(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 شهریور 1391 - شماره 20288

موفقيت فيلم سازان قايني در مسابقات كشوري
نخستين جشنواره تئاتر دفاع مقدس در آران و بيدگل برگزار مي شود
برگزاري مسابقات رباتيك در گنبدكاووس
آغاز فعاليت گروه نمايش هاي آييني مذهبي درشاهرود
عرضه آثار هنرمندان در بازارچه خيريه
توليدكنندگان فيلم كوتاه در البرز حمايت مالي مي شوند
بوستان خبرنگاران در تنكابن احداث مي شود
مديريت فرهنگي طرح هاي درياي گيلان به بسيج واگذار مي شود
يادداشت خبرنگار
افتتاح دانشگاه صنايع و معادن در خوزستان
كتابت قرآن كريم توسط 500 پاك شده از اعتياد
در سال گذشته رسانه هاي همدان 56هزار عنوان خبر توليد كردند
4 هزار دانش آموز مازندراني معتكف شدند
بازهم تبعيض در آموزش و پرورش خوزستان!
آب خليج فارس به استان يزد انتقال مي يابد
پايان جشنواره مطبوعات استان اصفهان با معرفي برترين ها
مدير اداره اوقاف:
بيشترين موقوفات طبس به امور تعزيه امام حسين(ع) تعلق دارد
امام جمعه اهواز:
صداقت و صراحت دو ركن اصلي اخلاق مطبوعاتي است
كتابت 3جزء از آيات قرآن كريم درگنبدكاووس
نقش شوراهاي روستايي در جذب گردشگر


موفقيت فيلم سازان قايني در مسابقات كشوري

قاين- خبرنگار كيهان:
گروه هاي تئاتر صحنه اي و فيلم كوتاه دانش آموزي قاين در مسابقات كشوري رتبه اول را كسب كردند و به مرحله نهايي راه يافتند.
«سيد حامد علوي» مدير آموزش و پرورش قاين با اعلام اين خبر گفت: گروه تئاتر صحنه اي پري و ساحل و به كارگرداني «امينه كاخكي» و فيلم كوتاه عكس هاي مهرباني اثر «زهرا ملايي» با هنرمندي دانش آموزان اين شهرستان به مرحله نهايي مسابقات كشوري راه يافتند.
وي در ادامه با اشاره به استعداد سرشار هنري دانش آموزان قاين ضمن تشكر از مربيان و هنرمندان شهرستان خواستار استعداديابي و كشف استعدادهاي هنري دانش آموزان و هدايت آنها به سوي هنر اسلامي و هنر متعهد شد.
 


نخستين جشنواره تئاتر دفاع مقدس در آران و بيدگل برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس كانون بسيج هنرمندان شهرستان آران و بيدگل از برگزاري نخستين جشنواره تئاتر دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در اين شهرستان خبر داد.
به گفته حسين توكلي اين جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس با موضوعات جلوه هاي ايثار و شهادت در دوران دفاع مقدس، مكتب تشيع و تمام موضوعات مربوط به 8 سال دفاع مقدس برگزار مي شود.
وي يادآور شد: رتبه هاي اول تا سوم در هر يك از بخش هاي نويسندگي، كارگرداني، بازيگري زن و مرد، طراحي صحنه و موسيقي، ديپلم افتخار دريافت كرده و نمايش برگزيده به جشنواره تئاتر استاني راه مي يابد.
وي متذكر شد: نمايشنامه هاي ارسالي بايد ايراني بوده و در جشنواره ديگري شركت نكرد ه و حداكثر زمان اجراي آن 30دقيقه باشد.
 


برگزاري مسابقات رباتيك در گنبدكاووس

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
نخستين دوره مسابقات رباتيك كودكان و نوجوانان عضو كانون پرورش فكري گنبدكاووس با شركت 24 دانش آموز دختر و پسر برگزارشد.
سميه محمدي، مديرمركز شماره دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گنبدكاووس افزود: دراين مسابقه كودكان مقطع ابتدايي و راهنمايي در رشته ربات هاي فوتباليست رقابت كردند.
وي گفت: اين مسابقات بصورت تك حذفي انجام شد و پس از برگزاري20 مسابقه، سيد حسين حسيني، درمقطع ابتدايي و علي ميرويسي در مقطع راهنمايي مقام هاي اول را كسب كردند.
محمدي افزود: در جريان برگزاري اين مسابقه تعدادي از خانواده ها، اعضاي كانون و كارشناس فرهنگي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان نيز حضور داشتند.
قابل ذكر است رباتيك يكي از فعاليت هاي علمي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان گنبدكاووس است كه طي 4سال گذشته دوره هاي آموزشي آن برگزارشده و تاكنون 90 نفر گواهي نامه مربوط را اخذ كرده اند.
 


آغاز فعاليت گروه نمايش هاي آييني مذهبي درشاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
مديركانون بسيج هنرمندان شهرستان شاهرود از راه اندازي گروه نمايش هاي آييني مذهبي «دختران انتظار» در اين كانون خبر داد.
عباس اعتماد در جلسه كانون بسيج هنرمندان شاهرود كه با حضور مسئول تشكل هاي هنري و خواهران بسيجي در اداره ارشاد برگزار شد، با اشاره به اجراي نخستين برنامه اين گروه هنري در سالروز ولادت صاحب الزمان(عج) گفت: بايد به صورت حرفه اي و هدفدار كار كنيم تا نتيجه مطلوب را كسب كنيم.
هنرمندان بسيجي درادامه از ويژه برنامه «30 شب نزديك تر به خدا» كه در كانون بسيج شاهرود برگزار شد، ديدن كردند.
 


عرضه آثار هنرمندان در بازارچه خيريه

شهريار- خبرنگار كيهان:
نخستين بازارچه خيريه و عرضه آثار هنرمندان شهريار به نفع ايتام و كودكان بي سرپرست در فرهنگسراي امام اين شهر افتتاح شد.
در اين بازارچه يكصد اثر هنري از هنرمندان شامل آثار معرق، خوشنويسي، عكاسي، سفالگري، چرم، نقاشي، ساخت تنديس و كارگاه اجراي سفالگري، نقاشي، مجسمه سازي مورد بازديد علاقه مندان قرار گرفت كه عوايد حاصل از آن صرف ايتام و كودكان بي سرپرست قرار خواهد گرفت.

 


توليدكنندگان فيلم كوتاه در البرز حمايت مالي مي شوند

كرج-خبرنگاركيهان:
سرپرست انجمن سينماي جوان البرز از اختصاص بودجه و حمايت مالي فيلمسازان كوتاه در اين استان خبر داد.
محمد حسين عابدي، درباره حمايت از فيلم سازان جوان گفت: فيلم سازان جوان استان كه دراين حوزه حتي تجربه اندكي هم دارند با اختصاص بودجه براي ساخت فيلم كوتاه درانجمن سينماي جوان البرز مورد حمايت مالي قرار مي گيرند.
وي افزود: علاقه مندان براي برخورداري از اين حمايت ها مي توانند فيلم نامه هاي خود را با موضوعات خانواده، دفاع مقدس، توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني براي تصويب و اختصاص بودجه به دفتر انجمن سينماي جوان كرج ارائه دهند.
سرپرست انجمن سينماي جوان البرز از آغاز به كار فعاليت هاي تخصصي اين انجمن با برگزاري كارگاه هاي طرح و توليد فيلم خبر داد و تصريح كرد: اين كارگاه با هدف گسترش توليد فيلم هاي كوتاه فاخر و به كارگيري استعدادهاي جوانان استان در حوزه فيلم سازي برگزار مي شود.
 


بوستان خبرنگاران در تنكابن احداث مي شود

تنكابن- خبرنگاركيهان:
شهردار تنكابن از احداث بوستاني به نام خبرنگاران در اين شهرستان خبر داد.
مهندس خوش قلب در مراسم تجليل از خبرنگاران تنكابن گفت: بوستاني به مساحت 800 مترمربع در كنار سالن ورزشي شورا به نام «خبرنگاران» احداث خواهدشد.
شهردار تنكابن افزود: احداث اين بوستان با هدف قدرداني از تلاش خبرنگاران درعرصه اطلاع رساني به مردم صورت مي گيرد.
دراين مراسم فرماندار تنكابن خبرنگاران را پل ارتباطي دولت و مردم دانست و گفت: خبرنگاران نقش بسزايي در پيشرفت و سازندگي كشور دارند. رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي تنكابن نيز گفت: كار خبرنگاري به نوعي امر به معروف و نهي از منكر است بنابراين خبرنگاران مسئوليت خطيري به عهده دارند.
 


مديريت فرهنگي طر ح هاي درياي گيلان به بسيج واگذار مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
مديريت فرهنگي طرح هاي دريا به كانونهاي فرهنگي و هنري بسيج شهرستانها واگذار خواهد شد.
اين مطلب را استاندار گيلان در نشست مشترك فرماندهان بسيج شهرستانها و فرمانداران عنوان كرد و با بيان اينكه اين واگذاري از ابتداي شهريورماه سال جاري انجام مي شود افزود: با واگذاري مديريت فرهنگي طرح هاي دريا به بسيج شهرستان انتظار مي رود برنامه هاي مناسب فرهنگي به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي در سواحل استان با جديت و نشاط بيشتري برگزار شود.
مهدي سعادتي گفت: برگزاري جنگ هاي شادي با حضور هنرمندان متعهد، برنامه هاي مذهبي، مسابقه هاي فرهنگي هنري، توزيع بسته هاي فرهنگي، تئاتر خياباني و پخش نواهاي آسماني با رويكردهاي جديد و نوآورانه از جمله برنامه هايي است كه انتظار داريم نيروهاي مقاومت بسيج شهرستانها با همكاري فرمانداريها و ديگر دستگاه هاي متولي در طرح هاي دريا اجرا كنند.
وي خاطرنشان ساخت: واگذاري مسئوليت به بسيج شهرستانها به معني اين نيست كه ديگر دستگاه هاي فرهنگي از انجام وظايف ذاتي خود در سواحل غافل شوند.
استاندار گيلان همچنين از فرمانداران شهرستانها خواست كه به دنبال راهكارهايي براي افزايش طرح هاي دريا باشند.
در ادامه اين نشست فرمانده سپاه قدس گيلان اظهار داشت: با اجراي طرح هاي فرهنگي به دنبال اين هستيم كه در كنار كاهش غريق دريا، غريق فرهنگي در سواحل نيز كاهش يابد.
سرتيپ هامون محمدي اضافه كرد: انجام طرح هاي فرهنگي توسط بسيج در سواحل دريا با نگاه ايجابي و انجام وظيفه امر به معروف خواهد بود.
 


يادداشت خبرنگار

بلاتكليفي دانشگاه صنعتي اردبيل
به رغم وعده هاي داده شده در طول شش سال گذشته همچنان راه اندازي و پذيرش دانشجو در دانشگاه صنعتي اردبيل در هاله اي از ابهام قرار دارد. براساس آخرين اظهارنظرها قرار بر اين است كه نام اين دانشگاه به پرديس علوم و فنون تغيير پيدا كند كه اين امر همزمان با اعلام آن مورد مخالفت جامعه دانشگاهي و برخي از مسئولان استان قرار گرفته است.
دوستداران توسعه آموزش عالي استان بر اين باورند كه برابر موافقت اوليه وزارت علوم و اعلام رسمي آن از سوي آن وزارتخانه و حتي قرار گرفتن نام اين دانشگاه در ليست دانشگاه هاي كشور و انتشار آگهي جذب هيئت علمي نبايد نسبت به تغيير جايگاه آن و تبديل دانشگاه به پرديس اقدام شود.
وعده احداث دانشگاه صنعتي در اردبيل در خردادماه سال 86 توسط استاندار وقت استان داده شد و در اسفند سال 88 در مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه در استان در زمين هاي مجاور روستاي آقاباقر كلنگ احداث دانشگاه بر زمين زده شد . در آن موقع از سوي مسئول راه اندازي دانشگاه اعلام شد كه دانشگاه صنعتي اردبيل در 4700 متر مربع و با اعتبار اوليه چهارميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و ملي احداث مي شود.
در آذرماه سال 89 وعده پذيرش دانشجو از مهرماه سال 89 در دو رشته مهندسي صنايع برنامه ريزي و تحليل سيستم ها و مهندسي كامپيوتر سخت افزار داده شد ولي متأسفانه از اواسط سال 89 در ارتباط با دانشگاه صنعتي پيگير هاي لازم انجام نپذيرفت و از سرنوشت آن خبري در اختيار جامعه و رسانه ها قرار نگرفت تا اينكه در شهريورماه سال 90 استاندار اردبيل در جمع مردم نمين از احداث دانشگاه صنعتي در آن شهر خبر داد و سپس در اوايل سال 91 استاندار اردبيل اعلام كرد كه بنا به دلايلي دانشگاه صنعتي اردبيل به پرديس علوم و فنون تبديل مي شود.
با اعلام اين خبر به طرق مختلف از سوي مردم و برخي تشكل ها از جمله بسيج دانشجويي چهار دانشگاه استان اعتراض هائي مبني بر تبديل دانشگاه صنعتي به پرديس علوم و فنون انجام پذيرفت. اينكه چرا دانشگاهي كه مصوب وزارت علوم بوده و براي احداث آن زمين اختصاص يافته و كلنگ زني انجام پذيرفته و اعتبار اوليه براي شروع عمليات احداث در نظر گرفته شده است به چنين سرنوشتي دچار مي شود و به يكباره بعد از آن همه اقدامات انجام يافته دانشگاه به پرديس تبديل مي شود خود جاي سؤال دارد.
به هر حال اميد مي رود تا آغاز سال تحصيلي جديد تكليف دانشگاه صنعتي اردبيل روشن شود و با توجه به درخواست مردم و نياز استان و منطقه به مانند مجوز صادره، دانشگاه صنعتي آغاز فعاليت كرده و نسبت به جذب دانشجو در سال تحصيلي 92-91 اقدام كند.
اردبيل- خبرنگار كيهان
 


افتتاح دانشگاه صنايع و معادن در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
از مهر ماه امسال دانشگاه صنايع و معادن خوزستان، دانشجو مي پذيرد.
سرپرست دانشگاه صنايع و معادن خوزستان در نشستي خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف غايي ما در دانشگاه تربيت مديران كار آمد به منظور اشتغالزايي در راستاي حمايت از كار و سرمايه ايراني و همچنين آباداني خوزستان سرفراز است.
عارف هاشمي گفت: دانشگاه صنايع و معادن خوزستان 21/10/72 توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شد كه پيش از اين فقط در تهران و به صورت دفتر مركزي مستقر بود اما از سال 88 به فضل الهي و پيگيري مسئولين استان توانستيم مجوز اين دانشگاه را براي خوزستان اخذ كنيم.
سرپرست دانشگاه صنايع و معادن اهواز در خصوص نحوه پذيرش دانشجو در اين دانشگاه نيز يادآور شد: داوطلبان با مراجعه به سايت دانشگاه مي توانند ثبت نام كنند.
هاشمي اولويت پذيرش در دانشگاه صنايع و معادن اهواز را با مديران و كاركنان ادارات و ارگان هاي دولتي خوزستان عنوان كرد و اظهار داشت: البته همه اقشار مختلف مردم مي توانند براي ادامه تحصيل در اين دانشگاه ثبت نام كنند و نحوه پذيرش دانشجو براساس سوابق علمي، پژوهشي و مديريتي آنها است.
سرپرست دانشگاه صنايع و معادن اهواز در خصوص توسعه واحدهاي اين دانشگاه در ساير شهرهاي استان خوزستان نيز گفت: بنا داريم تا در آينده در شهرهاي صنعتي استان مانند آبادان و ماهشهر نيز واحدهاي آموزشي داير كنيم. همچنين درصدد راه اندازي پرديس بين المللي نيز هستيم.
 


كتابت قرآن كريم توسط 500 پاك شده از اعتياد

رشت - خبرنگار كيهان:
500 بهبود يافته اعتياد در گيلان كار كتابت قرآن كريم را در يكي از مراكز بازپروري كوچصفهان شهرستان رشت آغاز كردند.
كار كتابت قرآن كريم را كودكي 8 ساله بنام عرفان موسي زاده كه از بدو تولد به دليل اعتياد پدر و مادرش به ماده مخدر كراك معتاد شده بود با سوره حمد آغاز كرد.
لازم به ذكر است اين كار حدود 3 ماه طول مي كشد و قرآني كه 500 بهبود يافته اعتياد در گيلان كتابت مي كنند، هفتم مهرماه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) به آستان قدس رضوي اهدا مي شود.
 


در سال گذشته رسانه هاي همدان 56هزار عنوان خبر توليد كردند

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي مركزي خانه مطبوعات گفت: استان طي يك سال گذشته روزنامه ها و رسانه هاي استان همدان 56هزار عنوان خبر توليد كرده اند.
رئيس شوراي مركزي خانه مطبوعات همدان در مراسم روز خبرنگار، افزود: 238 نفر خبرنگار در كل رسانه هاي استان فعاليت دارند و مجموع اعضاي خانه مطبوعات نيز شامل 516نفر عضو اصلي و افتخاري است كه كليه فعالان عرصه خبررساني را در برمي گيرد.
«محمدرضا عارف» خاطرنشان ساخت: بايد به كمك خبرنگاران و فعالان اين عرصه، نقاط ضعف موجود در حوزه خبررساني استان شناسايي شده و با ارائه راهكارهاي مورد نياز برطرف شود.
خسرو بيات مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان نيز اظهار داشت: خبرنگاران با مشكلاتي همچون مسكن، تسهيلات و معيشت مواجه هستند كه بخشي از آنها كشوري است و با محوريت مجمع نمايندگان استان پيگيري مي شود و برخي مشكلات نيز استاني است كه توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگيري هاي لازم براي رفع آن ها انجام خواهد شد.
در ادامه امير خجسته نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: اصحاب رسانه در استان همدان اگر چه برخي مواقع مظلوم واقع شده اند اما مقابل زياده خواهي ها ايستاده اند و ما نيز به عنوان نماينده مردم از جايگاه آنان دفاع مي كنيم.
 


4 هزار دانش آموز مازندراني معتكف شدند

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: چهار هزار دانش آموز مازندراني معتكف شدند.
محمدعلي اميري به خبرنگار كيهان گفت: اجراي طرح حلقه عشاق ويژه اعتكاف دانش آموزان است و همه ساله در ماه هاي رجب و شعبان براي دانش آموزان استان مازندران اجرا مي شود.
وي اظهار داشت: براي نخستين بار امسال دانش آموزان مازندراني در ماه مبارك رمضان به اعتكاف نشستند.
مديركل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: طرح اعتكاف دانش آموزان در 30 شهر استان از 22 تا 25 مردادماه در مساجد استان مازندران انجام شد.
وي اضافه كرد: هر شهرستان دو مسجد براي دختران و پسران دانش آموز در نظر گرفته شد كه به مدت سه روز اعتكاف در ماه مبارك رمضان را داشتيم.
مديركل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اينكه همراه با اعتكاف فعاليت هاي فرهنگي نيز در مساجد انجام شد، گفت: قرائت ادعيه و ختم قرآن بخش مهمي از برنامه هاي اعتكاف دانش آموزي بود.
 


بازهم تبعيض در آموزش و پرورش خوزستان!

بزرگ ترين ارگان دولتي با بيشترين نيرو و البته با كمترين حقوق و مزايا نسبت به ساير رده هاي شغلي همسان خود اين را مي شود تا يك جاهايي تحمل كرد، اگر هدف رضاي خدا و خلق او و جمع كردن توشه آخرت باشد و مي توان بر خود نهيب زد كه درست است كه حقوقش از بقيه جاها كمتر است اما در عوض به خاطر زحمت فراواني كه دارد خيالمان از بابت صددرصد حلال بودن آن راحت است.
اما متأسفانه داستان به همين جا ختم نمي شود و هراز چندگاهي مشكلاتي ازسوي فرهنگيان مطرح مي شود، جديدالاستخدام ها به نوعي، قراردادي ها به نوعي ديگر، حق التدريسي ها همچنين و...
اگر از تفاوت تعداد و قيمت بسياري از معيارهاي حقوقي از جمله اضافه كاري رسمي ها و قراردادي ها و نيز تعلق گرفتن حق بدي آب و هوا به رسمي ها و تعلق نگرفتن به قراردادي ها و همچنين بسياري مزاياي ديگر از جمله حق مدرك تحصيلي رسمي و قراردادي و اختلاف 50 هزار توماني كه هنوز علت اين تفاوت هاي فاحش براي دو نيرو كه در يك مكان و در كنار يكديگر مشغول به كارند براي ما مشخص نشده بگذريم، اين بار مورد جديدي به تورمان خورد كه شرح آن در اينجا خالي از لطف نيست.
بنده خدا خسته و رنگ پريده، با زبان روزه به دفتر ما آمده بود و وقتي من براي شنيدن حرفهايش حاضر شدم هنوز نفسش جا نيامده بود. با صدايي بي رمق شروع به حرف زدن كرد نه اينكه توان صحبت كردن نداشت، نه، بار سنگين تبعيضي كه بين او و همكارانش قائل شده بودند توان او را گرفته بود.
اين گونه شرح ماوقع داد كه ازطرف اداره با بنده تماس گرفتند و گفتند به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي(ع) اداره براي بازنشستگان بن غذا درنظر گرفته است. بنده نيز خوشحال دراين خيال خام كه بالاخره بعد از 30 سال زحمت، بعداز 9ماه كه از بازنشستگي ام گذشته به يادمان افتاده اند، به اداره مراجعه كردم و در كمال تعجب و تأسف دو عدد بن غذا به بنده تحويل دادند و اين درحالي است كه خانواده ما5 نفره است و من 3 فرزند در خانه دارم اما گويا آنها را حساب نكرده بودند. هيچ عكس العملي نشان ندادم و پيش خود گفتم اعتراض درست نيست شايد سهميه آنها محدود بوده و به همه دو بن غذا داده اند اما وقتي چرخي در اداره زدم و پرس وجو كردم، متوجه شدم همكاران شاغل به تعداد اعضاي خانوار بن دريافت كرده اند.
لحظه اي سكوت مي كند و چشم به زمين مي دوزد و با صراحتي توأم با ناراحتي مي گويد: مسئله اصلا غذا نيست، مسئله كرامت انساني است، چرا پس از 30سال خدمت به جاي ارج نهادن به زحمات ما اين رفتار را با ما مي كنند، آن هم درماه مبارك رمضان كه متعلق و مظهر عدالت علي بن ابي طالب(ع) است، درمقابل چشم ما به راحتي بين ما و همكارانمان تفاوت قائل مي شوند. آيا به محض اينكه فردي بازنشسته شود، ارزش كارهايش از بين مي رود؟ تبعيض روح آدم را خورد مي كند و فشار زيادي بر اعصاب انسان وارد مي كند و فكرش را مشغول افكار منفي مي كند؛ مخصوصا وقتي كه حرف آدم هم به جايي نرسد.
اهواز- خبرنگاركيهان
 


آب خليج فارس به استان يزد انتقال مي يابد

يزد- خبرنگار كيهان:
ميزان آب طرح انتقال آب خليج فارس به استان يزد 400ميليون مترمكعب د رسال و هزينه اجراي اين طرح حدود 30هزار ميليارد ريال خواهد بود.
معاون برنامه ريزي استاندار يزد در نشست هم انديشي طرح پيش امكان سنجي شيرين سازي و انتقال آب از خليج فارس به استان يزد تحت عنوان طرح حيات و توسعه كه با حضور رؤساي تشكل هاي صنعتي، مجامع امور صنفي، مديران حوزه صنعت و اقتصاد استان در ساختمان شماره دو استانداري يزد برگزار شد، مسئله تأمين آب استان يزد را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: آمادگي دراذهان عمومي و به ويژه بخش صنعت از طريق اطلاع رساني بايد صورت پذيرد.
«محمد رضابابايي» لازمه پيشرفت صنعت در استان را وجود آب كافي بيان كرد و پيشرفت استان يزد با وجود كمبود آب از لحاظ صنعتي را مطلوب ارزيابي كرد.
به گفته وي بخش خصوصي بر انتقال آب، تشكيل جلسه با اهل صنعت در خصوص انتقال آب و تكميل مطالعات مؤسسه كوثر در راستاي اجراي هر چه بهتر اين طرح را يادآور شد.
مديرعامل مؤسسه كوثر يزد نيز در اين جلسه به تشريح مطالعات صورت گرفته در خصوص انتقال آب خليج فارس به استان يزد پرداخت.
«سيدعليرضا نبوي زاده» ميزان آب طرح انتقال آب خليج فارس به استان يزد را 400 ميليون مترمكعب در سال و 68/12متر در ثانيه اعلام كرد و هزينه اجراي اين طرح را حدود 30هزار ميليارد ريال دانست.
وي همچنين ميزان آب مورد نياز استان در سال 1405 را 511 ميليون مترمكعب در سال و ميزان آب مورد نياز استان در سال 1425 را 860 ميليون مترمكعب در سال اعلام كرد.
 


پايان جشنواره مطبوعات استان اصفهان با معرفي برترين ها

اصفهان -خبرنگاركيهان:
برترين هاي هفتمين جشنواره مطبوعات و نمايندگي خبرگزاري هاي داخلي استان اصفهان و دومين جشنواره منطقه اي درمراسم اختتاميه اين جشنواره معرفي شدند.
درمراسم اختتاميه اين جشنواره مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان طي سخناني گفت: توانمندي هاي اصفهان نشان مي دهد كه اين استان بايد تعداد رسانه هاي بيشتري داشته باشد.
كه با اين وجود ظرفيت موجود مطبوعات اصفهان به هيچ وجه پسنديده نيست.
«محمود شالويي» افزود: 5 روزنامه براي استان اصفهان بسيار كم است و ما بايد به جايي برسيم كه هر يك از شهرهاي استان يك يا دو نشريه فعال داشته باشند و نشريات علمي با گستردگي بيشتري كاركنند.
دبير هفتمين جشنواره مطبوعات و نمايندگي هاي خبرگزاري هاي داخلي استان اصفهان و دومين جشنواره منطقه اي اظهار داشت: خبرنگاري يك ممر درآمد نيست و بسياري از تلاش گران اين عرصه نيز به دنبال پول و مال نيستند ولي حقيقت آن است كه اگر مي خواهيم رسانه ها رشد كنند بايد از آن ها حمايت لازم صورت گيرد.
هفتمين جشنواره مطبوعات و نمايندگي خبرگزاري هاي داخلي استان اصفهان و دومين جشنواره فرا استاني با حضور استان هاي اصفهان، چهارمحال و بختياري، فارس، قم و يزد در اصفهان برگزار شد.
دراين جشنواره تعداد 763نفر با ارسال 1562 اثر در 10 رشته درجشنواره امسال شركت كردند و از ميان 977 اثر محلي و 585 اثر سراسري بود كه 85 اثر شايستگي تقدير پيدا كردند.
 


مدير اداره اوقاف:

بيشترين موقوفات طبس به امور تعزيه امام حسين(ع) تعلق دارد

طبس- خبرنگاركيهان:
بيشترين موقوفات طبس به امور تعزيه امام حسين(ع) و ترويج فرهنگ قرآني تعلق دارد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه طبس گفت: شهرستان طبس با 451فقره موقوفه كه شامل 4هزار و 468 ترقبه است بعد از مركز استان بيشترين موقوفات را دارد.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدمهدي حسيني زاده» افزود: عوايد حاصل در موقوفات شهرستان سال گذشته 2ميليارد و 500ميليون ريال بود. در حالي كه درآمد واقعي اين تعداد موقوفه بايد حداقل 10ميليارد ريال باشد.
وي اظهار داشت: بيشتر موقوفات شهرستان به امور تعزيه اباعبدالله الحسين(ع) و ياران باوفايش، ترويج فرهنگ قرآن و اطعام نيازمندان اختصاص دارد.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه طبس تصريح كرد: طي 2ماه گذشته بالغ بر دوهزار سند اجاره در سيستم سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.
 


امام جمعه اهواز:

صداقت و صراحت دو ركن اصلي اخلاق مطبوعاتي است

اهواز- خبرنگاركيهان:
امام جمعه اهواز در ديدار با اصحاب رسانه استان خوزستان گفت: صداقت و صراحت، دو ركن اصلي اخلاق مطبوعاتي است.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري در ديدار با اصحاب مطبوعات و رسانه ها اظهار داشت: ما با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها مخالف نيستيم و آن را به عنوان يك قانون قبول داريم اما با تشديد تحريم هاي خارجي اجراي مراحل بعدي آن را در اين مقطع ديگر به مصلحت مردم نمي بينيم.
وي با اشاره به اينكه در شرايط تحريم اجراي اين قانون همچون تزريق واكسن به يك فرد بيمار است كه براي او خطرناك است خاطرنشان كرد: متخصصين كشور بايد اجراي مراحل ديگر اين قانون را به شور بگذارند و اگر نياز است در روند آن تجديدنظر كنند اين مسئله استبداد بردار نيست و نبايد بگوييم چون حرفي زده ايم بايد پاي آن بايستيم چرا كه مصداق لجبازي است.
امام جمعه اهواز خواستار مشورت پذيري دولت و چاره انديشي نمايندگان مجلس در اين خصوص شد و خاطرنشان كرد: بايد قبل از اجراي فازهاي بعدي هدفمندي يارانه ها با توجه به لزوم اجراي اقتصاد مقاومتي به تبعات آن نيز بينديشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود صداقت و صراحت را دو ركن اصلي اخلاق مطبوعاتي عنوان كرد و اظهار داشت: متأسفانه برخي از مديران استان براي اينكه ثابت كنند كه عملكردشان مطلوب است اخباري را گزارش مي كنند كه واقعيت ندارد حال آنكه اين گونه اقدامات مصداق خيانت به مردم استان و گناهي بزرگ است.
وي به تبعات منفي اين عادت ناپسند برخي مديران اشاره و خاطرنشان كرد: اگر در ذهن مسئولان كشوري اين باور شكل بگيرد كه وضعيت استان بسيار خوب است و بسياري از مشكلات و معضلات استان حل شده و وضعيت كشاورزي، فرهنگي و عمران شهري و خدمات روستايي در حد اعلاست و مثلا بيكاري ريشه كن شده است آن گاه شاهد محروم شدن خوزستان از بسياري از امتيازات و اعتبارات خواهيم بود.


كتابت 3جزء از آيات قرآن كريم درگنبدكاووس

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
درايام ماه مبارك رمضان سه جزو از آيات قرآن كريم توسط خوشنويسان انجمن خوشنويسان گنبدكاووس نگارش شد.
«محمدرضا داورزني» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس درحاشيه آيين نگارش آيات قرآن كريم گفت: در اين آيين 30نفر از خوشنويسان اين شهرستان كه داراي مدارك ممتاز و فوق ممتاز مي باشند اقدام به نگارش سه جزء قرآن كريم كردند.
وي افزود: خوشنويسان به مدت يك روز جزء هاي 27، 28 و 29 قرآن كريم راكتابت كردند.
به گفته وي اين اقدام در راستاي ترويج فرهنگ قرآني درجامعه و با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس انجام شد.


نقش شوراهاي روستايي در جذب گردشگر

استان مازندران به جهت آب و هواي مطبوع و طبيعت زيبا و دل انگيز خود و داشتن سواحل و جنگل پرطراوت از ديرباز مورد استقبال مسافراني از نقاط مختلف كشور و جهان بوده است و اين مسافران در فصل گرما در جست وجوي آب و هواي خنك به مناطق كوهستاني و ييلاقي استان كوچ مي كنند. از آنجا كه با اين سفر گردشگران درآمدي جذب استان مي شود پس نقش شوراها و دهياران هر منطقه و روستا در جذب گردشگر و مسافران بسيار مهم است و بايد در كنار عمران و آباداني منطقه، فضاي دوستانه اي را در روستاها حاكم كنند و از هرگونه تشنج و ناامني دوري گزينند.
تنكابن- خبرنگاركيهان
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14