(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 شهریور 1391 - شماره 20288

حديث دشت عشق
هفته ششم ليگ تحت تأثير ديدار پرسپوليس و استقلال دربي پايتخت در قسمت هفتاد و پنجم
اخبار كوتاه از فوتبال
آمار و ارقام خواندني از رويارويي پرسپوليس و استقلال
خواندني از ورزش ايران
در پي برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون هاي ورزشي به رغم منع ايران از سوي IOC مطرح شد هاشمي: اين رفتارها مخالفان وزير را بيشتر مي كند
برگزاري نخستين ال كلاسيكو 2013- 2012 به ميزباني بارسا
كاروان پارالمپيك ايران با 79 ورزشكار امروز در لندن
خسروي وفا: دنبال درو كردن مدال ها نيستيم
بسكتبال جام ويليام جونز نماينده آمريكا مغلوب مهرام ايران شد
بعد از 8 سال ثابت شد اشتباه نكردم
طالقاني: بنا نشان داد كه عاشق و زحمت كش كشتي است
پاداش 50 ميليوني فدراسيون دووميداني به نايب قهرمان المپيك
حدادي: سال بعد قهرمان جهان مي شوم
از عدم حضور نماينده كميته ملي المپيك تا كناره گيري كانديداها
اسبقيان ماند و ميز رياست!
مصاف تيم ملي واليبال با تيم سي و هشتم جهان


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمود ميردامادي»
با تيربارت سرودي شعر رهايي برادر
سيدمحمود، نواده سيدحسينعلي ميردامادي بود؛ از عالمان دين و بزرگان اصفهان و نجف اشرف. او از محضر اساتيد فرزانه بهره ها برد. او كه نياي او همگي عالمان دين بودند، خود نيز به معارف اهل بيت(ع) عشق مي ورزيد. چنين شد كه در مدرسه امام صادق(ع) ثبت نام نمود و يك سال در آن حوزه به تحصيل علم پرداخت. سيدمحمود هنگامي كه جلوه هاي عشق و مردانگي را در رزمندگان جبهه ها ديد به فكر افتاد راه صدساله را يك شبه طي كند و اتفاقاً چنين شد. در خانواده او شمع شهادت مي درخشيد، برادرش احمد، سه سال قبل اين چراغ فروزان را روشن كرده بود و او نيز بايد راه برادر را ادامه مي داد. سيدمحمود به عنوان تيربارچي گردان به دفاع از حريم اسلام و كشور پرداخت و در جزيره مجنون يعني مجنون ترين جزيره دنيا، سرود عاشقي سرداد. طلبه بسيجي شهيد «سيدمحمود ميردامادي»، سال 1346 در خميني شهر متولد شد و در 22/10/1365 در جزيره مجنون به شهادت رسيد.
 


هفته ششم ليگ تحت تأثير ديدار پرسپوليس و استقلال دربي پايتخت در قسمت هفتاد و پنجم

سرويس ورزشي-
يك بار ديگر تهران شاهد برگزاري ديداري خواهد بود كه از ساليان گذشته ميعادگاه هواداران دو آتشه فوتبال و به ويژه دو تيم پرطرفدار پايتخت بوده است.
شهرآورد يا به قول اهالي فرنگ، دربي اين بار طعم ديگري دارد. استقلال پس از پنج هفته تصور هوادارانش را راضي نكرده و پرسپوليس هم در اين مدت با چراغ خاموش و دنده خلاصي نرم نرمك خود را به قعر جدول نزديك كرده است! شهرآورد پايتخت به قسمت هفتاد و پنجم خود رسيده و اين در حالي است كه فوتبال ايران، روزگار خوشي را سپري نمي كند. تيم ملي برخلاف انتظارات نتايج چندان قابل قبول در دو بازي نخست خود در بازي مقدماتي جام جهاني كسب نكرده است و تيم هاي مطرح ليگ برتر نيز آن چنان كه بايد و شايد مقتدرانه عمل نكرده اند. نمونه اش استقلال و پرسپوليس كه به ترتيب سكوي نهم و شانزدهم جدول را اشغال كرده اند. از نكات جالب اين مسابقه شكست ناپذيري دو سرمربي در دربي هاست. قلعه نويي در هيچ دربي شكست نخورده و مانوئل ژوزه هم خودش را متخصص دربي مي داند. او در مصر دربي ها را برده و به مربي دربي باز معروف شده بود. اين در حالي است كه در 5 هفته گذشته هواداران پرسپوليس چيز خاصي از تيمشان نديده اند و حتي امكان دارد در صورت باخت در دربي، ژوزه كه به فرگوسن مصر شهرت دارد وداعي زودهنگام با سرخپوشان تهراني داشته باشد.
جمعه سوم شهريور 91، روزي است كه تهران بار ديگر شاهد جوش و خروش يكصد هزار تماشاگر مشتاق در ورزشگاه آزادي و ميليون ها هوادار در پاي گيرنده هاي تلويزيوني است تا وقتي پرونده هفتاد و پنجمين شهر آورد پايتخت هم تمام شود.
برنامه كامل ديدارهاي هفته ششم به اين شرح است:
پنجشنبه 2/6/91- ساعت 10:19
¤ راه آهن- فولاد خوزستان
¤ سايپا- آلومينيوم هرمزگان
¤ پيكان- سپاهان
جمعه 3/6/91
¤ پرسپوليس- استقلال (ساعت 18)
¤ مس كرمان- داماش (ساعت 35:18)
¤ فجر سپاسي- گهر دورود (ساعت 45:18)
¤ ذوب آهن- تراكتورسازي (ساعت 19)
¤ ملوان - نفت تهران (ساعت 15:19)
¤ نفت آبادان- صباي قم (ساعت 15:20).


اخبار كوتاه از فوتبال

تركي داور دربي 75
فدراسيون فوتبال، داوران دربي هفتاد و پنجم را انتخاب كرد. كميته داوران فدراسيون فوتبال سرانجام به اين نتيجه رسيد كه قضاوت مسابقه حساس روز جمعه را به محسن تركي بدهد. تركي در حالي دربي جمعه را سوت خواهد زد كه فصل گذشته در يكي از مسابقاتي كه براي استقلال سوت زد، جنجال زيادي به پا كرد. او مسابقه تراكتورسازي و استقلال را در حالي سوت زد كه امير قلعه نويي سرمربي تراكتورسازي بود و نسبت به اشتباهات تركي اعتراض هاي زيادي انجام داد. حالا تقابل دوباره قلعه نويي و تركي در يك مسابقه، جذاب خواهد بود!در اين مسابقه، رضا سخندان و حسن كامراني فر كمك هاي اول و دوم محسن تركي هستند. احمد صالحي هم داور چهارم خواهد بود. كميته داوران مي خواست اين مسابقه را به فغاني بدهد اما چون او دربي قبلي را قضاوت كرده بود، از ليست گزينه ها خارج شد. محسن قهرماني هم كه دوباره هيچ جايي بين گزينه هاي قضاوت دربي نداشت و از طرفي سعيد مظفري زاده هم مصدوم است. همين باعث شد تركي تنها گزينه قضاوت براي اين مسابقه باشد.
هيچ بازيكني تا نيم فصل از استقلال نمي رود
سرپرست تيم فوتبال استقلال با اعلام اينكه نه تنها ساموئل بلكه هيچ يك از بازيكنان استقلال حداقل تا نيم فصل از تيم جدا نمي شوند، گفت: در دربي حاشيه هاي درون و پيرامون تيم ها و شرايط روحي و رواني بازيكنان، جزو فاكتورهاي تاثير گذار هستند.
ميرشاد ماجدي در خصوص بازيكنان مصدوم و محروم استقلال پيش از بازي با پرسپوليس گفت: خوشبختانه ما در اين بازي بازيكن محروم نداريم اما خسرو حيدري، ميلاد ميداوودي و مجتبي جباري به دليل مصدوميت نمي توانند تيم استقلال را در دربي همراهي كنند.ماجدي در خصوص صحبت هايي كه در مورد جدايي ساموئل از استقلال مطرح شده، گفت: صحبتهايي كه در برخي از رسانه ها در خصوص جدايي ساموئل از استقلال مطرح شده كذب است و نه تنها ساموئل بلكه هيچ يك از بازيكنان استقلال تحت هيچ شرايطي حداقل تا نيم فصل رقابتهاي ليگ برتراز تيم جدا نشده و ترانسفر نخواهند شد.
دايي: دربي ديگر هيجان و حساسيت قبل را ندارد
سرمربي تيم فوتبال راه آهن معتقد است هيجان بازي دربي نسبت به فصل هاي قبل كاسته شده و اين حساسيت ديگر نزد مردم هم نيست.
علي دايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بازي هاي هفته ششم تحت تاثير دربي هستند و پيش بيني اش از نتيجه اين ديدار چيست؟ گفت: من با نظر شما موافق نيستم. بازي ها تحت تاثير دربي نيست چون دربي هاي سال قبل هيجان بيشتري داشتند. الان هم بين مردم اين حساسيت كمتر شده است. همچنين من مربي راه آهن هستم و ترجيح مي دهم راجع به مسائل تيمم صحبت كنم.وي در مورد وضعيت نابسامان پرسپوليس گفت: من در اين باره نظري ندارم كار خودم را انجام مي دهم و دوست ندارم نه خودم وارد حاشيه شوم و نه پرسپوليس. اگر هم نظري داشته باشم پيش خودم مي ماند.
زايد: گل مي زنم و شايد هت تريك كردم!
مهاجم تيم پرسپوليس گفت: تمام سعي و تلاشم در دربي اين است كه گل بزنم و شايد هت تريك كردم. ايمون زايد پس از تمرين ديروز اظهار داشت: بازي سختي را در چارچوب هفته ششم برابر تيم خوب استقلال داريم اما خوشبختانه شرايط ما نسبت به هفته هاي گذشته بهتر شده است. ما در پنج هفته گذشته متاسفانه نتيجه خوبي نگرفته ايم و به نظرم بيشتر به دليل عدم شناخت ژوزه از پرسپوليس است. او هنوز تركيب تيم را پيدا نكرده اما هنوز با يك تركيب متفاوت به ميدان مي رويم، بنابراين بايد به او فرصت داد.وي در ادامه براي آبي ها كري خواني كرد و گفت: بنويسيد من به استقلال گل مي زنم.
رفعتي به داوري بازگشت
داود رفعتي كه چندي پيش از داوري خداحافظي كرده بود، بار ديگر به صحنه قضاوت بازگشت. رفعتي پس از اشتباه در ديدار پرسپوليس و گهر تصميم به كناره گيري از داوري گرفت و خداحافظي اش را اعلام كرد اما اين مسأله با مخالفت فريدون اصفهانيان رئيس كميته داوران و حسين عسگري رئيس دپارتمان داوري مواجه شد.پس از صحبت هايي كه صورت گرفت، سرانجام به رفعتي اعلام شد در حال حاضر نبايد از داوري كناره گيري كند. بدين ترتيب رفعتي از تصميم خود منصرف شد و از هفته هاي آينده بار ديگر به قضاوت خواهد پرداخت.
جلسه بي نتيجه براي تشكيل اتحاديه داوران
جلسه تشكيل اتحاديه داوران فوتبال بدون نتيجه خاتمه يافت.ديروز در محل اتحاديه فوتبال جلسه اي با حضورعزيز محمدي، فريدون اصفهانيان، رضا غياثي، يدالله سليماني، علي خسروي، جلال مرادي، منوچهر نظري، حسين خوشخوان، نادر جعفري، محمدعلي فروغي، داود رفعتي، سعيد مظفري زاده، حيدر سليماني، غلامرضا بهروان و عليرضا سهرابي براي تشكيل اتحاديه داوران برگزار شد.اين جلسه با حاشيه هاي فراواني همراه بود و اختلاف نظرها بين حاضرين باعث شد جلسه به نتيجه نرسد و قرار شد 15 روز بعد بار ديگر براي تشكيل اتحاديه داوران اعضا تشكيل جلسه دهند.
26 شهريور مراسم قرعه كشي رقابت هاي غرب آسيا
قرعه كشي هفتمين دوره رقابت هاي قهرماني غرب آسيا در كويت و با حضور 12 تيم از جمله عربستان و امارات برگزار مي شود. اتحاديه فوتبال غرب آسيا تصميم گرفت قرعه كشي هفتمين دوره مسابقات غرب آسيا را روز يكشنبه 26 شهريورماه در پايتخت كويت برگزار كند، به همين دليل براي اعضاي شركت كننده، دعوت نامه هايي را ارسال كرده تا در اين قرعه كشي شركت كنند. رقابتهاي قهرماني غرب آسيا طي روزهاي 18 آذرماه تا 30 آذرماه 1391 در كويت و با حضور 12 تيم كويت ميزبان مسابقات، ايران، اردن، امارات، عربستان، بحرين، سوريه، عراق، عمان، فلسطين، لبنان و يمن برگزار مي شود.
حيدري و ميداوودي سه هفته ديگر به ميدان بازمي گردند
معاون پزشكي باشگاه استقلال از غيبت قطعي خسرو حيدري در دربي تهران خبر داد.دكتر امين نوروزي پيرامون وضعيت ميداوودي و حيدري گفت:خسرو حيدري به دليل اين كه دچار كشيدگي عضلات پشت ران پا است و پيش از اين ناحيه دچار آسيب ديدگي شده بود به دليل تشديد نشدن آسيب ديدگي وي به دربي اين هفته نمي رسد. همچنين براي اينكه مصدوميت ميداوودي تشديد پيدا نكند، در دربي بازي نخواهد كرد. البته هم خسرو حيدري و هم ميلاد ميداوودي نياز به تقريبا سه هفته فيزيوتراپي دارند كه پس از پايان اين مدت مي توانند در تمرينات تيم استقلال حضور پيدا كنند.


آمار و ارقام خواندني از رويارويي پرسپوليس و استقلال

دربي در راه است. اين بار با طعم و مزه اي متفاوت تر از هميشه!
دربي شماره 75 درحالي روز جمعه بار ديگر شيريني مصاف سنتي سرخابي ها را زير زبان فوتبالي ها مي آورد كه نه استقلال و نه پرسپوليس با وجود تيم هاي خوبي كه براي فصل جديد بسته اند هنوز نتوانسته اند انتظارهاي هواداران پرشمار خود را برآورده كنند. در فاصله دو روز مانده به ديدار مجدد دو رقيب سنتي فوتبال ايران بد نيست نگاهي به برخي آمار و ارقام جالب از رويارويي هاي اين دو تيم داشته باشيم.
¤ بيشترين حضور دربي دراختيار علي پروين با 20 بازي است و پس از آن محمود فكري با 18 بازي در رتبه دوم قرار دارد.
¤ بيشترين فاصله اي كه بين دو برد يكي از دو تيم افتاده است 11بازي است كه تيم پرسپوليس از بازي سي و يكم تا چهل و دوم نتوانست استقلال را شكست بدهد (يعني برابر با 3106 روز)
¤ بازيكناني كه در دربي سابقه پوشيدن پيراهن هر دو تيم را دارند، بيشتر از 10نفر هستند اما در اين ميان مهدي هاشمي نسب، غلامرضا فتح آبادي و شاهرخ بياني از جمله بازيكناني هستند كه براي هر دو تيم گلزني كرده اند.
¤ صفر ايرانپاك و مهدي هاشمي نسب از پرسپوليس و فرهاد مجيدي از استقلال سه بازيكني هستند كه درسه بازي متوالي گلزني كرده اند.
¤ همايون بهزادي و ايمون زايد تنها بازيكناني هستند كه توانسته اند دريك بازي 3 گل بزنند و هت تريك كنند.
¤ پرگل ترين بازي مربوط به دربي معروف شهريور 1352 است كه طي آن پرسپوليس با نتيجه 6 بر صفر استقلال را شكست داد.
¤ بيشترين مصاف دو تيم دريك سال به سال 1390 مربوط است كه در آن سرخابي ها 5 بار به مصاف هم رفتند. حاصل اين بازي ها 3 برد براي استقلال،يك پيروزي براي پرسپوليس و يك تساوي بود.
¤ احمدرضا عابدزاده 13بار در مصاف سرخابي ها حضور داشته و دريك ركورد جالب در هيچ كدام از اين بازي ها چه با پيراهن استقلال و چه با پيراهن پرسپوليس شكست نخورده است.
¤ اما ركورد جالب ديگر دراين زمينه مربوط به مهدي مهدوي كيا است كه تا به حال 4 بار در ديدار سنتي سرخابي ها حضور داشته و در هر 4 مسابقه با پرسپوليس پيروز شده است! او به احتمال فراوان در دربي 75 نيز براي تيمش به ميدان خواهد رفت.
¤ اكبر كارگر جم مدافع آبي ها در 15بازي متوالي دربي بازي كرده كه يك ركورد منحصر به فرد محسوب مي شود.


خواندني از ورزش ايران

¤ در ادامه دومين روز از هشتمين دوره رقابتهاي آسيايي هوشي مينه ويتنام فرشاد عربي ووشوكار ايراني در بخش تالو اولين مدال تيم ايران در اين رقابتها را كسب كرد.عربي در اجراي فرم «نن دائو» با كسب امتياز 9/63در جايگاه سوم ايستاد و به نشان برنز دست يافت. اين ووشوكار در اين فرم با تمامي قهرمانان جهان و آسيا از جمله نمايندگان چين، ويتنام، هنگ كنگ، ماكائو، اندونزي، فيليپين، ژاپن و چين تايپه رقابت سخت و نفسگيري داشت ولي با اجراي زيباي اين فرم صاحب گردن آويز برنز شد.
¤ معاون ورزشي وزارت ورزش و جوانان درباره نامه تعليق كميته بين المللي المپيك به خبرنگاران گفت: اين مسايل با همكاري، تعامل و ارائه توضيحات به موقع قابل حل است. در تمام عرصه هاي جهاني نظرات مجمع هاي فدراسيون ها قابل احترام است و ما نيز با تعامل و همكاري اين مورد را حل خواهيم كرد . سجادي در ادامه افزود: هفته آينده مجمعي نخواهيم داشت، اما از دو هفته آينده جلسات انتخابات روساي فدراسيون هايي كه سرپرست دارند، آغاز خواهد شد .
¤ در ادامه رقابت هاي گروهي مسابقات بزرگسالان تورجهاني سوژو چين و در دور دوم نيما عالميان در مقابل يانگ زي با رنكينگ جهاني 54 از سنگاپور قرار گرفت و در يك بازي نزديك با نتيجه 4 بر 3 مغلوب اين بازيكن شد .عالميان براي صعود از گروه يك بايد امروز منتظر نتيجه ديدار يانگ زي و هي چيو چونگ از هنگ كنگ باشد تا تكليف نفر اول گروه مشخص شود هر چند شانس صعود عالميان كمرنگ است.
¤ كميته ملي المپيك در نامه اي به معاونت راهبردي رياست جمهوري خواست تا 12 ميليارد باقي مانده از بودجه ويژه المپيك را پرداخت كند.با موافقت دولت و مجلس براي حضور موفق ايران در بازي هاي المپيك و پارالمپيك علاوه بر بودجه 25 ميليارد و 500 ميليون توماني جاري كميته، 30 ميليارد تومان به عنوان بودجه ويژه تصويب شد كه پيش از بازي هاي المپيك 2012 لندن 18 ميليارد از اين اعتبار پرداخت شد.
¤ مجمع انتخاباتي رئيس فدراسيون دوچرخه سواري، امروز(پنج شنبه) ساعت 30:10 صبح در هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد.خسرو قمري سرپرست كنوني فدراسيون دوچرخه سواري و سيدعلي اصغر رضوي نامزد احراز سمت رياست اين فدراسيون هستند و اين مجمع به رياست حميد سجادي برگزار خواهد شد.اين در حالي است كه طبق نامه كميته بين المللي المپيك، انتخابات فدراسيون هاي ايران تا زمان اصلاح اساس نامه ها اعتبار ندارد.


در پي برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون هاي ورزشي به رغم منع ايران از سوي IOC مطرح شد

هاشمي: اين رفتارها مخالفان وزير را بيشتر مي كند

سيد مهدي هاشمي در واكنش به برگزاري مجمع انتخابات فدراسيون هاي ورزشي به رغم منع ايران از سوي IOC مي گويد تا زماني كه در ورزش به ثبات نرسيم، مصلحت نيست كه انتخابات برگزار شود.
وي تاكيد دارد كه رويكرد وزارت ورزش درست نيست و بايد اصلاح شود و يادآور مي شود كه برگزاري مجامع انتخاباتي هزينه هاي سنگين تري براي ايران خواهد داشت.
عضو هيات اجرايي كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه چرا علي رغم منع ايران براي برگزاري مجامع انتخاباتي از سوي IOC وزارت ورزش و جوانان اقدام به برگزاري مجمع قايقراني و انتخاب اسبقيان كرده است؟ خاطرنشان كرد: ما بايد در چارچوب قانون و توافقات پذيرفته شده چه در سطح داخلي و چه در سطح بين المللي رفتار كنيم و بهانه به دست اغيار ندهيم. اين برخورد و رفتار وزارتخانه باعث مي شود كه ما هزينه هاي سنگين تري بپردازيم. من توصيه مي كنم كه در چارچوب مقررات عمل شود. به نظر من مصلحت نيست تا قبل از اينكه به شرايط پايدار و باثبات برسيم، مجمع برگزار كنيم. اين اتفاقات درست نيست. اين رويه باعث تشديد مشكلات IOC و ايران مي شود، بنابراين بايد هرچه سريع تر اين رويه اصلاح شود.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان با بيان اينكه همچنان با استيضاح وزير ورزش مخالف است گفت: مجلس در حال حاضر نسبت به وزارت ورزش و جوانان حساسيت هايي دارد كه بايد تلاش كنيم آن ها را به حداقل برسانيم. فعلا نمايندگان مجلس در تعطيلات هستند. پس از آن بايد ديد كه چه موضعي در قبال رويكرد وزارتخانه دارند. حداقل فراكسيون ورزش با اين روند ناهماهنگ مخالف است، چرا كه مصلحت نيست چنين رفتاري داشته باشيم. من هنوز هم با استيضاح وزير ورزش مخالفم اما اين رفتارها باعث مي شود كه انگيزه مدافعان وزير كمتر و انگيزه مخالفان براي استيضاح بيشتر شود.
 


برگزاري نخستين ال كلاسيكو 2013- 2012 به ميزباني بارسا

دو تيم بارسلونا و رئال مادريد درنخستين ال كلاسيكوي فصل جديد، بامداد جمعه بازي رفت سوپرجام اسپانيا را در نوكمپ برگزار خواهند كرد.
بارسلونا درحالي كه ديدار رفت سوپرجام اسپانيا درنوكمپ ميزبان رئال مادريد خواهد بود كه پس از پيروزي 5 بر يك مقابل رئال سوسيداد در ديدار نخست خود در رقابت هاي لاليگاي اسپانيا، روحيه خوبي گرفته است. بارسايي ها سال گذشته درمجموع دو ديدار رفت و برگشت با نتيجه 5 بر 4 مقابل رئال مادريد پيروز شدند تا جام قهرماني سوپر جام را به خود اختصاص دهند. با اين حال امسال شرايط متفاوت است زيرا رئالي ها فصل گذشته را در شرايط بهتري به پايان رساندند و عنوان قهرماني لاليگا را از آن خود كرده بودند. شاگردان مورينيو اين بار اميدوارند كه بتوانند با پيروزي مقابل آبي و اناري ها، تاج و تخت فوتبال اسپانيا را به دست آورند.


كاروان پارالمپيك ايران با 79 ورزشكار امروز در لندن

خسروي وفا: دنبال درو كردن مدال ها نيستيم

رئيس كميته ملي پارالمپيك در مراسم بدرقه ورزشكاران جانباز و معلول گفت پيش از آنكه موفقيت ورزشكاران در بازي هاي پارالمپيك 2012 لندن براي وي اهميت داشته باشد، سلامتي آنها مهم است.
مراسم بدرقه ورزشكاران پارالمپيكي روز سه شنبه در محل فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان برگزار شد. محمود خسروي وفا در اين مراسم خطاب به ورزشكاران اعزامي به مسابقات اظهار داشت: ما به پارالمپيك نمي رويم كه مدال درو كنيم. ترديدي نيست كه همه ورزشكاران نمي توانند به مدال دست پيدا كنند. آنچه براي ما از اهميت بيشتري برخوردار است اين است كه از نظر جسمي و روحي سالم به كشور بازگرديد. چنانچه شما در اين رقابت ها مدال بياوريد افتخار مي كنيم، اگر هم نياوريد من پاسخگو خواهم بود.
خسروي وفا در پايان گفت: اميدوارم تمام توانايي خود را در اين بازي ها بروز دهيد. دوست داريم با دست پر و البته سلامت به كشور بازگرديد. فقط نبايد به خودتان مغرور شويد و همواره دعا كنيد. اگر شكست هم خورديد گردن كسي نيندازيد و نگوييد حق مرا خوردند بلكه بگوييد حريفتان از شما بهتر عمل كرده است. حق اعتراض هم نسبت به داوران نداريد.
كاروان پارالمپيك ايران با 79 ورزشكار بامداد امروز تهران را به مقصد لندن، محل برگزاري بازي هاي پارالمپيك، ترك خواهد كرد. چهاردهمين دوره بازي هاي پارالمپيك از 29 اوت تا 9 سپتامبر (8 تا 19 شهريور) در لندن برگزار خواهد شد.
بيش از چهار هزار ورزشكار از 140 كشور جهان در اين بازي ها شركت خواهند داشت.


بسكتبال جام ويليام جونز نماينده آمريكا مغلوب مهرام ايران شد

تيم بسكتبال در پنجمين روز مسابقات جام ويليام جونز موفق شد در پايان وقت اضافه دوم نماينده آمريكا را شكست دهد.
سي و چهارمين دوره رقابت هاي بسكتبال جام ويليام جونز امروز چهارشنبه با برگزاري ديدارهاي روز پنجم در چين تايپه پيگيري شد. در اين روز از رقابت ها مهرام مقابل نماينده آمريكا به پيروزي 97 بر 89 دست يافت. اين پيروزي در حالي براي نماينده ايران رقم خورد كه شاگردان مصطفي هاشمي در پايان وقت قانوني بازي به تساوي 71 بر 71 دست يافته بودند. رقابت بازيكنان مهرام و نماينده آمريكا در پايان وقت اضافه اول نيز به تساوي 81 بر 81 انجاميد اما در نهايت شاگردان مصطفي هاشمي موفق شدند در پايان وقت اضافه دوم برتري را از آن خود كنند.
مهرام كه روز سه شنبه با قرعه استراحت روبه رو بود، در حالي برنده اين بازي شد كه در مصاف با تيم هاي لبنان، ژاپن و چين تايپه نيز به پيروزي دست يافته بود. نماينده كشورمان امروز پنجمين ديدار خود در رقابت هاي جام ويليام جونز را در برابر تيم دوم چين تايپه برگزار مي كند.
مهرام به منظور آماده سازي بيشتري جهت حضور در رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در اين مسابقات شركت كرده است. اين در حالي است كه تيم ملي ايران طي 3 دوره پيشين عنوان قهرماني اين مسابقات را از آن خود كرده بود.


بعد از 8 سال ثابت شد اشتباه نكردم

طالقاني: بنا نشان داد كه عاشق و زحمت كش كشتي است

رئيس اسبق فدراسيون كشتي در تازه ترين صحبت هاي خود مدعي شده زماني كه محمد بنا را براي تيم ملي كشتي انتخاب كرد خيلي ها مخالفت كردند، اما خوشحال است كه بعد از 8 سال ثابت شد كه وي درخصوص بنا اشتباه نكرده است.
كسب سه نشان طلاي كشتي فرنگي در بازي هاي المپيك لندن سبب شد بسياري بنا را يكي از موفق ترين مربيان تاريخ ورزش كشورمان بدانند؛ اما در اين ميان شايد خواندن نظرات مديري كه چند سال قبل براي نخستين بار پاي بنا را به كشتي فرنگي ايران باز كرد جالب توجه باشد. صحبت از محمدرضا طالقاني است؛ وي روز گذشته به اظهارنظر درخصوص بنا پرداخت كه گزيده اي از مصاحبه اش با خبرگزاري فارس در ادامه مي آيد:
¤ برخي ها به من انتقاد كردند كه چرا كسي كه سال ها در ايران نبوده است را به كشتي آورده ام. وقتي بنا را آوردم همان اول سرمربي تيم ملي نشد؛ ابتدا از باشگاه ها و سپس از رده هاي سني شروع كرد تا به تيم ملي بزرگسالان رسيد.
¤ خيلي ها هم آن موقع به من خورده گرفتند و در روزنامه هايشان نوشتند تا رفقاي خودشان را روي كار بياورند. خوشحالم بعد از چند سال همه فهميدند كه اين آدم چقدر عاشق و زحمت كش است. كساني كه براي كشتي كار مي كنند دنبال چيزهاي ديگري نيستند.
¤ همان زمان گفته بودم اين تيم قهرمان المپيك مي شود؛ گفتم اجازه دهيد كار انجام شود، اما برخي اجازه ندادند. حمايت نكردند و چوب لاي چرخ كشتي گذاشتند.
¤ عشق من كشتي بوده، هست و خواهد بود و هر موفقيتي به دست بيايد من را خوشحال مي كند؛ حالا فرقي نمي كند به نام چه كسي نوشته شود. به خاطر خوشحالي مردم بسيار خوشحالم. بيشتر خوشحالم كه همان 8 سال پيش گفتم كه با جوانگرايي كه در تيم ملي كرديم تيم ما قهرمان المپيك خواهد شد.


پاداش 50 ميليوني فدراسيون دووميداني به نايب قهرمان المپيك

حدادي: سال بعد قهرمان جهان مي شوم

مراسم تقدير از احسان حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسك المپيك لندن به همت فدراسيون دووميداني و با حضور جمعي از پيشكسوتان، ورزشكاران و اهالي رسانه برگزار شد.
در اين مراسم احسان حدادي گفت: براي اولين بار مي خواهم بگويم كه با مصدوميت در المپيك شركت كرده بودم. هيچ كس نمي دانست كه من از ناحيه سينه دچار آسيب ديدگي بودم. حتي مربي خودم هم اميدي نداشت بتوانم ركورد ملي ام را در المپيك بزنم، اما با وجود مصدوميت يك لحظه فكر نكردم كه المپيك را از دست بدهم. دكتر خوبي كه در آلمان وضعيت من را كنترل مي كرد، كمك زيادي انجام داد. درنهايت با همان مصدوميت مسابقه دادم. از همين جا به همه شما قول مي دهم كه در سال آينده قهرمان مسابقات جهاني شوم. بايد از مربي خودم قدرداني كنم كه با 82 سال سن حدود هشت ماه در اردوها همراه من بود و خانواده خود را نديد. وي ادامه داد: عازم مسابقات دايموند ليگ هستم. چهار مرحله از اين رقابت ها به پايان رسيده و خوشبختانه من شش امتياز دارم. سه مرحله ديگر نيز از اين مسابقات در پيش است كه اگر شش امتياز ديگر بگيرم، قهرماني خود را قطعي مي كنم. اميدوارم بتوانم دست پر به كشور بازگردم. خودم فكر مي كنم كه شانس زيادي براي قهرماني دارم.
در پايان اين مراسم افشين داوري از طرف فدراسيون دووميداني مبلغ 500 ميليون ريال به عنوان پاداش به احسان حدادي پرداخت كرد.


از عدم حضور نماينده كميته ملي المپيك تا كناره گيري كانديداها

اسبقيان ماند و ميز رياست!

مجمع انتخابات رئيس فدراسيون قايقراني در شرايطي با يك ساعت تاخير آغاز شد كه نماينده كميته المپيك غيبت داشت.
اين مجمع كه قرار بود از ساعت 30:9 دقيقه در محل هتل المپيك آغاز شود با يك ساعت تاخير و بدون حضور نماينده كميته ملي المپيك و با حضور حميد سجادي آغاز شد. در اين مجمع چهار كانديدا براي نشستن روي صندلي رياست رقابت داشتند كه البته خيلي زود سه كانديدا به نفع اسبقيان كنار رفتند. در حالي كه قرار بود حسين مطيعي، توفيق كابلي و خسرو ابراهيمي نيز در اين رقابت حضور داشته باشند، اين سه كانديدا خيلي زود به نفع سيدشروين اسبقيان كنار رفتند تا انتخابات اين فدراسيون تنها با حضور يك كانديدا رأي گيري شود. در اين مجمع 44 عضو حضور داشتند.
سرويس ورزشي كيهان: انتخابات فدراسيون قايقراني در شرايطي برگزار شد كه كميته ملي المپيك با ارسال نامه اي به تهران برگزاري هرگونه انتخابات ورزشي را منع كرده بود اما وزارت ورزش و جوانان بدون توجه به اين نامه تصميم به برگزاري انتخابات گرفت. اميدواريم اين تصميم تبعات منفي به دنبال نداشته باشد و ورزش بدون مشكلاتي از قبيل تعليق به فعاليت خود ادامه دهد.


مصاف تيم ملي واليبال با تيم سي و هشتم جهان

تيم ملي واليبال كه براي ديدار با مصر در چارچوب رقابت هاي گزينشي المپيك آماده مي شود، امروز در ديداري تداركاتي به مصاف پرتغال مي رود.
تيم ملي واليبال بامداد سه شنبه به اسلووني سفر كرد تا پيش از شركت در رقابت هاي گزينشي المپيك برگزاركننده ديدارهاي تداركاتي در اين كشور باشد. ديدار با پرتغال هم در چارچوب ديدارهاي تداركاتي برنامه ريزي شده در اردوي آماده سازي اسلووني برگزار مي شود.پرتغال، كرواسي (2 ديدار)، اسلووني و نروژ تيم هايي هستند كه ملي پوشان واليبال كشورمان طي يك هفته اقامت در اسلووني مقابل آنها به ميدان مي روند. نخستين ديدار تداركاتي شاگردان خوليو ولاسكو امروز در واري بور و مقابل پرتغال برگزار مي شود كه در تازه ترترين رده بندي جهاني با سه پله سقوط در رده سي و هشتم قرار گرفت. اين در حالي است كه تيم ايران در اين رده بندي يك پله سقوط كرد و در رده چهاردهم ايستاد.
در چارچوب رقابت هاي گزينشي المپيك، تيم ملي واليبال طي روزهاي دهم و دوازدهم شهريورماه در قاهره به مصاف تيم ملي مصر مي رود. در صورت برتري در مجموع اين دو ديدار، ملي پوشان كشورمان طي روزهاي 17 و 19 شهريورماه در تهران ميزبان ژاپن خواهند بود.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14