(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 شهریور 1391 - شماره 20288

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انديشكده شوراي روابط خارجي گزارش داد
اشتباه بزرگ غرب در محروم كردن خود از بازار نفت ايران
گزارش خبري كيهان
آمادگي تهران براي ميزباني 7000 ميهمان خارجي در اجلاس سران عدم تعهد
در مكتب امام
با هدف فريب افكار عمومي
 ژست بشردوستانه آمريكا در كمك به زلزله زدگان !
وزير دفاع: تفاهم نامه دفاعي ايران و سوريه همچنان پابرجا است
راه كسب نورانيت قرآن
در پيامي به مناسبت روز جهاني بقيع
آيت الله صافي گلپايگاني بر بازسازي مشاهد مقدسه بقيع تأكيد كرد
ماهاتير محمد: ايران هسته اي تهديدي براي جهان نيست
با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل كودكان ايراني خواستار پايان يافتن جنايت عليه كودكان سوري شدند
رئيس جمهور اكوادور: براي تجارت با ايران از كسي اجازه نمي گيريم
وقتي «شيرين عبادي» براي فرار از پرداخت ماليات خود را به آب و آتش مي زند
عضويت 2 كارشناس ايراني در سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي
كارشناس امنيتي اسرائيل: موشك هاي فاتح ايران تهديدي جدي براي حضور آمريكا در منطقه است
سردار كارگر رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شد


انديشكده شوراي روابط خارجي گزارش داد

اشتباه بزرگ غرب در محروم كردن خود از بازار نفت ايران

انديشكده شوراي روابط خارجي آمريكا در گزارشي بر اشتباه بزرگ غرب در محروم كردن خود از بازار نفت ايران تأكيد كرد.
اين انديشكده آمريكايي تصريح كرد: 20 كشور مشتري نفت ايران با اشتباه دولت اوباما به راحتي جاي كشورهاي غربي را در خريد اين ماده حياتي از ايران پر كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ انديشكده «شوراي روابط خارجي آمريكا» در اين گزارش با عنوان «اشتباه غرب در محروم كردن خود از بازار نفت ايران» نوشت: ايران به راحتي و به طور فزاينده با گسيل نفت خود به بازارهاي آسيايي تحريم هاي غرب را زيرپا گذاشته است.
براساس اين گزارش، از آغاز سال مسيحي جاري تاكنون،غرب با اشتباه خود خريد نفت ايران را متوقف كرد اما اين كشورهاي آسيايي بودند كه به طور فزاينده اي واردات نفت از ايران را ادامه دادند.
در اين بين،چين به بزرگترين وارد كننده نفت از ايران مبدل شده است. اين كشور هم اينك روزانه100000 بشكه نفت خام از ايران وارد مي كند.
ژاپن و كره جنوبي نيز هم اكنون خريد نفت از ايران را از سر گرفته اند و در اين ميان قرار است شركت نفت ملي ايران با تانكرهاي غول آساي خود همراه سئول از اواخر سپتامبر يا اوايل اكتبر خريد حجم بالاي نفت ايران را از سر گيرند.بايد به اين كشورها هند را هم اضافه كرد.
انديشكده شوراي روابط خارجي آمريكا نوشت: آمريكا هنوز نتوانسته است واكنشي به رويكرد ايران در جلب قابل توجه بازارهاي آسيا نشان دهد. در واقع دولت اوباما با عقب نشيني دست 20 كشور از مشتريان نفتي ايران را براي خريد نفت اين كشور باز گذاشته كه البته ناشي از موضع درماندگي است. پيام واشنگتن به اين كشورها اين بوده است: «مشكلي نيست. هم با ما و هم با تهران داد و ستد كنيد».
انديشكده «شوراي روابط خارجي آمريكا» در خاتمه نوشت: مشتريان آسيايي نفت ايران نشان داده اند كه موقعيت خود را به هر چيز ديگري ترجيح مي دهند.
اين انديشكده در پايان با اشاره به نقش چين خاطرنشان كرد: در اين ميان چين نقش خاص خود را دارد و آمريكا از ترس اين كشور نمي تواند هيچ خط و نشاني براي پكن بكشد.


گزارش خبري كيهان

آمادگي تهران براي ميزباني 7000 ميهمان خارجي در اجلاس سران عدم تعهد

با نزديك شدن به زمان برگزاري شانزدهمين اجلاس مهم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران (7 تا 11 شهريور) مقامات كشورمان از آمادگي كامل ايران براي ميزباني اين اجلاس خبر دادند.
«مصطفي محمدنجار» وزير كشور در پايان جلسه ديروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي برقراري امنيت در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران گفت: خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران و شهرهاي آن جزو امن ترين شهرهاي جهان محسوب مي شوند و در خصوص برگزاري اجلاس نيز برنامه ريزي هاي بسيار خوبي صورت گرفته است.
وزير كشور همچنين از برنامه بازديد برخي سران كشورها از شهرهاي ديگر ايران از جمله اصفهان خبر داد.
«علي سعيدلو»، رئيس ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها نيز در اين باره گفت: تاكنون حدود 150 هيئت براي شركت در اين اجلاس اعلام آمادگي كرده اند.
وي افزود: اين اجلاس براي جمهوري اسلامي ايران اثرگذار خواهد بود و راهبردهاي خود را در آن بيان خواهيم كرد.
رئيس ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها با اشاره به اينكه بيانيه تهران در حال نهايي شدن است،تصريح كرد: براي پذيرايي ميهمانان اجلاس و بازديد آنها از طرح هاي صنعتي و اماكن فرهنگي و تاريخي آمادگي كامل داريم.
سعيدلو با اشاره به اينكه جلسات كارشناسان و وزراي خارجه شركت كننده در اين اجلاس در مركز همايش هاي بين المللي سازمان صدا و سيما برگزار مي شود، افزود: فقط نشست سران كشورها در سالن اجلاس سران خواهد بود.
وي گفت: در اين اجلاس حدود 20 سازمان بين المللي شركت مي كنند و برخي هم عضو جنبش نيستند اما به عنوان ميهمان ويژه شركت خواهند كرد.
رئيس ستاد برگزاري شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها افزود: هيئت ها با تركيب هاي متفاوت در اين اجلاس شركت مي كنند كه براي نمونه هيئت هند250 نفره است اما برخي هيئت ها نيز 5 نفره هستند و اگر چه هنوز جمع بندي نهايي صورت نگرفته اما براي حدود 7 هزار نفر امكانات در نظر گرفته شده است و هيچ مشكلي در زمينه اسكان نداريم.
وي افزود: اگر هتل ها جوابگو نبودند از مهمانسراهاي برخي وزارتخانه ها و قوه قضائيه استفاده خواهيم كرد.
سعيدلو با اشاره به اينكه مدت زمان تعطيلي شهر تهران تغييري نكرده است، افزود: همان طور كه اعلام شد تعطيلات سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه (از هفتم تا يازدهم شهريور) است و در اين مدت دستگاه هايي كه خدمات عمومي ارائه مي كنند، فعال خواهند بود.
سعيدلو افزود: تا اين لحظه حدود 51 كشور در حد رئيس جمهور، نخست وزير، پادشاه و معاون رئيس جمهور براي حضور در اين اجلاس اعلام آمادگي كرده اند و احتمالاً تعداد آنها بيشتر هم خواهد شد.
اجلاس بين المللي جنبش عدم تعهد در تهران در سه سطح كارشناسان ارشد، وزراي خارجه و سران كشورهاي عضو برگزار مي شود، كه برگزاري نشست كارشناسان ارشد و وزراي خارجه را وزارت خارجه دنبال كرده و به لحاظ شكلي اين وزارتخانه موظف به ايجاد ارتباط با مسئولين كشورهاي مختلف براي حضور هرچه بهتر آنها و ايجاد انگيزه براي نقش جدي تر است تا بدين شكل جنبش بتواند به جايگاه اصلي خود نزديك شده و كارآيي در حل بحران هاي منطقه اي و بين المللي داشته باشد.
همچنين در سه بخش خبرنگاران خارجي براي پوشش خبري اين اجلاس اعلام آمادگي كرده اند، در درجه اول خبرنگاراني كه در ايران دفتر دارند. همچنين خبرنگاراني كه همراه با هيات ها به ايران آمده اند و دسته سوم خبرنگاران آزادي هستند كه از رسانه هاي مهم درخواست حضور و پوشش خبري اين اجلاس را داده اند. ما پيش بيني مي كنيم حدودا بين 600 تا 700 خبرنگار خارجي و بيش از 400 خبرنگار داخلي اخبار اين اجلاس را منعكس كنند.
در حال حاضر اين جنبش 75 درصد از جمعيت دنيا را تشكيل مي دهد به همين دليل مي تواند نقش اصلي را در عرصه بين المللي داشته باشد اما عده اي معتقد هستند كه بعد از جنگ سرد ديگر نيازي به وجود اين جنبش نيست، اما ما در عمل شاهد هستيم كه اين مجموعه مي تواند در مسائل بسيار مهم بين المللي وارد شده و آن را حل كند و از حقوق كشورهاي مستقل دفاع كند.
آيت الله موسوي اردبيلي: اجلاس عدم تعهد تصوير واقعي از ايران
به جهانيان ارائه خواهد كرد
آيت الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي در ديدار سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره ميزباني اجلاس جنبش عدم تعهد از سوي جمهوري اسلامي ايران گفت: برگزاري اين اجلاس در تهران نشان دهنده ثبات سياسي و استحكام نظام اسلامي در سطح جهان است و تصوير واقعي از جمهوري اسلامي ايران را به جهانيان ارائه خواهد كرد.
«محسن رضايي» دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز درباره اين اجلاس گفت: تعداد زيادي از كشورهاي جهان عضو كنفرانس جنبش عدم تعهد هستند و ما مي توانيم از ظرفيت اين كشورها براي شكستن تحريم ها و مقابله با منزوي سازي ايران استفاده كنيم.
محمدرضا باهنر، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در اين باره گفت: حضور غيرمتعهدها در تهران پاسخي قاطع به ادعاي منزوي شدن ايران است.
«رضا طلايي نيك» كارشناس مسائل سياسي نيز درباره برگزاري اجلاس عدم تعهد در كشورمان گفت: با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ايران نقش پيشگامي را در مقاومت عليه نظام سلطه داشته است به طور حتم مي تواند با ميزباني كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اهداف، آرمان ها و مطالبات ملت ها را پرقدرت تر از گذشته پيش ببرد.


در مكتب امام

مواظب باشيد كه با ظالمان كنار نياييد!
شما ظالم را بيرون كرديد، اين حال را حفظ كنيد!
الان متوجه باشيد اين حال حفظ بشود.
يعني:
اين تغييري كه به سبب توفيق الهي حاصل شد و نفوس شما تغيير كرد به يك نفوسي كه شهادت را براي خودتان فوز مي دانيد و ذلت و تبعيت (از ظالم) را براي خودتان ننگ مي دانيد، اين حال حفظ بشود.
صحيفه نور- ج9- ص820


با هدف فريب افكار عمومي

 ژست بشردوستانه آمريكا در كمك به زلزله زدگان !

دولت آمريكا در اقدامي فريبكارانه ضمن تاكيد بر تعهد خود براي تداوم تحريم ها عليه كشورمان اعلام كرد كه براي مدت 45 روز اجازه كمك هاي غيردولتي براي حمايت از زلزله زدگان در ايران را مي دهد!
وزارت خزانه داري آمريكا روز سه شنبه در بيانيه اي ادعا كرد: سازمان هاي مردم نهاد در آمريكا از 31 ماه اوت تا پنجم اكتبر 2012 (10 شهريور تا 14 مهر) اجازه دارند كمك هاي مالي خود را براي بازسازي يا به عنوان كمك هاي انسان دوستانه به ايران ارسال كنند.
ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرده بود كه شهروندان آمريكايي، مي توانند بدون اخذ مجوز براي كمك به زلزله زدگان مواد غذايي و دارو ارسال كنند.
در حالي كه هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا در گفت وگويي با شبكه خبري بي.بي.سي درباره تاثير گذاشتن تحريم ها بر زندگي مردم عادي در ايران با بي تفاوتي اين را از آثار ناگزير تحريم ها خوانده بود، وزارت خزانه داري آمريكا با سوءاستفاده از حادثه زلزله در شمال غرب كشورمان كمك هايي را كه هنوز ايران براي پذيرش آن اعلام آمادگي نكرده است با تبليغات درصدد است تا در عرصه بين المللي خود را كشوري متعهد به امور بشردوستانه و حقوق بشر نشان دهد.
اين در حالي است كه اين كشور حتي حاضر به لغو تحريم هاي صنعت هواپيمايي براي تعمير يا نوسازي ناوگان هوايي و كاهش تلفات انساني ناشي از سوانح هوايي در ايران نبوده است.
خزانه داري آمريكا در تناقضي آشكار با ژست بشردوستانه خود، بر تعهدش «به اجراي قاطع تدابير و تحريم ها براي افزايش فشار بر ايران» و تداوم آنچه «افزايش هزينه پايبند نبودن ايران به تعهدات بين المللي مربوط به برنامه هسته اي» خوانده شده تاكيد كرده است.
مقامات كاخ سفيد در حالي ژست بشردوستانه به خود گرفته اند كه به اذعان تحليلگران سياسي تحريم هاي غرب به رهبري آمريكا عليه ايران بيش از همه مردم كشورمان را هدف قرار داده است.


وزير دفاع: تفاهم نامه دفاعي ايران و سوريه همچنان پابرجا است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح كرد كه تفاهم نامه دفاعي ميان ايران و سوريه همچنان برجاي خود باقي است اما سوريه تاكنون هيچ تقاضايي از ايران نداشته است.
سردار احمد وحيدي در پايان نشست هيئت دولت ادامه داد: البته سوريه با تهديدات تروريستي روبه رو است و خود نيز به خوبي در حال مقابله با اين مسئله است.
وزير دفاع در پاسخ به سوال ديگري درباره ساخت پايگاه هاي فضايي جديد در كشور افزود: هم اكنون ساخت پايگاه فضايي امام خميني(ره) در دستور كار قرار دارد و اميدواريم بتوانيم اين پايگاه فضايي را تا پايان سال به بهره برداري برسانيم.
سردار وحيدي در پاسخ به سوالي درباره تهديدات اخير رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: پاسخ ما به اين تهديدات اين است كه ما ذره اي در خصوص امنيت ملي خود كوتاه نخواهيم آمد، البته توانمنديهاي دفاعي ما نيز در راستاي مقابله با همين تهديدات است.
وي افزود: ما به دنبال حفظ امنيت و آرامش در منطقه هستيم و عملكرد ما نيز برخلاف كشورهاي فرامنطقه اي است كه در منطقه چنين ادعايي را دارند.


راه كسب نورانيت قرآن

اگر بدانيم كه قرآن بزرگترين هديه الهي براي انسان است، مي توانيم بفهميم كه قرآن در هر زمان و مكان مشخصي نازل مي شد، آن زمان و مكان نيز شرافت پيدا مي كرد. امكان معرفت به اينكه قرآن در حقيقت تا چه اندازه فضيلت و مقام دارد براي همه افراد، يكسان نيست. به اعتقاد ما مسلمان و بويژه شيعيان، قرآن با هيچ چيز ديگري قابل مقايسه نيست. قرآن به اندازه اي عظيم است كه اميرالمؤمنين(ع) در مقام توصيف قرآن تعبيراتي مي فرمايند كه نشان مي دهد با كلمات و تعبيرات نمي شود حقايق قرآن را درست بيان نمود «ان القرآن ظاهره انيق و باطنه عميق لا تفني عجائبه و لا تنقضي غرائبه» (نهج البلاغه / خ18) اين عظمت قرآن است كه اصحاب و ياران راستين پيامبر(ص) به آن اعتراف دارند.
پوزخند منافقين بر آيات الهي
اگرچه در صدر اسلام نيز از اطرافيان پيامبر(ص) كساني بودند كه تا آيات بر پيغمبر نازل مي شد و ايشان آنها را قرائت مي فرمودند آن افراد با شنيدن آيات؛ با تمسخر مي گفتند: «ايكم زادته هذه ايمانا» (توبه/124) اين آيات چه چيزي را بر ايمان انسان مي افزايد؟ اينها اشخاص ضعيف الايمان و منافق صفتي بودند كه در جمع مؤمنين حاضر شده و در نماز جماعت نيز شركت مي كردند، اما به آيات الهي پوزخند مي زدند. اين تمسخرها و طعنه ها از سوي منافق ها به هنگام نزول آياتي كه در ظاهر معاني ساده اي داشت، ديده مي شد. به عنوان مثال خدا در قرآن به پشه مثل مي زد: «ان الله لا يستحيي ان يضرب مثلا ما بعوضه فما فوقها» (بقره/ 26) منافقين و انسان هاي ضعيف الايمان با تعجب و تمسخر به يكديگر مي نگريستند و مي گفتند خدا، به پشه و مگس مثل مي زند: «ان يسلبهم الذباب شيئا لا يستنقذوه منه» (حج/73) با شنيدن اين آيات بود كه مي پرسيدند: «ايكم زادته هذه ايمانا». در برابر اين عده از مسلمانان ضعيف الايمان، عده اي از اهل كتاب و علماي آنان بودند كه با شنيدن آيات قرآن بر خود مي لرزيدند و اشك مي ريختند. «تري اعينهم تفيض من الدمع»، اشك از چشمان آنان سرازير مي شد «مما عرفوا من الحق يقولون ربنا امنا» (مائده/83) با اينكه آنان يهودي و مسيحي بودند اما چون صادق و راستگو بودند هنگامي كه آيات قرآن را مي شنيدند، اشك شوق مي ريختند و مي گفتند: «ما حق را شناختيم» مسلمان مدعي اسلام به قرآن پوزخند مي زد اما يهودي و مسيحي كه هيچ ايماني به پيامبر خدا نداشتند، هنگامي كه آيات قرآن را مي شنيدند و مي فهميدند كه كلام حق و كلام خداست، اشك از چشمان آنان جاري مي شد و ايمان مي آوردند.
اسقف ها با دعاي عرفه گريستند
چندين سال پيش بنده سفري به برزيل در آمريكاي جنوبي داشتم. در پايتخت برزيل، ريودوژانيرو، در يكي از دانشگاه ها كليسايي براي دانشگاهيان قرار داشت. (البته آن دانشگاه نيز مربوط به كليسا بود.) يك شب از بنده دعوت شد تا براي كشيش ها، اسقف ها و زن هاي راهبه درباره دعا و مناجات از ديدگاه اسلام سخن بگويم. در رديف جلو جلسه پيرمردهايي حضور داشتند كه يا اسقف و يا كشيش هاي مسن جاافتاده با محاسن هاي سفيد بودند. در آن جلسه فرازهايي از دعاي عرفه را خوانده و توضيح دادم. كشيش ها و اسقف هايي كه در رديف جلو نشسته بودند اشك از چشمانشان سرازير شد. در آرژانتين نيز يك كشيش هر روز سراغ برنامه ما را مي گرفت و هر كجا كه سخنراني بود مي آمد و گوش به سخنان مي سپرد. با اينكه ما زبان اسپانيولي نمي دانستيم و صحبت ها بايد ترجمه مي شد، اما بسيار علاقه مند بود تا مطالب را بشنود.
فروتني، رمز دريافت نورانيت قرآن
قرآن مي فرمايد: «ولتجدن اقربهم موده للذين آمنوا الذين قالوا انا نصاري ذلك بان منهم قسيسين و رهبانا و انهم لايستكبرون» (مائده/82) آنهايي كه اهل غرور نيستند و جوياي حق هستند هرجايي كه باشند زمينه پذيرش در وجود آنها هست. خدا نيز كساني را كه لياقت داشته باشند، به حال خود رها نمي كند. بعضي از اينان كه كشيش هستند، نسبت به مسائل و معارف اسلامي احترام و خضوع مي كنند؛ اما در بين مسلمانها كساني هستند كه بگونه اي ديگر فكر مي كنند. اينكه خداي متعال مي فرمايد دست زدن بي وضو روي «واوي» كه به نيت قرآن نوشته شده، حرام است، مطلب كم اهميتي نيست. درست است كه از نظر فلسفي وجوب و حرمت، مفاهيم و احكام اعتباري است، اما اعتبار بيهوده و گزافي نيستند. اين اعتبار تابع يك حقيقت است و آن حقيقت عظيم قرآن است. حقيقت والايي كه اگر «واوي» به نيت قرآن نوشته شد، به همان اندازه نوري كه بر آن «واو» مي تابد، آنقدر عظمت پيدا مي كند كه ما بايد در مقابل آن احترام و خضوع كنيم. اين احترام براي آن است كه ما را به عظمت و قداست قرآن متوجه سازند.
غرور موجب محروميت از نور قرآن
با اين همه عظمت، آن وقت برخي مي گويند: «قرآن اعتبار و حجيتي ندارد. آيات قرآن براي دوران زندگي عشيره اي بوده و امروز به كار نمي آيد و تاريخ مصرف قرآن پايان يافته است!» اين طرز فكر نتيجه آن است كه خدا نور ايمان را از كسي بگيرد «و من لم يجعل الله له نورا فما له من نور» (نور /40) مي گويند كه «نبايد به قرآن عمل كرد، چون نمي شود به آن استناد كرد.» آن هم به چه دليل؟ به دليل اينكه مي گويند: «قرآن با عقل من سازگار نيست. به اين علت كه مردم نمي پسندند!» با اين وصف در دل چنين انساني ديگر ايمان باقي مي ماند؟ ايمان به چه؟ آيا وقتي آيات از نظر كفار تأييد شدند آن وقت قرآن براي ما كتاب معتبري مي شود؟! آيا درست است كه كساني به نام اسلام شناس كتاب بنويسند و قرآن را نقد كنند و بگويند «همه آيات قرآن صحيح نيست. ما بايد قرآن را نقد كنيم و ببينيم كه علم تجربي كدام يك از آيات را تأييد مي كند!» اگر ملاك علم است پس چه احتياجي به قرآن داريم؟ خدا مي فرمايد: «ما قرآن را ميزان قرار داديم تا همه امور را با قرآن محك بزنيد» آن وقت كسي بگويد: «قرآن را با تجربه علمي غربي ها، محك بزنيد. هركدام از آيات با آنها موافق بود، آن آيه صحيح است. هركدام از آيات موافق نبود، درست نيست!» به راستي اين شيوه مي شود ايمان؟ اين چه ايماني است؟
آيا ايمان چنين كسي كه چنين اعتقادي دارد با ايمان كربلايي كاظم بي سواد كه هرچه از آيات را مي بيند مي گويد نور دارد، يكي است؟ چشمان كربلايي كاظم بيناست كه مي بيند. ما همه كوريم كه اين نورانيت را نمي بينيم. اگر چه خدا ما را كور خلق نكرده. گناهان است كه ما را كور كرده است. تعلقات دنيايي است كه چشم ما را بسته است. خدا نكند روزي بيايد كه قلب انسان بسته شده و بر آن قفل نهند. «ختم الله علي قلوبهم» (بقره/7) ما نيز از اين قاعده مستثني نيستيم. اين خطرها براي همه وجود دارد.
هوسراني و تعلقات دنيوي عامل سقوط انسان
اگر انسان مهار خود را به دست هوس بسپارد، به مرحله بي ايماني مي رسد: «و اتل عليهم نبأ الذي اتيناه اياتنا فانسلخ منها» (اعراف/175) بلعم باعورا يكي از اوليا و بزرگان بني اسرائيل و عالم به اسم اعظم و مستجاب الدعوه بود. قرآن مي فرمايد: «آتيناه اياتنا» درباره او تعبيري مي آورد كه درباره انبياء به كار مي برد «لكنه اخلد الي الارض واتبع هواه» (همان/176) خدا مي فرمايد ما آن آيات و معرفت را به او داده و او را دارنده علم و مقام نموديم تا اينكه مستجاب الدعوه شد، اما با اين حال به دنيا دل سپرد، زميني شد و پيرو هوا و هوس گشت. نتيجه آن چه شد؟ «فمثله كمثل الكلب ان تحمل عليه يلهث او تتركه يلهث» همان كسي كه ما آن مقام عالي ترا به او داديم، خود را تا جايگاه سگ پائين آورد. هر كسي در پي هوا و هوس رفته، عاقبت و سرانجام ذليلانه اي همچون بلعم باعورا داشته است. خدا با كسي عقد اخوت نبسته است: «ليس بين الله و بين احد قرابه » (كافي /2/47 باب الطاعه و التقوي) خداوند سنت هايي دارد كه هر كسي از او اطاعت كند در نزد خدا عزيز و هر كسي با او مخالفت كند و تابع هوا و هوس شود، پست و ذليل مي شود. خدا انسان هوسران را رها مي كند و براي آنكه ما به اين آفت ها دچار نشويم، بايد سعي كنيم به همان عقيده و درستي كه والدين ما به ما آموخته اند، عمل كنيم.
سخنراني آيت الله مصباح يزدي (دامت بركاته) در دفتر مقام معظم رهبري، قم، 18/6/78، رمضان 1429
زلال بصيرت روزهاي پنج شنبه منتشر مي شود.
 


در پيامي به مناسبت روز جهاني بقيع

آيت الله صافي گلپايگاني بر بازسازي مشاهد مقدسه بقيع تأكيد كرد

آيت الله صافي گلپايگاني در پيامي به مناسبت روز جهاني بقيع تأكيد كرد: مسلمانان اين روز را جهاني و جنايات آنان را محكوم كرده و همه با هم تجديد بناي اين مشاهد عزيز و احياي سوابق درخشان اسلام را مطالبه كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در پيام آيت الله صافي گلپايگاني به مناسبت فرا رسيدن هشتم شوال سالروز حادثه دلخراش هتك حرمت به مشاهد مقدسه بقيع و تخريب آثار و پشتوانه هاي تاريخي اسلام در حرمين شريفين آمده است: بقيع عنوان بقعه اي از بقاع مدينه طيبه است كه حافظ آثار بخش هاي مهمي از تاريخ صدر اسلام است و در طول چهارده قرن و اندي كه از هجرت مي گذرد همواره يادآور روزهاي بزرگي است كه هر كدام در معرفي اسلام و رسالت الهي حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله از اسناد مهم تاريخ است. پاسداري از اين آثار و حفاظت از آنها، پاسداري از مباني دعوت به توحيد و قرآن كريم است.
در ادامه اين پيام آمده است: اين آثار و ساير آثار تاريخي كه در حرمين شريفين قرار دارد، همواره بين مسلمانان، با عظمت و قداست مورد احترام بوده و هست و مردم سيره پيغمبر، مجاهدات پيغمبر، غزوات پيغمبر، اهل بيت پيغمبر و اصحاب پيغمبر صلي الله عليه و آله را در آنها مي ديدند و از اعتبار بالا و بي مانندي برخوردار است.
در ادامه اين پيام افزوده شده است: اما افسوس كه بيشتر اين مشاهد و مقامات را تخريب كردند. خسارات بزرگي به تاريخ اسلام به واسطه از بين بردن اين اسناد تاريخي وارد شد كه جبران ناپذير نيست و پشتوانه هاي تاريخي دين مبين را ويران كرد. در دنياي كنوني كه دولت ها و مردم به حفظ سوابق فرهنگي و مواريث افتخارآميز خود اهتمام دارند، اين مواريث عزيز منهدم شده و يا نام آنها را عوض كرد. هيچ امت و هيچ فرد آگاهي، تاريخ خود را اين گونه ضايع نمي سازد.
در اين پيام آمده است: روز هشتم شوال، روزي است كه ويران گري هاي اين گروه از بقيع شروع شد و مراقد مطهر و نوراني اهل البيت عليهم السلام را تخريب كردند و به هويت اسلام عزيز تاختند. لذا لازم است كه همه مسلمانان، اعم از شيعه و سني و مذاهب مختلف، اين روز را جهاني و جنايات آنان را محكوم كرده و همه با هم تجديد بناي اين مشاهد عزيز و احياي سوابق درخشان اسلام را مطالبه كنند.


ماهاتير محمد: ايران هسته اي تهديدي براي جهان نيست

«ماهاتير محمد» ضمن انتقاد از برخورد دوگانه با تلاش كشورها براي استفاده از انرژي هسته اي گفت: ايران هسته اي حتي در صورت در اختيار داشتن سلاح هسته اي نيز تهديدي براي جهان محسوب نمي شود.
نخست وزير اسبق مالزي در ديدار با كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران در مالزي، افزود: ايران همواره اعلام كرده كه اهداف صلح آميز را دنبال مي كند اما آنها ادعا مي كنند ايران ممكن است سلاح اتمي توليد كرده و تهديدي براي جهان باشد.
به گزارش مهر ، وي با تاكيد بر اينكه ممنوعيت و اجازه در اختيار داشتن سلاح هسته اي بايد براي همه يكسان باشد، گفت: اين منطقي نيست كه عده اي از كشورها اين سلاحها را در اختيار داشته باشند و در عين حال ديگران را از داشتن آن منع كنند.
ماهاتير محمد درعين حال افزود: كشورهايي كه اين سلاحها را دراختيار دارند به دليل اينكه استفاده از اين سلاحها را به معناي اقدام براي نابودي خود مي دانند، نمي توانند از آن استفاده كنند.
نخست وزير اسبق مالزي در ادامه ضمن اميدواري نسبت توسعه روابط ميان ايران و مالزي، گسترش روابط ميان دو كشور را بسيار مهم توصيف كرد.
وي همچنين با ارايه توضيحاتي در خصوص اوضاع داخلي مالزي وضعيت كنوني ائتلاف حاكم بر اين كشور را خوب توصيف و بر پيروزي اين ائتلاف در انتخابات آتي تاكيد كرد.
كاردار سفارت جمهوري اسلامي ايران درمالزي نيز در اين ديدار ضمن اشاره به اهميت توسعه روابط ميان دو كشور جمهوري اسلامي ايران ومالزي بعنوان دو كشور مسلمان ومهم جهان اسلام، منطقه و جهان برضرورت شناسايي واستفاده ازهمه ظرفيت هاي موجود در دو كشور براي گسترش مناسبات در همه بخشها تأكيد كرد.
«دولت آبادي»با اشاره به همكاريهاي خوب دو كشور در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي، اهميت اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد در تهران را يادآور شد و آن را فرصتي مناسب براي رايزني رهبران كشورها درباره مسائل مبتلا به كشورهاي عضو دانست.


با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل كودكان ايراني خواستار پايان يافتن جنايت عليه كودكان سوري شدند

جمعي از كودكان ايراني با تجمع در مقابل سازمان ملل خواستار پايان يافتن اقدامات تروريستي در سوريه و حمايت غرب از چنين اقداماتي شدند.
صبح ديروز جمعي از كودكان در حمايت از كودكان سوري كه در اقدامات تروريستي كشته مي شوند در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع كردند.
اين كودكان پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آنها شعارهايي نظير «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» نوشته شده بود.
اين كودكان تجمع كننده همچنين خواستار توجه سازمان ها و نهادهاي بين المللي به وضعيت كودكان بي گناه سوري شدند كه در حملات تروريستي كشته مي شوند؛ در حالي كه جوامع غربي و آمريكا در مقابل اين فجايع سكوت كرده و يا حتي در مواقعي از آنها حمايت مي كنند.
اين تجمع كه به حمايت سازمان بهزيستي و همكاري تعدادي از مهدكودك ها تشكيل شده بود ساعاتي پيش با قرائت بيانيه اي كه نشان دهنده حمايت و همدردي كودكان ايراني با كودكان سوريه اي بود به كار خود پايان داد.


رئيس جمهور اكوادور: براي تجارت با ايران از كسي اجازه نمي گيريم

رئيس جمهور اكوادور با تاكيد بر حق كشورش براي تجارت با ايران اظهار داشت: دوران استعمار پايان يافته و كشور ما هر كاري بخواهد انجام مي دهد و از كسي اجازه نخواهد گرفت.
رافائل كوره آ، رئيس جمهور اكوادور طي سخناني بر حق اين كشور براي تجارت با ايران و يا هر كشور ديگر تاكيد كرد.
كوره آ در توضيح اين مطلب اظهار داشت: چين شريك تجاري اصلي ايران محسوب مي شود و صادرات شركت هاي خصوصي و دولتي چين به ايران در سال گذشته به 14 ميليارد دلار رسيد.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه اكوادور در سال گذشته تنها 2/1 ميليون دلار به ايران صادرات داشته است.
رئيس جمهور اكوادور همچنين افزود: با وجود اين آمار و ارقام چرا اگر دولت اكوادور بخواهد موز به ايران صادر كند، اين اقدام به معناي پولشويي و حمايت از برنامه هسته اي اين كشور است و حتي اين اتهامات تا تجارت اورانيوم نيز پيش مي روند.
كوره آ در ادامه تصريح كرد: علاقمند هستم بدانم كه چه كساني و تا چه مدت زماني مي خواهند به نشر اطلاعات غلط و نو استعمارگري در دنيا ادامه دهند.
به گزارش فارس، رافائل كوره آ در پايان بار ديگر تفكر دولت خود را اعلام كرده و تاكيد كرد: اكوادور هر كاري
كه بخواهد انجام مي دهد
و از هيچكس اجازه
نخواهد گرفت.


وقتي «شيرين عبادي» براي فرار از پرداخت ماليات خود را به آب و آتش مي زند

طبق ماده 119 قانون ماليات هاي مستقيم(درآمد هاي اتفاقي)، شيرين عبادي پس از دريافت جايزه يك ميليون و 170 هزار دلاري خود و از آنجايي كه اين جايزه يك جايزه «غيرعلمي» محسوب مي شود، موظف به پرداخت ماليات مربوط به جايزه نقدي خود بود اما بر اساس مستندات موجود، وي تاكنون از پرداخت ماليات قانوني خود امتناع داشته و به طرق مختلف تلاش داشته از پرداخت ماليات قانوني خود فرار كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، خانم شيرين عبادي به خاطر فعاليت هاي به اصطلاح صلح طلبانه(؟!) در سال 82 جايزه يك ميليون و 200 هزار دلاري صلح نوبل را دريافت كرد البته سوابق عملكرد كساني كه تاكنون نامزد دريافت چنين جايزه اي بوده اند به روشني حكايت از ماهيت كاملا سياسي جايزه صلح نوبل دارد به گونه اي كه تاكنون جنايتكاران جنگي رژيم غاصب صهيونيستي سه بار موفق به دريافت جايزه نوبل صلح شده اند!
مناخيم بگين ، عامل اصلي كشتار «دير ياسين» كه با دستور وي و توسط گروه شبه نظامي ايرگون كشتار مردم مظلوم فلسطيني به وقوع پيوست؛ اسحاق رابين كه در زمان كشتار قانا در سال 1996 وزير دفاع اسرائيل بود و شيمون پرز كه در زمان كشتار قانا نخست وزير اسرائيل بود.
همچنين در سال 2009، كميته نروژي صلح نوبل جايزه صلح نوبل را در اوج سياست هاي جنگ افروزانه رئيس جمهور آمريكا در نقاط مختلف جهان از جمله در عراق و افغانستان به «باراك اوباما» اهدا كرد!
اما گذشته از دلايل اعطاي چنين جايزه اي به شيرين عبادي به عنوان فردي كه سوابق اقدامات جهت دار و هم راستا با اهداف كشور هاي غربي وي روشن است، موضوع فرار مالياتي اين چهره به اصطلاح صلح طلب هر روز ابعاد تازه تري به خود مي گيرد.
طبق ماده 119 قانون ماليات هاي مستقيم(درآمد هاي اتفاقي)، شيرين عبادي پس از دريافت جايزه يك ميليون و 200 هزار دلاري خود و از آنجايي كه اين جايزه يك جايزه «غيرعلمي» محسوب مي شود، موظف به پرداخت يك ميليارد و 170 ميليون تومان ماليات مربوط به جايزه نقدي و مجموع درآمد هاي وي از سخنراني در اروپا و آمريكا بود اما بر اساس مستندات موجود، وي تاكنون از پرداخت ماليات قانوني خود امتناع داشته و به طرق مختلف و با صرف هزينه هاي كلان تلاش داشته از پرداخت ماليات قانوني خود فرار كند.
بر اساس اين گزارش، شيرين عبادي در ادامه تلاش هاي خود براي دور زدن قانون و فرار از پرداخت ماليات، اقدام به طرح شكايت در ديوان عدالت اداري كرده و مدعي شده كه جايزه صلح نوبل يك جايزه علمي است و اين در حاليست كه طبق اعلام رسمي وزارت علوم، جايزه صلح نوبل به هيچ وجه يك جايزه علمي محسوب نمي شود و كساني كه از اين بنياد سياسي درآمدهايي را در زمينه صلح و برخي زمينه هاي غير علمي ديگر كسب مي كنند بايد ماليات آن را به كشور بپردازند.
جالب اينكه خانم شيرين عبادي مدعي صلح و صلح دوستي تاكنون اقدامات خلاف قانون متعددي را براي فرار از پرداخت ماليات داشته به گونه اي كه با استخدام چندين وكيل و مشاور، شكايت هاي متعددي را به مراجع مختلف ارائه كرده تا كه شايد مفر و راه گريزي براي فرار از پرداخت ماليات براي خود دست و پا كند.
از سوي ديگر توجه به اين مسئله نيز ضروريست كه شيرين عبادي تاكنون و پس از سال 82 و دريافت جايزه نقدي نوبل، سخنراني هاي متعددي را نيز در خارج از كشور داشته است كه در ازاي تمام آنها، مبالغ كلاني را اخذ كرده و البته هيچ مالياتي نيز در قبال اين درآمد هاي خود پرداخت نكرده است.
بر اساس مستندات موجود كه حكايت از تلاش هاي شيرين عبادي براي فرار از پرداخت حقوق مالياتي دارد،وي مرتكب دو جرم شده است؛ نخست فرار از پرداخت ماليات و دوم جعل اسناد براي دور زدن قانون.
با اين اوصاف مجاري قانوني بايد مسئله جايگزيني اموال وي در راستاي پرداخت بدهي مالياتي را مورد بررسي قرار دهند.
حال با توجه به مستنداتي كه در اين گزارش به گوشه اي از آن اشاره شد، جاي اين سؤال از خانم شيرين عبادي داعيه دار قانون و صلح دوستي وجود دارد كه چرا وي تاكنون به انحاء غيرقانوني تلاش داشته از پرداخت ماليات جوايز نقدي نوبل خود كه حتي در آمريكا نيز مشمول پرداخت ماليات است، فرار كند؟!
در پايان تاكيد مي شود كه به ليست درآمد هاي شيرين عبادي بايد مبالغ دريافتي از بهائيان و منافقين به خاطر فعاليت هاي همسوي اين چهره مدعي صلح و حقوق بشر با اين دو فرقه را افزود.


عضويت 2 كارشناس ايراني در سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي

2كارشناس ايراني به عضويت سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي درآمدند.
مديركل اين سازمان، 2 كارشناس ايراني را به عضويت در دو بخش مهم سازمان بين المللي منع سلاح هاي شيميايي منصوب و ابراز اميدواري كرد كه تجربيات اين دو كارشناس زمينه بهره گيري جامعه بين المللي را براي ماموريت الزامي محو اين تسليحات را فراهم كند.
به گزارش ايرنا، مديركل سازمان منع سلاح هاي شيميايي در احكام جداگانه اي، دكتر مصطفي قانعي و دكتر محمد عبداللهي دو تن از كارشناسان و متخصصان برجسته علمي ايران را به عضويت در اين سازمان منصوب كرد.
جمهوري اسلامي ايران به عنوان اصلي ترين كشور قرباني كاربرد تسليحات شيميايي كه از سوي غرب به صدام در دوران جنگ تحميلي اعطا شده بود، از اعضاي فعال و پيشرو اين سازمان بين المللي است و تاكنون نيز تجربيات و طرح هاي خود را در نشست هاي مختلف ارائه كرده كه با استقبال اعضاي سازمان منع سلاح هاي شيميايي مواجه شده است.
كاربرد اين تسليحات توسط ارتش بعثي به ويژه در شهر حلبچه عراق و غرب ايران كه صدها شهيد و هزاران مجروح غيرنظامي برجاي گذاشت، با فشار آمريكا و چند كشور غربي ديگر در زمان جنگ تحميلي با سكوت كامل سازمان ملل و ديگر نهادهاي بين المللي روبرو شد.


كارشناس امنيتي اسرائيل: موشك هاي فاتح ايران تهديدي جدي براي حضور آمريكا در منطقه است

با رونمايي اخير از توانمندي هاي نوين دفاعي كشورمان، يك كارشناس امنيتي اسرائيل گفت: موشك هاي فاتح 110 تهديدي جدي براي منافع آمريكا در منطقه است.
به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، يك كارشناس امنيتي اسرائيل، با اشاره به اقدام اخير ايران در به روزرساني موشك هاي فاتح 110، اين موشك ها را تهديدي براي حضور نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس، دانست.
اميلي لانداو مدير امنيت منطقه اي و كنترل نظامي موسسه مطالعات امنيت داخلي دانشگاه تل آويو ادامه داد: به نظر مي رسد ايراني ها در ارتقاي توان اين موشك ها تهديد منافع آمريكا در خليج فارس را در نظر داشته باشند.
وي در مصاحبه با جروزالم پست گفت: با توجه به اين واقعيت كه ايران اعلام كرده است كه اين (موشك) هم قابليت حمله به اهداف زميني و هم اهداف دريايي را داراست، به نظر مي رسد كه اين (تست موشك) حداقل پيامي براي آمريكا داشته است.
آمريكا در حال حاضر هم در قطر و هم در كويت پايگاه نظامي داشته و همواره ناو و كشتي هاي اين كشور در خليج فارس و تنگه هرمز در حال تردد هستند.
موشك فاتح 110، دقيق ترين موشك بالستيك كوتاه برد ايران به شمار مي آيد، كه روز سه شنبه از نسل چهارم آن با دقتي بالاتر رونمايي شد.


سردار كارگر رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شد

سردار بهمن كارگر با حكم رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس شد.
سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح بر اساس حكمي سردار بهمن كارگر معاون اجتماعي ناجا را به رياست بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس منصوب كرد.
به گزارش فارس، مراسم معارفه داخلي وي ديروز در بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس برگزار شد.
شنيده ها حكايت از آن دارد كه كارگر با حفظ سمت تا مهرماه و تا خاتمه هفته ناجا به عنوان معاون اجتماعي اين نيرو به ايفاي نقش خواهد پرداخت.
وي قبل از انتصاب به معاونت اجتماعي ناجا مسئوليت سازمان وظيفه عمومي ناجا و رئيس دفتر و مشاور فرمانده كل سپاه را برعهده داشته است.


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14