(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 شهریور 1391 - شماره 20288
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقدمه اي براي شكل دهي به نظام جديد بين الملل (يادداشت روز)
فردا انجام مي شود
دور جديد گفت وگوهاي هسته اي ايران و آژانس در وين
گريه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
جوسازي رسانه هاي غربي در آستانه مذاكرات وين
وزير امور خارجه: اسرائيل در جايگاهي نيست كه ايران را تهديد كند
حجاريان: هاشمي ما را مسخره مي كرد ولي گفتيم نبايد او را رها كنيم (خبر ويژه)
خاتمي مي داند كه مردم براي بازداشتي ها تره خرد نمي كنند (خبر ويژه)
دهن كجي 100عضو جامعه جهاني به آمريكا و اسرائيل (خبر ويژه)
اسرائيل عربده مي كشد تا ترس خود را پنهان كند (خبر ويژه)


مقدمه اي براي شكل دهي به نظام جديد بين الملل (يادداشت روز)

برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش عدم تعهد در «تهران» توجه خاصي را در عرصه افكار عمومي جهاني و در ميان محافل مرتبط با عرصه بين الملل به خود جلب كرده و به بحث هاي فراواني منجر شده است. بخشي از اين توجه و مباحث به ميهمانان و بخشي به ميزبان برمي گردد و اغراق نيست اگر بگوئيم بيش از جنبش عدم تعهد، خود «تهران» در كانون مباحث قرار دارد.
جنبش عدم تعهد در زمان اوج جنگ سرد و شكل گيري بلوك بندي هاي نظامي- پيمان ناتو و پيمان ورشو- به وجود آمد و هدف اوليه بنيانگذاران آن- نهرو، ناصر و سوكارنو- اين بود كه استقلال عمل كشورهاي خود را در مقابل موج برخاسته از نظام دو قطبي و تلاش سران آن براي وابسته كردن كشورها به آمريكا و شوروي در عرصه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و نظامي حفظ نمايند. هند، اندونزي و مصر سه كشور پهناوري بودند كه با انضمام به هم بخش وسيعي از جهان را تشكيل مي دادند و قرار گرفتن آنان در زير يك خيمه مي توانست، كشورهاي ديگري را هم به سمت آنان ترغيب كند و عملا مانع شكل گيري نظام دوقطبي شود. اگر به انديشه هاي گاندي و نهرو در هند، جمال عبدالناصر و محمد النقيب در مصر و احمد سوكارنو در اندونزي در فاصله سالهاي 1945 تا 1955- پايان جنگ جهاني تا آغاز شكل گيري جنبش عدم تعهد- نظر بياندازيم در مي يابيم كه اين رهبران همت خود را مصروف شكل دادن به يك بلوك فراگير در مقابل بلوك سرمايه داري و كمونيسم كرده بودند هر چند هر سه آنان از نوعي سوسياليزم اجتماعي- توزيع ثروت در بين اقشار جامعه- تبعيت مي كردند. بر اين اساس نهرو، ناصر و سوكارنو در سال 1955 (1334) در باندونگ اندونزي گرد هم آمدند در اين نشست مقدماتي بيش از هر چيز انديشه هاي مهاتما گاندي رهبر استقلال هند بازخواني شد. به ياد بياوريم كه در آن ايام موفقيت گاندي در كسب استقلال كشورش در مقابل انگلستان، توجهات زيادي را در سطح افكار عمومي و محافل نخبگان برانگيخته بود. گاندي در انديشه سياسي خود بيش از وابستگي امنيتي روي وابستگي اقتصادي حساسيت داشت و آن را مقدمه وابستگي هاي ديگر مي دانست.
اما متأسفانه درفاصله سالهاي 1955 تا 1961 كه اولين اجلاس رسمي عدم تعهد در بلگراد پايتخت يوگسلاوي برگزار گرديد اين آموزه مهم گاندي به فراموشي سپرده شد و اضافه شدن مارشال تيتو و قوام نكرومه رهبران يوگسلاوي و غنا به اين جمع بدون توجه به وابستگي فكري آنان به يكي از دو بلوك شرق و غرب تا حد زيادي سبب فاصله گرفتن پايه گذاران جنبش از انگيزه هاي اوليه رهبران فكري جنبش عدم تعهد گرديد. دقيقاً به همين دليل عنوان اوليه كه «Non commitment movement» (عدم وابستگي در مفهوم عام آن) بود به «Non Aligend movement» (عدم تعهد در مفهوم خاص و حوزه محدود) تغيير پيدا كرد و به مرور توسعه اعضا در دستور كار قرار گرفت و فقط كشورهاي عضو پيمان هاي نظامي ناتو و ورشو و زيرمجموعه هاي آن (شامل سيتو و سنتو) از عضويت در اين جنبش بازماندند.
بر اين اساس جنبش عدم تعهد كه ابتدا براي بهم زدن بساط نظام دو قطبي مطرح شده بود ابتدا به موضعي دفاعي- نگهداري اعضا از تأثيرپذيري از دو بلوك- افتاد و سپس در حوزه نظامي و امنيتي محدود ماند كه البته به مرور آنهم به فراموشي سپرده شد. جنبش عدم تعهد با اين وصف اگر چه بعدها به بزرگترين سازمان سياسي پس از سازمان ملل تبديل گرديد اما هيچگاه نتوانست در اندازه يك سازمان مؤثر بين المللي ظاهر شود. در عين حال مي توانيم از نظر زماني براي جنبش سه دوره تاريخي را در نظر بگيريم؛ دوره حضور بنيانگذاران- فاصله سالهاي 1955 تا 1970 دوره استحاله- فاصله سالهاي 1970 تا 1990- دوره تلاش براي بازيابي هويت اوليه جنبش- فاصله سالهاي 1990 تاكنون- جنبش در دوره مياني دچار بحران مطلق گرديد و اصولا از صحنه تأثيرگذاري خارج گرديد.
با پيروزي انقلاب اسلامي، ايران به عضويت جنبش عدم تعهد درآمد و با همكاري گروهي از كشورها شامل سوريه، ليبي، يمن جنوبي و الجزاير توانست يك جريان فعال را در درون جنبش به وجود آورد ولي موفقيت ايران در اين زمينه اندك بود چرا كه از يك طرف خود ايران درگير جنگي فراگير با يكي از اعضاي جنبش- عراق- بود و از سوي ديگر اكثريت قاطع اعضاي جنبش بسيار وابسته تر از آن بودند كه فعاليت چند عضو بتواند تأثير عمده اي بر مواضع، رويكرد و عملكرد اين جنبش به جاي بگذارد.
با فروپاشي نظام دوقطبي، جنبش عدم تعهد داراي موفقيت نسبتاً مناسبي شد. فروپاشي نظام مشترك سرمايه داري و كمونيزم همراه شد با بركشيدن كشورهايي نظير هند، اندونزي و مالزي در عرصه هاي اقتصادي بركشيدن كشورهايي نظير ايران در عرصه سياسي و فرهنگي و اين موقعيت دروني جنبش را در برابر فشارهاي آمريكا تحكيم كرد. بر اين اساس اگرچه آمريكايي ها با فروپاشي بلوك شرق تلاش زيادي كردند تا جنبش را از هم بپاشند و اعضاي آن را به زير چتر خود درآورند ولي در عمل اين اتفاق نيفتاد و اكثر اعضاي جنبش عدم تعهد به سمت استقلال بيشتر از بلوك غرب حركت كردند و به موازات آن دفاع جنبش از اعضاي خود در برابر فشار آمريكا بيشتر شد كه اين دفاع از جمله شامل ايران در برنامه هسته اي مستقل خود گرديد و به صدور چندين بيانيه و قطعنامه، در مقاطع خاصي منجر شد.
جنبش عدم تعهد در دوره سوم با دو موج مهم ديگر نيز مواجه گرديد و اين دو موضوع هم اهميت اين جنبش را مورد تاكيد قرار داد. اتفاق اول وقوع بيداري اسلامي در بخش وسيعي از منطقه عربي اين جنبش بود كه مقدمه آزادي عمل تعداد ديگري از اعضا در برابر بلوك غرب را فراهم كرد و از قضا سبب شد كه يكي از مهمترين بنيانگذاران جنبش-مصر- از سيطره غرب خارج شود. اتفاق دوم بن بست اقتصادي و سياسي بلوك سرمايه داري بود. همانطور كه گاندي تاكيد كرده بود سيطره اقتصادي غرب بسيار زيانبارتر از سيطره نظامي آن بود. در دوره جديد سيطره اقتصادي غرب دچار چالش جدي گرديد و دامنه آن به حوزه سياسي هم سرايت كرد و روايي نظام ليبرال دموكراسي را مورد ترديد و تهديد جدي قرار داد.
در شرايطي كه بيداري در مقابل سيطره غرب در بخش وسيعي از جغرافياي جنبش عدم تعهد به وجود آمده است، جنبش به انديشه هاي اصيل اوليه رهنمون و نزديك مي گردد و در شرايطي كه تفوق اقتصادي و سياسي غرب بر نظام بين الملل و بخصوص در جغرافياي جنبش عدم تعهد، متزلزل و دايره آن كاسته شده است، فرصتي مهم در اختيار جنبش و بخصوص كشورهاي قدرتمندتر آن- نظير ايران، هند و مصر- قرار مي گيرد تا با بازخواني اهداف اوليه و بازتعريف رويكردهاي آن به گونه اي كه با اين شرايط جديد همخواني داشته باشد- به يك بلوك مهم قدرت- و به تعبيري بزرگترين بلوك قدرت بين الملل با توجه به حضور دوسوم كشورهاي جهان در اين جنبش- شكل بدهند.
دقيقا از اين رو برگزاري اجلاس شانزدهم در تهران از اهميت و حساسيت ويژه اي برخوردار است چرا كه ايران از يك سو پرچمدار و كانون بيداري اسلامي در سطح بين الملل است و از سوي ديگر در حوزه اقتصادي و سياسي بين المللي از ابتدا مهمترين چالشگر عليه غرب بوده است. بر اين اساس آمريكايي ها از برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران بشدت نگران شده و در مقابل آن به سختي موضع گرفته اند. آمريكايي ها مي دانند كه روند تحولات، درستي مواضع ايران در مقابل آمريكا را به اثبات رسانده است و اگر وضع به اين منوال پيش رود روز به روز بر تعداد كشورهايي كه از آمريكا جدا شده و در مقابل آن موضع مي گيرند افزوده مي شود كما اين كه روز به روز به تعداد كشورهايي كه به ايران متمايل شده و در كنار آن قرار مي گيرند اضافه مي شود اين موضوع در واقع و در صحنه عمل، طبيعي ترين اتفاقي است كه خواهد افتاد و حضور نزديك به 150 كشور و هيات در تهران مي تواند، چنين اتفاق و تحولي را در ذهن افكار عمومي جهاني به تصوير درآورده و زمان آن را نزديك گرداند.
اجلاس تهران در واقع از اين منظر مي تواند به منزله يك تير خلاص عليه سيستم ليبرال دموكراسي عمل كرده و مقدمات شكل گيري يك روند جديد در عرصه بين الملل را فراهم كند. از سوي ديگر برگزاري اجلاس عدم تعهد در تهران قاعدتا به قراردادهاي جديد اقتصادي ميان ايران و بعضي از اعضاي قدرتمند جنبش منجر مي شود و اين به معناي آن است كه بي اثر كردن تحريم هاي سال هاي اخير غرب عليه ايران يكي از دستاوردهاي جدي اجلاس عدم تعهد در تهران است. بلوكه شدن تحريم ها عليه ايران مي تواند فلسفه وجودي مجموعه هايي- نظير شوراي امنيت سازمان ملل- كه براساس شكل دهي به نوعي باج خواهي بين المللي شكل گرفته اند را زير سؤال برده و با چالش مواجه گرداند.
از سوي ديگر ايران در دوره برگزاري اجلاس عدم تعهد اين فرصت را دارد كه هيات هاي سياسي را با پيشرفت هاي ايراني در عرصه هاي علمي، اقتصادي، تكنولوژيكي، نظامي، سياسي و فرهنگي آشنا كند و عملا تصويري از موفقيت هاي بزرگ كشوري را به تصوير بكشد كه طي 30 سال گذشته همواره تحت فشار شديد بين المللي بوده است. آشنايي هيات هاي ديپلماتيك با پيشرفت هاي بزرگ ايران، رغبت كشورها را در جدا شدن از سيستم يكسويه بين المللي و شكل دادن به يك بلوك مستقل بيشتر مي كند و اين خطر بزرگي براي غرب به حساب مي آيد.
اجلاس عدم تعهد تا آنجا كه به كشور ما برمي گردد يك فرصت مهم سياسي است براي آشنا كردن دنيا با وقايع و حقايق ايران و كنار زدن غبارهاي ابهامي كه عليه ما به راه افتاده و طبعا بر اذهان كشورها، دولت ها و ملت ها اثر گذاشته است و برگزاري اجلاس تهران تا آنجا كه به هيات هاي ديپلماتيك و سازمان هاي ميهمان برمي گردد فرصتي است تا به يك نظام جديد عادلانه بين المللي فكر كنند و به دارايي هاي خود در اين راه توجه جدي بنمايند.
سعدالله زارعي
 


فردا انجام مي شود

دور جديد گفت وگوهاي هسته اي ايران و آژانس در وين

نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر برگزاري دور جديدي از گفت وگوهاي هسته اي ميان نمايندگان ايران و آژانس در وين را تائيد كرد.
علي اصغر سلطانيه در گفت وگو با ايسنا دراين باره گفت: قرار است دور ديگري از مذاكرات ايران وآژانس روز جمعه سوم شهريور در نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در آژانس در وين برگزار شود.
نماينده دائم كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي كه روز جمعه سرپرستي هيات مذاكره كننده ايران با آژانس را بر عهده دارد هم چنين گفت: اين گفت وگوها يك روزه خواهد بود.
خبرگزاري رويترز روز سه شنبه گزارش داد: آژانس بين المللي انرژي اتمي در بيانيه اي تاييد كرد كه روز جمعه با مقامات ايران در محل نمايندگي ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران در وين ديدار خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: دور جديد اين گفت وگوها در نشست 24 اوت (3شهريور) برگزار مي شود.
براساس اين بيانيه اين ديدار امكان برگزاري مذاكرات جديد بر پايه رويكردي نظام مند با هدف حل مسائل معلق در ارتباط با برنامه هسته اي ايران را فراهم مي كند.
در اين بيانيه همچنين آمده است: «هرمان ناكارتس» بازرس عاليرتبه آژانس و «رافائل گروسي» دستيار ارشد مديركل آژانس به نمايندگي از آژانس بين المللي انرژي اتمي در اين مذاكرات كه در دفتر نمايندگي ايران در وين برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.
پيش از اين، ايران و آژانس در ماه هاي بهمن و اسفند سال 90 در تهران و ارديبهشت و خرداد 91 در وين با يكديگر بر سر تهيه مداليته و چارچوبي براي حل و فصل موضوعات باقي مانده درباره مساله هسته اي ايران مذاكره كرده اند اما تاكنون اين مذاكرات به نتيجه مشخصي نرسيده است.
هم چنين در اين رابطه يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اول خرداد در سفري يك روزه به تهران درباره درخواست هاي آژانس از ايران در چارچوب مذاكرات فني با مقامات كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
پس از ملاقات آمانو با مقامات ايران از جمله سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان و فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران دو طرف نسبت به انجام مذاكرات براي رسيدن به چارچوبي براي همكاري در راستاي حل و فصل مسايل في مابين اظهار اميدواري كردند و در اين راستا دور ديگري از مذاكرات ايران و آژانس اواخر خردادماه گذشته برگزار شد.
نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي 10 تا 14 سپتامبر (20-24 شهريور) برگزار مي شود هم چنين يك هفته قبل از تشكيل جلسه مديركل آژانس گزارش خود درباره ايران را به طور غيررسمي در اختيار 35 عضو شوراي حكام قرار خواهد داد. احتمالا در گزارش يوكيا آمانو به نتايج مذاكرات ايران و آژانس در سوم شهريور (24اوت) اشاره خواهد شد.
ادعاي كاخ سفيد
درباره اجماع جهاني عليه ايران
كاخ سفيد با ادعاي كارآمدي تحريم ها در راستاي منصرف كردن ايران از حقوق هسته اي خود، از همكاري دولت واشنگتن با ائتلافي بين المللي و نفوذناپذير عليه ايران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري «يونايتدپرس اينترنشنال»، «جان ارنست» سخنگوي كاخ سفيد روز سه شنبه مدعي شد كه آمريكا در مسير تلاش خود براي خنثي كردن برنامه هسته اي ايران، در حال همكاري با يك ائتلاف بين المللي نفوذناپذيرتر و جدي تر است.
ارنست به عنوان معاون سخنگوي مطبوعاتي كاخ سفيد در پاسخ به اين سوال خبرنگاران كه «چرا رئيس جمهور باراك اوباما درباره خطوط قرمز در قبال تسليحات شيميايي سوريه صحبت مي كند اما درباره ايران و تسليحات هسته اي اش حرفي نمي زند، اينطور مدعي شد: در رابطه با ايران، شرايط يك مقدار خيلي كم متفاوت است؛ يك ائتلاف بين المللي جدي تر براي مقابله با تهديد جاه طلبي هاي هسته اي نظام ايران در جريان است.
ارنست در ادامه ادعا كرد: آمريكا از روش هاي چندجانبه با متحدان خود و ساير كشورهاي منطقه در راستاي اجرايي كردن تحريم هاي فلج كننده همكاري كرده است؛ نظام ايران علنا درباره تاثير قابل توجه تحريم ها بر اقتصاد محلي شكايت كرده است. چنين ادعايي از سوي كاخ سفيد در شرايطي مطرح مي شود كه ايران با رد تاثير تحريم ها همواره اعلام و ثابت كرده است كه از تحريم ها به عنوان يك فرصت براي خودكفايي در عرصه هاي مختلف اقتصادي و بين المللي استفاده مي كند.
 


گريه (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضد انقلابيون فراري در صفحه فيس بوك خود مطلبي نوشته كه جيغ گروه هاي اپوزيسيون و اصلاح طلبان را به هوا بلند كرده است.
گفتم: چي نوشته؟!
گفت: نوشته «به غلط يا به درست بايد باور كنيم تحولات اسلامي منطقه موضع رژيم را صد برابر از گذشته قوي تر كرده است چون پتانسيلي كه در اين تحولات آزاد مي شود اسلامي است و به كيسه اقتدار رژيم سرازير شده است.»
گفتم: اين كه حرف جديدي نيست، آمريكا و اسرائيل و متحدانشان هم بارها به آن اعتراف كرده و مي كنند.
گفت: ولي اين آقا يا خانم نوشته چرا باور نمي كنيم كه مردم ايران مسلمانند و ما جنبش سبزها را به چشم همان عوامل امنيتي حسني مبارك و آل خليفه و آل سعود نگاه مي كنند. زيرا حاميان جنبش سبز همين ها بودند.
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: در پايان نوشته «دوستان! موسوي و خاتمي و كروبي همه ما را به باد فنا دادند. كاش به جاي ما، آنها فرار كرده و آواره شده بودند. آنها مي دانستند دارند چه مي كنند.»
گفتم: دو نفر در رستوران غذا مي خوردند اولي يك فلفل به دهان گذاشت و از تندي آن اشكش درآمد. دومي پرسيد چرا گريه مي كني؟ يارو گفت؛ به ياد پدرم افتادم كه سكته مغزي كرده! و دومي هم بي خيال شد و از همان فلفل خورد و اشكش درآمد. اولي پرسيد تو چرا گريه مي كني؟ و يارو گفت؛ گريه ام گرفته كه چرا تو به جاي پدرت سكته مغزي نكرده اي!


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ ماه مضان رفت ولي يار نيامد
آن شمع دل افروز شب تار نيامد
صد روز دگر مانده كه با ناله بگويم
اي اهل حرم مير و علمدار نيامد
عيد قبولي در آزمون بندگي مبارك باد.
8911---0915
¤ حضور سرزده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده آذربايجان بهترين تسلي براي قلب اهالي اين خطه بود.
9579---0914
¤ نشاني محل نگهداري كودكان بي سرپرست زلزله زدگان آذربايجان شرقي را چگونه مي توان به دست آورد؟ لطفا مسئولان مربوط اطلاع رساني كنند. ما قصد كمك داريم.
0112---0913
¤ ملت با حضور خود در راهپيمايي روز قدس به جهانيان نشان دادند كه همواره از آرمانهاي الهي روح ا... پيروي كرده و پشتيبان ولايت فقيه هستند.
بهرام نصيري دانشجوي علوم سياسي
¤ از پدر قهرمان المپيك كميل قاسمي كه مدال كسب شده توسط فرزندش را تقديم خانواده شهدا كرد سپاسگزاريم. به عنوان يك ايراني از اين حركت زيبا بسيار خوشحال شدم.
2484---0939
¤ به عنوان يك ايراني كه شغل مناسبي هم ندارم از همه مسئولين مي خواهم كه قدر موقعيت و عزت خود را بدانند و به فكر انسجام ملي كشور باشند و بر طبل دو دستگي و چند دستگي نكوبند. انقلابي فكر كنند، خرده نگيرند، در قرآن تدبر كنند و از آن درس بگيرند.
9887---0917
¤ علي رغم ادعاي مسئولين شركت واحد مبني بر انتقال نمازگزاران روز عيد فطر بنده در هيچ كدام از ميادين شوش، خيام و بهارستان اثري از اتوبوس هاي رايگان نديدم. مسئولين اين شركت بايد كشف كنند چرا آنچه را كه ادعا مي كنند در عمل اتفاق نمي افتد.
4491---0912
¤ در تاريخ 26/5/91 به پنج نمايندگي ايران خودرو براي تعويض واشر گلوي اگزوز با استفاده از گارانتي مراجعه نمودم كه اظهار داشتند نداريم اما به صورت آزاد مشكلم را حل نمودند!
1935---0918
¤ از وزير محترم راه و شهرسازي و مسئولين مسكن مهر درخواست مي شود شرط تاهل را براي جواناني كه در شرف تشكيل خانواده هستند و يا سنين 24سال به بالا حذف نمايند تا جوانان با رغبت بيشتري نسبت به تشكيل زندگي مبادرت ورزند.
پرتو- پدر يك جوان در شرف ازدواج
¤ از مسئولين شركت ملي نفت و گاز ايران و همچنين مسئولين استان اصفهان بخواهيد مشكل كمبود جايگاه هاي سوخت گاز سي ان جي در اين استان و به ويژه شهرستان اصفهان را جدي بگيرند و براي رفع اين مشكل اقدام جدي بكنند.
2143---0913
¤ فكر مي كرديم با سفر آقاي رئيس جمهور به جزيره ابوموسي مشكل قطع برق اين جزيره حل مي شود ولي علي رغم انجام اين سفر اين مشكل همچنان باقي است. به طور ميانگين هر هفته حدود دو روز برق قطع است. در ضمن بنويسيد شدت حرارت در اين هواي شرجي به بالاي 40درجه مي رسد.
رحيمي از ساكنين جزيره
¤ قيمت يك جفت لاستيك اتوبوس برون شهري سه ميليون تومان شده است. چرا تعاوني هاي دهگانه و اتحاديه مربوط از طريق همكاري دولت كمكي به ما رانندگان اتوبوس هاي بيرون شهري نمي كنند تا قدري در كار پردردسر خويش دلگرم بشويم.
اصغر كردبچه از پايانه مسافربري جنوب
¤ در مورخ 28مرداد مصادف با 27رمضان در خيابان خيام شاهد روزه خواري علني از سوي تعدادي توريست هاي خارجي بودم. چرا گردشگران خارجي يك راهنماي ايراني ندارند تا قوانين كشورمان را به آنان يادآوري كند؟
8113---0938
¤ ضمن عرض تبريك به مناسبت عيد سعيد فطر مي خواستم از شما كيهاني ها بابت تيترهاي اميدبخشي كه براي صفحه اول روزنامه انتخاب و چاپ مي كنيد تشكر كرده باشم. در شرايطي كه بعضي از روزنامه هاي وابسته به خارج هميشه حالت يأس و نااميدي در بحث مقاومت به جامعه و مخاطب القا مي كنند با خواندن تيترهاي كيهان نسبت به آينده مقاومت اميدوار مي شويم و نيرو مي گيريم. خداوند به همه شما اجر و پاداش بدهد.
عليمرداني
¤ بسياري از مردم از سامانه راه اندازي شده 123 (اورژانس اجتماعي) و همچنين خدمات و وظايف آن اطلاع كافي ندارند. در شهرستان اصفهان چند خودرو مربوط به اين سامانه را بدون داشتن مراجعه كننده ديدم كه حوصله كارمندان سر رفته بود. عرضم اين است كه سازمان بهزيستي بايد ابتدا تمام هم وطنان در سراسر كشور را نسبت به وجود چنين سامانه اي آگاه بكند تا مردم بتوانند در مسائل مورد ابتلا، به اين سامانه مراجعه داشته باشند و مشكلشان حل بشود.
2387---0913
¤ در تاريخ 29/2/91 در آزمون استخدامي كه در شهر قزوين براي ادارات استان برگزار شد شركت كردم و پس از آزمون كليه مراحل استخدام را نيز طي كردم ولي تا به حال هيچ خبري از وضعيت استخدامي ما نيست. از استاندار محترم قزوين كه متولي برگزاري آزمون بوده اند درخواست پيگيري لازم را دارم. چند هزار نفر منتظر روشن شدن تكليف استخدامي خود هستند.
يكي از شركت كنندگان در آزمون
¤ از كلانتري 136 فرجام در خصوص برخورد با عاملين توزيع مواد مخدر در اين منطقه اقدام قابل توجهي ديده نشده و نمي شود. به دفعات مكرر با پليس 110 و 197تماس گرفته ايم ولي حركتي مشاهده نمي كنيم.
0467---0912


جوسازي رسانه هاي غربي در آستانه مذاكرات وين

رسانه هاي غربي به نقل از دو ديپلمات مدعي شده اند كه سايت پارچين مراحل پاياني پاكسازي را مي گذراند.
روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس مدعي شد كه ايران در مراحل پاياني پاكسازي سايت پارچين قرار دارد. بنابراين ادعا، اين خبر را 2 ديپلمات ارشد اعلام كرده اند.
يكي از اين ديپلمات ها در پاسخ به آسوشيتدپرس گفته است كه پاكسازي پارچين اكنون وارد «فاز پاياني» شده است.
اين ديپلمات كه خواسته نامي از وي منتشر نشود، مدعي شده است كه اطلاعات وي براساس عكس هاي ماهواره اي است كه از سايت پارچين واقع در شرق تهران، گرفته شده است. البته وي با ذكر اين نكته كه اين عكس ها جزو اسناد طبقه بندي شده است، از ارائه جزئيات بيشتر در اين رابطه امتناع كرده است.
براساس اين گزارش هر دوي اين ديپلمات ها اذعان كرده اند كه احتمالاً اين مورد در گزارش آژانس كه قرار است چند هفته آينده منتشر شود، انعكاس مي يابد.
اين در حالي است كه پيش از اين هم مؤسسه علوم و امنيت آمريكا با انتشار عكس هايي مدعي شده بود كه عمليات پاكسازي پارچين به پايان رسيده است.
به گزارش فارس تجربه نشان داده كه، ادعاهايي از اين دست، معمولاً يا پيش از انتشار گزارش هاي آژانس در مورد برنامه هسته اي ايران، و يا كمي قبل از ديدارهاي ايران و آژانس، مطرح شده و به عنوان دستاويزي براي تحت فشار قرار دادن ايران، از آن استفاده شده است.


وزير امور خارجه: اسرائيل در جايگاهي نيست كه ايران را تهديد كند

وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه ايران به هرگونه تهديدي پاسخ مي دهد گفت: اسرائيل در جايگاهي نيست كه به ايران حمله كند.
علي اكبر صالحي در حاشيه جلسه هيئت دولت ادامه داد: كشور ما همواره بيدار و هوشيار است، ما هر تهديد جزئي را نيز جدي مي گيريم و آمادگي لازم را براي پاسخگويي به هر تهديدي در خود ايجاد مي كنيم اما اين به آن معنا نيست، كه تهديدها جدي باشد.
وي افزود: وظيفه ما اين است كه اين ها (تهديدها) را جدي بگيريم اما اسرائيل در جايگاهي نيست كه بخواهد چنين كاري كند. اگر واقعا مي خواست چنين كاري كند اين قدر داد و فرياد نمي كرد و اين اقدامات بيش تر جنبه رواني و تبليغاتي دارد.
صالحي درباره آخرين رايزني ها براي آزادي گروگان هاي در بند ايراني در سوريه نيز گفت: من در اين خصوص با نخست وزير قطر صحبت كرده ام و مذاكرات همچنان ادامه دارد.
وي همچنين در مورد مذاكره و گفت وگو در خصوص آزادي ماموران هلال احمر ايراني ربوده شده در ليبي گفت؛ در اين خصوص نيز با وزير امور خارجه ليبي مذاكراتي انجام شده و اميدواريم به زودي خبرهاي خوشي از اين عزيزان به دست ما برسد.
وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري در مورد احتمال ديدار وي با «اخضرابراهيمي» نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه گفت: هنوز درخواستي به ما نرسيده ولي جمهوري اسلامي ايران از ديدار و مذاكره با ايشان استقبال مي كند.


حجاريان: هاشمي ما را مسخره مي كرد ولي گفتيم نبايد او را رها كنيم (خبر ويژه)

سعيد حجاريان مي گويد هاشمي رفسنجاني مجمع روحانيون را مسخره مي كرد.
وي در گفت وگو با نشريه اي به نام انديشه پويا گفته است: مجمع روحانيون در دوره دوم رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني با وي مشكل پيدا كرده بود. در دور دوم مجمع از آقاي هاشمي دفاع كرد اما آقاي هاشمي گفت كه اگر مجمع از من دفاع نمي كرد، به زباله دان مي رفتند و مجبور بودند از من حمايت كنند. آقاي هاشمي مجمع روحانيون را مسخره كرد.
وي مي افزايد: پس از اين محمد موسوي خوئيني ها بيشتر وقت خود را در روزنامه سلام سپري مي كرد و هاشمي هم رياست مركز تحقيقات را به حسن روحاني داد. اما من و بهزاد نبوي تا دوم خرداد در مركز تحقيقات بوديم. ما مي گفتيم كه بايد با هاشمي كار كرد و نبايد او را رها كرد. احساس مي كردم كه هاشمي كم كم به ما و توسعه سياسي مي رسد. من روزها در مركز تحقيقات بودم و عصرها مي رفتم سلام و عصر ما.
حجاريان درباره حضور چپ ها در مركز تحقيقات استراتژيك رياست جمهوري مي گويد: هاشمي رفسنجاني، يك گير داشت و مي گفت انگار اينجا تحريريه روزنامه سلام است و پشتوانه فكري روزنامه سلام درست كرده ايد. آقاي خوئيني ها هم كه چهار سال بيشتر آنجا نبود. دغدغه آقاي هاشمي ساخت سد و اقتصاد بود. ما معتقد بوديم كه آقاي هاشمي هر نظري را مي خواهد داشته باشد اما ما كار خودمان را بكنيم و ايشان هم بالاخره خواهد فهميد كه پروژه اش به بن بست مي رسد و توسعه اقتصادي عوارضي دارد كه ناچار، پيش نياز رفع آن توسعه سياسي خواهد بود.
خاطرنشان مي شود جريان موسوم به چپ انتقام تاريخي خود را در سال 78 (انتخابات مجلس ششم) از هاشمي گرفت و او را در مطبوعات و تريبون هاي خود عاليجناب سرخپوش لقب داد.
حجاريان همچنين در مصاحبه با يكي از روزنامه هاي زنجيره اي از اصلاح طلبان خواست مسامحه كنند تا بتوانند از فرصت انتخابات براي فعاليت و سازماندهي بهره ببرند.
وي يكي از كساني بود كه واسطه تئوريسين هاي كودتاي مخملي در خارج با شبه اصلاح طلبان قرار گرفت و در دوره اصلاحات تئوري فشار از پايين چانه زني از بالا را كه از تيموتي گارتن اش در سفر وي به ايران وام گرفته بود، مطرح كرد. اما مرور زمان نشان داد كه نظام جمهوري اسلامي با نظام هاي رايج و منفعل در برابر كودتاي مخملي تفاوت دارد و همچنان كه اهل باج دادن نيست، داراي پايگاه اجتماعي قدرتمندي است كه سر بزنگاه هايي نظير 23تير 78 و 9 دي 88، مجال مانور را از فتنه گران و واسطه هاي آنها مي گيرد.
حجاريان گفته است: تشكيلات كه فقط حزب نيست. در كنار كار حزبي، فعاليت ان جي اوها و كارهاي عام المنفعه و نظاير آن مي توانند بستري براي ايجاد سازمان و تشكيلات باشند... اگر كار نكنيم اصلاحات 100سال ديگر هم اتفاق نمي افتد.
وي همچنين درباره اين سؤال كه «آيا فضاي انتخابات سال آينده مي تواند باعث انسجام نيروهاي اصلاح طلب شود؟»، گفته است: بالاخره انتخابات يك فرصتي است براي فعاليت و سازماندهي. وقتي كانديدايي در صحنه باشد لاجرم ستاد انتخاباتي ايجاد مي كند و در استان ها و شهرستان ها نيروها را دور هم جمع مي كند.
وي درباره اينكه، الان چطوري مي شود از موانع عبور كرد؟، مي گويد: يك خرده بايد مسامحه كرد، يك مقدار بايد گفت وگو كرد، ما با هم كم گفت وگو مي كنيم. در اين زمينه اخيرا مقاله اي منتشر كردم كه در آن شرايط و نيازهاي گفت وگو را شرح دادم؛ ضرورت و چگونگي گفت وگو براي عبور از همين موانع. گفت وگو واسطه مي خواهد. فرض كنيد اگر من حرف شما را نفهمم، بايد دنبال مترجم يا واسطه بگردم يا اگر من حرف يك رقيب را نفهمم بايد واسطه اي پيدا كنم تا باب گفت وگو باز شود. واسطه هميشه وجود دارد.
حجاريان درباره اينكه آيا نقاط مشتركي براي گفت وگو وجود دارد، گفت: بالاخره بايد نقاط مشترك را استخراج كرد. من معتقدم اصولگراها هم اصلاح طلبند. هرچند به اين شكل آن را ابراز نمي كنند. اصلاح طلبان و اصولگراها هر دو مي گويند كه مشكلاتي وجود دارد و اين نقطه مشترك بزرگي بين ما و آنهاست. پس مي شود با آنها صحبت كرد؛ منتها آنها مي گويند اينجايش اينطوري است، ما مي گوييم آنجايش آنطوري است. بايد صحبت كرد كه در كجاها مشترك هستيم.
وي درباره انتظار اصلاح طلبان از خودشان گفته است: انتظار ما خيلي بالا نيست. اصلا نمي خواهيم در انتخابات كانديدا بشويم؛ مجلس هم نخواستيم برويم، به دولت هم نمي رويم، ولي كار خيريه كه مي توانيم بكنيم. به اندازه اخوان المسلمين كه بايد بتوانيم كار كنيم. البته براي الان وصال نمي دهد، اول از همه تفاهم است.
حجاريان مي گويد: تجربه نشان داده كه راه تندروانه و راديكال ثمر نمي دهد.
دعوت حجاريان براي گفت وگو با اصولگرايان و يافتن واسطه هايي براي مذاكره با حاكميت در حالي است كه اولا طيف متبوع وي در فتنه انگيزي سال 88 به هيچ صراطي مستقيم نشدند و تهييج آشوبگران براي اقدامات ساختارشكنانه را همراه با گروهك هاي ضد انقلاب پيشه كردند. ثانيا سران اين جريان هنوز تكليف خود را با گروهك ها و محافل فعال در آن فتنه گري مشخص نكرده و از آنان بيزاري نجسته اند. ثالثا راه حل هاي اين جريان به تسليم در برابر غرب و پشت كردن به آرمان هاي اسلام و انقلاب ختم مي شود و در واقع تندروهاي مدعي اصلاحات، ديلماج هاي وطني براي تسليم در برابر جبهه استكبار و ارتجاع هستند و براي خود هيچ اصالتي و استقلالي باقي نگذاشته اند.
حجاريان در اواخر دوره اصلاحات اعلام كرده بود اصلاح طلبان به سر بالايي رسيده و همچون اسب هاي درشكه يكديگر را گاز مي گيرند.


خاتمي مي داند كه مردم براي بازداشتي ها تره خرد نمي كنند (خبر ويژه)

ميان طيف هاي فعال در جنبش سبز اختلاف افتاده و گروهي از آنها تجربه تحريم انتخابات را شكست خورده مي دانند.
پايگاه اينترنتي تهران ريويو وابسته به اپوزيسيون مقيم خارج، جبهه از هم پاشيده موسوم به جنبش سبز را «آبستن حوادث» دانسته و نوشت: 3 سال پس از جنبش سبز و بازداشت سران آن و تجربه ناموفق تحريم انتخابات مجلس، تابوي حضور در انتخابات در ميان برخي گرايش هاي جنبش سبز در حال شكسته شدن است و گروه هايي قصد دارند با حضور در انتخابات آتي آب رفته قدرت را به جوي بازگردانند.
اين پايگاه اينترنتي مي افزايد: موسوي و كروبي هر دو صراحتا با حضور در انتخابات مخالفت كرده اند. فعالان بدنه جنبش سبز نيز با شور و حرارت مشغول بحث درباره انتخابات هستند اما كم نيستند تعداد افرادي كه به تأسي از بزرگان اصلاحات، يا تحريم انتخابات مجلس نهم را شكست خورده مي دانند يا آن كه اساسا با تحريم مخالف اند و در پي حضور در انتخابات رياست جمهوري هستند. اين در حالي است كه حضور در انتخابات رياست جمهوري به شيوه مألوف اصلاح طلبان پيش از خرداد 88 و يا آن گونه كه سيدمحمد خاتمي در انتخابات مجلس نهم حضور يافت، برخلاف روش و مشي جنبش سبز است و علاوه بر آن، نه سودي براي جنبش دموكراسي خواهي ايران دارد و نه آبي براي اصلاح طلبان گرم خواهد كرد.
نويسنده خاطرنشان كرد: تكرار مكررات است كه بگوييم جنبش سبز پس از راهپيمايي 25 بهمن سال 89 و سپس حصر دو رهبر خود، در عرصه سياسي دچار ركود و خمودي شده است. در دوراني كه سيد محمد خاتمي فعال تر شد و شوراي هماهنگي راه سبز اميد جايگزين رهبران در حصر شد، وارد حضيضي شد كه هم چنان ادامه دارد و احتمالا اوج آن نيز در انتخابات نهمين دوره مجلس خود را نمايان ساخت.
سايت وابسته به محافل ضدانقلاب همچنين نوشت: «جمهوري اسلامي در انتخابات مجلس نهم به دنبال آن بود ثابت كند اقتدار خود را حفظ كرده است. برگزاري انتخاباتي توسط مجري و ناظري كه انتخابات 22خرداد 88 را برگزار كرده بودند و عدم بروز اعتراض نسبت به آن، بهترين فرصت براي اين مساله بود. از سوي ديگر برگزاري چنين انتخاباتي، زماني كه موسوي و كروبي در حصر بودند، نشانه اي بود براي مخالفان كه مجبورند در زميني كه حاكميت تعيين مي كند، بازي كنند. حضور خاتمي در اين انتخابات باعث شد تا سايت كلمه- نزديك به ميرحسين موسوي- در يادداشتي، اصلاح طلبان را به باد انتقاد بگيرد كه «با كاركردهاي جنبش هاي مدني بيگانه اند» و حتي آنان را به باد انتقاد بگيرد كه «در فرصت طلايي سال هاي دولت اصلاحات، جاي استفاده صحيح از جنبش به بازي در چارچوب قدرت رسمي سرگرم شدند و به تدريج حفظ خود در قدرت را ترجيح دهند.»
تهران ريويو خاطرنشان كرده است: گرچه نخبگان سياسي به دليل فضاي سياسي و وجود تعدادي زنداني سياسي از حضور در انتخابات چشم پوشي خواهند كرد اما براي جمع نه چندان قليلي از توده مردم اين مسائل در درجه اول اهميت نيست و اين همان مسئله اي است كه در ديدار عبدالله نوري و محمد خاتمي براي توجيه حضور در انتخابات روي آن تاكيد شده است.


دهن كجي 100عضو جامعه جهاني به آمريكا و اسرائيل (خبر ويژه)

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا براي دومين بار طي چند روز گذشته نسبت به برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران ابراز ناخرسندي كرد.
جنبش عدم تعهد در سال 1961و با هدف حفظ استقلال كشورها در مقابل آمريكا و شوروي تاسيس شد.
نقش معارضه با آمريكا در تشكيل جنبش عدم تعهد به قدري برجسته و بارز بود كه حتي با وجود فروپاشي شوروي و بلوك شرق، اين جنبش پررنگ تر از گذشته به فعاليت خود ادامه داد و اكنون شانزدهمين اجلاس آن روزهاي نهم و دهم شهريورماه با حضور هيئت هاي بيش از 100كشور جهان و 20 سازمان بين المللي در تهران برگزار مي شود. بنابر اخبار منتشره 40 تا 50 كشور عضو جنبش عدم تعهد در حد سران و مقامات عالي رتبه در نشست تهران شركت خواهند كرد.
طبيعتا شركت يكصد كشور جهان در نشست تهران، دهن كجي آشكاري به ادعاي تحريم و انزواي ايران در «جامعه جهاني»! است و به همين دليل هم در كنار عصبانيت شديد مقامات رژيم صهيونيستي، سخنگوي وزارت خارجه دولت منفور آمريكا گفته است: ايران شايستگي و لياقت ميزباني اجلاس جنبش كشورهاي عدم تعهد را ندارد.
ويكتوريا نولند با پيش بيني ضربه بزرگي كه آمريكا از نشست تهران دريافت مي كند، گفت ايران از اين اجلاس براي پيشبرد اهداف تبليغاتي خود استفاده مي كند تا اين واقعيت را كه به تعهدات خود در زمينه هسته اي عمل نمي كند پنهان سازد.
در همين حال روزنامه يواس اي تودي با اشاره به قطعي شدن سفر رئيس جمهور مصر به تهران نوشت: سفر محمد مرسي براي شركت در اجلاس بين المللي تهران، باعث افزايش تنش در روابط واشنگتن و قاهره مي شود و اين در حالي است كه مصر سالانه 3 ميليارد دلار كمك مالي و نظامي از آمريكا دريافت مي كند. ايران تلاش مي كند شكاف پديد آمده در روزگار حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع را پر كند.
روزنامه صهيونيستي معاريو نيز در تحليل مشابهي خاطرنشان كرد: بسياري از مقامات اسرائيل نگران حضور محمد مرسي در نشست غيرمتعهدها در تهران هستند. ابتكار محمد مرسي براي حضور در تهران نوعي ماجراجويي است(!)
نشريه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» نيز با انتقاد از حضور مرسي در اجلاس تهران نوشت: اين اقدام با توجه به تمايل اخوان المسلمين براي عادي سازي روابط با تهران زنگ خطر محسوب مي شود و مهم اين است كه اقدامي ضداسرائيلي است.
اين نشريه افزود: مساله مهم اينجا است كه اين عادي سازي روابط عليه اسرائيل صورت گيرد.
از سوي ديگر تلويزيون رژيم صهيونيستي با اشاره به سفر مرسي به تهران گفت: سفر مرسي به ايران پيامي است مبني بر اينكه موضع قاهره از نظر بين المللي در حال تغيير است.
با توجه به نگراني شديد آمريكا و رژيم صهيونيستي از اجلاس مهم تهران، انبوهي از رسانه هاي وابسته به محافل گوناگون ضد انقلاب مامور شده اند تا نشست مذكور را بي ارزش، پرهزينه و بي فايده تلقي كنند. اين رسانه ها كه به طيف هاي گوناگون سلطنت طلب، سازمان منافقين، گروهك هاي چپ آمريكايي، تندروهاي مدعي اصلاح طلبي و فراريان شبكه فتنه سبز وابسته هستند، از جمله شامل صداي آمريكا، كلمه، جرس، راديو فردا، بي بي سي، گويانيوز، بالاترين و... مي شود. برخي از اين رسانه ها از جمله كلمه كه تاكنون به سياق ادبيات آمريكايي- انگليسي و صهيونيستي مدعي بودند ايران در جامعه جهاني منزوي شده، اكنون در واكنش به حضور هيئت هاي بيش از يكصد كشور جهان در نشست تهران با وجود مخالفت علني آمريكا و متحدانش مدعي شده اند حاكميت كميت گرايي مي كند و اين كميت گرايي بي فايده است(!)
گردانندگان خارج نشين كلمه توضيح نمي دهند كه چرا تودهني اعضاي جنبش عدم تعهد به آمريكا، و رژيم صهيونيستي، كام آنها را تلخ كرده است. دو قلوي كلمه (موسوم به نداي سبز) نيز كه توسط مزروعي مديريت مي شود، براي عقب نماندن از قافله مخالفت، مجبور شد بيانيه گروهك ورشكسته فدائيان خلق را عليه نشست تهران منتشر كند!
 


اسرائيل عربده مي كشد تا ترس خود را پنهان كند (خبر ويژه)

وضعيت فعلي اسرائيل، شبيه وضعيت يك شخصيت كارتوني انيميشن والت ديسني است كه به شدت مي ترسيد و براي غلبه بر آن مي گفت من نمي ترسم.
مديرشبكه ماهواره اي تعطيل شده هما درباره لفاظي هاي چند ماه اخير مقامات صهيونيستي عليه ايران نوشت: سالها پيش در يكي از انيميشين هاي توليد شده توسط كمپاني والت ديسني، گربه اي به تصوير كشيده شده بود كه در شبي باراني و پر رعد و برق و در يك منزل اعياني اما تاريك و تنها از هيبت تاريكي و خروش تندر بشدت ترسيده بود و آخرين راهكارش براي تفوق بر ترس اش آن بود كه با صداي بلند اين شعر را با خود تكرار مي كرد؛
«من نمي ترسم! من نمي ترسم! من نمي ترسم! من نمي ترسم!». گربه خائف وقتي مواجه با يك بچه گربه ديگر شد و در مقابل اين پرسش قرار گرفت كه داري چي كار مي كني؟ گفت «دارم نمي ترسم!!!». و دوستش به وي گفت: مياي با هم نترسيم!!! و سپس و به اتفاق، همخواني كردند كه «ما نمي ترسيم. ما نمي ترسيم. ما نمي ترسيم. ما نمي ترسيم!». اين ديالوگ مي تواند معرف وضعيتي باشد كه در حال حاضر دولت مردان و نظاميان اسرائيل را به خود مبتلا كرده است.
داريوش سجادي افزود: تهديدهاي ريز و درشت و گاه و بي گاه اخير دولت اسرائيل مبني بر حمله نظامي به پايگاه هاي اتمي ايران را مي توان نوعي فرافكني و تلاش به منظور رساندن صداي تپش ضربان قلب خود به گوش پدرخوانده شان در كاخ سفيد دانست تا بدينوسيله ايشان را ترغيب به آني كنند تا براي تسلي خاطرايشان «كاري بكنند»! يا لااقل بيايند با هم نترسند! سابقه نظامي اسرائيلي ها نشان مي دهد ايشان زماني در تصميم گيري هاي خود متوسل به حمله نظامي به دشمن شان مي شوند كه از تفوق نظامي خود نسبت به دشمن موجود به اطمينان قطعي برسند. در آن حالت نيز براي عملياتي كردن اهداف نظامي شان هرگز دشمن مزبور را تهديد نكرده و بدون جنجال و از موضعي قدرتمندانه دست به تهاجم نسبت به اهداف تعيين شده در خاك دشمن مي زنند.
وي با اشاره به شكست اسرائيل در جنگ 33 روزه نوشت: استراتژي صهيونيست ها در اين مرحله بر آن قرار گرفته تا لفظاً با تهديد نظامي ايران، وحشت خود از توان نابود كننده ايران را پنهان كند.
 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14