غرب، در آمريكا، در اروپا چه خبر است؛ اعتراف مي كنند به شكست - نه ناسيوناليستهاي سكولار جاذبه اي دارند. امروز در ميان امت اسلامي، بيشترين جاذبه متعلق است به اسلام، به قرآن، به مكتب وحي؛ كه خداي متعال وعده داده است كه مكتب الهي و وحي الهي و اسلام عزيز مي تواند بشر را سعادتمند كند.»
جهان در حال تحولي شگرف است. مردم منطقه بيدار شده اند و يكي پس از ديگري حاكمان مزدور و وابسته را به زير مي كشند و غرب در ورطه بحران اقتصادي دست و پا مي زند و در تحقق اهداف استكباري خود از لشكركشي به منطقه نير عاجز مانده است و تنها اميد و راه نجات خود را در تضعيف و در هم شكستن محور مقاومت مي داند و در اين راه نيز از هيچ توطئه، فريب و جنايتي فروگذار نمي كند. نمونه بارز اين سياست امروز در سوريه در حال پيگيري است. رژيم هاي مستبدي كه در جنگ 33 روزه و 22 روزه در قبال جنايات رژيم كودك كش اسرائيل نه تنها واكنشي نشان ندادند بلكه پشت پرده براي شكست رزمندگان اسلام با صهيونيست ها دست دادند، امروز داعيه دار حقوق ملت ها شده اند و با ارسال پول و اسلحه و تروريست به سوريه به دنبال تحقق اين آرمان هستند!
در چنين شرايطي روز جهاني قدس نه تنها روز مردم مظلوم فلسطين كه روز تمامي مظلومان و ستم ديدگان عالم است و امروز قدس، اين قبله اول مسلمين و قلب مجروح جهان اسلام تبلور تمام مظلوميت و رنج بشري است.
مسئله فلسطين در اين روزگار خط فرقاني است كه صف مستكبران و زورگويان را از مظلومان و آزاديخواهان جدا مي كند و امام عظيم الشأن در حركتي بي نظير با پايه گذاري آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، اين روز به سنگ محكي براي سنجش دولت ها، ملت ها، گروه ها، احزاب و تك تك افراد قرار دادند. امروز و در اقصي نقاط عالم كيست كه نداند بر فلسطينيان چه مي گذرد و مشاركت در چنين روزي چه پيامي براي فلسطينيان و صهيونيست ها دارد.
فردا ايرانيان آزاده در شهرهاي كوچك و بزرگ و حتي روستاهاي اين سرزمين، همپاي ديگر مسلمانان جهان به ميدان مي آيند تا بار ديگر نشان دهند كه مسئله فلسطين مسئله عربي نيست و مسئله اسلام است و مردم غيور ما در اين ميدان همچون ساير ميادين پيشتازند. فردا مي رويم و با زبان روزه فرياد مي زنيم؛ مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل... كه ماه، ماه خداست و فرمود؛ ادعوني استجب لكم.
 


در مكتب امام

اين بازار، بازار اسلامي نيست!
بازاري كه يك متاعي را يك تومان مي خرد و سي تومان به اين فقرا و ضعفا مي دهد،
اين (بازار كه) بازار اسلامي نيست!
بازاري كه (جنس) قاچاق وارد مي كند و به قيمت هاي گزاف مي دهد و اقتصاد اسلام را مي خواهد به هم بزند اين اسلامي نيست.
اين بازار اسلامي نيست.
صحيفه نور ـ ج 7 ـ ص 39
 


رئيس ستاد قدس و انتفاضه :

ترور و ايجاد وحشت كار هميشگي صهيونيست هاست

رئيس ستاد قدس و انتفاضه گفت: ترور و ايجاد وحشت، كار هميشگي صهيونيست هاست.
به گزارش واحد مركزي خبر، رمضان شريف در نشست خبري افزود: بنا بر اعترافات كساني كه دانشمندان هسته اي را ترور كردند، آنها مستقيما بدست رژيم صهيونيستي آموزش ديده و تجهيز شده اند و تعدادي از دانشمندان علمي ما را به شهادت رساندند. وي با بيان اينكه ترور اين دانشمندان توسط رژيم صهيونيستي بر فهم افكار عمومي در شناخت نيت آنها كمك كرد، گفت: تهديدهاي رژيم صهيونيستي و لفاظي هاي آنها را هر روز شاهديم. شريف با اشاره به اينكه بخش عمده اي از هذيان گويي هاي رژيم صهيونيستي ناشي از بحران هاي داخلي اوست ادامه داد: ساكنان سرزمين اشغالي فلسطين با انگيزه هاي واهي دور هم جمع شدند و به محض كوچكترين احساس ناامني كه ناشي از بيداري اسلامي است احساس مي كنند ستون امنيت رژيم صهيونيستي يعني مصر فرو ريخت. وي افزود: جرقه احساس ناامني در داخل رژيم صهيونيستي، مهاجرت معكوس را در رژيم صهيونيستي به دنبال دارد و به همين علت بحران سياسي، اجتماعي و فرهنگي را در اين رژيم شاهد هستيم.
رئيس ستاد قدس و انتفاضه تاكيد كرد: شرايط براي رژيم صهيونيستي سخت و شكننده و براي جبهه مقابل يعني امت اسلامي شرايط بهتري است. وي گفت: ملت ايران همانند سالهاي گذشته در راهپيمايي روز قدس شركت مي كند و يكبار ديگر شاهد يكپارچگي در خط مقاومت خواهيم بود. شريف ادامه داد: ملت ما در طول 30 سال گذشته در بدترين شرايط آب و هوايي و جنگ تحميلي همواره در راهپيمايي روز جهاني قدس به صورت فزاينده شركت كردند و اكنون كه بخش هايي از نتيجه حضور بيش از 30 ساله را در فروپاشي رژيم صهيونيستي شاهديم ان شاءالله اين حضور شكوهمندتر و با معناتر خواهد بود. وي برخي از ويژگي هاي روز جهاني قدس امسال را برشمرد و گفت: ملت ما ترور دانشمندان را شاهد بوده و شاهد است كه رژيم صهيونيستي تلاش ويژه اي براي در هم شكستن جبهه مقاومت مي كند اما در عين حال روند مقاومت در طول بيش از 30 سال گذشته، رو به رشد و فزاينده بوده است و اين شعار نيست.
 


بلا و گرفتاري ، الطاف خفيه خداوند

يكي از ويژگي هاي ماه رمضان «شهر التمحيص»، است. كلمه تمحيص در قرآن كريم به كار رفته است. «وليمحص ما في قلوبكم»
(آل عمران/ 154) بعضي گفته اند: تمحيص به معني تطهير است. بعضي ديگر آن را به معني جداكردن خوب و بد و سره از ناسره مي دانند. به تعبير آشكارتر پاك كردن هر چيزي از آلودگي و خالص نمودن و پاك كردن را مي گويند. به عنوان مثال در طلاسازي وقتي طلا را در بوته آتش مي گذارند تا طلاي خالص را از نقره يا مس جدا كنند به اين كار مي گويند تمحيص. طبيعي است كه براي پاك كردن و خالص كردن طلا آن را در بوته آتش مي گذارند تا ذوب شود. خداي متعال نيز براي پاك كردن و تمحيص انسان ها و مؤمنين چنين تدبيري را به كار مي برد. ممكن است بعضي از انسانهاي مؤمن در دل، ناپاكي و آلودگي هايي داشته باشند. خداوند با تدابير و برنامه هايي آنان را پاك و تمحيص مي فرمايد. براساس روايات، خدا مؤمنين را در اين عالم به بيماري يا فقر يا به بلاهايي مبتلا مي كند. اين ابتلا براي آن است تا گناهان انسان پاك شود. در روايت داريم وقتي مؤمن در دنيا گناه مي كند، اصل ايمانش محفوظ است و به آن لطمه اي نمي خورد، اما دل او آلوده مي شود. خداوند براي پاك كردن مؤمن از گناه او را به بيماري مبتلا مي كند. چون در حالت بيماري انسان دچار ضعف، بي خوابي و ناراحتي شده و از لذت هاي دنيا دور و محروم مي شود. همين مسئله باعث مي شود تا انسان از گذشته و اعمال زشت خود پشيمان شده و توبه كرده و با همين بيماري پاك شود. اگر در اثر بيماري از گناه پاك نشد، خداوند او را به بلايي ديگر مبتلا مي كند. بعضي ها به جاي آنكه درمقابل بيماري صبر داشته و با حالت خضوع به طرف خداوند روند، با وسوسه شيطان به ناشكري و ناسپاسي و جزع و فزع و بي صبري و اعتراض مي پردازند. وقتي بيماري، انسان ضعيف الايماني را پاك نكرد خداوند او را به فقر مبتلا مي كند تا غرورش را بشكند و او را به ضعف خود توجه داده تا به طرف خدا برود و توبه كند. انسان در فقر، ضعف و نياز خود را به خدا بيشتر درك مي كند. اگر مؤمن خطاكار با بيماري و فقر، پاك و علاج نشود خداوند او را به بلاهاي ديگر مثل فراق، داغ ديدن عزيزان و انواع مشكلات، مصيبت ها و گرفتاري هاي دنيا مبتلا مي سازد. اگر با همه اين ابتلائات باز هم پاك نشد، در لحظه مرگ، خداوند جان او را سخت مي گيرد. يكي از علل اينكه خدا جان بعضي از انسان را سخت مي گيرد، اين است كه مي خواهد آنها را پاك كند تا در عالم برزخ مشكلي نداشته باشد. (بحار/ 78/ 198) خدا نياورد روزي را كه كسي با جان كندن سخت نيز پاك نشود. چرا كه كار چنين انساني در آن عالم بسيار دشوار مي شود. به هر صورت يكي از فايده هاي گرفتاري و ابتلائاتي كه خدا براي مؤمنين پيش مي آورد اين است كه مؤمنين به خدا توجه پيدا كنند تا از گناه پاك شوند.
خلق را با تو بد و بدخو كند
تا تو را ناچار رو آن سو كند
دلبستگي كثيف
يكي از آلودگي هاي جدي مؤمنين تعلق به دنياست. نمي شود تعلق به دنيا را فقط يك آلودگي دانست، بلكه يك نوع از كثافت و تعفن است. ما نمي توانيم تعفن آنرا درك كنيم اما ملائكه از تعلق، بوي گند و متعفني را استشمام مي كنند، خداوند براي آنكه بندگان خود را از گناه پاك كند، وسايلي فراهم مي آورد تا از دلبستگي دنيا دست بشويند. ابتلائات و گرفتاري ها وسيله هاي پاك شدن از اين آلودگي هاست. ما تصور مي كنيم حوادث، بلا و گرفتاري است و خدا با ما دشمني دارد، در صورتي كه بلا و گرفتاري عين محبت خداست. حضرت امام(ره) بلا و گرفتاري را «الطاف خفيه»؛ مي دانستند. ظاهر آن رنج و سختي است، اما باطن آن، پاكيزگي و خوشبوكردن و آلودگي ها را زدودن است.
گرسنگي براي دورشدن تعلق
ماه مبارك رمضان يكي از راههايي است كه خداي متعال تشريعاً وسيله پاك شدن ما را در آن فراهم كرده است. وسيله اصلي آن نيز عبادت مهمي است كه در نوع خود بي نظير است. هيچ عبادتي مثل روزه ويژگي پاك كردن و تميز كردن را ندارد. در روايت داريم كه مي فرمايد «الصوم لي و أنا أجزي به» (من لايحضر-2-75) خدا مي فرمايد: روزه براي من است. نمي فرمايد نماز براي من است، همچنان كه مي فرمايد در زمين، كعبه خانه من است، درماه هاي سال، ماه رمضان، ماه من است؟ در بين عبادات هم مي فرمايد، روزه براي من است. نماز براي شما و حج براي جامعه. اما روزه براي من است. شايد راز آن اين باشد كه هيچ عبادتي به اندازه روزه انسان را از تعلق به دنيا جدا نمي كند. روزه آدم را وارسته و پاك مي كند. سنگها را از پاي انسان باز و مرغ دل را آماده پرواز مي كند. درهيچ عبادتي جز روزه اين حالت براي انسان به وجود نمي آيد. كساني كه آداب روزه را درست رعايت كنند، لذتهايي از حالت سبكي روح مي برند كه از هيچ عبادتي نمي برند.
بپاخيز و قرآن بخوان
ويژگي ديگر ماه رمضان «شهر القيام» است. منظور از قيام اين است كه دراين ماه بايد براي عبادت خدا به پاخاست. قيام، كنايه از سحرخيزي، شب زنده داري و تهجد است. معمولا انسان بايد بايستد تا عبادتها را انجام دهد. اصل در نماز اين است كه به صورت ايستاده انجام گيرد. شايد بسياري از مواردي كه قرآن كريم به قرائت قرآن سفارش نموده، قرائت قرآن درحال نماز است: « و قرآن الفجر ان قران الفجر كان مشهودا» (اسراء/ 78) ؛ براساس روايت، اين آيه به نماز صبح، تفسير شده است. اما اگر درموارد شأن نزول و رواياتي كه در تفسير آن آمده دقت شود، مي بينيم منظور آن است كه تا مي توانيد قرآن بخوانيد. خداوند در آيه ديگر مي فرمايد: «فاقروا ماتيسر من القرآن علم أن سيكون منكم مرضي و آخرون يضربون في الارض»؛ سپس مي فرمايد: «فاقروا ما تيسرمنه» (مزمل/ 20)؛ يعني هرچه مي توانيد، قرآن بخوانيد. در آغاز مي فرمايد: «قم الليل الا قليلاً» (همان) ؛هنگام شب،وقت قيام است. بايستيد و شب را به عبادت زنده نگه داريد. از نخستين سوره هايي كه بر پيغمبر خدا (ص) نازل شده سوره مزمل است. دراين سوره به پيغمبر خدا (ص) دستور مي دهد تا بيشتر شب را به عبادت مشغول باشد، خدا از پيغمبر خود اين چنين انتظار دارد: «قم الليل»؛ شب را به عبادت بپاخيز «الا قليلاً»؛ اندكي استراحت كن. باقي آن رانماز بخوان . سپس تخفيف مي دهد و مي گويد «نصفه» نيمي از شب را به عبادت بپرداز. يعني اگر شب، چهارده ساعت باشد، هفت ساعت آن را عبادت كن. اگر دوازده ساعت است شش ساعت آن را به عبادت مشغول باش «نصفه أو انقص منه قليلاً» يا اندكي كمتر از نيمي از شب «أو زد عليه» يا اندكي بيش از نيمي از شب، «و رتل القرآن ترتيلا» (همان/4) درآن هنگام به پا خيز و قرآن بخوان بعد مي فرمايد كه خدا مي داند كه تو دو سوم شب را به عبادت مشغول مي شوي يا نيمي از شب را اما حداقل يك سوم از شب را به عبادت مشغول باش.
آن هم نه فقط تو بلكه جمعي از كساني كه همراه و اصحاب تو هستند و به تو و خداي تو ايمان آوردند. خدا هم مي داند كه همه مردم نمي توانند اين كار را بكنند. بعضي ها مسافرند. بعضي ها مريضند. بر همين اساس نخواسته است كه نيمي از شب را عبادت كنند، اما هر اندازه كه مي توانيد «فاقروا ما تيسر»؛ هرچه براي شما ميسر است، قرآن بخوانيد.
كمي شبيه اولياء شويم
منظور از قرائت قرآن دراين جا قرائت درحال نماز است. مسلمانان صدر اسلام هنگامي كه سوره ها نازل مي شدند با شوق و اشتياقي تمام، در نماز، آنها را قرائت مي كردند، آن هم سوره هاي بزرگ قرآن را. ما بايد تلاش كنيم تا اندكي به اصحاب و ياران پيامبر خدا (ص) شبيه و نزديك بشويم. اندكي به اولياء خدا و به رهبران ديني مان همچون اميرالمومنين (ع) شباهت پيداكنيم. خود ايشان فرمودند:«شما مثل من نمي شويد، اما تلاش كنيد هرچه ممكن است بيشتر شبيه من بشويد.» ماه رمضان فرصتي است براي اينكه انسان بيش از ماه هاي ديگر، شب ها را به عبادت بپردازد. نه اينكه به تماشاي فيلم و امور بيهوده بپردازد.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته)
دردفتر مقام معظم رهبري، قم، 16/6/87،رمضان .1429
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


تقدير 243 نماينده از كمك رساني ارتش و سپاه به زلزله زدگان

243 نفر از نمايندگان مجلس با صدور بيانيه اي از اقدامات نهادها، هلال احمر، ارتش و سپاه در امدادرساني به مردم آسيب ديده و زلزله زده آذربايجان شرقي تقدير كردند.
نمايندگان در اين بيانيه ضمن عرض تسليت به ملت ايران و بالاخص مردم آذربايجان شرقي و مناطق حادثه ديده تأكيد كردند: بر خود لازم مي دانيم از همه سازمان ها، نهادها، هلال احمر و همه نيروهاي نظامي، ارتش جمهوري اسلامي ايران و انتظامي مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه با حضور به موقع و امدادرساني به مردم آسيب ديده، موجبات تسلي خاطر آسيب ديدگان از زلزله را فراهم كردند، كمال تشكر را داريم.
گفتني است رئيس مجلس در جلسه غيرعلني صبح ديروز گزارشي از بازديد خود به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي ارائه داد.
نمايندگان مجلس همچنين بخشي از حقوق خود را به زلزله زدگان آذربايجان شرقي اختصاص دادند.
رجزخواني رژيم صهيونيستي
از سر ضعف است
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود گفت: اگر امروز رژيم صهيونيستي هر از چند گاهي رجزي مي خواند از فرط ناتواني است نه قدرت.
علي لاريجاني با بيان اينكه در آستانه روز قدس قرار داريم اظهار داشت: نداي حق طلبانه امام اگر چه در بدو امر به خاطر دست نشاندگان بي مقداري كه بر كشورهاي اسلامي سلطه داشتند به خوبي شنيده نشد اما امروز روز قدس جايگاه خود را يافته و شاهد تحقق آرمان هاي آن پير فرزانه مسلمانان هستيم و بعد از بيداري اسلامي ملت هاي مسلمان به وظيفه خود آگاه شده و تحولات چشمگيري را رقم زده و مي زنند.
استخدام بدون شرط
همسران ايثارگران
نمايندگان مجلس در جلسه ديروز خود تصويب كردند كه همسران جانبازان، آزادگان و شهدا نيز مشمول استخدام رسمي قطعي در دستگاه ها، بدون الزام به رعايت شرط سني، تحصيلي، معدل و آزمون شدند.
طبق مصوبه مجلس، معافيت هاي ذكر شده در تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند «و» ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب 18 بهمن ماه 1390علاوه بر فرزندان، شامل خود جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان، همسران معظم شهدا و همسران آزادگان نيز مي شود.
موافقت با بررسي فوري
طرحي درباره كميته امداد
نمايندگان همچنين با بررسي فوري طرح الحاق كميته امداد امام خميني(ره) به فهرست نهادها و مؤسسات مشمول ماده 172قانون اصلاح موادي از قانون ماليات مستقيم موافقت كردند.
طراحان طرح مذكور معتقدند با توجه به اينكه موديان مالياتي اگر براساس ماده 172قانون ماليات هاي مستقيم، كمكي به دستگاه هاي مورد اشاره در اين ماده داشته باشند به عنوان هزينه هاي قابل قبول در پرداخت ماليات پايان سال آنها تأثير داشته و قابل كسب است و با توجه به اين كه نام نهاد كميته امداد به عنوان يادگار بنيان گذار جمهوري اسلامي ايران و مورد تاييد رهبري در سال هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مطرح بوده و تكفل امور محرومان و مستضعفان را بر عهده دارد در زمره نهادها و سازمان هاي منتفع از اين قانون نيست، بي شك شمول آن تأثير فراواني بر مشاركت مردم خير كشور خواهد داشت بنابراين طرح مذكور تقديم مجلس شده است.
براساس اين گزارش نمايندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 114 راي موافق، 42 راي مخالف و 15 راي ممتنع از 201 نماينده حاضر با يك فوريت اين طرح موافقت كردند.
وكلاي ملت همچنين بررسي الحاق دو تبصره به قانون استخدامي حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي در آموزش و پرورش را به دليل تفاوت بين متن گزارش كميسيون آموزش با متن چاپ شده به جلسه علني بعدي مجلس موكول كردند.
انتخاب ناظران مجلس
در هيئت عالي گزينش
نمايندگان در جلسه ديروز ناظران مجلس در هيئت عالي گزينش را انتخاب كردند.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح ديروز ناظران مجلس در هيئت عالي گزينش موضوع بند 4 ماده 4 قانون گزينش معلمان و كاركنان آموزش و پرورش مصوب 14 شهريور 1374 را انتخاب كردند.
بر اين اساس مهدي عيسي زاده با 142راي و عبادي با 138راي به عنوان ناظر در اين هيئت انتخاب شدند.
همچنين نمايندگان سيدرمضان شجاعي كياسري و دخيل عباس زارع زاده را به عنوان عضو در هيئت حل اختلاف و رسيدگي به شكايات از سوي پارلمان انتخاب كردند.
نمايندگان در ادامه عباس صلاحي را به عنوان ناظر مجلس در شوراي توسعه مديريت و سرمايه انساني انتخاب كردند.
گفتني است در جريان انتخاب 2 نماينده به منظور عضويت در هيئت حل اختلاف و رسيدگي به شكايات 4 نماينده كانديدا شده بودند كه در نهايت 2 كانديدا استعفا داده و كنار رفتند.
نادران نيز در تذكر آئين نامه اي نسبت به اين موضوع اعتراض كرده و گفت: اين چه انتخابي است كه از بين يك نفر بايد يك نفر را انتخاب كنيم.
در ادامه حجت الاسلام ابوترابي فرد ضمن وارد دانستن اين تذكر استعفاي كانديداهاي اين انتخابات را نپذيرفت.
همچنين در جلسه علني ديروز سؤال الياس نادران از وزير اقتصاد درباره اظهارات معاون اول رئيس جمهور درباره تحولات ارزي اعلام وصول شد.
 


عضو هيئت علمي دانشگاه تهران:

وظيفه اساتيد تبيين بيانات رهبري است

استاد علوم سياسي دانشگاه تهران وظيفه دانشمندان علوم اجتماعي، سياسي و حقوقي را تبيين علمي بيانات و شواهد مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب دانست.
كيومرث جهانگير در گفت وگو با فارس، با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب پيرامون نقش دانشگاهيان در تحولات جهاني، گفت: نقش دانشگاهيان در عرصه هاي مختلف تخصصي سياسي و اجتماعي مطرح است و بايد اين تغيير هندسه با مكاتبه علمي در خارج و داخل، توسط دانشگاهيان تبيين شود.
ااين استاد علوم سياسي دانشگاه تهران وظيفه دانشمندان علوم اجتماعي، سياسي و حقوقي را تبيين علمي بيانات و شواهد مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: دانشگاهيان بايستي شكست هاي غرب و آمريكا در منطقه، خصوصا عراق و افغانستان را درست و علمي بررسي كنند تا مشخص شود كه اين شكست ها از ايدئولوژي ناقص غرب نشأت گرفته است.
جهانگير وظيفه ديگر دانشگاهيان در رشته هاي فني و مهندسي را بررسي تاثير انقلاب هاي منطقه بر توليد و خودكفايي دانست و تصريح كرد: تحركات كشورهاي غربي در كشورهاي منطقه به دنبال خودش عوارضي خواهد داشت و اين عوارض در نوع ارتباطات و استفاده از محصولات تاثير مي گذارد كه اين تاثيرگذاري ها بايد تبيين شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با اشاره به فرمايش رهبري مبني بر اينكه «دانشگاهيان با عمل به وظايف خود به ارتقاي جايگاه ايران در ساختار جديد كمك كنند»، گفت: با تمام فشارها و تحريم ها ما توانستيم در مسائل علمي به رتبه شانزدهم جهان برسيم؛ علاوه بر اين كه در رنكينگ جهاني توليد ناخالص ملي، رتبه ايران خيلي پايين بود ولي در چند سال اخير براساس آخرين آمار ايران جزو 20 اقتصاد برتر جهان شده است كه اينها شواهد رشد و شكوفايي علمي و صنعتي در كشور ما است كه بخش عمده آن توسط دانشگاهيان محقق شده است.
 


كارگردانان سينما تاكيد كردند

هاليوود استاندارد سينماي ايران نيست!

گروه ادب و هنر:
برخي از اهالي سينما مدتي است با طرح مسئله استانداردسازي سينماي ايران بنا دارند جهت سينماي ملي را به سمت هاليوود تغيير دهند اين در حالي است كه اخبار عقد قراردادهاي سينما براي انجام پروژه هاي اشتراكي با هاليوود در رسانه ها منتشر مي شود. براي بررسي اين موضوع با دو نفر از دست اندركاران سينماي ايران به گفت وگو نشسته ايم.
يكي از منتقدين سينما در بررسي سينماي استاندارد به تشريح ساختارهاي آن پرداخت و تصريح كرد: استاندارد جهاني سينما بر مبناي هاليوود است و هاليوود تعريف و ساختارهاي خاص خودش را در فرهنگ غرب دارد. ابتدا بايد ببينيم آن ساختارهاي مبتني بر فرهنگ غرب را قبول داريم يا نه!
محسن دريالعل با يادآوري اين جمله امام خميني كه «ما با سينما مخالف نيستيم با فساد مخالفيم»، شكل گيري سينماي بدون فساد را در گرو حفظ چهارچوب هاي اسلام دانست و افزود: همان طور كه در همه ساختارهاي جامعه به دنبال اسلامي شدن هستيم، در سينما هم بايد اين هدف را رعايت كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه بايد تعريف جديدي از سينما ارائه كنيم كه مبتني بر اصول اعتقادي جامعه خودمان باشد خاطرنشان كرد: با ارائه تعريف جديد از سينما به استانداردهاي جديدي نيز دست خواهيم يافت كه با استانداردهاي سينماي غرب تفاوت مي كند و اگر قبول كنيم كه متناسب مقتضيات عرف و شرع جامعه به يك محصول جديد برسيم نبايد تاكيد داشته باشيم كه اين محصول مبتني بر سينماي غرب باشد همانطور كه خيلي از فناوري ها و تكنولوژي هاي جهان را مي گيريم و بومي سازي مي كنيم.
دريالعل با بيان اين كه بسياري از اقتضائات سينماي غرب در عرف جامعه ما پذيرفته شده نيست، گفت: «در سينماي ايران از بسياري از جاذبه هاي سينماي غرب استفاده نمي كنيم در حالي كه اين جاذبه ها جزء لاينفك سينماي غرب است. اگر بگوييم استاندارد سينما هاليوود است و ما هم بايد به آن سمت پيش برويم پس اصلا نبايد سينما داشته باشيم. بايد استاندارد را متناسب با اقتضائات خودمان وضع كنيم.»
يك كارگردان سينما نيز درباره سينماي استاندارد به خبرنگار كيهان گفت: اينكه اعلام مي شود سينماي آمريكا سينماي استاندارد است براساس قاعده خاصي نيست. سينماي آمريكا را مي توان به لحاظ تكنيك، ابزار و حتي نگاه امپرياليستي سينماي پيشرو دانست يعني سينماي خاصي است كه براي خودش هم استانداردهاي خاصي طراحي كرده است.
حميد بهمني با بيان اينكه استاندارد سينماي انقلاب استانداردي است كه انسانها و معرفت انسان ها را تكامل مي بخشد خاطرنشان كرد: استاندارد سينماي ايران مفاهيم انقلاب و مكتب امام(ره) و رهبري است يعني هر جا سينما به اين اصول نزديك مي شود داراي استاندارد پذيرفته شده تري است.
وي تأكيد كرد: سينماي غرب و هاليوود از يك سري ابزار براي هدف گذاري ضد ديني و سكولار استفاده مي كند ما هم بايد از ابزارها و تكنيك هايي استفاده كنيم كه به نفع انديشه ديني و به نفع به روزآوري تفكرات اسلامي است و نبايد هر چيزي كه در سينماي غرب مطرح مي شود را به اسم استاندارد وارد سينماي ايران نمائيم.
اين كارگردان سينماي دفاع مقدس حماسه دفاع مقدس را بهترين الگو و شاخص ترين استاندارد براي سينماي ايران دانست و افزود: سينماي دفاع مقدس زواياي بسيار جديدي از نگاه به انسان و دين و جامعه را مطرح مي كند و اين يك استاندارد جديد و بي نظير است.
وي با اشاره به سينماي ديني گفت: فيلمسازاني كه در اين حوزه به سراغ باورهاي قرآني و داستان هاي شگفت انگيز و عبرت آموز آن همچون يوسف پيامبر(ع) رفته اند، توانسته اند جريان هاي بسيار عظيمي را در جامعه خودمان و حتي در منطقه و فرامنطقه به وجود آورند كه اين خود مي تواند استاندارد ديگري براي سينماي ايران باشد.
بهمني افزود: استانداردي كه در سينماي آمريكا وجود دارد اين را تداعي مي كند كه همه چيز تحت تفكر سكولار است، همه چيز تحت لواي روابط زشت زن و مرد است و جهان براساس اميال استكبار جهاني اداره مي شود! آنها در فيلم هايشان وانمود مي كنند نهايت دنيا در دست ماست و ما مي توانيم مشخص كنيم چه بر سر دنيا خواهد آمد. هاليوود مي خواهد آمريكا را به عنوان منجي عالم نشان دهد.
اين كارگردان سينما تأكيد كرد: آنهايي كه مي گويند ما بايد به سينماي هاليوود نزديك شويم حرف بي مبنايي مي زنند. آنها بدون تفكر صرفاً به ظاهر توجه مي كنند و شيفته سينماي هاليوود هستند.
 


دبكافايل: ارتش آمريكا هم توان نابودي برنامه هسته اي ايران را ندارد

يك پايگاه اطلاعاتي صهيونيستي با اشاره به تهديدات نظامي اسرائيل عليه ايران اذعان كرد كه آمريكا هم قادر به نابود كردن برنامه هسته اي ايران نيست.
پايگاه صهيونيستي دبكافايل، نزديك به منابع نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي به نكته جديدي اذعان كرده است كه تا پيش از اين در هيچ يك از سايت هاي خبري و تحليلي به اين صراحت مورد اشاره واقع نشده بود.
دبكافايل، ضمن اشاره به سخنان اخير لئون پانتا، وزير دفاع و مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا كه گفته اند اسرائيل تنها توان به تاخير انداختن برنامه هسته اي ايران را در يك حمله نظامي داشته و قادر به نابود كردن آن نيست، تصريح كرده است كه حتي ارتش آمريكا هم فاقد چنين قدرتي است.
براساس اين گزارش، نه پانتا و نه دمپسي درخصوص قابليت آمريكا براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران سخني به ميان نياوردند اما بنا بر منابع نظامي دبكافايل، در حالي كه حمله آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند اثري مخرب تر و ماندگارتر نسبت به حمله اسرائيل به اين تاسيسات داشته باشد اما آنها هم ديگر قادر نيستند اين برنامه را به طور كامل نابود كنند.
دبكافايل اذعان كرده كه آمريكايي ها تنها مي توانند برنامه هسته اي ايران را براي چهار تا پنج سال به تاخير اندازند. البته حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران تاخيري تنها معادل نيمي از اين زمان مي تواند ايجاد كند.
اين گزارش در پايان ادعا كرده است كه آخرين زماني كه آمريكا يا اسرائيل مي توانستند از طريق حمله نظامي برنامه هسته اي ايران را به طور كامل نابود كنند، سال 2007 بود.
 


خارج از دستور


حداد رئيس فراكسيون اصولگرايان شد
اسماعيل كوثري از انتخاب غلامعلي حداد عادل به عنوان رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس خبر داد.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان در باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه عصر چهارشنبه شوراي مركزي فراكسيون كه با حضور 27 نفر از 20 نفر اعضاي شوراي مركزي برگزار شد غلامعلي حداد عادل با اتفاق آرا به عنوان رئيس فراكسيون اصولگرايان انتخاب شد.
وي ادامه داد: در اين جلسه احمد سالك و علي اصغر زارعي به عنوان نواب رئيس اول و دوم انتخاب شدند.
وي در ادامه افزود: آقايان عليرضا زاكاني، سيدمرتضي حسيني، حسين علي حاجي دليگاني، ابوالقاسم جراره، محمدصالح جوكار، شهروز افخمي و اميرحسين قاضي زاده نيز به عنوان ديگر اعضاي هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس برگزيده شدند.
همچنين، بهروز نعمتي سخنگوي فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس از تشكيل مجمع عمومي اين فراكسيون خبر داد و گفت: در جلسه مجمع عمومي فراكسيون فرهنگيان كه عصر سه شنبه برگزار شد، سيدحسين نقوي به عنوان رئيس، عطاءالله سلطاني صبور به عنوان نايب رئيس اول و حجت الاسلام سيدناصر موسوي لارگاني به عنوان نايب رئيس دوم فراكسيون فرهنگيان انتخاب شدند.
موافقت نمايندگان با رفتن خود به تعطيلات!
نمايندگان مجلس با تعطيلي سه هفته اي جلسات پارلمان براي سركشي وكلاي ملت به حوزه هاي انتخابيه و نيز سپري كردن دور دوم تعطيلات تابستاني موافقت كردند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس در اين جلسه گفت: قبل از آغاز جلسه علني رئيس مجلس در مورد يك هفته حضور وكلاي ملت در حوزه هاي انتخابيه و تعطيلات تابستاني با توجه به تقارن اين ايام با عيد فطر و نيز برگزاري اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد، توضيحاتي را ارائه داد.
بهارستان نشينان هم با 142راي موافق، 31راي مخالف و 14راي ممتنع از 210نماينده حاضر در جلسه، با حضور يك هفته اي نمايندگان در حوزه هاي انتخابيه و نيز سپري كردن دور دوم تعطيلات تابستاني موافقت كردند.
لطف الله فروزنده معاون پارلماني رئيس جمهور نيز با اشاره به تعطيلي مجلس گفت: ادامه جلسات اقتصادي دولت و نمايندگان پس از تعطيلات مجلس برگزار خواهد شد.
تقدير مجلس از نمايندگان آزاده
هيئت رئيسه مجلس از نمايندگان آزاده خانه ملت در صحن پارلمان تقدير كرد.
در جلسه علني ديروز پارلمان كه همزمان با سالگرد ورود آزادگان به ميهن اسلامي بود، از آزادگان مجلس شوراي اسلامي كه دربند رژيم عراق بودند، با اهداي لوحي، تقدير شد.
در اين جلسه از محمد دهقان نماينده طرقبه، علي لو نماينده شبستر، سيدعيسي دارايي نماينده انديمشك، اميرخجسته نماينده همدان، جعفري نماينده بجنورد، ضرغام صادقي نماينده شيراز و آذين نماينده رفسنجان به عنوان آزادگان مجلس تقدير شد.
تشكيل فراكسيون توليد و اشتغال
سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه از تشكيل فراكسيون اشتغال و توليد با حضور 106نماينده مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
در حاشيه جلسه روز چهارشنبه غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه در جمع خبرنگاران با اشاره به اصلاح جدول 12قانون بودجه كل كشور در كميسيون برنامه گفت: در صورت تصويب اين اصلاحيه در صحن علني مجلس دولت مكلف مي شود ديگر جدولي را تحت اين عنوان در بودجه سال آينده نياورد.
نماينده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: در سال 84، 27 دستگاه شامل جدول شماره 12قانون بودجه مي شدند كه اعتبار آن حدود 15تا 20ميليارد تومان بود.
وي در بخش ديگري از مصاحبه خود با اشاره به تشكيل فراكسيون توليد اشتغال گفت: اين فراكسيون با 106عضو به رياست بنده تشكيل شده است و هدف از تشكيل آن حمايت از توليد و اشتغال در كشور است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14