(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 شهریور 1391 - شماره 20288

كره شمالي به رزمايش مشترك واشنگتن و سئول واكنش نشان داد
هشدار علماي تونس نسبت به فتنه انگيزي وهابي ها
اعتصاب غذاي نامحدود آيت الله نمر در زندان آل سعود
مذاكرات فرستاده دمشق با نمايندگان چين و روسيه
به آمريكا اجازه مداخله در سوريه را نمي دهيم
وزير خارجه اسبق فرانسه: غرب ديگر ارباب جهان نيست
ابراز نگراني واشنگتن و تل آويو از استقرار تانك هاي مصر در صحراي سينا
آل خليفه به قاتل نوجوان 16ساله مدال افتخار داد !
قطر و عربستان براي آشوب در لبنان 4 ميليارد دلار اختصاص دادند
پليس شيلي تظاهرات دانش آموزان را به خشونت كشاند
تظاهرات ضد دولتي كارگران در استراليا
يونان براي اجراي طرح رياضت اقتصادي از اروپا فرصت خواست
معترضان در جمهوري آذربايجان پرچم اسرائيل را آتش زدند
چها رسوي پنج قا ره


كره شمالي به رزمايش مشترك واشنگتن و سئول واكنش نشان داد

كره شمالي با انتقاد شديد نسبت به اجراي رزمايش مشترك كره جنوبي و آمريكا هشدار داد كه به اقدامات مقابله جويانه دست خواهد زد.
به گزارش ايسنا در بيانيه ارتش كره شمالي كه در واكنش به برگزاري اين رزمايش صادر شده، آمده است: اين نوع رزمايش هاي مشترك گام نهايي در نقض توافق آتش بس 2 كره است و به همين دليل ارتش و مردم كره شمالي نه تنها به اين توافق پايبند نمي مانند بلكه براي مقابله با آن دست به اقدامات مقابله جويانه خواهد زد.
در بيانيه ارتش خلق كره شمالي همچنين آمده است: از آنجا كه در سياست جنگ خصمانه آمريكا به وضوح هيچ تغييري مشاهده نشده، پيونگ يانگ هيچ راهي به جز استفاده از زور براي حفاظت از تماميت ارضي و اتحاد ملي در رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي كه از دوشنبه هفته جاري آغاز شده و به مدت 2 هفته ادامه خواهد داشت، 56 هزار نيروي كره اي و 30 هزار نيروي آمريكايي حضور دارند.
 


هشدار علماي تونس نسبت به فتنه انگيزي وهابي ها

علما، پژوهشگران و فرهيختگان تونس نسبت به فعاليت وهابي ها در تونس هشدار دادند.
به گزارش شبكه خبري العالم، رهبران ديني و علماي تونس با هشدار درباره سرمايه گذاري هاي عربستان و قطر براي گسترش وهابيت در كشورشان تونسي ها را از ورود به جنگ مذهبي برحذر داشتند.براساس اين گزارش، شيخ «عبدالفتاح مورو» از رهبران برجسته حزب النهضه درباره اقدام برخي مبلغان سعودي در هدايت برنامه هايي براي انتشار تفكرات افراطي وهابي در تونس هشدار داد.وي گفت: مبلغان سعودي با برگزاري دوره هاي آموزشي، پرداخت پول هاي هنگفت، تلاش هاي گسترده اي را براي جذب جوانان پس از پيروزي انقلاب مردمي 14ژانويه در تونس آغاز كرده اند.عبدالفتاح مورو خاطرنشان كرد: اين اقدامات، در واقع دروازه فتنه محسوب مي شود و تونسي ها بايد از آن برحذر باشند.


اعتصاب غذاي نامحدود آيت الله نمر در زندان آل سعود

روحاني مبارز شيعه در اعتراض به سياست سركوب رژيم سعودي، دست به اعتصاب نامحدود در زندان زد.
به گزارش خبرگزاري ها، «آيت الله نمر باقرالنمر» روحاني مبارز شيعه كه از يك ماه پيش تاكنون در بازداشت رژيم سعودي به سر مي برد، پس از عيد فطر در اعتراض به وضعيت نامشخص خود و شرايط نامطلوب زندان، دست به اعتصاب غذا زد.
براساس اين گزارش، آيت الله نمر كه در يك عمليات ناجوانمردانه امنيتي از سوي ماموران آل سعود در شهر العواميه مجروح و بازداشت شد، پس از انتقال به زندان تحت شديدترين شكنجه هاي قرون وسطايي رژيم قرار گرفت.
گزارش منابع خبري به نقل از خانواده روحاني مبارز شيعه، با وجود انتقال آيت الله نمر به زندان، هنوز هم آثار كبودي روي صورت و چشم هاي اين روحاني برجسته مشاهده مي شود و دندان هاي وي بر اثر ضربات خرد شده است.
از سوي ديگر «مركز حقوق بشر الشرق» كه يك نهاد غيردولتي در عربستان است، در پايگاه اينترنتي خود درباره سلامت شيخ نمر كه از 5/1ماه پيش تاكنون در زندان هاي رژيم سعودي به سر مي برد، بار ديگر ابراز نگراني كرد.
مركز حقوق بشر الشرق رژيم سعودي را مسئول هرگونه آسيب رساندن به آيت الله نمر دانست و از رياض خواست تا وي را بدون هيچگونه قيد و شرطي فورا آزاد كند.
اين مركز حقوق بشر پيش تر نيز نگراني عميق خود را از برخي خبرها درباره شكنجه شدن آيت الله نمر بعد از ربوده شدن توسط نيروهاي امنيتي سعودي ابراز كرده بود.
مركز حقوق بشر در بيانيه خود متذكر شده است كه آيت الله نمر اعتصاب غذاي نامحدود كرده است ولي سعودي ها وي را به تخت بيمارستان بسته و مجبور به غذا خوردن مي كنند.
اين مركز از وجدان هاي بيدار در سطح جهان خواست كه به مسئولان سعودي فشار واردكنند تا اجازه ملاقات به خانواده، وكلا و فعالان حقوق بشر براي ديدار با آيت الله نمر بدهند.
اين در حالي است كه اوضاع مناطق شيعه نشين شرق عربستان به مرحله انفجار نزديك شده است و پيش بيني مي شود در صورت ادامه بازداشت آيت الله نمر منطقه شاهد قيام هاي گسترده مردمي باشد.
همچنين موج اعتراضات مردمي از 40روز پيش تاكنون و در پي تيراندازي نيروهاي سعودي به روحاني مشهور شيعه در شرق عربستان و ربودن وي گسترش يافت و طي ماه مبارك رمضان منطقه شاهد اعتراضات زيادي بود.
بيداري اسلامي در استان القطيف در شرق عربستان همزمان با ساير كشورهاي خاورميانه در
5/1سال گذشته، پايه هاي لرزان حكومت آل سعود را به لرزه درآورد و رژيم سعودي با استفاده از نيروهاي نظامي و سركوبگري نتوانسته است اعتراض هاي مردمي را سركوب كند و تاكنون 16تن بر اثر شليك مستقيم گلوله شهيد و صدها تن مجروح و بازداشت شدند.
سازمان ها و نهادهاي بين المللي طرفدار حقوق بشر نيز، رژيم سعودي را به خشونت و سركوب مخالفان متهم و اعلام كرده اند كه تاكنون 30 هزار نفر در زندان هاي اين رژيم بدون محاكمه به سر مي برند.
 


مذاكرات فرستاده دمشق با نمايندگان چين و روسيه

به آمريكا اجازه مداخله در سوريه را نمي دهيم

هيئت هاي روسي و چيني در ديدار با معاون نخست وزير سوريه در مسكو تهديد آمريكا نسبت به سوريه را محكوم و آن را نقض آشكار منشور سازمان ملل و قوانين بين المللي توصيف كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مقامات روسيه و چين در ديدار با قدري جميل معاون نخست وزير سوريه تهديدات رئيس جمهور آمريكا نسبت به سوريه را دخالت در امور داخلي اين كشور توصيف و آن را محكوم كردند.
در اين ديدار كه در مسكو برگزار شد حاضرين اقدامات يك جانبه آمريكا را محكوم كردند و دخالت هاي واشنگتن در سوريه را نقض آشكار منشور سازمان ملل برشمردند.
سرگئي لاوروف وزيرخارجه روسيه در اين ديدار تاكيد كرد، تحقق آشتي ملي تنها راه متوقف كردن فوري خشونت ها در سوريه است و دخالت طرف هاي خارجي بحران را پيچيده تر مي كند.
لاوروف به غرب و آمريكا نسبت به اتخاذ اقدامات يك جانبه درباره سوريه هشدار داد.
وزير خارجه روسيه گفت: مسكو و پكن هرگز اجازه نقض قوانين بين المللي و منشور سازمان ملل را نخواهند داد.
قدري جميل معاون نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار گفت: دمشق براي گفت وگو درباره راه حل بحران آمادگي دارد اما هيچ پيش شرطي را نمي پذيرد.
وي افزود: درخواست استعفاي رئيس جمهور به عنوان پيش شرط آغاز شدن مذاكرات، قابل قبول نيست، اما حين گفت وگوها هر مسئله اي مي تواند مطرح شود.
معاون نخست وزير سوريه همچنين درباره پيامدهاي حمله نظامي به اين كشور هشدار داد و افزود: هرگونه مداخله نظامي خارجي به گسترش دامنه مناقشه به خارج از مرزهاي سوريه منجر خواهد شد.
گفتني است باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا اخيرا اعلام كرد در صورت استفاده سوريه از سلاح شيميايي در اين كشور مداخله نظامي خواهد كرد.
اين در حالي است كه روسيه و چين در واكنش به اين اظهارات بار ديگر تاكيد كردند با مداخله نظامي غرب در سوريه مخالفند و با شدت با آن برخورد خواهند كرد.
روسيه و چين به عنوان دو عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون در برابر اصرار غرب مبني بر مداخله نظامي در سوريه مقاومت كرده اند و تلاش هاي آنان در سازمان ملل براي تحقق اين هدف را ناكام گذاشته اند.
از سوي ديگر رسانه هاي تركيه روز گذشته از برگزاري نشست امنيتي تركيه و آمريكا درباره سوريه در آنكارا خبر دادند.
در همين رابطه هيئتي از مخالفان دولت سوريه با فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه ديدار كردند و خواستار حمايت بيشتر از اين كشور شدند.
ژان ماك آسيرو نخست وزير فرانسه در اين باره گفت، پاريس در حال تجهيز گروه هاي مسلح مخالف دولت سوريه به تجهيزات نظامي است.
همچنين از سوريه خبر مي رسد كه شماري از اعضاي گروه هاي تروريستي مسلح در استان هاي حماه ، درعا، حمص كشته شدند و بيشتر مناطق اين استان ها در اختيار ارتش سوريه قرار گرفته است.
شبكه تلويزيوني سوريه نيز گزارش داد كه ارتش سوريه با كمك و همكاري مردم تلاش اعضاي يك گروه تروريستي كه قصد ورود به خاك سوريه از طريق تركيه داشتند را ناكام گذاشتند.
ساير رويدادها
¤ رئيس ستاد مشترك ارتش سوريه گفت، ارتش سوريه براي دفاع از كشور در مقابل تروريست ها آمادگي كامل دارد.
¤ منابع عربستاني اعلام كردند، اخضر ابراهيمي نماينده جديد سازمان ملل در سوريه و بان كي مون دبيركل اين سازمان پايان هفته جاري در نيويورك با يكديگر ديدار خواهند كرد.
¤ يك ژنرال صهيونيست اظهار داشت، آتش جنگ داخلي سوريه دامن اسرائيل را نيز خواهد گرفت.
 


وزير خارجه اسبق فرانسه: غرب ديگر ارباب جهان نيست

يك مقام سياسي برجسته فرانسوي رسما اعتراف كرد غربي ها ديگر ارباب جهان نيستند و نمي توانند خواسته خود را بر كشورها تحميل كنند.
به گزارش واحد مركزي خبر، «اوبر ودرين» وزير خارجه سابق و مشاور فعلي رئيس جمهور فرانسه گفت: ما غربي ها ديگر به تنهايي جامعه بين المللي را تشكيل نمي دهيم و نمي توانيم خواسته خود را تحميل كنيم، ما ديگر ارباب جهان نيستيم.
ودرين كه هم اكنون از طرف رئيس جمهور فرانسه ماموريت دارد درباره چگونگي بازگشت اين كشور به ساختار نظامي ناتو گزارش تهيه كند، به ناكامي غرب در قبال مسئله سوريه نيز تاكيد كرد: اين وضع در زمينه سازمان تجارت جهاني و مذاكرات مرتبط با آب و هوا نيز صادق است و ما ديگر ارباب جهان نيستيم.
ودرين ضمن اعتراف به ناتواني كشورش در مورد تحولات جاري سوريه، هم «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهور پيشين و هم «فرانسوا اولاند» رئيس جمهور فعلي را در قبال درك تحولات سوريه ناتوان دانست و در مورد اولاند گفت: قضيه جنجال برانگيز اين است كه اولاند وضع سوريه را مشابه ليبي مي داند. اين دو كشور با هم تفاوت اساسي دارند. وزير خارجه اسبق فرانسه افزود: اگر بنا باشد در حال حاضر فرانسه (در سوريه) مداخله (نظامي) كند، هيچ حمايت خارجي (را در پشت سر خود) ندارد آيا مي خواهيم در وضعيت «جرج بوش» (رئيس جمهور سابق آمريكا) در سال 2003 قرار بگيريم؟ بوش در اين سال بدون مجوز سازمان ملل به عراق حمله كرد.
و درين غير مستقيم به ناكارآمد بودن ناتو نيز اذعان كرد و گفت: مسئله اصلي اين است كه ناتو امروز به چه كار مي آيد و چرا اين سازمان بايد به فعاليت خود ادامه دهد، در حالي كه اتحاد جماهير شوروي ديگر وجود ندارد. ودرين در مورد اينكه در سوريه چه نظامي روي كار بيايد اين طور گفت: (كشورهاي عربي) از آينده در هراسند. ممكن است رژيمي افراطي (اسلامگرا) در دمشق روي كار بيايد.
اخيرا «زبيگنيو برژينسكي» مقام سابق كاخ سفيد و «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي سخنان مشابهي را بر زبان آورده بودند؛ برژينسكي گفته بود: وضع كنوني آمريكا مشابه زمان فروپاشي اتحاد شوروي سابق بوده و موج انتقادهاي مردم آمريكا و اسرائيل روز به روز در حال افزايش است. برژينسكي گفته بود: كدام ديوانه اي آمريكا را از بلنداي ابرقدرتي سال 2001 به دره 2011 كشانده است؟
نتانياهو هم گفته بود: قبلا درباره خطر هسته اي ايران هشدار داده بودم، اما امروز مي خواهم پيچش تاريخ به نفع ايران را گوشزد كنم و بگويم رهبر ايران از تنگه خيبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراكش را به لرزه انداخته و ملت ها را به سوي خود جذب كرده است.


ابراز نگراني واشنگتن و تل آويو از استقرار تانك هاي مصر در صحراي سينا

آمريكا و رژيم صهيونيستي از ادامه استقرار تانك ها و سربازان مصري در صحراي سينا ابراز نگراني كردند.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه مصري «اليوم السابع»، «اويگدور ليبرمن» وزير خارجه رژيم صهيونيستي در نشست غيرعلني با برخي از سياستمداران اسرائيلي اظهار داشت: استقرار تانك هاي مصري در صحراي سينا، نقض آشكار پيمان كمپ ديويد است و بايد براي مقابله با آن چاره اي انديشيده شود.
وزير خارجه اسرائيل گفت: ما بايد با وارد آوردن فشار به مصر، تضمين هاي لازم را از قاهره براي پايبندي به پيمان كمپ ديويد دريافت كنيم.
برپايه اين گزارش ليبرمن با ابراز نگراني و خشم از اقدامات نظامي مصر در مرزهاي مشترك، متذكر شد: ممكن است اين موضوع بستر مناسبي را براي مصر براي ناديده گرفتن پيمان كمپ ديويد در آينده فراهم كند و در اين صورت اسرائيل در سراشيبي قرار خواهد گرفت.
روزنامه اسرائيلي هاآرتص نيز به نقل از ليبرمن نوشت: نبايد اقدامات مصر در نقض توافقنامه هاي صلح ميان قاهره و تل آويو ناديده گرفته شود.
همچنين روزنامه «يديعوت آحارونوت» از هشدار ليبرمن به تل آويو خبر داد و به نقل از وي متذكر شد: بعد از استقرار تانك هاي مصري در صحراي سينا، ممكن است خود را در سراشيبي سقوط ببينيم چرا كه اين اقدام مصر نقض آشكار و ناديده گرفتن معاهده صلح كمپ ديويد است.
روزنامه صهيونيستي در گزارش خود نوشت: اسرائيل از مسئولان مصري خواسته است كه تانك هاي خود را از سينا خارج كند و در اين راستا از كاخ سفيد براي اعمال نفوذ خود براي پايبندي قاهره به معاهده كمپ ديويد درخواست كمك كرده است.
هماهنگي با اسرائيل
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، خواستار انجام هماهنگي از سوي مصر با رژيم صهيونيستي در مورد عمليات نظامي در صحراي سينا شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «آمريكا از پياده شدن نيروهاي نظامي مصر در شبه جزيره سينا حمايت مي كند اما اصرار دارد، كه اقدامات نظامي مصر در اين منطقه براساس پيمان كمپ ديويد با اسرائيل هماهنگ شود.»
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، با بيان نگراني كاخ سفيد از استقرار نظاميان مصري در نزديكي مرزهاي اسرائيل يادآور شد: ما مي خواهيم مصر قدرتمندانه با تهديدات امنيتي برخورد كند اما به طريقي كه از امنيت همسايگان (اسرائيل) حمايت كرده و با وظايف اين كشور تطبيق داشته باشد.
اين سخنان در حالي از سوي نولاند ابراز مي شود كه روزنامه صهيونيستي هاآرتص روز چهارشنبه گزارش داد كه مصر اقدام به پياده كردن نيروهاي زرهي در شبه جزيره سينا كرده است در حالي كه اين اقدام پيش تر به تائيد اسرائيل نرسيده است.
پيمان كمپ ديويد كه در سال 1979 توسط «انور سادات» رئيس جمهور وقت مصر با رژيم صهيونيستي به امضا رسيد كرامت و شأن مصر را خدشه دار كرد و بسياري از شخصيت هاي سياسي و مردم انقلابي مصر تمايل چنداني براي حفظ اين معاهده صلح ندارند.
در همين حال منابع دولتي در مصر فاش كردند كه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اخيرا با ارسال نامه اي، خروج فوري سربازان و تجهيزات سنگين مصر از صحراي سينا را خواستار شده است. نخست وزير اسرائيل در اين نامه با تاكيد بر اين موضوع كه صحراي سينا بايد منطقه اي عاري از سلاح باشد، از مسئولان مصري درخواست كرده است تا به مفاد اين معاهده پايبند باشند، اما دولت اسلامگراي مرسي تاكنون توجهي به اين درخواست ها نشان نداده است.
از سوي ديگر ارتش مصر پس از حادثه صحراي سينا كه به كشته شدن 16 تن از نظاميان مصري منجر شد، چند عمليات مختلف در صحراي سينا انجام داده است و هم اكنون نيز براي محاصره و حمله به كوه «الحلال» در مركز سينا، برنامه ريزي مي كند.
همچنين دولت اسلامگراي مصر، استقرار تانك و سلاح هاي سنگين در صحراي سينا را حق خود دانسته و آن را مورد مهمي براي تامين امنيت و سيادت خود بر مرزهايش به شمار آورده است. گفتني است كه سه هفته پيش در حمله گروه هاي مسلح مورد حمايت اسرائيل به مرزبانان مصري 16 تن از آنها كشته و هفت تن ديگر مجروح شدند و اين موضوع حكومت مركزي را واداشت تا با اعزام نيروها و تجهيزات سنگين با آنها به مقابله برخيزد.


آل خليفه به قاتل نوجوان 16ساله مدال افتخار داد !

پادشاه بحرين از ماموران پليس كه مردم را قتل عام مي كنند تقدير كرد و به قاتل نوجوان 16 ساله بحريني مدال افتخار داد.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين در واكنش به اقدام آل خليفه در تقدير از ماموران پليس كه حسام الحداد نوجوان 16 ساله را شهيد كردند به خيابان ها آمدند و عليه آل خليفه شعار دادند.
تقدير از ماموران پليس توسط آل خليفه يك روز پس از شهادت نوجوان بحريني احساسات مردم و خانواده هاي قربانيان و شهداي بحرين را برانگيخت و آنها با حضور در خيابان ها عليه نظام آل خليفه شعار دادند.مردم بحرين اظهار داشتند، ديكتاتور بحرين بايد محاكمه شود و تمام مزدوران و عوامل قتل عام مردم بي گناه هم بايد مجازات شوند نه اينكه به قاتلان مدال افتخار داده شود!
انقلابيون بحريني همچنين تاكيد كردند، آل خليفه به راحتي مشغول نقض حقوق بشر در بحرين است در حالي كه نهادهاي مدافع حقوق بشر كوچكترين واكنشي نسبت به جنايات آل خليفه از خود نشان نمي دهند.
گفتني است حسام الحداد نوجوان 16 ساله بحريني در جريان حمله نيروهاي آل خليفه به معترضان در شهر محرق به شهادت رسيد.
نيروهاي رژيم بحرين كه از حمايت عربستان سعودي برخوردار هستند به منظور جلوگيري از بازديد عزاداران از مزار حداد برخي جاده هاي منتهي به محرق را مسدود كردند و با حمله به عزاداران هشت نفر را بازداشت كردند.


قطر و عربستان براي آشوب در لبنان 4 ميليارد دلار اختصاص دادند

قطر و عربستان براي تشديد ناآرامي هاي طايفه اي در لبنان چهار ميليارد دلار به سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل كمك كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه العالم، سعدالدين حريري از حاميان اصلي عناصر مسلح در سوريه به همراه حمدبن جاسم آل ثاني امير قطر براي دريافت كمك مالي به ديدار ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي رفت.
سفر سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل به قطر و عربستان و دريافت كمك مالي در شرايطي صورت مي گيرد كه درگيري هاي طايفه اي در شمال لبنان به رغم وجود ارتش لبنان همچنان ادامه دارد و تعداد كشته ها به 10نفر و مجروحان به بيش از 100نفر رسيده است.
اين درگيري ها در منطقه «باب التبانه» و «جبل محسن» بين طرفداران دولت دمشق با مخالفان بشار اسد صورت گرفته است.
طرابلس از دو ماه قبل پس از دستگيري يكي از طرفداران ارتش آزاد به اتهام قاچاق سلاح براي مخالفان سوريه شاهد ناآرامي هايي بوده كه تاكنون ادامه داشته است.
جريان 14مارس به ويژه حزب المستقبل به رهبري سعدالدين حريري از حاميان اصلي مخالفان مسلح سوريه است.
«مروان لوجي» دادستان كل دمشق در اين باره اظهار داشت، دستگاه قضايي قصد دارد شماري از نمايندگان و شخصيت هاي لبناني را به دليل ايجاد پناهگاه امن و حمايت مالي و تسليحاتي از گروه هاي مسلح و قانون شكن در سوريه تحت پيگرد قرار دهد.
وي تاكيد كرد، شماري از نمايندگان لبناني به حمايت لجستيكي، مالي و تسليحاتي از گروه هاي تروريستي و تسهيل ورود آنها به سوريه متهم هستند.
در همين رابطه وزير كشور لبنان اوضاع شهر طرابلس در شمال اين كشور را بسيار حساس خواند و خواستار بسيج ملي براي آرام تر شدن اوضاع شد.
وي تاكيد كرد، در صورت ادامه اين درگيري ها كشور به سمت و سوي نامعلومي هدايت خواهد شد.
ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان نيز ربوده شدن اتباع سوري و تركيه اي در لبنان را محكوم كرد و از مسئولان امنيتي و دستگاه قضايي خواست تا براي آزادي ربوده شدگان دست به اقدامي فوري بزنند.
وي اظهار داشت، اين اقدام باعث «بدنامي لبنان» شده و حل و فصل مسئله ربوده شدگان لبناني را در سوريه پيچيده تر مي كند.
سليمان افزود: اين اقدام گروه هاي لبناني در ربودن اتباع سوري و تركيه اي با هدف مبادله گروگان ها نه تنها به حل مسئله گروگان ها كمكي نمي كند، بلكه مانع تلاش هاي رسمي براي آزادي آنها مي شود.
رئيس جمهور لبنان گفت، اقدامات تحريك آميز، به چالش كشيدن دولت و خدشه دار كردن روابط لبنان با كشورهاي دوست و برادر اقدامي مورد قبول نيست.
ناظران سياسي منطقه معتقدند كه قطر و عربستان تلاش هاي فتنه انگيزي در لبنان به نيابت از آمريكا و اسرائيل انجام مي دهند. از آنجا كه حكومت قطر و عربستان وابسته است لذا آنها مجبورند اين پول ها را براي ايجاد آشوب در لبنان و ديگر كشورهاي منطقه اختصاص دهند.
 


پليس شيلي تظاهرات دانش آموزان را به خشونت كشاند

دانش آموزان شيليايي در اعتراض به «سيستم معيوب» آموزشي دست به تظاهرات زدند و در چندين نقطه با پليس درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر» دانش آموزان در شيلي دوره تازه اي از اعتراض ها عليه «سيستم معيوب و منفعت گراي» آموزشي را به شكل تظاهرات، اعتصاب غذا و تحصن در محوطه مدارس آغاز كرده اند.
گزارش ها و تصاوير منتشر شده از اين اعتراض ها كه در «سانتياگو» برگزار شد نشان مي دهد نيروهاي امنيتي با استفاده از تجهيزات ضدشورش اقدام به سركوب و دستگيري معترضان كردند.
دانش آموزان كه مدتها است براي داشتن نظام آموزشي آزاد و با كيفيت اجراي اصلاحات اساسي را خواستار شده اند، اين بار به شدت از حضور نيروهاي امنيتي در محوطه مدارس انتقاد كردند.
گفتني است اين كشور ماه هاست صحنه شورش ها و درگيري هاي شديد بين دانش آموزان و نيروهاي امنيتي است و هيچ يك از طرفين حاضر به دادن امتياز به ديگري نشده است.
 


تظاهرات ضد دولتي كارگران در استراليا

كارگران استراليايي در اعتراض به «اوضاع نابسامان كاري و سياست هاي اقتصادي دولت» مقابل ساختمان پارلمان اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، اتحاديه هاي كارگري استراليا در منطقه «كوئينزلند» اين كشور مقابل ساختمان پارلمان تجمع و عليه سياست هاي دولت محلي و شرايط نابسامان كاري شعار دادند.
شبكه تلويزيوني «اي بي سي نيوز» نيز با انتشار گزارشي از اين تجمع، اعلام كرد، كارگران استراليايي «كوئينزلند» اين بار يكي از بزرگترين تجمعات ضددولتي را به نمايش گذاشتند. در اين تظاهرات كه رانندگان، كاركنان آتش نشاني و اقشار مختلف كارگري شركت داشتند معترضان از تصميم دولت براي اجراي يكسري اصلاحات كه نتيجه آن به ضرر آنهاست به شدت انتقاد كردند.
«جف سيناي» معاون نخست وزير دولت محلي «كوئينزلند» نيز در واكنش به اين اعتراض ها تصريح كرد دولت قصد دارد تصميمات بسيار دشواري در حوزه هاي مالي و اقتصادي اتخاذ كند و اين اعتراض هاي مردمي تأثيري بر عزم دولت نخواهد داشت.به اعتقاد «سيناي» دولت مجبور است براي جبران كسري بودجه اي كه سرنوشت چند نسل آينده را تهديد مي كند، دست به چنين اصلاحاتي بزند.
خبرنگار اي.بي.سي نيوز گفت: بعد از تجمع رانندگان آمبولانس ها و نيروهاي شاغل در بخش آتش نشاني، بعد از ظهر همان روز معلمان معترض در برابر ساختمان پارلمان محلي منطقه كوئينزلند استراليا تجمع كردند و براي سومين بار از ماه ژوئن اعتراض خود را به شرايط كاري و ميزان حقوق و دستمزدها اعلام كردند.


يونان براي اجراي طرح رياضت اقتصادي از اروپا فرصت خواست

به دنبال افزايش فشارها و تهديدها عليه يونان، نخست وزير اين كشور از اتحاديه اروپا خواست به كشورش «فرصت نفس كشيدن» بدهد.
همزمان با ادامه تهديدها و فشارها عليه يونان بحران زده ازسوي اتحاديه اروپا مبني بر لزوم اجراي فوري طرح رياضت اقتصادي اعلام شده از سوي رهبران اتحاديه، نخست وزير يونان خواست به كشورش فرصت نفس كشيدن داده شود!
«آنتونيوس ساماراس كه با روزنامه «بيلد» آلمان گفت وگو مي كرد گفت: كشورش براي اجراي رياضت هاي اقتصادي به عنوان تنها شرط ادامه يافتن كمك ها، نياز به فرصت بيشتري دارد.
«ساماراس» قرار است امروز با رهبران آلمان و فرانسه در برلين ديدار و در رابطه با دريافت 5/31 ميليارد يورو در قالب كمك هاي بين المللي براي نجات اقتصاد خود گفت وگو كند.
گفتني است، يونان به عنوان يكي از بحران زده ترين اقتصادهاي اروپايي با فشارها و تهديدهاي بي امان صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه روبه رو است.
اين كشور چندين بار تهديد شده در صورت بي توجهي به خواسته هاي اين سه، از اتحاديه اروپا و منطقه پولي يورو اخراج خواهد شد!
رئيس حوزه يورو هفته گذشته در گفت وگو با يك روزنامه اتريشي نسبت به عواقب فاجعه بار خروج يونان از منطقه يورو هشدار داد.


معترضان در جمهوري آذربايجان پرچم اسرائيل را آتش زدند

معترضان آذري با تجمع مقابل سفارت اسرائيل در باكو پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از راشا تودي، مردم جمهوري آذربايجان در اعتراض به سياست هاي رژيم اشغالگر قدس در برابر فلسطيني ها مقابل سفارت اسرائيل تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
تظاهركنندگان ضمن محكوم كردن سياست هاي رژيم صهيونيستي پرچم اسرائيل را آتش زدند و شعارهاي ضداسرائيلي سر دادند.
در شهر نردران جمهوري آذربايجان نيز تظاهرات مشابهي برگزار شد و تظاهركنندگان ضمن محكوميت اقدامات صهيونيست ها سياست دولت باكو را درباره منطقه قره باغ مورد انتقاد قرار دادند.
«نقيت كريموف» رئيس كنوني شوراي روحانيون نردران در اين تجمع اظهار داشت، همكاري هاي دولت جمهوري آذربايجان با اسرائيل غيرقابل قبول است و بايد هرچه سريع تر قطع شود.


چها رسوي پنج قا ره

پايگاه هاي محرمانه آمريكا
روزنامه عبري زبان «معاريو» فاش كرد آمريكا شش پايگاه نظامي در خاك اسرائيل دارد. به نوشته اين روزنامه، «آريل شارون» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي در اوايل دهه 1980 اجازه ساخت اين پايگاه ها را داده بود.
نقض حريم هوايي لبنان
جنگنده هاي رژيم صهيونيستي بار ديگر حريم هوايي لبنان را نقض كردند. لبنان تاكنون بارها از شوراي امنيت خواسته است كه جلوي نقض حاكميت اين كشور توسط رژيم تل آويو را بگيرد.
3 معاون مرسي
«محمد مرسي» رئيس جمهور مصر براي خودش سه معاون تعيين كرد؛ يكي از آنها انديشمند قبطي است و دومي استاد علوم سياسي و سومين نفر هم از جريان سلفي است. مرسي از ابتدا قول داده بود كه يك كابينه فراجناحي تشكيل دهد.
آزادي پس از 27 سال اسارت
سران رژيم صهيونيستي «صدقي سليمان المقت» قديمي ترين اسير سوري در زندان هاي اين رژيم را آزاد كردند. المقت در زمان دستگيري 19 ساله بود. وي در بلندي هاي جولان به اسارت صهيونيست ها درآمده بود.
بمباران شمال عراق
جنگنده هاي تركيه به بهانه مقابله با «پ.ك.ك» مناطق مسكوني حومه اربيل عراق را بمباران كردند. اين حمله يك ساعت به طول انجاميد و باعث ترس و وحشت كشاورزان منطقه شد.
كشتار غيرانساني
«حامد كرزاي» رئيس جمهور افغانستان با حضور يافتن در استان نيمروز اين كشور با بازماندگان قربانيان حملات اخير ابراز همدردي كرد. وي گفت: اين عمل غيرانساني و غير اسلامي بوده است. در حملات فوق كه در شهر «زرنج» رخ داده بود، 35 نفر كشته شده اند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14