(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 28 مرداد 1391 - شماره 20285

جوانان انقلابي بحرين در منامه
شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر دادند
فراخوان مردمي در آمريكا براي پيوستن به جنبش و ال استريت
93 شهيد و 250 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق
ساكنان حلب با پايان جنگ به خانه هاي خود بازگشتند
طايفه المقداد لبنان به مخالفان بشار اسد هشدار داد
تظاهرات در كراچي عليه قتل عام شيعيان پاكستان
هلاكت 7 تفنگدار آمريكايي
بر اثر سقوط هلي كوپتر در جنوب افغانستان
حمايت مردم مصر از مرسي در پاكسازي فرماندهان ارشد ارتش
افشاگري يك روزنامه نگار انگليسي
دولت ميانمار در قتل عام مسلمانان دست دارد
اخضر ابراهيمي جانشين كوفي عنان شد
سفارت اكوادوربه مؤسس ويكي ليكس پناهندگي سياسي داد
يورش پليس آفريقاي جنوبي به معدنچيان36 كشته برجاي گذاشت
راهپيمايان در تونس خواستار برخورد دولت با فساد شدند


جوانان انقلابي بحرين در منامه

شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سر دادند

جوانان بحريني با آتش زدن لاستيك در نزديكي سفارت آمريكا اعتراض خود را نسبت به حمايت هاي واشنگتن از منامه و تل آويو ابراز كردند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، جوانان بحريني با برگزاري تظاهرات اطراف سفارت آمريكا تجمع كردند و به دخالت هاي اين كشور در امور داخلي بحرين اعتراض كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آل خليفه» خيابان هاي منتهي به سفارت را با آتش زدن لاستيك خودرو مسدود كردند.اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي آل خليفه به جمعيت تظاهركننده حمله كردند و با استفاده از گازهاي اشك آور و گلوله هاي پلاستيكي سعي در متفرق كردن جمعيت داشتند.اعتراضات مردمي در بحرين بيش از يك سال است كه آغاز شده و مردم خواستار تغيير رژيم بحرين هستند.
 


فراخوان مردمي در آمريكا براي پيوستن به جنبش و ال استريت

بنيانگذار مؤسسه مطالعاتي «هايست» از مردم آمريكا خواست «با فشار به حاكميت» حقوق از دست رفته خود را پس بگيرند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «فرانسيس كازي»، بنيانگذار مؤسسه مطالعاتي «هايست» آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «راشا تودي» عليه نظام سرمايه داري موضع گرفت و گفت: در آمريكا دو نوع قدرت وجود دارد. يكي قدرت شركت هاي بزرگ با پول هاي كلان و ديگري قدرت مردم.«كازي» در ادامه گفت: «گروه هاي مردمي اگر مي خواهند حقوق از دست رفته خود را به دست آورند بايد براي مبارزه با نظام سرمايه داري وارد عمل شده به جنبش تسخير و ال استريت بپيوندند.»به گفته «كازي» مردم بايد به نظام حاكم بر آمريكا فشار بياورند تا بدين ترتيب دموكراسي حقيقي روي كار بيايد، اكنون نظام حاكم نماينده شركت هاي بزرگ وكانون هاي اقتصادي است و مردم در اين بين سهمي ندارند.
 


93 شهيد و 250 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق

سلسله انفجارهاي تروريستي در شهرهاي مختلف عراق دستكم 93 شهيد و 250 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، به نقل از مقامات رسمي عراق، روز پنجشنبه شهرهاي سرتاسر عراق شاهد وقوع سلسله انفجارهاي تروريستي بود كه تاكنون شهادت 93 نفر از مردم تاييد شده است.
شديدترين اين حملات در حومه بغداد، شهرك صدر و كركوك و فلوجه روي داده كه مجموعا حدود 40 كشته برجاي گذاشته است.
شهرهاي تل عفر، دكوك، دبيس، كوت، الجرما، بدوش، تورخوماتو، موصل تاجي، خالص و بعقوبه از ديگر مناطقي است كه در اين روز شاهد وقوع انفجارهاي تروريستي بود. بازارهاي شلوغ، بستني فروشي ها، رستوران ها و به طور كلي مناطق پر رفت و آمد جزو اهداف تروريست ها در اين حملات تروريستي بود.
تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين حملات را برعهده نگرفته اما خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اعلام كرده، روش هاي مورد استفاده (خودروهاي بمب گذاري شده) در اين حملات نشان مي دهد احتمالا كار تروريست هاي مورد حمايت رژيم سعودي است.
مقامات عراقي اعلام كردند با توجه به ايام ماه مبارك رمضان و نزديك شدن به عيد سعيدفطر احتمالا تروريست ها برنامه حملات بعدي را در سر مي پرورانند. همزمان شبكه تلويزيوني الجزيره نيز از حمله يك گروه تروريستي به يك ايست و بازرسي در شمال عراق خبر داد و اعلام كرد به دنبال وقوع اين حمله 10 سرباز عراقي كشته شدند.
گفتني است از آغاز ماه اوت تاكنون نزديك به 190 نفر از مردم عراق طي خشونت هاي تروريستي كه در سر تاسر اين كشور به وقوع پيوسته كشته شده اند.
 


ساكنان حلب با پايان جنگ به خانه هاي خود بازگشتند

در پي عمليات موفقيت آميز ارتش سوريه براي پاكسازي شهر حلب مردم مناطق مختلف اين شهر به منازل خود بازگشتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، با وجود خسارات سنگيني كه در نتيجه حملات تروريست ها به منازل و تاسيسات در محله هاي صلاح الدين و الاعظميه در حلب وارد شده ليكن اهالي اين مناطق پس از پاكسازي شورشيان از سوي ارتش به تدريج به منازل خود بازمي گردند.
مردم پس از بازگشت از نيروهاي ارتش به سبب بيرون راندن تروريست ها قدرداني كردند و اظهار داشتند كه در نتيجه تلاش هاي قهرمانانه نيروهاي ارتش امنيت به مناطق بازگشته است.
يكي از اهالي صلاح الدين پس از بازگشت به شهر اظهار داشت، تروريست ها از كشورهاي ليبي، الجزاير، تركيه و ديگر كشورها هستند كه از سوي آمريكا و اسرائيل به سوريه فرستاده شده اند و ما را از خانه و كاشانه خود آواره كردند.
يكي ديگر از شهروندان حلب گفت، نيروهاي ارتش فرزندان ما هستند و با كفار و تروريست هايي مبارزه مي كنند كه از خدا نمي ترسند و مردم را به قتل مي رسانند.
نيروهاي سوري طي چند روز اخير موفق شدند تعداد زيادي از شورشيان را در حلب از پا درآوردند و بخش هاي باقيمانده از محلات مختلف اين شهر را پاكسازي كنند.
نيروهاي ارتش همچنين موفق شدند مخفيگاه هاي تروريست ها در ادلب را شناسايي و منهدم سازند.
در اين عمليات تعداد زيادي از تروريست ها كشته شدند و تسليحات آنان كشف و ضبط شد.
در ريف دمشق نيز ارتش سوريه به عمليات پاكسازي ادامه داد و در جريان آن موفق شد تيم خبري شبكه الاخباريه را آزاد كند. اين تيم خبري چند روز پيش توسط تروريست هاي مسلح ربوده شده بودند.
گروهك هاي تروريستي هم اكنون از همه جهت در محاصره ارتش سوريه هستند و راه فرار آنها از همه طرف بسته شده است. همچنين راه هاي ارتباطي تروريست ها با مرزها كه از آنجا سلاح قاچاق مي كردند نيز مسدود شده است.
نيروهاي امنيتي سوريه در حمص با تروريست هاي مسلح كه اقدام به قتل و غارت و تعرض به مردم مي كردند درگير شدند و شماري از آنها را به قتل رساندند.
منابع استان حمص اعلام كردند نيروهاي امنيتي با همكاري مردم و براساس اطلاعاتي كه از آنها درباره فعاليت افراد مسلح دريافت كردند با اجراي عمليات ويژه تروريست ها را محاصره كردند كه به كشته و زخمي شدن شماري از آنها انجاميد.
عمليات موفق ارتش سوريه براي پاكسازي شهرها از وجود تروريست ها در شرايطي صورت مي گيرد كه اجلاس فوق العاده سران كشورهاي اسلامي كه به مدت دو روز در مكه با حضور 57 كشور برگزار شده بود عضويت سوريه را در اين سازمان به حالت تعليق درآورد.
وليد المعلم وزير خارجه سوريه با تاكيد بر اينكه برخي كشورهاي عربي و غيرعربي رياكار هستند اظهار داشت، تعليق عضويت سوريه در سازمان همكاري اسلامي به درخواست آمريكا و عربستان صورت گرفته و كم اهميت است.
وي افزود، كشورهاي عربي از يك سو خواستار حل و فصل مسئله سوريه هستند و از سوي ديگر عضويت اين كشور را در سازمان همكاري اسلامي و اتحاديه عرب به تعليق درمي آورند و ثابت مي كنند كه رياكار هستند.
وليد المعلم تاكيد كرد، مردم سوريه هيچ اهميتي به نشست اين سازمان در مكه نمي دهند.
از سوي ديگر نماينده دايم روسيه در سازمان ملل متحد خواستار تعيين ضرب الاجل براي پايان خشونت ها در سوريه شد.
ساير رويدادها
¤ شوراي امنيت سازمان ملل اعلام كرد ماموريت ناظران اين نهاد در سوريه از سر گرفته نخواهد شد.
¤ رئيس جمهور سوريه وزيران دادگستري، بهداشت و صنعت را تعيين كرد.
¤ منابع آگاه اعلام كردند جريان المستقبل لبنان با تروريست ها در سوريه ارتباط دارند.
¤ دستيار معاون وزير اسرائيل با شورشيان سوريه در بلغارستان ملاقات كرد.
 


طايفه المقداد لبنان به مخالفان بشار اسد هشدار داد

طايفه المقداد در لبنان با گروگان گرفتن 20 سرباز ارتش آزاد سوريه هشدار دادند اگر حسن المقداد گروگان آنها آزاد نشود افراد بيشتري به گروگان گرفته خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري ها، طايفه المقداد يكي از قدرتمندترين طايفه هاي شيعي لبنان كه 20 تن از فعالان مخالف رژيم بشار اسد را ربوده اعلام كرد در صورتي به گروگانگيري پايان مي دهد كه حسن المقداد از افراد همين طايفه كه در دمشق به اتهام حمايت از نيروهاي بشار اسد گروگان گرفته شده است آزاد شود.
اين طايفه همچنين آزادي «آيدين طوفان تك» شهروند ربوده شده تركيه در لبنان را منوط به آزادي حسن المقداد كرد.
ماهر المقداد دبيركل انجمن آل مقداد روز پنجشنبه اعلام كرد خانواده المقداد اقدامات نظامي خود را براي گروگانگيري مخالفان دولت سوريه متوقف كرده ليكن اگر مخالفان گروگان اين طايفه را آزاد نكنند تعداد بيشتري از مخالفان گروگان گرفته خواهند شد. موج آدم ربايي ها اين نگراني را در لبنان به دنبال داشته كه درگيري در سوريه ممكن است از مرزهاي اين كشور فراتر رود و به لبنان هم كشيده شود.
در لبنان بر سر حمايت يا مخالفت با دولت سوريه دودستگي شديدي وجود دارد و اين نگراني وجود دارد كه اين اختلافات باعث بروز جنگ طايفه اي در اين كشور شود.
به دنبال چند مورد آدم ربايي در لبنان كشورهاي عربستان سعودي، امارات متحده عربي، قطر و كويت از اتباع خود خواستند هرچه سريعتر خاك لبنان را ترك كنند.
 


تظاهرات در كراچي عليه قتل عام شيعيان پاكستان

هزاران تن از مردم شمال پاكستان با حضور در خيابان ها قتل عام شيعيان توسط گروه هاي مسلح را محكوم كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري پرس تي وي، مردم پاكستان در شهر كراچي كه پرجمعيت ترين شهر اين كشور به شمار مي رود، براي نشان دادن خشم خود از اين اقدام، دست به تظاهرات زدند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان خشمگين پاكستاني با سر دادن شعارهايي در محكوميت جنايات تروريست ها در قتل عام زنان، كودكان و سالمندان شيعه در ماه مبارك رمضان، از دولت اين كشور خواستند تا اقدامات بيشتري براي جلوگيري از تكرار اين حوادث اتخاذ كند.
به گزارش پرس تي وي در ديگر نقاط شمال پاكستان نيز تظاهرات اعتراض آميز برگزار و معترضان تاكيد كردند كه دولت پاكستان بايد تحقيقات كاملي را در خصوص اين جنايات انجام دهد و پس از شناسايي عاملان، آنها را به سزاي اعمال خود برساند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است؛ تعدادي از افراد مسلح با بستن راه بر روي يك اتوبوس حامل 25 تن از زنان، كودكان و سالمندان شيعه در شمال غربي پاكستان، پس از پياده كردن مسافران، همگي آنها را به رگبار بسته و قتل عام كردند.
همچنين طي حملات جداگانه در هفته گذشته ده ها تن از شيعيان پاكستان قرباني حملات افراد مسلح در نقاط مختلف اين كشور شده اند. دولت پاكستان نيز روز جمعه با صدور بيانيه اي اين حادثه را محكوم كرد.
از سوي ديگر 12 تن از افراد مسلح با پوشيدن لباس هاي يونيفورم پليس و بستن كمربندهاي انفجاري به درون بزرگترين پايگاه هوايي پاكستان در منطقه قبايلي اين كشور رخنه كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شاهدان عيني، در درگيري محافظان پايگاه با افراد مسلح همگي آنها كشته شدند و تنها يك تن از ماموران پليس به هلاكت رسيد.
حمله افراد مسلح به پايگاه هوايي پاكستان در حالي صورت گرفت كه شايع شده بود، ارتش پاكستان قصد دارد عمليات گسترده اي عليه گروه طالبان در مناطق قبايلي اين كشور در مرز با افغانستان انجام دهد.گفته مي شود در اين پايگاه، كلاهك هاي مجهز اتمي وجود دارد اما آسيبي به آنها نرسيده است.
 


هلاكت 7 تفنگدار آمريكايي

بر اثر سقوط هلي كوپتر در جنوب افغانستان

هفت نظامي آمريكايي از جمله سه تن از نيروهاي عمليات ويژه به دنبال سرنگوني يك هلي كوپترنظامي در جنوب افغانستان به هلاكت رسيدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» به دنبال سقوط هلي كوپتر «بلك هاوك» ارتش آمريكا در جنوب افغانستان هفت نظامي آمريكايي و چهار نفر كه داراي تابعيت افغاني بودند كشته شدند. در حالي كه سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) اعلام كرده كه تحقيقات در اين زمينه را آغاز كرده است، طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفت. اين هلي كوپتر براي پشتيباني از نيروهاي زميني در يك عمليات عليه طالبان اعزام شده بود.
گزارش هاي دريافتي حاكي است سه تن از نيروهاي آمريكايي كه در اين حادثه به هلاكت رسيده اند از نيروهاي عمليات ويژه آمريكا هستند.
«قاري يوسف احمد»، سخنگوي طالبان اظهار داشت، شبه نظاميان طالبان روز پنجشنبه در استان قندهار اين هلي كوپتر جنگي را سرنگون كردند. از سوي ديگر خبر مي رسد يك مامور پليس محلي افغان نيز با شليك به سوي نظاميان آمريكايي در «فراه»، دو تن از آنها را به هلاكت رسانده است.
«ناتو» با تاييد اين خبر اعلام كرد: دو نظامي آمريكايي صبح روز جمعه در پي حمله يك پليس محلي افغان كشته شدند اما بلافاصله عامل تيراندازي از سوي نظاميان حاضر در محل كشته شد.
اين حوادث مرگبار براي نظاميان آمريكايي حاضر در افغانستان در حالي رخ مي دهد كه حدود يك هفته پيش نيز شش آمريكايي از سوي دو نيروي امنيتي افغان به رگبار بسته شده و در دم كشته شدند.
افزايش حملات از سوي نيروهاي نظامي افغان به سمت سربازان آمريكايي و ناتو اين روزها به يكي از نگراني هاي اصلي مقامات آمريكايي تبديل شده است. طوري كه صداي وزير دفاع آمريكا را نيز درآورده است.
«لئون پانتا» اظهار داشت از افزايش تلفات نظاميان آمريكايي و ناتو به دست «افرادي كه يونيفورم ارتش و پليس افغان را پوشيده اند» بسيار نگران است!
 


حمايت مردم مصر از مرسي در پاكسازي فرماندهان ارشد ارتش

هزاران نفر از مردم مصر با تجمع در ميدان التحرير قاهره حمايت قاطع خود را از تصميمات مرسي در عزل و نصب فرماندهان نيروهاي مسلح و سركوب تروريست ها در سينا اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، هزاران تن از مردم مصر پنجشنبه شب در ميدان التحرير در مركز قاهره تجمع كردند و با سر دادن شعارهايي حمايت خود را از عزل و نصب ها و بركناري فرماندهان وابسته به رژيم سابق اعلام كردند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان مصري مسئولان سابق شوراي عالي نيروهاي مسلح را افرادي جنايتكار خواندند و خواستار بازداشت و محاكمه برخي از آنها شدند.
هواداران مرسي با تجمع در ميدان التحرير از تصميمات رئيس جمهور منتخب پشتيباني كردند و ادامه اين اقدامات را خواستار شدند.
برپايه اين گزارش تظاهركنندگان مصري، اقدامات رئيس جمهور منتخب در پاكسازي ارتش و نيروهاي مسلح را سرآغازي براي ايجاد ارتش مردمي دانستند.
همچنين تجمع كنندگان در ميدان التحرير با حمايت از رئيس جمهور براي راهبرد جديدش در سركوب گروه هاي مسلح در صحراي سينا، توطئه رژيم صهيونيستي براي بر هم زدن امنيت مصر را به شدت محكوم كردند.
گزارش هاي دريافتي نيز از سر دادن شعارهايي در محكوميت رژيم صهيونيستي و پيمان كمپ ديويد توسط تظاهركنندگان حكايت دارد.
رژيم اشغالگر قدس با بازگذاشتن دست تروريست ها و فراهم كردن بستر مناسب براي تردد باعث كشته شدن 16 سرباز مصري در مرز با غزه در هفته گذشته شد.

 


افشاگري يك روزنامه نگار انگليسي

دولت ميانمار در قتل عام مسلمانان دست دارد

يك روزنامه نگار انگليسي فاش كرد كه دولت ميانمار در كشتار و آواره كردن مسلمانان اين كشور دست دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر جان ميلر كه اخيرا از مناطق مسلمان نشين ميانمار ديدن كرده است، گفت: روستاهاي مسلمان نشين كه از آنها در ميانمار ديدن كرديم كاملا با بولدوزرهاي دولتي ويران شده و از آنها هيچ چيزي به جاي نمانده است.
وي افزود: دولت ميانمار از طريق ارتش اين كشور با بودايي هاي افراطي همكاري مي كند تا روستاهاي مسلمان نشين به آتش كشيده شود.
اين روزنامه نگار انگليسي در ادامه با تشريح اوضاع ميانمار گفت: آنگ سان سوچي رهبر دموكراسي خواهي در ميانمار درباره كشتار مسلمانان اين كشور سكوت كرده است. سؤال اين است كه چرا وي كه در گذشته در حمايت از اقليت ها اظهارنظر مي كرد در شرايط كنوني سكوت كرده است. خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با انتقاد از سكوت آنگ سان سوچي نوشت: فعالان حقوق بشر از مواضع برنده ميانماري جايزه صلح نوبل نسبت به كشتار مسلمانان اين كشور نااميد شده اند.
يك شبكه تلويزيوني انگليسي نيز گزارش داد: بزرگترين محله مسلمان نشين در شهر سيتوه در ميانمار در خشونت هاي قومي كاملا از بين رفته است.
شبكه چهار تلويزيون انگليس در گزارش خود آورده است زماني در اين منطقه 10 هزار مسلمان زندگي مي كرده است.
 


اخضر ابراهيمي جانشين كوفي عنان شد

اخضر ابراهيمي به عنوان فرستاده جديد سازمان ملل متحد در سوريه تعيين شد.
اخضر ابراهيمي مسئوليت جديد خود براي ميانجي گري در حل بحران سوريه را پذيرفت.
وي جانشين كوفي عنان نماينده و فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه است كه پس از كارشكني هاي غرب در اجراي طرح 6 ماده اي آتش بس از سمت خود كناره گيري كرد.
اخضر ابراهيمي متولد اول ژانويه 1934 در الجزاير است.
وي در دوران جنبش استقلال الجزاير عضو جبهه آزاديبخش ملي الجزاير بود و طي سال هاي 91-1984 در اتحاديه عرب خدمت كرد و در سال 2001 از سوي كوفي عنان به عنوان نماينده ويژه سازمان ملل در امور افغانستان و عراق برگزيده شد.
وي نماينده سازمان ملل در هائيتي و آفريقاي جنوبي نيز بود. اخضر ابراهيمي تحصيلكرده حقوق و علوم سياسي و داراي سه فرزند است.

 


سفارت اكوادوربه مؤسس ويكي ليكس پناهندگي سياسي داد

همزمان با اعطاي پناهندگي سياسي اكوادور به مؤسسه ويكي ليكس پليس انگليس به جمعيت طرفدار «جوليان آسانژ» كه مقابل سفارت اكوادور در لندن تجمع كرده بودند حمله كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» پليس انگليس روز گذشته به جمعيت طرفدار «جوليان آسانژ» بنيانگذار سايت جنجالي «ويكي ليكس» كه مقابل ساختمان سفارت اكوادور در لندن تجمع كرده بودند حمله وشماري از آنها را دستگير كرد.
«آسانژ» كه اين بار با افشاي اسناد محرمانه وزارت خارجه آمريكا خبرساز شده به كشور اكوادور پناهنده شده است اما انگليس اعلام كرده وي را دستگير و به سوئد تحويل خواهد داد.
«ويليام هيگ» وزير خارجه انگليس پس از شنيدن موافقت دولت اكوادور با درخواست پناهندگي «آسانژ» در يك كنفرانس مطبوعاتي گفت: اجازه خروج به اين شخصيت جنجالي را نخواهد داد و خود را ملزم به دستگيري و استرداد وي به سوئد مي داند. «هيگ» افزود: «ما همچنان و به طور كامل به تلاش براي دستگيري آسانژ و يافتن راه حلي مشترك با دولت اكوادور در مورد اين پرونده ادامه خواهيم داد.» وزارت خارجه انگليس پيش از اين نسبت به تصميم دولت اكوادور براي دادن پناهندگي به آسانژ ابراز تأسف كرده بود.
وزارت خارجه اكوادور نيز در واكنش به اين اظهارات اعلام كرد بيم آن دارد بنيانگذار سايت ويكي ليكس در دادگاهي ناعادلانه محاكمه و در نهايت به آمريكا استرداد گردد.
گفتني است، «جوليان آسانژ» كه پس از انتشار اسناد محرمانه زيادي از كشورهاي مختلف جهان به خصوص آمريكا نگراني هاي زيادي را برانگيخته است، مدتي است با «اتهام جنسي» مواجه و تحت پيگرد قرار گرفته است.
بسياري از طرفداران وي معتقدند، اين اتهام ساختگي است و به خاطر انتشار اسناد محرمانه، عليه وي ابراز مي شود.
 


يورش پليس آفريقاي جنوبي به معدنچيان36 كشته برجاي گذاشت

يورش پليس به صف معدنچيان در آفريقاي جنوبي، باعث كشته شدن 36 تن از معترضان شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، اتحاديه ملي معدنچيان آفريقاي جنوبي روز جمعه اعلام كرد: 36 نفر در پي سركوب اعتصاب در يك معدن طلاي سفيد توسط پليس اين كشور كشته شده اند. براساس اين گزارش، فرانس بالني دبيركل اتحاديه ملي معدنچيان آفريقاي جنوبي با ابراز تاسف از برخورد خشونت آميز پليس با كارگران اعتصاب كننده، كشته شدن 36 تن از آنان را تائيد كرد.
از سوي ديگر، مقامات ارشد پليس ژوهانسبورگ اعلام كردند كه نيروهاي پليس براي متفرق كردن معدنچيان معترض مسلح به چوب و قمه مجبور به تيراندازي به سوي آنها شدند و طي آن 18 نفر به هلاكت رسيدند.به گفته مقام هاي پليس درگيري هاي يك هفته گذشته ميان معدنچيان رقيب نيز به كشته شدن دستكم دو مامور پليس شده است.
در عين حال پليس آفريقاي جنوبي تحت فشار افكار عمومي مجبور به پذيرش اين موضوع شد كه براي سركوب معدنچيان از خشونت استفاده كرده است.
«زوئلي امنيسي» سخنگوي پليس آفريقاي جنوبي به خبرگزاري فرانسه گفت: درگيري با معدنچيان در روز پنجشنبه تلفاتي در بين نيروهاي پليس بر جاي گذاشته است و ما مشغول تحقيقات در مورد اين حادثه هستيم.
از سوي ديگر جاكوب زوما «رئيس جمهور آفريقاي جنوبي» مجازات عاملان تيراندازي به معدنچيان در حومه ژوهانسبورگ را خواستار شد و اعلام كرد: اين جنايت مرا به شدت نگران كرد و دستور دستگيري عاملان آن را صادر كرده ام.


راهپيمايان در تونس خواستار برخورد دولت با فساد شدند

صدها تن از جوانان تونسي با برگزاري راهپيمايي، اقدام قاطع دولت در مبارزه با رشوه خواري و فساد را خواستار شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، جوانان تونسي روز جمعه در راهپيمايي خودجوش خود در خيابان اصلي پايتخت (بورقيبه) بر لزوم مبارزه قاطع دولتمردان مسلمان اين كشور با مظاهر فساد و رشوه خواري تاكيد كردند.
اين گزارش مي افزايد: جوانان تونس با در دست داشتن پارچه نوشته ها و حمل پلاكاردهايي كه بر روي آنها نوشته شده بود؛ ما خواستار مبارزه قاطع با عوامل فساد و رشوه خواري هستيم، خشم خود را از رواج پديده هاي ضد اجتماعي و اقتصادي در تونس بعد از انقلاب 14 ژانويه اعلام كردند
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14