(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 8 شهریور 1391 - شماره 20293

يادداشت خبرنگار
نماينده بافق در مجلس شوراي اسلامي:
استكبار جرئت جسارت به ايران را ندارد
رقم جديدي از برنج دمسياه معرفي شد
كوتاه از هفته دولت
تأكيد استاندار اردبيل بر ارائه تسهيلات كشاورزي
ساخت سمپاش بومدار شاسي بلند در ايران
مراكز آموزشي مهريز بازسازي شدند
جاذبه هاي كوه صفه اصفهان قرباني مي گيرد
آغاز مرمت حسينيه طهماسب يزد
كتاب قانون ابن سينا با تصحيح جديد چاپ مي شود
احداث 5 تصفيه خانه در خوزستان
بازداشتگاه هاي نظامي كشور مستقل مي شوند
نخستين يادواره شهداي روحاني اردبيل برگزار مي شود
شركت دانش آموزان مازندراني در طرح غني سازي اوقات فراغت
مشكلات شركت فولاد صنعت بناب بررسي شد
نقاط حادثه خيز البرز به پل عابر پياده مجهز مي شود


يادداشت خبرنگار

متولي چاي داخلي كيست؟
تعطيلي كارخانه هاي برگ سبز چاي در تنكابن، باعث نابودي اين محصول سبز شده و خسارت مالي فراواني را به چايكاران وارد كرده است.
كارخانه هاي غيردولتي غرب مازندران در آغاز فصل، برداشت چين بهاره محصول كشاورزان را خريداري مي كنند و در مراحل بعدي تقريباً كارخانه خود را تعطيل مي كنند.
باتوجه به وضعيت مناسب بوته هاي برگ سبز چاي، كشاورزان زحمتكش، جايي را براي فروش برگ سبز پيدا نمي كنند، پس ناچارند كه اين محصول را برداشت نكنند.
بي تدبيري سازمان چاي باعث دلزدگي چايكاران و عدم توجه به برداشت اين محصول شده و كشاورزان را با مشكلات متعدد اقتصادي مواجه كرده است.
همچنين پرداخت بهاي چين بهاره چايكاران يا صورت نمي گيرد و يا بخش اندكي از چين اول به آنها پرداخت مي شود.
كشاورزان مازندراني در سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» بي توجهي به اين محصول ارزشمند داخلي را برنمي تابند و از مسئولان درخواست مي كنند تا از تبديل باغ هاي برگ سبز چاي به خرابه هاي بي مصرف جلوگيري كنند.
تنكابن- خبرنگاركيهان
 


نماينده بافق در مجلس شوراي اسلامي:

استكبار جرئت جسارت به ايران را ندارد

بافق- خبرنگار كيهان:
حجت الاسلام والمسلمين «دخيل عباس زارع زاده» با مقايسه وضعيت پيش از انقلاب و زمان حاضر اظهار كرد: امروز استكبار جرأت جسارت به ايران را ندارد.
نماينده مردم بافق، مهريز، ابركوه، خاتم و بهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در پيش از انقلاب تمام قدرت در اختيار استكبار و ظالمان بود. در آن زمان اسلام، قرآن، انسانيت، معنويت و روحانيت به تمسخر گرفته مي شد و حتي كسي فكر نمي كرد كه بتواند در مقابل استكبار حرفي بزند ولي امروز استكبار جرأت جسارت نمي كند و ما افتخار اين را داريم كه به دنيا بگوييم هر چه داريد ما بهتر از آن را داريم.
سخنگوي كميسيون و امور داخلي مجلس نهم با اشاره به نصب نقشه بي عدالتي استان يزد در ميادين شهرهاي اين استان افزود: اين كار براي يادآوري عدالت اميرالمؤمنين(ع) به مسئولان انجام شده است.
 


رقم جديدي از برنج دمسياه معرفي شد

رشت- خبرنگار كيهان:
محققان ايراني، رقم جديدي از برنج دمسياه پاكوتاه مقاوم به خوابيدگي و متحمل به بيماري ويروسي بلاست را معرفي كردند.
عضو هيئت علمي موسسه تحقيقات برنج كشور گفت: توليد رقم جديد برنج دمسياه نسبت به رقم دمسياه محلي، متحمل به ورس (خوابيدگي) است و از حساسيت كمتري نسبت به بيماري بلاست برخوردار است و كيفيت و پخت عالي رقم قبلي نيز در آن حفظ شده است.
عليرضا ترنگ افزود: برداشت اين محصول از طريق مكانيزاسيون نيز بسيار آسانتر از رقم محلي قبلي آن است و از نظر عملكردي نيز با برنج دمسياه محلي تفاوتي ندارد.
وي ميانگين ارتفاع برنج دمسياه محلي را حدود 150 سانتي متر و رقم جديد را حدود 85 تا 90 سانتي متر ذكر كرد و يادآور شد: اين رقم جديد از نظر طول دوره رشد، تعداد پنجه، خصوصيات كيفي تفاوت معني داري نسبت به رقم محلي ندارد اما قد كوتاه بودن مقاومت آن را نسبت به ورس (خوابيدگي) و كودپذيري افزايش مي دهد. ترنگ گفت: اين برنج با توجه به ذائقه ايراني از نظر عطر و طعم همانند رقم دمسياه محلي از رقم هاي با كيفيت عالي محسوب مي شود و از نظر دانه در رديف برنج هاي دانه بلند صدري قرار مي گيرد.
 


كوتاه از هفته دولت

بهره برداري از 76 طرح
اهواز- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از افتتاح 76 پروژه عمراني در خوزستان خبر داد و گفت: اين پروژه ها شامل 51 طرح آب و خاك، 12 پروژه توليدات دامي، 8 پروژه مكانيزاسيون، 4 پروژه باغباني و يك تعاوني روستايي است.
وي افزود: باغملك با 16 طرح بيشترين پروژه در استان را به خود اختصاص داده است.
كيخسرو چنگلوايي تصريح كرد: براي اجراي اين پروژه ها 768 ميليارد و 341 ميليون ريال اعتبار از منابع استاني و تسهيلات بانكي هزينه شده است.
وي افزود: با اجراي پروژه هاي ياد شده زمينه اشتغال 5 هزار و 158 نفر بطور مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي شود.
افتتاح پروژه هاي عمراني
اردبيل- خبرنگار كيهان: در هفته دولت 15 پروژه فرهنگي، عمراني با هزينه اي بالغ بر 47 ميليارد ريال در شهرستان بيله سوار مغان افتتاح شد.
پروژه خط انتقال آب جعفرآباد مغان، مدرسه 6 كلاسه خليفه لو، خط انتقال برق قشلاق شاخانم علي برات، عمليات زهكشي 1500 هكتار از اراضي بابك و خوابگاه دانش آموزي كميته امداد امام خميني از مهم ترين پروژه هاي افتتاح شده در بيله سوار مغان هستند.
گازرساني به روستاها
¤ در سومين روز از هفته دولت 29 پروژه عمراني، خدماتي و آموزشي با 210 ميليارد ريال سرمايه گذاري در شهرستان پارس آباد مغان افتتاح شد.
يادمان شهداي گمنام، ساختمان آموزشي دانشگاه پيام نور، انبار امدادي هلال احمر، مدرسه پنج كلاسه مالك اشتر روستاي اولتان، گازرساني به 14 روستاي بخش اصلاندوز با بهره مندي 784 خانوار از جمله طرح هائي هستند كه با حضور استاندار اردبيل و جمعي از مسئولان در پارس آباد مغان به بهره برداري رسيد.
اجرايي شدن طرح هاي كشاورزي
¤ 42 طرح و پروژه عمراني و توليدي جهاد كشاورزي استان اردبيل به بهره برداري رسيد.
مديركل جهاد كشاورزي استان اردبيل با بيان اين مطلب افزود: اين طرح ها شامل 13 پروژه عمراني در آب و خاك 10 طرح توليدي در بخش هاي امور دام و صنايع تبديلي، چهار پروژه آبخيزداري و 15 پروژه در امور عشايري بوده است.
عادل عبدايماني گفت: با افتتاح اين پروژه ها براي 28 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد شده و 1456 خانوار نيز از آن بهره مند شده اند.
وي در پايان گفت: اعتبار هزينه شده براي اين پروژه ها 62 هزار و 527 ميليون ريال است.
اجراي 26 پروژه
ساري- خبرنگار كيهان: مديركل راه و شهرسازي استان مازندران از بهره برداري 79 پروژه راهسازي و راهداري در هفته دولت خبرداد.
سيدعلي اسد افزود؛ اين اداره كل با افتتاح 67 پروژه راه روستايي با هزينه اي حدود 123 ميليارد ريال و همچنين 12 پروژه در زمينه راهسازي و راهداري با هزينه اي بالغ بر 87 ميليارد ريال سهمي در گراميداشت اين هفته دارد.
مدير كل راه و شهرسازي مازندران، احداث زيرگذر كميشان، قلعه سر، تعريض و بهسازي محور بابل- خوشرود را از ديگر پروژه هايي برشمرد كه در هفته دولت در اين استان به بهره برداري رسيده است.
تامين برق
رحيم آباد- خبرنگار كيهان: سرپرست بخشداري رحيم آباد گفت: طي هفته دولت 25 طرح عمراني در اين بخش با هزينه اي بالغ بر 22 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. وي افزود: تامين برق 4روستا، اجراي يك پروژه ورزشي، گازرساني به 9 واحد مسكوني از جمله اين طرح هاست. همچنين كلنگ احداث 30 واحد مسكوني براي مددجويان كميته امداد امام خميني در همين هفته به زمين زده شد.
بهره برداري از انبار محصولات كشاورزي
نيشابور- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تعاون روستائي شهرستان نيشابور گفت: انبار چهار هزار تني محصولات كشاورزي براي استفاده كشاورزان روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان با حضور مسئولان محلي و اعتبار 190 ميليون تومان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
حسين صابراني افزود: اين انبار با مساحت دو هزار و 400 مترمربع، 60متر طول و بيش از هشت متر ارتفاع دارد كه با ظرفيت اسمي چهار هزار تن و ظرفيت عملياتي 6هزار تن از محل اعتبارات شركت تعاوني روستايي بهار ظرف مدت يك سال احداث شده است.
مجتمع آبرساني
رئيس امور آب روستايي شهرستان نيشابور گفت: مجتمع آبرساني روستاهاي فوشنجان و حميدآباد با اعتبار يك ميليارد و 465 ميليون تومان افتتاح و به بهره برداري رسيد.
با اجراي اين طرح چهار روستاي حميدآباد، فوشنجان، دربهشت و بوژآباد حدود سه هزار روستايي سامن در اين روستاها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتي بهره مند شدند.
احداث بند خاكي
اصفهان- خبرنگار كيهان: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان از افتتاح 24 پروژه و طرح منابع طبيعي و آبخيزداري خبر داد.
«محمدحسين شاملي» با بيان اينكه اين طرح ها در 16 شهرستان استان اصفهان به بهره برداري رسد، افزود: 2 طرح مربوط به پروژه هاي بيولوژيك و جنگلكاري به مساحت 150 هكتار و 22 طرح احداث بند خاكي، سيماني به مساحت 113 هزار مترمكعب است كه با اجراي طرح هاي مذكور زمينه اشتغال 362 نفر فراهم شده است.
پروژه انتقال آب
مديرعامل آب منطقه اي اصفهان از افتتاح تونل انتقال آب خدنگستان در اصفهان خبر داد.
محمدعلي طرفه با اعلام اينكه براي اجراي اين پروژه بالغ بر 350 ميليارد ريال دولت هزينه كرده است، گفت: پروژه انتقال آب خدنگستان در فريدونشهر اصفهان سالانه 65 ميليون مترمكعب آب از سرشاخه هاي رودخانه دز به حوزه زاينده رود مي ريزد كه اين امر مي تواند بخشي از كمبودهاي آب اين حوزه را برطرف سازد.
وي همچنين افزود: با افتتاح اين پروژه اشتغالزايي 510 نفر را به صورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم كرده است.
افتتاح بوستان هاي شهري
شهريار- خبرنگار كيهان: شهردار فاز سه انديشه از افتتاح 6 پروژه در هفته دولت خبر داد.
بهروز كاوياني اظهار داشت در اين هفته 4 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال به بهره برداري رسد.
وي افزود: اين پروژه شامل بوستان شهيد احمدي روشن با مساحت 11 هزار مترمربع واقع در فاز سه، بوستان آزادگان به مساحت 20هزار مترمربع واقع در فاز چهار، بوستان رز به مساحت 5هزار مترمربع واقع در فاز سه انديشه و بازار روز زيتون با مساحت 640 مترمربع و زيربناي 4هزار مترمربع در فاز چهار انديشه هستند.


 


تأكيد استاندار اردبيل بر ارائه تسهيلات كشاورزي

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل بر ارائه تسهيلات در بخش كشاورزي به متقاضيان واقعي تأكيد كرد.
«سيد حسين صابري» در جلسه كار گروه توسعه بخش كشاورزي استان گفت: از آغاز فعاليت كار گروه توسعه كشاورزي 1799 پرونده با اشتغالزايي 2232 نفر به بانك ها معرفي شده اند.
وي افزود: ميزان تسهيلات بانكي ارائه شده به اين طرح ها بيش از 690 ميليارد ريال است.
«صابري» ضرورت بهره برداري صحيح و اصولي از منابع آب سطحي و زيرزميني را يادآور شد و گفت: برداشت غيرمجاز آب زيرزميني در هدر رفتن منابع ارزشمند تأثيرگذار بوده كه لازم است برداشت منابع آب به ويژه در دشت اردبيل با مجوز اصولي صورت بگيرد.
در اين جلسه مديركل جهادكشاورزي استان نيز در سخناني گفت: در كار گروه توسعه بخش كشاورزي 60 طرح تصويب شده است كه اين طرح ها بيشتر در زمينه هاي احداث و توسعه باغ، احداث دامداري كوچك روستايي، پرورش مرغ گوشتي، تجهيز و برقي كردن چاه و توسعه مكانيزاسيون كشاورزي است.
 


ساخت سمپاش بومدار شاسي بلند در ايران

اهواز-خبرنگاركيهان:
اولين سمپاش بومدار 21 متري ساخت ايران در نمايشگاه بين المللي خوزستان به نمايش گذاشته شد.
رئيس اداره فناوري هاي مكانيزه كشاورزي خوزستان با بيان اين خبر گفت: اين دستگاه سمپاش كه براي اولين بار به مناسبت هفته دولت در محل نمايشگاه بين المللي اهواز به نمايش گذاشته شده است كشور را از واردات اين دستگاه از خارج از كشور بي نياز مي سازد.
«فرزاد ذلقي» با تأكيد براينكه كليه قطعات دستگاه ساخت داخل كشور است و در استان فارس توليد مي شود، تصريح كرد: اين دستگاه از لحاظ كيفي نه تنها با نمونه خارجي آن كه ساخت آلمان است برابري مي كند، بلكه از برخي جهات كارآمدتر است.
وي به بيان مزاياي اين سمپاش پرداخت و گفت: از جمله مزاياي اين سمپاش مي توان به صرفه جويي ارزي بيش از 4برابر قيمت خارجي، كاهش 3برابري در زمان عمليات سمپاشي، صرفه جويي در مصرف آب و قابل تنظيم بودن براي گياهان مرتفع تا 180سانتي متر اشاره كرد.
وي ساخت دستگاه هايي همچون ترينچر ليزري، لولرليزري سمپاش بومدار 21 متري، دستگاه هاي كارنده مستقيم و ساخت بسياري ديگر از دستگاه ها را در داخل كشور نتيجه تحريم ها برشمرد و افزود: خوشبختانه صنعتگران بخش فناوري هاي مكانيزه كشاورزي كشور امروزه به حدي از توانمندي فني و خوداتكايي رسيده اند كه مشغول طراحي و ساخت دستگاه هاي مكانيزه كشاورزي با هدف صادرات هستند.
 


مراكز آموزشي مهريز بازسازي شدند

سرويس شهرستانها-
در قالب طرح هجرت سه امسال 36 واحد آموزشي در شهرستان مهريز بازسازي و زيباسازي شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي؛ مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه الغدير استان يزد در بازديد از اجراي طرح هجرت سه مهريز گفت: اجراي طرح هجرت سه با عنايت به منويات رهبرمعظم انقلاب در زمينه استفاده از ظرفيت دانش آموزان در امر مرمت، بازسازي و زيباسازي مراكز فرهنگي و آموزشي صورت گرفت.
وي ادامه داد: براي اجراي طرح علاوه بر فرهنگيان حدود 40نفر از دانش آموزان شهرستان مهريز مشاركت داشتند.
مسئول بسيج سازندگي سپاه الغدير يزد توضيح داد: غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و همچنين استفاده از توان آنها از بركات طرح هجرت سه است. به گفته ميرقانعي از برنامه هاي جانبي اين طرح را تشكيل كلاس هاي آموزش قرآن- تقويتي- خاطره نويسي- شنا- عقايد و احكام و اردوهاي فرهنگي ذكر كرد.
 


جاذبه هاي كوه صفه اصفهان قرباني مي گيرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس باشگاه كوهنوردي راسخ اصفهان گفت: جاذبه هاي كوه صفه اصفهان، هر ساله قرباني مي گيرد به طوري كه طي سال هاي گذشته تاكنون بالغ بر 150نفر از جوانان قرباني كوهنوردي انفرادي در اين دامنه شده اند.
حميد حجاريان كوهنوردي را يك ورزش گروهي دانست و گفت: يكي از قوانين اصلي كوهنوردي، پرهيز از تك روي است كه متاسفانه جوانان ما اين امر را ناديده مي گيرند.
وي با تشريح وضعيت كوه صفه به عنوان بام بلند اصفهان افزود: كوه صفه با ارتفاع 2232 متر از سطح دريا از سال 1362 به يك پارك كوهستاني تبديل شد و در حال حاضر يكي از زيباترين پارك هاي كوهستاني كشور محسوب مي شود.
وي يادآور شد: كوه صفه اصفهان عليرغم ارتفاع كم يكي از دشوارترين و تخصصي ترين كوه هاي اصفهان و كشور است كه گروهي به علت عدم آگاهي و اطلاع از قوانين و مقررات كوهنوردي اقدام به صعود از اين كوه مي كنند اما به كام مرگ مي روند.
حجاريان آمار تلفات صعود كوه صفه اصفهان را بسيار سنگين خواند و افزود: در چند ماه سال جاري 4نفر قرباني اين كوه شدند.
وي از مسئولان به ويژه شهرداري اصفهان خواست به منظور جلوگيري از تلفات متعدد اين كوه با محدود كردن مسيرها و استفاده از علائم و تابلوهاي هشداردهنده، آماده سازي مسيرها جهت مواقع امداد به افراد و استقرار تيم هاي امدادي به ويژه در روزهاي تعطيل و نيز معرفي مسيرهاي ايمن از تلفات احتمالي جلوگيري كنند.
 


آغاز مرمت حسينيه طهماسب يزد

يزد: خبرنگار كيهان:
عمليات مرمت حسينيه شاه طهماسب يزد آغاز شد.
اين مكان از جمله آثار به جا مانده از دوره قاجاريه است كه در تقاطع خيابان هاي انقلاب، قيام، سيدگلسرخ و بلوار امامزاده جعفر قراردارد.
عمليات مرمت اين مجموعه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500ميليون ريال آغاز شده، است.
 


كتاب قانون ابن سينا با تصحيح جديد چاپ مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
مصحح كتاب قانون در طب ابوعلي سينا اعلام كرد: اين كتاب با تصحيح جديد تا پايان سال جاري به چاپ مي رسد.
دكتر «نجفقلي حبيبي» در اين مورد به خبرنگاران گفت: به مناسبت هزارمين سال تاليف كتاب قانون، سال 2012 و 2013 بنا به پيشنهاد دفتر ايران و به تصويب سازمان يونسكو به نام اين كتاب در سراسر جهان نامگذاري شده است.
وي افزود: تاكنون چاپ هاي مختلفي از كتاب قانون بوعلي در جهان منتشر شده اما با كمال تاسف آخرين چاپ آن در ايران مربوط به عصر ناصرالدين شاه قاجار است كه با ورود طب جديد در زمان رضاخان، انقطاع كامل بين شيوه هاي سنتي و نوين پزشكي پيش آمده و اين كتاب عظيم نيز به فراموشي سپرده مي شود.
اين محقق و استاد دانشگاه ادامه داد: براي پاسداشت هزار سالگي كتاب قانون و نامگذاري يونسكو و نيز وجود اغلاط متعدد در چاپ هاي مختلف كتاب، تصميم به چاپ آن با تصحيح جديد با شرح مختصر در ايران گرفته شد.
«حبيبي» يادآور شد: ابوعلي سينا، قانون را در 5 كتاب نگاشته است. كتاب اول كليات طب را در بر مي گيرد كه در حال حاضر تصحيح كتاب اول را به پايان رسانده ام و قرار است توسط بنياد علمي فرهنگي بوعلي سينا تا پايان سال جاري به چاپ برسد.
وي خاطرنشان ساخت: كار تصحيح و شرح مختصر كتاب اول قانون حدود يك و نيم سال به طول انجاميد كه اميدوارم در ادامه كار و تصحيح 4 جلد ديگر آن، سريع تر به نتيجه برسم و البته چشم انتظار اظهارنظر و ياري دانشمندان و اساتيد علم طب در اين زمينه هستم.
مصحح كتاب قانون اعلام كرد: براي تصحيح قانون در كليات طب، از قديمي ترين نسخه ناقص اين كتاب در ايران متعلق به سال 502 هجري قمري كه در كتابخانه دانشگاه تهران با آسيب هاي وارده فراوان در حال از بين رفتن است و نيز از چند نسخه قديمي و يك نسخه چاپي متعلق به قرن 16 ميلادي به عربي و چند نسخه چاپ سنگي و نيز از شرح هاي مختلف اين كتاب استفاده برده ام.
 


احداث 5 تصفيه خانه در خوزستان

آبادان- خبرنگار كيهان:
سرپرست شركت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بااستفاده از فاينانس خارجي، 5 تصفيه خانه فاضلاب در شهرهاي جنوبي استان خوزستان احداث مي شود.
«محمدعلي صنيعي نژاد» با اشاره به اينكه مناقصه بين المللي اين پروژه ها در سال 1389 برگزار شد افزود: در اين مناقصه سرمايه گذار چيني با مشاركت شركتهاي داخلي، برنده اين مناقصه شدند و پس از آن نيز مقدمات كار فراهم شد.
وي حجم سرمايه گذاري خارجي در اين زمينه را 56 ميلي يورو برآورد كرد و ادامه داد: 85 درصد هزينه اين پروژه از منابع ارزي و 15 درصد ديگر نيز به صورت ريالي تامين مي شود.
او با اشاره به دريافت مجوز از سوي شوراي اقتصاد و اينكه بانك عامل در اين خصوص مشخص شده است، اظهار داشت: اميد مي رود تا با تصويب مصوبه ماده 62 توسط هيئت وزيران، عمليات اجرايي اين 5 تصفيه خانه از نيمه دوم سال جاري آغاز شود.
وي تصريح كرد: قرار است تا تصفيه خانه هاي يادشده در شهرهاي آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و بندر ماهشهر انجام شود.
سرپرست شركت آب و فاضلاب خوزستان هدف از احداث اين تصفيه خانه ها را حفاظت از منابع آبي، رعايت شاخص هاي زيست محيطي و دفع بهداشتي فاضلاب ذكر كرد.
 


بازداشتگاه هاي نظامي كشور مستقل مي شوند

همدان - خبرنگار كيهان:
معاون قضايي و حقوقي سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور گفت: بازداشتگاه هاي نيروهاي مسلح سراسر كشور به صورت مستقل درمي آيند.
حجت الاسلام والمسلمين «مصدق» در مراسم افتتاح اندرزگاه مستقل نظاميان استان همدان افزود: با توجه به شأن و جايگاه ويژه نيروهاي مسلح در جمهوري اسلامي ايران، ايجاب مي كند كه متهمان و مجرمان آنها در بندها و بازداشتگاه هاي مستقل نگهداري شوند.
وي ادامه داد: اتهامات و جرايم نيروهاي مسلح با جرايم عمومي جامعه متفاوت است به طوري كه بيشترين پرونده سازمان قضايي مربوط به سربازان وظيفه فراري است و تعداد پرونده نيروهاي پايور نيز اندك بوده و مرتبط با ماموريت آنهاست.
اين روحاني خاطرنشان ساخت: از 15 سال پيش اجراي 3 برنامه 5 ساله توسط سازمان قضايي نيروهاي مسلح با همكاري كليه نيروهاي نظامي و انتظامي كشور آغاز شده كه امسال به اتمام مي رسد.
وي اضافه كرد: با اجراي اين 3 دوره شامل آسيب شناسي، آسيب زدايي و تطبيق برنامه ها جهت عملي ساختن راهكارها و نتيجه گيري، وقوع جرايم در نيروهاي مسلح كاهش بسياري يافته كه نشان از سلامت و صلابت اين نيروها دارد.
در اين مراسم كريم ملكي مديركل زندانهاي استان همدان نيز گفت: اندرزگاه مستقل نظاميان استان در زميني به مساحت 480 متر مربع و با ظرفيت 60 نفر ساخته شده كه امكانات نگهداري تا 100 نفر را نيز دارد.
وي افزود: توجه به بهداشت رواني و حفظ كرامت زندانيان نظامي كه جرائم ارتكابي آنها عمدتا غيرعمد است، از جمله اهداف ايجاد اندرزگاه مستقل نظاميان به شمار مي رود.
 


نخستين يادواره شهداي روحاني اردبيل برگزار مي شود

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل از برگزاري اولين يادواره شهداي روحاني استان در نيمه دوم شهريورماه امسال خبرداد.
«سيدحسين صابري» در جلسه ستاد يادواره شهداي روحاني استان با اشاره به اينكه مقدمات برگزاري يادواره 38 شهيد روحاني استان فراهم شده ابراز اميدواري كرد اين يادواره به نحو شايسته و آبرومند برگزار شود تا الگويي براي ساير استان ها در برپايي يادواره هاي مشابه باشد.
وي همچنين از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان به جهت تهيه و انتشار كتاب اين يادواره قدرداني كرد. در اين جلسه مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان به افتتاح موزه شهداي استان در هفته دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: در اين موزه علاوه بر آثار شهداي روحاني آثار ديگر شهداي ارزشمند و والامقام استان گردآوري شده است.
 


شركت دانش آموزان مازندراني در طرح غني سازي اوقات فراغت

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل آموزش و پرورش مازندران گفت: بيش از 12 هزار دانش آموز مناطق محروم مازندران در طرح غني سازي اوقات فراغت شركت كردند.
محمدعلي اميري با اشاره به اينكه برنامه هاي اوقات فراغت در راستاي رشد و تعالي فرهنگي، اعتقادي و اجتماعي دانش آموزان موثر است، تصريح كرد: تمامي برنامه هاي اوقات فراغت براساس نيازهاي جسمي، روحي و عاطفي دانش آموزان تدبير شده است.
وي به همكاري 3 هزار و 700 نفر از نيروهاي ستادي در اجراي برنامه هاي اوقات فراغت اشاره كرد و گفت:استفاده از ظرفيت تشكل هاي دانش آموزي در برنامه هاي اوقات فراغت تابستاني دانش آموزان موثر بود.
مدير كل آموزش و پرورش مازندران به وجود 930 پايگاه اوقات فراغت در مازندران اشاره كرد و بيان داشت: 187 هزار و 424 نفر از دانش آموزان در 16 رشته تحت پوشش برنامه هاي اوقات فراغت آموزش و پرورش قرار گرفته اند كه از اين ميزان 12 هزار و 362 نفر از دانش آموزان مناطق محروم استان بوده اند.
اميري با اشاره به اينكه در سال گذشته 141 هزار و 764 نفر از دانش آموزان زير پوشش برنامه هاي اوقات فراغت آموزش و پرورش مازندران قرار گرفتند، يادآور شد: امسال با رشد 13 درصدي دانش آموزان در طرح غني سازي اوقات فراغت روبه رو بوديم.
 


مشكلات شركت فولاد صنعت بناب بررسي شد

بناب- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت فولاد صنعت بناب سيستم بانكي كشور را مورد انتقاد قرار داد.
«ناصر تقي زاده» در نشست نمايندگان مجلس و مسئولان صنعت آذربايجان شرقي و شهرستان بناب افزود: شركت فولاد صنعت بناب براي ادامه كار با ظرفيت موجود روزانه به90 ميليارد ريال گردش مالي نياز دارد كه در صورت عدم تحقق آن نمي توانيم به توليد با ظرفيت لازم ادامه دهيم.
مديرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب ادامه داد: ظرف 5 ماه يك هزار و 800 ميليارد ريال پول در گردش جور كرده بوديم، ولي امروز در سيستم بانكي هر كس ساز سليقه خود را مي زند.
مديرعامل فولاد صنعت بناب در عين حال تاكيد كرد: هم اكنون 40 هزار متر سالن خالي در مجتمع داريم كه در صورت همكاري مسئولان بانكي و راه اندازي بخش هاي ديگر اين مجتمع مي توانيم ظرفيت اشتغال و توليد محصول انواع ميلگرد را در منطقه افزايش دهيم.
 


نقاط حادثه خيز البرز به پل عابر پياده مجهز مي شود

كرج- خبرنگار كيهان:
نقاط پرحادثه محورهاو خيابان هاي استان البرز به پل عابر پياده مجهز مي شوند.
رئيس پليس راهور استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران گفت: تعداد 20 پل عابر پياده در حال مكان گذاري هستند كه از اين تعداد، 6 پل عابر پياده به صورت مكانيزه است.
سرهنگ حبيب الله كمالوند از افزايش 11 درصدي تصادفات استان البرز خبر داد و گفت: با توجه به اينكه خيابان هاي استان البرز آسفالت شده سرعت خودروها افزايش يافته است كه اين امر سبب افزايش 11 درصدي تصادفات عابر پياده شده است.
وي اظهار داشت: رنگ و خط كشي هايي كه بر روي آسفالت ها انجام مي شود دوام زيادي ندارد و سريعا كم رنگ مي شوند. بنابراين مسئولان مربوطه بايد به دوام و كيفيت كار نيز توجه داشته باشند.
رئيس پليس راهور استان البرز تصريح كرد: نصب پل هاي عابر پياده سبب تسريع در انتقال شهروندان همراه با امنيت و آسايش آنان مي شوند اما اين پل ها بايد با كيفيت و مناسب تر باشند.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14