(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 شهریور 1391 - شماره 20292

دوري و بي مهري
راه اندازي نخستين كارخانه توليد الكل سوختي در خوزستان
برگزاري نشست مشترك مناطق آزاد ايران و عراق در خوزستان
كوتاه از هفته دولت
نمايشگاه بين المللي گل و گياه در كرج برپا مي شود
تكميل كارخانه بازيافت زباله رودسر
رشد 16 درصدي ماليات دراستان اصفهان
فسخ 16 قرارداد صنعتي راكد در آستانه اشرفيه
احداث پايگاه هوايي امداد و نجات در آذربايجان غربي
يزد كمترين نرخ بيكاري كشور را داراست
مدير موسسه بازيافت مازندران:
نبود متولي پسماند خطر زباله را به دريا كشاند
برگزاري دوره آموزشي نوعروسان در نوشهر
اخذ موافقت اصولي تأسيس دانشكده طب سنتي در بابل
تعاوني هاي كم كار مسكن مهر خوزستان اخطار گرفتند
مديركل استاندارد همدان خبر داد
كنترل كمي كالاها براي مقابله با كم فروشي
خيران هرمزگاني 700 ميليون ريال به زندانيان ديه كمك كردند
مجوز گردشگري شهرستانك كرج صادر شد
افزايش توليد پيله تر ابريشم درگيلان
توليد بادام در اصفهان افزايش يافت


دوري و بي مهري

شهرستان درگز با دارا بودن اكثر جمعيت روستايي و عشايري در منطقه مرزي شمال شرق كشور واقع است مركز شهرستان در فاصله 250 كيلومتري مشهد مقدس، و 120 كيلومتري شهر قوچان قرار گرفته است.
به لحاظ كوهستاني بودن منطقه زيرساخت هاي ارتباطي در اين شهرستان بسيار ضعيف بوده و دسترسي شهروندان در برخي نقاط و برخي از فصول سال غيرممكن مي شود.
با وجود اين كه درگز شهدا و جانبازان بسياري و از جمله شهيد صياد شيرازي را تقديم انقلاب اسلامي كرده، اما در حد نياز و شايستگي خود از ثمرات برنامه هاي توسعه آن برخوردار نبوده است اين درحالي است كه اكثريت جمعيت تركيب دهنده شهرستان را دو قشر زحمتكش و مولد يعني كشاورزان و عشاير تشكيل مي دهند.
پايين بودن شاخص هاي توسعه و مشهود بودن ظرفيت هاي بالاي ترقي نشانگر ضرورت توزيع امكانات حداقل عادلانه در درگز است اين شهرستان از نظر شبكه هاي مواصلاتي، امكانات آموزشي و تسهيلات پزشكي، درماني واقعا در مضيفه است و اهالي اين شهرستان كه مرزبانان وطن دوست ميهن اسلامي در شمال شرق كشور نيز به شمار مي آيند كماكان در محاق بي مهري و بي تدبيري دست اندركاران به سر مي برند.
امكانات پزشكي (از جمله دستگاه سيتي اسكن) در اين شهر به قدري محدود است كه مردم براي معالجه بيماري هاي ساده بايد به قوچان يا مشهد مراجعه كنند كه خود هزينه سفر و اقامت معضل ديگري براي بيماران مي شود و چه بسا به دليل دوري فاصله، بيماران حاد جان خود را از دست مي دهند و مردم درگز بارها و بارها به دليل نبود امكانات پزشكي شاهد مرگ عزيزان خود در اثر عوارض و بيماري هاي معمولي بوده اند.
اينجانب به عنوان يكي از اهالي اين منطقه محروم از مسئولان محترم استاني و تهراني تقاضا دارم دست نوازش خود را بر سر اين خطه نيازمند بكشند تا علاوه بر ايفاي وظيفه اسلامي، انساني، جلو مهاجرت هاي اجباري مردم منطقه نيز گرفته شود.
باغباني
 


راه اندازي نخستين كارخانه توليد الكل سوختي در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
با راه اندازي كارخانه توليد الكل سوختي سالانه 30ميليون ليتر در واردات بنزين صرفه جويي مي شود.
مديرعامل كشت و صنعت نيشكر اميركبير خوزستان از توليد الكل سوختي در خوزستان خبرداد و گفت: با راه اندازي كارخانه الكل سوختي جايگزين ماده ام، تي، دي، ايي در توليد بنزين كه از مواد وارداتي است در اين كارخانه توليد مي شود.
«محمد فتحي» توليد اين كارخانه را سالانه 30ميليون ليتر ذكر كرد و افزود: اين مقدار توليد مي تواند نياز خوزستان به بنزين را تأمين كند.
وي اضافه كرد: مواد اوليه اين كارخانه ملاس نيشكر است و از هر 5/3 كيلوگرم، ملاس يك كيلو الكل توليد مي شود.
مديرعامل كشت و صنعت نيشكر اميركبير بيان داشت: اين كارخانه با 60درصد پيشرفت فيزيكي نيازمند 150ميليارد ريال اعتبار براي تأمين قطعات كارخانه است كه در اين مورد با كشور اسپانيا براي خريد قطعات به توافق رسيديم و اميدواريم با مساعدت استاندار خوزستان تا 15ماه آينده به توليد و بهره برداري برسيم.
 


برگزاري نشست مشترك مناطق آزاد ايران و عراق در خوزستان

آبادان- خبرنگار كيهان:
نشست مشترك مناطق آزاد ايران و عراق به منظور افزايش همكاري دوجانبه در زمينه صادرات، مرز شلمچه و ايجاد منطقه تجاري بين دو كشور برگزار شد.
«محبت رئيسي» مديرعامل منطقه آزاد ارونددر نشست مشترك مناطق آزاد ايران و عراق اظهار كرد: توسعه حمل و نقل ريلي و دريايي و همچنين سرمايه گذاري در بخش صنعت به خصوص در حوزه صنايع پتروشيمي و پايين دستي از موضوعات مورد توافق در اين نشست بود.
در ادامه «فاروق ابراهيم اسماعيل» معاون مديركل سازمان منطقه آزاد عراق گفت: آرزوي دو ملت و مسئولان دو كشور است كه در زمينه تحقق بخشيدن به منافع مشترك تجاري گام هايي را بردارند كه اين امر با امضاي قرارداد همكاري تجاري ميان منطقه آزاد اروند و منطقه آزاد عراق محقق مي شود.
 


كوتاه از هفته دولت

پوشش 100درصدي تلفن
اردبيل- خبرنگاركيهان: همزمان باهفته دولت 13پروژه در شهرستان نير به بهره برداري رسيد.
براي آماده سازي اين پروژه ها در سطح شهرستان نير 62ميليارد و 633ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
در مراسم افتتاح اين پروژه ها فرماندار نير گفت: 74درصد از جمعيت اين شهرستان در روستاها ساكن هستند و با ضرورت خدمت رساني بيشتر به آنها بايد گفت كه در زمينه برق رساني و بهره مندي روستائيان از تلفن در اين شهرستان به 100درصد ظرفيت بهره مندي رسيده است.
افتتاح فاز اول تقاطع
شهريار- خبرنگاركيهان: در آستانه هفته دولت با حضور دكتر واحدي مديركل راه و ترابري استان تهران، فرماندار شهريار، نماينده مردم شهريار در مجلس شوراي اسلامي فاز يك روگذر ميدان سپاه شهريار افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اعتبار كل پروژه تقاطع غير هم سطح ميدان سپاه بالغ بر 6ميليارد و 8ميليون تومان هزينه دربر دارد كه فاز اول روگذر با اعتباري بالغ بر 3ميليارد و 700ميليون تومان به طول 1300متر و به عرض 40متر 3 بانده مورد بهره برداري قرار گرفت.
برقراري خط پرواز
برازجان- خبرنگاركيهان: با حضور جمعي از مسئولان و مردم جزيره خارك اولين پرواز هواپيماي مسافربري خارك- مشهد از فرودگاه اين جزيره انجام شد. برقراري خط پروازي خارك- مشهد و بالعكس يكي از خواسته هاي ديرينه مردم اين جزيره بود كه در دومين روز هفته دولت محقق شد.
اختصاص اعتبار
¤ ايوان غرب- خبرنگاركيهان: در آستانه هفته دولت فرماندار شهرستان ايوان غرب گفت: امسال 8ميليارد و 400ميليون تومان اعتبار براي انجام پروژه هاي عمراني، كشاورزي، فرهنگي تصويب شده است. وي افزود: به منظور محروميت زدايي از چهره ايوان غرب نيازمند توجه بيشتر استاندار ايلام و ساير مسئولان به اين شهرستان هستيم.
استفاده از طرح هاي عمراني
قشم- خبرنگاركيهان: در دومين روز از هفته دولت چهار پروژه مختلف فرهنگي، برق رساني و عمراني در قشم به بهره برداري رسيدند. دبيرستان 6كلاسه روستاي كاروان با 598متر زيربنا و 420ميليون تومان هزينه با 140نفر دانش آموز به بهره برداري رسيد. همچنين دو پروژه برق رساني پست موقت 230كيلوولت قشم به درگهان و پست 230كيلوولت موقت لافت با هزينه اي بالغ بر 14ميليارد تومان و 532واحد مسكوني با هزينه هر واحد مسكوني 40ميليون تومان به بهره برداري رسيدند.
بهره برداري 124 طرح
شاهرود- خبرنگار كيهان: فرماندار شاهرود گفت: همزمان با فرا رسيدن هفته دولت 124 طرح عمراني در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
مهدي بندرآبادي افزود: اين پروژه ها در بخش هاي مختلف با اعتبارات ملي، استاني و سفرهاي هيئت دولت اجرايي شده اند.
به گفته وي طرح هاي كشاورزي، برق رساني، گازرساني، راه سازي و تصفيه خانه فاضلاب شاهرود از جمله طرح هايي بودند كه در هفته دولت به بهره برداري رسيدند.
افتتاح طرح هاي عمراني
زاهدان- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته دولت 49 طرح عمراني- خدماتي با هدف ايجاد اشتغال و بهبود وضعيت معيشتي مردم در مناطق عشايري سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد. مديركل امور عشايري سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 18 ميليارد و 814 ميليون ريال به بهره برداري رسيده اند و از مزاياي آنها يك هزار و 721 خانوار بهره مند شده اند.
گازرساني به 5 روستا
يزد- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت گاز استان يزد از بهره برداري از پروژه هاي گازرساني به فاز دوم شهر طبس، 5 روستا، 4 مجتمع مسكن مهر و يك واحد صنعتي عمده در هفته دولت خبر داد.
عليرضا پيله ور گفت: پروژه گازرساني به فاز دوم شهر طبس با صرف هزينه 42 ميليارد ريال و پذيرش 3هزار و 500 خانوار و گازرساني به روستاي خويدك در شهرستان يزد، روستاهاي اسدآباد عليا، اسدآباد سفلي و حسين آباد در شهرستان ابركوه و روستاي سروعليا در شهرستان اردكان در مجموع با اعتبار 24 ميليارد و 500 ميليون ريال و پذيرش 470 خانوار در هفته دولت به بهره برداري رسيد.
وي خاطرنشان كرد: همزمان با هفته دولت، پروژه هاي گازرساني به 4هزار و 260 واحد مسكوني در قالب مسكن مهر و با صرف هزينه 10ميليارد ريال نيز به بهره برداري رسيد.
احداث نيروگاه زباله سوز
رشت- خبرنگار كيهان: معاون عمراني استانداري گيلان گفت: عمليات ساخت نيروگاه زباله سوز در منطقه سراوان رشت، اجرايي شد. وي افزود: براي اجراي اين طرح اعتباري بالغ بر 300 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي اختصاص يافت.
محمد اكبرزاده مدت ساخت نيروگاه زباله سوز رشت را 18 ماه اعلام كرد و گفت: براي احداث 15 نيروگاه زباله سوز در كشور با شركت هاي چيني انعقاد قرارداد شده كه از اين تعداد 7 نيروگاه در گيلان ساخته مي شود.
 


نمايشگاه بين المللي گل و گياه در كرج برپا مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج از برپايي اولين نمايشگاه بين المللي گل و گياه در كرج در محل باغ گلها خبر داد.
عباس زارع اظهار داشت: اين سازمان باتوجه به مصوبه شوراي سازمان و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، اولين دوره نمايشگاه بين المللي گل و گياه كرج از 12 تا 26 شهريور ماه سال جاري در باغ گل هاي پارك شهيد چمران برگزار مي كند.
وي تصريح كرد: در اين نمايشگاه توليدكنندگان گل و گياه از استان هاي مختلف كشور و كشورهاي خارجي، شركت هاي تامين كنندگان ادوات و نهاده هاي باغي، شركت هاي فعال در امر محوطه سازي، تشكل ها و كانون ها و مراكز علمي تحقيقاتي مختلف حضور دارند.
زارع با بيان اينكه نمايشگاه مزبور داراي 5 هكتار فضاي سبز و 4 هزار مترمربع فضاي سرپوشيده است گفت: در كنار برگزاري اين نمايشگاه جنگ شادي براي كودكان و نوجوانان و كارگاه هاي آموزشي برپا مي شود.
 


تكميل كارخانه بازيافت زباله رودسر

رودسر- خبرنگار كيهان:
شهردار رودسر از آغاز به كار كارخانه بازيافت زباله رودسر خبر داد.
وي گفت: اين كارخانه در مرحله نخست به طور متوسط روزانه 80 تن زباله شهر رودسر را بازيافت مي كند كه با بهره برداري كامل از آن قادر خواهد بود در روز 250 تن زباله خانگي شهروندان شهرستانهاي رودسر و املش را به كود آلي تبديل نمايد.
عيسي كاظمي در ادامه با بيان اينكه براي انجام اين طرح 33 ميليارد و 500 ميليون ريال سرمايه گذاري شده افزود: در حال حاضر زمينه اشتغال 35 نفر به طور مستقيم در اين كارخانه فراهم شده كه به تدريج با اجراي توليد كود ورمي و كارگاه هاي توليدي مرتبط با ضايعات كارخانه زمينه اشتغال افراد بيشتري نيز فراهم خواهد شد.
بر پايه همين گزارش كارخانه بازيافت زباله رودسر با انعقاد قرارداد بين شهرداري رودسر و شركت تراكتورسازي و ماشين سازي تبريز، تحت نظارت پژوهشكده محيط زيست و سازمان بازيافت استان و استانداري در حال تكميل است.


رشد 16 درصدي ماليات دراستان اصفهان

اصفهان - خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار اصفهان با اشاره به معوقات مالياتي 7 هزار و 500 ميليارد توماني كشور افزود: سهم استان اصفهان از اين رقم 10درصد است.
«عليرضا همدانيان» در نشستي با خبرنگاران گفت: در 4ماه امسال 2هزار و 60 ميليارد تومان ماليات دراستان اصفهان جذب به خزانه دولت واريز شد كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال 90 با 16 درصد رشد مثبت همراه بوده است.
وي ماليات كسب شده طي سال گذشته از استان اصفهان را يك هزار و 270 ميليارد تومان اعلام كرد وافزود: امسال جذب ماليات در استان 800 ميليارد تومان افزايش يافته است كه بخشي از آن مربوط به ماليات شركت ها است كه در تهران وصول مي شد اما امروزه در استان وصول مي شود.
معاون برنامه ريزي استاندار اصفهان بيشترين ماليات ها را مربوط به شركت ها اعلام كرد و گفت: پرداخت ماليات اشخاص حقوقي و غير دولتي سالانه بالغ بر 900 ميليارد تومان و ماليات مشاغل شامل اصناف و پرسنل بالغ بر 235 ميليارد تومان است كه مابقي بالغ بر 280ميليارد تومان مربوط به ماليات ارزش افزوده و 440ميليارد تومان هم متعلق به ساير ارگان ها است.
 


فسخ 16 قرارداد صنعتي راكد در آستانه اشرفيه

رشت- خبرنگار كيهان:
16 قرارداد صنعتي راكد در شهرستان آستانه اشرفيه فسخ شد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: بازپس گيري واحدهاي راكد شهرستان با همكاري مراجع قضايي در دست اقدام است كه تاكنون 16 قرارداد صنعتي راكد فسخ قطعي شده است.
عباسيان امين با اشاره به اينكه آستانه اشرفيه داراي يك شهرك صنعتي، ناحيه صنعتي و مجتمع كارگاهي است افزود: در مجتمع كارگاهي اين شهرستان اراضي با اولويت صنوف پراكنده در سطح شهر و واحدهاي توليدي كوچك به متقاضيان واگذار مي شود.
وي همچنين از پيگيري برنامه كاري درباره موقعيت هاي صنعتي آستانه اشرفيه در 2 محور خبر داد و گفت: محور نخست و اولويت برنامه ها، تكميل زيرساخت هاي باقيمانده است و محور دوم فعاليت ها، تلاش براي افزايش تعداد واحدهاي به بهره برداري رسيده با كمك ديگر دستگاه هاي متولي است.
 


احداث پايگاه هوايي امداد و نجات در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
4 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت نخستين پايگاه هوايي امداد و نجات آذربايجان غربي اختصاص يافت.
مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي گفت: اين اعتبار از طرف استاندار آذربايجان غربي براي اتمام ساخت اين پايگاه هوايي اختصاص يافته است.
«يحيي زينالپور» افزود: نخستين پايگاه امداد هوايي استان در 7 كيلومتري جاده شهيد كلانتري اروميه در زميني به مساحت 5 هكتار در حال ساخت است و هم اكنون بيش از 85 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي اضافه كرد: يك هزار و 975 مترمربع از زمين پايگاه به آشيانه بالگرد، 5 هزار و 625 مترمربع به جايگاه فرود بالگرد و 6 هزار و 300 مترمربع نيز به باند پرواز اختصاص داده شده است.
«زينالپور» با اشاره به اينكه اجراي اين طرح از سال 89 در استان شروع شده است، افزود: تاكنون براي اجراي اين طرح حدود 15 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي تصريح كرد: با بهره برداري از مرحله اول نخستين پايگاه امداد هوايي آذربايجان غربي تا پايان امسال يك فروند بالگرد امدادي در اين پايگاه مستقر و امكان ارائه خدمات هوايي امدادي در مواقع بروز حوادث مختلف در استان فراهم خواهد شد.
 


يزد كمترين نرخ بيكاري كشور را داراست

يزد- خبرنگار كيهان:
استان يزد در سال گذشته رتبه ششم كشور در زمينه اشتغال را كسب كرد و پايين ترين نرخ بيكاري به استان يزد تعلق دارد.
استاندار يزد با اعلام اين خبر گفت: تاكنون 67 درصد از جمعيت استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته و يزد در اين زمينه جزء 3استان برتر كشور است.
«محمدرضا فلاح زاده» در نشست شوراي هماهنگي تعاون. كار و رفاه اجتماعي با اشاره به ادغام وزارتخانه ها و شكل گيري وزارت تعاون. كار و رفاه اجتماعي گفت: اداره كل تعاون. كار و رفاه اجتماعي استان يزد به عنوان استان برتر كشور در زمينه ادغام و ساماندهي امور مربوط به 11 دستگاه زيرمجموعه اين اداره كل انتخاب شد.
وي با اشاره به ايجاد فرصت هاي شغلي در استان يزد طي سال هاي اخير، تصريح كرد: استان يزد در سال گذشته رتبه ششم كشور در زمينه ايجاد اشتغال را به خود اختصاص داد و پايين ترين نرخ بيكاري در سال گذشته به استان يزد تعلق دارد.
استاندار يزد سند توسعه اشتغال استان را بهترين سند توسعه اشتغال در كشور دانست و افزود: سند توسعه اشتغال استان يزد بر مبناي كار علمي و كارشناسي تهيه شده كه همين خصوصيت جامع نگري و آمايش اشتغال استان را به همراه دارد.
 


مدير موسسه بازيافت مازندران:

نبود متولي پسماند خطر زباله را به دريا كشاند

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير موسسه بازيافت استان مازندران گفت: نبود متولي پسماند خطر زباله را به دريا كشاند.
«شيداالله مهدوي» با اشاره به فرا رسيدن روز دريايي خزر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعايت معيارهاي مشخص شده در جلوگيري از آلودگي هاي درياي خزر از وظايف دولت هاي حاشيه دريايي خزر و مردم حاشيه اين درياچه بزرگ دنيا محسوب مي شود.
وي تصريح كرد: وجود آلاينده هاي متعدد و متنوع جديد در جهان و انتقال آن از رودخانه به دريا، درياي خزر را با مشكل مهم زيست محيطي مواجه كرده است.
مدير موسسه بازيافت استان مازندران اظهار داشت: عدم وجود متولي واحد در حوزه پسماند در شمال كشور خطر زباله را به دريا كشانده است و ورود انواع آلاينده هاي صنعتي، سموم كشاورزي و فاضلاب هاي خانگي علاوه بر مشكلات زيست محيطي، بر كيفيت آب نيز اثر منفي مي گذارد.
مهدوي افزود: درياي خزر موقعيت هاي مناسبي را براي گردشگري دارد كه با وجود زباله و پساب هاي صنعتي زيبايي اين محيط زيست بيش از گذشته در خطر است.
مدير موسسه بازيافت استان مازندران اظهار داشت: براي حفظ درياي خزر بايد از تمام ظرفيت هاي دولت هاي در حاشيه درياي خزر استفاده بهينه كرد كه يكي از راه هاي اساسي فرهنگ سازي مردم در حوزه زباله است.
 


برگزاري دوره آموزشي نوعروسان در نوشهر

نوشهر- خبرنگار كيهان:
دوره آموزش نوعروسان تحت پوشش كميته امداد امام خميني شهرستان نوشهر برگزار شد.
در اين دوره آموزشي 37نوعروس حضور داشتند كه با مسائل مربوط حقوق متقابل همسران و آموزش پس از ازدواج، بهداشت، تنظيم خانواده، پيشگيري از اعتياد، تعميق باورهاي ديني و احكام آشنا شدند. در مراسم پاياني اين دوره آموزشي رئيس كميته امداد امام خميني نوشهر اظهار داشت: مشاركت و كمك هاي مردم در امور خير به خصوص در امر تهيه جهيزيه ستودني است كه جا دارد از خيرين تقدير و تشكر كنم.
رفيع خانكشي خاطر نشان كرد: در اولين دوره كلاس هاي آموزش قبل از ازدواج نوعروسان، كلاس هايي در خصوص آموزش تنظيم خانواده، كسب و كار و مهارت هاي شغلي، احكام اسلامي برپا شد. شايان ذكر است به همت كميته امداد امام خميني شهرستان نوشهر مبلغ 25ميليون تومان كمك جهيزيه به 25نوعروس اهداء شد.
 


اخذ موافقت اصولي تأسيس دانشكده طب سنتي در بابل

بابل- خبرنگاركيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل از اخذ موافقت اصولي تأسيس دانشكده طب سنتي در اين شهرستان خبر داد.
دكتر ابراهيم ميكانيكي رئيس دانشگاه علوم پزشكي بابل همچنين گفت: با ابلاغ وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و به استناد رأي صادره از سوي شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور موافقت اصولي تأسيس دانشكده طب سنتي در شهر بابل اخذ شد و به اين ترتيب گام مهمي در راستاي توسعه دانشگاه برداشته خواهدشد.
 


تعاوني هاي كم كار مسكن مهر خوزستان اخطار گرفتند

اهواز- خبرنگاركيهان:
معاون تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان به تعاوني هاي مسكن مهر كم كار و نيز اعضايي كه تا پايان مرداد سهم آورده خود را افزايش ندهند، آخرين اخطار خود را داد.
«رضا ميراني» از تعيين تكليف تعاوني هاي ضعيف مسكن مهر خبر داد و اظهارداشت: آن دسته از اعضاي تعاوني هاي مسكن كم كار كه تا پايان مردادماه جاري سهم آورده خود را افزايش ندهند، حذف و متقاضيان ديگري جايگزين آنها خواهندشد.
وي با اشاره به 252 ميليارد و 945 ميليون تومان سهم آورده 45 هزارو 771 عضو تعاوني هاي مسكن مهر در استان خاطرنشان كرد: 49 هزار و 126 واحد مسكوني در 19شهر استان در دست ساخت است كه در مجموع 62 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.
ميراني اعضاي تعاوني هاي مسكن مهر را در استان 45هزار و 771 نفر اعلام كرد و با اشاره به آورده اعضا در شهرهاي مختلف استان از 500هزار تومان تا 19ميليون تومان گفت: كمترين سهم آورده را 964 نفر از اعضاي تعاوني هاي مسكن مهر درشهرهاي آبادان، اهواز، بندر امام، بندر ماهشهر، خرمشهر، دشت آزادگان و شوش داشته اند.
به گفته وي در اداره تعاون خوزستان، بيشترين سهم آورده مربوط به 89 نفر از اعضاي تعاوني هاي مسكن مهر شهرهاي شوش، دزفول و ماهشهر است كه هركدام 19ميليون تومان آورده دارند.
 


مديركل استاندارد همدان خبر داد

كنترل كمي كالاها براي مقابله با كم فروشي  

همدان- خبرنگار كيهان: مديركل استاندارد همدان از اجراي طرح بررسي كميت كالاهاي موجود در بازار استان براي مقابله با كم فروشي خبر داد. «فرهاد تيموري» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: برخي واحدهاي توليدي با سوءاستفاده از شرايط اقتصادي حاكم بر جامعه به جاي سياستگذاري مناسب براي رفع نياز جامعه، به كاهش توليد با هدف سود بيشتر روي آورده اند.وي ادامه داد: در طرح كنترل كمي كالاها، توليدات موجود در بازار از نظر حجم، وزن و تعداد بررسي و در صورت اثبات كم فروشي، متخلفين به ستاد تعزيرات معرفي مي شوند.تيموري اضافه كرد: همچنين از ابتداي شهريورماه واحدهاي صنعتي فاقد پروانه استاندارد استان از طريق رسانه ها شناسانده خواهند شد.


خيران هرمزگاني 700 ميليون ريال به زندانيان ديه كمك كردند

بندرعباس خبرنگار كيهان:
در همايش استاني جشن گلريزان خيران هرمزگاني 700 ميليون ريال براي آزادي زندانيان ديه و جرايم غيرعمد كمك كردند.
معاون ستاد ديه در امور استان ها در اين همايش با بيان اينكه كمك به همنوع كار بسيار پسنديده اي است، گفت: صرفا پرداخت بدهي زندانيان جرائم غيرعمد تنها راه حل منطقي نيست.
عباس كشاني به تصادف هاي رانندگي اشاره كرد و افزود: آمار تصادف ها در ايران نسبت به ساير كشورهاي دنيا نگران كننده است كه نتيجه آن ميلياردها تومان خسارت انساني و مادي است.
وي بيان داشت: يك هزار و 500 زنداني جرائم غيرعمد ناشي از تصادفات رانندگي در كشور وجود دارد كه نقش عامل انساني در بروز حوادث رانندگي حدود 70 درصد بوده است.
اين مقام مسئول تصريح كرد: هم اكنون 101 زنداني ديه و جرائم غيرعمد با 56 ميليارد ريال در زندان هاي هرمزگان منتظر ياري نيكوكاري هستند.

 


مجوز گردشگري شهرستانك كرج صادر شد

كرج- خبرنگار كيهان:
بخشدار آسارا از صدور مجوز گردشگري شهرستانك و تخصيص يك ميليارد تومان اعتبار براي بازسازي كاخ ناصري خبر داد.
«محسن محمدي» گفت: اين موضوع در جلسه رفع موانع گردشگري بخش آسارا با حضور معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تصويب شد.وي افزود: مقرر شد با اعطاي وام و در صورتي كه طرح در زمان پيش بيني شده با پيشرفت فيزيكي همراه باشد، يارانه سود وام براي سرمايه گذار شهرستانك اختصاص يابد.
بخشدار آسارا درباره وضع كاخ شهرستانك اظهار داشت: اين كاخ به صورت BUT واگذار مي شود و مقرر شد سازمان ميراث فرهنگي يك ميليارد تومان براي بازسازي در اختيار بگذارد و 500 ميليون تومان نيز از سوي فرمانداري تخصيص يابد. محمدي تصريح كرد: با دريافت اين اعتبار، عمليات بازسازي كاخ ناصري در شهرستانك آغاز مي شود.
 


افزايش توليد پيله تر ابريشم درگيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
توليد پيله تر ابريشم درگيلان 20 درصد افزايش يافت.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گيلان با اعلام اين خبر گفت: درسال جاري 800 تن پيله كرم ابريشم دراستان برداشت شد كه نسبت به سال قبل افزايش 20 درصدي داشته است.
اردشير روحي قيمت خوب خريد تضميني پيله كرم ابريشم كه كيلوئي 86 هزار ريال بود را يكي از دلايل افزايش توليد اين محصول عنوان كرد و افزود: برطرف شدن موانع نوغانداران و حل مشكلات آنها، ابريشم گيلان را به جايگاه واقعي آن برمي گرداند.وي با بيان اين مطلب كه در گذشته نوغانداري يكي از درآمدهاي مهم كشاورزان محسوب مي شد،خاطرنشان كرد: با حمايت هاي خوبي كه از نوغانداران درسال جاري صورت گرفت بسياري از روستاييان به فكر احياي توتستان ها افتاده اند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان افزود: با توجه به تجربه خوب روستاييان گيلان در امر توليد پيله ابريشم در آينده اي نزديك شاهد رونق اين بخش خواهيم بود.
 


توليد بادام در اصفهان افزايش يافت

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان گفت: توليد بادام از بادامستان هاي اين استان امسال 30درصد افزايش يافت.
رئيس زاده با اشاره به اينكه برداشت بادام از 8هزار و 332هكتار از بادامستان هاي استان اصفهان آغاز شده است، اظهار داشت: پيش بيني مي شود امسال بيش از 10هزار باغدار 12هزار و 500تن بادام از باغ هاي استان برداشت كنند.
وي ميانگين عملكرد بادام در هر هكتار را يك هزار و 500كيلوگرم عنوان كرد و افزود: ارقام عمده توليدي بادام استان اصفهان را ربيع، مامايي، منقا و ديرگل شاهرود تشكيل مي دهند و عمده توليدكنندگان آن نيز در شهرستان هاي تيران و كرون، نجف آباد، لنجان، كاشان، فريدون شهر، فريدن، گلپايگان و خوانسار هستند.مديرامور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان اظهار داشت: امسال سطح زيركشت محصول بادام 250هكتار بيشتر از سال گذشته است.
وي ميزان برداشت بادام از هر درخت را چهار كيلوگرم اعلام كرد و افزود: در سال گذشته از 8هزار و 82هكتار باغ استان اصفهان 8هزار و 800تن بادام برداشت شد.


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14