(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 مرداد 1391 - شماره 20285

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خط بطلان بر ديكته هاي آمريكايي (يادداشت روز)
خسته (گفت و شنود)
بازديد سرزده رهبر انقلاب از مناطق زلزله زده
نگراني آمريكا از سفر بان كي مون به تهران
مرسي:
همكاري ايران، مصر، تركيه و عربستان در حل موضوع سوريه مهم است
كيهان و خوانندگان
رويتر: اسرائيل از قدرت تلافي ايران مي ترسد(خبر ويژه)
ميزبان اپوزيسيون كودتاچي بود
مزدور صدام هم از آب درآمد (خبر ويژه)
پروژه مشترك خاتمي و هاشمي چرا در حاكميت خريدار ندارد؟ (خبر ويژه)
فيگارو: نگاه مردم تركيه به ماجراي سوريه در حال تغيير است(خبر ويژه)
50 سال ندانم كاري كردي كه حالا در لندن خوش باشي؟!(خبر ويژه)


خط بطلان بر ديكته هاي آمريكايي (يادداشت روز)

اين روزها پس از شكست سناريوهاي متعددي كه محور غربي- عربي عليه دمشق تدارك ديده و به صحنه آورده بودند؛ سناريوهاي جديدي در راه است تا با تداوم خط ناآرامي و بي ثبات سازي، سوريه را از جبهه مقاومت جدا نمايند.
از همين روي؛ تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي، انتخاب اخضر ابراهيم به جاي كوفي عنان به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه و به پايان رسيدن ماموريت ناظران ملل در دمشق از جمله قرائن و شواهدي است كه تحركات و كارشكني هاي جديد محور غربي- عربي عليه دولت و ملت سوريه را آشكارا نشان مي دهد.
ابتدا بامداد پنجشنبه گذشته، سازمان همكاري هاي اسلامي در بيانيه خود و در اقدامي عجيب تصريح كرد؛ «عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي و همه دستگاه ها و مؤسسات مربوط به آن به حالت تعليق درآمد.»!
اين اقدام سازمان همكاري هاي اسلامي در حالي است كه در همان بيانيه موضوع فلسطين به عنوان موضوع اصلي امت اسلامي مورد تاكيد قرار گرفته و در خصوص موضوع ميانمار نيز كشورهاي اسلامي خواستار تشكيل كميته حقيقت ياب شده اند.
تناقض آشكار اينجاست كه از يكسو بر آرمان فلسطين و نقش تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي تاكيد مي شود و به اصطلاح براي ميانمار دلسوزي مي شود و از سوي ديگر در ماموريتي آمريكايي، تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي پيگيري و به اجرا درمي آيد!
به همين موازات؛ انتخاب شخصيتي چون اخضر ابراهيمي با سابقه اي تاريك نيز گوياي اين واقعيت است كه آمريكايي ها با به بن بست رساندن كوفي عنان و طرح 6 ماده اي او براي حل بحران سوريه، اكنون بار ديگر به دنبال راه حلي غيرسوري و به تبع آن شعله ور شدن ناآرامي ها و بي ثباتي در سوريه هستند.
گفتني است؛ سابقه و شخصيت اخضر ابراهيم به گونه اي است كه پايگاه اينترنتي الوسط عراق با افشاگري ماموريت هاي قبلي او در تحولات منطقه مي نويسد؛ «او استاد عملي كردن ديكته هاي آمريكاست.»
اين پايگاه خبري با اشاره به طرح طايفه اي اخضر ابراهيم پس از سقوط صدام در عراق مي افزايد كه؛ اختلافات مذهبي در عراق جزو سابقه و ماموريت او بوده و اكنون انتخاب او به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، گزينه مناسبي براي آمريكا، اسرائيل، عربستان، قطر و تركيه است.
در ادامه اين تحركات و دسيسه ها بر ضد سوريه، ديروز نيز شوراي امنيت نشستي را درباره اين كشور پشت درهاي بسته برگزار كرد و نهايتاً به ماموريت صلح بانان سازمان ملل مستقر در سوريه پايان داد تا ناظران اين سازمان، فردا - 19 آگوست- دمشق را ترك كنند.
مخالفت روسيه با اين اقدام شوراي امنيت، پشت پرده ماجرا را فاش كرد زماني كه ويتالي چوركين نماينده دايم روسيه در سازمان ملل گفت؛ «برخي طرف هاي بين المللي با دادن اسلحه به مخالفان به شعله ور شدن ناآرامي ها در سوريه كمك مي كنند.»
اكنون با توجه به سناريوهاي قبلي و پيش كشيدن دسيسه ها و سناريوهاي جديد آمريكايي عليه سوريه، طرح نكاتي قابل اعتناست؛
1- در تمامي ماه هاي گذشته بخصوص 5 ماه اخير، آمريكايي ها تلاش گسترده اي كردند تا كار دولت بشار اسد را يكسره نمايند.
در اين ميان علي رغم ژست دموكراسي و حقوق بشري از هيچ اقدام جنايتكارانه و تروريستي دريغ نكردند.
جالب اينجاست كه بخشي از اين اقدامات پليد آمريكايي ها عليه سوريه از طريق برخي رسانه ها به بيرون درز پيدا كرد.
در همين زمينه، روزنامه سعودي الحيات اذعان مي كند گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوريه از سلاح ها و تفنگ هاي اسرائيلي استفاده مي كنند.
از سوي ديگر؛ يك پايگاه خبري تركيه نيز فاش مي كند كه عوامل سازمان سيا و موساد با اعضاي ارتش آزاد در اردوگاه هاي تركيه ديدار مي كنند.
آنچه اين فضا را روشن تر مي نمايد اذعان مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكاست كه در كنفرانسي خبري به وجود القاعده در سوريه اعتراف مي كند.
آمريكايي ها در ادامه تحركات و سناريوهاي گوناگون براي شكستن دولت دمشق، چندين نشست و اجلاس به اصطلاح بين المللي نيز را برپا كردند تا با جلوگيري از حضور ايران، كار سوريه را تمام كنند ولي اكنون آنچه محرز بوده و كمترين ترديدي در آن وجود ندارد اين است كه سناريوها و طرح هاي آمريكايي در بركناري اسد و سقوط سوريه به شكست انجاميده است.
بنابراين نكته حائز اهميت اين است كه محور جبهه مقاومت با تجربه ارزنده و گرانسنگ چند ماه گذشته بايد به اين باور برسد كه آمريكا تعيين كننده نيست و در اين ميان افكار عمومي ملت هاي مسلمان و حاميان مقاومت نيز نبايد مرعوب جنگ رسانه اي و عمليات رواني محور غربي، عربي و صهيونيستي شوند.
2- متاسفانه همزمان با تحولات سوريه آنچه كه بيش از همه تلخ و رنج آور است نقش منافقان امت اسلامي است كه با محور غربي- صهيونيستي مشاركت دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي چند ماه پيش در ديدار با رمضان عبدالله دبيركل جهاد اسلامي هوشيارانه و هشداردهنده خاطرنشان كردند؛ «... طراحي آمريكا براي سوريه كاملا مشخص است كه متاسفانه برخي كشورهاي خارجي و منطقه نيز در اين طراحي آمريكا مشاركت دارند، هدف اصلي آمريكا در سوريه ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است، زيرا سوريه از مقاومت فلسطين و مقاومت اسلامي لبنان حمايت مي كند.»
اين كه در اجلاس مكه، تعليق عضويت سوريه در بيانيه پاياني مورد تصريح قرار مي گيرد ناشي از حضور و مشاركت همان كشورهاي به اصطلاح اسلامي است كه همواره در معادلات جهان اسلام ماموريت آمريكايي دارند و نقش خود را در اين راستا ايفا مي نمايند.
ملت هاي مسلمان منطقه همين نقش مرموز و پليد را در جريان جنگ 33 روزه و 22 روزه در لبنان و غزه نيز به ياد دارند و هيچگاه فراموش نخواهد شد.
بنابراين اكنون در موضوع سوريه نيز بايد با استفاده از ظرفيت ملت ها و ديپلماسي عمومي اين خط را سوزاند و بي شك نقش جمهوري اسلامي ايران در اين عرصه حساس و خطير و بي بديل است.
به نظر مي رسد اجلاس بزرگ جنبش عدم تعهد ظرفيت مناسبي باشد تا با يك ديپلماسي هوشمند، طراحي و سناريوهاي دشمن در موضوع سوريه و جدا كردن آن از جبهه مقاومت را ناكام گذاشت.
3- و بالاخره بايد گفت؛ ديروز روز قدس يك تفاوت ويژه و بارز با تمامي سال هاي گذشته داشت و آن گره خوردن موضوع سوريه با آرمان فلسطين است. به تعبير ديگر، اگر روز قدس روز فرياد اعتراض آحاد مسلمانان عليه جنايات صهيونيست ها و حمايت از مردم مظلوم و مقاوم فلسطين است؛ موضوع سوريه نيز در همين چارچوب است چرا كه سوريه در جبهه مقاومت قرار دارد و اين نقطه اشتراك قابل تفكيك نيست.
ديروز عموم مردم مسلمان در كشورهاي اسلامي و بخصوص ايران نشان دادند به سلاح بصيرت مجهز هستند و پيشاپيش سناريوها و دسيسه ها و عمليات هاي فريب، آمريكا و غرب را مي بينند و تشخيص مي دهند و دست دشمن را مي خوانند. عليرغم تحرك چند كشور منطقه در همراهي با آمريكا و غرب براي يكسره كردن كار سوريه، آنچه مهم است و نمي توان آن را ناديده گرفت قوه فرقان و بصيرت ملت ها است كه تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري هاي اسلامي، يا گماردن كسي مثل اخضر ابراهيم را طرح آمريكايي مي دانند و اين همان نقطه استيصال و سردرگمي محور غربي- عربي و صهيونيستي است كه هرچه مي كنند نمي توانند جبهه مقاومت را با شكنندگي روبرو نمايند. بنابراين ديروز روز قدس يك روز تاريخي و نقطه عطفي در ابعاد مقاومت و بصيرت بود كه نه تنها صهيونيست ها را مانند هميشه به هراس و استيصال انداخت بلكه تحركات آمريكايي در سوريه را به چالش كشاند.

حسام الدين برومند
 


خسته (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: كنفرانس سران اسلامي در مكه با اكثريت آراء، عضويت سوريه در اين كنفرانس را به حالت تعليق درآورد.
گفت: در ميان سران كشورهاي اسلامي غير از دو سه نفر، بقيه بند نافشان را به آمريكا و اسرائيل گره زده اند، بنابراين اكثريت آنها بايد هم با دولت سوريه مخالف باشند.
گفتم: وزير خارجه سوريه هم گفته است براي سوريه چه افتخاري بالاتر از اين كه دشمناني مثل عربستان و قطر داشته باشد.
گفت: يك نويسنده عرب فلسطيني هم نوشته است به خاطر تعليق عضويت سوريه در كنفرانس اسلامي اول بايد به سوريه تبريك گفت و دوم بايد به آل سعود كه دستور آمريكا را دنبال كرده است گفت خسته نباشي!
گفتم: شخصي در حالي كه سوار الاغ بود از كوچه اي مي گذشت، رهگذري گفت؛ خسته نباشي! و الاغ سوار جواب داد من كه سوار الاغ هستم كه خسته نيستم و يارو گفت؛ من به الاغ گفتم خسته نباشي!
 


بازديد سرزده رهبر انقلاب از مناطق زلزله زده

حضرت آيت الله خامنه اي با حضور در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي، ضمن همدردي با مردم در جريان اقدامات امدادي قرار گرفته و در جلسه با مسئولين امور، بر استمرار كمك رساني به آسيب ديدگان تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز پنجشنبه با حضور سرزده در مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي ضمن ابراز همدردي با ساكنان اين مناطق، از نزديك در جريان خسارات وارد شده و نحوه كمك رساني به زلزله زدگان قرار گرفتند.
روستاي سرند از توابع شهرستان هريس اولين منطقه اي بود كه مورد بازديد رهبر انقلاب اسلامي قرار گرفت.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس با حضور در روستاي كوويچ با مردم اين روستا از نزديك ديدار و گفت وگو كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع مردم كوويچ هدف اصلي از سفر به مناطق زلزله زده را ابراز همدردي و همدلي با مردم اين مناطق و عرض تسليت بيان و تاكيد كردند: همه ملت ايران با ساكنان مناطق زلزله زده همدرد و همدل هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم ايران، مردمي متحد و يكپارچه هستند و همين اتحاد و يكپارچگي موجب قدرت، نيرومندي و عزت ملت شده است.
ايشان با توصيه به مردم مناطق زلزله زده مبني بر صبر و بردباري، خاطرنشان كردند: اگر ساكنان اين مناطق با يكديگر همكاري و همدلي داشته باشند، اين حادثه مي تواند به سكوي پرش و دگرگوني چهره اين منطقه تبديل شود.
رهبر انقلاب اسلامي خدمت رساني به مردم مناطق زلزله زده را خوب ارزيابي كردند و افزودند: البته مسئولان براي بازسازي و مقاوم سازي مناطق زلزله زده وظايف سنگيني دارند و مردم اين مناطق نيز بايد به مسئولان براي انجام اين وظايف سنگين كمك كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه بازديد از مناطق زلزله زده، در روستاي باج باج حضور يافتند و با ساكنان اين روستا نيز از نزديك گفت وگو كردند.
روستاهاي زغن آباد و شيخملو از توابع ورزقان از ديگر مناطق زلزله زده اي بودند كه رهبر انقلاب اسلامي از آنها بازديد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي در آخرين مرحله بازديد از مناطق زلزله زده در جمع مردم روستاي اورنگ از توابع اهر حضور يافتند.
ايشان در جمع مردم روستاي اورنگ ضمن ابراز همدردي مجدد با ساكنان مناطق زلزله زده از مردم در خصوص نحوه ارائه خدمات و كمك رساني سؤال كردند كه ساكنان اين روستا ضمن اظهار رضايت از خدمات ارائه شده، در خصوص مديريت توزيع كمك ها گلايه هايي داشتند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر زحمات بسيار زياد مسئولان و ارائه خدمات خوب به مناطق زلزله زده، بر لزوم نظارت دقيق تر بر نحوه توزيع كمك ها تاكيد كردند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند، با توجه به طبيعت خوب و مردم زحمتكش به ويژه جوانان غيور آذربايجان شرقي، اين منطقه آينده خوبي خواهد داشت. ايشان عصر پنجشنبه در جلسه اي با حضور نماينده ولي فقيه، استاندار و مسئولان استان در محل استانداري، خدمات اوليه ارائه شده به حادثه ديدگان زلزله اخير از جمله توزيع چادر را بي نظير خواندند و تاكيد كردند مسئولان علاوه بر برنامه ريزي براي آغاز ساخت مناسب و مقاوم واحدهاي مسكوني آسيب ديده، بايد در جهت استمرار رفع نيازهاي اوليه به ويژه وسايل گرمايي، پتو، امكانات بهداشتي و آب آشاميدني تلاش و خدمات خود را ادامه دهند زيرا فراهم كردن فوري اينگونه نيازهاي ضروري، از لحاظ آرامش روحي و رواني تاثير بسيار بالايي بر آسيب ديدگان خواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي زمينه سازي براي ادامه پذيرش كمك هاي مردمي به ويژه كمك هاي افراد خير و نوعدوست را مهم ارزيابي كردند و افزودند: اگر به بلاياي طبيعي، با ديد فرصتي جهت جهش نگاه شود، قطعا مناطق زلزله زده در آينده از لحاظ آباداني و پيشرفت، بسيار بهتر از گذشته خواهند بود.
ايشان در پايان با اشاره به خصلت هاي برجسته مردم آذربايجان شرقي به ويژه غيرت و همت زبانزد اين منطقه تاكيد كردند: مردم مؤمن ارسباران كه اكنون اين منطقه دچار حادثه زلزله شده است، همواره به رشادت و شجاعت مشهور بوده اند.
در اين جلسه پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز از حضور حضرت آيت الله خامنه اي در مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي به عنوان مرهمي بر مصائب و سختي هاي مردم اين مناطق، قدرداني كرد.
آقاي عليرضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي نيز گزارشي از خدمات ارائه شده به زلزله زدگان و اسكان موقت آنها و همچنين مصوبات جلسه دولت در خصوص مناطق زلزله زده، ارائه كرد.
همچنين به گزارش خبرنگار فارس از تبريز، حضور مقام معظم رهبري در منطقه آذربايجان شرقي و بازديد سرزده ايشان از مناطق زلزله زده و مردم داغديده، باعث تسلي و قوت قلب مردم اين مناطق شده و تاثير رواني مثبتي بر آنان داشته است.
بنابراين گزارش در حالي كه مردم با شعف و بهت يكديگر را خبر مي كردند، به قرباني كردن گاو و گوسفند اقدام كرده و با شعارهاي انقلابي خود از ايشان استقبال و با چشماني اشكبار به سخنان ايشان گوش فرا دادند.
 


نگراني آمريكا از سفر بان كي مون به تهران

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا با ابراز نگراني از برگزاري نشست غيرمتعهدها در ايران از «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل متحد كه قصد دارد در اين اجلاس شركت كند، با لحني تلخ انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «ويكتوريا نولند»، سخنگوي وزارت خارجه ايالات متحده، برگزاري اجلاس آينده كشورهاي غيرمتعهد در تهران را «تصميمي نامناسب» دانست و آن را «علامتي منفي» خواند. نولند گفت: ايران در رابطه با برنامه هسته اي اش، رشته اي از قطعنامه ها و مصوبه هاي گوناگون سازمان ملل متحد را زير پا گذاشته است. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از اين كه بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد، قصد دارد در اجلاس آتي كشورهاي غيرمتعهد در تهران شركت كند، با لحني تلخ انتقاد كرد.
نولند روز پنجشنبه (26 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: «ما نظر خود را به بان كي مون اطلاع داديم و اكنون اوست كه بايد تصميم بگيرد. ما گفته ايم كه تهران براي برگزاري اين اجتماع محل بسيار نامناسبي است.»
 


مرسي:

همكاري ايران، مصر، تركيه و عربستان در حل موضوع سوريه مهم است

رئيس جمهور مصر بر اهميت همكاري ايران، مصر، تركيه و عربستان براي حل موضوع سوريه تاكيد كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «هاآرتص»، «محمد مرسي» رئيس جمهور مصر گفت: همكاري ايران، تركيه، عربستان و مصر براي حل بحران سوريه از اهميت زيادي برخوردار است. وي كه در سازمان همكاري اسلامي صحبت مي كرد، اظهار داشت: هم اكنون زمان تغيير نظام در سوريه است.
محمد مرسي همچنين تاكيد كرد كه براي مصر و كشورهاي مسلمان عرب، موضوع فلسطين فوري ترين موضوع باقي مانده و از فلسطينيان خواست تا صفوف خود را متحد كنند.
روز سه شنبه، «صلاح عبدالمقصود» وزير اطلاع رساني مصر كه يكي از اعضاي اخوان المسلمين مصر است گفت: مصر تا زماني كه سرزمين اشغال شده فلسطينيان آزاد نشود، روابط با اسرائيل را عادي سازي نخواهد كرد.
همچنين به گزارش العالم، منابع مصري گزارش داده اند كه مرسي بعد از ديدار سه روزه از چين در روزهاي ششم تا نهم شهريورماه، روز دهم شهريور براي يك سفر 2 روزه به ديگر سران شركت كننده در نشست جنبش غيرمتعهدها خواهد پيوست.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ روز قدس از وجوه مشترك كشورهاي اسلامي در مبارزه با اشغالگران و در رأس آن رژيم كودك كش اسرائيل اشغالگر سرزمين مقدس قدس است. امروز حركت رو به جلو آزادي قدس مرزهاي كشورهاي اسلامي را پشت سرگذاشته و به داخل ملت هاي آزاد جهان رسيده است. وحشت اين روز عزيز و پيامدهاي روزافزون آن كابوس مرگ صهيونسيم شده و مي رود كه در آينده نزديك جان اشغالگران را بگيرد.
محمودي
¤ انشاءا... روز قدس را به روز همبستگي هميشگي مسلمانان در حمايت از مظلومين عالم بويژه مسلمانان فلسطين، ميانمار، عربستان، سوريه، افغانستان قيام و بيداري اسلامي كشورهاي خاورميانه و آفريقا تبديل خواهيم كرد.
همداني
¤ صحبت هاي مايكل لدين عضو شوراي روابط خارجي آمريكا مبني بر ضربه زدن به جمهوري اسلامي از داخل حرف جديدي نيست. بيش از 30 سال است كه به اين كار مشغول هستند ولي خدا را شكر مردم ايران مرتب به دهان آنها زده اند. بنابراين اينگونه اراجيف دشمنان قسم خورده انقلاب ارزش تيتر كردن در روزنامه ندارد.
8516---0919
¤ چگونه مي توان باور كرد كسي كه خانه و كاشانه اش، زن و فرزندانش، پدرومادرش و... همه زير آوارها خاك با مرگ و زندگي دست و پنجه نرم مي كنند چگونه موفق شدند در زير آوارها با بي بي سي و آمريكا و فرانسه و تمامي ددمنشاني كه به خون ملت ما تشنه اند تماس بگيرند و از نحوه رسيدگي به امور زلزله ديدگان شكوه نمايند؟ گردانندگان اين رسانه هاي استكباري از دروغ و شعبده بازي خود خسته نشده اند؟ اي ننگ بر اين نيرنگتان باد.
6091---0915
¤ سواري هاي خطي ميدان نوبنياد-ميدان صنايع كه مسير بسيار كوتاهي است كرايه را از 275تومان به 550 تومان افزايش داده اند. اين اقدام خودسرانه با واكنش مسافرين روبرو شده و هر روز شاهد درگيري هستيم.
از ساكنين حومه ميدان نوبنياد
¤ مي خواستم بدانم آيا مسئولين كشور از وضع گراني در كشور اطلاع دارند يا خداي ناكرده بي اطلاع هستند و نمي خواهند بدانند كه ملت چه مي كشد. به خدا قسم حق اين مردم انقلابي اين نيست كه در چنين شرايطي مورد بي مهري مسئولين قرار بگيرند و نسبت به آنها بي توجهي بشود.
9386---0911
¤ برخلاف دستور بانك مركزي مبني بر فروش ارز دانشجويي از طريق كليه بانك هاي كشور بانك سامان شعبه ميدان كاج سعادت آباد اين كار را انجام نمي دهد و به اعتراض مشتريان نيز توجه ندارد. تكليف چيست؟
عقيلي
¤ در تبليغات تك فرزندي كه از صداوسيما پخش مي شود بايد تجديدنظر صورت گيرد و تمام برنامه ها در راستاي سياست كلي كشور پيش برود.
اردكاني
¤ وقتي حضرت رسول اكرم (ص) درخصوص علم آموزي فرموده اند از گهواره تا گور بايد دنبال كسب دانش باشيم چرا دركلاس هاي نهضت سوادآموزي شرط زير 50 سال را گذاشته اند.
2148---0937
¤ با توجه به افزايش حقوق 15% كارمندان در سال جاري متاسفانه آموزش و پرورش اقدام به صدور احكامي نمود كه شيريني اين افزايش را از كام فرهنگيان گرفت و هر فرهنگي از 80 تا 100 هزار تومان با كاهش حقوق مواجه شد. براساس احكام سال قبل بدي آب و هوا كه اكثر وزارتخانه ها و سازمانها دريافت مي كنند به اين قشر نيز تعلق گرفت ولي در احكام صادره مردادماه اقدام به حذف بدي آب و هوا نموده اند كه اين كار باعث كاهش 80 تا 100 هزار توماني را شده است. در ضمن بن فرهنگيان نيز چند سالي است كه حذف شده است. از مسئولين امر درخواست اصلاح احكام صادره را دارم.
سلماني
¤ ضمن تشكر از رقابت بانوي تكواندوكار ايراني با حفظ پوشش اسلامي و حفظ حجاب مربي كره اي تيم تكواندوي كشورمان از رئيس كميته ملي المپيك و شخص آقاي علي آبادي مي پرسم اگر پوشش اسلامي براي بانوان اعزامي الزامي است به فرهنگ سازي حفظ شئونات اسلامي آقايان در مسابقات نيز توجه نماييد.
سليمي
¤ از كيهان و رسانه هاي ارزشي انتظار مي رود كه پيگير مسائل و مشكلات چايكاران باشند و گزارشي از صنعت چاي تهيه و به مسئولين ارائه دهند تا از اين مشكلات رهايي يابد. 4 ماه است ناظران خريد حقوق نگرفته اند و هيچ قراردادي هم با آنان بسته نشده، كارخانجات بدون قرارداد هستند و برخي نيز اعلام تعطيلي كرده اند و بيشتر طلب پول برگ سبز چايكاران پرداخت نشده است با اين تورم و گراني و چندين سر عائله چگونه به رفع مشكلات زندگي اقدام نماييم.
9329---0911
¤ به عنوان فرزند شهيد از پدر كميل قاسمي كه مدال فرزندش را به خانواده شهدا تقديم كرد سپاسگزارم.
8449---0919
¤ برخي مسئولين سخنان مقام معظم رهبري را با بنر و كاغذ و... بر سر ادارات خود نصب مي كنند ولي اقدام عملي براي تحقق اين خواسته آقا انجام نمي دهند. لذا به آنها مي گويم شعار سال مشخص شده و نياز به تبليغات ندارد. فقط بايد براي تحقق اين شعار كمر همت بست.
3092---0911
¤ قانون جامع ايثارگران 8 سال طول كشيد كه در مجلس به تصويب رسيد، سه سال مي شود كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است. چرا بعد از اين سالها تكليف اين قانون را كه سرنوشت 400 هزار جانباز به آن بسته شده روشن نمي كنند؟ وقتي اين نهادها به وظيفه خود عمل نمي كنند ناگزير از دفتر مقام معظم رهبري تقاضاي مساعدت براي حل اين مشكل داريم.
كبيري
¤صندوق بازنشستگي كشوري و وزارت آموزش و پرورش چنانچه بدهي خود را به بيمه ايران بپردازند ما بازنشستگان مي توانيم مطالبات خود را بابت هزينه هاي پزشكي مربوط به بيمه طلايي دريافت كنيم. ولي كو گوش شنوا!
احمد خرسندي
¤از نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود با تصويب طرحي وضعيت كارمنداني را كه سابقه 14 سال به بالا در مراكز دولتي داشته و به انحاء مختلف بازخريد شده اند، به بازنشستگي تبديل نمايند تا مرهمي بر زخم دل هاي شكسته خانواده هاي اين افراد باشد.
4813---0919
¤ مكرراً به اردوغان تذكر داده شده بود، آتش بيار معركه نباش، نظام حكومتي سوريه به رهبري بشار اسد ماندني است و اين شما هستيد كه در آتش فتنه خود ساخته خواهيد سوخت.
يك پيام
¤ طرح آموزش شنا به دانش آموزان سوم ابتدايي امسال هم در 12جلسه برگزار شد. طبق معمول تمام مسئوليت و زحمت اجراي آن از قبيل سازماندهي دانش آموزان و اياب و ذهاب به عهده مربي پرورشي و تربيتي بچه ها بود، اما هنگام پاداش اين مديران مدارس بودند كه پاداش اصلي را دريافت كردند! آيا اين عدالت است؟
يك مربي پرورشي از تهران
¤بيمارستان هاي اهواز ازنظر خدمات دهي خيلي ضعيف هستند. لطفاً به اين موضوع رسيدگي شود.
5483-0935
¤ از بهارستان نشينان تقاضا داريم اين دوره چهار ساله را دوره اقدامات جهادي كنند و مسائل گمرك و قيمت ارز و نوسات طلا را كه در وضعيت اقتصادي كشور تأثير دارد، به شدت مورد بررسي قرار دهند.
يك شهروند
¤ آقاي رئيس جمهور هديه نوزادان به مبلغ يك ميليون تومان را تصويب كردند، اما وقتي براي دريافت به بانك ها مراجعه مي كنيم هيچ پاسخي به ما نمي دهند.
1187-0912
¤ چندين مقاله درمورد جنگ نرم و دفاع مقدس نوشته ام. لطفاً براي چگونگي چاپ اين مقالات در روزنامه مرا راهنمايي كنيد.
8371-0911
كيهان: شما مي توانيد مقالات خود را به نشاني هاي روزنامه كه مندرج در صفحه آخر است ارسال داريد تا مورد بررسي قرار گيرد.
¤ از دولت تقاضا داريم براي يكسان سازي حقوق بازنشستگان اقدام كند تا همه در عدالت زندگي كنند.
يك هموطن خانم از كاشان
¤ كوفي عنان كه نماينده سازمان ملل در امور سوريه بود وقتي مخالف مواضع دولتمردان غربي عمل كرد با فشار آنها مجبور به استعفا شد. اما غربي ها بدانند براي اثبات ستيز آنها با بشريت اعدام يك كودك سه ساله كافي است.
سليمان بلغار
¤ آمريكاي پليد و فرزند نامشروعش رژيم صهيونيستي مي گويند دنيا با خاك يكسان شود، اما يكي دوميليون آمريكايي اسرائيلي تبار و رژيم صهيونيستي در امان بمانند و از نعمات كره زمين استفاده كنند. البته اين قوم به مردم خود هم رحم نمي كنند تا چه رسد به ديگر ملت هاي جهان.
ايراني
¤ از مسئولان تاكسيراني تقاضا داريم براي خدمات رساني بهتر به شهروندان تكليف خودروهاي مسافركشي را مشخص كنند تا هر كس بداند چه وظيفه اي دارد.
يك شهروند
¤ پخش سريال هايي بدون محتوا و مفاهيم ديني در ماه مبارك رمضان جاي تأسف دارد. مسئولان صداوسيما بايد براي تهيه برنامه هاي قوي تر در اين ماه مبارك خيلي بيشتر تلاش كنند.
معتمدي
¤ اين حق ملت و ارتش سوريه است كه مزدوران درحال جنگ با كشور سوريه را در هر كجا از كشورشان دستگير كردند، حلق آويز كنند تا اينكه به ديگر مزدوران اجنبي ترش تحت عنوان ارتش آزاد سوريه درس عبرتي باشد و پاسخي باشد براي حلق آويز كردن كودكان معصوم.
8575-0937
¤ مي خواستم از روزنامه كيهان بابت افشاگري درباره پشت صحنه فصلنامه «نگاه نو» و به دليل لغو «جايزه مهتاب ميرزايي» تشكر كنم. واقعا من به عنوان يك ايراني خارج از كشور كه با امثال «عبدي كلانتري» آشنايي دارم، تعجب مي كنم كه چطور مقالات چنين فرد ضد دين و هوادار اسرائيل در نشريات ايران اجازه چاپ پيدا مي كند. البته لغو «جايزه مهتاب ميرزايي» را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم با فصلنامه «نگاه نو» نيز توسط هيئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد برخورد جدي و انقلابي صورت بگيرد.
يك شهروند
¤ از مسئولان مي خواهيم اول به مسائل برق و روشنايي جزيره ابوموسي توجه كنند و سپس به فكر گردشگري كردن اين جزيره باشند.
يك شهروند
¤ براي گرفتن سود سهام عدالت به بانك كشاورزي مراجعه كرديم اعلام كردند تمام حساب ها از طرف سازمان متولي مسدود شده است. بنوسيد مگر چنين چيزي ممكن است؟
5641-0916
¤ با توجه به كشتار بي رحمانه مسلمانان ميانمار و سكوت محض جهانيان چرا رسانه هاي داخل هيچ پوشش خبري ندادند و رسانه ملي نيز همچنان بر پخش فيلم هاي بودايي اصرار دارد؟
9173-0936
¤ حضرت علي(ع) مي فرمايند: قرآن را بياموزيد كه بهترين گفتار است و آن را نيك بفهميد كه بهار دلهاست. (نهج البلاغه/خطبه110)
6263-0938
¤ در مورد ربوده شدن دهها زائر ايراني در دمشق بايد بگويم اين كار يك نقشه از قبل طراحي شده است نه از سوي تروريست ها. چون تروريست ها مزدوران اجير شده اي هستند كه حتي به اختيار خود آب نمي خورند. اينها اجير شده تركها هستند و افسران ترك آنها را مديريت مي كنند و پول آنها را آمريكا و كشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي مي پردازند. اما دشمنان بدانند كه روز به روز حلقه محاصره تروريستها تنگ تر مي شود. دشمنان مي خواهند جلوي مديريت ايران بر مسائل منطقه را بگيرند. زائران ايراني را دزديدند تا ايران نتواند جولان كافي در قضيه سوريه بدهد. درچنين شرايطي بايد بسيار هوشيار باشيم.
رضا دوستي
¤ نمايندگان مجلس در چنين شرايطي بايد هم و غم خود را صرف كارهاي مردم و امور روزمره معيشتي آنها كنند.
يك شهروند
¤ به عليرضا نوري زاده مي گويم تو از روزي كه با قلم بيمارت عليه هموطنان خود اقدام نمودي ديگر شرفي برايت باقي نمانده پس لطف كنيد از چيزي كه نداريد حرفي نزنيد، همان كاسه ليسي براي تو كفايت مي كند.
علي زاده
¤ چرا دادگاههاي كشور نسبت به خروج فائزه هاشمي از كشور هيچ عكس العملي نشان نمي دهند.
يك شهروند
¤ لابد آقاي اردوغان از جنايت هايش در ناآرامي هاي سوريه بي خبر است كه ضمن قتل عام مردم سوريه توسط مزدورانش حتي به كودك 5 ساله هم رحم نكرده و او را به دار مي آويزند؟
يك شهروند
¤ به رغم اولتيماتوم ناجا براي برخورد با روزه خواري و بدحجابي متأسفانه وضعيت كساني كه در سطح شهر آن هم پايتخت ام القراي جهان اسلام تردد مي كنند به ويژه ميهمانان خارجي اصلا زيبنده اين نظام نيست. در برخي موارد افراط (برخورد با روزه خواري در داخل مغازه كه كركره اش تا نيمه بسته است) و تفريط (رها كردن بسياري از افراد كه به طور علني اقدام به روزه خواري مي كنند) اگر هر روز سري به سبزه ميدان در نزديكي مسجد ارك و دادگستري بزنيد قماربازان دلار و سكه كه مواد لازم خورد و خوراك به دست (آب، كيك، سانديس و...) اقدام به روزه خواري مي كنند را مشاهده مي كنيد كه بدون هيچ گونه واهمه اي و با بي حيايي كامل در مركز شهر مرتكب فعل حرام مي شوند و برخوردي هم از سوي ناجا مشاهده نمي شود. چرا؟
يكي از متدينين محل
¤ به وزير ورزش بفرماييد در جايي كه براي فوتبال هزينه هاي آنچناني مي شود براي مربيان كشتي هم پاداش شايسته اي در نظر بگيرند.
يك شهروند
¤ آلودگي هوا در شهرهاي كشور به خصوص مناطق جنوبي كشور را چه كسي پاسخگو است؟ چرا مسئولان فكري براي رفع اين مشكل نمي كنند؟
يك شهروند
¤ آن دسته از افرادي كه عالما و عامدا در ماه مبارك رمضان كه اوج معنويت است اقدام به روزه خواري در ملأعام مي كنند در عمق منجلاب پستي قرار دارند.
سليمان بلغار
¤ همراه و همگام شدن دولت تركيه در قتل و غارت مردم سوريه و ايجاد پل ارتباطي بين تروريست ها و رژيم اشغالگر قدس به منظور براندازي دولت قانوني سوريه ماهيت اصلي اين دولت را برملا كرد. يعني برخي از رفتارهاي رياكارانه مثل ترك ميز نشست در برابر رژيم اشغالگر قدس فريبي بيش نبوده و ظاهرا مأموريتي براي نفوذ داشته اند. ولي زهي خيال باطل كه با طناب شيطان بزرگ هر كه به چاه رفت گرفتار شد و اين حيله گران فريب كار نيز عاقبتي جز عاقبت ديگر مزدوران منطقه اي آمريكا نخواهند داشت.
طالعي
¤ از نمايندگان محترم مجلس نهم انتظار بحقي است كه براي سلب تابعيت وطن فروشان كه به دامن دشمن ملت (رژيم صهيونيستي، آمريكا، انگليس و...) پناهنده شده اند و به وطن فروشي و آرمانهاي ملت اقدام مي نمايند گام بردارند و با تصويب قوانين فوري (در صورت فقدان قوانين لازم) دل ملت را در ايام عيدسعيد فطر شاد نمايند.
عليمرداني
¤ درست در زماني كه آقاي هاشمي براي يك جمع صحبت از اقتصاد مقاومتي كرده و سخن از لزوم روي كار آمدن نيروهاي صالح مي كند دختر ايشان فائزه با هواپيما از كشور براي ديدن مسابقات المپيك از نزديك عازم لندن مي شود. خوب شد نمرديم و معني اقتصاد مقاومتي مورد نظر بعضي از افراد و همچنين منظور از نيروهاي صالح را متوجه شديم.
آل اسحاق
¤ اگر ساختار فعلي جهاد كشاورزي به گذشته يعني دو نهاد جهاد سازندگي و اداره يا وزارت كشاورزي برگردد قول مي دهم امور دامپروري و كشاورزي در كشور سر و سامان پيدا كند. آن وقت خواهيد ديد كه زمين هاي كشاورزي ميهن اسلامي به جاي اجاره دادن به بيگانگان چگونه توسط جوانان همين كشور آباد خواهد شد.
4559-0911
¤ مدير مسئول روزنامه ايران در يادداشت اخير خود تحت عنوان عميق تر بينديشيم مطالبي را در رابطه با موضوع بيداري اسلامي به قلم آورده كه بايد بگويم در مقدمه آن اشكالي وجود ندارد ولي نتيجه گيري آن كاملا غلط است. چرا كه بيداري انساني مورد تاكيد ايشان همان بيداري اسلامي كه آمريكا از آن هراس دارد نيست. بي جهت نيست كه غربي ها اسم بهار عربي روي اين پديده گذاشته اند و اصرار دارند كه غير آن به كار برده نشود.
ساعدي
¤ مگر قرار نبود از مجريان زن در برنامه آقايان استفاده نشود؟ پس چرا در برنامه گفت وگوي خبري شبكه 2 باز هم از مجري خانم جوان استفاده مي شود.
7029-0912
¤ شهرداري اعلام كرده است كه نصب هرگونه برچسب بر روي در و ديوار و املاك شهر تهران ممنوع است، اما بسياري از شركت هاي خصوصي اقدام به اين كار كرده اند كه خسارت زيادي را به خانه هاي ما مي زنند. از مسئولان شهرداري مي خواهيم قوانين سخت تري براي اين موارد تصويب كنند.
يك شهروند
¤ برخي از مراكز عرضه آبزيان كه ماهي زنده به فروش مي رسانند بسيار آلوده و كثيف و كاملا غيربهداشتي است. از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا دارم به اين موضوع رسيدگي شود.
فواد كاسب
¤ اينكه مي گويند ارز دانشجويي مي دهند، صحت ندارد، چون يك ماه است كه براي پسرم ثبت نام كرده ام، اما هيچ نتيجه اي نگرفته ام و بچه هاي ما در خارج مستاصل هستند.
خانواده يك دانشجوي ايراني خارج كشور
¤ «منافقان از كفار بدترند.» اين عبارت در مورد دولت تركيه مصداق دارد كه در مقايسه با دولت لائيك قبل از حكومت فعلي، انسان مي گويد، صدرحمت به آن دولت كه ظاهر و باطنش يكي بود، اما الان ظاهر و باطن اين دولت فرق دارد، در قضاياي هسته اي كه در ظاهر به نفع ايران اقدام كرده دولت ما بايد شك كند چرا كه اين دولت منافق گونه در ظاهر اسلام را قبول دارد، اما در باطن اسلام امريكايي را مي خواهد.
0051-0912
¤ از ديدار هيلاري كلينتون با داوود اوغلو بوي نحسي به مشام مي رسد و اين ديدار نگران كننده است. گويا متوجه شده اند راهبرد نظامي در قبال سوريه به جايي نمي رسد و لذا تاكيد كرده اند دستگاه هاي جاسوسي چند محور شرارت يك نقشه جديد براي سوريه بكشند. به گمانم اين كشورها در فاز نظامي شكست خوردند و تروريست ها شكست خوردند، اما امريكا مي خواهد وارد فاز ديگري شود و خداي ناكرده ترور مقامات ارشد سوريه را در دستور كار خود بگذارند. لذا ما بايد هوشيار باشيم اوضاع سوريه يكي از جاهايي است كه با سرنوشت ملي ايران گره خورده است و نبايد نگران اين باشيم كه تركيه زائران ما را گروگان گرفته اين موضوع حل مي شود ما نبايد فريب بخوريم.
ايران منش
¤ 45 ساله و مجرد هستم و سه سال در خط مقدم جبهه هاي جنگ جنگيدم. براي تهيه مسكن اقدام مي كنم مي گويند بايد زن بگيريد و مي خواهم زن بگيريم مي گويند بايد خانه داشته باشيد. شما راهي پيش پاي من بگذاريد. چه كنم؟
زنده دل
¤ گراني كه در بازار ارز و سكه به وجود آمده است مستقيما شخص آقاي بهمني مقصر است. مسئولان بايد وارد اين قضايا شوند و جلوي گراني ارز را بگيرند.
0031-0912
¤ من با وجود داشتن يك فرزند براي تهيه مسكن با توجه به تورم و گراني در مضيقه هستم اگر دولت نسبت به رفع مشكل مسكن و تورم اقدام نمايد همه از جمله بنده علاقه به داشتن حداقل سه فرزند را دارند.
9858-0917
¤ با داشتن 2فرزند محصل و زن مطلقه و از كارافتادگي 80درصد اعصاب و روان قادر به تامين زندگي فرزندانم نيستم از خيرين كمك مي طلبم.
0585-0919
¤ شهر زلزله زده اهر در حوزه رود ارس قرار دارد اگر شهري پيشرفته با امكانات مركز استان در نزديكي اهر احداث شود ضمن اسكان زلزله زدگان جمعيت مصرف كننده آب در حوزه درياچه اروميه تشويق به مهاجرت به اين شهر پيشرفته مي شوند كه اين براي درياچه اروميه نيز مفيد است.
ايراني
¤ در تاريخ 22/5/91 آموزش و پرورش منطقه 2 با دعوت از فرهنگيان اين منطقه در سالن مرزداران براي صرف افطاري مي خواست از آنها به نوعي تجليل نمايد ولي به علت برخي سهل انگاري ها و عدم دقت كافي براي 150نفر از فرهنگيان و خانواده شان غذا نرسيد و تا پاسي از شب معطلي بدون صرف شام به منزل برگشتند. سوالي كه مطرح است اينكه اگر قادر بر انجام كاري نيستند چرا هم خود را به زحمت مي اندازند هم ما را نزد خانواده شرمسار مي كنند.
اسم محفوظ
¤ 6ماه از ازدواجمان سپري شده ولي موفق به گرفتن وام ازدواج نشده ايم از مسئولين بانكي مي خواهم از هزينه هاي گزاف بكاهند تا جوانان بتوانند به تشكيل زندگي اقدام نمايند.
يك جوان از كرمانشاه
¤ از دولت محترم درخواست مي شود نسبت به پي گيري تبديل وضعيت نيروهاي اركان ثالث (شركتي) به قراردادي بيش از 300نفر از كاركنان شركت گاز كرج اقدام نمايند با كمترين مسئله اي كه افراد داشته باشند تهديد به جابه جايي و حتي اخراج مي شوند با گذشت حدود 10 سال با اين وضعيت زندگي كردن بسيار دشوار است.
يكي از كارگران اركان ثالث شركت گاز كرج
¤ از رياست جمهوري بابت اختصاص جايزه طلايي به آقاي عبدولي تقدير و تشكر مي شود.
7575---0938
¤ از هيئت دولت و نمايندگان محترم مجلس درخواست مي شود فكري به حال جانبازان زير 25درصد كنند. بنده با 5سر عائله و حقوق ماهيانه 130 هزار تومان قادر به خريد نان و پنير براي يك ماه خانواده ام نيستم. مگر نمي گوييد خط فقر زير يك ميليون تومان درآمد است. پس ما در كجاي آن قرار داريم؟
4054---0937
¤ پس از 16 سال فعاليت در شركت ايران گاز شيراز به دليل تعديل نيرو مرا اخراج كردند. با داشتن 4 فرزند و بيكاري با اين تورم چكار بايد كنم؟ درصورتي كه نيروي جديدي به جاي ما جذب نموده اند. آيا اين عدالت است؟
جانباز 15%
¤ چرا بحث بازپس گيري باغ قلهك از دست انگليس خبيث به فراموشي سپرده شد؟ از نمايندگان مجلس و دولت درخواست اقدام لازم براي بازپس گيري آن را دارم.
پورمريدي
¤پاسخ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 9/2/91 در مورد قرص فورزمايد به آگاهي مي رساند: قرص فورزمايد در مدت خاصي دچار كمبود شد كه با اقدام فوري و افزايش توليد داخلي توسط شركت هاي داخلي توليدكننده، اين موضوع حل گرديد ضمن آن كه در آن فاصله زماني داروهاي جايگزين ديگر در بازار موجود بود.
 


رويتر: اسرائيل از قدرت تلافي ايران مي ترسد(خبر ويژه)

خبرگزاري رويتر در گزارشي نوشت: رژيم اسرائيل از قدرت تلافي ايران مي هراسد.
اين خبرگزاري با اشاره به لفاظي هاي گاه بگاه مقامات صهيونيستي عليه ايران نوشت: مقامات تل آويو براي حمله به ايران بايد بر اختلافات درون دولت ائتلافي كه از ترس مردم نسبت به وقوع جنگ موشكي بي سابقه ناشي و در رسانه ها منعكس مي شود، غلبه كنند. شماري از تحليلگران اين گمانه را مطرح مي كنند كه رژيم يهودي از عواقب جنگ با ايران به مثابه دشمني قوي و دور كه رزمندگاني در لبنان و غزه دارد و مي تواند هزاران موشك را به اسرائيل شليك كند، مي ترسد. جبهه داخلي اسرائيل بايد بتواند در صورت اقدام تلافي جويانه ايران، اين فشار سنگين را تحمل كند.
رويتر افزود: سپر دفاع موشكي اسرائيل بعضي از موشك ها را ردگيري مي كنند اما آنهايي كه از اين سپر عبور مي كنند مي توانند به همه شهرها برسند و نه تنها اقتصاد را فلج سازند بلكه به پناهگاه ها نيز نفوذ كنند. «متان ويلناي» وزير جنگ داخلي اسرائيل اخيرا گفت: ما داخل شهرها آماده نيستيم. دلايل ديگر كه اسرائيلي ها فعلا نمي خواهند وارد جنگ شوند بي علاقگي آمريكا است كه در شرايط كنوني ديپلماسي را ترجيح مي دهد.
از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز با بي ثمر خواندن تهديد نظامي عليه ايران نوشت: اقدام نظامي يك راه حل سريع براي حل معضل فعاليت هاي هسته اي ايران نيست. حتي يك حمله هوايي گسترده و طولاني مدت در نهايت قادر خواهد بود فعاليت هاي هسته اي ايران را چند سالي به عقب بازگرداند. اما در مقابل چه در داخل ايران و چه در خارج از آن كشور همدلي و حمايت گسترده اي را از رژيم جمهوري اسلامي موجب خواهد شد.
اين روزنامه افزود: توافق و همكاري هاي بين المللي گسترده در زمينه تحريم ايران مسلما ضربه شديدي خواهد خورد و حتي ممكن است به طور كامل مختل شود. بسياري از فرماندهان سابق نيروهاي مسلح و نهادهاي امنيتي اسرائيل به شكل علني و با صراحت با يك چنين حمله اي مخالفت كرده اند. نظرسنجي هاي متعدد نيز نشان مي دهد كه بخش وسيعي از مردم اسرائيل با يك چنين اقدامي مخالف اند.
همچنين روزنامه لاريپوبليكا با اشاره به انتصاب آورام ديختر (رئيس سابق شين بث) به عنوان وزير دفاع غيرعامل نوشت: ايران تهديد نظامي اسرائيل را جدي نمي گيرد و آن را نشانه ضعف و ترس مي داند. ايراني ها مي گويند اسرائيل هيچ شانسي در جنگ ندارد.
همچنين داني ياتوم رئيس اسبق موساد به بي بي سي گفته است: ايران اتمي خطرناك تر از جنگ است اما هنوز شمشير به گلوي ما نرسيده كه بخواهيم اقدام نظامي كنيم. جنگ پديده خوشايندي نيست. ما بايد از آن پرهيز كنيم مگر اينكه شمشير به گلويمان رسيده باشد.
مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا روز گذشته در كنفرانسي مطبوعاتي اعلام كرد: اسرائيل قادر به نابود كردن برنامه هسته اي ايران نيست.
خبرگزاري آلماني دپ آ نيز با اشاره به تظاهرات اعتراض آميز هزاران صهيونيست در مقابل محل اقامتگاه ايهود باراك نوشت: به خاطر اظهارات جنگ طلبانه وي هراسي عميق در ميان اتباع اسرائيل درگرفته است. تظاهركنندگان تصريح كردند كه باراك و نتانياهو لايق اداره اسرائيل نيستند و بايد استعفا دهند تا زندگي اسرائيلي ها با مخاطرات جدي روبرو نشود.
در همين حال ايهود اولمرت نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي كه خود آغازگر جنگ شكست خورده 33روزه عليه حزب الله لبنان بود، گفته است: صحبت علني درباره ايران به اسرائيل آسيب مي زند.
ايهود افزود: از شنيدن برخي اظهارات دولتمردان براي ايجاد يك داستان اغراق آميز عميقا نگران شده ام. نتانياهو و باراك مردم ما را وحشت زده كرده اند.
 


ميزبان اپوزيسيون كودتاچي بود

مزدور صدام هم از آب درآمد (خبر ويژه)

جواد خادم از مهره هاي سازمان سيا هماهنگ كننده كودتاي نافرجام نوژه بود. وي در مصاحبه با سايت خودنويس (وابسته به نيك آهنگ كوثر) ابتدا مدعي شد «يكي از دلايل كودتاي نوژه اين بود كه متوجه شديم عراق ممكن است به ايران حمله كند و اين كودتا مي توانست مانع وقوع جنگ شود»(!) اما در ادامه درباره ديدار خود و شاپور بختيار با مقام هاي عراقي تصريح كرد: حتما داشتيم! حتما داشتيم! نه به خاطر كودتا، كه به خاطر مسائل ديگر. به هيچ عنوان به خاطر اينكه از آنها براي كودتا به معناي اجرايي كمك بگيريم نبوده است.
وي درباره اين سوال كه «آيا دولت عراق از كار شما و برنامه براي كودتا مطلع بود؟»، گفت: حتما مطلع بود! حتما مطلع بود كه آقاي بختيار مي خواهد يك كودتايي بكند. هر كسي بخواهد اين را كتمان بكند حتما يك شوخي است. خادم اضافه كرد: من تاسيس كننده راديو بغداد بودم. مثل همين امروز كه همه اپوزيسيون سعي مي كند صدايي داخل مملكت داشته باشد و مخالف دولت صحبت كند. قصد بر اين بود كه يك صدا باشد و صداي بسيار خوبي هم بود. البته به خوبي هم در ايران پخش نمي شد..
هماهنگ كننده كودتاي نوژه درباره جدايي از بختيار مي گويد: ببينيد، من شخصا بعد از كودتاي نوژه هيچ نقشي در نهضت مقاومت ملي نداشتم. من مبارزه بلندمدت را پيش بيني مي كردم و به هيچ عنوان بعد از كودتاي نوژه دليلي نمي ديدم كه در يك سازماني باشم كه «درازمدت» فكر نمي كند. و چون من فكر مي كردم كه بايد يك نسل بگذرد تا يك اتفاق بعدي در ايران بيافتد، هيچ دخالتي در نهضت مقاومت ملي، از سه، چهار ماه بعد از كودتاي نوژه نداشتم.
گفتني است نشست اخير بروكسل با توجه به جمع شدن شماري از تروريست ها (نظير رئيس كومله) و عناصر مدافع حمله نظامي بيگانگان به ايران، تبديل به يك افتضاح، بزرگ براي طيفي از شركت كنندگان شد كه مدعي مبارزه ملي براي دموكراسي بدون خشونت و دخالت بيگانگان بودند.
جواد خادم درباره وجود نيروهاي نفوذي در ميان اپوزيسيون خارج كشور مي گويد: اين افراد نفوذي وجود دارند و هر اتفاقي در خارج كشور بيفتد، رژيم مي داند، من شك و ترديدي ندارم. اگر من بگويم نفوذي وجود ندارد حتما اشتباه كرده ام. افراد نفوذي در تمام شئون اپوزيسيون رخنه كرده اند، مطمئن باشيد!


 


پروژه مشترك خاتمي و هاشمي چرا در حاكميت خريدار ندارد؟ (خبر ويژه)

ارگان گروهك ملي- مذهبي مدعي شد موسوي و كروبي هر دو مخالف شركت در انتخابات هستند. همزمان يك پايگاه وابسته به اپوزيسيون تصريح كرد محمد خاتمي به هر قيمت تلاش مي كند به عرصه سياست بازگردد و در انتخابات شركت كند.
سايت ملي-مذهبي در خبري نوشت: آنچه از نظرات كروبي و موسوي به تدريج از نظرات آنان به بيرون درز كرده چنين است كه هر دو مخالف شركت در انتخابات هستند. آقاي كروبي معتقد به عدم شركت است. از سوي ديگر ميرحسين موسوي چانه زني با مقامات را بي فايده مي داند.
پايگاه گروهك ملي- مذهبي مي افزايد: اين شنيده حاكي است هر دو رهبر اما معتقد به فعاليت نيروها در دوران انتخابات و به سؤال كشيدن وضع كنوني هستند.
اما در مقابل، گويانيوز وابسته به طيفي از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج با حمله خاتمي نوشت: او همچنان با شرط گذاري هاي نامصمم و ناپيگير، از عطش شركت در انتخابات سخن مي گويد تا همه اصلاح طلبان را پيرامون خويش به اجماع برساند!
ناتواني و سست عنصري خاتمي كه در انتخابات تحريم شده مجلس كشف گرديد، براي وي هيچ اعتباري نگذاشته است.
نويسنده گويانيوز با بيان اينكه اصلاح طلبان از طريق هاشمي پيغام مي دهند كه آماده اند به صحنه سياسي بازگردند و مشكلات خارجي و داخلي را حل كنند، نوشت: اما حاكميت خود را دچار بن بست نمي داند كه بخواهد دست به دامن اصلاح طلبان شود.
گويانيوز اضافه كرد: اصلاح طلبان نه تكليف شان با خودشان روشن است و نه با مردم. اينكه اصلاح طلبان همه كاسه كوزه ها را به گردن احمدي نژاد مي شكنند و دوران رياست خود را طلايي مي شمارند، آكنده از عدم صداقت و فريبكاري است. 8 سال حضور آنها آكنده از ناكارآمدي بود. آنها مجلس و دولت را با هم داشتند اما هيچ دستاوردي برجاي نگذاشتند.
اين پايگاه وابسته به اپوزيسيون مي افزايد: هنوز تكليف انتخابات سال 88 روشن نشده كه اصلاح طلبان بار ديگر خواستار بازگشت به انتخابات مي شوند. آنها بايد درباره تقلب توضيح دهند.
 


فيگارو: نگاه مردم تركيه به ماجراي سوريه در حال تغيير است(خبر ويژه)

گزارشگر روزنامه فيگارو پس از سفر به تركيه نوشت نظر مردم اين كشور درباره ماجراي سوريه و دخالت دولت آنكارا در اين بحران در حال تغيير است.
فيگارو نوشت: نظر مردم تركيه درباره اپوزيسيون سوريه كم كم در حال تغيير است. در يك قهوه خانه نزديك به سيرينولر (يك محله متوسط استانبول) همه تحولات سوريه را دنبال مي كنند. سيف الدين صاحب قهوه خانه با اردوغان در مخالفت با دولت سوريه موافق است اما كساني كه با سيف الدين هم نظر هستند در اقليت مي باشند. براساس نظرسنجي هاي اخير حدود 60 درصد مردم تركيه مخالف حمايت آنكارا از اپوزيسيون سوريه هستند.
روزنامه فيگارو در ادامه به نقل از بركت كار متخصص روابط تركيه و سوريه نوشت: مردم تركيه در ابتدا احساس همدلي زيادي نسبت به اپوزيسيون سوريه داشتند چرا كه به آنها به عنوان اكثريتي نگاه مي كردند كه براي دموكراسي مبارزه مي كنند.اما اكنون و با انتشار اخباري مبني بر حضور اعضاي القاعده و اخوان المسلمين در ميان اين اپوزيسيون و همچنين سرازير شدن كمك هاي مالي عربستان سعودي و قطر مردم بيشتر منتقد شده و با ديد منفي به آنها نگاه مي كنند.
روزنامه فيگارو در ادامه به پناهندگان سوري در تركيه اشاره مي كند و مي نويسد: نزديك به 50هزار سوري در داخل كمپ هاي پناهندگان در نزديكي مرز پناه داده شده اند و از روز اول تحولات سوريه رسانه هاي تركيه شروع به مخابره اخبار و تصاويري كردند كه نشان مي داد «كشور تركيه در حال كمك و همياري به برادران سوري است» لحني كه ديگر عوض شده است. اكنون ترس از ايجاد يك منطقه خودمختار كرد در شمال سوريه وجود دارد و اين امر مي تواند بر امنيت و تماميت ارضي تركيه اثر بگذارد.
 


50 سال ندانم كاري كردي كه حالا در لندن خوش باشي؟!(خبر ويژه)

يادداشت توام با شيدايي مهاجراني مبني بر اين كه لندن را دوست دارد و وطن خود مي داند، با واكنش عباس عبدي مواجه شد.
عبدي با اشاره به تغيير نگاه مهاجراني پس از خوش نشيني در لندن و ترسيم چهره اي مطلقا زيبا از لندن نوشت: اين تصويرپردازي از دو حيث ناقص مي نمايد. يكي اين كه تصويري كامل و همه جانبه نيست. خوب بود تصوير آن جوان دانشجو هم ارائه مي شد كه در نيوكاسل به دليل نداشتن پول مجبور بوده كه شب هنگام پياده به منزل برود ولي در ميان راه به دليل خارجي بودن مورد هجوم جوان هوليگان قرار گرفته و چشم او كور مي شود و اموالش به تاراج مي رود. ديگر اين كه اين تصويرپردازي از شرايط عادي لندن است، اجازه دهيد كه مشكلات اقتصادي يا ساير بحران هايي كه به طور طبيعي در جوامع رخ مي دهد، در آنجا هم ديده شود، تا معلوم گردد اين تصوير تا چه حد پايدار و ثابت خواهد ماند.
وي با اشاره به اين بخش از نوشته مهاجراني كه «با خودم فكر كردم همين روزها بود كه در آغاز پنجاه سالگي از ايران خارج شدم، پنجاه سال در ايران و شرق، بگذار نيمه دوم عمرت در غرب بگذرد» نوشت: كساني هستند كه ده ها سال در خارج از كشور اقامت كرده اند و اصلا هم قصد بازگشت به كشورشان را ندارند، ولي وطن خود را ايران مي دانند. در اين معنا وطن يعني جايي كه دلت آنجاست، خير و شر آن تو را خوشحال و ناراحت مي كند. پرچم آن را احترام مي گذاري، زير پرچم آن مي جنگي. اگر به خاك آن تجاوز شود از آن سر دنيا براي دفاع از آن راهي وطن مي شوي. بحث از ناسيوناليسم دروغ و بي محتوا نيست. موضوع اصلي سياست در دنياي امروز بر محور همين مفهوم از وطن و شهروندي و حقوق دولت و مردم مي چرخد. اين كه لندن وطن كسي باشد، به معناي محل اقامت نيست، همچنان كه مي دانيد بسياري از مردمان كشورهاي گوناگون از جمله ايرانيان در آنجا هستند كه هيچ تعهد ميهن پرستانه اي هم نسبت به بريتانيا ندارند و جلوي پرچم آن يا ملكه قسم وطن پرستي نمي خورند.
عبدي خاطرنشان كرد: آقاي مهاجراني يك دوره وكيل مجلس بوده اند. سال ها معاون نخست وزير و رئيس جمهور و سالها وزير اين كشور بوده اند، چه بخواهيم و چه نخواهيم آنچه كه از مال دنيا و حتي شهرت و آبرو نزد ايشان وجود دارد، از اين سرزمين و حتي همين حكومت است. اگر قرار باشد كه هركس به هر دليلي اين سرمايه را صرف آسايش و زندگي در ينگه دنيا كند، ديگر چه كسي مي ماند كه كشور را آباد كند؟ افراد نمي توانند 50 سال اول عمرشان كه پر از هيجانات و احتمالا ندانم كاري هاست را در كشورشان صرف كنند و سپس اندوخته خود را به كشور ديگري ببرند تا 50 سال بعدي را در راحتي و آسايش بگذرانند.
عبدي در پايان مهاجراني را به تئوريزه كردن آسايش طلبي متهم كرد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14