(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 مرداد 1391 - شماره 20285

نكته
در شهر ما
دادستان شيراز:
بيمه نقش مهمي در تأمين امنيت جامعه برعهده دارد
تردد خودروها در ميدان امام اصفهان ممنوع مي شود
ايران در كيهان
معاون دانشگاه علوم پزشكي اهواز:
مكمل هاي دارويي فقط در داروخانه ها عرضه شود
لزوم تعيين نماينده معين براي دماوند و فيروزكوه
آغاز برداشت هلو و شليل از باغات مشكين شهر
آغاز برداشت عسل بهاره در نيشابور
كوتاه از روز خبرنگار
بيماران خاص براي دريافت دارو بايد در سامانه ثبت نام كنند
برگزاري كنگره علماي رباني در دلفان
فرهنگ سازي، عامل موفقيت طرح پزشك خانواده
350 هكتار از اراضي مراوه تپه زيتون كاري شد
تدوين سند راهبردي رصدخانه فناوري در يزد
عيادت مسئولين ورزشي از جودوكار مصدوم بجنوردي


نكته

نام نيكي گر بماند ز آدمي...
ضرب المثل خوبي است كه مي گويد؛ پهلوان زنده عشق است كه متأسفانه كمتر به اين ضرب المثل توجه مي شود و اكثر اوقات افراد خيّر وقتي از نزد ما مي روند، تازه متوجه جايگاه آنان مي شويم.
مرحوم دكتر «حسن رجبعليان» يكي از اين افراد است كه در زمينه علوم آزمايشگاهي فعاليت مي كرد. وي از متخصصين علوم آزمايشگاهي استان مازندران بود و به صورت گمنام در كارهاي خير از جمله ساختن پل و مدرسه مشاركت مي كرد.
پل معروف روستاي چندپارچه مرزن آباد از جمله يادگارهاي مرحوم رجبعليان است. اين مدرسه ساز گمنام تيرماه امسال چشم از جهان فرو بست.
بابل-خبرنگاركيهان
 


در شهر ما

بيمارستانها را به امكانات درماني تجهيز كنيد
با توجه به اينكه بيمارستانهاي شهر تنكابن به دستگاه هايي هم چون دستگاه آنژيوگرافي مجهز نيستند مردم اين شهر مجبورند براي انجام معاينات پزشكي و طي مراحل درماني خود به بيمارستانهاي استانهاي هم جوار همچون تهران و يا گيلان عزيمت كنند و با پرداخت هزينه هاي فراوان اياب وذهاب به درمان بيماران خود بپردازند.
مراجعات پي درپي به بيمارستانهاي استان گيلان و مواجهه با نداشتن نوبت براي روز جاري از ديگر مشكلات مردم تنكابن است.
اميد است با مساعدت مسئولان محترم شهر، بيمارستانهاي ما به امكانات لازم براي درمان بيماران مجهز شوند.
تنكابن-خبرنگاركيهان
 


دادستان شيراز:

بيمه نقش مهمي در تأمين امنيت جامعه برعهده دارد

شيراز-خبرنگاركيهان:
شركت هاي بيمه با پرداخت خسارت نقش مهمي در تأمين امنيت جامعه برعهده دارند
دادستان عمومي و انقلاب شيراز اظهارداشت: شركتهاي بيمه با پرداخت خسارات و مديريت ريسك نقش مهمي در تأمين امنيت جامعه و پيشگيري از آسيب ها برعهده دارند.
«علي القاضي مهر» افزود: پرداخت خسارت فرد مصدوم زندگي زيان ديدگان را احيا مي كند و بسياري را از حضور در زندان و آسيب هاي ناشي از آن رهايي مي بخشد.
وي ضمن تقدير از شركت هايي كه در چارچوب ضوابط در سريع ترين زمان نسبت به پرداخت خسارات اقدام مي كنند، افزود: تعداد محدودي از شركتها در پرداخت هاي خود با موانعي مواجه هستند كه رفع اين موانع اهتمام ويژه اين شركت ها را طلب مي كند.
وي همچنين خواستار رفع اين موانع و پرداخت هزينه ها سر موعد مقرر و عمل به قوانين موجود شد.
 


تردد خودروها در ميدان امام اصفهان ممنوع مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شهردار اصفهان گفت: از آبان ماه تا پايان سال جاري هر 15 روز يك پروژه بزرگ در مناطق مختلف شهر اصفهان به بهره برداري مي رسد.
وي گفت: پروژه هاي باغ گلدسته، شهربازي، شهر روياها، فاز دوم ميدان امام علي(ع) فاز دوم اتوبوس هاي تندرو، پاركينگ هاي اقبال و خواجه نظام الملك و مركز همايش هاي بين المللي شهر اصفهان از پروژه هاي بزرگي است كه تا پايان سال جاري در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
سيدمرتضي سقائيان نژاد با تاكيد بر اينكه طرح ممنوعيت تردد خودرو در ميدان امام(ره) با احداث خيابان بيت الحسين(ع) به زودي اجرايي مي شود، افزود: با اجراي اين طرح تردد خودروها به روي ميدان امام بسته خواهد شد. شهردار اصفهان همچنين با اشاره به برنامه هاي در نظر گرفته شده براي ماه مبارك رمضان گفت: 25 محفل قرآني تحت عنوان شب هاي آسماني در اين ماه آذين بخش محلات شهر خواهد بود. وي افزود: برگزاري محافل شبي با قرآن و برگزاري مسابقه جام مولاي عرشيان در 14 محله در رشته هاي واليبال، بسكتبال، هندبال و كاراته از جمله برنامه هاي شهرداري در ماه مبارك رمضان است.
 


ايران در كيهان

پرداخت تسهيلات
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: استان خوزستان با ارائه 382 ميليارد ريال تسهيلات كشاورزي مقام اول را در بين استان هاي كشور تا نيمه مرداد ماه جاري به خود اختصاص داده است.
كيخسرو چنگلوايي با اشاره به روند رو به رشد پرداخت تسهيلات طرح توسعه كشاورزي خوزستان خاطر نشان ساخت: آمار عملكرد استان ها بطور هفتگي از كل كشور اخذ مي شود كه خوشبختانه استان خوزستان از روند مطلوبي برخوردار است به طوري كه طي سه هفته گذشته به ترتيب از مقام هفتم به مقام دوم و در نهايت به مقام اول نائل شد.
اجراي عمليات لايروبي
¤مدير آب و خاك و امور فني و مهندسي سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: اجراي عمليات لايروبي در شهرستان هاي آبادان، اميديه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، هفتگل و هويزه با 100 درصد پيشرفت فيزيكي به اتمام رسيد.
حسن دهقانيان حجم كل عمليات لايروبي را 396 كيلومتر عنوان و افزود: عمليات لايروبي در سطح 30 هزار هكتار در 34 نقطه از شهرستان هاي مذكور به اجرا درآمده است.
وي اعتبار اجراي اين طرح را 15 ميليارد و 82 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: اجراي اين طرح موجب رونق اقتصادي روستاها، صرفه جويي 40 درصدي در مصرف آب كشاورزي، افزايش سطح زير كشت به ميزان 12 هزار هكتار و افزايش محصولات كشاورزي به ميزان 36 هزار تن گندم در منطقه است.
تاسيس 2 كتابخانه عمومي
¤ رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي هفتگل از راه اندازي 2 باب كتابخانه عمومي در شهرستان هفتگل خبر داد.
جمال كمايي گفت: زمين كتابخانه هفتگل از سوي مردم در فضايي به وسعت 500 مترمربع اهدا شده است.
وي اظهار داشت: يك قطعه زمين نيز در بخش رغيوه كه جمعيت روستايي زيادي در خود جاي داده، براي ساخت كتابخانه به نهاد كتابخانه هاي عمومي واگذار شده است و در صورت تامين اعتبار از سوي استانداري و فرمانداري مراحل ساخت و ساز اين كتابخانه به زودي آغاز مي شود.
خريد محصولات كشاورزي
طبس- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تعاون روستايي شهرستان طبس گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از يك هزار و 100 تن محصولات كشاورزي مازاد بر مصرف از كشاورزان طبسي خريداري شده است.
فرج الله رمضانپور اظهار داشت: اين محصولات شامل 720 تن گندم، 220 تن جو و 160 تن ساير محصولات است كه به صورت توافقي از كشاورزان خريداري شده است.
رمضانپور همچنين اعلام كرد از ابتداي سال تاكنون مقدار 70 تن پياز از منطقه جيرفت و كهنوج به شهرستان طبس حمل و با قيمت مناسب بين مردم اين شهرستان توزيع شده است.
اتمام پروژه هاي نيمه تمام
فولادشهر- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان لنجان گفت: ميزان اعتبارات امسال لنجان 98 ميليارد و 325 ميليون ريال است كه اميدواريم با اين رقم، پروژه هاي نيمه تمام زودتر به اتمام برسد. وي با تاكيد بر اينكه ارزيابي هاي دقيقي از طرح ها و وضعيت پروژه انجام شده و ديدگاه كارشناسي نيز در اين كميته در نظر گرفته شده است افزود: اعتبار پيش بيني شده مربوط به 190 پروژه در سطح شهرستان و اولويت با پروژه هاي نيمه تمامي است كه پيشرفت فيزيكي چشمگيري داشته اند.
جمع آوري 4ميليارد تومان زكات
بادرود- خبرنگار كيهان: دبير ستاد زكات استان اصفهان گفت: طي 6ماهه گذشته مبلغ 4ميليارد تومان زكات از كشاورزان در سطح استان اصفهان جمع آوري شده است. حجت الاسلام والمسلمين رنجبر در همايش ائمه جماعات شهرستان نطنز افزود: در حال حاضر مجلس شوراي اسلامي مبلغ 100 ميليارد وجه تشويقي زكات تصويب كرده كه از اين ميزان مبلغ 6ميليارد تومان سهم استان اصفهان است.
وي در پايان خاطر نشان كرد: سمت و سوي زكات در سال جاري به سمت فقراء و مساكين است و پروژه هاي عمراني همچون مساجد و حسينيه ها در اولويت بعدي قرار دارد و 30درصد زكات جمع آوري شده الزاما سهم فقرا است.
برپايي نمايشگاه كتاب
مشكين شهر- خبرنگار كيهان: همزمان با فرارسيدن ماه مبارك رمضان نمايشگاه كتاب در مشكين شهر برپا شد. در اين نمايشگاه كتاب هايي با موضوعات مذهبي، تاريخي، ادبي، كودك، خانواده،پزشكي و درمان در معرض ديد عموم قرار گرفت. اين نمايشگاه با استقبال علاقه مندان كتاب مواجه شد.
دام مازاد بر ظرفيت مراتع
سمنان- خبرنگار كيهان: رئيس اداره مرتع منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان گفت: دام مازاد بر ظرفيت مراتع اين استان حدود 367 هزار واحد دامي است.
علي اصغر جلالي رئيس اداره مرتع منابع طبيعي و آبخيزداري استان افزود: براساس پرونده هاي مميزي مرتع تعداد 8هزار و 850 خانوار دامدار در مراتع استان شناسايي شده كه كل دام موجود و مجاز مراتع استان به ترتيب نزديك به يك ميليون و 471 هزار و 185 و يك ميليون و 104 هزار و 676 واحد دامي برآورد شده است. وي اجراي برنامه هاي آموزشي براي استفاده صحيح از مراتع را گامي در راستاي بهبود وضعيت مراتع و كاهش دام مازاد از آنها دانست.
بهره برداري از مجتمع رفاهي
نايين- خبرنگار كيهان: مجتمع خدماتي رفاهي بين راهي پارسا، در كيلومتر 31 محور نايين- اردستان به بهره برداري رسيد.
اين مجتمع داراي جايگاه سوخت، رستوران، نمازخانه، سرويس بهداشتي، سوپرماركت، تعميرگاه و كارواش با زيربناي 6هزار مترمربع و اشتغال زايي 15نفر است.
ثبت نام در آزمون
كرج- خبرنگار كيهان: مديركل فني حرفه اي استان البرز گفت: از ابتداي سال تاكنون 20هزار كارگر براي شركت در آزمون مهارت و دريافت پروانه مهارت ثبت نام كرده اند. حسين عزيزي افزود: با توجه به حجم انبوه ساخت و ساز مسكن مهر تعداد كارگران ساختماني بسياري براي شركت در آزمون و دريافت پروانه مهارت به فني و حرفه اي مراجعه و ثبت نام كرده اند.
وي افزود: كارگراني كه موفق به دريافت پروانه مهارت مي شوند در مدت فعاليت خود زير پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند.

 


معاون دانشگاه علوم پزشكي اهواز:

مكمل هاي دارويي فقط در داروخانه ها عرضه شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
به منظور مبارزه با قاچاق فرآورده هاي دارويي و بهداشتي، توزيع و فروش مكمل هاي دارويي و رژيمي درمحلي غيراز داروخانه ها ممنوع است.
معاون غذا وداروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: به منظورجلوگيري و مبارزه با قاچاق فرآورده هاي دارويي، بهداشتي، آرايشي و مكمل ها، توزيع و فروش اين فرآورده ها كه شامل مكمل هاي رژيمي،دارويي و غذايي درمحلي غير از داروخانه ها ممنوع است و با عرضه كنندگان اين محصولات برخورد قانوني مي شود.
دكتر بهزاد شريف مخمل زاده با اعلام اين خبر افزود: استفاده از مكمل هاي تقلبي و قاچاق توسط آحاد مردم و به ويژه جوانان سلامت آنها را تهديد مي كند و مصرف بي رويه و خودسرانه اين محصولات باعث ايجاد عارضه هاي خطرناك و جبران ناپذير درمصرف كنندگان مي شود.
وي تصريح كرد: براساس قانون ومقررات امور پزشكي و دارويي وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي، مكمل هاي رژيمي، دارويي و غذايي به عنوان دارو محسوب مي شود و محل عرضه آنها فقط داروخانه ها است.
شريف مخمل زاده خاطرنشان كرد: با عرضه كنندگان مكمل هاي رژيمي، دارويي و غذايي درمحلي غير از داروخانه ها، نظير فروشگاه هاي غذايي، سوپر ماركت ها، عطاري ها، آرايشگاه هاي زنانه و مردانه، باشگاه هاي بدنسازي وغيره برخورد قانوني مي شود.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز اظهار داشت: بدين منظور براي جلوگيري از فروش اين محصولات در محلي غير از داروخانه بازرسي هاي ويژه در قالب گشت هاي مشترك متشكل از نمايندگان سازمان تعزيرات حكومتي، پليس اماكن عمومي ناجا و شوراي اصناف ازسطح عرضه در استان خوزستان درحال انجام است.
 


لزوم تعيين نماينده معين براي دماوند و فيروزكوه

پس از اعلام نتايج انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و با توجه به ابطال انتخابات در حوزه انتخابيه دماوند و فيروزكوه كه ناشي از سوءمديريت و تخلف برخي از نامزدها بود، مردم هميشه در صحنه اين شهرستانها كه با لبيك خود به مقام معظم رهبري در انتخابات شركت كرده بودند، منتظر تعيين نماينده اي به عنوان معين اين حوزه انتخابيه هستند.
شهروندان اين دو شهرستان كه در كمال آرامش، ابطال انتخابات اين حوزه انتخابيه را از سوي شوراي نگهبان پذيرفته اند، از هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي انتظار دارند، در فرصت باقيمانده تا برگزاري انتخابات مجدد، از ميان نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، نماينده معين اين شهرستان را انتخاب كنند تا در رسيدگي به مطالبات و مشكلات مردمي گامي را بردارد.
آبعلي-خبرنگاركيهان
 


آغاز برداشت هلو و شليل از باغات مشكين شهر

مشكين شهر -خبرنگاركيهان:
برداشت محصول از 3هزار وپانصد هكتار باغ هلو و شليل درشهرستان مشكين شهر آغاز شد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان مشكين شهر اظهار داشت: با احتساب توليد 20تن محصول در هر هكتار، پيش بيني مي شود امسال حدود 80 هزارتن از اين دو محصول از باغات منطقه برداشت شود.
«معصومي» گفت: درشهرستان مشكين شهر به دليل تنوع باغات ارقام مختلفي از محصول هلو و شليل توليد مي شود كه مي توان به هلوي انجيري- حاج كاظمي- البرتا - شندآباد-ردتاپ روبين - لورنيك - ديسكي رد - آرلي رد- پابي گلد- اسپرنيگ اشاره كرد و با توجه به قرارگرفتن باغات هلو و شليل درمناطق پست وحاشيه رودخانه قره سو، هلو و شليل توليد شده دراين شهرستان از كيفيت ممتازي برخوردار است.
وي افزود: امسال علاوه بر تامين نياز استان اردبيل به اين دو محصول بخشي از محصولات توليد شده به ساير نقاط كشور ارسال خواهد شد.
 


آغاز برداشت عسل بهاره در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
از اوايل مرداد ماه جاري تاكنون 50 هزار كيلو عسل بهاره در نيشابور برداشت شده است.
معاون سازمان و مدير جهادكشاورزي شهرستان نيشابور از توليد بيش از 50 هزار كيلو عسل بهاره در شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان نيشابور با داشتن موقعيت خاص جغرافيايي، وجود رشته كوه هاي بينالود و استقرار دو ايستگاه پرورش و اصلاح نژاد ملكه زنبور عسل و 250 زنبورستان، به عنوان قطب پرورش اين حشره مفيد در خراسان رضوي محسوب مي شود.
مهندس «سيدغلامرضا نبوي نامقي» افزود: بارندگي هاي مطلوب و به موقع بهاري، شهد گل ها و پوشش گياهي مناسب باعث فعاليت چشمگير زنبورهاي عسل در سال جاري شده است.
رئيس هيئت مديره شركت تعاوني زنبورداران شهرستان نيشابور نيز ضمن اشاره به آغاز برداشت عسل بهاره توليدي زنبورستان هاي شهرستان گفت: از اوايل مرداد ماه جاري تاكنون 50 هزار كيلو عسل بهاره برداشت شده و پيش بيني مي شود، جمع برداشت عسل بهاره و پاييزه سال جاري به 100 هزار كيلوگرم برسد.
 


كوتاه از روز خبرنگار

كار ظريف خبرنگاري
نايين- خبرنگار كيهان: امام جمعه نايين گفت: استقلال، آزادي خواهي، و آزادي طلبي، شجاعت، صداقت، شهامت، خلاقيت و اطلاع رساني به موقع و به روز از جمله مهم ترين خصايص يك خبرنگار موفق است. حجت الاسلام والمسلمين روح الله اميني افزود: خبرنگاري كار بسيار دقيق، ظريف و با مسئوليت سنگيني است چرا كه يك خبرنگار بايد در جهت تنوير افكار عمومي جامعه، آگاهي سازي جامعه، بصيرت بخشي، ارتقاي فرهنگي ديني و اسلامي فعاليت كرده و در ميدان جنگ نرم با دشمنان اسلام و انقلاب نيز با قلم، بيان، خبر و حضور خود، به عنوان يك افسر جنگ نرم مبارزه كند كه اين مسئوليت سنگيني است. وي تاكيد كرد: خبرنگاري كه اهل دين، ديانت و داراي روحيه استقلال و تفكر ديني است، بايد در جهت نشاط، اميد به آينده و شادابي جامعه حركت كند و نبايد در راستاي ايجاد تفرقه، نفاق، اختلاف و اختلاف افكني گام بردارد.
مشكلات خبرنگاران
گوگد- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از خبرنگاران غرب استان اصفهان كه در شهرستان گلپايگان با حضور مسئولان محلي برگزار شد، يكي از امامان جمعه شهرستان گوگد گفت: اگر به جاي حرف و وعده هاي مالي به خبرنگاران به مشكلات آنان پرداخته مي شد ديگر شاهد تجمع مشكلات معيشتي، مسكن و اياب و ذهاب خبرنگاران نبوديم.
تجليل از فعالان عرصه رسانه
قشم- خبرنگار كيهان: به مناسبت روز خبرنگار از هفت خبرنگار فعال در حوزه هاي مختلف خبري و رسانه اي توسط فرمانده انتظامي و مديراداره جهاد كشاورزي قشم تجليل به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما از قشم؛ با توجه به فعاليت بيش از 30 اداره و ارگان دولتي در قشم و به خصوص حضور سازمان منطقه آزاد در شهرستان قشم فقط فرمانده نيروي انتظامي شهرستان و اداره جهاد كشاورزي قشم پيشگام تجليل از خبرنگاران شدند و مي توان گفت خبرنگاران در جزيره قشم فراموش شده اند.
در پايان اين مراسم از هفت خبرنگار فعال در قشم با اهداي لوح و يك خودكار هزار توماني توسط فرمانده انتظامي اين جزيره تجليل به عمل آمد.
پايگاه مقدس خبررساني
طبس- خبرنگار كيهان: امام جمعه طبس در ديدار با خبرنگاران اين شهرستان گفت: خبر و خبررساني پايگاه مقدسي دارد به طوري كه خبررساني از رسالت هاي مهم پيامبران است. حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم مهاجريان افزود: انتشار خبر صحيح خطر دارد ولي خبرنگاران بايد مواظب كيد دشمنان باشند.
چشم هميشه بيدار
ورامين- خبرنگار كيهان: فرماندار ورامين گفت: خبرنگاران چشم هميشه بيدار براي مسئولان و صداي زيباي مردم هستند. مهندس منصوري افزود: خبرنگار بهترين يار مسئولان و مردم در حل و فصل مشكلات منطقه است. وي تصريح كرد: هر مشكلي كه خبرنگار مي بيند بهتر است آن را موشكافي كند و در پي رفع آن باشد و اگر به نتيجه نرسيد آنگاه مشكل مزبور را چاپ كند.
قوي ترين سلاح در جنگ نرم
بادرود- خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نطنز گفت: يك بسته به خوب و مثبت بودن و يا منفي و سلبي بودنش مي تواند عاملي براي ايجاد انگيزه، پويايي، اميد، نشاط، تحرك، رشد و ترقي جامعه و يا در مقابل موجب انزوا، ركود و نااميدي تا پاي محو انگيزه براي حركت و پويايي جامعه و مردم شود.
مصطفي موذني نقش رسانه هاي ديجيتال را مهم ارزيابي كرد و افزود: قطع مسلم با توجه به رويكرد تمام قد دشمن به عرصه جنگ نرم عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و بيداري اسلامي، رسانه هاي ديجيتال قوي ترين ابزار و سلاح در عرصه جنگ رسانه كه يكي از برترين و برجسته ترين جنبه هاي جنگ نرم است را برعهده دارند.
 


بيماران خاص براي دريافت دارو بايد در سامانه ثبت نام كنند

رشت -خبرنگاركيهان:
معاون دارو و غذاي دانشگاه علوم پزشكي گيلان از راه اندازي سامانه خدمات بيماران خاص دراين استان خبر داد.
وي گفت: اين سامانه به منظور شناسايي و توزيع دارو بين بيماران خاص راه اندازي شده و تمام بيماران، پزشكان و مراكز عرضه داروهاي بيماران خاص بايد دراين سامانه ثبت نام كنند و عرضه و توزيع دارو نيز از اين سامانه انجام مي شود.
جواد محمدزاده افزود: 70درصد هزينه ارز واردات دارو به كشور براي استفاده بيماران خاص است و 30 درصد ارز مابقي براي تهيه اقلام دارويي ديگر مصرف مي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه تعداد 2هزار و 500بيمار خاص درگيلان وجود دارد اظهار داشت: تعداد 7 داروخانه خصوصي دركنار هلال احمر، داروهاي مورد نياز بيماران خاص درگيلان را توزيع مي كنند.
معاون دارو و غذاي دانشگاه گيلان با اشاره به سياست ارتقاء سطح خدمات رساني وزارت بهداشت براي بيماران خاص تصريح كرد: عمق خدمات رساني به بيماران خاص از عهده وزارت بهداشت خارج است و تشكل هاي مردمي بايد در اين زمينه كمك كنند. تاكنون 450 نفر از بيماران خاص استان درسامانه مذكور ثبت نام كرده اند.
شايان ذكر است بيماران تالاسمي، هموفيلي، ام اس و كليوي براي دريافت دارو بايد در سامانه خدمات بيماران خاص استان گيلان ثبت نام كنند.
 


برگزاري كنگره علماي رباني در دلفان

دلفان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دلفان گفت: كنگره ملي بزرگداشت علماي رباني نيمه دوم شهريور ماه امسال برگزار مي شود.
يوسف نوري زاده در گفت وگو با كيهان در دلفان گفت: اين كنگره ملي با هدف معرفي و شناساندن بزرگان مذهبي و علماي تأثيرگذار اين شهرستان برگزار مي شود.
وي افزود: صاحب نظران و پژوهشگران حوزه و دانشگاه مي توانند، مقالات خود در محورهاي تأثيرگذاري روحانيان در آگاه سازي مردم، روحانيان و صلح و آشتي، نقش روحانيان در انقلاب اسلامي، روحانيان استمرار بخش حركت انبياء روحانيت و علم و دانش و روحانيان و واكسيناسيون فرهنگي را حداكثر تا 15 شهريورماه امسال به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دلفان ارسال كنند.
نوري زاده گفت: اين كنگره ملي با مشاركت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دلفان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان لرستان برگزار مي شود.
 


فرهنگ سازي، عامل موفقيت طرح پزشك خانواده

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
موفقيت و اجراي مطلوب طرح پزشك خانواده نيازمند فرهنگ سازي در ميان مردم و پزشكان است.
استاندار لرستان در جلسه استاني ستاد اجرايي طرح پزشك خانواده افزود: اصل طرح كاملا قابل قبول و مسير حركت آن بسيار مهم و ارزشمند است اما براي موفقيت طرح بايد به گونه اي حركت كنيم كه زمينه اجرايي آن به نحو مطلوب هرچه سريع تر فراهم شود.
دكتر «حبيب الله دهمرده» با بيان اين مطلب كه براي بسترسازي حسن اجراي طرح بايد با بهره گيري از رسانه ها، هم در بين مردم و هم پزشكان فرهنگ سازي شود، خاطرنشان ساخت: دانشگاه علوم پزشكي و دستگاه هاي بيمه گر با تشكيل جلسه هاي توجيهي و پرسش و پاسخ براي پزشكان شهرها به صورت جداگانه و يا هر چند شهر در يك مكان به ابهامات پاسخ علمي و منطقي بدهند.
بنابر اين گزارش در اين جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و قائم مقام وزير گفت: با توجه به اينكه تعداد پزشكان نسبت به جمعيت استان كم است، بايد سياست هاي تشويقي براي جذب پزشك اعمال شود و به جاي 2500 تا 3000 نفر حدود 500 نفر بيشتر تحت پوشش هر پزشك قرار گيرند.
دكتر «اردشير شيخ آزادي» گفت: تقسيم جمعيت بين پزشكان بر اساس سيستم بهداشت انجام مي شود كه بعد از سه ماه افراد مي توانند با رعايت فاصله يك و نيم كيلومتر از محل كار و يا زندگي شان پوشش پزشكي خود را تغيير دهند.
دكتر شيخ آزادي گفت: از جمعيت 223 هزار و 53 خانوار شهري استان، تعداد 214 هزار و 408 هزار خانوار معادل 92 درصد آن در سامانه سلامت ايرانيان، ثبت نام شده اند كه بزودي در استان طرح پزشك خانواده اجرا خواهد شد.
 


350 هكتار از اراضي مراوه تپه زيتون كاري شد

شرق گلستان- خبرنگار كيهان:
350هكتار از اراضي روستاي آق تقه جديد شهرستان مراوه تپه به باغ زيتون تبديل شد.
«مدير جهاد كشاورزي مراوه تپه ضمن اعلام مطلب فوق افزود: پروژه 350 هكتار باغ زيتون قابل توسعه به 70 هكتار در قالب مشاركت 700نفر از اهالي در شركت تعاوني توليد روستايي آق تقه جديد به اجرا درآمده است.
«سليمان محمدي» با بيان اين كه اين پروژه، نقش قابل توجه اي در اشتغال، معيشت و بهبود شرايط زندگي مرزنشينان منطقه مراوه تپه خواهد داشت، گفت: همچنين اين پروژه در حفظ خاك و جلوگيري از فرسايش آن، تلطيف هوا و بهبود شرايط اكولوژيكي منطقه تأثير به سزايي خواهد داشت.
مدير جهاد كشاورزي مراوه تپه گفت: آبياري باغ زيتون آق تقه جديد به شيوه تحت فشار و قطره اي صورت مي گيرد براساس عمليات تجهيز و نصب ايستگاه پمپاژ اين پروژه با 12ميليارد ريال هزينه به پايان رسيد. مديرعامل شركت تعاوني توليد روستايي آق تقه جديد نيز گفت: طرح آبياري اين پروژه در حال حاضر مرحله لوله گذاري و انتقال آب در محور 8كيلومتري ايستگاه پمپاژ در حاشيه رودخانه اترك تا آب بندان احداث شده در عرصه باغ زيتون در آق تقه جديد است.
 


تدوين سند راهبردي رصدخانه فناوري در يزد

يزد-خبرنگار كيهان:
بنياد نخبگان يزد در حال تدوين سند راهبردي رصدخانه فناوري است.
معاون بنياد نخبگان يزد گفت: تجاري سازي يكي از مهم ترين سرمايه هاي جوامع، نيروي انساني به ويژه نخبگان آن جامعه است و بر اين اساس تلاش شده كار گروه هاي مختلفي براي بررسي طرح هاي نوآورانه و قابليت آنها براي تجاري سازي اقدام كنند.
«اميد فتاحي» اظهار كرد: با توجه به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، بنياد نخبگان نيز نشست ها و همايش هايي را با صنايع مختلف برگزار كرده است تا نخبگان را در جريان توليدات مثمرثمر دخيل كند كه دستاوردهاي خوبي نيز به ويژه در صنعت كاشي و نساجي داشتيم.
وي افزود: هم اكنون در حال تدوين سند راهبردي رصدخانه فناوري در بنياد نخبگان يزد هستيم كه راه اندازي آن گام موثري در زمينه هاي توليد و اقتصاد خواهد بود.
فتاحي اظهار داشت: بحث بورس اختراعات نيز در دستور كار قرار گرفته و هم اكنون در حال رايزني با متخصصان بورس براي تدوين شرح وظايف هستيم.
وي افزود: تا پايان شهريورماه اين سند نيز تدوين خواهد شد و در زمينه پزشكي براساس نيازسنجي انجام شده، كار گروه گياهان دارويي تشكيل شده كه هر هفته جلساتي را با حضور متخصصان مربوطه در مراكز آموزش عالي و مراكز ذي صلاح تشكيل مي شود كه خروجي آن نيز يك كار تحقيقي قابل قبول است.
معاون بنياد نخبگان يزد خاطر نشان كرد: بنياد درصدد است فرهنگ سازي احراز نخبگي براي نسل جوان را تبيين كند و معتقديم نخبه بودن بيش از اينكه انتسابي باشد، اكتسابي است.
 


عيادت مسئولين ورزشي از جودوكار مصدوم بجنوردي

مشهد-خبرنگار كيهان:
مدير كل ورزش و جوانان خراسان رضوي از جودوكار داراي ضايعه نخاعي خراسان شمالي عيادت كرد.
«سيد علي اكبر هاشمي جواهري» به همراه رضا گلدوزيان رئيس هيئت پزشكي ورزش استان، از جودوكار 18 ساله داراي ضايعه نخاعي اهل بجنورد در محل بيمارستان امدادي شهيد كامياب مشهد عيادت كردند.
«محسن اصغري اجغان»، 9 مرداد جاري در حين انجام تمرين دچار ضايعه نخاعي بين مهره 4 و 5 گردن شد و بلافاصله به مشهد اعزام شد.
گفتني است: اين ورزشكار هم اكنون توانايي تنفس به طور طبيعي را ندارد و عمل تنفس وي توسط دستگاه انجام مي شود. مدير كل ورزش و جوانان خراسان رضوي در حاشيه اين عيادت، قول همه گونه همكاري را به خانواده اين ورزشكار آسيب ديده داد.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14