(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 1 شهریور 1391 - شماره 20287

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اشپيگل : ايران و مصر به هم نزديك مي شوند
فارين پاليسي مطرح كرد
هراس اسرائيل از موشك «شهاب3» ايران
در مكتب امام
وندي شرمن: مذاكرات 1+5 با ايران پيشرفت هايي داشته است
باهنر:تحولات سوريه براي انتقام از بيداري اسلامي است
تلاش هاي تصنعي نتانياهو براي جنگ افروزي عليه ايران
سياري:
نيروي دريايي 1600 كشتي ايراني را در خليج عدن اسكورت كرده است
عراق فروش نفت از جانب ايران را تكذيب كرد
رئيس عقيدتي سياسي ارتش:
حضور رهبري در ميان زلزله زدگان آرامش ايجاد كرد
رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد
جمع آوري 78 ميليارد ريالي كمك هاي مردمي
توكلي خبر داد
آغاز ثبت نام دانشجويان ممتاز براي ورود به مقطع ارشد
دوشنبه، قبولي هاي آزمون ارشد علوم پزشكي مشخص مي شود
اظهارات غيرمنطقي نماينده ويژه سازمان ملل
در خاورميانه درباره برنامه هسته اي ايران
ضرغامي:
دولت و ملت سوريه بر توطئه هاي بيگانگان پيروز خواهند شد


اشپيگل : ايران و مصر به هم نزديك مي شوند

هفته نامه اشپيگل، سفر «محمد مرسي» رييس جمهوري اسلامگراي مصر به ايران به منظور شركت در اجلاس غير متعهد ها را، گام بسيار بزرگي در از سرگيري مناسبات دو كشور و نزديكي تهران و قاهره بعد از سالها تيرگي روابط عنوان كرد.
اين نشريه آلماني روز سه شنبه در نسخه آنلاين خود با اشاره به در پيش بودن اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران، نوشت: خبرها حاكي از اين است كه رييس جمهوري اسلام گراي مصر تصميم خود را براي سفر به تهران گرفته و اين سفر مي تواند زمينه ساز از سرگيري روابط قاره و تهران باشد كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به تيرگي گرائيده بود.
به گزارش ايرنا، اشپيگل با تاريخي خواندن اين سفر، مي نويسد:براي نخستين بار بعد از بالغ بر 30 سال، رييس جمهوري از مصر به ايران سفر مي كند و اين درحالي است كه نزديكي دو باره اين دو كشور، موجب نگراني رژيم صهيونيستي و آمريكا و برخي دولت هاي عربي منطقه از جمله عربستان سعودي شده است.
اين نشريه آلماني در ادامه مي نويسد: اين سفر تاريخي كه همه نگاهها را به خود معطوف كرده، ممكن است زمينه هاي نزديكي دو باره ايران و مصر را به هم فراهم كند و اين موضوع به مذاق آمريكايي ها و اسرائيلي ها خوش نمي آيد و اميدوارند كه محقق نشود.
به نوشته اشپيگل، اين سفر در صورت انجام از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و حضور مرسي در تهران كه به منظور شركت در نشست سران غيرمتعهدها و واگذاري رياست دوره اي آن از قاهره به تهران، صورت مي گيرد، در تحولات منطقه اي از جمله مناقشه سوريه، تاثير فراواني خواهد داشت.
اين نشريه آلماني در ادامه با اشاره به گذشته روابط ايران و مصر، مي نويسد: بعد از سقوط حسني مبارك در مصر،اين كشور سردي روابط با ايران را كنار گذاشته، به طوري كه وزيرامور خارجه وقت آن در بهار سال 2011 خواستار بهبود روابط با تهران شد و اين سخنان نشان داد كه دو كشور دوره جديدي از روابط را بعد از يك دوره طولاني سرد، در پيش خواهند داشت.
اشپيگل همچنين به عبور كشتي هاي جنگي ايران از كانال سوئز براي نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب ايران كه بعد از سقوط حسني مبارك در مصر اتفاق افتاد، اشاره كرده و مي نويسد: رييس جمهوري اسلام گراي مصر و جانشين مبارك نيز هفته گذشته در اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي در مكه، از ضرورت حضور ايران در گروه تماس سوريه براي ميانجيگري در مورد مناقشه اين كشوردفاع كرد كه اين امر نشانگر آب شدن يخ روابط سياسي دو كشور است.
اين نشريه در عين حال گرم شدن روابط سياسي ايران و مصر را به عنوان يك چالش ديپلماتيك بزرگ براي رييس جمهوري جديد مصر دانسته و مي نويسد: مرسي در حال حاضر تمام تلاش خود را به كار مي برد كه هيچ شبهه اي در مورد حساب ويژه اي كه غرب روي او بازكرده، بوجود نيايد.
 


فارين پاليسي مطرح كرد

هراس اسرائيل از موشك «شهاب3» ايران

رابرت هادليك تحليل گر نظامي انديشكده فارين پاليسي پيش از طرح اين سوال كه آيا سامانه هاي دفاع موشكي اسرائيل آماده است تا به هرگونه پاسخ ايران به حمله نظامي اسرائيل پاسخ گويد، گفت: اين يك آزمايش نيست و پيامد آن براي اسرائيل بسيار هولناك است.
به گفته هادليك، در زمينه واكنش ايران به حمله نظامي اسرائيل بايد گفت كه اسرائيل با زرادخانه روز افزون موشك هاي بالستيك ايران مواجه خواهد شد و در ميان اين زرادخانه، اسرائيل به طور اساسي از موشك «شهاب3» ايران هراس دارد كه برد آن 1300 كيلومتر است و مجهز به كلاهك انفجاري يا شيميايي با وزن بين 760 تا 1100 كيلوگرم مي باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، مركز تحقيقات كنگره آمريكا ادعا كرد كه ايران 25 تا 100 موشك شهاب3 در اختيار دارد كه در مناطق مختلف كشور در زير زمين و سكوهاي پرتاب متحرك در خودروهاي سنگين مستقر شده اند.
درمقابل، سامانه دفاع موشكي اسرائيل وجود دارد كه براي مقابله با موشك شهاب 3 طراحي شده است و عملكرد اين سامانه و تاثير آن آزمايش شده است اما نگراني از اين است كه اين سامانه قبلا در جنگ واقعي مورد استفاده قرار نگرفته است. رادارها و سامانه هاي هشدار راه دوري نيز كه آمريكا براي تقويت قدرت اسرائيل در رصد موشك ها و دريافت اطلاعات درباره اهداف مورد نظر در فلسطين اشغالي مستقر كرده است، به نوبه خود در بوته آزمايش قرار خواهند داشت و ساز و كار همه سامانه هاي راداري در جمع آوري اطلاعات و انتقال و پردازش آن درشرايط نبردي عملي در معرض آزمون قرار خواهند داشت.
همچنين سامانه ضدموشكي «آرو2» كه يك سامانه دفاع ضد موشكي بالستيك و اولين موشك توسعه يافته اسرائيل و آمريكا ويژه مقابله و انهدام موشك هاي بالستيك در سطح منطقه اي براي اولين بار در رويارويي واقعي با ده ها فروند موشك شهاب 3 قرار خواهند داشت و بايد آگاه بود كه شليك اين موشك ها در محدوده گسترده براي فشار بر سامانه آرو و كسب فرصت استفاده از موشك هاي خود - قبل از اقدام اسرائيل در انهدام آنها با حملات هوايي- به نفع ايران خواهد بود.
درهمين راستا، ممكن است سامانه پيشرفته دفاع موشكي «ايجيس» ( Aegis ) بكارگرفته شود كه نيروي دريايي آمريكا از آن بهره مي برد و مسئولان آمريكايي در اين مرحله در برابر سوال دشواري درخصوص ورود مستقيم اين سامانه به جنگ قرار خواهند داشت زيرا ورود مستقيم به جنگ از يك منظر منافع آمريكا را در معرض پاسخ انتقام جويانه ايران قرار مي دهد اما از منظر ديگر به آمريكا كمك مي كند تا به هم پيمانان خود در اروپا، آسيا و خاورميانه نشان دهد كه شراكت دفاعي موشكي با واشنگتن در صورت لزوم كارساز و موثر خواهد بود.
از سوي ديگر، جنگ اسرائيل و ايران پيامدهاي عميقي در راهبردهاي نظامي و سرمايه گذاري هاي آمريكا در آسيا به همراه خواهد داشت زيرا وزارت دفاع آمريكا در گزارش هاي سالانه خود از مدرن شدن و توسعه توانمندي هاي موشكي چين مكرر سخن مي گويد.
در صورت وقوع جنگ، طراحان نظامي در ارزيابي نظريه هاي خود بازنگري خواهند كرد و در صورت موفقيت ايران در ضربه نظامي به تل آويو و اهداف ديگر در اسرائيل؛ اين موفقيت شك و ترديدهايي را ميان تصميم گيرندگان در آمريكا درباره طرح هاي دراز مدت آنها در تمركز بر اقيانوس آرام ايجاد خواهد كرد و اين جنگ همچنين بر بحث و جدل ها در داخل پنتاگون درباره حمايت مالي از سامانه هاي ضد موشكي قاره پيما تاثير خواهد گذاشت.
 


در مكتب امام

اگر چند نماينده مثل مدرس بودند
مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مي رفت
اگر در هر شهر و استاني چند نفر، موثر، افكار مثل مرحوم مدرس شهيد را داشتند، مشروطه به طور مشروع و صحيح پيش مي رفت و قانون اساسي با متمم آن كه مرحوم حاج شيخ فضل الله در راه آن شهيد شد، دستخوش افكار غربي و دستخوش تصرفاتي كه در آن شد نمي گرديد و اسلام عزيز و مسلمانان مظلوم ايران آن رنج هايي طاقت فرسا را نمي كشيدند.
صحيفه نور - ج18- ص335
 


وندي شرمن: مذاكرات 1+5 با ايران پيشرفت هايي داشته است

كفيل وزارت خارجه آمريكا در امور سياسي تاكيد كرد باراك اوباما بر گزينه ديپلماسي با ايران متمركز است.
به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، »وندي شرمن« كفيل وزارت خارجه آمريكا در امور سياسي، در سفر به لندن و گفتگو با اين روزنامه از پيش بيني درباره امكان حمله نظامي اسراييل به ايران خودداري كرد و گفت: اسراييل نيز مانند هر كشور ديگري، درباره اتخاذ تدابير لازم براي امنيت ملي خود، تصميم گيري خواهد كرد. اما بايد بگويم كه باراك اوباما، ايمان دارد كه زمان براي ديپلماسي همچنان وجود دارد و بايد بر دو شيوه يعني مذاكره و اعمال تحريم ها بر ايران، متمركز شويم. با وجود اين اوباما معتقد است زمان ديپلماسي نامحدود نيست.
شرمن كه در مذكرات 1+5 با ايران در آغاز سال كنوني شركت داشت، افزود: مذاكرات 1+5 با ايران، تلاشي بيهوده نبود، بلكه در زمينه شناخت مواضع طرف ديگر، پيشرفت هايي كسب كرديم.
وي ضمن اشاره به طرح شش ماده اي كوفي عنان براي حل بحران سوريه گفت: اين طرح همچنان بهترين الگو براي پايان دادن به بحران سوريه است و اساسي ترين سند براي پيش رفتن به سمت مرحله انتقالي به شمار مي رود و همچنان ارزشمند است و گروه هاي مخالف نيز به اين مسئله اذعان مي كنند.
شرمن كه هفته گذشته سفرهاي خارجي خود را به پكن و مسكو آغاز كرده بود، افزود: چيني ها ديدگاهي راهبردي به خاورميانه دارند.
كفيل وزارت خارجه آمريكا در امور سياسي افزود: تلاش كردم چين را متقاعد كنم تا به عنوان عضو دائم در شوراي امنيت نقش خود را ايفا كند و حضوري فعال و مثبت در جامعه جهاني داشته باشد.
به نوشته الشرق الاوسط، روسيه و چين تاكنون به قطعنامه هاي شوراي امنيت بر ضد سوريه راي نداده اند.
به نوشته الشرق الاوسط، گزينه اي كه واشنگتن، لندن و ساير پايتخت هاي غربي، ترجيح مي دهند، تقويت مخالفان سوريه براي سرنگوني بشار اسد است.
 


باهنر:تحولات سوريه براي انتقام از بيداري اسلامي است

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي حكومت سوريه را يكي از عوامل اصلي جبهه مقاومت عنوان كرد و افزود: آمريكا بعد از شكست در تحولات منطقه با ناامني و تلاش براي ساقط كردن حكومت سوريه بدنبال جبران شكست در بيداري اسلامي بود اما آنها بايد بدانند خواب آنها به هيچ وجه تعبير نخواهد شد.
محمدرضا باهنر در گفتگو با مهر، حوادث تروريستي و تلاش غرب و آمريكا براي براندازي دولت سوريه را تاسف آور توصيف كرد و گفت: تحولات سوريه در پاسخ به بيداري اسلامي در دو سال گذشته و انتقام از خيزش هاي عظيم مردمي در حال انجام است.
وي افزود: روند تكاملي و رو به افزايش خيزش هاي مردمي موجب شد صهيونيست ها ، آمريكا و برخي كشورهاي مرتجع منطقه دست به دست هم دهند و بدنبال براندازي دولت سوريه باشند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي حكومت سوريه را يكي از عوامل اصلي جبهه مقاومت عنوان كرد و افزود: آمريكا بعد از شكست در تحولات منطقه با ناامني و ساقط كردن حكومت سوريه بدنبال جبران شكست در بيداري اسلامي بود اما آنها بايد بدانند خواب آنها به هيچ وجه تعبير نخواهد شد.
 


تلاش هاي تصنعي نتانياهو براي جنگ افروزي عليه ايران

در حالي كه مقامات سياسي و نظامي رژيم اسرائيل بارها اعتراف كرده اند تل آويو قادر به اقدام عليه ايران نيست، نتانياهو در اقدامي تصنعي از خاخام صهيونيست خواست براي تاييد حمله به ايران دعا كند!
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت در گزارشي نوشت؛ «ياكوب عميدرور» رئيس شوراي امنيت داخلي رژيم صهيونيستي باخاخام تندرو «عوفاديايوسف» پدر معنوي حزب «شاس» درمورد حمله به ايران ديدار كرد.
اين روزنامه كه به زبان عبري منتشر مي شود در گزارشي نوشت، اين ديدار در راستاي مطلع نمودن خاخام عوفاديا از آخرين تحولات موضوع هسته اي ايران و موضع اسرائيل در اين باره انجام شده اما برخي مقامات معتقدند اين ملاقات در راستاي فشار بيشتر بر اعضاي حزب شاس كه مخالف حمله به ايران هستند، انجام شده است.
بر اين اساس، «ايلي يشاي» وزير داخلي اسرائيل و از اعضاي حزب شاس كه عضو كميته تصميم گيري درباره مسائل استراتژيك نيز هست از مخالفان حمله به ايران محسوب مي شود كه در همين راستا نتانياهو را به فرستادن عميدرور براي گفت وگو با پدر معنوي حزب شاس براي قانع كردن وي در اين مسئله واداشته است.
به گزارش مهر در جريان اين ملاقات عميدرور از اين خاخام تندرو تقاضا كرد دعاي خاصي براي تاييد تصميم حمله به ايران از سوي مقامات اسرائيلي در سايه بحراني شدن اختلافات در اين زمينه انجام دهد! اين در حالي است كه حزب شاس و نزديكان خاخام عوفاديا تاكنون درباره خبر منتشر شده از سوي يديعوت سكوت كرده اند.
از سوي ديگر، خبرگزاري رويترز در گزارشي اعلام كرد: افزايش شدت لحن مقامات اسرائيلي درباره حمله به ايران با هدف سنجش ميزان پايبندي واشنگتن به توقف پيشرفت هاي برنامه هسته اي ايران است.
در اين گزارش با استناد به نظرات تحليلگران صهيونيست آمده است: افزايش تهديدات علني درباره حمله به ايران با هدف متوجه كردن افكار عمومي به عواقب چنين جنگي دنبال مي شود. همچنين مقامات اسرائيلي در نظر دارند واقعيت تصميم «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا در اين باره را جويا شوند.
در اين گزارش به نقل از تحليلگران آمده است: فشار وارد كردن بر آمريكا در ماههاي قبل از برگزاري انتخابات رياست جمهوري درست نيست و ممكن است نتايج معكوسي داشته باشد. اين فشارها ممكن است به آشكار شدن سطح بالائي از بي اعتمادي و ناهماهنگي ميان واشنگتن و تل آويو منجر شود.
در همين حال، يكي از موسسات سرمايه گذاري رژيم صهيونيستي به سران اين رژيم هشدار داده است كه ماجراجويي نظامي اسرائيل عليه ايران، مي تواند حدود 40 ميليارد دلار به اين رژيم هزينه تحميل كند.
اين برآورد را گروه اطلاعات تجاري «بي دي آي-كوفيس» انجام داده و در بررسي خود هزينه هاي مستقيم و جانبي احتمالي را در نظر گرفته است.
براساس گزارشي كه اين موسسه منتشر كرده، جنگ با ايران مي تواند حدود 12 ميليون دلار هزينه مستقيم براي رژيم صهيونيستي داشته باشد. همچنين اين رژيم 3 تا 5 سال، سالانه حدود 6 ميليون دلار ضرر ناشي از جنگ را متحمل خواهد شد كه اين امر به دليل از دست دادن مشتريان بين المللي است، و نهايتا تخمين زده شده كه 10 درصد از صنايع داخلي اين رژيم بر اثر جنگ با ايران فرو مي پاشد.
 


سياري:

نيروي دريايي 1600 كشتي ايراني را در خليج عدن اسكورت كرده است

فرمانده نيروي دريايي ارتش تاكيد كرد: تا به امروز 1600 كشتي را اسكورت كرده ايم و اگر ما اسكورت و حفاظت از اين كشتي ها را انجام ندهيم، بحث واردات و صادرات كم مي شود و با بحران اقتصادي روبه رو خواهيم شد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به مقابله اين نيرو با دزدان دريايي در خليج عدن گفت: تا به امروز 1600 كشتي را اسكورت كرده ايم و اگر ما اسكورت و حفاظت از اين كشتي ها را انجام ندهيم، بحث واردات و صادرات كم مي شود و با بحران اقتصادي روبه رو خواهيم شد.
وي افزود: پس اين مسائل اهميت دريا را تاكيد مي كنند. غذا، انرژي، گردشگري، تجارت دريايي، منافع كف دريا و زير دريا اينها را با يكديگر جمع كنيم متوجه اهميت درياها براي كشوري مثل ايران مي شويم.
سياري تصريح كرد: كشور ما يك كشور دريايي است زيرا همه مولفه ها را دارد و آن حلقه آخري را نداشته است كه ما به آن حلقه اتصال مي گوييم و همان مساله نگاه دولتمردان به دريا بوده است كه امروز انگشت نشانه رهبر معظم انقلاب به سمت درياها نشانه رفته است و همه اينها را كه كنار هم مي گذاريم، مشاهده مي كنيم كه يك رهبر آگاه كه مسلط بر امور جهان است ما را هم متوجه مي سازد كه ما هم بتوانيم از درياها استفاده كنيم و اگر استفاده نكرده ايم، غفلت كرده ايم.
فرمانده نيروي زميني ارتش خاطرنشان كرد: ما امروز افتخارمي كنيم كه ناوشكن ساخته ايم و ناوشكن خود را به كشورهاي ديگر مي بريم و نشان مي دهيم كه ما اين فناوري را در اختيار داريم. ما ملت آگاهي هستيم. پس بياييم ديدمان را باز كنيم و ببينيم با حضور در آبهاي آزاد كه اقتدار و توانمندي مان را نشان مي دهد چقدر براي ما ارزش دارد و از طريق آن مي توانيم فرهنگ خودمان را به دنيا منتقل كنيم. همه كشورهاي دنيا از طريق دريا قدرتمند شده اند خوب ما چرا نبايد از اين طريق و راهي كه شناخته ايم، قدرت خود را افزايش دهيم؟!
وي تاكيد كرد: چرا وقتي گفته مي شود كه ناوگروه جمهوري اسلامي ايران به درياي مديترانه رفت، مردم خوشحال مي شوند؟ چرا وقتي ما از كانال سوئز عبور مي كنيم، مردم خوشحال مي شوند و چرا مردم اينقدر به اقتدار ايران در درياها حساس هستند؟ چون مردم به دنبال افتخار هستند. مردم به دنبال اقتدار هستند. مردم به دنبال اين هستند كه بگويند ما هستيم. رهبري به دنبال اين هستند كه ما آدم هاي عقب افتاده اي نباشيم. همه به دنبال اين هستند كه بگويند كه جوانان ما از نظر هوش و ذكاوت از همه برتر هستند. همه به دنبال اين هستند كه بتوانند از منافعشان دفاع كنند و تو سري خور نباشند. خوب اينها به چه صورت بوجود مي آيد. وقتي كه ما توانايي هاي خودمان را بشناسيم و بايد آن را به مصنه ظهور بگذاريم و توانايي هايمان را آشكار كنيم.
 


عراق فروش نفت از جانب ايران را تكذيب كرد

بغداد شايعات رسانه اي را درباره اينكه عراق در دور زدن تحريم ها به ايران كمك مي كند تكذيب كرد.
علي موسوي، سخنگوي نوري المالكي، نخست وزير عراق اعلام كرد تجارت و تبادلات عراق با ايران زير سطح مجاز براي كشورهاي همسايه است و اين كه عراق از جانب ايران نفت مي فروشد، «دروغي بزرگ» است.
موسوي به خبرگزاري فرانسه گفت: ما به روشي علني و شفاف با ايران تبادلات داريم؛ ما هيچ گونه تبادلات مخفيانه اي نداريم.
وي ادامه داد: ما احساس مي كنيم كه با ايران در سطحي كمتر از سطح مجاز تبادلات داريم.
موسوي درباره اعمال تحريم عليه ايران گفت: هميشه سطحي مجاز براي كشورهاي همسايه وجود دارد.
اين مقام عراقي ادامه داد: مقامات بين المللي و آمريكايي ها همواره تأكيد دارند كه تحريم هاي بين المللي درباره ايران به دلايل بسيار در مورد عراق كاربرد ندارد.
نيويورك تايمز روز يكشنبه در گزارشي ادعا كرد كه عراق در چارچوب يك شبكه مؤسسات مالي و عمليات هاي قاچاق نفت دست داشته است كه در انتقال پول به ايران در بحبوحه تحريم ها كمك كرده است.
با اين حال موسوي تأكيد كرد كه بانك مركزي عراق يك مؤسسه مستقل است و تحت دستور مالكي عمل نمي كند و درباره ادعاهاي نيويورك تايمز مبني بر اين كه عراق نفت را از جانب ايران مي فروشد،گفت: اين يك دروغ بزرگ است.
 


رئيس عقيدتي سياسي ارتش:

حضور رهبري در ميان زلزله زدگان آرامش ايجاد كرد

رئيس عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: حضور رهبري در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي در ميان اهالي اين مناطق آرامش ايجاد كرد.
حجت الاسلام محمدعلي آل هاشم با اشاره به ديدار خود از مناطق زلزله زده شهرستان هاي اهر و ورزقان، افزود: در اين ديدارها مشخص شد كه حضور رهبري در ميان اين مردم آسيب ديده بسيار روحيه بخش و در عين حال آرامشي بر دردهاي آنها بوده است.
وي با بيان اينكه ارزيابي مثبت و مطلوبي از نحوه كمك رساني و امدادرساني به زلزله زدگان دارد، گفت: كمك هاي دولتي و مردمي بدون وقفه و بسيار چشم گير و گسترده است و نيازهاي اصلي اعم از مواد غذايي و اقلام مصرفي به خوبي در ميان اهالي روستاهاي تخريب شده توزيع مي شود.
به گزارش ايرنا، آل هاشم با اشاره به حضور لشكر 21 حمزه سيدالشهداي آذربايجان در روستاهاي زلزله زده شهرستان ورزقان، گفت: يگان هاي ارتش در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي حضور پيدا كرده و در عمليات آوار برداري و امداد رساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.
وي ادامه داد: در اين زمينه امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمك هاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگان هاي مخابراتي لشكر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان به خوبي انجام گرفته است.
آل هاشم اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگان هاي مهندسي لشكر 21 حمزه، ارسال كمك هاي نقدي و غيرنقدي كاركنان ارتش را از ديگر اقدامات ارتش جمهوري اسلامي طي يك هفته اخير در مناطق زلزله زده استان برشمرد.
 


رئيس جمعيت هلال احمر خبر داد

جمع آوري 78 ميليارد ريالي كمك هاي مردمي

رئيس جمعيت هلال احمر از جمع آوري 78 ميليارد ريالي كمك هاي نقدي به همراه 500 تن اقلام غيرنقدي خبر داد.
ابوالحسن فقيه صبح ديروز در جمع خبرنگاران ضمن تشريح فعاليت هاي هلال احمر در كمك به زلزله زدگان آذربايجان شرقي در مورد برخي انتقادات در مورد عدم امدادرساني درست و به موقع به زلزله زدگان در بحث اسكان اضطراري و تغذيه با تأكيد بر اينكه هيچ كمبودي در روستاها نداريم، گفت: براساس پروتكل ها بايد به هر خانواده در روستا چادر و اقلام زيستي داده شود و حتي در روستاها به مردم چادري براي نگهداري مواد غذايي داده شده اما در شهرها براساس آيين نامه بايد اردوگاه اسكان اضطراري داير شود اما مردم در اين شهرها علاقه دارند كه چادر را در حياط خانه خود بنا كنند كه اين مشكل ساز شده است چرا كه هنوز اردوگاه ها پر نشده اما انتقادات مردم مبني بر عدم دريافت چادر بيشتر مي شود.
وي با بيان اينكه دخالت برخي افراد غير مسئول در توزيع چادر موجب بروز توقع و مشكلاتي در بين مردم شد گفت: برخي از مسئولان شهرستان ها در روزهاي اول چادرها را از جمعيت تحويل و برخلاف آيين نامه در ميان مردم در شهرها توزيع كرده اند.
فقيه با بيان اينكه امدادگران به دو هزار و 607 تن آسيب ديده امدادرساني كردند گفت: از اين ميان امدادگران 771 تن را از زيرآوار بيرون كشيدند.
رئيس جمعيت هلال احمر با بيان اينكه پس از اتمام عمليات جستجو و نجات بحث اسكان و تغذيه اضطراري از ساعات اوليه يكشنبه در دستور كار قرار گرفت گفت: براي ساماندهي اين مرحله يك هزار و 160 امدادگر از 11 استان به منطقه اعزام شدند.
فقيه با بيان اينكه تاكنون 25 هزار و 628 تخته چادر ميان زلزله زدگان توزيع شده است، اظهار كرد: براساس پروتكل هاي جهاني، هلال احمر در مناطق روستايي براي هر خانواده يك چادر و در مناطق شهري نيز اردوگاه اسكان اضطراري ايجاد كرده است.
ربودن دو تريلر حامل چادر
وي در مورد برخي انتقادات در مورد توزيع نامناسب چادر و برخي هرج و مرج هاي ايجاد شده در زمان توزيع چادر گفت: هميشه در زمان بحران عده اي سودجو هستند كه بي توجه به نياز مردم، در صدد انجام اقدامات خود هستند به گونه اي كه در روزهاي اول نيز در اين زمينه مشكل داشتيم و عده اي سودجو راه را بر دو تريلر حامل چادر امدادي بسته و آن را ربودند كه پس از آن با برنامه ريزي هاي انجام شده از طريق هلي برد چادرها به مناطق توزيع مي شد و پس از آن نيز نيروي انتظامي كه تأمين كننده امنيت بود، مسائل را حل كرد.
فقيه با بيان اينكه حجم بالاي آوار و ضخامت سقف و ديوارهاي خشتي موجب بروز اين خسارات و تلفات شد، گفت: روستاهايي كه در طرح مقاوم سازي دولت شركت كرده بودند در اثر اين حادثه آسيب و تخريبي نداشتند اما عدم مقاوم سازي در روستاها موجب بروز خسارات و تلفات بالا شد.
 


توكلي خبر داد

آغاز ثبت نام دانشجويان ممتاز براي ورود به مقطع ارشد

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به آغاز ثبت نام دانشجويان ممتاز دوره كارشناسي بدون آزمون در دوره كارشناسي ارشد از امروز اول شهريور ماه، شرايط پذيرش اين داوطلبان را اعلام كرد.
حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس با بيان اينكه دانشجويان ممتاز دوره كارشناسي براي استفاده از تسهيلات پذيرش بدون آزمون در دوره كارشناسي ارشد بايد از اول شهريور ماه در سايت سازمان سنجش آموزش كشور ثبت نام كنند، گفت: اين داوطلبان مي توانند تا روز 13 شهريور ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور نسبت به ثبت نام در سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني www.sanjesh.org اقدام كنند.
به گفته وي دانشجويان رتبه اول دوره كارشناسي ناپيوسته ورودي سال هاي 88 يا 89 كه در بين دانشجويان هم رشته و هم ورودي دانشگاه محل تحصيل خود كه پس از 3 نيمسال تحصيلي داراي ميانگين كل حداقل 17 باشند و حداكثر در 4 نيمسال تحصيلي دانش آموخته شود و در دوره كارداني به لحاظ ميانگين كل جزو 10 درصد برتر باشند، مي توانند ثبت نام كنند.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: همچنين دانشجويان دوره كارشناسي پيوسته ورودي سال هاي 86 يا 87 كه پس از گذراندن 6 نيمسال تحصيلي (با گذراندن حداقل 100 واحد درسي) به لحاظ ميانگين كل جزء 10 درصد برتر دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشند و حداكثر در مدت 8 نيمسال تحصيلي دانش آموخته شوند، مشمول استفاده از اين آيين نامه هستند.
توكلي خاطرنشان كرد: ادامه تحصيل در دوره هاي تحصيلي روزانه و شبانه براي اين دسته از پذيرفته شدگان به صورت رايگان و مانند دانشجويان دوره روزانه است و دانشگاه ها مجاز به دريافت شهريه از دانشجويان مذكور نيستند.
به گفته وي اولويت ادامه تحصيل اين دانشجويان در همان رشته تحصيلي يا رشته هاي تحصيلي مرتبط با رشته هاي تحصيلي پايين تر است و دانشجويان ممتاز مي توانند تا يكسال پس از دانش آموختگي و فقط براي يك بار در هر دوره تحصيلي از تسهيلات مربوطه بهره مند شوند.
 


دوشنبه، قبولي هاي آزمون ارشد علوم پزشكي مشخص مي شود

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي در روز دوشنبه هفته آينده خبر داد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه نتايج آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي ششم شهريورماه اعلام مي شود گفت: داوطلبان مي توانند با مراجعه به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjesh.ir در مهلت مذكور نسبت به مشاهده نتايج خود اقدام كنند.
وي با اشاره به پذيرش 10 درصد داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي، گفت: بيش از پنج هزار داوطلب در اين دوره از آزمون پذيرفته مي شوند.
سراجي با اشاره به ثبت نام حدود 65 هزار داوطلب در اين دوره از آزمون كارشناسي ارشد رشته هاي علوم پزشكي، تصريح كرد: حدود 20 درصد از داوطلبان در جلسه آزمون غائب بودند.
 


اظهارات غيرمنطقي نماينده ويژه سازمان ملل

در خاورميانه درباره برنامه هسته اي ايران

نماينده ويژه سازمان ملل در خاورميانه در مصاحبه با راديو ارتش اسرائيل، به دفاع كامل از رژيم صهيونيستي پرداخته ودر اظهاراتي واهي و خصمانه مدعي شد كه ايران بايد صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود را ثابت كند.!
به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل، «رابرت سري» هماهنگ كننده ويژه سازمان ملل در خاورميانه در صحبت هايي ادعا كرده است كه اين ايران است كه بايد صلح آميز بودن برنامه اي خود را ثابت كند.
وي همچنين به رژيم صهيونيستي توصيه كرده است كه از شرايط كنوني سوريه به عنوان موقعيتي براي ايفاي نقش در روند شكل دهي به منطقه استفاده كند.
سري كه با راديو ارتش اسرائيل مصاحبه مي كرد، گفته است كه اين وظيفه جهان نيست كه ثابت كند ايران در حال ساخت تسليحات هسته اي است، بلكه ايران است كه بايد نادرست بودن اتهامات وارده مبني بر استفاده اين كشور از برنامه هسته اي براي اهداف نظامي را ثابت كند.!
اين در حالي است كه بارها سازمان بين المللي انرژي اتمي بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران تاكيد كرده است.
وي افزوده است كه سازمان ملل متعهد به تامين امنيت اسرائيل است، به خصوص زماني كه تهديدي در منطقه وجود داشته باشد.
سري كه 4 سال است در اين سمت مشغول به فعاليت است، بدون آنكه نظري در مورد بحث حمله به تاسيسات هسته اي ايران عنوان كند، اعلام كرده است كه سازمان ملل به دقت گزارشات مربوط به اين موضوع را پيگيري مي كند. وي همچنين با اشاره به وضعيت سوريه، به اسرائيل توصيه كرده است كه به سوريه نه فقط به عنوان يك ريسك، بلكه به عنوان يك فرصت بنگرد. وي گفته است كه به باور او اسرائيل مي تواند نقشي فعال در شكل دهي آينده سوريه ايفا كند

 


ضرغامي:

دولت و ملت سوريه بر توطئه هاي بيگانگان پيروز خواهند شد

رئيس سازمان صدا و سيما با تاكيد بر اينكه سوريه در جبهه متحد، موثر و مقاوم مقاومت قرار دارد، گفت: دولت و ملت سوريه بر توطئه هاي بيگانگان پيروز خواهند شد.
عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما در گفت وگو با فارس، با اشاره به آخرين وضعيت سوريه، اظهار داشت: جبهه مقاومت يك جبهه متحد، مقاوم و موثر است و سوريه نيز در اين جبهه قرار دارد.
وي فشارهاي خارجي به سوريه را حاصل حمايت اين كشور از مقاومت دانست و تصريح كرد: بدون ترديد و با اطمينان مي توان گفت كه اگر سوريه در خط مقاومت نبود، امروز برخي كشورها با سوريه كاري نداشتند.
رئيس سازمان صدا و سيما خاطرنشان كرد: انتظار مي رود قرار گرفتن سوريه در خط و محور مقاومت، موجب پيروزي ملت و دولت اين كشور بر توطئه هاي بيگانگان باشد.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14