(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 شهریور 1391 - شماره 20292

تجمع اعتراض آميز در رباط عليه رژيم پادشاهي مغرب
سازمان جوانان فلسطين: ديگر به اتحاديه اروپا اعتماد نداريم
يك پايگاه خبري اردن: فرزند پادشاه عربستان جانشين سعود الفيصل شد
ديلي استار فاش كرد
اعزام پنهاني نيروهاي ويژه انگليس به خاك سوريه
درآمد نجومي پنتاگون
درگيري با پليس آل خليفه در خيابان هاي منامه
نامه 740 معترض به حاكم امارات براي آزادي زندانيان سياسي
دور تازه مخالفت جنبش وال استريت با نظام سرمايه داري در فلوريدا
عمليات گسترده ارتش لبنان براي بازداشت آشوبگران در طرابلس
ديوان عالي پاكستان به پرويز اشرف 3 هفته مهلت داد
سرباز افغان بار ديگر اشغالگران آمريكايي را به رگبار بست
جلسه اضطراري پارلمان ليبي براي بررسي درگيري هاي قومي
چها رسوي پنج قا ره
مخالفت انقلابيون مصري با دريافت وام از صندوق بين المللي پول


تجمع اعتراض آميز در رباط عليه رژيم پادشاهي مغرب

تظاهركنندگان مغربي با برپايي تجمع اعتراض آميز، اصلاحات سياسي دراين كشور را خواستار شدند.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، فعالان جنبش 20 فوريه در مغرب روز يكشنبه با برگزاري تظاهراتي اعتراض آميز در رباط (پايتخت) و دارالبيضاء (پايتخت اقتصادي) بر انجام اصلاحات عميق سياسي و اقتصادي تاكيد كردند.براساس اين گزارش مخالفان رژيم پادشاهي مغرب با سردادن شعارهايي آزادي فوري و بدون قيد و شرط افراد بازداشت شده در ناآرامي هاي اخير اين كشور را خواستار شدند.اين گزارش مي افزايد: فعالان جنبش 20 فوريه تهديد كردند در صورت بي توجهي دولت به خواسته هاي شان، به اعتراضات مردمي در آينده ادامه خواهند داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه نزديك به 400 نفر با راهپيمايي درخيابان هاي محله پرجمعيت «برتونسي» به تظاهرات ضد دولتي پرداختند.


سازمان جوانان فلسطين: ديگر به اتحاديه اروپا اعتماد نداريم

سازمان جوانان فلسطيني تأكيد كرد، از آنجايي كه اتحاديه اروپا روابط خود با رژيم اشغالگر را تقويت كرده است، اين سازمان ديگر وعده هاي پوچ رهبران اتحاديه را نمي پذيرد.
به گزارش خبرگزاري پرس تي وي، سازمان جوانان فلسطيني با اشاره به توافقنامه هاي متعدد ميان اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستي اعلام كرد، در حالي كه اسرائيل سرگرم بي خانمان كردن مردم فلسطين است اتحاديه اروپا به تمديد توافقنامه هاي خود با اين رژيم مي پردازد. اين سازمان تأكيد كرد، اسرائيل هيچ احترامي به حقوق بشر نمي گذارد و حقوق مردم فلسطين را نقض مي كند اما متقابلا اتحاديه اروپا به اين رژيم امتياز مي دهد.سازمان جوانان فلسطيني همچنين اظهار داشت، اتحاديه اروپا از ظلم و ستمي كه به فلسطينيان وارد مي شود كاملا آگاه است و گزارش هاي زيادي از طريق مقامات كنسولي به كشورهاي متبوعشان ارايه مي شود اما با اين حال با رژيم صهيونيستي همكاري مي كند.


يك پايگاه خبري اردن: فرزند پادشاه عربستان جانشين سعود الفيصل شد

منابع خبري از بركناري وزير خارجه عربستان و انتصاب فرزند پادشاه به جاي وي خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «المرصد اردن»، دولت عربستان به دليل وخامت حال شاهزاده «سعود الفيصل» وي را بركنار و دستور داد تا «عبدالعزيز بن عبدالله» فرزند پادشاه سعودي جايگزين وي شود.
براساس اين گزارش، اقدام دولت سعودي پس از آن صورت گرفت كه پزشكان عربستان اعلام كردند كه حال جسماني وي مساعد نيست و قادر به انجام امور روزمره خود نيست. در گزارش پزشكي «سعود الفيصل» تصريح شده است كه وي هرگز نمي تواند به كار و فعاليت عادي بازگردد و غير ممكن است به مسئوليت خود در وزارت خارجه عربستان در آينده ادامه دهد. اين گزارش مي افزايد: بعد از دريافت اين گزارش، مسئولان ارشد سعودي مجبور شدند تا در يكي از مهم ترين و كليدي ترين وزارتخانه هاي خود تغييرات اساسي ايجاد كنند و به همين منظور سعود الفيصل بركنار و معاونش به جاي او منصوب شده است.اخيرا دولت عربستان نشست وزيران خارجه عرب درباره سوريه را كه قرار بود در جده برگزار شود، را به بهانه وخامت حال عمومي سعود الفيصل به تعويق انداخت.سعود الفيصل برادر پادشاه عربستان كه 71 سال سن دارد، به علت كهولت سن و عود بيماري در روزهاي اخير در بيمارستان بستري و شايعاتي در مورد مرگ وي رواج يافته است.
 


ديلي استار فاش كرد

اعزام پنهاني نيروهاي ويژه انگليس به خاك سوريه

روزنامه ديلي استار فاش كرد تعداد 200 نيروي ويژه انگليسي به بهانه رديابي سلاح شيميايي مخفيانه به سوريه اعزام شدند.
اين روزنامه انگليسي فاش كرد 200 نيروي نظامي انگليس كه از نيروهاي ويژه ارتش محسوب مي شوند براي شناسايي و كشف سلاح هاي شيميايي در سفري محرمانه به سوريه اعزام شده اند.
اين نظاميان از طريق مرزهاي تركيه و به صورت قاچاق وارد خاك سوريه شده اند.
سفر مخفيانه نيروهاي ويژه انگليس به سوريه در حالي صورت مي گيرد كه اخيرا كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا اعلام كرده كه اگر سوريه از سلاح هاي شيميايي استفاده كند بلافاصله در اين كشور مداخله نظامي خواهد شد.
تحليلگران معتقدند شكست كشورهاي غربي براي براندازي نظام بشاراسد باعث شده كه اين كشورها به بهانه هاي متعدد براي دخالت در سوريه متوسل شوند.
از سوي ديگر، صدها تن از مردم شهر مرزي حاتاي با شركت در تظاهرات و سر دادن شعار مردم تركيه برادر مردم سوريه هستند خواستار اخراج مخالفان دولت سوريه از خاك تركيه شدند.
به گزارش ايرنا در اين تجمع كه بنا به دعوت برخي احزاب سياسي مخالف دولت تركيه و نهادهاي غيردولتي برگزار شد، صدها تن از مردم شهر مرزي حاتاي در جنوب تركيه سياست هاي خصمانه دولت آنكارا عليه دمشق را محكوم كردند.
معاون حزب كارگر تركيه در سخنراني خود در اين محل با محكوم كردن حمايت دولت تركيه از گروه هاي مسلح سوري كه عليه دولت «بشار اسد» فعاليت مسلحانه دارند، گفت: پايگاه هاي تروريستي مخالفان سوري در تركيه بايد تعطيل و تروريست ها از اين كشور اخراج شوند.
در اين تجمع كه برخي از شركت كنندگان پرچم هاي تركيه و سوريه و تصاوير بشاراسد را در دست داشتند، شعارهايي در حمايت از دولت سوريه سر داده شد و از مقاومت آنان در قبال توطئه بين المللي قدرداني به عمل آمد.
از سوريه نيز خبر مي رسد ارتش سوريه در ادامه عمليات ضربتي خود در سركوب گروهك هاي تروريستي ده ها فرد مسلح را در استان هاي ادلب، حلب و حمص به هلاكت رسانده و عمليات نفوذ يك گروهك تروريستي از خاك لبنان به داخل سوريه را ناكام گذاشت.
يك منبع نظامي تاكيد كرد يگان هاي ارتش حمله عناصر تروريستي به جمعي از نيروهاي ارتش مستقر در اطراف شهر ادلب كه قصد ورود به شهر و كمك به گروه هاي مسلح را داشتند سركوب كردند.
به گزارش فارس نيروهاي ارتش همچنين گروه هاي تروريستي در منطقه صنعتي اريحا را محاصره و چندين دستگاه خودروهاي آنها كه مجهز به خمپاره انداز بود را منهدم كردند.
از سوي ديگر يك منبع محلي تاكيد كرد افراد مسلح منطقه «جبل الاربعين» را با دو دستگاه تانكي كه از پيش ربوده بودند گلوله باران كردند كه به تخريب چندين منزل مسكوني و شهادت دستكم 4 غير نظامي منجر شد.
افراد مسلح همچنين يك زن را به دليل مخالفت برادرش با جدا شدن از ارتش سوريه اعدام كردند.
مردم شهر «معره النعمان» نيز با برپايي يك راهپيمايي خواستار خروج افراد مسلح از شهرشان شدند و از ارتش سوريه خواستند با مداخله فوري و مشتي آهنين تروريست ها را سركوب كند.
در شهر حلب نيز درگيري شديدي ميان گروه هاي تروريستي مسلح و نيروهاي ارتش سوريه در منطقه باب الحديد صورت گرفت و ارتش آخرين پايگاه هاي تروريست ها را در اين منطقه گلوله باران كرد. در اين درگيري ها پنج سركرده تروريست ها به هلاكت رسيده و ده ها تن ديگر دستگير شدند.
در همين رابطه شبكه هاي تلويزيوني سوريه تصاويري از جنايت جديد گروهك هاي تروريستي در شهر داريا در استان ريف دمشق منتشر كردند كه نشان مي دهد تروريست ها جنازه همرزمان خود را مي سوزانند تا هويت آنان مشخص نشود.
در بين گروه هاي مسلحي كه با نظام سوريه مي جنگند تعداد زيادي افراد خارجي از كشورهايي نظير افغانستان، پاكستان، ليبي و برخي كشورهاي ديگر ديده مي شوند.


درآمد نجومي پنتاگون

به نوشته نيويورك تايمز طبق تحقيقات جديدي كه براي كنگره آمريكا صورت گرفته، فروش تسليحات اين كشور در سال 2011 سه برابر شده و به بيش از 66 ميليارد دلار رسيده است.
در سال 2011 فروش تسليحات آمريكا دقيقاً به 66 ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد و با اين رقم بيش از سه چهارم بازار جهاني فروش سلاح در اين سال را به خود اختصاص داد. مجموع كل ارزش فروش سلاح در سال 2011 توسط همه كشورهاي جهان 85 ميليارد و 300 ميليون دلار بوده است. رقم فروش تسليحات آمريكا در سال 2010 حدود 21 ميليارد و 400 ميليون دلار و در سال 2009 تقريباً 31 ميليارد دلار بوده است.
با وقوع قيام هاي عربي و بيداري اسلامي در منطقه، آمريكا در چارچوب منافع خود به گروه هاي مسلح و مخالف كمك مي كند و به آنها سلاح مي رساند؛ لذا طبيعي است كه ميزان فروش سلاح ها در مقايسه با سال 2011 افزايش يابد.
واشنگتن همچنين با دولت سعودي توافقنامه اي را امضا كرده است كه بر اساس آن 86 فروند جنگنده پيشرفته «اف-15» را در اختيار رياض قرار خواهد داد.
علاوه بر آن، آمريكا شماري موشك مدرن، هلي كوپترهاي «آپاچي» و «بلك هاوك» را نيز به سعودي ها مي دهد و اين بخشي از قرارداد 33 ميليارد و 400 ميليون دلاري منعقد شده ميان طرفين است.
امارات متحده نيز از آمريكا يك سامانه ضد موشكي مجهز به رادار به ارزش 3 ميليارد و 49 ميليون دلار و 16 هلي كوپتر «شنوك» به ارزش 939 ميليون دلار خريداري كرده است. دولت عمان هم در اين ميان 18 فروند جنگنده «اف-16» به ارزش يك ميليارد و 400 ميليون دلار از آمريكا خريداري كرده است.
اين مبلغ ها نشان مي دهند كه كشورهاي مرتجع عربي تا چه اندازه در شكوفايي اقتصاد نظامي آمريكا نقش دارند.
 


درگيري با پليس آل خليفه در خيابان هاي منامه

نيروهاي امنيتي آل خليفه با حمله به تظاهركنندگان بحريني تظاهرات مسالمت آميز مردم را كه به طرفداري از اسيران و بازداشت شدگان برگزار شده بود به شدت سركوب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين تظاهراتي با عنوان حمايت از اسيران و بازداشت شدگان در زندان هاي رژيم آل خليفه برگزار كردند كه با يورش نظاميان آل خليفه و به كارگيري گازهاي اشك آور و گلوله به خشونت كشيده شد. تظاهركنندگان تاكيد كردند كه سركوب ها و بازداشت انقلابيون باعث توقف انقلاب و انصراف از خواسته آزادي، استقلال و سرنگوني نظام آل خليفه نخواهد شد.
انقلابيون بحريني همچنين اظهار داشتند در هفته جاري فعاليت هاي خود عليه آل خليفه را با شعار پايبندي به دفاع مقدس آغاز خواهند كرد.
از سوي ديگر جمعيتي حدود 150 نفر به يك پاسگاه پليس در خارج منامه پايتخت بحرين با كوكتل مولوتف حمله كردند.
در جريان اين حمله يك افسر پليس به طور سطحي مجروح شد و نيروهاي امنيتي به درگيري با جمعيت معترض پرداختند.
معترضان در حالي كه شعارهايي عليه آل خليفه سر مي دادند به اين پاسگاه حمله و تاكيد كردند از خواسته خود دست برنمي دارند.
اين در حالي است كه پليس بحرين با انتشار بيانيه اي ضمن تاييد خبر حمله معترضان به پاسگاه از انقلابيون به عنوان تروريست نام برد و تاكيد كرد مسببان اين حادثه مجازات خواهند شد.
گروهي از مردم شهر سيدني پايتخت استراليا نيز با حضور در خيابان هاي اين شهر سركوب مردم بحرين از سوي عوامل رژيم آل خليفه را محكوم كردند. جمعيت مغربي حقوق بشر نيز به نقض گسترده حقوق بشر در بحرين از سوي رژيم آل خليفه اعتراض كرد.


نامه 740 معترض به حاكم امارات براي آزادي زندانيان سياسي

صدها اماراتي با ارسال نامه سرگشاده اي به حاكم امارات، خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارش ايرنا، به نقل از منابع خبري، نزديك به 740 تن از شهروندان اماراتي در اين نامه بر آزادي زندانيان سياسي و ضرورت توقف حملات دستگاه هاي امنيتي عليه فعالان سياسي و اجتماعي تأكيد كردند.
براساس اين گزارش، امضاكنندگان نامه متذكر شده اند: دولت امارات با زيرپاگذاشتن ميثاق ملي، مرتكب جرايم ضدحقوق بشر عليه شهروندان بومي خود شده است و بايد هرچه زودتر آن را متوقف كند.
معترضات اماراتي در نامه خود خاطرنشان كرده اند: امارات از جمله كشورهايي است كه «پيمان بين المللي حقوق مدني و سياسي» را امضا نكرده است، به ويژه آنكه اين پيمان بر حق برخورداري از ايجاد احزاب سياسي و برگزاري همه پرسي آزاد و نيز وجود دادگاه هاي عادلانه تأكيد كرده است.
همچنين امضاكنندگان نامه مذكور از حاكم دولت امارات خواستار امضاي اين پيمان شدند تا با امضاي آن زمينه هاي مشاركت مردمي در فرايند اصلاحات سياسي فراهم شود.
اين درحالي است كه دستگاه هاي امنيتي مخوف امارات در دو ماه اخير 51فعال سياسي را به اتهام توطئه عليه امنيت كشور بازداشت و مورد شكنجه قرار داده است.
درهمين حال به گفته منابع مطلع، بازداشت شدگان در اين مدت از ملاقات با خانواده هاي خود و حتي ديدار با وكلاي مدافع محروم بوده اند.
به گفته معترضان، در پي به قدرت رسيدن گروه هاي اسلامي در تعدادي از كشورهاي عربي پس از جنبش بيداري اسلامي، امارات عمليات گسترده اي را براي تعقيب و بازداشت مخالفان و اصلاح طلبان اسلامي آغاز كرده است.
همچنين سازمان هاي بين المللي مدافع حقوق بشر طي اين مدت با انتشار چندين بيانيه، بازداشت فعالان سياسي در امارات را محكوم كرده اند.


دور تازه مخالفت جنبش وال استريت با نظام سرمايه داري در فلوريدا

حاميان جنبش تسخير وال استريت در آستانه تجمع انتخاباتي جمهوريخواهان در ايالت فلوريدا تظاهرات كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس مخالفان نظام سرمايه داري كه از شهرهاي مختلف آمريكا به شهر تامپاي ايالت فلوريدا آمده بودند، مخالفت خود را با برگزاري كنگره ملي حزب جمهوريخواه اعلام كردند معترضان مقامات آمريكايي را به ناديده گرفتن نيازهاي مردم و خدمت به منافع گروه هاي ثروتمند اين كشور متهم كردند.
قرار است در تجمع انتخاباتي جمهوريخواهان در فلوريدا «ميت رامني» به صورت رسمي به عنوان نامزد حزب در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر معرفي شود.
براساس اين گزارش مخالفان نظام سرمايه داري در آمريكا كه به نام گروه 99 درصد شناخته مي شوند اعلام كرده اند طرح هاي اقتصادي ميت رامني نامزد جمهوري خواهان در انتخابات آتي اين كشور تنها به نفع ثروتمندان و به ضرر اقشار ضعيف و كم درآمد و طبقه متوسط جامعه آمريكاست.
بر پايه برخي گزارش ها پليس ايالتي و فدرال آمريكا به سركوب و بازداشت گسترده مخالفان نظام سرمايه داري اقدام كرده است.
از سال 2011 ميلادي تاكنون صدها تظاهرات جنبش اشغال وال استريت در سرتاسر آمريكا برگزار شده كه با برخورد شديد و خشن پليس اين كشور مواجه شده است. هم اكنون صدها نفر از مخالفان نظام سرمايه داري در زندان هاي آمريكا به سر مي برند.


عمليات گسترده ارتش لبنان براي بازداشت آشوبگران در طرابلس

در پي عمليات گسترده ارتش لبنان براي مقابله با آشوبگران در شهر طرابلس 18 فرد مسلح دستگير و مقادير زيادي سلاح و مهمات از آنان كشف و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از پايگاه خبري الانتقاد، فرماندهي ارتش لبنان اعلام كرد، نيروهاي ارتش در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان در حال گشت زني بودند كه هدف تيراندازي از سوي گروه هاي مسلح قرار گرفتند و در جريان اين درگيري 18 فرد مسلح دستگير شدند.
اين درگيري ها تلفات جاني نداشت ولي برخي از افراد مسلح مجروح شدند.
همچنين از عناصر مسلح مقادير زيادي سلاح جنگي و مهمات و تجهيزات نظامي كشف و ضبط شد.
ارتش از پنجشنبه گذشته تانك ها و خودروهاي نظامي خود را براي ايجاد آرامش در شهر طرابلس مستقر كرده است، اين در حالي است كه از روز يكشنبه طرابلس بار ديگر شاهد درگيري بود و طي آن دو نفر كشته و شش زخمي بر جاي گذاشت.
درگيري ها در اكثر مناطق طرابلس بين ساكنان منطقه علوي نشين جبل محسن (حاميان نظام سوريه) و باب التبانه محله سني نشين (مخالف نظام سوريه) رخ داده است.
طي درگيري هاي يك هفته گذشته اين شهر 20 تن كشته و بيش از 100 تن زخمي شدند.
از سوي ديگر نمايندگان وابسته به حزب الله در مجلس لبنان بر توقف خشونت ها در طرابلس تأكيد كردند.
اين نمايندگان ضمن تأكيد بر لزوم همكاري با ارتش لبنان براي آرام كردن اوضاع و تحقق امنيت از ساكنان اين شهر خواستند آرامش خود را حفظ كنند و از اختلافات طايفه اي دست بردارند.
نمايندگان حزب الله همچنين اعلام كردند كه اين درگيري ها به جز ناامني و تفرقه نتيجه اي نخواهد داشت.


ديوان عالي پاكستان به پرويز اشرف 3 هفته مهلت داد

ديوان عالي پاكستان به نخست وزير اين كشور سه هفته مهلت داد تا در مورد پرونده فساد رئيس جمهور با دادگاه همكاري كند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ديوان عالي پاكستان به «راجا پرويز اشرف» تا 28 شهريور مهلت داد پرونده هاي فساد مالي «آصف علي زرداري» را بازگشايي كند. اشرف اگر از اين اقدام خودداري كند، مثل «يوسف رضا گيلاني» نخست وزيرسابق از پست خود بركنار خواهد شد. طبق دستور ديوان عالي اشرف وظيفه دارد از مقامات سوئيس بخواهد در مورد حساب هاي بانكي زرداري در اين كشور اطلاعاتي را به دولت اسلام آباد بدهد. قانون عفو كه براي زرداري مصونيت ايجاد كرد، در سال 2009 لغو شده است و به همين خاطر، رئيس جمهور و نخست وزير در برابر دادگاه قدرتي ندارند. سال 2007، هزاران پرونده بر اساس قانون عفوي كه «پرويز مشرف» حاكم نظامي پيشين پاكستان تصويب كرده بود، كنار گذاشته شد تا زمينه لازم براي بازگشت غيرنظاميان به حكومت فراهم شود.
با گذشت دو سال از آن زمان، ديوان عالي پاكستان اعلام كرد كه توافق براي كنار گذاشتن پرونده ها غيرقانوني بوده است و پرونده هاي پولشويي عليه زرداري بايد دوباره به جريان بيفتد. دولت پاكستان از اجراي حكم دادگاه خودداري و اعلام كرده است زرداري به عنوان رئيس جمهور، مصونيت قضايي دارد. زرداري نيز همه اتهامات را رد كرده است و مي گويد طرح اتهامات عليه او با انگيزه هاي سياسي صورت مي گيرد. در دهه 1990 ميلادي، چندين بار از زرداري به علت فساد مالي و حتي قتل شكايت شده بود، اما رئيس جمهور پاكستان همه دادخواست ها را كذب خوانده است.


سرباز افغان بار ديگر اشغالگران آمريكايي را به رگبار بست

يك سرباز افغان تفنگداران آمريكايي را به رگبار مسلسل بست و شش تن از آنها را به هلاكت رساند.
به گزارش واحد مركزي خبر، بار ديگر يك نظامي افغان به روي اشغالگران آتش گشود و شش تن از آنها را به هلاكت رساند.
«محمد نعمان عاطفي» سخنگوي فرماندهي نيروهاي ارتش ملي در حوزه شرق افغانستان اعلام كرد: اين حادثه ديروز در شهرستان «الينگار» از توابع استان «لغمان» هنگامي روي داد كه نيروهاي افغان و ناتو براي خنثي كردن هفت مين به محل اعزام شده بودند. دفتر مطبوعاتي فرماندهي نيروهاي ناتو نيز با تأييد وقوع اين حادثه اعلام كرد: سرباز مهاجم نيز بر اثر تيراندازي متقابل كشته شد.
از آغاز سال جاري ميلادي تاكنون 42 نظامي خارجي بر اثر تيراندازي نيروهاي امنيتي افغان در مناطق مختلف افغانستان كشته شده اند كه سبب نگراني مقامات ناتو و آمريكايي شده است. شمار تلفات نيروهاي خارجي در سال جاري ميلادي به 312 نفر رسيده است كه 242 نفر از آنان آمريكايي بوده اند.
هلاكت نظاميان آمريكايي به دست نيروهاي ارتش و پليس افغانستان موجي از نگراني را ميان مقامات كاخ سفيد و ناتو ايجاد كرد و حتي باعث شد كه رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به افغانستان برود و با فرماندهان آمريكايي جلسه اضطراري تشكيل دهد.
جنايت طالبان
به گزارش خبرگزاري فارس، شبه نظاميان طالبان 18 غيرنظامي افغان را در استان جنوبي هلمند سر بريدند. در ميان اين قربانيان سه زن نيز مشاهده شدند. شبه نظاميان طالبان در اين استان همچنين با حمله به يك پاسگاه مرزي آن را تصرف كردند. در اين حمله 10 پليس مرزي افغان كشته و چهار تن ديگر زخمي شدند.


جلسه اضطراري پارلمان ليبي براي بررسي درگيري هاي قومي

پارلمان ليبي براي بررسي علل افزايش ناامني در اين كشور جلسه اضطراري تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كنگره ملي (پارلمان) ليبي يكشنبه با برگزاري يك نشست اضطراري و فوق العاده به بررسي علل افزايش خشونت در اين كشور پرداخت. در اين جلسه كه به رياست «محمد يوسف مقريف» رئيس كنگره ملي برگزار شد، «عبدالرحيم الكيب» نخست وزير ليبي به همراه وزير دفاع وي، رئيس ستاد مشترك ارتش، رئيس دستگاه اطلاعاتي و شمار ديگري از روساي اين كشور نيز حضور داشتند.
رئيس كنگره ملي ليبي در آغاز نشست طي نطقي تاكيد كرد: ما بايد به مسئوليت خود در قبال كشور و امنيت و وحدت و ثبات و حفظ جان شهروندان عمل كنيم.
اين در حالي است كه «فوزي عبدالعال»، وزير كشور ليبي در اعتراض به انتقادهايي كه به عملكرد وي به ويژه پس از افزايش خشونت ها در اين كشور شد، از سمت خود استعفا كرد.
برخي اعضاي كنگره ملي ليبي نيز شنبه گذشته اعلام كردند كه خواستار بركناري وزراي دفاع و كشور به دنبال حوادث امنيتي اخير هستند.
عبدالعال درباره استعفاي خود گفت: استعفاي من در اعتراض به انتقادهايي صورت گرفت كه اعضاي كنگره ملي از كميته هاي امنيتي به عمل آوردند.
پس از انفجارهاي اخير «طرابلس» و «زليتان» اعضاي كنگره ملي ليبي، وزارت كشور و كميته هاي امنيتي را مسئول اين ناامني دانسته و خواستار انحلال كميته هاي امنيتي شده بودند.


چها رسوي پنج قا ره

مانور مشترك روسيه، آمريكا و كانادا
روسيه، آمريكا و كانادا در شرق روسيه و آلاسكا تمرين مشترك ضدتروريستي برگزار مي كنند.
وزارت دفاع روسيه اعلام كرد، اين تمرين نظامي تحت عنوان عقاب هوشيار 2012 در راستاي همكاري نيروهاي مسلح روسيه و فرماندهي دفاع هوايي آمريكاي شمالي برگزار مي شود.
استعفاي مشاور رژيم آل خليفه
مشاور انگليسي وزارت كشور بحرين استعفا كرد.
جان ييتس مسئول نظارت بر عملكرد نيروهاي پليس بحرين و آموزش اين نيروها بود. به گفته ناظران سياسي منطقه استعفاي مشاور وزارت كشور بي ارتباط با مذاكرات محرمانه آل خليفه در لندن نيست.
پيگرد قانوني رژيم صهيونيستي
تشكيلات خودگردان فلسطين در حال بررسي احتمال پيگرد قانوني رژيم اسرائيل در دادگاه هاي بين المللي به خاطر نقض حقوق مردم فلسطين است.
سخنگوي تشكيلات اعلام كرد رژيم صهيونيستي در حال ساخت و ساز و توسعه شهرك هاي اسرائيلي است كه مغاير با قوانين بين المللي است.
جلوگيري از ورود 80 فعال خارجي
به كرانه باختري
مقامات رژيم اشغالگر قدس از ورود 80 فعال اروپايي عضو كاروان «به فلسطين خوش آمديد» به اراضي اشغالي فلسطين از طريق گذرگاه الكرامه جلوگيري كردند.
طي سه دوره گذشته اين اولين بار است كه فعالان خارجي عضو كاروان به فلسطين خوش آمديد از طريق اين گذرگاه وارد سرزمين هاي اشغالي مي شوند.
تحويل جنگنده هاي اف 16
نخست وزير عراق اعلام كرد بغداد مارس آينده (فروردين) نخستين سري جنگنده هاي اف 16 را از آمريكا تحويل خواهد گرفت.
نوري مالكي تاكيد كرد، عراق تلاش مي كند تا توانمندي نظامي و دفاعي خود را بهبود بخشد و تحويل جنگنده هاي اف 16 در راستاي همين موضوع است.
 


مخالفت انقلابيون مصري با دريافت وام از صندوق بين المللي پول

انقلابيون مصر با دريافت وام از صندوق بين المللي پول مخالفت كردند.
به گزارش رسانه هاي خبري مصر، در پي سفر يك هيئت بلندپايه آمريكايي صندوق بين المللي پول به قاهره، ائتلاف انقلابيون مصر با صدور بيانيه اي، از دولت اسلامگراي اين كشور خواست تا براي دريافت وام از اين صندوق، اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي 25 ژانويه را زير پا نگذارد.
براساس اين گزارش، انقلابيون مصر اعلام كردند: اين ساده لوحي كامل خواهد بود اگر باور كنيم كه صندوق بين المللي پول كه قدرت هاي استعماري در پشت آن پنهان شده اند، بدون تحميل شرايط خود به مصر وام بدهد.
«عامر الوكيل» مسئول ائتلاف انقلابيون مصر گفت: ملت مصر دريافت وام از صندوق بين المللي پول را كه فقر بيشتر نسل هاي آينده كشور را در پي خواهد داشت نمي پذيرد.
وي از برگزاري تظاهرات بر ضد هيئت آمريكايي صندوق بين المللي پول در روز جمعه خبر داد و گفت: ما نمي خواهيم دولت را در تنگنا قرار دهيم و در اين چارچوب پيشنهاداتي به دولت براي جايگزيني وام ارائه شده است.
الوكيل خاطرنشان كرد: در اين راستا، ائتلاف انقلابيون مصر اقدام به برگزاري نشست با كارشناسان و دست اندركاران كرده است و به منظور ايجاد يك كميته مستقل براي شناسايي منابع جايگزين با عنوان «كميته عمران مصر» توافق كرديم. مسئول ائتلاف انقلابيون مصر خاطرنشان كرد: ما هرچه در توان داشته باشيم براي مقابله با صندوق بين المللي پول در مصر به كار خواهيم برد و در آينده نزديك اقدام به برگزاري يك كنفرانس اقتصادي خواهيم كرد.
اين در حالي است كه روز دوشنبه يك گروه بلندپايه آمريكايي صندوق بين المللي پول به منظور گفت وگو و رايزني براي اعطاي وام به دولت مصر وارد قاهره شدند. به گزارش «الاهرام» سخنگوي اين هيئت در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: صندوق بين المللي پول بدون تحميل شرايط خود درصدد اعطاي وام به دولت مصر و بررسي راهكارهاي سرمايه گذاري در اين كشور است.
در زمينه تحولات داخلي مصر، سخنگوي دولت اعلام كرد كه در ادامه عمليات نظامي موسوم به «عقاب صحراي سينا» تاكنون نزديك به 30 تونل مورد استفاده افراد و گروه هاي مسلح در مرز مصر با غزه شناسايي و تخريب شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14