(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 مرداد 1391 - شماره 20284

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استفن والت: جنجال حمله به ايران عمليات رواني اسرائيل روي آمريكا و اروپا است
احمدي نژاد خطاب به سران كشورهاي اسلامي :
دشمن صهيونيستي و آمريكا را در منطقه رها كرده ايم و به جان هم افتاده ايم
صفاتاج: همراهي تركيه با غرب در تشديد بحران سوريه خودكشي سياسي است
دادخواست خانواده هاي شهداي هسته اي ايران از مجامع بين المللي حقوق بشري
هاشمي رفسنجاني: تأثير نقش جوانان در انقلاب اسلامي قابل انكار نيست
در كنفرانس خبري وزير دفاع و رئيس ستاد ارتش آمريكا مطرح شد
تل آويو توان تخريب قابليت هاي هسته اي ايران را ندارد
قشقاوي خبر داد
تشكيل كميته پيگيري آزادي اعضاي جمعيت هلال احمر ايران در ليبي
امدادرساني 4 گردان بسيج امام حسين(ع) به زلزله زدگان ورزقان
چشم به راه سپيده
خدمات رايگان مترو و تاكسيراني در مراسم روز قدس و عيدفطر
رئيس ستاد استهلال استان تهران : احتمال دارد روز دوشنبه عيد فطر باشد
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش: اوليا هيچ اجباري براي خريد روپوش جديد ندارند
مشاور رئيس سازمان هواشناسي: آسمان ايران شنبه براي رؤيت هلال شوال صاف است
تشديد برخورد با متكديان در ايام اجلاس سران غيرمتعهدها
رئيس هيئت موسس خانه صنعت و معدن البرز: قطعه سازان با مشكل روبرو هستند
اخبار ادبي و هنري


استفن والت: جنجال حمله به ايران عمليات رواني اسرائيل روي آمريكا و اروپا است

استاد برجسته دانشگاه هاروارد و پژوهشگر روابط بين الملل در تازه ترين مقاله خود استدلال كرد كه مسئله حمله به ايران كه اخيرا از سوي اسرائيلي ها برجسته شده، چيزي جز يك پروژه عمليات رواني بزرگ نيست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، استفن والت در تازه ترين مقاله خود كه روز شنبه 21مرداد 1391 (11اوت2012) در نشريه فارين پاليسي منتشر شده با بيان اينكه مسئله حمله به ايران بيش از هر چيز يك پروژه عمليات رواني بزرگ است، افزود: شايد شما نيز متوجه شده باشيد كه برنامه فعالي براي دور نگه داشتن ايران از دستيابي به سلاح هسته اي ادامه دارد. اما هدف اصلي اين كار در حقيقت جلوگيري از رسيدن به ظرفيت بالقوه توليد سلاح است تا اگر در مقطعي اين كشور تصميم بگيرد چنين سلاحي توليد كند توانايي آن را نداشته باشد. به همين دليل آمريكا و كشورهاي ديگر تحريم هاي بسيار شديد اقتصادي عليه ايران اعمال كرده اند، مبارزه مخفيانه اي مانند ويروس استاكس نت را در پيش گرفته اند و مرتب اين كشور را با توسل به نيروي نظامي تهديد مي كنند.
استاد برجسته دانشگاه هاروارد در مقاله خود آورده است: من قصد ندارم از آنچه كه ايران انجام مي دهد دفاع كنم و تنها يادآوري مي كنم اينكه تمام اقدامات آمريكا و اسرائيل را صرفا دفاعي توصيف كنيم و بگوييم ايران دست به اقدامات تهاجمي جاه طلبانه اي زده است، گمراه كننده است.
اين پژوهشگر برجسته روابط بين الملل با اشاره به نقش رسانه هاي فرمانبردار در توطئه عليه برنامه هاي هسته اي ايران، در مقاله خود تاكيد مي كند كه يكي از عوامل كمك كننده به اين برنامه، هشدارهاي پي در پي سران اسرائيل مبني بر «رو به اتمام بودن زمان» است و اينكه آنها خود را براي حمله پيشگيرانه يكجانبه آماده مي كنند. البته اجراي اين طرح تا حد زيادي به همكاري روزنامه نگاران همراه و سازمان هاي رسانه هاي فرمانبردار بستگي دارد زيرا آنها به عنوان سكويي براي انتشار اين پيشگويي هاي بدبينانه عمل كرده اند.
نشريه فارين پاليسي به اهداف جنگ طلبانه از تشديد تحريم ها عليه جمهوري اسلامي نيز اشاره كرده و آورده است:
كساني كه جنگ عليه ايران را پيش بيني مي كنند احتمالا تلاش مي كنند تحريم هاي جهاني عليه اين كشور را تقويت كنند و اين كشور را در انزوا قرار دهند. آنها مي دانند كه آمريكا و اتحاديه اروپا تحريم را به جنگ ترجيح مي دهند و بنابراين به طور مداوم از جنگ سخن مي گويند تا اروپا و آمريكا را به تشديد تحريم ها مصمم تر كنند.
اين كار همچنين راه خوبي براي فشار آوردن و مجبور ساختن آمريكا به ارائه كمك هاي نظامي بيشتر به اسرائيل است و از سويي افكارعمومي را از مسائل جنجالي مانند افزايش شهرك سازي و فرايند صلح كه تقريبا مرده و دفن شده است، منحرف مي كند.
استفن والت در مورد دروغ بزرگ صهيونيست در مورد تعيين تاريخ جنگ عليه ايران به يك جمع بندي كلي مي رسد و به اين نكته اشاره مي كند كه بنابراين بررسي اطلاعات موجود نشان مي دهد كه تمام صحبت ها در مورد «خطوط قرمز» اسرائيل و حملات قريب الوقوع (مانند احتمال حملات غافلگيرانه اكتبر) تنها در حد حرف است. در واقع آنهايي كه وقوع جنگ را پيش بيني مي كنند كم كم به افراد حواس پرتي شباهت پيدا مي كنند كه مرتب پايان دنيا را پيش بيني مي كنند و زماني كه دنيا در تاريخ تعيين شده به پايان نمي رسد آن تاريخ را تمديد مي كنند.
 


احمدي نژاد خطاب به سران كشورهاي اسلامي :

دشمن صهيونيستي و آمريكا را در منطقه رها كرده ايم و به جان هم افتاده ايم

رئيس جمهور با بيان اينكه آزادي و دموكراسي از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربي ها به دست نخواهد آمد گفت:با نهايت تاسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم كه امروز دشمن، فراموش شده و خودي ها به جان هم افتاده اند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،محمود احمدي نژاد در نشست فوق العاده سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه طي سخناني روشنگرانه هشدارهاي قاطع ، تاريخي و صريحي درباره تحولات منطقه خطاب به سران برخي كشورهاي منطقه بيان كرد.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه نبايد دشمن را دست كم گرفت و بايد توجه داشت كه آنان براي همه كشورها برنامه و طراحي هايي دارند ، اظهار داشت: تمام دل خوري ها و اختلافات شخصي و قومي و طايفه اي و مذهبي، زنده شده و با حداكثر قدرت در حال اثرگذاري است. آيا شادكامي آشكار دشمن را نمي بينيم؟
وي خاطر نشان كرد : همه به جان هم افتادند، پول و اسلحه مي دهند، براي كوبيدن يكديگر اصلاً دشمن فراموش و از دستور كار فعالان سياسي خارج شده است.
رئيس جمهور با طرح اين سوال كه روند دشمني ها به سوي كيست؟ به سوي استكبار و صهيونيست ها و يا برادران مسلمان و هموطنان و دوستان؟ گفت: آيا غير از اين است كه برادراني كه بايد در يك صف واحد ضمن احترام به حقوق اساسي يكديگر يعني آزادي ، عدالت و كرامت متحداً در مقابل دشمنان بايستند، در مقابل هم صف آرايي كرده و با نهايت خشونت يكديگر را مي كوبند.
خودي ها به جان هم افتاده اند
وي افزود: با نهايت تاسف مجبوريم اين واقعيت را بپذيريم كه دشمن فراموش شده است و خودي ها به جان هم افتاده اند و دردمندانه بايد گفت كه دشمن در بخشي از طراحي هاي خود موفق شده است.
احمدي نژاد گفت: مي خواهم گله اي داشته باشم، متأسفانه غفلت كرده و در دام دشمن افتاديم بدون اينكه توجه كنيم كه در حال ورود به جنگ تمام عيار و خانمانسوز و بي حاصل قومي و مذهبي هستيم كه ممكن است دهها سال به طول انجامد. متاسفانه اكنون نيز در نقشه دشمن بازي مي شود.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: كساني كه با شعار تغيير در سياستهاي استكباري دولت امريكا به روي كار آمدند به جاي اصلاح رفتار زشت و سلطه طلبانه آن دولت در منطقه و جهان و احترام به ملتها و دولتها و تأمين خواسته هاي به حق مردم امريكا، امروز هدف اصلي خود از شعار تغيير را تغييرات در منطقه ما اعلام مي كنند و براي همه خط و نشان مي كشند.
احمد ي نژاد تصريح كرد: استعمارگران و برده داران ديروز و عاملان همه بدبختي هاي ملتها يكباره طرفدار حقوق مردم شده اند.
رئيس جمهور با بيان اينكه نيروي نظامي ناتو خواب حمله به منطقه و تسلط دوباره بر آن را مي بيند، گفت: امروز همه ما بدون اينكه متوجه باشيم وارد يك نقشه شده ايم، نقشه اي كه توسط دشمن طراحي شده است. بدون دليلي روشن و چه بسا بر اساس اطلاعات نادرست و به بهانه هاي گوناگون شخصي، قومي و تاريخي و حتي مذهبي با يكديگر دشمني مي كنيم و چنانكه پيداست بهترين فرصت را رايگان به دشمن تقديم مي كنيم و امكانات مادي و رسانه اي و بلكه نظامي عليه يكديگر به كار گرفته شده و جنگ تبليغاتي به اوج رسيده است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: در شرايط كنوني دشمن فرصت پيدا كرده است تا بدون هزينه و با ثروت و اسلحه و نيروي انساني خودمان، ظرفيتهاي ملي و بين المللي ما را منكوب و ملتهاي ما را از فرصتهاي رشد و تعالي محروم سازد و خطر رژيم صهيونيستي و حاميان او تقريباً به فراموشي سپرده شده است.
رئيس جمهور افزود: سئوال من اين است كه امروز در منطقه ما چه كساني، چه كساني را مي كشند در افغانستان، عراق، سوريه، سودان، بحرين و يمن و ليبي و ساير كشورها چه كساني با چه كساني مقابل هم قرار گرفته اند.
تشكيل نهاد داوري
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: براي حل اختلاف بين گروههاي مختلف و يا بين آنها و دولتها و نيز براي ايجاد فضاي برادري و انجام اصلاحات اساسي در كشورها و همچنين حل اختلاف بين دولتها پيشنهاد مي كنم ، يك نهاد داوري متشكل از افراد مؤمن و متعهد و عادل و مورد وثوق با اختيارات كامل و سازوكار داوري عادلانه و روشن تشكيل داده و ايمان مردم و قدرت دولتهايمان را تضمين و پشتوانه داوري هاي او قرار دهيم و همه متعهد شويم كه قضاوت هاي آن نهاد را بپذيريم.
رئيس جمهور اظهار داشت: احاله داوري و تصميم به نهادهاي وابسته به استكبار جهاني و يا خود مستكبران هميشه به ضرر همه ما بوده و تجربه نشان داده است كه آنان دوست و امين نيستند. خداوند ما را به پرهيز از رجوع به داوري آنان و ارجاع اختلافات به داوري مؤمنان فرمان داده است.
رئيس جمهور در ادامه توجه ويژه به رژيم اشغالگر صهيونيستي و صهيونيستها را مورد تاكيد قرار داد و با بيان اينكه همه مي دانيد كه رژيم ضد بشري صهيونيستي يك غده سرطاني بدخيم است كه با ادامه حضور او در سرزمين فلسطين همه منطقه در خطر خواهد بود ، اظهار داشت:دشمن با يك طراحي پيچيده و حتي با ژست برخورد با صهيونيستهاي تندرو به دنبال تثبيت اين رژيم است. مگر نه اينكه دولت امريكا بارها اعلام كرده و مي كند كه به حفظ رژيم صهيونيستي متعهد مي باشد.
طرح فريبكارانه
احمدي نژاد گفت:جمهوري اسلامي ايران همواره از تشكيل دولت مستقل فلسطيني حمايت كرده و مدتهاي طولاني در خط مقدم دفاع از آرمان فلسطين بوده است وليكن امروز اعلام خطر مي كنم كه دشمن شكست خورده و در برابر ملت ها، با طرح فريبكارانه تشكيل دو دولت در فلسطين در صدد تثبيت صهيونيستهاي غاصب و گرفتن فرصت تاريخي براي بازسازي سلطه خود در منطقه است.
رئيس جمهور تصريح كرد: تمام سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است كه با اراده و رأي آزاد آنان اداره خواهد شد و صهيونيست هاي بي فرهنگ نبايد حتي در يك وجب از سرزمين فلسطين حاكميت داشته باشند، در غير اين صورت در آينده نه چندان دور بايد شاهد تكرار جنايات آنان و نابساماني و تفرقه گسترده تر بين خودمان باشيم.
روز قدس پرشورتر از هميشه
احمدي نژاد تاكيد كرد : با توجه به تحولات منطقه امسال بايد روز قدس پرشورتر و پرشكوهتر از هميشه در تمام جهان برپا شود .
احمدي نژاد در ادامه به طراحي دشمنان عليه ملت هاي منطقه و ارزشهاي الهي و انساني اشاره كرد و گفت:نبايد فراموش كنيم كه جبهه استكبار صدها سال در آرزوي تسلط بر منطقه ما يعني منطقه فرهنگ و ثروت بوده است و هزاران توطئه طراحي و اجرا شده و جنگهاي متعددي بر ملتهاي ما تحميل شده است.
رئيس جمهور افزود : نبايد فراموش كنيم كه جبهه استكبار با يك طراحي فريبكارانه، جنايتكارترين افراد را به واسطه رژيم جعلي و اشغالگر صهيونيستي به زور سلاح در قلب منطقه ما يعني فلسطين مظلوم تحميل كرده و به واسطه او شخصيت، حقوق و اعتبار دولتها و ملتها را لگدمال كرده است.
احمدي نژاد اضافه كرد : نبايد فراموش كنيم كه صهيونيستها از زشتكارترين عناصر شناخته شده تاريخ هستند كه براي تأمين منافع نامشروعشان ارزشهاي الهي و انساني را قرباني مي كنند. دست به هر كاري مي زنند، فرهنگ ها را نابود مي كنند و سرزمينها را به آتش مي كشند. جنگ راه انداخته و زندگي و اموال مردم را غارت مي كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد : رمزو راز پيروزي، همدلي و وحدت همگان و كنار گذاشتن اختلافات و خودخواهي ها و برتري جوييها و گفتگو و تعامل سازنده و برادرانه است.
دموكراسي از لوله تفنگ ناتو بيرون نمي آيد
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دولتهاي استكباري نمي توانند الگوي ما باشند حتي اگر چهره و نقاب را عوض كنند ، تصريح كرد: آزادي و دموكراسي از لوله تفنگ ناتو و با دخالت غربيها به دست نخواهد آمد.
رئيس جمهور اضافه كرد: فرزند برومند پيامبر خاتم خواهد آمد و همه غصه ها و غم هاي تاريخي بشريت را به شادماني و سعادت پايدار تبديل مي كند ؛ آن روز روشن و زيبا نزديك است. او خواهد آمد و به همراه حضرت عيسي (ع) و مصلحان همه آرزوهاي تاريخي بشريت را محقق خواهد كرد.
در پايان سخنان دكتر احمدي نژاد چند تن از روساي جمهور حاضر در جلسه نزد ايشان آمده و از سخنان و مواضع رئيس جمهور كشورمان تجليل كرده و با تبريك به وي اظهار داشتند كه اين سخنان حرف دل و موضع اصلي ما نيز درباره تحولات منطقه است اما اظهار و بيان آن از سوي ما ممكن نيست.
ديدار احمدي نژاد
با رئيس جمهور تونس
احمدي نژاد شامگاه (سه شنبه) به وقت محلي در جريان سفر به مكه مكرمه براي شركت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همكاري كشورهاي اسلامي، در ديدار محمد منصف المرزوقي، رئيس جمهور تونس روابط و مناسبات ايران و تونس را بسيار خوب توصيف و خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط با تونس نداشته و اميدواريم دو كشور بتوانند با مبادله تجربيات و دستاوردها به پيشرفت كشورهاي يكديگر كمك نمايند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه ايران و تونس ديدگاههاي مشترك بسياري درباره تحولات منطقه دارند، گفت: هر دو كشور از حركت هاي مردمي حمايت كرده و معتقدند كه عدالت، آزادي و احترام حق همه ملت ها بوده و هيچ كس حق تضعيف و نفي اين حقوق را ندارد.
در اين ديدار محمد منصف المرزوقي رئيس جمهور تونس نيز با بيان اينكه از مدت ها پيش اشتياق داشتم تا با جنابعالي ديدار كنم، اظهار داشت: بنده تمامي مواضع جمهوري اسلامي ايران و شما در دفاع از استقلال، حاكميت و كرامت ملي ملت و كشور تونس را پيگيري كرده ام و همواره اين مواضع قهرمانانه را مي ستايم.
 


صفاتاج: همراهي تركيه با غرب در تشديد بحران سوريه خودكشي سياسي است

يك كارشناس سياست خارجي گفت: سياست هاي كنوني تركيه در قبال تحولات سوريه نوعي خودكشي سياسي بوده، چرا كه راهبرد اين دولت با خواسته هاي ملت و گرايشات ضد صهيونيستي آنها متفاوت است و به زيان اين دولت تمام خواهد شد.
مجيد صفا تاج اظهار داشت: سياست هاي تركيه جهان بيني و اصول خاصي نداشته چرا كه در سال هاي اخير همراهي اين دولت با آمريكا و غرب در مخالفت با دولت بشار اسد و كمك به معارضان تروريست جايگزين محكوميت اقدامات رژيم غاصب صهيونيستي از سوي دولت تركيه شده است.
وي گفت: تركيه با دخالت در امور داخلي سوريه و دامن زدن به ناآرامي ها در پي ارتقاء جايگاه و موقعيت منطقه اي و بين المللي خود بوده در حالي كه شواهد حاكي از اين است كه اين مداخلات، تركيه را در باتلاق ساخته شده توسط غرب فرو برده و تبعات منفي آن در داخل اين كشور در قالب اعتراضات مردمي ديده مي شود.
اين كارشناس مسائل سياست خارجي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران خاطرنشان كرد: سياست هاي تركيه در برخورد با بحران هاي اخير در سوريه نوعي خودكشي سياسي بوده چرا كه راهبرد اين دولت با خواسته هاي ملت تركيه و گرايشات ضد صهيونيستي آنها در تعارض است و به ضرر و زيان اين دولت تمام خواهد شد.


دادخواست خانواده هاي شهداي هسته اي ايران از مجامع بين المللي حقوق بشري

همسر شهيد عليمحمدي در نشستي با حضور خانواده هاي شهداي هسته اي كشور دادخواست اين خانواده ها را خطاب به سازمان ها و مجامع بين المللي حقوق بشري ارائه كرد.
همسر شهيد عليمحمدي از سازمان هاي بين المللي كه هميشه شعار حقوق بشر را سر داده اند، خواست تا به فكر حقوق بشر ملت ايران نيز باشند و ملت ايران و دانشمندان هسته اي اش را جزو همان بشريتي بدانند كه براي احقاق حق شان فعاليت مي كنند.
وي گفت: بيش از 30 سال از انقلاب اسلامي مي گذرد اما دشمنان و بدخواهان در مراحل مختلف ملت ايران را مورد ظلم قرار داده اند، كساني كه امروز دم از حقوق بشر مي زنند وقتي آلمان سلاح هاي شيميايي در اختيار صدام قرار داد سكوت كردند و اعتراضي صورت نگرفت.
اين استاد دانشگاه با بيان اين كه همسرم (شهيد عليمحمدي) يكي از اساتيد برجسته در رشته خود بود و داراي مقالات بين المللي متعددي بود كه بسياري از دانشجويان و اساتيد خارجي به آن ها استناد مي كردند، گفت: چه طور حتي يكي از سازمان ها، نهادها و مؤسساتي كه همسرم را مي شناختند و از او در تحقيقات بين المللي رفرنس مي دادند نسبت به ترور او شكايت و اعتراضي نكردند و به دنبال حقوق همسر من نبودند.
در بخشي از دادخواست خانواده هاي شهداي دانش هسته اي آمده است «ما از مردم عدالت خواه، استقلال طلب و صلح جو در سراسر جهان مي خواهيم در برابر اقدامات شرم آور از جمله اقدامات ترور دانشمندان كشورهاي مختلف ساكت ننشينند و با هم دردي و با اتحاد با ساير ملل در مقابل اين اتهامات خبيثانه اعتراض خود را نشان دهند...». به گزارش خبرگزاري ها، هم چنين در اين مراسم رحيم احمدي روشن به همراه صديقه سالاريان پدر و مادر شهيد مصطفي احمدي روشن و حسين قشقايي پدر شهيد قشقايي حضور داشته و سخناني را ايراد كردند.


هاشمي رفسنجاني: تأثير نقش جوانان در انقلاب اسلامي قابل انكار نيست

رئيس مجمع تشخيص مصلحت تصريح كرد كه نقش جوانان در عرصه هاي مختلفي چون انقلاب اسلامي و دفاع مقدس قابل انكار نيست.
آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با رئيس و تعدادي از اعضاي پنجمين دوره مجلس دانش آموزي، بر ضرورت برقراري روابط پارلماني دانش آموزي با ساير كشورها به منظور تبادل نظر و مبادله تجربيات تأكيد كرد.
وي افزود: اولين تجربه من در زمينه جوانان، پيوستن اين قشر به سيل عظيم انقلابيون و حضور دانش آموزان در مبارزه بود كه منجر به تقويت بيش از پيش انقلاب شد و تبديل به موجي گرديد كه سال روز 13آبان نيز به همين مناسبت نام گذاري شده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت، با تأكيد بر نقش جوانان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با آغاز جنگ شاهد تقاضاي چشمگير نوجوانان و دانش آموزان براي حضور در جبهه ها بوديم كه در مقاطعي با مشكل جذب آنان روبرو بوديم كه اين تقاضاها حتي در خانواده هاي مسئولان نيز نمود داشت. هاشمي خاطرنشان كرد: از پارلمان دانش آموزي انتظار دارم كه با توجه به ظرفيت موجود در ميان نوجوانان و دانش آموزان، اقدامات مؤثرتري شكل گيرد و با برقراري ارتباط بين اعضاي ادوار مختلف مجلس دانش آموزي از لحاظ علمي و اجرايي و برگزاري اردوهاي مستمر علمي، خود را بيشتر در جامعه مطرح كنند.


در كنفرانس خبري وزير دفاع و رئيس ستاد ارتش آمريكا مطرح شد

تل آويو توان تخريب قابليت هاي هسته اي ايران را ندارد

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا و وزير دفاع اين كشور طي سخناني در يك كنفرانس خبري مشترك اذعان كردند كه اسرائيل توان تخريب قابليت هاي هسته اي ايران را ندارد.
به گزارش روزنامه هاآرتص، ژنرال «مارتين دمپسي» روز سه شنبه در يك كنفرانس خبري مشترك با «لئون پانتا» وزير دفاع آمريكا در پنتاگون درخصوص اقدام نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: از نظر نظامي، ارزيابي هاي من تغييري نكرده است و من مي خواهم صريحا بگويم كه از برنامه ريزي هاي آنها (ايران) آگاهي ندارم، بنابراين آنچه كه من مي گويم، براساس اطلاعاتي است كه من از قابليت ايران دارم و من از تمامي اطلاعات آنها اطلاعي ندارم اما من فكر مي كنم كه منصفانه باشد كه بگوييم كه اسرائيل (با اقدام نظامي) مي تواند قابليت هاي هسته اي ايران را به تعويق بياندازد و نمي تواند اين قابليت ها را تخريب كند.
براساس اين گزارش «لئون پانتا» نيز اعلام كرد كه اسرائيل هنوز هيچ تصميمي درباره حمله يا عدم حمله به تاسيسات هسته اي ايران اتخاذ نكرده است.
وي در اين باره تصريح كرد: بدون شك، اسرائيل بايد به اين سوال پاسخ دهد اما از نقطه نظر ما، باب تلاش در جهت يافتن يك راه حل ديپلماتيك هنوز باز است. باور نمي كنيم كه آنها (اسرائيل) درخصوص حمله كردن يا حمله نكردن به ايران در اين برهه از زمان تصميمي گرفته باشند. بدون شك، آنها مستقل هستند. آنها در نهايت براساس آنچه كه فكر مي كنند كه منافع امنيت آنها است، تصميم گيري خواهند كرد اما اعتقاد ندارم كه در اين برهه از زمان در اين باره تصميمي اتخاذ كرده باشند.
پانتا تاكيد كرد: آمريكا هنوز بر اين باور است كه فضا براي مذاكره وجود دارد و تحريم هاي بيشتر به موقع بوده است. تحريم ها در حال تاثيرگذاري بيشتر نسبت به تحريم هاي گذشته بر ايران است.
وزير دفاع آمريكا درخصوص اعمال فشار غرب عليه ايران گفت: «جامعه بين الملل به شدت در مخالفت با توليد و گسترش هرگونه سلاح هسته اي ايران، متحد هستند. ما در تلاش هستيم تا هم از نظر ديپلماتيكي و هم اقتصادي، تحريم هايي را (عليه ايران) به كار گيريم. من گفته ام و تكرار مي كنم كه نخست وزير اسرائيل همين چيزها را مي گويد كه اقدام نظامي بايد آخرين گزينه و نه اولين گزينه باشد.»
تكرار اتهامات بي اساس عليه ايران درباره نقش تهران در تحولات سوريه، بخش ديگري از ادعاهاي وزير دفاع آمريكا بود.
وي در اين باره ادعا كرد: ايران در تلاش است تا نقش پررنگ تري در سوريه ايفا كند و در حال تشكيل يك نيروي شبه نظامي در اين كشور است.
به گزارش فارس، با وجود آنكه شواهد زيادي از دخالت آشكار آمريكا در سوريه وجود دارد و مقامات آمريكايي آشكارا كمك به گروهك هاي مسلح سوريه را مجاز اعلام كرده است و اين در حالي است كه اخبار منتشر شده نشان مي دهد كه گروهك هاي مسلح بي رحمانه به خشونت ورزي مي پردازند، دمپسي ايران را به دخالت در سوريه متهم كرد و در راستاي صحبت هاي پانتا درخصوص اين شبه نظاميان گفت كه بيشتر اعضاي اين نيروي شبه نظامي كه به گفته او جيش الشعبي، ارتش مردمي، نام دارد، از شيعيان و علوي هاي سوريه هستند.
ايران، ترسي از
تهديدات اسرائيل ندارد
يكي از معاونين سابق وزارت دفاع آمريكا در عين تلاش براي القاي جدي بودن تهديدات اسرائيل بر ضد ايران، اذعان كرده است كه ايرانيان از تهديدات اسرائيل هراسي ندارند.
به نوشته روزنامه صهيونيستي هاآرتص كولين پال در اين باره گفت: به رغم جنگ طلبي و تهديدات رژيم اسرائيل عليه ايران، ايرانيان از اين تهديدات نترسيده اند و تصميم ندارند در نتيجه تهديدات مزبور امتيازي درخصوص برنامه هسته اي خود بدهند. وي از سوي ديگر تصريح كرده است كه به نظر نمي رسد آمريكا قصد هيچ گونه اقدام عليه ايران را پيش از انتخابات نوامبر و حتي در سال جاري ميلادي داشته باشد، چرا كه با توجه به خط قرمزهاي تعريف شده از سوي آمريكا، به نظر نمي رسد ايران از خط قرمزهاي مزبور عبور كند.
 


قشقاوي خبر داد

تشكيل كميته پيگيري آزادي اعضاي جمعيت هلال احمر ايران در ليبي

معاون كنسولي، امور ايرانيان و مجلس وزير امورخارجه از تشكيل كميته پيگيري توسط مقامات كشور ليبي به منظور آزادي هفت تن از اعضاي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران كه در اين كشور ربوده شده اند، خبر داد.
«حسن قشقاوي» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشيه جلسه علني مجلس شوراي اسلامي، گفت: اعضاي تيم هفت نفره هلال احمر جمهوري اسلامي ايران كه در ليبي ربوده شده اند، افرادي هستند كه در زمان حيات «معمر قذافي» در شهر بنغازي حضور داشتند و پنج محموله كمك از جمله بيمارستان صحرايي و نيز 40 تن دارو را از طريق هلال احمر در اختيار انقلابيون ليبي قرار داده اند.
وي ربايش اين افراد را اقدامي خلاف اخلاق انساني و عربي دانست و افزود: در سفري كه چند روز پيش به ليبي داشتم، با دبيركل هلال احمر، رئيس كميته امنيت ملي ليبي، قائم مقام وزير كشور و وزير امورخارجه اين كشور ديدار داشتم و آنها پذيرفتند اين موضوع خلاف اصول جوانمردي است.
معاون كنسولي وزير امور خارجه ابراز اميدواري كرد بعد يا قبل از زمان سفر وزير خارجه ليبي به تهران براي شركت دراجلاس غيرمتعهدها، خبرهاي خوشي درباره آزاد شدن هفت ايراني منتشر شود.
قشقاوي گفت: نماينده هلال احمر ليبي نيز تمام سخنان هيئت ايراني را تأئيد كرد و اميدواريم مذاكرات به نتيجه خوبي برسد و شاهد آزادي هرچه سريعتر اين افراد باشيم.
در همين زمينه سفير ايران در ليبي نيز با بيان اينكه امدادگران ربوده شده در بنغازي در سلامت كامل به سر مي برند، گفت: در سفر معاون كنسولي وزارت خارجه و رئيس سازمان هلال احمر به ليبي، اين موضوع پيگيري شد و مقامات اين كشور قول دادند كه به طور جدي تلاش هاي خود را براي حل هرچه سريع تر اين موضوع دنبال كنند.
حسين اكبري، سفير ايران در ليبي در گفت وگو با ايسنا، خاطرنشان كرد: در سفر قشقاوي به ليبي ملاقات هاي بسيار خوبي با مسئولين ذيربط از جمله قائم مقام وزارت كشور، قائم مقام وزارت خارجه، مسئول سازمان امنيت ليبي و همچنين مسئولين هلال احمر اين كشور و جمعي از مقامات ديگر انجام شد.
 


امدادرساني 4 گردان بسيج امام حسين(ع) به زلزله زدگان ورزقان

سازمان بسيج مستضعفين از اعزام 4 گردان از نيروهاي بسيجي به نام گردان هاي امام حسين(ع) به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش فارس، سازمان بسيج مستضعفين با اعزام 4 گردان امام حسين(ع) به مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي در حال امدادرساني به زلزله زدگان است.
اين 4 گردان بسيج در روستاهاي زلزله زده ورزقان حضور دارند و اقدام به آواربرداري، امدادرساني و توزيع اقلام ميان زلزله زدگان مي كنند.
گفتني است، زلزله ها و پس لرزه هاي زيادي روز شنبه در آذربايجان شرقي خساراتي را به بار آورد كه از همان لحظات اوليه بسيجيان دركنار ديگر گروه هاي امدادي به ياري مردم شتافتند.


چشم به راه سپيده

Email:sepideh@kayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر و همزمان با روز جهاني قدس، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
برمي گردد
ما معتقديم عشق سر خواهد زد
بر پشت ستم، كسي تبر خواهد زد
سوگند به هر چهارده آيه نور
سوگند به زخمهاي سرشار غرور
آخر شب سرد ما سحر مي گردد
مهدي(عج) به ميان شيعه برمي گردد
¤¤¤
نجوا
سالار وقت آمدنت دير شد، بيا
اين دل در انتظار فرج پير شد بيا
ديدم به خواب آمدي از جاده هاي دور
گفتا دلم كه خواب تو تعبير شد، بيا
اين جمعه هم گذشت وليكن نيامدي
آيات غربتم همه تفسير شد بيا
افسرده ام بدون تو، باور نمي كني؟
عشقم اسير قسمت و تقدير شد، بيا
گفتي كه پاك كن دلت از هر چه غير ماست
قلبم به احترام تو تطهير شد، بيا
در دفترم به ياد تو نرگس كشيده ام
نرگس هم از فراق تو دلگير شد بيا
سميه صفايي مزيد
¤¤¤
دير شد
اي ماه! در آن نقاب، تا كي؟
پيداي نهان! حجاب تا كي؟
يك گوشه چشمي از تو كافي است
آن نرگس مست خواب، تا كي؟
صد ملك به يك نظر بگيري
ويرانه دل، خراب تا كي؟
بگذاشتي و گذشتي از من
آهسته رو، اين شتاب تا كي؟
بر كشته خود دمي نظر كن
اين نامه بي جواب تا كي؟
اين ذره جان به مهر، بركش
در حسرت آفتاب تا كي؟
صد چشمه نوش در تو جاري
سودايي يك سراب، تا كي؟
تا دست زنم به دامن وصل
اين گريه بي حساب تا كي؟
آبي بنشان بر آتش دل
اين سينه من، كباب تا كي؟
هادي انصاري


خدمات رايگان مترو و تاكسيراني در مراسم روز قدس و عيدفطر

مديرعامل شركت بهره برداري مترو و تهران و حومه از جابجايي رايگان راهپيمايان و نمازگزاران روز قدس و عيد سعيد فطر توسط اين شركت خبر داد.
علي محمدقلي ها با اعلام اينكه فاصله حركت قطارها در خط چهار به منظور جابجايي نمازگزاران و راهپيمايان اين روز به 7 دقيقه كاهش مي يابد، گفت: اين شركت براي راحتي نمازگزاران و راهپيمايان خدمات خود را براي شركت كنندگان در مراسم به صورت رايگان عرضه خواهد كرد.
وي افزود: اين شركت به منظور رفاه حال نمازگزاران شركت كننده در مراسم نماز عيدفطر نيز، خدمات ويژه اي دارد كه بر پايه آن در خط يك و دو، فاصله حركت قطارها تا پايان مراسم طبق روال روزهاي غيرتعطيل خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: در خط چهار نيز فاصله حركت قطارها به 6 دقيقه كاهش پيدا مي كند.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو خاطرنشان كرد: جابجايي نمازگزاران شركت كننده در مراسم نماز عيد سعيد فطر به صورت رايگان خواهد بود.
خدمات رايگان تاكسيراني
در مراسم عيدسعيد فطر
سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران در راستاي حضور گسترده مردم در مراسم نماز عيد سعيد فطر، تعداد 910 دستگاه تاكسي به اين امر اختصاص داده است.
مسيرهاي اين خدمات به شرح زير است:تعداد 730 دستگاه تاكسي از ساعت 30:5 بامداد روز عيد سعيدفطر آمادگي دارند تا نمازگزاران را به طور رايگان از مسيرهاي زير به محل برگزاري نماز انتقال دهند.
مسير شماره 1: ميدان هفت تير به ميدان وليعصر(عج)
مسير شماره 2: تقاطع خيابان مفتح، طالقاني به ميدان فلسطين
مسير شماره 3: تقاطع خيابان مفتح، انقلاب اسلامي به چهار راه وليعصر(عج)
مسير شماره 4: الف: تقاطع خيابان فاطمي به ميدان وليعصر(عج) / ب: ميدان فاطمي (جويبار) به بلوار كشاورز
مسير شماره 5: الف: خيابان كارگرشمالي، تقاطع فاطمي به ميدان انقلاب اسلامي / ب: خيابان سيمين دخت به ميدان انقلاب اسلامي
مسير شماره 6: تقاطع جمهوري، وليعصر(عج) به چهارراه وليعصر (عج)
مسير شماره 7: ضلع شمال ميدان حر تا ضلع جنوب ميدان انقلاب اسلامي
مسير شماره 8: تقاطع خيابان فاطمي، حجاب به بلوار كشاورز
مسير شماره 9: مترو ميدان فردوسي به چهارراه وليعصر (عج)
مسير شماره 10: تقاطع نواب، آزادي به ميدان انقلاب اسلامي
مسير شماره 11: بيمارستان امام خميني(ره) به ميدان انقلاب اسلامي
با عنايت به اينكه مسئوليت ستاد گمشدگان به سازمان تاكسيراني شهر تهران محول گرديده است تعداد 180 دستگاه تاكسي نيز بصورت رايگان در سه محل زير مستقر و آماده خدمت رساني مي باشند.
الف- ضلع شمال دانشگاه تهران - خيابان پورسينا - نبش خيابان جلاليه، پاركينگ پورسينا
ب- ضلع شمال شرقي تقاطع خيابان انقلاب اسلامي و خيابان قدس، مدرسه قدس
ج- خيابان 16 آذر - خيابان ادواردبراون - پاركينگ ادواردبراون
ضمنا سازمان تاكسيراني شهر تهران آمادگي خدمت رساني و انتقال نمازگزاران را به محل برگزاري نماز عيد سعيد فطر خواهد داشت.
 


رئيس ستاد استهلال استان تهران : احتمال دارد روز دوشنبه عيد فطر باشد

رئيس ستاد استهلال استان تهران از اعزام هشت گروه رصدي براي رؤيت هلال ماه شوال خبر داد و گفت: احتمال اينكه امسال ماه رمضان كامل باشد و روز دوشنبه عيد اعلام شود، وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد تقديري، رئيس ستاد استهلال استان تهران در گفت وگو با فارس در خصوص رؤيت هلال ماه شوال اظهار داشت: با توجه به فرارسيدن روزهاي پاياني ماه مبارك رمضان، منجمان و كارشناسان نجومي نيز با محاسبات خويش، نظرياتي را درباره رؤيت پذيري هلال ماه شوال ارائه مي دهند.
وي افزود: در شامگاه شنبه بيست و نهم ماه مبارك رمضان، هلال ماه با چشم غير مسلح در برخي نواحي مانند جنوب آفريقا، آمريكاي مركزي و آمريكاي جنوبي قابل رؤيت است و به اجماع تمام فقها در اين مناطق، رمضان 29 روزه است و يك شنبه اول شوال خواهد بود.
رئيس مركز نجوم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) اظهار داشت: در ايران، عراق، عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس، شبه قاره هند، افغانستان، مصر، ليبي، مراكش و مناطق استراليا و آمريكاي شمالي، هلال ماه شوال با چشم مسلح و غير مسلح در «شامگاه» بيست و نهم رمضان ميسر نخواهد بود و فقط در «روز» و با تلسكوپ هاي قوي و توسط رصدگران ماهر امكان پذير خواهد بود.
وي با اشاره به اختلاف نظر مراجع درباره رؤيت پذيري هلال گفت: برخي مراجع معتقدند رؤيت هلال، فقط بعد از غروب آفتاب آن روز معتبر است در حالي كه مقام معظم رهبري رؤيت هلال ماه شوال را در طي روز و قبل از غروب آفتاب نيز مورد تأييد مي دانند و صد البته كه فتواي حاكم شرع بر ساير فقها ارجح است.
وي ادامه داد: امكان رؤيت هلال ماه شوال در «روز» شنبه با تلسكوپ هاي قوي توسط رصدگران ماهر وجود دارد لذا اگر اين موضوع ثابت شود، براساس فتوا و نظر مقام معظم رهبري، احتمال 29 روزه بودن ماه مبارك رمضان صحيح است.
وي تصريح كرد: دسته ديگري از مراجع كه رؤيت هلال را فقط«پس از غروب آفتاب» معتبر مي دانند چون در آن زمان امكان رؤيت با چشم مسلح و غير مسلح در غروب آفتاب در مناطقي مانند ايران، عربستان، كشورهاي حاشيه خليج فارس و ... ميسر نيست، بنابراين از نظر آنان ماه رمضان به احتمال فراوان سي روزه خواهد بود و روز دوشنبه اول شوال و عيد فطر است.
تقديري با اشاره به فتواي دسته سوم از مراجع براي اثبات آخر ماه مبارك رمضان و روز عيد سعيد فطر گفت: هلال ماه شوال در روز بيست و نهم رمضان در جنوب آفريقا با چشم غيرمسلح قابل رويت است از اين رو برخي فقها بر اين باورند كه هر جايي كه ما در شب با آنها مشترك هستيم مانند جنوب آفريقا و آمريكاي مركزي، پس وقتي رؤيت هلال در اين مناطق امكان پذير باشد براي ما هم اطمينان آور خواهد بود و بر اين اساس احتمال اينكه يكشنبه عيد باشد و ماه مبارك رمضان 29 روز باشد را صحيح مي دانند.
 


معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش: اوليا هيچ اجباري براي خريد روپوش جديد ندارند

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش با اشاره به خريد روپوش مدارس تاكيد كرد: اوليا هيچ اجباري براي خريد روپوش جديد براي فرزندان خود ندارند.
فرناز بيگي در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب افزود: اجباري بودن خريد روپوش تنها براي دانش آموزان سال اول ابتدايي است و در ساير مقاطع اوليا هيچ اجباري براي خريد روپوش ندارند و دانش آموزان مي توانند از روپوش سال گذشته خود استفاده كنند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران همچنين درباره رنگ روپوش دانش آموزان ابتدايي دختر نيز گفت: رنگ روپوش دانش آموزان را مديران مدارس انتخاب مي كنند اما ما به آنها اعلام كرده ايم كه از رنگ هاي شاد براي روپوش دانش آموزان مقطع ابتدايي استفاده كنند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران از تشكيل تيم هاي بازرسي و بازديد از مدارس شهر تهران تا قبل از آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: 20 تيم بازرسي تشكيل شده است كه اين تيم ها به مدارس 19گانه شهر تهران سركشي كرده تا از آماده سازي اين مدارس براي استقرار نظام 3. 3. 6 مطمئن شوند.
وي افزود: در سال تحصيلي جديد نظام جديد آموزشي 3. 3. 6 در سراسر كشور استقرار مي يابد و بايد تمامي مدارس به ويژه در مقطع ابتدايي با توجه به ايجاد پايه ششم ابتدايي از آمادگي كامل برخوردار باشند.
بيگي درباره زمان توزيع كتاب هاي مقطع ابتدايي توضيح داد: كتاب هاي پايه اول تا پنجم ابتدايي آماده شده و به مناطق تحويل داده شده است.
همچنين كتاب هاي پايه ششم ابتدايي در مرحله چاپ است و پس از آغاز سال تحصيلي مديران مدارس اقدام به توزيع كتاب ها ميان دانش آموزان مي كنند.
 


مشاور رئيس سازمان هواشناسي: آسمان ايران شنبه براي رؤيت هلال شوال صاف است

مشاور رئيس سازمان هواشناسي گفت: آسمان اكثر نقاط كشور براي رويت هلال ماه شوال صاف است.
حجت الاسلام ابراهيم بهاري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: خوشبختانه آسمان اكثر نقاط كشور براي رويت هلال ماه شوال و همچنين برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس صاف و در بعضي نقاط گاهي همراه با افزايش ابر خواهد بود.
وي گفت: در روز شنبه 28 مرداد ماه آسمان استان هاي آذربايجان غربي، البرز، ايلام، بوشهر، تهران، چهار محال و بختياري، خراسان شمالي، خراسان رضوي، زنجان، سمنان، سيستان و بلوچستان، فارس، قزوين، قم، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، لرستان، مركزي، هرمزگان، همدان، يزد صاف است.
مشاور رئيس سازمان هواشناسي ادامه داد: همچنين روز جمعه 27 مرداد همزمان با روز قدس آسمان استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، خراسان جنوبي، خوزستان، زنجان، سمنان و سيستان و بلوچستان ابري و در برخي از نقاط همراه با گرد و خاك خواهد بود.
رويت هلال ماه شوال
از بلنداي برج ميلاد
گروه رصد باشگاه نجوم برج ميلاد تهران زير نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري، هلال ماه شوال را از فراز بلندترين برج پايتخت رويت مي كنند.
به گزارش فارس، با توجه به آخرين روزهاي ماه مبارك رمضان و آغاز ماه شوال، گروهي از كارشناسان باشگاه نجوم برج ميلاد تهران بر فراز برج ميلاد تهران رفته تا هلال ماه شوال را رصد كنند.
رصد هلال ماه شوال با حضور نماينده ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري از صبح روز شنبه 28 مرداد ماه شروع شده و استهلال گران باشگاه نجوم بلافاصله پس از مشاهده هلال ماه شوال، گزارش خود را به ستاد استهلال مقام معظم رهبري به منظور اعلام عيد سعيد فطر ارائه مي دهند.
كارشناسان استهلال رويت هلال ماه باشگاه نجوم برج ميلاد تهران به همراه نماينده ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري كار خود را از ساعت 9 صبح 28مرداد ماه تا غروب همان روز ادامه خواهند داد.
 


تشديد برخورد با متكديان در ايام اجلاس سران غيرمتعهدها

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از تشديد برخورد با متكديان در ايام اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران خبر داد.
به گزارش فارس، مجتبي عبدالهي در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات شهرداري تهران در برگزاري مراسم عيد سعيد فطر گفت: بيش از 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس در مكان هاي اصلي شهر مستقر خواهند شد و نمازگزاران را به دانشگاه تهران منتقل مي كنند.
وي با اشاره به اينكه 70 دستگاه ون در اين ايام خدمت رساني خواهند كرد، گفت: سازمان تاكسيراني 800 دستگاه تاكسي براي جابجايي نمازگزاران قرار داده است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص اقدامات شركت بهره برداري متروي تهران و حومه گفت: مترو آمادگي دارد از ساعت 30:5 صبح نمازگزاران را به محل برگزاري مراسم منتقل كند.
به گفته عبداللهي فضاي سبز مناسبي در محدوده دانشگاه ايجاد شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
وي در بخش ديگري از سخنانش درباره برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران گفت: بيش از 120 كشور در اين اجلاس عضو هستند و هر 3 سال يك بار برگزار مي شود.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه نزديك به 9 هزار مهمان در اين اجلاس حضور دارند، گفت: شهرداري تهران اقدامات خوبي در جهت برگزاري هر چه بهتر اين مراسم انجام داده است.
وي به مسير فرودگاه امام تا سالن اجلاس و محل اسكان مهمانان اشاره كرد و گفت: تمام مسير را زيباسازي كرده و مشكلات موجود را برطرف كرده ايم.
عبداللهي از نصب پرچم تمامي كشورهاي عضو اجلاس در ميدان آزادي خبر داد و گفت: همچنين در مسيرهاي مختلفي در شهر اين پرچم ها نصب شده است.
به گفته عبداللهي بسياري از بزرگراه ها روكش آسفالت شده و بيش از 40 هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفته است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از بازديد برخي مهمان هاي اين اجلاس از متروي تهران خبر داد.
وي در خصوص هزينه هاي صرف شده براي اين اجلاس گفت: هنوز به جمع بندي نرسيده ايم اما از ستاد مركزي اجلاس خواسته ايم تا هزينه هاي مورد نياز را پرداخت كند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران درباره ساماندهي متكديان گفت: امسال شورا اعتبار خوبي در اين زمينه تصويب كرده و مسئوليت كار را نيز به عهده اداره خدمات شهري قرار داده ايم. كار آغاز شده اما در 10 تا 15 روز اجلاس شدت بيشتري پيدا مي كند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از كلنگ زني باب الشهدا يا در ورودي شهدا از مسير اتوبان صالح آباد خبر داد و گفت: اين موضوع در دستور كار قرار گرفته است.


رئيس هيئت موسس خانه صنعت و معدن البرز: قطعه سازان با مشكل روبرو هستند

كرج- خبرنگاركيهان:
توليد خودرو در كشور با كاهش 50درصدي مواجه است از اين رو قطعه سازان با مشكل روبه رو هستند.
رئيس هيئت موسس خانه صنعت و معدن استان البرز در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب افزود: اين موضوع سبب شده است تا ظرفيت توليد قطعه سازان خودرو با كاهش روبه رو شود.
رضا طباطباييان تصريح كرد: تاكنون 70درصد كاهش ظرفيت توليد در بخش قطعه سازي داشته ايم و هنوز برنامه ريزي مشخصي براي آن تدوين نشده است.
وي اظهار داشت: در سال گذشته به تمام قطعه سازان گفته شد افزايش توليد داشته باشند ولي اين امر تا امروز محقق نشده است.
اين مسئول تاكيد كرد: به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي نيازمند همكاري و همدلي تمام انجمن هاي توليدي هستيم. طباطباييان تصريح كرد: با اشتغال زايي مي توانيم اقتصاد مقاومتي را در كشور ايجاد كنيم.
 


اخبار ادبي و هنري

بنياد ملي نخبگان ادعاي تهيه كننده آستان قدس را
تكذيب كرد
بنياد ملي نخبگان ادعاي تهيه كننده آستان قدس رضوي را مبني بر موفقيت در چهار المپياد رياضي تكذيب كرد.
يك منبع آگاه در بنياد ملي نخبگان در گفت وگو با خبرنگار ادب و هنر كيهان، ادعاي سحر ريحاني هنرپيشه سينما را در زمينه نخبگي و مدال آوري در المپياد رياضي بي اساس خواند و گفت: «نام اين فرد در فهرست نخبگان جامعه دانشگاهي و مدال آوران المپيادها وجود ندارد.» گفتني است ريحاني در گفت وگويي با يكي از سايت هاي خبري مدعي شده بود در چهار دوره المپياد رياضي حائز مقام اول شده است و از همين طريق توانسته از آستان قدس رضوي مبالغ كلاني را براي تهيه و كارگرداني فيلم مستندي درباره حضرت امام رضا(ع) دريافت كند.
وي در حالي كار توليد فيلم ياد شده را با صرف هزينه بالايي برعهده گرفت كه قبلا تجربه اي در زمينه تهيه كنندگي و كارگرداني در كارنامه خود به ثبت نرسانده است. آستان قدس رضوي تاكنون درباره چرايي سپردن اين پروژه به هنرپيشه ياد شده توضيحي نداده است!
تحريم كنسرت خواننده ضدسوري در تونس
مخالفت خواننده سوري با نظام سوريه در تونس كه مبدع انقلاب هاي اخير در يكي دو ساله اخير است، موجب شد مردم اين كشور كنسرت وي را تحريم كنند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري نورت مصر، اصاله نصري از خوانندگان زن سوري است كه مدت هاست مخالفت هاي شديدي با نظام بشار اسد در سوريه انجام داده و هدف حمايت غرب و جريان هاي عربي ضد مقاومت قرار گرفته است. اما مخالفت او با نظام سوريه در تونس كه مبدع انقلاب هاي اخير در يكي دو ساله اخير است، موجب شد تا مردم از حضور در كنسرت وي در قرطاج تونس خودداري كنند. بنابر اين گزارش، كنسرت اخير اين خواننده سوري در حالي در محل نمايش هاي جشنواره موسيقي قرطاج تونس با حضور چهار هزار نفر برگزار شد كه محل برگزاري 12 هزار نفر گنجايش داشت. البته اين آمار، آماري است كه خبرگزاري ها منتشر كردند اما تحريم كنندگان كه اصاله نصري را به خيانت به آرمان فلسطين متهم و وي را خواننده «ناتو» معرفي كرده بودند تعداد حضار در اين كنسرت را تنها 100 نفر عنوان كردند. بنابر اين گزارش، اصاله نصري نيز از عدم همراهي مردم تونس با وي در اين كنسرت ناراحت شده و گفته است: جوانان تونسي كنسرت را به دليل اينكه مخالف «انقلاب سوريه» هستند، تحريم كرده اند. تحريم اين خواننده ضدسوري در حالي است كه برگزاركنندگان اين جشنواره در پاسخ به دعوت ها به تحريم كنسرت اصاله نصري، بليط هاي رايگان در اختيار مردم گذاشته بودند.
نمايش آثار هنرمندان جهان در حمايت از فلسطين
آئين گشايش نمايشگاه آثار منتخب مسابقه بين المللي كاريكاتور «بازگشت به خانه» همزمان با روز جهاني قدس در موزه فلسطين برگزار شد.
به مناسبت حركت كاروان هاي جهاني بيت المقدس و راهپيمايي نمايندگان ملت هاي مختلف و آوارگان فلسطيني به سوي مرزهاي فلسطين اشغالي، نمايشگاهي از آثار منتخب نخستين جشنواره بين المللي كارتون «بازگشت به خانه» با موضوع هاي «حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي مادري» و «اعتراض به اشغال بيت المقدس» در موزه هنرهاي معاصر فلسطين عصر سه شنبه 24 مرداد، افتتاح شد. اين نمايشگاه با همكاري اتحاديه بين المللي امت واحده، خانه كاريكاتور و موزه هنرهاي معاصر فلسطين برپا شده است و ميزبان 449 اثر از 174 هنرمند از 33 كشور دنيا است. در اين نمايشگاه آثار هنرمندان كشورهايي چون هند، برزيل، آرژانتين، بلژيك، هلند، سوريه، فلسطين، اندونزي و به نمايش درآمد كه نشان دهنده توجه خاص هنرمندان كاريكاتوريست جهان نسبت به حق بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي مادري است.
كمك بلاعوض جريان انحرافي به يك فيلم موهن!
حلقه انحرافي تهيه كننده يك فيلم موهن را مورد تقدير قرار داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، بيش از 70 ميليون تومان در اختيار تهيه كننده فيلم «خرس» قرار داد.
فيلم «خرس» داستان رزمنده اي بسيجي است كه پس از بازگشت از جبهه، با متلاشي شدن خانواده اش روبرو مي شود.
اين فيلم به دليل اهانت به رزمندگان اسلام همچنان مجوز اكران دريافت نكرده است.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14